[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

nu heb ik wel nieuwswaarde,
Geachte Klant,

Bedankt voor uw recente bestelling bij Dell.

De vraag naar het produkt dat u heeft besteld, is groter dan door ons verwacht.

We zijn hierdoor genoodzaakt de geschatte leverdatum, die u van ons ontvangen heeft toen u de bestelling plaatste, te herzien.
de leverdatum is verandert van 13 juni naar 2 juli :(

[ Voor 9% gewijzigd door MikeVM op 09-06-2012 10:50 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
hallo iedereen,

ik ben opzoek naar een gaming laptop die 4-5 jaar meegaat en mijn budget ligt op 1500 euro.
ik weet er niet zo veel vanaf maar na 1 dag intensief zoeken en inlezen kwam ik hierop uit:
MSI

nogmaals ik weet er niet veel van maar ik dacht aan:
-120+ssd schijf, (kan iemand mij vertellen of ik perse sata 3 nodig heb ipv sata 2, en welke merken een beetje betrouwbaar zijn aangezien ik had gelezen dat dit nogal wat uitmaakte bij ssd schijven. ook vroeg ik me af of ik deze gewoon later erin kon zetten of dat het dan weer allemaal gedoe was om de goeie software op de goeie schijf te krijgen? aangezien ik had gelezen dat je je programma's op de ssd moest zetten en bijv. je muziek op je HHD)
-15,6 inch
-8 GB+ werkgeheugen (liefst 12-16, ik vroeg me ook nog af of er veel verschil zat tussen 1333mhz en 1600mhz?)
-i7-3610QM
-300 GB+ 720rpm harde schijf of 2de/grotere ssd schijf
-2-3 GB videokaart GDDR5
-1920x1080 (zit er nog veel verschil in verder?)
-8+cells accu

ik vroeg me verder nog af wat een beetje degelijke merken zijn?

al het advies is van harte welkom :)
alvast bedankt,
joost.

[ Voor 11% gewijzigd door joost18 op 13-06-2012 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Iemand die een 17CL45 van BTO/Alternate heeft? Ik ben nieuwsgierig naar de behuizing en de speakers. Scherm moet goed zijn, las ik hier op het forum. Hoe is de kwaliteit van de behuizing en speakers?

Ik twijfel tussen deze en Dell XPS 17 (met full hd 3d scherm). Alleen de hardware van de 17CL45 is nieuwer en beter dan die van Dell XPS. Mij gaat het namelijk om dat ik over paar jaar nog mee kan komen met de games die uitkomen. Battlefield etc moet er goed op kunnen draaien, zo mooi mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Thanks..

Zoiets had ik al gelezen, maar ik dacht omdat de 17CL45 wat nieuwer is, is wellicht ook het behuizing verbeterd. Maar dat is dus niet zo. Opzich ook logisch qua prijs en specs verhouding :)

Ik ga voor de Dell XPS 17 voor rond 900 euro (incl jouw sheet (erg gaaf dat zoiets er is:D) en kortingsbon)
Of toevallig moet Dell binnenkort met een nieuwe update komen.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die update is er al. De inspiron 17R.

Maar ik betwijfel sterk of hij beter is dan de XPS 17, en hij is flink duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Ja, dat dacht ik al.
Als ik kijk in de sheet is de 17R met HD+ scherm en de 17R SE een Full HD scherm.

Hmm toch even net geprobeerd en samen met de sheet en epp kom ik op 982 euro. Hier moet nog 7% shopkorting overheen. Bij de XPS 17 3d kost het me dus afgerond 900 euro. (hier zit die shopkorting bij in)

Dit begint wel erg lastig te worden. Ik neem aan dat het scherm van de XPS beter is? Van de 17R SE is de cpu en videokaart weer beter...

Pff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het 3D scherm in de inspiron is gelijk of beter. Maar de kwaliteit van de behuizing is nog een vraagteken op dit moment.

Ik bedoelde trouwens de inspiron 17R SE, niet de normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:23:
Het 3D scherm in de inspiron is gelijk of beter. Maar de kwaliteit van de behuizing is nog een vraagteken op dit moment.

Ik bedoelde trouwens de inspiron 17R SE, niet de normale.
Hoe zit het eigenlijk met de accuduur van de 17R SE met 3D scherm? En de bouwkwaliteit? Ik ben nu serieus aan het overwegen zo eentje aan te schaffen voor mijn studie: Laptop studie (game design & production)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik, heb geen idee... met 48Wh accu ben je iig verzekerd van een korte accuduur in combinatie met de 3D GPU, dat kan ik je nu al vertellen. Wat ik dan wel weer netjes vind is de standaard msata cache. Dat moet echt in elk prijssegment standaard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:58:
Ik, heb geen idee... met 48Wh accu ben je iig verzekerd van een korte accuduur in combinatie met de 3D GPU, dat kan ik je nu al vertellen. Wat ik dan wel weer netjes vind is de standaard msata cache. Dat moet echt in elk prijssegment standaard worden.
Ow, dan valt die eigenlijk toch weer af... Maar welke laptop heeft wel een goede accuduur die daar in de buurt van komt? De M17X wordt alleen wel een beetje te groot/zwaar dus die valt al af ;)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Standaardraag: Waarom niet de N56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Is die al te koop? Ik zie hem namelijk nergens op deze: pricewatch: Asus N56VM-S4050V na, maar deze heeft slechts een 630m en zou meteen bij aanschaf een SSD en geheugen upgrade nodig hebben (wat ik het liefste in het begin toch wel even wil vermijden).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
y: http://www.campusshop.nl/...3610qm_8_750/details.aspx

maar ik zou even wachten tot een wat betere shop hem aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Offtopic: Is y: toevallig een nieuwe emoticon? Hij lijkt namelijk op een krokodil :P

Ontopic: Heeft die dan wel een goede/geweldige accuduur? En wat zou je aanraden als ik je zeg dat ik best wat meer (max. 1500 euro) zou willen betalen voor een laptop?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig genoeg imo:
http://www.anandtech.com/...-and-asus-n56vm-preview/7
al is dat een pre-productie unit.

Het klinkt triest, maar er is weinig erg goeds op de markt. De N56 is goed, maar wordt imho nog steeds verslagen door de XPS 15 die je nu niet meer kan krijgen, maar voor de rest is er gewoon niets.

Wellicht dat de nieuwe XPS 15 wat leuks kan brengen, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

En deze: http://www.sony.de/product/vn-s-series/svs1511x9e ? Goede accuduur en IPS scherm ( :9~ ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook een mooie laptop. Hij is wat lichter dan de N56, en heeft uiteraard vrij braque speakers en dergelijke. Het grootste nadeel vind ik zelf het merk sony zelf: de service van sony is absoluut waardeloos. Maar het is zeker geen slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:32:
Geweldig genoeg imo:
http://www.anandtech.com/...-and-asus-n56vm-preview/7
al is dat een pre-productie unit.

Het klinkt triest, maar er is weinig erg goeds op de markt. De N56 is goed, maar wordt imho nog steeds verslagen door de XPS 15 die je nu niet meer kan krijgen, maar voor de rest is er gewoon niets.

Wellicht dat de nieuwe XPS 15 wat leuks kan brengen, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.
Idd, zit me al een tijdje suf te zoeken en er is niets te vinden naar mijn smaak, tenzij een bto die je zelf samenstelt, maar ik wil wel graag iets dat niet uit elkaar valt.
Ik neig heel sterk naar de N56, de enige optie die ik voorlopig nog zie is een M14x met een extern scherm of als het budget met 400 euro omhoog gaat de M17x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
@darkstone, ik heb zelf een topic gestart voor de aankoop van een gamelaptop van 1500 euro en daar verwees iemand naar een sheet die u zou hebben en ik zag dat er hier ook al over gepraat werd, zou u me misschien kunnen vertellen waar ik die zou kunnen vinden? deze sheet heeft betrekking tot dell/alienware laptops toch? want ik wil misschiene en m17x kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door joost18 op 15-06-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

joost18 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:43:
@darkstone, ik heb zelf een topic gestart voor de aankoop van een gamelaptop van 1500 euro en daar verwees iemand naar een sheet die u zou hebben en ik zag dat er hier ook al over gepraat werd, zou u me misschien kunnen vertellen waar ik die zou kunnen vinden? deze sheet heeft betrekking tot dell/alienware laptops toch? want ik wil misschiene en m17x kopen.
https://sheet.zoho.com/vi...8772348/Dell/prijzen.xlsx
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:51:
Dat is ook een mooie laptop. Hij is wat lichter dan de N56, en heeft uiteraard vrij braque speakers en dergelijke. Het grootste nadeel vind ik zelf het merk sony zelf: de service van sony is absoluut waardeloos. Maar het is zeker geen slechte keuze.
Ik dacht altijd dat Sony juist wel een nette service had :?
Maar hij ziet er mooi uit (vind ik), hij heeft een 3610qm, een 640m en is goed te upgraden en bovenal heeft hij een belachelijke goede accuduur (14 uur met extended battery :o ). Dat voor een leuk prijsje, laat nog geld over voor een goede/grote SSD, 16gb geheugen, mooie headset, etc.
O ja, en een IPS scherm :9~

[ Voor 40% gewijzigd door RoofTurkey op 16-06-2012 15:32 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat geen 640m LE ? Die zijn naar het schijnt een stukje trager dan de normale GT640m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:41:
Is dat geen 640m LE ? Die zijn naar het schijnt een stukje trager dan de normale GT640m
Ow, ik dacht dat het stond voor Limited Edition 8)7

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:08
Beste tweakers,

Ik ben opzoek na een 17" game laptop van rond de 1000 euro.

Na veel lezen ben ik uit gekomen bij 2 laptops
de Dell XPS 17 en de Dell Inspiron 17R SE

Ik weet dat de 17R duurder is maar heeft ook betere specs
nou is mijn vraag of dit de extra prijs waard is?

een 3D scherm is geen must maar zou wel leuk zijn als het niet te veel kost.
ssd zou ik wel op prijs stellen 1 van 128 GB en een gewone schijf voor opslag als dat past.

Ik weet dat het scherm van de XPS goed is maar is dat van de 17R ook?

Ik hoor graag jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.76785.0.html
Net ff doorgelezen..

De Nieuwe GE series hebben de throttling problemen opgelost..
- Uitstekende koeling performace (beter dan Alienware), zonder throttling
- Weinig geluid productie...
- Full HD voor een mooi bedrag

Nu de wat mindere punten:
- De toetsenbord is wederom nog dramatischer geworden... Heel veel flex alla Asus N53, registratie is ook belachelijk slecht en ongevoelig van de laptop (Je moet hard drukken).. Ik zou je bijna gelijk adviseren om een externe toetsenbord bij deze laptop te kopen. Zo crap schijnt het dus blijkbaar te zijn.
- De accuduur is ook stukken korter dan de vorige lijn, wederom dramatisch...
- Scherm met redelijke kleuren productie... Verpest door de brakke kijkhoeken...
- De zogenaamde GPU knop, en Nvidea Optimus werkt niet... :9
- De zogenaamde Cooler Booster knop werkt ook niet... :'(
- Langzaamste HDD ooit? (SSD upgrade for the win)
- Bouwkwaliteit schijnt ook behoorlijk crap te zijn.. Erg krasgevoelige plastic wat ook op sommige plekken erg krakerig en slapjes aanvoelt...

Behoorlijke fail naar mijn idee, ze hebben tenminste wel naar de consument geluisterd aan de hand van de problemen rond de vorige series (throttling) maar alsnog hebben ze zo te zien daarvoor een hoop bezuinigd op de overige onderdelen van de machine.

[ Voor 12% gewijzigd door Vinand op 19-06-2012 11:36 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Bump vanwege NBBG voor oktober.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Toon inzet en ga op zoek naar modellen die je aanspreken. Enkel een budget noemen komen we niet ver mee.