Het kleine-mismoderatietopic deel XXIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:
  • 36.375 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

* kramerty88 ziet deze graag op -1
DVDL in 'nieuws: Archos brengt budget-tablet onder eigen naam uit'
Waardeloze fipo

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

mystic101 in 'nieuws: CentOS en Oracle Linux maken beide sprong naar versie 6.2'
-1 gegeven (fipo) en die spelling reactie eronder ook: beide kansloos wat mij betreft ...
Nu kunnen ze nog weg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mee eens, ik heb zelf +1 gegeven.
Klopt, ik heb hem het laatste zetje gegeven, hij staat nu op -1 :)
Ik denk dat het niet aanvallend bedoelt is, ik geef een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Waarom een -1? Ondanks dat hij zo snel gepost is, ziet de post er niet uit als een fipo-hunter en voor de rest zie ik er ook niets in dat een -1 rechtvaardigt. De post draagt niets bij, maar dat maakt hem een 0, geen -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Dirk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:53:
[...]

Waarom een -1? Ondanks dat hij zo snel gepost is, ziet de post er niet uit als een fipo-hunter en voor de rest zie ik er ook niets in dat een -1 rechtvaardigt. De post draagt niets bij, maar dat maakt hem een 0, geen -1.
"Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn" aldus modfaq

Daarom. Een fipo - mijns inziens wel een fipohunter - die een volslagen nutteloze opmerking plaatst waar niemand op zit te wachten. Kortom -1 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Een -1 is goed te verdedigen echter een 0 zou ook kunnen imo.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Pewwy in 'nieuws: OPTA stelt KPN onder verscherpt toezicht wegens overtredingen'

Kan iemand me uitleggen wat hier +2 aan is? Vind het nauwelijks informatief, want het is ongefundeerd om dit te linken aan het onderwerp uit het nieuwsbericht. Heb er zelf een 0 van gemaakt, omdat het niets toe voegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Prx schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:13:
Pewwy in 'nieuws: OPTA stelt KPN onder verscherpt toezicht wegens overtredingen'

Kan iemand me uitleggen wat hier +2 aan is? Vind het nauwelijks informatief, want het is ongefundeerd om dit te linken aan het onderwerp uit het nieuwsbericht. Heb er zelf een 0 van gemaakt, omdat het niets toe voegt.
+1 gegeven. +2 Lijkt me een "mee eens" modje.
Lijkt me on-topic. Ongeoorloofde kortingen zijn verboden, volgens het artikel, wat "vreemd hoge" tarieven kunnen ook de aandacht van OPTA trekken, denk ik. Daarom +1 gegeven. Voegt ook wat toe, omdat het artikel in het midden laat wat nu precies de aanleiding is, en dit is een mogelijkheid, denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Xubby op 21-12-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Naja in het artikel staat dat het toezicht van de OPTA niets te maken heeft met vermeende prijsafspraken (dat doet immers het NMa), dus imo is het offtopic.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

basdej in 'nieuws: OPTA stelt KPN onder verscherpt toezicht wegens overtredingen'
Deze reactie krijgt maar liefst 7x -1, dat lijkt me onterecht. Ik heb zelf +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

martijn--g schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:52:
Naja in het artikel staat dat het toezicht van de OPTA niets te maken heeft met vermeende prijsafspraken (dat doet immers het NMa), dus imo is het offtopic.
http://www.opta.nl/nl/wat-doet-opta/markten/
citaat: 3 "Als een partij inderdaad marktmacht heeft, onderzoekt OPTA wat de (potentiële) mededingingsproblemen kunnen zijn. Vervolgens bepaalt ze met welke verplichtingen ze die problemen weg kan nemen en de concurrentie bevorderen. Tijdens het onderzoek betrekt OPTA de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) die aan OPTA een advies geeft."

Iemand mogelijk 2,5 keer de prijs voor iets laten betalen lijkt me toch interessant. En dat is inderdaad wellicht geen prijsafspraak. Maar wat anders mag ook ...
Maar deze discussie hoeven we niet hier te voeren, en van mening verschillen mag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Samsung komt voor april met Android 4.0-update Galaxy S II'

dit is toch gewoon een mening?
ik zie hier niks informatiefs aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Een mening die goed beargumenteerd is kan prima op +2 komen hoor. Zeker in combinatie met wat eigen ervaringen. Het is geen pareltje, maar ik zie er geen probleem in dat die reactie op +2 staat. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:13
Flamebait de andere kant op tov die vorige post van me, kan wat mij betreft ook op -1 :)
PPie in 'nieuws: Motorola maakt inbreuk op patent Microsoft in VS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cloud schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:26:
Een mening die goed beargumenteerd is kan prima op +2 komen hoor. Zeker in combinatie met wat eigen ervaringen. Het is geen pareltje, maar ik zie er geen probleem in dat die reactie op +2 staat. :)
Het is een beetje een woordenbrij wat samen een verhaal moet vormen zonder dat er echt enige inhoud in zit. Enige interessante zou die Android 4.0 API zin kunnen zijn.
Ik vind een -1 zeker wel terecht. Het is zo'n domme post simpelweg omdat in het nieuwsbericht staat dat het juist NIET daar om gaat. Dan is het gewoon een kwestie van snel een post willen zonder het nieuwsbericht te lezen, dat lijkt mij ongewenst en dus -1.

[ Voor 39% gewijzigd door Tsurany op 21-12-2011 11:10 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Beiden heb ik ook een -1 gegeven, de eerste heeft nog een zetje nodig.
Prx schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:13:

Hier is niets +2 aan imo, ik denk dat een +1 of eventueel een nul beiden zou kunnen,
Ik heb er een +1 aan gegeven.
Zelf heb ik deze een Nulletje gegeven, het is niet ongewenst al lijkt hij het bericht niet gelezen te hebben, het is imo ook geen +1 dus ik kom op een nul.
SidewalkSuper schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:36:
Flamebait de andere kant op tov die vorige post van me, kan wat mij betreft ook op -1 :)
PPie in 'nieuws: Motorola maakt inbreuk op patent Microsoft in VS'
-1 gegeven, daar staat hij nu ook op.
Ik heb deze een +1 gegeven,+2 vind ik iets te veel van het goede.

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 21-12-2011 11:27 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tsurany schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:08:
[...]
Ik vind een -1 zeker wel terecht. Het is zo'n domme post simpelweg omdat in het nieuwsbericht staat dat het juist NIET daar om gaat. Dan is het gewoon een kwestie van snel een post willen zonder het nieuwsbericht te lezen, dat lijkt mij ongewenst en dus -1.
Dan heb ik het artikel zeker ook verkeerd begrepen, maar ik lees nergens dat het NIET over de afspraken van mobiel internet gaat. Het heeft alleen niets te maken met de invallen van pas door de NMA. Zie ook mijn reactie in dat topic tweaker2010 in 'nieuws: OPTA stelt KPN onder verscherpt toezicht wegens overtredingen')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Seroth in 'nieuws: Skyrim kan na patch overweg met Large Address Aware'

Waarom er hier als eerste een +3 aangegeven werd, weet ik niet, maar echt terecht lijkt het me niet. Ik heb zelf maar een +1 eraan gehangen.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dit krijgt onterecht +3. Mijns inziens is het gewoon maximaal een +1
perlboy in 'nieuws: Motorola maakt inbreuk op patent Microsoft in VS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

DarkKnight schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:04:
Seroth in 'nieuws: Skyrim kan na patch overweg met Large Address Aware'

Waarom er hier als eerste een +3 aangegeven werd, weet ik niet, maar echt terecht lijkt het me niet. Ik heb zelf maar een +1 eraan gehangen.
heb deze ook een +1 gegeveb, daar staat hij nu ook effectief op na mijn zetje.
Deze is idd geen +3, maar een +1, daar staat hij nu ook op.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die -1 is idd een mismod. Ik heb je +2 gegeven.
Mee eens, heb hem een 0 gegeven.
Ik vind zijn taalgebruik niet zo netjes, heb een punt aftrek en dus een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Deze opmerking is natuurlijk niet zo netjes,wmb -1 waardig.
Glasya in 'nieuws: Muziekindustrie maant Google om piraterij harder aan te pakken'

Met ''rotzooi corrupte organisaties'' en ''Wereldvreemde sukkels?'' kom ik ook niet verder dan een -1.
Jeroenneman in 'nieuws: Muziekindustrie maant Google om piraterij harder aan te pakken'

edit:

Met de laatste post was iemand me voor. Naja, dubbel is altijd nog beter dan niks. Net als dat -1 een betere score is dan 0 :P

[ Voor 12% gewijzigd door pcgek op 21-12-2011 17:34 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tsurany in 'nieuws: Sojoez-raket met André Kuipers succesvol gelanceerd'
Waarom krijgt deze reactie -1 en 0? Ik vind hem toch wel +1 waard.

[ Voor 16% gewijzigd door tweaker2010 op 21-12-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ik vind het sowieso een karige post. En als ik de tijd van het posten (1 minuut na plaatsing van het artikel) mee laat tellen kom ik echt niet hoger dan een 0.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Om alle mismoderaties uit het volgende artikel op te noemen gaat mij wat ver dus ik laat het bij een verwijzing. :)

nieuws: Intel toont eerste Android-smartphone en -tablet met Medfield-chipset

Er wordt stevig omlaag gemod en er staan een behoorlijk aantal reacties onterecht op -1 terwijl een aantal slechte reacties weer onterecht op +1 of zelfs +2 staan. Ik ben alweer bijna door mijn vooraadje boosts heen en dus kan ik niet veel meer betekenen (bewaar mijn resterende boosts nog even).

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:50

Herman

FP ProMod
Topicstarter
@ bazs2000 zou je wat voorbeelden kunnen geven? Ik heb even snel gekeken maar kwam alleen in het eerste draadje wat strenge moderaties tegen, maar geen echte mismods :)

Het linkje uit deze reactie staat volgens mij ook in de bron. Een +2 lijkt me dan wat veel:
wildhagen in 'nieuws: Airbus A330 crashte bijna door softwarefout'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pcgek schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:09:
Ik vind het sowieso een karige post. En als ik de tijd van het posten (1 minuut na plaatsing van het artikel) mee laat tellen kom ik echt niet hoger dan een 0.
De post erboven is van hetzelfde tijdstip en die staat wel op +1, dus dat klopt dan niet helemaal.
Bovendien vind ik dat dergelijke topics wel wat soepeler gemod mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Ik kan geen voorbeelden meer geven, de natuurlijke weg heeft zijn werk gedaan. Toen ik het draadje onder ogen kreeg stonden er veel scheve moderaties in en toen ik zag dat de weging van mijn boosts onvoldoende was leek het verstandig om hier aan te kloppen. :)

---------------

Wildhagen heeft wel fans want hoewel de reactie meer ter ondersteuning is zou ik er geen +3 of +2 aan geven. Het gewicht van de +3 is wel veel. Ik heb er een eendje tegenaan gegooid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

0 gegeven: spijkers op laag water gezocht: je wenst een schip behouden vaart, meestal bij de doop. Nu kun je het als ruimte-schip zien ... ;)
En die Sojoez zijn niet echt dit jaar gedoopt, dat heeft Chroestjov ergens in de jaren 60 of zo gedaan, denk ik ... :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xubby op 21-12-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

tweaker2010 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:01:
[...]

De post erboven is van hetzelfde tijdstip en die staat wel op +1, dus dat klopt dan niet helemaal.
Bovendien vind ik dat dergelijke topics wel wat soepeler gemod mogen worden.
Die had van mij ook al een 0 te pakken. Het is een behoorlijk lang artikel ,dus volgens mij zijn ze er even door heen geraasd om zo snel mogelijk te kunnen reageren. Het ligt er te dik bovenop dat ze nieuws niet hebben gelezen. Het zijn reacties waar de lezer wel zonder kan dus ga ik ze zeer zeker niet belonen voor hun 'bijdrage'

Voor de rest ben ik het met je eens dat er bij dit artikel wat soepeler gemod mag worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dat is de eerste,kan wmb wegens minimalistisch op 0. De 2 die daarna komen heb ik wel een -1 gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

pcgek schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:35:
Dat is de eerste,kan wmb wegens minimalistisch op 0. De 2 die daarna komen heb ik wel een -1 gegeven :)
Vanwege het feit dat hij 3x gewoon copy-pastet heb ik ook de eerste -1 gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft stopt met jaarlijkse keynote op CES-beurs',

Ik geloof dat het enige wat sommige modders doen het downvoten van 1e comments is. Relevant of niet, ik krijg zo'n idee dat alles de grond in wordt gemod. Misschien is dat een irrationele gedachte, maar ik zie vaak gewoon correcte comments, die toevallig als eerste zijn geplaats, met een -1 worden beoordeeld.

Als je door het geven van een mening al naar beneden wordt gemod dan ben ik teleurgesteld in tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Klopt, veel mensen modden de eerste reactie naar beneden omdat ze een allergie hebben ontwikkeld tegen fipo's. Dat is al heel lang zo en je ziet het overal waar een moderatiesysteem bestaat. Ik weet niet waar deze menselijke eigenschap vandaan komt. Gelukkig zijn er ook verstandige mensen die de boel weer optrekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:07:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft stopt met jaarlijkse keynote op CES-beurs',

Ik geloof dat het enige wat sommige modders doen het downvoten van 1e comments is. Relevant of niet, ik krijg zo'n idee dat alles de grond in wordt gemod. Misschien is dat een irrationele gedachte, maar ik zie vaak gewoon correcte comments, die toevallig als eerste zijn geplaats, met een -1 worden beoordeeld.

Als je door het geven van een mening al naar beneden wordt gemod dan ben ik teleurgesteld in tweakers.
Het gaat niet om de mening maar om de inhoud, als iemand bv een reactie plaatst als * eerste* of een vraag stelt waarvan bv het antwoord letterlijk in de tekst staat tja.. dan heb heb je niets gelezen en kan je verwachten dat niet elke mod zoiets heeft van o die ga ik belonen met een 0 of hoger.. veel eerste posts die ik sinds ik pro mod ben tegen kom zijn van dat soort kaliber en die belonen we niet op tweakers.net, al kom ik er ook genoeg tegen die terecht een vraag stellen of een goede opmerking plaatsen en dus worden die daar ook op beoordeeld, het is dus echt niet zo dat alles maar automatisch omlaag word gemod als daar geen reden voor is..

Tevens als het jou opvalt dat er onterecht posts -1's krijgen of omlaag worden gemod meld het dan hier, kom met concrete voorbeelden zodat wij er wat aan kunnen doen en de power mods eventueel de personen die aan mismodding doen kunnen aanpakken, als we geen voorbeelden krijgen kunnen we met je opmerking helaas niets doen en dan kunn en we deze personen dus ook niet aanpakken en zal het beeld wat jij schetst wellicht zo blijven.

[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 21-12-2011 23:28 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Deze schoolmeester mag wel op -1:
aval0ne in 'nieuws: Tweakers krijgen Android 4.0 werkend op budgettablet Bart Smit'

Ik snap niet waarom deze reactie ongewenst is:
Weyland in 'nieuws: AMD: HD7970 gemiddeld bijna de helft sneller dan GTX580'

Volgens mij kan die nog wel op 0 :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Handje geholpen :)

Nou mag de poster wel een ''Deja Vu'' krijgen,maar zou niet weten wat het toevoegt om naar een(toen nog) geruchtartikel te linken. Een 0 lijkt me hier meer op zijn plaats.
kwakzalver in 'nieuws: Microsoft stopt met jaarlijkse keynote op CES-beurs'

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Dat linkje staat ook bij de gerelateerde items dus het is inderdaad weinig relevant :)

• pino85

pino85

Eerste staat op -1 de andere heb ik ook een nulletje gegeven.
pcgek schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:49:
Handje geholpen :)

Nou mag de poster wel een ''Deja Vu'' krijgen,maar zou niet weten wat het toevoegt om naar een(toen nog) geruchtartikel te linken. Een 0 lijkt me hier meer op zijn plaats.
kwakzalver in 'nieuws: Microsoft stopt met jaarlijkse keynote op CES-beurs'
Heb hem ook een nul gegeven, hij heeft denk ik nog 1 a 2 zetjes nodig.

Liefhebber van Tweakers

• bazs2000

bazs2000

Dat zetje heeft hij nu gehad. :)

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Blue_Entharion in 'nieuws: Muziekindustrie maant Google om piraterij harder aan te pakken'
-1 gegeven. Foutje, moet natuurlijk +3 zijn, zoals ook gegeven ... als dit geen +3 is, weet ik het ook niet meer ... ;)

• pino85

pino85

Inderdaad een groot voorbeeld voor velen, zo hoort een +3 te zijn imo! ;)
Hier nog een duidelijk voorbeeld van een zeer goede inhoudelijke post

stylezzz in 'nieuws: AMD introduceert nieuwe high-end videokaart HD 7970'

[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 22-12-2011 09:04 ]

Liefhebber van Tweakers

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Xubby schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:49:
Blue_Entharion in 'nieuws: Muziekindustrie maant Google om piraterij harder aan te pakken'
-1 gegeven. Foutje, moet natuurlijk +3 zijn, zoals ook gegeven ... als dit geen +3 is, weet ik het ook niet meer ... ;)
Idd. Zeer inhoudelijke reactie, goed onderbouwd, en enorm inzichtvol. Ook een +3 van mij.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deze reactie krijgt +3, maar is volgens mij hooguit +1 waard:
Verwijderd in 'nieuws: Eerste dlc Modern Warfare 3 verschijnt op 24 januari'

Edit: deze krijgt ook +3 en mag gemiddeld wel op 0 ipv +1:
zacht in 'nieuws: KPN stoot Franse dochter af'

[ Voor 30% gewijzigd door tweaker2010 op 22-12-2011 09:59 ]

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Weer zo'n open deur waar de lezer eigenlijk niks aan heeft. Ik zie er niet meer dan een 0 in,maar een +1 is wel de max voor die post.

edit:

De 2de is wel errug offtopic, heb er vooralsnog een 0 voor gegeven. Misschien verander ik nog wel van gedachten :P

[ Voor 32% gewijzigd door pcgek op 22-12-2011 10:10 ]

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

.oisyn schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:55:
[...]
Idd. Zeer inhoudelijke reactie, goed onderbouwd, en enorm inzichtvol. Ook een +3 van mij.
zacht in 'nieuws: KPN stoot Franse dochter af'
-1 gegeven, Maar +3 mag vast ook wel: zijn er al 9 van, op deze fipo ... ;)
(Goede grap is nog steeds +1, maar dan wel inhoudelijk goed: gewoon een dochter hebben, in Frankrijk? ...)
Zucht ...
En -=bas=-, eronder een 0 gegeven. Maar ook hier voldoende +3 's ... |:(
Drie van de 4 van het hele draadje nu maar -1 gegeven ... |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Xubby op 22-12-2011 10:41 ]

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Humor of niet, ik vind 'm onder de gordel dus heb ik -1 gegeven :)

* Herman checkt uiteraard ook even de +3-modders :)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Herman schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:51:
Humor of niet, ik vind 'm onder de gordel dus heb ik -1 gegeven :)

* Herman checkt uiteraard ook even de +3-modders :)
onder de gordel?
Leg me die eens uit. Of heb je het over de 2e?

Maar goed: jullie zijn wel de protypes van humorloze tweakers... Wil je graag de Nederlandse Sheldon zijn?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Quacka schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:04:
[...]
onder de gordel?
Maar goed: jullie zijn wel de protypes van humorloze tweakers... Wil je graag de Nederlandse Sheldon zijn?
Voor een (goede) grap ben ik best te porren.
Maar dan had de fipo het wel correct moeten onschrijven: een (on-echte) dochter, die hij geld gaf, en niet "verkocht" of zo (in Frankrijk?). Dit komt op mij deels gewoon onjuist en ook nog negatief over.
Sepo: jammer, gemiste kans, had je de eerste moeten zijn die er over begon. En dat met die neushoorns afschieten: weet ik niet of die beschuldiging klopt. Hij was er wel jagen, maar wat mocht ie toen nog schieten, in de jaren dat ie wat schoot? Minpuntje dus. Vandaar, mijn -1 en 0.
Volgende keer beter. :)

• pcgek
  • Niet online

pcgek

[...]

onder de gordel?

Gaat om de reactie van zacht. Scores van -1 t/m+1 zijn hier te rechtvaardigen. Als je hem grappig vindt geef je toch gewoon +1? is niemand die jou daar op aanvalt hoor. Zou jij ook niet moeten doen bij iemand die er een -1 in ziet.

edit

@Herman:

Wellicht overbodig,want je hebt vast de +3s op deze post ook al gezien ;)
-=bas=- in 'nieuws: KPN stoot Franse dochter af'

[ Voor 17% gewijzigd door pcgek op 22-12-2011 12:33 ]

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
[...]

onder de gordel?
Die reactie vind ik een vorm van sarcasme:
sarcasme
sar` cas - me («Frans«Latijn) het -woord sarcasmen bittere, bijtende spot; uiting daarvan
Reacties met een onvriendelijk karakter kunnen conform de Moderatie FAQ op -1.

Daarnaast is de reactie op geen enkele wijze gerelateerd aan het nieuwsitem. Daardoor krijg je zinloze off topic draadjes (zoals nu ook het geval). Humor vind ik prima, maar dan liever wel onschuldig en ontopic :)

• pino85

pino85

Weer zo'n leuke opmerking, enkel gezeur imo, deze reactie en die er boven mogen van mij gewoon naar -1 toe..
Ik snap de +3's en+2's/ +1's niet echt.. maar goed wellicht ben ik humorloos? }:O

Fermion in 'nieuws: AMD introduceert nieuwe high-end videokaart HD 7970'

[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 22-12-2011 14:56 ]

Liefhebber van Tweakers

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pino85 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:54:
Weer zo'n leuke opmerking, enkel gezeur imo, deze reactie en die er boven mogen van mij gewoon naar -1 toe..
Ik snap de +3's en+2's/ +1's niet echt.. maar goed wellicht ben ik humorloos? }:O

Fermion in 'nieuws: AMD introduceert nieuwe high-end videokaart HD 7970'
Ik heb hem het laatste zetje naar -1 gegeven, de reactie erboven kan idd ook op -1 (die 13x +3 zijn mismods).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Je reactie is slechts één keer gemodereerd. Dat zijn geen reacties voor dit topic. Verder vind ik de al gegeven 0 een prima score. Er staat weinig inhoudelijks in wat het een +1 waard maakt.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Herman schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:20:
[...]

Die reactie vind ik een vorm van sarcasme:

[...]

Reacties met een onvriendelijk karakter kunnen conform de Moderatie FAQ op -1.

Daarnaast is de reactie op geen enkele wijze gerelateerd aan het nieuwsitem. Daardoor krijg je zinloze off topic draadjes (zoals nu ook het geval). Humor vind ik prima, maar dan liever wel onschuldig en ontopic :)
Het komt inderdaad dichtbij sarcasme. Maar dat is een harde vorm van humor.

spot: grap, boert, scherts; bespotting, spotternij;

Een bittere, bijtende grap dus.
Al hoewel sarcasme vaker gelijkgesteld wordt met zwartgallige humor.

Dan is het minimaal een 0. Daar horen offtopic berichten volgens mij op.
Tenzij de regels opnieuw zijn gewijzigd.... |:(
ik vond de grappen wel leuk, dus heb ze op +1 gemod. Hoger is natuurlijk niet terecht.

Maar goed: Sheldon heeft het ook moeilijk met sarcasme. Bekijk de serie eens. :D

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Quacka schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:13:
[...]

Dan is het minimaal een 0. Daar horen offtopic berichten volgens mij op.
Tenzij de regels opnieuw zijn gewijzigd.... |:(
Beste Quacka, er is wél ruimte om deze op -1 te zetten, enwel om het volgende:
  1. Zware off topic berichten mogen ongewenst beschouwd worden
  2. Reacties met een onvriendelijk karakter kunnen ongewenst zijn.
In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
ik vond de grappen wel leuk, dus heb ze op +1 gemod. Hoger is natuurlijk niet terecht.
Uiteraard zijn er meerdere moderaties te geven. Evenals bij smaak valt er ook over humor niet te twisten :)

• pino85

pino85

Agree, er is gewoon ruimte om grappen tussen een -1 tot max +1 te modden, wat de 1 grappig vind vind de ander niet en blijkbaar vinden heel wat mensen de opmerking niet grappig.
Het is voor mij persoonlijk niet het soort niveau wat ik graag terug zie op tweakers.net

[ Voor 20% gewijzigd door pino85 op 22-12-2011 16:56 ]

Liefhebber van Tweakers

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheFes in 'nieuws: Universal verliest DMCA-rechtszaak van failliete Veoh'

Schoolmeester, heeft nog wat zetjes nodig richting -1. Die +1 is modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

• pino85

pino85

-1 gegeven, hij heeft nog 1 zetje nodig denk ik.

Liefhebber van Tweakers

• kramerty88

kramerty88

Laatste zetje gegeven, -1 it is

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Beakzz in 'nieuws: Apple verliest marktaandeel op Europese smartphonemarkt'
Waarom is deze reactie ongewenst? Ik vind m wel +1 waard.

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

0 gegeven. het kan een flame of trol zijn.
Bij het onderwerp "Apple" zijn er wat mensen (Apple en Android liefhebbers) met erg lange tenen. En daar kun je op gaan staan met de volgende woorden, schat ik in:

... wat betreft appsstore staan ze nog hoog boven de android "zooi"
... en dat alleen maakt het al 10 x beter dan Android

[ Voor 10% gewijzigd door Xubby op 23-12-2011 09:43 ]

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
RoD schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:47:
[...]

Je reactie is slechts één keer gemodereerd. Dat zijn geen reacties voor dit topic. Verder vind ik de al gegeven 0 een prima score. Er staat weinig inhoudelijks in wat het een +1 waard maakt.
Goed, je kan niet zien hoe vaak iets is gemodereerd wanneer het je eigen reactie is.

• Gelunox
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

mijn reactie is gedoelmod?
ik heb echt geen flauw idee waarom er zes -1 votes op mijn post zitten.

Gelunox in 'nieuws: AMD introduceert nieuwe high-end videokaart HD 7970'

edit:
Thanks voor het terugvoten naar on-topic :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gelunox op 22-12-2011 19:56 ]

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Verwijderd

Meningmodder-alert.

Verwijderd in 'nieuws: HBO gaat met Ziggo zes betaalzenders aanbieden in 2012'
Mogen jullie mij uitleggen waarom mijn reactie off-topic wordt gemodereerd terwijl ik prima on-topic mijn beklag doe over dit gedrag van Ziggo zonder heel erg te gaan flamen. Deel van het artikel is namelijk dat dit waarschijnlijk de reden was waarom de publieke regionale zenders verdwenen (zie artikeltekst) en daar heb ik het juist over. En waarom is de reactie op mijn reactie dan wel on-topic gemodereerd?

Ich schnappe das ganz nicht :S

edit: is al grotendeels rechtgetrokken, waarvoor dank.
/me zucht, waarom kunnen dit soort dingen niet in 1x goed*

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 19:48 ]

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 18:05
Ik hoop dat dit de juiste plek is, maar mijn reactie, waar ik veel tijd in heb gestoken, wordt als "ongewenst" beoordeeld, terwijl deze volgens mij toch betrekkelijk on-topic is, en in ieder geval niet een van de normen die hier gelden overtreedt.

Hier heb ik de reactie geschreven: DeTinuxNL in 'nieuws: Apple verliest marktaandeel op Europese smartphonemarkt'

Bedankt voor uw tijd.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik hoop dat ik hier bij het juist adres ben net zoals DeTinuxNL. :)

Ik heb ook nogal ergenissen van enkele mening modders in hetzelfde topic waar voornamelijk de pro Apple post een hogere mod toegekent krijgen.

Een bericht van mij waarin ik ook een korte zinnetje over het gemod in geplaatst had (misschien was dat van mij fout geweest): Vinand in 'nieuws: Apple verliest marktaandeel op Europese smartphonemarkt'
Hierin nog een andere voorbeeld van een andere poster: Framoes in 'nieuws: Apple verliest marktaandeel op Europese smartphonemarkt'
Ik denk dat hier wel stuk of 100 berichten uit te pakken zijn die een beetje raar gemod worden.

Alsnog bedankt voor uw tijd. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Dirk
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Sowieso: alle commentaar op de moderaties hoort hier en niet in de reacties, daar is het heel erg offtopic en vervuild het dus enkel de discussie. Als je dan ook nog bold gebruikt...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
@vinand: Heb de jouwe een 0 gegeven (1 punt aftrek voor het modgezeur, als je dat weg zou halen dan zou een +1 de goede score zijn!).

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

DeTinuxNL schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:10:
Ik hoop dat dit de juiste plek is, maar mijn reactie, waar ik veel tijd in heb gestoken, wordt als "ongewenst" beoordeeld, terwijl deze volgens mij toch betrekkelijk on-topic is, en in ieder geval niet een van de normen die hier gelden overtreedt.

Hier heb ik de reactie geschreven: DeTinuxNL in 'nieuws: Apple verliest marktaandeel op Europese smartphonemarkt'

Bedankt voor uw tijd.
Je reactie is zeker niet ongewenst, ik vind m wel wat toevoegen en heb daarom +2 gegeven. :)

• pino85

pino85

DeTinuxNL schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:10:

Bedankt voor uw tijd.
Je post is interessant en de -1's zeer onterecht, na mijn zetje sta je effectief op +2.
Vinand schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:33:
Ik hoop dat ik hier bij het juist adres ben net zoals DeTinuxNL. :)

Ik heb ook nogal ergenissen van enkele mening modders in hetzelfde topic waar voornamelijk de pro Apple post een hogere mod toegekent krijgen.

Een bericht van mij waarin ik ook een korte zinnetje over het gemod in geplaatst had (misschien was dat van mij fout geweest): Vinand in 'nieuws: Apple verliest marktaandeel op Europese smartphonemarkt'
Hierin nog een andere voorbeeld van een andere poster: Framoes in 'nieuws: Apple verliest marktaandeel op Europese smartphonemarkt'
Ik denk dat hier wel stuk of 100 berichten uit te pakken zijn die een beetje raar gemod worden.

Alsnog bedankt voor uw tijd. :)
Dit soort zaken kun je volgende keer beter uit je post laten, je begint met:
Wat word hier toch ontzetten veel gemod op meningen... Ik voorspel dat veel mensen hun modbaarheid kwijt raken in deze topic.

Maar goed, daar ben ik niet om over te oordelen.
En aan het einde van je post komt er nog eens:
Edit: Ongewenst gemod? Ik denk dat een hoop mensen het mod systeem niet snappen...
Hier door heb ik je een nulletje gegeven, als je volgende keer die zaken weg laat scoor je gewoon een nette +1.

De andere post die je aanhaalt staat tevens gewoon op+1.

[ Voor 53% gewijzigd door pino85 op 22-12-2011 22:47 ]

Liefhebber van Tweakers

• bazs2000

bazs2000

Hier is nog een pareltje uit hetzelfde Appledraadje:

Droefsnoet in 'nieuws: Apple verliest marktaandeel op Europese smartphonemarkt'

Enkele hoogtepunten:
Komen tweakers weleens buiten? Vraag eens aan een consument in een telecomwinkel of die verstand heeft van tegra en quadcores. Prima dat de kneusjes hier PS3 spellen op hun smartphone willen spelen zonder gamepad, Henk en Ingrid willen Whatsapp gebruiken en Angry birds spelen.
Dat is geen goede manier om een reactie te beginnen als je daarna nog een punt wilt maken. Dit moet dus de inleiding vormen van een punt waarbij hij aangeeft dat de gemiddelde consument niets geeft om de techniek achter een toestel. Goed punt, dat wel maar verkeerd ingeleid.
Ik werk in een bedrijf met volwassen mensen die niet weten wat een zip is en wat ze er mee moeten doen. Denk je dat die er ook maar iets om geven hoeveel MHz of RAM hun telefoon heeft? Nee geen ene zak, ze kennen wel iPhone en jongejonge wat waren ze allemaal blij dat ze er een mochten hebben. Niet dat ze daarna er mee aan de slag konden, want ze wisten geen van allen hoe ze hun e-mail moesten syncen (je zou als schaal 8 of hoger eens zelf iets moeten doen, oef!).
Dit stukje zou zijn punt moeten aantonen. Jammer alleen dat de manier waarop hij de 'schaal 8' mensen neerzet ook het idee geeft dat hij niet echt goed over deze mensen denkt. Ze worden op een nare manier weggezet, alsof ze niet slim zijn maar als dat het geval is, waarom zijn ze dan schaal 8?
Maar wat is de tip van de gemiddelde tweaker aan deze mensen "Neem een Android, zet er een custom rom op, download van een niet gecertificeerde market zodat je je smartphone als afstandsbediening kan gebruiken voor je Htpc terwijl je Crysis 2 speelt, want Apple is een kutbedrijf".

Een iPhone is gewoon een fijne telefoon als je er niet mee wil telnetten of C++ gaat schrijven. Henk en Ingrid doen dat soort dingen ook niet. Gewoon simpel een iPhone, weet je meteen waar je aan toe bent.
En hier slaat het punt ineens om naar marketing. :?
Geen idee wat hij tegen Android heeft maar je zou in de laatste zin Apple door Nokia ofzo kunnen vervangen en er hetzelfde mee zeggen (als je zijn gedachtegang nog volgt)
En dat gezeur over die prijs, elk merk kost geld. Diesel jeans hebben net zoveel gigaquatz als een spijkerbroek van de H&M, maar zijn toch net even wat duurder. Nike schoenen worden voor twee kwartjes gemaakt door een kind in India, maar het prijskaartje valt 30000% hoger uit.
Ja, daar is het punt, gevonden. Het was eventjes kwijt maar na het grondig fileren van de reactie stak het koppetje toch nog boven het maaiveld uit. :P
Ontopic: duh dat je marktaandeel verliest als je één model per jaar uitbrengt tegenover de concurrent die er 20 per maand weet op te hoesten.
Nah, er zijn meerdere manieren om marktaandeel kwijt te raken en dit is er slechts 1 van. Maar ook hier gaat het niet om een sterke zin want het is geen "duh" situatie aangezien het complexe materie is.

En dan de punten voor dit huzarenstukje:

Score #
+3 Spotlight 7
+2 Informatief 5
+1 On-topic 3
0 Off-topic / Irrelevant 6
-1 Ongewenst 3

Zelfs de modders weten zich blijkbaar geen raad met deze reactie. Zelf heb ik er een -1 tegenaan gegooid aangezien ik op mijn klompen kan aanvoelen dat de bezoekers van de FP zich liever geen kneus laten noemen en dat het nogal flamerig kan aandoen. Bovendien is het punt wat hij tracht te maken volledig mislukt waardoor het meer een rellerige post is dan een inhoudelijke reactie.

* bazs2000 heeft wel 26 minuten besteed aan deze reactie dus hij was interessant genoeg. :P

• pino85

pino85

Alles boven de 0 is totaal mismodding, ik geef hem iig een -1 vanwege zaken als:
Prima dat de kneusjes hier PS3 spellen op hun smartphone willen spelen zonder gamepad, Henk en Ingrid willen Whatsapp gebruiken en Angry birds spelen.
Daarnaast vind ik ook dat hij niet echt de zaken goed onderbouwt.
0 zou eventueel ook kunnen maar ik kies voor de -1

[ Voor 79% gewijzigd door pino85 op 22-12-2011 23:33 ]

Liefhebber van Tweakers

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

31x -1? WTF? Hij geeft gewoon zijn mening. Lijkt mij een +1, 0 is niet onverdedigbaar, maar -1 gaat nergens over. Tenzij je het als troll ziet, maar dat zou betekenen dat niemand meer een afwijkende mening mag hebben 8)7

Megamind in 'nieuws: HBO gaat met Ziggo zes betaalzenders aanbieden in 2012'
Ook heel veel -1's, maar zijn imho gewoon 0's door de onjuiste informatie.

[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2011 23:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

@basz2000 ea:

Ha, wat een vermaak. Klein beetje spot en beeldspraak maar toch ook weinig inhoud in de reactie. Maar heb me vermaakt met het lezen van de reactie en het bevat toch een bij elkaar geraapte kern van waarheid.

M'excusez, ik zal er dadelijk een +1-sausje over gooien ongeacht wat men hier denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

.oisyn schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:53:
31x -1? WTF? Hij geeft gewoon zijn mening. Lijkt mij een +1, 0 is niet onverdedigbaar, maar -1 gaat nergens over. Tenzij je het als troll ziet, maar dat zou betekenen dat niemand meer een afwijkende mening mag hebben 8)7
Is gewoon een persoonlijke mening waar ik niet meer dan een 0 van kan maken en ook gegeven.
Ach ja,laten we direct maar weer inhakken op het woord 'downloaden' en een offtopic discussie starten. Komt bij dat ik hem behoorlijk de schoolmeester vind uithangen. Wat mij betreft een terechte -1.
Is verder een nette reactie in een offtopic discussie. Waarde zie ik er niet in,maar kan wel gewoon op 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pcgek schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:15:
[...]

Is gewoon een persoonlijke mening waar ik niet meer dan een 0 van kan maken en ook gegeven.
Tja, geef je alle persoonlijke meningen een 0? Zoals bijvoorbeeld Relief2009 in 'nieuws: HBO gaat met Ziggo zes betaalzenders aanbieden in 2012', die momenteel een 1 krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zonder onderbouwing geef ik een 0 ja. Die van Relief2009 dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niets mis mee hoor, ik zei al dat ik het niet onverdedigbaar vond ;), ik vroeg me af hoe jij erover dacht. Ik ben zelf wat coulanter geworden wat dat betreft. Het gros van de reacties bestaat vaak uit slechts meningen namelijk. Van een hele gele thread word ik ook niet erg vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nee ,daar wordt niemand vrolijk van. Maar een mening zonder enige onderbouwing is er maar een van vele. Ook al zou ik ze met 1 of 2 tienden omhoog willen trekken,kom ik nog maar op 0,2 uit en dat is niet genoeg om naar +1 af te ronden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:13
Slecht onderbouwde meningen niet goed? Als er iets altijd goed is is het een mening. Een mening is geen feit. Als iemand iets van ergens vindt, dan is dat zo en behoeft het niet onderbouwd. Of gaan we nu beoordelen of iemands mening wel juist is? Het is altijd juist, want het is zijn/haar mening. Als ik zwart niet mooi vind, zonder daarvoor een reden te geven, heb ik dan ongelijk? Wat een bak onzin, mensen.
Moet er bij het uiten van een mening uitleg gegeven worden over de mening? Zou de mening anders geen waarde hebben? Hoe kunnen jullie daar zo over oordelen? "Je mag het zo vinden omdat je er een goede reden voor hebt". Spijt me werkelijk, maar ik hoor niet vaak zulke onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat je de score iets teveel ziet als beloning. Dat is het ook wel deels, maar het is vooral een filter voor anderen. Als jij geïnteresseerd bent in slecht onderbouwde meningen dan kun je je reactiefilter beter op 0 instellen. Ben je echter geïnteresseerd in goed onderbouwde meningen en daadwerkelijke feiten, dan kun je bij 1 beginnen :).

Daarnaast, de 0 is geen "straf", het is gewoon neutraal. Het voegt niets toe, maar het misstaat ook niet. Dat is meer weggelegd voor de -1.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2011 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
@ Poops_McGhee
Een slecht onderbouwde mening is niet verkeerd, het is alleen irrelevant :) Er wordt van iemand verlangd een relevante bijdrage te leveren op de FrontPage. Er zijn geen strenge eisen gesteld aan wat relevant is, behalve een kleine argumentatie. De ModeratieFAQ verwoord het zo:
Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
Dat is ook wel logisch, want het moderatiesysteem is vooral gericht voor de lezers. Daarvoor proberen wij te filteren wat van waarde kan zijn. Ja, en als iemand iets vind zonder daarbij argumenten te noemen o.i.d. dan is het voor een lezer niet relevant :)

Een enkele keer wil ik soms wat milder zijn. Bijvoorbeeld bij uitgelekte foto's van nieuwe mobieltjes bijvoorbeeld. Dan zijn looks wel een relevant punt. Maar doorgaans waardeer ik het met 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

.oisyn schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:53:

Ben het met je eens kwa scores behalve de 2e, die heb ik ook op een -1 staan.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 23-12-2011 01:13 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:58:
@basz2000 ea:

Ha, wat een vermaak. Klein beetje spot en beeldspraak maar toch ook weinig inhoud in de reactie. Maar heb me vermaakt met het lezen van de reactie en het bevat toch een bij elkaar geraapte kern van waarheid.

M'excusez, ik zal er dadelijk een +1-sausje over gooien ongeacht wat men hier denkt.
Je moet doen wat je niet laten kunt maar weet wel dat de reactie zelf onmogelijk een +1 kan zijn en wel om de volgende redenen:

- Hij noemt de bevolking van de frontpage kneuzen. Je kunt er veel van denken maar als je met dergelijke taal op de proppen komt dan kun je gewoon geen discussie meer voeren. Ik zou in dit geval ook een kneus zijn en het voelt gewoon niet prettig om dan nog met een reactie te komen. Alleen al daarom zou het tot vele offtopic of flamerige reacties kunnen komen.

- Henk en Ingrid. Oh please, daar had hij makkelijk de gemiddelde consument voor in de plaats kunnen schrijven. "Henk en Ingrid" worden overal neergezet als onwetende PVV-stemmers en dat moeten wij hier op de frontpage niet hebben. Nogmaals, het klinkt allemaal heel leuk maar het is dus niet nodig. Grappen kunnen op betere manieren worden gemaakt.

- Dan nog over de schaal 8 gebruikers die worden weggezet als nietswetenden. Ik ben ook een schaal 8 en ben zeker geen nietswetende en alleen daarom al is het niet waar.

Wat je ook denkt, dit is gewoon geen +1 waard. Grappen horen niet ten koste te gaan van anderen wanneer je nog een punt wilt maken en eventueel een discussie wilt starten. Je lokt er alleen offtopic geneuzel mee uit en zoals gezegd, dat hoort hier niet.

Ik modereer op inhoud en als de inhoud niet goed is (volgens de "niet goed" zoals gedefinieerd in de FAQ) dan krijgt een post de moderatie die het verdient.

Misschien verspil ik hier veel woorden aan maar er is een reden dat ik de reactie hier heb genoemd. Het ging mij om de manier van reageren en de scores die zijn gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Daar kan ik het zeker mee eens zijn.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Echter krijgen we deze nimmer op -1 met de huidige mismods. Dus moeten we het maar doen met een 0...

* kramerty88 geeft echter nog wel een boost -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Politie rolt vuurwerkhandel via internet op'

"Wat is de nieuwswaarde?" hoort volgens mij op -1, niet op +3...

Majin Buu in 'nieuws: Politie rolt vuurwerkhandel via internet op'

+3 is wel wat overdreven, niet? +1 lijkt me wel voldoende...

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 23-12-2011 08:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

wildhagen schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:41:

* kramerty88 geeft laatste tik tot -1

2e heeft nog een tikje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Tikje gegeven al kan ik mij voorstellen dat deze al snel weer wat hoger zal staan. Cheshire zegt slachtoffer te zijn en dat het daarom moet worden aangepakt en daar zullen mensen snel positief op zijn (waar ik het dan wel mee eens ben) Effectief staat hij nu op +1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:41:

Beide +3's zijn waarschijnlijk 'mee eens moderaties'. Ik heb ook -1 en +1 gegeven.
Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.