[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-06 13:02
Als iemand mij nog voor 24.00 kan helpen met het volgende zou het helemaal top zijn!
Ik wil nu de xps 17 bestellen. Echter als ik het te willen bestellen opsla in mijn mandje en dan inlog via haalmeeruitjekaart.nl zegt deze dat het mandje leeg is! Tevens wil de site dan de kortingscoupon niet accepteren ook al is het bedrag hoog genoeg en het is nog steeds de 21e!!! Wie kan mij helpen of weet een omweg c.q. oplossing?!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Dan doe je iets verkeerd. Log je wel opnieuw in na de link van hmujk gevolgd te hebben?

En de kortingsbon moet het gewoon doen. Probeer desnoods een andere config.

Anoniem: 437515

Hey Darkstone, super dat je al de informatie geeft en de sheet hebt gemaakt, kan iedereen zeer zeker waarderen ;) (ik in iig wel!)

Twee vraagjes;

- Wanneer ik de extensie voor het backlit toetsenbord invoer kom ik dus wel naar de overzichtelijke keuze-overzicht maar zie ik geen optie voor de backlit?

- (zie ook post hieronder)
Ik ben dus ook opzoek naar m'n koop beslissing voor rond de 650-780 euro. Gebruik hiervan gaat zowel office-task related zijn (word, excel etc) als multimedia (films, games). Hij moet dus wel wat kunnen, maar is geen desktopvervanger - moet dus tot een bepaalde hoogte portable zijn. Ook zijn er geen zware programmeer of design applicaties benodigd. Zover ik het begrijp moet ik dan meer richting de XPS15 kijken (al is het grotere scherm dus wel een aantrekker, zeker voor games! wat denk jij?), en i5 of i7. Dan kom ik al snel uit op m11 uit, klopt dat?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 437515 op 22-12-2011 21:49 ]

Heb het idee dat het bij mij gaat om..

Keuze 1: XPS17 met i7 (non 3d) - 1600x900, 6MB RAM, 750gig hd, 555m GPU, 1600x900, 720 euro
n00x7m12
n00x7m19epp

Keuze 2: XPS15, 1080p, i5, 4MB RAM, 1 GB 525M
n00x5m03+1080p

Topicstarter
Anoniem: 437515 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:24:
- Wanneer ik de extensie voor het backlit toetsenbord invoer kom ik dus wel naar de overzichtelijke keuze-overzicht maar zie ik geen optie voor de backlit?
Onderin ergens kan je een toetsenbord selecteren. Maar soms is de enige optie een non-backlit toetsenbord.
- Ik ben dus ook opzoek naar m'n koop beslissing voor rond de 650-780 euro. Gebruik hiervan gaat zowel office-task related zijn (word, excel etc) als multimedia (films, games). Hij moet dus wel wat kunnen, maar is geen desktopvervanger - moet dus tot een bepaalde hoogte portable zijn. Ook zijn er geen zware programmeer of design applicaties benodigd. Zover ik het begrijp moet ik dan meer richting de XPS15 kijken (al is het grotere scherm dus wel een aantrekker, zeker voor games! wat denk jij?), en i5 of i7. Dan kom ik al snel uit op m11 uit, klopt dat?
Dan kom je direct bij de xps 15 uit. i5 of i7 is een beetje een budgetkwestie: persoonlijk vind ik het het voor de normale consument niet waard om daar €100 voor neer te leggen. Het extra geld kan je beter investeren in een pricewatch: Intel 320 120GB of pricewatch: Intel 320 80GB...

En xps 17 zonder het 3D scherm, niet doen. Het scherm is het belangrijkste onderdeel van een laptop, en het 900p scherm (van alle laptops, overigens) is gewoon van bedroevende kwaliteit. Maar volgens mij past hij in combinatie met de haalmeeruitjekaart actie ook met het 3D scherm in je budget (voooruit, 5 euro erbuiten. Maar dat mag de pret niet drukken.)

Klinkt als een i5 met 1080p dan. Enige probleem is dat de QM dan niet in het budget past. Wat denk jij? Ik heb trouwens de 10% kortingsactie van Dell maar wat is de haalmeeruitjekaart actie?

Edit:
Eventueel Asus N73SV?
pricewatch: Asus N73SV-V1G-TZ462V

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 437515 op 22-12-2011 22:12 ]

Topicstarter
https://www.haalmeeruitje...-pagina.jsp?id_part=30294

Dat is weer 10.5% (12.5% minus BTW) korting.
Mindere GPU. minder scherm, mindere speakers, minder toetsenbord. Ik kan behalve de garantie echt geen enkel argument voor de N73 bedenken. Dat geldt ook voor de N53 overigens.

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-12-2011 22:14 ]

Bedankt, ben er uit!

Als ik de cashback actie niet kan gebruiken;
n00x5m03 i5-2430M 1080p 4.096 MB 500 GB (7.200 rpm) 1 GB GT 525M
600 euro + 200 voor 1080p scherm, min 10% dell korting is 720 euro.

Indien wel dan word het
i7-2670QM WLED 1080p 8.192 MB RAM, 750 GB (7.200 rpm), 2GB , GT 540M

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 437515 op 22-12-2011 22:37 ]

Topicstarter
Anoniem: 437515 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:32:
Lijkt wel alsof er voor mijn gekozen prijsklasse eigenlijk de XPS wel een beetje domineert niet? Vooralsnog moet ik dan een keuze maken door budgetbeperking omdat het 1080p scherm zoveel centjes meer kost. Laatste vraagje;
Dat is al een jaar zo ja.. Gek genoeg is de concurrentie duurder en slechter.. Dat iets als de N55 duurder is kan ik mee leven, maar als je daar een slechtere laptop voor terug krijgt.. Dan kan je daar niet veel mee.
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed is de eerstvolgende laptop die ik niet als een totale faal zie. Iets minder scherm en speakers, iets dunner, langere accuduur, en betere GPU. Dat is de keuze op dit moment een beetje.
Wat vind je van de config
n00x5m03 i5-2430M WLED 1366x768 4.096 MB 500 GB (7.200 rpm) 1 GB GT 525M
600 euro + 200 voor 1080p scherm, min 10% dell korting is 720 euro.

Heel misschien dat ik er door de haalmeeruitjekaart actie nog wel de QM upgrade eruit kan halen maar wat denk je van bovenstaande?
Ik vind het de beste keus, maar dat wist je al.. Iets beters voor die prijs ga je iig niet krijgen, lang niet.

Bedankt voor de hulp Darkstone! Inderdaad best bizar dat de concurrentie het niet beter doet...of zegt dat iets over het marktaandeel en vooral superioriteit van Dell's productieproces?

Met de cashback (hij geld ook gewoon voor m'n abn basic card) haal ik onderstaande eruit voor netto zelfde prijs! super!
i7-2670QM WLED 1080p 8.192 MB RAM, 750 GB (7.200 rpm), 2GB , GT 540M

Topicstarter
Superioriteit zou ik het niet noemen.. Dell maakt ook slechte laptops.

Feit is natuurlijk zo dat als ze een kortingsbon maken van €100, en de helft van de consumenten gebruikt die. Dan kunnen ze theoretisch een laptop €50 goedkoper aanbieden dan de concurrentie. Dat, in combinatie met een aantal designfalen van asus en de beslissing van HP om de dv6 lijn een jaar exclusief voor de US markt te laten (ofzo.. Dat lijkt mij de beste verklaring...) zorgt er voor dat dell op dit moment goed boert op tweakers.

Ik bedoelde dan ook niet de superioriteit van diens computer maar diens productieproces (made to order, efficient production system). Scheelt aardig in de kosten en daardoor zijn ze wellicht goedkoper dan de concurrentie. Al is volgens mij dell niet meer de enige die het doet (HP ook geloof ik). Krijg jij trouwens backlit voor elkaar bij de config die ik net heb opgenoemd?

Topicstarter
Dell en sony. Maar die 2e pas sinds kort. De rest van de merken praktisch alleen buiten europa, al heel lang overigens.

En ja ik kan een backlit toetsenbord kiezen bij n00x5m06, al is n00x5m11 een betere deal. Geheugen is aftermarket goedkoper en GT525m vs GT540m is vrijwel pure marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437553

Ik wil een nieuwe laptop kopen omdat mijn laptop al 2,5 jaar oud is en zowat kapot is.

Ik werd verwezen hierna toe door mijn broer en ik heb hier even gezocht en kon niet echt iets vinden omdat het nogal on-overzichtelijk is (no offense)

Naast het gamen heb ik de laptop ook nodig voor school, maar als ik een redelijke game laptop kan kopen dan zou ik er makkelijk zat alle dingen voor school op kunnen doen dus dat is niet zo belangrijk neem ik aan.

Als het kan zou ik graag de latest games redelijk kunnen spelen zonder FPS lag. De settings van games hoeven ook niet perse op High enzo. Ik ben bereid hier €700-800 to betalen.

Heeft iemand enig idee welke laptop ik zou kunnen kopen?

Sorry dat ik niet zoveel informatie geef, ik weet niet echt heel veel van Laptops af enzo.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In dat budget: hetzelfde als hierboven. Als je niet in het budget van pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed valt, dan is de xps 15 min of meer de enige manier om kwaliteit in huis te halen.

Pak de sheet, selecteer het 1080p scherm (is een must. Punt) en de haalmeeruitjekaart actie. Sorteer vervolgens op prijs. n00x5m03 en
n00x5m11 zijn interessant (imo, vooral de 03 variant).

Als je nog meer wilt uitgeven dan raad ik http://www.ebay.nl/itm/Ne...ernal&hash=item4aaaa954ca + pricewatch: Intel 320 120GB aan. (of desnoods de 80GB variant. pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB is ook een optie.) Dat vervangt de dvd drive. Klinkt gek, maar wie gebruikt er nog dvd's? Ik niet.

Ja, je kan voor dit budget een GT555m krijgen in plaats van een GT525m. Maar dan:
• heb je een of ander brak scherm, en de modellen in het budget zijn sowieso mindere kwaliteit dan de xps. (bouwkwaliteit/speakers/accu/whatever)
• Mis je een SSD. Wat ook een groot punt is.
• ben je ongeveer 40% sneller. Zie benchmarks http://www.anandtech.com/...e-m14x-too-much-by-half/4 (vergelijk met de GT540m)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-12-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437810

Ben op zoek naar nieuwe laptop (huidige HP heeft het na 2,5 jaar al begeven!!!)

Laptop gaat voornamelijk gebruikt worden voor:
- internet
- office programma's
- films, sportwedstrijden via internet op TV kijken (via HDMI)

Budget is ongeveer € 600,-
Heb hier veel verschillende reviews gelezen, maar blijft lastig om een keuze te maken. Asus lijkt een goede keus, maar wordt soms ook weer afgekraakt.

Al met al kom ik tot de volgende shortlist:

Asus K53SV-SX152V-2nd i5
HP g7-1220sd-2nd i5-2430M
Dell XPS-15

Zie ik nog modellen/merken over het hoofd, of heb ik de top3 uit het middle segment met deze drie te pakken? En is er een absolute nummer één aan te wijzen??

Hoor graag (spoedig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html eerder. Aangezien je niet gaat gemen heb je niets aan de betere GPU in de K53SV.

En in zou de XPS wel als winnaar aanwijzen. Die is gewoon een stuk stevigerr en heeft meer features. Hij is wel wat zwaarder maar aangezien je over een 17" nadenkt lijkt mij dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie dat die XPS toch boven €600,- uit gaat komen.

Die link die je stuurt gaat naar een volledige lijst met laptops en niet één specifieke. Of was dat ook niet je bedoeling?

Werd door medetweaker nog gewezen op Asus K53SC-SX404V.

Dat zou voor mijn gebruik een wat betere versie van de Asus zijn, omdat die wat sneller zou zijn.

Lijk dus toch op een Asus uit te komen(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat was niet de bedoeling nee.. Ik bedoelde te linken naar pricewatch: Asus K53E-SX879V.

En de xps 15 heb je, tot het eind van het jaar, voor €509 als je http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 pakt in combinatie met de http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 en https://www.haalmeeruitje...-pagina.jsp?id_part=30294 actie. Dat is verreweg de goedkoopste optie als je waarde hecht aan een grafische kaart. Maar volgens mij doe jij dat niet. In dat geval is er niet echt een doorslaggevend argument voor beiden: de xps is wat steviger en heeft betere speakers, de asus heeft 2 jaar garantie en is wat lichter. Plus wat persoonlijke dingen (namelijk, numpad en VGA of displayport)

Een i7 is overigens geldverspilling voor jouw wensen. Investeer liever in een goed scherm (wederom de xps, €644) of SSD.zoals pricewatch: Intel 320 120GB of pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB. Daar heb je veel meer aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-12-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks.

Ik ben echt een leek om gebied van computers, dus zelf onderdelen inbouwen, installeren etc gaat 'm niet worden. :-)

Zou je nog even willen aangeven waarom je naar de Asus K53E-SX879V verwijst?
Waarom zou die beter passen bij mijn type van gebruik dan de K53SC-SX404V en de K53SV-SX152v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij is een tientje goedkoper met als enige verschil de grafische kaart. Als jij niets gaat doen met die kaart dan is dat dus weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké.

Slotvraag: Die HP g7 1220 SD i5 2430M komt het goedkoopste uit de bus (€500,-). Is die kwalitatief beduidend minder dan de Asus versies waar we over hebben gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind die HP's erg budget aan doen. Ik schat de K53 zeker steviger en, in de xps 15 helemaal. Maar misschien heeft iemand hier met hands-on ervaring met dat ding een andere mening.

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 19:26
Afgelopen weekend is helaas mijn HP HDx16 ED1080 overleden > Nouja heel veel hardware fouten die ik er niet meer uitkrijg... Vindt dit heel erg jammer want heb altijd genoten van het formaat 16" en de dvbttuner+afstandsbedieningen en het HD scherm.

Ik was pas van plan een nieuwe laptop te kopen wanneer windows8 uit zal komen en met name vanwege de touchscreen mogelijkheden die het dan heeft...

Maar aangezien ik niet zonder laptop kan wendt ik mij tot tweakers :)'
Was erg tevreden met mijn overleden HP alleen miste eigenlijk een goede processor (videokaart moet nu ook beter)..

Waar moet ik naar kijken? De Dell z serie vondt ik mooi omdat ie lekker dun is maar heb gelezen dat deze erg slecht gebouwd zijn? Ik wil best wat meer geld uitgeven voor een laptop met alles erop en eraan.. 17inch vindt ik net te groot (althans dat vondt ik van mijn 2e laptop Acer type weet ik niet).. Ik had bij mij HP wel last dat het scherm beschadigd raakte door de knoppen van het toestenboord en dat wil ik voorkomen.

Budget ligt liefst onder de 1000 euro maar kan gerekt worden indien ik verliefd wordt zoals bij mijn HP HDx16

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:34
Dan raad ik je de pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ189V aan. Goed en groot scherm, snelle processor en grafische kaart.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 19:26
j-phone schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:36:
Dan raad ik je de pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ189V aan. Goed en groot scherm, snelle processor en grafische kaart.
`
Ziet er prima uit maar 17,3inch lijkt me toch wat te groot aangezien ik 17inch al groot vindt.. en neem mijn laptop toch vaak mee onderweg.. Of is het scherm groot en de rand eromheen heel dun?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:36

D4NG3R

kiwi

:)

17" of groter is meer bedoeld als vaste werkplek die je 'af en toe' mee neemt. Als je er constant mee in de weer bent word je er niet vrolijk van nee.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• j-phone
  • Laatst online: 12-06 22:34
Ligt meer aan je situatie overdag. Als je hem mee moet slepen van klaslokaal naar klaslokaal dan heb je gelijk. Maar van bureau naar auto en vandaar naar je werkplek is er niets aan de hand.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Topicstarter
Ik zou eerder de xps 17 nemen als je voor een 17" gaat. Die heeft dezelfde CPU, dezelfde grafische kaart (eigenlijk een fractie beter), een vergelijkbaar schem met 3D, en hij is 200 euro goedkoper met de huidige acties, na de jaarwisseling overigens maar 100. De xps 17 is werkelijk een no-braniner in het segment.
Je mist wel blu-ray, maar dat vind in nutteloos.. en het is een optie, ik weet uit het hoofd niet voor hoeveel.

In het 15" segment heb je verder 3 keuzes: xps 15, HP dv6, en sony SE. De xps 15z raad ik ten zeerste af vanwege de bouwkwaliteit (en bovendien is de sony algeheel beter, imo. Alleen de speakers zijn brak).

Zie ook de bekende ervaringentopics:
[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7
[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3
[Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7
Ervaringen Sony vaio SE series

Je kan overigens een touchscreen krijgen op de xps 15 en 17, maar dat kan alleen in combinatie met het standaardscherm. En dat is een afgang vergeleken met de upgrade versies. Niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Beste tweakers.
Ik ben op zoek naar een goede laptop en heb mijn oog op de xps 15 laten vallen. Ik heb alleen een paar vragen.

1. Is het geluid goed van deze laptop?
2. Ik heb op de beginpagina, tweede post een lijstje gevonden met de prijzen. Alleen hoe krijg ik die configuratie in Dell om dat te kopen? Er staat een code bij, alleen die is te kort voor een e value code.
3. Ik wil graag een skin er bij kopen. Ik neem aan dat de klep dan nog steeds aluminium is?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iCupboard schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:12:
1. Is het geluid goed van deze laptop?
Afaik, het beste geluid wat beschikbaar is op een laptop, met vrij ruime afstand op andere 15"-ers
2. Ik heb op de beginpagina, tweede post een lijstje gevonden met de prijzen. Alleen hoe krijg ik die configuratie in Dell om dat te kopen? Er staat een code bij, alleen die is te kort voor een e value code.
klik op die mooie code :P
3. Ik wil graag een skin er bij kopen. Ik neem aan dat de klep dan nog steeds aluminium is?
Geen idee. Ik weet niet eens of hij van aluminium is... Misschien weet google het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:34
Je schijnt er het nodige van te weten
Ik heb nu een game pc met een i5 2500 processor (niet de 2500K versie) en een MSI GTX560Ti kaart.
Echter is ons gezin uitgebreid en wil ik overstappen op een verplaatsbare computer, de laptop.
Tot nu toe heb ik alle delen van Call of Duty. Op de dag van de release koop ik ze altijd en de oude wordt vervolgens niet meer aangeraakt.

Wat moet mijn toekomstige laptop kunnen?
- Nu MW3 draaien;
- Straks Black Ops 2 draaien;
- Daarna zie ik het wel weer.

Ik weet dat Black Ops 2 nog ver voor ons ligt, maar misschien gebruikt Treyarch dezelfde engine als voor Black Ops 1 en passen ze deze aan.

Wat versta ik onder draaien?
Geen haperingen, details maken me niet heel veel uit, als het er maar redelijk acceptabel uitziet.
Hoeft geen full HD + alles op high/ultra te zijn.

Op welke laptop kan ik de komende 1,9 jaar Call of Duty spelen?
Budget max €850,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 21:22
@bovenstaande vraag:

15.6" Notebook
- Medion Erazer X6816
- 750 GB harde schijf
- Intel Core i7-2670QM processor
- NVIDIA GeForce GT555M met 2048 MB, HDMI poort en Optimus
- 6 GB DDR3 SDram werkgeheugen
- 15.6" (40 cm) LED beeldscherm met HD-resolutie 1366x768
- 2.1 geluid geïnstalleerd
- inclusief kaartlezer, CD-DVD brander, USB 3.0 en uitgebreid softwarepakket
€ 699,00

25 januari op de stoep van de ALDI gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat vind ik dus niet. Ten eerste kan je volgende week de N55 halen voor een paar tientjes meer in de mediamarkt (vermoeddelijke BTW actie) en ten tweede kan ik geen review vinden. En dat is gevaarlijk, de voorganger had last van throtteling issues) en ten 3e gebruikt medion een undergeclockte variant van de GT555m. De dell variant van de GT550m (dus niet de 555m) is sneller. Goed gedaan nvidia.

Ik kan je 2 laptops aanraden: De xps 15 voor € 807 met haalmeeruitjekaart actie, 1080p scherm en i7 (of €80 minder met i5, dat zou ik doen.), of de pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed tijdens de mediamarkt actie volgende week. Als je meer wilt besparen is de N53 misschien een optie. Zelfde specs, maar €100 minder dan de xps (met i5). eigenlijk een betere optie als je het zo bekijkt.

Of je de games kan draaien met een GT525m en-zo weet ik niet zeker. Dat kan je wel vinden op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
  • Laatst online: 20-05-2024
Beste Tweakers,

ik zou graag hulp willen hebben bij het kopen van een laptop ik was/ben van plan om de X5QSF-S1123V voor 888 euro te halen naamelijk om de Nvidia GT555 en de 1080p scherm de i7 heb ik niet nodig omdat ik het toch niet zal gebruiken maar ik kan geen i5 met een gt 555 videokaart vinden en een 1080p scherm.
ik ben van plan om de laptop morgen te gaan haalen bij computerland ook ben ik van plan om de Crusial 64GB SSD binnen ongeveer een week te plaaatsen.

oowjah ik zal de computer voor school gebruiken, downloaden gamen (strategy games SC2, D3 niet zo zeer Shooters alsnog zou ik de Gt555 willen hebben voor in de toekomst).
ik sta open voor aanraders als ik niet naar de goeie laptop zit te kijken max 900 euro.

Edit:Ook zou ik graag willen weten of de SSD optimaal zou gaan werken met de ASUS namelijk of het een SATA 600 heeft daar heb ik geen verstand van en ik kon het nergens zien.
(ik doe dit allemaal op m'n ps3, pc is stuk dus googlen gaat niet zo makkelijk)

@darkstone
ik zou niet de haal meer uit je kaart actie willen maar het gewoon contant betaalen.
je had mij een tijd terug geholpen maar de aankoop ging niet meer door. :)

Alvast bedankt,

[ Voor 22% gewijzigd door DecentDutch op 21-01-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De beste keuze in het algemeen is wat mij betreft nog steeds de xps 15. Echter heb je volgende week het bekende BTW-weekend bij de mediamarkt.
Wat mij betreft is pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed het beste wat je kan halen. De laatste tijd krijg ik meer en meer het idee dat de N55 wat flaws heeft. Met name het toetsenbord, scherm. De xps levert meer kwaliteit voor een lagere prijs. Daar zou ik (althans, buiten het BTW weekend) graag die grafische kaart voor opgeven.

De N53 is deze keer ook leuk: die is erg goedkoop: JcK_85 in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic". Maar beslis wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
ja maar de verschiltussen een GT540 en een GT555 is toch groot?
of maakt het niet uit als ik zulke games zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat klopt, uit het hoofd iets van 30%, voor wat benchmarks bekijk http://www.anandtech.com/...00-clevos-w150hr-tested/4

Omdat ik het ook wel eens in perspectief wou zien, even de high-settings in een excel sheet gegooid:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BYiZHn9PJHJqxrrhDola5XI9/full.png
18% winst gemiddeld... Dan zou veel eerder de N53 nemen denk je niet? Dan bespaar je €200. Give or take a few €.

Maar de N55 is naar mijn mening kwalitatief wat minder. Vandaar dat ik de dv6 aanraad: die presteert ongeveer zoals de GT555 en bied een iets beter scherm en hopelijk een beter toetsenbord, al zijn er nog altijd geen reviews van dat model. Dus helemaal bevestigen kan ik dat niet. Nu heeft de N53 grotendeels dezelfde kwaaltjes als de N55 (en iets logger, iets mindere accuduur). Het performanceverschil is imo te klein om meer uit te geven. Dat moet je natuurlijk zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
De HPPavilion dv6-6b41ed kan ik nergens vinden bij de webshop van mediamarkt
ien bij de PW kost die minstens 959 euro en ik wil niet over mijn budget ik heb overal gezocht naar een laptop metI 5 met een goed FHD schermd en een gt 555. Dat idee van jck vond ik wel goed van het 4gb reepje bijkoopen een en een SSD.

als ik die 200 euro kan besparen dan ik Ram bijhalen en een grotere SSD
Nogmaals over dat SSD zal ik het optimaal kunnen gebruiken met deze laptops?

elke keer als ik me erin verdiep weet ik niet meet wat ik moet haalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Als je gebruikt wil maken van de BTW-actie dan moet je toch echt langs de MM. Deze actie geldt namelijk niet op de webshop van MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Simpel. Wat je zoekt bestaat niet. Je wilt in cash betalen waardoor dell meteen af valt. En je wilt een GT555m of iets in die trant. Zet je daar i5 bij, dan blijft er.. een laptop over die ik niet eens goed vind. De M14x. En die heeft weer een subpar scherm :P

Zet gewoon rustig op een rijtje welke kandidaten er zijn, en bepaal dan welke het meest aan je eisen voldoet.

En volgens mij wordt de dv6 wel aangeboden in de mediamarkt. Veel mensen in [Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7 hebben hem daar gekocht. Want standaard vind ik hem iets te duur voor wat je krijgt, vooral tov de xps 15. In vergelijking met asus' aanbod is de prijs wel prima als je het mij vraagt. Maar met de xps 15 zit je weer met die mastercard actie die je nodig hebt voor een mooie prijs. Zonder die actie betaal je € 775 en € 865 voor respectievelijk een i5 en i7, wat ik toch vrij veel vind met de BTW dagen voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
haha heb ik weer. De btw dagen zijn volgende weekend?

Dan blijfen er over Asus X5QSF-S1123V, HPPavilion dv6-6b41ed als ik de ASUS neem dan zet ik er gewoon een SSD bij dan ben ik er eindelijk klaar mee de reeden dat ik de HP niet wil is dat ik er een sclechte ervaring mee heb niet dat model maar het merk.
ik denk nu van corsair 64GB SSD, gt555, FHD dan zit ik een tijdje goed
ik denk niet dat jij het ermee eens bent maar de revieuws zijn best goed over de ASUS.

(zag niet dat je snel had gereageerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DecentDutch schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:47:
haha heb ik weer. De btw dagen zijn volgende weekend?
Ja.
ik denk nu van corsair 64GB SSD, gt555, FHD dan zit ik een tijdje goed
ik denk niet dat jij het ermee eens bent maar de revieuws zijn best goed over de ASUS.
Welke reviews? Ik ken er 2, waarvan een in het pools en een in het duits..
En ik was aanvankelijk ook best onder de indruk van de N55, maar er komen vrij veel negatieve ervaringen langs, vooral over het toetsenbord al kapotte subwoofers. Vandaar dat ik het een mindere keuze vind.

Reviews van onzinsites als cnet en dergelijke tel ik niet mee trouwens. Daar heb je niets aan.. Veel sites zijn ALTIJD positief.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-01-2012 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
De toestenbord heb ik ook een paar keer zien langskomen maar over de subwoofer was het de fout van de gebruiker die vergat dat het nog was aangesloten en eraan rukte als hij ging opstaan en hem dus een paar keer liet vallen ja dan krijg je dat.
Maar ik denk toch dat ik het gokje ga wagen en hoopen dat ik een goed toestenbord heb :S

Kan ik jou ook vragen over de SSD of moet ik weer naar een andere topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[BBG aanschaf] SSD, maar de keuze is enorm simpel op dit moment: je neemt of de M4 64GB, of de samsung 830 128GB, in de aanbieding bij wehkamp.
DecentDutch schreef op zondag 22 januari 2012 @ 01:02:
De toestenbord heb ik ook een paar keer zien langskomen maar over de subwoofer was het de fout van de gebruiker die vergat dat het nog was aangesloten en eraan rukte als hij ging opstaan en hem dus een paar keer liet vallen ja dan krijg je dat.
Er waren toch zeker 5 gebruikers vlak na elkaar die problemen hadden met de sub.. Dat vind ik wel erg veel. Het hele sub gedoe vind ik persoonlijk ook onzin: ik koop geen laptop om vervolgens alleen op mijn bureau goed geluid te hebben. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
nog iets weet jij toevallig of de ASUS Asus X5QSF-S1123V de SATA 600 poort heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die vraag is al vaker langs gekomen. Een beetje inzet kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
je hebt gelijk maar met de PS3 gaat alles niet zo snel.:)
van de week nog even langs mediamarkt gaan om te kijken of ze de asus hebben.

Ik wil je hierbij bedanken voor all je hulp tnx .

[ Voor 5% gewijzigd door DecentDutch op 22-01-2012 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Gisteren ben ik bij de Mediamarkt geweest om te kijken naar een Asus notebook.
Wat ben ik geschrokken van de toetsenborden.
Alleen de Asus modellen met een toetsenbord zoals de afbeelding veerden niet zo ver in: Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/15p35/IMG_4471.JPG

Zelf zit ik te denken aan een Asus X5QSF-S1123V of een BTO.
Bij de BTO ben ik 840 kwijt tegenover 888 van de Asus.
Echter bij BTO komt er weer Windows 7 a 115 overheen.
Mensen ervaring met BTO? Het toetsenbord ziet er wel degelijk uit.

De laptop moet een GT555M bevatten ivm gamen.
Deze zit onder de GTX460M en de GTX560M, maar die zijn te duur.

Paar posts hierboven werd mij de Medion Erazer van de aldi aangeraden.
Echter het scherm van deze zijn ze niet lyrisch over. Denk dat dit aan de resolutie ligt (1366x768).

Dell XPS 15 valt af ivm het ontbreken van een numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Welk BTO model? Er zijn meerdere toetsenborden. Je hebt:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/galleries/847/overhead_575px.jpg
Het clevo toetsenbord

En het Pegatron-Asus A25A toetsenbord op jouw plaatje. Als je mijn eerlijke mening wilt weten: toetsenbord #1 is zwaar klote vanwege de layout, het numpad bevat een non-standaard layout zoder decimale punt, en dat model wat jij linkt, idem. Hij is ook zo goedkoop dat het imo ooit moeilijk een kwaliteitslaptop kan zijn. De voorganger, de 15CL35, was nog €200 duurder, en in alles behalve de grafische kaart slechter dan de xps 15.
Het ding is nu een half jaar op de markt, en er zijn geen reviews. (tip voor de meeleezende dealers: stuur zo'n ding op naar een willekeurige reviewsite :) ).. Dus onthoud dat dat niet meer is dan een educated guess.

Ik herhaal wat ik eerder heb gezegd: koop de xps 15, of koop de Dv6. Ik heb geen idee of de dv6 een fatsoenlijk toetsenbord heeft, maar de keuze is 10x veiliger dan de keuze voor de BTO. BTO, althans de meeste dealers, doen niet aan de wet kopen op afstand omdat het maatwerk zou zijn... Mocht het toetsenbord tegenvallen (Met zo'n layout...) dan heb je dus een probleem.

Je verwijst volgens mij naar de bruine asus modellen toch? De K53, gek genoeg is dat de budgetlijn, en die bevat gewoon een uitstekend toetsenbord. Hoe asus dat zo kan verprutsen op een lijn die €300 duurder is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik weet niet zeker of ik in het juiste topic ben, maar ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een nieuwe laptop. Momenteel heeft ze een Acer Travelmate 5520G (zo'n 4 jaar oud geloof ik), die behoorlijk traag is.

Het is de bedoeling dat de laptop gebruikt gaat worden als werk/studie laptop. Games gaan er niet op gespeeld worden, video bewerking zal er niet op plaatsvinden, misschien wel af en toe gebruik van Lightroom.

Ik heb al jaren niet meer gekeken naar laptops en ben er dus ook niet helemaal in thuis. Voor m'n werk gebruik ik een MacBook Pro, wat natuurlijk een geweldig apparaat is, maar dat is ver buiten budget. We zijn op zoek naar iets van rond de €600.

Aangezien haar huidige laptop behoorlijk traag is en dit heel vervelend werken is, wil ik een zo snel mogelijke configuratie voor deze prijs hebben. Waar moet ik dan naar kijken werkgeheugen, processor of meer richting een SSD? Fysiek geheugen het liefst ook zo veel mogelijk, dus als SSD een echte aanrader is kan ik deze waarschijnlijk beter als tweede schijf (er zelf) in (laten) plaatsen. Toch? Alleen ga ik dan waarschijnlijk over het budget heen.

Verder moet de laptop zo licht mogelijk zijn, maar kleiner dan 15" is geen optie (de toetsenborden zijn bij een kleiner formaat ook niet echt fijn), dus waarschijnlijk zal de laptop dan niet al te licht uitvallen.

Nou heb ik hier en daar wat topics gelezen en nu schijnt de Dell XPS 15 een mooie laptop te zijn voor deze prijs. Ik zat zelf ook naar de Asus K53SC-xxxxxV laptops te kijken, maar aangezien ik er niet helemaal in thuis ben, vroeg ik me af of iemand wat advies voor me heeft.

Mochten we voor de Dell gaan, dan is deze alleen via hun website te bestellen, klopt dit? Ik zag dat de XPS 15 tot woensdag (dus vandaag en morgen) nog een flinke korting op de Dell site heeft, maar dan moet ik hem wel nu direct bestellen. Verder hoorde ik dat de BTW-dagen van de MediaMarkt eind deze week van start gaan, dus wellicht dat er dan ook een leuke aanbieding is voor een laptop (alleen zal er dan geen Dell bij zitten denk ik).

Anyway, ik hoop dat iemand me (ons) van advies kan voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Deze laptop kwam ik zojuist tegen, omdat ik aan het kijken was naar een goede videokaart voor een laptop.
Het is wel een verouderd model. Hij staat nog wel op de Medion site dus ik ga er vanuit dat ze deze nog leveren. Minpunten die ik kan bedenken zijn:
- verouderd model?
- werkgeheugen 4GB (heb ik momenteel ook in mijn game pc en hier ondervind ik geen hinder van)
- verouderde processor

Is dit voor €849,- een leuke laptop?

Medion Erazer X6812

Intel Core i5 460M 2,53GHz
4GB werkgeheugen DDR3
15,6" 1920x1080 glanzend
GeForce GTX 460M

640GB HDD
64GB SSD

Windows 7

http://tweakers.net/pricewatch/281638/medion-erazer-x6812.html#tab:info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik ben ook (waarschijnlijk) op zoek naar een nieuwe laptop. Oude Asus V1S geeft een zwart, backlit scherm en na vervanging van de inverter doet hij het nog steeds niet. Nieuwe LCD kost 150 euro oid, dus misschien is het slimmer om na een jaar of 6 maar eens een nieuwe te kopen. (?)

Ik werk er voornamelijk op (graphics programmeren), dus voor mij zijn belangrijk:

- een hoge resolutie (1080p minimaal)

- een goede videokaart erg belangrijk. De videokaart moet zo nieuw mogelijk zijn qua functionaliteit (opengl 4.2) maar hoeft niet zo snel mogelijk te zijn. Ik heb gewoon een gaming desktop; hoewel soms eens een spelletje op de laptop natuurlijk mooi is meegenomen. Ik wil per se een Nvidia kaart. Ik zou graag een Quadro hebben, maar die zijn te duur denk ik.

- compilen moet snel zijn: veel cores, goede I/O. SSD?

- moet hem elke dag meenemen, maar moet ook een redelijk beeldoppervlak hebben. ~15" is ideaal mijnsinziens.

- een plus zou zijn als ik van de zomer lekker buiten kan werken en dan m'n scherm nog kan lezen...

- software zou niet hoeven, die heb ik nog van de vorige, plus grote kans dat ik er een linux laptop van maak.

- Budget, euro of 700-800 klinkt redelijk. Als mijn droomlaptop 1000 kost, moet het maar...

Als ik hier naar de popluiare modellen kijk:

- Dell XPS 15 valt af, te lage resolutie.
- BTO 15p35, klinkt goed, maar als BTO daadwerkelijke lage kwaliteit is geef ik liever iets meer uit, of neem ik iets minder.
- Medion, ook lage resolutie?

Dus blijft over de Asus N55SF-S1060V. Altijd dik tevreden geweest met Asus. Heb ik het goed begrepen dat die dit weekend dan bij de mediamarkt ipv 900 euro, 729 euro kost (-19%)?

Nog andere tips/suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon90
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 20:29
Ik zet hem even voort vanaf hier:
Asus N55SF / X5QSF aanbeveling?
(nog mijn excuses voor het maken van een nieuw topic, en bedankt voor de snelle reacties)

1). Net als hierboven vind ik de Dell XPS15 er heel goed uitzien (bouwkwaliteit, stevigheid, uitstraling)
Alleen zit ik in dilemma over de videokaart en het feit dat er een leuke MM actie zit aan te komen.
Ik ben een redelijk serieuze gamer die het onderweg/bij vrienden niet kan laten om een potje te gamen.
Ook doe ik videobewerking en webdesign (photoshop).

Daarom de videokaart, Dell -> GT540M of ASUS -> GT555M lijkt me best een groot verschil, toch?
De Asus zou voor mij bij de MM met actie als schatting rond de 800 euro uitkomen/
De Dell komt met 1080p en GT540M ietsjes duurder uit (nog een paar toevoegingen: bluetooth etc)

2). Op tweakers.net en hardware.info wordt de snelheid van de HDD bij de N55SF-S1366V op 5400RPM gegeven, bij alle andere website wordt deze op 7200RPM gezet.
Op de Asus website staan verschillende HDD's dus is het ook niet vast te stellen, weet iemand dus welke er daadwerkelijk inzit?

Uiteindelijk kan ik nog steeds niet kiezen tussen de Dell en Asus, maar neig ik toch iets meer naar de Asus ook al hoor ik hier en daar wat mindere berichten over het toetsenbord.

Ik ga nog even kijken daar de HP DV6 en hoop dat ik dan een keuze kan maken met jullie hulp :D

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 13:45
Ik ben een beetje de weg kwijt heren, en kan mijn vraag in een aantal topic posten, maar doe het toch maar hier:

Ik heb nu een lenovo T60p (van de TU/e), en die is onderhand 4,5 oud. Deze werkt nog wel ok, maar is ondertussen toch flink verouderd (al heeft ie wel wat revisies ondergaan). Ik loop nu toch wel tegen iets aan: het streamen inc transcoden van film naar m'n TV. Tevens wil ik de laatste tijd nog wel eens wat vba code schrijven en runnen, en dat gaat toch niet zo super soepel meer. Tevens begin ik redelijk schijfruimte problemen te krijgen wegens wat films enzo)

Ik ben dus al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe laptop. Ik heb de volgende eisen:

- beetje mainstrem computing power (hoef geen super krachtige pc)
- fatsoenlijk, lees high-res scherm. Heb nu 1600x1080, en das prima (meer mag ook)
- windows
- liefst een beetje handzaam, dus niet kleiner dan 13,3 al vind ik dat al best klein, en eigenlijk vind ik 15.6 al groot, heb nu 15.4, maar die lijkt toch niet zo supergroot.
- Verder maakt het niet zoveel uit, al zou ik wel misschien een ssd erin zetten.

budget is max 1000

Nu zou dit ook in thin&light kunnen, of in laptops met high res.

Heb volgende overwogen:
asus zenbook, maar is misschien niet krachtig genoeg?
sony se, maar die vind ik eigenlijk te groot
lenovo t420, 14.1inch is wel prima, maar dik
sony sb, maar die is best duur
macbook, maar ik wil geen osx
dell xpsz, maar die is of rukgebouwd, of heeft lage resolutie

Wil eigenlijk liefste wel een laptop die niet lelijk is, en dat zijn de meeste van acer & asus wel. :X

Laatste optie is SSD nu in mn laptop bouwen, en dan over paar maanden nog een keer zien, ivm ivy bridge.

[ Voor 3% gewijzigd door Aenarion op 23-01-2012 16:54 . Reden: extra optie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon90
Leon90 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:29:

.....

en GT540M ietsjes duurder uit (nog een paar toevoegingen: bluetooth etc)

2). Op tweakers.net en hardware.info wordt de snelheid van de HDD bij de N55SF-S1366V op 5400RPM gegeven, bij alle andere website wordt deze op 7200RPM gezet.
Op de Asus website staan verschillende HDD's dus is het ook niet vast te stellen, weet iemand dus welke er daadwerkelijk inzit?

Uiteindelijk kan ik nog steeds niet kiezen tussen de Dell en Asus, maar neig ik toch iets meer naar de Asus ook al hoor ik hier en daar wat mindere berichten over het toetsenbord.

Ik ga nog even kijken daar de HP DV6 en hoop dat ik dan een keuze kan maken met jullie hulp :D

Alvast bedankt ;)
De HP Pavilion DV6 gaat hem niet worden alleen om het feit dat er een AMD inzit :D
Sorry maar ik ben gewoon iemand die zweert bij nvidia

Dus ik denk dat ik toch ga voor die Asus N55 mits iemand vind dat de videokaart het niet waard is en toch voor de Dell moet gaan

[ Voor 5% gewijzigd door Leon90 op 23-01-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor office taken voldoet in principe elke processor. Een SSD is nog altijd zeer aan te raden, ik feite de hele reden dat ik nog steeds erg blij ben met mijn 2.5-jaar oude bak. De SSD maakt hem zonder moeite de snelste computer die ik ooit heb gezien. En nee, ik zie niet veel computers :P

Ten tweede, voor lightroom is een snelle processor juist wel handig. Maar het gaat je nooit lukken om binnen het budget beiden te kopen. Ik zou daarom gewoon een laptop kopen met een standaard i3-tje en een SSD. Met de mastercard actie is de XPS € 520 met een i3, de rest kan je wel vinden in de pricewatch. Houd er rekening mee dat je slechts een schijf in een laptop kan plaatsen, of je moet zoals mij de dvd drive opofferen. (of een 17" nemen. Maar je geeft zelf al half aan dat je dat niet wilt).

Overigens, dell heeft elke week 'fantastische acties' die een week duren. Niet te snel bestellen dus, de volgende week zijn er weer (9 van de 10 keer, dezelfde) acties.
Roodey schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:19:
Medion Erazer X6812

Intel Core i5 460M 2,53GHz
4GB werkgeheugen DDR3
15,6" 1920x1080 glanzend
GeForce GTX 460M

640GB HDD
64GB SSD

Windows 7

http://tweakers.net/pricewatch/281638/medion-erazer-x6812.html#tab:info
Die kende ik nog niet. Op zich een leuk model voor een laag budget. Scherm is matig en de processor is verouderd, maar daar is de prijs ook naar.
Als je trouwens genoeg neemt met een iets verouderde processor en zo kan je misschien ook eens in V&A kijken. Genoeg modellen met vorige-generatie spul voor weinig, gok ik zo.
Alternatief? De dv6 is erg aantrekkelijk geprijsd tijdens de mediamarkt actie. €820 ongeveer voor een i7, beter scherm, HD6770m. En een stuk langere accuduur.
Zoijar schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:27:
Ik ben ook (waarschijnlijk) op zoek naar een nieuwe laptop. Oude Asus V1S geeft een zwart, backlit scherm en na vervanging van de inverter doet hij het nog steeds niet. Nieuwe LCD kost 150 euro oid, dus misschien is het slimmer om na een jaar of 6 maar eens een nieuwe te kopen. (?)

Ik werk er voornamelijk op (graphics programmeren), dus voor mij zijn belangrijk:

...
Tsja. 1080p is een eis. Dan blijft er over:
asus N53
asus N55
XPS 15 (1080p is een optie)
HP dv6
sony SE

Je werkt met openCL, dan valt alles met AMD GPU per direct af (waardeloze controle over de switchable graphics, de laatste keer dat ik keer.) waardoor je dus overhoud, het setje asus notebooks, en de xps. Beide asus notebooks hebben een slecht toetsenbord waardoor dus alleen de xps 15 overblijft....
Als je het toetsenbord wel te pruimen vind, dan is een van de asus notebooks een goede koop binnen het BTW weekend. Erbuiten is er simpelweg geen goede reden meer om iets anders te kopen dan de XPS, al kan je met de N53 upgraden tot 16GB RAM, dat is met de xps of N55 wat duurder vanwege het ontbreken van 2 DIMM slots: De N53 heeft er 4. Alleen met de i7 variant trouwens.

En trouwens. Ik zou wachten op thunderbolt als ik jou was. Ik weet niet hoe van levensbelang goede openCL performance is, maar met thunderbolt kan je een externe GPU aan je laptop koppelen. Een quadro die 200W kan verstoken is een stuk sneller dan een notebook kaartje met een tdp van 25 a 35w.
Die bewaar ik even voor straks.
Leon90 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:37:
[...]

De HP Pavilion DV6 gaat hem niet worden alleen om het feit dat er een AMD inzit :D
Sorry maar ik ben gewoon iemand die zweert bij nvidia

Dus ik denk dat ik toch ga voor die Asus N55 mits iemand vind dat de videokaart het niet waard is en toch voor de Dell moet gaan
Zie Anoniem: 303530 in "[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011". Ik vind dat het verschil in videokaart het echt niet waard is. Een reden om de N55 te kiezen is de prijs en iets meer grafische prestaties, en garantie. De reden om de xps te kiezen zijn een goed toetsenbord (ITT tot de N55), een goed scherm, goede speakers, lange accuduur, betere bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Anoniem: 303530 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:54:
[...]

Voor office taken voldoet in principe elke processor. Een SSD is nog altijd zeer aan te raden, ik feite de hele reden dat ik nog steeds erg blij ben met mijn 2.5-jaar oude bak. De SSD maakt hem zonder moeite de snelste computer die ik ooit heb gezien. En nee, ik zie niet veel computers :P

Ten tweede, voor lightroom is een snelle processor juist wel handig. Maar het gaat je nooit lukken om binnen het budget beiden te kopen. Ik zou daarom gewoon een laptop kopen met een standaard i3-tje en een SSD. Met de mastercard actie is de XPS € 520 met een i3, de rest kan je wel vinden in de pricewatch. Houd er rekening mee dat je slechts een schijf in een laptop kan plaatsen, of je moet zoals mij de dvd drive opofferen. (of een 17" nemen. Maar je geeft zelf al half aan dat je dat niet wilt).

Overigens, dell heeft elke week 'fantastische acties' die een week duren. Niet te snel bestellen dus, de volgende week zijn er weer (9 van de 10 keer, dezelfde) acties.

[...]
Hm, die SSD (en dan op de plek van de DVD Drive) kan altijd later nog lijkt me. Zou je dan alsnog in eerste instantie een i3 nemen of dan toch een i5 met wat meer geheugen e.d.?

Overigens zat ik ook naar de Asus K53SV-SX838C te kijken (pricewatch: Asus K53SV-SX838V). Deze is ook bij MediaMarkt te koop en dit weekend (met de BTW-dagen) zou deze misschien wel eens rond de €600 kunnen gaan kosten. Misschien wel interessant. Zou je dan toch nog voor de XPS gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De i7 is bijna 2x zp snel als een i5.. Dat zou ik belangrijker vinden dan de iets hogere kwaliteit in de XPS, die overigens € 584 kost met i5 en bepaalde acties.

Let wel: 2x zo snel in lightroom. Bij browsen en e-mail kijken heb je daar echt geen zak aan
Aenarion schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:51:
Ik ben een beetje de weg kwijt heren, en kan mijn vraag in een aantal topic posten, maar doe het toch maar hier:
Hier is pima voor nu. Desnoods verplaats ik de boel wel weer ;)
- fatsoenlijk, lees high-res scherm. Heb nu 1600x1080, en das prima (meer mag ook)
1600*1080 bestaat niet. Je bedoelt 1600*1200 of 1680*1050. Volgens \[TU/e laptop 2007/2008] Lenovo (IBM) Thinkpad T60p is het die laatste.
asus zenbook, maar is misschien niet krachtig genoeg?
Sowieso denk ik. Hij is niet significant krachtiger dan je oude lenovo gok ik. Jouw lenovo heeft een T7200, en om nu te zeggen dat een i5-je een significante upgrade is... Meer dan 50% sneller moet je er niet van verwachten, en dat is, gemeten over 4.5 jaar, peanuts. Je kan imo beter je trouwe T60p upgraden met een SSD. Dat voorkomt meteen dat je een downgrade krijgt qua resolutie. resolutie is veel belangrijker dan cpu kracht vind ik.
sony se, maar die vind ik eigenlijk te groot
Hij weegt 2.0kg.

Ter vergelijking, de MBP 13" weegt 2.04KG. Granted, die gaat 2x zo lang mee op de accu. Maar met de SE krijg je wel veel meer pixels.
lenovo t420, 14.1inch is wel prima, maar dik
Wel licht (1.96kg), en lange accuduur. Wat mij tegen staat is het scherm (kwaliteit) en de prijs. De goedkoopste uit de pricewatch is ver boven jouw budget?
sony sb, maar die is best duur
Klopt. De SA is wel goed, de SB is redelijk onverkoopbaar omdat de V131 in dat segment zo goed is. Enige troef van de SA is de resolutie van 900p.
macbook, maar ik wil geen osx
En lage resolutie.
Overigens, de MBA kielhaalt de asus zenbook op heel veel vlakken. Mocht je die nemen, denk daar dan even goed over na.
dell xpsz, maar die is of rukgebouwd, of heeft lage resolutie
Klopt. Hier kan ik kort over zijn: niet nemen tenzij er nog een of andere geweldige aanbieding langs komt.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-01-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 13:45
Ok, dan upgrade ik mn huidige laptop gewoon met een ssd. Kijk wel even in dat topic wat ik moet hebben. Er komt vast wel een mooie nieuwe laptop langs over een maand of 4.

Bedankt alvast!

Gaat het trouwens nog merkbaar nut hebben als ik ram bijstop/upgrade in mn huidige laptop? zit nu 2GB DDR2 667MHz RAM in. Heb wel 64bit windows 7 nu draaiende, maar dacht ooit gehoord te hebben dan zelfs met deze laptop meer dan 3GB geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lees dat topic even door. Meer RAM heeft zeker heel erg veel zin, en kost bijna niets. De snelheid maakt overigens niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 12:03
Na dit topic doorgespit te hebben toch even een post.

Mijn vriendin heeft een nieuwe laptop nodig en deze mag ik uitzoeken.
Ze is erg te spreken over mijn Asus K53SV-SX146V, maar die is nu toch al bijna een jaar geleden op de markt gekomen. Bovendien vind ik 2 dezelfde laptops niet praktisch :9

Ze gebruikt haar laptop voor haar afstuderen (office), series on the road loeren, muziek en sporadisch gamen (bijv Sims3). Thuis hebben we een ZR24W-monitor om de laptop op aan te sluiten en een Panasonic P42GT30 om samen films/series te kijken. Wat is die TV in 3 maand goedkoop geworden zeg!

Nu denk ik zelf dat een 15.6" scherm, midrange videokaart en een i5 processor haar wel een paar jaar vooruit kan helpen! Een 1080p scherm is geen must, vooral ook omdat dit de laptop al snel €200,- duurder maakt.
Een budget van €600,- is mijn streven.

Bij Dell kom ik met Mastercard (7%) uit de sheet op de n00x5m03 of m10 uit rond ~€600,- (zijn waardebonnen nog te vinden?). Ik neem aan dat de 5% er bij de eindprijs al af is in de sheet.

Zijn/komen er binnenkort in die prijsklasse nog alternatieven op de XPS15, dus is het de moeite waard om:
- te wachten op MM BTW-weekend?
- nog ~1.5 maand te wachten op nieuwe modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je op dat blauwe stuk text klik ga je naar een sectie op de dell site waar de kortingsbonnen -althans een deel- staan. De K53 en XPS 15 zijn plusminus even duur, alleen kan je de K53 goedkoop aanschaffen via de BTW actie van de mediamarkt. Ze zijn verder relatief gelijkwaardig op dit moment, de xps is steviger, betere speakers, displayport. En de K53 heeft 2 jaar garantie, en .. dat is het eigenlijk. Numpad zou ook een argument kunnen zijn. En de 7200rpm schijf in de xps.

Wachten kan, maar schiet je volgens mij niets mee op. Qua grafisch prestaties niet, en qua CPU een beetje, maar het nut van een snellere CPU is sowieso beperkt in het algemeen: schaf dan een SSD aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon90
Leon90 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:29:
Er was nog 1 vraag voor mij onbeantwoord gebleven die ik graag zou willen weten, en dat is die van hierboven.
Hoop dat iemand het antwoord weet, als deze op 5400RPM draait zie ik er toch echt van af

Thx again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verschilt per model, maar volgens mij meestal 5400rpm. Het beste is om het gewoon in de mediamarkt te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Waarom koop je niet de 1125v? Voor €9 meer heb je 8gb werkgeheugen en een 7200 rpm schijf.
Heb je de 1366v of 1125v al eens bij de Mediamarkt gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Stel ik koop een Asus laptop met OEM Windows 7 64-bit.
Vervolgens moet ik een recovery dvd maken. Deze recovery dvd zal dus inclusief alle bloatware zijn.
Nu lees ik in diverse reviews dat een schone Windows installatie aangeraden wordt.
Een schone Windows 7 64-bit installatie vinden lijkt mij geen probleem (hier op Tweakers is een link gegeven, uiteraard zonder key).
Echter wil ik dus een legale versie hebben. Krijg ik bij die Asus laptop iets van een key die ik in kan voeren bij een schone installatie?
Of zit ik vast aan de OEM Windows 7 64-bit waarvan ik een recovery dvd moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een gedownloade versie, zonder crack, is gewoon legaal. Gewoon downloaden die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:31:
Een gedownloade versie, zonder crack, is gewoon legaal. Gewoon downloaden die hap.
Ja oke, maar op een gegeven moment moet ik toch een key invoeren?
Zit die bij de Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die key zit in het bios, en als dat niet werkt, op de sticker onderop. Soms onder de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Anoniem: 303530 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:54:
Tsja. 1080p is een eis. Dan blijft er over:
asus N53
asus N55
XPS 15 (1080p is een optie)
HP dv6
sony SE

Je werkt met openCL, dan valt alles met AMD GPU per direct af (waardeloze controle over de switchable graphics, de laatste keer dat ik keer.) waardoor je dus overhoud, het setje asus notebooks, en de xps. Beide asus notebooks hebben een slecht toetsenbord waardoor dus alleen de xps 15 overblijft....
Als je het toetsenbord wel te pruimen vind, dan is een van de asus notebooks een goede koop binnen het BTW weekend. Erbuiten is er simpelweg geen goede reden meer om iets anders te kopen dan de XPS, al kan je met de N53 upgraden tot 16GB RAM, dat is met de xps of N55 wat duurder vanwege het ontbreken van 2 DIMM slots: De N53 heeft er 4. Alleen met de i7 variant trouwens.

En trouwens. Ik zou wachten op thunderbolt als ik jou was. Ik weet niet hoe van levensbelang goede openCL performance is, maar met thunderbolt kan je een externe GPU aan je laptop koppelen. Een quadro die 200W kan verstoken is een stuk sneller dan een notebook kaartje met een tdp van 25 a 35w.
Bedankt voor je reply :) Tsja, thunderbolt. Moeilijk. Dat duurt nog weer zo'n tijd denk ik voor dat allemaal mainstream is. Overigens hoef ik alleen features te testen; productie draaien hebben we monstermachines voor staan (dual hexacore met sli gpus etc)

Ik zit alleen ook een beetje met die disk. Een 5400rpm disk lijkt me wat matig. Zo te zien heeft de N55 S1125V idd een 7200 rpm 750gb disk en 8gb ram. Is er niet iets met SSD? Is er ruimte om zelf een SSD te plaatsen? Ik kan dat niet vinden. Kan ik eventueel mn optische drive eruit halen; die gebruik ik toch nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er kan een schijf in (of je moet een 17" halen). Je kan wel, net als ik, de dvd drive eruit halen om er een SSD in te plaatsen. Dat is zeker een aanrader. Het onderdeel kost nog geen tientje op ebay.

En het verschil tussen 5400rpm en 7200rpm is niet heel groot hoor. Niet als je het vergelijkt met de winst die een enkele SSD geeft. Vergeet niet een betrouwbaar merk te kopen. (intel, samsung of crucial. Geen OCZ en-zo.)

Als je toch al productiemachines hebt staan loont het denk ik niet om te wachten op thunderbolt. Dat is vooral leuk als je geen aparte desktop hebt of wil. Zoals ik. Nu game ik niet vaak, het feit dat het mogelijk is is wel een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:39:
Die key zit in het bios, en als dat niet werkt, op de sticker onderop. Soms onder de batterij.
Thanks!

Voor de garantie dien ik wel een recovery dvd te maken? Lees ik op andere sites.
Dit duurt ruim 3 uur en daar heb ik weinig zin aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het OS wat erop staar heeft geen betekenis voor de garantie. Gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:17:
Het OS wat erop staar heeft geen betekenis voor de garantie. Gelukkig.
Het leek mij ook al zo raar :)
Dan ga ik wss een Asus N55SF-S1125V bestellen als ze er over het algemeen lovend over zijn op notebookreview.
En als hij te koop bij de Mediamarkt. Zo is ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon90
Roodey schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 07:21:
Waarom koop je niet de 1125v? Voor €9 meer heb je 8gb werkgeheugen en een 7200 rpm schijf.
Heb je de 1366v of 1125v al eens bij de Mediamarkt gezien?
Ik wilde eerst gaan voor de snelste processor die mogelijk was maar ben daar nu inderdaad van afgestapt, het wordt voor mijn ook gwoon de 1125V.
Hopen dat de mediamarkt (andere locatie dan hieronder) hem heeft in de winkel zodat ik hem eerst even zelf kan betasten en zien >:)

De 1366V wel op de webshop, http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241018,237773.html

Maar ik heb nog geen enkele N55SF in de daadwerkelijke mediamarkt zien liggen (MM Rotterdam Beurs).

[ Voor 23% gewijzigd door Leon90 op 25-01-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Leon90 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:00:
[...]

Ik wilde eerst gaan voor de snelste processor die mogelijk was maar ben daar nu inderdaad van afgestapt, het wordt voor mijn ook gwoon de 1125V.
Hopen dat de mediamarkt (andere locatie dan hieronder) hem heeft in de winkel zodat ik hem eerst even zelf kan betasten en zien >:)

De 1366V wel op de webshop, http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241018,237773.html

Maar ik heb nog geen enkele N55SF in de daadwerkelijke mediamarkt zien liggen (MM Rotterdam Beurs).
Ik heb net gebeld met Mediamarkt Hengelo (Overijssel) en zei bieden de 1125V aan voor hou je vast: 1249,-!
Dat is dus helaas een no-go....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon90
Roodey schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:05:
[...]

Ik heb net gebeld met Mediamarkt Hengelo (Overijssel) en zei bieden de 1125V aan voor hou je vast: 1249,-!
Dat is dus helaas een no-go....
Jah idd, dan kan ik beter voor de X5QSF-S1123V gaan of de 1125V op internet bestellen.

bedankt voor je informatie trouwens :P

[ Voor 5% gewijzigd door Leon90 op 25-01-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
Hallo,
ik overleg een BTO Notebook te kopen.
Ik zal hem voor gamen, maar ook voor school enzo gebruiken.
Nu heb ik wel een paar vraagjes (BTO P•BOOK 15P35-GT555)

1. Ik wil geen Windows versie, hoe zit het dan? Krijg ik een Driver cd, of moet ik alles van de website downloaden en dan zelf windows installeren?
2.Hoe is het precies met de garantie? Ik woon in Duitsland, maar mijn vader werkt in NL, zodat ie daarhen wordt geleverd. Stel de MB gaat kapot, en bij de reparatie stelt men vast, dat ik geen originele Windows versie erop had? Microsoft wil ja dat ik voor iedere pc een nieuwe versie koop..belachelijk
3. Is een Pixel garantie echt nodig?! Zijn er veel mensen met pixel fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270474

1: Windows is sowieso voorgeinstalleerd (Windows 7 Home Premium 64Bits)
U kunt dan inderdaad uw eigen versie er overheen installeren of u kunt uw productcode invullen en direct gebruik gaan maken van het systeem. (drivers zijn dan al geinstalleerd)

Er wordt inderdaad een driver DVD meegeleverd dus u hoeft niet te downloaden.

2: De geinstalleerde software (stel u zet er Linux op) is meestal niet van belang. We krijgen ook compleet geformateerde notebooks terug. Om problemen te voorkomen raden wij echter altijd aan legale software te gebruiken! De garantie is geldig binnen de BeNeLux.

3: De keuze is aan u, het komt gelukkig maar weinig meer voor. Het blijft echter wel uw keuze.
(live pixels komen overigens meer voor dan dode, die heb ik al een lange tijd niet meer gezien)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 04-02-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hebt de topicwarning gemist.

Verder, heb je Anoniem: 303530 in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011" gezien? Het scherm is goed, dat gaat enkel op voor de medion variant, maar iets wat terugklokt naar 800mhz onder load is simpelweg niet acceptabel.
Ik vind het jammer dat je nergens meer laptops kan kopen zonder windows, je hebt helaas geen andere optie in de huidige markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
Tsjonge jonge..
ken je dan een andere laptop, die dezelfde hardware voor hetzelfe geld bied?
Het liefst is een GT555m @ ~800 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan heb je een probleem. Deze en een andere medion klokken terug onder load, de N55 / N75 vind ik zeer matig vanwege het slechte toetsenbord. Enkel de XPS 17 blijft dan nog over. Die kon je gisteren praktisch gratis bestellen: Dell XPS 17, 2x 512GB SSD blunder dus hou V&A in de gaten :P

Maar die is 17", en dat is voor een student veel te log naar mijn mening.

De enige keuze die je dan nog overhoud is om een performanceklasse lager te gaan, waar je automatisch bij de XPS 15 uitkomt. De asus N53 zou eventueel een optie kunnen zijn als je budget beperkt is en je gebruik wil maken van de mogelijkheid om windows retour te sturen: je bespaart dan €50. Je krijgt dan, ik vergelijking met de XPS 15, betere garantie en een wat stillere fan, maar een minder scherm, toetsenbord, speakers, accuduur en logheid. De N53 is erg log voor een 15.6". De XPS trouwens ook.

Je kan trouwens 2 verschillende schermen krijgen bij de N53: een glansscherm, die is matig, en een mat scherm die iets beter is. Maar nog steeds minder dan het scherm in de XPS 15.

Een andere optie is de pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed, maar die is niet ~€800. De HD6770m presteert ongeveer gelijkwaardig aan de GT555m. Als je perse iets beters wil dan de GT525 of 540m, dan is dit de enige goede koop vind ik. Kwalitatief nog steeds minder dan de XPS 15, maar de dv6 heeft een paar dingen die toch wel handig zijn. Hij is iets compacter en gaat langer mee op de accu. Hoeveel langer weet ik niet precies (gebrek aan reviews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon90
Sinds ik nog geen beslissing heb kunnen maken over de N55SF en dat ie nu steeds duurder wordt,
Is de zoektocht iets verder geraakt.

Ik ben nu belandt bij de MSI GE620DX
pricewatch: MSI GE620DX-492NL

enige ervaring met deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is precies 1 iemand geweest die die laptop had. Die was er best tevreden over.

Maar mijn oordeel, er zijn behalve de zeer negatieve deze, (met een mindere gpu, ook) geen reviews, om die reden kan ik hem iet aanraden. Als er nu een review bestond van dit model dan zouden de zaken anders liggen. Dus MSI, stuur zo'n ding naar anandtech of notebookcheck.

Ik herhaal weer, XPS 15, of dv6. Ik heb uitgebreid reviews gelezen, en de N53, N55, en whatever aanbod haalt het gewoon bij lange na niet bij de kwaliteit van de XPS 15. Over de dv6 zijn ook geen reviews, maar het ding is al een jaar op de markt in de US, en ik zie weinig negatieve verhalen. Weinig genoeg om hem aan te raden. Geloof me, tussen die 2 laptops moet je echt kiezen in dit segment. En misschien de sony SE als je bijzonder veel waarde hecht aan gewicht.

Nu vind ik ook de dv6 niet heel erg geweldig itt tot de XPS 15. Maar de dv6 heeft niet de obivous nadelen die de rest van de alternatieve hebben. Een goede all-rounder die verder nergens in uitblinkt, en nergens echt slecht scoort.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-02-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313086

Hallo allen,

Ik heb circa 2 jaar geleden na aandachtig bestuderen van Tweakers een Dell Xps 16 gekocht.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en heb weer even de BBG's doorgenomen.

Echter wat raden jullie aan voor het volgende gebruik:

-Werk (maar bv geen fotobewerking oid).

Ik neem hem vaak mee van huis naar kantoor of andere locaties

- Goede accuduur
- Films en series kijken (veel)
- BV MW3 of BF3 spelen. Echter recreatief en hoeft niet op superspecs te draaien. Gewoon zo dat ik normaal kan spelen (ik ben slecht en zelfs de meest scherpe specs zullen daar niet heel veel veranderingen in brengen)

Ik ben niet echt gebonden aan een budget maar gaat om de beste prijs kwaliteit verhouding als je het bovenstaande in gedachte houdt.

Als ik nog aanvullende informatie moet geven dan hoor ik het graag. Alvast hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XPS 16, met of zonder RGBled scherm?

Verder, eigenlijk de post twee omhoog. De XPS 15 en dv6 zijn praktisch de enige keuzes. De dv6 heeft een snellere grafische kaart en iets ietsje mobieler, de XPS 15 heeft veel betere speakers, scherm, en oogt iets steviger (geen idee of dat echt zo is.) Met kortingsbonnen is de XPS zo'n €130 goedkoper. €762 vs pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed. Behalve de grafische kaart identieke specs. Behalve 5400rpm vs 7200rpm schijf.

Overigens, en dat wou ik nog zeggen voordat mijn internet uitviel.. kan je studio XPS 16 nog prima mee. De enige reden om hem te vervangen is imo de accuduur. en de accuduur is precies de reden dat ik nu een studio 1555 heb in plaats van een studio XPS 16.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-02-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-06 12:57
Hallo,

ik ben op zoek naar een nieuwe laptop omdat mijn andere laptop overleden is,
ik gebruikte hem voor AutoCAD 2d, gamen, films kijken en browsen/tekstverwerken, eigenlijk overal voor,

mijn eisen zijn eigenlijk vrij simpel:

Full HD Scherm
Diablo 3 Lekker speelbaar
stevige behuizing
maximaal even groot als een 16.4 van Sony dus eigenlijk 15.6 inch
mijn budget is ongeveer 800 euro,

had zelf al een sony gevonden met full hd, i5 en GT540M, maar verder eigenlijk weinig vergelijkbaars. behalve de N55 en N53, maar die worden eigenlijk overal als niet goed bestempelt..

hoop op advies,
Alvast bedankt

[ Voor 22% gewijzigd door Henck37 op 14-02-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De sony komt af en toe langs, maar zou ik niet bestempelen als goed. Niet voordat er een review van dit model langskomt. En dan bedoel ik niet de variant van €1800 op notebookcheck.

De enige optie in dit segment is eigenlijk de XPS 15. De andere fabrikanten maken er een potje van vind ik... Met de sheet: Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" kan je uitrekenen wat de goedkoopste mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:41:
De sony komt af en toe langs, maar zou ik niet bestempelen als goed. Niet voordat er een review van dit model langskomt. En dan bedoel ik niet de variant van €1800 op notebookcheck.

De enige optie in dit segment is eigenlijk de XPS 15. De andere fabrikanten maken er een potje van vind ik... Met de sheet: Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" kan je uitrekenen wat de goedkoopste mogelijkheid is.
wat bedoel je met niet goed? qua specs?

of qua bouwkwaliteit,

want ik neem de laptop wel overal mee naartoe, en een numpad is voor mij eignelijk wel een vereiste, met autocad werkt dat toch een stuk fijner als je daarop de hoeveelheden kunt inrammen..

daarom valt een kleinere laptop voor mij ook af, maar ik zoek gewoon een laptop met een super scherm, numpad, en een degelijke videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Henck37 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:44:
[...]

wat bedoel je met niet goed? qua specs?

of qua bouwkwaliteit,
Dat is dus moeilijk te zeggen aangezien er alleen high-end modellen worden uitgestuurd voor review. En het kan zomaar zijn dat de budgetvarianten veel minder zijn. Sowieso zijn de specs en de form factor (gewicht) niet heel indrukwekkend. Het is qua form factor (grote randen om het scherm) meer een 17" vind ik.
want ik neem de laptop wel overal mee naartoe, en een numpad is voor mij eignelijk wel een vereiste, met autocad werkt dat toch een stuk fijner als je daarop de hoeveelheden kunt inrammen..
Dan blijft min of meer alleen de dv6 over... en misschien de sony SE. De combinatie van bewezen kwaliteit en een numpad binnen jouw budget lijkt gewoon niet te bestaan. Dan moet je dus of je eisen bijspijkeren, of genoegen nemen met een minder bekend mode zoals de sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:03:
[...]
Dat is dus moeilijk te zeggen aangezien er alleen high-end modellen worden uitgestuurd voor review. En het kan zomaar zijn dat de budgetvarianten veel minder zijn. Sowieso zijn de specs en de form factor (gewicht) niet heel indrukwekkend. Het is qua form factor (grote randen om het scherm) meer een 17" vind ik.

[...]
Dan blijft min of meer alleen de dv6 over... en misschien de sony SE. De combinatie van bewezen kwaliteit en een numpad binnen jouw budget lijkt gewoon niet te bestaan. Dan moet je dus of je eisen bijspijkeren, of genoegen nemen met een minder bekend mode zoals de sony.
deze msi misschien?

heb als vorige laptop een Toshiba L500-126 gehad, en deze had ook maar een 1366x768 scherm, dus ik denk dat als ik die een van ee ngoede kwaliteit kan vinden dat ik daaraan ook genoeg kan hebben, maar heb natuurlijk liever een hogere resolutie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die heb ik in een eerder bericht ook al eens behandeld:
Anoniem: 303530 in "[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011"
er is slechts een review beschikbaar, en daar branden ze dat ding terecht de grond in. Ik zou hem niet nemen...

Een hoge resolute vind ik persoonlijk wel een must. Het scherm en het toetsenbord zijn de belangrijkste dingen aan een notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:18:
Die heb ik in een eerder bericht ook al eens behandeld:
Anoniem: 303530 in "[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011"
er is slechts een review beschikbaar, en daar branden ze dat ding terecht de grond in. Ik zou hem niet nemen...

Een hoge resolute vind ik persoonlijk wel een must. Het scherm en het toetsenbord zijn de belangrijkste dingen aan een notebook.
dan zal het waarschijnlijk toch worden dat ik die sony vaio ga proberen, vind dat echt een mooi apparaat, en de buitenafmetingen zijn schijnbaar slechts marginaal groter dan mijn oude Toshiba, welke 15.6 inch was.

dus dan is hij nog steeds vrij draagbaar, en toch een lekker groot scherm..

en verder hoor je overal dat de bouwkwaliteit van vaio's vrij goed is, en dat ze het wel lang vol houden..
niet dat ik daar op ga vertrouwen, maar ik heb wel een vrij goed gevoel bij laptops van Sony, ze zien er wel echt degelijk uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Henck37 op 14-02-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Henck37 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:21:
en verder hoor je overal dat de bouwkwaliteit van vaio's vrij goed is, en dat ze het wel lang vol houden..
niet dat ik daar op ga vertrouwen, maar ik heb wel een vrij goed gevoel bij laptops van Sony, ze zien er wel echt degelijk uit.
Dat depends. Sony is een van de merken die de afgelopen jaren een verschrikkelijke val hebben gemaakt. De E serie is en was rampzalig, al 2 jaar. En de F serie is een mooi apparaat, maar alleen de high-end variant met het goede scherm, die weer een rampzalige accuduur had, een snerpende fan, en vaak afbrekende voedingsadapter ( 'user abuse' aldus sony).

Je moet het zelf weten, maar als sony niet een paar modellen had die uniek waren (De SE en de Z. Al heeft die ook veel tekortkomingen), zou ik nooit een sony aanraden. De slechte service en software in het algemeen.

zo levert sony van alle fabrikanten het meeste bloatware mee volgens mij, en een herinstallatie is vaak moeilijker dan bij een ander merk. Bovendien brengt sony NOOIT driver updates uit. En ze doen ook niet mee aan het driver programma van amd/nvidia, waardoor je in de praktijk altijd blijft zitten met bugs uit een jaar oude driverversie.

En ik was het even vergeten, maar als je niet in staat bent een verse installatie te doen, koop dan geen sony. De hoeveelheid bloatware is echt verschrikkelijk.
And then there's this (and then there's Maude?) I actually had my work cut out for me getting the VAIO S into stomping shape for testing, because the factory restored image has a punishing 100 processes running at the outset, which eventually shrinks down to a more reasonable...97? It's really bad. The bloat on the VAIO isn't just the usual bloatware, a tremendous amount of it is Sony's own pack-in crap. Between all of the junk software and the agonizingly slow 5400RPM hard drive, what should be a fairly agile little computer can actually be rendered nigh unusable. I actually had to do the factory restore after I'd started copying over my test suite; Windows Update running in the background was exactly enough to bring the whole system to a crawl, to the point where the mouse pointer lags hopelessly.

Just to put things in perspective: while I'm writing this review on my desktop, I have Photoshop CS5, Windows Live Mail (quiet you), WinAMP, Steam, Trillian, and Firefox open, along with antiviral software, Dropbox, and my UPS system software in the system tray. That brings me up to about 3.6GB of used memory...and 62 processes.
http://www.anandtech.com/...-day-consumer-computing/2
Bijvoorbeeld.

Ik wil niet zeggen dat het een slechte notebook is (dat kan je op basis van de beschikbare informatie niet concluderen), maar het merk sony zelf, de service, de software, je kan nog beter een acer kopen. En dat meen ik serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:44:
[...]

Dat depends. Sony is een van de merken die de afgelopen jaren een verschrikkelijke val hebben gemaakt. De E serie is en was rampzalig, al 2 jaar. En de F serie is een mooi apparaat, maar alleen de high-end variant met het goede scherm, die weer een rampzalige accuduur had, een snerpende fan, en vaak afbrekende voedingsadapter ( 'user abuse' aldus sony).

Je moet het zelf weten, maar als sony niet een paar modellen had die uniek waren (De SE en de Z. Al heeft die ook veel tekortkomingen), zou ik nooit een sony aanraden. De slechte service en software in het algemeen.

zo levert sony van alle fabrikanten het meeste bloatware mee volgens mij, en een herinstallatie is vaak moeilijker dan bij een ander merk. Bovendien brengt sony NOOIT driver updates uit. En ze doen ook niet mee aan het driver programma van amd/nvidia, waardoor je in de praktijk altijd blijft zitten met bugs uit een jaar oude driverversie.

En ik was het even vergeten, maar als je niet in staat bent een verse installatie te doen, koop dan geen sony. De hoeveelheid bloatware is echt verschrikkelijk.

[...]
http://www.anandtech.com/...-day-consumer-computing/2
Bijvoorbeeld.

Ik wil niet zeggen dat het een slechte notebook is (dat kan je op basis van de beschikbare informatie niet concluderen), maar het merk sony zelf, de service, de software, je kan nog beter een acer kopen. En dat meen ik serieus.
vooral die laatste zin geeft mij een duidelijk antwoord, je kan nog beter acer kopen, ik heb een acer gehad..
daar wordt je niet vrolijk van.. dus dan zou een n53 of n55 nog beter zijn eigenlijk?

want ik ben een beetje aan het zoeken, en die sony is idd echt niks aan te vinden..

ik was echt te spreken over mijn toshiba, welke zelfs na een val vna 1 1/2 meter nog een jaar goed gewerkt heeft, maar van toshiba kan ik gewoon bijna niks vinden, met wat ik zou willen,

welke HP zou je bijvoorbeeld aanraden?
of asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zeg dat de service en software van sony slecht zijn. Of de laptop uit elkaar valt als je er naar kijkt zou ik niet weten. En acer is de laatste jaren aardig verbeterd (al verkopen ze nog steeds veel te veel modellen met serieuze hitteproblemen...)

En op zich is de N53 een prima notebook, alleen, ik zie het voordeel boven de XPS niet echt. Hij is goedkoper, het scherm is significant beter, het toetsenbord is significant beter, hij gaat langer mee op de accu, de speakers zijn heel erg significant beter. Waarom zou je dan nog de N53 kopen? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je zoveel waarde hecht aan het numpad dat je al die verschillen maar vergeet.
De N55 lijkt me uberhaubt niet voldoen aan jouw wensen. De pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed is simpelweg beter voor zover ik kan beoordelen. Voornamelijk omdat het toetsenbord van de N55 waardeloos is. En van berichten als Yorin in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic" krijg ik ook een beetje het gevoel dat het product gewoon zuigt. Eigenlijk...

Zie ook een paar posts terug:
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:25:
Verder, eigenlijk de post twee omhoog. De XPS 15 en dv6 zijn praktisch de enige keuzes. De dv6 heeft een snellere grafische kaart en iets ietsje mobieler, de XPS 15 heeft veel betere speakers, scherm, en oogt iets steviger (geen idee of dat echt zo is.) Met kortingsbonnen is de XPS zo'n €130 goedkoper. €762 vs pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed. Behalve de grafische kaart identieke specs. Behalve 5400rpm vs 7200rpm schijf.
De dv6 heeft overigens wel een numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:54:
Ik zeg dat de service en software van sony slecht zijn. Of de laptop uit elkaar valt als je er naar kijkt zou ik niet weten. En acer is de laatste jaren aardig verbeterd (al verkopen ze nog steeds veel te veel modellen met serieuze hitteproblemen...)

En op zich is de N53 een prima notebook, alleen, ik zie het voordeel boven de XPS niet echt. Hij is goedkoper, het scherm is significant beter, het toetsenbord is significant beter, hij gaat langer mee op de accu, de speakers zijn heel erg significant beter. Waarom zou je dan nog de N53 kopen? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je zoveel waarde hecht aan het numpad dat je al die verschillen maar vergeet.
De N55 lijkt me uberhaubt niet voldoen aan jouw wensen. De pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed is simpelweg beter voor zover ik kan beoordelen. Voornamelijk omdat het toetsenbord van de N55 waardeloos is. En van berichten als Yorin in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic" krijg ik ook een beetje het gevoel dat het product gewoon zuigt. Eigenlijk...

Zie ook een paar posts terug:

[...]

De dv6 heeft overigens wel een numpad.
hoe bedoel je bij die n55? die is net iets duurder, heeft full hd, goede videokaart en een numpad,

ik hecht vrij veel waarde aan een numpad, maar niet dat het onlosmakelijk moet zijn dat ik zo'n ding heb, want anders koop ik wel een losse USB numpad.

dat is misschien nog wel beter ook, aangezien ik hem dan ook niet mee hoef te zeulen, ik zal eens gaa nkijken wat voor mij de beste dell zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Henck37 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:01:
hoe bedoel je bij die n55? die is net iets duurder, heeft full hd, goede videokaart en een numpad,
Dat zeg ik:
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:54:
De beste configuratie op dit moment is http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1. Met een kortingsbon en cashback € 762 volgens die sheet van mij. De verzendkostenberekening is overigens stuk, ik heb het zelf nog even gecontroleerd en de verzendkosten zijn gratis op deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444945

Ik ben na heel lang zoeken, en op he punt te hebben gestaan om andere laptops te kopen wel erg nieuwsgierig geworden naar de configuratie twv 762 euro.

"De beste configuratie op dit moment is http://configure.euro.del...l&s=dhs&cs=nldhs1. Met een kortingsbon en cashback € 762 volgens die sheet van mij. De verzendkostenberekening is overigens stuk, ik heb het zelf nog even gecontroleerd en de verzendkosten zijn gratis op deze link."

Ik krijg alleen de kortingsbon niet voor elkaar en vroeg me af of dit incl.BTW of Excl was.Ik heb de koop al in mijn mandje. Kun je me van enig advies voorzien?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste