[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter

[NBBG] Mainstreamnotebook - December 2011

De NBBG van december en januari is op de front-page geplaatst. In dit topic kan over de modellen in het mainstream gediscussieerd worden

Je kunt hier terecht met vragen, opmerkingen en andere discussiepunten die betrekking hebben op de NBBG. Heb je zelf een model in de NBBG op het oog maar twijfel je? Of heb je hem al gekocht maar heb je vragen. Plaats hier dan je overwegingen en alternatieven.

Asus N55SF-S1060V

pricewatch: Asus N55SF-S1060V
Alternatieven
pricewatch: Medion Erazer X6815 (30012691)
pricewatch: Sony Vaio VPCF22L1E/B
XPS 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Leuk dat Asus in de BBG gekozen is voor de mainstrain laptop.
Ik heb zelf altijd wel een bepaalde voorkeur voor Asus gehad.
Met name omdat ik vind dat je met Asus veel Bang! for the Buck krijgt.

De ervaring met de reparatie service van Asus is echter zeer bedroevend.
Meer dan negen weken om een kapot scharnier te vervangen.
En de meeste tijd daarvan is gewoon verspild omdat Asus de communicatie met hun (al dan niet uitbestede) service-vestigingen niet op orde heeft.
Oja! en na de reparatie is de accu, die voorheen ok was, ineens 'stuk' volgens windows.
(Het is wel dezelfde accu, als die er in zat, dat heb ik gecheckt, het zal wel toeval zijn, maar bij de vorige was dat toevallig óók het geval, en die was 2 weken oud toen die de reparatie inging.)

Z'n voorganger (ook Asus) is zelfs nog langer weg geweest, maar ok, dat is al reeds lang geleden.
En dan gezien het feit dat ook Asus gewoon stuk gaat, wat is er dan op tegen om naar b.v. een Acer uit te kijken?
Heeft altijd een naam gehad dat het stuk ging, maar dat is volgens mij ook best wel verbeterd in de laatste jaren.
En óók heel veel bang! for the buck.

Hiermee wil ik aangeven dat het welliswaar nuttig en belangrijk is om te kijken naar wat er te koop is en hoeveel het kost, maar nooit zie ik de zaken meegenomen die pas ná de aanschaf een rol gaan spelen.
Levensduur van de accu, verkrijgbaarheid en kosten van een nieuwe of van een extra PSU, hoe goed is de reparatie en hoe snel, krijg je garantie op de reparaties, etc.
Kan dat op de een of andere manier in de BBG worden opgenomen?
Sommige zaken als verkrijgbaarheid en kostprijs kunnen eenvoudig gevonden worden, maar zaken als gebruikers ervaring zijn natuurlijk minder eenduidig te verzamelen.

Gezien de spec's en de prijs zou deze N55 een zeker een kanshebber zijn, voor mij, maar vanwege mijn ervaring met na de aankoop, van zijn voorgangers, ben ik daar nu niet meer zo zeker over.
Dat vind ik jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door Major 7 op 02-12-2011 11:54 ]

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Om heel eerlijk te zijn. De N55 is gekozen omdat:

We niet aan kortingsbonnen doen. Anders zouden we de xps 15 kiezen.
We ook niet aan acties doen. Anders zou ik de HP aanraden (mediamarkt actie, 860 euro of iets dergelijks, bij bol http://www.bol.com/nl/p/c...00000011729188/index.html)

Binnen de voorwaarden van de NBBG is de N55 is erg goede optie. Anders.. Ga voor een van deze 2 alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 08:00
Persoonlijk vindt ik het woord Mainstream een beetje uit zijn verband getrokken voor een notebook van deze prijs / specs.

Op dit moment heb je al instapnotebooks van 300 - 350euro en vanaf 399 heb je al een core i3 notebook.
Dan zou ik maintstream persoonlijk meer rond de 600/700 euro zetten. Voor dat geld heb je namelijk een notebook wat voor de "mainstream" al meer dan voldoende presteert. Voor internet/mail, filmpje kijken en af een toe een spelletje spelen is een core i5 of een Llano A6 met een mid-range grafische kaart een prima notebook.

Om dan toch bij asus te blijven zou je uitkomen op een :K53SV-SX152V voor net iets meer dan 600euro met een i5 of een X53TA-SX076V voor 549euro een Llano A6.

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is dus budget/basis. Of weet jij een betere naam voor een notebook rond de 900? ;)

Onbetwiste basis/budgetbak op dit moment is overigens de xps 15. 509 met i5 icm de haalmeeruitjekaart actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
  • Laatst online: 09-06 08:00
Helemaal mee eens , die xps dan :-)

Verder vind ik dan 300-500 euro basis / budgetbak.
Mainstream 500 - 750
Multimedia / entertainment 750 - 900 = nieuwe naam die je zoekt? O-)
High-end 900+
Gamersbeest = zo extreem mogelijk

Hoe noem jij dan de 300 - 500 euro groep ? Surfbakkies?

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
budget = €500
basis = €600
mainstream = €900
multimedia = €1200

De rest: verschilt per keer.

Voor minder dan €500 is er simpelweg geen interessants te vinden, dat is ook niet helemaal de doelgroep van deze site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 22:55
Tjah, ieder heeft zo zijn ervaringen. Ik heb nu 2 acer's gehad, en allebei naar behoren gewerkt. Deze gaat nu al vanaf 2007 mee, en werkt nog perfect. (Alleen de accu is dan helemaal op, maar is normaal na 4 jaar)

Je zult maar steeds net pech hebben met een bepaald merk laptops. Zo vond ik Dell nooit zo geweldig, maar schijnt weer mee te vallen.

Aangezien mn Acer Aspire 5720g na 4 jaar weer eens aan vervanging toe is (niet omdat ie het niet meer doet, maar ik wil wel eens wat nieuws) ga ik weer wat geld opzij zetten om in 2012 voor een nieuwe laptop te gaan. De asus ziet er wel goed uit, maar tegen die tijd is er misschien weer nieuwe bang-for-buck laptops van Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dell is volgens mij wel verbeterd qua service de laatste tijd. Een jaar terug hoorde ik nog wel eens negatieve ervaringen (met als toppunt JoWannes' Blog: Het is ook maar een Dell..., al heb ik er zelf zeer grote twijfels bij of een ander merk dat beter zou hebben opgepakt).

Grootste voordeel is dat je bij dell in-home garantie kan krijgen. Een groot pluspunt aangezien vrijwel elk merk (dell inclusief) er minimaal een week over lijkt te doen om je laptop heen en weer te shippen.. Dat het slechts 1 jaar is is wel jammer, maar ik krijg het idee dat dat niet heel nauw wordt genomen. Mijn broer kreeg na de garantie zomaar een nieuwe adapter. Als ik dat vergelijk met de capriolen die je moet uithalen bij sony.. Lightning89 in "[Ervaringen] Het Sony Vaio F1x-series topic - Deel 2" dan vind ik het zo slecht nog niet, die 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talicus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-04 17:54
Ik heb zelf de Asus N75SF-V2G-TZ046V, wat min of meer het grote broertje van deze laptop is.
Hij heeft wel een glossy scherm in plaats van een mat scherm, waar ik zelf erg tevreden over ben. Ik gebruik de laptop namelijk nooit buiten. Met name na het flink opschroeven van de Saturation (ik heb hem zelf naar 80 gezet, al is dat voor sommigen misschien wat overdreven) en de Contrast (ik meen naar iets van 70) in de Nvidia Control Panel is het een prachtig scherm en spatten de kleuren en details van het scherm af.

Het geluid is prima als de externe subwoofer wordt aangesloten. Zonder externe subwoofer is het geluid net zo mat als mijn vorige laptop (Dell Precision M4400). Dit valt toch wel een beetje tegen aangezien de laptop erg loopt te pronken met de "Bang & Olufssen" speakers.

De snelheid is prima, zelfs in de Asus Entertainment power setting loopt het renderen van scenes met complexe belichting in Maya relatief vlot. De nieuwe generatie i7 is echt een aanrader.
Games heb ik er afgezien van Starcraft 2 nog niet op gespeeld. Dit spel loopt niet zo soepel als ik gehoopt had, maar dat komt ook omdat het een erg processor-intensief spel is. Hoe goed de i7 ook is, het blijft een laptop-processor en dat is te merken. De 555M die er bij mij in zit heb ik dus nog niet echt getest.

Waar ik niet over te spreken ben zijn het toetsenbord en de hoeveelheid voor-ingestelde zooi op de laptop. Het toetsenbord is op de N75 heel erg groot, met grote gaten tussen de toetsen. De toetsen zijn ook erg instabiel en slecht gesorteerd, er zit al gauw een verschil van meer dan twee millimeter tussen bijgelegen toetsen. Hierdoor komt je vinger heel snel tussen verschillende toetsen terecht wat een heel onprettig gevoel is. Het valt me wel op dat de N55 net zoveel toetsen heeft dus misschien is het probleem daarbij minder, omdat de toetsen dichter bij elkaar liggen.

Verder zijn er massa's programma's geinstalleerd die het systeem eigenlijk alleen maar vertragen. Windows opnieuw installeren bij ontvangst is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05 12:44
Ik wil een laptop kopen en naar buitenland sturen. De gebruiker is een leraar op uni.
Hij gaat voornamelijk kantoor werkzaamheden doen. documenten maken etc...

photoshop,gamen etc... gaat hij niet doen. een Blueray is ook niet nodig. hij heeft aan Wifi en Bluetooth voldoende volgens hem.

De budget is 600 euro.

Ik dacht zelf aan een stevig laptop met minimaal 2 jaar garantie. Stevig omdat ie vaak onderweg is.

De volgende laptops heb ik uitgekozen nadat ik rond heb gekeken:

Samsung NP-RV520-S01NL - 550 Euro
HP ProBook 5330m - 640 euro ( nadeel: slechte accuduur, 40 euro boven budget, 13 inch. Voordeel: stevig en snelle cpu )
HP ProBook 4530s - 600 euro

Zouden deze laptops geschikt zijn denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zit net dat je via http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell een xps 15 kan aanschaffen voor in totaal € 562 met 3 jaar in-home garantie (is er iets stuk, dan komt er een monteur thuis om het te maken). Dat is zonder enige twijfel de beste deal op dit moment.

Voor €15 kan je bovendien bluetoorh erbij configueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:05:
Ik zit net dat je via http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell een xps 15 kan aanschaffen voor in totaal € 562 met 3 jaar in-home garantie (is er iets stuk, dan komt er een monteur thuis om het te maken). Dat is zonder enige twijfel de beste deal op dit moment.

Die service is echt helemaal top, alleen dat wordt een beetje moeilijk voor die gebruiker, want ik denk niet dat ie monteur helemaal naar Irak gaat. :) Als er iets met de laptop gebeurd, stuurt hij het terug naar mij en ik moet het hier regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door kardox op 03-12-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dell biedt internationale garantie. Ik weet alleen niet of ze in irak ook een dergelijke service aanbieden.. In verreweg de meeste landen volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-02 13:59

Hoe combineer je deze 2? Als ik namelijk via de haalmeeruitjecard-site ga kan ik enkel andere modellen kiezen (niet de x5m14) en is de 3 jaar in-home optie een stuk duurder (€154,10 ipv €39,10). Ik zit zelf ook te twijfelen tussen de XPS15 of de Asus N55, maar de XPS15 met deze actie lijkt wel de meest aantrekkelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In je mandje zetten, vervolgens via de haalmeeruitjekaart link naar de dell site gaan en inloggen. Om de goedkoopste optie te zoeken, gebruik de sheet: Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Wel even aanpassen, de 40/60/90 waardebonnen zijn namelijk weg (tenzij je er nog een kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Laatst online: 29-02-2024
in verkeerd topic geplaatst, excuses

[ Voor 88% gewijzigd door bambinodekat op 04-12-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*bekijkt diff*

dit is het goede topic hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
De eisen zijn nu duidelijker en budget is omhoog geschroefd, € 600 +.

internetten, documenten maken en pdf lezen en films kijken.
Geen games spelen,
Geen photoshop of video editing.
gewicht speelt geen rol.

Ik denk dan zelf aan een 17 inch met een FULL HD scherm. Dan is deze Asus X7BSV-V1G-TZ524V enige optie die ik kan vinden op pricewatch.

De prijs is ook acceptabel. Hij kost bij Komplett 683 euro. Terwijl de rest van de webshops vanaf 744 euro voor vragen.

er zit 6 GB ram in. Videokaart is ook niet slecht. Ik denk dat ik de juist laptop gevonden heb. Wat vinden jullie van deze laptop qua specs en prijs?

[ Voor 28% gewijzigd door kardox op 06-12-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De schermkwaliteit is mij onbekend, maar het zal wel voldoen. Het goedkoopste alternatief is de xps 17 voor ~€765 met 3D, i7, en de hele mikmak, al krijg je daar veel dingen die je niet nodig hebt. Dan denk ik dat de asus een betere deal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Mooi dan ga ik die Asus X7BSV vandaag bestellen. Bedankt voor je tips Darkstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436079

Ik wil een laptop (Desktop Replacement) kopen en heb een budget van ongeveer 1000 euro.
Mobiliteit is geen prio. Heb liever een iets zwaarder machine maar betere specs.

Op dell heb ik een XPS 17 samengesteld.

- 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz
- 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
- 44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™
- 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
- 1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
- dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)

Prijs 1015 euro

Ik heb enkele reviews gelezen waar werd geklaagd over geluid van fan en te veel warmte.

Iemand al ervaring met deze model of heeft een alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

hoi allemaal; ik ben op zoek naar een vervanging van mijn 'oude' hp pavilion. (specs in mn profiel, maar kortgezegd is het een P-d 3G-dual core 2gbddr2 geforce7300)

budget is rond de 500 euri.

spect die ik graag wil raken zijn:

i5 of vergelijkbaar
hd 7200rpm
dedicated gpu

nu zijn er niet veel laptops in deze prijsklasse die én een i5 bieden, en ook nog eens een 7200rpm drive hebben, maar het lijkt erop dat de instap xps15 bied wat ik zoek. die zit welliswaar met 600 boven budget, maar met de cashback en wellicht ook nog een waardebon erbij kom ik keurig onder de 500 euri.

mijn vraag is; is er iets vergelijkbaars wat ik over het hoofd heb gezien wat een goed alternatief is tov deze xps?

Thankx!

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Voor €599,- kun je de HP Pavilion dv6-6150sd nemen met al je wensen. Helaas wat boven je budget, maar als je op de juiste computeractie wacht kun je hem denk ik wel voor wat minder nemen. Op dit moment is de XPS toch echt goedkoper met de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Y.Y.Eagle schreef op zondag 11 december 2011 @ 10:18:
Voor €599,- kun je de HP Pavilion dv6-6150sd nemen met al je wensen. Helaas wat boven je budget, maar als je op de juiste computeractie wacht kun je hem denk ik wel voor wat minder nemen. Op dit moment is de XPS toch echt goedkoper met de actie.
hm, thx, zal er eff induiken; wil de laptop idd graag dit jaar nog kopen, dan heb ik het eerste jaar fisc. aftrek alvast gehad ;)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 436079 schreef op zondag 11 december 2011 @ 09:01:
Ik wil een laptop (Desktop Replacement) kopen en heb een budget van ongeveer 1000 euro.
Mobiliteit is geen prio. Heb liever een iets zwaarder machine maar betere specs.

Op dell heb ik een XPS 17 samengesteld.

- 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz
- 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
- 44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™
- 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 2.048 + 1 x 4.096]
- 1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
- dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)

Prijs 1015 euro

Ik heb enkele reviews gelezen waar werd geklaagd over geluid van fan en te veel warmte.

Iemand al ervaring met deze model of heeft een alternatief
Je kan hem icm http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 en http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell halen voor €809.

Ik zal je meteen zeggen: voor deze prijs, er is geen alternatief.
pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ046V is wel een alternatief als je €100 hoger gaat zitten, maar de xps 17 is imo beter( speakers, gpu ondanks dezelfde naam, toetsenbord is bij de N75 / N55 vrij matig), en als hij niet bevalt kun je hem altijd terugsturen met de wet kopen op afstand. Het klopt dat er wat klachten waren over fangeluid, maar anderen beweren weer dat hij juist heel erg stil is en de fan nooit aangaat.. Ik denk dat het een kwestie is van pech.
kwakke01 schreef op zondag 11 december 2011 @ 09:31:
hoi allemaal; ik ben op zoek naar een vervanging van mijn 'oude' hp pavilion. (specs in mn profiel, maar kortgezegd is het een P-d 3G-dual core 2gbddr2 geforce7300)

budget is rond de 500 euri.

spect die ik graag wil raken zijn:

i5 of vergelijkbaar
hd 7200rpm
dedicated gpu

nu zijn er niet veel laptops in deze prijsklasse die én een i5 bieden, en ook nog eens een 7200rpm drive hebben, maar het lijkt erop dat de instap xps15 bied wat ik zoek. die zit welliswaar met 600 boven budget, maar met de cashback en wellicht ook nog een waardebon erbij kom ik keurig onder de 500 euri.

mijn vraag is; is er iets vergelijkbaars wat ik over het hoofd heb gezien wat een goed alternatief is tov deze xps?

Thankx!
Dat is simpel.. Volgens mij is deze xps 15 http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 met de 2 acties die ik hierboven ook al noemde, de enige in (nu ja, 9 euro erbuiten) met een fatsoenlijke dedicated GPU, een i5, en een 7200rpm schijf. Volgens mij hebben alle andere notebooks in deze prijsklasse een GT520m / HD6450, en die zijn een heel stuk minder dan de GT525m, ongeveer de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Anoniem: 303530 schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:49:
[...]

Je kan hem icm
[...]
http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 en http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell halen voor €809.

Ik zal je meteen zeggen: voor deze prijs, er is geen alternatief.
pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ046V is wel een alternatief als je €100 hoger gaat zitten, maar de xps 17 is imo beter( speakers, gpu ondanks dezelfde naam, toetsenbord is bij de N75 / N55 vrij matig), en als hij niet bevalt kun je hem altijd terugsturen met de wet kopen op afstand. Het klopt dat er wat klachten waren over fangeluid, maar anderen beweren weer dat hij juist heel erg stil is en de fan nooit aangaat.. Ik denk dat het een kwestie is van pech.

[...]

Dat is simpel.. Volgens mij is deze xps 15 http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 met de 2 acties die ik hierboven ook al noemde, de enige in (nu ja, 9 euro erbuiten) met een fatsoenlijke dedicated GPU, een i5, en een 7200rpm schijf. Volgens mij hebben alle andere notebooks in deze prijsklasse een GT520m / HD6450, en die zijn een heel stuk minder dan de GT525m, ongeveer de helft.
Ok, thanks voor de feedback; heb op de valreep nog eff de bluetooth erbij gedaan ; scheelt weer een vrije usb-poort ;)
nu wachten op de levering :)

-edit 13/12/11-
11/12/11 besteld, en net bevestiging gekregen dat ie de 15e afgeleverd wordt. Cashback van 62,26 is inmiddels bijgeschreven, en wacht nu op goedkeuring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201149

Hi all. Ik zoek een waardig vervanger voor mijn HP Pavilion dv9790ev. Dit beestje heeft qua gebruik (en service door HP) zijn sporen verdient. Door intensief gebruik klinkt hij inmiddels als een opstijgende Toepolev en je kunt er een ei op bakken...

Ik kijk al een maand of twee rond en heb mijn voorkeur teruggebracht tot twee modellen:Het verschil zit 'm in wat details. Zo draait de HD van die HP op 5400pm en die van Dell op 7200rpm en is de processor van Dell volgens mij ietsje sneller. De HP is uitgerust met de Radeon Mobility HD6770 en Dell met de GeForce GT525M. Ik weet niet welke van beide nu de betere is. HP zit op 2 jaar collect and return garantie, Dell op 1 jaar.

In de verschillende fora kan ik geen objectieve verschillen vinden. De Dell fans prijzen het Dell apparaat aan en de HP fans adoreren de HP machine. Ik ben zelf zeer positief over HP en met name de service bij reparatie, die ik noodzakelijkerwijs heb moeten ondervinden. Dat HP 2 jaar garantie biedt is voor mij bijna doorslaggevend.

Ik heb de HP machine al eens in handen gehad en hij voelt stevig en solide aan en met die alu cover smoelt hij goed. Hoe is het Dell apparaat op dit gebied? Ben wel benieuwd hoe koel en stil beide onder zwaardere omstandigheden blijven.

Qua prijs ontlopen ze elkaar niets: Incl. kortingen e.d. komt het momenteel op €944 (Dell) om €945 (HP). Wat wel aanzienlijk scheelt is dat Dell er zo'n twee weken over doet om het apparaat te leveren en je de HP op werkdagen één uur na bestelling al bij bijv. BCC op kunt halen.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk... 8)7

Kan iemand een objectieve aanbeveling doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
/me vermeende dell-fanboy meldt aan.

Neem niet de xps 15z :X

De xps 15z is een slap aftreksel van de MBP waar veel te veel concessies zijn gedaan om de prijs laag te houden. In het kort:
Tijdens games, overhitting issues
bouwkwaliteit is gewoon slecht. De chromen trim valt er bij veel mensen af.
Schermrand is vastgelijmd, met het risico dat deze loslaat..
Bouwkwaliteit is, over het algemeen, gewoon slecht.

anandtech is er best tevreden over, maar daar ben ik het toch niet mee eens. Er zijn op het web veel te veel negatieve verhalen te vinden over deze notebook.

Dan gaan we verder naar de HP, die heeft:
Een quadcore en een snellere GPU
mindere accuduur, dat wel. Ik gok ongeveer5 uur in de omstandigheden waar je met de xps 15z rond de 6.5u haalt.
fatsoenlijke bouwkwaliteit.

dell maakt leuke notebooks, de xps 15/17 heersen nu al meer dan een jaar in dit segment, maar de 15z mag echt bij worden geschreven in het rijtje met mislukkingen.. Ja hij ziet er mooi uit (iemand op stage heeft er een), en ja hij gaat lang mee op de accu. De algehele kwaliteit is gewoon niet wat je vewacht.

De HP is wel behoorlijk nieuw, dus ik weet nog niet of dit model kampt met dezelfde problemen als de vorige poging van HP (met name, overtitting issues onder games). Maar tussen deze selectie, absoluut de HP.

Als alternatief zou je ook nog kunnen kijken naar de sony SE. Die weegt <2Kg, misschien vind ja dat interessant. Prijs is ongeveer hetzelfde in combinatie met kortingsbon. Nadelen zijn de nog iets mindere accuduur (ik dacht 4 uur), dualcore (ik raad overigens sterk de i5 + 120GB SSD aan), en het feit dat de sony service tot het afvoerputje van de industrie behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 12:31

Is het nog mogelijk om de XPS 15 met 3 jaar in-home garantie voor die prijs te krijgen? Ik zie namelijk alleen de in-home garantie voor €154,- staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn medion MD96630 en heb een asus op het oog, is de N53SV-S1817V een goede keuze? maximum budget is €800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436079

@Darkstone Dank je wel. Met de kortingen scheelt het toch weer ongever 200 euro.
Ik heb geen creditcard maar voor 100 euro zit ik wel te kijken of ik niet tijdelijk een creditcard aanvraag.

Ik zat te kijken naar de review "Multimedianotebook april 2011" . Daar wordt warmte en geluid van de fan niet genoemd.
De asus N75SF-V2G-TZ046V is inderdaad minder voor dezelfde.

Ik denk dat het de XPS 17 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JoJo nl schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:13:
[...]

Is het nog mogelijk om de XPS 15 met 3 jaar in-home garantie voor die prijs te krijgen? Ik zie namelijk alleen de in-home garantie voor €154,- staan.
Probeer de rest van de configs: Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7".
bambinodekat schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:48:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn medion MD96630 en heb een asus op het oog, is de N53SV-S1817V een goede keuze? maximum budget is €800
De xps 15 is beter en goedkoper (langere accuduur, beter scherm speakers, toetsenbord, logheid, enzovoorts). Sommigen hebben wat meer last van de fan, maar de xps 15 is zoveel beter je niet echt een keus hebt.

Maar de asus die je noemt is een belgisch model zie ik. Op de een of andere manier is dell fors duurder in belgie.
Kortingsbonnen staan hier:
http://actiebon.blogspot.com/

Als ik even snel kijk is http://configure.euro.del...c=be&l=nl&s=dhs&cs=bedhs1 het goedkoopste. Met die kortingsbon € 93 na upgrade naar het 1080p scherm.
Volgens google is de asus een tientje goedkoper, dan is de xps imo een betere deal, je mist alleen wat RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:25:
/me vermeende dell-fanboy meldt aan.

Neem niet de xps 15z :X

De xps 15z is een slap aftreksel van de MBP waar veel te veel concessies zijn gedaan om de prijs laag te houden. In het kort:
Tijdens games, overhitting issues
bouwkwaliteit is gewoon slecht. De chromen trim valt er bij veel mensen af.
Schermrand is vastgelijmd, met het risico dat deze loslaat..
Bouwkwaliteit is, over het algemeen, gewoon slecht.

anandtech is er best tevreden over, maar daar ben ik het toch niet mee eens. Er zijn op het web veel te veel negatieve verhalen te vinden over deze notebook.

Dan gaan we verder naar de HP, die heeft:
Een quadcore en een snellere GPU
mindere accuduur, dat wel. Ik gok ongeveer5 uur in de omstandigheden waar je met de xps 15z rond de 6.5u haalt.
fatsoenlijke bouwkwaliteit.

dell maakt leuke notebooks, de xps 15/17 heersen nu al meer dan een jaar in dit segment, maar de 15z mag echt bij worden geschreven in het rijtje met mislukkingen.. Ja hij ziet er mooi uit (iemand op stage heeft er een), en ja hij gaat lang mee op de accu. De algehele kwaliteit is gewoon niet wat je vewacht.

De HP is wel behoorlijk nieuw, dus ik weet nog niet of dit model kampt met dezelfde problemen als de vorige poging van HP (met name, overtitting issues onder games). Maar tussen deze selectie, absoluut de HP.

Als alternatief zou je ook nog kunnen kijken naar de sony SE. Die weegt <2Kg, misschien vind ja dat interessant. Prijs is ongeveer hetzelfde in combinatie met kortingsbon. Nadelen zijn de nog iets mindere accuduur (ik dacht 4 uur), dualcore (ik raad overigens sterk de i5 + 120GB SSD aan), en het feit dat de sony service tot het afvoerputje van de industrie behoort.
Had gehoopt mijn keuzemogelijkheden tot één te reduceren. De XPS valt af maar geheel onverwacht komt nu de eigenlijk toch wel redelijk betaalbare Vaio om de hoek kijken... Heb even vluchtig gekeken en heb er absoluut weer een breinbreker erbij!

Bedankt Darkstone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou overigens de normale xps 15 aanraden aangezien die in principe net zo goed is als de HP, maar dan rond de €760. Is er een reden dat je die niet erbij hebt staan? Te log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:23:
Ik zou overigens de normale xps 15 aanraden aangezien die in principe net zo goed is als de HP, maar dan rond de €760. Is er een reden dat je die niet erbij hebt staan? Te log?
Inderdaad, oogt wat te log. Maar ik sluit nog niets uit. Ben even aan het stoeien met de configuratie voor die Vaio. Met de SE kom ik voor een gelijkende configuratie minstens €300 boven budget uit. Als ik dezelfde aanpassingen voor de C15 doe, blijf ik wel onder de €1000:
  • Processor: Intel® CoreTM i7-2640M, 2,8GHz
  • Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
  • Display: 39,5cm LCD 1920 x 1080 +camera
  • Grafische kaart: AMD Radeon(TM) HD 6630M 1GB
  • Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
  • Geheugen: 8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
  • Optisch station: DVD-station
Ben alleen zo bang dat de GPU met 'slechts' 1GB misschien zal tegenvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De hoeveelheid geheugen betekent niets.

De GPU is ietsje trager dan de GT525/GT540m, en een redelijke hoeveelheid trager dan de HD6750m in de HP.

Ongeveer:
HD6630m: 900
GT525m/ GT540m: 900-950
HD 6750m: 1150

..In 3Dmark 11. Wat in de praktijk inhoud dat het verschil tussen de 6630m en GT5xx niet te merken is, en de GT6750m ongeveer 30% sneller.

En die link van mij doet het niet zie ik.. Altijd leuk die sites met sessie-ID's in de URL. Hier is een werkende als je hem nog niet had gevonden: http://www.sony.nl/product/vn-S-series.
Als je echt waarde hecht aan dat gewicht raad ik echt de SE aan, zo niet, dan is de xps 15 natuurlijk €300 goedkoper voor dezelfde performance. Of zelfs beter performance, maar dat valt voor de doorsnee taken erg mee, het verschil tussen een dualcore en een quad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noem het wispelturig of noem het slim... Ik noemde de XPS 15 te log en sta toch op het punt op de XPS 17 te bestellen! Met wat wijzigingen in de configuratie en de kortingen toch wel het meeste waar voor z'n geld!

Dank voor je tips, Darkstone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet om mee te nemen mag ik hopen? Ik vind 3KG het maximum wat ik iemand zou aanraden om mee te nemen (liever lichter, maar dan blijft er niet veel keus meer over). De xps 17 is een stuk zwaarder dan dat.

Als desktopvervanger is hij wel ideaal, maar als je met de dv6 en de xps 15z aankomt heb ik niet het idee dat je een desktopvervanger zoekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
  • Laatst online: 30-04 19:47
Hey,

Ben op zoek naar een laptop rond de 800 euro.

Moet beschikken over:
i7 Quad / AMD gelijkaardige
GT555
HD scherm

Jullie raden hier dan vaak de Dell XPS15 aan. Echter heeft niemand er bezwaar tegen dat Dell maar 1 jaar garantie verschaft terwijl anderen zelfs tot 3 jaar gaan?

Waarom wordt BTO hier nooit in tests mee genomen? Denk dat dit toch ook een goed alternatief is voor alles wat hier genoemd is?
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=541

Verder zou ik willen weten hoe je er achter komt of een GT555 chip GDDR3 of GDDR5 gebruikt. Kan dit nergens terug vinden, niet op de pricewatch pagina noch de eigen sites.

Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door D.Ramakers op 13-12-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Welk merk geeft 3 jaar? :?

En bto wordt om niet door mij bepaalde redenen niet meegenomen. Niet dat dat een punt is, want de bto modellen zijn niet bepaald geweldig.. De 15P35 die je daar noemt is bijvoorbeeld puur specs, weinig kwaliteit. De accuduur is 2 uur minder dan de xps 15 en zo kan ik nog een paar dingen opnoemen. Bovendien is de xps 15 goedkoper..

Het punt is, de xps 15 is praktisch de enige kwalitatief goede laptop:
De N53 is duurder, mindere bouwkwaliteit, rot scherm, mindere accuduur
De N55 heeft een slecht toetsenbord, is >€100 duurder dan de xps, en heeft desondanks nul pluspunten tov de xps behalve de grafische kaart
MSI stuurt zijn laptops niet voor reviews, waardoor die praktisch ook afvalt. Ik ga geen onbekende laptop aanraden.
De 15P35 en 15CL35 zijn duurder dan de N55, en minder goed. Nu ja, de 15CL35 zou je gelijkwaardig kunnen noeme aan de N55, en afhankelijk van je eisen zelfs ietsje beter, maar dan kom je tot de conclusie dat hij €150 duurder is :X
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed is een erg goede notebook, maar pas een week leverbaar.

Je kan tussen de €509 en €1500 praktisch kiezen tussen de xps en HP als je onder de 3KG wilt blijven. ik vind ze allebei erg goed, alleen is de HP buiten je budget waardoor er precies 1 kandidaat overblijft.

Een laptop aanraden is nog nooit zo simpel geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Beste,

Bedankt voor je raad. Dus BTO mijden.
Is er ergens een shop waar ik Dell kan kopen zonder online en dus wachttijden tot na 2 januari?

Want als ik vandaag bestel dan heb ik hem pas dan... aangezien ik hem volgende week nodig heb zit ik dus met een probleem.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk even Dell levertijden topic door. De laatste keer dat ik keek duurde het grofweg een week. Maar zoals je ziet duurt het bij sommigen wat langer vanwege de kerstdrukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Beste,

Heb een offerte gekregen ivm levertijd. Vandaag bestellen geeft me mijn laptop in de week van 2 januari.
Zit daardoor met een dilemma. Kan ofwel de beste kiezen XPS en daardoor de laptop te laat ontvagen. Of een iets mindere kopen waardoor ik hem direct heb...

Ik haat dit ...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Levertijd is een indicatie, hij wordt praktisch altijd eerder geleverd dan er staat. Maar zoals ik al zei heb je op dit moment te maken met de kerstdrukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

D.Ramakers schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:54:
Beste,

Bedankt voor je raad. Dus BTO mijden.
Is er ergens een shop waar ik Dell kan kopen zonder online en dus wachttijden tot na 2 januari?

Want als ik vandaag bestel dan heb ik hem pas dan... aangezien ik hem volgende week nodig heb zit ik dus met een probleem.

Mvg,
ik heb hem de 11e besteld, en net een bevestiging gekregen dattie de 15 'in de brievenbus' zit. weet dus niet wat jouw wensen zijn, maar die 2 dagen zullen toch niet het verschil maken?

-edit- 1e indicatie van de levertijd was 23/12, dus dit bevestigd het verhaal van darkstone hierboven ;)

[ Voor 8% gewijzigd door kwakke01 op 13-12-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:53:
Niet om mee te nemen mag ik hopen? Ik vind 3KG het maximum wat ik iemand zou aanraden om mee te nemen (liever lichter, maar dan blijft er niet veel keus meer over). De xps 17 is een stuk zwaarder dan dat.

Als desktopvervanger is hij wel ideaal, maar als je met de dv6 en de xps 15z aankomt heb ik niet het idee dat je een desktopvervanger zoekt :P
Nee, hij is niet om mee te nemen. Ik heb 'm net besteld, hoop dat ik qua levertijd net zoveel geluk heb als sommige andere posters op de Dell levertijden Topic

Nogmaals dank voor je hulp, 'misschien toch wel een klein beetje Dell-fan' Darkstone! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 20:37
Kan iemand mij uitleggen waarom deze laptop:
pricewatch: Asus K53SV-SX146V

duurder is dan deze laptop:
pricewatch: Asus K53SV-SX798V

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/280112;290102

Ik zou het eerder andersom verwachten gezien de betere processor...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De prijsgrafiek geeft het antwoord: de eerste is een uitlopend model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Dus het is puur schaarste, of wat bedoel je precies? Is het uiterlijk van de notebook hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het uiterlijk is exact hetzelfde. Het enige verschil is de nieuwere processor.

Edit: en usb en garantie zie ik. Maar daar was je hopelijk al achter ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-12-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44

D4NG3R

kiwi

:)

nvm, had een andere pagina openstaan.

[ Voor 63% gewijzigd door D4NG3R op 14-12-2011 15:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:54:

Dat had ik inderdaad al gezien. Ik zie overigens bij de specs van die nieuwe geen bluetooth staan maar dat zal er wel op zitten toch?

* DaTiezl gaat ff googlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Mijn Dell XPS15 is besteld... nu hopen dat hij net zoals al die anderen toch nog op tijd geleverd wordt!
Bedankt voor het advies Darkstone.

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:54:

En om daar nog iets verder op in te gaan: volgens mij is het verschil in garantie een fout in de pricewatch. Voor zover ik weet zit op elke asus notebook dezelfde garantie (althans binnen de K lijn). Welke dat is weet ik niet direct uit het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2356

Per ongeluk nieuw topic geopend, graag stel ik mijn vraag hier opnieuw:

Mijn moeder is op zoek naar een nieuwe laptop...Uiteraard is die vraag gelijk aan mij doorgespeeld.

In de afgelopen tijd heb ik verschillende topics doorgelezen, de best buy guide gelezen, uitgeplozen wat er verder kan en de XPS 15 lijkt een uitstekende optie met alle acties die nu te vinden zijn echter is deze niet erg licht van gewicht.

Het budget is 900.- (voor de laptop&evt servicepakket, software etc hebben we al) en daarvoor moet er voldaan worden aan de volgende eisen:

Gebruik voor werk (word/powerpoint/etc) en thuis (skypen / filmpje kijken af en toe).

- Voor langere periode te gebruiken.
(bv .i5 processor / liefst redelijke separate GPU zodat ze ook bovenstaande zaken nog kan blijven doen over een jaar of 3)
- Fijn scherm (bij de xps het 1080 optionele scherm)
- Goede technische ondersteuning (ik kan wel wat maar als er stront ad knikker is= Dell 3 jaar on site is fijn)

maar nu het enige probleem: draagbaarheid..De XPS 15 is niet héél zwaar met 2.8 kg maar een lichtgewicht ook niet echt. Een lichtere optie heeft echt de voorkeur..
Ik heb uiteraard gezocht maar kom telkens als ik kijk naar meer mobiele alternatieve uit op opties die al gauw 200-300e duurder zijn (XPS14 of 15z / Sony alternatief / net gereviewde samsung chrono etc).

Mijn vraag is of iemand wél een lichter alternatief uit zijn mouw kan schudden dat een beetje toekomst bestendig is :*) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik wou het al posten in je eigen topic, maar vind je een laptop van die prijs en met die specs niet wat overkill voor normaal officewerk en internetten? Dit kan ook uitstekend op een goedkopere laptop met wat tragere hardware maar wel een goede kwaliteit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, op dit moment is het misschien wat overkill maar het laat wat capaciteit 'over' voor de toekomst was mijn redenering. Het gehele budget mag op, ik sta open voor alle adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:10:
Ik wou het al posten in je eigen topic, maar vind je een laptop van die prijs en met die specs niet wat overkill voor normaal officewerk en internetten? Dit kan ook uitstekend op een goedkopere laptop met wat tragere hardware maar wel een goede kwaliteit scherm.
Daar heb je helemaal gelijk in. Probleem: er is niets beters. De xps 15 is de goedkoopste en heel erg goed.

Verder. Ik zit in praktisch dezelfde situatie. De xps 15 is geweldig en wel.. maar vrij zwaar Er is echter niets beters. De xps 15z is ruk, de HP is zwaarder ehm duurder, en lichter 8)7 . De rest doet zoveel onder dat het gewoon slechte keuzes zijn. Inclusief de chronos: neem dan de sony SE. De service van sony is absoluut ruk, de laptop is zoveel beter dan samsung's aanbod. Overigens zit je dan wel over de €1000 heen.

Mijn stem gaat uit naar een xps 15 met i5 en een losse SSD erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Yeah.. Maar een laptop van 800 euro kopen alleen maar voor wat officewerk en internetten?

Ik zou voor zoiets toch eerder een goedkopere laptop met i3 en een SSD aanraden. Maargoed qua scherm is er IID niks beters te voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank voor de tips, ik begreep het al niet en dacht dat ik wat over het hoofd zag..blijkbaar niet en is de dell gewoon een hele goeie deal nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na heel wat puzzelen met codes en de haalmeeruitjecard site heb ik twee mooie configs voor elkaar. nu is alleen het laatste dilemma of ik voor 70e verschil wél de i7 én gt540 én 2gig extra ram er in kies of het laat bij de i5, gt525 en 'maar' 6 gb ram..Ook al ruim voldoende maar het lijkt relatief zo weinig investering om over de gehele breedte een 'betere' laptop te hebben???
iemand die de knoop kan doorhakken? is de i7 veel warmer (=meer geluid?)?

bijna bestellen : :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Voor 20 euro haal je een 4GB SODIMM. En die i7 gaat het hem echt niet doen in office en een webbrowser :+ .

Gamen lijkt mij niet echt iets wat zijn moeder gaat doen + een GT525m voldoet zelfs dan nog voor basic games.

Steek die 70 euro dan liever in een SSD. Gaat ze veel meer plezier van hebben :) .

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stop met puzzelen, gebruik de sheet. Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" houd er rekening mee dat er ook configs zijn zonder 1080p mogelijkheid.

Ik zie 2 mogelijkheden:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 voor €644. i5, 4GB, 500GB.
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 voor €748, i7, 6GB, 750GB.

De config die €40 duurder is met 2GB meer RAM en meer videoRAM is het niet waard. Geldverspilling.
Ik heb een sterke voorkeur voor de i5 variant. Als je het echter niet erg vind om wat meer uit te geven, dan is de i7 variant ook prima. Vergeet geen SSD aan te schaffen. Ik stel voor in combinatie met dit onderdeel: http://www.ebay.nl/itm/Ne...ernal&hash=item4aaaa954ca als je de HDD niet wilt opgeven.

Die 2 configs zijn overigens respectievelijk n00x5m03 en n00x5m11 uit de sheet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 16-12-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:18:
Ik stel voor in combinatie met dit onderdeel: http://www.ebay.nl/itm/Ne...ernal&hash=item4aaaa954ca als je de HDD niet wilt opgeven.
offtopic:
Semi-offtopic: Werkt deze met elke willekeurige moderne laptop (Even uitgaand van Sandy Bridge laptop) met een DVD speler? (Bijvoorbeeld die Asus uit het andere topic). Zo ja -> Ken je er misschien ook een die bij een 'normale' Nederlandse webshop verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ging nu uit van:
1. i5 2430 met als updates 1080p scherm en 3jaar gar. (en verlicht toetsenbord en bl.tooth)
2. i7 met zelfde updates.

optie 1 wordt dan 980.-
optie 2 wordt dan 1073.-

(zelfde codes als je beschrijft uit de sheet overigens..)

vervolgens gaat daar dan nog 12.5 haalmeeruitjecard vanaf =-> 860 vs 940 euro. Verschil is overigens ook nog 250 gig harde schijfruimte maar mijn moeder krijgt die 500 gb al van zijn leven niet vol ;)
Ik denk dat de eerste optie dan toch de beste is. die 80e verschil kunnen mooi richting een ssd tzt :)

Waarom heb je een sterke voorkeur voor de i5 als ik vragen mag?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 2356 op 16-12-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat ik vind dat €100 te veel is voor een snellere processor. Als het nu €50 was zou het leuk zijn. Maar verreweg de meeste consumenten gaan dat niet merken. Je merkt het alleen bij zware software.
Overigens gebruik ik wel toepassingen die ik versta onder zware software.. (VM's, compileren, blabla). Dat gaat jouw moeder echt nooit doen (denk ik? :P ). De i5 is per core precies even snel.

En die prijzen van garantie. Daar moet je mee opletten. Als je in de sheet kijkt zijn er enkele configs met standaard next business day. De garantieupdrageprijzen zijn daarbij sterk gereduceerd: n00x5m20epp komt uit op €808 met i5, duurste wifi kaart, backlit, 1080p scherm, en 3 jaar garantie. De i7 variant heeft niet zo'n aantrekkelijke config.
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 is dat.

Ik zou me 4x achter mijn oren krabben of die €275 die snellere processor waard is.. Dat zou ik echt nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:37:
Omdat ik vind dat €100 te veel is voor een snellere processor. Als het nu €50 was zou het leuk zijn. Maar verreweg de meeste consumenten gaan dat niet merken. Je merkt het alleen bij zware software.
Overigens gebruik ik wel toepassingen die ik versta onder zware software.. (VM's, compileren, blabla). Dat gaat jouw moeder echt nooit doen (denk ik? :P ). De i5 is per core precies even snel.

En die prijzen van garantie. Daar moet je mee opletten. Als je in de sheet kijkt zijn er enkele configs met standaard next business day. De garantieupdrageprijzen zijn daarbij sterk gereduceerd: n00x5m20epp komt uit op €808 met i5, duurste wifi kaart, backlit, 1080p scherm, en 3 jaar garantie. De i7 variant heeft niet zo'n aantrekkelijke config.
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 is dat.

Ik zou me 4x achter mijn oren krabben of die €275 die snellere processor waard is.. Dat zou ik echt nooit doen.
Nee, dat is ie zeker niet waard!
Het de combi's die ik had gevonden kwam uit op bovenstaand verschil maar dan ging het om de i7, 250gig extra HD, 2gb extra ram én de betere videokaart met 1gb extra geheugen voor 80euro verschil, dat leek me dan weer schappelijk.

Ik kan overigens bij de config die je net aangeeft geen backlight keyboard vinden, klopt dat? anders is die perfect!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 2356 op 16-12-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij nader inzien kan dat inderdaad niet.. die duffe restricties altijd :(

je kan hem denk ik los bestellen bij dell UK, dat kost je 1 mailtje en uit het hoofd €39,xx. Dat raad ik altijd aan bij de xps 17 aangezien je hem daar sowieso niet met het backlit toetsenbord kan bestellen. Gezien het enorme prijsverschil lijkt mij dat de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:47:
Bij nader inzien kan dat inderdaad niet.. die duffe restricties altijd :(

je kan hem denk ik los bestellen bij dell UK, dat kost je 1 mailtje en uit het hoofd €39,xx. Dat raad ik altijd aan bij de xps 17 aangezien je hem daar sowieso niet met het backlit toetsenbord kan bestellen. Gezien het enorme prijsverschil lijkt mij dat de beste optie
Uiteindelijk scheelt het 10 e met de zelfde config maar dan uitgaande van N11X5M03, dat gaat m worden :) nu nog kijken of dit allemaal lukt. heb nu 14 verschillende configs in browser schermen openstaan :+

THANKS VOOR ALLE HULP EN ADVIEZEN! _/-\o_ BESTELD!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2356 op 16-12-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 16:03
Hallo allemaal,

Een aantal weken gelden heeft lekkage bij mij in huis mijn laptop doen overlijden. Zodoende ben ik op zoek naar een nieuwe! Aangezien ik niet heel bekend ben op het gebied van laptop configuraties etc. hoop ik dat jullie mij een goed advies kunnen geven! Budget: rond de 800-900 euro
Ik gebruik de laptop meestal voor tekstverwerken, powerpoints, internet en als de tijd het toelaat een spelletje: denk aan crysis, battlefield, COD etc. Zodoende zoek ik een krachtige notebook die niet direct verouderd is en die het mogelijk maakt om de komende 2-3 jaar nog spellen op te spelen.
Wat denk ik nodig te hebben:
- Goede garantie.
- Goede game performance betekent goede video kaart. (Voor Nvidia gt(x)5 of hoger serie / Ati dacht ik hoge 6990 serie.)
- Proc. liefst nieuwe Intel i7 series (de 26/27/28/29-honderd xm)
- Sandy bridge moederbord
- DDR3 hoe sneller, hoe beter. Richten op >8 gb denk ik.

De voorgaande discussie laat een voorliefde zien op dit moment voor de dell xps15. Klopt dit?! En die is dan weer goedkoper met coupons?!
Ik ben benieuwd en dankbaar voor alle adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij heb je niet echt reallistische eisen.. Jij hebt niets aan een snellere processor dan de goedkoopste i5. En een snellere GPU krijg je voor dit budget niet.

De kandidaten blijven hetzelfde. Of je neemt de xps 15, of je neemt de nieuwe HP dv6. Anders gaat je budget heel rap richting de €1250...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Darkstone, dank voor je reply.
Voor de XPS15, welke configuratie zou jij dan aanbevelen? Begrijp ik dat je net zo goed de i5 kan nemen als een i7?!
Mocht ik het budget op willen schroeven richting de 1250, max 1300, waar kom ik dan ongeveer op uit?!
Wat is de meerwaarde voor dit geld? Kan ik met de XPS15 de komende 2jaar nog de grafisch uitdagende spellen spelen?
Alvast dank!
ps. Zoals ik al zei: ben niet erg thuis in laptop configuraties en hun impact op de uiteindelijke performance!

[ Voor 8% gewijzigd door AFNJL511 op 18-12-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op pricewatch: MSI GT683DX-470NL kom je dan uit. Goedkoper dan ik dacht. Je krijgt een stuk meer performance, maar hij is ook een stuk zwaarder, accuduur minder, enzovoorts.

Zie ook Anoniem: 303530 in "[NBBG] GameNotebook December 2011". Als je wilt weten hoeveel verschil dat precies maakt, zoek een benchmark op. Anandtech is de beste site imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Als ik zou gaan voor de XPS 15, welke hardware configuratie zouden jullie adviseren voor gamen? Is de GT 525m voor gamen geschikt of adviseren jullie dan de GT 540m? Waarom voor gamen niet de Asus N55SF-S1060V of de HP?
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GT525m sowieso. Het verschil is veel te klein..

De asus vind ik een slechte keus, simeplweg omdat zowel de dv6 en xps 15 zoveel beter doen. De keuze tussen de 2 is gewoon voor en nadelen afwegen.. €200 in the pocket, of een iets beter GPU, accuduur, gewicht. Een numpad, en een wat slechter scherm. Niet slecht hoor, gewoon wat minder dan het überding in de xps 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Top! Dank voor dit advies!
Dan wordt het dus de XPS 15! Heb al heel wat configuraties voorbij zien komen. Maar wat adviseren jullie qua processor, etc? Een i7 of een i5? Begrijp dat de i5 niet veel onder doet voor de i7? Verder begrijp ik dat er een backlight optie bestaat voor het toetsenbord? Raad je tevens de SSD aan? En qua scherm? Is de full hd de 200 euro extra waard?
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het scherm sowieso.. Een SSD vind ik, persoonlijk, ook een must.

Een i5 of i7 hangt er vanaf wat je ermee gaat doen. Ik heb het ele jaar i7-s aangeraden vanwege de gerinige meerprijs. Maar die meerprijs is nu vlak over de €100.. Dat is toch wel veel voor iets wat je als doorsnee consument niet gaat merken, vandaar: wat is het zwaarste wat je ermee gaat doen? Games hebben er overigens geen profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Het zwaarste wat ik ermee ga doen... tja... photoshoppen, videobewerking... Vandaar waarschijnlijk de i5 dan?! Adviseer je standaard de 6 of 9cells batterij? Welke van de vier basisconfiguraties voor de xps15 gebruik je? Adviseer je tevens het backlight toetsenbord?
ps1. kan je ook een dell bestellen zonder windows?
ps2. Als je een backlight toetsenbord bestelt, vervallen dan bepaalde kortingen?

[ Voor 29% gewijzigd door AFNJL511 op 19-12-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AFNJL511 schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:04:
Het zwaarste wat ik ermee ga doen... tja... photoshoppen, videobewerking... Vandaar waarschijnlijk de i5 dan?!
In dat geval zou ik toch de i7 nemen. Photoshop heeft wel veel profijt van een i7.
Adviseer je standaard de 6 of 9cells batterij?
Zelf weten..
Welke van de vier basisconfiguraties voor de xps15 gebruik je?
Geen een.. Pak je sheet Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Adviseer je tevens het backlight toetsenbord?
Ja. Plak &vw=foo achter de URL
ps1. kan je ook een dell bestellen zonder windows?
nee
ps2. Als je een backlight toetsenbord bestelt, vervallen dan bepaalde kortingen?
zie sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Laatste vraag: xps15 of xps17?!
Behalve de grootte en het gewicht, zijn er nog dingen om rekening mee te houden bij de keuze hiertussen?!
Want uiteindelijk krijg je een groter scherm voor dezelfde of lagere prijs!
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je krijgt een groter scherm voor dezelfde of lagere prijs dat klopt, en de GPU is ook iets beter. Je levert in op de accuduur en logheid.

Maar echt, als je van plan bent hem mee te nemen, pak dan 15.6" max. Een 17" is veel te zwaar om te verslepen elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Darkstone,
Ik neem het ding alleen mee op vakantie.... maar daar gaat waarschijnlijk een tablet voor in de plaats komen. Verder staat hij rustig thuis.... Dus een 17inch lijkt me dan de betere koop?
ps. De 17 inch is niet te verkrijgen met backlight toetsenbord bij bestelling. Dit kan later worden ingebouwd begrijp ik?! Makkelijk?

[ Voor 25% gewijzigd door AFNJL511 op 20-12-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als hij vooral thuis staat dan vind ik de 17" een betere koop, vooral als je waarde hecht aan de betere grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Maar het scherm is dan toch die van 1600*900 en niet de felbegeerde 1080 zoals van de XPS15?! Of maakt dit niet uit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kan een 3D scherm krijgen. Zie sheet :P

Het xps 15 scherm is iets beter. Maar er bestaan wel belangrijkere dingen dan een iets beter scherm: het 3D scherm is alsnog het beste 17" paneel wat je kan krijgen.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-12-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
hehehe, ok het perspectief is duidelijk geschetst! Maar het normale WLED scherm, dus niet de 3D, die je bij alle andere configuraties krijgt, is ook voldoende? Want de prijskloof tussen n00x7m12 en n00x7m07 is 805-668 euro, dus 177 euro. Is dit de meerprijs van een 3d scherm, snellere GPU en 2gig ram waard?! Of zeg je, dat gebruik je niet?!
En een aantal gebruikers klagen over de enorme hitte productie... is dit een aandachtspunt?!
Allen het backlit toetsenbord blijft een puntje... los bestellen?! Ga het XPS17 thread anders nog wel is doorspitten. Had er wel iets over gelezen...

[ Voor 8% gewijzigd door AFNJL511 op 20-12-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
€ 805 voor i7-2670QM WLED 3D 1920x1080 6.144 MB 750 GB (7.200 rpm) 3GB GT 555M 9-cel (90 Wh)
€ 644 voor i7-2670QM WLED 1600x900 6.144 MB 750 GB (7.200 rpm) 3GB GT 555M 9-cel (90 Wh)

Excuus voor brakke formatting. Gekopieerd vanuit de sheet. Enige verschil is het scherm, maar dat vind ik toch wel aardig wat euro's waard. En niet vanwege de 3D mogelijkheid, dat vind ik persoonlijk maar onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Ok, duidelijk! Nog een comment over de hitte productie? Is dit probleem inmiddels verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij schijnt wel heter te worden dan de concurrentie. Maar de concurrentie begint bij €100 meer en je krijgt imo minder.. pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ046V dus ik vind het niet echt een groot punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Darkstone, heb jij de dell XPS17 met het 3d scherm gezien?! Is het echt significant beter?! Bepaalde reviewers vinden dat deze teveel spiegelt...
zie:
http://nl.hardware.info/r...ps-17-3d-review-conclusie

Al met al toch maar de keus gemaakt voor de XPS17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De concurrent http://www.notebookcheck....5SF-Notebook.65119.0.html heeft ook een glossy scherm. Dus al zou jij het een probleem vinden, je ontkomt er niet echt aan.

Plus alle laptops met een mat scherm (in deze prijsklasse) gebruiken de waardeloze chi-mei.. Anoniem: 416631 in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2" Westpoint in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2" en http://forum.notebookrevi...rience-8.html#post7479087 zul je mij al een paar keer hebben zien posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Wat vinden jullie van deze laptop: P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD in vergelijking met de XPS 15 of XPS 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die heeft dus dat slechte scherm, en de speakers zijn heel erg matig, en hij is €250-300 duurder dan de xps 17.. gewoon een slechte keus.

Edit: ik dacht dat je het over de 17" had. Maar voor de 15CL.. geldt min of meer hetzelfde.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-12-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Ok, maar dan nog een laatste vraag over de verschillende schermen van de xps17
Als ik optimus wil hebben draaien, kan ik dan een 3d scherm nemen?! Of wordt dit niet ondersteund?
Heeft optimus inderdaad en dusdanig toegevoegde waarde? Zo ja, welke alternatieve configuratie zou je aanraden?! Want in de sheet staat alles met het 1600*900 scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom wil je optimus? Vanwege de langere accuduur? Dat is inderdaad zo. Voor de rest heb je er niets aan. (nu ja, misschien quicksync. http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/8)

En met het 3D scherm heb je geen optimus. Dat klopt. En de sheet bevat wel een config met een 1080p scherm. Namelijk n00x7m07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Darkstone,
ja, bedoelde staat geen 1080p scherm zonder 3d in de sheet... maar de 1080p AG raad je niet aan evenals de 1600*900, dus de 3D blijft als enige scherm over. Het enige wat mij op dit moment tegenhoudt om de XPS 17 te bestellen zijn de verhalen over de fan en de hitte productie.... Genoeg reden om maar een goede XPS 15 te nemen?! Of zeg je, waag de gok en kieken wat t wordt?! Natuurlijk altijd de wet van kopen op afstand (je motto toch?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij bepaalde configs kan je van het 900p scherm upgraden naar het matte, non-3D scherm.

Ik geloof zelf niet dat het echt een issue is. Je kan het systeem toch nog terugsturen, gratis.. Bij BTO doen ze dat niet. En de asus is zeker stiller (koeler weet ik niet.) maar is over het algemeen ook iets minder en duurder. Met name het toetsenbord en lading bloatware zijn knelpunten. Gek genoeg bevatten dell's (wat ik toch zou aanmerken als een vrij cheap merk) van alle bekende merken het minste bloatware. Zie Anoniem: 303530 in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
Ok, ga de gok maar wagen en kan er dan inderdaad nog alle kanten mee op.
Weten jullie of het mogelijk is om de korting van mastercard te krijgen als je telefonisch bestelt? Dan kan er namelijk nog een backlit toetsenbord in....Wellicht zelfs dat ze hem zonder windows willen leveren... heb al te veel licenties voor windows 7! Ervaringen?
ps. Wat zijn die epp configuraties?! Zijn deze nu nog voordeliger?!

[ Voor 9% gewijzigd door AFNJL511 op 21-12-2011 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die epp dingen zijn gewoon normale configs met een voegwoordje erachter.. En nee, dell levert niets zonder OS. En nee, via de telefoon krijg je hem niet erg goedkoop, de acties zijn daar niet geldig.

Dat van het toetsenbord moet je zelf even uitzoeken Ik volg het zelf niet meer helemaal. Ik dacht dat je hem gewoon kon nabestellen voor €39,..

En ik heb je bericht verwijderd uit het xps 15 topic. Ten eerste is crossposten niet gewenst, en ten tweede staat er in dat topic een mega topicwarning dat dat soort vragen niet gewenst zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 21-12-2011 10:54 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste