HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.831 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willieku schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:04:
liever dit dan 10 forums bijhouden. 1x inlezen en :) gewoon even elke dag bijhouden he

[...]
Dan lees ik liever een goed boek :) Ik ben bij een forum meer geïnteresseerd in het vinden van antwoorden op mijn vragen, en 90% van de items is voor mij (op dit moment) niet relevant. Ik ben een beetje van het organiseren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Ik heb gisteren het probleemloos dimmen voor elkaar gekregen door een dor de HW gegenereerde code te gebruiken voor de dimmers en niet de aangeleerde code van de afstandbediening.
Dimmen werkt nu prima. Alleen dan is het volgende probleem dat als de lampen worden ingeschakeld met de afstandbediening, ik niet in de HW app te zien krijg dat de lampen aan of uit zijn.
Meer mensen hier last van en klopt dat?
Ik heb het nu wel opgelost door de code van de afstandbediening als 2e code ook toe te voegen. Nu zie je wel de status van de verlichting.
Alleen als je dan de dimmer gaat gebruiken is het wel een beetje tricky dat de verlichting weer zwakker en feller gaat branden.
Kan je voor de zekerheid de verlichting beter weer even uitzetten en met de HW weer inschakelen.
Of je gebruikt de slider een keer en je stopt op de juiste lichtsterkte door jouw op dat moment gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een verziende Wattcher... als ik hem tegen de meter houd ziet hij geen puls; houd ik hem tussen de 1 en 4cm afstand van de meter dan ziet hij wel de lichtflits. De zaak even opgelost door wat te bouwen met een WC rolletje en wat plakband :)
Maar klinkt dit als een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22
Ik zoek ervaringen met spaarlampen in combinatie met de dimmers. Ik weet dat je op de site van KAKU het een een en ander kan vinden maar ervaringen van gebruikers hier vind ik wel zo prettig.
Dus wie gebruikt hier probleemloos spaarlampen met de dimmers en welk merk/type lamp is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
chippie777 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:09:
Ik zoek ervaringen met spaarlampen in combinatie met de dimmers. Ik weet dat je op de site van KAKU het een een en ander kan vinden maar ervaringen van gebruikers hier vind ik wel zo prettig.
Dus wie gebruikt hier probleemloos spaarlampen met de dimmers en welk merk/type lamp is dat dan?
Ik had hier dimbare led lampen van philips en dimbare spaarlampen van osram, maar deze werkten allemaal niet goed met de KAKU dimmers(AWMR-210). Ze blijven knipperen op bijna alle standen. Nu gebruik ik de ecoclassic lampen van philips. Deze dimt hij prima op alle standen zonder problemen. Zijn geen echte spaarlampen maar 230 halogeen. Voor de lampen die bij mij in huis niet altijd aan staan vindt ik ze "spaar" genoeg. T nadeel van bijna alle spaar en zeker led lampen is dat ze te weinig stroom verbruiken(onder de 25watt) en dat gaat niet goed met die dimmer.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb de bewegingssensor van KAKU voor buiten in huis, maar nu vraag ik mij af hoe ik dat ding instel. Moet ik hem koppelen aan een ontvanger of kan ik hem ook gewoon in homewizard aanwijzen. Zodat ik een scène kan koppelen? Ik wil natuurlijk het laatste maar hoe doe ik dat, stel ik hem in als „deurbel” of kies je voor een schakelaar met een bepaalde tijd. In dat laatste geval heb je de HW niet eens nodig want dan laat je hem direct een ontvanger schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:30
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:55:
Nou moet ik zeggen dat ik dit forum ook niet helemaal handig vind...
Precies.. En toch een predicaat "website van het jaar"! Ik heb eerder eens een Yahoo mailinglist met de naam Homewizard aangemaakt, maar het werd hier niet op prijs gesteld dat ik dat even meldde... Ik denk dat de meerderheid van de mensheid chaos, en gebrek aan structuur, nou eenmaal prettig vindt. Vandaar dat Apple zo'n klein marktaandeel heeft, wat prima is.

Maar jullie zijn allemaal welkom hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
geulwijk schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:54:
[...]

Precies.. En toch een predicaat "website van het jaar"! Ik heb eerder eens een Yahoo mailinglist met de naam Homewizard aangemaakt, maar het werd hier niet op prijs gesteld dat ik dat even meldde... Ik denk dat de meerderheid van de mensheid chaos, en gebrek aan structuur, nou eenmaal prettig vindt. Vandaar dat Apple zo'n klein marktaandeel heeft, wat prima is.

Maar jullie zijn allemaal welkom hoor ;)
Het is toch niet zo gek dat je hier geen mailinglist mag promoten die ongeveer hetzelfde doel heeft als dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Er worden duizenden producten besproken hier.. het is onmogelijk om voor elk product meerdere topics/fora te openen. Dit topic gaat over HomeWizard. Enige mogelijkheid die er is, zijn aparte topics voor KAKU, Wattcher etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Phoolie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:03:
[...]
Het is toch niet zo gek dat je hier geen mailinglist mag promoten die ongeveer hetzelfde doel heeft als dit topic?
Waarom mag dat niet? De opzet van dit forum waar we nu vanalles door elkaar bespreken is het meest ongebruiksvriendelijke en onoverzichtelijke forum dat ik ooit heb bezocht. We hebben niet allemaal zin en tijd om elke dag het internet af te speuren naar eventuele nieuwe berichten. De Yahoo Mailinglist Homewizard was dan ook goed bedoeld, en de bijbehorende melding op dit forum was een tip. Daar zijn forums toch voor? Maar goed, zoals ik al zei, ik ben blijkbaar in de minderheid, jullie vinden het allemaal prima zo, daar heb ik vrede mee. Wat mij betreft dus einde discussie en nu weer over de HW svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
geulwijk schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:56:
[...]

Waarom mag dat niet? De opzet van dit forum waar we nu vanalles door elkaar bespreken is het meest ongebruiksvriendelijke en onoverzichtelijke forum dat ik ooit heb bezocht. We hebben niet allemaal zin en tijd om elke dag het internet af te speuren naar eventuele nieuwe berichten. De Yahoo Mailinglist Homewizard was dan ook goed bedoeld, en de bijbehorende melding op dit forum was een tip. Daar zijn forums toch voor? Maar goed, zoals ik al zei, ik ben blijkbaar in de minderheid, jullie vinden het allemaal prima zo, daar heb ik vrede mee. Wat mij betreft dus einde discussie en nu weer over de HW svp.
Volgens mij had ik dus net uitgelegd waarom ik dat vind.

Maar vooruit: Je gaat toch ook geen Opels voor de deur van een VW garage staan verkopen omdat jij vindt dat die VW garage te kort komt. Je mag ze verkopen, maar niet daar.

Maar wat is er onoverzichtelijk aan een forum met zoekfunctie? Zelfs in topics van meer dan 100 pagina's vind ik makkelijk wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Phoolie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:03:
[...]
Volgens mij had ik dus net uitgelegd waarom ik dat vind.

Maar vooruit: Je gaat toch ook geen Opels voor de deur van een VW garage staan verkopen omdat jij vindt dat die VW garage te kort komt. Je mag ze verkopen, maar niet daar.

Maar wat is er onoverzichtelijk aan een forum met zoekfunctie? Zelfs in topics van meer dan 100 pagina's vind ik makkelijk wat ik zoek.
We verkopen hier niks, het gaat om gebruikerservaringen en tips. Bijvoorbeeld als jij VW rijdt en klaagt over de reteharde stoelen, mag ik jou de tip geven eens in een frans merk te gaan zitten, of we nou wel of niet voor een VW-dealer staan. Je zou daar blij mee moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voordat we straks gewoon weer on-topic gaan, zal ik nog even een reactie geven waarom we geen apart homewizard forum maken of iets in die trend. Tweakers is altijd al een comunnity geweest gebaseerd op kennis. Uiteraard heten we alle gebruikers welkom, maar we stellen iets meer verwachtingen aan de gebruikers. Door nette topics te maken, elkaar niet voor rotte vis uit te maken etc. Daardoor is het niet gek dat we website van het jaar zijn, maar juist het gevolg van een goed draaiende community met idem dito gevoel.
Als we voor elke vraag een apart topic maken raakt het overzicht juist kwijt. We hebben sinds kort een apart subforum voor duurzame energie en domotica ( waarom typte ik het woord domoticola op mijn telefoon?). En dat is een schot in de roos geweest, mede omdat het goed samengaat met het zijn van een tweaker: Alles willen weten van een bepaald onderwerp, hardware selecteren en vergelijken, bespreken, en finetunen tot de laatste watt, fps, mhz of graden. Bij elkaar geeft dat een hoop info, maar daarmee doe je ook zelfkennis op, en persoonlijk doe ik dat liever dan een beginnersforum waar je elke week dezelfde kant en klaar vraag voorgeschoteld krijgt en geen respons wanneer je zelf eens met een ingewikkelde kwestie op de proppen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
chippie777 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:13:
Ik heb de bewegingssensor van KAKU voor buiten in huis, maar nu vraag ik mij af hoe ik dat ding instel. Moet ik hem koppelen aan een ontvanger of kan ik hem ook gewoon in homewizard aanwijzen. Zodat ik een scène kan koppelen? Ik wil natuurlijk het laatste maar hoe doe ik dat, stel ik hem in als „deurbel” of kies je voor een schakelaar met een bepaalde tijd. In dat laatste geval heb je de HW niet eens nodig want dan laat je hem direct een ontvanger schakelen.
Chippie777, ik heb hem gekoppeld aan een scène. In de scène bepaal ik wat ik doe. Onder scène kun je een code definiëren om de scène te triggeren. Dat kan voor aan en/ of uit. Dat kan je weer per switch kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Petrie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:12:
[...]

Chippie777, ik heb hem gekoppeld aan een scène. In de scène bepaal ik wat ik doe. Onder scène kun je een code definiëren om de scène te triggeren. Dat kan voor aan en/ of uit. Dat kan je weer per switch kiezen.
Ok, maar ik krijg hem gewoon niet werkend. Hoe heb jij de draaischakelaars staan op de bewegingssensor. Ik krijg wel netjes de ingestelde code in de app te zien maar kan er verder niets mee. De enige keer dat ik een motion detected krijg te zien/horen is wanneer ik de schakelaar van set naar del zet.
Wat ik wil is gewoon dat bij detectie er een lamp wordt aangestuurd voor een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
mike123 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:22:
[...]

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Vandaar mijn vraag.
Ik had wel geprobeerd op advies van HW om de HW dichterbij het zonnescherm te plaatsen. Dat had ook niet geholpen.
Ik ga proberen of ik deze week nog tijd heb om het zonnescherm aangemeld kan worden nadat ik de 2 kaku's heb verwijderd.
1 zit er achter een kast die vol zit met servies, ff voorzichtig doen dus :*)
Ik heb vandaag de kaku's verwijderd uit de wcd's en het zonnescherm reageert niet op het aanmelden van de HW.
Meld ik mij nog een keer aan via de HW dmv de code wijzigen dan reageert het zonnescherm nog niet.
Meld ik mij nogmaals aan dmv code wijzigen en sta naast de HW dan reageert het zonnescherm wel dmv 1x op en 1x neer te bewegen.
Maar zodra ik dan gebruik wil maken van de bediening van het zonnescherm via de HW dan gebeurt er helemaal niks.
Hoe verwijder je eventueel de aangeleerde codes in de RTS motor van het zonnescherm?
De normale procedure is dat je eerst het knopje achterop de afstandbediening moet indrukken van de afstandbediening die je wilt houden en daarna op het knopje achterop van degene die je wilt verwijderen.
Op de HW zit geen knopje op.

Misschien dat het zonnescherm beter werkt na de volgende firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Jongens, ik hoor net dat er een zonnekrachtalarm geweest is. Hebben jullie die een uv-sensor hebben, dan ook het idee dat hij niet al te nauwkeurig werkt? Bij mij in het midden van het land was de hoogste waarde slechts 4,6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
chippie777 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:31:
[...]

Ok, maar ik krijg hem gewoon niet werkend. Hoe heb jij de draaischakelaars staan op de bewegingssensor. Ik krijg wel netjes de ingestelde code in de app te zien maar kan er verder niets mee. De enige keer dat ik een motion detected krijg te zien/horen is wanneer ik de schakelaar van set naar del zet.
Wat ik wil is gewoon dat bij detectie er een lamp wordt aangestuurd voor een bepaalde tijd.
Ik heb geen bewegingssensors. Dat maakt echter voor het principe niet uit. Ik heb een licht/donker sensor gekoppeld aan een scène. Ik heb hem "geleerd" door de set te doen toen de HW erom vroeg. Ik heb dat nog een 2e keer gedaan als sensor. Zo kan ik keurig zien als sensor wanneer de licht/donker sensor schakelt EN schakelt hij de scène.

Probeer hem eerst even als sensor te koppelen. Dat kun je zien wat hij doet. Dan kan je hem daarna alsnog aan een scène koppelen.

Ik hoop dat je wat mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:30
geulwijk schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:48:
Jongens, ik hoor net dat er een zonnekrachtalarm geweest is. Hebben jullie die een uv-sensor hebben, dan ook het idee dat hij niet al te nauwkeurig werkt? Bij mij in het midden van het land was de hoogste waarde slechts 4,6!
Hier in Waalwijk was de hoogste waarde ook 4,5 dus dat komt aardig overeen, op het journaal gaven ze aan dat er vandaag 6 gemeten is ipv de aangekondigde 7 dus dan vind ik het nog meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Tja, mijn UV meter denk dat we in Benidorm zitten ipv Almere :)

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimage.org/bcr2g2s1v/2012_07_26_07_42_52.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:52
mike123 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:34:
Hoe verwijder je eventueel de aangeleerde codes in de RTS motor van het zonnescherm?
Toevallig net gisteren deze PDF gebruikt om de bovenste en onderste positie van mijn screens af te stellen. Staat ook een instructie in voor een reset naar fabrieksinstellingen - dan ben je waarschijnlijk ook alle aangeleerde code's kwijt. :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
geulwijk schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:48:
Ik ervaar hetzelfde...

Als ik hem op de normale stand installeer, dus met de sensor recht omhoog dan komt de waarde niet boven de 2,5.. Zet ik hem schuin richting de zon dan komt ie op 3,8 maximaal...

Ik vermoed dat de sensor niet heel nauwkeurig is...

Een reactie van Homewizard is denk ik in deze gewenst!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Het is een bekend probleem van deze uv meter wat je op verscheidene weerfora kunt teruglezen, wat bij mij geholpen heeft is een heel klein gaatje boren aan de onderkant van het ei. Voordat ik dat deed waren mijn waardes nog lager.

De afwijkingen schijnen vocht gerelateerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Mediacj schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:06:
Het is een bekend probleem van deze uv meter wat je op verscheidene weerfora kunt teruglezen, wat bij mij geholpen heeft is een heel klein gaatje boren aan de onderkant van het ei. Voordat ik dat deed waren mijn waardes nog lager.

De afwijkingen schijnen vocht gerelateerd te zijn.
Liggen de verwachtingen bij de meeste ook niet veel te hoog? Ik krijg een beetje het vermoede dat mensen professionele metingen verwachten van "hobby" apparatuur. Tja, dat zal nooit gaan gebeuren.

Bij van die stroommeters (verbruik) zie je dat ook vaak, koop 10 van die dingen en je krijgt 10 verschillende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Zo gisteravond ook de homewizard besteld na enige tijd meelurken en vragen stellen, de start kit met een extra magneetcontact. (heb al een tfa weerstation met een aantal sensors en al een partij kaku schakelaars/dimmers in gebruik. :) ) ben benieuwd, wacht in spanning af.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Dat staat er toch? Met behulp van een UV-Sensor. Daar heb je geen 5 vraagtekens voor nodig als je gelezen had :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
LoneWolf schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:50:
Zo gisteravond ook de homewizard besteld na enige tijd meelurken en vragen stellen, de start kit met een extra magneetcontact. (heb al een tfa weerstation met een aantal sensors en al een partij kaku schakelaars/dimmers in gebruik. :) ) ben benieuwd, wacht in spanning af.
Nou het zal je zeker bevallen het wordt steeds mooier, zo ook de uv melding, wat waarschijnlijk in de volgende versie zal zitten, dat is wat geulwijk waarschijnlijk onduidelijk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
SanderPS3 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:56:
[...]

Dat staat er toch? Met behulp van een UV-Sensor. Daar heb je geen 5 vraagtekens voor nodig als je gelezen had :).
Er staat dat je een seintje krijgt bij een bepaalde waarde. Hoe dan????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb natuurlijk braaf gezocht in de inmiddels 30 pagina's van deze thread, maar nog niet de winnende setup gevonden voor mijn Airport Extreme. Is er iemand die dat werkend heeft en een stap voor stap uitleg heeft over welke settings je waar in moet stellen?

Als ik die heb zet ik ze netjes in mijn eigen HW forum, helemaal alleen voor eigen gebruik, waar ik alle topics aangaande de HW probeer te ordenen. Voor mezelf hoor! En eventueel voor anderen die ook wat meer structuur nodig hebben. Dat zie ik dan wel in een PMetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
geulwijk schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:41:
[...]

Er staat dat je een seintje krijgt bij een bepaalde waarde. Hoe dan????????
http://www.homewizard.nl/signalering-alarm-systeem.html

Dat staat hier beschreven. Het was ook met 1 vraagteken een vraag geweest.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
SanderPS3 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:47:
[...]

http://www.homewizard.nl/signalering-alarm-systeem.html

Dat staat hier beschreven. Het was ook met 1 vraagteken een vraag geweest.
Meer vraagtekens = meer verbazing. Ik val nu in herhaling maar kennelijk ben je nogal in de war van mijn vraagtekens en lees je niet goed: HOE stel je een notificatie in bij overschrijding van een bepaalde UV-waarde zoals in mijn eerdere link werd gemeld? Dat is namelijk nog niet mogelijk, maar het werd wel in het artikel genoemd. Ik citeer voor alle duidelijkheid: "HomeWizard geeft iPhone-waarschuwing bij hoge zonkracht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
geulwijk schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 09:10:
[...]

Meer vraagtekens = meer verbazing. Ik val nu in herhaling maar kennelijk ben je nogal in de war van mijn vraagtekens en lees je niet goed: HOE stel je een notificatie in bij overschrijding van een bepaalde UV-waarde zoals in mijn eerdere link werd gemeld? Dat is namelijk nog niet mogelijk, maar het werd wel in het artikel genoemd. Ik citeer voor alle duidelijkheid: "HomeWizard geeft iPhone-waarschuwing bij hoge zonkracht".
Dat kan dus nog helemaal niet en zal dus wel in een volgende versie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

In datzelfde artikel staat ook (de eerste zin, nota bene) dat hw er mee start; het gaat dus mogelijk worden. Lijkt mij een logisch vervolg op andere notificatiemogelijkheden die hw al wel heeft.

Ik wil nog wel even inhaken op je nogal aanmatigende posts mbt. je mailinglijst. Er is nooit communicatie geweest naar jou toe dat het niet zou mogen, of dat het verboden was, of onwenselijk etc. Ga vooral je gang dus :+

Dat er, vanuit de bezoekers van dit forum, kennelijk geen behoefte is aan nog een medium (zonder de toegevoegde functies die dit forum heeft) om eea. te bespreken is een andere kwestie. Je isoleert dan informatie die voor iedereen nuttig kan zijn - denk eens aan de meelezers - en dat vind ik zonde.

Overigens ben ik wel benieuwd naar je oplossing mbt. het automatisch tuin sproeien; ik heb je er wel vragen over zien stellen en daarna een bericht dat het gelukt was... Maar hoe ???????? ;) staat er niet.

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 28-07-2012 11:55 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Ow.. Mijn laatste bericht is verwijderd. Goed dan, veel plezier met jullie speeltjes allemaal, vaarwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik heb in de woonkamer momenteel drie dimmers in gebruik. Bij één van die dimmers bedien ik de lamp die aangestuurd hoort te worden EN een andere lamp. De dimmer van de andere lamp werkt wel alleen op de lamp die erbij hoort. Ondanks dat ik meestal via scenes werk is dit wel lastig. Het viel het mij op dat deze twee dimmers bijna dezelfde code hebben, alleen het laatste getal is anders.
Nu zit er in de software een functie om een nieuwe code te genereren. Ik weet niet precies wat dat doet. Kan ik dat gewoon uitvoeren om te kijken of dat mijn probleem oplost? Ik kan wat lastig bij die dimmer komen, dus met een pen dat knopje indrukken houd ik liever als laatste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Dat nieuwe code genereren is volgens mij wat ik lees dus idd wel om een nieuwe code te maken voor de aansturing, en dan moet je dus ook je kaku schakelaar idd op het knoppie drukken om die te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Tom schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:22:
Ik heb in de woonkamer momenteel drie dimmers in gebruik. Bij één van die dimmers bedien ik de lamp die aangestuurd hoort te worden EN een andere lamp. De dimmer van de andere lamp werkt wel alleen op de lamp die erbij hoort. Ondanks dat ik meestal via scenes werk is dit wel lastig. Het viel het mij op dat deze twee dimmers bijna dezelfde code hebben, alleen het laatste getal is anders.
Nu zit er in de software een functie om een nieuwe code te genereren. Ik weet niet precies wat dat doet. Kan ik dat gewoon uitvoeren om te kijken of dat mijn probleem oplost? Ik kan wat lastig bij die dimmer komen, dus met een pen dat knopje indrukken houd ik liever als laatste optie.
Als je een nieuwe code genereert kan je die gebruiken om je lamp te bedienen.
Bedoel je met jouw vraag dat je problemen hebt om de dimmer juist aan te sturen?
Zo ja, je moet de dimmer een nieuwe code leren via de HW en niet de huidige code van de afstandbediening leren aan de HW. Dan krijg je rara dingen tijdens het aansturen van de dimmer.
En als je de huidige code van de afstandbediening nog leert aan de HW als 2e code dan kan je via de HW ook nog zien of de lamp aan of uit is als de lamp is bediend via de afstandbediening.
Ik kon dat namelijk niet zien via de HW app als de lamp was bediend via de afstandbediening.

Als je dit niet bedoeld heb ik de vraag niet begrepen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Petrie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:56:
[...]

Ik heb geen bewegingssensors. Dat maakt echter voor het principe niet uit. Ik heb een licht/donker sensor gekoppeld aan een scène. Ik heb hem "geleerd" door de set te doen toen de HW erom vroeg. Ik heb dat nog een 2e keer gedaan als sensor. Zo kan ik keurig zien als sensor wanneer de licht/donker sensor schakelt EN schakelt hij de scène.

Probeer hem eerst even als sensor te koppelen. Dat kun je zien wat hij doet. Dan kan je hem daarna alsnog aan een scène koppelen.

Ik hoop dat je wat mee kunt.
Het is gelukt. In principe heb je voor de bewegingssensor geen HW nodig. Ik heb de bewegingssensor gekoppeld aan een KAKU schakelaar. De fout dit ik maakte was, dat ik er niet van bewust was dat het eerst donker moet zijn voordat de bewegingssensor wat gaat doen. Die lichtgevoeligheid kan je instellen maar standaard stond hij gewoon goed alleen ik was overdag aan het proberen 8)7
Daarna heb ik hem toegevoegd aan de HW en nu krijg ik keurig een melding op mijn smartphone wanneer de bewegingsmelder wat detecteert en lamp die gekoppeld is gaat ook keurig aan.
P.S. voor de push meldingen op je telefoon hoef je niets in te stellen op je router. Die meldingen komen gewoon ook wanneer je niet bent gekoppeld aan hetzelfde netwerk als je HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben in bezit van een Homewizard. Leuk apparaat maar de reikwijdte van het signaal dat de homewizard naar de verschillende apparaten stuurt vind ik persoonlijk erg slecht. Als ik de homewizard in mijn meterkast zet doen bijv mijn Somfy schermen het niet meer. Zet ik de HW dicht bij de schermen dan doet 1 scherm het wel en het andere niet. Wanneer ik hem in kantoor zet (5 meter verder) doen de schermen het niet en de kaku schakelaars in de woonkamer het niet.

De reden dat ik hem ver weg wil zetten heeft te maken met het feit dat mijn buurman oa een windmeter heeft en een regenmeter die ik op mijn homewizard binnen krijg. Leuk zul je denken maar niet als ik zelf ook een windmeter heb geplaatst. Ik kwam er helaas pas laat achter dat de windmeter geen kanelen heeft (staat niet op de hw pagina helaas). Terugbrengen van de windmeter en regenmeter bleek ook geen optie helaas. Kortom ik zit met een apparaat dat eigenlijk maar half werkt, Het heeft heel veel potentie want het concept is geweldig maar ik vind wel dat er nog wel het eea aan verbeterd kan worden.

Zijn er andere mensen die ook problemen hebben met het signaal?

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 30-07-2012 23:24 . Reden: Geen vraag&aanbod in het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:33
Bijzonder dat je een probleem hebt met de reikwijdte van het signaal. Ik heb de HW centraal in huis zitten en zend zo'n 9 meter naar de kaku ontvanger in de schuur en zo'n 7 meter naar een fontein in de voortuin.
Hiernaast ontvang ik magneetcontacten op 10 meter en het signaal van de regenmeter vanaf ca 10 meter vanaf het dak.
Je schrijft dat de buurman ook een regenmeter heeft en een windmeter. Heeft deze misschien nog meer apparaten die op dezelfde frequentie werken en jou signalen storen?

Voor de dubbele regenmeter en de windmeter is er een simpele oplossing door het signaal van één apparaat voor beiden te gebruiken. Het zal bij jou waarschijnlijk net zoveel regenen als bij de buurman. Dus kun je dan ook één meter uitlezen. Hetzelfde geldt voor één windmeter op het dak.

T.a.v. de regenmeter heb ik overigens ook een probleempje. In het weekend een regenmeter geïnstalleerd. Met de buien van gisterenavond flink kunnen meten. Op het weerstation van Cresta geeft hij de regen goed weer (9,1 mm).
Op de HW geeft hij echter een extreme positieve waarde van 57,8 mm Voor vandaag geeft hij een waarde van -48,7 mm. Samen is dit ......inderdaad 9,1 mm. Gaat dus blijkbaar niet helemaal goed in de verwerking van de pulsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anjos schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:33:
Bijzonder dat je een probleem hebt met de reikwijdte van het signaal. Ik heb de HW centraal in huis zitten en zend zo'n 9 meter naar de kaku ontvanger in de schuur en zo'n 7 meter naar een fontein in de voortuin.
Hiernaast ontvang ik magneetcontacten op 10 meter en het signaal van de regenmeter vanaf ca 10 meter vanaf het dak.
Je schrijft dat de buurman ook een regenmeter heeft en een windmeter. Heeft deze misschien nog meer apparaten die op dezelfde frequentie werken en jou signalen storen?

Voor de dubbele regenmeter en de windmeter is er een simpele oplossing door het signaal van één apparaat voor beiden te gebruiken. Het zal bij jou waarschijnlijk net zoveel regenen als bij de buurman. Dus kun je dan ook één meter uitlezen. Hetzelfde geldt voor één windmeter op het dak.

T.a.v. de regenmeter heb ik overigens ook een probleempje. In het weekend een regenmeter geïnstalleerd. Met de buien van gisterenavond flink kunnen meten. Op het weerstation van Cresta geeft hij de regen goed weer (9,1 mm).
Op de HW geeft hij echter een extreme positieve waarde van 57,8 mm Voor vandaag geeft hij een waarde van -48,7 mm. Samen is dit ......inderdaad 9,1 mm. Gaat dus blijkbaar niet helemaal goed in de verwerking van de pulsen.
Het is inderdaad beter om de wind en regenmeter waarde van de buurman te gebruiken maar dan wil ik wel mijn windmeter en regenmeter terugsturen en dat kan dus helaas niet. Ik vind eigenlijk dat HW dit wel op de website had mogen vermelden maar goed. (en eigenlijk vind ik dat HW de spullen wel terug kan nemen omdat deze voor mij dus niet werken :> ). Welilcht was het een beter optie geweest wanneer zo'n regenmeter/windmeter een uniek idee meegeeft en je kunt selecteren welke je wilt zien in je HW. Ik weet alleen niet of deze apparaten zoiets als een macaddress bij wifi hebben.

Die afstanden die jij aangeeft haal ik absoluut niet. Ik kan denk ik 5 meter overbruggen. Veel meer is het niet. Als ik een kaku in mijn schuur zou plaatsen gaat deze zeker niet werken. Het is wel jammer dat het signaal zo zwak is. Je wilt tenslotte wel je hele huis kunnen bedienen maar dat gaat op deze manier zeker niet werken. Voor deSomfy is het nog veel erger. Verder dan 2 meter werkt niet.

Wat jij aangeeft met je waarden uit de regenmeter heb ik ook. Ik heb ook extreme meetwaarden (-48), HW heeft aangegeven dat dit een probleem is omdat er twee meters in het bereik zitten en dat ze dit nog op moeten lossen. Het is dus een bekend issue bij HW. Overigens maak ik uit jouw verhaal op dat er niet nog een regenmeter in de buurt zit en dus zou het daar niet aan moeten liggen lijkt me maar aan een bug in HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik had een probleem met een van de stopcontact dimmers, echter dit bleek te liggen aan de plaats van mijn computer. Deze stoorde het signaal van de dimmer dus danig dat hij meestal niet reageerde op het HW signaal. Ik heb de dimmer nu verplaatst met een verstekdoos (circa 1 meter) en het probleem is op gelost.
Ik heb dit eerder gehad met mijn oregon weerstation, dat toen naast mijn computer stond, dit bleek niet goed te werken. M.a.w. let op waar je apparatuur plaatst, zeker in de buurt van computer beeldschermen kan het signaal behoorlijk verstoord worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
@Psc

Zie onderstaande tekst op de site van HW. Mischien kun je de hele set binnen 14 dagen?? terug sturen en een andere set uitzoeken. Dan kun je gelijk kijken of het aan de HW ligt dat de signalen zo slecht doorkomen.

14 dagen niet goed geld terug garantie
Bij HomeWizard is het mogelijk om artikelen te ruilen of te retourneren als je dit binnen 14 dagen na aankoop aan ons meldt. Het is van belang dat het product in de oorspronkelijke verpakking zit voorzover dat mogelijk is en dat het product compleet wordt terug gestuurd. Helaas kunnen beschadigde of niet complete producten niet in aanmerking komen voor restitutie of ruiling.

Om een product retour te sturen dient u altijd eerst contact met ons op te nemen met onze klantenservice via sales@homewizard.nl u ontvangt dan informatie over de verdere procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb Homewizard al een tweet-je gezonden maar ik stel toch ook hier de vraag; vorige keer was het antwoord uit de community nog sneller dan Homewizard zelf.

Gisteravond kon ik m'n HW niet meer bereiken; de app kon niet meer verbinden. De stekker van het apparaat op gezocht en een powercycle gegeven; zonder resultaat. Ik kan niet meer verbinden. Niet via m'n wifi netwerk en de HW zet ook geen WiFi netwerk op.

Ik wil eigenlijk geen reset uitvoeren; moet ik dat m'n hele configuratie opnieuw maken?

Ham-vraag; wat betekenen al de lampjes?
YouTube: Homewizard Trouble?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anjos schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:01:
@Psc

Zie onderstaande tekst op de site van HW. Mischien kun je de hele set binnen 14 dagen?? terug sturen en een andere set uitzoeken. Dan kun je gelijk kijken of het aan de HW ligt dat de signalen zo slecht doorkomen.

14 dagen niet goed geld terug garantie
Bij HomeWizard is het mogelijk om artikelen te ruilen of te retourneren als je dit binnen 14 dagen na aankoop aan ons meldt. Het is van belang dat het product in de oorspronkelijke verpakking zit voorzover dat mogelijk is en dat het product compleet wordt terug gestuurd. Helaas kunnen beschadigde of niet complete producten niet in aanmerking komen voor restitutie of ruiling.

Om een product retour te sturen dient u altijd eerst contact met ons op te nemen met onze klantenservice via sales@homewizard.nl u ontvangt dan informatie over de verdere procedure.
Ja dat is dus een probleem. Ik heb vrij snel de problemen al gemeld maar kreeg laat antwoord. Het antwoord was in eerste instantie we lossen het nog op (met name het probleem met de regenmeter). Later bleek echter dat het storing vanuit de andere regenmeter was. Doordat HW had aangegeven dat ze het probleem op zouden lossen heb ik hem nog gehouden. Nu zijn we dus buiten de periode dat het terugkan en krijg ik geen reactie meer vanuit HW. Zowel via de twitter niet als via de mail niet. Erg slecht hoor maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:01:
[...]

Ja dat is dus een probleem. Ik heb vrij snel de problemen al gemeld maar kreeg laat antwoord. Het antwoord was in eerste instantie we lossen het nog op (met name het probleem met de regenmeter). Later bleek echter dat het storing vanuit de andere regenmeter was. Doordat HW had aangegeven dat ze het probleem op zouden lossen heb ik hem nog gehouden. Nu zijn we dus buiten de periode dat het terugkan en krijg ik geen reactie meer vanuit HW. Zowel via de twitter niet als via de mail niet. Erg slecht hoor maar goed.
Het is natuurlijk vervelend dat je dit probleem hebt, maar wat ik niet begrijp is dat je niet gewoon belt met homewizard. Ik weet wel dat in deze moderne tijd twitter, facebook en mail veel gebruikt worden, maar een ouderwets telefoontje is soms echt veel sneller.
Telefoonnummer vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
twixx schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:32:
Ik heb Homewizard al een tweet-je gezonden maar ik stel toch ook hier de vraag; vorige keer was het antwoord uit de community nog sneller dan Homewizard zelf.

Gisteravond kon ik m'n HW niet meer bereiken; de app kon niet meer verbinden. De stekker van het apparaat op gezocht en een powercycle gegeven; zonder resultaat. Ik kan niet meer verbinden. Niet via m'n wifi netwerk en de HW zet ook geen WiFi netwerk op.

Ik wil eigenlijk geen reset uitvoeren; moet ik dat m'n hele configuratie opnieuw maken?

Ham-vraag; wat betekenen al de lampjes?
YouTube: Homewizard Trouble?
Ik heb dit ook een keer gehad. Ik heb de app toen in config mode gezet en daarna de app opgestart. Dit was voldoende om de boel aan de praat te krijgen. Ik was mijn instellingen daarna niet kwijt.
Volgens mij zijn er 3 lampjes: wifi, rf en pwr. Groen is goed, rood is niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Het eerste wat ik vanmorgen gedaan heb maar ik krijg een bericht 'this mailbox can't take any more messages' na 4x overgaan. Spannend?
Ik heb dit ook een keer gehad. Ik heb de app toen in config mode gezet en daarna de app opgestart. Dit was voldoende om de boel aan de praat te krijgen. Ik was mijn instellingen daarna niet kwijt.
Ik ga dit proberen, vooralsnog geen succes maar ik geef de hard en software een paar extra minuten.

[ Voor 31% gewijzigd door twixx op 01-08-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Kijk ook even of de HW een eigen netwerk uitzendt, in dat geval moet je weer beginnen alsof het de eerste keer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: is de webbased beta uit de lucht? hebben andere betatesters wel nog verbinding?

oeps ik zie het al, op de iPad werkt hij wel nog, dus niets mis bij HW maar misschien bij de update van Mountain Lion?

iemand met Mountain Lion op het forum?

Vreemd in eens werkt het wel weer, blijft raar ding zo'n netwerk. |:(

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Nosomoho, ik heb wel ML, maar de beta niet, maar kun je bv in Firefox er ook niets zien ?
Als dat wel werkt maybe iets incompatibel met safari 6 ?

@HomeWizzard,
Die signalering is leuk, maar ik mis eigenlijk wel een signalering bij bv een Hoge of Lage temperatuur, of andere weerstation maximalen of minimalen (wind,regen). Kan dit ook ingebouwd worden ? + inderdaad de mogelijkheid om deze signalen ook te gebruiken om iets te schakelen ?

[ Voor 50% gewijzigd door LoneWolf op 01-08-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
chippie777 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:42:
Kijk ook even of de HW een eigen netwerk uitzendt, in dat geval moet je weer beginnen alsof het de eerste keer is.
Is niet het geval. Ik heb een e-mail gemaakt voor support; even kijken wat HW er mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Het ticket via e-mail is snel opgepakt! Oplossing lijkt een FW upgrade. Op windows liep die applicatie bij mij niet zo soepel maar onder OS X was het zo gebeurt. Hopelijk is hij nu stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
twixx: welke firmware-versie heb je nu, en is deze versie publiek verkrijgbaar? Mijn HomeWizard is sporadisch instabiel en ik herken de symptomen, mijn firmware-versie is 1.61.
Overigens heb ik nu tot 2x toe gehad dat de HomeWizard ongeveer een dag niet bereikbaar was, beide keren toen hij een poosje van de stroom af was geweest (verplaatst naar ander huis). Gek genoeg loste dit zichzelf beide keren na een dag ook weer op. Symptomen waren: alles rood of alleen wifi rood, reboots ogenschijnlijk op het moment dat ik met de (android-) app contact probeerde te maken. Alsof er ergens een tellertje op 0 stond waar ie niet goed tegen kon (delen door nul ofzo? :P).

Verder zijn mijn ervaringen: schakelen gaat prima, sensordata verzamelen gaat prima.

Tijd bij de grafieken lijkt een uur (of twee, kan het slecht zien) achter te zijn. Als ik bijv. http://ip.van.homewizard/<password>/en/graph/power/day bekijk, lijkt die data wel juist te zijn dus dit lijkt me een issue met het opbouwen van de grafieken in de app.

De app (Android) heeft vaak moeite om verbinding te krijgen als de app even inactief is geweest: soms zie ik geen schakelaars, etc. (hij laat de "default" / lege toestand zien zonder toegevoegde schakelaars, meters - en geen manier om handmatig te refreshen), soms crasht ie gewoon. Op Android is dit een kwestie van de Activity lifecycle goed kennen: wat eigenlijk moet gebeuren is dat de app iedere keer in onResume() of onStart() de actuele status van switches, etc. opvraagt bij de HomeWizard (en dus in feite doet alsof de app opnieuw start, dwz. het scherm met actuele info opnieuw opbouwen). Dit alles eventueel met een cachingmechanisme om vertraging voor de gebruiker nog wat te beperken. Het lastige van Android is dat het moeilijk is om het verschil te detecteren tussen het onzichtbaar worden / naar de achtergrond verwijdnen van het overzichtsscherm doordat bijv. naar een grafiek of energiedetails wordt geklikt, of doordat de gebruiker de app heeft gesloten dmv bijv. de homebutton, waardoor je eigenlijk altijd moet zorgen dat je scherm opnieuw wordt opgebouwd als het even onzichtbaar is geweest. Geen idee of de HomeWizard Android devs dit lezen, maar ik wou het in ieder geval even aangeven :P

Klein ander kritiekpuntje: de labels voor de verschillende groepen (Energy meters, Thermometers, Sensors, etc) zijn vrij moeilijk te raken met de vingers omdat ze zo klein zijn. Ietwat ironisch in het licht van de opmerking die eerder werd geplaatst over te kleine dimmerschuifjes in de mockups :)

Geheel terzijde: de klittenband van de Wattcher-sensor doet het prima. Het plakgedeelte doet het beduidend minder goed, mijn sensor hing vanochtend aan z'n draadje. Was al bang dat de stroom erafgeklapt was door het onweer, maar dat viel dus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

garp schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:30:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb dit inmiddels met 2 medewerkers van HW besproken, en zij blijven maar herhalen dat 'dit voor de gemiddelde gebruiker te lastig is'. Daar ben ik het niet mee eens, ik ben juist van mening dat dit voor een groot deel van de doelgroep een must is om hun apparaat uniek te laten zijn.

We zullen zien wat er van gaat komen....
Er werd mij vorig jaar november al verteld in een mail dat dit zou kunnen, ( cq binnenkort zou komen, omdat ik vroeg om schakelen met een detecie/contact, en dan tussen bepaalde tijd, maar het schakelen door een detector/contact was toen nog niet mogelijk), maar ik vond het allemaal nog vij amateuristisch, naar wat ik oa op tweakers las.

Maaar... Na een 3/4 jaar lurken heb ik toch een HW gekocht, en blijkt dit gewoon toch niet te kunnen! Heb hun support ook al gemailed hier over een paar dagen geleden, maar nog geen antwoord.
Vind wel jammer op deze manier, ben wel benieuwd of ik ook hetzelfde antwoord krijg dat ze dat niet gaan doen (op korte termijn) want dan heeft de hw voor mij weinig meerwaarde tov de internet van kaku zelf...

T is leuk dat ik op de foon de temperatuur kan zien, maar er vervolgens niet fatsoenlijk wat mee kunnen schakelen heeft geen nut. Ik wil niet als het overdag een keer duister wordt dat mijn lampen aangaan, en al helemaal niet als ik niet thuis ben. Daarom koop ik een HW en niet alleen een kaku schemerschakelaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 05:56

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Zaterdag de Homewizard ontvangen.

Alles was zeer eenvoudig om in te stellen.
Verschillende KaKu's geprogrammeerd. Met timers.
Ook de magneetcontacten getest.

Alleen de Somfy rolluiken en het zonnescherm...
Allemaal geprogrammeerd, maar ik moest echt aan de wandel met de HW.
Enkele rolluiken reageerden alleen maar op 1 mtr afstand(HW tot ontvanger).
Sommige op 5 mtr(open zicht)

Het lijkt erop dat de HW gewoon niet in de buurt van de dezelfde signaal sterkte komt van Somfy.
Met m'n Somfy handzenders kan ik makkelijk door 2 betonnen vloeren heen (+15 mtr)
Dus voor Somfy heb ik met de huidge locatie besturing op 1 van mn rolluiken. Nu alle andere nog...

De KaKu ontvangers(icm HW) hebben hier absoluut geen last van.
De bovenste verdieping reageert gewoon op commando's van beneden.

Ik hoop dat hier echt een oplossing voor komt, want een repeater kast van Somfy kost echt veel...

Specs system1: can't be bothered to update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Mantaray schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:15:
Zaterdag de Homewizard ontvangen.

Alles was zeer eenvoudig om in te stellen.
Verschillende KaKu's geprogrammeerd. Met timers.
Ook de magneetcontacten getest.

Alleen de Somfy rolluiken en het zonnescherm...
Allemaal geprogrammeerd, maar ik moest echt aan de wandel met de HW.
Enkele rolluiken reageerden alleen maar op 1 mtr afstand(HW tot ontvanger).
Sommige op 5 mtr(open zicht)

Het lijkt erop dat de HW gewoon niet in de buurt van de dezelfde signaal sterkte komt van Somfy.
Met m'n Somfy handzenders kan ik makkelijk door 2 betonnen vloeren heen (+15 mtr)
Dus voor Somfy heb ik met de huidge locatie besturing op 1 van mn rolluiken. Nu alle andere nog...

De KaKu ontvangers(icm HW) hebben hier absoluut geen last van.
De bovenste verdieping reageert gewoon op commando's van beneden.

Ik hoop dat hier echt een oplossing voor komt, want een repeater kast van Somfy kost echt veel...
ze hebben min of meer toegezegd dat dit in de volgende release 1.7 (?) is ingebakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
LoneWolf schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:00:
[...]

<KNIP>

T is leuk dat ik op de foon de temperatuur kan zien, maar er vervolgens niet fatsoenlijk wat mee kunnen schakelen heeft geen nut. Ik wil niet als het overdag een keer duister wordt dat mijn lampen aangaan, en al helemaal niet als ik niet thuis ben. Daarom koop ik een HW en niet alleen een kaku schemerschakelaar....
Ik begrijp wat je bedoeld, maar waarom schakel je, die lampen dan niet aan de hand van zonsop- en zonsondergang? Dan heb je geen last dat de lampen aangaan overdag als het even (te) donker wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Misschien wel omdat, zoals bij mij, de zon op/onder tijden niet kloppen?
Sorry, maar domotica = reageren op veranderingen, als je alles alsnog met de hand moet doen is het niets meer dan een afstandsbediening ;)
Maargoed, misschien denken ze daar bij HW anders over, heb er nu wel plezier van, maar als schakelen op voorwaarden niet komt, dan komt HW ook niet in mijn huis als ik eenmaal op mezelf ga wonen ;) Als voorbeeld: Het is toch gewoon veel mooier dat als er wordt aangebeld de lamp overdag naast de deur overdag uitblijft, maar dat diezelfde lamp wel netjes aangaat als iemand s'avonds aanbelt? Of wil jij dan graag eerst de App opstarten om daarmee vervolgens de lamp aan te zetten en hem vervolgens weer vergeten uit te doen? :+ OF bijv. je zonnescherm op laten rollen wanneer het regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vandaag ook maar eens een andere positie gekozen voor de HW. Regelmatig werd de status van 1 sensor op een deur niet gewijzigd als de deur open of dicht ging. De afstand van de HW tot de deur is ongeveer een meter of 14. De sensor op en andere deur die 1 meter terug zit (totale afstand 13 meter) werkt altijd.
HW verplaats zodat de afstand nu ongeveer 10 meter is werken beiden niet meer prima. Ze doen het 3x goed en daarna geeft de HW alleen aan dat ze beide open zijn (zijn dan ook open) maar geeft niet meer aan dat de deuren alweer dicht zitten. Ondertussen doen de 2 kaku schakelaars die op de eerste verdieping zitten het ook niet meer ivm de nieuwe plaats van de HW.
Op de oude plaats waar de HW zat werkt de desbetreffende sensor 3 dagen goed en daarna weer 2 dagen niet. Dan werken de kaku schakelaars boven weer wel.
Als ik verbinding heb gemaakt met de HW via de android app en dan een leeg scherm krijg, dan klik ik een keer op menu, application settings en druk dan weer 1 x op pijl terug. De app maakt dan weer opnieuw verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

chippie777 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:03:
[...]

Ik begrijp wat je bedoeld, maar waarom schakel je, die lampen dan niet aan de hand van zonsop- en zonsondergang? Dan heb je geen last dat de lampen aangaan overdag als het even (te) donker wordt?
Dat wil ik dus niet, aangezien het bij zonsondergang niet altijd al donker is.... dan gaan de lampen dus te laat aan, en het komt ook voor dat het bv voor zonsondergang al donker wordt....
Ik wil dus bij een bepaalde hoeveelheid licht schakelen (schemerschakelaar), maar die moet dus niet schakelen als het bv 14.00 is en er een onweersbuitje overtrekt... terwijl ik dus om 14.00 eigenlijk nooit thuis ben.. (uitzonderingen daargelaten).
Verder zijn er nog wel wat dingen die ik conditioneel wil schakelen... bv op beweging en tijd... en zelfs wel op temperatuur en regen.. zoals _ferry_ al zegt, zonnescherm... maar niet nodig als het al 22.00 is en de temps > 20 zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door LoneWolf op 06-08-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lonewolf: Je kunt instellen hoeveel minuten/uren voor of na zonopkomst / ondergang de lampen aan of uit gaan. Zo gaan ze dus alleen aan of uit als het echt donker of licht is. Dat werk bij mij prima voor bijvoorbeeld de buitenverlichting.

Voor de rest ben ik het met je eens en hoop ik dat HW snel komt met een uitbreidng van de mogeljkheden. Overigens ben ik wel van mening dat ze eerst moeten investeren in stabiliteit en daarna pas in functionaliteit!

Ik draai momenteel op app versie 1.6.5 en op HW versie 1.63 en dat is bij mij een stuk stabieler dan de vorige versies. Overigens begreep ik van HW dat ze verbindingsproblemen hebben met de Fritzbox van bijvoorbeeld XS4ALL. Dit is een bekend probleem en wordt onderzocht. De 1.63 versie die ik nu (beta) heb draaien brengt hier een grote verbetering in aan, maar is nog steeds niet 100% stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

@barrokok, helaas gaat dat echt niet op hoor... een paar dagen geleden (donderdag geloof ik) was het hier om 20.30 al zo donker dat ik licht aan wilde, en vrijdag was het om 21.30 pas nodig.. dit doet de zon's ondergang instelling niet. Voor een buitenlamp is dat misschien prima, maar niet voor mijn woonkamer verlichting, zonde als die aan is terwijl het nog licht genoeg is.

Ik schakel nu de schemer schakelaar met een tijdklok in om dit op te vangen (batterij er dus uit, draadjes aan een adaptertje, deze in een tijdklok)
( ja kan ook met een extra kaku schakelaar getimed via de hw... maar heb geen zin in daarin nu verder te investeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Solarsparc schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 01:00:
twixx: welke firmware-versie heb je nu, en is deze versie publiek verkrijgbaar? Mijn HomeWizard is sporadisch instabiel en ik herken de symptomen, mijn firmware-versie is 1.61.
Ik gebruik nu ook de 1.63 versie. Of hij stabiel is kan ik pas over een paar maanden zeggen. Wat mij betreft is stabiel als hij een paar maanden zonder onderbreking of hapering werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lonewolf, tja dan zit er niets anders dan te wachten tot HW met nieuwe functionaliteit komt. Kun je aan een schemerschakelaar overigens geen timer toevoegen?

@ Twixx, de vorige versie moest ik 3 a 4 keer per dag resetten, deze versie draait nu al bijna twee weken stabiel, dat is wat mij betreft al een enorme vooruitgang, al ben ik het met je eens dat het systeem maanden lang probleemloos (en eigenlijk altijd) moet kunnen draaien!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Eens even de WebApp proberen n.a.v. de nieuwsbrief op app.homewizard.nl.

Krijg vooralsnog de melding "HomeWizard Device not found" op zowel de iPad als laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier werkt de webapp goed, zowel op een Android tablet (wifi) als met een Android smartphone via gsm ;)
Nu graag nog de mogelijkheid om een dyndns adres in te voeren ipv een wan ip :p

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
De webapp ziet er goed uit zeker op mijn ipad, leuk met alle grafieken etc, compleet functioneel.

Bedankt HW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Stukje toeval heb ik ontdekt. Na het aandoen van het licht is de HW gecrashed. Precies toen heb ik de Webapp geprobeerd. Nu ik het licht niet meer uit kon doen toch even in de Meterkast gekeken. Alle lampjes waren uit. HW weer tot leven gekomen na powercycle.

Met ik een KAKU schakelaar voor de HW zetten net als ik voor m'n Cisco PVR gedaan heb? brrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Jammer van de webapp is dat hij kolommen van vaste breedte gebruikt, hierdoor ziet het er in firefox niet uit, met afgekapte namen, terwijl firefox breed genoeg is.

Afbeeldingslocatie: https://img.skitch.com/20120808-w7susp8r3m2j2ia9u1kdaxr68.preview.jpg

Ook op mijn ipdad doet ie dat, wel beetje jammer.
Verder zou het leuk zijn als je op de graphs kon inzoomen.

[ Voor 35% gewijzigd door LoneWolf op 08-08-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vandaag ook geprobeerd om de HW te bereiken via http://app.homewizard.nl . Link werkt goed alleen ik ben natuurlijk weer het ww kwijt van de HW. Wachtwoord heb ik zelf ingesteld 8)7
Voordat ik de HW in de war heb, als ik de HW weer aan de pc hang kan je dan ook alleen het ww wijzigen of moet je alles weer opnieuw instellen?
Anders maar op zoek naar een app die de puntjes kan lezen in de HW app op de plaats van het ww.
In het laatste geval stel ik alles wel weer opnieuw in. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Je moet wel alles in de config tool opnieuw invullen, althans onder mac os moest ik dat wel toen ik van de week mijn poort nummer aanpaste, dus ook de wifi setting enz.. Maar alle switches, scenes enzo bleven behouden.

Ik heb trouwens gezien dat het ww onbeschermd over het net gaat, dus dit is wel een aandachtspunt voor de gebruikers die hem gebruiken op afstand met portforwarding op hun router.

@homewizard kan dat niet anders ? Dit is een nogal onveilige situatie ! Ik zou het niet erg op prijs stellen als buitenstaanders mijn lampen gaan bedienen... En voor diegenen die hun garagedeur hiermee bedienen al helemaal..

[ Voor 48% gewijzigd door LoneWolf op 07-08-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
Eerste indruk van de webinterface is zeer positief. Inderdaad nog wat ruwe randjes in de layout, maar verrassend compleet voor een eerste release, mooi modern product ook, met HTML5 (kan bijv. Nuon een puntje aan zuigen met hun Flash-based e-manager). Doet het helaas niet zo best in Opera, maar dat is natuurlijk niet echt een veelgebruikte browser (en ik ben het gewend om af en toe te moeten schakelen).

Wachtwoord in plain text is wel wat jammer, en er is nog wel wat meer te zeggen over de veiligheid... eigenlijk zouden alle connecties (ook thuis) via https naar de homewizard moeten gaan, en een gebruikersnaam zou het nog wat lastiger moeten maken. Met de garagedeur van de buurman heeft het trouwens niet bijzonder veel te maken: als je daar bang voor bent, moet je geen KlikAanKlikUit gebruiken, punt. Je kunt al het netwerkverkeer versleutelen, het KAKU-signaal gaat onversleuteld door de lucht en is eenvoudig door andere apparaten (bijv. een andere HomeWizard) op te vangen. Het enige wat je buurman (of de inbreker) moet doen is met zo'n apparaat in de buurt gaan staan en wachten totdat je de garagedeur schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

De webinterface ziet er goed uit, mooi werk en fijne toevoeging :)

Wat zaken die mij opvallen:
  • Bij de thermometers op het homescherm zie je geen benaming (tot je erop klikt).
  • De submenu's (tweede kolom, alle schermen) hebben geen active-state. Het is nu onduidelijk welke geselecteerd is.
  • Kleinigheidje; maar edit en sort sensors zou ik combineren in één scherm (sowieso vreemd dat je in sort sensors het icoon hebt om deze sensor aan je favorieten toe te voegen). Sorteren door op een icoontje te blijven klikken vind ik ook wat ouderwets, waarom niet zo?.
  • Grafisch vind ik prima voor een eerste versie. Maar er kunnen wel zaken verbeterd worden. Ga je een scene bewerken en kies je een dimmer dan is het een rommelige bedoeling. Ook dan zie ik niet welke dimmer ik bewerk. Zou wat zaken (subtiel) omkaderen. Het is geen ramp want je zit niet veel in dat scherm, maar denk dat je met wat kleine verbeteringen wel e.e.a. kunt verduidelijken.
  • Nog een puntje over de vormgeving: in het homescherm staat alles links. Ik moet scrollen om bij sommige dimmers te komen. Dat is zonde, zeker omdat de ruimte rechts (bij het home tabblad) nooit gebruikt wordt. Ik zou ervoor kiezen om scenes en dimmers naast elkaar te zetten.
  • In Firefox 14.0.1 lijkt het niet te werken. Ik krijg deze error in de JS debugger: "Error: The character encoding of the HTML document was not declared. The document will render with garbled text in some browser configurations if the document contains characters from outside the US-ASCII range. The character encoding of the page must to be declared in the document or in the transfer protocol.". Al is het vreemd dat ie daarop blijft hangen, normaal zou de karakterset niet direct voor problemen moeten zorgen.
  • Verder ben ik het eens met de posters hierboven, password plain text over de lijn is wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Zoiets, even snel. Niet om te zeiken want ik ben tevreden, maar om m'n post wat te onderbouwen.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/15forrr.png

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/4j8fvr.png

Edit en delete knopjes weg in de tweede kolom weg. Het geheel is klikbaar om de sensor te wijzigen. Delete is ondergeschikt en staat nu rechts (al staat ie daar ook niet heel logisch eigenlijk, achter de naam van de sensor is wellicht verwarrend omdat je daar een opslaan knop verwacht).
Bij een mouse-over verschijnt het sorteer-icoon, muis inhouden en verslepen is volgorde aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

@Tom,
op wat voor platform werk jij, want ik krijg toch andere dingen te zien op Mac OS X 10.8, Safari 6.0 (8536.25)

Afbeeldingslocatie: https://img.skitch.com/20120808-mjumitke4k2ta8i95qnei1a7uj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op het Photoshop platform :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Ow je bedoelt dat het zo zou kunnen..... :+ Was beetje vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

ff een cross post (van facebook niet iedereen heeft die).
HomeWizard schreef op Facebook
Ben of ken je iemand met een talent voor elektronica- en PCB-design?
Laat het ons weten! Voor verdere ontwikkelingen zoeken we iemand die er plezier in heeft om hardware te ontwikkelen, overweg kan met Ultiboard (of een ander print design programma) en hier relevante ervaring mee heeft. We barsten van de ideeën om je hier part-time of full-time mee bezig te kunnen houden. Interesse? Stuur dan een informele mail naar info@homewizard.nl, met wat meer informatie over jezelf, ervaring en waar je goed in bent. Of bel ons, op 071-7110245

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik heb de nieuwsbrief al weggegooid, maar daar stond een link in naar een enquete. Misschien als iemand de nieuwsbrief nog bewaard heeft dat iemand de link hier even kan plaatsen. Daar kon je namelijk ook aangeven welke nieuwe features je graag zou zien. Ik heb daar thermostaat en schakelen via voorwaarden (je mocht er max 2 kiezen) aangegeven. Misschien als meerdere dit aangeven dat ze er wat mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, gisteravond werkte het nog en nu als ik de webapp pagina wil openen stopt safari er mee. heeft hier nog iemand last van? ik heb een iMac mid 2011 met safari 6.0 (8536.25) laatste updates. Op de iPad werkt de webapp wel gewoon?

Op de iMac van mijn vrouw werkt het wel nog dus zal aan mijn iMac liggen, iemand een oplossing?

werkt alweer ?????? vraag me niet hoezo en waarom 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
Phoolie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:46:
Ik heb de nieuwsbrief al weggegooid, maar daar stond een link in naar een enquete. Misschien als iemand de nieuwsbrief nog bewaard heeft dat iemand de link hier even kan plaatsen. Daar kon je namelijk ook aangeven welke nieuwe features je graag zou zien. Ik heb daar thermostaat en schakelen via voorwaarden (je mocht er max 2 kiezen) aangegeven. Misschien als meerdere dit aangeven dat ze er wat mee gaan doen.
www.homewizard.nl/enquete

zie ook de info pagina in je homewizard app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Smarty77 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:57:
[...]

www.homewizard.nl/enquete

zie ook de info pagina in je homewizard app...
Ik heb zelf nog geen homewizard, dus ook geen app ;)

Heb trouwens in die enquete ook aangegeven, dat de genoemde features een goede reden zouden zijn om een homewizard aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
LoneWolf schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:48:
Je moet wel alles in de config tool opnieuw invullen, althans onder mac os moest ik dat wel toen ik van de week mijn poort nummer aanpaste, dus ook de wifi setting enz.. Maar alle switches, scenes enzo bleven behouden.
Dank je. Zal dan eerst even de gegevens bij elkaar zoeken die ik nodig heb, zoals wifi ww en poort nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munckf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02-2017
Weet iemand of deze (of andere zaken uit het lijstje dat je bij Conrad.nl krijgt als je zoekt op KlikAanKlikUit) ook te bedienen zijn met de HomeWizard?

http://www.conrad.nl/ce/n...rchDetail=005#bewertungen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
munckf schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:02:
Weet iemand of deze (of andere zaken uit het lijstje dat je bij Conrad.nl krijgt als je zoekt op KlikAanKlikUit) ook te bedienen zijn met de HomeWizard?

http://www.conrad.nl/ce/n...rchDetail=005#bewertungen
Als ik zo kijk gebruikt hij wel 433MHz, dus je zou het kunnen proberen, maar ik ben bang dat het niet zal gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik mis de functie om IP camera's er op aan te sluiten. Bij een domotica denk ik aan alles, verwarming,licht,geluid,audio,video,beveiliging en dus vind ik IP Camera's wel een gemis. Zou makkelijk zijn als je alles vanaf 1 pint kan bekijken.... Tot nu toe echt top systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Een idee waar ik nog mee loop is koppeling van brandmelders. Ik moet nieuwe brandmelders plaatsen en overweeg nu om hiervoor draadloze typen te nemen, zodat bij melding van de een, ook de andere afgaan. Nu kan je voor deze melders ook een relaisprint krijgen die je aan een melder van kaku (AWMT-003 of de zender van de ACDB-6500BC bijvoorbeeld) kan hangen om te zorgen dat bij brand de verlichting automatisch aan gaat en er een melding verschijnt op de Iphone. Heeft iemand hier al ervaring mee? Of zijn er soms melders die rechtstreeks met de HW praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

fotografie999 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:25:
Ik mis de functie om IP camera's er op aan te sluiten.
Besef wel hoeveel werk het is om met alle verschillende webcams compatible te zijn, kijk maar eens bij sommige NAS fabrikanten (bijv. Synology) hoe lang de lijst is en wanneer alle bugs er een keer uit zijn ;)
Veel ipcams hebben een eigen app of browser toegang met alle specifieke bedienings mogelijkheden en vaak timmeren ze de boel dicht zodat alleen hun eigen app goed werkt.
Zelf heb ik in totaal 16 cams die ik met 1 app kan bekijken en bedienen, dit alles in de Homewizard integreren lijkt me erg lastig.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ speedy: welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb een dvr voor analoge camera's, app is Meye Pro.
Voor ip camera's gebruik ik ip cam viewer lite.
[Edit]beide zijn Android apps.

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy-Andre op 13-08-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Laatst online: 15-08 09:14
Waarom heb je zoveel camera's? Woon je in de Bijlmer of is er een andere reden voor? Ik heb er zelf 1, een Axis. Die laat ik naar een server schrijven voor 3 weken. Het is echter een hoge resolutie camera en 3 weken neemt vele terrabytes aan ruimte in beslag. Hoe gaat dat als je zoveel camera's hebt? Film je dan in een lage resolutie of heb je een flinke NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het is een uit de hand gelopen hobby :P
Ik heb tig verschillende cams met elk hun eigen voor- en nadelen.
De resolutie is 'D1' wat lijkt op vga, 8 cams doen 9 dagen met 1 Tb.
Het leukst vind ik de ptz cams met tracking, die missen echt bijna niets.
Nut heeft het trouwens wel, na een periode van inbraken (pogingen) heb ik bruikbaar
beeldmateriaal aan de politie verstrekt.
Mijn camera's zijn redelijk onzichtbaar en soms kijken de inbrekers er recht in :+
Een aantal buiten cams hebben ir verlichting zodat de hele voor/achtertuin zichtbaar is.
Met name de buren op een hoek worden vaak 'bezocht' en daar heb ik goed zicht op.
Eigenlijk zou ik deze dienst moeten verhuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Laatst online: 15-08 09:14
Om diezelfde reden heb ik er ook twee. Die Axis staat naar buitenn gericht en intern heb ik een simpel ding met IR en geluid. Die neemt op een interne 8GB SD kaart op. Die heeft maar een resolutie van 640*480. Die Axis is HD ready. 1280 * nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb gelukkig niet alles van Axis, dat past niet bij mijn inkomen :F
Als ik wat langer weg ben stel ik een tijdschema in per camera zodat ik verder terug kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag aan iedereen die de Awareness set in huis heeft: Heeft de pushnotificatie nut als dit je overkomt? Wat doe je dan in dit soort situatie als je op vakantie of werk bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De vraag is of in zo'n geval (er is iemand thuis) er wel een signalering zou komen ...
Je zou dan een nood oproep moeten kunnen doen denk ik.
Dit soort dingen heb je bij een alarm installatie met meldkamer en de noodknop zit dan op een draadloos zendertje.
Niet iedereen is echter nog zo nuchter met dit soort situaties maar de hulp had wel eerder gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
Tja, in dat geval kun je beter camera's hebben staan, denk ik. Tenzij ze met laserafweergeschut komen van HomeWizard. Sowieso is het signaleringsgedeelte van HomeWizard niet echt een volwaardig alternatief voor een alarmsysteem, daarvoor is het te onveilig (voornamelijk door de aard van klikaanklikuit, wat redelijk makkelijk te storen of te imiteren is en waarbij geen enkele verificatie is van het wel of niet aankomen van signalen, d.w.z. er is geen feedback van de HomeWizard of de andere klikaanklikuitapparatuur waardoor de sensor weet dat het bericht ook werkelijk aan is gekomen).
Als ik het toch per se zou willen, zou ik de notificatie eerder zien als reden om eens even in te loggen op m'n IP-camera, en als daar inbrekers op te zien zijn bel ik de politie. Misschien nog een mooie sirene achter een schakelaar om indringers af te schrikken. Nu is conditioneel schakelen nog niet mogelijk met HomeWizard, maar je kunt natuurlijk een schakelaar op een schakelaar zetten en daar dan bijv. een sirene inpluggen. Je "armt" het alarm dan door de eerste schakelaar op Aan te zetten. Maar de arm-/disarmcode is dan weer doodeenvoudig te onderscheppen, inherent aan het klikaanklikuit-protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:18:
Een vraag aan iedereen die de Awareness set in huis heeft: Heeft de pushnotificatie nut als dit je overkomt? Wat doe je dan in dit soort situatie als je op vakantie of werk bent?
Lijkt me niet, de Homewizzard lijkt me hiervoor nog niet stabiel genoeg. Bovendien duurt het bij bij regelmatig enkele minuten voordat ik de push notificaties door krijg op mijn iOS of Android telefoon.

Dan lijkt me de paniekknop van http://www.Woonveilig.nl me een betere oplossing. Dit systeem gebruik ik al jaren zonder problemen en heel betaalbaar!

Ze beschikken ook over een "paniek knop" lijkt me ideaal voor de toepassing die jij aanhaalt.

http://www.woonveilig.nl/...op_br____incl._halskoord_
Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.