Laptop studie (game design & production)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Beste <vul hier je naam in>,

Ik ben zojuist met vlag (letterlijk :P ) en wimpel geslagen en ook mijn opleiding heeft groen licht gegeven dus wordt het tijd voor een bijpassende laptop :) . Ik heb nog nooit een laptop gekocht en heb dus nul ervaring hiermee en hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat ik goed en fout doe in mijn 'onderzoek'.

Wat heb ik zelf al allemaal bedacht

Eisen van de opleiding voor mijn laptop:

Laptop specifications
International Game Architecture and Design, Design and Production

• Processor: 2.0+ GHz multi-core processor
• Memory: 3 or 4GB
• Hard drive: Minimum 100GB
• Optical drive: DVD capable drive required for product installation
• Video Card: NVidia 8000 or higher with PS2.0 is recommended Operating
System: Windows 7 or most recent version (64 bit or higher) with Sound Card
(Soundblaster recommended). Apple Mac OSX 10.5.5 (Leopard) or higher/ Dual
Boot to Windows 7 using Bootcamp. The Macintosh is currently not yet supported
by the ICT department and some software packages might not be available on the
Macintosh or not compatible with versions used at the ADE department.
• Wireless Network Card: 802.11a, 802.11b or 802.11g compliant wireless
network card that support 128 bit encryption. This can be either an internal Mini
PCI card or an External PCMCIA card.

Software (Free or available at discount from www.surfspot.nl):

• MS Office Suite 2010
• UDK
• Open Project
• Free Mind
• Internet Explorer 8.0 or higher
• Up-to-date Virus scanner. Quicktime 7.5.5 Windows Media Player 12 (Windows
only) Adobe Creative Suite 5 (CS5), including Dreamweaver, Photoshop,
Illustrator and Flash.

Bron: http://www.nhtv.nl/filead...Design_and_Production.pdf

Mijn (eigen) verdere eisen:

-Tenminste 1080p (momenteel werk ik af en toe op een 15' laptop met 1050p en ik wil er niet op achteruit gaan natuurlijk).
-Tenminste een quad-core van Intel.
-16gb geheugen (het liefst er al in en anders zet ik het er zelf in).
-SSD van 256gb }) (zelfde als hierboven).
-Goede accuduur (denk ik 5 uur of meer tijdens tekstverwerking/browsen).
-Niet al te zwaar (max. is denk ik toch wel 4kg, maar misschien is dat onder- of overdreven).
-Verlicht toetsenbord.
-Een beetje redelijk uiterlijk.
-Lange levensduur (hij moet 4 jaar mee).
-Erop gamen zou leuk zijn, maar is geen must.
-Prijs maakt op zich niet heel veel uit, maar ik wil het nu ook weer niet onnodig weg gaan gooien (lang gespaard en mijn ouders betalen ook nog eens mee :) ).

Wat heb ik hiermee gevonden:

-Een MacBook Pro 15 inch van de laatste generatie :? (met retina display, omdat het anders 1050p is :-( )
-MSI GT60

Ik vraag me dus eigenlijk af of een macbook voor mijn gebruik zijn geld waard zou zijn en natuurlijk welke alternatieven er nog meer zijn.

Alvast heel erg bedankt voor jullie inbreng!

RoofTurkey

Edit:

Het wordt een M17x R4 met:
3610qm
680m
8gb geheugen
500gb HDD (en M4 256gb SSD)
1080p (niet 3D) scherm
Killer WiFi + BT 4.0

Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door RoofTurkey op 17-06-2012 19:37 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 10:15
Mits 13,3 inch een optie is lijkt deze aan al je verwachtingen (op zwaar gamen na) te voldoen. Ook lekker licht om mee naar school te sjouwen:
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Inderdaad een erg mooie laptop, alleen helaas niet genoeg kracht (1,9ghz CPU tov de minimum van 2,0ghz en hoewel hij het wel aan zal kunnen, zit ik er toch liever nog een stukje boven ipv eronder :) ) en ook maar 4gb geheugen ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door RoofTurkey op 15-06-2012 14:16 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Kijk anders eens naar de Turbo frequentie.. het is een nieuwe Ivy Bridge i7 die *elke* 2.0 ghz AMD proc wegblaast.

Anders kun je kijken naar de Alienware M17x (de M14x heeft geen 1080p :( ), http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Daar zul je zelf nog wel de SSD bij in moeten schroeven, aangezien Dell een idiote meerprijs van 400e rekent voor 256GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
RoofTurkey schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:16:
Inderdaad een erg mooie laptop, alleen helaas niet genoeg kracht (1,9ghz CPU tov de minimum van 2,0ghz en hoewel hij het wel aan zal kunnen, zit ik er toch liever nog een stukje boven ipv eronder :) ) en ook maar 4gb geheugen ;) .
die laptop processor is 2,4 GHZ en die specs die je toont van studie zijn nog gebasseerd op een oude architectuur en niet helemaal te vergelijken met deze machine.
dat ding is vast en zeker snel zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Die 2GHz-eis zou ik gewoon negeren.

Een quadcore i7 op 1.9 zou niet voldoen maar een veel langzamere 2.0GHz core duo mag wel :F

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
dezejongeman schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:20:
[...]

die laptop processor is 2,4 GHZ en die specs die je toont van studie zijn nog gebasseerd op een oude architectuur en niet helemaal te vergelijken met deze machine.
dat ding is vast en zeker snel zat
Dat weet ik ook wel, alleen ga ik liever voor het dubbele dan voor 'wel genoeg', wanneer ik +1000 euro neer leg voor een PC ;) .
eBait schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:20:
Kijk anders eens naar de Turbo frequentie.. het is een nieuwe Ivy Bridge i7 die *elke* 2.0 ghz AMD proc wegblaast.

Anders kun je kijken naar de Alienware M17x (de M14x heeft geen 1080p :( ), http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Daar zul je zelf nog wel de SSD bij in moeten schroeven, aangezien Dell een idiote meerprijs van 400e rekent voor 256GB.
Een M17x is toch wel net iets te groot en te zwaar voor mijn lange reis van huis naar school :9 .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Het is op zich wel een Dual Core i7 (ULV), maar hij heeft wel een mooie Turbo naar 3.0GHZ (1 core), of 2,8GHZ (2 cores) http://www.cpu-world.com/...20Mobile%20processor.html
martijnve schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:21:
[...]

Die 2GHz-eis zou ik gewoon negeren.

Een quadcore-i7 op 1.9 zou niet voldoen maar een veel langzamere 2.0GHz core duo mag wel :F
Overigens is het erg jammer dat de XPS15 nog niet geupdate is. Je zou er ook voor kunnen kiezen daar nog even op te wachten. Die van vorig jaar stond als erg goed te boek.

[ Voor 26% gewijzigd door eBait op 15-06-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
mobiel zijn, 1080p hoge resolutie en heel veel rauwe performance hebben:
- Vaio Z met quad core i7 + Full HD (15")...
- Vaio SE met quad core i7 + Full HD (13")...

Echt andere goede keuzes zijn er niet omdat Sony de enigste is die de trend "ULV/Ultrabook" loopt te negeren en gebruik maakt van Full Voltage CPU.. (En dat doen ze door behoorlijk goede koelingen en een hele berg koper in de laptop te proppen).

Vaio Z heeft een bizar laag gewicht en RAID 0 SSD... Dus die is echt state of the art alleen de toetsenbord heeft een verdomd korte slag en een relatief hoge prijs..
Vaio SE is mijn persoonlijk favoriet vanwege de nette prijs/specs verhouding. <--- Schroef zelf de SSD en de RAM erin want Sony vraagt woekerprijzen.

De macbook adviseer ik absoluut niet vanwege de relatief belachelijk hoge prijs.

@ hierboven... Er zit wel een HEEEL groot verschikl tussen ULV en Full voltage in performance, dus het is inderdaad een brakke keuze als je veel kracht en performance nodig hebt om te kiezen voor de Asus of een andere willekeurige ultrabooks. Er zijn zat betere alternatieven (Lees wat ik hierboven heb geplaatst).
eBait schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:20:

LOL, Hoe durf je een alienware te adviseren als iemand mobiel wil zijn.. :9
Zou leuk zijn geweest als je wil gamen, maar niet om mee te nemen... (Tenzij topic starter geen probleem heeft met een hernia)

[ Voor 32% gewijzigd door Vinand op 15-06-2012 14:29 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:02
Kijk eens op www.bto.eu. daar kun je lekker configureren tot de balans prijs/prestaties helemaal perfect is voor jou.

Ik heb zelf een 17CL37 wat ik al een half jaar als heerlijk apparaat ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
KnoxNL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:28:
Kijk eens op www.bto.eu. daar kun je lekker configureren tot de balans prijs/prestaties helemaal perfect is voor jou.

Ik heb zelf een 17CL37 wat ik al een half jaar als heerlijk apparaat ervaar.
Nog niet misschien.
Vinand schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:24:
[...]

mobiel zijn, 1080p hoge resolutie en heel veel rauwe performance hebben:
- Vaio Z met quad core i7 + Full HD (15")...
- Vaio SE met quad core i7 + Full HD (13")...

Echt andere goede keuzes zijn er niet omdat Sony de enigste is die de trend "ULV/Ultrabook" loopt te negeren en gebruik maakt van Full Voltage CPU.. (En dat doen ze door behoorlijk goede koelingen en een hele berg koper in de laptop te proppen).

Vaio Z heeft een bizar laag gewicht en RAID 0 SSD... Dus die is echt state of the art alleen de toetsenbord heeft een verdomd korte slag en een relatief hoge prijs..
Vaio SE is mijn persoonlijk favoriet vanwege de nette prijs/specs verhouding. <--- Schroef zelf de SSD en de RAM erin want Sony vraagt woekerprijzen.

De macbook adviseer ik absoluut niet vanwege de relatief belachelijk hoge prijs.

@ hierboven... Er zit wel een HEEEL groot verschikl tussen ULV en Full voltage in performance, dus het is inderdaad een brakke keuze als je veel kracht en performance nodig hebt om te kiezen voor de Asus of een andere willekeurige ultrabooks. Er zijn zat betere alternatieven (Lees wat ik hierboven heb geplaatst).

[...]

LOL, Hoe durf je een alienware te adviseren als iemand mobiel wil zijn.. :9
Zou leuk zijn geweest als je wil gamen, maar niet om mee te nemen... (Tenzij topic starter geen probleem heeft met een hernia)
Dan ga ik maar eens even op hun site kijken ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een sony vaio SE of een Asus N56, de N56 als de videokaart belangrijk is, anders de vaio (is iets lichter, asus weegt 3 kilo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Vaio heeft alleen een dual core voor zover ik kan zien...
Asus is wel leuk, maar ik denk niet dat een 630m mij echt plezier gaat geven. Ik vind een 640m toch wel het minimum.

Maar wat als ik een macbook voor hetzelfde geld zou kunnen kopen (ivm bijdrage ouders) als een vaio, bto, etc. is het dan wel een goede keuze of niet? Want ik ben erg onder de indruk van het scherm en uitgerekend over vier jaar scheelt het eigenlijk ook heel weinig in de kosten (als je afschrijvingskosten, etc. meerekent).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoofTurkey schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:52:
Asus is wel leuk, maar ik denk niet dat een 630m mij echt plezier gaat geven. Ik vind een 640m toch wel het minimum.

Maar wat als ik een macbook voor hetzelfde geld zou kunnen kopen (ivm bijdrage ouders) als een vaio, bto, etc. is het dan wel een goede keuze of niet? Want ik ben erg onder de indruk van het scherm en uitgerekend over vier jaar scheelt het eigenlijk ook heel weinig in de kosten (als je afschrijvingskosten, etc. meerekent).
De N56 in de VZ versie komt met een GT650m en 1080p scherm, i7 Quad core en 8 gig ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=566

Qua videokaart is deze sneller als alle andere laptops in dit topic. En rest is allemaal zelfde specs ongeveer. Je hebt alleen wel een ssd van 120GB en geen hdd erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
RoofTurkey schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:52:

De Vaio Z heeft gewoon een quad i7 Ivy Bridge beschikbaar en is de beste optie als je echt mobiel wilt zijn (de Quad core upgrade is nu zelfs gratis :9).. (daarnaast 1,15kg en 7.5 uur accuduur) Heeft tevens ook nog eens een dual SSD in Raid 0...

De Vaio SE heeft in de nederlandse webshop nog geen quad aangezien we hier nog de oude versie hebben. We hebben namelijk nog de sandy bridge... Niet de Ivy Bridge.. In de Duitse webshop is die bijvoorbeeld al wel beschikbaar met een i7 quad core processor, Die zal zeer spoedig elk moment beschikbaar komen in Nederland onder de naam Vaio S15

De N56 is relatief zwaarder dan de Vaio SE maar is zeker een uitstekende apparaat. Het verschil ligt voornamelijk dat de N56 zo een 750 gram zwaarder is dan de Vaio maar daarvoor wel een betere GPU beschikbaar stelt. (Geforce 560M)

De Macbook is gewoon een enorm duur apparaat voor het geld wat je ervoor neerlegt. Je krijgt gewoon relatief weinig in specs in verhouding met de geld die je ervoor kan neerleggen. Tevens is de effectieve "native" resolutie maar 1920 bij 1200... Dus dat is niet bepaald heel veel productiever als je gaat werken in verhouding met de Vaio SE/S15 of de Asus N56 (1080p)... Maar er zit er een enorm bedrag tussen die het naar mijn idee niet bepaald goed maakt.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Duidelijk, dus geen macbook.

Maar ik kreeg wel zojuist te horen dat BTW ook niet van de partij gaat zijn :P .

Tevens heb ik de beslissing gemaakt niet meer dan 2000 euro (incl. BTW) te willen besteden aan alles wat met de laptop te maken heeft (laptop, muis, eventueel tobo, stand, rugzak, software ;) , etc.).

Ik was op Dell een beetje aan het spelen met laptops en kwam deze tegen:

Inspiron 17R SE
3610qm
3 jaar NBD garantie
3 jaar accidental damage garantie
3 jaar antivirus
4 jaar diefstalbeveiliging
Backlit toetsenbord
2gb 650m (3D)
32gb msata SSD + 750gb HDD
Blu-ray combo
1080p 3D scherm
8gb geheugen

Alleen vraag ik me (nog) wel af wat de accuduur ervan is...

Voor een prijs van zo'n 1450 euro (de software waren allemaal aanbiedingen :) ).
Ik weet toevallig dat dit een erg goede laptop is qua bouwkwaliteit (van het topic BBG aanschaf gamenotebook destijds) en de specs zien er wat mij betreft ook niet slecht uit.

Wat vinden jullie?

[ Voor 52% gewijzigd door RoofTurkey op 15-06-2012 17:04 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

RoofTurkey schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:52:
Duidelijk, dus geen macbook.

Maar ik kreeg wel zojuist te horen dat BTW ook niet van de partij gaat zijn :P .

Tevens heb ik de beslissing gemaakt niet meer dan 2000 euro (incl. BTW) te willen besteden aan alles wat met de laptop te maken heeft (laptop, muis, eventueel tobo, stand, rugzak, software ;) , etc.).

Ik was op Dell een beetje aan het spelen met laptops en kwam deze tegen:

Inspiron 17R SE
3610qm
3 jaar NBD garantie
3 jaar accidental damage garantie
3 jaar antivirus
4 jaar diefstalbeveiliging
Backlit toetsenbord
2gb 650m (3D)
32gb msata SSD + 750gb HDD
Blu-ray combo
1080p 3D scherm
8gb geheugen

Alleen vraag ik me (nog) wel af wat de accuduur ervan is...

Voor een prijs van zo'n 1450 euro (de software waren allemaal aanbiedingen :) ).
Ik weet toevallig dat dit een erg goede laptop is qua bouwkwaliteit (van het topic BBG aanschaf gamenotebook destijds) en de specs zien er wat mij betreft ook niet slecht uit.

Wat vinden jullie?
Ik vind deze beter: http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=566

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Die is duurder, heeft een slecht(er) scherm, slechte bouwkwaliteit en heeft eigenlijk alleen de videokaart als voordeel, maar dan heb ik toch liever die andere punten ;) .

Maar is er iemand die weet hoe het met de accuduur zit van een Inspiron 17r SE met 3D scherm? Want ik kan er helemaal niets over vinden... Blijkt niet zo geweldig, dus die Inspiron valt al af...

[ Voor 19% gewijzigd door RoofTurkey op 15-06-2012 19:17 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
RoofTurkey schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:38:
[...]

Die is duurder, heeft een slecht(er) scherm, slechte bouwkwaliteit en heeft eigenlijk alleen de videokaart als voordeel, maar dan heb ik toch liever die andere punten ;) .

Maar is er iemand die weet hoe het met de accuduur zit van een Inspiron 17r SE met 3D scherm? Want ik kan er helemaal niets over vinden... Blijkt niet zo geweldig, dus die Inspiron valt al af...
Tevens is dit wat het beste bij je past als je een lange accuduur (ong. 5 uren), laag gewicht, top full hd display en nette specs wilt hebben:
http://www.sony.de/product/vn-s-series/svs1511x9e

Komt pas binnen nu en enkele dagen uit in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Dan wacht ik daar even op :) . Heel erg bedankt!

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Update:

De Sony Vaio S15 is in principe heel erg goed voor mij, máár hij heeft slechts een 640m LE... Wat dus ongeveer gelijk is aan de GT555m, welke je geen games mee kunt spelen op 1080p en dan ook nog met redelijke/goede settings :-( .
Daarbij kwam de ontwikkeling dat ik waarschijnlijk meteen op kamers ga en dus ipv 2,5u slechts 10min hoef te sjouwen met de laptop iedere dag waardoor een grotere en zwaardere laptop geen ramp meer zou moeten zijn. Ook zou mijn laptop hierdoor door de week het enige zijn waar ik op kan/ga werken en dus ook gamen en dus is een 640m LE gewoon niet meer te doen dan :N .
Conclusie:
Het wordt een M17x R4 met:
3610qm
GTX680m ( :9~ )
Killer WiFi + BT 4.0
1080p scherm (geen 3D)
8gb geheugen
500gb HDD (+ een M4 256gb)

En dit alles (op de M4 na) voor minder dan de Vaio S15, na alle kortingsacties erbij opgeteld te hebben :) .
Nu wachten tot de 680m leverbaar is (eind juni) en dan bestellen die handel :P

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je neemt deur 3: je wacht wat langer totdat thunderbolt beschikbaar word op laptops, en je koopt er een externe videokaart bij:
nieuws: MSI demonstreert externe videokaart en mobiel overklokken
MSI levert de GUS II met een Radeon HD 6850 aan boord: de bundel kost dan 250 dollar. Om van de externe videokaart gebruik te maken, dient wel gereboot te worden.
Al is het natuurlijk de vraag wanneer die dingen op de markt komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 19:07
Je zou ook een lenovo thinkpad kunnen overwegen, maar die zijn wel duur(en niet echt geschikt voor gaming).

[ Voor 19% gewijzigd door sjaakwortel op 17-06-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Is een 680m in een alienware niet beter dan een externe 6850? En daarbij heb ik per se een nvidia kaart nodig en ook ben ik niet echt een geduldig persoon :) . En is het totaal dan niet veel duurder en groter dan een enkele m17x?
sjaakwortel schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:59:
Je zou ook een lenovo thinkpad kunnen overwegen, maar die zijn wel duur.
Klopt, maar ik vind persoonlijk niet echt dat Lenovo een lekkere 'feel' heeft. En ik heb er het geld niet voor (over).

[ Voor 40% gewijzigd door RoofTurkey op 17-06-2012 13:02 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegen de tijd dat het ding uitkomt zit er ongetwijfeld een HD7850 (<-- volledig uit de duim gezogen getal). Het getal is lager, maar het is een desktopkaart, dus sneller dan de mobiele HD 7970m. Als het kastje €250 gaat kosten, reken dan zelf maar uit wat je kan uitgeven aan een laptop voordat je aan de prijs van de M17x zit. Ik verwacht zelf dat over een half jaartje de helft van de >€800 notebooks is uitgerust met thunderbolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 15:24
Een ervaringsdeskundige hier! Ik doe een studie game en web development. Er werden aan ons ook belachelijk eisen gesteld in de vorm van ram, GPU's en Dualcores 2ghz+. Dus wij kopen allemaal een goede dure laptop, Zit de docent daar Met zijn macbook uit 2007 die dus echt niet aan de eisen voldoet, en die draait ook gewoon alles. Je kunt het dus met een korreltje zou nemen. Die 0.1Ghz zou je echt niet de das omdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Dat begrijp ik ook wel, alleen gaat dit ook mijn nieuwe 'desktop' worden en dus wil ik niet ineens van een dikke quadcore naar een minimale dual-core gaan, al kan die alle programma's van school geweldig draaien. Daarbij kan ik niet even een half jaar wachten op thunderbolt, want op dit moment heb ik geen laptop dus kan ik gewoon niet zonder een nieuwe te kopen naar school, helaas...
Alleen ook een 7850 of zelfs een 7990 is geen optie, omdat het echt een nvidia kaart moet zijn (ook vanwege wat ik doe in mijn vrije tijd, zoals video's bewerken en ook is het een aanrader voor UDK gebruikers).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zeg ik haast elke week wel eens...

Video bewerken met nvidia = bullshit.
http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:58
Niet helemaal on topic. Maar ben ik de enige die verbaast keek bij deze eis van de opleiding aan een laptop:

(64 bit or higher) :S

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Biersteker schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:27:
Niet helemaal on topic. Maar ben ik de enige die verbaast keek bij deze eis van de opleiding aan een laptop:

(64 bit or higher) :S
Dat was een paar jaar geleden nog niet zo standaard, dus zo gek is dat nog niet. Het feit dat ze dat soort eisen niet updaten dan weer wel, als je het mij vraagt.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 15:30
ik kan je wel vertellen dat zelfs met 10min sjouwen je je zelf al snel ergert aan grote logge laptops. (zeker als je tussen lessen/colleges nog veel van lokaal/gebouw moet wisselen). Ik heb niet helemaal begrepen of het nou wel of niet ook je main computer gaat worden? indien dat het geval is, is het het misschien waard. Zo niet, dan zou ik nog steeds voor wat lichters dan een m17x gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 19:07
RoofTurkey schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:29:
[...]

Dat was een paar jaar geleden nog niet zo standaard, dus zo gek is dat nog niet. Het feit dat ze dat soort eisen niet updaten dan weer wel, als je het mij vraagt.
Maar de grap is dus or higher, een 128bit os heb ik nog niet op pc's gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
YbonG schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:32:
ik kan je wel vertellen dat zelfs met 10min sjouwen je je zelf al snel ergert aan grote logge laptops. (zeker als je tussen lessen/colleges nog veel van lokaal/gebouw moet wisselen). Ik heb niet helemaal begrepen of het nou wel of niet ook je main computer gaat worden? indien dat het geval is, is het het misschien waard. Zo niet, dan zou ik nog steeds voor wat lichters dan een m17x gaan..
Ik Fiets elke dag 15 minuten naar school, Met een xps17 op mijn nek (vergelijkbaar gewicht M17x). En ik vind het persoonlijk wel waard. Zeker met dingen zoals programmeren vind ik het niet fijn om naar een 13-15" scherm te turen want dan gaan de letters al snel dansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker voor dingen als programmeren maakt het niet uit of je naar een 15" of 17" scherm staart. De resolutie is toch hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:47:
Zeker voor dingen als programmeren maakt het niet uit of je naar een 15" of 17" scherm staart. De resolutie is toch hetzelfde ;)
True, Maar persoonlijke mening he :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 08:15
Ik ben student Technische Informatica. ook veel programmeren dus..

Aan het begin van de opleiding had ik zo`n XPS 17" met Full HD-3D scherm alles erop en eraan.. Maar dat is echt echt heel erg onhandig hoor. Elke dag dat ding meesjouwen .. (1 uur heen, bus, trein, metro, lopen.. terug omgekeerd weer ~een uur)

Binnen een half jaar een MacBook Air 13.3" gekocht :-) Man wat ben ik daar blij mee. Heb er wel een case omheen en sleeve, maar die past tenminste in al mijn normale tassen. En hij is superlicht en snel..

Maar goed misschien wat onhandig wat betreft thuis werken?, toch geeft het aan dat log misschien niet handig is. Zeker omdat ik thuis een dikke desktop al heb staan met 2500K, AMD 6950 2GB etc..

Qua scherm zit ik zelf nog te overwegen om een pricewatch: Lenovo ThinkVision LT1421 te nemen.. USB monitortje die superplat is.

My two cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Het wordt dus wel mijn nieuwe 'desktop' en waarschijnlijk is het tien minuten naar school toe lopen met het ding in een stevige (en comfortabele) rugzak, ook is de school niet echt super groot dus ook daar zijn de afstanden erg klein.
Programmeren zit er voor mij ook niet in, maar wel vooral 3D modellering, photoshop en nog een hele boel meer dus heb ik denk ik wél veel voordeel van een 17 inch scherm.
En omdat de accuduur van de M17x ook erg goed is denk ik dat ik dan het gewicht maar voor lief neem, omdat deze voor de rest eigenlijk perfect lijkt te zijn.
sjaakwortel schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:33:
[...]

Maar de grap is dus or higher, een 128bit os heb ik nog niet op pc's gezien
Waarschijnlijk zodat ze de vereisten maar eens in de tien jaar hoeven te updaten :Y

[ Voor 20% gewijzigd door RoofTurkey op 17-06-2012 14:13 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Als je dit complete verhaal nu aan de TS had toegevoegd toen je het topic opende, hadden we hier allemaal rekening mee kunnen houden. Had misschien iets gescheeld in de gewichtseis.

Anyways, leuk om te zien dat je voor jou de ideale laptop gevonden hebt. Als ik maar 10 minuten reistijd had zou ik het ook niet zo nauw nemen met gewicht. Veel succes met bestellen, en vergeet de kortingscodes niet bij Alienware (zie Darkstone's spreadsheet en http://www.haalmeeruitjecard.nl of http://www.shopkorting.nl).

[ Voor 6% gewijzigd door eBait op 17-06-2012 19:19 ]

Pagina: 1