[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als deze tegelijk met Ivy uitkomt, zou dat april gaan worden als ik het goed heb.
Het lijkt mij wat vroeg aangezien de desktop midrange (waar de laptop high-end op gebaseerd wordt) er eerder zal zijn. Dat zou de 7870 kunnen worden met de Pitcaim XT core en 1408 shaders.
Zolang die nog niet te krijgen is zal de 7970m er voorlopig ook nog niet zijn.

Als daarbij dezelfde logica wordt aangehouden als de huidige serie zal de 7970 de Pitcaim pro variant krijgen met 1208 shaders en later een upgrade krijgen naar 7990m met de volle 1408 shaders.
Wellicht tweakable met een BIOS upgrade maar daarover heb ik bij de 6970 -> 6990m ook niks gehoord.
Beetje tricky met een VGA kaart van 100en €'s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste positieve ervaringen gaan vaak over de alienware laptops, en o.a. ook de m17x r3. Ik ben dan ook deze als optie aan het bekijken. Ook gezien de kortings mogelijkheden die de laptop ineens een stuk aantrekkelijker maken.

Is het mogelijk zelf een ssd toe te voegen in deze laptop ? wanneer ik kies voor 1 schijf hybrid 500gb bijv..
zelf een ssd schijf toevoegen is stukken goedkoper dan de optie van dell zelf.

wat is jullie ervaring met de prijzen van alienware laptops, aangezien ik deze pas in maart koop (eind maart).
mag ik verwachten dat deze goedkoper worden in 2 maanden tijd ?

thnx so far btw!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 22:27 . Reden: l2typ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk was hij 2 maanden geleden goedkoper.

Maar als je 2 maanden kan wachten, doe dat dan ook. Over krap 2 maanden komt er nl. nieuw spul uit. Ivy bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk dat bedoel ik, hij kan dus zomaar duurder worden.
echter is het meest logische een verlaging ivm nieuwe hardware componenten (ivy bridge).
dat is duidelijk.

is een ssd een mogelijkheid ?

ps: damn wat reageer je snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net klaar met een film kijken en kwam op GoT de exacte minuut waarin jij dat bericht poste :P

Voor zover ik weet dalen de prijzen nooit met de introductie van nieuw spul. Pas enkele maanden daarna. Maar over 3 maanden koop je geen alienware meer met previous-gen spul. Dat doet dell alleen bij de goedkopere lijnen.

En een SSD, dat is een mogelijkheid, maar minder dan zelf een SSD kopen.. dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACBreda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-07 09:56
Een vriend van mij verkoopt zijn laptop voor 1000 euro. Die laptop heeft de volgende specs:
Processor: 2630GM (i7 <2,9 gigaherz)
Videokaart: 6900M (2000gb)
Opslag: 75 gb SSD + 300 gb harddisk (7200 rpm)
8 gig interne geheugen
Besturingssysteem: w7 ultimate

Ik heb niet zo veel verstand van laptops, maar dit leek me wel een aardige deal, toch? Ik zou graag games spelen op mijn laptop en als dit kan in hoge kwaliteit is dat altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Asus is de laatste tijd goed bezig. Ben zelf een tevreden Sony Vaio gebruiker (VGN-NR21S/S) die ik destijds voor een mooi bedragje bij de BCC had. Maar nu de accu de geest gegeven heeft, is het toch eens tijd om verder te kijken. (Accu vervangen is grofweg 200 euro @ webshop, @ Sony vragen ze daar nog makkelijk 320 euro voor. Dan leg ik liever nog een paar honderd bij voor een nieuwer en sneller systeem)

Daarom mijn vraag: Heeft er iemand ervaringen met de Asus N53SV - S1827V?
Specs zijn erg nice (2,2 Ghz i7, 750 7.2k rpm schijf, GT540 + 4 RAM banken*)
Die 6 GB wil ik dan wel gelijk vervangen voor 16 GB RAM (In verband met veel testwerk in VirtualBox en andere virtualisatie software)

* 4 RAM banken is nogal bijzonder. Heb je daadwerkelijk 4 banken of het een constructie van 2 bank waar je mee kan rommelen en 2 'built in' (Apple Airbook idee)?

Eventuele alternatieve suggesties zijn ook welkom. (Ben alleen NIET kapot van HP of Dell)
Bij voorbaat dank voor de moeite.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het erg meevallen hoe goed asus bezig is. De laptops zijn niet slecht, maar de XPS 15 lijkt op vrijwel elk punt beter en is ook nog eens goedkoper.
veel beter scherm
langere accuduur
beter toetsenbord, de N53 is vrij matig daarmee, en de N55 ook terwijl de budget K53 wel gewoon een goed toetsenbord bevat.. Backlit is een optie.
compacter (relatief. Zo compact is de XPS niet)
veel betere speakers
goedkoper
1 jaar garantie ipv 2
schijnt iets meer herrie te maken.
2 dimm slots in plaats van 4. Ja het zijn echt 4 dimm slots.

Ik heb ook van verschillende mensen gehoord dat de verf op de palmrest begint te slijten na een jaartje, van de N53.

Dat geldt, eerlijk gezegd, een beetje voor elke asus laptop. De XPS 15 is beter en goedkoper dan de K53, N53, (N55 ook, eigenlijk) en in het high end-segment is asus erg duur. Als je voor €12 minder (ja, minder) een alienware kan kopen met een bijna 2x zo snelle grafische kaart, dan is je prijsstelling gewoon hopeloos verkeerd. Maar dat is een andere discussie. Daar heb je overigens wel een creditcard voor nodig.

De vraag is wat je dan precies wilt. De pricewatch: Asus N53SV-S1827V met 4 dimm slots, of de XPS 15 met vrijwel dezelfde specs voor 2 tientjes minder (of iets meer, als je geen willekeurig merk creditcard hebt), met de voor/nadelen die hierboven staan.

Linkje trouwens: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 + die haalmeeruitjekaart actie.

Je komt trouwens net te laat. Vorige week was de BTW actie bij de mediamarkt, dan heb je een goedkope asus of pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
Darkstone, Dank voor je moeite en onderbouwing.

Echter schrijf ik niet voor niets dat ik niet kapot ben van HP / Dell machines:
In mijn stagejaren heb ik echt veel Acer (zware goedkope troep), HP en Dell machines gerepareerd. (deze machines zijn van 2006 of jonger)

Hoewel de Dell machines vrij modulair zijn qua opbouw, verbaasde het me toch hoe vaak ik onderdelen kon vervangen (Hoofdzakelijk scherm of opsturen voor andere grafische chip).
Bij HP machines zie ik veel 5.4k rpm schijven, terwijl ik toch liever 7.2k rpm schijven heb. Daarnaast was dat veel hdd's aan het vervangen was.
Ik besef me goed dat het hier om gebruikte machines gaat, maar het geeft mij over een periode van minimaal 3 jaar toch wel een beeld.

Echter gaat mijn eigen VAIO niet vrij uit: 8400M GT. De chip (8400 en 8600 serie) werd onderschat op hitteontwikkeling en ik heb gezien dat de soldij losgelaten had aan 1 zijde. Opgestuurd en met een week netjes geregeld. Sinds dien geen last meer gehad (en nog een betere versie voor teruggekregen).

Echter heb ik geen creditcard, dus gaat dat wat moeilijker worden.
Nogmaals bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het een vrij slecht argument om een merk af te raden op basis van resultaten in het verleden. Ik heb ook een dell en de bouwkwaliteit is erg matig, toen ik hem kocht was er niets beters (behalve de studio XPS 16) welke in de buurt kwam van mijn wensen. Ik heb er nog geen spijt van dat ik die heb gekocht.

Los daarvan vind ik het 'dell is slecht, want de vorige lijn was prut' argument erg slecht :P Ik krijg ook het gevoel dat je hier zakelijke laptops met consumentenversies zit te vergelijken. De studio 15 die ik heb zit absoluut niet modulair in elkaar..
En het grafische chip verhaal heeft niets te maken met dell, maar alles met nvidia. Alle fabrikanten hebben daar last van. Jouw sony inclusief. De chip is gewoon extreem brak. En de garantieafhandeling door sony liet het flink afweten na 2 jaar. Dell (door 5 jaar garantie te geven) en HP (door vergelijkbare ATI kaarten te gebruiken) pakten dat een stuk beter aan. Asus weet ik zo net niet.

Maar als je geen dell wilt, dan moet je dat ook vooral niet doen. Dan is de N53 vind ik de beste keuze. Als je wat meer wilt uitgeven kom je bij de dv6 of sony SE uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_Jeff schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 03:39:
Daarom mijn vraag: Heeft er iemand ervaringen met de Asus N53SV - S1827V?
Specs zijn erg nice (2,2 Ghz i7, 750 7.2k rpm schijf, GT540 + 4 RAM banken*)
Die 6 GB wil ik dan wel gelijk vervangen voor 16 GB RAM (In verband met veel testwerk in VirtualBox en andere virtualisatie software)

Eventuele alternatieve suggesties zijn ook welkom. (Ben alleen NIET kapot van HP of Dell)
Bij voorbaat dank voor de moeite.
Als ik de pricewatch: Asus N53SV-S1827V erbij pak lijkt me de vraag meer passen in het mainstream topic: [NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011.

Of wellicht nog meer van toepassing, het Asus N-serie topic:Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic

Ik denk dat je daar meer succes gaat hebben op de juiste antwoorden.
Modellen met een GT540 vallen in ieder geval niet onder GameBooks ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:54:
[...]

Als ik de pricewatch: Asus N53SV-S1827V erbij pak lijkt me de vraag meer passen in het mainstream topic: [NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011.

Of wellicht nog meer van toepassing, het Asus N-serie topic:Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic

Ik denk dat je daar meer succes gaat hebben op de juiste antwoorden.
Modellen met een GT540 vallen in ieder geval niet onder GameBooks ;)
Dank voor de moeite.
Ik wil met de laptop wel een spel kunnen spelen, maar dat is voor mij niet het allerbelangrijkste. (Daarvoor heb ik een PC Tower)
Ik zie in deze laptop een goede prijs/kwaliteitsverhouding die met een kleine tweak voor mij toch wel weer min. 3 jaar mee moet kunnen.
Ben allang blij dat hier een redelijke Medium End grafische chip inzit, dit in tegenstelling tot vele Sony VAIO's in dezelfde prijsklasse. Daar zit meestal de standaard Intel GPU in of een low end GeForce chip.

Ik zal het topic eens doorspitten zodra ik tijd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vaio's zijn kwalitatief sowieso wat minder. De E serie is domweg rampzalig (accuduur de helft van de concurrentie, doordringende pieptoon, Constance ontkenning van sony). En de vorige F serie zou ik ook willen omschrijven als een mislukking. Een grote reden dat is nog steeds erg tevreden ben met mijn studio 15 is dat er imo niets op de markt is -de xps 15 en sony SE uitgezonderd- wat meer voldoet aan mijn eisen dan de laptop waar ik nu achter zit.
De huidige F serie heb ik nog niet veel over gehoord, maar in het segment waar die actief is heb je sowieso erg geduchte concurrentie van de XPS 17. Kom op sony, stuur zo'n midrange laptop op voor review naar http://www.anandtech.com/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
De 13" Notebook line van Sony is best netjes, maar als ik naar de prijzen ga kijken voor een beetje "leuk" * model, kan ik een bedrag van 4 getallen breed gaan neerleggen. Daarnaast, de 4 Vaio's die ik in bezit / familie** onderhoudt heb, hebben wel veel moeite om de warmte af te voeren, maar dat is iets waar ik me niet aan stoor.

* Met "een beetje leuk model" kijk ik toch wel naar de modellen met tenminste i5 of i7 cpu en tenminste 4 gb ram. Zet hier eventueel een SSD bij en je prijs wil toch aardig de hoogte in. Value for money is iets dat ze bij Sony helaas vreemd zijn.

** Een van deze laptops is een VAIO uit de E serie. Het gaat hier om een instapmodel (Wit/ 4 gb ram/ Intel HD GPU/ 320 gb hdd / 15,6 inch/ i3 @ 2,16 Ghz) waarmee ik onder zware cpu last ongeveer 2 tot 2,5 uur eruit haal en de pieptoon hoor ik totaal niet.

Ik merk ook een kleine ondertoon van sarcasme in je post, beste Darkstone :P
Beetje lol op zn tijd, doet een mens goed.

/me D_Jeff geeft Darkstone een schouderklopje voor zijn/haar inzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is geen scarasme. Het is zo. Uit een internetpoll van mij bleek dat 80% van de mensen in [Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series in min of meerdere mate last heeft van de bekende pieptoon. Met reacties als:
peter.baarlo schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:56:
Ik heb eerder gemeld dat ik ook last had van de Piep uit mijn vaio, ik heb daarna een week gehad dat ik het niet meer opmerkte, echter vorige week begon het weer. ik heb als test mijn laptop op battarij idle laten draaien op kantoor, we zitten met 3 mensen op een afdeling van 60m2 wat zeker erg ruim is, binnen 10 minuten stonden beide collega's aan mijn bureau om te kijken waar dat iritante gepiep vandaan kwam.. Het zit dus in iedergeval niet tussen mijn oren. Ik heb daarop een klacht ingelegd bij sony, dit is hun reactie:

Geachte Mijnheer,
bedankt voor uw e-mail met betrekking tot het piep geluid uit uw vaio.
U bent inderdaad niet de enige met dit probleem. Sony is aan het onderzoeken wat het probleem veroorzaakt en hoe dit kan worden opgelost. Op dit moment kan er geen reparatie worden aangeboden aangezien men nog geen oplossing heeft. Ik wil u vragen over een aantal weken nogmaals contact met ons op te nemen.
Alvast bedankt voor uw begrip.
Als u nog verdere vragen hebt dan kunt u antwoorden op deze email of telefonisch contact met ons opnemen via een van de onderstaande telefoonnummers.

Ik ben benieuwd naar hun oplossing...
voor de rest ben ik waanzinnig tevreden over de laptop. ik heb hiervoor een asus UL30a gehad, die was muisstil maar performance was in vergelijking met dit monster ook zeer traag.
Maar, toen had sony een fix uitgebracht welke bepaalde power saving features uitschakelde, wat de accuduur nog eens halveerde. En terugsturen? Dat kan niet. Dat valt immers binnen de gestelde specificaties... De nieuwe lijn met sandy-bridge processor heeft daar overigens geen last van. Maar het argument van de helft van de accuduur van de concurrentie klopt nog steeds.
(overigens had ik die fix zelf al veel eerder gevonden dan sony en verspreid in dat topic. Maar dat is een andere discussie.)

Ongeacht of nu 80% of 1% van de mensen daar last van heeft, een dergelijke aanpak is gewoon niet acceptabel. Als de consument iets een probleem vind dan dient de laptop gewoon teruggenomen of gefixt te worden. Dat is iig het beleid wat dell hanteert. Bij de rest van de merken is de coulace van de winkel van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

Zit naar de Destiny 15.6 te kijken en moet zeggen, best interessant, met een GTX 580 er in. Gelijk vraagje daar over, beschikken de laptops, indien geleverd met een nvidia gfx kaart, nog steeds van Optimus?

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Veel laptops niet meer nee.. Volgens mij zijn er wat Dells / Alienwares die met zulke high-end GPU's
nog wel Optimus ondersteuning bieden, maar over deze Xnotebook zou ik durven zeggen: nee, niet mogelijk.

Anders even contact opnemen met..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee.

De M17x is de enige notebook die ik ken met optimus en een kaliber <GTX560m grafische kaart. De toshiba qosmio met GTX560m bevat ook optimus, maar daarmee heb je ze allemaal gehad. Correct me if im wrong.

Overigens is de M17x van een zodanig formaat dat je je daar niet echt zorgen om kan maken. En de toshiba heeft nog ergere pricing dan de envy line-up... Dat meen ik serieus.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Helaas, dan kan ik deze ook weer van m'n lijstje af strepen... Zucht! Het is toch zo verdomd moeilijk!

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waarom zou je zoveel power willen en optimus...? Dan werk je toch altijd aan het netstroom?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maak gewoon een mooie post in [NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011 met je eisen :). Ik ken alle huidige modellen praktisch uit het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

@CLB Nouja, de laptop zal ook moeten dienen onder omstandigheden zonder netstroom, daarom ook een 15 inch geen 17...

@Darkstone zal het later eens proberen, ik hou natuurlijk de Envy 15 nog steeds in de gaten maar anders zit ik nu te kijken naar de ASUS N55 met 555M en zo ver ik zie wél optimus..

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De N55 is dan weer kwalitatief zeer laag: nr12468 in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
Een paar dagen geleden kwam er ook al zo'n post langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Ik zag het net al in een videoreview ja, een grote klont rammelend plastic... Komt er binnenkort niet toevallig een nieuwe XPS 15z uit met een betere videokaart?

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed is het enige, naast de XPS 15, wat ik een acceptabele keuze vind. De sony SE ook, maar past niet binnen jouw eisen. De 15z is bovendien zeer brak. Je gelooft nooit wat ze voor die prijs durven te verkopen.. Bijvoorbeeld productreview: Dell XPS 15z (15Z-2198) review door Safihre. En dan vooral de reacties van dat artikel :7
  • Asus aanbod is kwalitatief matig, danwel te duur. G54/G74, im looking at you.
  • MSI gamer series is an sich redelijk: http://www.anandtech.com/...si-gt680r-mobile-gaming/3 en er is zoals altijd bespaard op het scherm, accuduur is verder niet redelijk. Minder dan in de review, want je koopt natuurlijk de GTX570m variant?
  • pricewatch: MSI GE620DX-492NL heb ik het hele jaar 1x iemand over gehoord. Geen reviews, geen bewijs dat hij goed is, geen positief advies vanuit mijn kant.
  • BTO's aanbod is over de hele line matig kwalitatief. Ze hebben een model met GT555m, dat ding is een disaster. Van de rest van BTO's lineup ken ik precies 1 model wat ik af en toe aanraad, en dat is een rebrand van de MSI GX. De kwaliteit van de clevo's is gewoon meh. Ik heb er hier een staan, en het is zeker een stevig ding. Maar het toetsenbord, touchpad, de accuduur, meh. Het voelt niet als een notebook die zo duur is.
  • M14x is potentieel een heel erg goede laptop.. als-ie 2cm breder was geweest en er een 1080p scherm in zou zitten :X
  • De envy en quosmio's zijn goed, maar hebben het prijs-issue. Ik had het er gisteren nog over in een crewtopic. Als je pricewatch: HP Envy 17-3004ed neemt in plaats van pricewatch: HP Elitebook 8760w (LY530EA), dan mag je je imo laten nakijken :P
  • Dat gezeggen hebbende, wat denk je van de lenovo W520? Dat ding doet het wreed lang op de accu en weegt vergeleken met de precision en elitebooks bijna niets: http://www.notebookcheck....520-Notebook.53220.0.html. Kijk eens op ebay. Je verklaart me vast voor gek, maar als ik nu een notebook mocht halen ongeacht de prijs, zou het een W520 worden. Het verbaast me nog elke keer dat niemand dat ding schijnt te kennen.
En we gaan. Eh. Erg offtopic. :P . Allouw moi om de boel even te verplaatsen naar een passend topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Nog steeds kijkend naar een 15 inch laptop om mee te gamen.
De HP DV6 lijkt interessant pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed

Maar nu zag ik ook een Asus G53JW pricewatch: Asus G53JW-SX029V
Iets minder scherm 1600*900, maar dat is voor mij ruim voldoende.

Is de G53 een goede concurrent of zie ik iets flink over het hoofd? Het scheelt wel weer €123...

Of is het nog verstandig eventjes te wachten totdat een nieuwe serie komt met een betere prijs/prestatie verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm die G53 ziet wel wel leuk uit. Hij is enorm zwaar en de accuduur is matig, dus als iets anders dan desktopvervanger zou ik hem niet kopen. De dv6 is een kilo lichter en gaat 2 a 3x zo lang mee op een acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarmeneer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11-2020
Hoi Allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen, mijn budget is max 1000/1060euro. (budget excl korting is 800 euro). Ik heb dit topic bij de gamenotebooks gezet omdat ik toch de nieuwste games wil spelen (medium settings is ok) maar ik ben me ervan bewust dat de onderstaande laptops geen superhighend gaminglaptops zijn.

Eisen aan de laptop:
- Moeiteloos hd video afspelen en middels hdmi doorsturen naar de tv
- De nieuwste games spelen ( BF3, Skyrim) hoeft niet op de hoogste resolutie
- Videobewerking, Photoshop
- Overweg kunnen met muziekprogramma's als FL studio en reason

Ik moet het ding bij de mediamarkt aanschaffen omdat ik daar fikse korting heb.

Zie hier het overzicht van de laptops in mijn price range:
http://www.mediamarkt.nl/...riceMin=800&priceMax=1100

De beste optie volgens mij is de HP Pavilion van €1057, ook de hd webcam is een pre.

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241018,223827.html

deze heeft geloof ik een betere videokaart dan goedkopere modellen. Maar ik heb er verder niet heel veel verstand van dus ik vraag me af of dit een goede optie is, zo niet, dan ben ik uiteraard benieuwd naar de alternatieven.

En wat betreft deze:
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241018,240379.html

Dit is geloof ik exact dezelfde laptop met een kleinere schijf en een kleiner schermpje, klopt dat? Hier kan ik prima mee leven en is een stuk goedkoper.

Is het niet zo dat games beter draaien op een kleiner schermpje(lagere resolutie) indien de hardware verder gelijk is ?
Misschien zeg ik nu iets heel stoms maar volgens mijn boerenlullenverstand moet dit kloppen :)

Ik kijk uit naar jullie reacties want ik zie door de bomen het bos niet meer :P , en ik wil ook geen aankoop doen waar ik later spijt van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gitaarmeneer schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:22:

Eisen aan de laptop:
- Moeiteloos hd video afspelen en middels hdmi doorsturen naar de tv
- De nieuwste games spelen ( BF3, Skyrim) hoeft niet op de hoogste resolutie
- Videobewerking, Photoshop
- Overweg kunnen met muziekprogramma's als FL studio en reason

Maar ik heb er verder niet heel veel verstand van dus ik vraag me af of dit een goede optie is, zo niet, dan ben ik uiteraard benieuwd naar de alternatieven.

Is het niet zo dat games beter draaien op een kleiner schermpje(lagere resolutie) indien de hardware verder gelijk is ?
HD afspelen en via HDMI doorsturen is tegenwoordig een normale feature die elke moderne laptop wel kan.
Nieuwste games is dan altijd een moeilijker begrip, de HP's die je gevonden hebt zijn uitgevoerd met de HD6770m +- gelijk aan de GT555m en daarmee voldoe je er ook wel aan.
Uiteraard is het zo dat hoe lager de native resolutie, des te minder VGA power er nodig is.
En van de native resolutie (de max resolutie van het gebruikte paneel) wil je zo min mogelijk afwijken.

Photoshop/videobewerking/muziekprogramma's zijn vrij algemene begrippen en onderhevig aan de eigen snelheids ervaring. Nvidia heeft wel een wat betere ondersteuning met CUDA (photoshop plug ins) maar dan alleen als die specifieke features worden ondersteund in de gebruikte software.
Zolang je bij de 2670QM processor blijft heb je daar sowieso prima prestaties.

De specifieke laptops ken ik niet in real life, voor gebruiks ervaringen zou je eens in de specifieke topics kunnen kijken.

Succes met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En om heel eerlijk te zijn, media markt korting of niet. In de huidige 17" markt kan je simpelweg onmogelijk iets anders aanschaffen dan de XPS 17 (€750, 1080p, GT555m, i7, enzovoorts). Goedkoper dan de HP met korting, maar wel met een 1080p 3D scherm in plaats van een 900p paneeltje. Dat er nog laptops worden verkocht in die prijsklasse met zo'n scherm is ronduit absurd.

Ik heb 15" segment heb je 2 keuzes: pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed of XPS 15. Ik vind ze gelijkwaardig: de XPS is steviger en heeft betere speakers en scherm. De HP is 250gr lichter, langere accuduur, en een sterkere grafische kaart. Met korting bij de mediamarkt zijn ze even duur. (€750).

Verder, als je student bent, neem dan niet de XPS 17 of een andere 17-incher, veel te log om mee te nemen. In dat geval wil je echt een 15.6" laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarmeneer
  • Laatst online: 09-11-2020
Dank voor de replies. Ik ga geen full HD kijken op de laptop zelf, dit stuur ik door naar de tv middels HDMI dus dat maakt mij niet zoveel uit.

Ik heb het budget iets naar beneden bijgesteld, in mijn enthousiasme wordt het allemaal iets te prijzig :P

Ik kan de HP Pavilion DV6 6b12ed voor €648 incl korting kopen. Zie hieronder de specs:
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241018,240379.html

Voldoet deze laptop aan mijn eisen denken jullie?

Het enige alternatief zou deze de DELL XPS 15 uit de onderstaande link zijn, deze is dan wel 50 euro duurder.
http://www.dell.com/nl/p/...facets=41105~0~348449&p=1

Is de dell het qua meerprijs dan waard? De dell heeft geloof ik wel een slechtere videokaart en minder geheugen. Dit ga je geheid merken bij het gamen neem ik aan. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Full hd voor films is onzin.

Full-hd omdat je anders een ruk-kwaliteit scherm krijgt, en omdat je dan 2x zoveel kwijt kan op het scherm dat wil je dus wel. Als je in dit budget een laptop koopt zonder 1080p scherm, dan ben je niet handig bezig vind ik.

een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

+ verschrikkelijk kwaliteitsverschil tussen een gewoon scherm en hetgeen wat je in de XPS 15/17 aantreft.

Als je minder wilt uitgeven, dan zou ik zelf de pricewatch: Asus K53SV-SX152V nemen of iets in die richting. De goedkoopste dell uit de sheet is gelijkwaardig, wel zelf extra RAM erbij kopen. De garantieuitbreiding is voor de huidige prijs ook geen overbodige luxe.

Ik snap zelf echt niet waarom je ooit een laptop zou kopen met een slecht scherm. Geef liever €100 meer uit.

• NO2
  • Niet online

NO2

Is deze pricewatch: Asus N55SF-S1366V laptop ook interessant?

GT555m ipv 67770m
500 gb 7200 ipv 750gb 5400 rpm
6 gb ipv 8 gb werkgeheugen
Bluray ipv DVD

Twijfel twijfel...
ps en €50 goedkoper

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want:

Yorin in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
slecht toetsenbord

Het is an sich een goede laptop (blu-ray had ik niet eens gezien), maar ik krijg echt de indruk dat de N55 nogal wat kwaliteitsissues heeft... Zo'n laptop zou ik iig nooit kopen of aanraden. Dan liever een wat langzamer model wat dat soort dingen wel goed doet.

Verwijderd

NO2 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:07:
Is deze pricewatch: Asus N55SF-S1366V laptop ook interessant?

GT555m ipv 67770m
500 gb 7200 ipv 750gb 5400 rpm
6 gb ipv 8 gb werkgeheugen
Bluray ipv DVD

Twijfel twijfel...
ps en €50 goedkoper
15"om te gamen is al vrij snel een GTX570m waarmee MSI en BTO leuke modellen heeft.
De MSI heeft een wat opvallender uiterlijk met LED's (die uit gezet kunnen worden).
De BTO heeft een wat rustiger/zakelijke indruk zonder poespas.

Prijstechnisch staan ze vrijwel gelijk, de BTO heeft een iets grotere HDD, 8GB en Intel wifi, maar komt zonder W7. Wel iets hoger geprijsd maar dat geeft direct 50% meer VGA performance en dat is op Full HD wel prettig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt: pricewatch: MSI GT683DX-470NL wel slecht leverbaar. Grootste nadeel is dat hij vrij log is. De randen om het scherm zijn erg groot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:53:
Klopt: pricewatch: MSI GT683DX-470NL wel slecht leverbaar. Grootste nadeel is dat hij vrij log is. De randen om het scherm zijn erg groot.
Die is dan ook nog met i5 CPU.
De i7 is van MSI dan nog behoorlijk pittig geprijsd waar de BTO met i7 vanaf €1150,- (excl W7) te krijgen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ook. Ik dacht dat de bto variant wat duurder was, maar hij is dus hetzelfde geprijds als de msi, maar dan zonder windows. Bij verschillende aanbieders rond dezelfde prijs. Daar zat een maand of 2 terug nogal wat verschil in meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:13
Hallo allemaal,

Op het moment heb ik deze configuratie op het oog, de XNB Destiny SA15 - HD6990.

http://www.xnotebooks.nl/...Kuzp8S-tq4CFcwjfAodjjKosQ

Wat voor mij belangrijk is is dat het systeem onder Full load niet al teveel "Koelings kabaal" produceert.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
En is zo'n GAMUT scherm met 95% kleurechtheid nou echt die 95,- waard. Of kan ik dat beter in een SSD
Stoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Amok op 24-02-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Amok schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:33:
Hallo allemaal,

Op het moment heb ik deze configuratie op het oog, de XNB Destiny SA15 - HD6990.

http://www.xnotebooks.nl/...Kuzp8S-tq4CFcwjfAodjjKosQ

Wat voor mij belangrijk is is dat het systeem onder Full load niet al teveel "Koelings kabaal" produceert.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
http://www.notebookcheck....PRO-Notebook.62356.0.html
De 17" heeft dezelfde koeling, de extra ruimte is upgevuld met extra speakers en een extra HDD, dacht ik.

Ik heb een tijd de variant met HD5870m gehad. In een woord: kabaal. In idle draait de fan al 70%. De nieuwere reeks is ongetwijfeld beter, maar stil is zo'n ding echt niet.

Ik blijf het zeggen, in dit segment is er geen keuze. Het is echt de M17x, of iets veel slechters, of iets veel duurder. Dat ding is gewoon heel, heel er goed. Zo goed, dat je alles in het segment eigenlijk al bij voorbaat kunt afstrepen.

Ja, dat is een 17", maar de clevo 15.6" levert gewoon niet de gewenste kwaliteit. Je kan hem kopen, maar de enige doorslaggevende reden die ik kan bedenken, is dat het de enige in het segment is. Enkel de MSI komt in de buurt met GTX570m. Ik raad je aan om daar ook eens naar te kijken.
En is zo'n GAMUT scherm met 95% kleurechtheid nou echt die 95,- waard. Of kan ik dat beter in een SSD
Stoppen.
Is het geld waard? Zeker. Maar zoveel? Zeker niet. Ik neem aan dat je -panel lottery alert- je standaard al een redelijk scherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Allen,

Ook ik zou graag bij XNB een mobile 15.6 laptop willen bestellen.

De keuze is,

http://www.xnotebooks.nl/...ooks/xnb-helios-fh15.html

Of de.

http://www.xnotebooks.nl/...hd6990-fx4000-fx5010.html

Mijn voorkeur gaat uit naar de XNB Destiny vanwege de iets strakkere looks

Maar wat voor mij de doorslaggevende factor is, welke van de twee maakt het minste kabaal onder full load.
Natuurlijk zal ik gebruik maken van de "Freeze" koelpasta optie

@Darkstone: in een ander topic adviseerde je mij ook naar MSI te kijken de Helios is een MSI GT683
Wat denk je ervan

[ Voor 10% gewijzigd door Amok op 24-02-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Amok schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:55:
Allen,

Ook ik zou graag bij XNB een mobile 15.6 laptop willen bestellen.

De keuze is,

http://www.xnotebooks.nl/...ooks/xnb-helios-fh15.html

Of de.

http://www.xnotebooks.nl/...hd6990-fx4000-fx5010.html

Mijn voorkeur gaat uit naar de XNB Destiny vanwege de iets strakkere looks

Maar wat voor mij de doorslaggevende factor is, welke van de twee maakt het minste kabaal onder full load.
Natuurlijk zal ik gebruik maken van de "Freeze" koelpasta optie
De koelpasta is geldklopperij, net als sneller RAM.

En de clevo ziet er beter uit dat klopt, ik heb er een tijd een gehad, en ik vond het niet echt kwaliteit. Het toetsenbord vind ik gewoon slecht. Of gewoon http://www.anandtech.com/...si-gt680r-mobile-gaming/1 even lezen waar die 2 vergeleken worden (en de benchmarks even overslaan, andere hardware).

De MSI is ook niet perfect, laat ik dat meteen zeggen, maar als je even die review leest, vooral de laatste pagina, dan kom je er wel uit.

Pak de clevo, windows erbij, scherm erbij omdat je anders het pannel lottery gedoe hebt, en.. je bent alweer €100 van de prijs van de M17x vandaan. M17x met momentus XT welteverstaan. Met een 10% kortingsbon nog goedkoper. Maar die zijn al enige tijd foetsie. Wellicht ten overvloede: een review: http://www.anandtech.com/...x-r3-an-antidote-to-clevo
@Darkstone: in een ander topic adviseerde je mij ook naar MSI te kijken de Helios is een MSI GT683
Wat denk je ervan
Dat is een rebrand van de msi ja. Niet perfect, zeker wel het enige in dat segment.

verder, ik verplaats je bericht weer even. Een ervaringentopic is geen aankoopadviestopic. Je bent al de 3e vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die koelpasta opties gaan echt wel ver inderdaad, meer opties dan dat er graden celcius winst is te halen.
De koel blokken en airflow in een laptop zijn simpelweg te klein om serieus meer warmte af te voeren.

Aangaande geluidsoverlast zou MSI mijn voorkeur hebben aangezien de 570m kaart minder warm wordt.
75W t.o.v. 100W voor een 6990m of 580m.

Voorkomen gaat niet lukken, fan noise blijf je altijd houden zodra je over de 100W (CPU+GPU) gaat gebruiken. Als je dat echt niet wilt is een heroverweging van een gamelaptop wellicht verstandig.

@Darkstone: De M17x 3D komt momenteel op 1609,- zonder korting en is toch een stukkie duurder.
In de sheet is nog sprake van -10% maar die is momenteel toch n.v.t.?

Edit: staat net een destiny te koop voor een hele stevige 2000,-
V&A aangeboden: High end gaming laptop - Destiny SA15

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:09:
Voorkomen gaat niet lukken, fan noise blijf je altijd houden zodra je over de 100W (CPU+GPU) gaat gebruiken. Als je dat echt niet wilt is een heroverweging van een gamelaptop wellicht verstandig.
Klopt. Ik krijg wel de indruk dat de M17x en msi iig idle een stuk stiller zijn dan de clevo. In verschillende reviews -en zo ook mijn korte ervaring met de HD5870m variant- hoor ik daar mindere dingen over. Als ik zo even tussen de regels doorlees heb jij eenzelfde ervaring met de 3D variant van de M17x.
@Darkstone: De M17x 3D komt momenteel op 1609,- zonder korting en is toch een stukkie duurder.
In de sheet is nog sprake van -10% maar die is momenteel toch n.v.t.?
Klopt. Je kan wel 5% epp krijgen. Even een handmatig in elkaar gepleurde sheet, met shopkorting.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xbhqE9YZKlEZj7zD1L4plIab/full.png

Maar met gamut scherm en windows zit je al op € 1.457,00 bij xnotebooks, bij een andere aanbieder wat tientjes meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:19:
[...]
Klopt. Ik krijg wel de indruk dat de M17x en msi iig idle een stuk stiller zijn dan de clevo. In verschillende reviews -en zo ook mijn korte ervaring met de HD5870m variant- hoor ik daar mindere dingen over. Als ik zo even tussen de regels doorlees heb jij eenzelfde ervaring met de 3D variant van de M17x.

[...]

Klopt. Je kan wel 5% epp krijgen. Even een handmatig in elkaar gepleurde sheet, met shopkorting.

[afbeelding]
De m17x is met 2 SSD's in 2d zo goed als passief en dus doodstil, af en toe een heel low rpm spin up.
Onder gaming is het met 2720QM, 16GB 1600Mhz en 580m uiteraard een ander verhaal.
De Clevo modellen heb ik destijds zelf ervaren met een probleem in de E/C fan table.
Dit was verholpen met een update maar hij blijft in 2D meer aanwezig als de M17x.
Tijdens loads zijn beide gewoon luidruchtig maar zoals ik al zei blijft dat inherent aan een gamebook.

Volgens mij neem je de GTX580m als std mee in de prijs, 3D model komt met een 560m.
Ik eindig namelijk op €1718,54 incl de 5% korting.
duidelijk verhaal.
Zijn die cashbacks dan gegarandeerd, ik lees wat wisselende verhalen over de shopkorting cashback.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op die prijs kom ik ook uit als ik het cashback vinkje uitzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
De MSI is ook niet perfect, laat ik dat meteen zeggen, maar als je even die review leest, vooral de laatste pagina, dan kom je er wel uit.
Thx Darkstone, die review van Anandtech is duidelijk genoeg.
Binnenkort een bezoekje brengen aan XND om de Helios eens van dichtbij te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Laatst online: 27-08 09:46
Hallo,

Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe gaming notebook. Ik twijfel nog lichtjes tussen desktop/laptop, maar mobiliteit vind ik toch wel echt prettig.

Ik zoek het liefst een 15" met een budget van ong. €1300,-
Gaming voornamelijk voor de nieuwere games op hogere specs en natuurlijk de Diablo 3 die eraan zit te komen.

De volgende was me op 't oog gevallen en leek me erg netjes. Ik heb alleen nog steeds de twijfels over heating etc. met laptops en of het dan misschien niet verstandiger is om mobiliteit in te leveren en een desktop te nemen.... Lastig :D

http://www.4launch.nl/sho...-6---2670qm--1tb/tweakers

Eventuele tips?

Scallius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je even terugleest kom je al snel uit bij deze notebook. Maar dan de BTO variant omdat die iets goedkoper is. De gewone MSI prijs is niet heel erg overtuigend, al is er niets anders in deze categorie (behalve de BTO met HD6990m, maar ik snap echt niet waarom je die zou kiezen zoals de persoon hierboven...).

maar aan de andere kant, echt mobiel is zo'n ding niet. Ik weet niet wat je ermee wilt doen, maar misschien kan je beter wachten op thunderbolt en dan een XPS 15 halen of iets in die trant, extrene GPU erop aansluiten, en het beste van beide werelden. Voor een paar honderd euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Nouja het probleem is een beetje dat ik beperkte kennis heb van hardware. En met de toekomst dat ik waarschijnlijk een tijd in het buitenland moet zitten voor studie/stage, wil ik liever gewoon iets kant en klaar waar ik verder niet veel aan hoef te knutselen. Ik heb alleen eventueel ook de mogelijkheid om een desktop aan te schaffen, en dan mijn huidige laptop erbij te houden om eventueel buitenshuis nog te kunnen gamen/gebruiken. Alleen is dit dan de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eerst voor jezelf moeten beslissen wat het beste zou zijn.
Als ik het zo lees zou ik zeggen neem 1 knappe laptop.
Altijd alles bij de hand en mee te nemen op lokatie.

Maar als je oude laptop nog genoeg is om te doen wat je wilt doen is een desktop ook niet onlogisch.
Wil/kun je die dan ook meenemen naar het buitenland?
Afhankelijk van waar je naartoe gaat is slepen met randapparatuur en scherm al snel niet meer te doen.
Wellicht een m-ITX systeem overwegen, compact, niet te duur, en toch desktop power?

Laptop technisch op 15" gebied heb je de MSI/BTO GTX570m optie of een Clevo HD6990m.
Prijzen vanaf 1250,- voor een 570m model, de 6990m gaat over je budget.
Zelfde geld voor het 17" formaat, 570m binnen budget, HD6990/580m en M17x daarboven.
Het is aan jou dus om keuzes/afwegingen te maken wat het beste is in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
In principe runt mijn huidige laptop wel de game die ik voornamelijk momenteel speel ( Ja, ik ben zo'n oude WoW-rot :D ) Niet op de beste graphics, maar het loopt het spel wel. Enige nadeel is de koeling, heeft mijn huidige toch echt hevige problemen mee.

Wat ik graag wil weten is of de MSI of dan de BTO ( Wat is nou echt het specifieke verschil? Ik weet dat de MSI al die turbo functies etc. heeft, hoe zit dat bij de BTO ? ) ook hitteproblemen hebben, oftewel, ook erg warm worden... Zoja, dan wordt een desktop misschien alleen is die keuze dan wel wat lastiger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scallius schreef op zondag 26 februari 2012 @ 01:29:
Wat ik graag wil weten is of de MSI of dan de BTO ( Wat is nou echt het specifieke verschil?)
Niets. Het is een rebrand en het uiterlijk is iets anders, de koeling, de dimensies, het toetsenbord zijn volgens mij exact hetzelfde.
ook hitteproblemen hebben.
http://www.notebookcheck....511-Notebook.66654.0.html
prime95 + furmark = 81° gpu en 60 CPU. Dat is redelijk uitzonderlijk te noemen.
Maar de MSI speelt vals. De adapter is niet toereikend, daarom klokt hij terug. (vandaar de lage temperatuur op de CPU). Ik denk niet dat je daar in een realistisch scenario last van gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam ook nog pricewatch: Medion Erazer X7815 tegen, trouwens. €50 duurder dan de 15" BTO variant, maar je krijgt een SSD erbij en hij is 17". De MSI met i5 is op de een of andere manier erg slecht leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Medion is gebaseerd op dezelfde MSI barebone als de BTO
Ik verwacht een 80GB SATA2 intel disk met een 5400rpm HDD ernaast, ook een optie maar niet echt optimaal. Dan zou ik eerder neigen naar het zelf plaatsen van een SSD i.c.m. een 7200rpm.

De adapter is bij MSI even opletten.
Ze hebben 150W en 180W modellen waarbij ik de 150W verdenk van het iets te licht zijn.
De i5's werden destijds volgens mij geleverd met de 150W adapter behalve de 780DX variant.
Tel je de TDP's op dan zit je met CPU en GPU al op 120W, daar komt dan nog scherm, DDR, MoBo, sound, HDD, LED casing verlichting (backlit KB bij 780 serie) en Wifi bij waardoor je akelig dicht bij het max van de adapter komt.

De turboknop is handig als je er zelf een andere OC waarde aan hangt met bijv. Afterburner.
Doe je dat niet dan draait ie MET turbo op stock 570m specs, zonder turbo 50Mhz daaronder.
WoW zal uitekend lopen op de normale settings zonder enige aanpassing.

Toetsenbord is verder inderdaad gelijk.

Edit: Om het wat te verduidelijken hier wat close-ups:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Medion heb ik eerlijk gezegd niet bepaald positieve ervaringen zijn. Garandeert natuurlijk niet dat deze slecht is, maar sla dat merk toch liever over. BTO heb ik geen ervaring mee, zowel MSI. Van MSI krijg ik wel een sterke indruk dat zij weten waar ze mee bezig zijn. Wat is dan de naam van het specifieke BTO model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MSI = medion = BTO in dit geval (GTX 570m model). Het is 3x hetzelfde model, maar dan met een ander kleurenschema en garantie. Maar ik geloof dat de garantie bij alle 3 de merken wel goed zit.

Met model wat je zoekt is de 15M39 of 17M39. Al zullen er wel dealers zijn die andere namen gebruiken. Het model is makkelijk te herkennen door de karakteristieke vorm van de bezels rondom het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Ondanks andere hardware die door BTO zelf in het barebone model wordt ingezet, blijft de koeling gewoon ideaal neem ik aan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Scallius schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:26:
Ondanks andere hardware die door BTO zelf in het barebone model wordt ingezet, blijft de koeling gewoon ideaal neem ik aan? :D
Barebones zelf komen met gelijke moederborden, koeling en GTX570m VGA, zij het in 1,5 of 3GB varianten.
Aan hardware worden alleen CPU, Optische drive, WiFi, RAM en HDD's toegevoegd.
Daarin hoef je dus eigenlijk geen verschillen te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Sorry dat ik dit topic blijf bespammen.

Hoe waarschijnlijk is het dan binnenkort snellere cpu's/gpu's uitkomen?
Ik ben eigenlijk nog niet overtuig van de dv6 voor €900. Misschien dat ik
toch maar kies voor een €400 goedkopere pricewatch: Asus K53TK-SX023V
De processor is wel een stuk minder: AMD A6 3405 vs I7 2670, maar voor
de rest is er weinig verschil. Het full-hd scherm is voor mij ook geen groot
gemis omdat ik de laptop meestal aan een 22' scherm heb hangen.

Tenzij er binnen een aantal maanden veel betere laptop's voor hetzelfde geld
te koop is natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet leveerbaar.

En ik ben de laatste tijd ook niet helemaal overtuigd over de dv6. Het is an sich een goede notebook: hij is licht, lange accuduur, redelijk scherm, goede GPU Maar als ik dan Jiazzz in "[Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7" lees, 2x achter elkaar, en verhalen over slijtende touchpads. Dan vraag ik me af wat de kwaliteit nu eigenlijk is. Waarom hoor ik van de dv6, N53, en N55 zulke verhalen, en niet bij de goedkopere lijnen? Is het nu echt zo moeilijk om een kwalitatief touchpad en toetsenbord op een laptop van 900 euro te zetten? Schijnbaar.

En ook, van een tijd terug:
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:42:
En voor wat de HP kost heb je ook al bijna de XPS 15 met i7. Die is multithreaded 2.5x zo snel als de A6 processor in de HP. De grafische kaart van de HP is overigens wel wat sneller. Maar dat wisselt sterk per game. http://www.notebookcheck....ano-Notebook.57360.0.html en dan de game vergelijkingen uitklappen.)
Edit: betere nuance: in 3 van de 5 games prestert hij een stuk slechter, in eentje een stuk beter, in de game die nog over is een heel klein beetje minder.
Waar HP = pricewatch: HP Pavilion dv6-6105sd (LZ545EA)

Ik kan het niet helemaal verklaren, maar het lijkt dat de CPU gewoon te traag is of iets dergelijks. Je kan hem overigens wel overclocken: http://forum.notebookrevi...best-deal-ever-could.html maar dan nog vraag ik me af of je niet beter voor €620 de XPS 15 met i7 kunt nemen... Ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:12:
...maar dan nog vraag ik me af of je niet beter voor €620 de XPS 15 met i7 kunt nemen... Ik zou het niet weten.
Die €620, is dat incl de creditcard korting van haalmeeruitjecard.nl en de 10% kortingsbonnen die sinds vandaag niet meer werken :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met een 5% bon en shopkorting cashback. Hij is vandaag €625 zie ik.

En de 10% bonnen werken nog wel, als je tenminste http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 pakt. De gewone zij al 2 maanden stuk, of iets dergelijks 8)7
Edit: niet dus. Morgen nog maar eens proberen..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Sorry voor de noobness van deze kant.

Welke XPS15 kies je dan?
€699 - 6gb - gt525 - i7
€799 - 8gb - gt540 - i7
€899 - 8gb - gt540 - i7 - fullHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie gebruikt er nog de dell site? De sheet is sneller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:37
Zit dit topic een beetje te scannen, ben zelf ook op zoek naar een gamelaptop.

Ik wil het liefst +- 1500 euro uitgeven.

Heb zitten kijken naar die M17x maar dan heb je maar 4gb ram? (absurd imo voor die prijs). Ook heb ik twijfels bij die kaart die er standaard in zit? Voor een nvidia 580 moet je meteen weer 200 euro bijbetalen :(

http://www.4launch.nl/sho...-6---2670qm--1tb/tweakers

Dit is de laptop die scallius ook al voorstelde, dit zou ook een kandidaat kunnen zijn.

Hebben jullie wellicht wat advies of weten jullie andere goede laptops?

Het gaat mij er om dat ik er lekker op kan gamen, met name diablo 3 die komen gaat en natuurlijk battlefield 3! Mobiliteit is niet echt vereist, ik zal hem niet veel mee op pad nemen.

Hoop op een reactie :) Thanks alvast.

[ Voor 4% gewijzigd door HertogJack op 01-03-2012 07:59 ]

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even terugscrollen: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xbhqE9YZKlEZj7zD1L4plIab/full.png?nohitcount=1

De m17x is gewoon het beste wat je kan kopen. Zelf RAM erbij steken, en je hebt een erg goede laptop. Misschien 2e-hands een zoeken?

De enige andere kandidaat vind ik de bekende msi, inderdaad. Of beter gezegd, de medion variant daarvan: pricewatch: Medion Erazer X7815, al is dat een 17 inch.

En verder, als mobiliteit geen factor is, koop dan een desktop. Een desktop met een GTX560 is even snel als de duurste alienware en kost de helft, dan kan je nog 2 of 3 goede schermen erbij halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Desktop heb ik al darkstone :) zoek gewoon een laptop voor beneden en voor als ik met mn werk op reis moet voor op de hotelkamer.

Bedankt voor je input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan niet slimmer om je desktop te verkopen, en dan alsnog de alienware te nemen? Ik zie weinig nut in de combinatie snelle desktop + nog snellere notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Nee dat is geen optie.. wil gewoon 2 goede systemen hebben.. luxe probleem I know :P

Bedankt voor je input, die medion laptop die je linkte lijkt me ook een goed ding, alleen dat merk spreekt me niet echt aan.

Heb nog 1 vraagje over de m17x, die videokaart die daar standaard in zit van 1.5gb is die goed genoeg voor deze tijd? of zeg jij ik zou als ik hem toch koop de nvidia 580 er in laten zetten tegen 200 euro meerprijs?

[ Voor 67% gewijzigd door HertogJack op 01-03-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De GTX580m / HD6990m zijn 2x zo snel, dus ja, dat zou ik echt doen. Met GTX560m vind ik hem een miskoop: kan kan voor minder dan de helft van de prijs (€750) al een notebook krijgen met bijna die prestaties, in de vorm van een GT555m. Die is iets minder, maar ik denk dat je het met mij eens ben dat je beter €750 kan uitgeven aan een notebook die 30fps haalt, dan €1400 aan een notebook die 40FPS haalt.

Op de XPS 17 doel ik dan, hetzelfde 3D scherm als in de M17x, beter speakers, maar een mindere behuizing en grafische kaart. In principe vind ik dat je altijd moet kiezen tussen de XPS 17, msi/bto/medion met GTX570m, of de M17x.

In het 15" segment is gewoon erg weinig te krijgen. pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed is de enige laptop waarbij ik heb gevoel heb dat je nog enige kwaliteit aanschaft die in de buurt komt van de XPS 15. Maar die heeft 'slechts' een GT540m.
pricewatch: MSI GT683DX-852NL wederom weer een optie in het 15" segment, alleen jammer dat hij bijna €1000 duurder is dan een maand terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
http://www.dell.com/nl/p/...9596&acd=1242276316205615

XPS17 is idd interessant.. 929 euro voor het 'beste' model..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
€768 zelfs. Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" als je de onderste configuratie pakt.

De 10% bonnen zij overigens stuk op het moment, de 5% in de mail doen het wel. Ik heb er nog een stuk of 3 denk ik (DM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik zoek een laptop waar ik oudere games als call of duty 4 en counterstrike source goed op kan draaien, voor maximaal rond de 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:46:
€768 zelfs. Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" als je de onderste configuratie pakt.

De 10% bonnen zij overigens stuk op het moment, de 5% in de mail doen het wel. Ik heb er nog een stuk of 3 denk ik (DM).
Ik kan die excel files niet openen om een of andere reden hier @ work.. maar welke site kan ik die van 768 euro vinden dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica