HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:12:
Ik gebruik sinds een paar maanden de Homewizard.
Op wat problemen na met de android app.Werkt alles naar behoren.
Ook via externe benadering.
Afgelopen week heb ik een schakeling gemaakt om de Honeywell Chronoterm thermostaat van de CV via de HomeWizard te kunnen schakelen.
Je kunt dan de Thermostaat naar een vooraf ingestelde tempratuur schakelen via de HomeWizard.
Deze functie zit al in de meeste Honeywell thermostaten ingebouwd.
Klinkt interresant, zou je misschien uit kunnen leggen hoe je dat gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Afgelopen week heb ik een schakeling gemaakt om de Honeywell Chronoterm thermostaat van de CV via de HomeWizard te kunnen schakelen.
Je kunt dan de Thermostaat naar een vooraf ingestelde tempratuur schakelen via de HomeWizard.
En dan ben ik benieuwd hoe je dat hebt gedaan!! Welke chronotherm praten we dan?
Ik heb een Chronotherm modulation...

Kun je het elektrische schema van jouw schakeling posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Komen de Android app problemen misschien door het automatisch laten zoeken naar de Homewizard?

Ik heb mijn iOS app het automatisch zoeken altijd uit staan, ik vul zelf het IP adres + poortnummer in.

Het is het proberen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 13:02
Smarty77 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:43:
Komen de Android app problemen misschien door het automatisch laten zoeken naar de Homewizard?

Ik heb mijn iOS app het automatisch zoeken altijd uit staan, ik vul zelf het IP adres + poortnummer in.

Het is het proberen waard...
Ik stel hem handmatig in op poort 81 en vast ip, heb eerlijk gezegt nooit problemen. Zowel via 3g als WiFi werkt het altijd direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
dressie schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:59:
[...]

Ik stel hem handmatig in op poort 81 en vast ip, heb eerlijk gezegt nooit problemen. Zowel via 3g als WiFi werkt het altijd direct.
Kijk dat bedoel ik... Ik denk als een ieder dat doet... (en Homewizard een goede handleiding maakt) het een stuk positiever gaat klinken omtrent de android Homewizard app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 13:33

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mijn HW sprong in de stress (kermis verlichting :p) als wifi van de router even uitviel door wat voor reden ook.
Enige remedie was de HW powercyclen want hij herstelde zich niet zelf.
Met de 2.12 firmware lijkt dit probleem niet meer voor te komen :Y)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:44
Mijn HW ligt nu stof te happen. Ik ben overgestapt op fibaro en z-wave. Dit ivm conditioneel schakelen en 2 weg communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe lang laat Apple ons nog wachten op 2.0?

Reviewtijd gemiddeld zou maar 8 dagen zijn? http://reviewtimes.shinyd...s-distribution-chart.html

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Sitelabs schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:14:
Mijn HW ligt nu stof te happen. Ik ben overgestapt op fibaro en z-wave. Dit ivm conditioneel schakelen en 2 weg communicatie.
Dat ziet er inderdaad goed uit. Ook makkelijker toepasbaar in een bestaande situatie. Nadeel is de 4x zo hoge prijs voor de componenten.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twixx schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:02:
Hoe lang laat Apple ons nog wachten op 2.0?

Reviewtijd gemiddeld zou maar 8 dagen zijn? http://reviewtimes.shinyd...s-distribution-chart.html
Duurt nu inderdaad wel erg lang zeg! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
Dan kan ik je de hand geven, hier precies hetzelfde ;)

Wie interesse heeft in mijn complete homewizard pakket kan me een DM sturen, zie http://link.marktplaats.nl/605497493 voor meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Justin2000 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:35:
[...]

Dat ziet er inderdaad goed uit. Ook makkelijker toepasbaar in een bestaande situatie. Nadeel is de 4x zo hoge prijs voor de componenten.
Precies, de prijzen liegen er inderdaad niet om! Maar, het ziet er wel proffie uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.deelen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-03-2024
Voor degene die benieuwd zijn naar de nieuwe UI kijk dan even naar dit filmpje op Youtube die Homewizard gisteren heeft geplaatst.

YouTube: Add a switch or dimmer (without using an existing remote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net een e-mail dat versie 2.0 uit is.

In Google Play zojuist gedownload, maar nog niet te vinden in de Apple store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LET OP!!

Na het updaten van mijn android app, krijg ik gelijk de melding required update not availeble!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:19
Update (2.0.0) voor iOS is uit.
Gelijk een account aangemaakt, (door de beta slechts een beperkt aantal aanmelding per 24 uur) en nu kan ik zonder poort forwarding alles bedienen van buiten mijn eigen netwerk. (leuk dat het kan, nog geen nuttig toepassing hiervoor kunnen verzinnen)
verder maar eens even spelen met de nieuwe GUI.

[ Voor 82% gewijzigd door chippie777 op 18-10-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:08:
Ik krijg net een e-mail dat versie 2.0 uit is.

In Google Play zojuist gedownload, maar nog niet te vinden in de Apple store!
Ik ook, alleen 1.8..nog geen 2.0 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

ja 2.0 is uit, ziet er in eerste instantie goed uit, vanavond maar even goed bekijken.

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mijn wifi verbinding is slechter dan voor 2.12, vaak tine-outs met nog de oude Android app en de web app.
Hopelijk doet 2.0 dat beter :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:29
Ik ben sinds kort bezig om voor hier thuis een mooi domotica setje in elkaar te zetten, en nu zag homewizard er nogal goed en simpel uit.

Het meeste kan ik wel vinden maar er resten mij nog een paar vragen die na veel zoeken onbeantwoord bleven en deze zijn:

1. Zijn er thermostaatkranen die met homewizard werken? Dus kranen die de radiator automatisch uitzetten op het moment dat de juiste temperatuur wordt bereikt

2. Hoe ver rijkt het signaal van de "home wizard box"? Ver genoeg om een heel huis te bereiken of zal ik toch nog een aantal extenders moeten kopen.

3 Zijn er ook schakelaars beschikbaar die je direct in je inbouwdoos kan steken met 1 of 2 drukschakelaars? Of moet je een losse drukschakelaar en inbouwschakelaar kopen?

4. En is er dan nog de mogelijkheid om een airco, in dit geval van het merk Zibro, te bedienen? Zodat als bijvoorbeeld het raam opengaat of als er niemand thuis is de airco zelf weer uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelle support van HW, handmatig ge-update. Gaat nu goed!

In de App store is de updat eook beschikbaar inmiddels.

Ziet er gelikt uit! Ga het allemaal eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
NoE schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:29:
ja 2.0 is uit, ziet er in eerste instantie goed uit, vanavond maar even goed bekijken.
Ik weet niet in welke PlayStore jij kijk, maar ik zie alleen versie 1.8 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:19
Zijn hier gebruikers die ervaring hebben met spaarlampen die goed dimbaar zijn?
Ik heb nog geen goede spaarlampen hiervoor gevonden. De led lampen die ik had, blijken te "fluiten" als ze uit zijn, en de normale spaarlampen zijn niet te dimmen.
Ik vind dat heel jammer, want nu heb ik verschillende lampen weer vervangen door gloeilampen en dat is eigenlijk iets wat ik niet wil. Iemand enig idee?
Het gaat met name voor de combinatie met de AWMR2-210, nog mooier zou zijn als er voor deze shakelaar een versie kwam die geen dimfunctie heeft, dan moetje de spaarlampen wel kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit, welke DoDo's zijn mij voor geweest, ik kan al niet meer registreren voor online! ;-)

Hopelijk morgen weer mogelijk, kan mijn vrouw ook overal de HW bedienen, zij weet niets van ip instellingen e.d.

Beste HW, de eerste indruk ziet er gelikt uit! nu gaan we testen en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.0 ziet er goed uit!
Wat ook fijn zou zijn als homewizard.nl een zgn roadmap zou publiceren waarin ze aangeven welke features en te ondersteunen devices in de planning staan (korte- en lange termijn).

Nu blijft het raden (vlammetje in UI 2.0 'coming soon' is verwarmingsketel aansturen?) en lopen we de kans dat we zaken die nu niet kunnen anders gaan proberen op te lossen (apparaten via nuon of essent bijv) terwijl homewizard er wellicht ook al aan werkt.

zoals;Mocht bijv het uitlezen van slimme energiemeters binnenkort komen dat laat ik ze installeren (kosten circa 70 euro) en laat ik devices zoals 'Toon' links liggen.

Maw: meer info aub homewizard over wat jullie in de pijplijn qua ontwikkeling hebben:)
En daar kunnen uiteraard heus wel voorbehouden worden gemaakt maar dan weten we iig welke kant 'we' opgaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetgear.nl/wp-content/uploads/2012/07/Plugwise-Smile-en-App.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bright.nl/files/toon-g.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:41:
2.0 ziet er goed uit!

Wat ook fijn zou zijn als homewizard.nl een zgn roadmap zou publiceren waarin ze aangeven welke features en te ondersteunen devices in de planning staan (korte- en lange termijn).
Nu blijft het raden (vlammetje in UI 2.0 'coming soon' is verwarmingsketel aansturen?) en lopen we de kans dat we zaken die nu niet kunnen anders gaan proberen op te lossen (apparaten via nuon of essent bijv) terwijl homewizard er wellicht ook al aan werkt.

zoals;
+ aansturing thermostaat
+ uitlezen data zgn slimme energiemeters
+ etc...

Mocht bijv het uitlezen van slimme energiemeters binnenkort komen dat laat ik ze installeren (kosten circa 70 euro) en laat ik devices zoals 'Toon' links liggen.

Maw: meer info aub homewizard over wat jullie in de pijplijn qua ontwikkeling hebben:)
En daar kunnen uiteraard heus wel voorbehouden worden gemaakt maar dan weten we iig welke kant 'we' opgaan.[/quote]
Dit zou inderdaad erg wenselijk zijn... Ik sta op het punt om een Toon aan te schaffen. Maar mijn voorkeur gaat naar een uitbreiding op mijn Homewizard!
Ik vraag mij alleen af of de mensen van Homewizard hier nog meelezen. Ze reageren op geen enkel bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb zojuist de nieuwe 2.0 app geinstalleerd, maar vind het nieuwe homescreen een grote verslechtering tov de oude app.
Ik kan nu niet meer in 1 oogopslag mijn weer gegevens zien, ik zie geen namen bij de sensors staan in het homescreen, en zie daardoor niet welke temperatuur waarbij hoort en moet links/rechts scrollen om bij alles te komen. Zelfs op de ipad staan er maar 4 naast elkaar, zonder naam enz... knap irritant.

@homewizard:
kan dit ook configurabel gemaakt worden, zodat ik de oude "lijst" layout weer kan krijgen ipv de blokjes layout ?
Of beter nog, gewoon een zelf indeelbaar homescreen, waarbij je zelf kan beslissen wat je wilt tonen en Waar en hoeveel info ?

Verder is het er op de ipad ook niet overzichtelijker op geworden, ook in landscape moet ik nu steeds een menu openklappen voor ik iets kan kiezen, de lijst met sensors/schakelaars in en uitklappen was een stuk gebruikersvriendelijker imho.
Het lijkt er op dat er ook in landscape op de ipad gebruik gemaakt word van de interface voor een telefoon, dit is niet erg praktisch, ook in landscape moet ik nu steeds een menu openklappen voor ik iets kan kiezen, de lijst met sensors/schakelaars in en uitklappen was een stuk gebruikersvriendelijker imho.

Bij de timer overview bv is het nu in landscape scrollen naar beneden, terwijl er genoeg ruimte vrij is om het scherm van de ipad beter te benutten ?

Verder krijg je nu een lelijke zwarte balk onder de grafieken, ook op het homescreen.

Qua layout is de ui 2.0 totaal verschrikkelijk op de ipad, terwijl dit juist het item bij uitstek is om te gebruiken bij de homewizard !.

ik begin zo langzamer hand steeds meer spijt te krijgen van mijn aanschaf van een homewizard !

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Voor de Android gebruikers, ik heb inmiddels contact gehad en voorlopig is 1.8 de nieuwste versie voor Android. Hier zitten dus alleen de mogelijkheden in om met Notificaties te kunnen schakelen EN om te verbinden via Homewizardonline. Omdat Android makkelijker is om te updaten via Playstore zal deze, na wat kleine aanpassingen nog, snel in de store te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

Mochten mensen van hun homewizard af willen er is een topic waar mensen er graag één willen

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LoneWolf, natuurlijk mag jij je mening hebben maar dat mag ik ook en volgens mij is het er wel op vooruit gegaan. Alles blijft natuurlijk voor verbetering vatbaar ook de HW en de HW Software. Anders kun je nog altijd even kijken wat Geckoo schrijft er zijn heel veel mensen die er wel eentje tweedehands willen overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Ik merk in ieder geval al dat als ik actions maak dat de auto-off timer niet werkt.
Bv als iemand op de deurbel drukt moet de gangverlichting aan op 100%, en na 2 min auto off. Doet hij niet.
Ook wil ik dat als ik de voordeur open doe after sunset dat dan de gang lamp aangaat, er zit een sensor op de deur maar ik mis de sunset opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ben wel blij met deze update, nog niet heel grondig bekeken maar conditioneel schakelen zit er eindelijk in en ziet er op het oog goed uit. Alleen de iPad app vind ik minder, is weinig tot geen aandacht aan besteed zo te zien.

Ook geregistreerd op homewizardonline.com, mooie optie voor mensen die minder technisch zijn. Maar ik vroeg mij af wat beter, sneller en/of veiliger is? Ik heb de boel nu op IP ingesteld dmv port-forwarding... vind ik in principe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Tom schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:36:
Ook geregistreerd op homewizardonline.com, mooie optie voor mensen die minder technisch zijn. Maar ik vroeg mij af wat beter, sneller en/of veiliger is? Ik heb de boel nu op IP ingesteld dmv port-forwarding... vind ik in principe prima.
Of voor als je bij KPN zit en geen NAT-loopback heb in je router ;) Ik kan nu eindelijk weer gemakkelijk, als ik thuis kom, op de WiFi bij mijn HomeWizard zonder het IP aan te passen. Een hele verbetering! Alleen jammer dat de app voor Android nog even op zich laat wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Jammer dat je een lamp op dimstand kunt zetten na beweging en niet meer terug kunt dimmen na de oorspronkelijke dimwaarde. Alleen uit is dan mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

macmouse schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:57:
Ik merk in ieder geval al dat als ik actions maak dat de auto-off timer niet werkt.
Bv als iemand op de deurbel drukt moet de gangverlichting aan op 100%, en na 2 min auto off. Doet hij niet.
Dat werkt bij mij wel goed ;)
Hier gaat een monitor 2 minuten lang aan zodat ik de camera bij de voordeur kan zien en netjes weer uit.
Misschien verschilt dat per kaku schakelaar, ik gebruik zo'n los plug-in geval.
Het wifi gedrag bevalt me niet echt, de HW is regelmatig minuten onbereikbaar en dat was voor 2.12 veel beter.
Ik zie de wifi led regelmatig uit gaan terwijl ik geen handelingen verricht met een app of een losse remote :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:07
Prima update ik ben vooral tevreden met de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
macmouse schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:57:
Ook wil ik dat als ik de voordeur open doe after sunset dat dan de gang lamp aangaat, er zit een sensor op de deur maar ik mis de sunset opties.
Is die auto-off functie een optie van de deurbel of van de lamp?
Als je de voordeur opend en er zit een sensor op de deur, dan stuurt die sensor toch rechtstreeks een signaal naar de lamp? Dat gaat toch buiten de HW om? Of doe ik iets verkeerd?
Of stuurt de sensor en signaal naar de HW en stuurt de HW een signaal naar de lamp?
Ik heb een bewegingsmelder (AWST-6000) bij ons op de overloop en in het trapgat hangt een kaku ledlamp (ALED-003). Die hoeft overdag niet aangestuurt te worden maar de bewegingsmelder denkt dat het donker genoeg is en stuurt toch een signaal naar de lamp. Kost onnodig batterijen. Dus vanaf 's ochtend een uur of 7 tot 's avonds een uur of 19:00 hoeft die lamp niet aan. Iemand dan enig idee hoe ik dat doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er jammer dat de problemen met de somfy schermen niet zijn opgelost. Ze schakelen nog even slecht als altijd (Niet dus). Jammer had hier veel meer van verwacht. Layout van de app is wel leuk en conditioneel schakelen is nuttig maar bugfixes voor de somfy spullen was ook fijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:47:
Er jammer dat de problemen met de somfy schermen niet zijn opgelost. Ze schakelen nog even slecht als altijd (Niet dus). Jammer had hier veel meer van verwacht. Layout van de app is wel leuk en conditioneel schakelen is nuttig maar bugfixes voor de somfy spullen was ook fijn geweest.
Hier werkt het ook nog steeds niet met mijn Somfy zonnescherm. Mijn HW staat in de meterkast en als ik de deur open laat staan dan kan ik wel aanmelden op mijn zonnescherm, ik krijg dus wel een reaktie maar het aansturen daarna lukt niet. Hij reageert niet op de comando's die ik geef via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:06:
[...]

Hier werkt het ook nog steeds niet met mijn Somfy zonnescherm. Mijn HW staat in de meterkast en als ik de deur open laat staan dan kan ik wel aanmelden op mijn zonnescherm, ik krijg dus wel een reaktie maar het aansturen daarna lukt niet. Hij reageert niet op de comando's die ik geef via de app.
Hmm gelukkig ben ik dus niet de enige. Ik vind het wel erg jammer dat Homewizard met de meldingen niets lijkt te doen. Er komen allemaal updates en nu zelfs een flinke update maar dit soort bugs blijven er maar in zitten. Begrijp me niet verkeerd, de homewizard heeft de potentie om een top apparaat te zijn maar dan moeten dit soort bugs er echt uit en moet de support echt veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag nog even gebeld met HW over het Somfy probleem. Het schijnt erg complex te zijn, maar ze hebben de oplossing en zijn die aan het implementeren! Het zou niet lang meer duren voor hiervoor een oplossing zou komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:49:
Ik heb vandaag nog even gebeld met HW over het Somfy probleem. Het schijnt erg complex te zijn, maar ze hebben de oplossing en zijn die aan het implementeren! Het zou niet lang meer duren voor hiervoor een oplossing zou komen!
Uhm ik wil niet zeiken ofzo maar dit roepen ze al sinds juli. Het schijnt een protocol problem te zijn waarvan al een aantal keer is aangegeven dat ze de oplossing hadden. Natuurlijk is ook bij mij het glas halfvol en ga ik er vanuit dat het problem snel wordt opgelost (gezien de hoeveelheid mensen die hier problemen mee hebben) maar ik begin toch wel een beetje sceptisch te worden of ze het probleem wel echt kunnen oplossen.

We houden de moed erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net een online account kunnen maken, jongens dat werkt echt super! Geen ip adressen meer intypen e.d. en zelfs het vrouwtje kan nu overal met haar iPhone of iPad alles bedienen in en om de woning! HW bedankt en ga vooral zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:56:
Zo net een online account kunnen maken, jongens dat werkt echt super! Geen ip adressen meer intypen e.d. en zelfs het vrouwtje kan nu overal met haar iPhone of iPad alles bedienen in en om de woning! HW bedankt en ga vooral zo door!
Dat is bijzonder. Om 13.00 uur was er gisteren geen registratie meer mogelijk en volgens de site zijn die dan de volgende dag pas weer beschikbaar:

HomeWizard Online heeft momenteel bèta status, wat o.a. inhoudt dat er per dag maar een beperkt aantal registraties verwerkt kunnen worden. Als het maximum aantal registraties bereikt is, wordt dit in een rode informatiebalk weergegeven op de registratiepagina. De volgende dag rond het middaguur zullen er weer nieuwe plekken beschikbaar zijn.

Had je geluk of een voorkeurspositie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Gisterenavond al even zitten spelen met de nieuwe functionaliteiten. Ik ben blij met de uitbreidingen die er zijn. Op de Iphone ziet de nieuwe interface er goed uit. De actions vind ik een goede oplossing voor (de eerste aanzet van) het conditioneel schakelen. Zeker gezien de worsteling van de ontwerpers met dit punt.
Wat mis is (is al eerder genoemd) de sunsetmogelijkheid bij actions. Vele onder ons schakelen toch licht en dan is de sunset een logisch schakelmoment voor binnen en buiten.

Helaas Homewizard online nog niet kunnen uitproberen maar de beschrijving ziet er goed uit en is denk ik een gebruiksvriendelijker en veiliger alternatief voor het openzetten van poorten.

Hiernaast onderschrijf ik de wens om een roadmap te hebben zodat je weet wat er (ongeveer) aan gaat komen in welke periode. Ik moet brandmelders gaan vervangen maar twijfel omdat ik niet weet wanneer dit komt. Ik wil graag de verwarming op afstand besturen maar twijfel omdat ik niet weet wat er komen gaat. Ik begrijp overigens het dilemma van de ontwerpers omdat het ook verwachtingen wekt. Maar dat hoort erbij.
Verder overigens een zeer tevreden gebruiker van alle bestaande functionaliteit op het gebied van schakelen,notificaties en weerstation. Ik ken de beperkingen van KAKU (ontvangers niet te dicht bij elkaar en geen retourkanaal) maar voor deze prijs heb je toch hele mooie mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Anjos schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:24:
[...]

Dat is bijzonder. Om 13.00 uur was er gisteren geen registratie meer mogelijk en volgens de site zijn die dan de volgende dag pas weer beschikbaar:

HomeWizard Online heeft momenteel bèta status, wat o.a. inhoudt dat er per dag maar een beperkt aantal registraties verwerkt kunnen worden. Als het maximum aantal registraties bereikt is, wordt dit in een rode informatiebalk weergegeven op de registratiepagina. De volgende dag rond het middaguur zullen er weer nieuwe plekken beschikbaar zijn.

Ik heb gisteravond laat ook nog een online account aan kunnen maken!
En nee dit heeft niks met voorkeurs positie te maken aangezien je niet aan hoeft te loggen met je huidige credentials van de site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ik was nog wel benieuwd hoe Ebier dit gerealiseerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

Actions werkt goed met het aquarium, wordt nu netjes gemonitord en bijgestuurd wanneer nodig. Als ik nu nog een klikaanklikuit schakelaar kan vinden/aanpassen die enkel als relais kan dienen, kan ik ook nog de CV bedienen!

Zoek eigenlijk ook nog een schakelaar voor de huis ventilatie, deze heeft 3 standen.... Hmm schakelaar er uit slopen en op een dimmer aansluiten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
NoE schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:03:
Zoek eigenlijk ook nog een schakelaar voor de huis ventilatie, deze heeft 3 standen.... Hmm schakelaar er uit slopen en op een dimmer aansluiten? :)
Ik hoop eigenlijk dat ze de draadloze ITHO schakelaar kunnen bedienen bij HomeWizard, zou een goede toevoeging zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Actions werkt goed met het aquarium, wordt nu netjes gemonitord en bijgestuurd wanneer nodig. Als ik nu nog een klikaanklikuit schakelaar kan vinden/aanpassen die enkel als relais kan dienen, kan ik ook nog de CV bedienen!
Het is even knutselen en natuurlijk voor eigen risico maar:

http://kaku.vandegroepjes.nl/

Ik zou het alleen doen als je ervaring in dit soort dingen hebt. :) .
Een foutje is gauw gemaakt en de consequenties (doorgebrande besturing cv ketel) zijn groot

[ Voor 15% gewijzigd door Anjos op 19-10-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een dimmer gaat niet werken, zo'n ventilator heeft 3 draden, de 0 en 2 stuuringangen (fase) voor 230V.
Gebruik je beide stuuringangen niet dan draait hij op de laagste snelheid, bij ingang 1 sneller en ingang 3 het snelst.
De Itho eco fan zou ik ook wel met de HW willen aansturen omdat je nu op sensors en schakelaars kan reageren.
Net als bij Somfy moet je een remote 'pairen' bij de Itho, dat proces zou de HW moeten gaan kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

Anjos schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:21:
[...]

Een foutje is gauw gemaakt en de consequenties (doorgebrande besturing cv ketel) zijn groot
Ach ketel is uit 1997 :) goed excuus voor een nieuwe dan :)

Ik begreep dat ze binnenkort weer in de aanbieding waren bij de gamma, als ik mijn vriendin goed heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anjos schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:24:
[...]

Nee het is denk ik wat Smarty77 verteld, ik dacht nou na 00:00 uur kan ik dan weer aanmelden dus om half elf even de pagina alvast openen en tot mijn grote verbazing kon ik aanmelden. That's all! :)

Het is nog BETA ja maar geloof mij dit is een blijvertje, ik kan nu al niet meer zonder hihihi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
[...]

Een nadeel om dit te gebruiken voor aansturing van een CV is dat het geen OpenTherm betreft... Dus ook moduleren gaat niet werken. Het is een "simpele" aan/uit aansturing.

Ik ben benieuwd hoe die Chronotherm is aangepast of wordt aangestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een relais nemen waarvan de spoel 230v is en deze
Dmv een stekker in je kaku stoppen .
Dan heb je 1, 2, 3 of 4 wissel kontakten

Gr Jorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:19:
[...]

Een nadeel om dit te gebruiken voor aansturing van een CV is dat het geen OpenTherm betreft... Dus ook moduleren gaat niet werken. Het is een "simpele" aan/uit aansturing.

Ik ben benieuwd hoe die Chronotherm is aangepast of wordt aangestuurd...
Hallo smarty77

Ik heb een chronotherm modulation hangen
Die heeft een telefooncontact
Vooraf stel je een temp in in de chronoterm
Sluit je dit contact on verbindje hem door gaat de ketel modulerend
werken op de temp die je voor het tele contact heb in gesteld

Ik heb hem ook zo draaien

Mvgr Jorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
Ik volg dit topic al maanden en begin er steeds meer over na te denken om ook maar eens voor dit systeem te gaan...

Maar ik heb een probleempje: de inbouwdozen in mijn muren zijn niet echt diep en zitten vol met draden. Het is dus erg lastig om de AWMR2-210 daar achter in te bouwen. Mijn verlichtingsornamenten aan het plafond hebben echter in hun behuizing voldoende ruimte voor de module. Is het ook mogelijk om hem daarin te monteren? Of is de aansluiting op de AMR2-210 voor de schakelaar slechts een simpel relais?

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
DynamicDreams schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:23:
Ik volg dit topic al maanden en begin er steeds meer over na te denken om ook maar eens voor dit systeem te gaan...

Maar ik heb een probleempje: de inbouwdozen in mijn muren zijn niet echt diep en zitten vol met draden. Het is dus erg lastig om de AWMR2-210 daar achter in te bouwen. Mijn verlichtingsornamenten aan het plafond hebben echter in hun behuizing voldoende ruimte voor de module. Is het ook mogelijk om hem daarin te monteren? Of is de aansluiting op de AMR2-210 voor de schakelaar slechts een simpel relais?
De AMWR-210 is een ontvanger. Die kun je dus ook in het armatuur bouwen. Het wordt echter afgeraden om de schakelaar aansluitingen van de 210 te gebruiken omdat dan de HW de schakelstand niet goed weergeeft.
Je kunt dan dus beter een standaard ontvanger (ACM-1000 bijvoorbeeld) in de verlichtingsornamenten bouwen en een KAKU schakelaar op de muur. Scheelt ok bijna niets in prijs want de 210 ontvanger is relatief duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
Hmm, het is alleen zo dat de AWMR2-210 13 mm diep is en de ACM-100 is 23 mm diep. Zal dus even moeten kijken of dat wel gaat passen...

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
[...]

Mmm, jammer dat die PAR-1000 waar je dit voor beschrijft niet meer bestaat.
Misschien dat de huidige schakelaar ACD-1000/3500 of de AP3-1500-R (setje) een vergelijkbare print hebben, maar ze zijn tevens niet meer zo makkelijk te openen.
Eigenlijk een gemis in het assortiment dat KAKU geen schakelaars heeft met een potentiaalvrij contact.

Alternatief is inderdaad om een 220V relais te schakelen met een standaard KaKu schakelaar. Ik zoek nog zo'n relais om daarmee het alarmcontact van mijn netwerkcamera te kunnen activeren zodat deze dan opnames gaat maken. Dat laat ik dan via de een IR-melder en de Homewizzard aansturen.

Iemand nog tips voor een goedkoop relais wat ik daarvoor kan gebruiken (en waar ik dat kopen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
DynamicDreams schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:06:
Hmm, het is alleen zo dat de AWMR2-210 13 mm diep is en de ACM-100 is 23 mm diep. Zal dus even moeten kijken of dat wel gaat passen...
Je kunt natuurlijk ook gewoon de AWMR2-210 inbouwen en de schakeldraad niet aansluiten. Punt blijft wel dat je dan al je schakelaars moet vervangen door KaKu zenders.

Ik heb wel gewoon een paar AWMR2-210 ingebouwd achter- en aangesloten op- de bestaande schakelaars. Je ziet dan inderdaad niet wat de status is van de lamp is in de App als deze met de hand is geschakeld, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Als ik op afstand de lamp wil aan of uitschakelen doe ik dat gewoon en dan klopt de status weer. (echt zeker ben je toch niet, omdat er geen echte terugmelding is vanuit de schakelaars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
mike123 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:37:
[...]

Is die auto-off functie een optie van de deurbel of van de lamp?
Als je de voordeur opend en er zit een sensor op de deur, dan stuurt die sensor toch rechtstreeks een signaal naar de lamp? Dat gaat toch buiten de HW om? Of doe ik iets verkeerd?
Of stuurt de sensor en signaal naar de HW en stuurt de HW een signaal naar de lamp?
Ik heb een bewegingsmelder (AWST-6000) bij ons op de overloop en in het trapgat hangt een kaku ledlamp (ALED-003). Die hoeft overdag niet aangestuurt te worden maar de bewegingsmelder denkt dat het donker genoeg is en stuurt toch een signaal naar de lamp. Kost onnodig batterijen. Dus vanaf 's ochtend een uur of 7 tot 's avonds een uur of 19:00 hoeft die lamp niet aan. Iemand dan enig idee hoe ik dat doe?
Dat gaat alleen goed als de bewegingsmelder alleen op de Homewizzard is aangemeld. Als hij ook bekend is in de lamp dan ontvangt de lamp het uit-signaal wat de bewegingsmelder stuurt (kun je instellen op verschillende waarden met een schuifje op de beweingsmelder). Je moet dus alleen de Homewizzard de lamp laten aanzetten en - via de auto-off functie - weer uit.
Ik heb hetzelfde en dat werkt erg leuk nu met de nieuwe actions. Helaas (dat was al zo) zit er wel een merkbare (2 seconden) vertraging tussen detectie en het moment dat de Homewizzard een aan-signaal stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 13:04
Ik begrijp dat bij Android versie 2 nog moet komen?

Heb op Iphone versie 2 getest. Actions krijg ik niet aan de praat. Als sensor kan ik alleen een temperatuursensor kiezen. Niet een normale switch. Hoe maak ik een afvalvertraging??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
bikermouse schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:46:
[...]

Dat gaat alleen goed als de bewegingsmelder alleen op de Homewizzard is aangemeld. Als hij ook bekend is in de lamp dan ontvangt de lamp het uit-signaal wat de bewegingsmelder stuurt (kun je instellen op verschillende waarden met een schuifje op de beweingsmelder). Je moet dus alleen de Homewizzard de lamp laten aanzetten en - via de auto-off functie - weer uit.
Ik heb hetzelfde en dat werkt erg leuk nu met de nieuwe actions. Helaas (dat was al zo) zit er wel een merkbare (2 seconden) vertraging tussen detectie en het moment dat de Homewizzard een aan-signaal stuurt.
die fout heb ik nu bij mijn poort.
Ik heb hem nog aangemeld staan bij mijn buitenlamp.
Nu gaat de lamp keurig aan als ik de poort open, maar als de poort sluit gaat de lamp weer uit.
Echter, en dit is leuk, actions ziet dit schijnbaar en schakelt de lamp weer in om zijn ingestelde 3 minuten vol te maken.
Goed geprogrameerd HW
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 13:04
Speedy-Andre schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:28:
[...]

Een dimmer gaat niet werken, zo'n ventilator heeft 3 draden, de 0 en 2 stuuringangen (fase) voor 230V.
toevallig onlangs een dimmer ingebouwd in de unit op zolder. ACM1000 was misschien beter geweest, maar de dimmer had ik over. Op internet vind je voldoende schema's. Werkt goed. Met de dimmer schakel ik de hoogste stand in, middelste stand wordt niet gebruikt. Homewizard laat elke dag, rond douchetijd, de ventilator een tandje harder draaie. Afvalvertraging met knop in badkamer krijg ik nog niet ad praat, dat ligt aan homewizard software. Of aan mijn gebrek aan kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
bikermouse schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:34:
[...]
Ik heb wel gewoon een paar AWMR2-210 ingebouwd achter- en aangesloten op- de bestaande schakelaars. Je ziet dan inderdaad niet wat de status is van de lamp is in de App als deze met de hand is geschakeld, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Als ik op afstand de lamp wil aan of uitschakelen doe ik dat gewoon en dan klopt de status weer. (echt zeker ben je toch niet, omdat er geen echte terugmelding is vanuit de schakelaars).
Ik heb ook een 2-tal AWMR-210 achter mijn (design-)schakelaars ingebouwd. Nu komt het regelmatig voor dat HW deze lampen niet kan schakelen als de 'hardware' schakelaars in 1 bepaalde stand staan. Zodra ik deze omzet, dan gaat het schakelen via HW wel goed. Hebben daar meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
bikermouse schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:46:
[...]

Dank voor je uitleg. Ik heb hier nog een magneetcontact liggen en heb het daar even mee getest. Werkt goed alleen die 2 seconden is eerder 4 seconden hier in huis. Maar eens kijken of we daar mee kunnen leven :*)
De lamp blijft minimaal 1 minuut aan, 10 seconden was lang genoeg. Staat nu zelfs ingesteld op 5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb momenteel 8 12V led spots in de tuin in de muurtjes verwerkt en die kan ik vanaf binnen in huis aan en uit schakelen met een schakelaar.
De stekker van de trafo voor de led spots zit in een geschakelde wcd. Dus vanaf de schuur gaat de fase naar huis en dan vanaf de schakelaar naar de wcd en de lampen gaan aan. Tot zover werkt het. Nu wil ik alleen de lampen ook aan laten gaan als de poort open gaat, via een magneet contact. Dat hoeft dus niet overdag dus conditioneel schakelen van de HW komt nu van pas. Wil er dus een wcd bijmaken en daar een kaku (bv acd-1000) instoppen. Deze wcd word dan gevoed door dezelfde fase als de verlichting alleen gaat de voeding via een ralais, nc. De 230V die uit de acd-1000 komt indien ingeschakeld gaar naar de wcd waar de stekker in zit van de trafo. Dus kaku klikt aan, spanning op de eerste geschakelde wcd. Nu heb ik eigenlijk de volgende vraag, als ik dit zo aansluit en ik druk binnen mijn schakelaar in dan komt mijn relais op dus de acd-1000 heeft geen spanning meer. Druk de schakelaar nogmaals in en de acd-1000 heeft weer spanning maar stuurt nu geen lampen meer aan. Is het slecht voor de acd-1000 om op deze manier de spanning te onderbreken? Al dan niet ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
Een paar dagen getest met de 2.0:

- Conditioneel schakelen: Ga zo door, maar voeg vooral ook zonsonder en -opgang toe als schakelconditie. Ook het bouwen van meerdere condities is een wens.
- Somfy: Het bereik is achteruitgegaan. Ik moest mijn HW nu nog dichter bij de luiken plaatsen om te kunnen schakelen. Dit was in de vorige versie beter.
- Layout: Komt op mij wat rommelig over. Knoppen op de iPad mogen groter. Customisation van het home scherm is een grote wens.
- HW online: Lijkt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me homwizard binnen.
Bestelling is snel geleverd.

Nu aan het proberen.
Alleen vind de dimmers niet goed werken.
Bij schuiven gaat het licht niet goed mee.
Of doe ik iets niet goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:55:
Heb me homwizard binnen.
Bestelling is snel geleverd.

Nu aan het proberen.
Alleen vind de dimmers niet goed werken.
Bij schuiven gaat het licht niet goed mee.
Of doe ik iets niet goed??
Je moet de dimmer voorzien van een code die je vanuit de HM stuurt, dan werkt het wel goed. Geen bestaande code gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dressie schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:12:
[...]

Je moet de dimmer voorzien van een code die je vanuit de HM stuurt, dan werkt het wel goed. Geen bestaande code gebruiken dus.
Een nieuwe code generen ?
Via de app dan?
Wanneer ik dat doe werkt de lamp niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:33:
[...]

Een nieuwe code generen ?
Via de app dan?
Wanneer ik dat doe werkt de lamp niet..
Ik had ook eerst de code van de afstandbediening gebruikt in de HW maar dan werkt dat schuiven helemaal niet van die slider. :'(
Gooi in de software van de HW eerst de toegevoegde dimmer/codes weg, ook van de afstandbediening.
Ga nu in de HW software een dimmer toevoegen, add dimmer. geef een naam, druk op code, doe nu de dimmer in het stopcontact, het rode lampje knipperd nu om een code te ontvangen of als je een ouder type hebt druk je op het programmeer knopje, druk nu op Generate new code, save.
Nu heb je een dimmer toegevoegd die wel reageerd op de slider.
Als je namelijk eerst de normale afstandbediening hebt toegevoegd word die code naar de dimmer gestuurd en werkt de slider hopeloos.
Als je meer sensoren of afstandbedieningen toevoegd word alleen de eerste code gestuurd als je via de app iets in of uitschakeld..
Wat ik in het begin ook had dat was als je de code van de afstandbediening niet als 2e of 3e toevoegd zie je geen status verandering in je app als de lamp met de afstandbediening word ingeschakeld.
Hoe dat nu is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]mike123 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:47:
[...]

Lekker dan ik heb me dimmers weggewerkt.
En hw zegt zelf dat het niet nodig is.
Daarom juist de hw gekocht inplaats van de kaku unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hotrene schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:22:
[...]

toevallig onlangs een dimmer ingebouwd in de unit op zolder. ACM1000 was misschien beter geweest, maar de dimmer had ik over. Op internet vind je voldoende schema's. Werkt goed. Met de dimmer schakel ik de hoogste stand in, middelste stand wordt niet gebruikt. Homewizard laat elke dag, rond douchetijd, de ventilator een tandje harder draaie. Afvalvertraging met knop in badkamer krijg ik nog niet ad praat, dat ligt aan homewizard software. Of aan mijn gebrek aan kennis.
Als je nou een nieuwe (magneetcontact) sensor aan maakt en daar laten zoeken naar een code
Die jouw plakschakelaar zendt
Daar kan je door middel van on is aan en off is aan en schakel uit na ....min

Gr jorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu normale switch toe gevoegd.
Daar kan je ook mee dimmer extra keer op om tappen.
Nu de thempratuur meter nog aan de gang krijgen..
Krijg ik nog geen data uit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
niet meer van toepassing

[ Voor 94% gewijzigd door macmouse op 20-10-2012 14:33 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg de thermometer niet aan de praat ??
krijg geen data binnen ...
iemand een idee???

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij qua somfy opvalt is dat bij een firmware upgrade het bereik de eerste paar schakelingen wel goed is. Zou het iets zijn om het HW antenne signaal op de een of andere manier te versterken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schreudersict
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-03 21:55
Ter info: de Wattcher is momenteel bij Conrad te koop voor € 64,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
thanks, goeie tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de cresta thermometer maar niet werkend
Iemand een idee??

3x dezelfde vraag stellen is niet echt gewenst. Voortaan gewoon even op een antwoord wachten AUB

[ Voor 44% gewijzigd door _ferry_ op 20-10-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:00:
Ik krijg de cresta thermometer maar niet werkend
Iemand een idee??
Je krijgt wel temp in beeld op de thermometer?
Heb je een kanaal gekozen?
Komt kanaal van meter overeen met sensor instelling op de homewizard?
Ander kanaal geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:55:
[...]

In de app van HW staat bij de geselecteerde schakelaar dat alleen de eerste code word gestuurd. Als de eerste code dus de code is van de afstandbediening dan werkt de slider niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:02:
[...]

Je krijgt wel temp in beeld op de thermometer?
Heb je een kanaal gekozen?
Komt kanaal van meter overeen met sensor instelling op de homewizard?
Ander kanaal geprobeerd?
Ik krijg helemaal niets in beeld via de app wel op de cresta
Kanaal gekozen en komt overeen met het kanaal in de app.
Alle drie de kanalen geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:55:
[...]

Bij de Q&A op de homewizard pagina geven ze juist de instructie om de dimmers te voorzien van een door de homewizard gegenereerde code. Als je die instructie van begin tot eind volgt moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Ik moet opmerken dat ik de laatse tijd, sinds de update van 2.12 tot nu toe al twee keer de HW heb moeten resetten omdat deze niet te benaderen was. Iemand anders ook dit probleem ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ja, het is nogal willekeurig maar hij kan zomaar enkele minuten tot een uur onbereikbaar zijn via wifi.
Direct benaderen of via hw-online maakt niet uit.
Verder heeft de web app vaak moeite om grafieken binnen te halen, basic gegevens op het home screen lukt meestal wel maar energie of temperatuur grafieken blijven eeuwig laden :/
De led kerstboom die ik eerder had ben ik kwijt maar dit wifi gedrag vind ik nog veel irritanter omdat het niet voorspelbaar is.
Hij leeft nog wel want timer gestuurde acties voert hij uit als hij niet te benaderen is.
Overigens heb ik dit sinds de firmware naar 2.12 ging dus die mag van mij snel herzien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik heb hem ook een keer moeten resetten.

Wie gebruikt er andere dan op de site genoemde thermometers, regenmeters etc. Graag merk en type. Dan weet ik welke ik niet of juist wel kan kopen. ( sinds enkele dagen de homewizard in bezit).

Ik merk dat de genoemde artikelen moeilijk in een gewone winkel te koop zijn ( mediamarkt,kijkshop, ) ze verkopen daar vaak het merk Alecto.

alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakiooo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-03-2021
EddyK69 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:25:
[...]

Ik heb ook een 2-tal AWMR-210 achter mijn (design-)schakelaars ingebouwd. Nu komt het regelmatig voor dat HW deze lampen niet kan schakelen als de 'hardware' schakelaars in 1 bepaalde stand staan. Zodra ik deze omzet, dan gaat het schakelen via HW wel goed. Hebben daar meer mensen last van?
Hoi Eddy, waarschijnlijk zijn het hotel-schakelaars.
Dat is eigenlijk de enige verklaring waarom ze in een bepaalde stand wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Veel dimmers worden overgeslagen in scenes sinds de nieuwe update. Na 2/3x de scene opnieuw op te roepen werkt die dimmer dan wel, de volgende keer werkt het weer wel.
Actions ook niet perfect, bij schuifdeur open moet de tuinverlichting auto aan, de 1e keer werkt het nooit, deur dicht en open werkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
macmouse schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:13:
Veel dimmers worden overgeslagen in scenes sinds de nieuwe update. Na 2/3x de scene opnieuw op te roepen werkt die dimmer dan wel, de volgende keer werkt het weer wel.
Actions ook niet perfect, bij schuifdeur open moet de tuinverlichting auto aan, de 1e keer werkt het nooit, deur dicht en open werkt het wel...
Zelfde hier! Enig idee of HW meekijkt op dit forum? Anders een goed punt om het aanstaande zaterdag even aan hun aandacht te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Ik weet dat ze wel meelezen, maar heb het idee dat ze er niet al te enthousiast over zijn.
Verwacht dat ze zelf met een support forum komen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
macmouse schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:06:
Ik weet dat ze wel meelezen, maar heb het idee dat ze er niet al te enthousiast over zijn.
Verwacht dat ze zelf met een support forum komen binnenkort.
Dat zou wel fijn zijn! Ik "moet" er nu drie in de gaten houden,
http://www.homewizards.nl/forum/
http://homewizard-users.proboards.com/index.cgi
...en deze natuurlijk... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een half jaar een tevreden gebruiker van HW, maar ik heb tevens het Evohome systeem van Honeywell om de cv en radiatoren draadloos aan te sturen. Ook dit systeem functioneert redelijk goed (er zijn altijd wel een aantal verbeteringen te noemen) Nu las ik dat Somfy met een Tahoma box uitgekomen is (dit systeem lijkt op de Homewizard, is alleen een stuk prijziger en werkt met een abonnement) en de Tahoma kan dus wel contact maken met het Evohome systeem! Heeft iemand ervaringen met dit systeem en weet iemand of HW ook plannen in deze richting heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
Gisteren merkte ik dat de Homewizard af en toe niet bereikbaar is. Op een gegeven moment werd het zelfs heel erg. Ik heb hem toen helemaal moeten resetten. Bij het configureren met HWConfig zag hij geen draadloze netwerken en pas na de tweede reset lukte het weer.

Ook is het Somfy bereik een stuk slechter dan voorheen. De ene keer schakelt hij wel en de andere keer niet. Hoop dat hier snel een fix voor komt, want bij mij werkte het eerst prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het zou wel makkelijk zijn als er een tooltje was om te loggen (of een bestaand log uitlezen) hoe en wanneer de wifi communicatie er mee stopt.
De Android app (1.8) meldt soms met een reepje commando's in beeld dat hij niet kon verbinden, een andere keer zie je geen commando's bij de melding.
Als je de gebruiker dan toch als testobject wordt gebruikt, lever dan wat tooltjes erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:47:
Ja, het is nogal willekeurig maar hij kan zomaar enkele minuten tot een uur onbereikbaar zijn via wifi.
Direct benaderen of via hw-online maakt niet uit.
Verder heeft de web app vaak moeite om grafieken binnen te halen, basic gegevens op het home screen lukt meestal wel maar energie of temperatuur grafieken blijven eeuwig laden :/
De led kerstboom die ik eerder had ben ik kwijt maar dit wifi gedrag vind ik nog veel irritanter omdat het niet voorspelbaar is.
Hij leeft nog wel want timer gestuurde acties voert hij uit als hij niet te benaderen is.
Overigens heb ik dit sinds de firmware naar 2.12 ging dus die mag van mij snel herzien worden.
Ja, graag snel een update van de update.
Grafieken worden langzaam geladen, maand en jaar grafieken al helemaal niet.
Hij reageert zo wie zo langzaam, of helemaal niet. :(
Of weer downgraden want voordien ging het perfekt.
Als de HW altijd had gewerkt zoals hij nu doet, had ik hem terug gestuurd :'(

Hopelijk lezen ze mee en volgt er snel verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik vroeg me af waar de Homewizard zijn data opslaat, is dat intern of wordt de data doorgestuurd (ipod/ipad/etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik ben nog op zoek naar een HW unit, nog te koop?
Pagina: 1 ... 12 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.