[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 55 Laatste
Acties:
  • 342.350 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

dahakon schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:35:
[...]

Nergens staat dat 450mm voor eind 2016 is. Wat er wel staat dat door 450mm, TSMC over een aantal jaar wel competitief kan zijn. Een aantal jaar vanaf nu is op zijn vroegst ergens mid 2017, maar doorgaans wordt een dergelijke term gebruikt voor meer dan 2 jaar, waarmee je moet denken 2018-2019 (voor massaproductie).

Maar goed, Ik denk niet dat AMD eind 2016 direct naar 10nm over stapt, tenzij de kosten verbonden aan dat process niet absurd hoog zijn.
450mm komt ten vroegste met 7nm.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 12:08
Expert opinie wat betreft AMD ZEN:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
Waaruit maak je op dat dit een "expert" is? Zijn taalgebruik spreekt niet echt van een expert en er valt ook niets over te vinden op zijn Youtube account. Verder is het gewoon een samenvatting van de AMD Financial Analyst Day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
LongBowNL schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:26:
Waaruit maak je op dat dit een "expert" is? Zijn taalgebruik spreekt niet echt van een expert en er valt ook niets over te vinden op zijn Youtube account. Verder is het gewoon een samenvatting van de AMD Financial Analyst Day.
Was meer bedoelt als grap. Moest lachen om het taalgebruik. Enkele qoutes van meneer:

Zen is going to be insane.
New design we got none of the moduler bullshit.
We got fucking 61% IPC improvement. 1
14nm process this is sick.

[ Voor 42% gewijzigd door polli_ op 26-05-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gasten verdienen geld voor het maken van filmpjes en het tonen van de behorende ads. Dus ja, je komt nog wel eens ongefundeerde meningen tegen of dat de boodschap heel erg in de richting is dat men horen wil.

Eerst zien dan geloven.. laat aub een sample ergens reviewed worden. Dan pas worden we wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Recentelijk was de Intel *knip* AMD, de relevantie in dit topic ontgaat me eigenlijk volkomen :X.

[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 28-05-2015 10:08 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
witeken schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:35:
M.a.w.: Tegenwoordig kleurt Intel netjes binnen de lijnen.
"Wij van WC-eend"...

enfin, even een crosslink vanuit het GPU-draadje van AMD, omdat het interessant is voor de APU's van de toekomst:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l29o6zV.png

Zo te zien neemt de geheugencontroller op een GPU bij gDDR5 een behoorlijk deel van het verbruik in beslag. Met HBM wordt dat gigantisch gereduceerd. Een HBM controller voor 4 stacks neemt amper meer dan 10 Watt in beslag, als we de slide mogen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD neemt ex Intel medewerker aan als Senior VP Computing and Graphics:
http://www.anandtech.com/...d-graphics-business-group

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
De persconferentie van AMD op Computex begint om 10:00 uur lokale tijd (04:00 uur CEST).
http://www.amdcomputex.com.tw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 20:43
Alvast wat info over de Carrizo lineup

http://wccftech.com/amds-...irectx-12-hsa-10-support/

-Carrizo die measures at 244.62mm2
-3.1 billion transistors
-5-15% nominal IPC gains
-28nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:41:
AMD neemt ex Intel medewerker aan als Senior VP Computing and Graphics:
http://www.anandtech.com/...d-graphics-business-group
Jim Anderson Joins AMD to Lead Computing and Graphics Business Group

AMD today announced that Jim Anderson (43) has joined the company as senior vice president and general manager of AMD's Computing and Graphics (CG) business group, reporting to President and CEO Dr. Lisa Su. Anderson will be responsible for managing all aspects of strategy, business management, engineering, and sales for AMD's computing and graphics products and solutions.

"Jim's business and technical expertise make him another strong addition to AMD's leadership team," said Dr. Su. "His deep industry knowledge and proven ability to transform businesses to drive profitable growth make him the ideal candidate to lead the Computing and Graphics business."

Anderson joins AMD from Intel Corporation where he completed the acquisition and successful integration of the Axxia processor business from Avago Technologies to Intel. Anderson spent the last decade at Avago Technologies and LSI Corporation in a variety of leadership positions spanning strategic planning, marketing, engineering, sales, and general management. Prior to LSI, Anderson held strategic planning roles at Intel Corporation for mobile/laptop and server processors in addition to serving as a microprocessor architect.

Throughout his career, Anderson has consistently demonstrated an ability to transform businesses to achieve significant revenue growth based on developing a holistic strategy across hardware and software engineering, marketing, product management, and customer service functions.

Anderson holds numerous academic degrees, including an MBA and Master of Science in electrical engineering and computer science from the Massachusetts Institute of Technology. He also holds a Master of Science in electrical engineering from Purdue University and a Bachelor of Science in electrical engineering from the University of Minnesota. Anderson has received four patents for innovations in computer architecture. He is based in Sunnyvale, California.

Geen kleine jongen. Heeft hiervoor bij Intel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36

Fordox

00101010

http://nl.hardware.info/n...-gesloten-deuren---update
De videokaart zal op de markt worden gebracht als 'Radeon Fury', waardoor de volledige Radeon 300-serie zelf uit rebrands zal bestaan. De R9 390X zou bijvoorbeeld een rebrand van de 290X worden, met 8 GB GDDR5-geheugen en mogelijk wat hogere klokfrequenties.

Omdat de eerste generatie High Bandwidth Memory beperkt is tot 4 GB per GPU, ontstaat de opmerkelijke situatie dat het nieuwe topmodel minder geheugen krijgt dan de daaronder gepositioneerde 390X.
Een Titan X-killer hoeven we niet te verwachten: we vingen op dat het prestatieniveau net iets onder dat van de Nvidia GeForce GTX 980 Ti zou liggen. Daarvoor wordt de klokfrequentie opgeschroefd naar meer dan 1 GHz. Voor het stroomverbruik werd 'onder de 300 watt' genoemd, waar we waarschijnlijk uit af kunnen leiden dat het verbruik boven dat van de 980 Ti en Titan X zal liggen. Die kaarten hebben namelijk allebei een TDP van 250 watt, wat in de praktijk vaak niet wordt gehaald.
Afbeeldingslocatie: http://www.bumperstickerz.com/images/1000336-02-00-00-00_lg.png

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik denk dat 1 van de redenen dat AMD het nieuwe dingetje pas op de E3 laat zien iets te maken kan hebben met de release/show van 1 of meerdere DX12 titels, of iets DX12 gerelateerds met MicroSoft.

Hij zou dan even snel zijn als de Nvidia GeForce GTX 980 Ti maar dan uitsluitend in DX11 titels.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Toch nog wat meer performance uit DDR3 op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/9319/Slide%2021%20-%20Color%20Compression_575px.png

Verder een fijn artikel om te lezen: http://www.anandtech.com/...-and-architecture-updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Jammer dat ze het GPU gedeelte niet getest (kunnen) hebben. Ik ben ook benieuwd of er al voorbeelden zijn van HSA applications en een vergelijking zonder HSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, geheugen zo dicht mogelijk op de APU om latency te verlagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw gelikt US style promo video voor de grafische kracht van zesde generatie APU's.
trm0001 heeft nog niet eerder zo'n "duur" filmpje gezien van het AMD front.
Wellicht hebben ze de laatste dollars in een oude matras gevonden ?

https://www.youtube.com/w...zg5RAPrQ&feature=youtu.be

Alhoewel het tegen het enge Amerikaans is toch een hele vooruitgang in marketing.
Graag meer hiervan AMD........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
http://www.kitguru.net/co...-largest-rd-spending-now/

Zen heeft een hoge prioriteit. Goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodude
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-08-2023
Belangrijke quote uit het artikel:
It should be noted that by now AMD has completed development of its “Zen” micro-architecture, engineers of the company are on the finish line with development of “Zen+” and designers of the company should be on the home straight with 2016 chip designs.

Zen zelf zal een forse stap vooruit zijn voor AMD op het gebied van IPC en performance/watt. AMD beweerde dat Zen een 40% IPC increase tegenover Carrizo zou zijn.

Zen+ is een hervisie van Zen waarbij bottlenecks worden verwijdert, zoals Bulldozer -> Piledriver, waarbij nog eens een 20% IPC increase zou plaats vinden.

Zen zelf zal Intel waarschijnlijk niet inhalen, Zen+ zou dat wel kunnen, liggende aan wat Intel met Skylake en Cannonlake gaat doen.

2016 voelt nog te ver weg. :( Interessante tijden.

Edit:
Tom's hardware heeft zojuist een interessant artikel geplaatst:
http://www.tomshardware.c...a-su-interview,29327.html

Zen zal overal terug komen. Van Servers tot notebooks, APUs en CPUs.

[ Voor 8% gewijzigd door exodude op 09-06-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

She also reiterated that “Zen is first in a family of processors,” adding that “you can’t be a one shot wonder.”
Verwacht geen wonderen dus. Als de IPC en stroomverbruik maar verbeterd dan is het prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
AMD set to release first ‘Zen’-based microprocessors in late 2016 – document

While Advanced Micro Devices’ next-generation micro-architecture known as “Zen” looks very impressive on paper, it will not hit the market any time soon. In fact, AMD plans to release the first microprocessors featuring the new cores only in late 2016, according to a document published by a web-site.

http://www.kitguru.net/co...rs-in-late-2016-document/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
nieuws: Gerucht: AMD overweegt zich op te splitsen

Mjah, wat moet je daar nou van denken? Ik kan me vergissen maar volgens mij is het opsplitsen van bedrijven doorgaans geen goed teken en loopt het voor minstens 1 van de opgesplitste bedrijven meestal niet zo denderend af.

Hoe het de concurrentiepositie moet helpen gaat me ook te boven. Volgens mij is het doorgaans meer een poging om aandeelhouderswaarde te verhogen. Het idee dat de bedrijven los meer waard zijn dan het hele bedrijf voorheen...

Maar hoe dat je gaat helpen met het bakken van betere chips is beyond me :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Naluh! schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:01:
nieuws: Gerucht: AMD overweegt zich op te splitsen

Mjah, wat moet je daar nou van denken? Ik kan me vergissen maar volgens mij is het opsplitsen van bedrijven doorgaans geen goed teken en loopt het voor minstens 1 van de opgesplitste bedrijven meestal niet zo denderend af.

Hoe het de concurrentiepositie moet helpen gaat me ook te boven. Volgens mij is het doorgaans meer een poging om aandeelhouderswaarde te verhogen. Het idee dat de bedrijven los meer waard zijn dan het hele bedrijf voorheen...

Maar hoe dat je gaat helpen met het bakken van betere chips is beyond me :P
Lijkt me redelijk onmogelijk dat ze CPU en GPU afdeling loskoppelen, als ze dat doen dan is het foetsie met de APU's :(. Vind juist de APU's van AMD erg leuk voor o.a. HTPC's, zou erg jammer zijn als dat ineens verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Ach ja, na de tig geruchten dat AMD overgenomen zou worden door Samsung of anderen, werd het wel eens tijd voor een ander riedeltje natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ze hooguit op papier op splitsen, maar in de praktijk gewoon nog erg close met elkaar werken in een of ander cool genaamd verband. Al zou dat vast wel niet mogen.

Maar, Zen, eind 2016?

* RobinHood kijkt naar zijn oud wordende Phenom II x6

Da's niet chill.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
RobinHood schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:11:
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ze hooguit op papier op splitsen, maar in de praktijk gewoon nog erg close met elkaar werken in een of ander cool genaamd verband. Al zou dat vast wel niet mogen.
Mja, dan kan je toch beter gewoon met elkaar in 1 organisatie zitten, dat scheelt bakken overhead en communiceert veel beter.

Bij ons op het werk zijn bij een reorganisatie de werkprocessen verdeeld over 2 units, waar eerst al het werk door 1 grote unit gedaan werd. Maar unit 1 is wel in grote mate afhankelijk van het werk van unit 2, als je ziet hoeveel tijd en moeite er in gaat zitten om die communicatie goed en tijdig te houden, manman. En als er iets mis gaat gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet. Dan hoor je leidinggevenden briesen in de trant van "We doen niks meer voor 'boven' vandaag! Ze zoeken het zelf maar uit!".

En dat is dan nog binnen één en hetzelfde bedrijf in hetzelfde gebouw.

Zodra je bedrijven opsplitst gaan die bedrijven natuurlijk ook steeds meer hun eigen gang, in het begin zal er nog wel vrij veel verbondenheid zijn, officieel of onofficieel maar dat zal waarschijnlijk snel minder worden. Er worden waarschijnlijk wel wat afspraken en samenwerkingsverbanden gemaakt maar die zijn zelden eeuwigdurend en voor je het weet is een deel van je oude bedrijf opeens je nieuwe concurrent of werken ze samen met één van je concurrenten.

Al met al lijkt het mij een recept voor ellende ipv voorspoed. Hoogstens dat de aandeelhouders er vet mee zijn maar ook dat kan zomaar verkeerd uitpakken. Toen TNT gesplitst werd in TNT en PostNL hoopte men ook op hogere aandeelhouderswaarde, dat liep dus totaal anders, koersen gingen van beide bedrijven fors onderuit en kwamen ruim onder de oude waarde te liggen :') .

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 16:12
Misschien krijgen ze ondertussen wel een beetje inzicht in de "Zen" CPU en valt die toch wel erg tegen qua prestaties. Een 2de bulldozer kunnen ze niet gebruiken dus stoten ze de x86 tak af en richten ze zich op ARM en GPU.

@ Naluh jouw bedrijf lijkt erg op het bedrijf waar ik werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:11
Opsplitsing word ontkend door AMD;
http://wccftech.com/updat...otential-breakup-spinoff/

Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar helaas) dat Zen ongeveer gelijk zou presteren aan Sandy Bridge. Als dat waar is, dan zijn de prestaties al een stuk beter dan hun huidige architecturen maar mogen ze het jaar daar op volgend nog wel weer een grote sprong qua prestaties maken om in de buurt van Skylake en Cannonlake te komen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wat ook zou kunnen is dat ze de aandeelhouders proberen op te splitsen zodat bv Samsung grootaandeelhouder wordt van het AMD-CPU gedeelte en zo de winst automatisch op de Samsung bankrekening kunnen storten.

En dat AMD-GPU dan "apart" blijft bestaan zodat daar de winst van AMD op gestort wordt.

Daarbij dan een overeenkomst dat AMD-CPU technieken van AMD-GPU kan gebruiken.

Samsung kan nu al "de winst" opstrijken van AMD omdat ze de bakker zijn geworden, maar dat is alleen winst op de grond/productie prijs en niet winst op de retail prijs, die ze waarschijnlijk willen gaan bemachtigen. (levert iets meer op nl.)

Maw dus een juridisch/financieel spelletje ipv een productieve 2deling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Betwijfel dat er veel winst zit op de retail prijs. AMD's chips in het algemeen zijn redelijk groot qua oppervlakte en goedkoop dus de marge is gering.

Denk eerlijk gezegt dat het weer het zoveelste verzinsel is voor clickbait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar, Zen, eind 2016?

* RobinHood kijkt naar zijn oud wordende Phenom II x6

Da's niet chill.
Mweh, lijkt maar zo. Ik draai ook een Phenom X6 op 4GHz, de langzaamste factor is toch eerder mijn SSD dan CPU ofzo. Qua werken en games spelen kom ik prima vooruit met 16GB werkgeheugen plus een crossfire 270x set. Denk dat je vooral je handjes mag klappen als straks DX12 meer mainstream worden gaat met DX12 games. Dan is de kans erg groot dat AMD cpu's hier het voordeel gaan halen omdat niet langer op single-cores basis calls worden uitgedeeld, maar meerdere cores tegelijk dat kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Een ARM bordje van AMD op de foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.phoronix.net/image.php?id=0x2015&image=amd_arm_board1_show&w=1920

http://phoronix.com/scan....&px=ARM-Opteron-AMD-Snaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Geen gekke planning, we wisten al van Financial Analyst Day dat er geen "Zen" APU zou komen in 2016, alleen een CPU. Het verbaast me niets dat er pas later een "Zen" of "Zen+" APU komt.

In de tussentijd brengt Toshiba de eerste Carrizo laptops uit: http://www.tomshardware.c...arrizo-laptops,29416.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Uhm, Bristol Ridge staat in dit schema voor 2016 op de planning als apu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bristol Ridge word denk ik een refresh van Carrizo op gewoon nog 28nm met Excavator core's en GCN3, alleen met DDR4.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Weer een gerucht... (fantastische bron ook :P)
http://frontpage.fok.nl/n.../microsoft-koopt-amd.html

Ik zie liever dat AMD zichzelf blijft of dat Samsung of Qualcomm ze overneemt. MS heeft natuurlijk wel het geld, maar als AMD daarmee bijvoorbeeld Vulkan laat vallen ter faveure van DX dan lijkt me dat geen goed iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Vulkan? Bedoel je niet Mantle? Vulkan is namelijk een open standaard die door de Khronos groep wordt ontwikkeld. En al zou Microsoft AMD in handen krijgen, dan lijkt het me sterk dat ze OpenGL/Vulkan ondersteuning laten vallen omdat het op andere platformen wordt gebruikt en niet alleen door gamers.

Ik zie dan eerder dat MS de concurrentie aan zal gaan met Imagination (PowerVR) met low-power grafische chips voor mobiele apparaten (met een Windows erop natuurlijk).

Edit; alternatieve bron voor het MS verhaal;
http://www.vg247.com/2015...-talks-to-buy-amd-report/
http://www.kitguru.net/co...ced-micro-devices-source/

[ Voor 19% gewijzigd door NitroX infinity op 30-06-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man, man, man, man, echt weer een typisch artikel van fok-kwaliteit. :') Net doen alsof de recente serie enorm tegen valt. Wat zeg ik, net doen alsof AMD sinds de overname van ATi geen fatsoenlijke grafische kaarten meer gemaakt heeft. :F Echt, er staat bijna geen enkele zin in dat artikel waar ook maar een klein beetje waarheid in zit. :r

Enfin, die overnamegeruchten horen we al jaren. We zijn nu in een paar weken tijd van Samsung via QualComm bij Microsoft terechtgekomen. Ik geloof het allemaal wel, maak me maar wakker als Ikea/AMD de Radeon Wood uit brengt, gemaakt van authentiek Zweeds dennenhout. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodude
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:11:
[...]

Man, man, man, man, echt weer een typisch artikel van fok-kwaliteit. :') Net doen alsof de recente serie enorm tegen valt. Wat zeg ik, net doen alsof AMD sinds de overname van ATi geen fatsoenlijke grafische kaarten meer gemaakt heeft. :F Echt, er staat bijna geen enkele zin in dat artikel waar ook maar een klein beetje waarheid in zit. :r

Enfin, die overnamegeruchten horen we al jaren. We zijn nu in een paar weken tijd van Samsung via QualComm bij Microsoft terechtgekomen. Ik geloof het allemaal wel, maak me maar wakker als Ikea/AMD de Radeon Wood uit brengt, gemaakt van authentiek Zweeds dennenhout. :z
De meeste van die figuren wat op internet alleen maar klagen hebben geen enkel idee hoeveel mankracht, intellect en geld er gaat in het ontwerpen van GPUs/CPUs.

Het is best een ondergewaardeerd beroep als je bij AMD als engineer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

@NitroX infinity
Dat was ik even vergeten, zowel OpenCL en OpenGL worden genoeg gebruikt door professionele pakketten.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:11:
[...]

Het is inderdaad fok-kwaliteit :/. De reacties in het artikel, met name van een forum mod daar zijn erg jammer. AMD maakt prima hardware, ze zijn ook qua hardware vaak meer vooruitstrevend dan Intel en nVidia (GDDR4, GDDR5, HBM, Hypertransport, dual cores, etc...).
Videokaarten van Nvidia zijn over het algemeen leuk op het moment dat ze uitkomen, die van AMD verjaren veel beter, ergens was de vergelijking met wijn gemaakt en daar kan ik me wel in vinden :D.

Helaas vergeet AMD bij de videokaarten een goede koeler te leveren. Heb zelf een kast met goede airflow en vind een reference koeler die lucht de kast uitblaast daardoor erg fijn :P. Nu leveren ze een keer goede koelers en is het nog niet goed :X.

Als AMD engineer wordt je vooral niet blij van die blatende nVidia fanboys die zonder ervaring/bron AMD ervan zitten te beschuldigen dat ze prut hardware/drivers maken. Dit is met hardware nooit waar geweest, Nvidia laat daar vaker een steek vallen. Wat drivers betreft klopt dat ook al zeker 5 jaar niet meer.
Denk dat AMD minded mensen ze genoeg waarderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 30-06-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
WCCFTech over de MS geruchten;

http://wccftech.com/amd-b...ly-showing-interest-time/

Wat ander nieuws (ongerelateerd aan MS geruchten), uitspraak van mevrouw de CEO;
http://www.dvhardware.net/article62763.html

[ Voor 35% gewijzigd door NitroX infinity op 30-06-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodude
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:17:
Als AMD engineer wordt je vooral niet blij van die blatende nVidia fanboys die zonder ervaring/bron AMD ervan zitten te beschuldigen dat ze prut hardware/drivers maken. Dit is met hardware nooit waar geweest, Nvidia laat daar vaker een steek vallen. Wat drivers betreft klopt dat ook al zeker 5 jaar niet meer.
Denk dat AMD minded mensen ze genoeg waarderen.
Heb jarenlang gebruik gemaakt van de X1900 XTX en een Asus 5770. Nooit driver problemen gehad.

Voor een aantal vrienden builds gebouwd met een AMD 7950/FX8320 combo, nooit klachten gehad over drivers.

Enigste keer dat ik problemen ondervond met AMD drivers, was toen het branded drivers waren van Asus (6950 DCii).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

exodude schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:46:
[...]

Heb jarenlang gebruik gemaakt van de X1900 XTX en een Asus 5770. Nooit driver problemen gehad.

Voor een aantal vrienden builds gebouwd met een AMD 7950/FX8320 combo, nooit klachten gehad over drivers.

Enigste keer dat ik problemen ondervond met AMD drivers, was toen het branded drivers waren van Asus (6950 DCii).
Ssst anders horen de Nvidia mensen je nog :p. Ik heb zelf nog een Radeon 9600 gehad, de keer dat ik problemen had was omdat ik de driver niet had geupdate omdat ik een n00b was. Ik heb meer problemen gehad met mijn 7800GS en 6600GTs in SLI (plus dode 8800GT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Winstwaarschuwing van AMD:

http://ir.amd.com/phoenix...ol-newsArticle&ID=2064993
SUNNYVALE, CA -- (Marketwired) -- 07/06/15 -- AMD (NASDAQ: AMD) today announced that revenue for the second quarter ended June 27, 2015 is expected to be lower than previously guided. The company now expects second quarter revenue to decrease approximately 8 percent sequentially, compared to the previous guidance of down 3 percent, plus or minus 3 percent. The sequential decrease is primarily due to weaker than expected consumer PC demand impacting the company's Original Equipment Manufacturer (OEM) APU sales. The company expects second quarter channel sales and channel inventory reduction efforts to be in-line with the company's plans.

The company anticipates non-GAAP gross margin to be approximately 28 percent, compared to the previous non-GAAP guidance of approximately 32 percent primarily due to a higher mix of Enterprise, Embedded and Semi-Custom segment sales and lower than anticipated Computing and Graphics segment APU unit volumes due to weaker than expected OEM PC product demand. Additionally the company anticipates GAAP gross margin to be further impacted by a one-time charge of approximately $33 million associated with a technology node transition from 20 nanometer (nm) to FinFET. The company started several product designs in 20nm that will instead transition to the leading-edge FinFET node.

Cash and cash equivalents at the end of the second quarter are expected to be approximately $830 million, in line with expectations.

AMD will report second quarter 2015 results after market close on Thursday, July 16, 2015. AMD will hold a conference call for the financial community at 2:30 p.m. PT (5:30 p.m. ET) that day to discuss second quarter financial results and to provide information regarding expected third quarter results. AMD will provide a real-time audio broadcast of the teleconference on the Investor Relations page at http://www.amd.com. The webcast will be available for 10 days after the conference call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
madmaxnl schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:07:

nieuws: AMD geeft omzetwaarschuwing na lagere apu-verkopen

"Verder zegt AMD 33 miljoen dollar, omgerekend 30 miljoen euro, eenmalig af te schrijven. Dit heeft te maken met de overgang van het 20nm-productieprocedé naar een finfet-node. AMD zegt de productie van meerdere chips op 20nm begonnen te zijn, die nu de overstap naar finfet maken."
Welke chips? Zitten hier CPUs en/of APUs tussen en gaan we deze ooit op de markt zien? Misschien nog een CPU gebaseerd op Bulldozer om AM3+, C32 en G34 nieuw leven in te blazen c.q. alle bestaande gebruikers nog een upgrade mogelijkheid geven?

Global Foundries heeft de productie capaciteit van IBM overgenomen en zij waren Power 8 CPU's aan het bakken op 22nm.

[ Voor 7% gewijzigd door madmaxnl op 07-07-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Finfet is 14/16nm (14 voor Samsung/Global Foundries, 16 voor TSMC). Ofwel, de chips die waren ontworpen op 20nm, moeten dus worden omgezet naar 1 van die andere 2 processen. Aangezien we weten dat Zen volgend jaar komt, lijkt het me stug dat het hier om een vernieuwde versie van Bulldozer gaat voor AM3+, danwel de server sockets. Wat overblijft zijn APU's en GPU's.

22nm van IBM is als ik met niet vergis een SOI process, welke weer andere eigenschappen heeft. Of AMD daar nog gebruik van kan maken danwel wil maken, is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Enige reden waarom ze het zouden gebruiken voor hooguit een klein aantal producten is als het substantieel goedkoper is. Een product daarvoor ontwerpen zal waarschijnlijk immers toch niet (veel) eerder gereed zijn. Maar ik verwacht eerder dat ze zo'n product eerder op 28nm uitbrengen daar zijn ze bekend mee, daarmee halen ze waarschijnlijk hoge yields en dat is waarschijnlijk ook goedkoper.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
dahakon schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 06:20:
Finfet is 14/16nm (14 voor Samsung/Global Foundries, 16 voor TSMC). Ofwel, de chips die waren ontworpen op 20nm, moeten dus worden omgezet naar 1 van die andere 2 processen. Aangezien we weten dat Zen volgend jaar komt, lijkt het me stug dat het hier om een vernieuwde versie van Bulldozer gaat voor AM3+, danwel de server sockets. Wat overblijft zijn APU's en GPU's.

(...)
Er komen nog APUs op basis van Bulldozer/Excavator volgend jaar. Wel op het AM4 platform.

Bron: http://images.anandtech.com/doci/9239/AMDCPUPlatforms.jpg
http://images.anandtech.com/doci/9239/AMDCGRoadmap.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Dat zijn de verder ontwikkelde Carrizo (gen2 excavator) die naar desktop komen volgend jaar, 'gewoon' op 28nm voor zover alles bekend is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
dahakon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 06:05:
Dat zijn de verder ontwikkelde Carrizo (gen2 excavator) die naar desktop komen volgend jaar, 'gewoon' op 28nm voor zover alles bekend is nu.
Is er info beschikbaar over wat er juist verbeterd is/gaat worden Exca v1 => Exca v2? Ben dat precies niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Is Carrizo Excavator gen 2? Want dan staat hier wat info: http://anandtech.com/show...nd-architecture-updates/2

[ Voor 0% gewijzigd door LongBowNL op 09-07-2015 11:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zoude ze HPL (High Performance Library) kunnen gebruiken voor de desktop APUs? Deze APUs zullen namelijk ver buiten de optimale verbruik waarde zitten voor HDL (High Density Library)?

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/9319/Slide%209%20-%20Power%20Frequency%20curve%20with%20libraries_575px.png

Daarnaast is HDL moeilijker te koelen t.o.v. HPL bij hogere kloksnelheden omdat de warmte van een kleiner oppervlak af komt wat een beperking kan vormen. Het voordeel is dat HDL zuiniger is en dus dat dit laatste hiermee gecompenseerd is bij een bepaald TDP bereik.

Voor laptops e.d. is HDL de betere keus, maar voor desktops, waar de TDP waarden veel hogere (45, 65, 95, 125 watt) mogen en kunnen liggen, is HPL misschien beter.

Excavator Gen 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik ben nu ook een beetje de weg kwijt. Het was toch:

Bulldozer -> Piledriver -> Steamroller -> Excavator en daarna niets meer?

Van Excavator 2 heb ik nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dat klopt, vandaar mijn suggesties dat het verschil wellicht alleen in de gebruikte Libraries zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
http://benchlife.info/amd...tecture-in-2017-06182015/

Ergens naar beneden is een roadmap te zien (kan natuurlijk fake zijn) waarop Bristol Ridge als opvolger van 'Godavari' wordt vermeld (met nog socket FM3 ipv AM4). Bij de kleine lettertjes kun je dan teruglezen dat het om een gen2 Excavator core zou gaan in Bristol Rigde, waarmee Bristol Ridge dan een enigsinds geupdate Carrizo zou zijn.

Enfin, betrouwbaarheid is niet bekend, dus korreltje zout bijgevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Het is fake, want de volgende Socket is AM4 en niet FM3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
LongBowNL schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:16:
Het is fake, want de volgende Socket is AM4 en niet FM3.
Maar de aankondiging van Socket AM3 is later gedaan dan de data op deze roadmaps. Het kan theoretisch dus best mogenlijk zijn dat ze na die slides pas besloten hebben het Socket AM4 te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Dit moeten de slides van de Financial Analyst Day (6 mei) zijn, waarin AM4 is aangekondigd.
Link van 6 mei: http://images.anandtech.com/doci/9239/AMDCPUPlatforms.jpg

[EDIT]
Ik keek nog een keer naar de link. De screenshots spreken elkaar tegen. In de slideshow staan de echte, daaronder staan de neppe.

[ Voor 28% gewijzigd door LongBowNL op 09-07-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
De eerste slide is van de laatste financial analys day in mei, die anderen zijn gedateerd op 27 maart van dit jaar, ofwel anderhalve maand eerder. Bovendien zijn ze gemerkt als client-roadmap en dus niet voor marketing en zaken als financiele praatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
IBM Leapfrogs Intel to 7nm

PORTLAND, Ore.--IBM Research (Albany, N.Y.) has leapfrogged Intel to the 7-nanometer node by perfecting extreme ultra-violet (EUV) lithography and using silicon-germanium channels for its finned field-effect transistors (FinFETs). This breakthrough demonstration should also keep IBM on-track in delivering its next-generation Power 8+ next year and it Power-9 processors the year after, manufactured for it by GlobalFoundries. Alliance development partner Samsung will also get a leg-up on its race to catch up with Intel by 2018 when the first production 7-nanometer chips are expected to appear. The 7-nanometer test chips were fabricated at the alliance's 300 millimeter fab at the State University of New York (SUNY) Polytechnic Institute's Colleges of Nanoscale Science and Engineering (CNSE, Albany, New York).

http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1327087

http://wccftech.com/ibm-to-produce-7-nm-chips/

Samsung Aiming To Release 10 nm chips Way Before TSMC To Dominate Client List

http://wccftech.com/samsu...efore-tsmc/#ixzz3fQnMIulG

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Globalfoundries en AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

polli_ schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:25:
De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Globalfoundries en AMD.
Nope. Ten eerste heb je de definitieverschillen.

IBM's 7nm is 10nm BEOL + FinFET.

Dan heb je verschillen in technologie. Intel heeft haar 10nm nog niet getoond, maar we kunnen er zeker van zijn dat het III-V en Ge gaat hebben, terwijl IBM spreekt van SiGe. Als Intel daarnaast ook nog voor Quantum Well FETs gaat, is Intels 10nm al helemaal superieur aan wat IBM 7mm noemt :X. Auw.

Tot slot heb je nog TTM. Stel dat iedereen op hetzelfde moment de node die ze 10nm noemen uit heeft, dan gaat Intel dus 1 node voorsprong hebben of >2,5 jaar.

Intel is een halfgeleidergigant, bewijst het steeds opnieuw. AMD's financiën zijn op dit moment helemaal niet rooskleurig, dus laten we eerst Zen afwachten in plaats van te rekenen op producten die nog vele jaren op zich laten wachten, en nu misschien wel goed lijken zonder concrete gegevens, maar de concurrentie staat natuurlijk ook niet stil.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Volgens een vergelijking is Skylake 80% sneller dan Piledriver per klok voor gaming. Dat is een pak meer dan Zens beloofde 40%.

http://forums.anandtech.c...p=37618039&postcount=3276
Right now there's a huge gap between Intel and AMD in terms of performance per clock. PCLab included results for both Core i7 6700K and FX8350 operating at 4.7GHz in their review so it's easy to make an architecture comparison. According to their results, Skylake-S is:

34,3% faster @ Assassins Creed Unity
60,4% faster @ Arma III
60,3% faster @ Battlefield 4 Multiplayer
64% faster @ Counter Strike Global Offensive
32.5% faster @ Crysis 3
104% faster @ Far Cry 4
114% faster @ GTA V
85% faster @ The Witcher 3
60.6% fater @ Watch Dogs
87.4% faster @ Project Cars
133% faster @ Starcraft 2
139.1% faster @ Total War Attila

Overall: Skylake-S 81.2% faster than Vishera per clock.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

En in hoeverre is het een bedreiging voor AMD als de prijzen zo lekker hoog blijven bij Intel? Langzamer zijn is natuurlijk niet goed, maar AMD opereert allang niet meer tegen de extreme performance kanonnen.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

witeken schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:16:
Volgens een vergelijking is Skylake 80% sneller dan Piledriver per klok voor gaming. Dat is een pak meer dan Zens beloofde 40%.
Dat betekent aan de andere kant dus dat AMD het presteert om in 1 generatie de helft van de kloof te dichten die ontstaan is over meerdere generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Racing_Reporter schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:31:
En in hoeverre is het een bedreiging voor AMD als de prijzen zo lekker hoog blijven bij Intel? Langzamer zijn is natuurlijk niet goed, maar AMD opereert allang niet meer tegen de extreme performance kanonnen.
En als ik mijn games icm een 280X netjes op hoge instellingen met ~60 FPS kan spelen is er toch geen vuiltje aan de lucht? Ik zal ook eerlijk zijn: ik zit er al langer over te denken om de stap naar Intel te maken, maar wat win ik daarmee? Het kost me minimaal 200 euro, kost me 4 cores (in het geval van i5, niet dat ik HT zo geweldig vind maar dat terzijde), en zoveel FPS meer krijg ik nu ook weer niet.

Games die ik speel (als ik nog game) zijn voornamelijk Arma, Cities of racegames. Het is niet leuk dat ik wat settings bij racegames terug moet zetten (triple screen) maar als dat me 200 euro scheelt ben ik weer blij. Neem nu Arma, "ervaren" spelers weten inmiddels wel dat multiplayer sowieso ruk loopt, dit komt doordat die FPS op de een of andere reden server-bound is.

Als ik met mijn AMD rig in dezelfde server zit met Jan Klaas met een Intel/nVidia rig en Jan claimed meer FPS te hebben dan liegt Jan, zo simpel is het. Maar sowieso, wie heeft er tegenwoordig (buiten groepen zoals wij Tweakers) behoefte aan zulke sterke hardware? Buiten dat vrijwel niemand een CPU+Mobo combo van 350-400 euro kan betalen (dit misschien wel, maar dan zit je nog aan de 1200 euro met GPU en de rest van de zooi) /verantwoorden is het gewoon niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Kuusj op 10-08-2015 14:47 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:40
kuusj98 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:44:
wie heeft er tegenwoordig (buiten groepen zoals wij Tweakers) behoefte aan zulke sterke hardware? Buiten dat vrijwel niemand een CPU+Mobo combo van 350-400 euro kan betalen (dit misschien wel, maar dan zit je nog aan de 1200 euro met GPU en de rest van de zooi) /verantwoorden is het gewoon niet nodig.
Het verschilt een beetje denk ik. Zo heeft iedereen in mijn omgeving wel een PC van 1500+ euro. Of dat nu een dikke gamePC of lelijke overpriced Mac is laat ik dan maar even buiten beschouwing. :+ Zelf vind ik 200 euro (om mij nergens meer aan te hoeven storen) geen geld, dat geld ook voor veel mensen in mijn omgeving.

Ik ben toentertijd ook van een FX-8350 overgestapt om die reden. Dus niet omdat de FX slecht is/was maar ik voor een paar euro iets beters kon hebben waar mijn irritaties niet meer bestonden. Zodra deze PC langzaam aanvoelt zal hem hetzelfde overkomen en zonder blikken of blozen vervangen worden met een sneller exemplaar.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Met Kuusj98. Ik snap wat je bedoelt, het is niet nodig om er meer geld in te pompen. Je game loopt toch wel. Het kan nog beter, bang per buck kopen bij Intel en het daarmee uitzingen een tijd. Heb iets van drie jaar geleden een i5-2500K gekocht en het ding werkt nog altijd reuzegoed. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om daar iets aan te veranderen. Undervolten of overklokken kan ik ondertussen ook wel :) Liever spaar ik dan voor een aantal generaties verderop, of totdat bijvoorbeeld Skylake een heel stuk goedkoper is geworden. Dan zou ik het nog wel overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

dcm360 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:40:
[...]

Dat betekent aan de andere kant dus dat AMD het presteert om in 1 generatie de helft van de kloof te dichten die ontstaan is over meerdere generaties.
Een betere interpretatie lijkt me dat AMD in één generatie een (hopelijk) solide CPU heeft gemaakt gericht op single threaded prestaties; dus al het laag hangend fruit gepakt. Dit is het punt met het verbeteren van de prestaties: het wordt exponentieel moeilijker om de laatste asymptotiche restjes eruit te halen. Wat bv Apple met de A7 heeft gedaan gaat het niet opnieuw doen.

Daarnaast is het natuurlijk ook de vraag wat de kloksnelheid zal zijn en het verbruik. Intel focust zich de laatste jaren vooral op efficiëntie, zodat je een Core in een fanloze tablet kunt hebben bijvoorbeeld.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Goed voor zowel Intel als AMD als de markt dat Intel gaat voor mooie marges (circa 60% over heel het bedrijf). De marges die AMD moet hanteren (richting de 30%) om in de markt te blijven zijn zo al laag genoeg om gezond te zijn, dus laat staan als Intel een prijzenoorlog zou voeren.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Wat ze niet/nooit gaan doen, omdat ze dan in de problemen komen qua competitie en wetgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 18:12
[...]
Een vergelijking inderdaad, maar de resultaten van PCLabs komen met geen enkele andere review overeen.

Daarnaast vergelijk je natuurlijk met een processor welke ruim 2x zoveel kost als de FX8350.

Ik denk ook niet dat AMD met Zen een i7 killer in handen heeft, maar een prijs/prestatie competitie met de i5 moet te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Op de consumentenmarkt inderdaad, maar AMD richt zich ook grotendeels op de servermarkt. Maar die 40% is ook maar een estimate van AMD, volgend jaar weten we pas echt of we blij of teleurgesteld kunnen zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_

[...]
Nope . AMD heeft beloofd dat Zen 40 procent meer ipc performance biedt dan amd excavator.

http://www.techpowerup.co...rease-over-excavator.html

Amd steamroller biedt 10 % meer ipc performance dan piledriver. AMD excavator biedt daarnaast 10 % meer ipc performance dan steamroller. Daarmee kom je op een totaal van 60% meer ipc dan piledriver. Koppel daarnaast nog HBM memory en 8 core en je hebt een geweldige cpu in handen.

Bovendien is de test die je hebt aangekaart een beetje dubieus tobl say the least. Een betere test vindt ik die van onze buren
http://nl.hardware.info/r...pc-81-sneller-dan-haswell

[ Voor 15% gewijzigd door polli_ op 10-08-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Hoeveel sneller zal Skylake zijn met DX12/Vulkan? Hoe dan ook, Skylake is geen AMD nieuws, zelfs niet als je probeert te vertellen hoe veel sneller deze CPU theoretisch zou kunnen zijn in bepaalde scenario's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
polli_ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:30:
[...]

Nope . AMD heeft beloofd dat Zen 40 procent meer ipc performance biedt dan amd excavator.

http://www.techpowerup.co...rease-over-excavator.html

Amd steamroller biedt 10 % meer ipc performance dan piledriver. AMD excavator biedt daarnaast 10 % meer ipc performance dan steamroller. Daarmee kom je op een totaal van 60% meer ipc dan piledriver. Koppel daarnaast nog HBM memory en 8 core en je hebt een geweldige cpu in handen.
Je mag percentages niet zo maar optellen. Het is 1,1 x 1,1 x 1,4 = 1,694 => 69,4%. Maar dat blijven alsnog schattingen, volgend jaar weten we het pas zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Hoge prijzen bij Intel zijn geen bedreiging voor AMD lijkt me :P

Eerder voor Intel zelf, upgrades zullen waarschijnlijk langer uitgesteld worden. Maar blijkbaar kunnen ze het lijden...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik denk dat intel/processor/pc fabrikanten sowieso baat hebben bij systemen zonder SSD, die worden vanzelf langzaam zodat ze vervangen worden.
Zou intel dat als eis stellen aan de OEM bouwers?
Voor de processor kracht is tegenwoordig eens in de 6-8 jaar upgraden meer dan voldoende.

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 11-08-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:40
mitsumark schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:44:
Voor de processor kracht is tegenwoordig eens in de 6-8 jaar upgraden meer dan voldoende.
Onzin, hangt volledig af van met welke CPU je aan de slag gaat en wat je ermee doet. Ja je kan inderdaad op een 8 jaar oude CPU nog fatsoenlijk internetten (m.u.v. Youtube e.d.), daar houdt het ook wel mee op.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

chaoscontrol schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:52:
Onzin, hangt volledig af van met welke CPU je aan de slag gaat en wat je ermee doet. Ja je kan inderdaad op een 8 jaar oude CPU nog fatsoenlijk internetten (m.u.v. Youtube e.d.), daar houdt het ook wel mee op.
How daar! Niet vergeten, de eerste Phenom II is momenteel bijna zeven jaar oud en daar kan best nog vanalles mee gedaan worden. Akkoord, het is geen acht jaar oud, maar het punt staat deels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ook de i7 9xx is al 7 jaar oud en nog prima bruikbaar imo (voor het doel waarvoor hij gekocht is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

DevilsProphet schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:12:
[...]

How daar! Niet vergeten, de eerste Phenom II is momenteel bijna zeven jaar oud en daar kan best nog vanalles mee gedaan worden. Akkoord, het is geen acht jaar oud, maar het punt staat deels.
IPC is de Phenom II ongeveer even goed en soms zelfs beter dan de FX-series, het is dat je blij mag zijn met 4Ghz op een 965BE, anders gingen deze CPU's even hard mee hoor...

AMD heeft toen het aan de FX serie begon gewoon verkeerd ingezet, cores > prestaties per core.

Net als 64Bit 10 of 12 jaar terug heeft het octacore gebeuren nu allemaal nog wat minder nut, maar het multithread gebruik komt toch steeds meer opzetten vind ik.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Dan maar weer eens wat anders:

http://www.phoronix.com/s...m&px=Smach-Zero-AMD-Linux

Afbeeldingslocatie: http://www.phoronix.net/image.php?id=0x2015&image=smach_amd_linux

Volgens de specs bevat dit apparaat een AMD embedded SoC van de Steppe Eagle lijn.

[ Voor 18% gewijzigd door dahakon op 12-08-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:21:
[...]

IPC is de Phenom II ongeveer even goed en soms zelfs beter dan de FX-series, het is dat je blij mag zijn met 4Ghz op een 965BE, anders gingen deze CPU's even hard mee hoor...

AMD heeft toen het aan de FX serie begon gewoon verkeerd ingezet, cores > prestaties per core.

Net als 64Bit 10 of 12 jaar terug heeft het octacore gebeuren nu allemaal nog wat minder nut, maar het multithread gebruik komt toch steeds meer opzetten vind ik.
De Thuban (Phenom X6) is beter in IPC dan de Vishera (X8). Daarom dat deze CPU's op 4GHz het zelfs beter doen dan een X8 Vishera met IPC.

AMD loopt gewoon iets tever op de toekomst in, het kost softwarematig JAREN voordat echt alles multithreaded is en ook zo behandeld kan worden. We komen van een tijdperk af in waarin altijd 1 CPU verantwoordelijk was voor alle berekeningen en niet 2, 3, 4 of 6 ofzo.

In een gevisualiseerde omgeving kan het nut hebben, meerdere cores. Kijk maar naar de PS3 bijv. 7 SPE's waarvan 1 puur voor het systeem zelf gereserveerd is. Toch perst die CPU 25.6GFLops eruit wat 'veel' was terug in die tijd.

Qua gaming en meuk komt mijn Thuban X6 op 4Ghz echt perfect mee. Maar ga ik naar single threaded applicaties en doe ik daar enorm veel in dan merk ik echt de zwakte van die Thuban.

Voorlopig voor wat ik doe voldoet mijn systeem, en ga ik volgens jaar pas weer upgraden. Laat die ZEN nu zijn wat het zijn moest... Dan heeft AMD er weer een verkochte CPU bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Een andere manier om de AMD processors te vergelijken. Alleen met games. Hier komt de huidige generatie er nog goed uit tegenover Intel.
http://www.technologyx.co...ing-performance-showdown/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

dahakon schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:14:
Dan maar weer eens wat anders:

http://www.phoronix.com/s...m&px=Smach-Zero-AMD-Linux

[afbeelding]

Volgens de specs bevat dit apparaat een AMD embedded SoC van de Steppe Eagle lijn.
Ik denk persoonlijk dat deze te laat uit zal komen, Q4 2016 betekent dat er nog heel veel tussentijds kan gebeuren.
Dan de GPU. 80 shaders, of 160? Met die laatste zou je nog wel redelijk kunnen gamen op 720p op beter dan PS360 settings.

Mocht het ding een realiteit worden, dan verwacht ik wel dat een custom Windows versie door een modder zal worden gemaakt zodat alle PC games speelbaar worden. Lijkt mij wel een leuk ding, heeft zeker potentieel.

Over AMD APU's gesproken, die zie ik liever ook wel in set-top boxen verdwijnen waar je nu vooral Intel tablet hardware ziet (En Cherry Trail ook een stuk beter is)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Redneckerz schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:40:
[...]

Ik denk persoonlijk dat deze te laat uit zal komen, Q4 2016 betekent dat er nog heel veel tussentijds kan gebeuren.
Dan de GPU. 80 shaders, of 160? Met die laatste zou je nog wel redelijk kunnen gamen op 720p op beter dan PS360 settings.
Die SoC komt met 128 GCN SPU's normaalgesproken, welke weer een behoorlijk stukje beter werken dan de 160 VLIW5 SPU's van Brazos.
Mocht het ding een realiteit worden, dan verwacht ik wel dat een custom Windows versie door een modder zal worden gemaakt zodat alle PC games speelbaar worden. Lijkt mij wel een leuk ding, heeft zeker potentieel.
Het potentieel zit hem vooral in het kunnen streamen van games op je pc naar he device door SteamOS. Je kunt native honderden linux games spelen op het apparaat, maar je kunt dus ook duizenden Windows games afspelen op het apparaat, waarbij je pc het harde werk doet.
Over AMD APU's gesproken, die zie ik liever ook wel in set-top boxen verdwijnen waar je nu vooral Intel tablet hardware ziet (En Cherry Trail ook een stuk beter is)
Zolang Intel zijn Atom SoCs blijft dumpen voor kostprijs of verlies, zullen er helaas maar weinig apparaten op de markt komen met een AMD SoC erin, ook al zijn ze een stuk beter voor de taken die zulke apparaten doorgaans uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

dahakon schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:59:
Die SoC komt met 128 GCN SPU's normaalgesproken, welke weer een behoorlijk stukje beter werken dan de 160 VLIW5 SPU's van Brazos.
Ja, die bedoel ik ook :) Misschien dat het nu wel meer cores zijn. Wel al beter dan Bay Trail, maar ja.
Het potentieel zit hem vooral in het kunnen streamen van games op je pc naar he device door SteamOS. Je kunt native honderden linux games spelen op het apparaat, maar je kunt dus ook duizenden Windows games afspelen op het apparaat, waarbij je pc het harde werk doet.
Voor streamen zou ik het niet doen, wel voor native gaming. Bioshock bijvoorbeeld op goede framerates, ik zie het wel gebeuren. Maar intern geheugen blijft wel een probleem, 32 GB zal echt te mager zijn eind 2016.
Zolang Intel zijn Atom SoCs blijft dumpen voor kostprijs of verlies, zullen er helaas maar weinig apparaten op de markt komen met een AMD SoC erin, ook al zijn ze een stuk beter voor de taken die zulke apparaten doorgaans uitvoeren.
Nu zijn die Bay Trail/Cherry Trail doosjes ook leuke (en goedkope!) spelcomputertjes te noemen, als je maar binnen de perken blijft.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Astennu schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:37:
[...]

Helemaal mee eens. Als je veel kan offloaden heb je geen 8 cores nodig. Maar ik heb ook nooit beweer dat dat niet zo is. Alleen maar dat er in de toekomst meer optimalisatie komt voor 4-8 threads en dat meer cores dan nuttiger zijn dan nu het geval is.
Ben benieuwd of AMD eens bij GCC op de trein springt, dat zou het een en ander misschien ook eenvoudiger maken. Momenteel is de beste compiler voor AMD *PUs vermoedelijk die van van The Portland Group, eigenlijk dus nvidia. :>

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 17-08-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
SemiAccurate’s sources say there are big financial changes in store for AMD in the near future. Unfortunately that is about all we can say above the fold, sorry.
http://semiaccurate.com/2...al-changes-impending-amd/

Iemand een gegrond vermoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Er gaan al langer geruchten over overnames en opsplitsingen. Het kan van alles zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45
In de tags ook: about time, amd, big, finance

Moest direct hier aan denken: AMD’S REAL CHINA PLAY IS STRATEGIC INVESTMENT

AMD’s (NASDAQ: AMD) future lies within China for many reasons, but not just as a growing market for its products. However, it is not the country that a company keen to outright takeover AMD hails from but rather it will be the source of strategic investments into AMD throughout 2015-2016.

VR World has learned China’s Loongson Technology, a microprocessor manufacturer that’s a joint venture between Beijing-based chip designer BLX IC Design Corp, the Chinese Academy of Sciences and the Institute of Computing Technology, is set to make key investments into AMD’s technologies and product lines. Loongson is best known for its Godson line of chips that use the MIPS architecture.

Earlier reports indicated that China’s BLX intended to initiate an outright takeover of AMD, but this course of action is unlikely due legal concerns from Intel and regulatory issues that might arise from US authorities.

These investments are set to begin immediately. Loongson’s targeted investments will be funded by a $19 billion war chest (120 billion RMB) that the company has set aside for such ventures.

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik weet niet of je de "Civilization endgame constructie" een mooie regeling moet vinden.

"Civilization endgame constructie" = als je aan het einde van je Civ 1 stadje van de tegenstander "bewaart"/niet aanvalt omdat je dan je spaceship kan afmaken.

Enige "investering" in AMD (en dat zijn allemaal supergrote bedrijven die in de rij staan) kan je interpreteren dat AMD dan automatisch the bitch wordt van dat bedrijf.

Maw er staat nog een leuk labeltje op het gebouw en de boeken staan nog in hetzelfde land maar er is dan niks AMD meer wat er binnen gebeurt.
Ook de producten/technieken die er gemaakt worden zijn dan niet meer met dezelfde bestemming gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Edit; verkeerde AMD topic :P

[ Voor 96% gewijzigd door NitroX infinity op 19-08-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Dit is het AMD processor topic :+

Maar inderdaad, DX12 is goed voor AMD graphics. De processors worden er niet heel veel beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
als deze cijfers al kloppen dan nog zou ik iets verder kijken dan die 40%. ze gaan er namelijk niet overal, altijd exact 40% op vooruit natuurlijk.

en juist bij gaming is niet alleen throughput belangrijk maar gaan dingen als het nieuwe low latency cache meer baad given als bij een gemiddeld andere taak. En ook de flink verbeterde FPU performance (4 keer de bandbreedte per core) zal bij gaming meer gevoeld worden dan gemiddeld.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
2 'nieuwe' APU's die vallen onder Godvari. http://www.cpu-world.com/...K_and_A10-7890K_APUs.html

De A10-7890K moet het nieuwe topmodel worden en heeft 4 cores op 4.1 GHz als basisclock met hetzelfde 95W TDP. Of het iets uit zal halen is een andere vraag. Heb niet direct het idee dat AMD massa's APU's nog kan verkopen. Dat de vorige (2/3) generaties ook nog in het schap liggen helpt natuurlijk ook niet..
Pagina: 1 ... 42 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.