Ik ben een beetje de weg kwijt heren, en kan mijn vraag in een aantal topic posten, maar doe het toch maar hier:
Ik heb nu een lenovo T60p (van de TU/e), en die is onderhand 4,5 oud. Deze werkt nog wel ok, maar is ondertussen toch flink verouderd (al heeft ie wel wat revisies ondergaan). Ik loop nu toch wel tegen iets aan: het streamen inc transcoden van film naar m'n TV. Tevens wil ik de laatste tijd nog wel eens wat vba code schrijven en runnen, en dat gaat toch niet zo super soepel meer. Tevens begin ik redelijk schijfruimte problemen te krijgen wegens wat films enzo)
Ik ben dus al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe laptop. Ik heb de volgende eisen:
- beetje mainstrem computing power (hoef geen super krachtige pc)
- fatsoenlijk, lees high-res scherm. Heb nu 1600x1080, en das prima (meer mag ook)
- windows
- liefst een beetje handzaam, dus niet kleiner dan 13,3 al vind ik dat al best klein, en eigenlijk vind ik 15.6 al groot, heb nu 15.4, maar die lijkt toch niet zo supergroot.
- Verder maakt het niet zoveel uit, al zou ik wel misschien een ssd erin zetten.
budget is max 1000
Nu zou dit ook in thin&light kunnen, of in laptops met high res.
Heb volgende overwogen:
asus zenbook, maar is misschien niet krachtig genoeg?
sony se, maar die vind ik eigenlijk te groot
lenovo t420, 14.1inch is wel prima, maar dik
sony sb, maar die is best duur
macbook, maar ik wil geen osx
dell xpsz, maar die is of rukgebouwd, of heeft lage resolutie
Wil eigenlijk liefste wel een laptop die niet lelijk is, en dat zijn de meeste van acer & asus wel.
Laatste optie is SSD nu in mn laptop bouwen, en dan over paar maanden nog een keer zien, ivm ivy bridge.
[
Voor 3% gewijzigd door
Aenarion op 23-01-2012 16:54
. Reden: extra optie ]