[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Je moet er nog 3 jaar bij optellen omdat het data is van 3 jaar lang. Dus eigenlijk gaat het over notebooks die 5½ jaar geleden in de winkel lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:04
ja ze kijken maximaal over een periode van 3 jaar. maar ze hebben ook statistieken over 1 en 2 jaar... ik kan niet vinden of het dan dezelfde laptops en modellen zijn of dat ze dus later zijn begonnen voor die 1 en 2 jaar statistieken...
anyhow dit soort gegevens vertrouw ik persoonlijk meer dan "eigen ervaringen" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452963

Graag zou ik advies willen welk model het beste is voor web-development. De kwaliteit van het scherm, toestenbord en het merk zijn belangrijk voor mij. Specificaties zijn vrijwel hetzelfde, de harde schijf van de lenovo is 7200 rpm, maar een ssd zal in de toekomst er in komen.

- MSI X460DX-228NL 719
- Acer Aspire TimelineX 4830TG-2434G64MN 649
- Lenovo ThinkPad Edge E420s NWD7SMH 819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als het scherm belangrijk is.. Dan kan je alles in dat segment meteen afstrepen. Simpelweg omdat er in dit segment niets is met een fatsoenlijk scherm. (en webdevelopment op 768p... Ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen.
Sowieso:
De MSI is al bijna een jaar op de markt, en er zijn nog geen reviews beschikbaar.
De acer klokt terug onder load.
De lenovo lijkt mij prima.

...Maar wat moet je eigenlijk met een grafische kaart? Dan kan je beter de V131 of iets in die richting nemen. Dan krijg je home/end toetsen en belangrijker een veel langere accuduur. Je vermeld er immers niet bij wat je met die grafische kaart wil doen.

Ik raad je aan ook eens te kijken naar de sony SE:
http://www.notebookcheck....E-B-Notebook.65417.0.html
Die weegt ~2KG en bevat een 1080p scherm. Maar de service van sony is terrible. Als je die niet wil (en dat wil je niet als het je enige laptop is) dan kom je eigenlijk direct uit bij de XPS 15 (2.83KG, €750 met een dergelijke configuratie)) of een veel kleinere laptop met een waardeloos scherm. De xps heeft wel een wide-gamut scherm, wat verre van ideaal is voor webdevelopment, en de SE heeft problemen met de productie van rood... Dus het is niet bepaald rozengeur en maneschijn in jouw segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grafische kaart, geen idee, die gebruik ik niet denk ik, dacht meer handig om te hebben voor als... Daarnaast ben ik zelf bang dat een te hoge resolutie alles te klein wordt..

Ik zou ook kunnen gaan voor een lenovo L520, 15 inch 1600x900, zonder videokaart.

En de acer klokt terug? Dat houdt in...
En de msi is toch aardig wat te vinden op YouTube al zijn dat geen reviews van gebruikers.

Ik heb jaren een Sony fw21e gehad, studie duurt nog zon 2 jaar dus wil niet teveel geld uitgeven, daarom dacht ik aan 700/800 euro.

Dacht zelf 14 inch is handig om mee te nemen, thuis kan deze altijd op groter scherm indien nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 452963 op 29-03-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 452963 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:30:
En de acer klokt terug? Dat houdt in...
Dat de koeling ruim onvoldoende is voor de hardware die erin zit. De grafische kaart erin is leuk, maar de koeling is zo slecht dat je daar in de praktijk niets aan hebt. Een typisch voorbeeld van een wanproduct :P
Anoniem: 452963 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:30:
Grafische kaart, geen idee, die gebruik ik niet denk ik, dacht meer handig om te hebben voor als... Daarnaast ben ik zelf bang dat een te hoge resolutie alles te klein wordt..
Dat valt best mee. Ik werk zelf op een 15.6" @ 1080p. en ik wil echt niet terug.. Je kan altijd inzoomen in de IDE. Al doe ik dat zelf nooit.

Het aanbod aan 900p is overigens klein. Je kan dan beter meteen voor 1080p gaan omdat je dan simpelweg meer keuze hebt.

En die sony, die heeft toch ook een 1080p scherm? Althans dat dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

16inch met 1600x900 resolutie, scherm vond ik top voor de dingen die ik deed. Erg jammer dat alles, zelfs 15 inch 1366x768 resolutie gemaakt wordt.

Veel klasgenoten hebben een 13 inch MacBook, vandaar dat ik dacht aan 14 inch met 1366x768 px. De 15 inch MacBook met 1680 x1050 vond ik al aardig klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsja. Er is praktisch niets op de markt met 900p (ondanks dat ik dat de miniumresolutie vind voor alles boven de 13"). Je komt dan al snel uit bij een 13" of 15" met 768p. En wat is dan het voordeel van het grotere formaat? Ik kan geen goede redenen bedenken.

Of kom eens langs in [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012. Daar zitten wat meer mensen met verstand van 13" notebooks :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-03-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:53
Zal ook even mijn steentje bijdragen :)

De acer zou ik niet pakken omdat het een acer is Zoals al werd opgemerkt heeft de acer last van teveel warmte en dan gaat de videokaart terug klokken. Ik weet niet hoe het nu met de garantie van acer is, maar daar hoorde ik altijd slechte verhalen over.

Toevallig heb ik afgelopen week ook naar de msi gekeken. Inderdaad niet veel aan reviews, maar er zwerft wel ergens een gebruikers forum op het internet. Eenmaal doorgelezen kon ik de conclusie trekken dat het scherm niet bijster geweldig is, maar verder wel een top laptop is. Sterker nog de koeling is zo goed geregeld dat je de 540m zelfs flink kan overklokken _/-\o_ Batterij is geweldig en de behuizing is stevig genoeg.

Maar als het scherm een dealbreaker is dan, is er weinig tot niks in dit segment.

Misschien heeft samsung wat voor je: pricewatch: Samsung 700Z5A-S01NL

Als ik me niet vergis heeft deze een 14 inch behuizing met een 15.4 inch scherm en een 900p scherm! Helaas is de kwaliteit van dit scherm ook niet denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind wel dat samsung de plank redelijk heeft misgeslagen. Toen ik het nog volgde kwamen er om de haverklap comments voorbij op notebookreview dat het scherrm echt waardeloos is, en de bouwkwaliteit is gewoon enorm matig.
Niet dat er echt een alternatief is in dit segment. Maar ik krijg toch echt het idee dat je die notebook echt niet wil. Al kan je dat van alles het segment met een laag gewicht wel zeggen. De service van sony bijvoorbeeld vind ik al voldoende om er geen aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudefal
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-01-2022
Hey, ik had deze vraag in een losse thread geplaatst, excuses daarvoor. Bij deze nogmaals mijn vraag, nu in een juiste thread:

Hallo allemaal, Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe laptop voor mijn studie, om mijn huidige laptop Medio S2210 te vervangen. Ik gebruik mijn laptop als all-round ding (ik heb geen desktop computer), studie, werk, films/media kijken, sporadisch fotos en videos bewerken, SPSS, etcetera. (studiezaken, en betrouwbaarheid/snelheid/batterij zijn het belangrijkste, ivm met het geven van presentaties en SPSS)
Gamen doe ik vrijwel nooit, maar ik weet dat de videokaart ook belangrijk is voor algemene zaken en foto/video bewerking. Ik weet echter niet precies hoe belangrijk. (of bv de videokaart van de asus genoeg is)

Na veel "vooronderzoek" heb ik twee laptops geselecteerd als potentials, kijkend naar het werkgeheugen (8gb), geheugen (750gb), processor (intel i7 2670QM) :
ASUS K53SC-SX451V (760 euro)
MEDION® ERAZER® X6816 laptop (670)

Echter, veel reviews heb ik van beiden niet kunnen vinden, en daarom weet ik niet welke nu echt beter is. Dus ik ben op zoek naar een expert die wellicht kan vertellen welke beter is. Van wat ik heb gezien zijn de enige verschillen, videokaart, accu en prijs. De medion laptop heeft een betere videokaart, en is 90 euro duurder. Maar is de bijna 100 euro dat verschil waard? En welke accu is beter, de een heeft 6 cellen en 5500 mah, en de ander 8 cellen en 4200. Welke accu is dan beter? (ook in achtnemend de consumerende videokaart)

Wie o wie kan mij dit voor mij verduidelijken?
(overigens sta ik open voor alternatieve suggesties)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Hallo allemaal,

ook ik zoek een laptop tussen de 600 en 700 euro om een beetje mainstream op te gamen.

nou heb ik zelf 2 laptops gevonden die naar mijn idee aardig presteren alleen zit bij de een een i7 met nvidea630m 1GB geheugen en de ander i5 met nvidea 630m 2gb geheugen.

beide zijn voorzien van 8GB aan RAM wat ook wel lekker is omdat ik de laptop ook ga gebruiken om virtual machines op te draaien.

hieronder de pricewatch links:
pricewatch: Acer Aspire 5755G-2458G75MN
pricewatch: Acer Aspire 5750G-2678G50MN

(deze heb ik gevonden maar sta uiteraard open voor suggesties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan nog iets gaan schrijven, maar quoten is makkelijker:

Anoniem: 303530 in "[NBBG Aanschaf] Special: studentenlaptop Augustus 2010"

Verder, GT630m = GT540m = GT525m. Met iets andere kloksnelheden die je zelf ook kan aanpassen. Maar voor gaming zou ik echt wachten op kepler. Die schijnt as. dinsdag te komen in de eerste notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-06 22:45

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ehm, ik vraag praktisch nooit iets maar ik meot het nu toch echt vragen.
M'n 4 jaar oude laptop is totaal overleden, GPU na 3x bakken finaal dood, scherm heeft een groene baan, behuizing zit vol scheuren vanwege het finaal afleven nadat de GPU de eerste keer kapot is gegaan enz.

Nu was dat een 17.3" Acer en ik was er erg tevreden mee, accu is zelfs nu nog steeds prima en hij was erg snel voor z'n tijd. (Turion x2 TL64 OC @ 2.5Ghz, 4GB DDR2-667, 512mb 8600m-gs OC @ 500-600Mhz)

Ik zoek nu een nieuwe laptop die aan het volgende moet voldoen.

- Max €600. Liever minder dan meer.
- Schermgrootte iets kleiner, dit ding is echt lomp. Dus laten we zeggen 14"tot max 15.4".
- Fatsoenlijke specs, zo goed mogelijk voor m'n budget. AMD of nVidia of Intel boeit me helemaal niks.
- Liefst wel een dedi GPU vanwege zo nu en dan een MMORPG en wat CAD design.
- Ben van plan na m'n opleiding nog een opleiding binnen de informatica te volgen, dus beetje CPU power zal vast niet misstaan.
- Uiterlijk boeit me ook niet. Merk is ook niet belangrijk en waar hij vandaan komt ook niet. Heb alle tijd.
- Hoeft geen HDD in te zitten, heb die van m'n eigen laptp nog wel, is 250GB SATA. Ruimte ZAT. Plus, een dubbele HDD bay zou handig zijn, kan ik er een kleine 60GB Agility3 oid naast gooien.

Zelf heb ik nu al een dik uur zitten zoeken maar de pricewatch geeft me maar een stuk of 15 laptops als ik 0-600 € invul met 14-15.4". En die lijken me allemaal niks toe want het zijn vaak ook nog 1st gen i5's ofzo of het is een met een i3 en ik denk toch dat een AMD x4 of een i5 beter is en haalbaar voor dit budget.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wederom hetzelfde als hierboven. Om dit moment kan je simpelweg niet om de xps 15 heen. Zo simpel is het. Maar voor gaming: wacht even. Kepler komt binnenkort. Al vraag ik me af of je binnen dit budget iets te kiezen hebt.

Ik zou verder geen agility nemen.. alles met sandforce is echt extreem onbetrouwbaar, met leugenachtige specs.. Neem een crucial M4, samsung 830, of intel 320. Dan ben je verzekerd van een failure rate onder de 2 cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ben ik met je eens alleen heb ik zelf 2 Agility 3's in m'n main PC zitten en allebei doen ze het, god zei dank, nog. Een, of zelfs beide, van deze wil ik dna in de laptop drukken en in m'n main PC een fatsoenlijkere drive zetten. Waarschijnlijk een Samsung, of een A-Data drive.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed punt :P

Je kan trouwens niet 2 harde schijven in een 15.6" kwijt. Wat je wel kan doen is de dvd drive vervangen door een harde schijf. Dat heb ik ook gedaan met mijn notebook. Ik gebruik de dvd drive werkelijk nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Heb hem in m'n main PC er wel in zitten, maar de SATA voeding ligt eraf en de SATA kabel zit niet in het moederbord.. :P Is puur omdat ik zo'n afdekroostertje kwijt ben dat ie er nog in zit.

Ehm, die Dell ziet er inderdaad goed uit, enige minpunt wat ik kan bedenken is het feit dat het geen FHD scherm is, al zul je dat voor €600 ook niet vinden denk ik.

Had wel meer uit willen geven, ik was zelfs van plan een Ultrabook te kopen van m'n zuur verdiende centjes, maar dat is een MSI Z77A GD-65, 16GB G.Skill RAM, een Venomous X Black Ed. en een 2500k geworden :P

Ik zal eens kijken of er een FHD scherm te krijgen is voor die prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet. De XPS is simpelweg goedkoopste.

Je hebt ook de N53. Die is ietsje duurder, maar doet op aardig wat punten onder. Zie Anoniem: 303530 in "[NBBG] Mainstreamnotebook - April 2012".
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste