Asus N55SF / X5QSF aanbeveling?

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon90
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:05
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop, na dan ook werkelijk gezocht te hebben naar een passende laptop heb ik een paar leuke exemplaren gezien.

Lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N55SF-S1125V€ 899,-€ 899,-
1Asus N55SF-S1366V€ 890,-€ 890,-
1Asus X5QSF-S1123V€ 888,-€ 888,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.677,-

In eerste instantie wilde ik voor de studenten versie gaan (X5QSF), alleen zie ik nu de 1366 versie voor een mooie prijs.

Toen ik naar een laptop zocht heb ik de volgende dingen in gedachte gehouden:
- Redelijk tot goede accu-duur
- Goede bouwkwaliteit
- Goede prestaties (voor gaming en schoolwerk)
- Gewoon in het algemeen een goede laptop.

Zo wil ik graag op mijn laptop gamen als ik deze mee neem naar vrienden, maar zal deze laptop vooral worden gebruikt voor school werk (Informatica Student) en andere hobby's (gamedevelopment).

En nu ik niet zo bekend ben in de laptop wereld en niet veel budget heb (student :D ) kwam ik uit bij de asus series.
Het is vooral mooi dat deze allemaal gebruik maken van een snelle processor en een GT555M die goed van pas komt tijdens het gamen.

Uiteindelijk komt het denk ik gewoon aan op de N55SF-S1125V en de N55SF-S1366V, omdat ze op dit moment net zo duur zijn als de X5QSF.

Het verschil tussen de S1125V en de S1366V is dat de 1366 een betere processor heeft maar de 1125 meer geheugen en grotere harde schijf heeft.

Ik vind het moeilijk kiezen omdat ik niet weet of de prestatie van de snellere processor boven de grotere harde schijf of geheugen staat, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen om de knoop door te hakken.

Of eventueel een andere laptop aan te bevelen...

In ieder geval bij voorbaat dank voor het antwoorden

PS Als dit topic niet goed neer gezet is dan spijt me dat en wil ik hem graag verplaatsen als ik de goede positie weet te vinden. kon namelijk geen goed bestaand topic vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 15:38
Het is heel simpel: Er zit in de 1125V een snellere hardeschijf dan in de 1366V en daardoor voelt die veel sneller aan.
De processor scheelt alleen 100 MHz, ga je echt voor geen meter werken.

Meer geheugen en meer hardeschijfruimte plus extra snelheid = win.
Vooral ook omdat geheugen erg handig is bij virtuele machines enzo.

Succes ermee!

P.s. zelf student Technisch Informatica en de sprong van een i3 330m naar i5 2410m was veel kleiner dan van 5400 RPM naar 7200 RPM naar SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:29
Ik zit naar dezelfde laptop te kijken. Het enige waar ik me zorgen om maak is het toetsenbord.
Kan een gebruiker die zorgen weghalen?
Voor de de rest krijg je veel voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op maandag 23 januari 2012 @ 06:33:
Ik zit naar dezelfde laptop te kijken. Het enige waar ik me zorgen om maak is het toetsenbord.
Goede observatie, ze zien eruit als speel-goed, ze lijken erg op mijn, heel oud Compaq laptop toetsenbord en die zijn bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:29
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 07:38:
[...]

Goede observatie, ze zien eruit als speel-goed, ze lijken erg op mijn, heel oud Compaq laptop toetsenbord en die zijn bagger.
Ik heb de productreview gelezen van een Tweakers en die geeft aan dat het toetsenbord niet echt flexing heeft. Maar wel dat er af en toe een aanslag gemist wordt.

Op 9lives.be zijn ze redelijk tevreden over deze laptop. Maar ik heb het hele topic daar nog niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak u klaar voor kant-en-klaar aankoopadvies, regelrecht van mijn clipboard van posts die gisteren nog zijn gemaakt, door iemand die precies in jouw situatie zat. Nu ja, de eerste post.
Roodey schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:34:
Gisteren ben ik bij de Mediamarkt geweest om te kijken naar een Asus notebook.
Wat ben ik geschrokken van de toetsenborden.
Alleen de Asus modellen met een toetsenbord zoals de afbeelding veerden niet zo ver in: [afbeelding]

Zelf zit ik te denken aan een Asus X5QSF-S1123V of een BTO.
Bij de BTO ben ik 840 kwijt tegenover 888 van de Asus.
Echter bij BTO komt er weer Windows 7 a 115 overheen.
Mensen ervaring met BTO? Het toetsenbord ziet er wel degelijk uit.

De laptop moet een GT555M bevatten ivm gamen.
Deze zit onder de GTX460M en de GTX560M, maar die zijn te duur.

Paar posts hierboven werd mij de Medion Erazer van de aldi aangeraden.
Echter het scherm van deze zijn ze niet lyrisch over. Denk dat dit aan de resolutie ligt (1366x768).

Dell XPS 15 valt af ivm het ontbreken van een numpad.
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:38:
Welk BTO model? Er zijn meerdere toetsenborden. Je hebt:

[afbeelding]
Het clevo toetsenbord

En het Pegatron-Asus A25A toetsenbord op jouw plaatje. Als je mijn eerlijke mening wilt weten: toetsenbord #1 is zwaar klote vanwege de layout, het numpad bevat een non-standaard layout zoder decimale punt, en dat model wat jij linkt, idem. Hij is ook zo goedkoop dat het imo ooit moeilijk een kwaliteitslaptop kan zijn. De voorganger, de 15CL35, was nog €200 duurder, en in alles behalve de grafische kaart slechter dan de xps 15.
Het ding is nu een half jaar op de markt, en er zijn geen reviews. (tip voor de meeleezende dealers: stuur zo'n ding op naar een willekeurige reviewsite :) ).. Dus onthoud dat dat niet meer is dan een educated guess.

Ik herhaal wat ik eerder heb gezegd: koop de xps 15, of koop de Dv6. Ik heb geen idee of de dv6 een fatsoenlijk toetsenbord heeft, maar de keuze is 10x veiliger dan de keuze voor de BTO. BTO, althans de meeste dealers, doen niet aan de wet kopen op afstand omdat het maatwerk zou zijn... Mocht het toetsenbord tegenvallen (Met zo'n layout...) dan heb je dus een probleem.

Je verwijst volgens mij naar de bruine asus modellen toch? De K53, gek genoeg is dat de budgetlijn, en die bevat gewoon een uitstekend toetsenbord. Hoe asus dat zo kan verprutsen op een lijn die €300 duurder is....
Kort antwoord: neem de xps 15 od HP dv6.

Lang antwoord: Losse aankoopadviestopics zijn niet meer toegestaan op GoT. Zie het CSL beleid. Ik stel voor dat je in [NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011 verder discussieert :)

Je zou ook eens Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic kunnen nalezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.