Leuk dat Asus in de BBG gekozen is voor de mainstrain laptop.
Ik heb zelf altijd wel een bepaalde voorkeur voor Asus gehad.
Met name omdat ik vind dat je met Asus veel Bang! for the Buck krijgt.
De ervaring met de reparatie service van Asus is echter zeer bedroevend.
Meer dan
negen weken om een kapot scharnier te vervangen.
En de meeste tijd daarvan is gewoon
verspild omdat Asus de communicatie met hun (al dan niet uitbestede) service-vestigingen niet op orde heeft.
Oja! en na de reparatie is de accu, die voorheen ok was, ineens 'stuk' volgens windows.
(Het is wel dezelfde accu, als die er in zat, dat heb ik gecheckt, het zal wel toeval zijn, maar bij de vorige was dat toevallig óók het geval, en die was 2 weken oud toen die de reparatie inging.)
Z'n voorganger (ook Asus) is zelfs nog langer weg geweest, maar ok, dat is al reeds lang geleden.
En dan gezien het feit dat ook Asus gewoon stuk gaat, wat is er dan op tegen om naar b.v. een Acer uit te kijken?
Heeft altijd een naam gehad dat het stuk ging, maar dat is volgens mij ook best wel verbeterd in de laatste jaren.
En óók heel veel bang! for the buck.
Hiermee wil ik aangeven dat het welliswaar nuttig en belangrijk is om te kijken naar wat er te koop is en hoeveel het kost, maar nooit zie ik de zaken meegenomen die pas ná de aanschaf een rol gaan spelen.
Levensduur van de accu, verkrijgbaarheid en kosten van een nieuwe of van een extra PSU, hoe goed is de reparatie en hoe snel, krijg je garantie op de reparaties, etc.
Kan dat op de een of andere manier in de BBG worden opgenomen?
Sommige zaken als verkrijgbaarheid en kostprijs kunnen eenvoudig gevonden worden, maar zaken als gebruikers ervaring zijn natuurlijk minder eenduidig te verzamelen.
Gezien de spec's en de prijs zou deze N55 een zeker een kanshebber zijn, voor mij, maar vanwege mijn ervaring met na de aankoop, van zijn voorgangers, ben ik daar nu niet meer zo zeker over.
Dat vind ik jammer.
[
Voor 5% gewijzigd door
Major 7 op 02-12-2011 11:54
]