Aanbouw gemaakt met HomeWizard en KlikAanKlikUit
Mijn eerste bevindingen:
1) Op een android toestel maakt de Homewizard slecht contact met het basisstation. .Dan moet ik via 'pijltje terug' de applicatie opnieuw laten zoeken. Misschien komt het omdat Homewizard opstart voordat WIFI uit zijn slaapstand is? Ik heb een vast IP adres ingesteld waardoor het zoeken in elk geval iets vlotter gaat. Maar even snel de spots dimmer met de telefoon is er niet bij. Maakt geen degelijke indruk.
Misschien gaat het op de iPhone beter; nog niet uitvoerig getest
2) een tegenvaller was het toen ik erachter kwam dat de ontvangers minmaal 50 cm uit elkaar moeten hangen. Ik wilde aanvankelijk alle componenten netjes bij elkaar hangen op een centrale plek. Ik las dit pas in de KaKu faq NADAT ik alle kabels van spotjes en screens naar die centrale plek had geleid. Aarrghh.
Nu moet ik alsnog de ontvangers wegwerken in plafond en boven de rolluiken. Vervelend omdat sommigen nu buiten hangen en onhandig als ik bij het inleer knopje moet zijn.
3) Alle KaKu zenders die je achter de bestaande schakelaars wegwerkt, werken op batterijen. Ook die 230Volt variant (AWMT230), waarvan ik de werking verkeerd had begrepen. Liever had ik ze op 230Volt werken en nooit meer batterijen vervangen
4) de inbouwschakelaar AWMT230 en dimmer AWMR210 laten een lekstroom door van ca. 17 Volt. Gevolg: spaarlamp gaat knipperen in UIT-stand. Dus terug naar gloeilamp. Of dure LED lamp aanschaffen. En ik wil niet weten wat die voor mijn elektriciteitsrekening betekend.
5) niet mogelijk: ALS deur is dicht EN na zonsondergang DAN rolluik naar beneden
6) om positief af te sluiten: voor paar honderd euro rolluiken en screens automatisch naar beneden; alles vanaf afstand dimbaar. En in de toekomst misschien CV aanzetten via internet en Conrad thermostaatkranen bedienbaar?
[
Voor 3% gewijzigd door
hotrene op 16-10-2012 12:22
]