Ben jij niet in verwarring met een aantal Clevos?aron225 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:29:
mijn DELL (als we het over dell hebben)
is gebouwd als een TANK!
de bto komt niet in de buurt... verste verte niet..
daarbij is de koeling van mijn dell, superieur aan de cl46.
is mijn keyboard superieur aan de cl 46
is mijn touchpad zeer zeker superieur aan de cl46.
schermkwaliteit? het standaard panel komt niet in de buurt van mijn sec5044 panel, die in mijn dell zit.
alles is relatief....
helaas is de bouwkwaliteit van de cl46 gewoon exact aan de ouderre modellen, maar dan met een ander logotje op de speakers, en een ander keyboardje.. echt grote veranderringen zijn er niet doorgevoerd..
ik heb hier 5 notebooks naast elkaar gehad van het weekend (dell vostro 1700 '08 / mijn m17x / hp g5 / clevo 170hm / macbook pro 2012)
wij zijn vrij simpelle mensen, en durfen toe te geven als iets niet top is...
de hp g5 was gewoon de slechtste.. het touchpad slaat nergens op, bouwkwaliteit is jammer, scherm is 768pixels.. geluid is niet echt goed (ondanks de altec logos) keyboard is daarentegen wel weer redelijk vond ik! (al zullen er sommige het niet met deze mening eens zijn)
plaats 4 : de clevo.
gewoon omdat je het scherm 50 graden kan buigen zonder veel kracht te zetten..
touchpad versleten na een ruim half jaartje, echt geen gezicht)
keyboard is om te janken!
scherm is minder, maar nog steeds redelijk, vrij helder, maar vrij flets.. weinig kleur (1080p chi-mei glossy)
koeling is brak.. ding word super heet!
plaats 3: de dell vostro 1700
deze is al een aantal jaartjes oud, daar rekening mee gehouden.
hij is gebouwd als een tank! nog steeds voelen de scharnieren als nieuw!.
heeft hij een 1080p scherm (als enigste optie toen genomen)
nog nooit IETS mee geweest.. keyboard tikt nog als nieuw.. de adapter heeft geen plekken van kabel breukjes of slijtage, touchpad is 100% in orde nog, en zelfs alle mediakeys klikken nog zo HARD als dat ze in het begin dededen..
er zit nu een 128gb ssd in, en me oom zegt: was inderdaad een hele goede keuze, en nu met de ssd erin, ga ik hem zeker nog een jaar of 2 gebruiken..
let wel! dit ding kostte nieuw, via EPP een euro of 750/800.. 4 jaar oud (ruim!) en draait als nieuw!!
plaats 2:
de macbook pro 17 inch van 3 maandjes oud,
gewoon omdat hij overpriced is..
bouwkwaliteit is goed, alleen hoeft dit geen 3000 euro te kosten!
afwerking is erg mooi, alleen de hardware in dat ding is gewoon niet snel genoeg om zo veel geld te vragen voor dat ding.
plaats 1:
alienware m17x.
gebouwd als een tank.
fantastisch keyboard.
fantastisch scherm (tevens 3d kijken is mogelijk, en een erg grappige feature)
gpu is een beast.. en me buurjongetje heeft na ons ge ouwehoer zeker 3 uur mass effect 3 gespeeld.
touchpad was voor iedereen behalve de macbook eigenaar wennen (scrollen met 2 fingers heb ik ingesteld)
over het uiterlijk.. heel simpel.. mensen vonden hem mooi !! zonder licht aan werd er gezegd, dat een bepaalde gast deze wel gewoon mee zou nemen naar zijn werk (eigenaar van een groot electriciens bedrijf)
hierna hebben we de clevo vergeleken met de alienware, gewoon 1 op 1.. en dan alleen op bouwkwaliteit gelet..
gezien de hardware niet echt vergelijkbaar is.. maar er wel clevo notebooks zijn, met dezelfde bouwkwaliteit , en dus wel die sterkerre hardware..
heel simpel.. ook al was de clevo 500 euro goedkoper (in zelfde configuratie is hij zelfs duurder dan de alien) zou ik nog steeds direct de alienware nemen (althans mijn vader zijn mening, die eigenaar van de g5 hp is)
ook mijn broertje (eigenaar van de clevo) gaf direct toe... ja! arie, volgende keer moet je ook maar zo een ding voor mij bestellen... echt 10x beter dat dit k*t ding (aldus de eigenaar van de clevo, die het zat is met dat ding)
voorop gesteld, dat deze lkaatste uitspraak niet direct een verwijt richting nieuwe en sterkerre hardware is, hij speelt alleen voetbal spelletjes, waar de gt555m van de clevo, gewoon prima toereikend is..
Zover ik weet ben jij eigenaar van de W170HR, niet de P170HM (Dus welke heb jij nu gebruikt?).
De 17CL46 heeft een hele andere bouw dan de W170HR, niet te vergelijken aangezien het ook een hele andere prijs classe is. Graag wel de juiste benamingen noemen, dat vind Darkstone ook wel zo fijn als het om DELL zou gaan
Trouwens, is hij al ter reparatie aangebonden aan Alternate?
Iedereen is nog steeds welkom om de Notebooks bij ons te bekijken, graag zelfs. Dan krijg je misschien een hele andere indruk dan die je nu hebt. (Lees: Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011" als voorbeeld)
BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch