Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hallo iedereen!

Sinds dinderdag heb ik al een probleem met m'n iPhone 4. Het apparaat heeft altijd goed gewerkt en de batterij was altijd goed, maar nu verbruikt het continue stroom. De plek waar de A4-chip zit, warmt dan ook aardig op.

Als je naar "Instellingen > Algemeen > Gebruik" gaat, dan zie je dat stand-by en gebruik precies gelijklopen. Normaal gesproken loopt "Gebruik" alleen op als je met je iPhone bezig bent, of als je muziek draait.

Ik kan maar niet ontdekken wat het probleem is, ik heb onder andere al een restore gedaan en m'n iPhone in DFU mode gedaan. Ik heb een back-up vanuit iCloud 2 maal terug gezet.

Het apparaat wordt hierdoor niet alleen warm, maar loopt dus ook nog eens snel leeg: als ik dadelijk naar bed ga en ik heb 'm t/m 100% opgeladen, dan kan ik je garanderen dat als ik morgenvroeg wakker wordt hij uitstaat en de batterij leeg is.

Ik vermoed dat het iets met de software te maken heeft (de A4 chip is namelijk druk bezig en omdat ik een back-up heb teruggezet), maar ik heb tot dusver niet gevonden waar het probleem in de software zit. Ik wil 'm niet als verse, nieuwe iPhone instellen omdat ik dan weer al m'n gegevens kwijtraak.

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en toevallig weet waar het probleem in de software zit. Ik sta voor een raadsel.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 13:54
In dit topic: http://gathering.tweakers...ist_messages/1483402/last heb ik hetzelfde probleem geponeerd. Bij mij staat nu in beeld: gebruik 3uur, 33 minuten. standby 3uur, 28 minuten. :'(

edit: nog een slachtoffer. Zijn toestel is omgeruild: http://forum.iculture.nl/...tijd-loopt-synchroon.html

[ Voor 30% gewijzigd door jens17 op 25-03-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik heb een oplossing gevonden. Het lijkt erop dat iCloud en misschien de mail instellingen voor problemen zorgde.

Dit heb ik gedaan:

- Ga naar Instellingen > E-mail, contacten, agenda's
- Druk op "iCloud" als je dat hebt ingesteld en druk op "Verwijder account"
- Ga terug, druk op eventuele andere mail accounts en verwijder deze ook
- Zet je iPhone uit
- Zet je iPhone aan
- Nu kan je onder "Instellingen > iCloud" iCloud weer aanzetten
- Nu kan je onder "Instellingen > E-mail, contacten, agenda's" je accounts weer terugzetten
- Open de mail app en zorg er voor dat al je mails weer worden geladen
- Klaar

Ik heb hiervoor ook nog de iPhone hersteld naar fabrieksinstellingen en alle apps verwijderd (en later weer opnieuw geinstalleerd), maar volgens mij is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Ik heb je instructie opgevolgd :) ik laat morgen weten of het heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
En heeft het gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Gebruik 6 uur, 42 minuten. Standby 13uur en 16 minuten. Het heeft zeker gewerkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
jens17 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:36:
Gebruik 6 uur, 42 minuten. Standby 13uur en 16 minuten. Het heeft zeker gewerkt! :)
Mooi om te horen! Ik hoop dat dit stappenplan ook werkt voor andere mensen die ook dit probleem hebben. :)

Om de zoekmachine's het wat gemakkelijker te maken (voor mensen die op Google zoeken naar een oplossing van een soortgelijk probleem): iPhone battery drain solution. Als je probleem hebt met de batterij van de iPhone, volg het stappenplan hierboven en laat ons weten of deze oplossing werkt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 27-03-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Uniciteit schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:30:
[...]

Mooi om te horen! Ik hoop dat dit stappenplan ook werkt voor andere mensen die ook dit probleem hebben. :)

Om de zoekmachine's het wat gemakkelijker te maken (voor mensen die op Google zoeken naar een oplossing van een soortgelijk probleem): iPhone battery drain solution. Als je probleem hebt met de batterij van de iPhone, volg het stappenplan hierboven en laat ons weten of deze oplossing werkt. :)
Ook voor mij heeft het geholpen! Vannacht is de batterij van 21% naar 15% gegaan. Op zich nog steeds vrij veel, maar stukken beter dan van 100 naar 0 ;)
Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Jep, hier nog een tevreden man..... goede oplossing!
Pagina: 1