HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.833 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:31:
[...]

Ze beschikken ook over een "paniek knop" lijkt me ideaal voor de toepassing die jij aanhaalt.

http://www.woonveilig.nl/...op_br____incl._halskoord_
Met deze paniekknop kan je in geval van nood met een druk op de knop direct al je contactpersonen waarschuwen.
Ik kan de specificaties van die paniekknop niet echt op de site vinden. Op welke frequentie werkt deze en kan HomeWizard daar niks op verzinnen dat het compatible wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

"Alle WoonVeilig melders maken gebruik van de betrouwbare 868 Mhz frequentie. Dit is een speciaal voor beveiligingsapparatuur gereserveerde frequentie en is ongevoelig voor storing van andere apparatuur."

Gevonden bij de veelgestelde vragen van woonveilig ;)
Technisch gezien kan de HW zo'n paniekknop registreren maar dan moet wel iemand bij HW op het idee komen om dat te implementeren :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Ik heb nog niet het hele forum gelezen, maar wilde mijn ervaring vast delen.
Installatie is eenvoudig er werkt goed. homewizard op diverse locaties gehad en overal goed bereik. Momenteel van voorkant huis naar achterkant schuur zonder problemen.
Wel zitten er wat bugs her en der maar door schakelaars of sensors uit de wizard te verwijderen en weer aan te melden heb ik alles kunnen oplossen.

Zowel thuis als buitenshuis werkt alles boven verwachting, alleen (en hier heb ik al meer over gelezen) kan de telefoon aangeven dat licht aan/uit is terwijl in werkelijkheid dit juist niet zo is. Als systeem eenmaal goed werkt gebeurt dit nauwelijks.

In de PC app zitten nog wat foutjes:
1) Codes van remote worden voor de schakelaars niet opgeslagen, pas na Edit en save is code bewaard.
2) zwarte zandloper/draaiend kringetje blijft veel hangen

In functionaliteit mis ik wel een paar dingen:
1) Save functie. mocht je onverhoopt de Wizard schoon moeten installeren, moet je alles opnieuw invoeren...
2) Random functie voor uitschakelen (tijd voor uitschakelen instellen zoals nu, maar met optie random en een kiezer binnen welke periode. voorbeeld om 24:00 uitschakelen binnen 1 uur.
3) nu can een scene door een timer worden ingeschakeld, een extra optie wanneer de scene door code kan worden aangestuurd zou in combinatie met sensor gewenst zijn. hierdoor kun de sensor dus via HW zelf bepalen wanneer sensor actief is.
4) optie hoelang scene actief blijft na motion detection, hierdoor kun je settings aanpassen zonder switches in de sensor aan te passen
5) optie om notificaties aan en uit te zetten zonder deze allemaal te moeten aanklikken.
6) zal niet aan de home wizard liggen, maar zou graag zelf het geluid van de notifcatie op de I-phone bepalen..
7) optie vertraging in te stellen in scene. Niet echt voor eigen gebruik, maar om tijdens vakantie het idee te geven dat er iemand thuis is. Nu gaat bv de deurbel en vliegen alle lampen gelijk aan. Met 30 seconde vertraging lijkt het net of ik even wakker ben geworden en naar het licht heb gezocht.
8) Optie om mail/SMS te versturen na motion detection. Denk aan mensen die de hele dag met tel van de zaak lopen en prive tel uit/zacht hebben staan. hierdoor krijg je toch een waarschuwing!

Beschikbare Schakelaars:
1) Veel meer over gezien. De CV/thermostaat.
2) Water meter
3) Gas meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
Speedy-Andre schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:48:
"Alle WoonVeilig melders maken gebruik van de betrouwbare 868 Mhz frequentie. Dit is een speciaal voor beveiligingsapparatuur gereserveerde frequentie en is ongevoelig voor storing van andere apparatuur."

Gevonden bij de veelgestelde vragen van woonveilig ;)
Technisch gezien kan de HW zo'n paniekknop registreren maar dan moet wel iemand bij HW op het idee komen om dat te implementeren :P
Persoonlijk zou ik dan niet vertrouwen op de stabiliteit van de HW. Bij mij hoef ik niet zo heel vaak te resetten, maar anderen regelmatig.
Als je word overvallen is het wel vreemd dat je aan de overvaller moet vragen of hij ff de HW wil gaan resetten. Omdat je zeker wilt zijn dat de melding de deur uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:31:
[...]

Persoonlijk zou ik dan niet vertrouwen op de stabiliteit van de HW. Bij mij hoef ik niet zo heel vaak te resetten, maar anderen regelmatig.
Als je word overvallen is het wel vreemd dat je aan de overvaller moet vragen of hij ff de HW wil gaan resetten. Omdat je zeker wilt zijn dat de melding de deur uit gaat.
Ik hoop dat HomeWizard deze thread nog actief volgt en met bovenstaande opmerking iets doet. Het staat of valt natuurlijk met de betrouwbaarheid van het product, zeker in noodsituaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 23:17
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:02:
[...]

Ik hoop dat HomeWizard deze thread nog actief volgt en met bovenstaande opmerking iets doet. Het staat of valt natuurlijk met de betrouwbaarheid van het product, zeker in noodsituaties.
Ik zou persoonlijk HomeWizard niet voor dit soort toepassingen gebruiken, het is een handig hulp middel voor draadloos schakelen maar het is geen beveiligingssysteem. Dat je een trigger zou kunnen ontvangen dat is mooi maar je moet het niet als een primair systeem gebruiken. En wat heb je er aan als er een push notificatie op je eigen telefoon binnenkomt dat je overvallen wordt? Je kan dan beter ervoor zorgen dat er een melding naar een meldkamer of iets dergelijks gaat.

Gaan er nog mensen van hier naar de open dag (avond) van HomeWizard?
http://www.homewizard.nl/nieuws/opendag30augustus2012/
Hoewel wij de afgelopen weken hard doorgewerkt hebben, lijkt het naderende eind van de zomervakantie ons een uitstekende gelegenheid voor een derde open dag. Alle gebruikers en geinteresseerden krijgen een kijkje in de keuken van HomeWizard, waar we een beeld geven wat er zoal gepland staat. En hoewel we barsten van goede ideeen, horen we die nog steeds graag van onze huidige en toekomstige gebruikers. Daar is allemaal tijd voor op donderdag 30 augustus tussen 18.30 en 21.30 in onze showroom.
  • Voorproefjes op toekomstige features
  • Overleggen van features, ideeen, feedback en vragen
  • Mogelijkheid om het website assortiment terplekke uit te proberen en aan te schaffen
  • Een Wizard Bar waar je bijvoorbeeld een plattegrond van je huis kunt overleggen voor de beste HomeWizard setup
  • Ideeen en ervaringen uitwisselen met andere gebruikers
Voor een klein hapje en drankje wordt gezorgd, parkeergelegenheid is aanwezig, dus meldt je alvast aan en zet 30 augustus in je agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb ook nog iets over de Somfy bediening te melden.
Als ik de originele remote gebruik dan gaat een gestarte beweging altijd door tot je hem stopt met 'my'.
De HW app werkt SOMS echter anders, die laat de motor steeds een stukje bewegen ipv dat hij door draait.
Als je vaak genoeg hetzelfde commando geeft gaat hij op een gegeven moment wel door.
Met de Somfy remote lukt dit stapsgewijze bewegen alleen als ik de my positie aan het instellen ben.
Verder werkt het redelijk stabiel, ik heb tot nu toe nog geen last met geen bereik of opnieuw moeten pairen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 19:48
Ik zit met de volgende situatie;

Wij hebben hier een vijver met koikarpers, welke door middel van een automatisch voeder systeem worden gevoerd. Hier zit nu een tijdschakelaar op, waar ik aan kan geven dat er om 10.00u, 15.00u en 20.00u wordt gevoerd gedurende 20 seconde en niet langer. (Als er geen stroom is, valt er geen voer uit het apparaat. Als er wel stroom is, dus wel ;-) )

Is er een mogelijkheid om met HomeWizard iets in te stellen, dat mijn schakelaar 20 seconde aan gaat en daarna weer uit? Dit omdat er anders te veel voer uit het apparaat komt..

Natuurlijk kan 1 minuut wel, maar dat is veel te lang.

Ik hoop dat iemand misschien een oplossing heeft! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Eigenlijk is dit hetzelfde principe als ik met mijn olie kachel had, ik moest ipv aan een puls hebben.
Ik heb heel veel tips en oplossingen gekregen zie vorige logs.

Ik denk dat voor jou de mooiste oplossing is:
Een KAKU schakelaar daarop sluit je een tijdrelais aan die je op 20 seconde zet.
Als je de KAKU aanschakelt met de homewizard dan gaat het relais om, hiermee zet je dan 20 seconde stroom op het voerapparaat, daarna laat je de HW de KAKU uitschakelen, kan gewoon een minuut later ofzo want het relais doet al niks meer en de set is weer klaar voor de volgende keer.

Mijn mening is dat de Homewizard hier nog niet geschikt voor is, het gebeurd wel eens dat een Kaku niet reageert op een opdracht. Voor een lamp is dat niet zo erg, maar voor eten?
Ze zijn de HW nog steeds aan het verbeteren, van de week kreeg ik een mail dat ze kijken naar een optie om een minuut later nog een puls te geven, maar dat is nog niet doorgevoerd.
Een ouderwets tijdklokje is misschien een zekerdere oplossing :)

Groetjes Pascal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me met het volgende helpen:

Voor mijn beamer gebruik ik een electrische projectiescherm (Projecta Cinema Electrol) dat gebruik maakt van SOMFY bediening. Ik kan via de HW nu de projectiescherm bedienen maar nu wil ik een scene instellen maar lukt niet erg.

Wat ik wil is een Scene aanmaken en zodra ik deze scenario activeer dan moeten de volgende apparaten aan
- Lamp uit (KAKU switch)
- Projectiescherm naar beneden (SOMFY)
- Rolluiken dicht (ASUN 650)

De rest wordt door de Logitech Harmony aangezwengeld (maar als het via HW ook kan dan hoor ik dat graag!):
- Receiver aan
- Beamer aan
- HTPC aan

Hoe maak ik zo'n scene aan?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij moet er heel wat meer gebeuren om een film te zien:

- Blu-ray speler aan en eject
- Receiver aan, juiste ingang kiezen
- Scaler aan
- Crt projector aan (doet 1080p60)
- Hdmi-rgbhv omzetter aan
- Subwoofer aan
- Energiemeter uit :+
- Licht uit
- Popcornmaker aan :o

Het meeste doet mijn Harmony remote met een activity, behalve het licht.
Dat schijnt trouwens wel te kunnen met een ir/rf omzetter.
Maar ja, met een losse remote is het licht zo uit en ik zie nog even waar ik loop.

Verwijderd

@Speedy Andre, leuke setup maar de oplossing is volgens mij nog niet gegeven... :) En uiteraard zul je met de HW niet alle audioapparatuur kunnen aansturen die met de Logitech Harmony wel kan.

Dus concrete vraag:
Hoe stel je de scene nu zo in?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 11:42 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb even zitten klooien met scenes en blijkbaar kan je alleen een switch toevoegen en geen Somfy sturing.
Erg jammer want met zo'n scene kan je een uitgangspositie instellen zoals switch x uit zodra de scene actief is en switch x aan als de scene niet actief is.
Timers toevoegen idem, ze hebben betrekking op een Kaku switch die je al hebt toegevoegd aan de scene.
Lijkt me een leuke optie voor HW om Somfy toe te voegen in scenes, net als sensors.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 23-08-2012 13:39 ]

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:14
Nieuwe versie van de webapp is uit. Wat me alvast als verbetering opviel is dat de uitgebreide stats nu meteen laden als je maar 1 energiemeter of thermometer hebt, ipv dat je die eerst moest selecteren. Ook zijn er een paar bugjes uit de grafieken gehaald waardoor het verbruik van vandaag nu zichtbaar is (was er eerst niet, voor zover ik me herinner). Kleine stapjes maar wel goede vooruitgang dus.

Verwijderd

Sinds vandaag ontvang ik geen notificaties meer op de HW Android App. Als de voordeur open/dicht gaat kan ik het wel terug zien in de history maar krijg geen melding icoon (en ook geen geluid) op de telefoon...ook de Somfy functioneert niet meer. De buitenlampen en bewegingssensor wel. Ik heb de HW uit het stopcontact gehaald en weer erin maar geen resultaat?

wat nu te doen?

Edit: App verwijderd, alles opnieuw geinstalleerd en het werkt weer. Dit moet alleen niet vaker gebeuren....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 10:02 ]

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:37:
Ik heb even zitten klooien met scenes en blijkbaar kan je alleen een switch toevoegen en geen Somfy sturing.
Erg jammer want met zo'n scene kan je een uitgangspositie instellen zoals switch x uit zodra de scene actief is en switch x aan als de scene niet actief is.
Timers toevoegen idem, ze hebben betrekking op een Kaku switch die je al hebt toegevoegd aan de scene.
Lijkt me een leuke optie voor HW om Somfy toe te voegen in scenes, net als sensors.
Precies waar ik ook tegenaan liep. Je kunt wel switches toevoegen aan een scene, maar geen Somfy. (Ook kun je niet de code van Somfy handmatig invoeren bij). Dat moet toch technisch gewoon mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11-2023
Vandaag even zitten klooien met de dataoverdracht tussen de WebApp en de HomeWizard en jawel... zowat alle gegevens kunnen uitlezen.... Door middel van http-request kunnen alle sensoren uitgelezen worden, opgeslagen weerdata bekeken worden, etc. Verder is het redelijk simpel om switches en dimmers aan te sturen, aan te maken en wat dies meer zij... Response van de HomeWizard is in JSON-formaat. Eenvoudig uit te lezen en te bewerken in oa. javascript en/of jQuery. Enige nadeel is de onversleutelde overdracht van het wachtwoord in de http-request.....

Iemand hier ook al mee gestoeid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Yep. Ik heb ook al zitten klooien. Helaas wat druk met andere dingen, maar wil er nog een keer een leuke layout voor maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:16

LoneWolf

Just a Byte

iemand al een leuk scriptje voor GeekTool gemaakt om data van de homewizzard op de mac desktop te displayen ?
heb mbhv een scriptje uit het begin ergens wel de mogelijkheid de data op te slaan in een bestandje, maar nu zou ik daar nog wat meer uit willen halen, krijg er nu het volgende uit: (deel van de data)
code:
1
2
20120824080800 ,  1,  "Regenmeter",  "no",  0.0, "3h": 0.0
20120824080800 ,  0,  "Buiten",  17.5,  78,  "yes",  1,  19.1,  "00:00",  78,  "06:34",  16.8,  "06:41",  67,  "00:05"

Nu zou ik eigenlijk dus de temperatuur een luchtvochtigheid willen displayen op mijn scherm (de 17.5 en 78)

[ Voor 70% gewijzigd door LoneWolf op 24-08-2012 08:10 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang gaat zo'n KAKU apparaat op de bijgeleverde batterijen eigenlijk mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Met de nieuwe firmware, versie 1.74, blijft de WiFi verbinding perfect werken.
Eerst viel de verbinding constant weg en moest de HomeWizard opnieuw opgestart worden, dat probleem is nu opgelost.
Erg blij mee.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

underground_man schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:36:
Eerst viel de verbinding constant weg en moest de HomeWizard opnieuw opgestart worden, dat probleem is nu opgelost.
Ben benieuwd wanneer ik deze update melding ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is de nieuwe firmware te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan de experts onder jullie, ik ben in bezit van 2 iMac's (Dezelfde) op de een werkt de app.homewizard.nl wel en op de andere gooit hij onmiddellijk de safari brouwser er uit. Is er nog iemand die de webapp niet krijgt gestart op z'n iMac?

Update: na schoonmaken browser geheugen werkt het gelukkig wel weer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:50
Ik zit nog op 1.61 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schimanski70
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 16:30
LoneWolf schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:06:
iemand al een leuk scriptje voor GeekTool gemaakt om data van de homewizzard op de mac desktop te displayen ?
heb mbhv een scriptje uit het begin ergens wel de mogelijkheid de data op te slaan in een bestandje, maar nu zou ik daar nog wat meer uit willen halen, krijg er nu het volgende uit: (deel van de data)
code:
1
2
20120824080800 ,  1,  "Regenmeter",  "no",  0.0, "3h": 0.0
20120824080800 ,  0,  "Buiten",  17.5,  78,  "yes",  1,  19.1,  "00:00",  78,  "06:34",  16.8,  "06:41",  67,  "00:05"

Nu zou ik eigenlijk dus de temperatuur een luchtvochtigheid willen displayen op mijn scherm (de 17.5 en 78)
Iemand al een script om de gegevens zichtbaar te maken via Geektool? zou te gek zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
Kun je ook zo zien of er nog iets veranderd is met de aansturing van een scene dmv een detectie apparaat bijvoorbeeld een pir 2050?

Ik ben ook erg benieuwd wanneer de fw beschikbaar komt... Homewizard zou eigenlijk hetzelfde systeem moeten hanteren zoals bij Synology... Daar laten ze de keus aan de consument of je een beta release wil draaien of niet!

[ Voor 19% gewijzigd door Smarty77 op 26-08-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kun je oude klik-aan-klik-uit ook gebruiken met de Homewizard? heb thuis nog een paar YC-400 's liggen die ik graag wil hergebruiken

:O staat gewoon op de website dat het werkt

[ Voor 17% gewijzigd door Fietsbel op 26-08-2012 15:53 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:11:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd wanneer de fw beschikbaar komt... Homewizard zou eigenlijk hetzelfde systeem moeten hanteren zoals bij Synology... Daar laten ze de keus aan de consument of je een beta release wil draaien of niet!
Helemaal mee eens!
En dan uiteraard als voorwaarde bij beta versies dat er geen officiële ondersteuning is maar puur als test.
Wel vreemd dat er al versie 1.74 uit is terwijl ik nog op 1.61 zit. Mis ik soms iets?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:14:
[...]

Helemaal mee eens!
En dan uiteraard als voorwaarde bij beta versies dat er geen officiële ondersteuning is maar puur als test.
Wel vreemd dat er al versie 1.74 uit is terwijl ik nog op 1.61 zit. Mis ik soms iets?
Ik draai hier ook nog 1.61 op de HW. Ook nog geen update gezien. Sta wel op de lijst dat zodra er een update is ik deze ook zou krijgen met betrekking tot het bedienen van een Somfy zonnescherm. Dat werkt tot op heden nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 08:29:
Waar is de nieuwe firmware te downloaden?
Zodra er een nieuwe firmware beschikbaar is wordt dat via je app op je telefoon aangegeven,
je krijgt dan vanzelf de vraag of je hem wil installeren.
De versie die ik nu heb lost verbindingsproblemen op in combinatie met het Ziggo modem,
probleem was dat de WiFi steeds uitviel en dat is dus nu opgelost.

Waarschijnlijk gaat het nu om een Beta versie en is dus beperkt uitgegeven.

Verder zie ik zo snel geen veranderingen met de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Smarty77 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:11:
[...]

Kun je ook zo zien of er nog iets veranderd is met de aansturing van een scene dmv een detectie apparaat bijvoorbeeld een pir 2050?
Helaas kan ik je hier geen antwoordt op geven, deze versie is alleen voor het testen van de problemen met het Ziggo modem en de communicatie met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 16:12
Recent heb ik de Wattcher Purple aangeschaft en deze op de draaischijf van de zonnepanelen gezet. Mijn "verbruik" op de wattcher is dus eigenlijk mijn opwekking.

Ik krijg echter geen data door van de Wattcher in de HW-app (android). Ik heb de website van HW geraadpleegd en de de wattcher nogmaals gepaired. Op het display van de Wattcher stond "done" vervolgens heb ik de c-waarde opnieuw moeten instellen, op de hw-app stond succesvol gepaired.

Ik krijg echter na het opnieuw pairen nog steeds geen data door. Zijn er forumgebruikers die hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:21
Samenwerking tussen homewizard en deze lui zou ultieme homedomotica zijn.
http://www.kickstarter.co...s-make-your-world-smarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:14
Werner85 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:24:
Recent heb ik de Wattcher Purple aangeschaft
Ik kan nergens vinden wat precies het verschil is (behalve de kleur) met een normale Wattcher, maar op de site staat wel "Speciale editie, met nieuwe functies", wat zou kunnen betekenen dat er verschillen zitten in het protocol tussen de normale witte en deze versie. Zelf heb ik een normale witte en het werkt feilloos, pairen ging in 1 keer goed met de instructies.
Misschien even een mailtje typen naar HomeWizard om te vragen of de gekleurde versie ueberhaupt werkt met de HomeWizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
Werner85 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:24:
Recent heb ik de Wattcher Purple aangeschaft en deze op de draaischijf van de zonnepanelen gezet. Mijn "verbruik" op de wattcher is dus eigenlijk mijn opwekking.

Ik krijg echter geen data door van de Wattcher in de HW-app (android). Ik heb de website van HW geraadpleegd en de de wattcher nogmaals gepaired. Op het display van de Wattcher stond "done" vervolgens heb ik de c-waarde opnieuw moeten instellen, op de hw-app stond succesvol gepaired.

Ik krijg echter na het opnieuw pairen nog steeds geen data door. Zijn er forumgebruikers die hier ook last van hebben?
Ik heb de gewone editie maar had wel problemen met het pairen. Ik dacht dat ik het goed had gedaan maar dat bleek niet het geval. Heb je precies gedaan wat hier staat:
http://www.homewizard.nl/nieuws/wattcher-pairen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
Solarsparc schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:04:
[...]

Ik kan nergens vinden wat precies het verschil is (behalve de kleur) met een normale Wattcher, maar op de site staat wel "Speciale editie, met nieuwe functies", wat zou kunnen betekenen dat er verschillen zitten in het protocol tussen de normale witte en deze versie. Zelf heb ik een normale witte en het werkt feilloos, pairen ging in 1 keer goed met de instructies.
Misschien even een mailtje typen naar HomeWizard om te vragen of de gekleurde versie ueberhaupt werkt met de HomeWizard?
Dank voor je antwoord. Ik ben er zelf ook nog niet achter wat het nu speciaal maakt en wat de nieuwe functies zijn. Mailtje naar HomeWizard is onderweg evenals een mailtje naar Wattcher. Ik houd jullie op de hoogte!

@Chippie777: Ja ik heb de procedure zoals omschreven op de website gevolgd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wellicht behoorlijk overbodig, maar ik heb een Android emulator op een windows laptop draaien en de HW app werkt daar prima mee :)
Je kan een beta downloaden op Bluestacks.
Voor de Mac is hij er ook ;)
Ik ben er nog niet achter met welke Android versies hij compatible is maar so far so good.
Om apps te installeren heb je een (bestaand) Google account nodig maar je kan ook andere markets gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net melding van firmware update 1.76 gehad en geïnstalleerd. Alles werkt weer normaal zoals altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:45:
Net melding van firmware update 1.76 gehad en geïnstalleerd. Alles werkt weer normaal zoals altijd!
Hier ook de melding gekregen. Firmware is geïnstalleerd en alles werkt nog zo te zien. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
mike123 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:20:
[...]

Hier ook de melding gekregen. Firmware is geïnstalleerd en alles werkt nog zo te zien. :*)
Alles werkt nog na de update, maar dat is bij mij nooit anders geweest bij een update :)

Ben benieuwd naar een changelog....

Verwijderd

Ook update app naar 1.70 met notificaties bij wind, energie overschrijding enz enz. Heel erg mooi en het wordt steeds beter!

• schreudersict
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-03 21:55
Het is nu ook mogelijk om een notificatie te ontvangen bij temperatuuroverschrijding (zowel boven- als ondergrens). Handig voor de koelkast...

Verwijderd

Mooie boel, mijn iPad app en Android app zijn zojuist beide geupdate. Blijkbaar is mijn HW dat nog niet en is nu niet meer te gebruiken.

Klote!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Ik kan dus ook m'n apps (zowel Android als iOS) niet meer gebruiken na een update. Ik krijg een melding dat een required firmware update niet beschikbaar is :(

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb de Android 1.65 (apk) gesaved voordat ik een update krijg, ik kan een linkje sturen om hem te downloaden maar liever niet openbaar ;)

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Ik heb gelukkig ook nog een backup en apk van 1.65, dus ik ben wel gered. Maar beetje jammer dat 't nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Somfy lijkt het beter te doen nu na update. Alleen nog steeds niet mogelijk om een scène met Somfy te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 05:56

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Na de update, nog steeds geen verandering in het bereik van Somfy rolluiken en zonnescherm.
(0,5-3 meter)

Het is een beetje jammer dat ik nu 16 apparaten heb die ik alleen kan aansturen als ik de HW er bovenop plak. Terwijl de normale Somfy bedienings units gewoon functioneren...

Specs system1: can't be bothered to update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-09 19:01
Gisteren nog mensen op de open dag/avond geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
Ja ik ben er geweest, het was wel erg druk.
Vriendelijke ontvangst en het is leuk om de mensen te zien ipv alleen maar aan de telefoon te horen >:)

Paar tafels met demospul en wat ik als nieuwtje heb gezien is dat ze bezig zijn met rookmelders.

Pascal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Ik ben gisteren ook naar de opendag geweest.
Daar zijn een aantal vragen gesteld met betrekking tot somfy.
Homewizard weet dat er nog problemen zijn met de ontvangst van Somfy, ze weten waar het in zit en ze zijn bezig om het op te lossen. Waarschijnlijk begin oktober.

Ook werd de vraag gesteld of de nieuwe somfy motoren met IO ondersteund gaan worden, het antwoord daarop was NEE. Dat type motoren maakt gebruik van Z-wave en aangezien elke fabrikant zijn eigen protocol toepast op z-wave wordt daar niets mee gedaan.

Binnenkort, waarschijnlijk ook begin oktober komen er rookmelders op RF van Elro die samenwerken met Homewizard. Je kan dan ook een push bericht ontvangen bij brand. Ook kan je de rookmelders testen via homewizard dus hoef je geen moeite te doen om het knopje in te drukken.

Ook gaat de gehele structuur veranderen, nu gaat je wachtwoord nog onbeveiligd over het net, binnenkort komt er een "cloud" oplossing dan gaat alles versleuteld en via een ssl certificaat.

Homewizard is ook bezig met een Homewizard repeater, hij communiceerd over wifi met de andere homewizard en zend alle commando's ook uit, zo kan je het bereik in je huis vergroten. Het voordeel hiervan ten opzichte van de klik aan klik uit repeater is dat alle apparaten hiermee een beter bereik krijgen en dat dimmers ook gewoon blijven werken.

De interface van de iphone app komt er uit te zien als de web based applicatie.
Ook komt er weersvoorspelling beschikbaar, je kan straks thermometers met elkaar delen.

Ook gaan ze kijken of de app geschik te maken is voor meerdere homewizards, dat je kan selecteren met welke homewizard je verbinding wilt maken.

Schakelen met EN / OF voorwaarden komt er nog niet, ze gaan er wel naar kijken maar het moet ook verwerkbaar zijn in de applicatie. Voor mensen moet het wel duidelijk blijven, ik hoop dat ze een mooie oplossing kunnen vinden daarvoor. Het zal het een en ander een stuk makkelijker maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Disksoft op 31-08-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:49
Jammer dat de en/of schakeling bij HW geen prio heeft. Ik ervaar dit als het grootste gemis. Al zouden ze dit in eerste instantie alleen maar beschikbaar maken in de webapp... Ik vind het kunnen maken van "complexe" scènes een verantwoorde voor een domotica oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Sitelabs schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:34:
Jammer dat de en/of schakeling bij HW geen prio heeft. Ik ervaar dit als het grootste gemis. Al zouden ze dit in eerste instantie alleen maar beschikbaar maken in de webapp... Ik vind het kunnen maken van "complexe" scènes een verantwoorde voor een domotica oplossing...
En daar ben ik het dus COMPLEET mee eens!!!

Maak bijvoorbeeld een advanced modus, of lanceer een pro versie. Maakt mij niet uit als ik er 10 euro voor moet betalen! Waarom wil je advanced users beperken omwille van beginners. Zorg dat beiden tevreden zijn!

Geavanceerde schakelingen samen met aan elkaar gekoppelde rookmelders een groot gemis!

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Smarty77 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:14:
[...]

Maak een bijvoorbeeld een advanced modus, of lanceer een pro versie. Maakt mij niet uit als ik er 10 euro voor moet betalen! Waarom wil je advanced users beperken omwille van beginners. Zorg dat beiden tevreden zijn!

Geavanceerde schakelingen samen met aan elkaar gekoppelde rookmelders een groot gemis!
De rookmelders komen er aan, dat is het vlammetje met coming soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Smarty77 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:14:
[...]

Maak bijvoorbeeld een advanced modus, of lanceer een pro versie. Maakt mij niet uit als ik er 10 euro voor moet betalen! Waarom wil je advanced users beperken omwille van beginners. Zorg dat beiden tevreden zijn!
Helemaal mee eens. Het moet toch voor 'advanced' users mogelijk zijn om een scene dusdanig 'vrouwvriendelijk' te maken dat ALS er motion gedetecteerd wordt, een (bepaalde) scene met een X periode verlengd wordt zodat je niet in het donker komt te zitten? Kom op nou jongens, da's geen rocket science.....da's gebruikersgemak. Dat sommige dolegoepen dat niet snappen; soi. Maak dan inderdaad een vorm van onderscheid. Standaard app (of firmware voor mijn part); voor de 'light' users, advanced app voor de 'normale' users. Zou ik chargeren zou ik de ligt app voor ' the mentally challenged' hebben genoemd en de normale app voor weldenkenden die bezig zijn met domotica. Maar dat doe ik dus overduidelijk niet. Dat dat even genoteerd is.

Dat kastje KAN iets slims, DOE er dan ook iets mee. Nu ben ik de markt - opnieuw - aan het afspeuren naar iets dat dat wel kan. Desnoods op basis van Zwave, ondanks dat me op termijn dat handenvol geld aan randapparatuur gaat kosten. Als het maar kan wat ik graag wil; iest slims doen met zo'n kastje. Desnoods mieteren we de homewizard in de kliko te zijner tijd en gaan we over op iets anders; conditioneel schakelen is gewoon een voorwaarde. Anders kun je (afgezien van de notificaties) net zo goed een programmeerbare afstandsbediening kopen.

Ik koop nu ook bewust geen onderdelen die ik in moet bouwen of die geschroefd moeten worden aan kozijnen en dergelijke; dat doe ik pas als de boel echt lekker werkt en zeker is dat we conditioneel kunnen schakelen. Leuk dat we nu deursensoren hebben en dat ik een melding kan krijgen als er een deur open gaat, maar ik heb er natuurlijk feitelijk niets aan. Ik wil een relatie leggen tussen gebeurtenissen (sensoren) en (bestaande of actieve) scenes. Dan kun je slimme dingen gaan doen die het leven aangenamer maken.

Als Homewizard niet iets met conditioneel schakelen gaat doen verkwanselen ze hun meerwaarde wat mijbetreft grotendeels. Ze zijn dan wel relatief goedkoop, maar het kan ook niet 'echt' iets...

Even voor de goede orde; er kan ook nog een ander kastje ontwikkeld worden. Een improved version. Versie 2. Met conditioneel schakelen er in gebakken. Dan zit je de doelgroep niet in de weg die je blijkbaar nu niet wilt 'opzadelen' met die 'moeilijke' materie van conditioneel schakelen. Het is maar een idee. Nog een stapje verder: als Homewizard dit kan maken, kan iemand anders dat dan ook? En zou die wel iets met conditioneel schakelen kunnen doen?

Positieve punten zijn er uiteraard ook, laat dat heel duidelijk zijn:

De mededeling hierboven over een ' eigen' range extender / repeater is positief te noemen. Die schaf ik echt direct aan als hij fatsoenlijk werkt en geen stroomvreter is; dan is de plaats van de Homewizard zelf hopelijk niet meer zo kritiek EN kan ik ook eindelijk de lampen in de tuin schakelen.

Daarnaast is het fijn dat je een melding kunt krijgen op basis van temperatuur. Babykamer onder of boven de x graden; melding. Top. Schakelen op temperatuur zou nog beter zijn: temperatuur in de garage onder de 2 graden: electrische radiator aan. Temperatuur weer boven de 3 graden: ding weer uit. Maar blijkbaar ben ik de enige met deze wens ;)

Ook de rookmelders zijn een goede ontwikkeling; als die dingen fatsoenlijk werken komt er direct in iedere ruimte 1 te hangen. Wat wel belangrijk is, is dat je op een melding/alarm van een rookmelder ook kunt SCHAKELEN. Dus bij rookmelding alle lampen aan en desnoods een schakelaar waar een toeter aan hangt. Alleen een melding op de telefoons/tablets zou bijzonder nutteloos zijn. Dan krijg je een melding op je telefoon die 's nachts in flight mode staat. Word je uiteindelijk wakker omdat je warme voeten krijgt. Jammer, net te laat.

[ Voor 59% gewijzigd door garp op 01-09-2012 01:02 . Reden: Positieve punten benadrukt ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
garp schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:03:
[...]

Ook de rookmelders zijn een goede ontwikkeling; als die dingen fatsoenlijk werken komt er direct in iedere ruimte 1 te hangen. Wat wel belangrijk is, is dat je op een melding/alarm van een rookmelder ook kunt SCHAKELEN. Dus bij rookmelding alle lampen aan en desnoods een schakelaar waar een toeter aan hangt. Alleen een melding op de telefoons/tablets zou bijzonder nutteloos zijn. Dan krijg je een melding op je telefoon die 's nachts in flight mode staat. Word je uiteindelijk wakker omdat je warme voeten krijgt. Jammer, net te laat.
Dat er nog niet op bepaalde voorwaarden geschakeld kan worden is jammer maar niet zo erg dat ik wat anders ga zoeken. Ben al blij de de HW in het leven is geroepen _/-\o_

Alleen als je het wilt gaan gebruiken voor rookmelders die bij een alarm dan iets gaan schakelen van kaku, bv de ACD-3500 waar je een stekker in stopt voor een sirene, zou ik zelf er niet te veel op vertrouwen. Kaku neemt in iedergeval geen verantwoordelijkheid. Zoals vermeld in elke gebruiksaanwijzing.
"Gebruik KlikAanKlikUit-producten nooit voor zogenaamde “life support”-systemen of overige toepassingen waar storingen van apparatuur levensbedreigend kunnen zijn.".

Tot nu toe werkt het nog goed. Nu de Somfy spullen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een rookmelder die zelf geen hard piepsignaal geeft zou ik niet willen hebben.
Het is veel te riskant om een melding af te laten hangen van een HW die misschien al gesmolten is als de rookmelder z'n werk doet :P
Gekoppelde rookmelders die tegelijk een piepsignaal geven is ideaal en dit is al te koop ook.
Om dat met een HW na te gaan bootsen lijkt me geen goed idee.
Heel leuk dat je een extra signaal het internet op kan sturen (als dat dan nog werkt) maar prio 1 is dat de directe omgeving zonder poespas wordt gealarmeerd.
Zou een rookmelder in een schuur af gaan waar niemand is dan heb je er misschien nog wat aan als je dit op een mobiel kan waarnemen.
Overigens zou dit dan ook een alarmerend geluid moeten zijn en niet een gewone melding alsof er een sms binnen komt ;)
Eigenlijk vind ik het een beetje tricky om als HW met dit soort melders te gaan werken zolang de HW nog niet stabiel werkt (iemand heeft de verwachting dat hij er op kan rekenen).

Mijn HW staat toch wel enkele keren per week rood en groen te knipperen zonder aanleiding en hij is dan onbereikbaar, laat staan dat een rookmelder z'n signaal kan verspreiden.
Wat ik mis is een watchdog in de HW die zodra de cpu er mee stopt het ding laat rebooten.
Aan de temperatuur registratie kan ik zien dat de HW soms uren niet functioneert tot ik hem uit zijn lijden verlos met een powercycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
@Speedy-Andre

Heb je wel de laatste wifi firmware? 1.74-3.16 De 3.16 versie zorgt voor meer stabiliteit. Mijn apparaat verliest ook vaak z'n verbinding maar na 1 tot 2 minuten kan ik er weer bij, nog niet ideaal maar ik kan wel verder.
Voor die tijd als de Homewizard vast liep moest de stroom eraf. Beetje onhandig als je niet thuis bent 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Hoe lang duurt het in jullie ervaring voor dat er data in de maand-grafiek te zien is? Ik heb al weken een thermometer binnen maar krijg geen data in de maandgrafiek:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/603847/Schermafbeelding%202012-09-01%20om%2009.22.29.png

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

@satellietje
Hoe zie je welke wifi firmware hij heeft, niet met de app?
Bij mij staat hij vreemd te knipperen met alle leds (rood en groen) als het fout gaat, aan de temperatuur grafiek zie ik dat hij niets meer uitleest tot ik hem powercycle.
Ik heb de wifi led pas één keer rood zien knipperen, dit herstelt zichzelf weer.
Zie video voor feestje met alle leds :)

[ Voor 24% gewijzigd door Speedy-Andre op 01-09-2012 10:59 . Reden: Added youtube video ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat het vlammetje in de webinterface rookmelders betreft, ik had van begin af aan gedacht dat het iets met een verwarmingsthermostaat te maken zou hebben, iets waar al veel mensen om hadden gevraagd. Ik heb nog nooit op dit forum iemand horen spreken over rookmelders tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
@Speedy-Andre
Als je in je browser het IP nummer van je homewizard invult krijg je een overzicht.
Daar staat als eerste de firmware van de HW als tweede de WiFi firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ok, daar zie ik 1.76-3.16.
Het geknipper was met 1.65 firmware, met 1.76 heb ik het nog niet gezien.
Btw, als je zelf de poort anders dan 80 maakt moet je de poort achter het ip invullen ;)
Voor mij was dat handig omdat ik dan de NAT firewall in de router aan kon laten staan.
Als deze aan staat blokkeert hij poort 80 en met een port forward kom je er niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:46:
Wel jammer dat het vlammetje in de webinterface rookmelders betreft, ik had van begin af aan gedacht dat het iets met een verwarmingsthermostaat te maken zou hebben, iets waar al veel mensen om hadden gevraagd. Ik heb nog nooit op dit forum iemand horen spreken over rookmelders tot nu toe.
Bediening van de CV zou ideaal zijn, dat is het enige wat (voor mij) ontbreekt aan Homewizard.
Een bediening zoals NEST zou het afmaken - jammer genoeg werkt die niet in europa:
http://bjornquint.tumblr....-thermostat-in-europe-not

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 01-09-2012 11:34 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Om op de bovenstaande reacties terug te komen, de rookmelders zijn gewone rookmelders als ieder ander maar ze communiceren draadloos met elkaar over de 443 frequentie, daardoor kan homewizard hun signaal ontvangen en een melding geven. Er is dus altijd gewoon het geluid van de rookmelder.
Je kan straks in de volgende versie schakelen op sensoren, dus als er brand is kan je, je verlichting aan schakelen.

Je kan ook schakelen op temperaturen straks, die instellingen komen onder de push notificatie instellingen beschikbaar.

Ook is homewizard bezig met een ontwikkeling van een thermostaat, de meeste ketels zijn open term maar bijna alle thermostaten in Nederland zijn gewoon aan/uit thermostaten. Alleen installateurs monteren open term thermostaten. Ze zijn bezig met een kastje wat tussen de twee draden van je huidige thermostaat gezet kan worden zodat ze beide kunnen werken. Het is mij alleen niet duidelijk geworden of het nieuwe kastje ook open term gaat worden of dat hun het gaan na bootsen, je kan namelijk tot 30% besparen met open termmop het stoken.

De thermostaat willen ze voor het stook seizoen op de markt brengen alleen ze hebben twijfels of dat wel gaat lukken, zie liepen nog tegen wat probleempjes aan.

Jammer dat homewizard zelf niet komt met een reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door Disksoft op 01-09-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik denk dat er best veel ketels geïnstalleerd zijn die met opentherm werken, het systeem bestaat sinds 1996.
Zelf had ik in 1998 al zo'n ketel met dito thermostaat.
Leuk van een apparaatje er tussen is dat je ook meldingen van de ketel kan uitlezen.
Het HW apparaatje moet wel rekening houden met het feit dat sommige thermostaten door de ketel gevoed (kunnen) worden.

Als we toch bezig zijn met nieuwe toepassingen, ik zou de mechanische ventilatie wel willen aansturen.
Dit kan met mijn Itho Eco fan al met een losse RF remote, echter is die bedoeld om ergens op een muur te plakken.
De ventilatie met een timer schakelen of naar aanleiding van een verhoogde luchtvochtigheid lijkt me best handig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy-Andre op 01-09-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
garp schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:03:
[...]

Helemaal mee eens. Het moet toch voor 'advanced' users mogelijk zijn om een scene dusdanig 'vrouwvriendelijk' te maken dat ALS er motion gedetecteerd wordt, een (bepaalde) scene met een X periode verlengd wordt zodat je niet in het donker komt te zitten? Kom op nou jongens, da's geen rocket science.....da's gebruikersgemak. Dat sommige dolegoepen dat niet snappen; soi. Maak dan inderdaad een vorm van onderscheid. Standaard app (of firmware voor mijn part); voor de 'light' users, advanced app voor de 'normale' users. Zou ik chargeren zou ik de ligt app voor ' the mentally challenged' hebben genoemd en de normale app voor weldenkenden die bezig zijn met domotica. Maar dat doe ik dus overduidelijk niet. Dat dat even genoteerd is.

Dat kastje KAN iets slims, DOE er dan ook iets mee. Nu ben ik de markt - opnieuw - aan het afspeuren naar iets dat dat wel kan. Desnoods op basis van Zwave, ondanks dat me op termijn dat handenvol geld aan randapparatuur gaat kosten. Als het maar kan wat ik graag wil; iest slims doen met zo'n kastje. Desnoods mieteren we de homewizard in de kliko te zijner tijd en gaan we over op iets anders; conditioneel schakelen is gewoon een voorwaarde. Anders kun je (afgezien van de notificaties) net zo goed een programmeerbare afstandsbediening kopen.

Ik koop nu ook bewust geen onderdelen die ik in moet bouwen of die geschroefd moeten worden aan kozijnen en dergelijke; dat doe ik pas als de boel echt lekker werkt en zeker is dat we conditioneel kunnen schakelen. Leuk dat we nu deursensoren hebben en dat ik een melding kan krijgen als er een deur open gaat, maar ik heb er natuurlijk feitelijk niets aan. Ik wil een relatie leggen tussen gebeurtenissen (sensoren) en (bestaande of actieve) scenes. Dan kun je slimme dingen gaan doen die het leven aangenamer maken.

Als Homewizard niet iets met conditioneel schakelen gaat doen verkwanselen ze hun meerwaarde wat mijbetreft grotendeels. Ze zijn dan wel relatief goedkoop, maar het kan ook niet 'echt' iets...

Even voor de goede orde; er kan ook nog een ander kastje ontwikkeld worden. Een improved version. Versie 2. Met conditioneel schakelen er in gebakken. Dan zit je de doelgroep niet in de weg die je blijkbaar nu niet wilt 'opzadelen' met die 'moeilijke' materie van conditioneel schakelen. Het is maar een idee. Nog een stapje verder: als Homewizard dit kan maken, kan iemand anders dat dan ook? En zou die wel iets met conditioneel schakelen kunnen doen?

Positieve punten zijn er uiteraard ook, laat dat heel duidelijk zijn:

De mededeling hierboven over een ' eigen' range extender / repeater is positief te noemen. Die schaf ik echt direct aan als hij fatsoenlijk werkt en geen stroomvreter is; dan is de plaats van de Homewizard zelf hopelijk niet meer zo kritiek EN kan ik ook eindelijk de lampen in de tuin schakelen.

Daarnaast is het fijn dat je een melding kunt krijgen op basis van temperatuur. Babykamer onder of boven de x graden; melding. Top. Schakelen op temperatuur zou nog beter zijn: temperatuur in de garage onder de 2 graden: electrische radiator aan. Temperatuur weer boven de 3 graden: ding weer uit. Maar blijkbaar ben ik de enige met deze wens ;)

Goed verhaal GARP! Dank, scheelt me een hoop tijd. Nu maar hopen dat er snel wat mee gebeurt. Ik snap trouwens ook dat ze niet kunnen toveren. Ik weet aardig wat van software ontwikkeling en datacommunicatie en ik weet dat het altijd meer tijd kost dan ik wil ondanks de omvang van mijn team wat vele maken groter is dan HW. Wat meer openheid in de roadmap met een globale planning zou wel aardig zijn. Snap dat het ook lastig is om dit af te geven maar toch..... Ik heb geduld maar ik wil wel enig idee hebben waarop ik wacht en een klein beetje wanneer.

Ook ik ben op de open avond geweest. Wat ik miste was een of meerdere presentaties. Ik vond het een beetje rommelig. Misschien voor de volgende keer. Ik lees nu hier meer dan ik daar heb gehoord. Ben ook niet zo lang gebleven :) daardoor.

Voor de veel eisende gebruikers hierbij een leuke link http://www.homeseer.com/. Bizar wat het allemaal kan. Ik wacht echter op HW ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 13:04
Hier een bericht van een beginner.

We zitten midden in de ruwbouw van een aanbouw. In die aanbouw komen de standaard electrische delen: dimbare spotjes, buitenverlichting, screens, etc. Volgende week beginnen de electro werkzaamheden. Dozen boren, sleuven frezen. Type schakelmateriaal hebben we al uitgezocht: GIRA
Toevallig kwam ik vanavond hier terecht. En werd ik herinnerd aan mijn oude liefde Domotica. Een paar jaar geleden heb ik me erin verdiept en vond het toen te duur en te beperkt (niet draadloos, geen android). Dat is tegenwoordig wel anders.

VERREK, meteen domotica integreren in die aanbouw!

Veel systemen, HomeWizard is favoriet tot dusver.

Vragen:
- Achten jullie het nodig om de schakelaars ouderwets 'hard' te bedraden? Of volledig vertrouwen op http://www.homewizard.nl/...bouw-zender-awmt-003.html. Ik zie het gezicht van de electricien al voor me als ik heb vertel dat hij geen sleuven naar de schakelaars hoeft frezen…
- Hoe werkt de dimmer schakelaar in het domotica systeem? Op de android telefoon kun je vast met een slider werken. Maar hoe werkt het ‘op de muur’? Moet je een standaard inbouw draaiknop dimmer kopen en daarachter een zender plaatsen?
- Zoals gezegd hebben we gekozen voor Gira. Maar daar zijn we niet mee getrouwd. Met welke lijn komt KaKu (http://www.homewizard.nl/...laar-dubbel-awst8802.html) het meest overeen qua uiterlijk?

Bedankt tot dusver,
rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo jammer dat Homewizard dit soort updates brengt. De update hiervoor betrof het kunnen wijzigen van de naam van het apparaat voor notificaties. Nu krijgen we oa notificaties vanuit de thermometers. Leuk natuurlijk maar wel jammer dat Homewizard niet met een oplossing komt voor de echte problemen van de hardware. Zo heb ik al een aantal maanden geleden problemen met de somfy gemeld. Je krijgt dan netjes een melding dat het een bekend problem is en dat ze weten waar de oplossing ligt. Jammer dat ze niet de oplossing implementeren. Datzelfde geldt voor de regenmeters. Ook hier problemen met de metingen (-54 mm gemeten) en een bekend problem volgens homewizard. Ook nu weer geen oplossing. Ik hoop dat Homewizard binnenkort met een oplossing komt voor de somfy want zoals het nu is werkt het voor geen meter. Soms gaan de screens omhoog en soms niet. Lekker betrouwbaar als je dat ver van huis via het internet doet. Ik hoop dus dat Homewizard binnenkort met een update komt die er wel toe doet en echt oplossingen geeft voor een aantal van de meest voorkomende problemen. De notificaties heb ik nu wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-09 19:01
Zonder diverse reacties te quoten kan ik kort hier melden: ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt...

Laat ik HomeWizard het voordeel van de twijfel geven en hopen dat ze ook echt (op korte termijn) wat doen met de suggesties en opmerkingen die hier naar boven komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Vragen:
- Achten jullie het nodig om de schakelaars ouderwets 'hard' te bedraden? Of volledig vertrouwen op http://www.homewizard.nl/...bouw-zender-awmt-003.html. Ik zie het gezicht van de electricien al voor me als ik heb vertel dat hij geen sleuven naar de schakelaars hoeft frezen…
- Hoe werkt de dimmer schakelaar in het domotica systeem? Op de android telefoon kun je vast met een slider werken. Maar hoe werkt het ‘op de muur’? Moet je een standaard inbouw draaiknop dimmer kopen en daarachter een zender plaatsen?
Ik heb bestaande bedrading... Maar de dimmer en de schakelaar (beiden klikaanklikuit) zijn niet meer bedraad... Ik moet zeggen dat het nog nooit is misgegaan! Maarja het is een risico om geen schakeldraden te gaan trekken als fall Back!

Een dimmer activeer met een druk naar beneden... Nogmaals naar beneden gaat de dimmer harder.... Nogmaals stopt de dimmer met harder ... Nogmaals gaat hij zachter, nogmaals stopt hij met dimmen etc!

Dimmers hebben geheugen, dus eenmaal op de juiste stand blijft hij dit onthouden.... Maar mijn vrouw drukt per ongeluk nog wel eens op twee keer beneden wat resulteert in harder branden ==> zachter branden ==> harder branden etc etc...

Schakelen via homewizard heeft hier geen last van... Koppel code aan scène en hij activeert de juiste stand...

Of een dubbele schakelaar ==> linker activeert scène ==> rechter bediend dimmer rechtstreeks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Petrie schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:38:
[...]

Goed verhaal GARP! Dank, scheelt me een hoop tijd. Nu maar hopen dat er snel wat mee gebeurt. Ik snap trouwens ook dat ze niet kunnen toveren. Ik weet aardig wat van software ontwikkeling en datacommunicatie en ik weet dat het altijd meer tijd kost dan ik wil ondanks de omvang van mijn team wat vele maken groter is dan HW. Wat meer openheid in de roadmap met een globale planning zou wel aardig zijn. Snap dat het ook lastig is om dit af te geven maar toch..... Ik heb geduld maar ik wil wel enig idee hebben waarop ik wacht en een klein beetje wanneer.

Ook ik ben op de open avond geweest. Wat ik miste was een of meerdere presentaties. Ik vond het een beetje rommelig. Misschien voor de volgende keer. Ik lees nu hier meer dan ik daar heb gehoord. Ben ook niet zo lang gebleven :) daardoor.

Voor de veel eisende gebruikers hierbij een leuke link http://www.homeseer.com/. Bizar wat het allemaal kan. Ik wacht echter op HW ;) .
Dank. Let wel: ook ik heb echt alle begrip voor HW en hun issues, zaken rondom programmeren en wat dies meer zij. Ik ben tot nog toe ook behoorlijk tevreden en de toevoeging van een repeater, schakelen op temperaturen (alsook andere sensoren, hopelijk) en de brandmelders die met elkaar kunnen communiceren (en dus ook met de HW) lijken me prima te zijn.

Dat men nu nog niet klaar is voor conditioneel schakelen; soi. Maar zeggen dat je dat niet wilt omdat de 'gewone' gebruikers dan in de problemen komen is echt kwatsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdc
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 18:49
Ik heb het wel weer een beetje gehad met m'n homewizard. M'n bestelling was verkeerd geleverd (een deur sensor ipv bewegingssensor en een thermometer te weinig, maar geen enkele reactie van homewizard op m'n mailtjes). En ook geen telefoonnummer op de website, lekkere klantenservice!

Het gemis van conditioneel schakelen is verder het grootste probleem voor mij. Ik was er over aan het denken om zelf al iets in elkaar te scripten om notificaties af te vangen en op basis daarvan dingen te schakelen, maar het probleem hierbij is dat er geen notificaties voor wandschakelaars zijn. Ik ga nu maar voor een rfxcom module op een raspberry pi, en met wat scripting ook de homewizard interface implementeren. Op die manier kan ik de andoid app en de web interface blijven gebruiken, maar wel alles automatisch schakelen op de manier die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo, geen telefoonnummer op de site. Staat er gewoon bij contact:

http://www.homewizard.nl/contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:15
--

[ Voor 100% gewijzigd door pegasuspiet op 02-09-2012 17:56 . Reden: error met verzenden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:15
Ik was ook van plan om een homewizard te kopen maar als ik dit hier allemaal lees kan ik het beter uitstellen.
Veel bugs en/of hardware problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegasuspiet schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:54:
Ik was ook van plan om een homewizard te kopen maar als ik dit hier allemaal lees kan ik het beter uitstellen.
Een forum wordt vaak gebruikt om dingen te bespreken die niet goed gaan, wat mij betreft functioneert de Homewizzard prima, ondanks de (kleine) bugs, ongemakken of wensen die men nog heeft.

Ik ben een overwegend tevreden gebruiker en zou de HW nog steeds aan willen bevelen. Bovendien worden er bijna elke maand gratis updates beschikbaar gesteld, met niet alleen een stabielere versie, maar ook nog eens nieuwe funtionaliteiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
pegasuspiet schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:54:
Super tevreden met mijn HW!!

Maar een forum is ook bedoeld om de fabrikant die nog steeds meeleest te kietelen om bepaalde functies misschien toch in overweging te nemen!
Met alleen maar tevreden gebruikers is het ook zo saai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdc
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:57:
Hoezo, geen telefoonnummer op de site. Staat er gewoon bij contact:

http://www.homewizard.nl/contact
Ok, mijn fout... Is dat recent veranderd of heb ik gewoon niet goed gekeken?
Zal wel eens gaan bellen in ieder geval, misschien werkt dat beter...

Bedankt voor de info in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:49
Ik moet ook zeggen dat ik naast bovengenoemde gemissen tevreden ben. Na de laatste update ook geen hardware problemen meer gehad.

Wat betreft de ervaringen met de klantenservice kan ik ze alleen maar complimenteren! Snelle reacties op mijn mail, en het omwisselen van een kapotte deurbel is erg snel geregeld... Binnen 3/4 dagen.

Toch zou ik hier graag een reactie van HW krijgen wat betreft de opmerkingen van de tweakende gebruikers. Ik neem aan dat dit een belangrijke groep klanten is voor HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog steeds een tevreden gebruiker van de HW. Ja natuurlijk willen we steeds meer mogelijkheden en hebben we soms kleine probleempjes, maar dan moet je eens kijken wat die jongens van HW voor service bieden en geven, je word aan de telefoon gelijk geholpen met je probleem of vraag. Gewoon SUPER!

Dat mag ook best eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:33
Ik onderschrijf de tevredenheid van Nosomoho. Ik heb de HW nu ca 2 maanden in gebruik en wordt alleen naar enthousiaster. Het probleem is alleen dat wat kan snel went. En dan komen de al heel snel de ideeën wat je allemaal nog meer kunt doen. Gelukkig heb ik bij het open huis gezien dat er aan veel dingen gewerkt wordt.
Dat belooft veel goeds. Wel onderschrijf ik de sterke wens om conditioneel te kunnen schakelen. Er is dan zoveel moois mogelijk. De suggestie om dit te doen met een advanced mode o.i.d. lijkt me prima want ik kan me de zorg van het HW team wel voorstellen t.a.v. nieuwe gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 13:04
Maarja het is een risico om geen schakeldraden te gaan trekken als fall Back
Denk wel dat het de toekomst is. Ik ga het met de electricien overleggen.

Dankjewel voor uitleg van de dimmers. Waarschijnlijk denk ik teveel in de oude methode en grijp je in de toekomst naar de telefoon of de AB voor instellen van de dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
hotrene schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:01:
[...]

Denk wel dat het de toekomst is. Ik ga het met de electricien overleggen.

Dankjewel voor uitleg van de dimmers. Waarschijnlijk denk ik teveel in de oude methode en grijp je in de toekomst naar de telefoon of de AB voor instellen van de dimmer.
Misschien is de electricien niet de juiste man of vrouw voor dit overleg... Dat hetzelfde dat je aan een groente boer vraagt of zijn groente wel gezond zijn, of aan de bakker etc etc...

Het is wel de juiste manier om de schakeldraden te bedingen als gratis bij je aanleg van de nieuwbouw ;) lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 22:50
Ook ik ben een tevreden HW gebruiker, en er zijn zeer zeker nog een aantal features die ontbreken. waaronder conditioneel schakelen er natuurlijk een is.

Toch ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de bewegingsensor (AWST-6000) van KaKu i.c.m. HW. ik vind persoonlijk de gevoeligheid van de sensor ronduit slecht. zelfs op de meest ongevoelige stand gaat het licht ook overdag regelmatig aan. heb al meerdere instellingen geprobeerd.

daarnaast heb ik de sensor gekoppeld aan een scene. dus HW detecteerd motion, lamp gaat aan door signaal van HW. Echter vind ik het nogal lang duren voordat de lamp aangaat (1-2 seconden).

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:33
Ik heb ook een bewegingssensor.
Deze bestuurt de lamp direct, dus niet via de HW. De verlichtingschakelaar staat op medium. Dit zorgt er voor dat de HW alleen aangaat als het schemer/donker is. Dit werkt bij mij goed.
Tijdens het open huis hoorde ik dat de HW niet tegelijkertijd kan zenden en ontvangen. Ook geeft een Kaku sensor meerdere aan signalen achter elkaar. Dat verklaart waarschijnlijk de vertraging. De sensor geeft meerdere aan signalen naar de HW. Als de sensor klaar is gaat de HW zenden naar de lamp. Probeer het eens direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anjos schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:21:
Deze bestuurt de lamp direct, dus niet via de HW. De verlichtingschakelaar staat op medium. Dit zorgt er voor dat de HW alleen aangaat als het schemer/donker is. Dit werkt bij mij goed.
Tijdens het open huis hoorde ik dat de HW niet tegelijkertijd kan zenden en ontvangen. Ook geeft een Kaku sensor meerdere aan signalen achter elkaar. Dat verklaart waarschijnlijk de vertraging. De sensor geeft meerdere aan signalen naar de HW. Als de sensor klaar is gaat de HW zenden naar de lamp. Probeer het eens direct.
Volgens mij gaat het nooit via de HW toch? De beweging / schemerschakelaar schakelt altijd de ontvanger in het stopcontact volgens mij. Verder werkt het wel goed de lamp gaat meteen aan en ik krijg ook een notificatie alleen deze wil wel eens iets vertraagd aankomen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Anjos schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:21:
Ik ervaar hetzelfde met de buitensensor... Deze schakelt een scene, deze wordt idd pas na 2 seconden actief!

Verder voor de tweede keer een dimmer van klik aan klik uit voor halogeen spots defect... Ik moet zeggen dat ik het spul van kaku als à kwaliteit zag maar bemerk dat de elektronica toch niet zo degelijk is!

Dimmer werkt nu 5 maanden, voor de vakantie de stroom eraf, na de vakantie stroom er weer op... Controle ledje gaat aan, en na de eerste schakeling... Uit en nooit weer aan! Gisteren maar weer een mail naar KAKU klantenservice gestuurd, ben benieuwd of ze net zo servicegericht zijn als de vorige keer. In dat geval komt het wel goed... :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door Smarty77 op 03-09-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdc
Ik heb nog geen problemen gehad met de betrouwbaarheid van de klikaanklikuit spullen, wel met de betrouwbaarheid van de homewizard zelf. Hij is net weer een keertje plat gegaan, alle lichtjes netjes groen, maar zowel de andoid app als de de webapp kunnen dan geen verbinding maken. Op het netwerk zie ik dat de homewizard dan de connectie elke keer reset.

Mogelijk dat de hardware gewoon onvoldoende is om snel vele zaken af te handelen. De hardware is een atmega2560 met waarschijnlijk arduino firmware, dus redelijk beperkt.

Ik heb ondertussen ook een workaround gevonden voor m'n probleem. Ik kan de wandschakelaars als bewegingsdetector registeren en op basis daarvan notifications sturen. Helaas zijn de notificaties nogal onbetrouwbaar. Dit ligt niet aan de server waar ze naar toe gestuurd worden, maar aan de homewizard zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hierboven nog trots vertellen dat HW goed werkt, blijkt hij nu na de laatste firmware update meerdere keren per dag te resetten, denk ik want elke keer begint de watcher opnieuw met het gebruik te meten. Gelukkig telt hij dan wel de volgende dag alle verbruikte stroom op die dag bij elkaar op. Maar weer snel hopen op nieuwe update en dat hij daarna weer stabieler is in de verbinding. Blijt toch nog tevreden want HW kennende zullen ze het wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb nu ook wat raars, als ik de temperatuur grafieken wil uitlezen gaat na een tijd de RF led uit en de Android app meldt dat dag, week enz. niet was uit te lezen.
De windows app idem dus het is algemeen het uitlezen van RF wat fout gaat.
Na een keer de HW uit/aan zetten werkt het weer goed met windows en de Android app.
Toen de grafieken niet kwamen kon ik ook geen contact krijgen via het IP in een browser, dus niet de app maar het statusvenster waar je de wifi firmware kan zien.
De HW is hier soms goed de weg kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdc
Dat lijkt op het probleem wat ik had, hoewel bij mij de RF led bleef branden. Het is in jou geval geen probleem met de RF, want de dag en week data staat gewoon opgeslagen in je homewizard, daar heeft hij de RF niet voor nodig.

Andere bugs zijn dat het dagelijkse totaal van de energiemeter gereset wordt na een reset van de unit, en de waardes van de vorige dag verdwijnen uit de week en maand grafieken na middernacht.

Ik zou verder graag dingen willen zien als gedetaileerde data voor de vorige dagen, en b.v. een baseline. (Het gemiddelde van een bepaalde dag over de laatste 4 weken, dan kan je zien of je huidige verbruik afwijkt van het gemiddelde.) Maar voorlopig zou het fijn zijn als de stabiliteit eerst wat verbeterd werd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmokveld
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-02 09:23
Mijn ervaringen met de home wizard zijn erg goed. Ik raad het apparaat Asn vrienden en bekenden aan onder de aanbeveling " installatie is Apple-like". Slechts heel af en toe een missende thermometer of een wat langer durend verbinden. Voor mij is het al super hoe makkelijk in te stellen is om de homewizard via het internet te bedienen. Koppelen van Somfy is mijn enige probleem nog steeds. Geen beweging in de Markies te krijgen tenzij ik de homewizard op de motor van één van de 4 markiezen bindt. Erg jammer aangezien ik hem daarvoor kocht. Aankoppelen van Cresta, wattcher, kikaanklikuit is een peace of cake en een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
Smarty77 schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:04:
[...]

Ik ervaar hetzelfde met de buitensensor... Deze schakelt een scene, deze wordt idd pas na 2 seconden actief!

Verder voor de tweede keer een dimmer van klik aan klik uit voor halogeen spots defect... Ik moet zeggen dat ik het spul van kaku als à kwaliteit zag maar bemerk dat de elektronica toch niet zo degelijk is!

Dimmer werkt nu 5 maanden, voor de vakantie de stroom eraf, na de vakantie stroom er weer op... Controle ledje gaat aan, en na de eerste schakeling... Uit en nooit weer aan! Gisteren maar weer een mail naar KAKU klantenservice gestuurd, ben benieuwd of ze net zo servicegericht zijn als de vorige keer. In dat geval komt het wel goed... :Y)
Ik gebruik de KAKU buitensensor (pir-2050) i.c.m. de dimmer (awmr-2210). Deze laatste zit achter een plafondverlichtingsschakelaar. Wanneer er nu iemand in de tuin loopt (als het donker is) gaat het licht aan voor ongeveer 4 minuten. Dit alles gaat dus gewoon buiten de HW om. Het enige dat de HW doet is het detecteren van motion en die melding geeft hij door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
chippie777 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:26:
[...]

Ik gebruik de KAKU buitensensor (pir-2050) i.c.m. de dimmer (awmr-2210). Deze laatste zit achter een plafondverlichtingsschakelaar. Wanneer er nu iemand in de tuin loopt (als het donker is) gaat het licht aan voor ongeveer 4 minuten. Dit alles gaat dus gewoon buiten de HW om. Het enige dat de HW doet is het detecteren van motion en die melding geeft hij door.
In de basis is dat de methode inderdaad... Maar wat ik wil is niet rechtstreeks te bewerkstelligen!
Mijn ledspots branden zacht, en als de pir-2050 beweging detecteert gaan de spots op volle kracht branden. Na 4 minuten keren ze terug naar de oorspronkelijk dim stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
Werner85 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:05:
[...]

Dank voor je antwoord. Ik ben er zelf ook nog niet achter wat het nu speciaal maakt en wat de nieuwe functies zijn. Mailtje naar HomeWizard is onderweg evenals een mailtje naar Wattcher. Ik houd jullie op de hoogte!

@Chippie777: Ja ik heb de procedure zoals omschreven op de website gevolgd. ;)
Ik heb ondertussen antwoord gehad van beide partijen:

Antwoord van Homewizard:
Wattcher heeft onlangs een 'nieuwe' versie van de Wattcher uitgebracht, waarbij er meer versleuteling over de RF-dataverbinding zit. Dit betekende voor ons, dat we een nieuw protocol voor de Wattcher in moesten bouwen, deze zit pas in de laatste firmware update (1.74). Als je deze nog niet hebt, kan het zijn dat een nieuwe Wattcher niet goed werkt; ik zal je op de lijst zetten om deze update z.s.m. te ontvangen, je krijgt dan een melding op je telefoon dat er nieuwe firmware beschikbaar is, met de vraag om deze te installeren.

Antwoord van Wattcher:
De nieuwe Wattcher heeft 5 functies (W, kWd, kWd gem, € en %), zie de uitgebreide handleiding.

De oude Wattcher heeft 3 functies (W, kWd en %). Het bleek dat met name de laatste (%) niet veel gebruikt werd, en dat er behoefte was om te zien hoeveel euro met de Wattcher wordt bespaard. Vandaar de nieuwe functies.

De nieuwe Wattcher maakt gebruik van een extra beveiligd verzendprotocol, dat hebben we ook beschikbaar gesteld aan Homewizzard. U kunt hen benaderen en zeggen dat u een nieuwe Homewizzard behoeft die hieraan voldoet, dan kunt u hem wel weer uitlezen.

Antwoorden waren zeer snel en ondertussen werkt het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdc
Grrr...

Na de stroom er even af te hebben gehaald is mijn homewizard helemaal de weg kwijt. Mijn verbruik van vandaag staat nu op 27991,23 kWh, en de week en maand grafieken zijn nu nutteloos omdat de schaal tot 27000 loopt!

Gelukkig heb ik mijn rfxcom module binnen, en zal ik binnenkort hopelijk de homewizard alleen nog maar gebruiken om m'n energieverbruik te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik vermoed dat 1.76 firmware de RF problemen veroorzaakt, met 1.65 heb ik dit nooit gehad.
Met name bij een aantal commando's achter elkaar, bijv. als m'n zonnescherm in stapjes ipv in een keer beweegt krijgt de HW de hik en gaat de RF led een tijdje uit.
Op de een of andere manier lijkt de HW het drukker te hebben dan voorheen ...
[edit]
Na nog wat klooien blijkt dat temperaturen uitlezen met de Android app lukt, maar grafieken lukt niet met een 3G verbinding.
Een Android tablet met wifi kan wel grafieken ophalen, bij mij hapert er iig iets als ik 3G gebruik.

[ Voor 26% gewijzigd door Speedy-Andre op 05-09-2012 00:46 . Reden: fw is 1.76, niet 1.74 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdc
1.74? Krijg je die via de iphone app? Ik heb 1.76, maar die is dus niet beter....
Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.