[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:35:
[...]
* dat de koelpasta-opties van XNB niet veel meerwaarde hebben,
geen meerwaarde
* dat de opwaardering RAM-opties van XNB niet veel meerwaarde hebben (?),
idem, geen meerwaarde.
* dat de Gamutschermen van XNB een aanrader zijn
Omdat je anders last hebt van het bekende 'panel lottry' gedoe. Je hebt geen idee welk scherm je anders krijgt.

En het punt waar ik mee zit: stel je neemt de destiny met het gamut scherm en windows. Dan zit je 2 tientjes van de prijs van de M17x vandaan. En die komt in de reviews gewoon veel beter uit de bus. Daarom vind ik de hele line-up van clevo eigenlijk te duur voor wat je krijgt.
De 15" waar jij nu naar kijkt is eigenlijk het enige goede model. Simpelweg omdat er geen andere keuze is buiten iets als pricewatch: Medion Erazer X6819. Waar overigens 2 harde schijven in kunnen (maar dat mag ook wel met dat formaat bezels...)
* dat er diverse meningen zijn aangaande de toetsenborden van de XNB
Niet bij XNB. Bij clevo. XNB maakt zelf geen notebooks, maar rebrand alleen laptops van de merken clevo en MSI. Zo verkopen bto, alternate, deviltech, en nog een paar honderd in verschillende werelddelen dezelfde notebooks onder andere namen.

En trek je eigen conclusie:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/galleries/1068/clevo-p151hm-03-keyboard_575px.jpg
Gebruik je het numpad? Dat is dan jammer :P . Want de layout is zo non-standaard als maar kan. Zo zit de decimale punt, - en + op de verkeerde plek. Van de plaatsing van de home en end toetsen wordt ook niemand vrolijk.
Wel ben ik benieuwd hoelang het nu wachten wordt betreft die Ivy Bridge ¿
Een maandje, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
over het toetsenbord kan ik erg kort zijn (eigen ervaring, half jaar een clevo w170hm gehad).
wat een PRUTS rommel is dat...
nu zal ik volgens sommige, behoorlijk ongefundeerd zijn... maar... sorry, het toetsenbord van de acer 6530/hp g7/hp dv7/toshiba instapper met i3 van vorig jaar, typen allemaal ZEKER dubbel zo lekker.. en dat heeft niet eens zo zeer temaken met de achterlijk geplaatste ins/end/del/home key te maken..

feedback is er niet..

je moet echt heel hard drukken (relatief) om een aanslag volledig door te laten komen, en het ERGSTE punt, is dat in mijn exemplaar, de toetsen onderling een andere gevoeligheid hadden,

de B klikt echt super makkelijk, terwijl de U bijvoobeeld heel hard ingedrukt moet worden...

daarbij is het glossy 17'' in mijn exemplaar een chi-mei panel, op zich is dat niet zo heel super erg, en eerlijk is eerlijk, ik vind het best volstaan (zou het niet absurd, of beroerd willen noemen, gewoon een redelijk tot goed schermpje)

touchpad is ZEER zichtbaar versleten in het midden na even ruim een half jaartje (de ruwe, matte coating is eraf gesleten, en is nu glad en hoogglans geworden)

het is het gewoon NET niet, ik krijg ook niet het gevoel dat het een machine van 1000+ euro is..
de overall bouwkwaliteit is gewoon redelijk, niet meer dan dat.. in mijn geval..

ik heb getwijfeld, maar ik wacht gewoon en betaal de paar 10tjes meer (wat het zijn geen 100-den euros) en ga gewoon voor een alienware,

gewoon om iets speciaals/exclusiefs te hebben, iets waar ik op afstand aan kan zien: ZO!! dat MOET wel snel zijn...

ik heb de m17x gezien zonder lichtjes, en moet eerlijk toegeven, ik vind hem dan best heel zakelijk/proffesioneel (kermis aan is een beetje too much)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede ervaringen zijn van elk merk te vinden. Maar dat interesseert mij niet. Het is juist zinvol om te weten welke ervaringen niet goed zijn. Pas dan kan ik zeggen: ja, dit is een goede koop.

Bedankt dat voor de verandering iemand het een keer met mij eens is. Ik kom het regelmatig tegen (sony E, N55). Maar het vereist moed om iets anders te doen dan je aankoop verdedigen. Dat zijn nu de echt interessante ervaringen.

En, persoonlijke mening alert. Ik ben het eens met je laatste alinea. Ik ben zelf niet echt van de lichtjes. Maar als ik een notebook zou moeten aanwijzen die het meest kwaliteit uitstraalde. Dan zou het de M14x worden. Het ding heeft nogal wat flaws. Maar je koopt wel iets met een kwalitatieve behuizing. En dat kan je maar van heel weinig laptops in die performanceklasse zeggen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op maandag 09 april 2012 @ 01:01:
over het toetsenbord kan ik erg kort zijn (eigen ervaring, half jaar een clevo w170hm gehad).
wat een PRUTS rommel is dat...
nu zal ik volgens sommige, behoorlijk ongefundeerd zijn... maar... sorry, het toetsenbord van de acer 6530/hp g7/hp dv7/toshiba instapper met i3 van vorig jaar, typen allemaal ZEKER dubbel zo lekker.. en dat heeft niet eens zo zeer temaken met de achterlijk geplaatste ins/end/del/home key te maken..

feedback is er niet..

je moet echt heel hard drukken (relatief) om een aanslag volledig door te laten komen, en het ERGSTE punt, is dat in mijn exemplaar, de toetsen onderling een andere gevoeligheid hadden,

de B klikt echt super makkelijk, terwijl de U bijvoobeeld heel hard ingedrukt moet worden...

daarbij is het glossy 17'' in mijn exemplaar een chi-mei panel, op zich is dat niet zo heel super erg, en eerlijk is eerlijk, ik vind het best volstaan (zou het niet absurd, of beroerd willen noemen, gewoon een redelijk tot goed schermpje)

touchpad is ZEER zichtbaar versleten in het midden na even ruim een half jaartje (de ruwe, matte coating is eraf gesleten, en is nu glad en hoogglans geworden)

het is het gewoon NET niet, ik krijg ook niet het gevoel dat het een machine van 1000+ euro is..
de overall bouwkwaliteit is gewoon redelijk, niet meer dan dat.. in mijn geval..

ik heb getwijfeld, maar ik wacht gewoon en betaal de paar 10tjes meer (wat het zijn geen 100-den euros) en ga gewoon voor een alienware,

gewoon om iets speciaals/exclusiefs te hebben, iets waar ik op afstand aan kan zien: ZO!! dat MOET wel snel zijn...

ik heb de m17x gezien zonder lichtjes, en moet eerlijk toegeven, ik vind hem dan best heel zakelijk/proffesioneel (kermis aan is een beetje too much)
Thx voor het delen van jouw ervaring dan wel mening. Sorry, maar de Alienware vind ik spuuglelijk, of `t nou met of zonder kermisverlichting is ...

Een beter optie zou voor mij ook een Asus N-serie kunnen zijn, welke ik laat voorzien van een SSD (bedenk mij net dat een kameraad die beide kan leveren en de SSD voor mij kan inbouwen). Allicht een meer safe en goedkopere optie dan welke Dell / BTO / XNB dan ook 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Altijd opvallend hoeveel mensen online alienwares 'spuuglelijk' vinden en hoeveel mensen irl ze echt mooi vinden :+

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op maandag 09 april 2012 @ 09:59:
Altijd opvallend hoeveel mensen online alienwares 'spuuglelijk' vinden en hoeveel mensen irl ze echt mooi vinden :+
Da`s mogelijk ja - maar deze zijn irl maar weinig voorhanden in mijn omgeving ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dixons, mycom en vobis verkopen ze. En anders: wet kopen op afstand.
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 08:35:
Een beter optie zou voor mij ook een Asus N-serie kunnen zijn, welke ik laat voorzien van een SSD (bedenk mij net dat een kameraad die beide kan leveren en de SSD voor mij kan inbouwen). Allicht een meer safe en goedkopere optie dan welke Dell / BTO / XNB dan ook 8) .
De N serries heefft ook serieuze kwaliteitsissues:
Yorin in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
plus een slecht toetsenbord.
Plus de xps 15 is €100 goedkoper, en doet praktisch alles beter behalve de grafische kaart (feit) en de fan (discutabel). Ja alles, toetsenbord, speakers, accuduur, touchpad, scherm. Alleen van het gewicht ben ik niet helemaal zeker. En over de garantietermijn valt de discussieren.

Ik raadde altijd de [Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7 aan. Maar die is door de prijs simpelweg niet interessant. En daarvoor geldt een beetje hetzelfde als een paar posts omhoog: is het een goede notebook? Ik zou het niet weten. Het is slechts een notebook zonder teveel negatieve verhalen. Ooit voldeed de N55 ook aan dat criteria.

En dan komen we weer uit bij hetzelfde punt: als er niets is wat aan je wensen voldoet: wachten. Ik hoop echt dat de xps 15 met een wa betere grafische kaart komt. Want het aanbod van laptops met een kwalitatief toetsebord, scherm en touchpad is echt bijna nul.... Terwijl dat toch prio 1 zou moeten zijn, en niet de prestaties.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd., ik wacht op de nieuwe Asus N-serie (coming soon) met alu body en Ivy Bridge en laat er een Samsung SSD inzetten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De N53 en XPS hebben al een alu body. Bij de XPS bestaat het binnenwerk uit een aluminiumlegering (of wat dan ook, maar het is geen plastic) en de palmrest en achterkant van het scherm ook. Bij de N53 weet ik het niet.

En voor de N53 geldt hetzelfde als voor de N55: het toetsenbord is ruck, en de XPS doet alles beter behalve de fan en de garantietermijn, waar je over kan discussiëren. De prijs is ongeveer gelijk. Ter indicatie, ik hoorde vorige week iemand zeggen dat de N53 een goede notebook was met een extern scherm, toetsenbord en muis eraan gekoppeld..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
RoofTurkey schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:06:
BTO heeft er wel een benchmark bijgeplakt: http://download.bto.eu/Marketing/BENCHMARKS/GPU-index.pdf waarin de nieuwe nummertjes blijkbaar zorgen voor betere andere prestaties. Misschien krijgt de GPU er wel meer zelfvertrouwen van, wie weet...
heb 3dmark 06 net gedraaid op mn vaste pc en had 22110 3DMarks op default settings
is een i7 860@3.5 ghz 8 gb ram en een gtx570
volgens mij testen ze d3 mark 06 niet op default instellingen dat zou betekenen dat een mobile gpu net zo snel is dan een losse 3d kaart van dezelfde klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3dmark 06 is een zwaar verouderde benchmark en niet meer geschilt voor het vergelijken van wat dan ook. Al doe ik dat wel eens bij gebrek aan beter.

pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC is ongeveer vergelijkbaar met de beste videokaart in het mobiele segment.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
toch schijnt de grafiek te kloppen heb 3dmark 06 net gedraaid op mn bto 17m39 laptop met 570m en die had 17269 3d marks.
evenveel als de grafiek aangaf, die gaminglaptops zijn toch wel snel.
de bto laptop heb ik pas en die was ook al sneller met games dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk klopt de grafiek. Maar een grafiek van het aantal shaders zou ook kloppen, maar dat zegt weinig over de framerate in games omdat de gemeten eenheid uberhaubt niet veel (meer) zegt. Je kan beter vantage of 11 vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
wat mij by the way erg opviel,,,

eerst was bij bto, een upgrade naar een gtx580, ENORM duur!!!! echt abnormaal..

als ik nu kijk naar de bto 17cl46, die is maar 1500 euro....
voor een notebook met gtx 675 (de rebrand 580 dus), dan is dat gewoon 3 a 400 euro goedkoper dan de exacte config maar dan met de oude naam (580)

naadje is, dat ze nu wel een backlit kbd hebben, maar weer met die vage lay-out, en gelukkig zijn ze van dat brakke chiclet kbd af zijn..

owja, en de al om geprezen 90% en 95% gamut schermen,zijn dus niet te kiezen op deze bto...

ik ben erg benieuwd wanneer andere interessante merken komen met hun gtx670/675...en i7-3xxx cpu's..

ik hoop nog steeds op een i7-3xxx, gtx 675 alienware met 3d,, en dan voor een euro of 1500/1600 euro... ik MOET er gewoon 1 hebben....

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De GTX580m was al HEEL erg lang relatief duur bij bto. Terwijl hij bij alienware even duur was als de HD6990m. Dat was bij de introductie wel anders.
http://www.anandtech.com/...-receives-major-price-cut

En wat een enorme faal is http://nl.hardware.info/n...-notebooks-met-ivy-bridge trouwens... pure reclame. Het nieuwsbericht klopt niet eens.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

aron225 schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:30:
wat mij by the way erg opviel,,,

eerst was bij bto, een upgrade naar een gtx580, ENORM duur!!!! echt abnormaal..

als ik nu kijk naar de bto 17cl46, die is maar 1500 euro....
voor een notebook met gtx 675 (de rebrand 580 dus), dan is dat gewoon 3 a 400 euro goedkoper dan de exacte config maar dan met de oude naam (580)

naadje is, dat ze nu wel een backlit kbd hebben, maar weer met die vage lay-out, en gelukkig zijn ze van dat brakke chiclet kbd af zijn..

owja, en de al om geprezen 90% en 95% gamut schermen,zijn dus niet te kiezen op deze bto...

ik ben erg benieuwd wanneer andere interessante merken komen met hun gtx670/675...en i7-3xxx cpu's..

ik hoop nog steeds op een i7-3xxx, gtx 675 alienware met 3d,, en dan voor een euro of 1500/1600 euro... ik MOET er gewoon 1 hebben....
Same here, zou er graag één hebben voor mijn studie (game design, dus mag wel wat kracht hebben). Ben ook erg benieuwd naar de prijzen en release data. Anders wordt het mogelijk een BTO of MSI, maar ik volg dit topic wel gewoon totdat ik antwoorden heb gekregen ;) , heb nog wel even de tijd.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
na persoonlijke, zeer teleurstellende ervaring, word het voor mij iig never nooit een bto..

msi heb ik in overweging genomen, maar de behuizing vond ik wederom gewoon TE slap (bto gebruikt deze behuizingen ook voor sommige modellen)

dus nee, ik betaal liever iets meer, en ga voor een beter in elkaar stekende machine..
99% zeker dat het voor mij een m17x word,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Als je gebruik maakt van de korting via facebook.com/alienwarenl, dan moet ik zeggen dat alienware eigenlijk helemaal niet zo overpriced is als iedereen altijd zegt, eigenlijk zelfs best wel goedkoop. Wel moet je upgrades van RAM en SSD mooi zelf doen, want daar vragen ze schaamteloos belachelijke bedragen voor :( .

[ Voor 5% gewijzigd door RoofTurkey op 09-04-2012 19:22 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De alienwares zijn inderdaad verbazingwekkend goedkoop voor de kwaliteit die je krijgt. Overpriced? Niet als je weet waar je moet zoeken.

Maar die facebook korting vind ik niet. Heb je een linkje? Volgens mij zijn er geen actuele alienware kortingsbonnen (zie sheet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ram en ssd zijn ook bij clevo zo duur (mischien nog duurder dan de clevo)

inderdaad, voor de geringe meerprijs hoef ik niet eens te denken aan een clevo machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
is dat niet precies dezelfde config als je van de 01 in de link, een 04 van maakt?
die is ook 1599 met 3d e.d.

heb er ook voor gekeken, (icm de 7% cashbak, kom je onder de 1500)

ik wacht alleen, volgende maand is er waarschijnlijk niet eens meer een gtx 560, en krijg je voor hetzelfde geld, dezelfde config, maar dan met gtx 670, die hoop heb ik teminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die staat ook al in de sheet. Niets nieuws onder de zon.

De sheet crawlt gewoon alle pagina's waar mogelijk een config op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:10:
De N53 en XPS hebben al een alu body. Bij de XPS bestaat het binnenwerk uit een aluminiumlegering (of wat dan ook, maar het is geen plastic) en de palmrest en achterkant van het scherm ook. Bij de N53 weet ik het niet.

En voor de N53 geldt hetzelfde als voor de N55: het toetsenbord is ruck, en de XPS doet alles beter behalve de fan en de garantietermijn, waar je over kan discussiëren. De prijs is ongeveer gelijk. Ter indicatie, ik hoorde vorige week iemand zeggen dat de N53 een goede notebook was met een extern scherm, toetsenbord en muis eraan gekoppeld..
Aandelen in Dell ¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Ik vind enkel dat dell er als enige in is geslaagd een goede notebook te maken in dit segment.

En als zelfs iemand die hem heeft je aanraad de xps te nemen... De reviews melden gewoon consistent hetzelfde verhaal: De xps is gewoon consistent een stap beter dan de concurrentie.

Ik kom vast over als een of andere fanboy.. maar het is allemaal prima te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
De XPS17 €859,- is momenteel mijn target. Maar mij is de pricewatch: HP Pavilion dv6-6b12ed (QG774EA) ook opgevallen.

Ik zie dat die geen Full HD scherm heeft. Is dit gelijk ook de reden om 'm niet te nemen in vergelijking met de XPS17? Specs zien er namelijk verder wel prima uit voor z'n prijs. Harddisk kan eventueel altijd later nog worden vervangen. Is namelijk een 5400 RPM. Ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De specs zijn prima inderdaad. Maar het scherm is veel belangrijker:

een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

Als je budget ontoerekend is, neem dan iets goedkopers met een goed scherm. Want 768p kan echt niet meer anno 2012. Datzelfde geldt ook voor een SSD, maar die kan je er altijd later nog bijzetten. De processor is wel het minst belangrijke onderdeel van een laptop.

Ik heb 2.5 jaar geleden de goedkoopste notebook gekocht met een fatsoenlijke resolutie. En daar ben ik heel erg blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een desktop replacement om mee te gamen. Gewicht en accuduur maken mij niet zoveel uit. Budget ligt op ongeveer 1300 euro (+/-100) Begrijp dat ik met dit budget iets zal moeten inleveren op ws geluidsproductie koeling en mogelijk op schermkwaliteit

Ik benieuwd naar de meningen over de fragbook van deviltech die eind april 2012 zal uitkomen:

17,3" 1920 x 1080 Full-HD LED Backlight-Widescreen mit neuer Non-Glare Technologie
Intel® Mobile Core i7 3610QM / 6MB L3 Cache, 2.30GHz - 3.30GHz Turbo Modus
NVidia GeForce GTX 675M mit 2,0 GB GDDR5 Speicher
12 GB - 3 x 4096 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1600 MHz
750 GB 7.200 U/Min SATA
DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Met standaard 2 jaar garantie komt deze config op 1.305,- euro uit + verzendkosten

Iemand met betrouwbare info over dit model? Pre-release externe reviews (in NL of EN)?
Verder ook benieuwd naar ervaringen van mensen in NL die bij deviltech hebben gekocht en een beroep op garantie hebben gedaan

Cheers

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 10:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
specs zijn goed!! alleen een aantal dingen,

de barebone s gebasseerd op de msi gt780, en niet bepaald de stevigst gebouwde laptop die er is..

het scherm is een chi-mei non glare panel, en die is gewoon slecht.. simpel.. korrelig, wit is niet helemaal wit, gewoon geen goed scherm,

de rest ziet er prima uit!!..

alleen zal dezelfde notebook ook vast door notebook totaal / xnb / bto / alternate geleverd worden hier in nl,
gezien de naam: clevo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Waarom 12gb geheugen? Persoonlijk zou ik voor gamen voor 8gb gaan en als je er nog op wilt video bewerken, photoshoppen, etc. dan zou ik gaan voor 16gb. Verder lijkt het me een mooie 17" laptop voor die prijs, maar ik zou niet zo snel in het buitenland bestellen ivm toetsenbord-layout, garantie, levertijd, verzendkosten, enzovoort.

Laat ons anders even weten wat je wensen zijn en dan kunnen er alternatieven worden genoemd. Misschien vindt je bijvoorbeeld 15" ook wel groot genoeg en hecht je meer waarde aan een degelijk toetsenbord.

[ Voor 23% gewijzigd door RoofTurkey op 10-04-2012 10:59 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Is er ergens een lijst te vinden van de huidige Sandy Bridge CPU's met daarnaast de Ivy Bridge equivalenten...
Probeer m'n huidige drie weken oude XNB Destiny SA15 te verkopen, omdat de nieuwe lijn een verlicht toetsenbord blijkt te hebben... En dan kan ik net zo goed de overstap maken naar Ivy Bridge, maar welke CPU
er nou net zo 'goed' is als bijvoorbeeld een Sandy Bridge 267QM of 276QM kan ik maar moeilijk vinden? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Wikipedia: Ivy Bridge (microarchitecture) tegenover deze: Wikipedia: List of Intel Core i7 microprocessors dan krijg je in ieder geval een idee.

Dit is een betere vergelijking: nieuws: Hands-on: Qosmio X870 met Ivy Bridge-quadcore en GTX 670M

[ Voor 24% gewijzigd door RoofTurkey op 10-04-2012 11:03 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Thanks, nog geen een-op-een-lijstjes, maar hier kom ik momenteel ook nog wel een stuk verder mee, thanks!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De 3610QM staat dus ongeveer gelijk aan de 2670QM, wat een beetje de standaard is in high-end game-notebooks.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
CLB schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:59:
Is er ergens een lijst te vinden van de huidige Sandy Bridge CPU's met daarnaast de Ivy Bridge equivalenten...
Probeer m'n huidige drie weken oude XNB Destiny SA15 te verkopen, omdat de nieuwe lijn een verlicht toetsenbord blijkt te hebben... En dan kan ik net zo goed de overstap maken naar Ivy Bridge, maar welke CPU
er nou net zo 'goed' is als bijvoorbeeld een Sandy Bridge 267QM of 276QM kan ik maar moeilijk vinden? :)
is dat niet een klein beetje kapitaal vernietiging en weird??

eerst koop je een xps 17 (met ssd fout toen)
die heb je direct verkocht..
toen een xnb... (want er is niks beters, en iedereen moet hem kopen)
en nu staat die ineens tekoop?

toch om de reden van het keyboard? (die was tog niet zo slecht volgens jou?, en ik moest niet overdrijven met negativiteit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Lees m'n advertentie gerust door?
De nieuwe lijn blijkt verlichte toetsenbord te hebben, wat ik als grote pre op mijn lijstje had staan.. Helaas was er geen high-end notebook met verlicht toetsenbord dus ik heb ervoor gekozen om een unit te kopen zonder toets- enbordverlichting. Nu ze er wel zijn wil ik er gewoon zo eentje, simple as that. Helaas is het niet in mijn huidige notebook te zetten vanwege dikte van het keyboard, dus zodoende probeer ik het via deze weg :)
Huidige toetsenbord is imho gewoon goed, maar ik ga die discussie niet weer aanzwengelen, lijkt me duidelijk.

En kapitaalvernietiging.. Haha WTF man :) Is toch mijn geld, misschien ben ik wel Lotto-miljonair :+
Is toch leuk voor een geinteresseerde om gelijk enkele honderden euro's korting mee te kunnen pakken op 'n nagenoeg gloednieuwe unit met 2 jaar garantie, die nauwelijks gebruikt is en niks om een verlicht tobo geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
wij hebben dat toen al aangegeven, maar wij moesten niet zeuren... gewoon kopen was jou advies!!

dat je een backlit kbd wou, natuurlijk wil je dat in deze klasse! schandalig als je dat niet hebt!! vandaar ons afraden..

huidige toetsenbord is crap met hoofdletter c,, de reden dat jij deze niet aan gaat zwengellen, is dat jij met het clevo keyboard, een 3 weken ervaring heb, en ik een jaar.. de discussie over keyboard ga ik graag met je aan, jij bent nu een laptop aan het aanprijzen, waar jij de lange termijn ellende niet van kent, en zegt tegen mij: het keyboard is goed..... KLOPT!! mijne was ook goed, een maandje of 4 a 5... echter, heb ik het kbd (en de hele laptop) een ruwweg 8KEER zolang als jij, dus NEE, het toetsenbord is CRAP!!

mischien ben jij indd wel lotto millionair.. al denk ik dat niet, dan had jij niet savonds tot laat aan je laptop gezeten (daar wou jij een backlit kd voor hebben)

honderden euro's korting is overdreven, helemaal omdat je nu voor veel minder een gtx675 kan bestellen bij bto, en die sneller is als jou ati..

ik hoop dat er op GoT gewoon weer eerlijk advies komt, en niet iedereen zijn eigen merk aanprijst.. dit is er nu gewoon aan het gebeuren.. dat betreur ik ten zeerste..

waar is de objectiviteit gebleven, JA, ik heb bijna een jaar ervaring met een clevo, en JA, ik durf te zeggen dat het rommel is.. simpel as that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Nou ja, als je er een extern toetsenbord, muis en monitor aan hangt lijkt het me een mooie laptop ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
monitor in clb zijn destiny is ERG goed, geen kwaad woord daarover,

maar een kbd en muis eraan is idd wel gewenst...

en dan heb je idd een erg goede laptop.. (alleen voor 1600 euro kan je beter krijgen, al dan niet, door te wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Weet iemand trouwens wanneer alienware de m14x eindelijk een high-end GPU mee gaat geven (als optie of gewoon standaard)? Dat lijkt me qua mobiliteit/kracht verhouding ideaal, die zou ik liever hebben dan een M17x met dezelfde specs (ook al zouden ze dan even duur zijn, met dezelfde specs).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

aron225 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:29:
wij hebben dat toen al aangegeven, maar wij moesten niet zeuren... gewoon kopen was jou advies!!
Jullie wisten al dat er een nieuwe lijn met verlichte toetsenborden zouden komen? Uhm nee
vandaar ons afraden..
Kom op joh, de enige notebook met verlicht toetsenbord en high-end GPU is 'n Alienware, die is lelijk, klaar.
mischien ben jij indd wel lotto millionair.. al denk ik dat niet,
dan had jij niet savonds tot laat aan je laptop gezeten
Nee inderdaad, want als je miljonair bent heb je niks meer te doen?
honderden euro's korting is overdreven
Okee, want jij kent mijn verkoopprijs al?
helemaal omdat je nu voor veel minder een gtx675 kan bestellen bij bto, en die sneller is als jou ati..
Bestel jij voor mij maar een laptop met 750GB HDD, 8GB HyperX, 95% mat gamut scherm...
Een 6230 WiFi kaartje mag er ook nog bij natuurlijk, want laten we het eerlijk houden... Oftewel :w prijs.
ik hoop dat er op GoT gewoon weer eerlijk advies komt, en niet iedereen zijn eigen merk aanprijst..
dit is er nu gewoon aan het gebeuren.. dat betreur ik ten zeerste..
Dat gebeurd al tijden, simple as that... Dell, Dell, Dell :)
Ik vraag wat over Sandy Bridge vs. Ivy Bridge, en jij komt met 'dit, dat, zus, zo' dat is niet mijn probleem :)
JA, ik heb bijna een jaar ervaring met een clevo, en JA, ik durf te zeggen dat het rommel is.. simpel as that
Nou dat is fijn en goed om te horen... Zeg er dan wel bij dat je een geheel andere barebone had ;)
En dan zal het verhaal wel weer komen met 'ja maar het is hetzelfde toetsenbord, zelfs de coating' uhm jahoor.
aron225 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:54:
en dan heb je idd een erg goede laptop..
(alleen voor 1600 euro kan je beter krijgen, al dan niet, door te wachten)
Nou dat klopt, gelukkig is mijn richtprijs / verkoopprijs geen €1600,00 dus misschien wordt er iemand wel blij.
Heb ik 'n unit gekocht voor die prijs, verkocht voor minder en weer 'n nieuwe (met verlicht tobo), iedereen blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik weet dat je je laptop probeert te verkopen, maar €1399,- :F .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor reacties tot zover!

was al bang dat scherm niet optimaal zou zijn. Can't have it all voor mijn budget van 1300,-. Ben best bereid om concessies te doen, maar gaat mij er om een goeie balans te vinden: een ok-scherm voldoet bijvoorbeeld, bij ronduit slecht denk direct niet doen...
RoofTurkey schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:55:
Waarom 12gb geheugen? Persoonlijk zou ik voor gamen voor 8gb gaan en als je er nog op wilt video bewerken, photoshoppen, etc. dan zou ik gaan voor 16gb. Verder lijkt het me een mooie 17" laptop voor die prijs, maar ik zou niet zo snel in het buitenland bestellen ivm toetsenbord-layout, garantie, levertijd, verzendkosten, enzovoort.

Laat ons anders even weten wat je wensen zijn en dan kunnen er alternatieven worden genoemd. Misschien vindt je bijvoorbeeld 15" ook wel groot genoeg en hecht je meer waarde aan een degelijk toetsenbord.
Je kunt volgens mij bij deviltech een qwerty-layout krijgen op je keyboard en support in het engels. Dat is voor mij op zich geen probleem, hoewel mijn voorkeur naar een toko in NL gaat voor als ik een beroep op garantie moet doen. Lijkt alleen in deze prijsklasse moeilijk

ok, ik hoor graag alternatieven! Wensen/gebruik/beperkingen:

- budget € 1300,- (+/- €100,-)
- primair om mee te gamen
- desktop replacement: gewicht en accuduur maakt me niet veel uit
- zal hem in woonkamer gebruiken: irritant (voor omgeving ;) als koeling veel herrie maakt
- 17+ inch scherm, hoeft niet ultra-scherp maar wil wel dat er mooi uit ziet
- secundair video bewerking (dacht daarom i7 en 8+ Gb memory)
- luister ook graag muziek, maar geluid hoeft niet super te zijn. Als geluidskaart maar niet slecht is

Bij voorkeur verder plain case: geen schreeuwerige labels etc, geen verlicht keyboard, stevig genoeg om niet stuk te gaan bij normaal gebruik. Aparte numpad is een pre, maar geen vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
CLB schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:20:
[...]

Jullie wisten al dat er een nieuwe lijn met verlichte toetsenborden zouden komen? Uhm nee

komop man!! in dit segment is dat een must.. simpel.. en dat is precies wat jij nu aangeeft als minpunt.

[...]

Kom op joh, de enige notebook met verlicht toetsenbord en high-end GPU is 'n Alienware, die is lelijk, klaar.

dat is een kwestie van smaak.. daarbij kan jij er niet omheen dat de bouwkwaliteit een stuk beter is, hij wel een backlit kb heeft,
[...]

Nee inderdaad, want als je miljonair bent heb je niks meer te doen?
als jij miljonair ben, ga jij niet zitten klooien savonds in het donker met je 15'' laptopje.. tenzij je iets radicaal fout heb gedaan, maar dat is buiten deze discussie om..
[...]

Okee, want jij kent mijn verkoopprijs al?
in je onderschrift staat een link naar v&a.. ik ken jou KOOPPRIJS niet...... ;)
[...]

Bestel jij voor mij maar een laptop met 750GB HDD, 8GB HyperX, 95% mat gamut scherm...
Een 6230 WiFi kaartje mag er ook nog bij natuurlijk, want laten we het eerlijk houden... Oftewel :w prijs.

mooie is, 95% gamut.. bewijs dat eens.... en dan bedoel ik op JOU exemplaar.. niet een willekeurig, gecalibreerd panel die het wel haalt.... daarbij, nogmaals, zal jij gerust ook wel korting of belangen hebben bij een verkoop, gezien je FELLE strijd voor xnb, die uit het niets op is gekomen

[...]

Dat gebeurd al tijden, simple as that... Dell, Dell, Dell :)
Ik vraag wat over Sandy Bridge vs. Ivy Bridge, en jij komt met 'dit, dat, zus, zo' dat is niet mijn probleem :)

het grote verschil is, waar darkstone dell aan prijst, doet hij dit met goed onderbouwde redenen, en indd verdenk ik hem ervan aandelen of belangen te hebben bij dell (of dit nou wel of niet waar is, laat ik in het midden)... daarbij prijs jij naar mijn mening xnb veel te veel aan, sort of.. stating the obvious.. alleen heb jij er veel minder goede argumenten voor.. helemaal na slechts 3 weken ervaring!

[...]

Nou dat is fijn en goed om te horen... Zeg er dan wel bij dat je een geheel andere barebone had ;)
En dan zal het verhaal wel weer komen met 'ja maar het is hetzelfde toetsenbord, zelfs de coating' uhm jahoor.

bewijs jij eens het tegendeel... met je 3 weken ervaring.. de keyboards worden zowel door mij persoonlijk, als groterre review sites, als diverse anderre gebruikers afgekraakt, en zelfs door clevo zelf, anders hadden ze nu geen volledige re-design gedaan, het valt ook niet te ontkennen dat de lay-out zo non standaard als wat is! gewoon feiten, simpel..

[...]

Nou dat klopt, gelukkig is mijn richtprijs / verkoopprijs geen €1600,00 dus misschien wordt er iemand wel blij.
Heb ik 'n unit gekocht voor die prijs, verkocht voor minder en weer 'n nieuwe (met verlicht tobo), iedereen blij :)

mischien.. ik ben vooral benieuwd nogmaals waarom jij van dag 1 op dag 2 zo een felle xnb strijder ben, helemaal na 3 weken ervaring, en dan ineens al iets anders wilt hebben.. heel vreemd (of juist niet),,

zolang jij er blij mee bent, vind ik het prima.. hoop alleen niet dat er anderre mensen jou onzin praatjes over xnb trappen... omdat er wel degelijk een aantal essentiele punten zijn, waarom IK in ieder geval nooit meer een clevo machine zal kopen... en dat is gebaseerd op een ervaring langer dan 3 weken en 1 review..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Modbreak:En nu weer ontopic. Een user hoeft niet zijn uitgavepatroon te verantwoorden. Als de hobby van CLB is dat hij iedere 3 weken een nieuwe notebook koopt, dan moet hij dat doen.

Dat het kapitaalvernietiging is, is een ander punt. Hobby's mogen geld kosten en daarmee is de kous af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat betekent niet dat je door mag gaan.

[ Voor 98% gewijzigd door DaMarcus op 10-04-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:32:
dank voor reacties tot zover!

was al bang dat scherm niet optimaal zou zijn. Can't have it all voor mijn budget van 1300,-. Ben best bereid om concessies te doen, maar gaat mij er om een goeie balans te vinden: een ok-scherm voldoet bijvoorbeeld, bij ronduit slecht denk direct niet doen...

[...]

Je kunt volgens mij bij deviltech een qwerty-layout krijgen op je keyboard en support in het engels. Dat is voor mij op zich geen probleem, hoewel mijn voorkeur naar een toko in NL gaat voor als ik een beroep op garantie moet doen. Lijkt alleen in deze prijsklasse moeilijk

ok, ik hoor graag alternatieven! Wensen/gebruik/beperkingen:

- budget € 1300,- (+/- €100,-)
- primair om mee te gamen
- desktop replacement: gewicht en accuduur maakt me niet veel uit
- zal hem in woonkamer gebruiken: irritant (voor omgeving ;) als koeling veel herrie maakt
- 17+ inch scherm, hoeft niet ultra-scherp maar wil wel dat er mooi uit ziet
- secundair video bewerking (dacht daarom i7 en 8+ Gb memory)
- luister ook graag muziek, maar geluid hoeft niet super te zijn. Als geluidskaart maar niet slecht is

Bij voorkeur verder plain case: geen schreeuwerige labels etc, geen verlicht keyboard, stevig genoeg om niet stuk te gaan bij normaal gebruik. Aparte numpad is een pre, maar geen vereiste.
http://tweakers.net/price...H7NWGrv89ovZ4wZThqaZdl-QU twee keuzes die aan je eisen voldoen in de pricewatch.

BTO is een optie.

XNB is een optie.

Alienware M17x is misschien wel verkrijgbaar voor die prijs bij 4launch.nl, maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen.

Misschien een zelfgebouwde mini-pc, zoals deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite E2407HDS-1€ 149,33€ 149,33
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 16,-€ 16,-
1Shuttle XPC SZ68R5€ 315,80€ 315,80
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 57,-€ 57,-
1Corsair Vengeance M60€ 49,-€ 49,-
1Steelseries Qck+€ 12,05€ 12,05
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 186,90€ 186,90
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 225,99€ 225,99
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 256,-€ 256,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 41,40€ 41,40
1APC Essential SurgeArrest (5x)€ 14,20€ 14,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.323,67

(Had deze wenslijst nog staan, natuurlijk is het niet echt optimaal om een 256gb SSD te nemen en een muismat, maar ik zou er zo een best willen :) )

Een alienware X51

Druk overzicht af

Alienware X51
Prijs vanaf € 1.349,82

Prijzen zijn inclusief btw en exclusief verzendkosten (tenzij anders vermeld) Verzending

Financiering vanaf € 66/per maand
KOOP NU EN BETAAL OVER 1 JAAR*

Mijn selectie Alle opties
Alienware X51

Date 10-4-2012 6:38:27 Central Standard Time

Catalogusnummer 212131 Retail nldhs1

Catalogusnummer / Beschrijving Productcode Qty SKU ID

Basis:
Alienware X51 Matte Stealth Black Chassis 653523 1 [210-38905] 1

Basis:
Intel® Core™ i7-2600 processor (3,40 GHz, 8MB L3 cache, 8C) 653499 1 [213-14948] 146

Microsoft-besturingssysteem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands 581936 1 [619-36159][640-12303] 11

Videokaart:
1GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 555 653501 1 [490-13340] 6

Geheugen:
8GB 1333MHZ Dual Channel-geheugen (2X4GB) 653065 1 [370-22001] 3

Harde schijf:
1 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm) 654258 1 [400-24143] 8

Optische apparaten:
DVD +/- RW station ( lezen en schrijven) 653507 1 [429-16222] 16

Geluidskaarten:
Geïntegreerde Performance 7.1 met HD-audio 653506 1 [510-10438] 17

Draadloze netwerkvoorzieningen:
Integrated 802.11 a/b/g/n Wi-Fi Wireless LAN 653503 1 [555-14214] 19

Bescherm uw nieuwe pc:
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Engels 426078 1 [650-13313] 1014

Services en Support:
1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc 323039 1 [754-56830] 30

Accidental Damage Support:
Geen Accidental Damage-support 327723 1 [755-10538] 463

Cables:
Stroomkabel van 250V — Europees 646433 1 [450-17805] 20

Verzenddocumenten:
Western European Documentation 653440 1 [340-27749] 21

Gedis-pakketreferentie:
D02AND08 668586 1 [203-11416] 22

Standard Warranty:
1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc 323037 1 [754-56829] 29

Bestelgegevens:
Alienware X51 Order 654440 1 [799-17932] 111

Dell System Media Kit:
Alienware X51 Resource DVD 653446 1 [340-27753] 319

Power Supply:
330W AC Adaptor 653445 1 [450-17828] 1015

Alienware 3D 292868 1 [644-10009] 444

AlienFx Colour:
Nova Yellow 294381 1 [656-10007] 451

Monitor:
Dell™ U2312HM 58cm(23") UltraSharp™-breedbeeldmonitor (1.920 x 1.080) Zwart, Euro 618508 1 [480-22326] 5

Muis:
Alienware - optische muis 292825 1 [570-10850] 12

Toetsenbord:
Alienware-multimediatoetsenbord - VS/Euro (QWERTY) 292824 1 [580-15617] 4

Luidsprekers:
Logitech Z 323 - 2.1-kanaal multimedialuidsprekersysteem voor de PC - 30 Watt (Totaal) A4563303 1 [A4563303] 5964

HD-webcams en headsets:
Logitech HD Webcam C270 - Webcamera - kleur - audio - Hi-Speed USB A4563361 1 [A4563361] 5965

Pre Installed Software:
Client en Portal™-game van Steam® – in de fabriek geïnstalleerd 334097 1 [545-10006] 689
Hier kun je nog korting op krijgen dmv kortingscodes of iets dergelijks.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
die medion is precies hetzelfde als de deviltech fragbook/msi/bto varian/xnb variant..
dus die hebben allemaal hetzelfde scherm (matte chi mei)..

in dit segment is er verder weinig anders als de m17x / bto / xnb..

met allen hun eigen nadeel..

de xnb titan heeft een slecht keyboard, en is met gamut scherm al dik over je budget: 1530 euro..

alienware word alleen geleverd met gtx560 icm het (hele goede) 3d scherm.. en is dan vrij duur (1599 voor kortingen)

de alienware is met 6990 en 2760 al 1750 euro (voor de kortingen) en heeft een 1600x900 panel (dat kan niet anno 2012 in dit segment,,

bto word snel heel duur, en heeft buiten de 17c39 niets in die klasse wat mee kan komen..
de 17c39 is weer identiek aan de medion erazer, en deelt dus ook dit beroerde scherm,,

mijn advies:

even wachten, er komt zoiezo ivy bridge (ik vind dat wel de moeite waard om te wachten)
en er komen ongetwijfeld anderre fabrikanten en/of modellen met een gtx675 of gtx670 die goedkoper gaan worden, OF een goed scherm bevatten..

in uw budget is er gewoon verder niks (of veel goedkoper gaan en de xps17 in overweging nemen met gt555 gpu) ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:49:
ik ben op zoek naar een desktop replacement om mee te gamen. Gewicht en accuduur maken mij niet zoveel uit. Budget ligt op ongeveer 1300 euro (+/-100) Begrijp dat ik met dit budget iets zal moeten inleveren op ws geluidsproductie koeling en mogelijk op schermkwaliteit
Dat is dus http://www.anandtech.com/...-msi-gt680r-mobile-gaming en reviews: MSI GT783 R: op pad met de GTX 580M. Het steelseries toetsenbord vind ik wel een must, maar die zit alleen op de MSI's, of ik moet me vergissen. Veel prestaties, maar voor de rest matig.

Je mist ook nog windows. En inderdaad: het scherm is ruk volgens de meeste mensen.
RoofTurkey schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:09:
Weet iemand trouwens wanneer alienware de m14x eindelijk een high-end GPU mee gaat geven (als optie of gewoon standaard)? Dat lijkt me qua mobiliteit/kracht verhouding ideaal, die zou ik liever hebben dan een M17x met dezelfde specs (ook al zouden ze dan even duur zijn, met dezelfde specs).
Nope.

Ik heb persoonlijk vrij hoge verwachtingen van de M14x. En ik hoop dat dell die waar kan maken. Fermi is gewoon niet de goede architectuur voor een 14" notebook...
Afbeeldingslocatie: http://i206.photobucket.com/albums/bb248/ObsidianParadox/1269753406551.jpg
:P
Slechte keus.

Goede keus: de auora. Nee CLB, niet omdat het een dell is. Maar omdat de 2x SSD optie wel aantrekkelijk geprijsd is. Voor een mini-itx (atx?) systeem kan je beter een desktop zelf bouwen, maar ik ben nog best onder de indruk van de prijs van de X51 met wat kortingsbonnen.
aron225 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:02:
de alienware is met 6990 en 2760 al 1750 euro (voor de kortingen) en heeft een 1600x900 panel (dat kan niet anno 2012 in dit segment,,
Je moet ook niet rekenen voor kortingen. Maar na kortingen. Zie die uitstekende sheet van mij.

Maar als je kwaliteit wil, dan is het echt een XPS of alienware M17x in dit segment. Andere notebooks leveren wel prestaties, maar geen kwalitatief toetsenbord en touchpad en dergelijke. Althans niet voor een prijs onder de M17x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
ik heb pas een BTO 17m39 gekocht heeft die ook zon kwalitatief minder scherm?
is me zelf niet opgevallen het is wel een mat scherm dus oogt wat waziger dan een glare scherm maar verder zie ik er niet veel slechts aan.
kijkhoeken zijn best goed veel beter dan de samsung 2443bw van mn vaste pc en een blu ray ziet er scherp uit terwijl de backlight bijna op zn laagst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel mensen vinden het een rukscherm. Maar er zijn er ook bij die zich niet storen aan de matte laag.

En de 2443wb is dan ook niet zo'n goed scherm. Xthemes.us heeft er een en komt vaak in [BBG aanschaf] Monitoren, en is niet echt te spreken over dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Nee de 2443bw staat idd niet bekend om zn kijkhoeken en kleurweergave das bij de dell 2410 van mn neef veel beter en scherper maar das ook een ips scherm en geen tn.
Ook de dell heeft een mat scherm sommigen vinden dat idd niks.
Maar ik kreeg de indruk dat het scherm van mn nieuwe notebook gewoon slecht zou zijn zonder voorkeur voor glare of non glare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik http://forum.notebookrevi...rience-8.html#post7479087 lees, dan krijg ik niet het idee dat het een voorkeur is voor glare of non glare. Sterker nog, die persoon daar heeft liever non-glare. En ik ben er best zeker van dat die persoon meer weet dan schermen dan ik.

Vandaag nog een, zelfs: xlx Octane in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3" teruggestuurd vanwege het scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
aha ok dan zal het wel zo zijn als ie met andere non glare schermen kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:13:
En ik ben er best zeker van dat die persoon meer weet dan schermen dan ik.
Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/7722455/480/lulz/impossibru.png?v0

Maar al met al blijft de vraag: welke gamenotebook heeft wel een geweldig scherm? Volgens vele reviewers hebben Alienware laptops een geweldig scherm (en speakers, toetsenbord, touchpad, etc.).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n beetje alles met een scherm anders dan een chi-mei: xps 17 3D, alienware, met of zonder 3D, G74, en alles met de zgn gamut schermen.

Maar volgens mij gebruikt elke fabrikant, ja, elke, op dit moment matte 17.3" panelen van chi-mei. En die komen nu eenmaal erg vaak negatief in het nieuws.
Maar in het 17" segment heb je toch de M17x en XPS 17. En dat is al aardig wat keuze. In het 15" segment is het moeilijker omdat er buiten de xps 15 gewoon praktisch niets fatsoenlijks is buiten wat nicheproducten welke je alleen neemt in plaats van de xps 15 met specifieke eisen: de sony SE, en de HP dv6.

Mijn advies is om gewoon een glossy scherm te nemen. Dan is er gewoon zoveel meer keuze. Voor games maakt het niet veel uit, maar voor platte text, op een witte achtergrond, ziet welk mat scherm dan ook er echt niet uit. (persoonlijke mening). Ik kan iig niet wachten totdat er glossy desktopmonitoren komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nog even to check... Een 675GTX is een gerebrande 580?
Met lager gebruik dan een Ati 6990 en nVidia Optimus technologie?
Op de site van BTO staat een opgegeven accuduur van 4 uur, dat klinkt wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ja, de 675 is rebrand gtx 580,
optimus is niet in elke gevallen beschikbaar (denk aan de m17x met 3d scherm, deze heeft bijvoorbeeld geen optimus).. heeft volgens mij met de connectie met het scherm te maken (m17x is intern displayport..)

4 uur met een gtx580 en i7... zou het knap vinden, maar time will tel...

nogmaals, ik zou (Wederom) even wachten, er komen ivy bridge processoren, en nieuwe chipset, met o.a. thunderbolt e.d. .... zou stom zijn als je, de door jou gemaakte fout (en dat is niet lullig bedoeld ofzo) nogmaals zou maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Thunderbolt is nog niet interessant voor mij...
Een GTX675, Ivy Bridge en verlicht toetsenbord zijn wel leuk / erg fijn.

Vanavond zal ik proberen wat pics te uploaden van het nieuwe toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
huh??

heb je em al dan?

die dingen zijn toch nog niet tekoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Neehoor wees gerust... Levertijd van Ivy Bridge is onbekend... Maar wel wat foto's
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S8OXKK9W3To7OtOUNFKB2urN/full.jpg
Mooi numpad toch mannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik vind het eigenlijk.. heel eerlijk.. een zooitje..

en deze foto, bewijst voor mij, dat jij, clb, gewoon baat bij de verkoop van een xnb/bto hebt...
tot dusver had ik gehoopt op eerlijke adviezen, helaas... bewijst het weer anders..

na deze actie, voor mij al helemaaal geen bto/xnb meer!..

het feit dat jij fotos hebt, van modellen die niet op de markt zijn, riekt naar eigenbelang..
dit word versterkt, door het feit dat jij naar eigen zeggen, ook inzicht hebt op eventuele leverdata...

jammer, ik had gehoopt op eerlijkheid op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hahaha man ik weet niet waar je 't nu weer over hebt...
Eerst zit je te zeiken dat het huidige toetsenbord een rukindeling heeft, dan zijn er foto's en filmpjes van het nieuwe toetsenbord en dan is 't weer niet goed? Dan geef ik toch geen informatie meer? Modellen zijn gewoon leverbaar hetzij met Sandy Bridge cpu's en over levertijden zeg ik toch dat er niks bekend is... Je bent wel om te lachen zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
gaat erom, dat de nieuwe lijn alleen te krijgen zijn met gtx6** gpu's... en die zijn niet te leveren... tenzij.. je mensen kent die ze verkoopt oid... en jij weet dondersgoed waar ik het over heb ;-).. en zie anders je dm (hoeven we hier niet meer offtopic)

en nee, zoek jij eens een keyboard van een gerenomeerd merk met "globaal" dezelfde indeling..

eerlijk.. kijk eens naar dit kbd:
Afbeeldingslocatie: http://macomeq.com.vn/wp-content/plugins/RSSPoster_PRO/cache/0b389_DellXps17_g13.jpg

straalt dat niet veel meer rust uit, dan al die op elkaar geproptte toetsen...

alhoewel het nieuwe clevo kbd, gerust een stuk beter zal zijn als zijn voorganger, dat geloof ik direct.. dat is en blijft een ruk plank.. (al heb jij 3x gezegd van niet, en switch je toch notebook omdat het kbd in de nieuwe anders is :o )

[ Voor 21% gewijzigd door aron225 op 11-04-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vergelijk jij lekker 17'' met 15,6'' :)
Voor mij had er een XPS15 keyboard ingemogen zonder numpad.. Helaas...
Voor de rest link ik alleen een foto van de nieuwe layout, ik zeg niet dat die goed is.

Maar dan shoot je the messenger toch, mij een zorg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen context menu key ;( :+

Ik vind de nieuwe layout ook wel weird overigens. Windows key rechts, 2x insert, 2x delete, 2x pgup/pgdown, 1x home/end? Dit is weer een typische slechtste van 2 werelden:

Gebruik je wel het numpad, dan:
zijn de home/end toetsen onbereikbaar.

Gebruik je niet het numpad, dan:
Zit er een numpad op, wat ruimte inneemt.

En op de 17" is het nog erger qua verspilde ruimte. Zit er overigens een context key op het nieuwe toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
heeft er ooit iemand weleens die contect key gebruikt?
enigste gebruik dat ik zou kunnen indenken, is in browser (in plaats van control+c, context key+o)

van mij mogen er wel meer dingen af, ook op het xps17 kbd, het rupee teken bijvoorbeeld, mogen ze van mij weghalen.,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aron225 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:49:
heeft er ooit iemand weleens die contect key gebruikt?
Ja, ik :P Maar ik gebruik hem niet vaak hoor, ik zou liever de pause/break in de plaats hebben. Of nog beter: pause/break in plaats van de rechter ctrl.
aron225 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:49:
van mij mogen er wel meer dingen af, ook op het xps17 kbd, het rupee teken bijvoorbeeld, mogen ze van mij weghalen.,.
Speciaal voor jou:
Afbeeldingslocatie: http://www.esreality.com/files/inlineimages/2011/84230-das_keyboard_lrg1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dit word mijn keyboard (als ze nu ff opschieten met hun gtx675 en 3d scherm)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareheaven.com/reviewimages/alienware-m17x-3d/alienware-m17x-3d_keyboard.jpg

ook zonder context key (vind ik niet erg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Bij Media Markt ook een mooie nieuwe Asus N73SM gezien.

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350522,258929.html

Is ook bij dit model het toetsenbord etc. niet prettig? Specs zijn namelijk best nice en kan geen reviews vinden over dit specifieke model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De prijs valt juist best tegen. Aangezien je al voor.. € 808 een XPS 17 hebt met GT555m. De GT630m is namelijk niets meer dan een ordinare rebrand van de GT540m.

Ik kan ook geen goede reviews vinden, maar http://www.anandtech.com/...range-156-1080p-take-four gaat voor het grootste gedeelte op, behalve voor het scherm. Aangezien de XPS een heel stuk goedkoper is lijkt mij de keuze snel gemaakt: De XPS 17 doet een groot aantal aantal dingen beter, met uitzondering van het fangeluid.

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Deze: pricewatch: Asus K93SM-YZ115V is qua specs nog beter, maar 17/18 inch is wel erg groot en ga je dus niet zomaar 'even' meenemen.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
voor dat geld kan je inderdaad het best voor de xps17 gaan (leuk!! met 3d scherm en 3gb gt555m gpu)!!

of.. als je echt geen dell wilt, kan de:
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed
eventueel nog een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dell(/Alienware) zijn tegenwoordig bijna altijd the way to go voor een fatsoenlijke laptop met wat budget. Wel vraag ik mij af wanneer 'kant-en-klaar fabrikanten' nou eens een geduchte tegenstander neer zetten. MSI heeft het geprobeerd (dmv steelseries toetsenbord, dynaudio speakers, ook een kermis aan lampen, etc.), maar tevergeefs vanwege het scherm dat nog steeds blijkt te zuigen. Ook is de prijs 0,0 beter, eigenlijk zelfs slechter dan die van de Dells.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
prijzen liggen nog steeds abnormaal hoog..
een alienware m17x, kost met hetzelfde panel, ook met gtx580 gpu, een euro of 500 tot 700 minder..

helaas is de gtx580 al een tijd niet meer te krijgen, hij was toen even duur als de upgrade naar 6990,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraag ik mij ook af. Het is niet zozeer de prijs. Maar de componenten.

Neem nu de envy's. Een high end lijn met IPS. Wat je de week na de release zag was dat mensen klaagden over het scherm (die in de XPS 15 was volgens verschillende mensen beter), de undergeclockte grafische kaart, en de herrie die de fan produceerde.
Ik weet niet hoe het komt, maar dell lijkt echt de enige die erin slaagt een aantal leuke notebooks te maken. MSI faalt gigantisch in het mainstremsegment (<€1000), HP is gewoon te duur, als je die 2 maanden dat de dv6 beschikbaar was en goed geprijds was meetelt,en asus krijgt het consistent voor elkaar hun high-end lijk uit te rusten met slechtere toetsenborden dan in de budget K series. Tsja...

Als het nu alleen de prijs was, okee. Maar de XPS 15 en 17 zijn en goedkoper, en heel veel beter dan de concurrentie. Ehh... Het gekke is dat ik op school bijna alleen maar N53's en K53's zie. En geen een XPS :')

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik doelde ook meer op de hardcore gaming laptops van MSI (die qua specs wel oké zijn), als concurrent van de Alienware's (waarbij je gewoon simpelweg meer voor minder bij krijgt).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Contextkey? Wats dat?
Nog foto's gewenst van het hele keyboard of ben ik dan gelijk weer van alles en nog wat?
Backlight keyboard is iets breder dus de rand naast de toetsen is iets minder breed dan bij het chiclet keyboard.

[ Voor 46% gewijzigd door CLB op 11-04-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dat was het filmpje, die bto_user niet mocht plaatsen...?? (naja hij staat er nu dan toch....)

anyhow.. ziet er best goed uit, aleen maar keuze uit een paar kleuren?,

die disco standen zou ik nooit gebruiken, ik denk dat ik hem 1x op blauw zou zetten, en dan lekker zo laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Oewhhh gek toch dat ik al een foto'tje plaatste, dat kon absoluut niet natuurlijk... Filmpje staat al dagen online :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
heb ik het verkeerd? of is de foto, exact hetzelfde als het filmpje??
nee volgens mij toch niet,,,

ik kon dit filmpje al.. dit is volgens mij het filmpje, dat BTO_user, niet mocht posten in het bto topic.. (dus heb jij dat maar even voor hem geregeld ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
even ontopic..m17x r4 !

The graphics initially GTX660M, HD7970M, and GTX675M three choices later will be the flagship GTX680M. The HD7990M is no news.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LFLUK.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CgNR8.jpg
stock:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LFJWP.jpg
kleine OC
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hNism.jpg

betreft de nvidia gtx 680, deze zal waarschijnlijk pas na juni 2012 komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Lees nog even na wat je zei? Eerst vraag je of de nieuwe revisie er al is... Daar antwoord ik bevestigend op maar zeg daarbij dat Ivy Bridge cpu's er nog niet zijn en de huidige laptops dus worden uitgeleverd met Sandy Bridge CPU's. Daarbij post ik een foto van het nieuwe (backlight) keyboard... Dan krijg ik allerlei dingen naar m'n hoofd geslingerd want ze zijn er nog niet en het kan nog niet en blablabla... Vervolgens post ik een openbaar filmpje wat al dagen op YouTube staat van hetzelfde keyyboard, maar neehoor meneer kon dat filmpje al... Uhm het zal aan mij liggen (want dat ligt het volgens jou altijd) maar waarom is 'n foto dan wel een probleem? Haha _O-

EDIT: Tevens dien je je bericht te editten, in plaats van twee losse berichten neer te plempen :)

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 12-04-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De geruchtenmolen op volle toeren: iemand op notebookreview beweer dat er watercooling in de M17x en 18x komen. al-la nieuws: Asetek kondigt waterkoeler voor laptops aan
Lijkt mij onwaarschijnlijk en onpraktisch, maar misschien werkt het wel beter dan ik denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ziet er anders toch wel slim en handig uit als je het mij vraagt ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik vind het best een briljant concept eigenlijk.

geen herrie makende fan's meer, en gewoon desktop snelheid gekloktte mobiele gpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh :P Volgens mij vergeten mensen het concept van watercooling.

Het water koelt helemaal niets. Het verplaatst alleen maar hitte. Dat is an sich heel leuk, want dan kan je de koeling van je processor precies voor een rooster plaatsen, of je kan een giga radiator buiten je case plaatsen.

Maar in een laptop? Een voor de hand liggende oplossing is om het mega oppervlak van het scherm als koeloppervlak te gebruiken, maar dat gebeurt niet als ik de plaatjes zo bekijk.

Mind you, het water verplaatst alleen hitte. Waarnaartoe? Naar het koelblok wat sowieso al op 5 centimeter van de processor zit? Ik weet het nog niet.

Het voordeel is wel wat water een waanzinnig hoge capaciteit heeft. Idle zal hij zeker stil zijn, maar dat doet de huidige M17x ook, dus ik zie geen verbetering op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Het idee er achter is dat zo de GPU's (dus bijvoorbeeld 2x680m in de m18x) en de CPU centraal gekoeld worden via één gigantische radiator (die minstens drie keer zo groot koeloppervlak heeft als anders met 'lucht' zou zijn). Hierdoor koel je dus de onderdelen die je gebruikt heel erg goed en de onderdelen die je niet gebruikt blijven ook koel (en stil) :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Weet iemand trouwens hoe betrouwbaar dit bericht: http://gadgetmix.com/lapt...nware-m14x-r2-first-look/ is, want ik vind het overal via google en ik wil het ook erg graag geloven :9 . Zou wel heel erg fijn zijn als je een M14x met 675m en i7 zou kunnen kopen in de nabije toekomst :) .

Damn U doublepost!!!

[ Voor 6% gewijzigd door RoofTurkey op 12-04-2012 20:27 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Watch this:

http://gadgetmix.com/lapt...nware-m14x-r2-first-look/
Aside from the new Intel processor, the Dell Alienware M14x R2 notebook can be configured with either an AMD Radeon HD 7970M discrete graphics card, or for NVidia fans buyers can choose between GeForce GTX 660M or GeForce GTX 675M cards.
Als bron wordt http://eeepc.net/dell-to-...re-m14x-r2-gaming-laptop/ opgegeven, en daar lezen we:
Apart from the Ivy Bridge 22nm processor, the Dell Alienware M14X R2 Gaming Laptop is expected to have AMD Radeon HD 7970M partnered with either an NVIDIA GeForce GTX 660M or NVIDIA GeForce GTX 675M as their graphics card.
Die verwijst weer door naar http://laptops.techfresh....re-m14x-r2-gaming-laptop/. En deze bron meldt:
Alienware is ready to launch the M14X R2 gaming laptop. Designed for hardcore gamers, the laptop features a choice of an AMD Radeon HD 7970M, an nVidia GeForce GTX 660M, or an nVidia GeForce GTX 675M graphics card. The Alienware M14X R2 is available in red or black model. No word on pricing so far.
En die heeft al bron gebruikt, http://www.pclaunches.com...aming-laptops-coming.php:
It has come to light that Alienware M17X R4 will offer option of AMD Radeon HD 7970M / NVIDIA GeForce GTX 660M / NVIDIA GeForce GTX 675M graphics cards.

On the other hand the Alienware M14X R2 has a GPU which is integrated into the motherboard with 1GB or 2GB graphics memory. It’ll come in red and black colours.
Die het bekende http://dell-lab.posterous...up-m17x-r4-m14x-r2-m18x-r al bron gebruikt.

Over fuck-ups gesproken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica