[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG] GameNotebook - December 2011

De NBBG van december en januari is op de front-page geplaatst. In dit topic kan over de modellen in het thin & light-segment gediscussieerd worden

Je kunt hier terecht met vragen, opmerkingen en andere discussiepunten die betrekking hebben op de NBBG. Heb je zelf een model in de NBBG op het oog maar twijfel je? Of heb je hem al gekocht maar heb je vragen. Plaats hier dan je overwegingen en alternatieven.

MSI GT683DXR-471NL

pricewatch: MSI GT683DXR-471NL
alternatieven
Alienware M17x
pricewatch: Asus G74SX-TZ019V
pricewatch: MSI GT780DX-230NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel zoekende naar een "Game" Laptop.

Ik ben vooral veel op reis voor mijn werk en wil dan toch nog graag een spel kunnen spelen.

Nu komt de MSI GT683DXR-471NL uit de NBBG van december erg goed uit de test (prijs/kwaliteit verhouding)

Echter is er ook nog de GT683DX-470NL deze is iets minder maar scheelt volgens de pricewatch wel ruim €300,-

In hoeverre is het tegenwoordig voor games beter om de GT683DXR-471NL te nemen?

Hij heeft dit wat beter / meer is:

I7 2630QM i.p.v i5 2410m
8gb ram i.p.v 6gb ram
1tb schijf i.p.v 500gb schijf

Verder zijn ze zover ik weet identiek aan elkaar.

Edit: Vraag is dus eigenlijk, is het echt de moeite om nog eens €300 meer uit te geven voor deze specificaties.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind persoonlijk niet dat dat het waard is. De Als het nu €150 was.. oke, maar dit is duidelijk een geval van veel marge trekken.

Voor games zal het over het algemeen niet veel uitmaken, al ben ik daar in combinatie met een GT570m niet helemaal zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 10:43
Nog een alternatief de BTO 15CL37 Vanaf €1400 met soort gelijke specs:
Intel Core i7 2670QM 2,2Ghz ipv Intel Core i7 2630QM 2,0Ghz
HD6990M ipv GTX570M
500Gb 7200rpm hdd (eenvoudig te vervangen door een SDD natuurlijk, ook binnen de €1700)

Beetje jammer dat BTO niet terug te vinden is in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de M17x over het algemeen beter. Zie deze reactiechain:
Djonny in 'reviews: Notebook Best Buy Guide: december 2011'
Tenzij je een 15" wilt, dan heb je niet veel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 08:15

Badderbeest

De enige echte

Kalix schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:17:
Beetje jammer dat BTO niet terug te vinden is in de Pricewatch.
-
Zo dacht ik er tot voor kort ook over. qua specificaties levert BTO inderdaad de beste bang for buck. Maar ik ben toen langsgeweest bij BTO en ik vond het nou niet echt van je het. De bouwkwaliteit en afwerking vielen mij tegen. Het was allemaal niet heel schrikbarend slecht. Maar ik had wel meer verwacht voor een notebook van ca. 1800 euro....
-
Toen vervolgens bleek dat de alienware m17x met dezelfde specs (met behulp van zelf het geheugen en de ssd upgraden) dankzij de kortingscodes goedkoper uitviel was in overstag. Geen BTO maar Alienware it is

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgt05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanging voor mijn stokoude laptop. Ik zoek terug een desktop-vervangende laptop rond de 1200 euro. Die moet mijn zware browse-sessies met glans doorstaan. Ik wil ook de meer recente games kunnen spelen op high (niet noodzakelijk very high) en wil nog een heel eind meekunnen op tenminste medium settings, maar dat is al wat moeilijker te garanderen, vermoed ik. Er zal (nu en dan) ook geprogrammeerd/gecompileerd worden. Voor 70-80% van de tijd zal een extern scherm aangekoppeld zijn, maar ik heb liefst ook een relatief deftig ingebouwd scherm, bij voorkeur mat. Ik zal ook meestal een extern keyboard en muis gebruiken, maar stel het altijd op prijs als er een goed native toetsenbord en (in mindere mate) touchpad opzit. Batterijduur en gewicht interesseren mij minder, maar 4kg is toch zowat het maximum denk ik.

Na lang afwegen en vergelijken, is mijn voorkeur beland bij de MSI GT780DX-268NL (~1250 euro). Ik denk dat je prijs/kwaliteit gezien niet veel beter kan doen. Het enige minpuntje vind ik de i5-2410M processor. Ik had liever een i7-26xxQM gehad. Het scherm is ook niet top, maar volgens mij wel beter dan vergelijkbare laptops in dezelfde prijscategorie.
De MSI GT683DX-470NL (~1150 euro) is ook een kanshebber, maar daar heb ik al wat mindere reviews over gelezen (toetsenbord, touchpad en scherm) en ik ben ook iets minder te vinden voor het design, maar dat laatste zou ik nog kunnen negeren.

Ik wil nu weten of er betere aanbiedingen zijn die ik misschien over het hoofd heb gezien? Ik zou eventueel ook nog een kleine maand kunnen wachten als er iets (veel) beter aan zit te komen?
Ik zie net dat de GT780DX-268NL niet meer vermeld wordt op de site van MSI. Er is slechts nog de GT780DXR, die tegenwoordig een 120GB SSD heeft, maar ik vind hem hier nog niet terug ...

Wat zijn bij voorkeur de webshops die ik kan vertrouwen om zo'n aankoop te doen? Ik woon in Belgie en heb reeds goede ervaringen bij 4Launch voor kleinere aankopen, maar dit is toch wel al een grote aankoop ...

Verder nog een vraagje: Ik heb mij onlangs laten vertellen dat de volle capaciteit van de grafische kaart enkel voor het ingebouwde scherm aangewend wordt en dat het extern scherm dan vb door de Intel HD graphics aangestuurd wordt?? Ik heb dat nog nergens gelezen en denk dat dit niet klopt, maar toch vraag ik het eens ter bevestiging...

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over welk extern scherm hebben we het? Voor bijvoorbeeld een pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 is displayport vereist, wat de keuze sterk reduceert.
dvgt05 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:23:

Na lang afwegen en vergelijken, is mijn voorkeur beland bij de MSI GT780DX-268NL (~1250 euro). Ik denk dat je prijs/kwaliteit gezien niet veel beter kan doen. Het enige minpuntje vind ik de i5-2410M processor. Ik had liever een i7-26xxQM gehad. Het scherm is ook niet top, maar volgens mij wel beter dan vergelijkbare laptops in dezelfde prijscategorie.
Het scherm is eigenlijk best goed:
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.66917.0.html
op 2 punten na. De helderheid had hoger gekund, en persoonlijk zet ik grote vraagtekens bij deze meting:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/7c8ee76dfd.jpg
Dat zag ik ook al bij de GT555m variant, en dat klopt gewoon niet.. je zou bijna denken dat hun colorimeter stuk is.
De MSI GT683DX-470NL (~1150 euro) is ook een kanshebber, maar daar heb ik al wat mindere reviews over gelezen (toetsenbord, touchpad en scherm) en ik ben ook iets minder te vinden voor het design, maar dat laatste zou ik nog kunnen negeren.
Als ik me het goed herriner hebben bepaalde MSI's ook een steelseries keyboard. Dat is ook een punt om naar te kijken.
Ik wil nu weten of er betere aanbiedingen zijn die ik misschien over het hoofd heb gezien? Ik zou eventueel ook nog een kleine maand kunnen wachten als er iets (veel) beter aan zit te komen?
Ik zie net dat de GT780DX-268NL niet meer vermeld wordt op de site van MSI. Er is slechts nog de GT780DXR, die tegenwoordig een 120GB SSD heeft, maar ik vind hem hier nog niet terug ...
De R staat voor RAID. De laptops zelf zijn afaik identiek.
Wat zijn bij voorkeur de webshops die ik kan vertrouwen om zo'n aankoop te doen? Ik woon in Belgie en heb reeds goede ervaringen bij 4Launch voor kleinere aankopen, maar dit is toch wel al een grote aankoop ...
Geen idee. Misschien de shopreview sectie in de pricewatch even doorkijken? Ik weet wel dat je redcoon, computerpirates, en de dochter daarvan (ik weet niet meer welke..) moet vermijden als het even kan.
Verder nog een vraagje: Ik heb mij onlangs laten vertellen dat de volle capaciteit van de grafische kaart enkel voor het ingebouwde scherm aangewend wordt en dat het extern scherm dan vb door de Intel HD graphics aangestuurd wordt?? Ik heb dat nog nergens gelezen en denk dat dit niet klopt, maar toch vraag ik het eens ter bevestiging...
Lijkt mij onzin

Verder, voor dit budget heb je een goede keuze te pakken imo. Met €1200 zit je precies tussen de xps 17 en Alienware M17x in als prijs/kwaliteit knallers zonder concurrentie. Ik heb altijd moeite iets te vinden wat tussen die 2 laptops in zit zonder gigantisch in te boeten qua prijs/kwaliteit/specs. Ik denk zelf dat de msi met GT570m en i5 tussen die 2 het beste compromis is. Specsgewijs. Ik heb nog niet de moeite genomen reviews door te lezen (wat eigenlijk vrij nutteloos is, er is simpelweg weinig keus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgt05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:04:
Over welk extern scherm hebben we het? Voor bijvoorbeeld een pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 is displayport vereist, wat de keuze sterk reduceert.
Ik heb een Samsung P2450H met vga, dvi en hdmi, dus geen displayport vereist.
Als ik me het goed herriner hebben bepaalde MSI's ook een steelseries keyboard. Dat is ook een punt om naar te kijken.
De GT780DX-reeks heeft inderdaad een steelseries keyboard (backlit, met configureerbare kleur en zelfs animatie). De GT683DX heeft een standaard MSI toetsenbord.
Verder, voor dit budget heb je een goede keuze te pakken imo. Met €1200 zit je precies tussen de xps 17 en Alienware M17x in als prijs/kwaliteit knallers zonder concurrentie. Ik heb altijd moeite iets te vinden wat tussen die 2 laptops in zit zonder gigantisch in te boeten qua prijs/kwaliteit/specs. Ik denk zelf dat de msi met GT570m en i5 tussen die 2 het beste compromis is. Specsgewijs. Ik heb nog niet de moeite genomen reviews door te lezen (wat eigenlijk vrij nutteloos is, er is simpelweg weinig keus).
Bedankt voor de informatie. Het wordt dus vrij zeker wel de GT780DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:04:
Klopt, de GT780DX heeft een steelseries keyboard, en dat merk je wel moet ik zeggen. Ik heb al een aantal MSI notebooks gehad en getest, maar de GT780DX die ik nu heb heeft nog een wat beter keyboard dan die anderen.
Zie ook productreview: MSI GT780DX-273NL review door TERW_DAN

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuw systeem. Dit post ik hier onder de gamingnotebooks, niet omdat ik een gamer ben maar wel omdat ik op zoek ben naar een krachtig en relatief future proof systeem. Ook een game af en toe mag wel eens, maar zoals ik alreeds opmerkte, ik ben geen hardcore gamer.

Ik ben nu in het bezit van een Dell XPS 16 laptop. Ik ben zeer blij van deze laptop (behalve de heating issues omdat ze de uitlaat totaal verkeerd geplaatst hadden bij de xps 16 :p). Daarnaast zit in deze laptop een 1920x1080 RGB Led scherm. Ik wil niet meer terug naar een slechter scherm. Mijn huidige XPS heeft een 2.8ghz dualcore en 4GB ram. Met de applicaties die ik soms moet draaien loop ik af en toe tegen de grens.

Mijn budget is rond de 1100-1500€. Mijn probleem is: ik zou de direct de xps 17 kopen, alleen stoort er mij 1 ding: de videokaart. Daarnaast hoef ik eigenlijk niet veel opslag te hebben. Ik ga na de aanschaf er een SSD instoppen en binnen hier en een jaar en x maanden kijk ik voor een NAS, zodat de meeste van mijn opslag daar gecentraliseerd en veilig staat. Ik veronderstel dat de garantie hiermee niet vervalt? (aangezien de xps 17 2 bays heeft voor harde schijven).

Ik zie 2 leuke configuraties, een XPS 17 en een Alienware 17x R3 (nog wat duurder, niet voor direct).

Pluspunten:
- Garantie: 3 jaar in-home. Kost wel € 204,50, iemand een beter idee?
- 3 jaar Accidental Damage-bescherming (67€ - 25% korting)
- Ik heb al 395k gelezen dat dit scherm goed is en mij niet zal teleurstellen

Minpunten:
- Grafische kaart

Configuratie XPS 17 n00x7m07:
- i7-2670QM
- 12GB RAM (3x 4GB)
- 3GB Nvidea GT 55M
- 750GB HDD
- 1jaar dekking + 3jaar next day in home + 3 jaar accidental damage
- 17.3" 1920x1080 3D scherm

Prijskaartje:
€ 2.340,19 - € 978.65 (10% zit er in) aan kortingsgedoe = € 1390.59

Extra kosten:
SSD, crucial M4 64gb (om OS en installatie progs): +- €100

Eventueel, ik weet niet hoe het zit met de garantie dan, kan ik de 12gb RAM weglaten (-170€) en dan zelf die aankopen. Alleen heb ik geen zin te klooien met de garantie als ik even voor 3jaar garantie besteld heb.

Systeem 2:
Alienware 17x R3 n00w7v04

1780€ - 180€ (10%) = 1600€
- 120hz scherm 1920x1080 (ik weet niet in hoever dit scherm beter of slechter is van de xps 17)
- gtx 580m (spelletje spelen anyone?)
- 4GB ram
- 500GB HDD
- 1 jaar garantie

Er zijn 3 zaken die mij storen bij de alienware:
- uiterlijk
- garantie 460€ -> 3j! 1 jaar lijkt mij weinig...
- RAM geheugen is standaard 4Gb

Extra aanschaffingen:
SSD -> +- 100€
RAM ?euro

Deze heeft wel een pikanter prijskaartje en het uiterlijk vind ik ook niet zo zo. Alleen de videokaart in de XPS 17 vind ik brak. Jammer dat ze daarvoor geen meerdere opties voorstellen.

Nu denk je waarom in godsnaam die garantie en die RAM?
1. Mijn XPS 16 heeft al eens een nieuw scherm gehad na het eerste jaar. Ik mocht heel blij zijn dat men de dag erna aan mijn deur stond met een nieuw scherm en direct opnieuw gemonteerd. Ik moet heel veel mijn laptop gebruiken (programmeren, projecten en andere zaken) en ik kan niet zomaar zonder mijn laptop.
2. Er werd mij altijd verteld: jongen met 4GB RAM heb je méér dan genoeg, tot ik eens begon met virtualisatie. Ik durf wel eens te multitasken en soms meerdere gevirtualiseerde OS'en te draaien om zaken bij te leren of uit te testen (vb. w7, w8, centOS, w2008 r2).

Heb je nog een betere configuratie? Doorsparen voor de alienware of resoluut gaan voor de XPS 17 en leven met de brakkere videokaart? Of moet ik écht wachten op nieuwigheden zoals de ivy's?

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm (3D) is hetzelfde op beide notebooks.
Ik denk overigens dat het bekende studio xps 16 scherm beter is. Het xps 15 scherm is wel gelijkwaardig, maar ik weet zeker dat je die niet wil vanwege de grafische kaart.

En ik vind dat je flink de fout in gaat met je samenstelling van de xps 17... Met de juiste acties heb je de basisversie van de xps 17 met 3D voor € 805 Extra garantie komt op € 926. Zelf 16GB (of 8 extra) bestellen, en je bent klaar. Dat doet niets met je garantie (sterker nog, ik heb de dvd drive vervangen en vertrouw erop dat dat niet uitmaakt).

Dat is de keuze eigenlijk, naast de alienware. Een paar posts terug kan je al lezen dat er praktisch niets tussen zit tenzij je bereid bent de CPU te downgraden, anders is de stap naar de M17x een absolute no-brainer. Hij is zo goed geprijsd.

En hanteer Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" voor het uitzoeken van prijzen van dell notebooks. De site is ruk qua overzichtelijkheid... De haalmeeruitjekaart actie geld tot en met morgen. (technisch gezien tot en met 31e. Maar het zal niet de eerste keer zijn dan de actie 8 uur in de ochtend afloopt....)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 19:06 ]

Verwijderd

Klopt. Alleen heeft die versie een i5, in plaats van i7 (als ik uw xlsx sheet volg). Daarbij is deze ook 50€ duurder voor dezelfde laptop (N00X7M03) in BE. Daarbij moet ik ook opmerken dat in BE de n00x7m07 geprijsd staat op € 1099 (korting: €679 ). In NL staat deze op €999 (korting: €729 ). Dit voor dezelfde laptop. Ook kan ik geen gebruiken maken van haalmeeruitjecard omdat ik van belgische afkomst ben.

-- edit ---
Ik zie juist de BE sheet staan. Ik had en volgde namelijk de NL sheet :).
-- einde edit ---

Voor de garantie...
Als ik kijk naar de goedkoopste config, dus de N00X7M03, is dit 3Yr Next Day Hardware Support voor € 150,90. In BE heb je voor deze config alleen 3 jaar Next Day In-Home Service met Premium Phone Support, voor € 204,50.

Het scherm in de XPS 16 is inderdaad een zeer mooi scherm.

dus in BE:
-----
Basisprijs basisconfiguratie n00x7m03: € 749.05
-----
+ FHD 3D scherm -> + € 340
+ 3 jaar Next Day In-Home Service met Premium Phone Support -> + € 204.50
-----
= € 1293.56 - € 129.36 (10%) = € 1164.21

Dit voor:
- i5-2430M
- 4GB RAM
- 3year in home
- FHD 3D scherm
- 1 GB NVIDIA® GeForce® GT 550M
- 500GB HDD
- 6cell

Die n00x7m07 config (basisprijs: €1099) (als ik de 12GB ram upgrade weglaat): € 1220.59 na upgrades
- i7-2670QM
- 6GB RAM
- 3GB Nvidea GT 555M
- 750GB HDD
- 1jaar dekking + 3jaar next day in home + 3 jaar accidental damage
- 17.3" 1920x1080 3D scherm
- 9cell

Verschil tss de twee configuraties: € 56.38 waarbij:
- betere cpu
- 3 jaar accidental erbij
- 2GB meer ram
- 250gb meer HDD
- betere grafische kaart
- 6cell <-> 9cell batterij

Ofwel ben ik totaal in de mist aan het gaan. Ik hoop het :p, hoe goedkoper hoe beter natuurlijk. Of raad je mij aan om nog even door te sparen voor de alienware?

Bedankt voor het advies!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zeg dan meteen dat je een in belgie woont. Dell hanteert nogal verschillende prijzen per land. <€1000 is mogelijk met de config die jij wil, in belgie is dat, snel berekend, € 1,202. (n00x7m07 + 3 jaar garantie + 10% kortingsbon).

Staat overigens nergens op dat je betaalt voor een uitbreiding van 1 naar 3 jaar garantie. In belgie is 2 jaar garantie, in tegenstelling tot nederland, wettelijk verplicht...

En accidental damage kost crimineel weinig in Belgie :X In nederland is het €60 voor.. 1 jaar.

Als het kan, bestel in nederland en laat afleveren bij een kennis. De garantie is toch internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 15:05
Hey Tweakers,

na lang lezen heb ik maar besloten om een account aan te maken. Ik ben een groentje wat betreft notebooks uitzoeken en heb al uren zoeken er op zitten. Echter nu kan ik door de bomen het bos niet meer zien.

Ik ben op zoek naar een gaming laptop die mijn oude desktop kan vervangen. Ik heb binnenkort stages in het buitenland en dan is het nodig om een laptop te hebben, maar ik heb geen zin in 2 systemen, dus ik koop liever 1 waar ik op kan gamen en werken.

Mijn "eisen" zijn:
- Het meeste bang voor mijn buck. Ik hoef niet een high end systeem, ik wil gewoon een goede koop doen.
- De laptop moet wat jaren mee kunnen gaan. Ik heb 6 (!) jaar met mijn desktop gedaan en zelfs SW;TOR loopt er nog op, al is alles wel op laag.

Dingen die niet belangrijk voor mij zijn:
- Batterij duur en gewicht. Ik ben van plan om het ding op mijn bureau te zetten en naar mijn stage te nemen, waar ik toch op een kantoor zit. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een draagbare desktop.
- Scherm. Het liefst klein, want ik ga het aansluiten op mijn 42" tv, zodat ik lekker vanaf de bank kan gamen.
- Muis en toetsenbord. Die heb ik al aangeschaft.
- Geluid. Ik heb een mooie geluidsset aan mijn tv gekoppeld, dus boxen maken wat mij betreft niet uit. Anders doe ik wel een headset op.

Misschien dat dit een beetje een rare situatie is, maar ik kan dus niets vinden waar ik helemaal zeker van ben om aan te schaffen. De NBBG heeft al een laptop er uit laten komen, maar in alle reacties stonden weer alternatieven. En dus ben ik het spoor bijster.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hier mee!

[ Voor 4% gewijzigd door NathanJ op 01-01-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja. Er zijn een aantel keuzes welke je vast al eens hebt gezien.

Goedkoopste optie: xps 17. €900 op dit moment met GT555m. Zou ik persoonlijk niet nemen met jouw eisen trouwens. De echte gamer wil als het kan wat meer grafische kracht.
Edit: iets minder cryptische beschrijving: €900 voor de standaardvariant met 3D scherm, na een kortingsbon.
Dan kom je uit bij pricewatch: MSI GT683DX-470NL. Veel grafische kracht voor een erg lage prijs. De 17" variant is iets duurder. pricewatch: MSI GT780DX-268NL

Nog iets hoger zijn er nog 2 opties. De eerste is de M17x met GTX580m en 3D scherm voor ~€1650. en de BTO 15CL.. met HD6990m. Presteert praktisch hetzelfde.
Ik vind ze eigenlijk allebei iets minder op dit moment. De M17x omdat hij €150 duurder is dan een maand terug, en omdat je tegenwoordig de MSI hebt voor een belachelijk lage prijs. En de BTO ben ik nooit een fan van geweest. Dat is gewoon een apparaat met 0 features. Prestaties zijn goed, en het scherm ook. Maar de speakers worden vaak kut genoemd en over de audio output heb ik ook slechte dingen gehoord. De M17x is veel luxer, maar dat hij een inch groter is is wel jammer. Deze alleen nemen als je perse een kleine notebook wil met de beste grafische kaart.

Dat is het wel ongeveer. De rest van de modellen vallen mij prijs/kwaliteit erg tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanJ
Bedankt voor je reply zo snel! In hoeverre verschillen de MSI GT683DX-470NL en de GT683DXR-471NL van elkaar? Want de laatste is neem ik aan niet voor niets de best buy geworden.

En een groter scherm is geen probleem hoor, het gaat mij om wat er in zit (zo dat klinkt bijna als een veel gezegde vrouwelijke uitspraak...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen de processor verschilt, en de hoeveelheid HDD space. Maar we waren toch nog honderden euro's binnen het budget dus namen gewoon de duurste.
Volgens de pricewatch kunnen er ook 2 HDD's in. Het is dan erg aantrekkelijk om er een pricewatch: Intel 320 120GB of iets dergelijks naast te zetten.

Voor games maakt het overigens weinig uit of er een i5 of i7 in zit. Ben je echter nog van plan om wat zwaardere berekeningen uit te voeren, dan bied een i7 wel meerwaarde. Maar dan betaal je €300 meer... Zoveel kost die processor los niet eens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanJ
Hartstikke bedankt voor je hulp Darkstone! Ik ben niet echt van plan om quantum berekeningen uit te voeren, dus een zwaardere processor is dan niet nodig. En misschien ben ik ouderwets, maar ik heb niet zo veel opslag geheugen nodig. Als ik muziek of films niet meer gebruik, dan gaat het gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:11:
Alleen de processor verschilt, en de hoeveelheid HDD space. Maar we waren toch nog honderden euro's binnen het budget dus namen gewoon de duurste.
Volgens de pricewatch kunnen er ook 2 HDD's in. Het is dan erg aantrekkelijk om er een pricewatch: Intel 320 120GB of iets dergelijks naast te zetten.

Voor games maakt het overigens weinig uit of er een i5 of i7 in zit. Ben je echter nog van plan om wat zwaardere berekeningen uit te voeren, dan bied een i7 wel meerwaarde. Maar dan betaal je €300 meer... Zoveel kost die processor los niet eens :X
Met een quad core ben je wel wat toekomstbestendiger en dat hoeft niet eens meer te kosten.
Mooi alternatief zou de 15M39 kunnen zijn, opgetrokken uit een MSI barebone.
Met 2670QM en GTX570m en ook daar standaard plaats voor 2 HDD's/SSD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken. €1265 bij notebooktotaal met vrijwel identieke specs als pricewatch: MSI GT683DXR-617NL, die zou ik dan eerder aanraden als je van plan bent voor dit segment te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-08 13:02
Hee,

Ik heb twee laptops in het oog.

Valt niet helemaal binnen dit budget maar dienen wel gebruikt te worden voor gamen.

Ik heb de volgende gevonden.

pricewatch: Asus X53SC-SX037V
en
pricewatch: MSI CX640DX-478NL

De vraag waar ik zelf echt niet uitkom is

Intel Core i5 2410M samen met GeForce GT520M

of

Intel Core i3 2330M samen met GeForce GT540M

Wat is in dit geval nuttiger. De videokaart of de processor?

Hopelijk kunnen jullie mij info geven over deze keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
snoos schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:25:
Hee,

Valt niet helemaal binnen dit budget maar dienen wel gebruikt te worden voor gamen.

en

of

Dt ligt aan je gebruik, wat wil je ermee doen.
De 540m is behoorlijk veel rapper als de HD3000 in de CPU's.
Je mist de turbo functie in de 2330m maar krijgt er een veel snellere GPU voor terug.
Als je iets van gaming wilt gaan doen is het zonder twijfel de 540m variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Double-X-L schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:31:
[...]

Dat kan, maar waarom zou je dan 135,- meer betalen voor exact dezelfde barbone?
Bij de MSI zitten dan wel 2 HDD's in RAID maar dat lijkt me niet echt gewenst.
500GB RAID HDD config begrijp ik niet helemaal in een notebook.
SSD en daarnaast een HDD is de meest logische setup momenteel zodoende lijkt me single 640GB en daarbij een SSD veel prettiger.

- Intel 130 Wifi/BT i.p.v. Realtek of atheros

De 15M39 heeft de kerstverlichting niet evenals de rode accenten die ik persoonlijk niet echt mooi vind.
Zie http://www.laptopnaarwens.nl/15/Cuda/ voor wat extra pics.
Met die zin bedoelde ik dat je beter voor de BTO kunt gaan. Of is dat niet duidelijk? Het verschil in wifi kaart en hdd vind ik met een dergelijk prijsverschil niet echt belangrijk.
snoos schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:25:
Hee,

en

of

De GPU natuurlijk. Maar ik vind de budget MSI'tjes erg... budget. Als het kan, ga dan voor pricewatch: Asus K53SV-SX152V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:36:
[...]

Met die zin bedoelde ik dat je beter voor de BTO kunt gaan. Of is dat niet duidelijk? Het verschil in wifi kaart en hdd vind ik met een dergelijk prijsverschil niet echt belangrijk.

[...]
De GPU natuurlijk. Maar ik vind de budget MSI'tjes erg... budget. Als het kan, ga dan voor pricewatch: Asus K53SV-SX152V
Las die zin inderdaad andersom ;)

Mocht je nog iets meer ruimte in je budget kunnen maken dan is een 555m variant aan te raden.
VGA gezien een behoorlijk stap vooruit en voor een prima prijs te krijgen in de Dell XPS 17 en voor 15" formaat in de 15P35 zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanJ
Dus Darkstone en Double-X-L, jullie raden de http://www.laptopnaarwens.nl/15/Cuda/ aan? Dat is die van BTO toch?

En is het nou zo dat je met de GTX570 ook 3d kan gamen? Heb je daar een speciaal scherm voor nodig, een bril of hoe zit dat? Misschien stom om dit later pas te vragen, maar op de site van Nvidia word ik niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.notebooktotaal.nl/ is goedkoper. En ik zou niet bestellen bij een shop waar zelfs ik nog nooit van heb gehoord. Ooit gehoord van frieslandcomputers en XXODD? Dat waren tot een jaar geleden respectabele clevo dealers. Maar nu zijn die failliet. Dat lijkt mij een goede reden om bij een 'grotere' dealer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
NathanJ schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:36:
Dus Darkstone en Double-X-L, jullie raden de http://www.laptopnaarwens.nl/15/Cuda/ aan? Dat is die van BTO toch?

En is het nou zo dat je met de GTX570 ook 3d kan gamen? Heb je daar een speciaal scherm voor nodig, een bril of hoe zit dat? Misschien stom om dit later pas te vragen, maar op de site van Nvidia word ik niet veel wijzer.
Om 3D te kunnen gamen heb je inderdaad een 120Hz scherm nodig en een bril.
Mocht je daar specifiek naar op zoek zijn dan zijn moet het een M17x gaan worden, maar die is wel behoorlijk wat duurder als een GT555m model.
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:41:
http://www.notebooktotaal.nl/ is goedkoper. En ik zou niet bestellen bij een shop waar zelfs ik nog nooit van heb gehoord. Ooit gehoord van frieslandcomputers en XXODD? Dat waren tot een jaar geleden respectabele clevo dealers. Maar nu zijn die failliet. Dat lijkt mij een goede reden om bij een 'grotere' dealer te bestellen.
Dat kan, maar iedereen moet ergens beginnen.

[ Voor 42% gewijzigd door Double-X-L op 04-01-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Double-X-L schreef op maandag 02 januari 2012 @ 01:19:
[...]

Om 3D te kunnen gamen heb je inderdaad een 120Hz scherm nodig en een bril.
Mocht je daar specifiek naar op zoek zijn dan zijn moet het een M17x gaan worden, maar die is wel behoorlijk wat duurder als een GT555m model.
Of de xps 17. Maar ik zet persoonlijk grote vraagtekens bij de combinatie 'gamen', 'GT555m' en '3D'. Het 3D is meer leuk voor de films in combinatie met zo'n grafische kaart vind ik. Los van het feit dat het een erg goed scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 01:32:
[...]

Of de xps 17. Maar ik zet persoonlijk grote vraagtekens bij de combinatie 'gamen', 'GT555m' en '3D'. Het 3D is meer leuk voor de films in combinatie met zo'n grafische kaart vind ik. Los van het feit dat het een erg goed scherm is.
Inderdaad de reden waarom ik de XPS niet noemde.
3D gamen is op zijn minst een 570m en dan nog gaat die moeite krijgen.
Het halveert letterlijk je performance dus tel maar uit wat je nog over gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanJ
Ik wist niet dat 3d gamen zo'n enorme taak voor een kaart is. Ik dacht als ik toch de mogelijkheid heb om het te doen, dan kan ik er altijd naar kijken. Allebei hartstikke bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3D houd in dat er beelden voor het linker en rechteroog gerenderd moeten worden. Dit betekent effectief dat de framerate door de helft gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 21:48
Hello,

Ik ben nog wat aan het twijfelen tussen een desktopsysteem op basis van een i5 2500 en nVidia GTX 560Ti enerzijds (+/- 1200€) of anderzijds een gaming portable. Niet da tik nog veel tijd in gaming speel, maar ik heb het afgelopen jaar toch nog CoD MW II, GTA IV en Mafia II gespeeld. Uit mijn ervaring blijkt dat ik een desktop gewoonlijk 1x een upgrade in z'n lifetime (meestal GPU, soms ook RAM of disks). Met een gamelaptop wordt dit minder evident. Voordeel van een "Portable" is dat ik mij in huis kan verplaatsen (bvb foot's sorteren&bewerken in de living).

Wat kom zoal in aanmerking (ik woon in Belgie):

GT683DXR-618BE (1499€)
* i7 2670QM
* 8GB RAM
* nVidia GTX 570M
* 2x 500GB HDD
* DVD Writer
* FullHD (1620*1080 scherm)
-> Wordt later (wanneer er terug wat budget is) geupgraded naar 128GB SSD + 500 GB HDD (ipv 2x 500GB HDD) + 16GB RAM (ipv 8GB)
-> Nadelen:
2x 500GB HDD, terwijl ik maar 1x nodig heb (en ik betaal ntlk wel voor 2x)
Slechts GTX570m (Futureproof??)

Alienware MX17r3 (1784€)
* i7 2670QM
* 4 GB RAM
* nVidia GTX 580M
* 1x 500GB HDD
* DVD Writer
-> Wordt later (wanneer er terug wat budget is) geupgraded naar 128GB SSD & 16GB RAM (ipv 4GB)
-> Nadelen:
Lijkt mij duidelijk: $$$$$$
Geen kortingsbonnen voor BE :(

BTO X-Book 17CL37 (1588€)
* i7 2670QM
* 8 GB RAM
* AMD Radeon 6990m
* 1x 500GB HDD
* BluRay-Writer
-> Wordt later (wanneer er terug wat budget is) geupgraded naar 128GB SSD & 16GB RAM (ipv 8GB)
-> Nadelen:
Onbekend met het merk: op papier ziet het er allemaal wel goed uit, maar wat is de kwaliteit van het geheel?
Welke chipset? Op de HM67 is Intel Smart Response mogelijk, wat mij niet oninteressant lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xjs678qr schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:51:
Hello,

Ik ben nog wat aan het twijfelen tussen een desktopsysteem op basis van een i5 2500 en nVidia GTX 560Ti enerzijds (+/- 1200€) of anderzijds een gaming portable.
Inclusief een sloot randapparatuur hoop ik? Ik ben niet erg thuis in desktops, maar volgens mij krijg je dat voor de helft van het geld nog voor elkaar.
Wat kom zoal in aanmerking (ik woon in Belgie):

GT683DXR-618BE (1499€)
* i7 2670QM
* 8GB RAM
* nVidia GTX 570M
* 2x 500GB HDD
* DVD Writer
-> Wordt later (wanneer er terug wat budget is) geupgraded naar 128GB SSD + 500 GB HDD (ipv 2x 500GB HDD) + 16GB RAM (ipv 8GB)
-> Nadelen:
2x 500GB HDD, terwijl ik maar 1x nodig heb (en ik betaal ntlk wel voor 2x)
Slechts GTX570m (Futureproof??)

Alienware MX17r3 (1784€)
* i7 2670QM
* 4 GB RAM
* nVidia GTX 580M
* 1x 500GB HDD
* DVD Writer
-> Wordt later (wanneer er terug wat budget is) geupgraded naar 128GB SSD & 16GB RAM (ipv 4GB)
-> Nadelen:
Lijkt mij duidelijk: $$$$$$
Geen kortingsbonnen voor BE :(

BTO X-Book 17CL37 (1588€)
* i7 2670QM
* 8 GB RAM
* AMD Radeon 6990m
* 1x 500GB HDD
* BluRay-Writer
-> Wordt later (wanneer er terug wat budget is) geupgraded naar 128GB SSD & 16GB RAM (ipv 8GB)
-> Nadelen:
Onbekend met het merk: op papier ziet het er allemaal wel goed uit, maar wat is de kwaliteit van het geheel?
En, tjsa ik vind ze allebei niet slecht. Je moet wel oppassen voor de BTO's: het matt scherm watt die gebruiken is slecht. Zie de bekende bronnen:
Westpoint in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
http://forum.notebookrevi...rience-8.html#post7479087

De vraag is dan of je €250 over hebt voor de alienware en alhoewel ik vind dat de prijs van de msi iets te hoog is als je dat vergelijkt met de nederlandse variant is het zeker geen slechte laptop Alleen 15 inch in plaats van 17 (wat imo een voordeel is)
Welke chipset? Op de HM67 is Intel Smart Response mogelijk, wat mij niet oninteressant lijkt...
Goed punt. Dat wist ik nog niet. Ik gebruik nu HDD+SSD in mijn laptop en moet zeggen dat dat niet tegenvalt. Maar de mogelijkheid tot SRT is altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:59:
[...]
Inclusief een sloot randapparatuur hoop ik? Ik ben niet erg thuis in desktops, maar volgens mij krijg je dat voor de helft van het geld nog voor elkaar.

[...]
En, tjsa ik vind ze allebei niet slecht. Je moet wel oppassen voor de BTO's: het matt scherm watt die gebruiken is slecht. Zie de bekende bronnen:
Westpoint in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
http://forum.notebookrevi...rience-8.html#post7479087

De vraag is dan of je €250 over hebt voor de alienware en alhoewel ik vind dat de prijs van de msi iets te hoog is als je dat vergelijkt met de nederlandse variant is het zeker geen slechte laptop Alleen 15 inch in plaats van 17 (wat imo een voordeel is)

[...]

Goed punt. Dat wist ik nog niet. Ik gebruik nu HDD+SSD in mijn laptop en moet zeggen dat dat niet tegenvalt. Maar de mogelijkheid tot SRT is altijd leuk.
Als je een desktop kunt plaatsen en de mobiliteit niet nodig hebt is dat altijd aan te raden.
Je krijgt immers veel meer performance voor hetzelfde geld.

De 17CL37 gebruikt met het matte scherm dezelfde als de GT780DX een Chimei 173HGE als ik het goed heb.
Ik vindt hem in de MSI in ieder geval prima presteren.
De gebruikte chipset in de BTO is in ieder geval de HM67.

Je overweegt trouwens een MSI 15" en de andere 2 als 17", ben je daar nog niet over uit?
In geval van de 17" is de MSI GT780 dus ook nog aan te raden, met QM CPU wel weer iets duurder.

De alienware is goedkoper in NL te bestellen dus mocht je die willen dan moet je even in het AW topic kijken.
Darkstone kan je daar ook meer over vertellen.

edit: een AW met 6990m lijkt me ook minder duur dan zoals je hem nu met 580m hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 21:48
Zo enorm veel randapparatuur heb je niet voor 1200€ dekstop, maar wel een performant systeem (denk ik :))
- Casing (50€), voeding (90€), 16GB 1300MHz RAM (CL7) (90€), Z68 MoBo (125€), i5 2500 (190€), nVidia GTX560 Ti (225€), 2TB HDD (130€), 128GB SSD (200€), BD-R (80€) maakt 1180€...

Uiteindelijk betaal je al snel 500€ meer voor minder performantie, maar het feit dat ik gewoon in de keuken of de woonkamer kan gaan zitten als ik wil, heeft misschien ook wel een meerwaarde :)

15" of 17" maakt mij weinig uit, de laptop gaat toch amper het huis uit komen: het gaat'm meer om "mobile inside", zolang het maar een 1920x1080 resolutie is en er 2x 2.5" bays zijn (future upgrades). 17" is misschien wel makkelijker te koelen en daarom te verkiezen?

De Alienware is in Nederland te krijgen voor 1600€ (als je wat moeite doet), dat zou de keuze eenvoudiger gemaakt hebben...

Misschien moet ik toch maar een QWERTY keyboard overwegen en de Nederlandse markt eens bekijken :)

Bedankt trouwens over de info van het matte scherm. M'n vriendin heeft een Vaio met glossy scherm, en dat stoort mij absoluut niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door xjs678qr op 03-01-2012 16:36 . Reden: scherm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
xjs678qr schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:35:
Zo enorm veel randapparatuur heb je niet voor 1200€ dekstop, maar wel een performant systeem (denk ik :))
- Casing (50€), voeding (90€), 16GB 1300MHz RAM (CL7) (90€), Z68 MoBo (125€), i5 2500 (190€), nVidia GTX560 Ti (225€), 2TB HDD (130€), 128GB SSD (200€), BD-R (80€) maakt 1180€...

Uiteindelijk betaal je al snel 500€ meer voor minder performantie, maar het feit dat ik gewoon in de keuken of de woonkamer kan gaan zitten als ik wil, heeft misschien ook wel een meerwaarde :)

15" of 17" maakt mij weinig uit, de laptop gaat toch amper het huis uit komen: het gaat'm meer om "mobile inside", zolang het maar een 1920x1080 resolutie is en er 2x 2.5" bays zijn (future upgrades). 17" is misschien wel makkelijker te koelen en daarom te verkiezen?

De Alienware is in Nederland te krijgen voor 1600€ (als je wat moeite doet), dat zou de keuze eenvoudiger gemaakt hebben...

Misschien moet ik toch maar een QWERTY keyboard overwegen en de Nederlandse markt eens bekijken :)

Bedankt trouwens over de info van het matte scherm. M'n vriendin heeft een Vaio met glossy scherm, en dat stoort mij absoluut niet :)
Dan zou je als gunstig alternatief de eerder genoemde 15M39 kunnen overwegen.
2 HDD slots, 2670QM, 8GB met 2 vrije sloten, FullHD en 1,5GB GTX570m.
De 570m is ook vooral prijstechnisch een goede performance kaart.

Een glosy scherm gaat pas storen als je lichtinval van achteren komt.
Stel dat je in de keuken met je rug naar een verlichtte huiskamer zit, dan gaat het storend kunnen zijn.
Persoonlijk geef ik, om irritaties te voorkomen, sinds kort de voorkeur aan mat.
Ondanks het feit dat ik een glossy scherm natuurlijker vind aangezien daar natuurlijk geen extra laag voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de MEDION ERAZER X6817 laptop een beetje redelijk om op te gamen? Enige wat me niet echt aanstaat is het scherm en de harde schijf. Wat denken jullie?

Ik wil graag BF3 en Skyrim-klasse spelen.

pricewatch: Medion Erazer X6817

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 00:30:
Is de MEDION ERAZER X6817 laptop een beetje redelijk om op te gamen? Enige wat me niet echt aanstaat is het scherm en de harde schijf. Wat denken jullie?

Ik wil graag BF3 en Skyrim-klasse spelen.

pricewatch: Medion Erazer X6817
Een 15" scherm met 1366x768 resolutie in die Medion en een GTX560.
Door de lage resolutie kan het wel maar is het echt geen aanrader.

Voor 80 erbij heb je een MSI 683 met 2410m, 6GB,1080p en GTX570m

Nog 70,- erbij en je hebt een 15M39 met 2670QM, 8GB, 1080p en GTX570m.

De Medion is daarmee absoluut geen aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En voor €1000 minder heb je een xps 17 met een GT555m en veel meer features.
De GTX560m zit een beetje op een dood prijspunt vind ik. Een half jaar terug kon het nog wel, nu zijn er ruim voldoende alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:52:
En voor €1000 minder heb je een xps 17 met een GT555m en veel meer features.
De GTX560m zit een beetje op een dood prijspunt vind ik. Een half jaar terug kon het nog wel, nu zijn er ruim voldoende alternatieven.
Met 1000,- minder komt ie op 0 uit toch? ;)
Ik weet niet wat een 555m doet op 1080p met Skyrim en BF3 maar is dat niet net iets tekort?
De 560 is ook door mij dood verklaard sinds de verkrijgbaarheid van de 570m.
Het is de stap tussen de 555m en de extreme 6990m / 580m, waarbij de 580 prijstechnisch de mindere is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh sorry, €100 minder. Je levert wat in qua prestaties, maar als jij een laptop weet met een vergelijkbare kwaliteit als de xps 17 maar dan met GTX560m.. Dan kom je al snel uit bij de G74, en die is heel erg duur.

Je hebt ook http://tweakers.net/price...iiZ8j3u7U9Na3LqigUdMuyfAA, maar of dat scherm goed is vraag ik mij erg af.. En dan betaal je dus €300 meer dan de xps, dan kan je beter een msi nemen met GTX570m.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik ben op zoek naar een gamelaptop, budget is maximaal €1400,-

Mijn eisen:
- SSD
- HDMI uitgang
- Full HD resolutie
en het liefst 17'' (heb nu een XPS M1330 en ik wil veel meer scherm om mee te werken)

Wat ga ik ermee doen:
- af en toe een game (Skyrim bijv. hoeft niet op max settings in full hd wat mij betreft)
- scripts runnen (zit in IT)
- HD films kijken via tv

Het kan dus zomaar voorkomen dat ik een script run terwijl ik een HD film wil kijken. Of op de achtergrond tijdens een game.. Is een dual core dan genoeg? In principe schrijf ik scripts die maar 1 kern gebruiken. :)

Als ik ergens op moet inleveren doe ik dat liever aan grafische kracht zodat een SSD nog binnen het budget kan vallen. Ik heb een beetje rondgekeken op www.notebookcheck.net bij de gpu benchmarks, maar ik lees en hoor dat een GT555M (of equivalent) echt niet zoveel voorstelt, zeker niet met het oog op de toekomst.. Dus dat zou dan minimaal een GTX560M moeten worden, wat misschien net binnen dit budget kan.. :9 Ik heb bijvoorbeeld deze op het oog:

Medion Erazer X7813 (€1299,-)

waar dus al een SSD inzit, welk type kan ik trouwens niet vinden ?! Als SSD prefereer ik toch wel een betrouwbare (langzamere) (Intel/Crucial/Samsung) boven een onbetrouwbare (OCZ). O+

Ik zie maar weinig laptops met een ingebouwde SSD, dus ik dacht bijv. ook aan deze:

MSI GT780DX 268NL (€1199,-)

En dan de SSD erbij bestellen ~€150, zit ik ook nog binnen het budget. Maar daar zit 'maar' een dual core in. (blu-ray speler maakt me niet uit)

Ik heb ook gekeken bij BTO, maar lees hier overal dat de behuizing/scherm etc. niet van hoge kwaliteit is, en uiteindelijk gaat het er toch ook om wat je voor je hebt staan en draait het niet alleen maar om performance. Ik vind een degelijk toetsenbord zoals bij de MSI wel een pluspunt. Maar zijn er nog alternatieven? Bij Dell met een XPS17 kom je volgens mij ook niet verder dan een GT555M? Ik zie ook maar weinig Radeon kaarten in laptops. Ik heb dus wel wat dilemma's:

- Quad of dual core?
- welke videokaart?
- of misschien toch voor een maatje kleiner gaan 15.6'' / geen full HD scherm?

edit: ik boycot Acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een full-hd scherm is imo een must. Niet op besparen. De grootste reden dat je in elke oneven post van mij de modellen xps 15 en 17 langs ziet komen is omdat dat de goedkoopste modellen zijn met een erg goed scherm. Als het niet mogelijk is om binnen het budget een goed scherm te krijgen, dan raad ik altijd aan een performancesegment omlaag te gaan.

En ik ben inderdaad niet dol op BTO. Maar de 15C39 is gewoon een 1:1 kopie van de msi, inclisief steelseries toetsenbord maar met een andere sticker en kleurschema zonder rode acenten. (scherm, weet ik niet zeker). Dat is dus geen goede reden om die links te laten liggen. Het is al weer enige tijd geleden dat ik dit heb gezegd: maar er is nu eigenlijk weer een BTO laptop welke ik iemand zou aanraden in dit segment.

En niet die medion nemen. Scherm is mij onbekend (maar ik dacht een goede, sinds recent) maar de GTX570m is gewoon een pak sneller dan de GTX560m, de MSI varianten zijn gewoon zo goed geprijsd dat de GTX560m een beetje in een gat is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:27:
Een full-hd scherm is imo een must. Niet op besparen. De grootste reden dat je in elke oneven post van mij de modellen xps 15 en 17 langs ziet komen is omdat dat de goedkoopste modellen zijn met een erg goed scherm. Als het niet mogelijk is om binnen het budget een goed scherm te krijgen, dan raad ik altijd aan een performancesegment omlaag te gaan.

En ik ben inderdaad niet dol op BTO. Maar de 15C39 is gewoon een 1:1 kopie van de msi, inclisief steelseries toetsenbord maar met een andere sticker en kleurschema zonder rode acenten. (scherm, weet ik niet zeker). Dat is dus geen goede reden om die links te laten liggen. Het is al weer enige tijd geleden dat ik dit heb gezegd: maar er is nu eigenlijk weer een BTO laptop welke ik iemand zou aanraden in dit segment.
Zoals inderdaad gesteld wordt is een 1366 scherm in dit formaat sowieso 2 stappen achteruit, het enige wat ik ervan kan zeggen is dat de performance van de 560 daarmee minder tegen zou vallen. Maar dat is natuurlijk een schijnwerkelijkheid.

Het keyboard is inderdaad vrijwel gelijk (al dan niet steelseries) alleen niet backlit en dan is de touchstrook minder bedeeld en zijn de speakercovers anders. other then that is het volgens mij een 1 op 1 tje.

Het is btw 15M39, de M staat voor MSI, zoals C voor Clevo en P voor Pegatron staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Maar is een dual core wel genoeg voor hoe ik de laptop ga gebruiken?

Ik las bij de benchmarks dat de 570M maar zo'n 15% sneller was dan de 560M, dat vind ik niet zo veel? Of scheelt het wel enorm? Dat is de reden waarom ik twijfel tussen Quadcore-560M of Dualcore-570M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Een GTX570 is een "flink" snellere kaart dan de GTX560, de kleine meerprijs rechtvaardigd de 20-25% hogere snelheid zeker. ( 3D Mark Vantage = +23% )

Als je twijfeld aan een behuizing of de algemene kwaliteit kun je altijd eens gaan kijken naar het model van je keuze. Iedereen ervaart dit anders namelijk.

Quad Core vs Duo Core is een keuze. Waar voorheen specifieke software als videobewerking, audiobewerking en rendering met name goed draaide op een Duo Core is het tij aan het keren. Bij BTO gaat 80-90% voor een Quad Core ondanks het feit we voor de prijs van een Quad altijd een snelle Duo ernaast kunnen zetten.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik interesse heb in de 15m39, zou ik wel willen weten wat hier de mindere punten en/of alternatieven van zijn?

Mijn samenstelling ziet er tot nu toe zo uit:

BTO X-BOOK 15M39 laptop. Met nVidia GTX 570m en Core i7
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Geheugenslot (4) Leeg geheugenslot
- Harddisk 120Gb Intel SATA-2 320 serie SSD
- Harddisk (2e) Geen 2e harddisk -- Kies hieronder
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
- Raid Geen
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Wireless-N 130 150Mbit
1235,66

Hier heb ik ook wat vragen over:

1.Wat moet ik eigenlijk bij Raid kiezen?
2.Is deze windows versie geen OEM, maar een volledige versie?

3.Is de GPU op termijn te vervangen?
4.Is het uitbreiden van het ram geheugen en het plaatsen van een HDD makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:06:
[...]

Aangezien ik interesse heb in de 15m39, zou ik wel willen weten wat hier de mindere punten en/of alternatieven van zijn?

Mijn samenstelling ziet er tot nu toe zo uit:

BTO X-BOOK 15M39 laptop. Met nVidia GTX 570m en Core i7
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Geheugenslot (4) Leeg geheugenslot
- Harddisk 120Gb Intel SATA-2 320 serie SSD
- Harddisk (2e) Geen 2e harddisk -- Kies hieronder
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
- Raid Geen
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Wireless-N 130 150Mbit
1235,66
1.Wat moet ik eigenlijk bij Raid kiezen?
Niets aangezien er een enkele SSD staat in bovenstaande configuratie.
Indien er 2 HDD/SSD's in zitten kun je dus aangeven om het alvast in RAID1 of 0 te laten zetten.
Aangezien er een voor-geinstalleerde W7 op staat is dat handig en noodzaak

2.Is deze windows versie geen OEM, maar een volledige versie?
De W7 variant is een volledige versie maar in OEM vorm bedoeld voor dat specifieke systeem.
Dat wil zeggen zonder MS support waar je een veel duurdere retail voor moet hebben.
In functies en gebruik is er dus helemaal geen verschil, alleen de MS helpdesk ondersteuning is er niet.
Nu ken ik weinig mensen die daar ooit gebruik van hebben gemaakt.

Ja dat is mogelijk maar met MXM laptop kaarten is dat bijzonder prijzig.
Er is naast een nieuwe MXM kaart ook een passend koelblok nodig wat dus van de fabrikant moet komen.
In theorie kan het dus wel (losse MXM kaart) maar in de praktijk gebeurt het extreem weinig.
Reken voor een MXM kaart van kaliber 570m maar met minimaal 300,-

4.Is het uitbreiden van het ram geheugen en het plaatsen van een HDD makkelijk?
Dat is zeer eenvoudig d.m.v. weghalen achterzijde met x aantal schroefjes.
Vervolgens de HDD/SSD erin schuiven en weer dicht te schroeven.
Men moet wel even rekening houden als je een open laptop verplaatst.
Aangezien 1 van de schroefjes tevens de DVD drive locked zou deze eruit kunnen vallen.
Ram is afhankelijk van plaatsing, dit kan onder het keyboard zijn of onder dezelfde achterplaat.

Alternatieven in 15" met 570m zijn er alleen van MSI zelf.
http://tweakers.net/price...eQC1ihaeU2XtptMdUqBWPO-QM

De BTO 15CL37 is nog een 15" model waar de nog sterkere HD6990m in zit.
In 17" formaat komen er meer opties vrij waaronder de 17M39, Alienware M17x, BTO 17CL37.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan kom je meteen €300 hoger. Zeker met die SSD erbij.

Ik denk dat dit de beste optie is in dit segment. Dit, of de variant met een i5. In gamen niet merkbaar, maar in andere dingen misschien wel. Als je geen zin hebt om richting de €1700 uit te geven (inclusief SSD) dan zie ik geen reden om hem niet te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:13:
[...]

Ja dat is mogelijk maar met MXM laptop kaarten is dat bijzonder prijzig.
Er is naast een nieuwe MXM kaart ook een passend koelblok nodig wat dus van de fabrikant moet komen.
In theorie kan het dus wel (losse MXM kaart) maar in de praktijk gebeurt het extreem weinig.
Reken voor een MXM kaart van kaliber 570m maar met minimaal 300,-
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:33:
En dan kom je meteen €300 hoger. Zeker met die SSD erbij.

Ik denk dat dit de beste optie is in dit segment. Dit, of de variant met een i5. In gamen niet merkbaar, maar in andere dingen misschien wel. Als je geen zin hebt om richting de €1700 uit te geven (inclusief SSD) dan zie ik geen reden om hem niet te nemen.
Het prijsverschil met de CL37 modellen bedraagt inderdaad rond de 300€. Ik denk dan ook dat ik me dat geld nu bespaar. Tegen de tijd dat ik een upgrade nodig heb, zullen er wel heel wat nieuwe kaarten beschikbaar zijn.

Zijn er nog dingen die jullie anders zouden configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:54:
[...]

[...]

Het prijsverschil met de CL37 modellen bedraagt inderdaad rond de 300€. Ik denk dan ook dat ik me dat geld nu bespaar. Tegen de tijd dat ik een upgrade nodig heb, zullen er wel heel wat nieuwe kaarten beschikbaar zijn.

Zijn er nog dingen die jullie anders zouden configureren?
Wellicht een SATA3 SSD afhankelijk of dat voor jou nog winst gaat brengen.
Veelal alleen merkbaar in schrijven van grote bestanden en hoge IOPS situaties.

Verder is het wellicht handig of uw dealer er tegen minderprijs 1333 geheugen in kan/wil zetten.
1600Mhz wordt niet ondersteund door de CPU, pas vanaf de 27xxQM is dat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou mijn windows goedkoper halen uit de pricewatch (pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)) en het standaard RAM nemen. Koelpasta vind ik zelf onnodig.
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:54:
Ik had het niet over de CL37, maar over de M17x. Die kost (zonder SSD) €1650 met 3D en GTX580m. Dat maakt het BTO aanbod in dit segment vrij overbodig, als je bereid bent er zelf een SSD en RAM in te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:08:
Ik zou mijn windows goedkoper halen uit de pricewatch (pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)) en het standaard RAM nemen. Koelpasta vind ik zelf onnodig.
De 15M39 komt std met 1600Mhz RAM, er is geen 1333 te selecteren.
Je zou de dealer of de vraag rechtstreeks bij BTO moeten neerleggen indien je met 1333 wilt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben ook op zoek naar een game notebook, gebruik het vooral voor school, HD films en series kijken en zo nu en dan gamen.

Het moet sowieso Full HD zijn, HDD maakt niet zoveel uit, ik heb nog een 2 TB portable HDD.

Mijn budget is 1300, en gezien de goede ervaringen die ik heb gehad met Sony VAIO kwam ik voorlopig uit op deze: pricewatch: Sony Vaio VPCF22S1E/B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Bij Sony Vaio laptops betaal je voornamelijk voor het design. Als je puur naar de specs kijkt, dan is de laptop naar mijn mening veel te duur. De GT 540 zal ook de meeste nieuwe games niet vloeiend draaien, maar ik denk dat gamen bij jou niet op de eerste plaats komt.

Voor 1300 euro kun je een hele leuke (game) laptop samenstellen bij Xnotebooks (Helios/Enterprise) of BTO (15M39/17M39). Bijv. een 2670QM, 8Gb geheugen, GTX 570M, 128Gb Crucial SSD etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:32:
Hallo allemaal,

Ik ben ook op zoek naar een game notebook, gebruik het vooral voor school, HD films en series kijken en zo nu en dan gamen.

Het moet sowieso Full HD zijn, HDD maakt niet zoveel uit, ik heb nog een 2 TB portable HDD.

Mijn budget is 1300, en gezien de goede ervaringen die ik heb gehad met Sony VAIO kwam ik voorlopig uit op deze: pricewatch: Sony Vaio VPCF22S1E/B
De 540m is inderdaad geen kaart voor games en al zeker niet op een FulHD scherm.
De moderne games zijn daarmee van de baan of wellicht als je echt alles terug schroeft incl resolutie.
Sowieso is er geen sprake van een game notebook met een 540m.

GameBooks (klinkt wat makkelijker) hebben echt minimaal een 555m nodig.
De 570m wordt momenteel echter gezien als de meest gunstige gamekaart.
Als games zelden gespeeld worden is het alsnog een optie maar dan zoek je dus een mainstream notebook.

Prijstechnisch is de Sony bijzonder prijzig maar dat is met de Vaio series al snel het geval.
In de BBG word de pricewatch: Sony Vaio VPCF22L1E/B genoemd alszijnde alternatief voor mainstream notebook met dezelfde 540m kaart.

Wellicht handig om de BBG van december eens door te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de F22 ook een faal.. Je betaalt 1300 voor een laptop waar de xps 17 voor 900 in principe beter is. Hij komt inderdaad terug in de NBBG, maar enkel omdat:
er verder niets anders was
dit de goedkoopste is met een 1080p scherm en blu-ray. Bij de concurrentie is dat alleen mogelijk met i7 en snellere GPU.

Als je minder wilt uitgeven, neem dan de xps 17 (900 euro, 3D scherm, GT555m). Anders neem je de msi of bto met GTX570 dit in dit topic al uitgebreid is besproken. Verder is er gewoon erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al overtuigd om de Sony VAIO te laten varen en naar aanleiding van jullie comments ben ik aan het samenstellen geslagen op xnotebooks en bto en heb de volgende systemen samengesteld binnen mijn budget:

Xnotebooks:
Prijs zoals weergegeven (incl. BTW): € 1.273,00
XNB Helios FH15 - GTX570
NVIDIA GTX570 / 3.0GB GDDR5 * DIRECT X11 * 3GB videokaart !
Nu met GRATIS Bright Pixel garantie, normaal € 75,-
Promotie prijs, normaal € 1319,-
Intel Core i7 - 2670QM Quad Core (2.2GHz -3.1GHz) 6MB cache Normaal € 159,-
Chills (standaard gebruik zoals Internet, Office)
12GB DDR3-1600 * KINGSTON HYPER X * ( 3 x 4GB ) EXTREME PERFORMANCE
500 GB 7200rpm S-ATA 16Mb cache Scorpio black (5 jaar garantie) Normaal € 35,- meerprijs OP=OP
DVD±ReWriter
Toetsenbord QWERTY * NEDERLANDS * (US International)
2 jaar carry in
15.4" - 15.6" Draagtas kleur Zwart * GRATIS *
Intel WiFi 150Mbps (N 130) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS
15.6" FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM in plaats van glans
dit is geen folie / film of screen protector* Normale meerprijs € 69,- !

BTO:
X•BOOK 15M39-GTX570 QUAD NVIDIA GTX570 - 15'' NON GLARE € 1058 Totaalprijs incl. BTW € 1259,02
Videokaart GTX: NVIDIA® GeForce® GTX570M 1.5GB GDDR5, PhysX™ + CUDA™ ready
Chipset: Mobile Intel® HM67 Express Chipset
Processor Sany Bridge (max 45W - QUAD): Intel® Core™ i7-2670QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.1GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
**Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
**RAM DDR3 1333/1600 (1): 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz (slot 1)
**RAM DDR3 1333/1600 (2): 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz (slot 2)
RAM DDR3 1333/1600 (3): 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (slot 3)
RAM DDR3 1333/1600 (4): 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (slot 4)
Harddisk: 640GB HDD 7200 rpm 16Mb cache. Minimaal 45% sneller dan 5400RPM
Harddisk (2e): 2e harde schijf optioneel
RAID (bij 2 x HDD): Geen RAID set, extra harddisks worden als losse disks gezien
Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): 8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM (TE VERVANGEN VOOR EXTRA INTERNE HARDDISK)
Optische disk USB: Externe optische disk optioneel
DVD-Software: DVD Software optioneel
Wireless / Bluetooth (Combo): Intel® Centrino® Wireless-N 130, Single Band BGN (2.4GHz), 150MB + Bluetooth combinatiekaart
Accu: 9-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Bluetooth Draadloze Speakers: Bluetooth Speakers Optioneel
USB 3.0 - 2.0: 2 x USB 3.0 + 2 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voor USB 2.0 apparatuur)
VGA-poort: 1 x D sub 15-Pin VGA poort
HDMI Poort: HDMI aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV
Webcam: Ingebouwde WebCam + Microfoon
E-SATA Poort: Externe SATA aansluiting voor snelle schijven
Keyboard: Notebook keyboard incl Numeriek keypad
Keyboard Layout: QWERTY Toetsenbord (VS-Internationaal voor NL)
LAN: 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)
Cardreader: 7-in-1 card Reader (MMC/SD/MiniSD/MS/MS-Pro/MS-Duo/MS-DuoPRO)
Audio: Microfoon-ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF)
Audio: Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning
Audio: Ingebouwde Stereo speakers + Sub-Woofer
Microsoft Office (OEM): Microsoft Office Optioneel
Besturingssysteem: Besturingsysteem Optioneel - Windows optioneel
Afmetingen: 395 (B) x 268 (D) x 55 (H) mm
Gewicht: 3.5Kg
**Garantie >: 2 jaar Pick-up en Return warranty BENELUX
Externe Harddisk: Externe mini harddisk USB 3.0 / 2.0 optioneel
PIXEL Garantie HD+ / FULL-HD: Pixel warranty optional
Reiniging TFT: BTO TFT Reinigingsdoek, Microvezel.
AKTIE: GRATIS BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro

Nu heb ik echter een paar vragen als ik beide systemen vergelijk:
Het verschil in geheugen bij de grafische kaarten, is dat te merken in de performance bij bijvoorbeeld games etcetera?

Het verschil in geheugen, zowel in kwalitatief als in kwantitatief opzicht, is het beduidend beter voor de overall performance? En wat betreft de blue-ray speler, ik neem aan dat ik de speler altijd nog kan vervangen indien ik daar de behoefte aan heb?
Ik weet eigenlijk weinig af van geheugen en de snelheden, is 1333 mhz nou minder goed dan 1800 of maakt dat weinig uit? En die koelpasta is neem ik aan altijd meegenomen gezien de temperatuurvermindering?

Mijn eerste indruk neigt naar die van Xnotebooks gezien de prijs en onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
De 3.0Gb is volgens mij niet noemenswaardig sneller dan de 1.5Gb. Misschien dat toekomstige games er baat bij hebben.

8Gb 1333Mhz is op dit moment meer dan voldoende. 1600Mhz of hoger geeft maar een paar procent performance winst. Ja, je kunt de optical later vervangen door een blu-ray speler of brander.

Betere koelpasta kan leiden tot een temperatuursdaling van 5 á 6 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:03:
Ik weet eigenlijk weinig af van geheugen en de snelheden, is 1333 mhz nou minder goed dan 1800 of maakt dat weinig uit? En die koelpasta is neem ik aan altijd meegenomen gezien de temperatuurvermindering?
Dat heeft GEEN zin. Aangezien de processor niet hoger dan 1333mhz gaat.

Ik raad wel ten zeerste aan er een SSD bij te nemen. Als is het ook niet moeilijk die er achteraf bij te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!

Ik heb na jullie reacties het volgende samengesteld:

Prijs zoals weergegeven (incl. BTW): € 1.171,95
XNB Helios FH15 - GTX570
NVIDIA GTX570 / 1.5GB GDDR5 * DIRECT X11 *
Nu met GRATIS Bright Pixel garantie, normaal € 75,-
Promotie prijs, normaal € 1249,-
Intel Core i7 - 2670QM Quad Core (2.2GHz -3.1GHz) 6MB cache Normaal € 159,-
Supercool (voor standaard gamers en fotobewerking)
8GB DDR3-1333 ( 2 x 4GB )
500 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) 7200rpm S-ATA 32Mb cache + 4 Gb SSD-SLC (SSD Snelheid in combinatie met hoge opslag capaciteit)
DVD±ReWriter
Toetsenbord QWERTY * NEDERLANDS * (US International)
2 jaar carry in
15.4" - 15.6" Draagtas kleur Zwart * GRATIS *
Intel WiFi 150Mbps (N 130) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS
15.6" FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM in plaats van glans
dit is geen folie / film of screen protector* Normale meerprijs € 69,- !

Is de Hybride variant goed genoeg? 4 GB lijkt me genoeg voor windows e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede keus over het algemeen.

Maar ik zou die hybrid harde schijf niet nemen. Het is een goed ding hoor, maar niet voor de €99 die je ervoor betaalt :X . Het is veel slimmer om zelf een pricewatch: Intel 320 80GB, pricewatch: Intel 320 120GB, pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB of pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB aan te schaffen (mijn voorkeur gaat naar de goedkoopste, de intel dus.). en je vergeet volgens mij windows.

En before you ask, het vervangen van een harde schijf (in dit geval, het erbij zetten. Er passen 2 harde schijven in als ik me niet heel erg vergis) zorgt er niet voor dat je garantie vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
BTO heeft weer een update gedaan. En ik zit er hard aan te denken om hem te bestellen. De X*Book 17CL37 wordt nu standaard met SSD geleverd in een bundle:
17.3 inch NON GLARE (mat) - FULL HD LED TFT (1920x1080), 300cd/m2 (300 nits), Ultra High contrast 650:1
ATI HD Mobility Radeon™ 6990, totaal 2GB DDR5
Intel® Core™ i7-2670QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.1GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)
4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 2)
4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 3)
4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 4 )
60GB SSD SATA-2 OCZ Vertex Plus (Max 250 MB/s lezen / 250 schrijven)
640GB HDD 7200 rpm 16Mb cache. Minimaal 45% sneller dan 5400RPM
8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM (TE VERVANGEN VOOR EXTRA INTERNE HARDDISK)
2 x USB 3.0 poort (Compatible met USB 2.0)
1 x DVI incl. HDCP (1080P Full HD)
HDMI aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV
Externe SATA aansluiting voor snelle schijven
Notebook keyboard incl Numeriek keypad
2x speakers + 2x Surround Speakers + 1x MID speaker + 1 xSubwoofer intern, THX Ready
1 x IEEE1394 FireWire poort
Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
3,9 Kg
GRATIS BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro
1648 inclusief BTW.

Ik kan BTO nergens vinden in benchmarks? Ik wil wel eens weten hoe snel hij is met de componenten tov een Alienware oid?

Hij gaat vooral gebruikt worden voor Team Fortress 2, Diablo III, Footbal Manager (Daarom is SSD wel makkelijk), en af en toe een spelletje.

[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 07-01-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn precies de redenen om voor de bto te kiezen, in plaats van de M17x? De M17x is een paar tientjes duurder. Maar iedereen die ik tot nu toe ben tegengekomen en ze beiden heeft gevoeld heeft een grote voorkeur voor de M17x.

De vertex 2 is overigens de meest waardeloze SSD die je kan hebben. Een totale miskoop. Zie het laatste hoofdstuk van Het grote SSD topic ~ Deel 9. In combinatie met die SSD, zeker niet doen.

Je mist trouwens een besturingssysteem. Niet nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:23:
Wat zijn precies de redenen om voor de bto te kiezen, in plaats van de M17x? De M17x is een paar tientjes duurder. Maar iedereen die ik tot nu toe ben tegengekomen en ze beiden heeft gevoeld heeft een grote voorkeur voor de M17x.

De vertex 2 is overigens de meest waardeloze SSD die je kan hebben. Een totale miskoop. Zie het laatste hoofdstuk van Het grote SSD topic ~ Deel 9. In combinatie met die SSD, zeker niet doen.

Je mist trouwens een besturingssysteem. Niet nodig?
Dat is dan wel zonder SSD maar met OS.
Maar bij de configurator van de Alienware staat dit wel weer als optie: 500 GB Momentus XT hybride Solid State-harde schijf [meerprijs € 9,00]. Maar daar moet ik ook weer niet te veel bij voorstellen denk ik.

Dit komt op 1777 incl btw uit:
KLEUR KEUZE Alienware M17x Stealth Black bewerken
PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 2670QM (2,20 GHz, 6 MB cache, Quad Core) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
GRAFISCHE KAART 2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M bewerken
GEHEUGEN 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
LCD-SCHERM 44 cm(17,3") WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1501 wireless-N – EUR bewerken
T-MOBILE MOBIEL INTERNET AANBOD Stuur mij meer informative over dit exclusieve aanbod bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-bescherming bewerken
Accessoires
MUIZEN Logitech Gaming Mouse G500 bewerken
STEAM AND PORTAL Client en Portal™-game van Steam® – in de fabriek geïnstalleerd bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
BLUETOOTH Dell Wireless 375 Bluetooth-module
Keyboard Intern toetsenbord — Nederlands (qwerty)
Order Information Bestelling van Alienware M17x R3 - Nederland
Speakers Geen luidsprekers vereist
Cables EUR – Stroomkabel van 2 meter, 250 V
Shipping Documents Documentatie voor West-Europa
Gedis Bundle Reference N11W7V01
Standard Warranty 1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Carrying Cases Geen draagtas
Dell System Media Kit Alienware-dvd met hulpbronnen
Camera Geïntegreerde 3.0 megapixel HD-camera
TimeZone (GMT + 00.00) Dublin, Edinburgh, Lissabon, Londen
Call Dell Experts Eén gratis oproep naar een Dell-expert om u te helpen met vragen over uw pc, binnen 60 dagen vanaf datum van aankoop
Hidden NamePlate Engraving Graveren van generieke naamplaatje
Power Supply 240 W-wisselstroomadapter
Als je OS erbij rekent eigenlijk hetzelfde, maar dan een beter scherm maar zonder (flut) SSD. SSD kan evt. later nog wel erin gezet worden. Geen hele slechte deal denk ik.

[ Voor 57% gewijzigd door RedHat op 07-01-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
€9? Dat is een totale no-brainer. Xnotebooks vraagt €99 voor diezelfde upgrade. Een momentus XT is geweldig, niet zo snel als een SSD, maar het komt erg in de buurt: http://www.anandtech.com/...nally-a-good-hybrid-hdd/2

En een SSD zet je er natuurlijk zelf bij. Je betaalt dan niet eens meer dan bij bto, aangezien je de vertex plus zeker niet wilt en de meerprijs voor een 'echte' SSD niet veel lager ligt dan de pricewatch.

Bij de M17x raad ik overigens de variant met 3D scherm en GTX580m aan. € 1,648 zonder aditionele opties. (de bekende sheet).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:34:
€9? Dat is een totale no-brainer. Xnotebooks vraagt €99 voor diezelfde upgrade. Een momentus XT is geweldig, niet zo snel als een SSD, maar het komt erg in de buurt: http://www.anandtech.com/...nally-a-good-hybrid-hdd/2

En een SSD zet je er natuurlijk zelf bij. Je betaalt dan niet eens meer dan bij bto, aangezien je de vertex plus zeker niet wilt en de meerprijs voor een 'echte' SSD niet veel lager ligt dan de pricewatch.

Bij de M17x raad ik overigens de variant met 3D scherm en GTX580m aan. € 1,648 zonder aditionele opties. (de bekende sheet).
Die benchmarks van die HD zien er wel goed uit. Erg handig bij games alla FM.
Zoals jij hem geconfigureerd hebt zit je wel met 4GB. Denk dat het wel raadzaam is om voor 8GB te gaan met oog op de toekomst (Of iig; zo krijg ik hem gepresenteerd).

In ieder geval bedankt voor de aanvulling van informatie. Volgens de benchmarks is de 580M ook een iets betere kaart dan de 6990 (Notebookcheck.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar het is slimmer om 2x pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 aan te schaffen. Daar komt die bewering 'een paar tientjes duurder' vandaan :)
RedHat schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:39:

In ieder geval bedankt voor de aanvulling van informatie. Volgens de benchmarks is de 580M ook een iets betere kaart dan de 6990 (Notebookcheck.net).
Dat scheelt echt maar 2 a 3%. Ik zou gewoon gaan voor de variant die je het beste vind: GTX580m met het normale 1080p scherm, of GTX580m met het 3D scherm. De eerste gaat 2x zo lang mee op de accu, de laatste heeft 3D. Waarom niet de HD6990m in combinatie met het normale scherm? De nvidia kaart is iets zuiniger met switchable graphics dan het AMD-equivalent, maar switchable graphics werkt niet met het 3D scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Zijn er ook geschikte 15 inch 'gamelaptops' ?

Als ik de pricewatch erbij pak kom ik eigenlijk op deze: Medion Erazer X6817
Intel Core i7 2670QM
8GB DDR3
GeForce GTX 560M
750GB 5400 RPM
met de downer: 1366x768 (WXGA Wide)

Wat ik eigenlijk zoek:
- max 15,6 inch
- resolutie hoger dan 1366 *768 maar full-hd vind ik niet nodig
- kunnen draaien van BF3 (gforce gtx 5x0 dus?)
- eventueel uitbreiding mogelijkheid naar SSD
- budget is max €1000, maar liever nog wat minder.

Iemand nog tips om naar te kijken?
Of zou een XPS15 nog iets zijn? GT 540M ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed

En:
Persoonlijk vind ik dat full-hd een absolute must is. Dit is het verschil:

een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

Nog los van de verschrikkelijke kwaliteitsverschillen. Je moet het zelf weten, maar ik koop liever i3 + goed scherm dan i7 + standaard scherm. De HP is geen gamelaptop, maar het enige in het prijssegment wat kan concurreren met de xps: een minder scherm (duh), mindere speakers, een betere grafische kaart, accuduur, en gewicht.

De medion is puur vanuit performanceoverzicht niet erg. maar:
Hij is een stuk dikker en zwaarder
Het scherm is slecht, wat imo zeker €100 waard is.
Het toetsenbord is niet geweldig

De GTX560m is 40% sneller ja. Maar weet je zeker dat je voor die 40% winst een notebook wilt kopen die toch een stuk slechter is?

Het gerucht gaat trouwens dat er over 3 weken een mediamarkt BTW actie is. De HP kan je dan oppikken voor ~€800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NO2 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:48:

Intel Core i7 2670QM
8GB DDR3
GeForce GTX 560M
750GB 5400 RPM

Wat ik eigenlijk zoek:
- max 15,6 inch

Zoals je wellicht hier hebt gelezen zijn er op 15" gebied weinig echte GameBooks.
MSI zelf, MSI barebone, en Clevo zijn met hun VGA vanaf 570m tot 6990m daarin de opties.
Uiteraard zijn deze allemaal voorzien van Full HD schermen.

Een 540m is geen kaart om courante games prettig te laten lopen zeker indien de native resolutie FullHD is.
Als gamen niet belangrijk is, en het dus meer om een mainstream model gaat, komen er opeens veel meer opties beschikbaar. Als je aangeeft dat je BF3 wilt spelen en een GameBook wilt, is het helaas beperkt.

Met het budget tot 1000,- en liever minder ;) zou ik naar een knap GT555m model kijken.
wellicht hou je dan nog ruimte in je budget voor een always much appreciated SSD.
Daarin is nog aardig wat keuze en een stap beter (let op de gebruikte 555m) dan 540m.
Zolang je de settings terugschroeft kun je daar in ieder geval nog mee uit de voeten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik kom er nog steeds niet aan. Als ik op Dell -> Laptops -> ALienware 3d bundle doe staat std de normale scherm geselecteerd. Als ik het 3D scherm selecteer komt er nog eens bijna 300 euro bovenop, wat met de 580m en en 8gb intern + die 500 hybride schijf van 9 euro toch bijna op 2000 komt.

Zonder geheugen maar met 3d en 580m kom ik ook nog aan de 1850 euro inclusief de korting.

Dit zijn de keuzes voor het scherm waar de eerste optie standaard aangevinkt staat, terwijl in de beschrijving van de laptop 3d als standaard wordt beschreven:
44 cm(17,3") WideHD+ (1.600 x 900) witte led lcd-beeldscherm [Inbegrepen in prijs]
44 cm(17,3") WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm [meerprijs € 76,50 of € 3/maand1]
44 cm(17,3") 120 Hz met 3D Bundle WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm [meerprijs € 288,00 of € 14/maand1]
Dat snap ik niet helemaal. Fout in de configurator?

http://www.dell.com/nl/p/alienware-m17x-r3/pd

Hier wordt toch geschetst dat het standaard om een full-hd 3d scherm zou gaan. Dit is in de configurator echter níet het geval, althans bij mij. Hier komt voor Full-HD 3D 288 meerprijs bij.

[ Voor 52% gewijzigd door RedHat op 08-01-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 heeft standaard het 3d scherm. Via de sheet zie je ook enkele configs die niet op de site staan.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/46YOVlrs8QfuGyGERFnfMmYO/full.png
Als je dan op die N00..04 klikt ga je naar de juiste pagina op de dell site.

Je kan beter niet de dell site zelf gebruiken.. Ze maken er een hele kunst van om het zo onduidelijk mogelijk te maken. Vermoedelijk om je meer te laten betalen op de een of andere manier..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:41:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 heeft standaard het 3d scherm. Via de sheet zie je ook enkele configs die niet op de site staan.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

[afbeelding]
Als je dan op die N00..04 klikt ga je naar de juiste pagina op de dell site.

Je kan beter niet de dell site zelf gebruiken.. Ze maken er een hele kunst van om het zo onduidelijk mogelijk te maken. Vermoedelijk om je meer te laten betalen op de een of andere manier..
Oké, duidelijk. Scheelt echt een stuk (16xx tov 18xx). Hartelijk bedankt. Wordt dan toch deze laptop :)

Wel slecht dat ze 3d als 'standaard' neerzetten op de site terwijl de meerprijs 288 euro is terwijl hij op de link van jouw ineens veel goedkoper is.

[ Voor 8% gewijzigd door RedHat op 08-01-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 09:55
Ik zou graag een laptop willen kopen waar ik op kan gamen, ik kies voor een laptop zodat ik m makkelijk mee kan nemen door het huis en naar vrienden.

Nu wel ik wel een beetje kunnen gamen op mn laptop en vraag ik mij af wat de beste combinatie is (budget MAX.€900, i.v.m. het aanschaffen van een los scherm van rond de €175)

Nu kan ik als videokaart een GTX 460M of een GT 555M krijgen. De GTX 460M is sneller geloof ik, maar bij de GT 555M heb ik een i7 2630QM of 2670QM. Terwijl ik bij een GTX 460M een i7 740QM of i5 2410M krijg.

Wat is de beste keus? Of kan ik beter wachten op de nieuwe videokaarten en de ivy bridges? Zo ja hoe lang duurt dat ongeveer?

(wenslijst met een paar opties: wenslijst: Laptop)

Ik speel op het moment skyrim als zwaarste spel, en zou toch graag zien dat de laptop skyrim in elk geval op high kan draaien (1920x1080) ultra kan wat lastig worden dus dat is niet noodzakelijk.

Ik kan ook via slim.nl kopen, omdat ik nog op school zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan beter wachten. Geen van deze laptops bieden imo echt kwaliteit. De medion sowieso, en de N55 heeft ook een paar nadelen. matig toetsenbord is de grootste, scherm is ook niet geweldig, maar als alternatief kan je weinig anders aanschaffen dan een xps 15 of 17 op dat punt..

Ik zou een weekje of 2 wachten. Het gerucht gaat dat de mediamarkt met een BTW actie komt. De pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed valt dan binnen het budget. Van die laptop heb ik een stuk betere indruk van de N55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
Zou je mij kunnen toelichten waarom de medion slechte kwaliteit bied? Behalve het feit dat het een medion is?

En de HP heeft een HD 6770, hoe liggen de prestaties van die kaart? (Het is wel grappig dat je deze aanraad want deze werd mij ook aangeraden door iemand uit mn klas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De medion met Intel Core i7 740QM heet een trieste accuduur, slecht scherm, en de i7 presteert minder dan een i5 van deze generatie. Bovendien is de medion 15" reeks erg log: Rand om het scherm heen is gigantisch.

pricewatch: Medion Erazer X6811 heeft een matig scherm, een een i7-740qm is een miskoop op dit punt: een i5-je van deze generatie is altijd sneller. In elke situatie.
pricewatch: Medion Erazer X6813 heeft wederom matig scherm.
pricewatch: Medion Erazer X6815 (30012691)... Ik zie het voordeel boven de dv6 niet. Behalve dat hij iets goedkoper is.

Dat het een medio is is het probleem niet. De service van medion is erg goed. De problemen zijn:
Matig scherm. Wel 1080p, en het is beter dan wat je meestal tegenkomt.. De dv6 gaat er vrij hard overheen qua contrast en kijkhoeken, en de xps 15 nog harder.
Hij is erg log. De random om het scherm zijn gigantisch en de adapter is ook een echte baksteen.. Zie bijvoorbeeld http://www.notebookcheck....817-Notebook.63098.0.html.

Het is geen slecht model ofzo. De accuduur is goed en de bouwkwalitiet goed en de specs ook. Maar hij is gewoon erg log. Dat heb ik altijd veel belangrijker gevonden dan de grafische prestaties. Vooral voor een student. Ik krijg ook het gevoel dat de HP wat beter gebouwd is maar dan kan ik niet onderbouwen met feiten, het model is al bijna een jaar op de markt en er zijn nog steeds erg weinig reviews.

Als je hardcore wil gamen is de medion beter ja, maar ik vraag me af of je dan niet beter een maandje of 3 kan wachten op ivy bridge: met thunderbolt kan je een desktop GPU aansluiten op je notebook. Een GTX560 is al 2x zo snel als de mobiele GTX560m, dat tikt hard aan.

De HD6770m is ongeveer even snel als de GT555m, en de GTX460m is weer 25% sneller dan dat, in 3Dmark.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
Dankjewel, ik vroeg hier even om omdat er heel wat mensen zijn die gewoon blokeren bij het woord medion.

Ik denk eigenlijk dat ik dan liever wacht op de ivy bridge. Maar dan heb ik nog een vraag:

Is een GT 555M / HD6770M snel genoeg om fatsoenlijk te gamen? (fatsoenlijk in de zin van Skyrim op high en BF3 op high(?) Skyrim moet hij in elk geval aan kunnen BF3 zou leuk zijn omdat dat op het moment één van de zwaarste spellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Famous Copra schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:39:
Dankjewel, ik vroeg hier even om omdat er heel wat mensen zijn die gewoon blokeren bij het woord medion.
Dat merk ik ook.. terwijl ik juist heel veel mensen tegenkom die uiterst tevreden zijn over de service.
Ik denk eigenlijk dat ik dan liever wacht op de ivy bridge. Maar dan heb ik nog een vraag:

Is een GT 555M / HD6770M snel genoeg om fatsoenlijk te gamen? (fatsoenlijk in de zin van Skyrim op high en BF3 op high(?) Skyrim moet hij in elk geval aan kunnen BF3 zou leuk zijn omdat dat op het moment één van de zwaarste spellen is.
YouTube: Battlefield 3 - Test Run [SP] - HD6770M

Ik gok van wel, of dat ook op 1080p kan weet ik niet, ik denk dat dat je net niet gaat lukken, maar de resolutie terugzetten naar 720p is niet zo'n ramp vind ik, alleen bij text is dat wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
Hmm heel erg bedankt, dat filmpje ziet er goed uit, zeker als je ziet dat veel van zn instellingen op ultra staan (al is de resolutie wel een stuk lager, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je skyrim op high kan spelen met een gt555 en battlefield 3 op medium-high. De meeste spellen draaien prima op high-max.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 18:59
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:50:

Als je hardcore wil gamen is de medion beter ja, maar ik vraag me af of je dan niet beter een maandje of 3 kan wachten op ivy bridge: met thunderbolt kan je een desktop GPU aansluiten op je notebook. Een GTX560 is al 2x zo snel als de mobiele GTX560m, dat tikt hard aan.

De HD6770m is ongeveer even snel als de GT555m, en de GTX460m is weer 25% sneller dan dat, in 3Dmark.
Hmm heb je meer info hierover?

Heb al even gegoogled maar krijg enkel verhalen over de integrated chipset van Ivy bridge.
Ben erg nieuwsgierig naar de werking hiervan, en had er tot nog toe niks over gelezen.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.anandtech.com/...ernal-gpu-via-thunderbolt + reacties.
http://www.hardocp.com/ar...width_perf_x16x16_vs_x4x4 voor diegenen die denken dat een pci-e 4x link een bottleneck oplevert

nieuws: 'Intel wil Thunderbolt in april breed introduceren op pc-markt'

Op apple's zit het al, minidisplayport met ingebouwde pci-e 4x. Dat heeft 2 voordelen:
Fabrikanten gaan nu eindelijk vga en hdmi dumpel voor displayport, zoals dell al 2 jaar doet... Elke mainstremnotebook van dell na de studio 15 die ik heb heeft displayport, andere fabrikanten lopen achter.
met een verloopstukje kan je praktisch elk stuk desktophardware aansluiten op je notebook, neem bijvoorbeeld apple thunderbolt display, in het scherm zit een losse usb/firewirre/LAN pci-e kaart.

Nadeel, kabels zijn vrij duur. 40 euro per stuk of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Hmm het artikel klinkt als een mooi "what if" verhaal.
Eerst nog maar is zien of we inderdaad externe gpu's kunnen gaan gebruiken.

Zie het nog niet gebeuren dat je een -750€ laptop kan kopen + een 100-200€ kaart om vervolgens desktop performance op je scherm te zien.

Als dat een reële optie was geweest dan was het al veel meer gepushed door nvidia/AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het kan eigenlijk al een jaar of 2 met een diy-oplossing en een minipci-e of expresscard adapter (google op ViDock). Het kan, dat is zeker. De vraag is wanneer je die dingen commercieel kan kopen, en dat gaat volgens mij niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
klinkt als een gat in de markt.

DIY? Hoeveel kan je er maken per dag? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat gat is dus al gevuld door DIY-kits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wat hulp nodig met mijn keuze, in maart koop ik mn eerste gaming laptop. ik twijfel momenteel tussen onderstaande 3. wil er uiteraard goed mee kunnen gamen :)

budget: 1400/1500,-

1) MSI GT780DXR-433NL gtx570

2) BTO X-Book 17CL37, Intel Sandy Bridge, Full-HD, ATI HD 6990 radeon

3) XNB Mediator CNI18 - 2 x NVIDIA GTX560M (SLi)]

formaat/gewicht is geen issue en wil er flink wat jaren mee vooruit kunnen. ik heb 0,0 ervaring met BTO en XNB, vandaar de vraag naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet leverbaar. En veel te duur. pricewatch: MSI GT683DX-470NL is een goede prijs voor deze MSI.
GTX560m sli in een 18"... Daar zet ik zo mijn twijfels bij. Een 18" is extreem log, dan kan je beter een desktop namen vind ik.. Maar dat moet je zelf weten :P

Tevens, de Alienware M17x is goedkoper en beter. Bij deze clevo's krijg je namelijk geen OS, wat ook weer €100 is.
Met een set acties heb je de variant met 3D scherm en GTX580m voor €1537. Voor het non-3D scherm, i7-2760QM en de keuze uit de GTX580m of HD6990m betaal je €70 meer. Met de https://www.haalmeeruitje...-pagina.jsp?id_part=30294 actie is de M17x al snel de enige keuze, voor een lager budget is de MSI of een andere met GTX570m beter. Als je geen creditcard hebt is de verhouding iets anders.

Via de sheet kan je alle dell-configs overzichtelijk zien. De dell site is daar namelijk een ramp mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja alienware was ook een optie maar de site maakt het totaal onhandig er zelf een samen te stellen.
en de kortingen zijn ook lastig, ik heb geen CC dus dan moet ik creatief zijn met iemand die deze wel heeft.
Een klant van mij kon mij de BTO aanraden aangezien hij deze zelf ook had aangeschaft en was er zeer tevreden over, ook over de service.

als ik de keuze moet maken tussen gf of ati ? 580 en de 6990 ?
de 6990 komt vrijwel altijd beter uit de test, maar dit zijn veelal testen gebaseerd op desktops.
Maakt het nog veel verschil kwa prestaties voor de laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:38:
Ja alienware was ook een optie maar de site maakt het totaal onhandig er zelf een samen te stellen.
Daar heb je die sheet voor ;) En zelfs zonder de mastercard actie is het prijsverschil niet gigantisch.
en de kortingen zijn ook lastig, ik heb geen CC dus dan moet ik creatief zijn met iemand die deze wel heeft.
Een klant van mij kon mij de BTO aanraden aangezien hij deze zelf ook had aangeschaft en was er zeer tevreden over, ook over de service.
Dat iemand tevreden is zegt weinig als hij maar ervaring heeft met een model. Wat verwacht je dan dat er voor deze prijs wordt verkocht?
als ik de keuze moet maken tussen gf of ati ? 580 en de 6990 ?
de 6990 komt vrijwel altijd beter uit de test, maar dit zijn veelal testen gebaseerd op desktops.
Maakt het nog veel verschil kwa prestaties voor de laptop ?
De desktopversie mag 3 a 4x zoveel verbruiken :P Die is dan ook een stuk sneller.
De performance tussen de 2 keuzes verschilt ook weinig. Ik zou de GTX580m nemen omdat die iets zuiniger is, als je niet het 3D scherm kiest. 4 uur op de accu ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:31:
[...]
Niet leverbaar. En veel te duur. pricewatch: MSI GT683DX-470NL is een goede prijs voor deze MSI.

[...]

GTX560m sli in een 18"... Daar zet ik zo mijn twijfels bij. Een 18" is extreem log, dan kan je beter een desktop namen vind ik.. Maar dat moet je zelf weten :P
Je gaat in het MSI verhaal ook van 17"naar 15" heh ;)
GTX560m is SLI is een doodgeboren verhaal en bijzonder af te raden.
De performance van een 580 is namelijk gelijk zonder SLI risico's.
Daarnaast heb je dus 3 warmte bronnen in je laptop en een accu die niet meer is als een condensator.

SLI is in een laptop al bijna geen doen en als het dan nog gelijk of minder presteert aan een slingle kaart is
het op voorhand kansloos.

De buren hebben hem bekeken en zijn aardig te spreken over het model.
Als ze de 580m en 6990m VGA kaarten mee hadden genomen in het verhaal zou dat echt wel anders zijn geweest.

Heb je de VGA power nodig moet je dus naar een 6990m of 580m gaan kijken.
De 570m modellen zijn het alternatief als je iets wilt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
NO2 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:48:

Intel Core i7 2670QM
8GB DDR3
GeForce GTX 560M
750GB 5400 RPM

Wat ik eigenlijk zoek:
- max 15,6 inch

pricewatch: Asus X5QSF-S1123V
Heb hem zelf ook, draait BF3 probleemloos.
Graphics staan op AUTO maar de textures zijn ULTRA en de rest MEDIUM.
Als je een benchmark video wilt zien laat het me weten en ik maak er eentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De enige 'gamelaptop' onder de €1000 in het 15.6" segment is imo de dv6. De rest doet simpelweg te veel onder voor de XPS 15 om nog een goede keuze te zijn vind ik.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BYiZHn9PJHJqxrrhDola5XI9/full.png
En zo groot is het verschil niet. Dat zijn cijfers van anandtech @ high settings.

pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed dus. In het 17" segment is de keuze niet zo moeilijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Paaltjens
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:57
Weet iemand of er op korte termijn nog ontwikkelingen op gamelaptopgebied waardoor even wachten nog loont? Bijvoorbeeld Ivy Bridge, of nieuwere mobiele gpu's o.i.d.?? Ik weet dat MSI met de gtx580 komt in laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: MSI introduceert GT783- en GT685-laptops met GTX580M
heel leuk, totdat je die introductieprijzen ziet. zomaar 50% duurder dan de gevestigde orde terwijl ik er redelijk van overtuigd ben dat die gevestigde orde (ergo, de M17x) een stuk luxer is.

ivy bridge kan je op wachten, thunderbolt is handig, de extra performance in mijn ogen niet zo. Maar dat is nog afwachten. Nog iets meer dan een maand, dus dat is een goede optie vind ik. Clevo en alienware zijn altijd het eerste met nieuwe modellen voor zover ik weet, vlak na apple.
Op de nieuwe GPU's zou ik niet wachten, ten eerste zijn het waarschijnlijk rebrands, en ten tweede kan dat nog wel even duren. Weet iemand misschien meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:43:

ivy bridge kan je op wachten, thunderbolt is handig, de extra performance in mijn ogen niet zo. Maar dat is nog afwachten. Nog iets meer dan een maand, dus dat is een goede optie vind ik. Clevo en alienware zijn altijd het eerste met nieuwe modellen voor zover ik weet, vlak na apple.
Op de nieuwe GPU's zou ik niet wachten, ten eerste zijn het waarschijnlijk rebrands, en ten tweede kan dat nog wel even duren. Weet iemand misschien meer?
Heb er ook nog geen harde feiten over gehoord.
Ik denk óf op relatief korte termijn een GTX585m of over 6 maanden een 680m.
Als je zoekt naar 580m OC topics zit er nog aardig wat ruimte in
Bovendien is er wellicht al rekening mee gehouden gezien het VRM al ingericht is op 0,92V (std=0,87V).
Zie dit topic hoeveel mensen om +800Mhz BIOS files vragen.
PCB en VRM optimaliseren en 700-750 moet voor NV te doen zijn binnen de 100W range.

Van AMD verwacht ik iets eerder een HD7xxx kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie ook http://dell-lab.posterous...up-m17x-r4-m14x-r2-m18x-r. Als er nu al info is zou je kunnen redeneren dat hij tegelijk met de ivy bridge update komt. Le AMD Radeon 7970M. Ik zou niet zo snel durven beweren of dat een rebrand is of een 'echte' 7000-series.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Let op:
Toon inzet en ga op zoek naar modellen die je aanspreken. Enkel een budget noemen komen we niet ver mee.