Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb nu een iPhone 4 S (de tweede al), maar de het scherm is zo verschrikkelijk veel lelijker (geler en lichter), als van mijn iPhone 4. Ongelooflijk wat een kwaliteitsverschil.

Edit: na een uurtje lezen lijken, erg veel mensen hier last van te hebben: https://discussions.apple.com/message/16366432#16366432.

Mijn vertrouwen in Apple neemt meer en meer af. Het is dat iOS het meest handig besturingssysteem is voor telefoons en tablets, anders was ik er al klaar mee geweest.

[ Voor 55% gewijzigd door Jumpman op 29-03-2012 23:08 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Dat het het meeste handige is voor telefoons is personal oppinion. :p
Tablets kan ik mee eens zijn.
Maar ik verkies mijn htc boven mijn vader zijn iphone 4s en ik heb er redelijk wat mee gewerkt al.

Mogelijks keuze van apple of andere fabricant van de schermen?
Ik heb reeds veel gelezen dat ze van samsung af willen dus mogelijk is het een productie door LG . . (just speculating)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
DaemonAngel schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:43:
Dat het het meeste handige is voor telefoons is personal oppinion. :p
Tablets kan ik mee eens zijn.
Maar ik verkies mijn htc boven mijn vader zijn iphone 4s en ik heb er redelijk wat mee gewerkt al.

Mogelijks keuze van apple of andere fabricant van de schermen?
Ik heb reeds veel gelezen dat ze van samsung af willen dus mogelijk is het een productie door LG . . (just speculating)
want er zit verschil tussen ios voor de ipad en voor de iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Wat is de beste manier op iOS 5.0.1 clean op de iPhone 4 S te zetten. Apple signt hem natuurlijk niet meer. Ik wil eigenlijk even helemaal opnieuw beginnen met een andere PC als basis iTunes PC.

TinyUmbrella met een gesignede iOS 5.0.1. en dan met Shift herstellen de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
iOS 5.0.1 en 5.1 maakt bij mij geen verschil. Ik vind m'n batterij eigenlijk niet lang meegaan. Als ik nog voor het einde van de dag op 0 procent zit, ben ik niet tevreden

Bijvoorbeeld vandaag:
Batterijlading: 1%
Gebruik: 4 uur, 41 minuten
Stand-by 12 uur, 49 minuten.

Push en alles aan + half uurtje gebeld

Snap ik niet dat een smartphone veel energie verbruikt en heeft iedereen gelijke waarden? Of is er echt wat mis? Overigens al vaker dan 1x clean install gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Cheesy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:04:
iOS 5.0.1 en 5.1 maakt bij mij geen verschil. Ik vind m'n batterij eigenlijk niet lang meegaan. Als ik nog voor het einde van de dag op 0 procent zit, ben ik niet tevreden

Bijvoorbeeld "..."

Snap ik niet dat een smartphone veel energie verbruikt en heeft iedereen gelijke waarden? Of is er echt wat mis? Overigens al vaker dan 1x clean install gedaan.
Hoor van een vriend van mij dat hij sinds de nieuwe update ook belabberd slechte batterijtijd heeft op zijn iphone 4s. Daarentegen heb ik en een aantal andere vrienden nergens last van, sterker nog is het merkbaar beter geworden na de laatste update, op zowel 4s en de 4. Vreemd dit.

Mijn gaat prima hele dag mee met zeer actief gebruik en alles push aan. Er zijn wel een aantal apps die echt hard batterij leegzuigen. Veel lullen in groepen met notificaties op whatsapp, en tekenprogramma's zoals drawsomething...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Hmmm, nu na het gebruik en het vergelijken van mijn iPhone 4 S met vrienden heeft het exemplaar wat ik nu gekregen heb wel erg weinig contrast, en daarbij ook nog eens geliger scherm als mijn iPhone 4. Het gelige kan ik nog enigsinds accepteren, omdat dit een bekend probleem is, maar de het lage fletse contrast maakt me echt gek. Weer de servicelijn opbellen en dit uitleggen, zullen ze gek van worden (ik heb vorige week al geruild i.v.m. een defecte gyroscope). Ik word er gek van.

Heeft iemand ervaring met het retour sturen binnen 14 dagen? Zitten hier echt geen verborgen kosten aanvast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dit weekend ook een iPhone, maar het valt me op dat er nergens echt een goede app te vinden is om Google Reader te benaderen, behalve Reeder (€ 2,30).

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Sinds vandaag is er iets raars aan de hand met mijn 4S:

Deze middag rond 13.30 heb ik via iTunes 2 apps verschoven naar een ander scherm op mijn iPhone.
Vervolgens op 'Pas toe' geklikt om via Wifi te synchroniseren, waarbij ook 1 song werd overgezet naar de iPhone.

Een simpele sync via wifi, een doodnormale zaak... MAAR vanaf dat moment is de batterij flink leeggelopen en nu is de batterij leeg. Wanneer ik naar het dataverbruik kijk op een app van mijn provider zie ik dat mijn iPhone sinds dat moment tot nu vrijwel iedere minuut (of iedere 2 minuten) een korte dataverbinding heeft gemaakt via het GSM-netwerk van +/- 10 Kilobyte.

Dit is echter niet nieuw voor mij, gedurende de hele week voordat iOS 5.1 uitkwam had ik dit ook aan de hand. Vanaf iOS 5.1 was het probleem verdwenen maar nu is het met die ene sync terug!

Wat ik toen (en nu) al allemaal heb geprobeerd haalde niets uit:
- herstelt via een reservekopie: lost het niet op
- herstelt als nieuw (factory reset): lost het niet op
- iCloud uitgeschakeld: lost het niet op
- Synchroniseren via wifi uitgeschakeld: lost het niet op

Hoe kan dit? Waarom maakt de iPhone continu verbinding met het GSM-netwerk terwijl ik gewoon thuis zit waar wifi is?? En waarom begint hij dat te doen vanaf een sync, uitgevoerd vanaf iTunes op een Mac? Men zou haast denken dat er via iTunes door de sync iets verdacht naar de iPhone gesynced is...

[ Voor 3% gewijzigd door Terrestraeon op 01-04-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

nu.nl nog steeds niet in de appstore.... vindt het echt vaag!

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Vandread schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:43:
Via Vodafone kan je nog redelijk betaalbaar (119 euro / 22,50 p/m) een Iphone 3gs nemen.
Nu ben ik aan het kijken voor m'n ouders, die willen ook met de tijd mee maar geen goud geld uitgeven.
De een is 55+ met veel elektronica affiniteit en de ander 65+ met bar weinig affiniteit, daarom lijkt Android me lastig, als ze beiden dezelfde hebben helpen ze elkaar ook nog een beetje.

Anders kom je op Android toestellen uit als de HTC Explorer etc qua budget, of op andere toestellen via winkels, maar de ratings van dit soort winkels zijn gewoon beroerd.

Zitten er serieuze nadelen aan de 3GS?
Geschikt of Ongeschikt? ;)

Zelf heb ik een Nokia E71 van de zaak, dus erg veel hulp ben ik niet :P
Ik zit eigenlijk voor mezelf ook naar een 3GS te kijken. Ik bel bijna nooit mobiel, maar vindt het wel handig om onderweg een beetje te surfen. Op mijn iPad speel ik weleens Drawsome en Angry Birds, maar da's minder belangrijk.
Hoe snel is de 3GS met bv. Google maps of de tool die Apple er zelf op heeft, werkt dat allemaal een beetje lekker? Ik kan me herinneren dat de 3 of de 3GS zo langzaam werd na een bepaalde iOS update, is daar nog steeds sprake van? Ik wil wel een iPhone, maar niet gelijk zo'n €500 neerleggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 02-04-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan een 3 zou ik uberhaupt niet meer beginnen. Koop dan gewoon een tweedehandse 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
3GS, is nog steeds een prima telefoon hoor, niet bepaald traag te noemen. een 3G daar in tegen is een super trage telefoon die geen updates meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Roeligan schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:39:
nu.nl nog steeds niet in de appstore.... vindt het echt vaag!
Je gebeden zijn verhoord, de app is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:04
kipneck schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:40:
3GS, is nog steeds een prima telefoon hoor, niet bepaald traag te noemen. een 3G daar in tegen is een super trage telefoon die geen updates meer krijgt.
Daar ben ik het niet mee eens. De 3GS is er sinds 2009. Toen kwam iOS 3.0, en we zijn nu ondertussen bij 5.1 aanbeland, en je merkt gewoon dat het allemaal stuk-ken trager loopt dan tevoren. Veel crashes, lang wachten.. Niet soepel gewoon.

De iPhone 2G ging van iOS 1 tot iOS 3, de 3G ging van iOS 2 tot iOS 4, dus dan zou dit de laatste serie updates zijn voor de 3GS.

Dus beter ga je in elk geval voor de iPhone 4. Dat gaat in elk geval een generatie langer mee, en het is al wat sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hm... 4 of 4s lijkt me met komende updates wel verstandig dan. Siri lijkt me eigenlijk ook wel leuk :) Ik heb het iPhone abonnemententopic inmiddels gevonden, maar wat is dat nog een klus op zich zeg, abonnement uitzoeken. Ik bel en sms bijna nooit (zeg beide 10-20 x per maand), maar wil wel kunnen surfen. Eens kijken of het voordeliger is een abbo te nemen of een los toestel + sim only. Wil in ieder geval niet die lease-aanbieding van, ik dacht, Hi. Rare manier van adverteren hebben die telecom providers, in grote letters een lage prijs en dan dat dat alleen voor 6 of 12 maanden is. Blijft lastig rekenen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dancing_Animal op 02-04-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

jelle. schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:14:
[...]

Je gebeden zijn verhoord, de app is weer terug.
Ik zag het vanmiddag al :) Thx iig ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk mogelijk om de metalen strip te vervangen van de 4/4S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:54
nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door SquareOne op 02-04-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:09:
Is het eigenlijk mogelijk om de metalen strip te vervangen van de 4/4S?
Dat kant. Kost wel behoorlijk wat moeite. Uurtje werk als je het aan durft om aan je iPhone te sleutelen. Alle onderdelen moeten los en eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:10:
[...]

Dat kant. Kost wel behoorlijk wat moeite. Uurtje werk als je het aan durft om aan je iPhone te sleutelen. Alle onderdelen moeten los en eruit.
Dank!

Ik kan het niet zo snel vinden, weet jij een site waar dat te bestellen is? Ik ben zelf vrij handig en met wat tutorials/secuur werken moet het wel lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Wellicht is het al een keer langsgekomen. Maar ik wilde het toch even met jullie delen! Ik had mijn 4S op 21-3 gekocht, nu een paar weken later liep de batterij leeg gelijk met de klok (bij wijze van).

Op internet had ik gelezen dat dit verholpen kon worden door een fabrieksreset en daarna een back up terug zetten. Dit heeft helaas niet geholpen :(
Vervolgens ben ik naar de mac store op leidse plein (A'dam) gegaan, en liep een 15 min later weer naar buiten met een nieuwe iPhone. (Credits daarvoor!) Eenmaal thuis aangekomen heb ik wederom de back-up terug gezet, en ja hoor... Weer een 4S die bijzonder snel leeg liep. Na wat verder speurwerk op Google ben ik erachter gekomen dat dit door push berichten zou kunnen komen. Bij berichtgeving heb ik alle niet nodige meldingen uitgezet (nu.nl, spellen, linkedin, Game Center).

Daarnaast had ik gelezen dat het wel is kon helpen als je je email accounts zou verwijderen en opnieuw instellen, na dit gedaan te hebben kwam ik erachter dat dit toch niet geholpen had...
Nu is het zo dat ik enkel Gmail gebruik, ik heb dus de Gmail app gedownload en gebruik die nu ipv de mail app van apple zelf.

Ik ben nu een half uur wakker en heb mn iPhone ook een half uur van de lader, en hij is nog geen procent verloren! Lijkt erop dat het nu wel goed werkt dus :D

Enkel vind ik het wel typisch dat apple dit niet goed regelt... Het is namelijk een software fout waar je veel op internet over leest, hopen dat ze dit bij de volgende update fixxen. Dan kan ik namelijk mn HvA mail gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel overweeg ik een 4S aan te schaffen. Echter heb ik nog een abbo bij Tele2 maar erger me scheel aan het Samsung Jet toestel wat er bij hoort.

In praktijk zou ik een los toestel kunnen kopen. Dit zou dan moeten werken i.c.m. met mijn Tele 2 abonnement? Kan iemand me vertellen of dat zo is? Dan kan ik over op Sim Only mocht dat abonnement weer verlopen zijn.

Groet,
Joris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:22:
Momenteel overweeg ik een 4S aan te schaffen. Echter heb ik nog een abbo bij Tele2 maar erger me scheel aan het Samsung Jet toestel wat er bij hoort.

In praktijk zou ik een los toestel kunnen kopen. Dit zou dan moeten werken i.c.m. met mijn Tele 2 abonnement? Kan iemand me vertellen of dat zo is? Dan kan ik over op Sim Only mocht dat abonnement weer verlopen zijn.

Groet,
Joris.
Als je gewoon een simlock vrije iPhone koopt kun je gewoon de simkaart verwisselen van de samsung naar de iPhone (eerst even vervangen door een micro-sim natuurlijk, kan gewoon bij je provider). Bij het afsluiten van een nieuw abonnement kies je gewoon voor een sim-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mdehoog schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:50:
[...]
Vervolgens ben ik naar de mac store op leidse plein (A'dam) gegaan
[...]
Had je daar je telefoon ook gekocht? Of online bij Apple?

Ik heb gisterenavond de telefonische support van Apple gebeld met de mededeling dat m'n batterij te snel naar m'n zin leegloopt. Medewerker vertelde me dat ik echt nieuwe installatie moet doen zonder back-up terug te zetten (reservekopie neem ik aan).

Met tegenzin gedaan en blijkt nu dat de telefoon rechtevenredig met de klok leegloopt.
Vanmorgen, terwijl ik vannacht alleen geslapen heb:
Batterij 63%
Gebruik 8 uur 30 minuten
Stand-by 8 uur 43 minuten

Dit heeft aangehouden tot ongeveer halverwege de dag. Nu loopt de batterij wat minder snel leeg.

Ik was het echter zat en heb alsnog Apple gebeld dat het nu nog erger is geworden.
Telefonist (andere dan gisteren) zei nu opeens dat ik Apple Care en weet ik al moet aanschaffen als ik telefonische ondersteuning wil.

Zit waarschijnlijk niets anders op dan opsturen? Iemand ervaringen hoe dat gaat? Telefoon lang kwijt? Hoe lang duurt zo'n grapje? Kans dat ze 'm zomaar terugsturen met de mededeling gebruikschade? Vandaar dat ik me afvraag of ik ook naar Apple Amsterdam kan eventueel.
Bovendien kan je op het veld waar je probleem kan invullen maar 250 tekens(!) kwijt, beetje weinig!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hoe oud is dat ding, dat ze beginnen te zaniken over Apple Care? Ik zou lekker naar het Leidseplein gaan en als ze je daar niet willen helpen dat ding gewoon tegen de etalageruit of tegen die glazen trap van ze aanflikkeren. Zal ze leren.
Weer even serieus:
Ik heb vroeger vaker telefonisch met die gasten overhoop gelegen omdat de acceleratormeterdingen van m'n touch ineens raar gingen doen. Toen dat allemaal niet hielp mailtje naar Steve gestuurd en binnen notime stond er iemand op de stoep om de oude touch op te halen en weer even later een ander te brengen. Het kan wel, maar je moet er heel wat voor doen. Zo extreem, die service van Apple af en toe. Soms lijken ze mensen helemaal niet te willen helpen, dan lees je weer verhalen van mensen die hun gebarsten iPhone zo omrulen in de winkel voor een nieuwe.

[ Voor 55% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-04-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Als je 'm online bij Apple hebt gekocht kun je gewoon naar de Apple Store in Amsterdam. Dan ruilen ze hem waarschijnlijk direct om bij de Genius Bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik zie het nu (pas) inderdaad ook op de site van Apple.
Klinkt allemaal wat flexer dan opsturen (en eventuele bijkomende verzendproblemen).

iPhone heb ik direct gekocht na release. Dus zit nu zo'n 2 maanden over 90 dagen heen.
Woon zelf in midden van NL, dus even een tripje naar Amsterdam plannen. Ik zie op internet dat je moet reserveren voor die Genius Bar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Dancing_Animal schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:53:
Hoe oud is dat ding, dat ze beginnen te zaniken over Apple Care? Ik zou lekker naar het Leidseplein gaan en als ze je daar niet willen helpen dat ding gewoon tegen de etalageruit of tegen die glazen trap van ze aanflikkeren. Zal ze leren.
Ik heb vroeger vaker telefonisch met die gasten overhoop gelegen omdat de acceleratormeterdingen van m'n touch ineens raar gingen doen. Toen dat allemaal niet hielp mailtje naar Steve gestuurd en binnen notime stond er iemand op de stoep om de oude touch op te halen en weer even later een ander te brengen. Het kan wel, maar je moet er heel wat voor doen. Zo extreem, die service van Apple af en toe. Soms lijken ze mensen helemaal niet te willen helpen, dan lees je weer verhalen van mensen die hun gebarsten iPhone zo omrulen in de winkel voor een nieuwe.
Door mensen zoals jouw gaat Nederland ten onder. Wees eens wat minder agressief man. Wat schiet je ermee op met je gedrag?! Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
alwaysleft schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:34:
[...]

Door mensen zoals jouw gaat Nederland ten onder. Wees eens wat minder agressief man. Wat schiet je ermee op met je gedrag?! Niks
Geintje joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:09
Cheesy schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:04:
Ik zie het nu (pas) inderdaad ook op de site van Apple.
Klinkt allemaal wat flexer dan opsturen (en eventuele bijkomende verzendproblemen).

iPhone heb ik direct gekocht na release. Dus zit nu zo'n 2 maanden over 90 dagen heen.
Woon zelf in midden van NL, dus even een tripje naar Amsterdam plannen. Ik zie op internet dat je moet reserveren voor die Genius Bar :)
Probeer het anders eens zonder (of andere) sim-kaart. Ik had exact hetzelfde probleem, gebruik liep evenredig op als stand-by.
Ik heb toen de sim-kaart vervangen (nieuwe aangevraagd) en het probleem was ineens als sneeuw voor de zon verdwenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Cheesy schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:46:
[...]

Had je daar je telefoon ook gekocht? Of online bij Apple?

Ik heb gisterenavond de telefonische support van Apple gebeld met de mededeling dat m'n batterij te snel naar m'n zin leegloopt. Medewerker vertelde me dat ik echt nieuwe installatie moet doen zonder back-up terug te zetten (reservekopie neem ik aan).

Met tegenzin gedaan en blijkt nu dat de telefoon rechtevenredig met de klok leegloopt.
Vanmorgen, terwijl ik vannacht alleen geslapen heb:
Batterij 63%
Gebruik 8 uur 30 minuten
Stand-by 8 uur 43 minuten

Dit heeft aangehouden tot ongeveer halverwege de dag. Nu loopt de batterij wat minder snel leeg.

Ik was het echter zat en heb alsnog Apple gebeld dat het nu nog erger is geworden.
Telefonist (andere dan gisteren) zei nu opeens dat ik Apple Care en weet ik al moet aanschaffen als ik telefonische ondersteuning wil.

Zit waarschijnlijk niets anders op dan opsturen? Iemand ervaringen hoe dat gaat? Telefoon lang kwijt? Hoe lang duurt zo'n grapje? Kans dat ze 'm zomaar terugsturen met de mededeling gebruikschade? Vandaar dat ik me afvraag of ik ook naar Apple Amsterdam kan eventueel.
Bovendien kan je op het veld waar je probleem kan invullen maar 250 tekens(!) kwijt, beetje weinig!?
Heb m bij de t-mobile winkel op t Rokin vandaan (adam ;) ), maar ik heb t maar gewoon geprobeerd! Heb wel netjes een bon meegekregen dat hij bij apple omgeruild is voor een nieuwe, zodat ik daarmee naar t-mobile kan gaan voor garantie :)

k heb nu bijzonder weinig last van een batterij die leeg loopt! Echter moet ik toegeven dat het bij die eerste ook pas na 1.5 week kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:02
alwaysleft schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:34:
[...]

Nederland gaat juist ten onder aan dat geknuffel en getheedrink. Props voor Dancing_animal. Knopen doorhakken, met je vuist op tafel rammen en gaan met die banaan! BAM!

Ik liet mijn telefoon iPhone 4 vallen en toen ik hem probeerde op te vangen sloeg ik hem alleen maar hard naar beneden op de tafel... resultaat... geen krasje. Of ik heb veel geluk gehad, of de kwaliteit valt toch best mee.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
EDIT: Heb hem al hersteld.

[ Voor 105% gewijzigd door Conscience NL op 05-04-2012 20:02 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds iOS 5.1 valt mijn iPhone uit bij een accu percentage van 5-10%. Voorheen (iOS 5) was dit netjes bij 1%, wat ook logisch is.

Meer mensen die hier last van hebben? Er valt geen peil op te trekken op deze manier wanneer mijn toestel uitvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
AT&T gaat nu iPhones unlocken die klaar zijn met een contract en in goede verhouding staan met de provider (geen achterstallige betalingen dus). Nu heb ik in juli 2010 mijn iPhone 4 met een AT&T simlock gekocht. Enige wat ik nodig heb is iemand die een AT&T-account heeft en mijn telefoon zou willen aanmelden bij AT&T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:53:
Ik zou lekker naar het Leidseplein gaan en als ze je daar niet willen helpen dat ding gewoon tegen de etalageruit of tegen die glazen trap van ze aanflikkeren. Zal ze leren.
Been there done that. Zonder iPhone door die mooie ruiten heen te gooien overigens.
Super, wat een personeel loopt daar. Perfect geholpen ook! Medewerker van de Genius Bar legde direct m'n iphone aan een diagnoseapparaat (niet gezien). Vervolgens kwam hij terug met de mededeling dat niet alleen m'n batterij zwak is, maar dat het gecompliceerder ligt. Waarschijnlijk softwarematig of combinatie met moederbord. Nieuwe iPhone had 'ie al naast zich liggen en even netjes afgehandeld.
Op mijn vraag wat er met de 'kapotte' iPhone gaat gebeuren, zei hij dat die wordt opgestuurd naar de fabriek waar ze 'm gaan analyseren. Vervolgens worden de bruikbare onderdelen er uit gehaald en verwerkt in nieuwe apparaten.

Bijkomend voordeel: ben nu ook de krasjes kwijt die m'n iPhone opliep op een betonvloer in een parkeergarage in Parijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 12:23
Zijn er al mensen die met succes een nieuw toestel hebben gekregen na 1 jaar? De sleep/wake knop van mn Iphone is lam. Ben 2 weken terug al bij Apple Store op het Leidseplein geweest. Als ik binnen het jaar was gekomen had ik zo een nieuwe gekregen zeiden ze. Toen ik in de trein terug naar huis zat, werd net bekend dat apple de garanties gaat aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
M.C. schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:32:
Zijn er al mensen die met succes een nieuw toestel hebben gekregen na 1 jaar? De sleep/wake knop van mn Iphone is lam. Ben 2 weken terug al bij Apple Store op het Leidseplein geweest. Als ik binnen het jaar was gekomen had ik zo een nieuwe gekregen zeiden ze. Toen ik in de trein terug naar huis zat, werd net bekend dat apple de garanties gaat aanpassen...
Dat gaat niet gebeuren, Apple heeft namelijk niets veranderd. Ik snap ook niet waarom de media dit rapporteert. Het enige wat Apple heeft gedaan is een pagina op de website gezegd waarbij Apple zegt dat je na een jaar de garantie maar moet gaan zien te verhalen op de verkoper (wat altijd al zo was). Het enige wat Apple gedaan heeft is een pagina gemaakt waarop ze zeggen dat je als consument dikke vette pech hebt, verder niets. Gek genoeg is dit volkomen anders in de media terechtgekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 08-04-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

nvm eigenlijk...

[ Voor 98% gewijzigd door Roeligan op 08-04-2012 14:36 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Ik zie net op groupdeal een simpele iphone-dock + oordopjes staan en denk erover om hem te bestellen. Maar nu vraag ik me af of het slecht is voor de batterij als hij constant in de dock aan het opladen is. Of maakt dat niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
bartos88 schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:06:
Ik zie net op groupdeal een simpele iphone-dock + oordopjes staan en denk erover om hem te bestellen. Maar nu vraag ik me af of het slecht is voor de batterij als hij constant in de dock aan het opladen is. Of maakt dat niets uit?
Maakt niet veel uit.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar ik het best een Iphone kan kopen?
Dit i.v.m. garantie etc?

Gr,
Joris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:13:
Kan iemand mij vertellen waar ik het best een Iphone kan kopen?
Dit i.v.m. garantie etc?

Gr,
Joris.
www.apple.nl/store

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
me_mrtn schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:24:
AT&T gaat nu iPhones unlocken die klaar zijn met een contract en in goede verhouding staan met de provider (geen achterstallige betalingen dus). Nu heb ik in juli 2010 mijn iPhone 4 met een AT&T simlock gekocht. Enige wat ik nodig heb is iemand die een AT&T-account heeft en mijn telefoon zou willen aanmelden bij AT&T.
Voor mijn eigen iPhone heb ik gewoon gebeld met het internationale nummer van AT&T (je kan dit nummer gratis bellen met Skype). Kreeg een vriendelijk meisje aan de telefoon en heeft mij goed geholpen. Heb nu een casenummer gekregen, en een uiterste datum van 17 april. Van wat ik op internet lees kan het echter vrij snel gaan. Duimen maar dus!

Later heb ik het ook nog geprobeerd met de iPhone van mijn vader, weer gebeld, maar dit keer waren ze niet zo behulpzaam. Uiteindelijk nog een paar keer gebeld, maar weer geen succes. Het is dus een beetje een hit & miss met wie je aan de lijn krijgt en of ze zin hebben om je te helpen.
De globat webchat hoef je in ieder geval niet meer te proberen, deze hebben niet de mogelijkheid om iPhones te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
VeeGee schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:39:
[...]

Voor mijn eigen iPhone heb ik gewoon gebeld met het internationale nummer van AT&T (je kan dit nummer gratis bellen met Skype). Kreeg een vriendelijk meisje aan de telefoon en heeft mij goed geholpen. Heb nu een casenummer gekregen, en een uiterste datum van 17 april. Van wat ik op internet lees kan het echter vrij snel gaan. Duimen maar dus!

Later heb ik het ook nog geprobeerd met de iPhone van mijn vader, weer gebeld, maar dit keer waren ze niet zo behulpzaam. Uiteindelijk nog een paar keer gebeld, maar weer geen succes. Het is dus een beetje een hit & miss met wie je aan de lijn krijgt en of ze zin hebben om je te helpen.
De globat webchat hoef je in ieder geval niet meer te proberen, deze hebben niet de mogelijkheid om iPhones te unlocken.
Jup, ik heb het via Skype gedaan, zie de post hier: me_mrtn in "[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bah.
iPhone vorige week omgeruild bij de Apple Store.
Nu stoort echter de hoofdtelefoonuitgang. Bij de minste beweging is een volumeverschil hoorbaar. Op sommige moment is het geluid bijna mono i.p.v. stereo. Getest met meerdere hoofdtelefoons/dopjes.
Is dit een bekend probleem? Kan ik zeker weer naar Amsterdam :(

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 12-04-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een iphone besteld bij de apple store :) Nu maar hopen dat die begin volgende week binnen is!

Toch wat meer zekerheid dan bij een winkel waar ze moeilijk doen over garanti voor in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:38:
Heb een iphone besteld bij de apple store :) Nu maar hopen dat die begin volgende week binnen is!

Toch wat meer zekerheid dan bij een winkel waar ze moeilijk doen over garanti voor in de toekomst.
Je had 'm in dat geval ook kunnen kopen bij de Apple Store in Amsterdam. Leuk ding om een keer geweest te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik videos converteren moet en met welk gratis progamma ik dat het beste kan doen,zodat ik gebruik maar van heel het scherm,en niet van die zwarte balken boven en onder heb?
3,5inch is al niet bijster groot,en als je dan ook nog een deel niet gebruikt,zuigt dat big time.
Thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
OS ? Handbrake voor mac werkt sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu sinds kort een iphone, kan ik met een dergelijke app zoals airplayer gemakkelijk video's streamen en ook foto's bekijken?(laad die de foto's ook snel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:21
Mijn voedingsadapter is stuk. Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb geen zin om mijn iPhone x-aantal dagen kwijt te zijn. Kan ik gewoon naar een APR gaan en de adapter omruilen?

iPhone vorige week vrijdag gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Apple store Amsterdam helpen ze je direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
Cheesy schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:26:
Apple store Amsterdam helpen ze je direct.
Ik ben een Belg, maar dat kon je niet weten, toch bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
tato schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:31:
[...]

Ik ben een Belg, maar dat kon je niet weten, toch bedankt. :)
Ah, geen Stores in België? Alsnog zou je naar Amsterdam of een store in Frankrijk/Duitsland mogen.
Of even naar de winkel waar je 'm gekocht hebt... maar dat zou wat langer kunnen duren ja.

Wat ik zou doen is even bellen naar Apple. Als het alleen je voedingsadapter is heb je zo kans dat ze een nieuwe sturen. Dat lijkt me ook voor hun goedkoper.

[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 16-04-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
tato schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:08:
Mijn voedingsadapter is stuk. Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb geen zin om mijn iPhone x-aantal dagen kwijt te zijn. Kan ik gewoon naar een APR gaan en de adapter omruilen?

iPhone vorige week vrijdag gekocht.
Als je hem vorige week vrijdag hebt gekocht, is de kans groot dat je adapter nog in de DOA-periode valt. In dat geval wordt ie direct omgeruild in de winkel. Maar dat is helemaal afhankelijk van de voorwaarden van de bewuste APR en ze zijn wat dat betreft niets verplicht (in Nederland in ieder geval niet).

Als ik jou was zou ik even bellen naar die APR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Sinds de laatste update doet het geluid het niet meer van de iPhone wat betreft de ringtones, SMS geluidjes, Siri etc. Met bellen hoor ik mensen prima en als er oordopjes in zitten doen alle geluidjes het ook.
Het lijkt dus alsof de speakers het niet meer doen.

Via google zag ik dat meer mensen hier last van hebben en wordt aangeraden om de iPhone te resetten, restoren etc, maar niks van dit alles helpt. Het lijkt erop dat er niks anders op zit dan de iPhone op te laten sturen voor reparatie. Zijn er meer mensen hier bij wie dit is voorgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 16:23
Van de een op de andere dag werkt mijn lockbutton op mijn iPhone 4 minder goed. Hij 'klikt' niet echt meer, maar je moet hem gewoon een beetje in drukken. Moeilijk zo uit te leggen, maar heel erg irritant. Aangezien je die knop natuurlijk constant gebruikt.

Iemand hier ervaring mee? En wat mijn kans is op reparatie/vervanging? iPhone is 1,5jaar oud, met abonnement van T-Mobile. Ik heb dan toch nog garantie?

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:21
Ratjetoe92 schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:46:
Van de een op de andere dag werkt mijn lockbutton op mijn iPhone 4 minder goed. Hij 'klikt' niet echt meer, maar je moet hem gewoon een beetje in drukken. Moeilijk zo uit te leggen, maar heel erg irritant. Aangezien je die knop natuurlijk constant gebruikt.

Iemand hier ervaring mee? En wat mijn kans is op reparatie/vervanging? iPhone is 1,5jaar oud, met abonnement van T-Mobile. Ik heb dan toch nog garantie?
Dat is sowieso een hardware matig probleem, als je hem niet er op hebt laten vallen etc..
Toen ik mijn 4 nog had, is deze als nieuw vervangen bij een zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
VeeGee schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:39:
[...]

Ik heb zelf het volgende gedaan : mail gestuurd naar icare3@amcustomercare.att-mail.com met mn IMEI & Serie Nr + Aankoopdatum. Ik kreeg automatisch een mail terug dat ie per direct simlock vrij is...Soms vragen ze ook om een kopie van de factuur. Voor meer detail zie hier : http://www.iphoneclub.nl/...r-abonnement-simlockvrij/.

Net als bellen is dit ook een beetje hit&miss ik zo de reacties lees. Eerst kreeg ik namelijk reactie dat ik niet in aanmerking kwam. Toen vroeg ik wanneer dan wel en voila! hij was simlockvrij. Ik moest wel na het restoren van fabrieksinstellingen een AT&T simkaart erinsteken voordat ie simlock vrij was...

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
Ik wil een iPhone 4 van iemand overnemen, hoe kan ik zien of deze niet gejailbreakt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Albert020 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:42:
Ik wil een iPhone 4 van iemand overnemen, hoe kan ik zien of deze niet gejailbreakt is ?
Kijken of er Cydia op staat. Staat het er op, dan is ie gejailbreakt. Ontbreekt het, dan weet je in ieder geval dat ie op dat moment niet is gejailbreakt. Om te controleren of de telefoon in het verleden is gejailbreakt, zou je de iPhone opnieuw moeten jailbreaken en kijken naar de SHSH-blobs uit het verleden. Wat maakt het eigenlijk uit dat een telefoon gejailbreakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
me_mrtn schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:45:
[...]

Kijken of er Cydia op staat. Staat het er op, dan is ie gejailbreakt. Ontbreekt het, dan weet je in ieder geval dat ie op dat moment niet is gejailbreakt. Om te controleren of de telefoon in het verleden is gejailbreakt, zou je de iPhone opnieuw moeten jailbreaken en kijken naar de SHSH-blobs uit het verleden. Wat maakt het eigenlijk uit dat een telefoon gejailbreakt is?
Maakt niet uit, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
4S camera op vakantie eens een beetje aan het testen en sjezus, wat is dat ding eigenlijk belachelijk goed _/-\o_

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:17:
4S camera op vakantie eens een beetje aan het testen en sjezus, wat is dat ding eigenlijk belachelijk goed _/-\o_
Ik heb op mjin vakanties altijd een DSLR en een compact mee.....maar 90% is geschoten met de 4S 8)7 _/-\o_

Alleen de batterij gaat dan als een idioot :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Kom op hetzelfde uit nu: DSLR alleen nog gebruikt voor donkere foto's binnen.
4S heb ik op airplane mode staan, dan gaat ie wel lang mee voor foto's :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
me_mrtn schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:45:
[...]
Nouja Cydia hoeft er niet op te staan voor een jailbreak, er zijn ook wat alternatieven die je kan gebruiken. Of je kan jailbreaken en Cydia niet installeren, al heeft dat niet zo vreselijk veel nut.

Maar wat je zegt, als ik een tweedehands iPhone koop (nu al 2 keer gedaan) dan doe ik natuurlijk als allereerste een volledige DFU Mode restore om hem helemaal schoon te maken. Let wel dat je daarmee wel een eventueel onofficieel verwijderde simlock weer terug krijgt :) Je weet nooit wat er allemaal aan verknoeid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
GekkePrutser schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:22:
[...]

Nouja Cydia hoeft er niet op te staan voor een jailbreak, er zijn ook wat alternatieven die je kan gebruiken. Of je kan jailbreaken en Cydia niet installeren, al heeft dat niet zo vreselijk veel nut.

Maar wat je zegt, als ik een tweedehands iPhone koop (nu al 2 keer gedaan) dan doe ik natuurlijk als allereerste een volledige DFU Mode restore om hem helemaal schoon te maken. Let wel dat je daarmee wel een eventueel onofficieel verwijderde simlock weer terug krijgt :) Je weet nooit wat er allemaal aan verknoeid is.
TinyUmbrella submit/haalt niet altijd de SHSH-blobs van Cydia. Is gewoon de meest zekere keus als je het zeker wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
Cheesy schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:45:
[...]
Ah, geen Stores in België? Alsnog zou je naar Amsterdam of een store in Frankrijk/Duitsland mogen.
Of even naar de winkel waar je 'm gekocht hebt... maar dat zou wat langer kunnen duren ja.

Wat ik zou doen is even bellen naar Apple. Als het alleen je voedingsadapter is heb je zo kans dat ze een nieuwe sturen. Dat lijkt me ook voor hun goedkoper.
jelle. schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:30:
[...]

Als je hem vorige week vrijdag hebt gekocht, is de kans groot dat je adapter nog in de DOA-periode valt. In dat geval wordt ie direct omgeruild in de winkel. Maar dat is helemaal afhankelijk van de voorwaarden van de bewuste APR en ze zijn wat dat betreft niets verplicht (in Nederland in ieder geval niet).

Als ik jou was zou ik even bellen naar die APR :)
Dankjewel. Ik ben juist mijn adapter gaan omruilen. Ze hebben er geen probleem van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:53
Ik heb sinds gisteren een probleem.
Ik download albums en die zet ik in iTunes en zie dat ze gewoon een album cover hebben. Als ik ze sleep naar mijn iPhone dan komt hij daar zonder album cover te staan. Hoe kan ik dit oplossen? Het lijkt alsof elke album die wel een cover heeft zonder cover op me telefoon komt te staan.

Iemand enig idee?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordenll
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2014
Weet iemand een goede app om films van mijn nas te streamen? anders moet ik mijn mbp de hele tijd aanzetten voor airvideo en daar heb ik 's avonds in m'n bed geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vraag...Ik heb mail ingesteld op mijn iPhone. Ik krijg de mail binnen en kan ook mail versturen. Wanneer ik echter mijn laptop aanzet en Outlook opstart, dan kan ik geen mail versturen. Ontvangen werkt wel meteen. Pas wanneer ik mijn iPhone helemaal uitzet kan ik pas weer mail via Outlook versturen.
Ik heb ook d.m.v 2xhome indrukken alle draaiende apps handmatig afgesloten, maar dat werkte niet.

Eigenlijk best irritant en ik weet haast zeker dat het zo niet hoort. Maar wat zou ik anders moeten instellen op ofwel de iPhone ofwel Outlook waardoor ik gewoon volledig van Outlook gebruik kan maken terwijl ik ook gebeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Laatst online: 10-09 19:01
Vraagje,
Ik heb hier een iPhone 3GS met firmware 5.0.1, dat ding is zo traag als iets dus wil ik hem downgraden. Hij is nooit ge-jailbreakt dus ik heb geen SHSH blobs. Welke versie kan ik er het beste opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Hoe gaat het vandaag de dag, met iOS 5.1, met de batterijduur van een iPhone 3GS?
Ik lees de meest dramatische verhalen, maar die zijn allemaal van lang geleden met versie 3 van het OS. Ben benieuwd hoe het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

cordenll schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:44:
Weet iemand een goede app om films van mijn nas te streamen? anders moet ik mijn mbp de hele tijd aanzetten voor airvideo en daar heb ik 's avonds in m'n bed geen zin in.
Plex gebruik ik nu een week, ben heel tevreden.
SvMp schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:59:
Hoe gaat het vandaag de dag, met iOS 5.1, met de batterijduur van een iPhone 3GS?
Ik lees de meest dramatische verhalen, maar die zijn allemaal van lang geleden met versie 3 van het OS. Ben benieuwd hoe het nu is.
Hier geen problemen. Niet slechter dan mijn 4S en ik heb ze alletwee. Wel waar mogelijk bluetooth en locatievoorzieningen uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Azqi op 22-04-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Ik heb sinds 2 dagen een probleem met de batterij van mijn iPhone 4, die loopt ineens supersnel leeg. In één nacht, circa 8 uur, is de batterij van 90% naar 0 gegaan, terwijl de telefoon alleen maar 'standby' stond. Wel staat wifi altijd aan, maar volgens mijn heb ik niet echt apps die altijd 'bezig' zijn. (facebook staat niet aan in mijn berichtencentrum). 3G staat ook uit, dus daar ligt het niet aan, evenals bluetooth.
Ik heb de iphone ook een dag laten liggen in een appartement zonder wifi en zonder 3G aan, en ook toen liep hij in 3 uur tijd leeg van 100% naar 49%. En dat dus allemaal zonder dat ik de telefoon gebruikte.
Ik las dat versie 5.1 voor battery drain kan zorgen en dan is de kans dus groot dat het een software probleem is. Wel heb ik 5.1 er al een tijdje op staan en tot nu toe nooit problemen mee gehad.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen of te achterhalen wat het probleem precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ik denk er over om een iPhone 3GS te kopen (goedkope aanbieding en meer heb ik niet nodig). Enige punt van twijfel is wat ik lees over batterijen. Ik lees dat mensen de telefoon een paar keer gebruiken, en dat dan de batterij al leeg is. Is dat normaal? Elke dag opladen vind ik prima, maar het moet niet zo zijn dat ik een webpagina bezoek dat ik gelijk 10% van de batterij kwijt ben. Als ik de verhalen mag geloven is zo'n ding amper bruikbaar. Alleen met standby haal je het einde van de dag. Dat kan nooit de bedoeling zijn van een smartphone.

[ Voor 17% gewijzigd door SvMp op 22-04-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Mr_Size schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:39:
Ik heb sinds 2 dagen een probleem met de batterij van mijn iPhone 4, die loopt ineens supersnel leeg. In één nacht, circa 8 uur, is de batterij van 90% naar 0 gegaan, terwijl de telefoon alleen maar 'standby' stond. Wel staat wifi altijd aan, maar volgens mijn heb ik niet echt apps die altijd 'bezig' zijn. (facebook staat niet aan in mijn berichtencentrum). 3G staat ook uit, dus daar ligt het niet aan, evenals bluetooth.
Ik heb de iphone ook een dag laten liggen in een appartement zonder wifi en zonder 3G aan, en ook toen liep hij in 3 uur tijd leeg van 100% naar 49%. En dat dus allemaal zonder dat ik de telefoon gebruikte.
Ik las dat versie 5.1 voor battery drain kan zorgen en dan is de kans dus groot dat het een software probleem is. Wel heb ik 5.1 er al een tijdje op staan en tot nu toe nooit problemen mee gehad.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen of te achterhalen wat het probleem precies is?
[iPhone 4] Plotseling leeglopende batterij, continue gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

SvMp schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:38:
Ik denk er over om een iPhone 3GS te kopen (goedkope aanbieding en meer heb ik niet nodig). Enige punt van twijfel is wat ik lees over batterijen. Ik lees dat mensen de telefoon een paar keer gebruiken, en dat dan de batterij al leeg is. Is dat normaal? Elke dag opladen vind ik prima, maar het moet niet zo zijn dat ik een webpagina bezoek dat ik gelijk 10% van de batterij kwijt ben. Als ik de verhalen mag geloven is zo'n ding amper bruikbaar. Alleen met standby haal je het einde van de dag. Dat kan nooit de bedoeling zijn van een smartphone.
Ik had destijds met iOS 3 en iOS 4 prima battery life. Maar we zitten inderdaad ondertussen al op iOS 5.

Als ik jou was, zou ik voor een iPhone 4 gaan. Die zal waarschijnlijk nét iets meer kosten, maar het lijkt me zeker de moeite waard. De iPhone 4 heeft superieure battery life ten opzichte van de iPhone 3GS, maar s daarnaast ook een stuk krachtiger en de software draait er veel soepeler op. En niet te vergeten: je hebt dan meteen een veel betere camera, een véél beter scherm, tweede microfoon voor beter geluid en de iPhone 4 zal zeker nog wel een software update krijgen naar iOS 6 later dit jaar, de iPhone 3GS misschien wel, misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
De iPhone 4 is mij te duur, het scheelt nogal. En het enige wat ik doe is wat treintijden-apps uit verschillende landen gebruiken en browsen. Android vind ik niets, de iPhone spreekt mij aan. Camera's, games e.d. gebruik ik niet. Maar de basis functies met internet, sms en bellen moeten wel zodanig werken dat je met normaal gebruik het einde van de dag haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wat verwachten (en hopen) jullie eigenlijk van de volgende iPhone? Ik verwacht eerlijk gezegd niet té veel, ik denk dat ze namelijk vooral focussen op het nieuwe design (die er zeker zal komen) en de LTE functionaliteit (wat big is in de VS).

Ik hoop eigenlijk dat ze er een gigantisch krachtige batterij instoppen. Kijk bijvoorbeeld Nasr de Droid Razr Maxx. Een apparaat met LTE, een Super AMOLED Plus scherm (die in het algemeen meer verbruiken dan het LCD scherm van de iPhone) en hij is dunner dan de iPhone 4S: en toch kan je bijna 24 uur lang achter elkaar op een LTE netwerk bellen.
http://www.motorola.com/C...MOTOROLA-US-EN.alt#anchor

Ik zal zometeen eens mijn 'ideale' iPhone posten, en tegelijkertijd wat ik verwacht later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

SvMp schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:12:
De iPhone 4 is mij te duur, het scheelt nogal. En het enige wat ik doe is wat treintijden-apps uit verschillende landen gebruiken en browsen. Android vind ik niets, de iPhone spreekt mij aan. Camera's, games e.d. gebruik ik niet. Maar de basis functies met internet, sms en bellen moeten wel zodanig werken dat je met normaal gebruik het einde van de dag haalt.
Hoeveel scheelt het dan? De iPhone 4 verslaat namelijk echt op alle vlakken de 3GS. Ik denk dat je bij de 3GS nu moet uitgaan van ongeveer 4 uur gebruik (dat is dus echt gebruik met het scherm aan - bellen, waarbij het scherm uitstaat, kan wel langer). De iPhone 4 ongeveer vijf tot zes uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Uniciteit schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:15:
Wat verwachten (en hopen) jullie eigenlijk van de volgende iPhone? Ik verwacht eerlijk gezegd niet té veel, ik denk dat ze namelijk vooral focussen op het nieuwe design (die er zeker zal komen) en de LTE functionaliteit (wat big is in de VS).

Ik hoop eigenlijk dat ze er een gigantisch krachtige batterij instoppen. Kijk bijvoorbeeld Nasr de Droid Razr Maxx. Een apparaat met LTE, een Super AMOLED Plus scherm (die in het algemeen meer verbruiken dan het LCD scherm van de iPhone) en hij is dunner dan de iPhone 4S: en toch kan je bijna 24 uur lang achter elkaar op een LTE netwerk bellen.
http://www.motorola.com/C...MOTOROLA-US-EN.alt#anchor

Ik zal zometeen eens mijn 'ideale' iPhone posten, en tegelijkertijd wat ik verwacht later dit jaar.
Je haalt wel wat dingen door elkaar hier. LTE in Amerika is niet het "echte" LTE zoals we allemaal willen, maar gewoon HSPA+. Daarnaast is Android minder specifiek qua hardware en dus niet geoptimaliseerd (zoals Apple dat dan doet). Een AMOLED-scherm zie ik nooit verschijnen bij Apple, kleven teveel nadelen aan. LTE als in de iPad zal wel worden toegevoegd, niet met een Europees-profiel althans. Van de verbeterde accuduur ligt het er waarschijnlijk aan wanneer de iPhone wordt aangekondigd. Komt er een A9-chip in, dan waarschijnlijk wel. Met een A15-chip het omgekeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
me_mrtn schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:37:
[...]
Je haalt wel wat dingen door elkaar hier. LTE in Amerika is niet het "echte" LTE zoals we allemaal willen, maar gewoon HSPA+. Daarnaast is Android minder specifiek qua hardware en dus niet geoptimaliseerd (zoals Apple dat dan doet).
LTE in Amerika is wel degelijk dezelfde LTE die we hier krijgen hoor. Maar de term '4G' kan daar ook op HSPA+ slaan. Ik denk dat je dat bedoelt. Oh en in Amerika wordt voor voice calls nog gewoon UMTS gebruikt, omdat de Voice over LTE standaard gewoon nog niet af is. Maar de data standaard is wel al gewoon de 'echte' LTE.

Het enige verschil met de Amerikaanse LTE is de frequenties die gebruikt worden, die zijn anders dan de frequenties die hier gepland worden. Vandaar ook dat de iPad hier niet gaat werken op LTE. Zie bijvoorbeeld Wikipedia

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 22-04-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je haalt wel wat dingen door elkaar hier. LTE in Amerika is niet het "echte" LTE zoals we allemaal willen, maar gewoon HSPA+. Daarnaast is Android minder specifiek qua hardware en dus niet geoptimaliseerd (zoals Apple dat dan doet). Een AMOLED-scherm zie ik nooit verschijnen bij Apple, kleven teveel nadelen aan. LTE als in de iPad zal wel worden toegevoegd, niet met een Europees-profiel althans. Van de verbeterde accuduur ligt het er waarschijnlijk aan wanneer de iPhone wordt aangekondigd. Komt er een A9-chip in, dan waarschijnlijk wel. Met een A15-chip het omgekeerde.
Ik heb het over LTE, als in LTE chip. Jij haalt het zelf door de war: in de VS wordt zowel LTE als de laatste versie van 3G '4G' genoemd. Verizon heeft een echt LTE netwerk (en dus 4G). T-Mobile noemt het HSPA+ (3G) netwerk 4G. AT&T heeft beide: HSPA+ noemen ze 4G, maar het LTE netwerk wat al voor een deel is uitgerold ook.

HSPA+ wordt namelijk al lang ondersteunt door de iPhone 4S.

Een OLED scherm (ze zijn bijna allemaal Active Matrix) zie ik eigenlijk nog wel gebeuren. De klachten die Apple had (in 2010) waren: scherpte verlies (geen 3 subpixels), kleuren (accuraatheid) en pixeldichtheid. In de afgelopen twee á drie jaar is dit eigenlijk allemaal gefixt. De Super AMOLED Plus schermen hebben nu al drie subpixels en Samsung schijnt het probleem van hoge pixeldichtheden al te hebben overwonnen. De kleuren kunnen nog wat tweaking gebruiken, maar is ook al een stuk beter.

Je hebt het daarnaast ook fout met de Cortex A9 architectuur en Cortex A15 architectuur. De Cortex A15 architectuur is een heel stuk zuiniger. Als ze van een dual-core Cortex A9 800 MHz (A5 chip) zouden overstappen naar een dual-core Cortex A15 800 MHz chip, dan zou zo'n CPU zowel energiezuiniger zijn als krachtiger.

----------------------------------
Mijn ideale zesde generatie iPhone:

Design
- Dunner dan iPhone 4S, limiet: 5,5 mm (niet dunner want het moet niet oncomfortabel worden)
- Ik zou graag een keer Liquid Metal in actie willen zien

Retina+ display (of andere term zoals Eagles' Eyes display)
- 4.3 tot 4.5 inch display
- 1920 x 1280 resolutie
- OLED technologie (het liefst van Sony of zelf ontwikkeld door Apple)
- 120 frames per seconde (i.p.v. 60)
- Privacy Modus: beperken van kijkhoeken (dat je als gebruiker zelf de kijkhoek kan beperken)

Nieuwe generatie touchscreens
- Meer accuraat
- Lagere reactietijd/input lag (heeft ook te maken met het scherm): het liefst 1 ms (dat zou echt tof zijn want dan heb je geen vertraging tussen wat je doet en wat er op het scherm gebeurt)
- Tactical feedback van Senseg (dus geen bewegende onderdelen)

Stereo speakers
- Luider
- Beter geluid
- Stereo
- Naar voren gericht (i.p.v. naar onder)

FM radio
Ik gebruik hier nu meestal de 3G verbinding voor, maar met al die nieuwe datalimieten wordt het steeds krapper.
- Geen oortjes nodig als antenne
- Geen internet nodig
- Energiezuinig

FaceTime HD (en touch?)
- HD FaceTime (over Wi-Fi en LTE)
- Standaard FaceTime zoals we nu kennen over 3G
- FaceTime compatibiliteit met Android en Windows Phone (Apple zei in 2010 dat het open-source zou worden)
- Mogelijk touch (maak gebruik van tactical feedback): 'raak elkaar aan'

128 GB model
- Dump het 16 GB model, enkel 32, 64 en 128 GB modellen

16 megapixel camera
- Grotere cameralens (dus meer licht opvangen)
- Snel foto's nemen en weinig energie verbruik
- Video stabilizatie via hardware (en dus niet enkel software)
- 4K video opnemen (Apple zet eerste stap, zorgt ook voor veel hoge kwaliteit video voor de iPad)
- Laat gebruiker kiezen: 720p met 120 fps, 1080p met 60 fps of 4K met 30 fps
- iSlowmotion app: maak slowmotion videos (perfect voor 720p120fps)
- Lytro technologie: foto's achteraf focussen

A6 chip
- 2 GHz quad-core Cortex A15 CPU
- Quad-core PowerVR 6 series GPU
- 2 GB RAM
- Laag energieverbruik

Waterproof coating
http://www.gottabemobile....f-coating-for-the-iphone/

Batterij
- minstens 10x zo lang als nou, maar toch 10x zo snel opladen

Nou ja, dit is dus mijn ideale iPhone - het zal nog jaaarrren duren voordat al deze functionaliteiten samenkomen, maar goed, blijven dromen he - haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
GekkePrutser schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:39:
[...]

LTE in Amerika is wel degelijk dezelfde LTE die we hier krijgen hoor. Maar de term '4G' kan daar ook op HSPA+ slaan. Ik denk dat je dat bedoelt. Oh en in Amerika wordt voor voice calls nog gewoon UMTS gebruikt, omdat de Voice over LTE standaard gewoon nog niet af is. Maar de data standaard is wel al gewoon de 'echte' LTE.

Het enige verschil met de Amerikaanse LTE is de frequenties die gebruikt worden, die zijn anders dan de frequenties die hier gepland worden. Vandaar ook dat de iPad hier niet gaat werken op LTE. Zie bijvoorbeeld Wikipedia
Dat bedoel ik inderdaad, dat voice nog over UMTS gaat wist ik nog niet nee.
Uniciteit schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:51:
[...]

Ik heb het over LTE, als in LTE chip. Jij haalt het zelf door de war: in de VS wordt zowel LTE als de laatste versie van 3G '4G' genoemd. Verizon heeft een echt LTE netwerk (en dus 4G). T-Mobile noemt het HSPA+ (3G) netwerk 4G. AT&T heeft beide: HSPA+ noemen ze 4G, maar het LTE netwerk wat al voor een deel is uitgerold ook.
Jup, Verizon heeft echt LTE ja, dat klopt.
HSPA+ wordt namelijk al lang ondersteunt door de iPhone 4S.
Ja, de 4S haalt 14,4 Mbps, dat is echt niets meer tegenwoordig hé. De iPad geloof ik over de 40? Maar dat is alleen met DC-HSPA, wat er nog niet eens is in Nederland.
Een OLED scherm (ze zijn bijna allemaal Active Matrix) zie ik eigenlijk nog wel gebeuren. De klachten die Apple had (in 2010) waren: scherpte verlies (geen 3 subpixels), kleuren (accuraatheid) en pixeldichtheid. In de afgelopen twee á drie jaar is dit eigenlijk allemaal gefixt. De Super AMOLED Plus schermen hebben nu al drie subpixels en Samsung schijnt het probleem van hoge pixeldichtheden al te hebben overwonnen. De kleuren kunnen nog wat tweaking gebruiken, maar is ook al een stuk beter.
Zolang PenTile-schermen de overhand hebben omdat de productie te klein is en te duur, gaat dat echt niet gebeuren. Helemaal met de banding-problemen die AMOLED-schermen nog steeds hebben.
Je hebt het daarnaast ook fout met de Cortex A9 architectuur en Cortex A15 architectuur. De Cortex A15 architectuur is een heel stuk zuiniger. Als ze van een dual-core Cortex A9 800 MHz (A5 chip) zouden overstappen naar een dual-core Cortex A15 800 MHz chip, dan zou zo'n CPU zowel energiezuiniger zijn als krachtiger.
Dat bedoel ik ook, heb het enkel rot er neer gezet. Maar mijn punt is, met een zuinige A15-chip gaan ze niet meer kosten maken om zeg, 1,5x zoveel accuduur er uit te halen als met de 4S.

[ Voor 54% gewijzigd door me_mrtn op 22-04-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

me_mrtn schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:53:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad, dat voice nog over UMTS gaat wist ik nog niet nee.

[...]

Jup, Verizon heeft echt LTE ja, dat klopt.
En AT&T ook.
[...]

Ja, de 4S haalt 14,4 Mbps, dat is echt niets meer tegenwoordig hé. De iPad geloof ik over de 40? Maar dat is alleen met DC-HSPA, wat er nog niet eens is in Nederland.
14,4 Mbps is anders echt niet sloom voor op een mobiel. DC-HSDPA gaat tot 42 Mbps. En de echte LTE chip in de iPad tot 73 Mbps.
[...]

Zolang PenTile-schermen de overhand hebben omdat de productie te klein is en te duur, gaat dat echt niet gebeuren. Helemaal met de banding-problemen die AMOLED-schermen nog steeds hebben.
De productie van 2048 x 1536 was ook veel te klein en daar maken ze nu ook miljoenen van. En ze zijn nog steeds 'te duur'. Als Apple gelooft dat OLED schermen nu wel goed zijn, omdat zoveel problemen al zijn opgelost, dan gaan ze die echt wel gebruiken.
[...]

Dat bedoel ik ook, heb het enkel rot er neer gezet. Maar mijn punt is, met een zuinige A15-chip gaan ze niet meer kosten maken om zeg, 1,5x zoveel accuduur er uit te halen als met de 4S.
Dat betwijfel ik sterk. Ze hebben immers ook een 1 GHz single-core chip gemaakt die voor de eerste keer werd geproduceerd op een 45 nm lijn: de A4 chip. Het jaar erop hebben ze een dual-core chip gemaakt mét een nieuwe architectuur. Die A5 chip kostte bij de introductie ook 3 à 4 keer zoveel als de A4 chip. En recent geleden zijn ze voor de A5 chip in de iPad 2 en Apple TV overgestapt naar een A5 chip geproduceerd op een 32 nm lijn... en dat ook gepaard met veel kosten.

Stel ze zouden voor een A6 chip alleen van de Cortex A9 architectuur naar de Cortex A15 architectuur stappen, dan denk ik dat ze de extra kosten dat al waard vinden: je verbruikt minder stroom én je krijgt meer performance. Als ze zo'n chip dan op een 32 nm lijn produceren (zoals ze nu met de A5 chip doen), dan bespaart het al helemaal een hoop energie. Als ze 50% of zelfs 100% langere battery life kunnen krijgen én tegelijkertijd meer kracht voor slechts een paar dollar per chip meer, dan gaan ze daar echt wel voor. Dan hebben ze een enorm groot verkoopargument.

Van wat ik heb begrepen kost het het meest om van een 45 nm lijn naar een 32 nm lijn te switchen... en dat hebben ze nu dus al gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 23-04-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:51:
[...]

Nou ja, dit is dus mijn ideale iPhone - het zal nog jaaarrren duren voordat al deze functionaliteiten samenkomen, maar goed, blijven dromen he - haha.
Maar wat als een concurrent nou met dit aankomt. Ben je dan ook zo "closed minded" om dan te zeggen: Nee?
Dat vind ik een beetje jammer eigenlijk. Ik heb een iMac vind hem geweldig maar ik gebruik apple producten door andere producten heen. Apple kan niet OVERAL goed in wezen. Onmogelijk, en als je dat denkt ben je closed minded. Check maar eens bijvoorbeeld de vele youtube filmpjes van de mensen die zijn overgestapt zijn van de iPhone 4/S naar de Note bijvoorbeeld. Ze geven duidelijk toe dat ze erg closed minded waren.. De vraag is.. ben jij dat ook?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cl6AHTNef-s&feature=related]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:52
Ik denk helemaal niet dat Apple overal goed in is. Ik denk wel dat ze enorm goed zijn in het naadloos laten samenwerken van al die spullen! Dat is voor veel mensen een reden om bij hun mac een iPhone te kopen en vice versa!
Zo ben ik ook aan de macbook pro gegaan - en ben daar helemaal happy mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcl! schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:51:
Ik denk helemaal niet dat Apple overal goed in is. Ik denk wel dat ze enorm goed zijn in het naadloos laten samenwerken van al die spullen! Dat is voor veel mensen een reden om bij hun mac een iPhone te kopen en vice versa!
Zo ben ik ook aan de macbook pro gegaan - en ben daar helemaal happy mee :)
Naadloos? Mijn SGS2 kan bluetooth bestanden verzenden naar mijn iMac en andersom, dit gebruik ik best vaak. Dat doet de iPhone NIET.

Niet echt naadloos dus. Weer closed minded zucht :(

Gallerij->foto->bluetooth send->my imac en klaar die foto staat op me imac. Doe dat maar eens zo snel met een kabeltje :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:40:
[...]

Naadloos? Mijn SGS2 kan bluetooth bestanden verzenden naar mijn iMac en andersom, dit gebruik ik best vaak. Dat doet de iPhone NIET.

Gallerij->foto->bluetooth send->my imac en klaar die foto staat op me imac. Doe dat maar eens zo snel met een kabeltje :P
Ik snap de insteek, maar mijn Aperture en iPhoto library zijn gekoppeld aan m'n iPhone, iPad, m'n vrouw's iPhone en iPad en aan m'n Plex (Mac Mini). Werkt geweldig, al dan ten dele overbodig met Photostream. Ik hoef niet eens in de buurt te zijn van m'n Mac, gewoon de iPhone thuis op de lader zetten en hij synct via wifi. Bestanden versturen naar m'n Mac heb ik gewoon geen behoefte aan (ook niet met m'n SII die ik een jaartje had). Alles doe ik online (Dropbox!) of via mail of een webgallery.

Dat laatste hoeft niet doordat bijvoorbeeld mijn gemaakte foto's al via Photostream zich al op m'n Mac en andere iOS devices bevinden. Ook onderweg... ideaal! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 23-04-2012 14:53 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:52
[...]

Dat gebruik ik dan weer niet, dus ik mis dat niet. Al het overige doet nu precies wat ik wil en verwacht. Wat is daar closed minded aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
[...]

Ehm iCloud? Ik ben het met je eens dat de connectiviteit van BT op Apple devices wat karig is qua functionaliteit.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:56:
[...]

Maar wat als een concurrent nou met dit aankomt. Ben je dan ook zo "closed minded" om dan te zeggen: Nee?
Dat vind ik een beetje jammer eigenlijk. Ik heb een iMac vind hem geweldig maar ik gebruik apple producten door andere producten heen. Apple kan niet OVERAL goed in wezen. Onmogelijk, en als je dat denkt ben je closed minded. Check maar eens bijvoorbeeld de vele youtube filmpjes van de mensen die zijn overgestapt zijn van de iPhone 4/S naar de Note bijvoorbeeld. Ze geven duidelijk toe dat ze erg closed minded waren.. De vraag is.. ben jij dat ook?
[video]
Als een concurrent hiermee komt zou ik het zeer zeker wel overwegen. Ik heb bijvoorbeeld een iPhone 4 maar die is nu een paar weekjes weg voor reparatie, dus ik heb nu tijdelijk een Samsung Galaxy S2 en dan zie ik zeer gemakkelijk de voor- en nadelen. Zo waardeer ik bijvoorbeeld het grotere scherm met echte zwartwaarden, maar vind ik de scherpte en de kleuren bij de iPhone 4 weer beter.

Apple kan ook niet overal goed in wezen. Daarom zei ik ook dat zoiets mijn ideale iPhone zou zijn, ook al is dit een erg onrealistisch scenario.

Het is de voor- en nadelen tegenover elkaar zetten en dan kijken wat voor jou het belangrijkst is. Zo vind ik iOS toch beter dan Android - Android lijkt op sommige gebieden meer open te zijn, maar ik ben er bijvoorbeeld nog niet achter hoe ik de audio van een YouTube filmpje in de achtergrond kan laten doorspelen. Maar zo heeft iOS ook weer nadelen: had Apple niks beters kunnen verzinnen dan zo'n té simpele multitasking tray?

Een voordeel van Android is weer dat ik vaak wel gewoon flash filmpjes kan afspelen.

Als we naar de hardware kijken hebben zowel de Galaxy S2 als de iPhone 4 sterke en zwakke punten. Zo vindt ik de pixeldichtheid een grote pro ten opzichte van de S2. De Galaxy S2 is dan wel weer krachtiger dan de iPhone 4.

Het is dus allemaal de voor- en nadelen tegen elkaar opwegen. Zowel de software als de hardware spelen een rol, maar als zo'n toestel als hierboven beschreven uitkomt dan zou ik er zeer zeker wel naar kijken.

Ik ben trouwens geen Mac gebruiker: ik heb liever Windows.

--_____------------------
Zodra mijn contract deze zomer trouwens afloopt, kijk ik nog even wat Apple doet maar ik sta ook open voor andere apparaten. Het ligt er een beetje aan wat ze met iOS gaan doen, en met de iPhone.

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 23-04-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Laatst online: 10-09 19:01
Lunaticc schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:55:
Vraagje,
Ik heb hier een iPhone 3GS met firmware 5.0.1, dat ding is zo traag als iets dus wil ik hem downgraden. Hij is nooit ge-jailbreakt dus ik heb geen SHSH blobs. Welke versie kan ik er het beste opzetten?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Ik heb een probleem met mijn iPhone 4s met inloggen van mijn apple-id en icloud account. Ik mijn mijn wachtwoord al opnieuw ingesteld. Het rare is als ik op appleid.apple.com of icloud.com inlog met mijn account kom ik er gewoon in. Als ik precies de zelfde gegevens gebruik om op mijn iphone in te loggen met apple-id in de store of mijn icloud aan te zetten zegt hij constant gebruikersnaam/wachtwoord verkeerd?
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.