Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
6 SSD's in RAID 0: Intel vs AMD. Welke chipset schaalt het beste?
Intel Z77 vs. AMD SB950: OCZ Vertex 4 128 GB in RAID0Maar goed, er is ook veel te doen om stacked memory en een interposer waarop dat geheugen dan samen met APU komt te zitten. Dit zou het bandbreedte probleem moeten kunnen tackelen voor een APU als Kaveri.
DDR4 is zuiniger dan DDR3 en in notebooks kan dit het verschil maken. Al helemaal als het ook nog eens een dikke performance boost meebrengt op grafisch gebied. De opvolger van Trinity heeft een Cape Verde GPU aan boord. De HD77xx kaarten hebben 72GB/s aan bandbreedte. Dus waar haal jij 72GB/s aan bandbreedte vandaan?
Een Llano APU zit met DDR3 1866MHz op 30GB/s (dualchannel). Deze bandbreedte moet verdeeld worden over zowel het CPU als het GPU gedeelte van de APU. AMD zal met Kaveri op minimaal 70GB/s moeten proberen uit te komen.
[ Voor 73% gewijzigd door madmaxnl op 08-05-2012 17:11 ]
ddr2 en ddr3 leken aardig veel op elkaar waardoor dat gemakkelijk was en maar weinig extra transistors kosten.Waarom niet alvast een DDR4 IMC inbouwen die backwards compatibel is met DDR3 zoals de AMD Phenom II
ddr4 gaat echter werken met een point-to-point verbinding. de kans is dus groot een controller maken die beide kan veel meer transistors en daarmee geld kost waardoor het niet zo'n duidelijke no-brainer actie is als met ddr2 en 3.
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Dit soort technologie is waarom DDR4 ook geen directe noodzaak is. Volgend jaar zou een soortgelijke techniek al geschikt moeten zijn om toe te passen op producten als AMD's APU's. S|A had een behoorlijke tijd terug ook al eens een artikel (erg kort, maar toch) met een foto van een AMD GPU met dergelijk stacked memory.
Maar goed, Intel zal zelf volgend jaar ook tegen een bandbreedte tekort aan kunnen lopen, aangezien er verhalen gaan dat er een Haswell chip komt met 40 EU's (waar Ivy nu maximaal 16 heeft).
Maar goed, de memory cube is een initiatief van Samsung samen met Micron. Er zijn andere bedrijven die er logischerwijze ook interesse in hebben, maar het is niet zo dat Intel AMD even buiten de boot kan houden.
Enfin, om nog even het artikel aan te halen:
http://semiaccurate.com/2...e-prototype-gpu-pictured/
AMD is dus ook al duidelijk bezig met stacked memory.
Klopt, maar het was ook meer om aan te geven dat ook Intel op weg is om iets betere graphics aan te bieden.spNk schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:33:
Nouja, 40EU's zegt opzich natuurlijk weinig, shaders van bijvoorbeeld AMD schalen ook bij lange na niet 100%, en al helemaal niet als er een bandbreedte te kort is.
Overigens, niet hier voorbij zien komen, maar AMD's eerste ultrathin&light lijkt een feit. Zowel op de frontpage, als talloze andere plekken spreken van een HP Sleekbook, een 15.6" 19.8mm dunne laptop, met blijkbaar de Trinity A10-4655M 25W APU erin. En dat voor een prijsje vanaf 600 dollar, ofwel ergens rond de 525 euro (inclusief BTW).
Ook heeft HP al wat Probooks met Trinity aangekondigd.
[ Voor 3% gewijzigd door dahakon op 09-05-2012 21:48 ]

Bron: http://www.amd.com/us/Documents/R-Series_Graphics_Flyer.pdf
AMD R-464L: 4C@2.3GHz + HD7660G
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Plus dat Intel veel meer ruimte nodig heeft om dezelfde prestatie als AMD of nVidia te halen. Voordeel dat Intel heeft is dat ze meestal voorlopen met het productie procedé. Waar AMD nu op 32nm zit, zit Intel al op 22nm. Waar AMD straks op 28nm zit, zit Intel op 20, 18 of zelfs al 16nm. Dit compenseert hun GPU architecturale tekortkomingen natuurlijk wel.spNk schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:33:
Nouja, 40EU's zegt opzich natuurlijk weinig, shaders van bijvoorbeeld AMD schalen ook bij lange na niet 100%, en al helemaal niet als er een bandbreedte te kort is.
Performance an sich niet nee, performance t.o.v. die size en verbruik wel. Vergeet niet dat AMD nog op 32nm zit en Intel al op 22nm. AMD doet het best goed als je kijkt naar de middelen die ze hebben. Dit maakt dat AMD Intel ook nooit kan gaan inhalen omdat Intel altijd een productie procedé voordeel zal blijven behouden. Hopelijk wordt deze factor minder nu AMD niet meer aan één foundry zit.
[ Voor 36% gewijzigd door madmaxnl op 13-05-2012 18:51 ]
Ik doelde eigenlijk meer op de afstand die Trinity tov Llano lijkt te hebben op CPU gebied. Natuurlijk mochten we niet te veel verwachten obv Stars --> Bulldozer, maar op basis van eerdere berichten had ik op iets meer gehoopt. Op basis van moore's law zou Trinity misschien 30% sneller moeten zijn geweest dan Llano, en dat zie ik niet terug.madmaxnl schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:44:
Performance an sich niet nee, performance t.o.v. die size en verbruik wel. Vergeet niet dat AMD nog op 32nm zit en Intel al op 22nm. AMD doet het best goed als je kijkt naar de middelen die ze hebben. Dit maakt dat AMD Intel ook nooit kan gaan inhalen omdat Intel altijd een productie procedé voordeel zal blijven behouden. Hopelijk wordt deze factor minder nu AMD niet meer aan één foundry zit.
Ik denk overigens niet dat AMD zich kan of mag verschuilen achter het feit dat Intel een technische voorsprong heeft. Processoren verkoop je (aan OEM's) omdat ze de beste keuze zijn voor een bepaalde situatie. Ik denk trouwens dat Trinity in (veel) situaties nog steeds wel een goede keuze kan zijn, zoals Llano dat nu ook is.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Wat je wel terug ziet is dat de A10 een TDP heeft die 10Watts lager ligt. 25W tegen de A6-3400M met 35W.Helixes schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:03:
[...]
Ik doelde eigenlijk meer op de afstand die Trinity tov Llano lijkt te hebben op CPU gebied. Natuurlijk mochten we niet te veel verwachten obv Stars --> Bulldozer, maar op basis van eerdere berichten had ik op iets meer gehoopt. Op basis van moore's law zou Trinity misschien 30% sneller moeten zijn geweest dan Llano, en dat zie ik niet terug.
-FD8120FRGUBOX
-FD8120WMW8KGU
Ik wilde net bij afture een 8120 bestellen maar kwam toen twee verschillende tegen. Naast dat de dure variant zonder koeler komt en de goedkope met, is het ook zo dat de dure daadwerkelijk 95 watt is? Ik wil namelijk wel gaan overclocken dus wel een belangrijk puntje.
Mijn dank is groot
De 95watt en de 125watt verzie dus.
Zal je zien dat er binnen korte tijd weer een nieuwe stepping uitkomt;)

etc. etc. etc.
[ Voor 22% gewijzigd door EaS op 14-05-2012 23:20 . Reden: Plaatjes fix. ]
Strakke aluminium Arctic HTPC's met AMD Trinity APU
[ Voor 28% gewijzigd door madmaxnl op 14-05-2012 23:24 ]
Mwoah... het is geen diepgaande en uitgebreide test, maar ik vind de volgende resultaten toch aardig acceptabel:madmaxnl schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:18:
......Ondanks dit is het resultaat niet verbluffend....
Verschil | |
3DMark06 | +40,6% |
3Dmark Vantage | +120% |
3Dmark11 | +19,5% |
Cinebench R10 (st) | +37,8%* |
Cinebench R10 (mt) | +23,1% |
PCMark Vantage | +43%** |
PCMark7 | +28,9% |
* 'IPC @ Core i3 level!!'
** 'i5 level performance!!'
....aldus de enthousiaste reviewer.
Verwijderd
Verwijderd
Anandtech: The AMD Trinity Review (A10-4600M): A New Hope
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 07:39 ]
http://tweakers.net/price...Ugzksbi5PwiiA2mMA5I0qAWAA
Nu nog de benchmarks voor de desktop Trinity processoren!
Wat me trouwens opvalt aan het artikel hier boven: bij 'gaming-peformance' worden de resultaten van Ivy Bridge en Trinity vergeleken. En games als Civilization, Starcraft of Portal gaan richting de 150% / 200% ( waarbij 100% gelijk is ) in het voordeel van AMD. Maar Skyrim zit maar rond de 90%, en hier gaat Intel dus voorop. Hoe kan dit zoveel verschillen per game?
Heeft dit iets te maken met het feit dat Skyrim een port is en dus anders in elkaar zit o.i.d.?
[ Voor 41% gewijzigd door ingmaronline op 15-05-2012 13:38 ]
''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
Bij andere reviews zit AMD ook voor in skyrim (en met redelijk wat %tages) Hoe meer het spel de gpu belast hoe verder AMD wegloopt. hoe meer het spel de cpu belast hoe dichter intel komt.ingmaronline schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:25:
Er staat inmiddels al een hele rits FM2 processoren in de pricewatch.
http://tweakers.net/price...Ugzksbi5PwiiA2mMA5I0qAWAA
Wat me trouwens opvalt aan het artikel hier boven: bij 'gaming-peformance' worden de resultaten van Ivy Bridge en Trinity vergeleken. En games als Civilization, Starcraft of Portal gaan richting de 150% / 200% ( waarbij 100% gelijk is ) in het voordeel van AMD. Maar Skyrim zit maar rond de 90%, en hier gaat Intel dus voorop. Hoe kan dit zoveel verschillen per game?
Heeft dit iets te maken met het feit dat Skyrim een port is en dus anders in elkaar zit o.i.d.?
Dan mag je wachten tot augustus.ingmaronline schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:25:
Dat is dan weer balen..
''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
't Zal toch zonder worden dan, ik was hoe dan ook al vrij sceptisch over die dual graphics.
En daar staat dit boven:
''Om de processor verder zo efficiënt mogelijk te laten werken heeft AMD haar Turbo-modus verder verbeterd. Turbo Core 3.0 houdt rekening met zowel de CPU en GPU en kan daar slim tussen schakelen. Zodra je software draait die juist meer CPU-rekenkracht vergt wordt de GPU wat teruggeklokt, zodat het CPU-gedeelte van de chip juist sneller kan gaan werken. Bij software die juist meer van de GPU vraagt, doen de CPU-cores een stapje terug qua klokfrequentie, zodat de GPU sneller kan gaan werken. Onderstaande afbeelding toont hoe dat in de praktijk werkt bij de A10-4600M, het topmodel Trinity voor laptops.''
Wat mij dus niet duidelijk is, is dat als je nou een game gaat spelen op een Trinity en hij vraagt veel van je gpu, dat de cpu gewoon terug gaat clocken, is dit waar ? of doen ze dit om het binnen het tdp te houden ?. Ik vind dat nogal jammer, maar ook begrijpelijk als je de processor binnen zijn tdp moet houden, maar alle kracht komt wel van pas in een game, toch ?
Lijkt mij dat het gewoon je game optimaal laat lopen. Stel je game is gpu limited, dan staat het cpu deel een deel van de tijd niks te doen. Waarom zou je dat cpu deel dan niet wat lager clocken om energie te besparen. Het stukje dat je lager clockt is overschot, dus de game loopt niet minder soepel als je het overschot eraf haalt.Mosin schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:26:
Wat mij dus niet duidelijk is, is dat als je nou een game gaat spelen op een Trinity en hij vraagt veel van je gpu, dat de cpu gewoon terug gaat clocken, is dit waar ? of doen ze dit om het binnen het tdp te houden ?. Ik vind dat nogal jammer, maar ook begrijpelijk als je de processor binnen zijn tdp moet houden, maar alle kracht komt wel van pas in een game, toch ?
There go the goddamn brownies.
Is dus van belang dat je laptop goede koeling heeft zodat je ook onder paar uur stress op een warme zomermiddag in Augustus ook nog voluit de turbo kan gebruiken.
Verwijderd
http://techreport.com/articles.x/22932
PS. Diablo 3 benchmarks:
http://www.legitreviews.c...28/diablo-3-benchmark.jpg
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2012 16:43 ]
AMD Llano 32nm 228mm2 1.178B
AMD Trinity 32nm 246mm2 1.303B
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Verwijderd

Edit: OpenCL Handbrake beta getest!
http://www.anandtech.com/...264-with-amds-trinity-apu
"The bottom line is that AMD goes from a position of not really competitive, to easily holding its own against similarly priced Intel parts."
En volgend jaar wordt het GCN vs. AVX 2.0.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 12:46 ]
In de link die E.Ross geeft staat het toch echt anders hoor.Noel schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:25:
Omdat je het verkeerd leest?
AMD Llano 32nm 228mm2 1.178B
AMD Trinity 32nm 246mm2 1.303B
Llano: 1450m 228mm²
Trinity: 1303m 246mm²
Edit: de techreport link bedoel ik dan.
http://techreport.com/articles.x/22932
[ Voor 11% gewijzigd door spNk op 18-05-2012 13:07 ]
[ Voor 69% gewijzigd door Dreamvoid op 23-05-2012 22:22 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 24-05-2012 16:55 ]
Stap is echt niet gemaakt omdat die passie had om mobile gpu te maken maar omdat er grote zak met geld klaar stond, dat is stuk aannemelijker, prima moet die zelf weten natuurlijk, maar dan valt die niet onder de de personen die de in het filmpje bedoeld werd.
Nee maar het is natuurlijk ook een interessante uitdaging om bij een ander goed bedrijf wat op GPU gebied minder ver is, de GPU class leading te maken....mad_max234 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:21:
Beste GPU's worden of bij Nvidia of bij AMD gemaakt, geen enkel ander bedrijf die complexer gpu chips maakt dan deze twee, geen bedrijf die verder is in ontwikkeling op gpu gebied dan deze twee.![]()
Stap is echt niet gemaakt omdat die passie had om mobile gpu te maken maar omdat er grote zak met geld klaar stond, dat is stuk aannemelijker, prima moet die zelf weten natuurlijk, maar dan valt die niet onder de de personen die de in het filmpje bedoeld werd.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Als die dit echt belangrijk vond was die wel naar ... gegaan.Help!!!! schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:48:
[...]
Nee maar het is natuurlijk ook een interessante uitdaging om bij een ander goed bedrijf wat op GPU gebied minder ver is, de GPU class leading te maken....
Geld is wat hem heeft doen verkassen, niets meer, niets minder.
[ Voor 9% gewijzigd door madmaxnl op 24-05-2012 23:06 ]
Ik ken hem niet dus ben niet zo zeker bovendien betalen al die bedrijven zo'n man imho prima maar I LOL'd anyway.madmaxnl schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:04:
[...]
Als die dit echt belangrijk vond was die wel naar ... gegaan.
Geld is wat hem heeft doen verkassen, niets meer, niets minder.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
http://semiaccurate.com/2...han-the-sum-of-its-parts/
[ Voor 23% gewijzigd door madmaxnl op 28-05-2012 02:30 ]
Ik heb ze vrijdag gemaild, maar ik kan pas morgen een antwoord krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door BloemBlaster op 28-05-2012 02:34 ]
Semiaccurate heeft de laatste paar weken al een handvol aan mooie artikelen over Trinity uitgebracht. Heerlijk altijd om die te lezen. Geniet ik zeker van. En klaart het allemaal ook goed op kwa wat AMD nou allemaal aan Bulldozer heeft verandert op het Piledriver te noemenVerwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:22:
Een wel aardig stukje over Trinity en Piledriver met het een en ander over wat er anders is ten opzichte van Bulldozer.
http://semiaccurate.com/2...han-the-sum-of-its-parts/
Niet alleen Windows 8, maar ook de programma's die er onderlopen moeten geoptimaliseerd worden voor de Bulldozer architectuur. Ze houden nu namelijk geen tot bijna geen rekening met de architectuur van Bulldozer. Het zal ook heel erg lang gaan duren voordat er programma's gaan zijn die wel efficiënt lopen. Waarschijnlijk komt dit pas als men zich ook meer gaat richten op AMD APUs m.b.t. het schrijven van programma's, maar zelfs dit gaat heel lang duren.LittleInvitro schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:37:
Heb deze eens bij de buren gepost, maar tot op heden geen reactie bekomen. Heeft er iemand reeds de "8"-cores van AMD gebenched op Windows 8 zodat men te weten kan komen of deze nu effectief een betere performance hebben onder deze OS.
Als ik kijk hoelang het duurde en nog altijd duurt voordat programma's multicore CPUs ondersteunen, 64bits en hypertreading... Het schiet gewoon niet op. Vaak zijn alleen benchmarks echt goed geoptimaliseerd, maar daar doe je zo weinig mee. Starcraft II is bijvoorbeeld heeft geen klap aan een dualcore CPU omdat hij niet verder gaat dan één thread. In de praktijk draait het natuurlijk wel beter op een dualcore want één core kan zich dan volledig storten op de game en de andere core neemt dan alle rotzooi die op de achtergrond loopt voor zijn rekening.
AMD FX-8150 Breaks New Clock Speed Record at 8.8 GHz

Altijd leuk om dit soort dingetjes langs te zien komen.
Waarmee koel je dat? Helium? En wat zijn de prestaties dan?
People as things, that’s where it starts.
Verwijderd
Volgens mij was dat record er al voor de release en is dat nu alleen verbeterd.madmaxnl schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:44:
Verder is het natuurlijk wel mooi om te zien dat er toch nog een record wordt gevestigd met een AMD CPU.
Nieuwe A-serie APU van AMD bekroond met Computex award
"Het is wel frappant dat een breed samengesteld panel van overheidsfunctionarissen, academici, onderzoekers en experts in de elektronica-industrie, AMD een prijs toekennen terwijl Koen met gemengde gevoelens zit."Het testen van de AMD Trinity testlaptop laat ons achter met gemengde gevoelens
[ Voor 7% gewijzigd door madmaxnl op 30-05-2012 00:00 ]
Ik kom zelf nauwelijks op hardware.info maar als de budgetsystemen al 1000 euro zijn dan vind ik het niet raar dat ze trinity niet bijzonder vinden.Tja, misschien is het de achtergrond. H.info richt zich traditioneel wat meer op de veeleisende gebruiker en de enthousiasteling (kijk maar naar de adviezen - "budget" is bij H.info al 1000 euro!) Misschien dat zo'n breed panel wat meer de gemiddelde gebruiker in gedachten houdt - voor die markt is Trinity natuurlijk fantastisch. Ook vinden ze de toekomst, waar het naar leidt misschien wat belangrijker (dan denk ik met name aan academici) - wat dat betreft scoort GPGPU vast ook heel goed.
Hoe dan ook, congrats AMD!
Zelf heb ik een eerste generatie i3 in mijn laptop waar ik vooral op programmeer en unity3d op gebruik. Dit gaat allemaal snel zat en ik weet echt niet waarvoor een gemiddelde consument meer nodig heeft. Zeker als je in beschouw neemt dat mijn HD5650m (en i3) trager is dan wat er in de Trinity APU zit.
De gemiddelde consument doet echt niet veel meer dan een filmpje kijken, tekstverwerken en wat browsen, daar heb je geen i7 voor nodig
Verwijderd
Uiteraard! Je gaat zeker geen overklok record zien waarbij alle cores ingeschakeld zijn, om de simpele reden dat het met meer uitgeschakelde delen altijd sneller kan.madmaxnl schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:44:
Drie modules uitgeschakeld, m.a.w. voor de prestaties is deze niet overgeclockt. Is puur overgeclockt om een record te verbreken. Ik denk ook niet dat hij nu stabiel is om benchmarks op te draaien. Daarvoor zal hij naar beneden geclockt moeten worden. Verder is het natuurlijk wel mooi om te zien dat er toch nog een record wordt gevestigd met een AMD CPU.
Overigens was het record al een heel aantal maanden (misschien al een jaar?) in handen van AMD.
[ Voor 16% gewijzigd door madmaxnl op 30-05-2012 21:11 ]
Mooi artikel, en het stipt zijdelings ook aan waarom SPEC zo'n lastige benchmark is om vergelijkingen te maken tussen architecturen onderling, en waarom het (op alle architecturen) zulke over-optimistische scores laat zien.EaS schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:27:
Interessant artikel @Anandtech:
The Bulldozer Aftermath: Delving Even Deeper
Interessant zou ook zijn als ze er POWER7 en SPARC T4 naast zouden zetten, die hebben nl vergelijkbare keuzes gemaakt als AMD (clock over IPC, diepe pipelines, veel cores), ik denk dat ze daar helemaal geen gek figuur slaan. Het gekke is dat in theorie Bulldozer/Piledriver veel meer een server-oriented architectuur is dan desktop/mobile, maar dat het commerciele succes ervan (Trinity) bijna volledig in dat segment komt.
Eigenlijk kan Oracle beter SPARC dumpen, zich (geheel of gedeeltelijk) in AMD inkopen en Solaris volledig op Piledriver laten draaien. Zoals ze nu bezig zijn gaat al hun business over een paar jaar allemaal op x86 draaien, en schuift een groot deel van de omzet direct door naar de boys uit Santa Clara - dat zal niet de bedoeling van Larry zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 31-05-2012 12:26 ]
Uiteindelijk krijg je dus een APU die prima in balans is. Een voorwaarde hiervoor is wel dat de programma/code rekening houd met hoe de APU in elkaar zit.
[ Voor 18% gewijzigd door madmaxnl op 31-05-2012 13:31 ]
Alsnog zal Trinity het heel aardig doen, want Intel houdt zijn prijzen torenhoog dus kan AMD ook met een niet-helemaal-ideale architectuur toch nog een (niet heel dikke) boterham verdienen. En de markt voor gamers (waar de APU echt ideaal voor is) is niet te verwaarlozen natuurlijk, zeker als je de consoles mee neemt.
[ Voor 32% gewijzigd door Dreamvoid op 31-05-2012 14:02 ]
Algemeen wordt aangeraden, indien men veranderd van CPU en in dit geval ook moederbord, een Clean Install te doen van het OS, zodoende alle componenten beter op mekaar zijn afgestemd. Als je dan geen backup hebt van je data, of deze staat niet op een aparte HD, ben je alles kwijt. Dit geld in beide richtingen, van AMD naar Intel als van Intel naar AMD.Mosin schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:34:
Ik heb een vraag waar ik al een tijd mee zit. Als je nou van AMD naar Intel gaat, is het dan zo dat je alles kwijt bent op je harde schijf ?, want een vriend zei van niet en soms lees ik van wel, maar kunnen jullie dit bevestigen. Ik heb het idee dat je er dan maar geluk mee moet hebben.
Los daarvan ben ik heel blij met mijn i5. Toch gevoelig responsiever. Al moet gezegd dat de X4 955 (op 3,5 GHz) het met DDR2-800 moest doen, wel met extreem lage latency.
Enfin, volg met veel belangstelling het nieuws over Trinity en kijk uit naar Vishera.
Verwijderd
Maar, nu weer terug naar AMD nieuws!
Dat hoeft niet als je netjes de procedure volgt als beschreven in dit Art Technica artikel: How to install a new motherboard without reinstalling Windows.Mosin schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:34:
Ik heb een vraag waar ik al een tijd mee zit. Als je nou van AMD naar Intel gaat, is het dan zo dat je alles kwijt bent op je harde schijf ?, want een vriend zei van niet en soms lees ik van wel, maar kunnen jullie dit bevestigen. Ik heb het idee dat je er dan maar geluk mee moet hebben.
Ik heb deze procedure al een paar keer met succes gebruikt (heb een triple boot pc).
VGA drivers van 2 merken willen nog wel eens conflicteren, met CPU/mobo drivers heb je dit minder snel.LittleInvitro schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:17:
spNK, we spreken in dit geval een verandering van CPU, geen grafka. Bij het veranderen van een grafka zou ik ook geen clean install doen
Alleen Intel die fabrikanten 'omkoopt' met subsidering van ultrabook development als ze geen amd verkopen.Dreamvoid schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:40:
De waarde van AMD is trouwens weer onder de $4 miljard gezakt de afgelopen weken...is er zoveel slecht nieuws uit dan dat ik heb gemist? Dat Dell nu ARM servers gaat leveren?
Trinity desktop die een kwartaal is uitgesteld.
voor de rest geen id.
Slecht nieuws alla, maar het wordt nu stilaan wel bizar dat een toch niet heel sexy chipdesigner als Broadcom, dat grofweg dezelfde omzetten en marges draait als AMD, op bijna $18 mld wordt gewaardeerd. Ik ga maar eens mijn call-spread modelletjes afstoffen.
[ Voor 16% gewijzigd door Dreamvoid op 01-06-2012 19:59 ]
Verwijderd
Veel van de bewegingen zitten toch vooral in emoties en hebben (veel te) weinig te maken met de werkelijke marktsituatie. Wanneer je rapporten van 'analysten' leest, dan zakt de moed je soms ver in in de schoenen, zo weinig kennis hebben ze van zaken.Dreamvoid schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:40:
De waarde van AMD is trouwens weer onder de $4 miljard gezakt de afgelopen weken...is er zoveel slecht nieuws uit dan dat ik heb gemist? Dat Dell nu ARM servers gaat leveren?
Bovendien gebeurt het wel vaker dat AMD's aandeel zakt juist wanneer ze een product hebben dat goed kan verkopen. Aandelen zijn in ieder geval niet echt het ding waar je naar wilt kijken of AMD's producten een goede kans maken succesvol te zijn op de markt.
Scientia potentia est
[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 02-06-2012 22:45 ]
AMD geeft uitleg gewijzigde telling transistors
[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 04-06-2012 10:29 ]
Grappig, als we Charlie mogen geloven (zeg niet dat hij het bij het rechte eind heeft, maar hij heeft natuurlijk wel beschikking over veel informatie) is FM2 juist nodig omdat er nieuwe functionaliteit met Trinity mee komt.Dreamvoid schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:24:
Goede vraag, in principe is er geen nieuwe functionaliteit toegevoegd. Waarschijnlijk is door de compleet nieuwe architectuur de interne layout van de die te veel veranderd om FM1 nog te gebruiken?
Dit topic is gesloten.