Tsurany schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:36:
Geef eens een objectieve manier waarop we baserapen en baselocks kunnen meten een juiste tegenmaatregel hiertegen. Wij hebben het er over gehad en het verliezende team veroorzaakt het vaak zelf. Kan niet iedereen wat aan doen maar een baserape ontstaat vrijwel altijd als er een goed team tegenover een slecht team staat. Daarnaast is het heel lastig om objectief te meten wat wel en niet baserapen is.
Neem de map Metro als voorbeeld. Je kan niet de enemy spawn zien, althans niet goed. Spelers krijgen dus eens kans om verder te komen maar komen niet voorbij de eerste vlag. Wat moeten wij daar als admins aan doen? Wij kunnen een nuke op het baserapende team gooien maar die spawnen dan gewoon weer bij de eerste vlag en binnen de kortste keren ontstaat dezelfde situatie. Wij kunnen spelers gaan balancen maar dan is er sprake van willekeur en straffen we goede spelers. Wij kunnen spelers gaan kicken maar dan loopt de server alsnog leeg en straffen wij de goede spelers.
Ik kan je niet zo een objectieve manier geven om baserapen tegen te gaan. Ik heb wel mijn eigen ideeën over hoe het wellicht geholpen zou kunnen worden. Je geeft aan dat het verliezende team het zelf veroorzaakt, dit kan volgens mij een aantal redenen hebben zoals campen, minder goed zijn dan je tegenstander, geen teamplay et cetera. Dit kun je allemaal niet zeker weten. Misschien worden mensen juist gedwongen om te campen doordat ze overrun worden? Het blijft teveel gissen vind ik. Spelers kicken zou ik ook nooit doen, dat slaat nergens op.
Ik zie drie opties die mijn inziens eerlijk genoeg zijn voor iedereen:
Optie 1
Als je als admin de squads kunt zien dan zou ik de middelmatige squad van het winnende team wisselen met de slechtste squad van de verliezende partij. Mocht dit na een aantal minuten niet werken dan ga je de top squad van het winnende team wisselen met de slechtste squad van het verliezende team. Desnoods maak je een script die op basis van een totale of individuele score van een squad de squads wisselt. Op deze manier haal je de squads niet uit elkaar en worden de teams iets eerlijker verdeeld.
Desnoods blijf je squads wisselen totdat er een balans ontstaat.
Een player scrambler zie ik niet zo zitten, tenzij het de hele squad meeneemt.
Optie 2
Proactief te werk gaan. Zie je dat één team binnen no time alle vlaggen pakt dan pas je optie 1 handmatig toe als admin. Misschien kan het geautomatiseerd worden, dan weet ik niet

.
Optie 3
Wat mij gisteren opviel was dat er wél mensen uit het winnende team waren die zich terug trokken zodat het verliezende team wat ruimte kreeg, maar lang niet iedereen natuurlijk. Het werkt kennelijk twee kanten op op Metro. Als admin kun je mensen hier attent op maken. Maar goed, dit is denk ik niet echt een haalbare oplossing

, maar misschien heb je er iets aan.