HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.837 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
nielsdc schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:28:
1.74? Krijg je die via de iphone app? Ik heb 1.76, maar die is dus niet beter....
1.74 is een Beta versie, die hebben gebruikers van de HW gekregen als ze problemen met WiFi hadden enzo...
1.76 is een firmware update voor de overige HW gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ook de update gedaan, en bij mij werkt de Somfy luifel vooralsnog ook weer. Hopen dat het zo blijft. Wel heb ik een kapotte klikaanklikuitschakelaar (mini inbouw schakelaar) die op dezelfde groep zit als de Somfy luifel. Deze ga ik vervangen, kijken of dan alles nog blijft werken, ik weet nl niet of dit de oorzaak was dat het niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:26:
Ik hierboven nog trots vertellen dat HW goed werkt, blijkt hij nu na de laatste firmware update meerdere keren per dag te resetten, denk ik want elke keer begint de watcher opnieuw met het gebruik te meten. Gelukkig telt hij dan wel de volgende dag alle verbruikte stroom op die dag bij elkaar op. Maar weer snel hopen op nieuwe update en dat hij daarna weer stabieler is in de verbinding. Blijt toch nog tevreden want HW kennende zullen ze het wel oplossen.
Het zoet er naar uit dat de HW weer stabiel is, alleen de eerste dag na de update is de HW verschillende keren uitzichzelf gereset, nu gelukkig alweer 2 dagen stabiel. :)

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
twixx schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 09:23:
Hoe lang duurt het in jullie ervaring voor dat er data in de maand-grafiek te zien is? Ik heb al weken een thermometer binnen maar krijg geen data in de maandgrafiek:
[afbeelding]
Anybody dit eerder gezien?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
Disksoft schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:16:
..., binnenkort komt er een "cloud" oplossing dan gaat alles versleuteld en via een ssl certificaat.
Ik hoop dat de oude mogelijkheid als optioneel ook blijft bestaan, want die gebruik ik om aanroepen naar de HomeWizard vanuit Homeseer te doen. Homeseer heeft namelijk een heel uitgebreide trigger engine met heel veel conditiemogelijkheden, terwijl HomeWizard die nauwelijks heeft.

Vanuit Homeseer kan ik nu kinderlijk eenvoudig een schakelaar aanzetten met het commando
code:
1
2
3
4
dim s
const server_url = "http://ipadres/wachtwoord/sw/0/on"
const headers="Content-Type: application/x-www-form-urlencoded"  
s = hs.URLAction(server_url, "GET", data, headers)

Als dat niet zo wordt, dan hoop ik dat er snel een API komt waarmee dit eenvoudig te regelen is. De HomeWizard is namelijk op die manier een goedkope manier om KiKu en Somfy aan te sturen.

[ Voor 0% gewijzigd door erichlm op 07-09-2012 15:11 . Reden: GET ipv POST ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdc
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 18:49
Ik weet niet hoe ze dit willen gaan doen, de homewizard hardware is namelijk gewoon niet krachtig genoeg om ssl te doen. Ik gok dat als je extern wil connecten je via een server gaat waar je ssl tegenaan praat, en de server iets anders tegen de homewizard. Dat maakt je wel afhankelijk van de server (of cloud) van homewizard, iets waar ik niet op zit te wachten.

Ik wil de API zelf ook gaan gebruiken, maar ik ga gewoon geen updates doen totdat duidelijk is wat er gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Ik heb nu ook automatische rolgordijnen (van autogordijn) die ik met de kaku ASUN-650 zonwering schakelaar, via de HomeWizard kan bedienen. Erg leuk speelgoed! :-)

Filmpje voor de liefhebbers: http://youtu.be/jl1EDuwbX-Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die rolgordijnen gaan wel erg langzaam, maar iig wel synchroon met elkaar :p

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 247od
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-12-2020
TaZz schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:15:
Ik heb nu ook automatische rolgordijnen (van autogordijn) die ik met de kaku ASUN-650 zonwering schakelaar, via de HomeWizard kan bedienen. Erg leuk speelgoed! :-)

Filmpje voor de liefhebbers: http://youtu.be/jl1EDuwbX-Y
Ik gebruik dit voor mijn normale gordijnen en het werkt goed. Het enige gemis is een stop stand. De gordijnen kunnen helemaal open of helemaal dicht, half dicht is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
nielsdc schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:24:
Ik weet niet hoe ze dit willen gaan doen, de homewizard hardware is namelijk gewoon niet krachtig genoeg om ssl te doen.
Waarschijnlijk zetten ze op hun eigen API in het kastje een key en gaan daar, zoals je al vermoed, veilig via de cloud tegenaanpraten. De grote vraag is dus of wij als consumenten ook tegen die API mogen aanpraten.

Het zou voor HomeWizard commercieel gezien interessant moeten zijn om bijvoorbeeld plugins te verkopen voor pakketten als Homeseer of mControl of verkoop anderen licenties om dat te maken. Ze kunnen zich dan zelf concentreren op het 'simpele' gebruik en hoeven zich niet druk te maken om gebruikers die geavanceerde triggers en condities willen maken. Ze zouden daar zelfs een betaalde, tweede app voor kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Hmm vreemd dat ze nu weer zeggen dat en/of (dubbel condities ) weer niet gaan komen, ik kreeg als antwoord op een mail die ik hun gestuurd heb hierover, omdat ik dit een jaar geleden bij introductie al gevraagd had en men toen zij dat dat er zeker in zou komen, en bij aanschaf van de homewizard in juni dit nog altijd niet bleek te werken nl het volgende:
Je ziet niks over het hoofd, we zijn hier nu hard mee bezig en volgende week verwacht ik allereerst dat de app gereleased wordt waarmee je notificaties kan instellen voor weersensoren. De daaropvolgende release zal ook mogelijkheden bieden om de schakelacties zoals jij beschrijft toe te voegen.

Helaas nog even geduld dus!
ben benieuwd of ze dit dus nu waar gaan maken, want anders ben ik toch echt zover teleurgesteld dat de homewizard ws terug gaat, want dan is het gwoon misleiding, mensen dus lokken door te zeggen dat het er in zit/binnenkor in komt, en jaar later te zeggen met de volgende update komt het.... En het dan nog niet te hebben gerealiseerd.

Want zeg nu zelf, het is momenteel niets anders als een dure veredelde afstandsbediening met ondersteuning voor het uitlezen van 1 soort thermometers.
Pas als het echt meer condities schaklen kan kan je spreken van automatisering vind ik , want de uitgebreide kaku afstandbediening kan ook gewone simpele timers aan, en zonsondergang schakelen kan je ook met de schemerschakelaar, wat imho zelfs beter werkt.

Homeseer is een stuk duurder maar kan wel veeel meer. Ik ben tot nu toe enigszins teleurgesteld over de homewizard. In 1e instantie leuk speledingetje, maar eigenlijk veel te duur voor wat hij kan.

[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 08-09-2012 14:06 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:49
LoneWolf schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:03:
Hmm vreemd dat ze nu weer zeggen dat en/of (dubbel condities ) weer niet gaan komen, ik kreeg als antwoord op een mail die ik hun gestuurd heb hierover, omdat ik dit een jaar geleden bij introductie al gevraagd had en men toen zij dat dat er zeker in zou komen, en bij aanschaf van de homewizard in juni dit nog altijd niet bleek te werken nl het volgende:

[...]

ben benieuwd of ze dit dus nu waar gaan maken, want anders ben ik toch echt zover teleurgesteld dat de homewizard ws terug gaat, want dan is het gwoon misleiding, mensen dus lokken door te zeggen dat het er in zit/binnenkor in komt, en jaar later te zeggen met de volgende update komt het.... En het dan nog niet te hebben gerealiseerd.

Want zeg nu zelf, het is momenteel niets anders als een dure veredelde afstandsbediening met ondersteuning voor het uitlezen van 1 soort thermometers.
Pas als het echt meer condities schaklen kan kan je spreken van automatisering vind ik , want de uitgebreide kaku afstandbediening kan ook gewone simpele timers aan, en zonsondergang schakelen kan je ook met de schemerschakelaar, wat imho zelfs beter werkt.

Homeseer is een stuk duurder maar kan wel veeel meer. Ik ben tot nu toe enigszins teleurgesteld over de homewizard. In 1e instantie leuk speledingetje, maar eigenlijk veel te duur voor wat hij kan.
Mee eens! Ook ik heb van te voren geïnformeerd naar het conditioneel schakelen en kan niet anders zeggen dat ik erg teleurgesteld ben in het uitblijven van deze functionaliteit. Ook baad het mij zorgen dat de hardware beperkingen zich nu al voor lijken te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz

TaZz

Nostalgist

247od schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:22:
[...]

Ik gebruik dit voor mijn normale gordijnen en het werkt goed. Het enige gemis is een stop stand. De gordijnen kunnen helemaal open of helemaal dicht, half dicht is niet mogelijk.
De stop functie mis ik inderdaad ook, jammer dat dat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Ik ben bezig geweest met de API van de HomeWizard om zelf het conditioneel schakelen maar te regelen. Het duurt me te lang om op de mensen van HomeWizard te wachten ;-)

Zoals al eerder genoemd in dit topic, kan er met simpele HTTP get instructies informatie opgehaald worden, en opdrachten verstuurd worden. Ik heb een script gemaakt in Python, wat 's-avonds mijn verlichting inschakelt en mijn rolgordijnen omlaag doet, onder de volgende condities:
- Tijd na 17:00
- Er moet het laatste kwartier beweging gedetecteerd zijn in de woonkamer
- De schemer sensor moet actief zijn
- Verlichting en/of rolgordijnen moeten nog uitgeschakeld zijn
- Er mag maar 1x per dag 'getriggered' worden

Op deze manier heb ik in ieder geval geregeld dat m'n verlichting alleen ingeschakeld wordt als ik thuis ben, en het donker wordt.

Nu maar hopen dat voorlopig niet de hele interface van de HomeWizard op de kop gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:13
en dan gaan ook altijd alleen de gordijnen dicht als je thuis bent? gordijnen kunnen toch altijd dicht als het donker wordt, of wanneer he tbinnen warmer is dan buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz

TaZz

Nostalgist

De rolgordijnen kunnen inderdaad ook wel gewoon dicht als ik niet thuis ben. Het ging mij voornamelijk om de verlichting, ik wil dat die alleen aan gaat als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
TaZz schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:31:
Zoals al eerder genoemd in dit topic, kan er met simpele HTTP get instructies informatie opgehaald worden, en opdrachten verstuurd worden. Ik heb een script gemaakt in Python, ...
Ik ben heel erg geinteresseerd in je script. Kun je het hier delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz

TaZz

Nostalgist

En, er wordt ook nog een notificatie naar m'n telefoon gestuurd via PushOver :-)

Ik heb de scripts hier neer gezet: http://pastebin.com/u/gtermors
In het configuratiebestand 'homewizard.cfg' kun je je instellingen kwijt.

Ik draai dit script op m'n QNAP NAS, en laat het via crontab elke minuut uitvoeren.
Het is de eerste keer dat ik wat in Python doe, dus wellicht kan het allemaal beter ;)

Disclaimer:
Gebruik op eigen risico. Als er rook uit je HomeWizard komt, je huis in elkaar stort, of je kat spontaan in de brand vliegt, dan moet je iig niet bij mij zijn :-)

Edit: Het is in Python 2.7.3 geschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door TaZz op 10-09-2012 17:35 . Reden: Python versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
[quote]TaZz schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:32:
Ik heb de scripts hier neer gezet: http://pastebin.com/u/gtermors
/quote]

Dank, klein foutje in je url, moet http://pastebin.com/u/gtermors
zijn. IK ga hier zeker iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat zal op mijn Synology DS410 ook wel draaien, heb alleen geen pap van scripting gegeten ;)
Python staat volgens mij wel op m'n nas, hoe en waar plaats ik deze bestanden :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Speedy-Andre schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:29:
Dat zal op mijn Synology DS410 ook wel draaien, heb alleen geen pap van scripting gegeten ;)
Python staat volgens mij wel op m'n nas, hoe en waar plaats ik deze bestanden :?
Ik ben niet bekend met Synology, maar als je Python er op hebt draaien dan gaat het waarschijnlijk wel lukken :)

Handige tools die je kunt gebruiken:
- Putty om een (ssh) telnet verbinding te maken met je NAS
- WinSCP om bestanden over te zetten (als je bv root access wil)

Ik heb zelf met WinSCP de scripts geplaatst in een nieuwe directory "/scripts".
Ik heb daarna even een sh script ("homewizard.sh") gemaakt die het Python script uitvoert:

code:
1
2
#!/bin/sh
python /scripts/homewizard.py

Daarna kun je via 'crontab' het script op een gewenste tijd laten uitvoeren:
- Maak een telnet verbinding met je NAS
- Start de crontab editor: "crontab -e"
- Voeg de volgende regel toe om het script elke minuut uit te laten voeren
code:
1
*/1 * * * * /scripts/homewizard.sh > /scripts/homewizard.log 2>&1

Waarschijnlijk wordt 'vi' gebruikt als editor, en dat is een beetje een spartaans ding, Google er even op als je niet weet hoe 't werkt :)

In het log bestandje wat aangemaakt wordt kun je eventuele fouten zien, of als alles goed werkt de output zoals in het Python script staat (aan het eind).

Suc6!

Edit: Je zal het script waarschijnlijk nog wel moeten aanpassen voor jouw situatie. Als je hulp nodig hebt wil ik eventueel wel helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door TaZz op 10-09-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tx, zo'n beginnetje is wel genoeg voor mij denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 22:50
Mooi om te zien dat er mensen zijn die niet op HW wachten qua ontwikkeling. Wellicht is het handig om hiervoor een forum te starten. iemand interesse in een HW forum?. waarin we de boel op topics kunnen indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
lvefferen schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:50:
Mooi om te zien dat er mensen zijn die niet op HW wachten qua ontwikkeling. Wellicht is het handig om hiervoor een forum te starten. iemand interesse in een HW forum?. waarin we de boel op topics kunnen indelen.
Lijkt me een prima idee. Wie kan dat regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
lvefferen schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:50:
We hebben al een forum: GoT. Indien er vraag is voor specifieke topics dan mogen die voor zover ik weet gewoon aangemaakt worden.

Dus als je een topic wil maken "Software ontwikkelen met de HomeWizard" dan zou dat denk ik geen probleem zijn.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
kfaessen schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:24:
[...]

We hebben al een forum: GoT. Indien er vraag is voor specifieke topics dan mogen die voor zover ik weet gewoon aangemaakt worden.

Dus als je een topic wil maken "Software ontwikkelen met de HomeWizard" dan zou dat denk ik geen probleem zijn.
Ik snap dat GoT een goede optie is, echter is GoT nogal massaal onoverzichtelijk (IMHO), ik merk dat er behoefte is aan een forum dat zich specifiek richt op Homewizard als product. Dit heb ik eerder aangegeven bij HW zelf, echter doen zij er niets mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaZz schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:44:
[...]

Ik ben niet bekend met Synology, maar als je Python er op hebt draaien dan gaat het waarschijnlijk wel lukken :)

Handige tools die je kunt gebruiken:
- Putty om een (ssh) telnet verbinding te maken met je NAS
- WinSCP om bestanden over te zetten (als je bv root access wil)

Ik heb zelf met WinSCP de scripts geplaatst in een nieuwe directory "/scripts".
Ik heb daarna even een sh script ("homewizard.sh") gemaakt die het Python script uitvoert:

code:
1
2
#!/bin/sh
python /scripts/homewizard.py

Daarna kun je via 'crontab' het script op een gewenste tijd laten uitvoeren:
- Maak een telnet verbinding met je NAS
- Start de crontab editor: "crontab -e"
- Voeg de volgende regel toe om het script elke minuut uit te laten voeren
code:
1
*/1 * * * * /scripts/homewizard.sh > /scripts/homewizard.log 2>&1

Waarschijnlijk wordt 'vi' gebruikt als editor, en dat is een beetje een spartaans ding, Google er even op als je niet weet hoe 't werkt :)

In het log bestandje wat aangemaakt wordt kun je eventuele fouten zien, of als alles goed werkt de output zoals in het Python script staat (aan het eind).

Suc6!

Edit: Je zal het script waarschijnlijk nog wel moeten aanpassen voor jouw situatie. Als je hulp nodig hebt wil ik eventueel wel helpen.
Zijn jullie gek of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Nee, ik ben niet gek (tenminste dat vind ik zelf dan) O-)
Hoezo vind je het gek? Je zit hier toch op Tweakers? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
TaZz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:46:
[...]

Nee, ik ben niet gek (tenminste dat vind ik zelf dan) O-)
Hoezo vind je het gek? Je zit hier toch op Tweakers? ;)
Aanvulling: crontab -e werkt niet op een synology.

Je dient in te loggen met root (wachtwoord is hetzelfde als van de admin user op je synology).

tik in vi /etc/crontab
Voeg daar de cronjobs in (vergeet niet dat bij synology je voor de commandline ook de user moet opgeven):
code:
1
*/1 * * * * root /scripts/homewizard.sh > /scripts/homewizard.log 2>&1

Herstart hierna de cronjob met:
code:
1
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

@campovolo: Verklaar eens waarom je iedereen voor gek verklaard? Volgens mij is dat niet helemaal normaal. Ben je onlangs je pilletjes vergeten? Heb je een sessie bij de psych overgeslagen? ;) Geintje hoor, maar ik ben wel serieus nieuwsgierig waarom je die uitspraak plaatst.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Goed idee dat forum, maakt het wat overzichtelijker allemaal.
Nog wat leeg, dus hoop dat meer mensen er zich aanmelden en vullen met nuttige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
sorry, maar ik vind het niks met al die knipperende reclame op een zwarte achtergrond.
underground_man schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:34:
[...]

Goed idee dat forum, maakt het wat overzichtelijker allemaal.
Nog wat leeg, dus hoop dat meer mensen er zich aanmelden en vullen met nuttige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
willieku schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:52:
sorry, maar ik vind het niks met al die knipperende reclame op een zwarte achtergrond.
[...]
nou, zet je het thema op HomeWIzard, weg is je zwarte achtergrond.... ;)
wel reclame nog, maar ja, de site is gratis

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 21:02
willieku schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:52:
[...]
offtopic:
Dan installeer je toch een adblocker! Ik zie helemaal geen reclame!

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

• lvefferen
www.homewizards.nl heeft ook het levenslicht gezien, nog net zo leeg als die andere maar in iedergeval geen reclame. tevens zoek ik nog wat mods om de boel in toom te houden.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Oei, de naam is wel duidelijk, maar had het woord forum er niet beter in kunnen zitten?
De verwarring zal niet klein zijn als iemand de verkeerde url gebruikt 8)7

• lvefferen
Speedy-Andre schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:10:
Oei, de naam is wel duidelijk, maar had het woord forum er niet beter in kunnen zitten?
De verwarring zal niet klein zijn als iemand de verkeerde url gebruikt 8)7
Ik snap wat je bedoeld, het is natuurlijk een beetje vreemd dat HW zelf het domein al niet heeft geclaimed. Maar het is niet in mijn belang om HW op een of andere wijze dwars te zitten. dus mochten zij er problemen mee hebben dan komen we daar vast en zeker aan uit.

Ik zal op de main page wel een verwijzing maken naar HW zelf.

• underground_man
lvefferen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:04:
www.homewizards.nl heeft ook het levenslicht gezien, nog net zo leeg als die andere maar in iedergeval geen reclame. tevens zoek ik nog wat mods om de boel in toom te houden.
Leuk op zich, maar nu hebben we dus twee forums, beetje onhandig...
misschien een idee te gaan samenwerken met die andere?

was niet van plan in beide forums te gaan lezen en schrijven...

Verwijderd

Ben er even op wezen kijken maar gezien het aantal magere berichtjes lijkt me niet echt actief terwijl er wel genoeg Homewizard gebruikers zijn!

Verwijderd

Vandaag mijn telefoon geupgraded naar Android Jelly Bean (4.1.1) en Somfy werkt opeens niet meer :(
Met Android 4.0.4 werkte het nog wel (redelijk goed) als ik het apparaat niet al te ver van de Somfy scherm zet (verstopt achter de tv meubel).

Iemand zelfde ervaring?

• lvefferen
Ik wil best een plaform leveren waarop we nu en in de toekomst kunnen verder bouwen. ik kan natuurlijk niet verplichten om van www.homewizards.nl gebruik te maken. Aan de vindbaarheid zal het niet liggen denk ik zo. :-)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:04:
Vandaag mijn telefoon geupgraded naar Android Jelly Bean (4.1.1) en Somfy werkt opeens niet meer :(
Met Android 4.0.4 werkte het nog wel (redelijk goed) als ik het apparaat niet al te ver van de Somfy scherm zet (verstopt achter de tv meubel).

Iemand zelfde ervaring?
Ik kan me niet voorstellen dat het RF bereik van de HW een relatie heeft met de app op een gsm :?
Als het met de web interface wel werkt (http://app.homewizard.nl/) dan kan het een probleem zijn tussen JB en de app.
Ik ervaar de problemen met Somfy niet, mijn HW ligt op zeker 7m van de RTS ontvangers en het werkt altijd.
Enige is dat ze soms eerst in stapjes bewegen ipv in een keer naar een eindpositie.

Verwijderd

kfaessen schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:19:
[...]

Aanvulling: crontab -e werkt niet op een synology.

Je dient in te loggen met root (wachtwoord is hetzelfde als van de admin user op je synology).

tik in vi /etc/crontab
Voeg daar de cronjobs in (vergeet niet dat bij synology je voor de commandline ook de user moet opgeven):
code:
1
*/1 * * * * root /scripts/homewizard.sh > /scripts/homewizard.log 2>&1

Herstart hierna de cronjob met:
code:
1
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

@campovolo: Verklaar eens waarom je iedereen voor gek verklaard? Volgens mij is dat niet helemaal normaal. Ben je onlangs je pilletjes vergeten? Heb je een sessie bij de psych overgeslagen? ;) Geintje hoor, maar ik ben wel serieus nieuwsgierig waarom je die uitspraak plaatst.
Niks persoonlijks hoor:-) Maar ik lees met veel plezier hier alles over de Homewizard, maar bij deze verhalen raak ik jullie helaas kwijt. En het wordt van kwader tot erger...;-)

Ik gebruik zelf de Homewizard met veel plezier, maar heb alleen lampen via of Klikaanklikuit schakelaars, of via ingebouwde mini-dimmers van klikaanklikuit geschakeld. En sinds de laatste update ook de Somfy luifel.

Maar als ik dan lees wat sommigen hier er allemaal mee doen of willen doen, daar heb ik toch mijn vraagtekens bij...Van die zinloze dingen; een melding als de deurbel gaat, of een melding als de brievenbus open gaat. Het moet niet gekker worden...

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Nou ik heb een sensor op de brievenbus, als deze open gaat dan krijg ik een melding. Als het gewone post is loop in naar beneden als het reclame is dan kan het wachten, uiteraard heb ik ook een camera op de voordeur gericht staan waarmee ik kan kijken wat er door mijn deur geworpen is, zo handig :-)

Ach iedereen gebruikt het toch voor wat je het leukste lijkt. Ik ga niet zitten prutten met scripjes maar wacht vol verwachting op de volgende toevoeging. Ik hoop op gesproken teksten ipv geluidjes, "achterdeur open" enzo ;-)

Pascal....

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 05:56

Mantaray

Silicon Graphics rulez

@campovolo

Dit lijkt een beetje trolling te worden...

Dit is TWEAKERS.net niet USERS.net dus als mensen het maximale uit hun apparatuur wil halen moet je ze niet voor gek uitmaken en het geen onzin noemen.

Just my 2 cents, moderators haal maar weg...

Specs system1: can't be bothered to update

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:45:
[...]

Niks persoonlijks hoor:-) Maar ik lees met veel plezier hier alles over de Homewizard, maar bij deze verhalen raak ik jullie helaas kwijt. En het wordt van kwader tot erger...;-)

Ik gebruik zelf de Homewizard met veel plezier, maar heb alleen lampen via of Klikaanklikuit schakelaars, of via ingebouwde mini-dimmers van klikaanklikuit geschakeld. En sinds de laatste update ook de Somfy luifel.

Maar als ik dan lees wat sommigen hier er allemaal mee doen of willen doen, daar heb ik toch mijn vraagtekens bij...Van die zinloze dingen; een melding als de deurbel gaat, of een melding als de brievenbus open gaat. Het moet niet gekker worden...
Het gaat erom dat je conditioneel kunt schakelen... Met andere woorden
  • Automatisch lichten aan laten gaan als het donker wordt mits er beweging in de kamer is, anders is het
    zonde.
  • ik heb lampen op de oprit, die mogen alleen aan gaan als het gaat schemeren... Daarnaast is er een motion detector die alleen in actie moet komen als scene 1 aan gaat. Het mooiste zou zijn als je een timer aan motion kunt koppelen zodat hij daarna weer terug kan keren naar scene 1...
Zo kan ik nog wel voorbeelden blijven noemen zonder dat het teveel nerd gehalte krijgt.

Homewizard is deels bedoeld voor domotica, deze term houdt in dat zaken geautomatiseerd en gekoppeld kunnen worden.

No hard feelings, maar wil je het product gewoon in de simpelste vorm gebruiken, van mij mag je. Ik kan je ook niet verbieden om op dit forum te komen. Maar ik wil je wel adviseren om tweakers die wel alles uit een product willen halen niet voor gek uit te maken!

Back to topic zou ik zeggen! }:O :Y)

• underground_man
lvefferen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:22:
Ik wil best een plaform leveren waarop we nu en in de toekomst kunnen verder bouwen. ik kan natuurlijk niet verplichten om van www.homewizards.nl gebruik te maken. Aan de vindbaarheid zal het niet liggen denk ik zo. :-)
helemaal met je eens, makkelijke URL....
denk dat ik me ook maar aan homewizard.nl ga houden, wel zo makkelijk....

• EddyK69
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo,

Ik ben me aan het verdiepen in de wereld van KAKU en HomeWizard. Ik gebruik tot nu toe al jaren de Marmitek X10 modules icm HomeSeer. Daarmee heb ik ook de mogelijkheid voor het maken van uitgebreide scripts en het gebruik van een ActiveX component voor het aansturen van verlichting e.d. vanuit mijn eigen (.Net) software.

Nu lees ik dat het ook mogelijk is om de HomeWizard middels http-requests en JSON aan te sturen en uit te lezen. Is hier documentatie voor beschikbaar? Zijn er al werkende voorbeelden beschikbaar om mij een beetje op weg te helpen?

Bvd, Ed

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Er is geen officiële documentatie voor de API van de HomeWizard, maar alle REST calls zijn te achterhalen via bv WireShark.

Hier staat een voorbeeld van een script wat ik gemaakt heb: http://pastebin.com/u/gtermors
En er zijn nog wel wat meer voorbeelden (Google is your friend):

https://github.com/manuelvanrijn/homewizard-api
https://github.com/ruudgreven/homewizard-lib-java

• EddyK69
TaZz schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:09:
Er is geen officiële documentatie voor de API van de HomeWizard, maar alle REST calls zijn te achterhalen via bv WireShark.

Hier staat een voorbeeld van een script wat ik gemaakt heb: http://pastebin.com/u/gtermors
En er zijn nog wel wat meer voorbeelden (Google is your friend):

https://github.com/manuelvanrijn/homewizard-api
https://github.com/ruudgreven/homewizard-lib-java
Dank; zover was ik ook al gekomen :) Had gehoopt op enig voorwerk in .Net, maar hier kan ik ook zelf mee aan de gang!

• EddyK69
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de HomeWizard aan een bestaand WiFi netwerk te koppelen met WPA2 en een 63 karakters lange key? Ik heb meen ik ergens gelezen dat de HW maar een key van max 50 karakters aan kan.
Dit zou betekenen een nieuwe key op mijn router en het opnieuw koppelen van al mijn WiFi-client apparaten :(

Is dit probleem er nog of is dit inmiddels verholpen middels een FW update?

Ed

[ Voor 2% gewijzigd door EddyK69 op 13-09-2012 20:35 . Reden: typo ]

Verwijderd

Volgens mijn laastse info kan de HW niet omgaan met wachtwoorden waar vreemde tekens zoals:!@#% in zitten. Het aantal karakters weet ik niet.

• nielsdc
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 18:49
De homewizard gebruikt een wifly module (via spi of serial), en de module kan een key van 63 characters aan. Ik weet niet of de firmware van de hw dat ook aan kan, maar het lijkt me vreemd als dat niet het geval is. Het enige wat die hoeft te doen is de key naar de module sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:45:
[...]

Het gaat erom dat je conditioneel kunt schakelen... Met andere woorden
  • Automatisch lichten aan laten gaan als het donker wordt mits er beweging in de kamer is, anders is het
    zonde.
  • ik heb lampen op de oprit, die mogen alleen aan gaan als het gaat schemeren... Daarnaast is er een motion detector die alleen in actie moet komen als scene 1 aan gaat. Het mooiste zou zijn als je een timer aan motion kunt koppelen zodat hij daarna weer terug kan keren naar scene 1...
Zo kan ik nog wel voorbeelden blijven noemen zonder dat het teveel nerd gehalte krijgt.

Homewizard is deels bedoeld voor domotica, deze term houdt in dat zaken geautomatiseerd en gekoppeld kunnen worden.

No hard feelings, maar wil je het product gewoon in de simpelste vorm gebruiken, van mij mag je. Ik kan je ook niet verbieden om op dit forum te komen. Maar ik wil je wel adviseren om tweakers die wel alles uit een product willen halen niet voor gek uit te maken!

Back to topic zou ik zeggen! }:O :Y)
Bedankt voor de info! Dat conditioneel schakelen is nu idd wat duidelijker. Bedoelde het ook helemaal niet verkeerd met dat "zijn jullie gek ofzo"!;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deel 2 al begonnen? Hier komt niets meer binnen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
het is inderdaad erg stil aan het Homewizard front...

Jammer dat de ontwikkelaars zelf ook niet meer reageren! Ik had er meer van verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:14:
Is deel 2 al begonnen? Hier komt niets meer binnen zo te zien.
Opvallend stil ineens inderdaad.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
Bij Homewizard reageert helemaal niemand. Ik heb al twee keer support gemailed, maar er komt geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
erichlm schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:58:
Bij Homewizard reageert helemaal niemand. Ik heb al twee keer support gemailed, maar er komt geen antwoord.
En bellen?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad heel erg stil aan het homewizard front. Beetje vreemd ook dat er op de nieuws pagina nog steeds niets staat over de details van de nieuwe firmware.

Maar goed, omdat ik over ben naar windows 8 wilde ik ook graag een metro app voor de homewizard. Gezien het feit dat het erg stil is aan het homewizard front heb ik zelf maar even een app gemaakt die binnenkort in de store gaat komen. Nog wat performance tuning en laatste bugs oplossen.

Als er nog ideeen of suggesties zijn dan hoor ik ze graag voor een volgende versie.

Afbeeldingslocatie: https://public.blu.livefilestore.com/y1pTx0I3Tq0nMi0gXqmqWrD9j5Bkgh5lFAQpAPji1yD9Lp7wkDwXk6yo5erIHuf-itr4o7SyC8S3Ak4OTs70035Hg/screen1.png?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://lwsang.blu.livefilestore.com/y1pMMvDT_Bn48BZkCKKyD-lq-oCXzxPnhjrOTviVQEQVUxPh4PbfO5qJJdTx-wLvRUKskxduFvffpRn_Mdczz6aK0-QRZy6xVI4/screen4.png?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://lwubqg.blu.livefilestore.com/y1pMksI9Rqt_AHUmkBZR8UrpsK51Pil1vZowouDAZQ90tYmm-il00mr6QcqHl36M1vsoxkx_OMonSbR9RG1FT_HJ9LHzIQSKgua/screen2.png?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://lwvkta.blu.livefilestore.com/y1pGkZmte_VTFNFh38CRqE7wUQFB0T4NnVMjqs7Jp2VVR9Hnp6SGqsrZYEaO4IRrJgRwxOeJIXyehoIa9NzXOHT0QOTMfSgr3zC/screen3.png?psid=1

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:52:
Het is inderdaad heel erg stil aan het homewizard front. Beetje vreemd ook dat er op de nieuws pagina nog steeds niets staat over de details van de nieuwe firmware.

Maar goed, omdat ik over ben naar windows 8 wilde ik ook graag een metro app voor de homewizard. Gezien het feit dat het erg stil is aan het homewizard front heb ik zelf maar even een app gemaakt die binnenkort in de store gaat komen. Nog wat performance tuning en laatste bugs oplossen.

Als er nog ideeen of suggesties zijn dan hoor ik ze graag voor een volgende versie.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat ziet er netjes uit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi hoor!! Wordt het een gratis app? Of ga je hem tegen een vergoeding aanbieden?
_/-\o_

Verwijderd

Smarty77 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:52:
[...]

Mooi hoor!! Wordt het een gratis app? Of ga je hem tegen een vergoeding aanbieden?
_/-\o_
Ja dat is een goede vraag. Helaas is het publiceren van content in de windows store niet gratis en die kosten wil ik er eigenlijk wel uithalen. Maar zo'n app moet natuurlijk niet te duur worden. Dus als ik er voor laat betalen zal het rond de euro gaan kosten. Niet meer dan dat en daar zitten de upgrades dan bij. Ik denk dat dit wel redelijk is. Maar ik zit nog over een ander concept na te denken waardoor deze app wel gratis zou kunnen worden maar dan moet er wel genoeg animo zijn. Ik zit er over te denken om ook een clouddienst aan te gaan bieden die met deze app gaat samen werken zodat je ook bijv scenes kunt instellen. Je zou dan in kunnen stellen dat wanneer de temp van sensor x boven x graden komt bijv een email gestuurd gaat worden of de homewizard een actie uit laten voeren. Of op basis van de UV meter waarde iets gaan doen. Dat kan allemaal maar dat zal dan wel een dienst moeten worden waar een abonnement systeem voor gaat gelden (ivm kosten hosting). Maar ook hier geldt dan weer tegen minimale kosten uiteraard en wellicht initieel gratis.

Daarnaast is het nog zo in deze app dat niet alle meters er in zitten. De UV meter bijvoorbeeld zit er niet in omdat ik die zelf niet heb. Dus is het lastig om deze nu toe te voegen. Mocht iemand deze wel hebben en de data willen delen laat het me dan even weten dan voeg ik hem toe.

Verwijderd

Degene die nog van plan zijn om (extra) KlikAaanKlikUit spullen te kopen: Bij de gamma (zie folder) hebben ze nu 20% korting: http://www.gamma.com/?home=1

Ik denk, ik deel het even met mijn mede HW gebruikers :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 11:57 ]

• Smarty77
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:35:
[...]

Ja dat is een goede vraag. Helaas is het publiceren van content in de windows store niet gratis en die kosten wil ik er eigenlijk wel uithalen. Maar zo'n app moet natuurlijk niet te duur worden. Dus als ik er voor laat betalen zal het rond de euro gaan kosten. Niet meer dan dat en daar zitten de upgrades dan bij. Ik denk dat dit wel redelijk is. Maar ik zit nog over een ander concept na te denken waardoor deze app wel gratis zou kunnen worden maar dan moet er wel genoeg animo zijn. Ik zit er over te denken om ook een clouddienst aan te gaan bieden die met deze app gaat samen werken zodat je ook bijv scenes kunt instellen. Je zou dan in kunnen stellen dat wanneer de temp van sensor x boven x graden komt bijv een email gestuurd gaat worden of de homewizard een actie uit laten voeren. Of op basis van de UV meter waarde iets gaan doen. Dat kan allemaal maar dat zal dan wel een dienst moeten worden waar een abonnement systeem voor gaat gelden (ivm kosten hosting). Maar ook hier geldt dan weer tegen minimale kosten uiteraard en wellicht initieel gratis.

Daarnaast is het nog zo in deze app dat niet alle meters er in zitten. De UV meter bijvoorbeeld zit er niet in omdat ik die zelf niet heb. Dus is het lastig om deze nu toe te voegen. Mocht iemand deze wel hebben en de data willen delen laat het me dan even weten dan voeg ik hem toe.
Ik vind het persoonlijk geen probleem om een bijdrage te doen in de kosten. En mocht het een goed product zijn die ontwikkeld wordt zoals je aangeeft wil ik zelfs ook nog wel aan een stukje winst bijdragen. Je steekt er tenslotte ook uren in!

Ik ben erg benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat zal zijn. Mocht je testers nodig hebben... :9~

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:35:
[...]
Maar ik zit nog over een ander concept na te denken waardoor deze app wel gratis zou kunnen worden maar dan moet er wel genoeg animo zijn. Ik zit er over te denken om ook een clouddienst aan te gaan bieden die met deze app gaat samen werken zodat je ook bijv scenes kunt instellen. Je zou dan in kunnen stellen dat wanneer de temp van sensor x boven x graden komt bijv een email gestuurd gaat worden of de homewizard een actie uit laten voeren. Of op basis van de UV meter waarde iets gaan doen. Dat kan allemaal maar dat zal dan wel een dienst moeten worden waar een abonnement systeem voor gaat gelden (ivm kosten hosting). Maar ook hier geldt dan weer tegen minimale kosten uiteraard en wellicht initieel gratis.
Hartstikke mooi initiatief!
Daarmee doe jij wat Homewizzard laat liggen (zowel aan functionaliteit, verbreding van toepassingsmogelijkheden/doelgroep als aan potentiele inkomstenbron). En misschien dat ze daarmee wat meer druk voelen om er zelf ook mee te komen. Met een webtoepassing is het ook mogelijk om "complexe" scenes te maken zonder dat de iPhone interface te ingewikkeld wordt, waar ze bij Homewizzard zo bang voor zijn.
Enige achillusshiel is wel, dat als je deze webapplicatie maakt, dat de scenes dan allemaal in de cloud moeten draaien (je kunt immers niet de firmware aanpassen) en de werking dus afhankelijkh is van de beschikbaarheid en performance van de internetverbinding met het Homewizzard-kastje die de commondo's moet uitvoeren en de sensordata moet doorgeven. Daarnaast zit daar ongetwijfeld ook een (flinke?) vertaging in waar je voor sommige toepassingen last van zult hebben.

Verwijderd

bikermouse schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:17:
[...]

Daarmee doe jij wat Homewizzard laat liggen (zowel aan functionaliteit, verbreding van toepassingsmogelijkheden/doelgroep als aan potentiele inkomstenbron). En misschien dat ze daarmee wat meer druk voelen om er zelf ook mee te komen. Met een webtoepassing is het ook mogelijk om "complexe" scenes te maken zonder dat de iPhone interface te ingewikkeld wordt, waar ze bij Homewizzard zo bang voor zijn.
Enige achillusshiel is wel, dat als je deze webapplicatie maakt, dat de scenes dan allemaal in de cloud moeten draaien (je kunt immers niet de firmware aanpassen) en de werking dus afhankelijkh is van de beschikbaarheid en performance van de internetverbinding met het Homewizzard-kastje die de commondo's moet uitvoeren en de sensordata moet doorgeven. Daarnaast zit daar ongetwijfeld ook een (flinke?) vertaging in waar je voor sommige toepassingen last van zult hebben.
Ja het klopt inderdaad dat de dienst wel afhankelijk gaat worden van de beschikbaarheid van je homewizard op het internet. Dat is helaas niet anders omdat ik, zoals je zelf ook al aangeeft, de firmware niet aan kan passen. Ik denk echter dat met de huidige beschikbaarheid van internet dit wel realistisch is om als randvoorwaarde te stellen. Door deze aanpak ben ik ook heel flexibel in het realiseren van de functionaliteit omdat ik alleen interface technisch een afhankelijkheid heb richting de homewizard. Als deze interface er niet zou zijn doet de iphone applicatie het bijv ook niet. Ik ga hier binnenkort eens mee aan de slag om te kijken of het iets kan worden deze clouddienst.

Voor de duidelijkheid, de applicatie die ik hier laat zien is een metro app en geen web applicatie. De clouddienst zal wel in de vorm van een web app worden gerealiseerd. De eerste prio is om de app in de windows store te krijgen en later de clouddienst er aan te koppelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 13:38 ]

• Smarty77
bikermouse schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:17:
[...]

Voor die vertraging was ik ook al wel een beetje bang...
Kijk vertraging bij iets schakelen als het donker begint te worden is geen probleem... Maar een schakeling als er beweging is gedetecteerd wil je wel graag snel geregeld hebben. 8)

Maar misschien valt de latency wel mee en zien we beren op de weg die er helemaal niet zijn }:O

Ben erg blij met het initiatief... !

Verwijderd

Smarty77 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:38:
[...]

Voor die vertraging was ik ook al wel een beetje bang...
Kijk vertraging bij iets schakelen als het donker begint te worden is geen probleem... Maar een schakeling als er beweging is gedetecteerd wil je wel graag snel geregeld hebben. 8)

Maar misschien valt de latency wel mee en zien we beren op de weg die er helemaal niet zijn }:O

Ben erg blij met het initiatief... !
De vertraging is een beetje afhankelijk van je internet lijn en hoe vaak ik poll of er iets moet gebeuren. Dat zou theoretisch gezien vrijwel direct kunnen maar een vertraging (hoe klein ook) krijg je inderdaad wel. Ik zal eens kijken hoe klein deze vertraging kan worden.

Overigens is het voor mij wel lastig om dit soort dingen nu te bouwen aangezien ik zelf geen sensoren heb voor beweging bijv. Ik kan wel aan de slag voor schakelen obv tijd en evt. op basis van temperatuur/windsnelheid/hoeveelheid neerslag maar dit zijn dus allemaal weer sensoren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 14:56 ]

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:41:
[...]

De vertraging is een beetje afhankelijk van je internet lijn en hoe vaak ik poll of er iets moet gebeuren. Dat zou theoretisch gezien vrijwel direct kunnen maar een vertraging (hoe klein ook) krijg je inderdaad wel. Ik zal eens kijken hoe klein deze vertraging kan worden.
Overigens is het voor mij wel lastig om dit soort dingen nu te bouwen aangezien ik zelf geen sensoren heb voor beweging bijv. Ik kan wel aan de slag voor schakelen obv tijd en evt. op basis van temperatuur/windsnelheid/hoeveelheid neerslag maar dit zijn dus allemaal weer sensoren.
Als je nu kijkt hoe snel de iPhone app wordt geactualiseerd als er een sensor verandert of de status van een schakelaar (als je met een andere afstandsbediening schakelt) dan is dat al gauw enkele (soms wel 5 a 10) seconden. Te lang om bijv. te reageren op een IR-schakelaar.

Ik weet niet of die app via push of pollen werkt, maar dat kan m.i. alleen sneller worden als dat via een pushmechanisme gaat werken. Met pollen wordt het lastig, dan zou je toch al snel 2 x per seconde moeten pollen om binnen 1 seconde reactietijd te blijven en dat lijkt me op een webinterface niet echt werken.
Het zou daarnaast ook best kunnen dat de hardware dat zoiezo niet aankan.

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er top uit, de verdere plannen die je beschrijft nog beter.

Van mij hoeft helemaal niet gratis te zijn! As er een redelijke vergoeding wordt gevraagd ben ik meer dan bereid deze te betalen!

Verwijderd

Ik volg dit Topic al een tijdje
Maar idd homewizard reageert slecht tot helemaal nie

Mijn app op android heeft problemen elke keer met opstarten

Ben wel blij dat iemand nu zelf het initiatief neemt om een mooie app
te maken
Wil daar best voor betalen

Gr Jörgen

Verwijderd

Ik ben ook bezig om een regensensor te bouwen
Foto's volgen nog

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:27:
Ik ben ook bezig om een regensensor te bouwen
Foto's volgen nog
Een eigen sensor die samen werkt met de homewizard? Die ik van homewizard heb is namelijk niet heel erg (lees totaal niet) betrouwbaar. Ik krijg zeer regelmatig een meting van -54mm. Knap als dat is gevallen :) . Ik heb dit ook al aangegeven bij homewizard maar zoals hier ook al is geconludeerd geen enkele reactie helaas :'( . Daarom zie je in mijn app in de grafieken geen negatieve waarden want die slaan natuurlijk helemaal nergens op. De vraag blijft dan wel hoeveel er wel is gevallen ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:34:
[...]

Een eigen sensor die samen werkt met de homewizard? Die ik van homewizard heb is namelijk niet heel erg (lees totaal niet) betrouwbaar. Ik krijg zeer regelmatig een meting van -54mm. Knap als dat is gevallen :) . Ik heb dit ook al aangegeven bij homewizard maar zoals hier ook al is geconludeerd geen enkele reactie helaas :'( . Daarom zie je in mijn app in de grafieken geen negatieve waarden want die slaan natuurlijk helemaal nergens op. De vraag blijft dan wel hoeveel er wel is gevallen ;-)
oh ik heb niet zoveel problemen met me regen meter

Maar waar ik mee bezig bent is een regensensor
die registreerd als er regenvalt ( is dus erg handig voor de zonneschermen
als het gaat regenen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Na de update naar ios6 kan ik bij de homewizard app een aantal dingen niet meer doen, zoals bv timers activeren of deactiveren, verder kan ik ook bij de timers geen switches toevoegen of de tijden wijzigen.
Ook het wijzigen van switches aan een scene werkt niet meer merk ik. :(
Zijn er meer die hier last van hebben ?
(gelukkig kanje ze nog in de webapp aanpassen, die werkt nog wel)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 23:41
Inderdaad wijzigen lukt niet meer. Hopelijk komt er snel een update. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat ze dit topic wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakiooo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-03-2021
Vandaag binnengekregen en doordat ik al diverse schakelaars had vervangen door KAKU in no-time draaiend.
Ik heb alleen een probleempje om de watcher te pairen. Morgen maar even rustig lezen en opnieuw proberen.
Tot nu toe zeer tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:56:
Degene die nog van plan zijn om (extra) KlikAaanKlikUit spullen te kopen: Bij de gamma (zie folder) hebben ze nu 20% korting
Tx, net even een schakelaar set van 3 en een deurbel voor totaal €33,55 gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Probleem doet zich al voor sinds iOS 6 beta. enige wat werkt is wissen en opnieuw een timer toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een vriendelijk mailtje gehad van Homewizard dat het niet wenselijk is dat ik de logos en de naam homewizard gebruik voor de windows 8 applicatie. Jammer maar wel begrijpelijk natuurlijk. Ze zijn dus nog wel bezig met de homewizard, dat is natuurlijk goed nieuws :) Nu ben ik wel op zoek naar een nieuw logo en een nieuwe naam voor de windows 8. Iemand suggesties voor een goede naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:18:
Zojuist een vriendelijk mailtje gehad van Homewizard dat het niet wenselijk is dat ik de logos en de naam homewizard gebruik voor de windows 8 applicatie. Jammer maar wel begrijpelijk natuurlijk. Ze zijn dus nog wel bezig met de homewizard, dat is natuurlijk goed nieuws :) Nu ben ik wel op zoek naar een nieuw logo en een nieuwe naam voor de windows 8. Iemand suggesties voor een goede naam?
Jammer dat je hun naam niet mag gebruiken, maar wel logisch inderdaad...

Misschien is "SwitchPoint" een idee?
Omdat het toch een soort schakelpunt is... vandaar de naam....

En om in de regenbooglogo te blijven wat ideeën waar je misschien wat mee kan...

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/connectme/pic/rainbow_switchpoint%2001a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/connectme/pic/rainbow_switchpoint%2002a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/connectme/pic/rainbow_switchpoint%2003a.jpg

Het is maar een idee, misschien kun je er wat mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

underground_man schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:32:
[...]

Jammer dat je hun naam niet mag gebruiken, maar wel logisch inderdaad...

Misschien is "SwitchPoint" een idee?
Omdat het toch een soort schakelpunt is... vandaar de naam....

En om in de regenbooglogo te blijven wat ideeën waar je misschien wat mee kan...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is maar een idee, misschien kun je er wat mee...
Hmmmm. Niet verkeerd. Ik wacht nog even wat meer suggesties af maar zeker een goede suggestie dit. Die plaatjes hierboven, zijn die wel rechtenvrij? Ik vind met name plaatje twee potentie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:35:
[...]

Hmmmm. Niet verkeerd. Ik wacht nog even wat meer suggesties af maar zeker een goede suggestie dit. Die plaatjes hierboven, zijn die wel rechtenvrij? Ik vind met name plaatje twee potentie hebben.
De middelste komt van de site "Find free Graphics"
Hun hebben het niet over copyrights van de plaatsjes dus mag aannemen dat ze rechtenvrij zijn.
Heb eventuele grote versie voor je als je wil, heeft betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmartino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-06 14:34
Wat dacht je van HomeLizard waarbij je de banen in het logo van een krul voorziet zoals in de staart van een hagedis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dmartino schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:50:
Wat dacht je van HomeLizard waarbij je de banen in het logo van een krul voorziet zoals in de staart van een hagedis?
Ook goede suggestie, hoewel dit wel erg lijkt op homewizard en ik vrees dat ze daar weer over gaan vallen. Ik zelf meer richting een synoniem voor wizard te denken. Daarmee kom ik op Home Genius of Home Magic bijv. Dan het logo met de buizen erbij en we komen een heel eind denk ik. Ik ga hier vandaag nog even over denken en aan de slag met het logo zodat ik vanavond de app weer naar microsoft kan sturen zodat deze zo snel mogelijk (gratis) in de windows app store komt. Ik zat met de eerste versie al in het certificerings traject en stond op het punt te gaan publiceren en juist op dat moment kwam homewizard om de hoek kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
home wizard, dan ben je er toch ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:19:
home wizard, dan ben je er toch ook
Uhm.. is dat zo? Ik mag de naam homewizard niet gebruiken dus ik denk niet dat ik weg kom met Home Wizard??

• underground_man
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:21:
[...]

Uhm.. is dat zo? Ik mag de naam homewizard niet gebruiken dus ik denk niet dat ik weg kom met Home Wizard??
Nee, zou ik zeker niet doen, Home Wizard is het zelfde als HomeWizard, alleen een spatie er tussen.
Als ze moeilijk willen doen heb je een proces aan je broek, en dat is wel het laatste wat je wil lijkt me.

Verwijderd

Om van deze hele discussie af te zijn heb ik het maar HomeSense genoemd. Ook heb ik een nieuwe logootje toegevoegd. Ben geen designer dus be gentle ;-). De app is nu opnieuw ter review aan Microsoft aangeboden. Binnen nu en 5 dagen heb ik antwoord. Ben benieuwd

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:54:
Om van deze hele discussie af te zijn heb ik het maar HomeSense genoemd. Ook heb ik een nieuwe logootje toegevoegd. Ben geen designer dus be gentle ;-). De app is nu opnieuw ter review aan Microsoft aangeboden. Binnen nu en 5 dagen heb ik antwoord. Ben benieuwd
Hallo komt er ook een iOS en/of OSX versie? zou heel mooi zijn! :)

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:20:
[...]

Hallo komt er ook een iOS en/of OSX versie? zou heel mooi zijn! :)
Een OSX versie zou inderdaad mooi zijn! Ik moet constant het IP-Adres van de Homewizard handmatig invullen via de web-app... :|

[ Voor 3% gewijzigd door MitchellOnline op 27-09-2012 01:15 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik zie zojuist dat er een update voor de iOS 6.0 problemen in de App-store klaar staat.

Verwijderd

MitchellOnline schreef op donderdag 27 september 2012 @ 01:09:
[...]

Een OSX versie zou inderdaad mooi zijn! Ik moet constant het IP-Adres van de Homewizard handmatig invullen via de web-app... :|
Helaas staat dat niet in de planning. Voorlopig alleen windows 8. Ik heb ook vernomen van homewizard dat ze zelf geen plannen hebben om een desktop versie te maken dus zal dit toch van onafhankelijke ontwikkelaars moeten komen.

Verwijderd

Voor de windows 8 gebruikers. De HomeSense applicatie staat vanaf nu in de windows store:

http://apps.microsoft.com...ef-4d39-9ba5-ea32577da977

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:24:
Voor de windows 8 gebruikers. De HomeSense applicatie staat vanaf nu in de windows store:
Geweldig initiatief! Helaas werkt het bij mij nog niet:
- Als de HomeWizard gecrashed is (en dat gebeurt af en toe) dan gaat de app hangen bij opstart
- De knop Schakelaars reageert niet (timers en weer wel)
- Ik zie mijn deur- en bewegings niet

Op zich voegt je app niet veel; toe tov de web app van HomeWizard, maar dat kan natuurlijk nog komen. Succes met de ontwikkeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erichlm schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:42:
[...]

Geweldig initiatief! Helaas werkt het bij mij nog niet:
- Als de HomeWizard gecrashed is (en dat gebeurt af en toe) dan gaat de app hangen bij opstart
- De knop Schakelaars reageert niet (timers en weer wel)
- Ik zie mijn deur- en bewegings niet

Op zich voegt je app niet veel; toe tov de web app van HomeWizard, maar dat kan natuurlijk nog komen. Succes met de ontwikkeling!
Dit is de feedback waar ik iets mee kan in ieder geval. Hierdoor zal de app alleen maar beter worden. De deur en bewegingssensoren zie je inderdaad nog niet. Dat komt nog.

Vwb het crashen van de applicatie. Ik zal wat extra error handling toevoegen zodat bij een crash van de homewizard mijn app niet crasht in ieder geval (lastig na te spelen want bij mij crash de homewizard niet zo vaak)

Vwb de schakelaars. Hoeveel schakelaars heb je? En zijn dat schakelaars met dimmers of gewoon aan/uit schakelaars? (voor de volledigheid, als je op de schakelaars klikt krijg je dan niets te zien of wel de schakelaars te zien maar werken die niet?)

Ik weet niet hoe technisch je bent maar kun je anders de volgende url voor mij benaderen en mij het resultaat sturen via een mail dan zal ik kijken wat er fout gaat.

http://<ipnummer van homewizard>/<password homewizard>/get-sensors

Mijn applicatie zal functioneel (voor nu) niet veel meer toevoegen dan de huidige homewizard app. Dat ben ik met je eens. Ik denk alleen wel dat de metro app veel prettiger werkt dan de webapp van homewizard (maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak)

Het lastig om alle sensoren/schakelaars goed toe te voegen omdat ik ze zelf niet allemaal heb en vanuit Homewizard is er geen api beschrijving beschikbaar. Maar goed samen met de tweakers hier moet dat goed komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:49:
[...]Vwb de schakelaars. Hoeveel schakelaars heb je? En zijn dat schakelaars met dimmers of gewoon aan/uit schakelaars? (voor de volledigheid, als je op de schakelaars klikt krijg je dan niets te zien of wel de schakelaars te zien maar werken die niet?)
Ik heb er aardig wat en allemaal verschillende (dimmers en gewone, van verschillende types).

Als ik op de knop druk gebeurt er niets. Er komt dus ook geen schakelaar in beeld.

Ik kan je de JSON data sturen, maar ik zie hier geen berichtenmogelijkheid of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erichlm schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:01:
[...]

Ik heb er aardig wat en allemaal verschillende (dimmers en gewone, van verschillende types).

Als ik op de knop druk gebeurt er niets. Er komt dus ook geen schakelaar in beeld.

Ik kan je de JSON data sturen, maar ik zie hier geen berichtenmogelijkheid of mis ik iets?
Als je geen schakelaars in beeld krijgt wil ik graag je JSON ontvangen. Er zit dan namelijk iets in de json waardoor de applicatie de schakelaars niet ziet. Ik heb gemerkt dat de json die uit de homewizard komt niet altijd even consistent is en dus hoe meer json ik ontvang hoe robuuster ik het kan maken. Wil je de JSON even mailen naar homesense@patricksmits.nl

• erichlm
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:55:
[...]
Als je geen schakelaars in beeld krijgt wil ik graag je JSON ontvangen. Er zit dan namelijk iets in de json waardoor de applicatie de schakelaars niet ziet. Ik heb gemerkt dat de json die uit de homewizard komt niet altijd even consistent is en dus hoe meer json ik ontvang hoe robuuster ik het kan maken. Wil je de JSON even mailen naar homesense@patricksmits.nl
Opgestuurd. Ik merk ook dat het niet altijd goed gaat met opvragen van JSON data. Ik heb een Homeseer script in VBScript en merk dat de HomeWizard crasht als ik dit een keer of 10 heb opgehaald. Dit is de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
CONST lsWW = "Wachtwoord"
randomize
lsURL = "http://<ipaddress>/<wachtwoord>/get-sensors/?v=" & round(rnd*1000000000)
'  Set Http = CreateObject("WinHttp.WinHttpRequest.5.1")
'  Set Http = CreateObject("WinHttp.WinHttpRequest")
'  Set Http = CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")
'  Set Http = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP")
Set Http = CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
Http.Open "GET",lsURL,false
Http.Send
URLGet = Http.responseText
Set Http = Nothing

Iemand een idee waarom de HomeWizard het na 10 x opgeeft en herstart moet worden?
Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.