Je haalt wel wat dingen door elkaar hier. LTE in Amerika is niet het "echte" LTE zoals we allemaal willen, maar gewoon HSPA+. Daarnaast is Android minder specifiek qua hardware en dus niet geoptimaliseerd (zoals Apple dat dan doet). Een AMOLED-scherm zie ik nooit verschijnen bij Apple, kleven teveel nadelen aan. LTE als in de iPad zal wel worden toegevoegd, niet met een Europees-profiel althans. Van de verbeterde accuduur ligt het er waarschijnlijk aan wanneer de iPhone wordt aangekondigd. Komt er een A9-chip in, dan waarschijnlijk wel. Met een A15-chip het omgekeerde.
Ik heb het over LTE, als in LTE chip. Jij haalt het zelf door de war: in de VS wordt zowel LTE als de laatste versie van 3G '4G' genoemd. Verizon heeft een echt LTE netwerk (en dus 4G). T-Mobile noemt het HSPA+ (3G) netwerk 4G. AT&T heeft beide: HSPA+ noemen ze 4G, maar het LTE netwerk wat al voor een deel is uitgerold ook.
HSPA+ wordt namelijk al lang ondersteunt door de iPhone 4S.
Een OLED scherm (ze zijn bijna allemaal Active Matrix) zie ik eigenlijk nog wel gebeuren. De klachten die Apple had (in 2010) waren: scherpte verlies (geen 3 subpixels), kleuren (accuraatheid) en pixeldichtheid. In de afgelopen twee á drie jaar is dit eigenlijk allemaal gefixt. De Super AMOLED Plus schermen hebben nu al drie subpixels en Samsung schijnt het probleem van hoge pixeldichtheden al te hebben overwonnen. De kleuren kunnen nog wat tweaking gebruiken, maar is ook al een stuk beter.
Je hebt het daarnaast ook fout met de Cortex A9 architectuur en Cortex A15 architectuur. De Cortex A15 architectuur is een
heel stuk zuiniger. Als ze van een dual-core Cortex A9 800 MHz (A5 chip) zouden overstappen naar een dual-core Cortex A15 800 MHz chip, dan zou zo'n CPU zowel energiezuiniger zijn als krachtiger.
----------------------------------
Mijn ideale zesde generatie iPhone:
Design
- Dunner dan iPhone 4S, limiet: 5,5 mm (niet dunner want het moet niet oncomfortabel worden)
- Ik zou graag een keer Liquid Metal in actie willen zien
Retina+ display (of andere term zoals Eagles' Eyes display)
- 4.3 tot 4.5 inch display
- 1920 x 1280 resolutie
- OLED technologie (het liefst van Sony of zelf ontwikkeld door Apple)
- 120 frames per seconde (i.p.v. 60)
- Privacy Modus: beperken van kijkhoeken (dat je als gebruiker zelf de kijkhoek kan beperken)
Nieuwe generatie touchscreens
- Meer accuraat
- Lagere reactietijd/input lag (heeft ook te maken met het scherm): het liefst 1 ms (dat zou echt tof zijn want dan heb je geen vertraging tussen wat je doet en wat er op het scherm gebeurt)
- Tactical feedback van Senseg (dus geen bewegende onderdelen)
Stereo speakers
- Luider
- Beter geluid
- Stereo
- Naar voren gericht (i.p.v. naar onder)
FM radio
Ik gebruik hier nu meestal de 3G verbinding voor, maar met al die nieuwe datalimieten wordt het steeds krapper.
- Geen oortjes nodig als antenne
- Geen internet nodig
- Energiezuinig
FaceTime HD (en touch?)
- HD FaceTime (over Wi-Fi en LTE)
- Standaard FaceTime zoals we nu kennen over 3G
- FaceTime compatibiliteit met Android en Windows Phone (Apple zei in 2010 dat het open-source zou worden)
- Mogelijk touch (maak gebruik van tactical feedback): 'raak elkaar aan'
128 GB model
- Dump het 16 GB model, enkel 32, 64 en 128 GB modellen
16 megapixel camera
- Grotere cameralens (dus meer licht opvangen)
- Snel foto's nemen en weinig energie verbruik
- Video stabilizatie via hardware (en dus niet enkel software)
- 4K video opnemen (Apple zet eerste stap, zorgt ook voor veel hoge kwaliteit video voor de iPad)
- Laat gebruiker kiezen: 720p met 120 fps, 1080p met 60 fps of 4K met 30 fps
- iSlowmotion app: maak slowmotion videos (perfect voor 720p120fps)
- Lytro technologie: foto's
achteraf focussen
A6 chip
- 2 GHz quad-core Cortex A15 CPU
- Quad-core PowerVR 6 series GPU
- 2 GB RAM
- Laag energieverbruik
Waterproof coating
http://www.gottabemobile....f-coating-for-the-iphone/
Batterij
- minstens 10x zo lang als nou, maar toch 10x zo snel opladen
Nou ja, dit is dus mijn ideale iPhone - het zal nog jaaarrren duren voordat al deze functionaliteiten samenkomen, maar goed, blijven dromen he - haha.