[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
De caddy's zijn universeel. Dat is het probleem niet.

En elke keer dat ik iemand hoor roepen dat accuduur niet boeit: koop een desktop? Dat zal wel geen optie zijn, maar het melden kan geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 15:23
Het gaat om de semi-portability :). Hij gaat dagelijks mee heen & weer tussen werk & huis en in de weekenden naar de vriendin. Ik heb een leuk miniITX game systeem in een Silverstone SG05 maar die ga ik toch echt niet meenemen + randapparatuur elk weekend :). Caddy is idd los makkelijk te krijgen via (bijvoorbeeld) hddcaddy.nl heb ik al gezien. Hij misstaat dus wel een beetje als je een mooie elegante laptop hebt.. volgens mij is het exact dezelde caddy die nu in mijn m860tu zit die ik uit de US heb laten komen :S. Kon 'm toen niet vinden (los) in NL, en had 'm nu met de 2e google hit :).

@Darkstone: Is het scherm van de Dell XPS15 echt zo goed? In mijn config kom ik bij Dell nu uit op 970,- ex BTW (en zonder caddy), maar dat is dan wel met de 9-cell batterij en de GT540. Maar die is toch echt wel wat langzamer dan mijn (verouderde) GTX260m. Dan zou ik bijna er aan denken om te zeggen "geef het op om af en toe spelletje te spelen op je laptop" gewoon voor de GT525 te gaan. Met optimus en de 9-cell heb ik dan opeens wel goede batterijduur i.p.v. game mogelijkheid. Dat de bouwkwaliteit van de Dell beter is dan van een Clevo of MSI barebone geloof ik zonder twijfel, dus dat is dan wel weer pluspunt.

edit: even rondgekeken. Scherm kleurreproductie is _geweldig_, maar het is wel spiegelend. Keyboard layout is geweldig (15" en geen numeric keypad, yay) maar de keys schijnen nogal 'sponzig' te reageren. Als ik even accepteer dat een goed laptop keyboard praktisch onmogelijk is (en waar komt die trend van numeric keypad op 15" modellen gvd vandaan?!!?) richt ik me op het scherm en de GPU. Een GPU die langzamer is dan mijn huidige en een scherm wat spiegeld voor toch +/- > 900,- ex schrikken me voorlopig even af van de XPS15.

[ Voor 18% gewijzigd door dipje2 op 12-03-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dipje2 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:59:
@Darkstone: Is het scherm van de Dell XPS15 echt zo goed? In mijn config kom ik bij Dell nu uit op 970,- ex BTW (en zonder caddy), maar dat is dan wel met de 9-cell batterij en de GT540. Maar die is toch echt wel wat langzamer dan mijn (verouderde) GTX260m. Dan zou ik bijna er aan denken om te zeggen "geef het op om af en toe spelletje te spelen op je laptop" gewoon voor de GT525 te gaan. Met optimus en de 9-cell heb ik dan opeens wel goede batterijduur i.p.v. game mogelijkheid. Dat de bouwkwaliteit van de Dell beter is dan van een Clevo of MSI barebone geloof ik zonder twijfel, dus dat is dan wel weer pluspunt.
Het bekende 95% gamut scherm.

En de XPS 15 kost €762 met een i7, 1080p, GT540m, 8GB RAM en een 750GB hdd met de verschillende kortingsacties. Als je een 256GB SSD wilt komt er zo'n €170 bij.

Houd er wel rekening mee dat dell (niet alleen dell, hoor) over een maand of 2 met een nieuwe XPS 15 komt. of die de huidige XPS 15 gaat vervangen of in het segment daarboven komt is mij onbekend. Ik verwacht overigens geen upgrade in grafische prestaties: maar wel thunderbolt. Met thunderbolt kan je een externe GPU aansluiten, waardoor je laptop veel langer mee kan: over 2 jaar koop je de dan geldende GPU en kan je nog steeds alles maximaal spelen.

XPS 15 review overigens: http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/1 De nummer 1 multimedialaptop als je het mij vraagt, maar voor de echte gamer vind ik hem niet heel geschikt. De GTX570m is toch zeker 2x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 17:17

pclinde

TechGaming.nl

Geachte Tweakers,

Ik wil een nieuwe laptop gaan kopen. Mijn budget zit rond de 700 +/-, wat wil ik ermee doen?

- Office (voor school)
- En wat gaming, als ik buiten de deur ben

(Het gewicht maakt echt niks uit, draag alles wel mee.)

Zelf was ik tot nu toe op deze laptop gekomen: http://www.4allshop.nl/GE620DX-297NL

Pluspunten:

1. GT555M
2. 1920x1080 scherm
4. USB 3.0 aansluitingen (Heb ook een laptop stand met USB 3.0 (SF-19)
3. Design vind ik ook wel mooi

Iemand een goede concurrerende laptop t.o.v. deze MSI laptop ? Bedankt voor jullie adviezen!

Met vriendelijke groet,

Pim van der Linde

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die komt af en toe langs ja.

Oordeel: vermijden als de pest. Notebookcheck heeft een review (http://www.notebookcheck....W7P-Notebook.58843.0.html) waar dat ding redelijk hard onderuit wordt gehaald. En dan heb je nog [MSI GE620DX-296NL] Heb ik last van throttling?... Nee, tenzij iemand onomstotelijk kan bewijzen dat de koeling in een latere revisie is verbeterd: don't do it.

De vraag is wat je dan wel moet nemen. Veel anders dan de XPS 15 (€762 met 1080p, i7, GT540m) kan je eigenlijk niet aanschaffen. In het lagere segment heb je de keuze uit de K53 (pricewatch: Asus K53SV-SX152V) en wederom de XPS 15. De XPS 15 is goedkoper en min of meer gelijkwaardig (steviger, betere speakers vs langere garantie en minder gewicht) aan de K53, dus dat is een vrij makkelijke keuze: € 564 met i5, en € 625 na kortingsbonnen, zonder 1080p. Zie de prijzensheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450474

Ik ben van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen en na enig lurken op GoT en andere sites ben ik tot de conclusie gekomen om voor of een Dell XPS 15 of HP dv6-41ed te gaan.

Hoewel ik beide laptops qua design niet echt heel fijn vind is de HP toch afgevallen door de nogal reflecterende bezel en door verhalen over het slijtende touchpad. Ik zit nog wel te twijfelen of ik bij aanschaf van de XPS voor de 256 GB SSD zal gaan of voor de HDD en er een aparte SSD bij zal plaatsen. Ik weet niet of iemand meer informatie kan geven over de SSD die geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dipje2 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:59:
edit: even rondgekeken. Scherm kleurreproductie is _geweldig_, maar het is wel spiegelend. Keyboard layout is geweldig (15" en geen numeric keypad, yay) maar de keys schijnen nogal 'sponzig' te reageren. Als ik even accepteer dat een goed laptop keyboard praktisch onmogelijk is (en waar komt die trend van numeric keypad op 15" modellen gvd vandaan?!!?) richt ik me op het scherm en de GPU. Een GPU die langzamer is dan mijn huidige en een scherm wat spiegeld voor toch +/- > 900,- ex schrikken me voorlopig even af van de XPS15.
Deze edit heb ik vooralsnog gemist. Een spiegelend scherm ontkom je niet aan. En het toetsenbord is gewoon goed naar mijn mening. Het is niet perfect, maar naast de rest in het segment kan ik niet anders concluderen dat de XPS 15 gewoon een erg goed toetsenbord heeft. Al blijft thinkpad natuurlijk een andere klasse.

Verder deel ik je mening dat een numeriek toetsenbord op een 15.6" klote is....

En de XPS kost geen €900 ex. Maar €762 met i7, 1080p scherm, 8GB RAM en een 750GB hdd. Je moet alleen weten waar je moet zoeken.
Anoniem: 450474 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:32:
Ik ben van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen en na enig lurken op GoT en andere sites ben ik tot de conclusie gekomen om voor of een Dell XPS 15 of HP dv6-41ed te gaan.

Hoewel ik beide laptops qua design niet echt heel fijn vind is de HP toch afgevallen door de nogal reflecterende bezel en door verhalen over het slijtende touchpad. Ik zit nog wel te twijfelen of ik bij aanschaf van de XPS voor de 256 GB SSD zal gaan of voor de HDD en er een aparte SSD bij zal plaatsen. Ik weet niet of iemand meer informatie kan geven over de SSD die geleverd wordt?
Je krijgt een pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB. Simpelweg de beste SSD die je kan kopen
De groote vind ik echter minder. Als je zelf een pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB koopt en die in de DVD drive zet ben je in principe even duur uit, maar je hebt wel ~600GB meer bulk opslag.

En de slijtende touchpad verhalen zou ik even navragen als ik jou was. Ik had het ook gehoord, maar ik realiseerde me laatst dat er wel heel erg veel series zijn die naar de naam 'dv6' luisteren. Het kan zomaar een andere zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -WarAx-
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09-2022
De groote vind ik echter minder. Als je zelf een pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB koopt en die in de DVD drive zet ben je in principe even duur uit, maar je hebt wel ~600GB meer bulk opslag.

En de slijtende touchpad verhalen zou ik even navragen als ik jou was. Ik had het ook gehoord, maar ik realiseerde me laatst dat er wel heel erg veel series zijn die naar de naam 'dv6' luisteren. Het kan zomaar een andere zijn geweest.
Heb je een how-to hoe ik de dvd-drive eruit kan halen en een m4 ssd erin kan zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://forum.notebookrevi...epasting-56k-warning.html

Plaatje een, twee en drie.

En caddy koop je van ebay (€10, bijvoorbeeld http://www.ebay.co.uk/itm...iewItem&item=230562532363). Het frontje zet je over, en je voert de stappen in de omgekeerde volgorde uit.

Ik moet daar wel bij vermelden dat sommige mensen problemen hadden met deze aanpak en melden dat je er niet van kan booten. In dat geval moet je hem in het primare slot zetten (en de harde schijf in de DVD drive). Daavoor moet de palmrest eraf. En dat is meer werk.

Hoe dat bij de dv6 gaat zou ik niet weten. De harde schijf is te bereiken met een simpel klepje, de dvd drive kan moeilijker zijn. Bij onder andere mijn eigen studio 15 ben je daar echt een uur mee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450474

Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:07:
Je krijgt een pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB. Simpelweg de beste SSD die je kan kopen
De grootte vind ik echter minder. Als je zelf een pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB koopt en die in de DVD drive zet ben je in principe even duur uit, maar je hebt wel ~600GB meer bulk opslag.
Duidelijk, ik ga voor de 256 GB SSD. Schijfruimte heb ik hier nog genoeg dus daar maak ik mij geen zorgen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Misschien dat ik mijn vraag hier ook kan stellen :)
Ik zit nog altijd even rond te kijken, maar is de pricewatch: Acer Aspire 5560G-6348G75MN beter voor gamen? doordat die 2gb videogeheugen heeft? of kan ik beter wachten op mijn eerste keuze? pricewatch: Asus K53TK-SX023V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Diegene met de snelste GPU is de beste keuze. Maar vergeet niet dat je voor een paar euro meer (€564, of €552 met epp truuk) al een XPS 15 hebt met i5, GT525m en voor de rest basisspecificaties. De grafische kaart in de acer is natuurlijk sneller, maar je kan er vergif op innemen dat de XPS 15 kwalitatief gezien een hele stap voorwaarts is ten opzichte van een acer. De CPU is ook zeker een factor 1.5 a 2.5 sneller, afhankelijk van hoe goed de applicatie thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
Welke GPU is dan de snelste?, heb er nog steeds weinig verstand van, de videokaart van asus leek mij iets beter, alleen heeft de acer 2gb videogeheugen. Inderdaad is de XPS 15 kwalitatief beter, alleen ik wil vooral redelijk kunnen gamen op een laptop voor een lage prijs en maakt de kwaliteit van de laptop wat minder uit, ook al is het acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:19

D4NG3R

kiwi

:)

Ik had trouwens even een korte vraag namens een bekende van mij.

Deze persoon in kwestie staat op het punt om een Dell XPS15 laptop te kopen ( Welke weet ik zo niet), echter las hij het nieuwsbericht hier op t.net. Sindsdien hangt hij met de vraag of hij niet beter even kan wachten op de nieuwe serie?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is voor mij ook de grote vraag. Er zijn 2 mogelijkheden.

Mogelijkheid 1: dell dumpt de XPS 15 en plaatst de "new XPS 15" in hetzelfde prijssegment: vlak boven de inspiron. De 15z gaat daarmee verdwijnen (te veel overlapping naar mijn mening)
Mogelijkheid 2: dell dumpt de XPS 15z en gaat de XPS 15 en "new XPS 15" naast elkaar aanbieden. De laatste in het prijssegment van de XPS 15z, ik verwacht zelfs nog hoger.

Wat het gaat worden weet ik niet. Maar voor de performancewinst (grafische prestaties) hoef je het niet te doen, ik verwacht zelf dat de nieuwe XPS 15 een stuk dunner wordt. Mobiliteit++, maar een achteruitgang op features (speakers) kun je in dat geval zeker verwachten.

Kortom, vraagtekens. Als het een desktopvervanger wordt zou ik niet moeilijk doen en bestellen, qua mobiliteit verwacht ik dat er behoorlijk veel te winnen valt.
X700XL schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:57:
Welke GPU is dan de snelste?, heb er nog steeds weinig verstand van, de videokaart van asus leek mij iets beter, alleen heeft de acer 2gb videogeheugen. Inderdaad is de XPS 15 kwalitatief beter, alleen ik wil vooral redelijk kunnen gamen op een laptop voor een lage prijs en maakt de kwaliteit van de laptop wat minder uit, ook al is het acer.
De asus bevat een snellere grafische kaart (HD 7670 vs HD6650). Maar het is de CPU die de asus' nekt. Hoewel de grafische kaart in de asus nipt beter is en je ook nog crossfire kunt draaien verwacht ik dat je beter kunt gamen op de XPS. Ondanks dat die GPU toch iets trager is.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 13-03-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 09:40
Dit typ ik even vanaf mijn Dell XPS 15, met i7, 8gb ram, 1080p scherm

Perfect systeempje, ben er erg blij mee!

Darkstone, jou wil ik even bedanken voor de keuze van een 1080p scherm, het is het waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
Ik zit nu ook te denken aan de XPS 15, alleen als ik hem kan krijgen voor 552 euro, staat er ergens uitgelegd hoe dit moet? en hoelang is deze actie nog geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nlepp1
Systeeem in mandje zetten.
...
Account aanmaken op http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell, en via de daar verkregen link naar de dell site gaan.
Mandje ophalen, betalen.

Een maandje later kan je de cashback innen, en zit je aan de €552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
Ik krijg nu opeens EPP korting van 2% en dan kom ik uit op 587 euro, met die 7% die ik terug kan krijgen zit ik dan op 546 euro, zou dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is 7% ex. BTW, ofwel 5.89% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
Alleen heb je maar 1 jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wel in-home garantie wat inhoud dat iemand bij jou thuis het defecte onderdeel gaat vervangen. Maar je hebt wel gelijk: 1 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
En ik zie dat sommige dingen tot alleen vandaag nog geldig zijn, lekkere timing..

[ Voor 25% gewijzigd door X700XL op 14-03-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aanbiedingen bij dell lopen altijd op woensdag af, in zeker 95% van de gevallen heb je de dag erna precies dezelfde aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDV91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-04-2016

KDV91

Me Gusta

Beste Tweakers,

Ik wil een nieuwe laptop gaan kopen. Mijn budget zit rond de 700 +/-, wat wil ik ermee doen?

- Zal hem voornamelijk voor school gebruiken (Vmware meerdere machines.)
- En een beetje er op moeten kunnen gamen (WOW)
- Graag een HMDI aansluiting voor films I.v.m aansluiting tv.

Deze laptop had ik een beetje in mij gedachte.
pricewatch: MSI GE620DX-297NL

Hebben jullie misschien een voorbeeld dat beter is?

Met vriendelijke groet,

Kai Visser

Meh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor jou geldt hetzelde als pclinde in "[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011". De MSI GE serie is nogal een misser tenzij iemand mij kan bevestigen dat de problemen mbt te slechte koeling zijn opgelost. Tot die tijd blijft de XPS 15 is eigenlijk de enige in dat segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDV91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-04-2016

KDV91

Me Gusta

Dank je wel Darkstone :)

Meh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 09:26
Beste tweakers,

Ik ben al lange tijd op zoek naar vervanging van me oude laptop, deze is inmiddels 4 jaar oud en is aan vervanging toe. Ik heb die 4 jaar gebruik gemaakt van een Asus G2SG-7R066C ( Core 2 Duo @ 2.1 GHz, 4gb geheugen, GeForce 8700M GT)

Ik gebruik mijn laptop als hoofd pc en dus vooral mainstream (films en lichte games) maar tevens moet ik voor mijn opleiding af en toe nummeriek programeren in diverse programma's en heel af en toe (zelden) moet ik een simpel ontwerp in autoCAD maken. Ook is het handig als hij toch een beetje mobiel blijft, dus de voorkeur gaat uit naar een 15.6", in de thuissituatie hang ik er een 24" extern scherm aan en gebruik ik het laptopscherm meestal als secundair scherm.

Nu heb ik zelf al lang zitten zoeken en ben ik verschillende modellen tegen gekomen en twijfel ik tussen de volgende modellen:
pricewatch: Asus K53SV-SX838V
pricewatch: Asus K53SV-SX706V

Nu vraag ik me af of het verschil tussen deze processoren de extra kosten en de wat langere levertijd waard zijn. De SX706V is namelijk voor mij zo af te halen bij de saturn voor € 749. Ook ben ik bang dat de shops moeilijk meer aan voorraad kunnen komen aangezien de K55, naar mijn weten, toch de opvolger is van de K53.

Verder twijfel ik ook nog of ik niet nog beter voor de asus N53SV-S1930V kan gaan. Deze heeft vergelijkbare specificaties als de pricewatch: Asus N53SV-S1831V , met als verschil dat er maar 4gb werkgeheugen in zit. Dit kan ik zelf uiteraard wel uitbreiden. Echter kan ik deze voor €749 kopen. Ik kan alleen niet vinden wat voor soort scherm erin zit en wat voor kwaliteit deze heeft en of deze ook echt de extra investering waard is.

Ook heb ik na de vele aanbevelingen van Darkstone in vele topics maar bij dell naar een xps gekeken, en kom ik met dezelfde specs als de 706V ook uit op zo goed als dezelfde prijs. Dus dell is ook nog een optie, alleen zie ik de voordelen er niet zo van in (1 jaar garantie vs 2 jaar bij asus).

Kort door de bocht heb ik eigenlijk de volgende vragen:
-Is het verschil tussen een i5 2430m en i7 2670QM een extra investering waard gezien mijn verwachte gebruik?
-En is het scherm in 1930V nog een extra investering waard of kan ik beter kijken naar een ander laptop(merk) voor hoogwaardige schermen?
En een lichtelijk off-topic maar dwaalt wel door me hoofd:
-Zijn deze laptops wel echt significante upgrades of is een SSD een betere investering?

Ik hoop dat iemand mij van raad kan voorzien want ik zit al een paar dagen in dubio over wat nou de meeste bang for buck geeft (daar ben ik als arme student natuurlijk naar opzoek :Y) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1. De XPS 15 heb je voor €625 met i7, 6GB RAM en een 5400RPM schijf. Een betere keuze als de K53. Maar...

2. Tot morgen kan je bol.com bonnen kopen voor €15, ter waarde van €20. Wat inhoud dat je effectief 25% korting krijgt. Aangezien het gelinkte model te koop is bij bol krijg je hem erg goedkoop, na wat hoofdrekenen nog onder de €500. Daar kan de XPS niet tegen op.

DancePlaza in "Algemeen korting en aanbiedingen topic"

Wat betreft de N53, tsja. Dat ding staat enorm in de schaduw van de XPS 15. Die heeft namelijk:
Een significant beter scherm.
Significant beter toetsenbord.
Significant betere speakers.
Een wat betere accuduur
compacter
i7
7200rpm schijf
meer RAM (maar RAM is cheap, geen argument)
Daarnaast vind ik het touchpad erg fijn werken. Geen info over de N53. De N53 heeft dan wel:

2 jaar garantie. Daartegen is de in-home garantie van dell beter, zolang het duurt natuurlijk ;)
€13 goedkoper
Edit: en ja ik blijf editen... de xps heeft wat problemen met usb 3.0, daarnaast is de N53 wat stiller volgens sommigen en heeft die laatste weer last van dcp latencies af en toe.

In het kort, ik zie de voordelen van de N53 niet zo. If it wasn't voor die bol.com actie hierboven: niet nadenken, en de XPS halen. Of bol.com een aantrekkelijk assortiment N53's heeft is dat wellicht een optie.
http://www.bol.com/nl/p/c...00000011962825/index.html bijvoorbeeld. Na ladingen kortingsbonnen €80 goedkoper dan de XPS. Ik zou nog steeds de XPS kiezen (€762 met dezelfde specs), maar een slechte keuze is het allerminst.
Guntario schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:28:
Kort door de bocht heb ik eigenlijk de volgende vragen:
-Is het verschil tussen een i5 2430m en i7 2670QM een extra investering waard gezien mijn verwachte gebruik?
Nee. Maar voor de prijs hoef je het niet te laten. Het verschil is vaak €40 of iets in die richting, dat is niets.
-En is het scherm in 1930V nog een extra investering waard of kan ik beter kijken naar een ander laptop(merk) voor hoogwaardige schermen?
Het scherm in de XPS 15 is vrij significant beter.. Maar het is de investering zeker waard. Bekijk eventueel de plaatjes in [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
En een lichtelijk off-topic maar dwaalt wel door me hoofd:
-Zijn deze laptops wel echt significante upgrades of is een SSD een betere investering?
Ja!

Edit: ik heb nog even de shop van bol.com doorgeklikt, en zowel msi als HP hebben niets interessants. Alleen de K53 en N53 zijn interessant.

En de N53 is niet de opvolger van de K53, maar de meer high-end lijn. Wat finaal is mislukt als je het mij vraagt. Ik weet meer punten op te noemen waar de K53 de N53 verslaat, dan omgekeerd. Dat kan nooit de bedoeling zijn... Een goed scherm is echter heel veel waard.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 15-03-2012 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
Ben van plan de Asus K53SV-SX706V bij bol.com te bestellen (met kortingsbonnen), dit is toch de beste optie voor deze prijs? Nog bedankt voor het melden! nu maar hopen dat het bestellen gaat lukken, hij is in ieder geval leverbaar (3-5 werkdagen)

[ Voor 4% gewijzigd door X700XL op 15-03-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat vind ik wel. Zeker voor jouw eisen.. De actie loopt vandaag af, dus wees snel. Volgens mij heb je meerdere rekeningnummers nodig om op de gewenste korting te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
Ik heb ze al besteld, 2 accounts gebruikt met verschillende rekeningnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15
ik was ook op zoek naar een leuke laptopje voor rond de 600 euro... Ik ga er regelmatig op spelen daarom heb ik eigenlijk als richtlijn een GT540m als videokaart genomen en voor de rest kan ik gerust leven met een 1366x768 scherm, ook omdat die GPU de spellen die ik spel toch niet op een 1080p scherm kan draaien...
Mijn oog was gevallen op deze laptop : pricewatch: Acer Aspire Ethos 5951G-2414G50MN (LX.RGZ02.015)

Ik heb er nu een aantal reviews over gelezen en blijkt ook kwalitatief (constructie,gebruikte materialen, speling, geluidjes en dergelijke) erg goed te zijn... Mijn huidige laptop (ook een Acer, een 5920G) heeft het onder "normale" omstandigheden (dus regelmatig mee in de tas maar niet extreem) nu al 4 jaar vol gehouden en mijn ervaring met dit merk is toch ronduit erg positief, dus die gok durf ik gerust aan...
Nu ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd of er mensen zijn die met deze specifieke lijn "Ethos" ervaringen hebben ?

/edit : owh en natuurlijk of er waardige (qua specs en kwaliteit) alternatieven zijn
/edit2 : hierbij trowuens een link naar de verschillende reviews : http://www.notebookcheck....951G-2414G50.58994.0.html

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER79 op 16-03-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
YouTube: Acer Aspire Ethos 5951g - laptop.bg (English FullHD version)

Ik zeg het niet vaak van een acer: maar dit ding lijkt mij geen miskoop :P Het is wel jammer dat goede reviews ontbreken (de beschikbare sites hebben nu niet bepaald een goede reputatie). Het grootste nadeel, naast het feit dat het een acer is, lijkt mij het hoge gewicht.

Alternatieven op hetzelfde prijspunt zijn de pricewatch: Asus K53SV-SX152V en XPS 15, allemaal met ongeveer dezelfde specs. Ik denk niet dat het veel uitmaakt welke je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07 00:10
Met al die XPS 15 fans (of fanboys?) hier is het beantwoorden van mijn vraag vast een eitje:

- Voor hoeveel geld heb ik een XPS 15, met i5, GT540m, normaal scherm, 7200 rpm schijf en een combi bluetooth / wifi modem? Hoeveelheid ram boeit niet, 4GB is prima, HD scherm ook niet echt, en sneller dan i5 is ook niet nodig. Maar ik wil wel graag die snelle GPU, snelle HDD en ingebouwd bluetooth. Als er ook nog een backlight keyboard bij kan is het helemaal geweldig.

Reden waarom ik dat jullie vraag is dat ik niet zo bekend ben met alle kortingsbonnen en de eisen die daaraan zitten, bovendien kan ik niets aanpassen aan de hardware als ik via de Dell site iets probeer...

Dus ik ben benieuwd, voor hoeveel geld kan dit? Als dit een onmogelijke config is, gooi je de 7200 rpm er maar uit, kan altijd de optische drive later nog vervangen voor een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hoeft niet precies de kortingsbonnen te kennen, je kan gewoon de sheet pakken en daarbiij de upgradeprijs van de bluetooth kaart invullen. De verzendkosten zijn ook gratis zie ik... Dat moet je even handmatig oplossen.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kJIfj3Lj52AN51S5nN6G1WkT/thumb.png

De 3e is het goedkoopste voor wat je wilt. Maar zowel de eerste als 2e zijn imo betere keuzen. Het verschil tussen de GT525m en GT540m is klein en te verhelpen met een overclock tool, en het prijsverschil is al €60.. Doe daar 3 tientjes bij, en je hebt al een pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB met caddy. Daar heb je veel meer plezier van dan van een 7200rpm schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Is het überhaupt slim om nu een xps15 te kopen, want wanneer kwam de nieuwe ook alweer uit? Misschien al over een maand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gok anderhalve maand. Hou marumors in de gaten, je kan ervanuitgaan dat apple de eerste is.

Maar ik weet nog niet wat die nieuwe XPS precies gaat doen. Er zijn 3 mogelijkheden:
De nieuwe XPS 15 wordt de opvolger van de huidige XPS 15, prijs blijft hetzelfde
De nieuwe XPS 15 wordt de opvolger van de huidige XPS 15z, prijs blijft hetzelfde als de 15z
Zowel de 15 als de 15z verdwijnen, en de nieuwe XPS 15 wordt de opvolger, prijs onbekend. Maar erg dicht tegen de huidige lijn aan. Tenzij dell de inspiron in een nog hoger segment wil dan nu, en dat is geen slimme zet.

Kortom, vraagtekens. Ik verwacht geen grafische performancewinst, alleen een update naar ivy bridge en thunderbolt erbij, verder lijkt hij dunner te worden en langer mee te gaan op de accu, zo meldt mijn glazen bol. Als dat je niet interesseert, dan zou ik niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Wat zou jij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou wachten, maar ik heb de luxe dat ik nu nog een laptop heb met een fatsoenlijk scherm, fatsoenlijk backlit toetsenbord toetsenbord en fatsoenlijke accduur met een SSD :P. De XPS 15 en sony SE zijn de enige laptops binnen mijn target budget die ik zie als upgrade, maar die upgrade vind ik het eigenlijk niet waard. (en ik weiger een sony te kopen vanwege de trieste service. Het mailform daar is al maanden stuk :X Handig als je slechthorend bent...)

Maar dat geldt voor alles, alsje nu iets hebt wat nog redelijk werkt, performance is geen goede reden om te upgraden, een langere accuduur, fatsoenlijke ergonomie en een leuk scherm wel. Dat bied mijn huidige laptop al lang. Specs zie signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
nou ik wil eigenlijk alleen upgraden wegens performance... Mijn oude laptop rekt het gewoon niet meer op natieve resolutie (1280x800 met een 8600GT)... Voor de rest ben ik wel tevreden met ergonomie en beeld, daarom ook dat ik genoegen kan nemen met 1366x768... Voor hoge resoluties heb ik mijn externe scherm, en zoals ik al eerder aangaf in mijn andere post : HD is leuk maar met een GT540m red je het niet, zelfs niet met een GT555m als ik de benchmarks op notebookcheck kijk... Moet je toch wel een gtx560 of een oudere gtx460 hebben, en dat is toch iets duurder dan 600 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wacht op laptops met thunderbolt en koop vervolgens een http://www.anandtech.com/...ernal-gpu-via-thunderbolt. Dan kan je, met de tijd, de GPU upgraden.

Het is alleen wachten totdat er betaalbare casings komen met een voeding al ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
leuk idee, alleen niet handig :P ben toch niet echt van het extra meezeulen van zo'n gpu-doosje :P om niet te spreken over het feit dat ik stiekem vermoed dat een dergelijk systeem zeker aan het begin weggelegd zal zijn voor de niche-markt, met bijbehorende prijzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
~€150 gok ik. De kabel is €30 en de enclosure €50-ish. Er zit bijna niets in, alleen een 75w voeding. Dit jaar zullen er ook wel DIY kits op de markt verschijnen. Een thunderbolt -> pci-e adapter maken is de moeite niet. Genoeg studenten die daar iets mee willen verdienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Dan nog een videokaart erin, eurootje of 150 voor een mainstream... Zit je toch nog op 300 euro... Wel herbruikbaar natuurlijk... maarre waar lees je van die interne voeding van 75W ? alles wat ik erover heb gelezen is dat die de stroom van pcie moet trekken via de thunderbolt... komt ook neer op 75W daar niet van, maar dat wordt dus uit de laptop getrokken en niet uit een interne voeding(kje)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TIGER79 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:58:
Dan nog een videokaart erin, eurootje of 150 voor een mainstream... Zit je toch nog op 300 euro... Wel herbruikbaar natuurlijk...
Precies. Maar dan heb je wel voor ~€1100 een laptop die mobiel is en tegelijkertijd de grafische prestaties van zelfs de logste laptop overtreft. Uitgaande van de huidige prijs van de XPS 15.
maarre waar lees je van die interne voeding van 75W ? alles wat ik erover heb gelezen is dat die de stroom van pcie moet trekken via de thunderbolt... komt ook neer op 75W daar niet van, maar dat wordt dus uit de laptop getrokken en niet uit een interne voeding(kje)...
Er moet nog een draadje naar het stopcontact ;)

thunderbolt is trouwens goed voor 15w uit het hoofd. Niet genoeg voor een videokaart (en sowieso is de voeding van je laptop daar niet op berekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:38

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wil je alleszins iets beters dan zal er wel een externe voeding gebruikt moeten worden. Thunderbolt kan maar 10W leveren. AMD's alternatief Lightningbolt nog wat meer (2A), maar zulke energiestromen wil je niet van je accu af laten komen of van je voeding van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Maar dan heb je wel voor ~€1100 een laptop die mobiel is
jah maar dat is het nou net, zo'n extra bak mezeulen en een extra voeding erbij met kabel (en dus stroomvoorziening nodig) noem ik toch niet mobiel... domme voorbeeld : in de trein kun je het niet gebruiken... je MOET ergens een stopcontact hebben, en het liefst een tafel waar je dat externe bakje op kunt zetten...
anyhow, thx voor de informatie erover, nu genoeg off-topic geblaat :P mijn excuses ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:57:
1. De XPS 15 heb je voor €625 met i7, 6GB RAM en een 5400RPM schijf. Een betere keuze als de K53. Maar...

2. Tot morgen kan je bol.com bonnen kopen voor €15, ter waarde van €20.
Laat ik die aanbieding nou gemist hebben doordat ik een weekend weg was zonder internetbankieren -O- . Maar de xps is inderdaad ook een goede kandidaat. Bedankt voor de suggestie, en nu op naar het URL knip- en plakwerk :X
Anoniem: 303530 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:16:
Wacht op laptops met thunderbolt en koop vervolgens een http://www.anandtech.com/...ernal-gpu-via-thunderbolt. Dan kan je, met de tijd, de GPU upgraden.

Het is alleen wachten totdat er betaalbare casings komen met een voeding al ingebouwd.
Hmm dit klinkt ook nog als een optie, de reden dat ik een nieuwe laptop zoek is dat van mijn oude het beeldscherm het begeven heeft en het de investering van een nieuw scherm niet meer waard is....

Nu kan ik dus weer kiezen uit nu een XPS halen, of een netbookje (asus 1215b was mijn oog al eens eerder opgevallen) en later een leuke notebook met thunderbolt voor een externe videokaart...

[ Voor 42% gewijzigd door Guntario op 19-03-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een nieuw 2e-hands scherm kost toch maar €60-ish? Dat lijken mij de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
TIGER79 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:14:
[...]

jah maar dat is het nou net, zo'n extra bak mezeulen en een extra voeding erbij met kabel (en dus stroomvoorziening nodig) noem ik toch niet mobiel... domme voorbeeld : in de trein kun je het niet gebruiken... je MOET ergens een stopcontact hebben, en het liefst een tafel waar je dat externe bakje op kunt zetten...
anyhow, thx voor de informatie erover, nu genoeg off-topic geblaat :P mijn excuses ervoor...
Gamen op een trein...?
Veel mensen gamen enkel thuis en dan is het een goede oplossing om een beetje deftige gameprestaties te hebben en toch een mobiele laptop te kunnen hebben. En als je dan een paar keer naar vrienden ofzo gaat dan neem je die externe gpu gewoon mee, qua gewicht zal het niet veel schelen die zware logge gamenotebook die waarschijnlijk nog slechter presteert ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
Anoniem: 303530 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:41:
Een nieuw 2e-hands scherm kost toch maar €60-ish? Dat lijken mij de kosten niet.
In mijn oude laptop zit een B170pw07 v.0 , die is nog wel aardig aan de prijs wat ik kan vinden (rond de 150 8)7 ). En de hardware is ook redelijk aan het verouderen (Intel duo core @2.1 Ghz en een 8700m GT). Dus in dat opzicht lijkt een nieuwe notebook me qua prijs en verwachte levensduur goedkoper. Zeker als ik zie dat ik een xps 15 voor 625 kan kopen met een i7 & gt 540m.

Maar ik kan er natuurlijk ook gigantisch naast zitten, ben zelf relatief nieuw met het zoeken op de laptopmarkt. :X De laatste keer dat ik gezocht had had ik bovenstaande laptop aangeschaft. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad. Ik game ook alleen thuis en op een lan-party van de studievereniging 4x per jaar. Dan sleep ik mijn externe videokaart graag mee. Maar om elke dag een ingebouwde videokaart plus koel-oplossing mee te slepen, dat is een ander verhaal.
Guntario schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:10:
[...]

In mijn oude laptop zit een B170pw07 v.0 , die is nog wel aardig aan de prijs wat ik kan vinden (rond de 150 8)7 ). En de hardware is ook redelijk aan het verouderen (Intel duo core @2.1 Ghz en een 8700m GT). Dus in dat opzicht lijkt een nieuwe notebook me qua prijs en verwachte levensduur goedkoper. Zeker als ik zie dat ik een xps 15 voor 625 kan kopen met een i7 & gt 540m.
Je hoeft niet het exacte partnummer te hebben. Een boel is gewoon compatibel. Alleen verschillende formaten en ccfl of LED zijn dat niet.
Maar ik kan er natuurlijk ook gigantisch naast zitten, ben zelf relatief nieuw met het zoeken op de laptopmarkt. :X De laatste keer dat ik gezocht had had ik bovenstaande laptop aangeschaft. :9
* Anoniem: 303530 spreekt voor de 2873e keer zijn voorkeur voor het 1080p scherm uit...

Maar zo slecht is je laptop niet, ik doe alles op een C2D 2.4Ghz. Maar heb destijds geinvesteerd in een goed scherm, veel te lange garantietermijn, en leuke SSD. Een goed scherm en een SSD vind ik tegenwoordig eigenlijk een primair kenmerk van een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:57:
[...]
Je hoeft niet het exacte partnummer te hebben. Een boel is gewoon compatibel. Alleen verschillende formaten en ccfl of LED zijn dat niet.

[...]

* Anoniem: 303530 spreekt voor de 2873e keer zijn voorkeur voor het 1080p scherm uit...
Ach een nieuw scherm is wel een optie, alleen voldoet de laptop ook niet meer aan mijn mobiliteitseisen. Het ding weegt 5.4 kg inclusief accu :/
De dell zou ik wel een 1080p scherm nemen, was deze er vergeten bij nemen (ik wil niet terug in resolutie). Dan is het niet €625 maar €802 en via shopkorting uiteindelijke €756. Lijkt mij zo'n beetje de beste deal die je op dit moment kan hebben met een 1080p scherm.
Even in het dell xps 15 topic vragen hoe mobiel hij in de praktijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vrij mobiel:
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5

Hij is zwaar, maar een alternatief is er niet direct. pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed is wat lichter maar sinds korte tijd uitverkocht, en alle andere notebooks gaan een heel stuk minder lang mee op de accu. Qua mobiliteit is slechts de pricewatch: Sony Vaio VPCSE1M1E/S beter. Die weegt <2.0kg.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-03-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Om even een update achter te laten, ben eigenwijs geweest en toch niet voor de HP dv6 of Dell XPS15 gegaan.

Mijn wens was: 15" mat scherm, at least een hd6770 of gt555m, sandy-bridge i7 quad, redelijk keyboard, en geen kinderachtige behuizing, en een caddy erbij voor een 2e disk (of ruimte voor 2e disk intern).

Ben toch voor een BTO build gegaan bj XNotebooks, en heb nu een Clevo P150. Met de mat-high-gamut-scherm optie, i7 2670qm, 8gb ram, een hd6990m (overkill maar wel leuk), de goedkoopste hdd erbij (650gb) en een caddy die netjes bij de behuizing past. Was +/- 1050,- (ex btw) + 30,- ex voor de caddy.
Kom ik alles inclusief (met extra lader) _met_ btw erbij wel op 1500,- maar hij is besteld door de zaak.

Mijn bestaande Crucial M4 120gb + Momentus XT 500gb er in en ik ben zeer happy.
Als je hem volop laat werken (cpu + gpu) hoor je hem wel goed, maar dat mag ook. Geluid als je alleen de CPU laat werken op alles cores is wel wat hoger maar valt me nog alles mee. De lucht die uit de twee exhausts komt is goed warm (logisch) maar de behuizing blijft overal cold-to-the-touch, zelfs als hij al 1,5 uur aan het compilen is op alle cores.

Keyboard vind ik een goede meevaller! Hij flexed niet zoals mijn oude (non-chiclet) clevo, toetsen ratelen niet. Numeriek keypad is nutteloos als je hem gebruikt voor nummer-input (layout is anders dan een echt numeriek gedeelte, dus useless daarvoor) maar ik gebruik nooit numeriek keypad, en vind juist de pgup / pgdn / home / end nu ervoor wel heel handig to be honest. De rechter-shift key is wat kleiner (met de cursor-key-up er net naast), dat is het enige puntje waar ik even aan moet wennen.

Scherm is geweldig. Wel erg saturated bij normaal gebruik maar voor games en de desktop is dat wel goed eigenlijk (beetje Samsung Galaxy S2 effect, kleuren zijn net teveel maar mensen vinden het mooi bij eerste gezicht). Maar zodra ik adobeRGB aanzet en ik ga met Lightroom met m'n foto's aan de gang is het perfect. Meerprijs 100% waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
hhmm die HP lijkt me ook wel leuk, volgens verschillende webshops gwoon op voorraad...
Alleen zit ik toch met de resolutie, ik vind full-hd wel mooi maar die gpu's die trekken dat toch niet ? Ik bedoel als ik naar : http://www.notebookcheck....eon-HD-6770M.43955.0.html kijk dan zie ik dat de games best vloeiend draaien op high, maar dan op 1366x768... Dus op full-hd draai je alles op low aangezien de gpu natuurlijk "fftjes" 80% (grove berekening) meer pixels moet berekenen....
Toevallig staat SWTOR er ook bij als spel en met 40 fps op high (op 1366x768) heb ik eerlijk gezegd niet veel vertrouwen op full-hd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Medium 1080p moet wel kunnen denk ik. Maar je koopt een laptop, geen mobiele desktop met een adapter van een kilo en 2 uur accuduur. Als je beiden wilt, dan kom je toch onherroepelijk uit bij een externe videokaart of losse desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
@Tiger, misschien gekke redenatie hoor.

Maar je hebt nu eenmaal 15". Of daar nou 1366 pixels native op staan, of 1366 pixels die de GPU opschaalt naar 1920... het ziet er toch (praktisch) hetzelfde uit?

Dat je een laptop hebt met een native res van 1920x1080 wil niet zeggen dat je je spellen daar ook in moet draaien, die kunnen toch best op 720p. Zowel (moderne) ATI als nvidia chips hebben een optie om te kiezen of ze het beeld dan moeten scalen naar full res, en of dat moet met aspect-ratio behoud en niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik draai diablo 3 in 720p op een 1080p scherm, en dat is toch niet handig.
Voor de bewegende content maakt het niet veel uit, maar de text ziet er niet uit. En dat is iets wat je in zo'n game toch veel doet.

En verder, als je wilt gamen wil je sowieso een 1080p scherm. Alle 768p schermen zijn van enorm bedroevende kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:10
dipje2 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:26:
@Tiger, misschien gekke redenatie hoor.

Maar je hebt nu eenmaal 15". Of daar nou 1366 pixels native op staan, of 1366 pixels die de GPU opschaalt naar 1920... het ziet er toch (praktisch) hetzelfde uit?

Dat je een laptop hebt met een native res van 1920x1080 wil niet zeggen dat je je spellen daar ook in moet draaien, die kunnen toch best op 720p. Zowel (moderne) ATI als nvidia chips hebben een optie om te kiezen of ze het beeld dan moeten scalen naar full res, en of dat moet met aspect-ratio behoud en niet.
Begrijp de redenatie niet maar hij lijkt me niet helemaal juist.
Bedoel je dat een 1366 bron prima op te schalen zou zijn?
Een game heeft niet zozeer een native resolutie, het zal je eerder een grotere viewing angle geven.

Een 768p scherm op laten schalen naar 1080p gaat natuurlijk niet.
Het scherm kan die hoeveelheid gewoon niet laten zien of je moet beide zijden willen scrollen.
Je kunt alleen naar beneden met je resolutie.

Beeldvullend vergroten/stretchen is binnen een game toch sowieso niet van toepassing.
Dat gebeurt altijd met een aanpassing van de resolutie.

Verlagen van je native resolutie zorgt er op een LCD voor dat het echt minder uit gaat zien.
Het blokken van pixels is gewoon drastisch en met zaken als tekst en details echt geen aanrader.

[ Voor 5% gewijzigd door Double-X-L op 21-03-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
scalen gaat hoe dan ook met kwaliteits-verlies, ongeacht of ie nu naar boven of naar beneden scaled...
Dat is nu net het verschil met de oude crt, die kon dat erg goed, mijn ervaring is dat ik meteen zie of iets niet op de natieve resolutie draait, en ik stoor me er nogal aan... Een optie zou zijn om een lagere resolutie te kiezen en dat er dan maar een gedeelte van het scherm gebruikt wordt, maar dat wordt nogal klein en dan storo ik me aan de openstaande, niet gebruikte ruimte...
Dus nee, op een lcd-scherm heb ik eigenlijk maar 1 keuze qua resolutie : de natieve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tl;dr: als er niets is wat aan je eisen voldoet: wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Vraag me af hoor.. als je 15" neemt en 720p native of 720p bilinear geschaalt naar 1080p. Op native 720p krijg je ook dat het blokkerig is, want het blijft 720p op een 15" scherm. Juist de gpu scaling zou (misschien!) nog voor verbeteringen kunnen zorgen omdat hij het met bilinear of zelfs bicubic opschaalt. Maar ik snap dat jij liever iets hebt op 1680 om netjes er tussen in te zitten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Speciaal voor jou:

Diablo 3 720p, resized naar 1080p
Diablo 3 native 1080p

Plaatjes = boeiend, text = heel erg lelijk. En ja, ik had iets moeten nemen met meer text :P Maar ik heb Diablo 3 er op moment van spreken niet op staan.

Voor diegenen die nu gaan roepen dat het niet klopt, ik heb het vergeleken met ingame, en daar ziet het er echt exact hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
mijn ervaring is dat 720p op een 15 inch voor mij niet blokkerig is ;)
natuurlijk is full-hd scherper maar ik kan bijv nog steeds gerust spelen op mijn huidige laptop qua resolutie dan (1280x800)...
ach jah, ik heb zelfs 1024x768 gehad op een 15 inch laptoppie dus :P en ik word er niet jonger op qua gezichtsvermogen :P

[ Voor 23% gewijzigd door TIGER79 op 21-03-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
720p op een 720p scherm is gewoon scherp, maar 720p op een 1080p paneel niet, dat kan je beter niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disgraziato
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2023
Kunnen mensen mij misschien helpen met het uitzoeken van een laptop? Het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg en door de bomen zie je het bos niet meer en bla bla. Ik zoek een laptop van maximaal 700 euro, eentje die niet al te gauw warm wordt, goede speakers en redelijk wat aan kan. Oftewel; zo een beetje de perfecte laptop voor niet al te duur dus. Ik haat het als mensen zeggen ''het goedkoopste en het beste'', maar ik wil het wel.

Ik zat te denken aan de Pavilion dv6. Mooi design, maar welke is het beste want er zijn heel veel Pavilion dv6's. Daarnaast hoop ik met een i5 processor Fable III en Age of Empires Online aan te kunnen. Ik wil er niet op gamen, maar voor op vakantie of 's avonds even een potje Age of Empires lijkt me wel relaxt. Ik hoef dus niet de beest der beesten, maar een redelijke waar ik video's op kan editten, met FL Studio aan de slag kan etcetera. Is de Pavilion dv6 een goede keuze of welke moet ik nemen? Ik zag het topic over de Pavilion al, maar als er andere goede laptops zijn hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt!
:)
Omdat het vorige topic niet goed was

[ Voor 33% gewijzigd door disgraziato op 21-03-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je iets meer uitgeeft kan je de XPS 15 met 1080p scherm halen.

Verder, staar je niet blink op de processor. Zelfs met een i3 kan je alle games spelen. Het draait om de grafische kaart, en daar laat de dv6 in deze prijsklasse een beetje steken vallen: je krijgt ze in deze prijsklasse alleen met HD6490M, terwijl je al voor €625 een XPS 15 met i7, GT525m en het standaardscherm hebt.

Andere opties zijn er niet direct, de K53SV is populair, maar is sinds enige tijd duurder dan de XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:04
Voor een kameraad ben ik op zoek naar een leuke laptop waarmee hij op kan internetten, films kan kijken en af en toe een game kan spelen.
Het budget: €500 ~ €600
Ik heb deze laptop gevonden:
pricewatch: Acer Aspire 5750G-2434G50MN

Is dit een goede keuze of kan ik beter een andere laptop kiezen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het blijft acer.. Bovendien is de GT520m een waardeloze kaart. De GT525m is al 2x zo snel.

De goedkoopste is -ik val ik herhaling- de XPS 15. http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1. Met shopkorting erbij maar 15 euro duurder dan de acer, maar wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:04
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:18:
Het blijft acer.. Bovendien is de GT520m een waardeloze kaart. De GT525m is al 2x zo snel.

De goedkoopste is -ik val ik herhaling- de XPS 15. http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1. Met shopkorting erbij maar 15 euro duurder dan de acer, maar wel een stuk beter.
En als ik deze laptop van Medion er tegenover zet? Welke wint?
pricewatch: Medion Akoya P6631 Laptop
Die had ik net niet gezien in de Pricewatch doordat ik het budget niet goed ingesteld had!

[ Voor 7% gewijzigd door -EvoLution- op 21-03-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.notebookcheck....631-Notebook.52614.0.html

De XPS gaat langer mee op de accu, heeft veel betere speakers en een wat betere bouwkwaliteit. De medio is lichter en heeft 2 jaar garantie in plaats van 1 jaar in-home en bevat het bekende glossy zwarte plastic. De fan is ook iets stiller.

Het zou niet veel uit moeten maken welke je neemt. Het verschil in grafische kaart is namelijk minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
maar hoezo het blijft acer ? Ik zal toegeven dat er slechte series tussen zitten maar ook goede... ikzelf doe nu ook al 4 jaar met een 5920G en die is te vegelijken met de Asus die ik van het werk heb gekregen (tijdens dezelfde periode)... Tov de Packard Hell van mijn vriendin bijv is mijn Acer een stuk beter...
Elk merk heeft zijn problemen, kijk maar naar Apple, superdure laptops van "uiterste" kwaliteit, maar ze hebben ook allemaal hun kwalen...
Ook zijn alle series pas te beoordelen na een paar jaar als je eht mij vraagt, dan komen de constructieve fouten/problemen tevoorschijn...
Ik kan me nog een jaartje of 4-5 geleden dan moest je het echt niet over Dell hebben hoor... waren leuke goedkope laptoppies voor het bedrijfsleven, maar kwaliteit was erg ver te zoeken, als ik naar de reacties nu kijk zijn ze daar bovenop gekomen dus waarom de andere merken niet ?

[ Voor 0% gewijzigd door TIGER79 op 21-03-2012 16:15 . Reden: spellingsfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Acer maakt een aantal leuke laptops, maar ook een paar die de retail niet hadden moeten halen. Als je niet weet wat je doet kan je beter geen acer nemen, vind ik. Er zitten er veel te veel tussen met throtteling problemen, om maar iets te noemen.

En dell maakt nog steeds slechte modellen :P De XPS 15z als voorbeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 21-03-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:10
Als ik puur naar merken kijk staat Acer daar ook niet echt positief bekend.
Neemt niet weg dat hij het niet lang uit kan houden.
Ga je hem gebruiken als mobiel werk station, dan zie je toch wat eerder problemen langskomen vergeleken met de andere merken. daar staat wel weer tegenover dat er heel veel verkocht zijn door de prijsstelling.

Ik kom met regelmaat Acers tegen die net niet degelijke dingetjes mankeren, zoals laad problemen.
Dan zijn er nog wat modellen uitgebracht die vanaf dag 1 behoorlijke throttle issues hebben.
Das in mijn beleving dan weer echt een design fout, throttle op een hele serie is een non-RTM produkt.
Uiteraard is Acer daar niet de enige in dus een UBP (Unique Bashing Point) is het ook niet.

Volgens mij zijn ze wel weer op de betere weg maar beoordeel iedere Acer kritisch en per model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Volgens mij zijn ze wel weer op de betere weg maar beoordeel iedere Acer kritisch en per model.
grappig, ik doe dat net met elke merk, ik ken namelijk geen enkele merk dat altijd probleemloze modellen heeft uitgebracht, en wat dat betreft ga ik toch ook wel wat langer mee :P
ik zocht net nog naar zo'n stuk op tweakers over hoe vaak er laptops kapot gaan/geretourneerd worden (statistisch gezien) maar dat is een stuk uit eind 2009 blijkt dus lijkt me niet al te recent :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lenovo, apple.

een dell, asus of lenovo budgetmodel durf ik wel aan te raden als er geen reviews beschikbaar zijn. Maar bij een acer moet je dat echt niet doen, de kans op een totaal shitproduct is gewoon iets groter dan bij de rest van de merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
van apple lees ik over elk model wel problemen (van scharnieren, tot natuurlijk de allu body's, maar ook grotere problemen zoals koelingsproblemen bij de Air waarbij dus een core in zijn geheel nooit aangaat)...
en dat is de truuk bij apple : het is een mode-product (voorjaar najaar modellen :P) dus je koopt elke keer weer de nieuwe of je slaat er misschien eentje over, waardoor de problemen op lange termijn door early-adaptors nooit meegemaakt worden...
maarre dat is de consumptie-maatschappij van vandaag : hoge prijs moet kwaliteit zijn, kan niet anders... ze hebben natuurlijk ook betere hardware : waaronder de welbekende aeodynamische harde schijven die sneller zijn en de op baby-tranen draaiende waterkoeling :P
Hierbij toch de link : nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

daaruit blijken Acers en lenovo's op praktisch hetzelfde niveau te zitten :P

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER79 op 22-03-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is data van inmiddels 4½ jaar geleden, van een verzekeraar. Wie verzekert zijn thinkpad nu bij een derde partij? De thinkpad service is al goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
valt wel mee hoor, is van eind 2009 dus 2.5 jaar geleden ;)
kan natuurlijk heel wat veranderd zijn hoor, maar dan nog heeft die verzekeringpartij wel statistieken en zolang geen anderen die vrij geven zal dat gewoon de benchmark zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je moet er nog 3 jaar bij optellen omdat het data is van 3 jaar lang. Dus eigenlijk gaat het over notebooks die 5½ jaar geleden in de winkel lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
ja ze kijken maximaal over een periode van 3 jaar. maar ze hebben ook statistieken over 1 en 2 jaar... ik kan niet vinden of het dan dezelfde laptops en modellen zijn of dat ze dus later zijn begonnen voor die 1 en 2 jaar statistieken...
anyhow dit soort gegevens vertrouw ik persoonlijk meer dan "eigen ervaringen" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452963

Graag zou ik advies willen welk model het beste is voor web-development. De kwaliteit van het scherm, toestenbord en het merk zijn belangrijk voor mij. Specificaties zijn vrijwel hetzelfde, de harde schijf van de lenovo is 7200 rpm, maar een ssd zal in de toekomst er in komen.

- MSI X460DX-228NL 719
- Acer Aspire TimelineX 4830TG-2434G64MN 649
- Lenovo ThinkPad Edge E420s NWD7SMH 819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als het scherm belangrijk is.. Dan kan je alles in dat segment meteen afstrepen. Simpelweg omdat er in dit segment niets is met een fatsoenlijk scherm. (en webdevelopment op 768p... Ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen.
Sowieso:
De MSI is al bijna een jaar op de markt, en er zijn nog geen reviews beschikbaar.
De acer klokt terug onder load.
De lenovo lijkt mij prima.

...Maar wat moet je eigenlijk met een grafische kaart? Dan kan je beter de V131 of iets in die richting nemen. Dan krijg je home/end toetsen en belangrijker een veel langere accuduur. Je vermeld er immers niet bij wat je met die grafische kaart wil doen.

Ik raad je aan ook eens te kijken naar de sony SE:
http://www.notebookcheck....E-B-Notebook.65417.0.html
Die weegt ~2KG en bevat een 1080p scherm. Maar de service van sony is terrible. Als je die niet wil (en dat wil je niet als het je enige laptop is) dan kom je eigenlijk direct uit bij de XPS 15 (2.83KG, €750 met een dergelijke configuratie)) of een veel kleinere laptop met een waardeloos scherm. De xps heeft wel een wide-gamut scherm, wat verre van ideaal is voor webdevelopment, en de SE heeft problemen met de productie van rood... Dus het is niet bepaald rozengeur en maneschijn in jouw segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grafische kaart, geen idee, die gebruik ik niet denk ik, dacht meer handig om te hebben voor als... Daarnaast ben ik zelf bang dat een te hoge resolutie alles te klein wordt..

Ik zou ook kunnen gaan voor een lenovo L520, 15 inch 1600x900, zonder videokaart.

En de acer klokt terug? Dat houdt in...
En de msi is toch aardig wat te vinden op YouTube al zijn dat geen reviews van gebruikers.

Ik heb jaren een Sony fw21e gehad, studie duurt nog zon 2 jaar dus wil niet teveel geld uitgeven, daarom dacht ik aan 700/800 euro.

Dacht zelf 14 inch is handig om mee te nemen, thuis kan deze altijd op groter scherm indien nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 452963 op 29-03-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 452963 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:30:
En de acer klokt terug? Dat houdt in...
Dat de koeling ruim onvoldoende is voor de hardware die erin zit. De grafische kaart erin is leuk, maar de koeling is zo slecht dat je daar in de praktijk niets aan hebt. Een typisch voorbeeld van een wanproduct :P
Anoniem: 452963 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:30:
Grafische kaart, geen idee, die gebruik ik niet denk ik, dacht meer handig om te hebben voor als... Daarnaast ben ik zelf bang dat een te hoge resolutie alles te klein wordt..
Dat valt best mee. Ik werk zelf op een 15.6" @ 1080p. en ik wil echt niet terug.. Je kan altijd inzoomen in de IDE. Al doe ik dat zelf nooit.

Het aanbod aan 900p is overigens klein. Je kan dan beter meteen voor 1080p gaan omdat je dan simpelweg meer keuze hebt.

En die sony, die heeft toch ook een 1080p scherm? Althans dat dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

16inch met 1600x900 resolutie, scherm vond ik top voor de dingen die ik deed. Erg jammer dat alles, zelfs 15 inch 1366x768 resolutie gemaakt wordt.

Veel klasgenoten hebben een 13 inch MacBook, vandaar dat ik dacht aan 14 inch met 1366x768 px. De 15 inch MacBook met 1680 x1050 vond ik al aardig klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsja. Er is praktisch niets op de markt met 900p (ondanks dat ik dat de miniumresolutie vind voor alles boven de 13"). Je komt dan al snel uit bij een 13" of 15" met 768p. En wat is dan het voordeel van het grotere formaat? Ik kan geen goede redenen bedenken.

Of kom eens langs in [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012. Daar zitten wat meer mensen met verstand van 13" notebooks :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-03-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:31
Zal ook even mijn steentje bijdragen :)

De acer zou ik niet pakken omdat het een acer is Zoals al werd opgemerkt heeft de acer last van teveel warmte en dan gaat de videokaart terug klokken. Ik weet niet hoe het nu met de garantie van acer is, maar daar hoorde ik altijd slechte verhalen over.

Toevallig heb ik afgelopen week ook naar de msi gekeken. Inderdaad niet veel aan reviews, maar er zwerft wel ergens een gebruikers forum op het internet. Eenmaal doorgelezen kon ik de conclusie trekken dat het scherm niet bijster geweldig is, maar verder wel een top laptop is. Sterker nog de koeling is zo goed geregeld dat je de 540m zelfs flink kan overklokken _/-\o_ Batterij is geweldig en de behuizing is stevig genoeg.

Maar als het scherm een dealbreaker is dan, is er weinig tot niks in dit segment.

Misschien heeft samsung wat voor je: pricewatch: Samsung 700Z5A-S01NL

Als ik me niet vergis heeft deze een 14 inch behuizing met een 15.4 inch scherm en een 900p scherm! Helaas is de kwaliteit van dit scherm ook niet denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind wel dat samsung de plank redelijk heeft misgeslagen. Toen ik het nog volgde kwamen er om de haverklap comments voorbij op notebookreview dat het scherrm echt waardeloos is, en de bouwkwaliteit is gewoon enorm matig.
Niet dat er echt een alternatief is in dit segment. Maar ik krijg toch echt het idee dat je die notebook echt niet wil. Al kan je dat van alles het segment met een laag gewicht wel zeggen. De service van sony bijvoorbeeld vind ik al voldoende om er geen aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudefal
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-01-2022
Hey, ik had deze vraag in een losse thread geplaatst, excuses daarvoor. Bij deze nogmaals mijn vraag, nu in een juiste thread:

Hallo allemaal, Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe laptop voor mijn studie, om mijn huidige laptop Medio S2210 te vervangen. Ik gebruik mijn laptop als all-round ding (ik heb geen desktop computer), studie, werk, films/media kijken, sporadisch fotos en videos bewerken, SPSS, etcetera. (studiezaken, en betrouwbaarheid/snelheid/batterij zijn het belangrijkste, ivm met het geven van presentaties en SPSS)
Gamen doe ik vrijwel nooit, maar ik weet dat de videokaart ook belangrijk is voor algemene zaken en foto/video bewerking. Ik weet echter niet precies hoe belangrijk. (of bv de videokaart van de asus genoeg is)

Na veel "vooronderzoek" heb ik twee laptops geselecteerd als potentials, kijkend naar het werkgeheugen (8gb), geheugen (750gb), processor (intel i7 2670QM) :
ASUS K53SC-SX451V (760 euro)
MEDION® ERAZER® X6816 laptop (670)

Echter, veel reviews heb ik van beiden niet kunnen vinden, en daarom weet ik niet welke nu echt beter is. Dus ik ben op zoek naar een expert die wellicht kan vertellen welke beter is. Van wat ik heb gezien zijn de enige verschillen, videokaart, accu en prijs. De medion laptop heeft een betere videokaart, en is 90 euro duurder. Maar is de bijna 100 euro dat verschil waard? En welke accu is beter, de een heeft 6 cellen en 5500 mah, en de ander 8 cellen en 4200. Welke accu is dan beter? (ook in achtnemend de consumerende videokaart)

Wie o wie kan mij dit voor mij verduidelijken?
(overigens sta ik open voor alternatieve suggesties)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Hallo allemaal,

ook ik zoek een laptop tussen de 600 en 700 euro om een beetje mainstream op te gamen.

nou heb ik zelf 2 laptops gevonden die naar mijn idee aardig presteren alleen zit bij de een een i7 met nvidea630m 1GB geheugen en de ander i5 met nvidea 630m 2gb geheugen.

beide zijn voorzien van 8GB aan RAM wat ook wel lekker is omdat ik de laptop ook ga gebruiken om virtual machines op te draaien.

hieronder de pricewatch links:
pricewatch: Acer Aspire 5755G-2458G75MN
pricewatch: Acer Aspire 5750G-2678G50MN

(deze heb ik gevonden maar sta uiteraard open voor suggesties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan nog iets gaan schrijven, maar quoten is makkelijker:

Anoniem: 303530 in "[NBBG Aanschaf] Special: studentenlaptop Augustus 2010"

Verder, GT630m = GT540m = GT525m. Met iets andere kloksnelheden die je zelf ook kan aanpassen. Maar voor gaming zou ik echt wachten op kepler. Die schijnt as. dinsdag te komen in de eerste notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-06 22:45

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ehm, ik vraag praktisch nooit iets maar ik meot het nu toch echt vragen.
M'n 4 jaar oude laptop is totaal overleden, GPU na 3x bakken finaal dood, scherm heeft een groene baan, behuizing zit vol scheuren vanwege het finaal afleven nadat de GPU de eerste keer kapot is gegaan enz.

Nu was dat een 17.3" Acer en ik was er erg tevreden mee, accu is zelfs nu nog steeds prima en hij was erg snel voor z'n tijd. (Turion x2 TL64 OC @ 2.5Ghz, 4GB DDR2-667, 512mb 8600m-gs OC @ 500-600Mhz)

Ik zoek nu een nieuwe laptop die aan het volgende moet voldoen.

- Max €600. Liever minder dan meer.
- Schermgrootte iets kleiner, dit ding is echt lomp. Dus laten we zeggen 14"tot max 15.4".
- Fatsoenlijke specs, zo goed mogelijk voor m'n budget. AMD of nVidia of Intel boeit me helemaal niks.
- Liefst wel een dedi GPU vanwege zo nu en dan een MMORPG en wat CAD design.
- Ben van plan na m'n opleiding nog een opleiding binnen de informatica te volgen, dus beetje CPU power zal vast niet misstaan.
- Uiterlijk boeit me ook niet. Merk is ook niet belangrijk en waar hij vandaan komt ook niet. Heb alle tijd.
- Hoeft geen HDD in te zitten, heb die van m'n eigen laptp nog wel, is 250GB SATA. Ruimte ZAT. Plus, een dubbele HDD bay zou handig zijn, kan ik er een kleine 60GB Agility3 oid naast gooien.

Zelf heb ik nu al een dik uur zitten zoeken maar de pricewatch geeft me maar een stuk of 15 laptops als ik 0-600 € invul met 14-15.4". En die lijken me allemaal niks toe want het zijn vaak ook nog 1st gen i5's ofzo of het is een met een i3 en ik denk toch dat een AMD x4 of een i5 beter is en haalbaar voor dit budget.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wederom hetzelfde als hierboven. Om dit moment kan je simpelweg niet om de xps 15 heen. Zo simpel is het. Maar voor gaming: wacht even. Kepler komt binnenkort. Al vraag ik me af of je binnen dit budget iets te kiezen hebt.

Ik zou verder geen agility nemen.. alles met sandforce is echt extreem onbetrouwbaar, met leugenachtige specs.. Neem een crucial M4, samsung 830, of intel 320. Dan ben je verzekerd van een failure rate onder de 2 cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ben ik met je eens alleen heb ik zelf 2 Agility 3's in m'n main PC zitten en allebei doen ze het, god zei dank, nog. Een, of zelfs beide, van deze wil ik dna in de laptop drukken en in m'n main PC een fatsoenlijkere drive zetten. Waarschijnlijk een Samsung, of een A-Data drive.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed punt :P

Je kan trouwens niet 2 harde schijven in een 15.6" kwijt. Wat je wel kan doen is de dvd drive vervangen door een harde schijf. Dat heb ik ook gedaan met mijn notebook. Ik gebruik de dvd drive werkelijk nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Heb hem in m'n main PC er wel in zitten, maar de SATA voeding ligt eraf en de SATA kabel zit niet in het moederbord.. :P Is puur omdat ik zo'n afdekroostertje kwijt ben dat ie er nog in zit.

Ehm, die Dell ziet er inderdaad goed uit, enige minpunt wat ik kan bedenken is het feit dat het geen FHD scherm is, al zul je dat voor €600 ook niet vinden denk ik.

Had wel meer uit willen geven, ik was zelfs van plan een Ultrabook te kopen van m'n zuur verdiende centjes, maar dat is een MSI Z77A GD-65, 16GB G.Skill RAM, een Venomous X Black Ed. en een 2500k geworden :P

Ik zal eens kijken of er een FHD scherm te krijgen is voor die prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet. De XPS is simpelweg goedkoopste.

Je hebt ook de N53. Die is ietsje duurder, maar doet op aardig wat punten onder. Zie Anoniem: 303530 in "[NBBG] Mainstreamnotebook - April 2012".
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste