HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Wat nu als je een hotel/wisselschakelaar gebruikt, kun je er dan niet zomaar een AWMR-210 tussen zetten ?
Enige wat ik kan bedenken is de hotel/wisselschakeling eruit halen en bij 1 van de schakelaars een plak schakelaar gebruiken, maar is er ook een andere optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Iemand een idee wat nu de goedkoopste tablet is om HomeWizard op te draaien ? Die permanent gebruikt gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:48:
Wat nu als je een hotel/wisselschakelaar gebruikt, kun je er dan niet zomaar een AWMR-210 tussen zetten ?
Enige wat ik kan bedenken is de hotel/wisselschakeling eruit halen en bij 1 van de schakelaars een plak schakelaar gebruiken, maar is er ook een andere optie ?
Dat gaat niet. Dat heb ik ook al geprobeerd en dat heeft met een AWMR-210 gekost :) Ik denk dat de enige optie inderdaad is om de schakeling eruit te halen en 2 losse schakelingen er van te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
macmouse schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:29:
Iemand een idee wat nu de goedkoopste tablet is om HomeWizard op te draaien ? Die permanent gebruikt gaat worden
Neem in ieder geval geen goedkope Arnova/Archos. Die loopt er constant op vast. Bovendien moet je heel veel trucs uithalen om het ueberhaupt te kunnen draaien. Neem dus in ieder geval een tablet met de nieuwste Android + Google Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de bewegingsmelder (PIR-2050) van Klik aan Klik uit gekocht.

Ik had gedacht dat ik hieraan ook scenes kon koppelen, maar dat is me nog niet gelukt. Zie ik iets over het hoofd, of is dit inderdaad nog niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:17:
Ik heb gisteren de bewegingsmelder (PIR-2050) van Klik aan Klik uit gekocht.

Ik had gedacht dat ik hieraan ook scenes kon koppelen, maar dat is me nog niet gelukt. Zie ik iets over het hoofd, of is dit inderdaad nog niet mogelijk?
Dit is zeker wel mogelijk... Kies learn code bij scène instellingen. Daarna pir activeren... Je zult zien dat er een soort van ouderwetse code zal verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
Voor de geïnteresseerden: Gisteren is er een nieuwe web app gepushed waarin Somfy ook werkt. Hier de commando's:

sf/0/up
sf/0/down
sf/0/stop

Ik kan nu met Homeseer op basis van UV index, temperatuur en tijd van het jaar schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erichlm schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:18:
Voor de geïnteresseerden: Gisteren is er een nieuwe web app gepushed waarin Somfy ook werkt. Hier de commando's:

sf/0/up
sf/0/down
sf/0/stop

Ik kan nu met Homeseer op basis van UV index, temperatuur en tijd van het jaar schakelen.
Jammer dat alleen de firmware nog steeds niet goed werkt met Somfy schermen. Schakelen lukt niet als de homewizard niet binnen 1 meter van het scherm staat (geldt niet voor alle schermen overigens). "Probleem met het protocol" heeft Homewizard aangegeven en ze weten de oplossing. Helaas is dit nu al maanden zo en nog steeds geen fix in de firmware. Dit soort updates zijn leuk natuurlijk maar ik denk dat Homewizard er beter aan zou doen om de firmware eerst goed op orde te krijgen en dan pas aan dit soort zaken te werken. Somfy is nog steeds in Beta en dat is al maanden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik lees in de nieuwsbrief iets over actions. Dus zou onze lang gekoesterde droom er dan toch nog van komen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 22:50
Net de nieuwsbrief binnen gekregen, zo te zien zou HW 2.0 een vorm van conditioneel schakelen mogelijk maken (op basis van tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jammer dat de kortingscode niet meteen werkt uit de nwsbrief, maar goed :)
Benieuwd naar 2.0. Maar moet ik meteen mee naar 2.0 of wacht ik op 2.0.1? Niets vervelender dan dat je verlichting 'vast' loopt.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Nog geen nieuwsbrief gehad... Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:02:
Linkje naar de online versie:
Linkje naar nieuwsbrief...
Thanks

[ Voor 24% gewijzigd door Smarty77 op 03-10-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01-2020
Ik gebruik al een tijd de Cresta CTP810 en dat werkt prima. Hangt bij mij permanent aan de wand en gebruik ik alleen voor de HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
floris4 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:21:
[...]

Ik gebruik al een tijd de Cresta CTP810 en dat werkt prima. Hangt bij mij permanent aan de wand en gebruik ik alleen voor de HW
heb je een foto van hoe deze hangt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen met een hotelschakeling (net als ik):
Geachte heer van Dijk,

In principe hebben wij geen speciale modules om in een bestaande wisselschakelingen te gebruiken.

Een nieuwe wisselschakeling realiseren met KlikAanKlikUit producten kan op 2 manieren:

ACM-1000 (of ACM-300 als u wilt dimmen)

Plaats een ACM-1000 bij de desbetreffende lamp. U kunt de ontvanger nu koppelen met bijv. 2 stuks AWST-8800 die u overal kunt ophangen/plakken; beide bestaande schakelaars zijn dan niet meer functioneel, maar u zou deze draadloze wandschakelaars over de bestaande (niet meer in gebruik zijnde) schakelaars kunnen plaatsen.

AWMR-230 (of AWMR-210 als u wilt dimmen)

1 van de 2 schakelaars kan zijn functie behouden. U moet dus eerst bepalen welke dat moet worden. De andere schakelaar kan/moet dus komen te vervallen. De bekabeling moet hierop ook worden aangepast.

Nu heeft u een lamp met een enkelvoudige schakelaar. U kunt nu een AWMR-230 inbouwen achter de bestaande enkelvoudige wandschakelaar. Deze kunt u koppelen met bijv. een AWST-8800 die u overal kunt ophangen/plakken. Nu heeft u dus de situatie dat u de lamp kunt bedienen met de overgebleven enkelvoudige wandschakelaar en met de AWST-8800

Mocht het nu zo zijn dat u het design van de AWST-8800 niet vind passen bij uw huidige schakelmateriaal, dan hebben wij iets nieuws. De AWMT-003 is een mini inbouwzender. Dit is eigenlijk een kleine afstandsbediening die u achter uw eigen schakelmateriaal kunt plaatsen. U maakt dat van uw eigen schakelaar een draadloze zender voor de bediening van de KlikAanKlikUit ontvanger.

Met vriendelijke groet / kind regards
Coco International BV
Afd. Klantenservice
René Panman
Ik heb de awmt-003 + inbouwdimmer in huis, als het werkt laat ik het weten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 19:50 . Reden: Quotesettings ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:07:
[...]

Jammer dat alleen de firmware nog steeds niet goed werkt met Somfy schermen. Schakelen lukt niet als de homewizard niet binnen 1 meter van het scherm staat (geldt niet voor alle schermen overigens). "Probleem met het protocol" heeft Homewizard aangegeven en ze weten de oplossing. Helaas is dit nu al maanden zo en nog steeds geen fix in de firmware. Dit soort updates zijn leuk natuurlijk maar ik denk dat Homewizard er beter aan zou doen om de firmware eerst goed op orde te krijgen en dan pas aan dit soort zaken te werken. Somfy is nog steeds in Beta en dat is al maanden zo.
Ik ga eerdaags een zonnescherm met Somfy aanschaffen; is bekend welke types wel en welke niet correct met de HomeWizard werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Somfy heeft zo veel motoren en rts kastjes, zoek dat maar eens uit :)
Ik heb geen enkel probleem met 2 rolluiken (1e verdieping en HW staat op BG).
Mijn zonnescherm werkt met een Somfy RTS module die je tussen de motor kabel (zonder RTS) en de voeding van 230v aansluit, deze Somfy stekker module heet 1810802.
Hoewel dit ding naar mijn idee niet gangbaar is werkt hij wel naar behoren wat het bereik betreft, iets anders is het met hoe de HW de commando's vertaalt, een 'up' commando betekent soms dat de rol een stukje beweegt en dan stopt, na nogmaals 'up' gaat hij wel door tot de eindstop.
De 'My' positie werkt wel in een keer goed.
Met de originele Somfy remote heb ik dit niet, behalve bij het instellen van de 'My' positie en dan hoort het ook zo te werken.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01-2020
macmouse schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:37:
[...]

heb je een foto van hoe deze hangt ?
Ik heb een U-profiel van aluminium tegen de muur geschroefd en daar staat hij nu in.

Afbeeldingslocatie: http://i647.photobucket.com/albums/uu195/jooflo/Joop/2012-04-22164846_zps3a36b9c0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt wel een hotelschakeling gebruiken met de AWMR210 of 230, maar dan moet je minstens een draad bijtrekken:
Bij een van de twee schakelaars zitten drie zwarte draden, bij de andere twee zwarte en een bruine. Bij deze laatste maak je de bruine draad los (afdoppen!) en je sluit een nieuwe zwarte draad aan die je naar de lamp trekt. Als je geluk hebt zit bij de lamp al een bruine draad, anders moet je die ook bij trekken.
De zwarte draad die al bij de lamp zat maak je los van de lamp (de blauwe kan blijven zitten). Je hebt nu twee zwarte draden bij de lamp. Aan deze draden maak je de twee draadjes van de mini inbouwdimmer/schakelaar vast die je normaal aan de schakelaar moet vastmaken. De bruine draad die bij de lamp zit (of die je hebt bijgetrokken) maak je vast aan een aansluitpunt voor spanningsdraden van de mini inbouwdimmer/schakelaar. Aan het andere aansluitpunt maak je een stukje zwart draad dat vervolgens naar de lamp gaat.
Klinkt misschien ingewikkeld, maar is het niet.
Ik heb het werkend en het werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 05:56

Mantaray

Silicon Graphics rulez

@Garp en andere Somfy geinterreseerden

Homewizard heeft een email van mij geantwoord dat ze op de hoogte zijn van het Somfy rolluiken(motoren) probleem. De eerder bedachte fix werkte toch niet helemaal, dus ze zijn er nog steeds aan bezig...

Ik heb nu 15 rolluiken en 1 zonnescherm die ik alleen kan bedienen wanneer ik de Homewizard op minder dan 1,5 mtr afstand monteer. (Dat betekend dus maximaal 2 motoren bedienbaar)
De types weet ik (nog)niet maar zijn door de vorige bewoner aangeschaft in 2006...

Nu gebruik ik het voornamelijk voor Kaku apparatuur maar het zou echt meerwaarde zijn als ik mijn Somfy apparatuur kan gebruiken...

Specs system1: can't be bothered to update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mantaray schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:20:
@Garp en andere Somfy geinterreseerden

Homewizard heeft een email van mij geantwoord dat ze op de hoogte zijn van het Somfy rolluiken(motoren) probleem. De eerder bedachte fix werkte toch niet helemaal, dus ze zijn er nog steeds aan bezig...

Ik heb nu 15 rolluiken en 1 zonnescherm die ik alleen kan bedienen wanneer ik de Homewizard op minder dan 1,5 mtr afstand monteer. (Dat betekend dus maximaal 2 motoren bedienbaar)
De types weet ik (nog)niet maar zijn door de vorige bewoner aangeschaft in 2006...

Nu gebruik ik het voornamelijk voor Kaku apparatuur maar het zou echt meerwaarde zijn als ik mijn Somfy apparatuur kan gebruiken...
Ok thanx. Goed om te horen. Jammer alleen dat ze mij dit een paar maanden geleden ook al hebben gemeld en we inmiddels een firmware update hebben gehad maar er niets is gewijzigd. Nu maar hopen dat het met de nieuwe release is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik gebruik voor "HomeSeer" (een variant van HomeWizard) de 7" tablet van de kruidvat (Proline van 99 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
raymonvdm schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:04:
[...]

Ik gebruik voor "HomeSeer" (een variant van HomeWizard) de 7" tablet van de kruidvat (Proline van 99 euro)
Kun je HomeSeer ook koppelen aan HomeWizard, nee toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
macmouse schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:28:
[...]Kun je HomeSeer ook koppelen aan HomeWizard, nee toch ?
Ik heb hier eerder een scriptje gepost waarmee dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Ok binnenkort eens mee spelen. In het verleden wel eens met HomeSeer gewerkt stuk meer mogelijkheden, maar goed dit is natuurlijk voor de consument interessanter.
Ik begreep dat V2.0 gister aan Apple is aangeboden, dan zal het niet lang meer duren voor deze beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verheug me op de 2.0 maar waar vandaan heb je die info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
telefonisch contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:10
In de PCM van deze maand staat een tablettest. Ook voor de budget tablets:

Hier komt de Sanei N83 als beste product uit. Heeft een 8 inch ips scherm van 1024x720 pixels (4:3). Prijs 139,00
Beste koop is de Digiko DK700n met een 7 inch 800x480 scherm voor 95 euro.

Helaas staan er geen leveranciers bij maar met Google moet je een eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik hoop eigenlijk dat er ook een uitbreiding komt zodat je een slimme meter kan uitlezen via de P1 poort
Of dat misschien de wattcher hier een optie voor krijgt.
Sinds ik zonnepanelen heb is dit wel een gemis.
En het liefst hou ik alles in 1 app.

Afwachten wat versie 2.0 gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net wel de update voor de HW zelf gekregen is nu 2.12 versie, nu snel de software update 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 23:17
App versie 2.0 wacht nog op goedkeuring van Apple.
Zodra deze goedgekeurd is komt hij beschikbaar, heb het gisteren toevallig gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
dat zeiden ze vorige week ook al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ik zag op twitter dat hij begin deze week naar Apple is gegaan.... Zal één deze dagen wel verschijnen als update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Smarty77 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:16:
[...]
Ik zag op twitter dat hij begin deze week naar Apple is gegaan.... Zal één deze dagen wel verschijnen als update!
Ik hou het in de gaten! Kijk ernaar uit :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 01:27:
net wel de update voor de HW zelf gekregen is nu 2.12 versie, nu snel de software update 2.0
hier nog steeds niet.
Zie je verschillen in de page ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 01:27:
Hoe heb je deze update precies binnen gekregen? Via de app of via de webapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
MitchellOnline schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:30:
[...]

O-) hij is een beetje een grapjas denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
willieku schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:09:
[...]

O-) hij is een beetje een grapjas denk ik....
Nou wat een grappenmaker dan :9

Ben wel blij dat er in de nieuwsbrief van vandaag opnieuw werd bevestigd dat er een nieuwe manier van schakelen komt :)

Schakelen op basis van sensoren, zoals al eerder bevestigd.

Zie: http://us4.campaign-archi...d139f07f29c&id=2906dd6a9b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MitchellOnline schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:30:
[...]

Via de iPhone app. komt gefaseerd bij de gebruikers binnen. dus kan morgen bij jou of iemand anders de melding komen dat er een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Jammer dat er nog geen aankondiging voor Android is...
Zal al blij zijn als de APP eens normaal opstart in plaats van twee keer te moeten opstarten
omdat de eerste keer aanmelden vrijwel altijd mislukt, heel irritant... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
underground_man schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:26:
Jammer dat er nog geen aankondiging voor Android is...
Zal al blij zijn als de APP eens normaal opstart in plaats van twee keer te moeten opstarten
omdat de eerste keer aanmelden vrijwel altijd mislukt, heel irritant... :-(
Ik gebruik zowel de iOS app als de Android app en moet inderdaad zeggen dat de Android app nogal buggy is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De android app geeft meestal een fout als je wisselt tussen 3G en wifi heb ik het vermoeden.

Ben ook erg benieuwd naar 2.0 :)

Vanochtend trouwens maar eens een rtimer gemaakt die het licht op mijn slaakamer aandoet rond de tijd dat ik opsta. Maakt het wakker worden en het vinden van mijn spullen misschien wat makkelijker :P

[ Voor 44% gewijzigd door _ferry_ op 12-10-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 13:02
Begin nou toch wel nieuwsgierig te worden, een collega heeft net de 2.12 versie binnen..maar hier nog niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
Zojuist ook de update binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1y1o3h1Z3U3J/update.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3c0O0w2q032e/Schermafbeelding%202012-10-12%20om%2022.22.13.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Hij is hier nu ook binnen, nu afwachten tot de app aangepast is zodat wij kunnen gaan kijken wat er allemaal nieuw is met deze update. Ik kon namelijk nog niets nieuws ontdekken met de huidige app's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de update van 1.74 naar 2.12 gekregen,nu wachten op de update van de app idd.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Heb wel het gevoel dat door de update nu de notifcaties niet meer werken, er komt sinds de update niets meer binnen op mijn Android Phone. Ik weet niet of de Iphone ook dit probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Bij mij nog steeds geen update van de firmware :-(
Heb de homewizard al een keer opnieuw opgestart maar nog steeds geen melding.
Apple is ook wel lekker snel met goedkeuren, dit weekend gaat het niet worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
dressie schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:39:
Heb wel het gevoel dat door de update nu de notifcaties niet meer werken, er komt sinds de update niets meer binnen op mijn Android Phone. Ik weet niet of de Iphone ook dit probleem heeft?
Bij mij werken zowel op mijn android phone als op mijn ipad de notificaties nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Mediacj schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:13:
[...]

Bij mij werken zowel op mijn android phone als op mijn ipad de notificaties nog prima.
Dat is vreemd, dit werkt toch via een push-server? Als jij het ontvang, dan moet ik het ook gewoon ontvangen lijkt mij. Ik heb zelf een nieuwe aangemaakt, maar nog steeds niets. Is er misschien een andere manier om het te testen of de HomeWizard bericht kan verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Bij mij werken de Push notificaties ook niet meer op Android na de update die ik gisteren heb ontvangen.
Op de iPad komen ze nog wel gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Hmm vreemd, ik zie ook nog geen update van de firmware ? Kan je dat forceren ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
LoneWolf schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:30:
Hmm vreemd, ik zie ook nog geen update van de firmware ? Kan je dat forceren ?
Zover ik weet kom je automatisch aan de beurt, valt niks aan te forceren/doen. ;)

Het enigste wat trouwens veranderd met deze update is het versienummer, zonder de nieuwe app heb je er toch niks aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de firmware update niet forceren, deze wordt gefaseerd uitgerold (push) door Homewizard.

Ik vermoed dat Homewizard eea zo geplanned heeft (inschatten inleveren app bij apple + wachttijd goedkeuring -/- tijd gefaseerd uitrollen firmware) dat alle gebruikers eerst de firmware hebben voordat de app update in de appstore verschijnt (immers zonder de firmware 2.12 gaat de app Homewizard 2.0 niet werken).
Dus zolang er gebruikers zijn die de laatste firmware niet hebben hoef je niet op de app update te rekenen denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
dressie schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:39:
Kleine update aan mijn kant: de notificatie werkt weer. Wat de oplossing was weet ik niet, ik heb de Homewizard weer achter mijn DIR-855 gezet ipv direct achter de experiabox. Tevens heb ik hierdoor opnieuw de HomeWizard moeten configureren. Na al deze handelingen werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:24:
Voor de windows 8 gebruikers. De HomeSense applicatie staat vanaf nu in de windows store:

http://apps.microsoft.com...ef-4d39-9ba5-ea32577da977
Ik hen nu Windows 8 op een oude tablet geïnstalleerd maar ik krijg homesense niet geïnstalleerd.
De link verwijst naar de website maar als ik hem dan open in de app store dan komt hij niet te voorschijn. Zelf kan ik hem ook niet vinden als ik zoek. Wat doe ik verkeerd of is hij uit de AppStore gehaald?

Ik draai windows 8 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disksoft schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

Ik hen nu Windows 8 op een oude tablet geïnstalleerd maar ik krijg homesense niet geïnstalleerd.
De link verwijst naar de website maar als ik hem dan open in de app store dan komt hij niet te voorschijn. Zelf kan ik hem ook niet vinden als ik zoek. Wat doe ik verkeerd of is hij uit de AppStore gehaald?

Ik draai windows 8 pro.
Nee hij staat nog gewoon in de Windows App Store.Als je zoekt onder HomeSense zou je hem moeten kunnen vinden. Ik heb zojuist een nieuwe versie geupload met daarin wat bugfixes en de mogelijkheid om de temperatuur op de windows tiles te laten zien. Als je op deze link klikt en vervolgens op de knop"Weergeven in windows store" moet je hem te zien krijgen. Hij is overigens alleen zichtbaar voor Nederland en belgie dus wellicht dat dat er nog iets mee te maken heeft (het account dat je gebruikt in de windows store moet NL of BE als landcode hebben)

http://apps.microsoft.com...ef-4d39-9ba5-ea32577da977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds bezig met de verdere ontwikkeling van de HomeSense applicatie. Ik heb echter zelf niet alle sensoren (hint homewizard: sponsoring ;-)). Als iemand mee wil helpen met de ontwikkeling van de applicatie door data aan te leveren zou dat heel fijn zijn. Ik mis voor de volgende sensoren de data:

- Energiemeters
- " Awareness" sensoren dus bewegingssensoren, deurbellen etc.
- UV Meters

Als je mee wilt helpen laat het dan even weten dan stuur ik je de nodige informatie. Ik heb met name de json data van je homewizard nodig.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdc
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 18:49
Ik stuur je vanavond wel even de info voor de energiemeter en bewegingssensor. Ik heb de tcpdumps nog wel ergens staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:18:
Ik ben nog steeds bezig met de verdere ontwikkeling van de HomeSense applicatie. Ik heb echter zelf niet alle sensoren (hint homewizard: sponsoring ;-)). Als iemand mee wil helpen met de ontwikkeling van de applicatie door data aan te leveren zou dat heel fijn zijn. Ik mis voor de volgende sensoren de data:

- Energiemeters
- UV Meters

Als je mee wilt helpen laat het dan even weten dan stuur ik je de nodige informatie. Ik heb met name de json data van je homewizard nodig.

alvast bedankt!
Laat maar weten wat je nodig hebt en met welke tooling ik je kan helpen... Ik heb naast het nodige schakel spul, een PIR2050 en een deurbel... Binnenkort sluit ik mijn binnen sensor ook aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Smarty77 op 14-10-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
Vind het trouwens wel vreemd dat de temperatuursensor van Homewizard zoveel graden afwijkt van de temperatuur van onze CV thermostaat.

Ligt dit nou aan de kwaliteit van de Homewizard temperatuursensor, of toch aan mijn thermostaat?

De 2 sensoren staan maar 1 meter van elkaar.

Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3o3Z1v241V1x/imgtweakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MitchellOnline schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:33:
Vind het trouwens wel vreemd dat de temperatuursensor van Homewizard zoveel graden afwijkt van de temperatuur van onze CV thermostaat.

Ligt dit nou aan de kwaliteit van de Homewizard temperatuursensor, of toch aan mijn thermostaat?

Zie afbeelding:
[afbeelding]
:) tja, als je het niet heel koud had ten tijde van de foto klopt de Cresta, anders de Honeywell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
MitchellOnline schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:33:

Of jullie muur is erg koud ;) Bij mij is de afwijking, ook bij een meter afstand 0,3 graden. Dit met een Toon.

[ Voor 8% gewijzigd door dressie op 14-10-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
dressie schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:26:
[...]

Of jullie muur is erg koud ;) Bij mij is de afwijking, ook bij een meter afstand 0,3 graden. Dit met een Toon.
/offtoppic
Hoe bevalt jouw Toon?? Zit ook te overwegen om een Toon aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Smarty77 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:41:
[...]

/offtoppic
Prima! Ik heb echt geen klagen hoor! Geen vast lopers of andere narigheid die andere hebben.
//ontoppic Ik hoop dat HomeWizard gaat koppelen met Toon... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
dressie schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:26:
[...]

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben, muur waar de CV thermostaat op zit is erg koud... lekker handig gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:18:

- Energiemeters
- UV Meters

alvast bedankt!
Ik krijg het niet voor elkaar, voor zover ik kan zien heb ik gewoon alles op Nederland ingesteld staan in mijn profiel.
Alleen de Windows versie is Engels misschien is dat het probleem.

(het is gelukt! Regio instellingen aangepast in Windows zelf)

Als ik op de knop schakelaars druk gebeurt er niets.
Bij het overzicht van de timers staat de verkeerde naam. Er staat de naam van een lamp die hij uitschakelt i.p.v. de naam van de scene.

Ik heb eventueel ook nog sensoren.
- magneet contact
- wattcher
- twee deurbellen

[ Voor 11% gewijzigd door Disksoft op 14-10-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:40:
[...]

Laat maar weten wat je nodig hebt en met welke tooling ik je kan helpen... Ik heb naast het nodige schakel spul, een PIR2050 en een deurbel... Binnenkort sluit ik mijn binnen sensor ook aan.
In principe is het heel simple. Je start internet explorer (of welke browser dan ook) en gaat naar de volgende url:

http://<ipnummer>/<wachtwoord>/get-status

Je krijgt dan text te zien die ik graag van je wil ontvangen. Dat is informative over je sensoren

Daarna wil ik graag nog het volgende:

http://<ipnummer>/<wachtwoord>/kks/get/0/log

Daarmee krijg je de log van je sensors met nummer 0 te zien. Mocht je meerdere nummers hebben dan kun je 0 vervangen door 1 of 2. Ook deze data wil ik graag ontvangen. Dat geeft namelijk informatie over wanneer de sensor is geactiveerd.

Met behulp van deze info kan ik vervolgens de awareness tab toevoegen. Mochten meer mensen deze info willen sturen, GRAAAG! Deze kan naar homesense@patricksmits.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsdc schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:26:
Ik stuur je vanavond wel even de info voor de energiemeter en bewegingssensor. Ik heb de tcpdumps nog wel ergens staan...
Heel graag. Ik zou graag het resultaat van get-status ook willen hebben zodat ik ook sensor informatie heb. Daarnaast natuurlijk de logs van deze sensoren. Je kunt dit mailen naar homesense@patricksmits.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Smarty77 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:41:
[...]

/offtoppic
Ik heb ook een Toon die heel goed bevalt als zeer slimme thermostaat. Ik zou echter heel graag willen dat er in de Toon een browser schermpje komt waar de web app van de HW in kan draaien. Moet toch niet zo moeilijk zijn zou je zeggen. De Toon heeft al verbinding met Internet.
Aangezien de Toon centraal in huis hangt is dit de ideale plaats voor een centraal HW scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:53:
[...]

Heel graag. Ik zou graag het resultaat van get-status ook willen hebben zodat ik ook sensor informatie heb. Daarnaast natuurlijk de logs van deze sensoren. Je kunt dit mailen naar homesense@patricksmits.nl
Heb je ook nog wat json logs doorgestuurd. Ik heb o.a. een wattcher, magneetcontacten en temperatuursensoren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb recent een home wizard aangeschaft!
Echter stuit ik op wat probleempjes,

Ik heb een scène geprogrammeerd in de wizárd, hierin zitten schakelaars en dimmers.

Als deze scène inschakelde terwijl er al dimmers aanstaan, gaan deze in intensiteit verlopen net zo lang totdat er weer op on gedrukt wordt.

Iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:07:
Ook ik heb recent een home wizard aangeschaft!
Echter stuit ik op wat probleempjes,

Ik heb een scène geprogrammeerd in de wizárd, hierin zitten schakelaars en dimmers.

Als deze scène inschakelde terwijl er al dimmers aanstaan, gaan deze in intensiteit verlopen net zo lang totdat er weer op on gedrukt wordt.

Iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen?

Bij voorbaat dank.
Dit kun je voorkomen door in de scéne niet de "AAN" optie te gebruiken maar de dim functie en dan meteen naar 100% te sturen.
Doe je wel de "AAN" funktie in de scéne dan denkt de dimmer dat je de lichtsterkte wilt veranderen.

Dit zou het probleem moeten verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 23:41
Ik ervaar regelmatig dat de app niet de juiste stand van de schakelaars aangeeft wanneer ik een schakelaar handmatig heb bediend. Ik heb de AWMR2-210 ingebouwd onder een schakelaar maar ik heb nog niet meegemaakt dat de homewizzard app de stand van de schakelaar correct weergeeft wanneer ik de schakelaar handmatig heb bediend om de lamp aan te zetten.
Klopt dit, of is dit ergens een instelling. (firmware homewizzard zit op 1.76)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
chippie777 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:40:
Ik ervaar regelmatig dat de app niet de juiste stand van de schakelaars aangeeft wanneer ik een schakelaar handmatig heb bediend. Ik heb de AWMR2-210 ingebouwd onder een schakelaar maar ik heb nog niet meegemaakt dat de homewizzard app de stand van de schakelaar correct weergeeft wanneer ik de schakelaar handmatig heb bediend om de lamp aan te zetten.
Klopt dit, of is dit ergens een instelling. (firmware homewizzard zit op 1.76)
De HomeWizard leest geen status van de bediende schakelaar uit, dus als je die met de hand bediend weet de HomeWizard niet wat er is gebeurd.
De bediende schakelaars zelf geven ook geen signaal retour van hun toestand, dus al zou de HomeWizard de bediende schakelaars uit kunnen lezen dan werkt dat nog niet vanwege het ontbrekende retour signaal van de bediende schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
thx, dat verklaart het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 13:04
Aanbouw gemaakt met HomeWizard en KlikAanKlikUit

Mijn eerste bevindingen:
1) Op een android toestel maakt de Homewizard slecht contact met het basisstation. .Dan moet ik via 'pijltje terug' de applicatie opnieuw laten zoeken. Misschien komt het omdat Homewizard opstart voordat WIFI uit zijn slaapstand is? Ik heb een vast IP adres ingesteld waardoor het zoeken in elk geval iets vlotter gaat. Maar even snel de spots dimmer met de telefoon is er niet bij. Maakt geen degelijke indruk.
Misschien gaat het op de iPhone beter; nog niet uitvoerig getest
2) een tegenvaller was het toen ik erachter kwam dat de ontvangers minmaal 50 cm uit elkaar moeten hangen. Ik wilde aanvankelijk alle componenten netjes bij elkaar hangen op een centrale plek. Ik las dit pas in de KaKu faq NADAT ik alle kabels van spotjes en screens naar die centrale plek had geleid. Aarrghh.
Nu moet ik alsnog de ontvangers wegwerken in plafond en boven de rolluiken. Vervelend omdat sommigen nu buiten hangen en onhandig als ik bij het inleer knopje moet zijn.
3) Alle KaKu zenders die je achter de bestaande schakelaars wegwerkt, werken op batterijen. Ook die 230Volt variant (AWMT230), waarvan ik de werking verkeerd had begrepen. Liever had ik ze op 230Volt werken en nooit meer batterijen vervangen
4) de inbouwschakelaar AWMT230 en dimmer AWMR210 laten een lekstroom door van ca. 17 Volt. Gevolg: spaarlamp gaat knipperen in UIT-stand. Dus terug naar gloeilamp. Of dure LED lamp aanschaffen. En ik wil niet weten wat die voor mijn elektriciteitsrekening betekend.
5) niet mogelijk: ALS deur is dicht EN na zonsondergang DAN rolluik naar beneden
6) om positief af te sluiten: voor paar honderd euro rolluiken en screens automatisch naar beneden; alles vanaf afstand dimbaar. En in de toekomst misschien CV aanzetten via internet en Conrad thermostaatkranen bedienbaar?

[ Voor 3% gewijzigd door hotrene op 16-10-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
hotrene schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:20:
Aanbouw gemaakt met HomeWizard en KlikAanKlikUit

Mijn eerste bevindingen:
1) Op een android toestel maakt de Homewizard slecht contact met het basisstation. .Dan moet ik via 'pijltje terug' de applicatie opnieuw laten zoeken. Misschien komt het omdat Homewizard opstart voordat WIFI uit zijn slaapstand is? Ik heb een vast IP adres ingesteld waardoor het zoeken in elk geval iets vlotter gaat. Maar even snel de spots dimmer met de telefoon is er niet bij. Maakt geen degelijke indruk.
Misschien gaat het op de iPhone beter; nog niet uitvoerig getest
2) een tegenvaller was het toen ik erachter kwam dat de ontvangers minmaal 50 cm uit elkaar moeten hangen. Ik wilde aanvankelijk alle componenten netjes bij elkaar hangen op een centrale plek. Ik las dit pas in de KaKu faq NADAT ik alle kabels van spotjes en screens naar die centrale plek had geleid. Aarrghh.
Nu moet ik alsnog de ontvangers wegwerken in plafond en boven de rolluiken. Vervelend omdat sommigen nu buiten hangen en onhandig als ik bij het inleer knopje moet zijn.
3) Alle KaKu zenders die je achter de bestaande schakelaars wegwerkt, werken op batterijen. Ook die 230Volt variant (AWMT230), waarvan ik de werking verkeerd had begrepen. Liever had ik ze op 230Volt werken en nooit meer batterijen vervangen
4) de inbouwschakelaar AWMT230 en dimmer AWMR210 laten een lekstroom door van ca. 17 Volt. Gevolg: spaarlamp gaat knipperen in UIT-stand. Dus terug naar gloeilamp. Of dure LED lamp aanschaffen. En ik wil niet weten wat die voor mijn elektriciteitsrekening betekend.
5) niet mogelijk: ALS deur is dicht EN na zonsondergang DAN rolluik naar beneden
6) om positief af te sluiten: voor paar honderd euro rolluiken en screens automatisch naar beneden; alles vanaf afstand dimbaar. En in de toekomst misschien CV aanzetten via internet en Conrad thermostaatkranen bedienbaar?
Wat de Android App betreft kan ik je zeggen dat dat al vanaf de eerste versie zo is: de eerste keer opstarten lukt vrijwel nooit, je moet de Android App bijna altijd een tweede keer opstarten na de foutmelding, erg onhandig inderdaad. Is echter een bekend probleem en wordt aan gewerkt.

De lekstroom is ook bekend, is een probleem van de KiKu schakelaars/dimmers.
LED lampen zijn niet altijd de oplossing, ik heb AH LED lampen, dimbaar, en ook die vertonen kuren.
Eentje bleef voor 5% branden als je hem uit deed, en nu heb ik er één die geeft een hoge fluittoon als ie uit is, ook heel fijn.....
Gloeilampen geven het minste probleem, maar ja, die gaan er uit op korte termijn.
Hoop dat KiKu met betere dimmers gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Zojuist op de website van Homewizard een update gelezen over de firmware:

Hoewel de nieuwe app nog in de wacht staat bij Apple, zijn we wel al begonnen met de uitrol van de firmware update, versie 2.12. Er is lang gewerkt aan deze versie en bevat daarom vele nieuwe functionaliteiten. Helaas zijn de meeste daarvan pas bruikbaar na de release van de App, maar dat zal niet lang meer duren!

Wat zijn de belangrijkste veranderingen?

+ WiFi firmware is verbeterd en nu veel stabieler en sneller

+ Ondersteuning voor HomeWizardOnline

+ Automatisch schakelen op basis van sensoren

+ Verbetering in de notificaties voor windmeters

Hopelijk ook snel de app voor android, daar word namelijk niet over gesproken :?

[ Voor 6% gewijzigd door dressie op 16-10-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
Kijk dat is goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is homewizard online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Volgens mij is dit de manier om van buitenshuis de homewizard te bedienen zonder moeilijk gedoe van poorten openzetten in de router.

De aangekondigde verbeteringen vallen me een beetje tegen. Alleen het automatisch schakelen van sensoren is eigenlijk nieuwe functionaliteit. De overige zaken konden al, maar nu iets beter / makkelijker. Ik mis bijvoorbeeld de koppeling met draadloze brandmelders die op de open avond al aan de orde kwam.

Ik keek vol spanning uit naar de 2.0 versie omdat ik dacht aan een aantal echt nieuwe functies , maar hier zie ik in dit rijtje nog weinig van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
underground_man schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:53:
[...]

De HomeWizard leest geen status van de bediende schakelaar uit, dus als je die met de hand bediend weet de HomeWizard niet wat er is gebeurd.
De bediende schakelaars zelf geven ook geen signaal retour van hun toestand, dus al zou de HomeWizard de bediende schakelaars uit kunnen lezen dan werkt dat nog niet vanwege het ontbrekende retour signaal van de bediende schakelaars.
Ik zat met ditzelfde probleem en heb dit bij HomeWizard gemeldt, ik kreeg dit als antwoord:

Met de mini inbouw dimmers kunnen we inderdaad de status niet bijhouden, omdat de inbouwdimmer met gebruik van de wandschakelaar, de lamp 'hardwarematig' dimt en geen code verstuurt om de lamp te dimmen (waaraan de HomeWizard zou kunnen weten dat de status is veranderd, wanneer je bijvoorbeeld een KlikAanKlikUit afstandsbediening zou gebruiken).
De enige oplossing hiervoor is om ipv een mini inbouwdimmer, gebruik te maken van een 'normale' inbouwdimmer, en een mini inbouwzender achter de wandschakelaar te installeren.

Ik vind het wel jammer dat dit niet werkt want wilde alle plafond lampen op deze manier aansluiten, zo kun je als je de deur uitgaat nog snel even kijken of er verlichting aanstaat en daar waar nodig uitzetten.

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
martgom schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:20:
[...]

Ik vind het wel jammer dat dit niet werkt want wilde alle plafond lampen op deze manier aansluiten, zo kun je als je de deur uitgaat nog snel even kijken of er verlichting aanstaat en daar waar nodig uitzetten.
Dit zou je kunnen doen door één wandschakelaar te gebruiken en het stuursignaal van alle te schakelen lampen/schakelaars toe te voegen.
Ga je de deur uit druk je op de uit stand van de wandschakelaar en daarmee worden alle aangesloten lampen/schakelaars uit gedaan.
Voordeel is: kom je thuis dan kun je alles ook weer met die wandschakelaar aan doen.

Het zelfde effect heb je al met de KaKu afstandsbediening, daarmee kun je met de onderste knoppen ook alles in één kaar aan of uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dressie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:07:
Zojuist op de website van Homewizard een update gelezen over de firmware:

Hoewel de nieuwe app nog in de wacht staat bij Apple, zijn we wel al begonnen met de uitrol van de firmware update, versie 2.12. Er is lang gewerkt aan deze versie en bevat daarom vele nieuwe functionaliteiten. Helaas zijn de meeste daarvan pas bruikbaar na de release van de App, maar dat zal niet lang meer duren!

Wat zijn de belangrijkste veranderingen?

+ WiFi firmware is verbeterd en nu veel stabieler en sneller

+ Ondersteuning voor HomeWizardOnline

+ Automatisch schakelen op basis van sensoren

+ Verbetering in de notificaties voor windmeters

Hopelijk ook snel de app voor android, daar word namelijk niet over gesproken :?
Hmmm ik hoop niet dat dit alles is. Natuurlijk leuk dat automatisch schakelen op basis van sensoren maar het problem met de somfy apparatuur lijkt dan nog niet opgelost? Ik hoop dat ze vergeten zijn dit te melden op de site en dat naast de " belangrijkste veranderingen" er ook nog andere zaken zijn opgelost waaronder de somfy problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we even wachten met kritiek tot we weten wat er aan gaat komen? dit lijkt mij niet eerlijk om nu al een mening te hebben over wat er wel en niet in de 2.0 update zit terwijl niemand nog de update heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
5 minuten geleden de firmware voor de Homewizard geupdate, nu nog even wachten op de update voor mijn android telefoon en tablet. Firmware Homewizard 2.12. Android app 1.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:46:
Zullen we even wachten met kritiek tot we weten wat er aan gaat komen? dit lijkt mij niet eerlijk om nu al een mening te hebben over wat er wel en niet in de 2.0 update zit terwijl niemand nog de update heeft.
helemaal met je eens Nosomoho,
Er is al een hoop kritiek op iets wat nog niemand heeft zien werken.
Laten we even wachten tot de nieuwe versie actief wordt en dan kan het commentaar altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Als je de nieuwe firmware al hebt en somfy zou verbeterd moeten zijn dan zou dat nu al merkbaar moeten zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb sinds een tijdje ook een Homewizzard, met wat apparaten aangesloten. 'T was tot voor kort meer een speleding dan een serieus idee om mijn huis te automatiseren maar hoe meer ik over de mogelijkheden nadenk, hoe enthousiaster ik wordt. Eén van de grootste problemen die ik heb is het benaderen van de Homewizzard buiten mijn draadloze netwerk om. Ik zou graag op afstand wat dingen kunnen monitoren (waaronder de aansturing van mijn houtkachel) maar ik krijg het niet voor elkaar om het ding via mijn externe adres te benaderen.

Ik vermoed dat een deel van het probleem in het gebrekkige Thomson modem ligt (wat een crime om mee te werken zeg :( ) maar heb stiekem ook het idee dat de homewizzard het niet helemaal accepteert. Heeft iemand hier ervaring mee?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Pixeltje schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:28:
Ik heb sinds een tijdje ook een Homewizzard, met wat apparaten aangesloten. 'T was tot voor kort meer een speleding dan een serieus idee om mijn huis te automatiseren maar hoe meer ik over de mogelijkheden nadenk, hoe enthousiaster ik wordt. Eén van de grootste problemen die ik heb is het benaderen van de Homewizzard buiten mijn draadloze netwerk om. Ik zou graag op afstand wat dingen kunnen monitoren (waaronder de aansturing van mijn houtkachel) maar ik krijg het niet voor elkaar om het ding via mijn externe adres te benaderen.

Ik vermoed dat een deel van het probleem in het gebrekkige Thomson modem ligt (wat een crime om mee te werken zeg :( ) maar heb stiekem ook het idee dat de homewizzard het niet helemaal accepteert. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vanaf het begin werk ik alleen maar met externe benadering! Werkt uitstekend... Verzin een poortje bijvoorbeeld poort 88. Op je router stel je een port forwarding naar het ip adres van je HW in. Op je homewizard draai je nogmaals je configuratie en stel je daar ook poort 88 in.... Op je client of via app.homewizard.nl stel je ook het adres dus domeinnaam.nl:88 en (waar domeinnaam staat kun je ook jouw externe ip invullen!)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:46:
Zo is het inderdaad het is toch al mooi hoeveel nieuwe functies en verbeteringen er het afgelopen jaar bijgekomen zijn, ze hadden het er ook gewoon bij kunnen laten volgens mij zijn we gewoon verwend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

Smarty77 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:34:
[...]

Vanaf het begin werk ik alleen maar met externe benadering! Werkt uitstekend... Verzin een poortje bijvoorbeeld poort 88. Op je router stel je een port forwarding naar het ip adres van je HW in. Op je homewizard draai je nogmaals je configuratie en stel je daar ook poort 88 in.... Op je client of via app.homewizard.nl stel je ook het adres dus domeinnaam.nl:88 en (waar domeinnaam staat kun je ook jouw externe ip invullen!)
Succes!
Ah, thanks, zo had ik het nog niet aangepakt. Ik had in het modem poort 135 doorgezet naar het IP van de homewizard op poort 80 (dat stond bij de FAQ als standaardpoort voor de HW) en het externe IP adres met de poort erachter in mijn iPhone opgeslagen bij de instellingen van de HW app. Dat zou de procedure moeten zijn volgens de FAQ op de site van HW, maar dat kreeg ik niet aan de praat. Ik zal jou verhaal eens proberen vanavond, misschien heb ik daar meer succes mee.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
martgom schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:20:
[...]

<KNIP>

Klopt, maar wat je zou kunnen doen is gewoon kijken in de app en voor de zekerheid op de "off" knop klikken, dan weet je zeker dat de ontvanger uitgaat mocht hij nog aan staan.
Of je maakt een scène, waarin je alle gewenste lampen uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Smarty77 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:34:
[...]

Succes!
Ik heb het ook werkend gehad, helaas kreeg ik het alleen voor elkaar wanneer ik poort 80 gebruikte. Daar heb ik al wat anders op staan. Het is mij tot op heden nog niet gelukt om een andere poort dan poort 80 te gebruiken. Ik denk niet dat dit aan HW ligt maar aan mijn timecapsule. (of ik doe iets niet goed :) )
Voorlopig staat het weer uit, ik zal er binnenkost weer eens mee aan de slag gaan. Iemand hier die het voor elkaar heeft i.c.m. een timecapsule?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
chippie777 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:37:
[...]

Ik heb het ook werkend gehad, helaas kreeg ik het alleen voor elkaar wanneer ik poort 80 gebruikte. Daar heb ik al wat anders op staan. Het is mij tot op heden nog niet gelukt om een andere poort dan poort 80 te gebruiken. Ik denk niet dat dit aan HW ligt maar aan mijn timecapsule. (of ik doe iets niet goed :) )
Voorlopig staat het weer uit, ik zal er binnenkost weer eens mee aan de slag gaan. Iemand hier die het voor elkaar heeft i.c.m. een timecapsule?
Misschien dat een klein stappen plannetje helpt ;) (wel op basis van iOS)

- Instellingen op de iphone/ipad
- dan onderaan de homewizard selecteren
- opstarten in configuratie mode
- daarna de Homewizard app opstarten
- In de app kun je dan bij settings je ip instellingen wijzigen waaronder ook het poort nummer.
- Zorg dat je in jouw router een port foward aan hebt staan op de gewenste poort naar het interne IP adres van de Homewizard.
- vergeet niet bij het normaal opstarten van de app het poortnummer mee te geven achter het IP adres. Ook laat ik persoonlijk de app niet zoeken naar de homewizard. Hij gaat altijd naar het externe ip adres gevolgd door een dubbele punt met daarachter weer het poort nummer dus 195.77.11.254:88 of iets dergelijks :)

Ik ben benieuwd of je het op deze manier wel voorelkaar krijgt. Het is belangrijk dat je van begin tot het eind het juiste poort nummer gebruikt. Dus van ontvanger (Homewizard), tussenstation (router/modem) tot aan de zender (de App).

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds een paar maanden de Homewizard.
Op wat problemen na met de android app.Werkt alles naar behoren.
Ook via externe benadering.
Afgelopen week heb ik een schakeling gemaakt om de Honeywell Chronoterm thermostaat van de CV via de HomeWizard te kunnen schakelen.
Je kunt dan de Thermostaat naar een vooraf ingestelde tempratuur schakelen via de HomeWizard.
Deze functie zit al in de meeste Honeywell thermostaten ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anjos schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:53:
[...]
....
Ik keek vol spanning uit naar de 2.0 versie omdat ik dacht aan een aantal echt nieuwe functies , maar hier zie ik in dit rijtje nog weinig van terug.
Uit de uitnodiging Open Dag van vorige week:
"Met de aankomende 2.0 release zal iedereen al een beetje gewend zijn aan de nieuwe UI en schakelen op basis van sensorinput"

Dus
1. nieuwe UI (uiterlijk en indeling van de App)
2. schakelen op basis van sensorinput

zijn de belangrijkste veranderingen volgens homewizard zelf

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 12:17 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.