[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:07:

Prijzen tussen BTO en XNB is lastig vergelijken, aangezien ze niet dezelfde hardware bieden..
Als we dit is vergelijken:
- Intel Core i7 - 2670QM Quad Core (2.2GHz -3.1GHz) 6MB cache
- 15.6" Full HD (1920 x 1080) GLANS HIGH CONTRAST scherm
- 16GB DDR3-1600MHz Corsair Vengeance( 4 x 4GB )
- 256 GB SSD SAMSUNG 830
- Intel WiFi 300Mbps (N 6230)
- Windows 7 HP 64 bit

Zit ik bij XNB op €1722,00 inc BTW, bij BTO zit ik op €1726,00
ik ben ook in de markt voor een nieuwe 15.6 of 17 inch zware Laptop of een upgrade. Ik hou de forums dan sinds kort goed in de gaten voor leuke aanbiedingen en of nieuwe platforms. Heb net even je vergelijking bekeken.

Ik denk dat bij BTO & XNB mogelijk wat akties lopen om de laatste "oude" barebones te verkopen. Over een paar weken staan de nieuwe namelijk op de stoep. Een maatje van me in Duitsland volgt ook wat duitse fora en daar wordt al veel over gesproken over Ivy Bridge.

Hij overweegt een 17CL35 van BTO vs de XNB Palladium XA17. Budget 1100-1200 euro.
17 inch FHD Non Glare
i7-2670
8GB Corsair Vengeance 1600
750GB-7200

Bij BTO 1025 euro.....met 16GB RAM 1600 Vengeance 1144 euro
Bij XNB 1137 euro ( en dat is nog een lente aanbieding ook )....met 16GB RAM 1600 Vengeance = NIET LEVERBAAR

3 jaar pick up en return garantie: BTO 102 euro
3 jaar pick up en return garantie: XNB 149 euro

En ineens is er een groot prijsverschil van >10%, pak je een andere machine is dat weer anders uiteraard.

Ik heb destijds bij mijn aankoop ook een rondje gedaan en ben zowel bij BTO als XNB geweest. BTO is een echte importeur/distributeur van laptops en XNB is een eenmanszaak die werkt vanachter een woonhuis. Kreeg niet echt het gevoel bij het grote "XNOTEBOOKS" binnen te lopen via de tuin. Bij beiden een warm welkom, maargoed ik kwam voor een Laptop van 2000 euro :) Om persoonlijke redenen en mede door mijn werk heb ik hem destijds in Duitsland gekocht met een US Keyboard. Dat zou ik nu niet meer doen vanwege de garantie en dat ik bij mijn mogelijke nieuwe aankoop deze tweedehands wil verkopen. Doe een jaar, max anderhalf met een laptop om beetje up to date te blijven.

Het is dus net wat je vergelijk en jou systeem is blijkbaar nu voordeliger, volgende keer Dell weer, die keer daarop BTO weer. Iedereen wil nog even z'n "oude" spullen kwijt en zal er alles aan doen om te lozen nu. Maar om zomaar te roepen dat een bepaalde partij altijd goedkoper is, is niet helemaal correct.

En als de prijsverschillen niet zo groot zijn moet je gewoon kopen bij het bedrijf waar je het beste gevoel bij krijgt. Ik heb mijn lijstje voor de volgende al klaar liggen en ga weer voor maatwerk.

PS Volg de topics als een tijdje en pas sinds kort een account maar wel een spannende boel hier zeg ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 17:53 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

EDIT @ Hierboven: Quote dan ook:
CLB schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:00:
Laat ik voortaan is naar de prijs inc BTW kijken bij BTO |:(
Momenteel is het €1722,00 vs €2115,00, dat scheelt zeg maar nogal veel :+
Double-X-L schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:37:
Zoek je een GT555 midrange model op 17" dan is de XPS17 (naar mijn ervaring) de betere optie.
Stimmt, evenals een XPS15 in het 15" segment (alhoewel de GPU daarvan wel minder is)
Die van m'n meisje met i3, 4GB RAM, 500GB HDD, 1366x768 scherm bevalt goed, en voor dat geld: top!

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 29-03-2012 17:55 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees trouwens net dat ik in me p170-GTX460 een slecht toetsenbord heb.... :) ....nooit geweten en ervaar dat ook niet zo. Volgens mij heb ik het standaard keyboard en ben er tevreden over.

Ach, de fan. Ja als ik hem op ze staart trap hoor ik hem inderaad maar bij gewoon werken totaal niet storend, ook niet met mijn i7-2760 (als dat al uit maakt). Ik heb geen vergelijk en misschien is de Dell, Asus, HP, Lenovo of wat dan ook wel stiller maar ik vind hem zeker niet luid. De indeling had anders gekund maar werk er prima mee hoor.

En inderdaad, het is een mening. Net als die andere, maar brak is het zeker niet.

Samenvattend:
clevo:
brak toetsenbord
goed scherm
luide fan

Wat mij betreft 2 van het lijstje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:47:
Hij overweegt een 17CL35 van BTO vs de XNB Palladium XA17. Budget 1100-1200 euro.
Leuk. Totdat je ziet dat de XPS 17 incheckt rond de €755. Dan ben ik wel benieuwd wat precies de reden zijn om de notebooks in jouw lijstje aan te raden, in plaats van de XPS met dezelfde specs (minder RAM, snellere GPU), en geen, volgens verschillende mensen, waardeloos scherm.

Extra bonuspunten voor linkjes naar bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik ben op zoek naar een flinke laptop waarop ik kan werken (veelal photoshop, hier en daar filmbewerking) en af en toe een game kan spelen. Games die erop gespeeld worden hoeven van mij niet op ultra gedraaid te kunnen worden, ik ben allang tevreden als het soepel loopt op medium/low, als het maar soepel loopt.

Nu ga ik binnenkort een stuk goedkoper wonen waardoor ik per maand meer geld beschikbaar heb. Daarbij heb ik de laptop het liefst zo snel mogelijk. Deze twee factoren sturen mij af op een laptop op afbetaling (per maand). De keuze daarvoor is al min of meer gemaakt, jullie zijn altijd welkom argumenten aan te voeren, maar ik weet dat ik uiteindelijk ongeveer 15% meer kwijt zal zijn en heb daar absolute vrede mee.

De prioriteiten voor deze laptop zijn:
Ik wil er goed photoshop op kunnen draaien. Ook wil er zo nu en dan een filmpje op kunnen bewerken, waarbij ik ook gebruik maak van AE. Batterijduur maakt me niets uit, harde schijfruimte ook bar weinig (500g vind ik genoeg). Ook een blu-ray speler kan me gestolen wordt, dus daar kan ik allemaal op besparen. SSD is ontzettend fijn, maar meestal voor een veel te hoge meerprijs, dus ook niet echt nodig.

Al dat brengt mij op de keuze tussen deze twee modellen:

De Toshiba Qosmio X770-11E en
De HP Envy 17-2100ED
Nou ben ik geen ster in benchmarks, hardware, etc. maar ik heb mijn best gedaan het uit te zoeken, maar daarbij kom toch de volgende vragen tegen:

1. De Qosmio heeft een betere videokaart (NVIDIA GeForce GTX 560M) dan de Envy (AMD Radeon HD 6850M). De Envy heeft dan weer een betere processor, namelijk een i7-2630QM tegenover de i5-2430M van de Qosmio. Nou lees ik vaak dat - zeker bij laptops - de prestaties qua gamen etc. voornamelijk van de videokaart afhangen. Toch lees ik op hardeware.info dat volgens de "Notebook Performance Index", de Envy overal beter presteert. Is die NPI een betrouwbaar gegeven, of zou je kunnen zeggen dat de Qosmio beter presteert vanwege de betere videokaart?

2. De Envy is een model van vorig jaar als ik me niet vergis, er is nu de 3000. Echter, van wat ik heb begrepen (o.a. ook uit benchmarks die ik op tweakers vond), presteert deze minder goed dan de 2000? Kan dat, en is dat dan de bouw o.i.d.?

3. Ik heb gehoord dat bij dit soort 'desktop-vervangers' hitte een grote rol speelt. Nu las ik wel ergens dat de Envy vrij heet wordt maar ben ik het niet veel tegen gekomen. Heeft iemand ervaring met te heet wordende laptops en is het echt iets waar ik in de aanschaf rekening mee moet houden?

Verder geeft Toshiba standaard 3 jaar garantie op de laptop, bij HP is dit maar 2 jaar. Wat dat betreft neig ik meer naar de Toshiba. Verder heb ik wel weer veel goede dingen gehoord over HP, over Toshiba weet ik weinig.

Alle andere feedback is meer dan welkom! Ook andere laptops zou ik kunnen overwegen. Een Mac ben ik geen groot fan van omdat ik ze simpelweg veel duurder vind en ik het OS niet prettig vind werken. Dell zou ook nog een optie zijn alleen hoor ik daar niet veel goeds van en de Alienwares vind ik *ahum* niet zo mooi.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Het lijkt me dat de Toshiba al bij voorbaat afvalt in verband met het scherm. 1080p op 17'' met photoshop lijkt me wel echt een must. Verder kan je de XPS 17 ook overwegen, maar je zegt dat je niet veel goeds hoort van Dell? Dan ben ik wel benieuwd wat je waar hebt gehoord.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
was ook het eerste waar ik aan dacht..
mooi scherm, knappe i7.. 3gb gt555m...
zou je een goede klap geld schelen, gezien de xps beduidend goedkoper is als de toshiba of hp..

ik zou inderdaad die toshiba ook snel laten vallen, mede doordat de gtx560 gewoon te veel geld kost voor de prestaties..
een 570 is veel sneller, en niet eens veel duurder.
een gt555 is iets minder snel, maar een hele berg geld goedkoper..

verder zou je kunnen kijken naar een msi/medion: pricewatch: Medion Erazer X7815

is een i7-2670, dan met gtx 570m, en 1080p panel (niet zo een bijstergoede)

is in principe de zelfde notebook als de msi gt780 serie, alleen met ander keyboard en speakers..

mogelijkheid 2 (wie had verwacht dat IK dit zou posten) :+
http://www.xnotebooks.nl/...hd6990-fx4000-fx5010.html

komt met de volgende config:

17.3" Full HD (1920 x 1080), * ATI HD 6970 / 2.0GB DDR5 * DIRECT X11 * OP=OP aktie
Nu met GRATIS Bright Pixel garantie, normale prijs € 75,-
Normale prijs € 1475,- .
GAMUT GLANS HIGH CONTRAST SCHERM met 90% kleurechtheid ! NIEUW !.
Intel Core i7 - 2670QM Quad Core (2.2GHz -3.1GHz) 6MB cache .
Chills (standaard gebruik zoals Internet, Office).
8GB DDR3-1333 ( 2 x 4GB ).
320 GB 7200rpm S-ATA 16Mb cache.
DVD±ReWriter.
Toetsenbord QWERTY * NEDERLANDS * (US International).
Intel WiFi 1000 ( 300Mbps ).
2 jaar carry in.
17.3" Draagtas kleur Zwart * GRATIS

....

en dan heel eerlijk...
zou ik lekker een hoop geld in me zak houden, en kijken naar een xps17 (ik weet dat je dell niks vind, maar puur persoonlijk is dit)..
dat ding is een goede 400 euro goedkoper als de bovenstaande, en voorgenoemde laptop's ..

helemaal als je zelf al stelt, dat een spelletje niet op ultra hoeft..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resolutie over het hoofd gezien |:(

Wat ik waar heb gehoord, tsja, ik heb gewoon vrienden / familie / mensen om me heen met slechte ervaringen mbt tot de laptops / service van Dell. Of die mensen misschien totaal niet met computers om kunnen gaan, pech hebben gehad of de boel hebben overdreven doet me dan verder weinig, voor mij heeft Dell gewoon geen goede naam.

Ook heb ik trouwens het idee (correct me if i'm wrong) dat als ik meer dan een jaartje garantie wil bij Dell, ik keiharde pieken bij aan het leggen ben? En het uiteindelijk weinig scheelt? Iig stuk minder dan de genoemde 400?

Afijn, ik zal de Dell ook nog even goed bekijken. De medion, MSI, xnotebooks etc kan ik geloof ik nergens krijgen op afbetaling, wat betekend dat ik nog een maand of 3, 4 aan het sparen ben eer ik hem normaal aan kan schaffen en dat wil ik niet.

Overigens, iemand die me dus kan vertellen in hoeverre die Notebook Performance Index ergens goed voor is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
400 goedkoper.. echt wel!!

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

jij zou 1250 betalen voor die hp envy.. 400 eraf is : 850 euro..

de bovengenoemde dell kost IETS meer.. 859 euro... maar..

i7 2670
6gb ddr3
120hz 3d scherm (met nvidia 3dvision bril)
3gb gt555 videokaart

plus je over dit bedrag nog korting kan krijgen (vaak als je hem in het mandje laat staan krijg je na een paar dagen 10% korting.. , of heeft een mede tweaker nog een bon over?
......
anders:
.....
https://www.haalmeeruitje...k-webwinkel.jsp?find=dell

op dat soort manieren, kun jij best heel goedkoop, best een heel zieke dell kopen (10 procent eraf en je zit onder de 800 euro)

EDIT--------------------------------------------------------------------------------------------------

klopt! garantie is best duur, alhoewel, 3 jaar next business day (vandaag bellen, morgen gefixt) kost 160 euro in de bovengenoemde combinatie

[ Voor 14% gewijzigd door aron225 op 30-03-2012 17:54 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aron225 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:24:
was ook het eerste waar ik aan dacht..
mooi scherm, knappe i7.. 3gb gt555m...
zou je een goede klap geld schelen, gezien de xps beduidend goedkoper is als de toshiba of hp..
Dat is dus het punt waar ik ook mee zit in dit segment. De XPS is gewoon enorm goedkoop met €750. En daartegenover staat dan een concurrent met GTX560m, die dan €1200 kost, minimaal, als je een beetje kwaliteit scherm wilt. Dat is het gewoon niet waard.

In de praktijk heb je ook pricewatch: Medion Erazer X6819, met een onbekend scherm? En met een 17" zit je meteen aan pricewatch: Medion Erazer X7815 of de bto variant. Volgens mij zijn die nog iets goedkoper. Maar eigenlijk leveren die hetzelfde als de rest van wat daar wordt aangeboden: veel specs, naar verhouding weinig prijs. Los van het fangeluid is de XPS 17 gewoon erg goed. En ik vind eigenlijk dat als je zo'n 60% meer neerlegt daar meer tegenover moet staan dan een betere videokaart.

Maar aan de andere kant zou ik sowieso wachten op ivy bridge en kepler. Al kan je dan de huidige prijs (again, €752. Ja, dat, voor i7, 3D 1080p, GT555m, 9-cel batterij en een 750GB hdd) wel vergeten de eerste paar maanden, zo gok ik.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:35:
Ook heb ik trouwens het idee (correct me if i'm wrong) dat als ik meer dan een jaartje garantie wil bij Dell, ik keiharde pieken bij aan het leggen ben? En het uiteindelijk weinig scheelt? Iig stuk minder dan de genoemde 400?
Dat verschilt. Ik heb mijn 4 jaar in home garantie voor €20 8)7 Maar je moet maar net die aanbieding treffen. Voor de extra garantie betaal je op moment van spreken €111 (3 jaar NBD, gecorrigeerd voor de kortingsbonnen). En dat vind ik eigenlijk geen gekke prijs. Wat er normaal wordt gevraagd echter.. Niet doen.

De kwaliteit van de service verschilt ook sterk. Zo heb je de bekende JoWannes' Blog: Het is ook maar een Dell..., maar aan de andere kant Maar als je het even goed leest. Als het een ander merk was had hij zijn notebook 10x op moeten sturen. In home garantie is ook wat waard.
Afijn, ik zal de Dell ook nog even goed bekijken. De medion, MSI, xnotebooks etc kan ik geloof ik nergens krijgen op afbetaling, wat betekend dat ik nog een maand of 3, 4 aan het sparen ben eer ik hem normaal aan kan schaffen en dat wil ik niet.
Een notebook kopen op afbetaling 8)7
Overigens, iemand die me dus kan vertellen in hoeverre die Notebook Performance Index ergens goed voor is?
Nergens voor. Het is een index, geen benchmark. Ik zit het nut er zelf niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 13:27
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:09:
Nee. €752. In die post van mij staat een link naar een sheet, en daarvan de onderste config van de XPS 17.

configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00x7m27epp&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + lading kortingsbonnen.
Over welke kortingsbonnen heb je het dan? Want dat zou betekenen dat ik 100 euro aan bonnen moet hebben, en als je de waarde daarvan dus al weet, waar zijn die? :) Super trouwens dat je zo helpt op dit forum. 1100 euro zou al netjes zijn voor de config, maar minder is natuurlijk altijd beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 5%
http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell 5.88%

Ik dacht dat die 7% https://eggcaptain.com/NL/ ook werkte, maar niet op deze specifieke config. Dan ben je dus 2% duurder uit dan de prijs hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
Maar je kunt niet meerdere coupons per bestelling gebruiken, en je bovengenoemde codes zijn allemaal Employee only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik zit nog steeds op een punt, waar niemand ook maar IETS aanbied..

ik zoek eigenlijk een gtx 570.. met een goed (3d zou leuk zijn) scherm.. en een knappe processor..

maar dan wel voor een normale prijs (tot 1500)

alienware levert het 3d scherm alleen maar op de gtx560, een ander merk/merken leveren wel de 570, maar zijn OF duur, OF beroerd scherm, OF er is wel iets anders mis mee.......

gek word ik ervan..

nu een kwestie van: wachten (alienware zal, ikhoop, komen mer een gtx670 en 3d display),
of iets bijstellen, en de xps 17 met gt555 en 3d kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
Ligt eraan hoe belangrijk je die videokaart vind. Dat is vrijwel het enige onderdeel waar je extra voor betaald. GTX-serie is gewoon echt om te gamen, en de gt555m zit daar net onder, waar de gt540m gewoonweg niet haalbaar is voor de meeste games. Ik zelf koop dan liever een 555m waar ik games op medium/high kan spelen, en geen ultra graphics, dan dat ik 2x zoveel voor mn systeem betaal. Daar komt bij dat gtx-versies erg veel geluid maken, dat is ook een punt dat ik laat meewegen. Ik heb graag een zo stil mogelijke laptop dus dan zal je daar ook aan moeten denken. Dan maar wat minder game-performance, want over-all krijg je nergens meer bang-for-buck dan bij Dell atm. i7-2670 is erg snel, en als je op dat vlak een snellere cpu wil, ga je gelijk over de 2000 euro voor je systeem heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
De M17x is een tijdje aangeboden met 3D en 580m en daarbij dezelfde meerprijs als een 6990m.
Die hebben ze nu niet meer en zal straks GTX670m genoemd worden (VGA is dezelfde relabeled 580m).
Een 560m gaat niet werken voor 3d games, dat trekt ie gewoon niet.

Het is dus wachten op de terugkomst van de 580m in de vorm van 670m.
Danwel wachten op een 2e hands aanbieding en helaas deze hier gaat niet weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
niet om smart ass te zijn..

maar de 570 word de 670.. de gtx580 zal de 675 worden..

dus inderdaad, even wachten op de 675 en 3d.. en dan hopen voor een euro of 15 a 1600 binnen te krijgen.,.

dan ben ik iig geholpen, en duidelijk WAT ik moet halen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlueLed schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:13:
Daar komt bij dat gtx-versies erg veel geluid maken, dat is ook een punt dat ik laat meewegen.
De M17x is juist enorm stil. Ik zou zeggen, stiller dan de XPS 17. Het kan aan mijn exemplaar liggen, maar stil is-ie niet, idle.
Ik heb graag een zo stil mogelijke laptop dus dan zal je daar ook aan moeten denken. Dan maar wat minder game-performance, want over-all krijg je nergens meer bang-for-buck dan bij Dell atm. i7-2670 is erg snel, en als je op dat vlak een snellere cpu wil, ga je gelijk over de 2000 euro voor je systeem heen.
€ 1,570 voor i7-2760QM, 1080p, 4GB, momentus XT, HD6990m, 1080p non-3D. €1527 met i7-2670QM.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
aron225 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:24:
niet om smart ass te zijn..

maar de 570 word de 670.. de gtx580 zal de 675 worden..
Thnx voor de correctie, relabels blijven verwarrend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:11:
http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 5%
http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell 5.88%

Ik dacht dat die 7% https://eggcaptain.com/NL/ ook werkte, maar niet op deze specifieke config. Dan ben je dus 2% duurder uit dan de prijs hierboven.
Maar je kunt niet meerdere coupons per bestelling gebruiken, en je bovengenoemde codes zijn allemaal Employee only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlueLed schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:39:
[...]

Maar je kunt niet meerdere coupons per bestelling gebruiken
Het is ook maar een coupon. De 2e link is een cashback actie. Die al 5 maanden loopt.
en je bovengenoemde codes zijn allemaal Employee only...
De op epp eindigende configs zijn geen epp-configs (wat sowieso niet hetzelfde is als employee only). Het is pas een epp config als er in je mandje staat: aankoopprogramma voor werknemers. En als je de voorwaarden goed doorleest heb je zelfs dan de gewone consumentenrechten.

Ik heb het nog wel even getest, en op de een of andere manier werkt de kortingsbon niet. Schijnbaar heeft dell dat gefixt. Want vorige week kon het nog wel. Overigens is het nog steeds met vrij grote afstand de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
Ik kom op €1510,10 uit als ik de 10% korting toevoeg en de 7% extra korting van shopkorting bereken dit is met de volgende specs:

Processor: Intel® Core™ i7 Processor 2670QM (2,20 GHz, 6 MB cache, Quad Core)
Videokaart: 2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M
Scherm: 44 cm(17,3") WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm
Geheugen: 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
HDD: 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische drive: Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Netwerkkaart: Dell Wireless 1501 wireless-N – EUR
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands

Extra geheugen zelf inbouwen is ~20-25 euro, en dan kun je zelf nog kiezen welke SSD je inbouwt (niet iedereen hoeft meer dan een 200gb SSD). Met die extra 10% korting durf ik wel te zeggen dat in het 17'' segment dit nu de betere keuze is. Natuurlijk moet de stijl van de laptop je ook bevallen want hij heeft wel een overdreven gamers look met allemaal lichtjes etc maar over smaak valt niet te twisten.

http://www.dell.com/nl/p/...odel_id=alienware-m17x-r3
https://eggcaptain.com/NL/
http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell

Met dank aan Darkstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou de momentus XT nemen. Dat ding is veel meer waard dan de €20 die ze ervoor vragen. Met de XT wordt een SSD ook lichtelijk overbodig. Maar voor VM's en dergelijke, nog steeds aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:44:
Ik zou de momentus XT nemen. Dat ding is veel meer waard dan de €20 die ze ervoor vragen. Met de XT wordt een SSD ook lichtelijk overbodig. Maar voor VM's en dergelijke, nog steeds aan te raden.
Denk dat een SSD in zo'n laptop toch wel de moeite waard is en dan is een extra 250gb HDD space mooi meegenomen, mocht je geen SSD willen dan bied die XT een mooie uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt. Ik vind het jammer dat ze de XT niet aanbieden in de inspiron of XPS lijn. In dit segment verwacht ik eigenlijk wel dat er sowieso een SSD komt. In het lagere segment is dat niet zo vanzelfsprekend en bied een XT voor €20 gewoon een heel groot pluspunt ten opzichte van de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

reviews: XNB Titan: gamelaptop van eigen bodem
Jammer genoeg nog geen Destiny, maar dat komt misschien nog wel...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Goedendag!

Op dit moment zoekt een maatje van mij een Gaming notebook met een budget voor ongeveer €800,-
Nu kwam de XPS17 vaak terug en heb ik zitten kijken naar reviews en Dell's website.

Ik vond een mooie set-up met de i7, GT555M, 6GB, HD scherm. Qua specs was het helemaal toppie. Nu stuit ik helaas op een probleem dat ongelofelijk vaak terugkomt in reviews. Hitte en fan-geluid. Als hij ( en ik overigens ook ) ergens niet tegen kunnen, is het te warm wordende notebooks of veel te lawaaierig. Nu begrijp ik dat onder load het ventilator-tje nou eenmaal gaat draaien en dat er warmte ontstaat, maar dit blijkt toch wel een extreem probleem bij de XPS.

Is er misschien een andere 15/17" laptop die qua specs op dit gebied zit en wel een degelijke warmte-afvoer/ventilator heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scallius schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:46:
Is er misschien een andere 15/17" laptop die qua specs op dit gebied zit en wel een degelijke warmte-afvoer/ventilator heeft?
Nee.

Niet in het 15.6 segment, en ook niet in het 17" segment. De xps 15 en 17 zijn gewoon te goed geprijsd met alle kortingsbonnen.

Ik had er zelf ook een besteld tijdens een actie (voor de handel) en vond het fangeluid zwaar tegenvallen. Dus ik vroeg een paar keer: hoe vinden jullie het geluid van de fan? Verder vond niemand het een probleem...

Advies: wachten, of bestellen en je vervolgens beroepen op de wet koop op afstand als het tegenvalt. De prijs/kwaliteit is simpelweg onverslaanbaar.

En, extragratis anders advies. Als er niets is wat aan je wensen voldoet. Wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:52:
[...]

Advies: wachten, of bestellen en je vervolgens beroepen op de wet koop op afstand als het tegenvalt. De prijs/kwaliteit is simpelweg onverslaanbaar.

En, extragratis anders advies. Als er niets is wat aan je wensen voldoet. Wachten.
Wachten op? Ik denk dat ondanks de nieuwe ivybridge er nog steeds weinig zal veranderen bij de Dell laptops. Ik vind idd dat je echt nette specs krijgt bij de prijs. Alleen de hitte etc. is natuurlijk een zwaar minpunt.
Bij gebruik van WoW / Diablo 3 / Call of Duty games, is de hitte te doen? ( Wanneer hij op een 9-cell leunt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Imho valt een GT555 niet samen in eenzin tenoemen met gaming... Ik weet niet wat hij verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Tja, wat hij verwacht... De bovengemelde games te spelen op redelijk goede specs ( High/Ultra )
Ik heb gelezen dat de GT555M redelijk goed is voor het gamen, alleen kwam er één of andere downklok systeem voor idle-mode die issues konden geven tijdens games??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Foto en details dunne Dell XPS 15 met Gorilla Glass verschenen

Ik verwacht geen verschil in design. Maar kepler is sneller (of koeler, met dezelfde prestaties). En je hebt altijd de kans dat dell de fan tables aanpast bij een nieuwe revisie. Alleen heb je dan het probleem: wat gaat de prijs doen?

En vanaf 4 april kun je bij deviltech kepler's bestellen. Dus dat is al spoedig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
een notebook is voor die hard gamen ook niet echt geschikt meer voor lannen enzo.
heb pas een BTO 17m39 met een 570m voor een notebook is ie redelijk snel BF3 draait ie lekker op high en medium instellingen.
de fan hoor je ook goed als je een game speelt vind het ook niet vreemd snelle componenten in een klein kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Goofy1978 schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:17:
een notebook is voor die hard gamen ook niet echt geschikt meer voor lannen enzo.
heb pas een BTO 17m39 met een 570m voor een notebook is ie redelijk snel BF3 draait ie lekker op high en medium instellingen.
de fan hoor je ook goed als je een game speelt vind het ook niet vreemd snelle componenten in een klein kastje
Het gaat hier voornamelijk om LAN games ja. Die-hard gamen is het nou ook weer niet. Crysis/Metro en weet ik wat voor games zullen niet bepaald worden gespeeld.

De XPS 17 zou toch geen problemen moeten krijgen met deze games neem ik aan. Alleen de hitteproductie is een beetje... tja..

Hoe zit het met DevilTech? Ik kan me niet zo vinden in het Duits. Is alles dan ook Duits voorgeinstalleerd etc.? De notebooks ( Devil 5700 ) zien er wel prachtig uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Scallius op 02-04-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
CLB schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:07:
Imho valt een GT555 niet samen in eenzin tenoemen met gaming... Ik weet niet wat hij verwacht?
Ik weet niet wat jouw definitie van gamen is, maar op de m14x met gt555 kon ik elk spel met 30+ fps spelen op tenmiste medium instellingen, maar bijna altijd high of hoger. Ik zou een laptop met de gt555 geen echte gamelaptop noemen, maar gamen kan je er zeker wel mee. (aan de andere kant zijn er genoeg mensen die vinden dat je gamen en laptop niet in 1 zin kan noemen :+ )

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En M14x heeft dan ook geen Full HD resolutie, dus dat is al snel klaar, aangezien die XPS17 dat wel heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scallius schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:29:
Hoe zit het met DevilTech? Ik kan me niet zo vinden in het Duits. Is alles dan ook Duits voorgeinstalleerd etc.? De notebooks ( Devil 5700 ) zien er wel prachtig uit.
dat is dus gewoon de http://www.notebookcheck....511-Notebook.66654.0.html, die ook door msi en medion worden verkocht.

..volgens mij was de medion zelfs goedkoper (pricewatch). Maar ik ben op het moment te lui om dat te controleren :P . Anandtech heeft zoals altijd een kritische review: http://www.anandtech.com/...-msi-gt680r-mobile-gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
CLB schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:31:
En M14x heeft dan ook geen Full HD resolutie, dus dat is al snel klaar, aangezien die XPS17 dat wel heeft...
Misschien voor sommigen vloeken in de kerk, maar je kan op een FHD scherm de resolutie omlaag zetten ;)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je meent het? Dat is natuurlijk crap :') :Y ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ik zou het ook nooit doen :P maar ja, ik ken genoeg mensen die het geen probleem vinden of het niet eens door hebben. Daarbij binnen dat budget is er geen betere kaart te krijgen, en zelfs op FHD kan je best een hoop spellen op aardige instellingen spelen. Het ligt er gewoon aan wat je standaard is en wat je eisen zijn.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Daarom vroeg ik ook:
CLB schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:07:
Ik weet niet wat hij verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voxxel schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:01:
Ik zou het ook nooit doen :P maar ja, ik ken genoeg mensen die het geen probleem vinden of het niet eens door hebben. Daarbij binnen dat budget is er geen betere kaart te krijgen, en zelfs op FHD kan je best een hoop spellen op aardige instellingen spelen. Het ligt er gewoon aan wat je standaard is en wat je eisen zijn.
En zeker niet in combinatie met een puik scherm. Je kan beter gamen op medium met een goed scherm, dan op high met een slecht scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
De verwachtingen zijn om minimaal WoW High/Ultra te spelen op mooi scherm met nog redelijk goede fps. Ook in flink drukke omgevingen. Diablo 3 toch ook wel minimaal medium mee en verder zijn andere games zoals CoD wat hem betreft prima op medium/high. Alles op Extreme hoeft dan ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goeie 15 inch laptop waarop ik stevig kan gamen. Mijn oog viel op de de X-Book 15CL46 : http://www.notebooktotaal...-gaming-laptop-p-319.html
Ikzelf heb geen enkele ervaring met BTO laptops maar de meesten onder jullie lijken er positief over te zijn. Wat denken jullie van de 15CL46? Heeft er iemand ervaring mee? Slagen deze BTO modellen er in om efficient te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet direct positief. Vraagtekens:
toetsenbord??
fangeluid idle verbeterd??
scherm, welke zit erin?
Speakers = zoals altijd marketingonzin, tenzij anders bewezen.

Je kan vooralsnog uitgaan van http://www.anandtech.com/...-msi-gt680r-mobile-gaming. De M17x is zoals altijd betere keuze wat mij betreft en op moment van spreken (tot de 8e deze maand) goedkoper. Maar als je perse een 15" wilt, dan is dit nu eenmaal zo goed als de enige keuze naast de msi met GTX570m (die ook onder de naam bto en medion wordt verkocht).

Een review bied uiteraard uitstel, maar die verwacht ik niet bepaald deze week al. Daar gaat *meestal* wat tijd overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:16

koelebobes

Wen BTC €100K

Beste Medetweakers.

Al ongeveer een jaar ben ik aan het twijfelen waarneer ik nou precies mijn game/photoshop laptop zal gaan bestellen. Ben al bijna zeker van de specs.

- Wil een robuuste Laptop met een stevig scherm
- Een 1080p scherm het liefst non glare ( Omdat ik vaak hoor dat dit beter is)
- 2670QM proccesor
- Een snelle videokaart zoals de : Ati 6990 , Nvidea GTX570 of een nieuwer model
- 8gb geheugen 1600mhz
- 2 hardeschijfvakken ( voor 1 SSD & 1 HDD )
- Geen Windows want die kan ik zelf bestellen bij Slim

Suggesties zijn natuurlijk welkom. Heb zelf al gekeken naar de MSI 780R , Alienware MX17 , Asus G74 en de Bto notebooks.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Een Xnotebooks Destiny SA15 of equivalent zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GTX 570m = GTX670m en
GTX 580m = GTX675m.

Voor zover bekend, gewoon 1:1 rebrands. Daarnaast:
koelebobes schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:22:
- Een 1080p scherm het liefst non glare ( Omdat ik vaak hoor dat dit beter is)
Non glare is niet beter. Sterker nog, ik vind het waardeloos. Of je glare of non-glare wilt hangt af van het aanbod en je eigen voorkeur. Pas wel op met matte 17.3" schermen. De meeste zijn waardeloos.Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2" al zijn de meningen verdeeld.
- 2670QM proccesor
- 8gb geheugen 1600mhz
Als de processor niet eens 1600mhz ondersteunt, en het maar 1 a 2% winst oplevert als dat wél zo is? Gebruik het goedkoopste RAM. Er is meer winst te behalven met andere onderdelen.
- 2 hardeschijfvakken ( voor 1 SSD & 1 HDD )
Heeft alles wel in dit segment. Behalve de 15" bto modellen.
Suggesties zijn natuurlijk welkom. Heb zelf al gekeken naar de MSI 780R , Alienware MX17 , Asus G74 en de Bto notebooks.
Suggiesties? De MSI is simpelweg te duur. En de asus bevat een (imo) te slechte grafische kaart. Dan hou je de M17x en de bto over.
De bto is iets goedkoper, als je weet waar je de M17x moet halen. En de M17x is gewoon een stuk beter naar mijn mening. Lees de reviews, en oordeel zelf:
http://www.anandtech.com/...clevo-p170hm-geforce-485m
http://www.anandtech.com/...x-r3-an-antidote-to-clevo
Dat je dan windows dubbel hebt is jammer. Maar dat is nu eenmaal de huidige markt. De 'aanbieding' op de alienware is geldig tot de 8e.

En als je de clevo neemt, wacht dan in hemelsnaam op de nieuwe revisie. Het toetsenbord van de huidige serie is crap.
Die heeft geen 2 hdd slots. En iets minder 'xnotebooks' en meer 'clevo' zou een stuk objectiever over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

heeft alienware goede kleurweergave ? dit is erg belangrijk bij fotobewerking:P ... en inderdaad vanaf de 2720 word 1600mhz ondersteunt toch ? Bij Dell kan ik alleen niet zeggen... Deze SSD en een 750GB hardeschijf zonder daar de hoofdprijs voor te betalen. Wil eigenlijk wel in 1x klaar zijn.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:34:
En als je de clevo neemt, wacht dan in hemelsnaam op de nieuwe revisie.
Het toetsenbord van de huidige serie is crap.
:F Inderdaad, let op... ;(
De numpad is gek, de decimale punt staat verkeerd en er zitten geen home en end knoppen op!
Die heeft geen 2 hdd slots.
Gelukkig werd er niks gezegd over een op te offeren optical...
En iets minder 'xnotebooks' en meer 'clevo' zou een stuk objectiever over komen.
_O- Juist 'm, gelukkig zeg ik niet of andere equivalenten... Iets minder Alienware zou objectiever overkomen.

Daar gaan we weer :+
koelebobes schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:41:
heeft alienware goede kleurweergave ? dit is erg belangrijk bij fotobewerking:P ...
Dan moet je gaan voor een scherm met de hoogste gamut 90% of 95%, dunkt me

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 03-04-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koelebobes schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:41:
Bij Dell kan ik alleen niet zeggen... Deze SSD en een 750GB hardeschijf zonder daar de hoofdprijs voor te betalen. Wil eigenlijk wel in 1x klaar zijn.
Daar betaal je, bij de bekende bto dealers, ook de hoofdprijs voor. Dus of dat echt uitmaakt...

en de vraag is wat je precies onder kleurweergave verstaat. Is het bedoeld voor drukwerk of webomgevingen?
en inderdaad vanaf de 2720 word 1600mhz ondersteunt toch ?
Ja, maar dat levert alsnog bijna 0 prestatiewinst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Zit nu met jou sheet op de alienware site.

Ik wil via de goedkoopste manier de :

2670QM , 6990 , 8GB , de Dual drive optie en een 1080P scherm maar dan betaal je 2000,-
Is de 6990 200,- upgrade waard tegenover de GTX560 ?

[ Voor 12% gewijzigd door koelebobes op 04-04-2012 00:13 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nee bij lange na niet, verschil icm 6970 is zo'n 10% - 15%, dus een paar tientjes is leuk, dit is crap!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
N00W7v02 + 1080p scherm + pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB + pricewatch: Corsair CMSO16GX3M2A1333C9

Waarom 2x8GB in plaats van 4x4? Well..

Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/Alw_M17xR3/en/SM/aw_m17a2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/Alw_M17xR3/en/SM/aw_m17x3.jpg
2 dimm's zijn makkelijk te bereiken. Maar de andere 2 zitten onder het toetsenbord. En eer je daar bent ben je 10 schroefjes verder. Dat is wel 2 tientjes waard voor jou, denk ik :)
Ik zou de ...02 variant nemen. Die is maar €40 duurder, maar je krijgt een i7-2760qm in plaats van i7-2670QM. Dat is wel een paar tientjes waard (maar ook niet meer dan dat)
CLB schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:09:
Nee bij lange na niet, verschil icm 6970 is zo'n 10% - 15%, dus een paar tientjes is leuk, dit is crap!!
€200 vanaf de GTX560m, hé. De AMD is bijna 2x zo snel.

Je kan hem ook bij 4launch halen, trouwens. Maar de variant(en) uit de sheet hebben een betere prijs/kwaliteitsverhouding vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:14:
€200 vanaf de GTX560m, hé. De AMD is bijna 2x zo snel.
Hmm haven't checked it... Tsjaa tsjaa... difficult choice dan :)
Je kan hem ook bij 4launch halen
Daar is geen stock meer :)

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 04-04-2012 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Volgens mij is die van 4launch echt een koopje of zie ik wat over het hoofd ? En is niet meer beschikbaar zie ik net... vanaf vandaag :(

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Over de 4Launch versie hebben we het een tijd terug gehad, lees vanaf: Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011" Erg mooie config en met wat eigen aanpassingen (SSD) een erg mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koelebobes schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:19:
Volgens mij is die van 4launch echt een koopje of zie ik wat over het hoofd ? En is niet meer beschikbaar zie ik net... vanaf vandaag :(
Echt mooi vind ik hem niet hoor. Je betaalt hetzelfde, maar mist de mogelikheid tot i7-2760QM voor €50 extra. En je krijgt daar de HD6990m.

je krijgt dan wel een 2e harde schijf (nutteloos, je wilt een SSD!) en een blu ray drive (nutteloos imo). Een blu-ray drive, een harde schijf en RAM ter waarde van €8, of 15% prestatiewinst? Ik weet al wat ik ga kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:14:
N00W7v02 + 1080p scherm + pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB + pricewatch: Corsair CMSO16GX3M2A1333C9

Waarom 2x8GB in plaats van 4x4? Well..

[afbeelding]
[afbeelding]
2 dimm's zijn makkelijk te bereiken. Maar de andere 2 zitten onder het toetsenbord. En eer je daar bent ben je 10 schroefjes verder. Dat is wel 2 tientjes waard voor jou, denk ik :)
Waar kan ik hem leeg bestellen dan of bedoel je pak de goedkoopste optie en doe dan vervolgens deze stappen. ? Dus 2x 2gb geheugen 1333mhz bestellen en de goedkoopste hardeschijfoptie ? en kun je dan nog bellen over een windows installatie er af of schilt dat niks ?

Damn 1650,- zonder de SSD en geheugen. Maar dan heb je wel een robuuste laptop die je altijd bij je kan hebben ofc :*)

het geheugen en SSD kan ik er natuurlijk altijd later nog bijzetten.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:28:
je krijgt dan wel een 2e harde schijf (nutteloos, je wilt een SSD!)
Verkoop je 750GB 7200rpm HDD voor het geld van 'n nieuwe SSD, klaar, geen extra kosten :)
en een blu ray drive (nutteloos imo)
Maar als 't erbij zit, toch wel weer leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koelebobes schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:28:
[...]

Waar kan ik hem leeg bestellen dan of bedoel je pak de goedkoopste optie en doe dan vervolgens deze stappen. ? Dus 2x 2gb geheugen 1333mhz bestellen en de goedkoopste hardeschijfoptie ? en kun je dan nog bellen over een windows installatie er af of schilt dat niks ?
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
Maar dell is ermee gekapt.. Ik heb €120 gekregen voor windows, maar daar doet dell niet meer aan. Maar ik zou het alsnog proberen.
Damn 1650,- zonder de SSD en geheugen. Maar dan heb je wel een robuuste laptop die je altijd bij je kan hebben ofc :*)
uhuu
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xMDUoPTx0O28Q9hjwDwOoDxO/thumb.png
Het is minder dan dat.

bestellen?
Speel https://eggcaptain.com/NL/ voor 10% korting :')
zet systeem van sheet in mandje.
log in via shopkorting, en ga via de referal link van shopkorting naar de dell site, en haal daar je mandje op.
bestel.

Het is een gedoe.. maar ach... Vergeet niet het scherm te upgraden, en de wifi kaart als je dat wil.
het geheugen en SSD kan ik er natuurlijk altijd later nog bijzetten.
Sowieso bespaar je daar enorm veel mee.... Waar je ook koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:38:
[...]
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
Maar dell is ermee gekapt.. Ik heb €120 gekregen voor windows, maar daar doet dell niet meer aan. Maar ik zou het alsnog proberen.

[...]
uhuu
[afbeelding]
Het is minder dan dat.

bestellen?
Speel https://eggcaptain.com/NL/ voor 10% korting :')
zet systeem van sheet in mandje.
log in via shopkorting, en ga via de referal link van shopkorting naar de dell site, en haal daar je mandje op.
bestel.

Het is een gedoe.. maar ach... Vergeet niet het scherm te upgraden, en de wifi kaart als je dat wil.

[...]
Sowieso bespaar je daar enorm veel mee.... Waar je ook koopt.
Heb de Eggcaptain Coupon al
Hoe pas ik de 7% toe van shopkorting ? heb net een account aangemaakt en wordt natuurlijk naar de standaard website doorgelinkt.
en die 160,- is dat echt alleen tot donderdag ? Want die actie hebben ze dan wel heel vaak als ik het zo zie ?

Hierbij trouwens mijn respect voor darkstone voor het snelle helpen rond deze tijden. Maar hoe zit het met de garantie van Dell/Alienware. Als mijn laptop stuk gaat ( wat ik niet hoop ) ik kan hem natuurlijk niet lang kwijt zijn.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koelebobes schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:47:
Hoe pas ik de 7% toe van shopkorting ? heb net een account aangemaakt en wordt natuurlijk naar de standaard website doorgelinkt.
via een referal constructie.
Als je vervolgens een laptop bestelt, ontvangt shopkorting X procent van het aankoopbedrag. Dat storten ze terug aan jou en daar maken ze een klein beetje winst op. Het is dus van belang dat je de juiste link gebruikt om te bestellen, en niet per ongeluk op de referal link van een concurrent klikt. In de sheet staan overigens geen referal links (dat mag niet eens volgens de GoT policy, en sowieso gaat mijn reputatie keihard omlaag als ik dat doe..)
en die 160,- is dat echt alleen tot donderdag ? Want die actie hebben ze dan wel heel vaak als ik het zo zie ?
Bij alienware, ja. De standaard coupons zijn niet geldig op alienware, via een truuk kan je wel 5% korting krijgen (maar niet in combinatie met de 10% eggcaptain). maar 5% is natuurlijk minder dan 10%.

Voor de XPS laptops heb je standaard al kortingsbonnen, en maakt de huidige actie niets uit. Alleen op de budgetbakken omdat de 5% eggcaptin een lager minimumbedrag heeft dan de standaard coupons.
Hierbij trouwens mijn respect voor darkstone voor het snelle helpen rond deze tijden. Maar hoe zit het met de garantie van Dell/Alienware. Als mijn laptop stuk gaat ( wat ik niet hoop ) ik kan hem natuurlijk niet lang kwijt zijn.
In-home garantie. Gaat er iets stuk, dan komt er een monteur bij jou thuis om het te fixen. Dat is echter maar een jaar. Daarna kan je het wel gooien op de bekende garantiewetgeving, maar dat wordt doorgaans een getouwtrek. En garantie uitbreiden is bij dell simpelweg duur. Als ik even snel reken 15% van het aankoopbedrag voor 3 jaar in-home garantie. Al is dat regelmatig in de aanbieding.

Ik vind het nog altijd grappig hoe ik door een 'toevallige' combinatie van verschillende acties 4 jaar in-home garantie heb weten te strikken voor het astronomisch lage bedrag van €20. Overigens heb ik daar nog geen gebruik van gemaakt. (2x een kapote harde schijf, maar zelf vervangen en een nieuwe laten opsturen door dell, is makkelijker voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Nah ik bedoelde met de korting toepassen eigenlijk ... Hoe ik dat moet doen bij shopkorting. Ik wordt natuurlijk op een standaard Dell website gegooit. En ik moet dus bij het type 02 setup venster komen terwijl die korting wel actief blijft ... hoe doe je dit ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Door je gewilde configuratie in je mandje op te slaan...
Dan naar ShopKorting te gaan, dan naar Dell laten doorsturen en dan je mandje ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Okay het is echt een koopje moet effe geld bij storten en anders op afbetaling... Betaal je dan VEEL meer of is die regeling goedkoop ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Afbetaling moet je imho nooit doen / willen, koop het product dan niet, simple as that... Dus in 1x zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Werk heeft betaalt dus de laptop gaat vanavond besteld worden dit lijken mij de beste specs ;

Ati 6990
2760QM Proc
2x 2gb geheugen. Wordt later 16gb van gemaakt
750gb hardeschijf ( Wordt een SSD bijgezet )
1080p Scherm

Kortingen die ik gebruik :

Easter 10%
Shop Korting 7% ( Die ik nog steeds niet in mijn winkelmandje zie )
160,- korting
de gratis verzending
De ...02 variant

Dit lijkt me de beste setup voor mijn doeleinden. laptop wordt met ongeveer 30 dagen geleverd ? Want dat zal wel beter zijn in verband met Diablo III ( kan ik Diablo III tijdelijk runnen op de 4 gb geheugen ? )

Pvd nu zit ik te twijfelen. Zal de volgende generatie procesoren veel sneller/zuiniger zijn dan deze serie.
En hoe lang zal de alienware ongeveer meegaan zonder dat de power zit aangesloten. Dan hebben we het over browsen of word tikken. En stilte omdat er geen optimus op zit blijft ie niet de hele tijd blazen, aangezien ik in een klaslokaal zit ... ;) En speaker kwaliteit heb ik van alienware geen ervaring mee is dat gewoon lekker grote speakertjes en een sub ?

De service van Dell staat op internet beschreven als zeer slecht. Komt dit door de rotte appels of is de service van dell wel goed. Hoor vanalles over een slechte klantenservice.. Ik wil er wel van op aan kunnen dat er goede service is.

[ Voor 226% gewijzigd door koelebobes op 04-04-2012 12:38 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koelebobes schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:13:
Pvd nu zit ik te twijfelen. Zal de volgende generatie procesoren veel sneller/zuiniger zijn dan deze serie.
Een beetje maar. Echter zit je toch sowieso met een GPU bottleneck in elk spel, dus dat boeit eigenlijk niet heel erg veel. Ik zou persoonlijk wel wachten.
En hoe lang zal de alienware ongeveer meegaan zonder dat de power zit aangesloten. Dan hebben we het over browsen of word tikken.
Lang zat:
http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/5
verder is de M17x volgens de ervaringen bijzonder stil. En die ervaringen gaan over de versie met 3D (die dus nog een stuk onzuiniger is). Ook AMD heeft switchable graphics.
En speaker kwaliteit heb ik van alienware geen ervaring mee is dat gewoon lekker grote speakertjes en een sub ?
Geen idee...
De service van Dell staat op internet beschreven als zeer slecht. Komt dit door de rotte appels of is de service van dell wel goed. Hoor vanalles over een slechte klantenservice.. Ik wil er wel van op aan kunnen dat er goede service is.
Je kan niet zomaar zeggen dat de service van dell slecht is, omdat er nogal een verschil zit tussen inspiron en XPS/alienware. Maar je probleem wordt meestal wel snel opgelost, alleen de mensen aan de telefoon zijn vaak niet erg slim... Echter bied geen enkel ander merk in-home garantie voor een fatsoenlijke prijs, dus dat is al een groot pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

persoonlijk zou je wachten ? Waarom precies ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:33

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Zou ik ook doen, want al krijg je maar 0,1% meer voor je geld, dan heb je alsnog meer voor je geld ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Maar je weet niet of je dan ook al die kortingen hebt.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik ook niet, maar het lijkt me sterk dat je over een maand minder power zou hebben voor hetzelfde geld 8)7 , zo is Dell nou ook weer niet (toch?).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Lijkt mij wel we hebben het hier over een tijdbestek van ongeveer 2 maanden dat ik die laptop moet hebben. Is er dan al een bug vrije versie met meer power voor deze prachtige prijs ... ik denk het helaas niet.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koelebobes schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:43:
persoonlijk zou je wachten ? Waarom precies ?
Omdat je deze laptop al een jaar kunt kopen voor (ongeveer) deze prijs. Als je hem wou, dan had je dat beter X maanden geleden kunnen doen. Dan had je exact dezelfde laptop al X maanden in je bezit.

Los daarvan denk ik dat het tijdperk van game notebooks een beetje ten einde komt. Over een paar maanden is elke high-end laptop uitgerust met thunderbolt, en dan heb je helemaal geen alienware meer nodig om alles op high te spelen, maar gewoon een kwalitatieve laptop van €800 met een goede externe videokaart eraan.
nieuws: MSI demonstreert externe videokaart en mobiel overklokken.

Of je dat echt gaat gebeuren op korte termijn, ik weet het niet. En als dat echt zo is, dan heb je altijd nog de wet koop op afstand. Met dell weet je het echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Maar dat verpest (voor mij tenminste) een beetje het hele idee van een laptop. Want hoe ga je je blok met 67xx gpu bijvoorbeeld meenemen in de trein, daarbovenop zullen deze kaarten ook niet (veel) beter presteren dan mobiele versies van bijvoorbeeld de 580. Dan kun je nog beter een simpel laptopje meenemen en thuis een dikke gamebak. Zelf zou ik liever gewoon een dikke gamelaptop hebben, waar je alle games mee op medium kunt spelen dan een gewone laptop met een extra videokaart eraan waarmee je alle games op high kunt spelen... Je neemt toch ook niet je externe harde schijf overal mee naartoe, of heb ik dat nou?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Dat het tijdperk van gaminglaptops aan het aflopen is dat maakt me niet zo heel veel uit. Maar hoe lang zou het gaan duren ongeveer voordat er een nieuwe serie uitkomt. Want ik moet hem eigenlijk voor september hebben. Maar kan eigenlijk van mezelf niet meer wachten of wordt die andere gewoon veel beter kwa andere onderdelen ookal weten we dit nog niet... zie jij dit gebeuren. Wat kan er nog veranderen

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Klopt het dat je dan gaat studeren? Maar nu ontopic: Als je nog zo lang kunt wachten dan is de kans heel erg groot dat je dan meteen eentje van de nieuwe serie mee kunt pikken + je hebt waarschijnlijk meer budget voor leuke extra's (dubbele 256gb SSD in raid-0 ;) ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoofTurkey schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:50:
Maar dat verpest (voor mij tenminste) een beetje het hele idee van een laptop.
Tsja. Ik game alleen thuis en op lan parties :P Als je wilt gamen in de trein, dan kan dat inderdaad niet. maar gamen in de trein? Zonder stopcontact houd je alien het niet lang uit als je een game aan het draaien best.
koelebobes schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:51:
Dat het tijdperk van gaminglaptops aan het aflopen is dat maakt me niet zo heel veel uit. Maar hoe lang zou het gaan duren ongeveer voordat er een nieuwe serie uitkomt. Want ik moet hem eigenlijk voor september hebben. Maar kan eigenlijk van mezelf niet meer wachten of wordt die andere gewoon veel beter kwa andere onderdelen ookal weten we dit nog niet... zie jij dit gebeuren. Wat kan er nog veranderen
Grafisch verbetert er aan de zijde van nvidia sowieso niets. En wat AMD gaat doen is nog altijd een groot raadsel. Qua CPU ga je er met ivy op vooruit, maar de CPU boeit weinig voor gamen. Zelfs met een i5 kan je het meeste spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:03:
[...]

Tsja. Ik game alleen thuis en op lan parties :P Als je wilt gamen in de trein, dan kan dat inderdaad niet. maar gamen in de trein? Zonder stopcontact houd je alien het niet lang uit als je een game aan het draaien best.
Maar dan zou je met een kleine gamedesktop toch ook gewoon vooruit kunnen? Mijn punt is dus dat het net zo'n grote handicap zou zijn als wanneer je een simpel laptopje mee hebt en een dikke gamebak thuis ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat kan eigenlijk wel. Maar dan ben je een stuk meer kwijt. En waarom meer uitgeven als je al een fatsoenlijke notebook hebt?

Bovendien heb ik het liefste 1 device waar alles op staat...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

1 Ik sla mijn mandje op ..
2 ik ga meteen door naar shopkorting en open de winkel.
3 ga meteen naar mijn mandje.. Staat er nog steeds 1650,-

Wat doe ik fout..

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niets. Shopkorting is een cashback actie, je ziet pas na een paar dagen of het is gelukt of niet. De 'korting' komt niet in je mandje te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

aanbiedingen zijn onderhevig aan bankbetalingen... dus als mijn betaling morgen binnen komt ... krijg ik dan niet die 160,- euro minder ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh. Jawel, als je bestelt krijg je een offerte die een week geldig is. Ik zou niet weten waarom ze een dergelijke strekking daar hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Laptop is besteld :P ik was vet zenuwachtig maak niet vaak zulke bedragen over.. 14-5-2012 is de afleverdatum... is dit definitief ? Verder zit ik te twijfelen tussen 16gb of 8gb 1600mhz geheugen bestellen. En is er ergens nog iets speciaal nodig om een SSD te installeren anders gaat de laptop meteen de eerste dag meteen effe langs bij de dichtsbezijnde computershop voor een SSD upgrade. Lijkt mij het makkelijkste

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

De datum kan altijd nog naar voren (of naar achteren worden) geschoven...
16GB moet je natuurlijk zelf weten, de verschillen met 1333MHz zijn nihil wordt er gezegd dus your choice.
Om een SSD te plaatsen heb je zeer waarschijnlijk een 'HDD-bracket' nodig, maar die zal er wel in zitten :)
Is niks meer dan een metalen frame'pje met wat schroefgaatjes, waarin de SSD geschroefd kan worden:
Afbeeldingslocatie: http://i.pchub.com/i/Dell-XPS-15-L501X-HDD-Caddy-Adapter-DP-N-VGHV1-b-70878.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Het gaat om de m17x toch? Dan heb je geen bracket/caddy nodig om een 2e hdd/ssd te installeren. Dat zit er namelijk al in.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:05:
maar die zal er wel in zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
Nieuwe BTO notebooks met Ivybridge zijn aangekomen check hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie ze nog niet staan hoor. Bij deviltech overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede forumleden,

Momenteel ben ik in de markt voor een nieuwe laptop. De afgelopen weken heb ik al e.e.a. uitgezocht; in mijn zoektocht komende van een Asus (goede ervaringen mee maar net niet die met de juiste specs ...), naar een MacBook Pro (te veel betalen voor achterhaalde hardware, wel zeer degelijk), via Sony (F-serie + config, teveel betalen voor verouderde specs ...) en Dell (XPS, teveel negatieve berichten aangaande geluidproductie / overactieve fans en problemen met usb 3.0) nu terecht gekomen bij XNotebooks.

Het is zeer waarschijnlijk dat mijn laptop daar vandaan gaat komen. Echter ben ik redelijk een noob aangaande laptops en ik heb geen ervaring met betreffende merk.

Graag wil ik gebruik maken van jullie kennis en ervaringen in deze:

* wat zijn jullie ervaring(en) met XNB in het algemeen ?
* de Destiny trekt mijn aandacht, is een prachtige laptop echter voor mij net te prijzig - ik zie nu ook een Terminator in het assortiment van XNB staan die voor mij als noob redelijk in de buurt komt - klopt dat?
* mijn keuze zou dan zijn een Terminator met 256 GB SSD CRUCIAL m4 i.p.v. een Destiny met 750 gb HDD of 500 gb / 8 gb Hybrid - een wijs besluit? Waarom wel of niet?

Ik zie jullie reactie graag tegemoet !

Robert .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste, de F en overige zut zijn niet verouderd. De 6xx is een rebrand, voor het grooste gedeelte. Dat betekent dat het in feite exact dezelfde kaarten zijn met een nieuw nummer. Raadpleeg daarvoor Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011".

Ten tweede, binnen een termijn van een maand krijg je ivy brigde en kepler. In dit segment moet je daar echt op wachten.

De terminator bevat verder een GTX570m (= precies de GTX670m...). Welke je dus veel goedkoper in het msi/medion model kan krijgen. Van beide modellen is een review te vinden:
http://www.anandtech.com/...-msi-gt680r-mobile-gaming
beide modellen zijn niet zo geweldig. De clevo omdat het toetsenbord absoluut waardeloos is (er komt binnenkort een nieuw toetsenbord, dus wacht daarop. Bij BTO kan je die volgens mij al krijgen). En de msi omdat de kwaliteit gewoon net iets minder is. Er is een reden dat ik zo vaak de XPS 15 aanraad. En dat is dat dat naar mijn mening de laptop is met de minste compromissen op de gebieden die een laptop voor mij defineren: een goed scherm, toetsenbord en touchpad. In combinatie met goede accuduur.

Ik weet niet of je het over de 15" of 17" hebt, maar volgens mij heb je met de 15" niet veel last van de fans. Als ik mensen hoor zeggen dat de fan 'nooit aan gaat' maar anderen hoor klagen, dan vraag ik mij of of het een incidenteel probleem is.
Door een blunder van dell had ik ook een tijd de xps 17. En de fans waren zeker te luidruchtig. Ik had het destijds bij veel mensen nagevraagd, en maar een iemand deelde die mening over de fan. En volgens de review van anandtech is de clevo (terminator/sense en alle bto modellen onder een andere naam) ook verre van stil. En het TPD van de kaart die jij van plan bent aan te schaffen is nog 2x zo hoog.

Ik zie dat notebookcheck weer snel is met reviews:
http://translate.google.c...ing-Notebook.72630.0.html
Selectief gequote:
Subjectively, the notebook is always clearly audible.
doet dit model het niet beter dan mijn xps 17 exemplaar.
Het toetsenbord is een verbetering. Dat is alvast een minpunt minder. Het touchpad is slecht, de adapter bulky, en de fan maakt een herrie. Aldus notebookcheck.

En als je het over de XPS 17 hebt. In het 17" high-end segment kan je echt niet om de M17x heen. De 10% paaskorting loopt tot vandaag, maar ik raad je sowieso aan te wachten op de refresh met ivy bridge. Aangezien de dell site waardeloos is: via die mooit sheet van mij kan je de prijs inclusief kortingsbonnen berekenen. Hij klopt niet helemaal overigens. In de verzendkosten, en de op __epp eindigende configs hebben een incorrect kortingspercentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Darkstone, dank je voor de uitgebreide reactie, al kan ik hem als noob niet geheel volgen ...

Maar als ik het moet samenvatten kom ik tot: jouw advies is om toch voor een Dell te gaan, de XPS 15, maar te wachten tot dat er de nieuwe versie is (?).

De Terminator is volgens de site nieuw, maar jij geeft aan dat er verouderde hardware wordt gebruikt en/of deze te prijzig is in vergelijk met de concurentie (?).

Betreft de kortingsbonnen - dat heeft mijn interessse (en echte hollander he) maar ik begrijp er voorts niets van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:25:
... Betreft de kortingsbonnen - dat heeft mijn interessse (en echte hollander he) maar ik begrijp er voorts niets van ...
Reeds zelf kunen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:25:
Maar als ik het moet samenvatten kom ik tot: jouw advies is om toch voor een Dell te gaan, de XPS 15, maar te wachten tot dat er de nieuwe versie is (?).
Op dit moment, ja. Er is gewoon weinig wat kwaliteit levert op dit moment. De XPS is erg goed, maar heeft een mindere grafische kaart. En de M17x is erg goed, maar is vrij log. Daartussen zitten vooral laptops met een slecht toetsenbord en dergelijke. Bij BTO kan je de versie met het nieuwe toetsenbord al krijgen. Maar dan zit je nog steeds met het probleem dat hij niet erg stil is. En dat is juist de enige reden om de XPS 17 niet te nemen. Die kost €808 met 3D scherm en GT555m. Dat is prijs/kwaliteit gewoon niet te verslaan. Al is een GTX 670m-klasse grafische kaart natuurlijk sneller.
De Terminator is volgens de site nieuw, maar jij geeft aan dat er verouderde hardware wordt gebruikt en/of deze te prijzig is in vergelijk met de concurentie (?).
Hij is niet nieuw. Het is gewoon dezelfde laptop die al bijna een jaar wordt verkocht. Alleen heeft de grafische kaart een nieuw nummertje gekregen, terwijl het exact dezelfde is. Leuk he, marketing ;)

Maar zoals ik al zei, onder andere het toetsenbord is echt waardeloos. En onder andere bij BTO kan je hem al bestellen met het nieuwe toetsenbord. Voor de rest is er volgens mij niet veel veranderd.

Over minder dan een maand krijg je ivy bridge (nieuwe processoren) en kepler (nieuwe videokaarten). Voor het <€1000 segment zijn beiden interessant. Daarboven eigenlijk alleen ivy bridge. Omdat de 'nieuwe' grafische kaarten in dat segment gewoon rebrands zijn om de consument te misleiden. Ik doel daarbij op de GTX670m en 676m. Die kaarten kon je een half jaar geleden ook al kopen. Maar als je van plan bent iets in het segment van de xps 15 te kopen, dan zou ik zeker wachten. Omdat dat in dat segment veel winst oplevert qua grafische prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

BTO heeft er wel een benchmark bijgeplakt: http://download.bto.eu/Marketing/BENCHMARKS/GPU-index.pdf waarin de nieuwe nummertjes blijkbaar zorgen voor betere andere prestaties. Misschien krijgt de GPU er wel meer zelfvertrouwen van, wie weet...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zag ik. Maar volgens notebookcheck zijn de kloksnelheden identiek. Volgens mij zijn de hogere cijfers het resultaat van bijna een jaar aan driveroptimalisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

En marketing-gegoochel, in de link staat niet voor niets http://download.bto.eu/Marketing/BENCHMARKS/GPU-index.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door RoofTurkey op 08-04-2012 19:17 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:56:
....

Over minder dan een maand krijg je ivy bridge (nieuwe processoren) en kepler (nieuwe videokaarten). Voor het <€1000 segment zijn beiden interessant. Daarboven eigenlijk alleen ivy bridge. Omdat de 'nieuwe' grafische kaarten in dat segment gewoon rebrands zijn om de consument te misleiden. Ik doel daarbij op de GTX670m en 676m. Die kaarten kon je een half jaar geleden ook al kopen. Maar als je van plan bent iets in het segment van de xps 15 te kopen, dan zou ik zeker wachten. Omdat dat in dat segment veel winst oplevert qua grafische prestaties.
Ik heb een beter gevoel bij XNB dan Dell, zal voor een Terminator of Destiny gaan, maar:

* geleerd (lees: gelezen) heb ik dat ik beter kan wachten totdat de ivy bridge z`n intrede doet,
* dat de koelpasta-opties van XNB niet veel meerwaarde hebben,
* dat de opwaardering RAM-opties van XNB niet veel meerwaarde hebben (?),
* dat de Gamutschermen van XNB een aanrader zijn
* dat er diverse meningen zijn aangaande de toetsenborden van de XNB

Weer een stuk wijzer ;) .

Wel ben ik benieuwd hoelang het nu wachten wordt betreft die Ivy Bridge ¿
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Let op:
Toon inzet en ga op zoek naar modellen die je aanspreken. Enkel een budget noemen komen we niet ver mee.