[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Pfff nog steeds geen nieuws van ASUS :( Medewerkers van ASUS durven/willen/kenne ook geen exacte ETA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

bij dell is de beter m17 niet meer te koop, ook zie ik de aanbieding die hier een aantal weken geleden stond ook niet meer terug.

toen stond er een m17 met alles wat ik wou voor 1700 euro, nu moet ik meer dan 2000 euro betalen voor hetzelfde. Frustrerend ..

wanneer gaan ze de m18 updaten?

[ Voor 6% gewijzigd door MikeVM op 20-05-2012 15:52 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik denk dat het meer gaat om het wegvallen van de 3820QM :P. Die heb ik helaas ook gemist. Komende week bestel ik de mijne maar, met de 'standaard' setup van 3720QM, 8GB, 750GB HDD en 7970M.

Ik ben trouwens een complete Excel noob zo te zien, want hoe ik met je sheet de config aanpas om een 1080p scherm erin te zetten of andere dingen aan te passen is me een raadsel. Komt mede omdat ik te lui ben om langer dan 2 minuten naar een spreadsheet te staren gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon handmatig de prijzen van de upgrade in de formules gooien. Ik verwacht niet dat je dat zelf kan. In de praktijk probeer ik zelf ook gewoon alle mogelijkheden uit totdat je de goedkoopste heb gevonden. Daar is die sheet vooral voor: de dell site, maar dan 10x zo overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik moet erbij vermelden dat ik op de belgische Dell site zit, hier zijn de aanbiedingen blijkbaar anders dan in nederland..

kan ik ook in nederland bestellen? (ik wil qwerty tobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel anders ja. De belgische sheet is ook niet up to date, daar mis ik de motivatie voor...

Het is mogelijk om in in belgie een nederlands systeem te bestellen, maar het afleveradres moet in nederland zijn. Daar kan je familie voor gebruiken. De dell garantie is internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik ken genoeg volk in nederland hiervoor, het staat op mijn naam, maar ik laat het afleveren in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-01-2022
De dell alienware bevalt me wel :D

[ Voor 88% gewijzigd door MrVanDePol op 22-05-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Wat duurt dat toch vreselijk lang met die Ivy bridges laptops. Die ASUS n56 laat ook maar op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:58:
Ik zou nog even wachten. Volgende maand zijn de notebooks met GT650 goed verkrijgbaar. Op dit moment zijn er 2: een clevo welke op dit moment een van de slechtste prijs/kwaliteit notebooks is die je kan krijgen, en de opvolger van http://www.notebookcheck....W7P-Notebook.58843.0.html waar nog geen reviews van zijn, dat is dus ook een instant afrader.

De asus N56 en XPS 15 zijn notebooks om naar uit te kijken.
De ETA word continu uitgesteld... bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:20:
Kom op man. De accuduur is junk in vergeleken met de rest van de notebooks (http://www.notebookcheck....0ER-Notebook.74449.0.html), het toetsenbord is junk (anandtech, eigen ervaring), het touchpad slijt, en de bouwkwaliteit is slecht wederom volgens anandtech. Daarnaast kost hij €1100...
Dan heb je het nieuwe toetsenbord nog niet geprobeerd. Dat tikt al een stuk beter dan voorgaande series. Verder heb je ook iets als een persoonlijke mening. Zo vindt de een het toetsenbord van de XPS 17 niet fijn tikken (zoals ik) en vindt de ander het een prima toetsenbord.

Als we merken gaan afkraken op oudere series, dan hoeven we nooit meer een notebook te kopen. Immers zijn alle merken dan slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 'oude series' bevatten in feite dezelfde componenten als de nieuwe series. De high-end lijn heeft inderdaad een ander toetsenbord. Maar dat was niet de lijn waar ik het bij die post over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
DaMarcus schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:28:
[...]

Dan heb je het nieuwe toetsenbord nog niet geprobeerd. Dat tikt al een stuk beter dan voorgaande series. Verder heb je ook iets als een persoonlijke mening. Zo vindt de een het toetsenbord van de XPS 17 niet fijn tikken (zoals ik) en vindt de ander het een prima toetsenbord.

Als we merken gaan afkraken op oudere series, dan hoeven we nooit meer een notebook te kopen. Immers zijn alle merken dan slecht.
Immers is een laptop per definitie niet slecht wanneer er geen reviews van zijn; overigens is dat ook een stomme redenatie. Mochten we allemaal op die manier gaan denken dan krijg je nooit reviews.

Daarentegen is het wel verstandig om reviews af te wachten om er zeker van te zijn dat je een laptop koopt die voldoet aan jou eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notebooktotaal heeft al bevestigd dat de bouwkwaliteit van het nieuwe model gelijk is aan die van het oude model. Ofwel gewoon de bekende pollux 1400 van anandtech. Die vrij slecht uit de test komt als je bedenkt dat-ie relatief gezien erg duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:39:
Notebooktotaal heeft al bevestigd dat de bouwkwaliteit van het nieuwe model gelijk is aan die van het oude model. Ofwel gewoon de bekende pollux 1400 van anandtech. Die vrij slecht uit de test komt als je bedenkt dat-ie relatief gezien erg duur is.
Dus duur is slecht? Je moet iets meer onderbouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duur is slecht, omdat er goedkopere notebooks zijn, die beter zijn. Of beter gezegd. Die waren er, en die komen er weer binnenkort.

Dat je voor €762 de XPS 15 kan krijgen die op bijna front (scherm, accuduur, bouwkwaliteit, toetsenbord, betere speakers. Maar iets zwaarder, mindere GPU-klasse) de 15CL45-GT650 á €1100 is een groot verschil.

Op het moment is er niets op de markt. Omdat dell het 1080p scherm heeft verwijderd uit zijn XPS 15. Maar over enkele weken krijg je de XPS 15 en N56 met ivy bridge, en die zijn toch een stuk beter dan het clevo aanbod. Meer leesvoer:
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative
http://www.anandtech.com/...-and-asus-n56vm-preview/3

Feit blijft gewoon dat de prijs/kwaliteit erg laag is. Ik raade ook nooit de N55 aan. Waarom niet? Omdat die met precies dezelfde issues kampt als de 15CL35/45. Namelijk een slijtend touchpad, slecht toetsenbord, minder scherm, enzovoorts. En die is nog €200 goedkoper dan waarvoor de 15CL45 nu slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
Goeiendag,

Weet iemand misschien hoe ik kan zien wat voor videokaart in mijn laptop zit. Ik heb uitvoeren>dxdiag.exe>beeldscherm geprobeerd, maar daar staat dat de kaart de intel 4000 hd graphics is. Dit is volgens mij de terugschakel kaart. Hoe kan ik zien wat mijn echte (game)videokaart is? Bedankt voor de tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

gpuz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
klopt, in gpu-z zal je ze allebei terug moeten vinden..
mijn clevo doet daat ook (heeft een gt555m met optimus) en laat, ook als ik de onboard gma4000 gebruik (ALS ik dat ding al zover krijg om van de gt555 te wijken), in gpu-z keurig bij 2e optie een gt555m staan

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:49:
Duur is slecht, omdat er goedkopere notebooks zijn, die beter zijn. Of beter gezegd. Die waren er, en die komen er weer binnenkort.

Dat je voor €762 de XPS 15 kan krijgen die op bijna front (scherm, accuduur, bouwkwaliteit, toetsenbord, betere speakers. Maar iets zwaarder, mindere GPU-klasse) de 15CL45-GT650 á €1100 is een groot verschil.

Op het moment is er niets op de markt. Omdat dell het 1080p scherm heeft verwijderd uit zijn XPS 15. Maar over enkele weken krijg je de XPS 15 en N56 met ivy bridge, en die zijn toch een stuk beter dan het clevo aanbod. Meer leesvoer:

Feit blijft gewoon dat de prijs/kwaliteit erg laag is. Ik raade ook nooit de N55 aan. Waarom niet? Omdat die met precies dezelfde issues kampt als de 15CL35/45. Namelijk een slijtend touchpad, slecht toetsenbord, minder scherm, enzovoorts. En die is nog €200 goedkoper dan waarvoor de 15CL45 nu slijt.
Ja, klopt wat je zegt maar je generaliseert veel woorden alsof "duur" in het algemeen slecht is. Dus als je duur bedoelt als in beter omdat elders meer is voor minder dan moet je die link ook leggen en dat onderbouwen. Als je dat niet doet dan lijkt het meer op een mening dan een feit.

Dat is wat de moderator ook deels bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Tevens op de website http://www.anandtech.com/...-and-asus-n56vm-preview/3, link die je gaf, staat een GT630 gfx kaart. Ik neem aan dat dat te maken heeft met de "vm" achter het type "n56"? Of is er alleen één soort welke n56vm heet? Volgens meerdere geruchten zou de n56 toch een gt650 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Er zullen meerderre n56 komen..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:49:

Alles is natuurlijk relatief, vandaag een BTO CL46 in mn handjes gehad (net nieuw) en dat model komt toch aardig in de buurt van de Dell bouwkwaliteit. (we hebben er 2 in huis DElls) Het scherm was trouwens beter dan ik ooit van Dell heb gezien, prachtig topline HD scherm.

Maar alles is natuurlijk relatief, vergeleken bij Apple is Dell natuurlijk ook een stuk minder qua afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fjerpje schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:37:
[...]

Ja, klopt wat je zegt maar je generaliseert veel woorden alsof "duur" in het algemeen slecht is. Dus als je duur bedoelt als in beter omdat elders meer is voor minder dan moet je die link ook leggen en dat onderbouwen. Als je dat niet doet dan lijkt het meer op een mening dan een feit.

Dat is wat de moderator ook deels bedoelde.
Ik was van mening dat ik die mening al vaak genoeg heb onderbouwd. Maar vragen mag altijd.
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:30:
[...]

Alles is natuurlijk relatief, vandaag een BTO CL46 in mn handjes gehad (net nieuw) en dat model komt toch aardig in de buurt van de Dell bouwkwaliteit. (we hebben er 2 in huis DElls) Het scherm was trouwens beter dan ik ooit van Dell heb gezien, prachtig topline HD scherm.

Maar alles is natuurlijk relatief, vergeleken bij Apple is Dell natuurlijk ook een stuk minder qua afwerking.
"dell" = ?

Dell verkoopt nogal wat modellen, en er zitten ook zeker slechte tussen. De kunst is, bij elk merk, om de goede modellen er uit te pikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
mijn DELL (als we het over dell hebben)
is gebouwd als een TANK!
de bto komt niet in de buurt... verste verte niet..
daarbij is de koeling van mijn dell, superieur aan de cl46.
is mijn keyboard superieur aan de cl 46
is mijn touchpad zeer zeker superieur aan de cl46.
schermkwaliteit? het standaard panel komt niet in de buurt van mijn sec5044 panel, die in mijn dell zit.

alles is relatief....

helaas is de bouwkwaliteit van de cl46 gewoon exact aan de ouderre modellen, maar dan met een ander logotje op de speakers, en een ander keyboardje.. echt grote veranderringen zijn er niet doorgevoerd..

ik heb hier 5 notebooks naast elkaar gehad van het weekend (dell vostro 1700 '08 / mijn m17x / hp g5 / clevo 170hm / macbook pro 2012)

wij zijn vrij simpelle mensen, en durfen toe te geven als iets niet top is...

de hp g5 was gewoon de slechtste.. het touchpad slaat nergens op, bouwkwaliteit is jammer, scherm is 768pixels.. geluid is niet echt goed (ondanks de altec logos) keyboard is daarentegen wel weer redelijk vond ik! (al zullen er sommige het niet met deze mening eens zijn)

plaats 4 : de clevo.
gewoon omdat je het scherm 50 graden kan buigen zonder veel kracht te zetten..
touchpad versleten na een ruim half jaartje, echt geen gezicht)
keyboard is om te janken!
scherm is minder, maar nog steeds redelijk, vrij helder, maar vrij flets.. weinig kleur (1080p chi-mei glossy)
koeling is brak.. ding word super heet!

plaats 3: de dell vostro 1700
deze is al een aantal jaartjes oud, daar rekening mee gehouden.
hij is gebouwd als een tank! nog steeds voelen de scharnieren als nieuw!.
heeft hij een 1080p scherm (als enigste optie toen genomen)
nog nooit IETS mee geweest.. keyboard tikt nog als nieuw.. de adapter heeft geen plekken van kabel breukjes of slijtage, touchpad is 100% in orde nog, en zelfs alle mediakeys klikken nog zo HARD als dat ze in het begin dededen..
er zit nu een 128gb ssd in, en me oom zegt: was inderdaad een hele goede keuze, en nu met de ssd erin, ga ik hem zeker nog een jaar of 2 gebruiken..

let wel! dit ding kostte nieuw, via EPP een euro of 750/800.. 4 jaar oud (ruim!) en draait als nieuw!!

plaats 2:
de macbook pro 17 inch van 3 maandjes oud,
gewoon omdat hij overpriced is..
bouwkwaliteit is goed, alleen hoeft dit geen 3000 euro te kosten!
afwerking is erg mooi, alleen de hardware in dat ding is gewoon niet snel genoeg om zo veel geld te vragen voor dat ding.

plaats 1:
alienware m17x.
gebouwd als een tank.
fantastisch keyboard.
fantastisch scherm (tevens 3d kijken is mogelijk, en een erg grappige feature)
gpu is een beast.. en me buurjongetje heeft na ons ge ouwehoer zeker 3 uur mass effect 3 gespeeld.
touchpad was voor iedereen behalve de macbook eigenaar wennen (scrollen met 2 fingers heb ik ingesteld)

over het uiterlijk.. heel simpel.. mensen vonden hem mooi !! zonder licht aan werd er gezegd, dat een bepaalde gast deze wel gewoon mee zou nemen naar zijn werk (eigenaar van een groot electriciens bedrijf)

hierna hebben we de clevo vergeleken met de alienware, gewoon 1 op 1.. en dan alleen op bouwkwaliteit gelet..
gezien de hardware niet echt vergelijkbaar is.. maar er wel clevo notebooks zijn, met dezelfde bouwkwaliteit , en dus wel die sterkerre hardware..

heel simpel.. ook al was de clevo 500 euro goedkoper (in zelfde configuratie is hij zelfs duurder dan de alien) zou ik nog steeds direct de alienware nemen (althans mijn vader zijn mening, die eigenaar van de g5 hp is)

ook mijn broertje (eigenaar van de clevo) gaf direct toe... ja! arie, volgende keer moet je ook maar zo een ding voor mij bestellen... echt 10x beter dat dit k*t ding (aldus de eigenaar van de clevo, die het zat is met dat ding)
voorop gesteld, dat deze lkaatste uitspraak niet direct een verwijt richting nieuwe en sterkerre hardware is, hij speelt alleen voetbal spelletjes, waar de gt555m van de clevo, gewoon prima toereikend is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

aron225 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:29:
mijn DELL (als we het over dell hebben)
is gebouwd als een TANK!
de bto komt niet in de buurt... verste verte niet..
daarbij is de koeling van mijn dell, superieur aan de cl46.
is mijn keyboard superieur aan de cl 46
is mijn touchpad zeer zeker superieur aan de cl46.
schermkwaliteit? het standaard panel komt niet in de buurt van mijn sec5044 panel, die in mijn dell zit.

alles is relatief....

helaas is de bouwkwaliteit van de cl46 gewoon exact aan de ouderre modellen, maar dan met een ander logotje op de speakers, en een ander keyboardje.. echt grote veranderringen zijn er niet doorgevoerd..

ik heb hier 5 notebooks naast elkaar gehad van het weekend (dell vostro 1700 '08 / mijn m17x / hp g5 / clevo 170hm / macbook pro 2012)

wij zijn vrij simpelle mensen, en durfen toe te geven als iets niet top is...

de hp g5 was gewoon de slechtste.. het touchpad slaat nergens op, bouwkwaliteit is jammer, scherm is 768pixels.. geluid is niet echt goed (ondanks de altec logos) keyboard is daarentegen wel weer redelijk vond ik! (al zullen er sommige het niet met deze mening eens zijn)

plaats 4 : de clevo.
gewoon omdat je het scherm 50 graden kan buigen zonder veel kracht te zetten..
touchpad versleten na een ruim half jaartje, echt geen gezicht)
keyboard is om te janken!
scherm is minder, maar nog steeds redelijk, vrij helder, maar vrij flets.. weinig kleur (1080p chi-mei glossy)
koeling is brak.. ding word super heet!

plaats 3: de dell vostro 1700
deze is al een aantal jaartjes oud, daar rekening mee gehouden.
hij is gebouwd als een tank! nog steeds voelen de scharnieren als nieuw!.
heeft hij een 1080p scherm (als enigste optie toen genomen)
nog nooit IETS mee geweest.. keyboard tikt nog als nieuw.. de adapter heeft geen plekken van kabel breukjes of slijtage, touchpad is 100% in orde nog, en zelfs alle mediakeys klikken nog zo HARD als dat ze in het begin dededen..
er zit nu een 128gb ssd in, en me oom zegt: was inderdaad een hele goede keuze, en nu met de ssd erin, ga ik hem zeker nog een jaar of 2 gebruiken..

let wel! dit ding kostte nieuw, via EPP een euro of 750/800.. 4 jaar oud (ruim!) en draait als nieuw!!

plaats 2:
de macbook pro 17 inch van 3 maandjes oud,
gewoon omdat hij overpriced is..
bouwkwaliteit is goed, alleen hoeft dit geen 3000 euro te kosten!
afwerking is erg mooi, alleen de hardware in dat ding is gewoon niet snel genoeg om zo veel geld te vragen voor dat ding.

plaats 1:
alienware m17x.
gebouwd als een tank.
fantastisch keyboard.
fantastisch scherm (tevens 3d kijken is mogelijk, en een erg grappige feature)
gpu is een beast.. en me buurjongetje heeft na ons ge ouwehoer zeker 3 uur mass effect 3 gespeeld.
touchpad was voor iedereen behalve de macbook eigenaar wennen (scrollen met 2 fingers heb ik ingesteld)

over het uiterlijk.. heel simpel.. mensen vonden hem mooi !! zonder licht aan werd er gezegd, dat een bepaalde gast deze wel gewoon mee zou nemen naar zijn werk (eigenaar van een groot electriciens bedrijf)

hierna hebben we de clevo vergeleken met de alienware, gewoon 1 op 1.. en dan alleen op bouwkwaliteit gelet..
gezien de hardware niet echt vergelijkbaar is.. maar er wel clevo notebooks zijn, met dezelfde bouwkwaliteit , en dus wel die sterkerre hardware..

heel simpel.. ook al was de clevo 500 euro goedkoper (in zelfde configuratie is hij zelfs duurder dan de alien) zou ik nog steeds direct de alienware nemen (althans mijn vader zijn mening, die eigenaar van de g5 hp is)

ook mijn broertje (eigenaar van de clevo) gaf direct toe... ja! arie, volgende keer moet je ook maar zo een ding voor mij bestellen... echt 10x beter dat dit k*t ding (aldus de eigenaar van de clevo, die het zat is met dat ding)
voorop gesteld, dat deze lkaatste uitspraak niet direct een verwijt richting nieuwe en sterkerre hardware is, hij speelt alleen voetbal spelletjes, waar de gt555m van de clevo, gewoon prima toereikend is..
Ben jij niet in verwarring met een aantal Clevos?
Zover ik weet ben jij eigenaar van de W170HR, niet de P170HM (Dus welke heb jij nu gebruikt?).
De 17CL46 heeft een hele andere bouw dan de W170HR, niet te vergelijken aangezien het ook een hele andere prijs classe is. Graag wel de juiste benamingen noemen, dat vind Darkstone ook wel zo fijn als het om DELL zou gaan ;) .

Trouwens, is hij al ter reparatie aangebonden aan Alternate?

Iedereen is nog steeds welkom om de Notebooks bij ons te bekijken, graag zelfs. Dan krijg je misschien een hele andere indruk dan die je nu hebt. (Lees: Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011" als voorbeeld)

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik heb A niets te maken met darkstone, en B klopt.. ik heb de w170hr..
een collega van me heeft de nieuwe met hd6990.. en de bouwkwaliteit is in mijn ogen, precies hetzelfde...
ook zijn touchpad begint te slijten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Propane schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:57:
[...]
Ik denk dat het meer gaat om het wegvallen van de 3820QM :P. Die heb ik helaas ook gemist. Komende week bestel ik de mijne maar, met de 'standaard' setup van 3720QM, 8GB, 750GB HDD en 7970M.
Knoop doorgehakt, net de order geplaatst. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt. Ik zit voorlopig nog even in het buitenland, ik hoop dat hij staat te wachten als ik thuis kom. Gelijk maar die Orion rugzak erbij aangeschaft, omdat ik hem toch vaak mee zal slepen door douane en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
Bedankt jongens, ik heb het kunnen vinden de videokaarten.

P.S Ik heb nog een vraagje. Wat is een (relatief) goeie budget gaming laptop Van rond de 500-700 euro?

Base XPS L502x (NET, FCG50NET) – i5-2450M (2.50Ghz, 4Threads, 3MB cache)
Hard Drive 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Keyboard Internal Backlit Keyboard
Dell System Media Kit Dvd met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers) voor XPS L502x
Processor 2e generatie Intel® Core™ i5-2450M Processor (2,50 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Memory 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Wireless Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Video Card 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card

Dit is de xps 15 en kost 729 euro. Is dit iets of zijn er nog betere laptops? Bedankt voor uw tijd en moeite :)

[ Voor 67% gewijzigd door MrVanDePol op 22-05-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je wilt gamen, dan het het zeker aan te raden om te wachten op laptops met een GT640m of hoger. De vooruitgang is groot, en de tijd die je moet wachten niet heel erg.

Daarnaast. Voor alles wat met dell en prijzen te maken heeft. Raadpleeg Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8". Het kan altijd goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
Dan wacht ik op die l521x. Update: hij staat al op de Dell site die nieuw (met 640m) maar als ik er op klik zegt die: Dit artikel kan helaas niet meer online worden aangekocht. Neem contact op met uw vertegenwoordiger voor meer informatie over hoe u kunt bestellen. Denk dat ik maar even moet bellen dan, maar de reden zal wel zijn dat die nog niet uit is zoals je zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik nog niet gezien. Zelfs over de US forums weten ze nog niets van dit apparaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
Echt raar ja, ik sprak met een verkoop medewerker en die zei dat ze uitverkocht waren miss was het een oude laptop ofzo. Hij kon me ook geen datum geven wanneer ze de oude xps gaan vervangen. Ik ben benieuwd en hoop dat het niet te lang duurt haha

[ Voor 11% gewijzigd door MrVanDePol op 23-05-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het embargo op de midrange ivy bridge chips loopt 3 juni af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
Oh okee beter! Dan wachten we dat af haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
http://www.dell.com/nl/p/xps-15-l521x/pd?sc_err=noocs

Hier staan al mogelijke specs van de nieuwe XPS. 1600mhz RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
Beste scallius die zag ik dus ook echt heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
hoezo is dat raar?
de nieuwe cpu's ondersteunen 1600mhz ram?
mochten e tot 1333 ondersteunen, klokken ze zichzelf gewoon terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
Ik had het niet over het geheugen (mijn fout), maar dat de laptop al op de site staat. Een medewerker zei dat het een oude laptop was maar dat klopt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Haha, licht offtopic, maar de M17x Orion rugzak die ik gisteren bij de M17x heb besteld heeft een (flink) latere verwachte levertijd dan de laptop zelf. Een kleine twee weken tegenover meer dan een maand :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
MrVanDePol schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:56:
Ik had het niet over het geheugen (mijn fout), maar dat de laptop al op de site staat. Een medewerker zei dat het een oude laptop was maar dat klopt toch niet?
1600 Mhz is nog best netjes als ze die erin gaan stoppen. Ik heb ook een medewerker gevraagd, die meldde dat de afdeling er nog niks over kwijt wilde.

Ook leuk dat ze zo te zien een max ondersteuning van 16GB en 1080p scherm krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Scallius op 23-05-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vorige generatie levert ook al 16GB en 1600mhz RAM, aftermarket. Theoretisch kan er zelfs 32GB in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Ik hoop erg hard op de DDR5 GT 640M, maar aangezien ze 2 GB 640m doen, zal het hoogst waarschijnlijk de DDR3 zijn. Wat schatten jullie de kans in dat er een GDDR5 wordt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nul. Volgens notebookcheck heet een GT640m met GDDR5 namelijk een GT650m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
The more uncommon GDDR5 version of the GT 640M should be significantly faster with potential speeds reaching close to that of the DDR3 version of the GT 650M.

Dat is wat ik haalde van Notebookcheck namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet notebookcheck de specificaties een dezer dagen hebben herzien. Maar ik acht het nog steeds onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

hoe zit het eigenlijk met de geluidskaarten van deze Gaminglaptops, speakers gebruik ik zelden, ik zit heel de dag lang met een headset achter mijn pc. en ik hecht toch wel een beetje waarde aan het geluid, onboardgeluid van de Highend moederborden zijn de laatste tijd niet al te slecht, ligt het niveau van de notebooks evenhoog, of zal ik een extern geluidskaartje moeten aanschaffen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geluidskaarten. Volgens mij zit er overal een standaard onboard ding in. Je geloof het vast niet, maar de enige laptop waarbij ik ooit klachten heb gehoord over het geluid over de speakers outputs is dat clevo model. Ik weet niet meer precies welke, maar ik herinner me dat de user zich beklaagde over het feit dat zijn €1500 notebook mindere speaker outs had dan de ipods... Ik kan de link eens opzoeken als je dat wilt. Maar lijkt mij niet erg relevant. Er zit tegenwoordig toch een ander chipset op, en de kans op een andere geluidschip of voedingscircuit is aanwezig.

Wat betreft speakers, met XPS, alienware en MSI dynaudio zit je goed. Clevo is matig. o.a. notebookcheck verwijst haast elke review naar de speakers van die 3 series als voorbeeld van hoe het moet, dat lijkt mij een goede bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

hadden jullie dit artikel al gezien?

http://www.pcmweb.nl/nieu...nglaptops-ivy-bridge.html

ik vraag me af of het waar is, en wanneer we dit kunnen verwachten.
De Alienware M18x is het paradepaardje onder de gamecomputers van Alienware. Ook met een Core i7 processor en de keuze uit grafische kaarten van Nvidia of AMD. Een dubbele Nvidia GeForce 675M sli-configuratie of een dubbele AMD Radeon HD 7990M CrossFire-configuratie zijn hier optioneel mogelijk.
EDIT:
hier nog een artikel, wsl hebben jullie dit allang gezien :)
maar ik zet het toch nog neer voor de mensen die het forum niet zo vaak lezen
http://www.tomshardware.c...-Gaming_Laptop,15361.html

[ Voor 19% gewijzigd door MikeVM op 24-05-2012 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Propane schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:38:
Haha, licht offtopic, maar de M17x Orion rugzak die ik gisteren bij de M17x heb besteld heeft een (flink) latere verwachte levertijd dan de laptop zelf. Een kleine twee weken tegenover meer dan een maand :P.
zo lang??
ik wou hem eerst ook hebben, maar ik vond hem EN te duur, EN de kwaliteit schijnt niet JE van HET te zijn..
ik heb de asus ROG shuttle backpack besteld.. ik ben benieuwd of hij past...

vorige week de m17x in de "hp urban backpack 17'' geprobeerd te proppen, maar helaas , dat past niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
MikeVM schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 02:08:
hadden jullie dit artikel al gezien?

http://www.pcmweb.nl/nieu...nglaptops-ivy-bridge.html

ik vraag me af of het waar is, en wanneer we dit kunnen verwachten.

[...]

EDIT:
hier nog een artikel, wsl hebben jullie dit allang gezien :)
maar ik zet het toch nog neer voor de mensen die het forum niet zo vaak lezen
http://www.tomshardware.c...-Gaming_Laptop,15361.html
ziek he.. een 7990 crossfire config..
ik ben benieuwd wat dit ding gaat kosten...

wel overkill trouwes.. de 7970 draait bijna alle games op 1080p met alles op de max..

de 7990 zou nog iets sneller zijn (10%?) en dus gewoon snel zat voor tegenwoordig..

de crossfire 7990 is gewoon op dit moment dikke overkill (maar wel leuk om te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 22:14
Zijn er overigens laptops, buiten de alienware, die geleverd worden met een HD 7970 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
aron225 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:44:
[...]

zo lang??
ik wou hem eerst ook hebben, maar ik vond hem EN te duur, EN de kwaliteit schijnt niet JE van HET te zijn..
ik heb de asus ROG shuttle backpack besteld.. ik ben benieuwd of hij past...

vorige week de m17x in de "hp urban backpack 17'' geprobeerd te proppen, maar helaas , dat past niet!
Zo te zien is dit één van de Dell levertijd-indicatie fuck-ups, want hij is vandaag verzonden... 7(8)7 :+

Zonde dat ik pas na volgende week thuis ben om de boel te bekijken :(. Er schijnen twee versie van die rugzak te zijn, en bij de ene zijn de naden niet van geweldige kwaliteit. Degene die Dell zelf verkoopt zou gewoon prima moeten zijn als ik de verschillende reviews/users/fora mag geloven. De enige reden dat ik deze aan heb geschaft is omdat het lekker makkelijk erbij kan en ik weet direct zeker dat het past. Onder het motto: als ik toch al zo'n smak geld uitgeef kan dit ook nog wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

gebruikt notebookguru.de ook de clevo barebones? ze kunnen in ieder geval wel goedkoop snelle notebooks leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Waar blijft de asus n56? Ij zie dat er nu wel een n56 in de pricewatch staat maar dat is een vm? N56vm? Met een gt630..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
reviews: Samsung Chronos 17: een luxe allrounder

Voor wie een idee wilt krijgen hoe de GT650m presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
valt mij niet tegen..
alleen 1500 euro vind ik ERG veel te veel geld.. daar heb je bijna een m17x voor met 7970...
natuurlijk is dat een iets anderre klasse..

gt650 presteert leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

deze samsung kan je dan ook niet vergelijken met de Alienware imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
klopt, het is anderre klasse, en de samsung is een stuk lichter..
we zullen moeten wachten op anderre modellen (xps17 met 650m ddr5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:21
Deze ziet er wel zeer mooi uit, ook al is 1600€ een vrij hoge prijs.

Heeft er eigenlijk al iemand een richtdatum voor wanneer de nieuwe XPS17 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik denk dat ik vandaag moet bestellen, ik moet tegen 5 juni mijn laptop hebben..
hoelang is de levertermijn van Dell meestal? 1week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
8 dagen incl het weekend in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
MikeVM schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:07:
ik denk dat ik vandaag moet bestellen, ik moet tegen 5 juni mijn laptop hebben..
De mijne afgelopen dinsdag besteld, verwachte leverdatum op of voor 6 juni. Twee weken dus maximaal blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:51
MikeVM schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:07:
De mijne vrijdagavond laat besteld, de vrijdag daarop 's ochtends in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

nielsdiy schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 09:20:
[...]
De mijne vrijdagavond laat besteld, de vrijdag daarop 's ochtends in huis :)
dit zou echt perfect zijn voor mij. nu nog zien mijn randappparatuur tegen dan te krijgen (SSD, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Net bericht gekregen dat die van mij ook verzonden is en 29 mei moet aankomen. Dus een weekje lijkt op het moment de norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Iemand al nieuws over de n56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

zijn dingen als dit handig bij de Alienware notebooks, ik veronderstel van wel.
YouTube: Antec Notebook to go Review

ik heb toch al graag dat mijn laptop onder een kleine hoek staat..

welke hoogte 2,5" harddisks gaan maximaal in de alienware?
zijn er msata SSD's die evengoed/beter zijn dan de 2,5"modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
msata is sata2,, dus zoiezi is een 2.5'' model sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nubcaek schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:57:
Zijn er overigens laptops, buiten de alienware, die geleverd worden met een HD 7970 ?
Over een week of 2 misschien de BTO/Clevo systemen.

gewoon 50% meer frames als de concurentie op HD en max details in alle games. Das de moeite echt wel waard, en net zo duur als de GTX675M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
volgens wie is hij 50 procent sneller dan?
alle benchmarks die ik zie (vooral in game) scoor ik veel hoger dan een hoop score's met de gtx675m..
ik denk dan een 20 tot 25 procent (zoals sommige clevo resellers ook beweren) veel objectiever is.

daarbij, waarom een alternatief op alienware?
clevo levert bij lange na de kwaliteit niet die je bij alienware krijgt, en alienware is zelfs goedkoper.

ik zie al de bron: notebookcheck....... dus ik trek die 50 procent zeer zeker in twijfel..

ow, en nog iets persoonlijks..
na je post in het bto topic (dat jij het cmo mat panel prima vind) neem ik je niet meer serieus :>

[ Voor 22% gewijzigd door aron225 op 28-05-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]aron225 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:43

na je post in het bto topic (dat jij het cmo mat panel prima vind) neem ik je niet meer serieus :>
Ff goed lezen hoor, ik refereer bij mijn bewering na een review. En deze reviewer en enkele andere reviewers vinden dit scherm inderdaad prima en ver boven gemiddeld.

Wel jammer dat jij mensen met een andere opinie zo snel in twijfel trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
aron225 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:43:
ow, en nog iets persoonlijks..
Man man man, jij prijst Dell/Alienware in elke post zo'n beetje de hemel in. Hoe wil je dan zelf nog serieus worden genomen...

Het enige dat Alienware op dit moment als voordeel heeft zijn de kortingen die je via die EPP link krijgt, en de Shopkorting.nl actie. Als die Shopkorting er niet was geweest en BTO/Xnotebooks een HD7970M kon leveren was ik liever daarvoor gegaan. Dezelfde setup als bij Alienware zou me dan hooguit €50-60 meer hebben gekost, zonder trucjes en extra kortingen. Je moet het toch eens leren begrijpen dat niet iedereen zoveel waarde hecht aan bepaalde dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zit daar wel een kern van waarheid in? De M17x is gewoon beter, niet echt discussie over mogelijk. Ik wordt ook elke maand wel beschuldigd van aandelen in dell/asus/intel/crucial zou hebben en anti-OCZ zou zijn. Ehm. Leuk dat je dat vind.. maar kom dan met argumenten, die hoor ik vervolgens weer nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
Ik ben wel blij met mijn m17x, maar ik er graag een groot scherm aansluiten in de toekomst, kan dit gewoon op me HDMI tv of moet je een speciaal computer scherm kopen voor goeie kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Propane schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:15:
[...]
Man man man, jij prijst Dell/Alienware in elke post zo'n beetje de hemel in. Hoe wil je dan zelf nog serieus worden genomen...

Het enige dat Alienware op dit moment als voordeel heeft zijn de kortingen die je via die EPP link krijgt, en de Shopkorting.nl actie. Als die Shopkorting er niet was geweest en BTO/Xnotebooks een HD7970M kon leveren was ik liever daarvoor gegaan. Dezelfde setup als bij Alienware zou me dan hooguit €50-60 meer hebben gekost, zonder trucjes en extra kortingen. Je moet het toch eens leren begrijpen dat niet iedereen zoveel waarde hecht aan bepaalde dingen...
waarde hechten aan bepaalde dingen?
dude, je koopt een laptop van 1700 euro.. dan is een MOOI scherm toch bijna nummer 1?
laten we eerlijk zijn.. als de alienware een kut chi mei mat panel had gehad, had ik hem niet gekocht..

sterker nog... als de msi gt780dxr geen kut matte chi mei panel had, had ik die nu gehad!!

epp bestaat al jaaaarrreeeenn.. ik kocht een jaar of 4 geleden een dell vostro 1700 business notebook. met epp korting..
shopkorting bestaat al lang, en anders hadden we: www.haalmeeruitjecard.nl..

trucjes? alle aanbiedingen, zijn door dell zelf aangeboden.. het is alleen darkstone die deze netjes documenteert in de sheet (jullie mogen hem wel iets dankbaarder zijn hiervoor)

nogmaals.. leg mij je laatste zin eens uit..

of nog mooier.. leg mij gewoon eens uit, waar, op welk vlak, de bto/xnb/whatever welke notebook dan ook, ver superieur aan de alienware is.

juist.. de concurentie heeft totaal niets wat trekt op de kwaliteit van de alienware m17x..

- schermen zijn prima (itt tot de matte chi mei panels in de bto/xnb varianten, die echt brak zijn)
- keyboard is fantastisch (oude chiclet keyboard is om te janken!! nieuwe versie word als middelmatig bestempeld)
- touchpad is ERG goed (clevo's touchpad slijt tot op het bot af in een half jaar)
- bouwkwaliteit (echt 10x steviger als de concurentie, matteriaal veel beter als msi, overall veel beter als clevo)
- prijs is prima (xnb/bto/msi/asus zijn allemaal een heel stuk duurder voor minder specs en bovengenoemde punten)

oowja propane, ik ben toevallig ook in het bezit van een bto machine (17 inch gt555m i7) ik heb hem nu een jaar denk ik.. en JA ik heb er spijt van ... ik had dat ding nooit moeten kopen...

maar tevens geintjes als: mensen veel geld laten betalen voor koelpasta optie's... dat is toch belachelijk? wees eens heel eerlijk...
en als iemand de duurste optie neemt, en krijg vervolgens dit (25 euro betaald voor deze koelpasta optie): Bas. in "[Ervaringen] xnotebooks"
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/i0QDkjqtzkriB.jpg

sorry, maar dat kan je toch onmogelijk goed praten??

ik ben ook iemand die gerust mijn eigen aankopen afkraakt... geen probleem.. in tegenstelling tot mensen die tot de dood hun aankoop verdedigen..
ik heb er ook 0 baat bij.. (in tegenstelling tot sommige clevo reviews..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
MrVanDePol schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:37:
Ik ben wel blij met mijn m17x, maar ik er graag een groot scherm aansluiten in de toekomst, kan dit gewoon op me HDMI tv of moet je een speciaal computer scherm kopen voor goeie kwaliteit?
nee hoor, hdmi kabeltje er tussen, en dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
aron225 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:31:
[...]

nee hoor, hdmi kabeltje er tussen, en dat werkt prima!
Ahh okee dat is mooi, thx voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Heb net meer informatie kunnen vinden over de ASUS n56vz echter weet niet wanneer deze in NL gaat uitkomen :( Heb hem tevens ook toegevoegd aan de pricewatch :)

[ Voor 18% gewijzigd door Fjerpje op 31-05-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

is het eigenlijk de moeite om de koelpasta zelf te doen bij een notebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Als het niet goed werkt, bel de verkoper op, en laat het ze fixen. Ze zij er immers verantwoordelijk voor dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
De ASUS is n56vz is eindelijk te bestellen, wel internationaal dan. Op http://www.excaliberpc.co...z-ds71-15.6-notebook.html kan je de notebook bestellen voor $ 1.354,63 dollar is omgerekend € 1.092,18 euro.

Is het beter om te wachten totdat ze ook in NL verkrijgbaar zijn of zal internationaal bestellen kunnen? Ik kan haast niet wachten om de laptop te bestellen. Overigens is de N56VZ-DS71 wel de goed versie met de volgende specs:

Intel Quad Core i7-3610QM (2.3GHz) Processor, 15.6" Full HD (1920 x 1080) LED Display, 8GB DDR3 1600MHz Memory, 750GB Hard Drive, Blu-ray DVD Combo Drive, NVidia GeForce GT 650M 2GB GDDR3 Graphics Card, Microsoft Windows 7 Home Premium 64 Bit, USB 3.0 / Bluetooth V4.0 / B&O Icepower Audio Ready, Instant On

Vraag met echter af of er ook een GT650 2GB met DDR5 komt?

[ Voor 42% gewijzigd door Fjerpje op 31-05-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:51
Buiten het feit dat er waarschijnlijk nog behoorlijke verzendkosten bovenop komen EN je over de aanschafprijs en die verzendkosten ook nog eens BTW moet betalen, lijkt het mij handiger te wachten ivm eventuele aanspraak op garantie. Stel dat je de laptop RMA moet sturen; zit je met torenhoge verzendkosten, waarschijnlijk weken zonder en wat al niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door ponkrucker op 31-05-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Fjerpje schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:54:
De ASUS is n56vz is eindelijk te bestellen, wel internationaal dan. Op http://www.excaliberpc.co...z-ds71-15.6-notebook.html kan je de notebook bestellen voor $ 1.354,63 dollar is omgerekend € 1.092,18 euro.

Is het beter om te wachten totdat ze ook in NL verkrijgbaar zijn of zal internationaal bestellen kunnen? Ik kan haast niet wachten om de laptop te bestellen. Overigens is de N56VZ-DS71 wel de goed versie met de volgende specs:

Intel Quad Core i7-3610QM (2.3GHz) Processor, 15.6" Full HD (1920 x 1080) LED Display, 8GB DDR3 1600MHz Memory, 750GB Hard Drive, Blu-ray DVD Combo Drive, NVidia GeForce GT 650M 2GB GDDR3 Graphics Card, Microsoft Windows 7 Home Premium 64 Bit, USB 3.0 / Bluetooth V4.0 / B&O Icepower Audio Ready, Instant On

Vraag met echter af of er ook een GT650 2GB met DDR5 komt?
als je de vraag stelt aan ons, wil dat zeggen dat je beter kunt wachten..
je moet al echt zot zijn (zoals vele tweakers :D ) om nu al te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
nielsdiy schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:07:
Buiten het feit dat er waarschijnlijk nog behoorlijke verzendkosten bovenop komen EN je over de aanschafprijs en die verzendkosten ook nog eens BTW moet betalen, lijkt het mij handiger te wachten ivm eventuele aanspraak op garantie. Stel dat je de laptop RMA moet sturen; zit je met torenhoge verzendkosten, waarschijnlijk weken zonder en wat al niet meer.
De verzendskosten zijn inbegrepen. Ik weet ook wel dat het ivm problemen sowieso dom is om de laptop internationeel te bestellen maar toch... kan bijna niet wachten.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik zou toch even lekker wachten nog..
straks kan je voor hetzelfde geld een gt650 met ddr5 krijgen?

ik zou zeker niet internationaal bestellen, als er ook iets mee is.... dan ben je straks de sjaak.
dat is iets wat je echt niet wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMojo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-08 02:32
Ik ben op zoek naar wat advies voor een vriend, hij wil een laptop aanschaffen om zijn macbook pro te vervangen.
Het moet een behoorlijk grafisch werkpaard worden waar af en toe wat op gegamed kan worden.
Hij wil alleen niet nog eens de hoofdprijs betalen voor nog een macbook pro.

Ik kwam de pricewatch: MSI GE60 0NC-001NL tegen ( die trouwens erg lijkt qua specs als de boven genoemde asus).
mijn argumenten zijn nieuwe i7 met hyperthreading is meestal goed voor photoshop, ok design (zeker geen macbook) en een grafische kaart waar je best wat kan verwachten.

De vraag is alleen of het een goede koop is, 1100 euro is niet niks.
Er zijn nauwelijks ivybridge laptops te vinden in de pricewatch en zijn is het de moeite/het geld waard om voor deze nieuwe te gaan?

Zijn er misschien nog dingen op komst die interessanter zijn? (de nbgg was ook al afwachtend)
Als iemand een idee of mening heeft hoor ik dat graag.

ps. volgens mij heeft de gt650m gewoon gddr5 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De GE series zijn echt.. junk.

http://www.notebookcheck....W7P-Notebook.58843.0.html
[MSI GE620DX-296NL] Heb ik last van throttling?

Ja dat is de vorige versie, maar je kan dus niet weten of het is opgelost, en behalve de koeling zijn er nog een stuk of 5 dingen die drastisch slechter zijn dan bijvoorbeeld de XPS 15, ik betwijfel ten zeerste of MSI die in één revisie kan oplossen.

Je kan imo het beste wachten op de N56 of opvolger van de XPS 15. Al komt die laatste eerder eind juni heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Volgens mij hebben ze bij Dell een verkeerd toetsenbord in m'n laptop gezet.... De @ op de plaats van de tilde, die Duitse scherpe S of iets dergelijks als tweede teken op de S toets, dingen als een 1/4 teken bij de 4, 1/2 bij de 5 en 3/4 etc etc...

Mogen ze komende week direct iets aan doen, want de 9de moet ik weer naar het buitenland en de laptop moet mee... En waarom neemt hun Windows installatie 26GB in beslag? Ik draai zelf Windows + Office + Photoshop en nog wat kleinere programma's op een 30GB SSD met nog 6+ GB vrij.... Edit: Pfff, 10GB Recovery partitie...

Verse installatie is dus het eerste wat gaat gebeuren :P.

Edit 2: Ok, blijkbaar worden de M17x laptops gewoon geleverd met een Nederlands toetsenbord layout? Wie gebruikt dat tegenwoordig nog? Ook nergens de keuze gehad... Toch nog maar eens contact opnemen met Dell of er niet een US International layout in kan worden gezet, want dit is niet echt om aan te zien. Of ben ik de enige die dit raar vind? Vreemde handelswijze, en als ik zo wat ervaringen lees is het ook nog een drama om een US International keyboard te krijgen via de support...

Wie staat daar tegenwoordig nog bij stil, nog nooit zelfs maar een Nederlands toetsenbord gezien voor deze.

[ Voor 36% gewijzigd door Propane op 02-06-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Propane schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:47:
Volgens mij hebben ze bij Dell een verkeerd toetsenbord in m'n laptop gezet.... De @ op de plaats van de tilde, die Duitse scherpe S of iets dergelijks als tweede teken op de S toets, dingen als een 1/4 teken bij de 4, 1/2 bij de 5 en 3/4 etc etc...

Mogen ze komende week direct iets aan doen, want de 9de moet ik weer naar het buitenland en de laptop moet mee... En waarom neemt hun Windows installatie 26GB in beslag? Ik draai zelf Windows + Office + Photoshop en nog wat kleinere programma's op een 30GB SSD met nog 6+ GB vrij....

Verse installatie is dus het eerste wat gaat gebeuren :P.
dat zou echt wel erg zijn, ik hoop dat ik dit ook niet heb dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMolotov
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:14
Beste medetweakers,

Ik ben op zoek naar een gaminglaptop, maar het budget is wat klein (€ 700,-). Nu heb ik een leuke laptop gevonden en de specificaties zijn als volgt:
Het is de Acer Aspire V3-771G-52458G50Ma

CPU: Intel Core i5 2450M (2,5 Ghz met TurboBoost tot 2,9 Ghz);
GPU: Nvidia GeForce 630M (2048 MB DDR3 geheugen);
RAM: 2 x 4096 MB DDR3 SDRAM @ 1.333 Mhz;
HDD: 500 GB HDD @ 5100 RPM;
17,1 inch scherm, met een resolutie van 1600x900;
En het heeft een 64-bit systeem (Windows 7 Home Premium).

Is dit een redelijk goeie gamelaptop of kan ik beter wachten totdat de XPS 15 verbeterd wordt? Of valt dat (zeer) waarschijnlijk buiten mijn budget?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
Ik ben ook nog opzoek naar een gaming laptop, maar ik vraag me af of de nieuwe xps rond de 700 blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMolotov
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:14
MrVanDePol schreef op zondag 03 juni 2012 @ 01:38:
Ik ben ook nog opzoek naar een gaming laptop, maar ik vraag me af of de nieuwe xps rond de 700 blijft
Ik heb al een mooie gamelaptop gevonden met de volgende specs:
Processor: Intel Core i7 2670QM @ 2,2 Ghz (TurboBoost tot 3,1 Ghz);
Videokaart: Nvidia GeForce GT 555M met 2.048 MB GDDR3 geheugen;
Ram: 2 x 4.096 MB @ 1.600 Mhz;
Opslag: 128GB SSD;
Scherm: 1920 x 1080 @ 15,6 inch;
HDMI out natuurlijk;
Gewicht: 2,73 KG;
En een gratis draagtas. Deze configuratie is € 714,- @ BTO.eu
Wat je wel moet weten is dat het ZONDER software wordt geleverd, maar dit is geen probleem voor een tweaker natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011", en dat is echt de grootste junk ooit gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:08
Ik ben opzoek na een gaminglaptop. heb op het moment een Aspire 5960 die 5 tot 6 jaar oud is. hij doet het nog redelijk goed (kan er de meeste spellen nog op spelen maar niet met de hoge settings wat ik wil) en hij begint aan de buiten kant behoorlijk te slijten.

Wat macht hij kosten: 1000-1200 euro een uitzondering kan gemaakt worden.

Wat ga ik er mee doen: vooral games als diablo 3 deze wil ik dan ook op hoogste settings spelen. andere spellen ook zo hoog mogelijk natuurlijk. downloaden van films, in en uitpakken.

Wat moet er wel en niet opzitten: Wel 17" HD scherm. De hardeschijf hoeft niet zo heel groot te zijn, heb een Nas staan voor opslag van films. SSD zou leuk zijn geen must.

Ik heb zelf zitte kijken naar de XPS 17 van dell maar weet niet zeker of de videokaart goed genoeg is om mee te gamen en in de XPS 17 kan ik geen andere selecteren

dus mijn vraag is dan ook gaat het toch lukken met de XPS 17 of welk alternatief is er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

nieuws: MSI toont GX60-gamelaptop met Trinity-apu en HD 7970M
msi lanceert toont laptop met 7970

[ Voor 3% gewijzigd door MikeVM op 08-06-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lanceert != toont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

:) ik breng ook eens nieuwswaarde..

is die trinity cpu iets waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt.. Ik snap echt niet dat ze hem uitbrengen met A10. Een AMD processor is alleen interessant als je de GPU ook echt gebruikt, maar crossfire met zo iets.. probeer maar niet.
Nee. De enige manier waarop dit een sucess kan worden is als MSI korting krijgt bij het afnemen van amd GPU + CPU. Qua prestaties kan je beter intel + AMD/nvidia hebben. AMD loopt op high-end CPU gebied gewoon jaren achter op intel.

http://www.engadget.com/2...deapad-y580-goes-on-sale/
interesting...

Edit: de engadget reacties spreken wel over slechte bouwkwaliteit.. dat is weer jammer. Dat lenovo daar hun naam aan wil verbinden...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 00:57 ]

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Toon inzet en ga op zoek naar modellen die je aanspreken. Enkel een budget noemen komen we niet ver mee.