Er schijnt een sd kaartje in te zitten van 2 GB oidcheckdiz schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:34:
Ik vroeg me af waar de Homewizard zijn data opslaat, is dat intern of wordt de data doorgestuurd (ipod/ipad/etc)?
Nee, daar heb ik geen last van. Heb je er "regelmatig" last van of werkt het nooit als je de hardware schakelaars in een bepaalde stand heb staan? Als dat altijd is dan heb je de hardware schakelaar misschien in serie gezet met de AWMR-210. Of misschien deze aangesloten op een hotelschakeling waarbij je maar 1 van de 2 hardwareschakelaars door een AWMR-210 hebt vervangen?EddyK69 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:25:
[...]
Ik heb ook een 2-tal AWMR-210 achter mijn (design-)schakelaars ingebouwd. Nu komt het regelmatig voor dat HW deze lampen niet kan schakelen als de 'hardware' schakelaars in 1 bepaalde stand staan. Zodra ik deze omzet, dan gaat het schakelen via HW wel goed. Hebben daar meer mensen last van?
Als het jou lukt om de lamp in 5 seconden uit te laten gaan dan is dat niet via de Auto-off functie van een "Action". Daar kun je n.l. helaas alleen maar minuten instellen, wat echt jammer is.mike123 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:24:
[...]
Dank voor je uitleg. Ik heb hier nog een magneetcontact liggen en heb het daar even mee getest. Werkt goed alleen die 2 seconden is eerder 4 seconden hier in huis. Maar eens kijken of we daar mee kunnen leven
De lamp blijft minimaal 1 minuut aan, 10 seconden was lang genoeg. Staat nu zelfs ingesteld op 5 seconden.
Verwijderd
Ik heb de vraag hier eerder gesteld maar blijkbaar keek iedereen eroverheen: Hoe lang gaat zo'n draadloze magneetcontact (of elk KAKU die op batterij loopt) mee?
Dat is afhankelijk van het aantal keren dat je de schakelaar gebruikt. Bij mij zitten ze als dubbele schakelaars bijvoorbeeld in de slaapkamer voor de verlichting waar, bij enkele keren per dag schakelen, al jaren mee gaan. Als je een magneetcontact op een winkeldeur zet zal het echter een ander verhaal zijn.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:45:
Ik heb de vraag hier eerder gesteld maar blijkbaar keek iedereen eroverheen: Hoe lang gaat zo'n draadloze magneetcontact (of elk KAKU die op batterij loopt) mee?
[ Voor 4% gewijzigd door Anjos op 23-10-2012 06:11 ]
Hallo,
Ik wil graag een HW aanschaffen, het Awareness pakket:
http://www.homewizard.nl/...wizard-awareness-kit.html
Hoe zit het met de beveiliging van de HW icm de app? Zit er een inlogcode op de app?
Lijkt mij niet echt handig dat iedereen simpel toegang heeft tot de HW via de app!
Hoe zit het met de beveiliging van de HW icm de app? Zit er een inlogcode op de app?
Lijkt mij niet echt handig dat iedereen simpel toegang heeft tot de HW via de app!
Ja zit wachtwoord, wordt tijdens de installatie om gevraagd. Verdere beveiliging is er niet echt.
Zolang je verkeer binnenshuis houdt (eigen wifi etc) is er weinig aan de hand.
Wanneer je daarbuiten komt (port forwarding) om via het internet bijvoorbeeld je HW
te besturen is het niet versleuteld ala (https oid).
Volgens mij komt dan de nog in beta zijnde homewizard online dienst goed van pas (is wel https).
Heb hier nog niet naar gekeken dus kan daar nog geen eerlijk oordeel over geven.
Wanneer je daarbuiten komt (port forwarding) om via het internet bijvoorbeeld je HW
Volgens mij komt dan de nog in beta zijnde homewizard online dienst goed van pas (is wel https).
Heb hier nog niet naar gekeken dus kan daar nog geen eerlijk oordeel over geven.
baronruud schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:08:
Hallo,
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Ok. dank voor re.Tebbie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:29:
Ja zit wachtwoord, wordt tijdens de installatie om gevraagd. Verdere beveiliging is er niet echt.
[...]
Wil nl. HW ook gebruiken als een soort van beveiliging. Als ik dan van huis ben, ik een melding ontvang als er een niet-uitgenodigd iemand voorbij een melder loopt / deur open gaat. Zodat ik op afstand dan één/meerdere lampen inschakel. Of automatisch een lamp(en) laat inschakelen na 1 minuut bijvoorbeeld.
Maar dan zou dat via de online dienst moeten gaan?
Ik heb sinds de nieuwe versie ook een vreemd verschijnsel, ik krijg bij elke notificatie ook nog een (ondertussen) 3 dagen oude notificatie van een raam sensor, ook de notificatie al een keer weggegooid, maar komt na opnieuw aanmaken weer terug, ook bij andere notificaties krijg ik deze nu te zien.
Verder ziet ie mijn android nexus 7 na het opnieuw installeren van deze nu 2x in de lijst, met dezelfde naam.
Verder ziet ie mijn android nexus 7 na het opnieuw installeren van deze nu 2x in de lijst, met dezelfde naam.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
De online dienst is alleen om wat makkelijker te kunnen inloggen (zonder het wan ip te weten).baronruud schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:14:
[...]
Wil nl. HW ook gebruiken als een soort van beveiliging. Als ik dan van huis ben, ik een melding ontvang als er een niet-uitgenodigd iemand voorbij een melder loopt / deur open gaat. Zodat ik op afstand dan één/meerdere lampen inschakel. Of automatisch een lamp(en) laat inschakelen na 1 minuut bijvoorbeeld.
Maar dan zou dat via de online dienst moeten gaan?
Een lamp automatisch laten schakelen stel je in de hw in, voor zover ik weet kan je een lamp een x aantal minuten aan laten, de schakeling vertragen heb ik niet gezien (met Android).
De notificatie komt door bij zowel de online dienst als bij een directe verbinding via je router (en port forwarding).
Ik zou er trouwens niiet vanuit gaan dat de notificatie altijd binnen een seconde komt
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Heb een probleem met mijn ics-1000 en android telefoon.
Ik of het apparaat doet wat fout. (ja eerst ik dan het apparaat)
Ik heb de volgende gegevens/vraag:
Ik hoop kort en bondig.
Ik heb een HTC wildfire s
android versie 2.3.5 (laatste versie)
Ik de app van google play gedownload en geinstalleerd.
Dit is volgens de tekst versie 8 maar bij het login scherm staat (v7.2k)
Alles kan ik bedienen en doen maar,
Op de webpagina kan ik de scenes maken en activeren/laten uitvoeren door met de muis er op te drukken.
Ik sla alles op en zie de scenes ook op mijn telefoon.
op mijn telefoon doet het niks in het zelfde menu.
Ik krijg dus ook geen melding van code (paar cijfers) etc naar server
Wat wel gebeurt als ik gewoon een lamp wil aan of uit doen.
Doe ik wat fout, is diet een bekende bug en wat kan ik er aan doen om het op te lossen.
Ik of het apparaat doet wat fout. (ja eerst ik dan het apparaat)
Ik heb de volgende gegevens/vraag:
Ik hoop kort en bondig.
Ik heb een HTC wildfire s
android versie 2.3.5 (laatste versie)
Ik de app van google play gedownload en geinstalleerd.
Dit is volgens de tekst versie 8 maar bij het login scherm staat (v7.2k)
Alles kan ik bedienen en doen maar,
Op de webpagina kan ik de scenes maken en activeren/laten uitvoeren door met de muis er op te drukken.
Ik sla alles op en zie de scenes ook op mijn telefoon.
op mijn telefoon doet het niks in het zelfde menu.
Ik krijg dus ook geen melding van code (paar cijfers) etc naar server
Wat wel gebeurt als ik gewoon een lamp wil aan of uit doen.
Doe ik wat fout, is diet een bekende bug en wat kan ik er aan doen om het op te lossen.
[ Voor 6% gewijzigd door feestbeestzd op 23-10-2012 18:17 ]
Gaat het nu om een Ics-1000 of een Homewizard?
Alleen van Homewizard weten wij iets
Alleen van Homewizard weten wij iets
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Die 5 seconden is een instelling van de led lamp zelf.bikermouse schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:42:
[...]
Als het jou lukt om de lamp in 5 seconden uit te laten gaan dan is dat niet via de Auto-off functie van een "Action". Daar kun je n.l. helaas alleen maar minuten instellen, wat echt jammer is.
Als ik het via de HW instel is 1 minuut te lang en als het 4 seconden duurt voordat de lamp aangaat is dat te laat.
Mijn Samsung Galaxy S1 staat er 4 keer in. Na elke firmware update van de telefoom kwam er 1 extra bij.LoneWolf schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:03:
Ik heb sinds de nieuwe versie ook een vreemd verschijnsel, ik krijg bij elke notificatie ook nog een (ondertussen) 3 dagen oude notificatie van een raam sensor, ook de notificatie al een keer weggegooid, maar komt na opnieuw aanmaken weer terug, ook bij andere notificaties krijg ik deze nu te zien.
Weggooien was nog niet gelukt. Na update van de app nog niet geprobeerd.
Verwijderd
Ook ik heb eens gekeken naar de homewizard online dienst maar ik ben er iets minder enthousiast over dan de rest. Natuurlijk is het handig om geen port forwarding meer aan te zetten maar ik heb toch wel de volgende opmerkingen over de dienst:
- Geen SSL, je username en wachtwoord voor homewizard online gaan kaal over de lijn
- Het ipnummer van je homewizard staat geregistreerd bij homewizard
- Het wachtwoord van je homewizard staat geregistreerd bij homewizard
Vanuit privacy oogpunt valt er dus nog wel het eea op te merken aan deze dienst.
Hebben jullie je overigens wel eens afgevraagd hoe homewizard de detectie doet van je homewizard hardware in de userinterface van bijv homewizard online.... Het zal mij niets verbazen als ze aan de kant van homewizard zelf redelijk wat data over de homewizards in het land hebben opgeslagen (oa ip configuraties). Anders is het volgens mij onmogelijk om het ip nummer van mijn homewizard in een web interface te detecteren.
Begrijp me niet verkeerd, homewizard is een top product maar ik denk wel dat het heel hoog tijd gaat worden dat er een vorm van encryptie op de connecties naar homewizard en homewizard online gezet gaan worden.
En natuurlijk het is nog beta
dus zullen er zeker nog verbeteringen komen maar SSL en encryptie zouden dus wel heel fijn zijn.
- Geen SSL, je username en wachtwoord voor homewizard online gaan kaal over de lijn
Vanuit privacy oogpunt valt er dus nog wel het eea op te merken aan deze dienst.
Hebben jullie je overigens wel eens afgevraagd hoe homewizard de detectie doet van je homewizard hardware in de userinterface van bijv homewizard online.... Het zal mij niets verbazen als ze aan de kant van homewizard zelf redelijk wat data over de homewizards in het land hebben opgeslagen (oa ip configuraties). Anders is het volgens mij onmogelijk om het ip nummer van mijn homewizard in een web interface te detecteren.
Begrijp me niet verkeerd, homewizard is een top product maar ik denk wel dat het heel hoog tijd gaat worden dat er een vorm van encryptie op de connecties naar homewizard en homewizard online gezet gaan worden.
En natuurlijk het is nog beta

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 23:04 ]
Het gaat over de ics-1000 maar ik merk aan jullie antwoord dat jullie me niet kunnen helpen
omdat jullie alleen met iets anders bezig zijn.
Jammer maar ik begrijp het wel.
je kan niet alles weten of met alles bezig zijn.
Enig idee waar ik dan met mijn vraag moet zijn???
Probeer het hier voor de gein eensfeestbeestzd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:36:
Het gaat over de ics-1000 maar ik merk aan jullie antwoord dat jullie me niet kunnen helpen
Heb sinds gisteren de Homewizard in bezit. Alles werkt keurig. Heb alleen wat moeite met toegang van buitenaf. Via Homewizardonline werkt het, maar ik wil het graag zelf kunnen instellen vanwege snelheid en privacy.
Portforwarding op mijn router werkt prima ,echter na stroomuitval van de router werkt het niet meer omdat het IP adres van de Homewizard is veranderd. Nu wil ik dus graag het IP adres van mijn HW vast zetten.
Mijn router is een Linksys WRT54GL en heeft geen mogelijkheid om een statisch IP adres toe te wijzen aan een MAC adres. Nu deelt de DHCP adressen uit in bereik van 192.168.1.100 t/m 192.168.1.149
Is er een mogelijkheid om het IP adres van de Homewizard vast in te stellen op bijvoorbeeld .200 ?
Bij mijn draadloze printer en Apple TV heb ik dat ook gedaan en dat werkt perfect...
Iemand ervaring hiermee met de Homewizard ?
Portforwarding op mijn router werkt prima ,echter na stroomuitval van de router werkt het niet meer omdat het IP adres van de Homewizard is veranderd. Nu wil ik dus graag het IP adres van mijn HW vast zetten.
Mijn router is een Linksys WRT54GL en heeft geen mogelijkheid om een statisch IP adres toe te wijzen aan een MAC adres. Nu deelt de DHCP adressen uit in bereik van 192.168.1.100 t/m 192.168.1.149
Is er een mogelijkheid om het IP adres van de Homewizard vast in te stellen op bijvoorbeeld .200 ?
Bij mijn draadloze printer en Apple TV heb ik dat ook gedaan en dat werkt perfect...
Iemand ervaring hiermee met de Homewizard ?
[ Voor 13% gewijzigd door Mosakopter op 25-10-2012 09:51 ]
Daar leek het wel op, ik heb alleen zelf de door tijd geschakelde schakelaars opnieuw "opgeslagen" door even opnieuw de tijd in te voeren. Sinds dien werkt alles weer zoals het hoort.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:10:
Heeft iemand ook laast van het bereik van de homewizard
Sinds de laatste update
Ik heb zelf het gevoel dat na de firmware update het e.e.a. verloren is gegaan qua instellingen.
@hgulikers:
Mag ik vragen waarom je voor de Homewizard hebt gekozen en niet bijvoorbeeld de Vera 3?
Ik ben nl. nog aan het twijfelen welke ik moet aanschaffen.
Mag ik vragen waarom je voor de Homewizard hebt gekozen en niet bijvoorbeeld de Vera 3?
Vanwege goede berichten over gebruiksgemak software/installatie en ondersteuning van de Wattcher (die ik al jaren in bezit heb). Na 1 avond testen ben ik zeer tevreden.baronruud schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:19:
@hgulikers:
Verwijderd
Na pagina's met discussie (waarvoor dank, altijd leuk om te lezen dat het animo blijft groeienVerwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:49:
Ook ik heb eens gekeken naar de homewizard online dienst maar ik ben er iets minder enthousiast over dan de rest. Natuurlijk is het handig om geen port forwarding meer aan te zetten maar ik heb toch wel de volgende opmerkingen over de dienst:
De verbinding die HomeWizard Online gebruikt om vanuit de iOS of Android app verbinding te maken verloopt volledig via https (SSL) en is daarmee ook veilig. Er gaat zeker niks 'open en bloot' over de lijn, in het dagelijks gebruik, en in het bijzonder vanaf externe netwerken en 3G, zit je dus altijd veilig.
Het enige waar nog geen SSL gebruikt wordt is de registratiepagina (om technische redenen). Tegelijkertijd is het zo dat je de registratiepagina in principe maar éénmalig vanuit je eigen thuisnetwerk gebruikt, dus als die fatsoenlijk beveiligd is met WPA/WPA2, wat bij de meeste mensen zo zal zijn, is het erg onwaarschijnlijk dat je gebruikersnaam of wachtwoord gesnift worden. Wil dat kunnen, dan zou een kwaadwillend iemand al toegang moeten hebben tot je thuisnetwerk met WPA/WPA2 wachtwoord.
Dat het IP-adres van een HomeWizard die verbinding maakt met HomeWizard Online bij ons bekend is, lijkt me niet meer dan logisch. Dat dit uberhaupt aangemerkt wordt als privacy issue zonder dat iemand erover struikelt verwondert me, aangezien je IP-adres zo ongeveer bij elke site/server bekend is waar je ooit verbinding mee hebt gemaakt. Dat is hoe het internet werkt.
Tenslotte staat het wachtwoord van je HomeWizard niet geregistreerd bij ons, maar op je eigen HomeWizard. Dit is exact de reden waarom je op de registratie pagina van HomeWizard Online alleen een HomeWizard kunt toevoegen als je fysiek op hetzelfde netwerk zit als je HomeWizard kastje. Vanuit de registratiepagina wordt dan rechtstreeks met je HomeWizard device verbinding gezocht (op het interne ip-adres), om te controleren of het wachtwoord klopt. Deze informatie verlaat je eigen netwerk dus nooit.
Het wachtwoord van je HomeWizard Online account wordt natuurlijk wel gebruikt om bij ons in te loggen, maar deze is versleuteld opgeslagen en kunnen wij niet zien, enkel resetten. Het wachtwoord van je HomeWizard Online account kan dus ook verschillen van het wachtwoord van je HomeWizard device.
We zijn ons zeker bewust van het belang van privacy, in het bijzonder bij 'connected' toepassingen, en we doen onze best om hierin een goede balans te vinden tussen veiligheid, anonimiteit, usability en technische implementatie. Bij HomeWizard Online is dit naar ons inzien goed gelukt en we staan, nu en in de toekomst, altijd klaar om de privacy van onze gebruikers te waarborgen.
Leuk dat er vanuit Homewizard weer een reactie is.
Is het voor jullie ook mogelijk om dit met een grotere regelmaat te doen? Mede ook door de vragen welke hier in dit topic worden gesteld?
Is het voor jullie ook mogelijk om dit met een grotere regelmaat te doen? Mede ook door de vragen welke hier in dit topic worden gesteld?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Beste homewizard, wellicht kunnen jullie wel dan checken dat de eventuele ww's die versleuteld vastgelegd zijn (hashed) ook een salt hash meekrijgen (linked in probleem waar toen bleek dat de encrypted passwords geen salt hash gekregen hadden en daarna alsnog te decrypten waren).
mvg,
jeroen
mvg,
jeroen
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Goed nieuws, de rookmelders zijn besteldbaar via hun website!
http://us4.campaign-archi...d139f07f29c&id=83fce662be
Verwijderd
Jammer dat ze alleen geen koolmonoxide detecteren....nu moet ik alsnog een 2e er naast hangen..
Wellicht wel, zo te zien gebruiken ze het merk HQ om te laten melden, weet niet op HQ ook een koolmonoxide melder heeft op RF basis. Zeker de moeite waar om te testen. Anders vragen wij het a.s. zaterdag tijdens de opendag.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:13:
Jammer dat ze alleen geen koolmonoxide detecteren....nu moet ik alsnog een 2e er naast hangen..
Iemand enig idee om welk type brandmelder het gaat als het om de HQ gaat?dressie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:45:
[...]
Wellicht wel, zo te zien gebruiken ze het merk HQ om te laten melden, weet niet op HQ ook een koolmonoxide melder heeft op RF basis. Zeker de moeite waar om te testen. Anders vragen wij het a.s. zaterdag tijdens de opendag.
Ze hebben nogal verschillende soorten....
Dat moet dan de SEC-SA301RF zijn. Deze is bij de leverancier momenteel ook niet op voorraad, zie ik.
Je kan meerderen met elkaar verbinden.
Leuke ontwikkeling dit!
Maar let op: de afbeelding ziet er anders uit!
Leuke ontwikkeling dit!
Handleiding van de Brandmelder SEC-SA301RF: PDFrobutt schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:04:
Dat moet dan de SEC-SA301RF zijn. Deze is bij de leverancier momenteel ook niet op voorraad, zie ik.
Leuke ontwikkeling dit!
Productsheet: PDF
Verwijderd
Kan het zijn dat in de playstore nog altijd 1.8 staat ? verder lukt het online aanmelden voor online gebruik niet. hij stuurt mij geen verificatie mail. en als ik mij opnieuw wil registreren dan zegt hij dat het mail adres al in gebruik is. als ik dan zeg dat ikmijn wachtwoord kwijt ben dan bestaat de site niet.
gr.
Roland

gr.
Roland
Het klopt dat in Google Playstore nog de 1.8 versie staat, 2.0 is onderweg.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:20:
Kan het zijn dat in de playstore nog altijd 1.8 staat ? verder lukt het online aanmelden voor online gebruik niet. hij stuurt mij geen verificatie mail. en als ik mij opnieuw wil registreren dan zegt hij dat het mail adres al in gebruik is. als ik dan zeg dat ikmijn wachtwoord kwijt ben dan bestaat de site niet.![]()
gr.
Roland
Wat betreft het aanmelden bij de onlinesite, heb je al in je spambox gekeken, misschien is de verificatie e-mail daar in verdwenen.
Anders zou ik even contact opnemen met suport van HomeWizard want dan is er iets anders fout gegaan.
Als het inderdaad om de Brandmelder SEC-SA301RF van HQ gaat is ie wel een beetje aan de dure kant bij HomeWizard: € 24,95 of € 19,95 als je er 5 neemt.
Heb hem op de site todotipo.nl gevonden voor €14,51, ruim € 10 verschil, beetje veel.
Maar ja, laten we maar afwachten of het echt de brandmelder is die HomeWizard gaat gebruiken.
Heb hem op de site todotipo.nl gevonden voor €14,51, ruim € 10 verschil, beetje veel.
Maar ja, laten we maar afwachten of het echt de brandmelder is die HomeWizard gaat gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door underground_man op 25-10-2012 21:42 ]
Ik heb net alvast 5 rookmelders besteld en ook gelijk maar de watcher mee besteld.
Dan kan ik ook meteen mijn toekomstige zonnepanelen in de gaten houden wat betreft verbruik, lees opbrengst.
Dan kan ik ook meteen mijn toekomstige zonnepanelen in de gaten houden wat betreft verbruik, lees opbrengst.
De Watcher is momenteel in de aanbieding bij Conrad.nl voor € 69,99, geen verzendkosten...floris4 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:33:
Ik heb net alvast 5 rookmelders besteld en ook gelijk maar de watcher mee besteld.
Stond al eerder op dit forum.
Dit is mooi! Blij dat HW de rookmelders alvast levert. Dan kan ik deze alvast installeren. Gelijk maar vijf besteld.dressie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:05:
Goed nieuws, de rookmelders zijn besteldbaar via hun website!
Volgens mij is het trouwens niet de SEC die genoemd werd. Volgens mij is het de ELRO FA20RF.
In de ELRO FA20RF gaan 1x 9V batterij en 6x 1,5V AAA batterij terwijl de brandmelder op de HomeWizard site 1x 9V batterij en 3x 1,5V AAA batterij gaan.Anjos schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:34:
[...]
Dit is mooi! Blij dat HW de rookmelders alvast levert. Dan kan ik deze alvast installeren. Gelijk maar vijf besteld.
Volgens mij is het trouwens niet de SEC die genoemd werd. Volgens mij is het de ELRO FA20RF.
Dus dat kan nooit de ELRO FA20RF zijn die op de HomeWizard site staat, kijk maar naar aantal batterijen.
Neen. Deze melder heeft 3x1,5 volt. Zie de manual in de tab downloads.underground_man schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:43:
[...]
In de ELRO FA20RF gaan 1x 9V batterij en 6x 1,5V AAA batterij terwijl de brandmelder op de HomeWizard site 1x 9V batterij en 3x 1,5V AAA batterij gaan.
Dus dat kan nooit de ELRO FA20RF zijn die op de HomeWizard site staat, kijk maar naar aantal batterijen.
http://www.elro.eu/produc...os_koppelbare_rookmelders
Ik lees voornamelijk mee, maar wilde hier toch even op reageren...Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:13:
Een Rook/Koolmonoxide melder in 1 is NOOIT een optie. Als je zo'n ding hebt, gooi 'm weg en koop 2 losse.
Waarom, vraag je?
Nou, als je Rook/Koolmonoxide melder afgaat op Koolmonoxide en je hebt 'm op je plafond hangen (waar een rookmelder hoort), dan ben je al hartstikke dood.
Koolmonoxide is namelijk zwaarder dan lucht, in tegenstelling tot rook, en zal dus de ruimte vanaf de grond "vullen", terwijl rook vanaf het plafond de ruimte vult, aangezien rook lichter is dan lucht.
Een koolmonoxide moet dus zo laag mogelijk hangen, terwijl een rookmelder zo hoog mogelijk moet hangen.
Daarom moet je er dus 2 hebben.
*Lurkt nu weer verder*
Ik heb ook net gezocht, maar ik vind het zelfde als Underground_man. De HQ heeft 3x1,5v en 1x9v terwijl de Elro er 6x1,5v heeft. Morgen dus extra goed kijken tijdens de opendag! Qua prijs rekent HomeWizard wel erg veel, weet natuurlijk niet of hun een aanpassing hebben gedaan aan de rookmelder.Anjos schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 06:54:
[...]
Neen. Deze melder heeft 3x1,5 volt. Zie de manual in de tab downloads.
Je hebt helemaal gelijk, er gaan inderdaad 3 batterijen van 1,5 volt in volgens de handleiding.Anjos schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 06:54:
[...]
Neen. Deze melder heeft 3x1,5 volt. Zie de manual in de tab downloads.
Had alleen op de Elro site gekeken en daar stond dat er 6 in gingen, beetje slordig van Elro.
Dan kan het inderdaad Elro brandmelder zijn die HomeWizard aanbied....
Hoop dat HomeWizard het merk en type gaat vermelden en anders één van de gebruikers die hem besteld...
Goede tip, ik wist dit ook niet.... zo leer je altijd wel wat hier....Ben.Hahlen schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:29:
[...]
Ik lees voornamelijk mee, maar wilde hier toch even op reageren...
Een Rook/Koolmonoxide melder in 1 is NOOIT een optie. Als je zo'n ding hebt, gooi 'm weg en koop 2 losse.
Waarom, vraag je?
Nou, als je Rook/Koolmonoxide melder afgaat op Koolmonoxide en je hebt 'm op je plafond hangen (waar een rookmelder hoort), dan ben je al hartstikke dood.
Koolmonoxide is namelijk zwaarder dan lucht, in tegenstelling tot rook, en zal dus de ruimte vanaf de grond "vullen", terwijl rook vanaf het plafond de ruimte vult, aangezien rook lichter is dan lucht.
Een koolmonoxide moet dus zo laag mogelijk hangen, terwijl een rookmelder zo hoog mogelijk moet hangen.
Daarom moet je er dus 2 hebben.
Inmiddels is het het verhaal anders met de Elro brandmelder, ook deze blijkt maar drie 1,5v bat. te gebruiken, staat gewoon fout op de Elro site, maar wel goed in de handleiding.dressie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:46:
[...]
Ik heb ook net gezocht, maar ik vind het zelfde als Underground_man. De HQ heeft 3x1,5v en 1x9v terwijl de Elro er 6x1,5v heeft. Morgen dus extra goed kijken tijdens de opendag! Qua prijs rekent HomeWizard wel erg veel, weet natuurlijk niet of hun een aanpassing hebben gedaan aan de rookmelder.
Hoop dat je ons morgen kan vertellen wat het merk en type is.
Overigens past HomeWizard niks aan, ze lezen alleen de vertuurde informatie uit en gebruiken die van de sensor's, dus ook van de brandmelders.
Toch zou het, qua afbeelding etc ook de HQ kunnen zijn. Affijn, morgen weet ik meer en zal ik het laten weten. Qua prijs kan het dus blijkbaar goedkoper, en ons Nederlanders zijn zuinigunderground_man schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:55:
[...]
Inmiddels is het het verhaal anders met de Elro brandmelder, ook deze blijkt maar drie 1,5v bat. te gebruiken, staat gewoon fout op de Elro site, maar wel goed in de handleiding.
Hoop dat je ons morgen kan vertellen wat het merk en type is.
Overigens past HomeWizard niks aan, ze lezen alleen de vertuurde informatie uit en gebruiken die van de sensor's, dus ook van de brandmelders.
Ik ben al een tijdje mee aan het lezen en ik ben ook in het bezit van een homewizard. Nu wil ik mijn rolgordijn ook gaan automatiseren omdat deze lastig te bereiken is. Heeft er iemand hier ervaring mee en waar moet ik op letten. Kan ik beter een kant-en-klaar pakket aanschaffen van bijv. autogordijn.nl of ben ik beter af met alleen een buismotor en een KlikAanKlikUit gordijn/zonwering ontvanger ASUN-650?
Ik heb hier geen ervaring mee maar ik kan je wel vertellen hoe ik er over denk.remsy schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:45:
Ik ben al een tijdje mee aan het lezen en ik ben ook in het bezit van een homewizard. Nu wil ik mijn rolgordijn ook gaan automatiseren omdat deze lastig te bereiken is. Heeft er iemand hier ervaring mee en waar moet ik op letten. Kan ik beter een kant-en-klaar pakket aanschaffen van bijv. autogordijn.nl of ben ik beter af met alleen een buismotor en een KlikAanKlikUit gordijn/zonwering ontvanger ASUN-650?
KAKU ASUN-650 zou je eventueel dichtbij (of dichter bij) de Homewizard kunnen plaatsten.... Hiermee voorkom je de veel gehoorde klacht dat het bereik tekort schiet (zie Somfy aansturingen).
Kant en klaar monteer je vaak bij het rolgordijn zelf waardoor je de ontvanger niet dichterbij de HW kunt plaatsen..
Iemand met meer ervaring?
Ik zou een kaku schakelaar niet 1 op 1 met Somfy spul vergelijken want sommigen hebben alleen met Somfy een klein bereik en niet met kaku.
Somfy rts zit vaak bij de motor en deze kaku module kun je plaatsen waar je wilt (opbouwdoosje).
Zelf heb ik tot nu toe geen problemen met 3 Somfy ontvangers waarvan 2 een etage hoger zitten.
Somfy rts zit vaak bij de motor en deze kaku module kun je plaatsen waar je wilt (opbouwdoosje).
Zelf heb ik tot nu toe geen problemen met 3 Somfy ontvangers waarvan 2 een etage hoger zitten.
Verwijderd
Na een kleine speurtocht is dat toch snel gevonden! De compatible rookmelders zijn inderdaad van Elro, type FA20RF, deze worden ook toegevoegd aan de lijst van compatible apparaten. Iedereen die ze bij HomeWizard aanschaft steunt natuurlijk wel onze toegewijde verdere ontwikkeling van de software
.
Wat betreft de rolgordijnen, de ASUN-650 is hier verreweg de meest betaalbare oplossing voor. Met Autogordijn hebben meerdere mensen inmiddels goede ervaring, motor van 'Brel' schijnen ook goed te zijn, maar je moet hier dan wel zelf de ASUN op installeren.
Wat betreft de rolgordijnen, de ASUN-650 is hier verreweg de meest betaalbare oplossing voor. Met Autogordijn hebben meerdere mensen inmiddels goede ervaring, motor van 'Brel' schijnen ook goed te zijn, maar je moet hier dan wel zelf de ASUN op installeren.
Bedankt voor de reacties. Ik zal eens gaan speuren en denk toch dat ik dan voor een losse buismotor ga met de kaku asun schakelaar. Zodra ik het gemonteerd heb zal ik mijn ervaringen delen.
Als ik het goed bekeken heb is de rookmelder een white-label product... Met andere woorden ergens rollen deze melders blanco van de band af en worden daarna pas met een merk gelabeld...
Volgens mij is de Elro hetzelfde als het type van Flamingo maar ook hetzelfde als de HQ SEC-SA301RF... De HQ is volgens mij de variant met de laagste prijs!
Volgens mij is de Elro hetzelfde als het type van Flamingo maar ook hetzelfde als de HQ SEC-SA301RF... De HQ is volgens mij de variant met de laagste prijs!
Handleiding voor de Elro FA20RF: PDF
Weet iemand toevallig al hoeveel rookmelders of - als je meerdere rookmelders hebt - zones/groepen van rookmelders je kunt koppelen?
Ik heb zelf 6 rookmelders besteld op amazon.de (sorry heren van HW; ik support jullie ontwikkeling graag door de spullen bij jullie aan te schaffen maar ook ik moet het allemaal maar proberen betaalbaar te houden. Mijn resources zijn helaas niet onbeperkt in deze tijd) en zat te denken aan:
* Zone 1: begane grond (3 gekoppelde melders; woonkamer, trapgat, garage)
* Zone 2: eerste verdieping + zolder (3 gekoppelde melders: kinderkamer 1, kinderkamer 2, trapgat/plafond zolder)
Dan moet het qua bereik net lukken. De HW is gepositioneerd in de garage, om op die manier a) het ding uit het zicht/uit de woonkamer te hebben, b) om een HR++ raam te 'omzeilen' dat als de HW binnen staat het schakelen van de buitenverlichting onmogelijk/onbetrouwbaar maakt en c) uberhaupt de beste dekking te geven in huis, maar de zolder haalt 'ie net niet helaas. Vandaar dat de zolder in zone 2 moet vallen, anders had dat een aparte zone kunnen zijn. Het bereik tot kinderkamer 1 is prima, dus die rookmelder in kinderkamer 1 kan prima als 'primair' voor zone 2 functioneren.
En ja, ik ben me bewust van het feit dat je niet op de HW moet vertrouwen als 'beveiligingsapparaat'. Daarom heb ik ook koppelbare melders gekocht; dan gaan er 3 apparaten herrie maken als er op de begane grond brand uitbreekt en ik en mijn gezin liggen te slapen. Dan worden we wel wakker als er in de garage brand ontstaat. Dat ik die zones koppelen wil aan de HW is puur voor als er niemand thuis is; dan kan ik zelf de buren/brandweer bellen als ik een notificatie krijg.
Ik heb zelf 6 rookmelders besteld op amazon.de (sorry heren van HW; ik support jullie ontwikkeling graag door de spullen bij jullie aan te schaffen maar ook ik moet het allemaal maar proberen betaalbaar te houden. Mijn resources zijn helaas niet onbeperkt in deze tijd) en zat te denken aan:
* Zone 1: begane grond (3 gekoppelde melders; woonkamer, trapgat, garage)
* Zone 2: eerste verdieping + zolder (3 gekoppelde melders: kinderkamer 1, kinderkamer 2, trapgat/plafond zolder)
Dan moet het qua bereik net lukken. De HW is gepositioneerd in de garage, om op die manier a) het ding uit het zicht/uit de woonkamer te hebben, b) om een HR++ raam te 'omzeilen' dat als de HW binnen staat het schakelen van de buitenverlichting onmogelijk/onbetrouwbaar maakt en c) uberhaupt de beste dekking te geven in huis, maar de zolder haalt 'ie net niet helaas. Vandaar dat de zolder in zone 2 moet vallen, anders had dat een aparte zone kunnen zijn. Het bereik tot kinderkamer 1 is prima, dus die rookmelder in kinderkamer 1 kan prima als 'primair' voor zone 2 functioneren.
En ja, ik ben me bewust van het feit dat je niet op de HW moet vertrouwen als 'beveiligingsapparaat'. Daarom heb ik ook koppelbare melders gekocht; dan gaan er 3 apparaten herrie maken als er op de begane grond brand uitbreekt en ik en mijn gezin liggen te slapen. Dan worden we wel wakker als er in de garage brand ontstaat. Dat ik die zones koppelen wil aan de HW is puur voor als er niemand thuis is; dan kan ik zelf de buren/brandweer bellen als ik een notificatie krijg.
[ Voor 7% gewijzigd door garp op 26-10-2012 14:44 . Reden: B) wordt een smiley ;) & link naar goedkoopste leverancier toegevoegd ]
Verwijderd
Bedankt voor de reactie, ik ga ernaar kijken.underground_man schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:24:
[...]
Het klopt dat in Google Playstore nog de 1.8 versie staat, 2.0 is onderweg.
Wat betreft het aanmelden bij de onlinesite, heb je al in je spambox gekeken, misschien is de verificatie e-mail daar in verdwenen.
Anders zou ik even contact opnemen met suport van HomeWizard want dan is er iets anders fout gegaan.
Heeft iemand voor mij dat schema toevallig?hotrene schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:22:
[...]
toevallig onlangs een dimmer ingebouwd in de unit op zolder. ACM1000 was misschien beter geweest, maar de dimmer had ik over. Op internet vind je voldoende schema's. Werkt goed. Met de dimmer schakel ik de hoogste stand in, middelste stand wordt niet gebruikt. Homewizard laat elke dag, rond douchetijd, de ventilator een tandje harder draaie. Afvalvertraging met knop in badkamer krijg ik nog niet ad praat, dat ligt aan homewizard software. Of aan mijn gebrek aan kennis.
Heb nu de ventilator open en zie de trafo binnen in
N (blauw), L1 (zwart ), L2 (zwart) en L3 (bruin) naar de trafo?
en
U1 (blauw) en Z (bruin) en U2 (zwart) naar de motor
Nu heb ik op de dimmer
Blauw in blauw gedaan en bruin in bruin, wat niet werkt...
Ergens moet ik een zwart draadje instoppen
Btw, Zwart alleen werkt ook niet...
We love the smell of innovation in the morning!
Volgens mij nooit rechtstreeks op de motor!!NoE schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:12:
[...]
Heeft iemand voor mij dat schema toevallig?
Heb nu de ventilator open en zie de trafo binnen in
N (blauw), L1 (zwart ), L2 (zwart) en L3 (bruin) naar de trafo?
en
U1 (blauw) en Z (bruin) en U2 (zwart) naar de motor
Nu heb ik op de dimmer
Blauw in blauw gedaan en bruin in bruin, wat niet werkt...
Ergens moet ik een zwart draadje instoppenof combineren met een bruine... (Denk ik, maar durf (nog) niet)
Btw, Zwart alleen werkt ook niet...
Standaard moet ie volgens mij nul en fase (N + L) aangesloten hebben, dat is stand 1... Deze doe je ook aansluiten op de KAKU... En dan de schakeldraad (zwart) vanaf de KAKU naar L3....
Dus schakelaar uit is stand 1, schakelaar aan is stand 2 of 3 afhankelijk waar je de schakeldraad op hebt aangesloten!!
Ik heb pas sinds kort dit topic en de homewizard ontdekt. Nu ben ik van plan om dit systeem misschien aan te gaan schaffen maar er zijn een paar dingen die ik niet terug kan vinden in dit topic of op internet.
- Is het mogelijk om met een KiKu knop een scene aan en uit te schakelen?
En iets algemener
- Is het mogelijk om via de homewizard Android app een temperatuur widget te maken van een te kiezen sensor?
- Is het eigenlijk überhaupt mogelijk van een scene een widget te maken? Dan zou ik vanaf het home screen makkelijk een scene kunnen starten. Ook heb ik nog niet kunnen vinden of er een xbmc plugin is.
En leuk ding en beter te betalen als een systeem op basis van zwave. Ik heb ook al wat KiKu materiaal, zo kan ik het mooi uitbreiden.
Is dit systeem in duitsland ook te koop? Misschien dat daar onderdelen nog beter betaalbaar zijn.
En iets algemener
- Is het mogelijk om via de homewizard Android app een temperatuur widget te maken van een te kiezen sensor?
- Is het eigenlijk überhaupt mogelijk van een scene een widget te maken? Dan zou ik vanaf het home screen makkelijk een scene kunnen starten. Ook heb ik nog niet kunnen vinden of er een xbmc plugin is.
En leuk ding en beter te betalen als een systeem op basis van zwave. Ik heb ook al wat KiKu materiaal, zo kan ik het mooi uitbreiden.
Is dit systeem in duitsland ook te koop? Misschien dat daar onderdelen nog beter betaalbaar zijn.
Verwijderd
Tuin aansluit vraagje, weet iemand hoe ik het beste mij tuinverlichting kan integreren in een kaku omgeving?
Moet ik dan zo'n zwarte stekker kopen met ontvangst (Agdr 3500 of 3000 klik, of dimmer) waar vervolgens mijn stroomkabel (vd verlichting) door middel van aangezette stekker weer in de agdr3500/3000 moet.
Zodat ik met afstandsbediening de-activeren? Ik ben niet zo technisch..maar dit lijkt mij de enige oplossing, maar klinkt ook een beetje amateuristisch...is er geen andere manier
Ik zag ook een schemer kastje van kaku, maar in comb. met de homewizard, is dat denk ik overbodig...
Moet ik dan zo'n zwarte stekker kopen met ontvangst (Agdr 3500 of 3000 klik, of dimmer) waar vervolgens mijn stroomkabel (vd verlichting) door middel van aangezette stekker weer in de agdr3500/3000 moet.
Zodat ik met afstandsbediening de-activeren? Ik ben niet zo technisch..maar dit lijkt mij de enige oplossing, maar klinkt ook een beetje amateuristisch...is er geen andere manier
Ik zag ook een schemer kastje van kaku, maar in comb. met de homewizard, is dat denk ik overbodig...
Schemerkastje is inderdaad niet nodig. zonsondergang en opgang kun je programmeren. Je kunt inderdaad zo,n zwarte stekker kopen maar met regen e.d. vind ik dat ook minder fraai. Ik heb in de lasdoos in de schuur waar de kabel vandaan komt, een inbouw ontvanger geplaatst. Je hebt dan echter geen stroom meer voor andere apparaten in de tuin. Tip: plaats een mageneetcontact op je tuindeur waardoor het licht aan gaat als je de poortdeur binnenkomt.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:46:
Tuin aansluit vraagje, weet iemand hoe ik het beste mij tuinverlichting kan integreren in een kaku omgeving?
Met een KIKU kan je inderdaad een scene starten en/of stoppen.Camiel schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:55:
De Android app doet dit (nog) niet. Vandaag wel op de opendag geweest en er zit nog veel in de ideeen bus van Homewizard. Genoeg om te denken dat dit best wel eens snel mogelijk zou kunnen zijn
Of het in Duitsland te koop is, geen idee....
Verwijderd
Anjos bedankt, gaat de ontvanger door plastic?...mijn stroom zie ik pas buiten, waar hij uit de muur komt...en daar zit gelijk zijn vierkante grijze lasdoos, als de ontvanger sterk genoeg is, zou het wel daar kunnen...en dan maak ik hem nog wel extra waterdicht op een of andere manier
Ja, je kunt met een kaku schakelaar een scene schakelen. Toevallig vandaag alle schakelaars in de woonkamer vervangen door kaku. Naast de individuele schakelaars van de lampen heb ik een knop geplaatst waarmee een scene geschakeld wordt om een aantal lampen tegelijkertijd aan te zetten. Voor de dimmers kun je een dimstand in de scene zetten en als je de scene uitschakelt gaat alle verlichting in één keer uit. Werkt erg leuk. De schakelaar kun je programmeren in de scene instellingen.Camiel schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:55:
Ik heb pas sinds kort dit topic en de homewizard ontdekt. Nu ben ik van plan om dit systeem misschien aan te gaan schaffen maar er zijn een paar dingen die ik niet terug kan vinden in dit topic of op internet.
Ontvangers gaan door plastic, hout, gips zonder moeite. HR+ glas en beton(met bewapening) geeft wel iets signaal verlies op(eigen ervaring) maar daar heb je ook weer versterkers voorVerwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:38:
Anjos bedankt, gaat de ontvanger door plastic?...mijn stroom zie ik pas buiten, waar hij uit de muur komt...en daar zit gelijk zijn vierkante grijze lasdoos, als de ontvanger sterk genoeg is, zou het wel daar kunnen...en dan maak ik hem nog wel extra waterdicht op een of andere manier
Was vandaag bij de Gamma in Deventer en daar lagen nog 2 versterkers met 50% korting. AEX-701. Waarom met korting, geen idee.dressie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:42:
[...]
Ontvangers gaan door plastic, hout, gips zonder moeite. HR+ glas en beton(met bewapening) geeft wel iets signaal verlies op(eigen ervaring) maar daar heb je ook weer versterkers voor
De verpakking was nog intact. Komt er een nieuw type?
Verwijderd
Oke thanks, maakt het nog uit welke ontvanger ik neem? Ik denk zelf aan de mini, zo klein mogelijk of heeft dat ook effect op het ontvangst?
De versterker, kan denk ik niet in dezelfde lasdoos, is een doosje van maximaal 10x10
Kan ik ook de dimmer versie nemen? Zodat alle (led) tuin verlichting kan dimmen en versterken?
De versterker, kan denk ik niet in dezelfde lasdoos, is een doosje van maximaal 10x10
Kan ik ook de dimmer versie nemen? Zodat alle (led) tuin verlichting kan dimmen en versterken?
Waarom probeer je het niet eerst zonder versterker? Ik kom toch zeker tot 10-12 meter vanuit de HW naar de achtertuin vanuit de HW in het midden van de begane grond.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:51:
Oke thanks, maakt het nog uit welke ontvanger ik neem? Ik denk zelf aan de mini, zo klein mogelijk of heeft dat ook effect op het ontvangst?
En als je een versterker gebruikt lijkt me het midden van de afstand tussen HW en de ontvanger theoretisch de beste plaats. Kan natuurlijk per situatie verschillen, maar zeker niet naast de ontvanger. Ik denk zelfs dat dit de situatie slechter maakt omdat Kaku ontvangers minimaal 40-50 cm uit elkaar geplaatst moeten worden en de versterker is eigenlijk een ontvanger en zender in één.
Je kunt ook een dimmer versie gebruiken als de LED lampen gedimd kunnen worden. Dit is niet altijd het geval. Maar dan nog moet je oppassen welke dimmer je gebruikt. Ze kunnen niet allemaal met LED werken. IK heb zelf de ACM-100 gebruikt. Wel oppassen dat niemand de stekker van de tuinverlichting eruit haalt om een tuinverwarmer aan te sluiten bij een feestje
[ Voor 16% gewijzigd door Anjos op 28-10-2012 12:13 ]
Ik heb sinds vandaag problemen met de notificaties. Zowel op m'n iPad als iPhone komen er geen meer binnen. Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand een oplossing om dit weer werkend te krijgen?
Was gisteren bij de Makro ze hebben de Elro rookmelders (FA20RF) nu voor 19,35 per 2st in de aanbieding. Dit geldt nog tot de 29ste oct.
Verwijderd
Heeft er iemand meer bij Amazon.de de rookmelders besteld zoals `Garp` het aangeeft ?
Als ik hem wil bestellen geeft hij aan dat ze die naar Nederland niet versturen.
Of heeft er iemand een ander idee?
Als ik hem wil bestellen geeft hij aan dat ze die naar Nederland niet versturen.
Ik kon deze gewoon naar NL laten sturen?Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:14:
Heeft er iemand meer bij Amazon.de de rookmelders besteld zoals `Garp` het aangeeft ?
code:
1
2
3
4
5
| Lieferung voraussichtlich: 28. September 2012 - 29. September 2012 3 "ELRO FA20RF/2 Funk Rauchmelder 2-er Set, inkl. Batterie" Werkzeug; EUR 19,73 Auf Lager. Verkauf durch: OlsenStore ( Alle Preise inkl. Mwst.) |
Anders moet je er waarschijnlijk 1 uitkiezen die wel naar NL stuurt: http://www.amazon.de/gp/o...ellerID=&sr=&startIndex=0
[ Voor 13% gewijzigd door garp op 28-10-2012 20:38 ]
Verwijderd
Als ik de rookmelders probeer te bestellen komt er te staan:
Dieser Artikel kann leider nicht an den von Ihnen gewünschten Ort versandt werden. Sie können entweder die Versandadresse ändern oder den Artikel aus Ihrer Bestellung löschen, indem Sie die Stückzahl auf 0 setzen und anschließend auf "Aktualisieren" klicken.
Ik weet het ook niet wat ik dan verkeerd doe.
ik heb van alles geprobeerd maar helaas.
Weet er nog iemand iets?
Dieser Artikel kann leider nicht an den von Ihnen gewünschten Ort versandt werden. Sie können entweder die Versandadresse ändern oder den Artikel aus Ihrer Bestellung löschen, indem Sie die Stückzahl auf 0 setzen und anschließend auf "Aktualisieren" klicken.
Ik weet het ook niet wat ik dan verkeerd doe.
ik heb van alles geprobeerd maar helaas.
Weet er nog iemand iets?
Op de open dag al aangegeven, maar nu al last van, de max van 15 scenes die je kunt aanmaken.
Hopelijk komt hier snel verandering in.
Ze gaven aan dat als de actions met dimmers niet goed werken je hier een aparte scene voor moest maken, dit is nu dus niet mogelijk...
Hopelijk komt hier snel verandering in.
Ze gaven aan dat als de actions met dimmers niet goed werken je hier een aparte scene voor moest maken, dit is nu dus niet mogelijk...
Zo, de rookmelders hangen al. Nu alvast een goede plek gaan zoeken voor de IP-camera
Wie heeft een overzicht van wat er op de planning staat voor uitbreidingen van de HW.
Op de open dag zal toch wel het één en ander gemeld zijn?
Op de open dag zal toch wel het één en ander gemeld zijn?
is niet gesproken over de rookmelders.
Wel over IP camera ondersteuning
Verwijderd
Ip camera klinkt goedmacmouse schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:09:
is niet gesproken over de rookmelders.
Al gehoord welke type ze gaan ondersteunen
nee is niet duidelijk, ze hebben aangeven hier nog mee te testen, dus nog niet exact weten welke dit gaat worden.
Ik hoop meer op algemene IP camera ondersteuning.
Rookmelders worden al ondersteund, het zit alleen nog niet in de app. De volgende update krijgt de mogelijkheid om ze te koppelen zodat je een notificatie krijg op de mobiel.macmouse schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:25:
nee is niet duidelijk, ze hebben aangeven hier nog mee te testen, dus nog niet exact weten welke dit gaat worden.
De IP camera willen ze, bij Homewizard, voor het eind van het jaar beschikbaar maken. Deze informatie kregen wij te horen tijdens de opendag. Over type etc werd nog niet gesproken.
[ Voor 3% gewijzigd door dressie op 29-10-2012 11:34 ]
weet ik, ik was er namelijk ook bij zaterdag
Wordt het zigbee protocol ook ondersteund binnenkort ?
Van het weekend eens wat aan het testen geweest en nu kwam ik er achter dat een dimbare ledlamp (van het Kruidvat) gewoon lijkt te werken op de ACM-300, echter wordt de ACM-100 geadviseerd. Kan iemand mij aangeven waarom ik alsnog beter de ACM-100 aan zou moeten schaffen?
Ik heb hier twee ledlampen die het ook doen, maar als ze uit staan hoor je een heel zacht gepiep, is dat bij die van het kruidvat ook? De piep is dusdanig hinderlijk dat ik de ledlampen eruit heb gehaald.Phoolie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:32:
Van het weekend eens wat aan het testen geweest en nu kwam ik er achter dat een dimbare ledlamp (van het Kruidvat) gewoon lijkt te werken op de ACM-300, echter wordt de ACM-100 geadviseerd. Kan iemand mij aangeven waarom ik alsnog beter de ACM-100 aan zou moeten schaffen?
Verwijderd
vandaag nog snel even 4 rookmelders gekocht, hopenlijk komt snel de android update voor actions en voor de rookmelders. ben nog aan het uitzoeken welk weerstation ik ga kopen.
Verder werkt het syteem perfect. incl portforwarding.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 19:15 ]
Hmm, volgens mij heb ik het nu anders aangesloten zie afbeelding.Volgens mij nooit rechtstreeks op de motor!!
Standaard moet ie volgens mij nul en fase (N + L) aangesloten hebben, dat is stand 1... Deze doe je ook aansluiten op de KAKU... En dan de schakeldraad (zwart) vanaf de KAKU naar L3....
Dus schakelaar uit is stand 1, schakelaar aan is stand 2 of 3 afhankelijk waar je de schakeldraad op hebt aangesloten!!
Jaja!, de dimmer bleek niet te werken....
Btw: Stand 1 en 2 werken ook gewoon!

btw2: Bromt (50hz) alleen zachtjes een beetje, zijn er ook bromloze dimmers?
[ Voor 4% gewijzigd door NoE op 29-10-2012 23:34 ]
Verwijderd
zou je dan het merk en type willen posten van die rook melders alvast bedank .Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:13:
vandaag nog snel even 4 rookmelders gekocht, hopenlijk komt snel de android update voor actions en voor de rookmelders. ben nog aan het uitzoeken welk weerstation ik ga kopen.
Verwijderd
Elro Fa20 RFVerwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:54:
[...]
zou je dan het merk en type willen posten van die rook melders alvast bedank .
Of ze piepen weet ik niet, het is mij iig niet opgevallen. Hinderlijk piepen doen ze dus niet iig.chippie777 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:27:
[...]
Ik heb hier twee ledlampen die het ook doen, maar als ze uit staan hoor je een heel zacht gepiep, is dat bij die van het kruidvat ook? De piep is dusdanig hinderlijk dat ik de ledlampen eruit heb gehaald.
Acm300 icm met huisventilator bromt iig, nu ben ik ook wel benieuwd, behalve het wattage of de acm100 het slimmer aanpakt.chippie777 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:27:
[...]
Ik heb hier twee ledlampen die het ook doen, maar als ze uit staan hoor je een heel zacht gepiep, is dat bij die van het kruidvat ook? De piep is dusdanig hinderlijk dat ik de ledlampen eruit heb gehaald.
Verwijderd
Ik heb die van de MAkro gekocht de elro die in die in een van de vorige posts werden genoemd.Dar stond ook de tip dat ze bij de Makro in de aanbieding waren.
Ik hoop dat e zullen gaan werken
Ik hoop dat e zullen gaan werken
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:54:
[...]
zou je dan het merk en type willen posten van die rook melders alvast bedank .
Gisteren even gecontroleerd, maar er piept niks. Overigens viel het mij wel op dat de ledlamp alleen voren licht geeft ipv rondom zoals een gloeilamp. Is dit bij alle ledlampen zo of zijn er ook ledlampen die helemaal rondom verlichten?chippie777 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:27:
[...]
LED-lampen licht is standaard ongeveer onder een hoek van 40 graden. Er zijn volgens mij wel uitzonderingen.Phoolie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:57:
[...]
Gisteren even gecontroleerd, maar er piept niks. Overigens viel het mij wel op dat de ledlamp alleen voren licht geeft ipv rondom zoals een gloeilamp. Is dit bij alle ledlampen zo of zijn er ook ledlampen die helemaal rondom verlichten?
De AH Dimbare LED lampen geven gewoon rondom licht, zowel in de volle stand als de gedimde stand.Phoolie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:57:
[...]
Gisteren even gecontroleerd, maar er piept niks. Overigens viel het mij wel op dat de ledlamp alleen voren licht geeft ipv rondom zoals een gloeilamp. Is dit bij alle ledlampen zo of zijn er ook ledlampen die helemaal rondom verlichten?
Sommige geven echter wel een zachte pieptoon in de uit stand met een dimmerstekker.
Nog even over het wifi probleem sinds firmware 2.12, het lijkt er bij mij op dat vooral de windows browser app de boel verstoort, blijkbaar pollt deze app nogal regelmatig en geeft de HW niet thuis.
Als ik deze stop dan kan ik veel vaker met m'n Andoid toestellen toegang krijgen.
Wat hier ook op wijst is dat de grafieken eeuwig blijven laden, de communicatie loopt blijkbaar ergens op stuk.
Wat ik al eerder opperde vind ik nog steeds een goed idee, kan er geen tool komen die bij houdt hoe de wifi toegang verloopt, liefst iets dat de HW zelf al doet en dat je eenvoudig kan uitlezen (logfiles)
Zo zie ik regelmatig een afgebroken commando list op m'n Android app die de laatste communicatie weergeeft in de 'retry' pop-up.
Deze info zie je niet altijd (response is 'null') maar het zou leuk zijn als het ergens werd opgeslagen.
Als ik deze stop dan kan ik veel vaker met m'n Andoid toestellen toegang krijgen.
Wat hier ook op wijst is dat de grafieken eeuwig blijven laden, de communicatie loopt blijkbaar ergens op stuk.
Wat ik al eerder opperde vind ik nog steeds een goed idee, kan er geen tool komen die bij houdt hoe de wifi toegang verloopt, liefst iets dat de HW zelf al doet en dat je eenvoudig kan uitlezen (logfiles)
Zo zie ik regelmatig een afgebroken commando list op m'n Android app die de laatste communicatie weergeeft in de 'retry' pop-up.
Deze info zie je niet altijd (response is 'null') maar het zou leuk zijn als het ergens werd opgeslagen.
Hoi,
Ik wil graag een scene "Alarm" aanmaken die (indien scene op ON staat) meteen nofiticaties stuurt van mijn motion detectors. Zodra de scene Alarm op OFF wordt gezet, worden geen notificaties van de motion detectors gestuurd. Is dat mogelijk? Zodra ik mijn huis verlaat, wil ik de scene Alarm activeren en bij binnenkomst weer uitzetten...
Ik wil graag een scene "Alarm" aanmaken die (indien scene op ON staat) meteen nofiticaties stuurt van mijn motion detectors. Zodra de scene Alarm op OFF wordt gezet, worden geen notificaties van de motion detectors gestuurd. Is dat mogelijk? Zodra ik mijn huis verlaat, wil ik de scene Alarm activeren en bij binnenkomst weer uitzetten...
Dit is nog niet mogelijk. Tijdens de opendag hebben wij dit wel gevraagd waar positief op gereageerd werd. Tevens benadrukte HomeWizard wel dat ze geen volwaardig alarmsysteem willen worden, maar het aan en uit schakelen van notificaties zou dus wel een optie kunnen worden.Mosakopter schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:28:
Hoi,
Toch nog een vraagje hierover van een potentiële HomeWizard koper (Heb nu Nodo).dressie schreef op donderdag 01 november 2012 @ 07:54:
[...]
Dit is nog niet mogelijk. Tijdens de opendag hebben wij dit wel gevraagd waar positief op gereageerd werd. Tevens benadrukte HomeWizard wel dat ze geen volwaardig alarmsysteem willen worden, maar het aan en uit schakelen van notificaties zou dus wel een optie kunnen worden.
Ik vindt scenes toch echt zeer belangrijk voor een home domotica oplossing!
Ik wil kunnen aangeven met scenes of ik "thuis" of "aanwezig" ben en daar bijbehorende acties kunnen uitvoeren. Ik kom er niet uit of dit mogelijk is met HomeWizard.
Voorbeeld 1: als ik thuis ben, dan hoeft s'avonds de verlichting niet automatisch uit, maar wel als ik afwezig ben.
Voorbeeld 2: Voorwaarden: Als het donker is en tot 23:00. Event: de deurbel gaat, Actie: dan moet de gangverlichting aan, alleen bij Scene/Profiel: "Thuis"
Dit kan ik nu wel en nog vele meerdere voorbeelden
BP on the move!!!
De huidige scenes werken op tijd en/of door een schakelaar die je kan aanmelden. De voorwaarden die jij aangeef zitten er, voor zo ver mijn ervaring en kennis rijkt van HomeWizard, niet in. Dit was wel een vraag tijdens de opendag. Wij zouden ook graag willen zien dat je met een schakelaar kan aangeven dat je thuis bent en geen notificaties wenst te ontvangen. Dit slaat ook redelijk aan op jouw wens denk ik. Wat nu wel mogelijk is, is het aanschakelen van je verlichting bij het signaal van de deurbel tussen een bepaalde tijd. Dit is mogelijk door de "nieuwe" actions optie. Bij actions zit alleen de programmering van zon-op en ondergang (nog) niet in. Je kan alleen de action niet aan of uit zetten met een schakelaar.Bas Post schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:04:
[...]
Toch nog een vraagje hierover van een potentiële HomeWizard koper (Heb nu Nodo).
Ik vindt scenes toch echt zeer belangrijk voor een home domotica oplossing!
Ik wil kunnen aangeven met scenes of ik "thuis" of "aanwezig" ben en daar bijbehorende acties kunnen uitvoeren. Ik kom er niet uit of dit mogelijk is met HomeWizard.
Voorbeeld 1: als ik thuis ben, dan hoeft s'avonds de verlichting niet automatisch uit, maar wel als ik afwezig ben.
Voorbeeld 2: Voorwaarden: Als het donker is en tot 23:00. Event: de deurbel gaat, Actie: dan moet de gangverlichting aan, alleen bij Scene/Profiel: "Thuis"
Dit kan ik nu wel en nog vele meerdere voorbeelden
Dat is precies wat ik ook zocht! OK dank voor bevestiging, ik wacht rustig af tot toekomstige updatesdressie schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:18:Wij zouden ook graag willen zien dat je met een schakelaar kan aangeven dat je thuis bent en geen notificaties wenst te ontvangen.
Ik vind de huidige notificaties bij Motion erg goed werken. Wel heb ik het standaard geluid "low" veranderd in "high": deze rinkelt langer door en is duidelijker hoorbaar op de iPhone...
[ Voor 9% gewijzigd door Mosakopter op 01-11-2012 09:29 ]
Dit topic is gesloten.