1. De XPS 15 heb je voor €625 met i7, 6GB RAM en een 5400RPM schijf. Een betere keuze als de K53. Maar...
2. Tot morgen kan je bol.com bonnen kopen voor €15, ter waarde van €20. Wat inhoud dat je effectief 25% korting krijgt. Aangezien het gelinkte model te koop is bij
bol krijg je hem erg goedkoop, na wat hoofdrekenen nog onder de €500. Daar kan de XPS niet tegen op.
DancePlaza in "Algemeen korting en aanbiedingen topic"
Wat betreft de N53, tsja. Dat ding staat enorm in de schaduw van de XPS 15. Die heeft namelijk:
Een significant beter scherm.
Significant beter toetsenbord.
Significant betere speakers.
Een wat betere accuduur
compacter
i7
7200rpm schijf
meer RAM (maar RAM is cheap, geen argument)
Daarnaast vind ik het touchpad erg fijn werken. Geen info over de N53. De N53 heeft dan wel:
2 jaar garantie. Daartegen is de in-home garantie van dell beter, zolang het duurt natuurlijk
€13 goedkoper
Edit: en ja ik blijf editen... de xps heeft wat problemen met usb 3.0, daarnaast is de N53 wat stiller volgens sommigen en heeft die laatste weer last van dcp latencies af en toe.
In het kort, ik zie de voordelen van de N53 niet zo. If it wasn't voor die bol.com actie hierboven: niet nadenken, en de XPS halen. Of bol.com een aantrekkelijk assortiment N53's heeft is dat wellicht een optie.
http://www.bol.com/nl/p/c...00000011962825/index.html bijvoorbeeld. Na ladingen kortingsbonnen €80 goedkoper dan de XPS. Ik zou nog steeds de XPS kiezen (€762 met dezelfde specs), maar een slechte keuze is het allerminst.
Nee. Maar voor de prijs hoef je het niet te laten. Het verschil is vaak €40 of iets in die richting, dat is niets.
-En is het scherm in 1930V nog een extra investering waard of kan ik beter kijken naar een ander laptop(merk) voor hoogwaardige schermen?
Het scherm in de XPS 15 is vrij significant beter.. Maar het is de investering zeker waard. Bekijk eventueel de plaatjes in
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermenEn een lichtelijk off-topic maar dwaalt wel door me hoofd:
-Zijn deze laptops wel echt significante upgrades of is een SSD een betere investering?
Ja!
Edit: ik heb nog even de shop van bol.com doorgeklikt, en zowel msi als HP hebben niets interessants. Alleen de K53 en N53 zijn interessant.
En de N53 is niet de opvolger van de K53, maar de meer high-end lijn. Wat finaal is mislukt als je het mij vraagt. Ik weet meer punten op te noemen waar de K53 de N53 verslaat, dan omgekeerd. Dat kan nooit de bedoeling zijn... Een goed scherm is echter heel veel waard.
[
Voor 31% gewijzigd door
Anoniem: 303530 op 15-03-2012 08:12
]