Hi,
Ik heb nog niet het hele forum gelezen, maar wilde mijn ervaring vast delen.
Installatie is eenvoudig er werkt goed. homewizard op diverse locaties gehad en overal goed bereik. Momenteel van voorkant huis naar achterkant schuur zonder problemen.
Wel zitten er wat bugs her en der maar door schakelaars of sensors uit de wizard te verwijderen en weer aan te melden heb ik alles kunnen oplossen.
Zowel thuis als buitenshuis werkt alles boven verwachting, alleen (en hier heb ik al meer over gelezen) kan de telefoon aangeven dat licht aan/uit is terwijl in werkelijkheid dit juist niet zo is. Als systeem eenmaal goed werkt gebeurt dit nauwelijks.
In de PC app zitten nog wat foutjes:
1) Codes van remote worden voor de schakelaars niet opgeslagen, pas na Edit en save is code bewaard.
2) zwarte zandloper/draaiend kringetje blijft veel hangen
In functionaliteit mis ik wel een paar dingen:
1) Save functie. mocht je onverhoopt de Wizard schoon moeten installeren, moet je alles opnieuw invoeren...
2) Random functie voor uitschakelen (tijd voor uitschakelen instellen zoals nu, maar met optie random en een kiezer binnen welke periode. voorbeeld om 24:00 uitschakelen binnen 1 uur.
3) nu can een scene door een timer worden ingeschakeld, een extra optie wanneer de scene door code kan worden aangestuurd zou in combinatie met sensor gewenst zijn. hierdoor kun de sensor dus via HW zelf bepalen wanneer sensor actief is.
4) optie hoelang scene actief blijft na motion detection, hierdoor kun je settings aanpassen zonder switches in de sensor aan te passen
5) optie om notificaties aan en uit te zetten zonder deze allemaal te moeten aanklikken.
6) zal niet aan de home wizard liggen, maar zou graag zelf het geluid van de notifcatie op de I-phone bepalen..
7) optie vertraging in te stellen in scene. Niet echt voor eigen gebruik, maar om tijdens vakantie het idee te geven dat er iemand thuis is. Nu gaat bv de deurbel en vliegen alle lampen gelijk aan. Met 30 seconde vertraging lijkt het net of ik even wakker ben geworden en naar het licht heb gezocht.

Optie om mail/SMS te versturen na motion detection. Denk aan mensen die de hele dag met tel van de zaak lopen en prive tel uit/zacht hebben staan. hierdoor krijg je toch een waarschuwing!
Beschikbare Schakelaars:
1) Veel meer over gezien. De CV/thermostaat.
2) Water meter
3) Gas meter