[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 55 Laatste
Acties:
  • 342.301 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Intel gaat pas in 2014 ddr4 ondersteunen. Zou goed zijn voor AMD als zij al eerder ddr4 ondersteuning hebben :) AMD heeft inderdaad ook veel meer baat bij ddr4 geheugen dus het is een logische ontwikkeling...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022

6 SSD's in RAID 0: Intel vs AMD. Welke chipset schaalt het beste?

Intel Z77 vs. AMD SB950: OCZ Vertex 4 128 GB in RAID0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik ga er niet van uit dat AMD DDR4 gaat gebruiken voor systemen die in ultima midrange systemen zijn. De prijs voor DDR4 zal in 2013 nog veel te hoog zijn. Zelfs Intel zal alleen voor servers DDR4 gaan ondersteunen in 2013.

Maar goed, er is ook veel te doen om stacked memory en een interposer waarop dat geheugen dan samen met APU komt te zitten. Dit zou het bandbreedte probleem moeten kunnen tackelen voor een APU als Kaveri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Waarom niet alvast een DDR4 IMC inbouwen die backwards compatibel is met DDR3 zoals de AMD Phenom II AM3 CPUs die ook op sommige AM2+ bordjes kunnen werken? Zo is het wel mogelijk voor AMD om een betere positie te krijgen in de high-end notebook markt.

DDR4 is zuiniger dan DDR3 en in notebooks kan dit het verschil maken. Al helemaal als het ook nog eens een dikke performance boost meebrengt op grafisch gebied. De opvolger van Trinity heeft een Cape Verde GPU aan boord. De HD77xx kaarten hebben 72GB/s aan bandbreedte. Dus waar haal jij 72GB/s aan bandbreedte vandaan?

Een Llano APU zit met DDR3 1866MHz op 30GB/s (dualchannel). Deze bandbreedte moet verdeeld worden over zowel het CPU als het GPU gedeelte van de APU. AMD zal met Kaveri op minimaal 70GB/s moeten proberen uit te komen.

[ Voor 73% gewijzigd door madmaxnl op 08-05-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
Waarom niet alvast een DDR4 IMC inbouwen die backwards compatibel is met DDR3 zoals de AMD Phenom II
ddr2 en ddr3 leken aardig veel op elkaar waardoor dat gemakkelijk was en maar weinig extra transistors kosten.
ddr4 gaat echter werken met een point-to-point verbinding. de kans is dus groot een controller maken die beide kan veel meer transistors en daarmee geld kost waardoor het niet zo'n duidelijke no-brainer actie is als met ddr2 en 3.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
nieuws: Microsoft steunt hybrid memory cube-geheugentechnologie

Dit soort technologie is waarom DDR4 ook geen directe noodzaak is. Volgend jaar zou een soortgelijke techniek al geschikt moeten zijn om toe te passen op producten als AMD's APU's. S|A had een behoorlijke tijd terug ook al eens een artikel (erg kort, maar toch) met een foto van een AMD GPU met dergelijk stacked memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ja hoor, Intel zit er weer boven op. Niet alleen als Intel zelf maar ook met zijn dochter onderneming Micron. Ik zie AMD hier niet één twee drie van profiteren. Al helemaal niet als Intel er zelf op achteruit gaat. Immers vind Intel het geweldig dat AMD tegen een bandbreedte tekort aanloopt met zijn APUs. CPU gedeelte van de AMD APUs is bijlange na niet capabel genoeg om de bandbreedte te benutten en het GPU gedeelte is dusdanig goed dat het tegen een bandbreedte te kort aanloopt. Ideaal voor Intel want zo kan AMD zijn troef niet goed pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
De Hybrid Memory Cube is niet de enige, zeker niet de eerste en ook niet de waarschijnlijkste optie voor Stacked Memory op chips die volgend jaar op de markt moeten komen. Er zijn al bestaande werkende varianten, maar die zijn niet helemaal geschikt voor de huidige APU's, nu in ieder geval nog niet.

Maar goed, Intel zal zelf volgend jaar ook tegen een bandbreedte tekort aan kunnen lopen, aangezien er verhalen gaan dat er een Haswell chip komt met 40 EU's (waar Ivy nu maximaal 16 heeft).

Maar goed, de memory cube is een initiatief van Samsung samen met Micron. Er zijn andere bedrijven die er logischerwijze ook interesse in hebben, maar het is niet zo dat Intel AMD even buiten de boot kan houden.

Enfin, om nog even het artikel aan te halen:

http://semiaccurate.com/2...e-prototype-gpu-pictured/

AMD is dus ook al duidelijk bezig met stacked memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Nouja, 40EU's zegt opzich natuurlijk weinig, shaders van bijvoorbeeld AMD schalen ook bij lange na niet 100%, en al helemaal niet als er een bandbreedte te kort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
spNk schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:33:
Nouja, 40EU's zegt opzich natuurlijk weinig, shaders van bijvoorbeeld AMD schalen ook bij lange na niet 100%, en al helemaal niet als er een bandbreedte te kort is.
Klopt, maar het was ook meer om aan te geven dat ook Intel op weg is om iets betere graphics aan te bieden.

Overigens, niet hier voorbij zien komen, maar AMD's eerste ultrathin&light lijkt een feit. Zowel op de frontpage, als talloze andere plekken spreken van een HP Sleekbook, een 15.6" 19.8mm dunne laptop, met blijkbaar de Trinity A10-4655M 25W APU erin. En dat voor een prijsje vanaf 600 dollar, ofwel ergens rond de 525 euro (inclusief BTW).

Ook heeft HP al wat Probooks met Trinity aangekondigd.

[ Voor 3% gewijzigd door dahakon op 09-05-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Kom maar op met die benchmarks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Quadcore 2.0GHz baseclock/2.5GHz Turbo met 384 SPU's op 500MHz. Dat moet redelijk leuk gaan draaien lijkt me. GPU is een stuk krachtiger dan de 400SPU 444MHz GPU van de krachtigste mobiele Llano. De CPU zal waarschijnlijk in de buurt zitten van de 45W A8-3510MX, die een base clock van 1.8GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45
Wat trinity getalletjes van AMD zelf:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.cpu-world.com/news_2012/images/AMD_R-Series_graphics_performance.jpg

Bron: http://www.amd.com/us/Documents/R-Series_Graphics_Flyer.pdf

AMD R-464L: 4C@2.3GHz + HD7660G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 09:41
A10 4665M CPU Preview

Ziet er niet heel goed uit...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
spNk schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:33:
Plus dat Intel veel meer ruimte nodig heeft om dezelfde prestatie als AMD of nVidia te halen. Voordeel dat Intel heeft is dat ze meestal voorlopen met het productie procedé. Waar AMD nu op 32nm zit, zit Intel al op 22nm. Waar AMD straks op 28nm zit, zit Intel op 20, 18 of zelfs al 16nm. Dit compenseert hun GPU architecturale tekortkomingen natuurlijk wel.
Performance an sich niet nee, performance t.o.v. die size en verbruik wel. Vergeet niet dat AMD nog op 32nm zit en Intel al op 22nm. AMD doet het best goed als je kijkt naar de middelen die ze hebben. Dit maakt dat AMD Intel ook nooit kan gaan inhalen omdat Intel altijd een productie procedé voordeel zal blijven behouden. Hopelijk wordt deze factor minder nu AMD niet meer aan één foundry zit.

[ Voor 36% gewijzigd door madmaxnl op 13-05-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Laatst online: 16-09 09:41
madmaxnl schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:44:
Performance an sich niet nee, performance t.o.v. die size en verbruik wel. Vergeet niet dat AMD nog op 32nm zit en Intel al op 22nm. AMD doet het best goed als je kijkt naar de middelen die ze hebben. Dit maakt dat AMD Intel ook nooit kan gaan inhalen omdat Intel altijd een productie procedé voordeel zal blijven behouden. Hopelijk wordt deze factor minder nu AMD niet meer aan één foundry zit.
Ik doelde eigenlijk meer op de afstand die Trinity tov Llano lijkt te hebben op CPU gebied. Natuurlijk mochten we niet te veel verwachten obv Stars --> Bulldozer, maar op basis van eerdere berichten had ik op iets meer gehoopt. Op basis van moore's law zou Trinity misschien 30% sneller moeten zijn geweest dan Llano, en dat zie ik niet terug.

Ik denk overigens niet dat AMD zich kan of mag verschuilen achter het feit dat Intel een technische voorsprong heeft. Processoren verkoop je (aan OEM's) omdat ze de beste keuze zijn voor een bepaalde situatie. Ik denk trouwens dat Trinity in (veel) situaties nog steeds wel een goede keuze kan zijn, zoals Llano dat nu ook is.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Turbo die niet werkt of whatever. Van zoiets kan je moeilijk verwachten dat het 100% klopt.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Helixes schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:03:
[...]

Ik doelde eigenlijk meer op de afstand die Trinity tov Llano lijkt te hebben op CPU gebied. Natuurlijk mochten we niet te veel verwachten obv Stars --> Bulldozer, maar op basis van eerdere berichten had ik op iets meer gehoopt. Op basis van moore's law zou Trinity misschien 30% sneller moeten zijn geweest dan Llano, en dat zie ik niet terug.
Wat je wel terug ziet is dat de A10 een TDP heeft die 10Watts lager ligt. 25W tegen de A6-3400M met 35W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Wat is het verschil tussen de volgende twee sku's?:
-FD8120FRGUBOX
-FD8120WMW8KGU

Ik wilde net bij afture een 8120 bestellen maar kwam toen twee verschillende tegen. Naast dat de dure variant zonder koeler komt en de goedkope met, is het ook zo dat de dure daadwerkelijk 95 watt is? Ik wil namelijk wel gaan overclocken dus wel een belangrijk puntje.
Mijn dank is groot

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Van de AMD FX 8120 zijn in der daad twee verzie's.
De 95watt en de 125watt verzie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Thanks. Heb van de 95TDP versie gehoord maar was hem nog nooit tegengekomen en deze keer toevallig tijdens het bestellen. Toch voor de standaard boxed gegaan. Weer iets goedkoper en de rest neem ik wel voor lief dan.
Zal je zien dat er binnen korte tijd weer een nieuwe stepping uitkomt;)

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
http://notebook.pconline....ontrast/1205/2781947.html

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/20dNr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SYg1P.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jzQau.jpg

etc. etc. etc.

[ Voor 22% gewijzigd door EaS op 14-05-2012 23:20 . Reden: Plaatjes fix. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Jammer dat ze gebruik hebben gemaakt van 1333MHz geheugen. De A10 Trinity zal hiervan meer last hebben gehad dan de A8 Llano. Ondanks dit is het resultaat niet verbluffend. Wel is het erg knap gezien de die size en het stroomverbruik van Trinity t.o.v. Llano (allebei 32nm).

Strakke aluminium Arctic HTPC's met AMD Trinity APU

[ Voor 28% gewijzigd door madmaxnl op 14-05-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
madmaxnl schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:18:
......Ondanks dit is het resultaat niet verbluffend....
Mwoah... het is geen diepgaande en uitgebreide test, maar ik vind de volgende resultaten toch aardig acceptabel:

Verschil
3DMark06
+40,6%
3Dmark Vantage
+120%
3Dmark11
+19,5%
Cinebench R10 (st)
+37,8%*
Cinebench R10 (mt)
+23,1%
PCMark Vantage
+43%**
PCMark7
+28,9%

* 'IPC @ Core i3 level!!'

** 'i5 level performance!!'

....aldus de enthousiaste reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso, IPC @ core i3 level? Waar slaat dat op? Je kan beter zeggen dat de IPC vergelijkbaar is met <intel architectuur X>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anandtech: The AMD Trinity Review (A10-4600M): A New Hope

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Laatst online: 20:15
Er staat inmiddels al een hele rits FM2 processoren in de pricewatch.

http://tweakers.net/price...Ugzksbi5PwiiA2mMA5I0qAWAA

Nu nog de benchmarks voor de desktop Trinity processoren!

Wat me trouwens opvalt aan het artikel hier boven: bij 'gaming-peformance' worden de resultaten van Ivy Bridge en Trinity vergeleken. En games als Civilization, Starcraft of Portal gaan richting de 150% / 200% ( waarbij 100% gelijk is ) in het voordeel van AMD. Maar Skyrim zit maar rond de 90%, en hier gaat Intel dus voorop. Hoe kan dit zoveel verschillen per game?

Heeft dit iets te maken met het feit dat Skyrim een port is en dus anders in elkaar zit o.i.d.?

[ Voor 41% gewijzigd door ingmaronline op 15-05-2012 13:38 ]

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
ingmaronline schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:25:
Er staat inmiddels al een hele rits FM2 processoren in de pricewatch.

http://tweakers.net/price...Ugzksbi5PwiiA2mMA5I0qAWAA

Wat me trouwens opvalt aan het artikel hier boven: bij 'gaming-peformance' worden de resultaten van Ivy Bridge en Trinity vergeleken. En games als Civilization, Starcraft of Portal gaan richting de 150% / 200% ( waarbij 100% gelijk is ) in het voordeel van AMD. Maar Skyrim zit maar rond de 90%, en hier gaat Intel dus voorop. Hoe kan dit zoveel verschillen per game?

Heeft dit iets te maken met het feit dat Skyrim een port is en dus anders in elkaar zit o.i.d.?
Bij andere reviews zit AMD ook voor in skyrim (en met redelijk wat %tages) Hoe meer het spel de gpu belast hoe verder AMD wegloopt. hoe meer het spel de cpu belast hoe dichter intel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:11

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
ingmaronline schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:25:
Dan mag je wachten tot augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Laatst online: 20:15
TomasH schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:42:
[...]

Dan mag je wachten tot augustus.
Dat is dan weer balen..

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 08:56
En ik wou tegen eind augustus een capabel ITX LAN boxje maken.
't Zal toch zonder worden dan, ik was hoe dan ook al vrij sceptisch over die dual graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
De Trinity is een goede processor en ik vind het vooral erg goed, dat ze op 32nm (hetzelfde als Llano dus) met een iets groter oppervlak een betere processor neer kunnen zetten, ik ben benieuwd hoe dat gaat worden met de opvolger, want die zal waarschijnlijk toch wel een lager productie procede hebben, dus komt er nog meer uit :D. Alleen zit ik nu met een vraagje over het cpu/gpu gedoe waarbij de ene zich terug clockt als de ander meer werk heeft. Ik zat dus gister het artikel op hardwareinfo door te lezen en ik zie dus een slide van 3DMark11: http://nl.hardware.info/r...-stroombesparing-en-turbo (De laatste afbeelding en daar het kleine stukje van 3DMark11)
En daar staat dit boven:
''Om de processor verder zo efficiënt mogelijk te laten werken heeft AMD haar Turbo-modus verder verbeterd. Turbo Core 3.0 houdt rekening met zowel de CPU en GPU en kan daar slim tussen schakelen. Zodra je software draait die juist meer CPU-rekenkracht vergt wordt de GPU wat teruggeklokt, zodat het CPU-gedeelte van de chip juist sneller kan gaan werken. Bij software die juist meer van de GPU vraagt, doen de CPU-cores een stapje terug qua klokfrequentie, zodat de GPU sneller kan gaan werken. Onderstaande afbeelding toont hoe dat in de praktijk werkt bij de A10-4600M, het topmodel Trinity voor laptops.''

Wat mij dus niet duidelijk is, is dat als je nou een game gaat spelen op een Trinity en hij vraagt veel van je gpu, dat de cpu gewoon terug gaat clocken, is dit waar ? of doen ze dit om het binnen het tdp te houden ?. Ik vind dat nogal jammer, maar ook begrijpelijk als je de processor binnen zijn tdp moet houden, maar alle kracht komt wel van pas in een game, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Hij gaat je CPU niet terug clocken, maar gewoon geen turbo toepassen op de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Mosin schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:26:
Wat mij dus niet duidelijk is, is dat als je nou een game gaat spelen op een Trinity en hij vraagt veel van je gpu, dat de cpu gewoon terug gaat clocken, is dit waar ? of doen ze dit om het binnen het tdp te houden ?. Ik vind dat nogal jammer, maar ook begrijpelijk als je de processor binnen zijn tdp moet houden, maar alle kracht komt wel van pas in een game, toch ?
Lijkt mij dat het gewoon je game optimaal laat lopen. Stel je game is gpu limited, dan staat het cpu deel een deel van de tijd niks te doen. Waarom zou je dat cpu deel dan niet wat lager clocken om energie te besparen. Het stukje dat je lager clockt is overschot, dus de game loopt niet minder soepel als je het overschot eraf haalt.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zolang de TDP het toelaat wel, anders gaat alles naar beneden tot aanvaardbare temperatuur. In principe krijg je garantie op de base klok dat die altijd gehaald word rest is variabel tot bepaald max. Zelfde geldt voor de gpu volgens mijn, zolang TDP het toe laat zal die als het nodig is omhoog gaan tot bepaald max. Base clock word sowieso altijd gehaald in alle situaties, of moet iets niet goed zijn met koeling dat zal de chip alsnog onder de base clock gaan draaien of geheel uitspringen, weet niet hoe de nieuwe chips reageren op te hoge temperatuur.

Is dus van belang dat je laptop goede koeling heeft zodat je ook onder paar uur stress op een warme zomermiddag in Augustus ook nog voluit de turbo kan gebruiken.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De review van Tech Report is er nu ook:

http://techreport.com/articles.x/22932

PS. Diablo 3 benchmarks:

http://www.legitreviews.c...28/diablo-3-benchmark.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Waarom is de die van trinity groter dan Llano, terwijl er minder transistors gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Omdat je het verkeerd leest? :)

AMD Llano 32nm 228mm2 1.178B
AMD Trinity 32nm 246mm2 1.303B

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op sommige websites (zoals http://www.nordichardware...p=iledriver-detailed.html) staat het ook gewoon verkeerd :/

Edit: OpenCL Handbrake beta getest!

http://www.anandtech.com/...264-with-amds-trinity-apu

"The bottom line is that AMD goes from a position of not really competitive, to easily holding its own against similarly priced Intel parts."

En volgend jaar wordt het GCN vs. AVX 2.0. :)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- oeps :/ -

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Noel schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:25:
Omdat je het verkeerd leest? :)

AMD Llano 32nm 228mm2 1.178B
AMD Trinity 32nm 246mm2 1.303B
In de link die E.Ross geeft staat het toch echt anders hoor.
Llano: 1450m 228mm²
Trinity: 1303m 246mm²

Edit: de techreport link bedoel ik dan.
http://techreport.com/articles.x/22932

[ Voor 11% gewijzigd door spNk op 18-05-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Eric Demers, de AMD CTO die begin dit jaar ontslag nam, duikt na zijn 'gardening leave' op bij Qualcomm om daar de gpu's wat beter te maken. Een opvolger is er nog niet gevonden. Jammer dat de brain drain door blijft gaan bij AMD, maar voor een topper als Demers kan ik het wel begrijpen - AMD kan op het moment geen winstdeling bieden, equity of opties is risky en op basissalaris zal ook niet veel mogelijk zijn in het huidige klimaat van snijden in de kosten. En bij Qualcomm loopt hij in een geweldig lopende tent binnen, waar hij een drie keer zo groot R&D budget tot zijn beschikking heeft...

[ Voor 69% gewijzigd door Dreamvoid op 23-05-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Denk dat die met inkomen bij AMD ook geen honger had, is maar net of je zakkenvuller bent of dat je ziel ergens in ligt. Geef mij de laatste maar, mensen die niet gaan voor het geld maar omdat het hun passie is. Zoals de polderpionier van deze week mooi wist te verwoorden met hun bijdragen het het internet. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als jouw passie het ontwikkelen van gpu's is, dan ga je toch bij het bedrijf werken waar dat het beste kan, waar de beste mensen werken, waar de beste technologie wordt ontwikkeld? Waarom moet je per se loyaliteit tonen aan een stel anonieme aandeelhouders op NASDAQ en een investeringsfonds uit Abu Dhabi?

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 24-05-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Beste GPU's worden of bij Nvidia of bij AMD gemaakt, geen enkel ander bedrijf die complexer gpu chips maakt dan deze twee, geen bedrijf die verder is in ontwikkeling op gpu gebied dan deze twee. :)

Stap is echt niet gemaakt omdat die passie had om mobile gpu te maken maar omdat er grote zak met geld klaar stond, dat is stuk aannemelijker, prima moet die zelf weten natuurlijk, maar dan valt die niet onder de de personen die de in het filmpje bedoeld werd. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mad_max234 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:21:
Beste GPU's worden of bij Nvidia of bij AMD gemaakt, geen enkel ander bedrijf die complexer gpu chips maakt dan deze twee, geen bedrijf die verder is in ontwikkeling op gpu gebied dan deze twee. :)

Stap is echt niet gemaakt omdat die passie had om mobile gpu te maken maar omdat er grote zak met geld klaar stond, dat is stuk aannemelijker, prima moet die zelf weten natuurlijk, maar dan valt die niet onder de de personen die de in het filmpje bedoeld werd. ;)
Nee maar het is natuurlijk ook een interessante uitdaging om bij een ander goed bedrijf wat op GPU gebied minder ver is, de GPU class leading te maken.... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Help!!!! schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:48:
[...]

Nee maar het is natuurlijk ook een interessante uitdaging om bij een ander goed bedrijf wat op GPU gebied minder ver is, de GPU class leading te maken.... :)
Als die dit echt belangrijk vond was die wel naar ... gegaan.

Geld is wat hem heeft doen verkassen, niets meer, niets minder.

[ Voor 9% gewijzigd door madmaxnl op 24-05-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

madmaxnl schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:04:
[...]

Als die dit echt belangrijk vond was die wel naar ... gegaan.

Geld is wat hem heeft doen verkassen, niets meer, niets minder.
Ik ken hem niet dus ben niet zo zeker bovendien betalen al die bedrijven zo'n man imho prima maar I LOL'd anyway. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Het was een inkoppertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een wel aardig stukje over Trinity en Piledriver met het een en ander over wat er anders is ten opzichte van Bulldozer.
http://semiaccurate.com/2...han-the-sum-of-its-parts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Wie weet zien we hem wel terug in consoles, onder optimale omstandigheden (code) kan die nog meer laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloemBlaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-08 23:26
Even een kleine vraag tussen door, word de FX-8150 wel of niet met waterkoeler geleverd (via MyCom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Op die vraag ga je in dit topic geen antwoord krijgen en i.p.v. zo scheldwoord, scheldwoord, belediging, scheldwoord te zijn, en de vraag hier te plaatsen, mail ze gewoon even.

[ Voor 23% gewijzigd door madmaxnl op 28-05-2012 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloemBlaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-08 23:26
> i.p.v. zo scheldwoord, scheldwoord, belediging, scheldwoord te zijn, en de vraag hier te plaatsen, mail ze gewoon even.

Ik heb ze vrijdag gemaild, maar ik kan pas morgen een antwoord krijgen. :p

[ Voor 3% gewijzigd door BloemBlaster op 28-05-2012 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrevir
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-03 00:07
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:22:
Een wel aardig stukje over Trinity en Piledriver met het een en ander over wat er anders is ten opzichte van Bulldozer.
http://semiaccurate.com/2...han-the-sum-of-its-parts/
Semiaccurate heeft de laatste paar weken al een handvol aan mooie artikelen over Trinity uitgebracht. Heerlijk altijd om die te lezen. Geniet ik zeker van. En klaart het allemaal ook goed op kwa wat AMD nou allemaal aan Bulldozer heeft verandert op het Piledriver te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleInvitro
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-03-2022
Heb deze eens bij de buren gepost, maar tot op heden geen reactie bekomen. Heeft er iemand reeds de "8"-cores van AMD gebenched op Windows 8 zodat men te weten kan komen of deze nu effectief een betere performance hebben onder deze OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het scheelde niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
LittleInvitro schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:37:
Heb deze eens bij de buren gepost, maar tot op heden geen reactie bekomen. Heeft er iemand reeds de "8"-cores van AMD gebenched op Windows 8 zodat men te weten kan komen of deze nu effectief een betere performance hebben onder deze OS.
Niet alleen Windows 8, maar ook de programma's die er onderlopen moeten geoptimaliseerd worden voor de Bulldozer architectuur. Ze houden nu namelijk geen tot bijna geen rekening met de architectuur van Bulldozer. Het zal ook heel erg lang gaan duren voordat er programma's gaan zijn die wel efficiënt lopen. Waarschijnlijk komt dit pas als men zich ook meer gaat richten op AMD APUs m.b.t. het schrijven van programma's, maar zelfs dit gaat heel lang duren.

Als ik kijk hoelang het duurde en nog altijd duurt voordat programma's multicore CPUs ondersteunen, 64bits en hypertreading... Het schiet gewoon niet op. Vaak zijn alleen benchmarks echt goed geoptimaliseerd, maar daar doe je zo weinig mee. Starcraft II is bijvoorbeeld heeft geen klap aan een dualcore CPU omdat hij niet verder gaat dan één thread. In de praktijk draait het natuurlijk wel beter op een dualcore want één core kan zich dan volledig storten op de game en de andere core neemt dan alle rotzooi die op de achtergrond loopt voor zijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

AMD FX-8150 Breaks New Clock Speed Record at 8.8 GHz

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/J/7/338947/original/2384991.png

Altijd leuk om dit soort dingetjes langs te zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

8.8 gigahertz, tering....

Waarmee koel je dat? Helium? En wat zijn de prestaties dan?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Drie modules uitgeschakeld, m.a.w. voor de prestaties is deze niet overgeclockt. Is puur overgeclockt om een record te verbreken. Ik denk ook niet dat hij nu stabiel is om benchmarks op te draaien. Daarvoor zal hij naar beneden geclockt moeten worden. Verder is het natuurlijk wel mooi om te zien dat er toch nog een record wordt gevestigd met een AMD CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:44:
Verder is het natuurlijk wel mooi om te zien dat er toch nog een record wordt gevestigd met een AMD CPU.
Volgens mij was dat record er al voor de release en is dat nu alleen verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl

Nieuwe A-serie APU van AMD bekroond met Computex award

"Het is wel frappant dat een breed samengesteld panel van overheidsfunctionarissen, academici, onderzoekers en experts in de elektronica-industrie, AMD een prijs toekennen terwijl Koen met gemengde gevoelens zit."
Het testen van de AMD Trinity testlaptop laat ons achter met gemengde gevoelens

[ Voor 7% gewijzigd door madmaxnl op 30-05-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als je dat quote lijkt me de reactie daaronder ook nuttig.
Tja, misschien is het de achtergrond. H.info richt zich traditioneel wat meer op de veeleisende gebruiker en de enthousiasteling (kijk maar naar de adviezen - "budget" is bij H.info al 1000 euro!) Misschien dat zo'n breed panel wat meer de gemiddelde gebruiker in gedachten houdt - voor die markt is Trinity natuurlijk fantastisch. Ook vinden ze de toekomst, waar het naar leidt misschien wat belangrijker (dan denk ik met name aan academici) - wat dat betreft scoort GPGPU vast ook heel goed.

Hoe dan ook, congrats AMD!
Ik kom zelf nauwelijks op hardware.info maar als de budgetsystemen al 1000 euro zijn dan vind ik het niet raar dat ze trinity niet bijzonder vinden.

Zelf heb ik een eerste generatie i3 in mijn laptop waar ik vooral op programmeer en unity3d op gebruik. Dit gaat allemaal snel zat en ik weet echt niet waarvoor een gemiddelde consument meer nodig heeft. Zeker als je in beschouw neemt dat mijn HD5650m (en i3) trager is dan wat er in de Trinity APU zit.
De gemiddelde consument doet echt niet veel meer dan een filmpje kijken, tekstverwerken en wat browsen, daar heb je geen i7 voor nodig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Weet ik, jammer genoeg is men zich hiervan op Tweakers en HWI vaak niet altijd bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:44:
Drie modules uitgeschakeld, m.a.w. voor de prestaties is deze niet overgeclockt. Is puur overgeclockt om een record te verbreken. Ik denk ook niet dat hij nu stabiel is om benchmarks op te draaien. Daarvoor zal hij naar beneden geclockt moeten worden. Verder is het natuurlijk wel mooi om te zien dat er toch nog een record wordt gevestigd met een AMD CPU.
Uiteraard! Je gaat zeker geen overklok record zien waarbij alle cores ingeschakeld zijn, om de simpele reden dat het met meer uitgeschakelde delen altijd sneller kan.

Overigens was het record al een heel aantal maanden (misschien al een jaar?) in handen van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
Interessant artikel @Anandtech:

The Bulldozer Aftermath: Delving Even Deeper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Interessant, als Bulldozer AMD's Pentium 4 is dan hoop ik dat ze er net zo goed van terug kunnen komen als Intel destijds met Conroe. Ze kunnen i.i.g. nog genoeg verbeteren aan Bulldozer.

[ Voor 16% gewijzigd door madmaxnl op 30-05-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Mooi artikel, en het stipt zijdelings ook aan waarom SPEC zo'n lastige benchmark is om vergelijkingen te maken tussen architecturen onderling, en waarom het (op alle architecturen) zulke over-optimistische scores laat zien.

Interessant zou ook zijn als ze er POWER7 en SPARC T4 naast zouden zetten, die hebben nl vergelijkbare keuzes gemaakt als AMD (clock over IPC, diepe pipelines, veel cores), ik denk dat ze daar helemaal geen gek figuur slaan. Het gekke is dat in theorie Bulldozer/Piledriver veel meer een server-oriented architectuur is dan desktop/mobile, maar dat het commerciele succes ervan (Trinity) bijna volledig in dat segment komt.

Eigenlijk kan Oracle beter SPARC dumpen, zich (geheel of gedeeltelijk) in AMD inkopen en Solaris volledig op Piledriver laten draaien. Zoals ze nu bezig zijn gaat al hun business over een paar jaar allemaal op x86 draaien, en schuift een groot deel van de omzet direct door naar de boys uit Santa Clara - dat zal niet de bedoeling van Larry zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 31-05-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Trinity met Piledriver is best goed voor consumenten. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de GPU het gemis van het hebben van maar één FP Scheduler en 2x128bits FMAC per twee cores/module compenseert. Immers kan een GPU de taak van de FP Scheduler en 2x128bits FMAC sneller en efficiënter uitvoeren (GPGPU). Tenminste dat is wat ik ervan heb begrepen.

Uiteindelijk krijg je dus een APU die prima in balans is. Een voorwaarde hiervoor is wel dat de programma/code rekening houd met hoe de APU in elkaar zit.

[ Voor 18% gewijzigd door madmaxnl op 31-05-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dat blijft het probleem van het desktop segment, veel van de workload (behalve 3d graphics in games) is niet paralleliseerbaar en sterk branched/interdependent. Het is mooi dat GPGPU erbij komt, maar ook dat is weer een oplossing een typisch enterprise (HPC)-achtige load. Kijk maar wat nVidia allemaal voor leuks met Kepler aan het doen is in de HPC markt.

Alsnog zal Trinity het heel aardig doen, want Intel houdt zijn prijzen torenhoog dus kan AMD ook met een niet-helemaal-ideale architectuur toch nog een (niet heel dikke) boterham verdienen. En de markt voor gamers (waar de APU echt ideaal voor is) is niet te verwaarlozen natuurlijk, zeker als je de consoles mee neemt.

[ Voor 32% gewijzigd door Dreamvoid op 31-05-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Hopelijk gaat de nu aan te komen nieuwe console generatie gebruik maken van Trinity of Kaveri. In principe leent het zich er prima voor aangezien op consoles alles tot in de puntjes geoptimaliseerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik heb een vraag waar ik al een tijd mee zit. Als je nou van AMD naar Intel gaat, is het dan zo dat je alles kwijt bent op je harde schijf ?, want een vriend zei van niet en soms lees ik van wel, maar kunnen jullie dit bevestigen. Ik heb het idee dat je er dan maar geluk mee moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleInvitro
Mosin schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:34:
Ik heb een vraag waar ik al een tijd mee zit. Als je nou van AMD naar Intel gaat, is het dan zo dat je alles kwijt bent op je harde schijf ?, want een vriend zei van niet en soms lees ik van wel, maar kunnen jullie dit bevestigen. Ik heb het idee dat je er dan maar geluk mee moet hebben.
Algemeen wordt aangeraden, indien men veranderd van CPU en in dit geval ook moederbord, een Clean Install te doen van het OS, zodoende alle componenten beter op mekaar zijn afgestemd. Als je dan geen backup hebt van je data, of deze staat niet op een aparte HD, ben je alles kwijt. Dit geld in beide richtingen, van AMD naar Intel als van Intel naar AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Oke, bedankt, dan weet ik dat ook weer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Persoonlijk doe ik dit meestal alleen als ik van AMD naar nVidia switch, en andersom, maar zelfs dit heb ik vaak genoeg gedaan zonder herinstallatie. Windows 7 is in dat geval wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleInvitro
spNK, we spreken in dit geval een verandering van CPU, geen grafka. Bij het veranderen van een grafka zou ik ook geen clean install doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack77
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 18:06
Ben van een X4 955 naar een i5 gegaan. Op diverse sites stond dat Windows 7 een platformswitch kon overleven. Niet dus. Heb op een andere schijf Win7 geinstalleerd met het nieuwe systeem en vervolgens de settings-files van veel programma's overgekopieerd van de oude installatie naar de nieuwe. De installatie van de software op het nieuwe systeem nam vervolgens alles over. Al bij al toch nog een hoop werk. O ja, en Windows moest ook terug geactiveerd worden... via telefoon. Ook al waren de rest van de componenten gelijk gebleven. :-(

Los daarvan ben ik heel blij met mijn i5. Toch gevoelig responsiever. Al moet gezegd dat de X4 955 (op 3,5 GHz) het met DDR2-800 moest doen, wel met extreem lage latency.

Enfin, volg met veel belangstelling het nieuws over Trinity en kijk uit naar Vishera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Dan lijkt het me inderdaad slimmer om een clean install te doen, maar voor de bestanden op te slaan die belangrijk zijn, daar kan ik elke externe harde schijf voor gebruiken neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep! Zolang je maar kopien van de bestanden hebt die niet op de harde schijf staan waarop je Windows opniew gaat installeren. Meestal gebruikt men daar een externe harde schijf voor ja.

Maar, nu weer terug naar AMD nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Oke, heel erg bedankt !:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 01:37
Mosin schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:34:
Dat hoeft niet als je netjes de procedure volgt als beschreven in dit Art Technica artikel: How to install a new motherboard without reinstalling Windows.

Ik heb deze procedure al een paar keer met succes gebruikt (heb een triple boot pc). :Y) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
LittleInvitro schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:17:
spNK, we spreken in dit geval een verandering van CPU, geen grafka. Bij het veranderen van een grafka zou ik ook geen clean install doen :)
VGA drivers van 2 merken willen nog wel eens conflicteren, met CPU/mobo drivers heb je dit minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

dit lijkt me niet erg op AMD nieuwsdiscussie. Terug ontopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
De waarde van AMD is trouwens weer onder de $4 miljard gezakt de afgelopen weken...is er zoveel slecht nieuws uit dan dat ik heb gemist? Dat Dell nu ARM servers gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Dreamvoid schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:40:
De waarde van AMD is trouwens weer onder de $4 miljard gezakt de afgelopen weken...is er zoveel slecht nieuws uit dan dat ik heb gemist? Dat Dell nu ARM servers gaat leveren?
Alleen Intel die fabrikanten 'omkoopt' met subsidering van ultrabook development als ze geen amd verkopen.
Trinity desktop die een kwartaal is uitgesteld.

voor de rest geen id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dat Intel verhaal over het "ultrabook fund" dateert al vanaf december, niet echt nieuws dus.

Slecht nieuws alla, maar het wordt nu stilaan wel bizar dat een toch niet heel sexy chipdesigner als Broadcom, dat grofweg dezelfde omzetten en marges draait als AMD, op bijna $18 mld wordt gewaardeerd. Ik ga maar eens mijn call-spread modelletjes afstoffen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dreamvoid op 01-06-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De waarde is wel heel laag ja, maar volgens mij is de stemming onder de analisten over AMD's toekomst wel een stuk positiever dan hij was. Ik denk dat op het moment het gebrek aan iets wat bulldozer vervangt en uit het geheugen jaagt het grootste probleem is, en dat laat nog even op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Dreamvoid schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:40:
Veel van de bewegingen zitten toch vooral in emoties en hebben (veel te) weinig te maken met de werkelijke marktsituatie. Wanneer je rapporten van 'analysten' leest, dan zakt de moed je soms ver in in de schoenen, zo weinig kennis hebben ze van zaken.

Bovendien gebeurt het wel vaker dat AMD's aandeel zakt juist wanneer ze een product hebben dat goed kan verkopen. Aandelen zijn in ieder geval niet echt het ding waar je naar wilt kijken of AMD's producten een goede kans maken succesvol te zijn op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Zoek niet te veel redenen achter een koersdaling.. als groot pensioenfonds X besluit dat ze minder in aandelen willen beleggen en meer in obligaties en een flink aantal miljarden aandelen verkopen dalen er aandelen. Als fonds Y besluit dat ze een minder conjunctuur gevoelige portfolio willen verkopen ze bijvoorbeeld een aantal techbedrijven en kopen ze in de food industrie.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Duh, dat is natuurlijk een waarheid als een koe - punt is dat AMD de afgelopen weken alle andere tech bedrijven in dezelfde sector (Intel Broadcom Qualcomm nVidia etc) ineens fors underperformt. Zoiets gebeurt niet zomaar, daar moet een reden achter zitten, ofwel concreet slechtere vooruitzichten waardoor iedereen zijn waarderingsmodellen aanpast, ofwel een grote aandeelhouder die zijn stukken aan het dumpen is in een markt met weinig kopers.

[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 02-06-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Om terug te komen op Trinity: ik was overlaatst van plan een HTPC met minimale speelmogelijkheden samen te stellen en te bouwen, maar met het idee dat de socket zal veranderen bij de overgang van Llano naar Trinity lijkt dat nu een stom idee. Aangezien Trinity de nieuwe architectuur van AMD bezit, en met de ervaring dat AMD lang bij eenzelfde architectuur blijft en daarbij goeie backward en forward compatibility voorziet inzake chipsets en sockets, lijkt wachten op een FM2-mobo toch een véél betere keus dan nu nog snel een FM1-mobo te kopen. Of het moest geweten zijn dat de opvolger van Trinity meteen weer een andere socket zal krijgen, dan zou het minder een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ligt eraan hoe AMD het geheugen bandbreedte 'te kort' gaat oplossen. Als ze op dualchannel en DDR3 blijven zitten dan zal FM2 wel een lang leven zijn beschonken. Als ze voor Kaveri voor triple- of quadchannel gaan dan is het heel snel gedaan met het socket. In 2013 of 2014 krijgen we sowieso een nieuw socket i.v.m. DDR4.

AMD geeft uitleg gewijzigde telling transistors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als de opvolger van Trinity een on-die PCIe controller gaat krijgen, dan komt er sowieso een nieuwe socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Waarom heeft Trinity eigenlijk een nieuwe socket nodig t.o.v. Llano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Goede vraag, in principe is er geen nieuwe functionaliteit toegevoegd. Waarschijnlijk is door de compleet nieuwe architectuur de interne layout van de die te veel veranderd om FM1 nog te gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 04-06-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Om dezelfde reden dat er voor Bulldozer een AM3+ bord nodig is gok ik zo. Volgens die logica zou het ook best mogelijk moeten zijn om een FM1 APU op een FM2 bord te gebruiken (net als een AM2+ CPU op een AM3+ bord kan), alleen weet ik zo snel even niet of dat fysiek compatibel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Volgens mij vanwege de geavanceerde power management features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Dreamvoid schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:24:
Goede vraag, in principe is er geen nieuwe functionaliteit toegevoegd. Waarschijnlijk is door de compleet nieuwe architectuur de interne layout van de die te veel veranderd om FM1 nog te gebruiken?
Grappig, als we Charlie mogen geloven (zeg niet dat hij het bij het rechte eind heeft, maar hij heeft natuurlijk wel beschikking over veel informatie) is FM2 juist nodig omdat er nieuwe functionaliteit met Trinity mee komt.
Pagina: 1 ... 7 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.