Inderdaad, duidelijk ongewenst. Zie dat hij net +2 gekregen heeft dus voorlopig staat ie nog op 0.
Inderdaad, ongewenst dus, maar staat nog op -0.5 doordat er een +2 is gegeven.Herman schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:40:
Die reactie vind ik een troll. Een vervelende overdosis aan sarcasme IMO...
Maar dit word wel gefixed want 1 a 2 zetjes en die staat effectief op -1.
Liefhebber van Tweakers
On-topic vraag:
Roerbakeitje in 'nieuws: Systeemeisen Kingdoms of Amalur bekendgemaakt'
On-topic antwoord:
Wolfos in 'nieuws: Systeemeisen Kingdoms of Amalur bekendgemaakt'
Roerbakeitje in 'nieuws: Systeemeisen Kingdoms of Amalur bekendgemaakt'
On-topic antwoord:
Wolfos in 'nieuws: Systeemeisen Kingdoms of Amalur bekendgemaakt'
Ik vind het meer een forum-vraag
Het antwoord is m.i. ook niet echt onderbouwd. Ik twijfel of die reacties nu verkeerd staan
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Om met jouw woorden te spreken "Zou kunnen, maar denk het niet". Ik geef hier een 0 voor
Waarom is dit +2?
Martinspire in 'nieuws: Samsung: wij gaan Nokia in 2012 onttronen als marktleider'
Ik zie daar meer een rant, dus 0 in dan een informatieve post... Daarnaast is het ook nog eens irrelevant aan het nieuws
Martinspire in 'nieuws: Samsung: wij gaan Nokia in 2012 onttronen als marktleider'
Ik zie daar meer een rant, dus 0 in dan een informatieve post... Daarnaast is het ook nog eens irrelevant aan het nieuws
http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon
WimBarelds in 'nieuws: Uitbreiding bewaarplicht lijkt waarschijnlijk'
+2 lijkt me beetje overdreven, meer dan een +1 zie ik er niet in...
poktor in 'nieuws: Uitbreiding bewaarplicht lijkt waarschijnlijk'
Lijkt me meer -1 dan 0.... hoop geschreeuw over 'maffia' en niet-onderbouwde beschuldigingen van omkoping en corruptie, en dan ook nog eens op trollerig toontje...
+2 lijkt me beetje overdreven, meer dan een +1 zie ik er niet in...
poktor in 'nieuws: Uitbreiding bewaarplicht lijkt waarschijnlijk'
Lijkt me meer -1 dan 0.... hoop geschreeuw over 'maffia' en niet-onderbouwde beschuldigingen van omkoping en corruptie, en dan ook nog eens op trollerig toontje...
Virussen? Scan ze hier!
Lastige post. Ik zie meer reacties in dat OS draadje op +1 staan en dan vind ik deze wel wat toevoegen.kramerty88 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:24:
Waarom is dit +2?
[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 10-01-2012 17:49 ]
Anoniem: 386546 in 'nieuws: Ghost Recon: Future Soldier verschijnt op 24 mei'
-2 en een tik op de vingers?
-2 en een tik op de vingers?
Foetsie
en een tik op de vingers?
offtopic:
Psst. Zie topicwarning
Psst. Zie topicwarning
[ Voor 11% gewijzigd door Herman op 10-01-2012 18:19 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Stoney3K in 'nieuws: Amerikaan protesteert tegen inbeslagname laptop bij grens VS'
Wat vinden jullie van deze reactie? Ik vind zijn taalgebruik ongewenst en heb daarom -1 gegeven.
Overigens staan er nog meer van deze reacties in dat draadje.
Edit: dit hele draadje staat inmiddels op -1
Wat vinden jullie van deze reactie? Ik vind zijn taalgebruik ongewenst en heb daarom -1 gegeven.
[ Voor 31% gewijzigd door tweaker2010 op 10-01-2012 22:12 ]
Het hele draadje op -1 zetten vind ik zelf iets te veel van het goeie: Ik heb zelf nog aardige pogingen gedaan om de thread nog enigszins op het rechte pad te trekken met reacties van 0-niveau.tweaker2010 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:33:
Stoney3K in 'nieuws: Amerikaan protesteert tegen inbeslagname laptop bij grens VS'
Daarnaast wijs ik mijn thread-partner op het feit dat hij alleen maar loopt te trollen en op de man loopt te argumenteren, en hij daarvoor (terecht) een -1 ontvangt.
MAW: Kun je me vertellen waar ik zelf ongewenst taalgebruik bezig? Hooguit dat ik een poging doe om een argumentering inhoudelijk onderuit te schoffelen, als gevolg op een persoonlijke reactie. In tegenstelling tot besluitloos loop ik zelf niemand persoonlijk aan te vallen of loze beschuldigingen te uiten.
Dat ik in jouw aangehaalde reactie nu even sarcastisch, bijna cynisch, duidelijk maak dat de pot een ketel loopt te verwijten vind ik in die situatie dan ook meer dan terecht. Mijn twee reacties die erboven staan zijn voor de lezer van het FP-artikel daarentegen wél het lezen waard.
[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 11-01-2012 02:38 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Je hebt je punt al eerder in dat topic duidelijk gemaakt. Daar heb je mi geen 20 (!) reacties voor nodig.Stoney3K schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 02:34:
[...]
Het hele draadje op -1 zetten vind ik zelf iets te veel van het goeie: Ik heb zelf nog aardige pogingen gedaan om de thread nog enigszins op het rechte pad te trekken met reacties van 0-niveau.
Daarnaast wijs ik mijn thread-partner op het feit dat hij alleen maar loopt te trollen en op de man loopt te argumenteren, en hij daarvoor (terecht) een -1 ontvangt.
MAW: Kun je me vertellen waar ik zelf ongewenst taalgebruik bezig? Hooguit dat ik een poging doe om een argumentering inhoudelijk onderuit te schoffelen, als gevolg op een persoonlijke reactie. In tegenstelling tot besluitloos loop ik zelf niemand persoonlijk aan te vallen of loze beschuldigingen te uiten.
Dat ik in jouw aangehaalde reactie nu even sarcastisch, bijna cynisch, duidelijk maak dat de pot een ketel loopt te verwijten vind ik in die situatie dan ook meer dan terecht. Mijn twee reacties die erboven staan zijn voor de lezer van het FP-artikel daarentegen wél het lezen waard.
Ook al is iemand anders het niet met jou eens, kun je nog wel respect hebben voor zijn mening.
Als hij volgens jou loopt te trollen, geef hem -1 (of meldt het hier) dan hoef je niet steeds zo te reageren.
nieuws: Twitter niet blij met nauwere integratie Google+ en zoekresultaten
Er is volgens mij 1 persoon bezig geweest om vrijwel alle reacties +3 te geven. Ik heb ze zelf een andere rating gegeven. Maar dan is het alsnog effectief +2. Lijkt me niet de bedoeling.. Niet in deze mate
Er is volgens mij 1 persoon bezig geweest om vrijwel alle reacties +3 te geven. Ik heb ze zelf een andere rating gegeven. Maar dan is het alsnog effectief +2. Lijkt me niet de bedoeling.. Niet in deze mate
Er zat een user tussen inderdaad die een aantal +3's had uitgedeeld, dus hem heb ik even gemailed.
☻/
/▌
/ \
Klopt, de betreffende reacties in dat topic staan inmiddels op +1.Archiebald schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:21:
nieuws: Twitter niet blij met nauwere integratie Google+ en zoekresultaten
STFU in 'nieuws: Toshiba komt met betaalbare 14"-ultrabook'
Deze reactie krijgt +2 en +3. Ik vind hem eerlijk gezegd niet meer dan 0 waard.
[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 11-01-2012 11:40 ]
FiVAL in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere isp's moeten The Pirate Bay blokkeren'
Wel heel veel +3's (en +2's).
Wel heel veel +3's (en +2's).
Hij heeft wel een punt, +1 vind ik ook wel kunnen. Zelf heb ik hem overigens wel een 0 gegeven.tweaker2010 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:40:
[...]
STFU in 'nieuws: Toshiba komt met betaalbare 14"-ultrabook'
Deze reactie krijgt +2 en +3. Ik vind hem eerlijk gezegd niet meer dan 0 waard.
Het komt niet vaak voor, maar mijn post mag van +3 wel terug naar bijv. +2, het antwoord is nou ook niet bepaald "rocket sceince" en het plaatje was niet zo heel erg lastig te vinden.
Kiswum in 'nieuws: Polaroid toont camera en Android-smartphone in één'
Edit: laat maar... het is inmiddels al wat lager uitgevallen en staat nu op +2.
[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 11-01-2012 12:40 . Reden: zie edit ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Rub3s in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere isp's moeten The Pirate Bay blokkeren'
Niet echt +2 of zelfs +3 waard? Veel verder dan een 0 kom ik toch niet. Loopt volgens mij sowieso iemand met +2's en +3's te strooien in die newspost...
Niet echt +2 of zelfs +3 waard? Veel verder dan een 0 kom ik toch niet. Loopt volgens mij sowieso iemand met +2's en +3's te strooien in die newspost...
Virussen? Scan ze hier!
Dat doe ik soms ook weleens. Ik wil ook geen -1 krijgen wanneer dat niet verdient is, dus waarom wel een +2?Kiswum schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:37:
Het komt niet vaak voor, maar mijn post mag van +3 wel terug naar bijv. +2, het antwoord is nou ook niet bepaald "rocket sceince" en het plaatje was niet zo heel erg lastig te vinden.
Oh kom op zeg, dit is een poll en ook nog eens volledig on-topic.
Wolfos in 'poll: Put your hands up'
Wolfos in 'poll: Put your hands up'
[ Voor 11% gewijzigd door Wolfos op 11-01-2012 13:05 ]
Was maar één persoon en vanwege andere duidelijk mismoderaties + eerdere mail heeft hij geen moderatierechten meer.
☻/
/▌
/ \
Ortixx in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
Is deze reactie vanwege dit zinnetje ongewenst? Ik vind +1 wel te hoog hiervoor.waarom heb ik het gevoel dat jij 12 jaar bent?
+1 normaal, dat zinnetje en moderatiegezeik = 1 punt aftrek.
Waarom is woekele in 'nieuws: HP voorziet 14"-notebook Spectre van 1600x900-resolutie en nfc' nou weer ongewenst??? Ik stel gewoon een ontopic vraag.
Zelfs off-topic/irrelevant vind ik erg onterecht.
Zelfs off-topic/irrelevant vind ik erg onterecht.
[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 11-01-2012 14:41 ]
Het is een enkele zin met een vraag. Imho ook niet echt +1 waardig.
Een vraag hoort thuis op het forum, niet op de FP.
Echter vind ik -1 ongewenst ook weer overdreven.
Echter vind ik -1 ongewenst ook weer overdreven.
Zeker diezelfde persoon die onlangs bij mij ook in zijn eentje -1 modde?Kixtart schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:12:
Was maar één persoon en vanwege andere duidelijk mismoderaties + eerdere mail heeft hij geen moderatierechten meer.
Dat zinnetje + de edit waarin word geklaagt over hoe hij gemod word levert hem bij mij een 0 op. Als de post nu nog word aangepast maak ik er +1 van.tweaker2010 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:23:
Ortixx in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
[...]
Is deze reactie vanwege dit zinnetje ongewenst? Ik vind +1 wel te hoog hiervoor.
[ Voor 99% gewijzigd door D4NG3R op 11-01-2012 14:58 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
1 punt aftrek dus 0. Plus nóg een punt aftrek, vanwege moderatiegezeur. Dus -1. Bij deze.tweaker2010 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:23:
[...]
Is deze reactie vanwege dit zinnetje ongewenst? Ik vind +1 wel te hoog hiervoor.
rubjo99 in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
Rant, troll, flame, modgezeik, it has it all. Krijgt +2 en +3, maar is uiteraard -1.
[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 11-01-2012 15:14 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd in 'nieuws: Samsung demonstreert prototype 70"-4k2k-tv'
Keiharde mening- (en mis-)mods. +1 of 0 ('wat een onzin.') voor deze reactie lijkt me wel genoeg.
Keiharde mening- (en mis-)mods. +1 of 0 ('wat een onzin.') voor deze reactie lijkt me wel genoeg.
Shamalamadindon in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'\
Verspreiden van prive-informatie zoals adressen etc lijkt me toch echt wel -2 waardig? Die +1 en +2 kunnen nagekeken worden lijkt me, je grofste modmisbruik.
Heeft nog wel wat zetjes nodig richting de kelder...
Verspreiden van prive-informatie zoals adressen etc lijkt me toch echt wel -2 waardig? Die +1 en +2 kunnen nagekeken worden lijkt me, je grofste modmisbruik.
Virussen? Scan ze hier!
gnu in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
spookz0r in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
Is het linken naar andere torrent sites (als alternatief voor TPB) niet ongewenst?
spookz0r in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
Is het linken naar andere torrent sites (als alternatief voor TPB) niet ongewenst?
switchboy in 'nieuws: Franse telco biedt onbeperkt abonnement voor 20 euro'
+1, meer lijkt me niet nodig.
+1, meer lijkt me niet nodig.
Dat kon ik in die situatie dus niet: Zijn trolls waren een reactie op mijn eigen post die ik daardoor niet mocht modereren.tweaker2010 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:55:
Als hij volgens jou loopt te trollen, geef hem -1 (of meldt het hier) dan hoef je niet steeds zo te reageren.
Ik ben trouwens wel benieuwd waar je die 20 reacties vandaan haalt.
[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 11-01-2012 15:31 ]
Diep de kelder in alvastwildhagen schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:20:
Shamalamadindon in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'\
Ligt aan de context gewoonlijk. Als iemand een hint of exacte link geeft naar warez dan worden ze verwijderd, maar niet als ze gebruikt worden om een normaal punt te maken in een reactie.tweaker2010 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:22:
gnu in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
☻/
/▌
/ \
Dus als ik het verwoord had als: 'volgens mij krijg je zo dikke vingervlekken' ipv 'krijg je zo dikke vingervlekken?' was het wel +1?D4NG3R schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:43:
Het is een enkele zin met een vraag. Imho ook niet echt +1 waardig.
[ Voor 13% gewijzigd door woekele op 11-01-2012 15:44 ]
Oke, duidelijk.Kixtart schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:32:
[...]
Ligt aan de context gewoonlijk. Als iemand een hint of exacte link geeft naar warez dan worden ze verwijderd, maar niet als ze gebruikt worden om een normaal punt te maken in een reactie.
Edit: onderstaande reactie krijgt 4x -1 en staat op 0, maar hoort volgens mij op +1:
MsG in 'nieuws: Franse telco biedt onbeperkt abonnement voor 20 euro'
[ Voor 26% gewijzigd door tweaker2010 op 11-01-2012 16:14 ]
Nemesh in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'
Troll, flame, rant... en dat krijgt 19x (!) +3?
Troll, flame, rant... en dat krijgt 19x (!) +3?
Virussen? Scan ze hier!
enthernal in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'
-1 gegeven, -2 mag ook: "...de kantoren van BREIN kort en klein slaan?"
@D4NG3R: echt zonde van je boost, deze is het niet waard. Boosts bewaar ik voor echt fout staande reacties.
-1 gegeven, -2 mag ook: "...de kantoren van BREIN kort en klein slaan?"
@D4NG3R: echt zonde van je boost, deze is het niet waard. Boosts bewaar ik voor echt fout staande reacties.
[ Voor 21% gewijzigd door Xubby op 11-01-2012 16:37 ]
Boosted -1 dus
..
Edit: Leuk dat er nog iemand +3 heeft gedaan.. Ga even lekker ergens anders meningsmodden
.
.
Ik mod eigelijk helemaal niet zo veel, volgensmij zijn die boosts best makkelijk te farmen

Edit: Leuk dat er nog iemand +3 heeft gedaan.. Ga even lekker ergens anders meningsmodden

1 van de 78 kan ik best wel missen hoorXubby schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:29:

Ik mod eigelijk helemaal niet zo veel, volgensmij zijn die boosts best makkelijk te farmen

[ Voor 147% gewijzigd door D4NG3R op 11-01-2012 19:06 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Die +3 gever mag misschien ook een keer een nakijkbeurt krijgen.
Myth384 in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'
WhatsappHack in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'
Lekker onsmakelijke (en totaal ongefundeerde) WO2-vergelijkingen weer (resp "NSB" en "Adolf Kuik", waar Kuik dus met Hitler op één lijn gesteld word).
WhatsappHack in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'
Lekker onsmakelijke (en totaal ongefundeerde) WO2-vergelijkingen weer (resp "NSB" en "Adolf Kuik", waar Kuik dus met Hitler op één lijn gesteld word).
Virussen? Scan ze hier!
n00bs in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
Tja, ik vind het een +1. Een +2 vind ik aan de hoge kant, maar wellicht niet onverdedigbaar. Maar die 60x +3 gaat nergens over imho - te hoog conspiracy gehalte.
Tja, ik vind het een +1. Een +2 vind ik aan de hoge kant, maar wellicht niet onverdedigbaar. Maar die 60x +3 gaat nergens over imho - te hoog conspiracy gehalte.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb nog nooit geklaagd over moderaties op mijn eigen posts, al was ik het er af en toe niet mee eens, maar nu vraag ik me toch echt af waarom ik een -1 heb gekregen: i8086 in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'
Verwijderd in 'reviews: Brein vs. Pirate Bay: internet naar de haaien?'
Nog één voor de -1 met zijn "NSB'...
Nog één voor de -1 met zijn "NSB'...
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 11-01-2012 17:26 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Posts's met uitspraken dat Brein een criminele organsiatie is, de muziek industrie mafia, etc, verdienen uberhaupt niets meer dan een -1..oisyn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:46:
n00bs in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
Waarschijnlijk een onterechte meningmod. Niet veel van aantrekken: Dit is gewoon een +1 post zoals ie hoort.nicolai80 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:59:
Ik heb nog nooit geklaagd over moderaties op mijn eigen posts, al was ik het er af en toe niet mee eens, maar nu vraag ik me toch echt af waarom ik een -1 heb gekregen: i8086 in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'
Hmz idd, over die opmerking heb ik dan weer totaal heengelezen.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:29:
[...]
Posts's met uitspraken dat Brein een criminele organsiatie is, de muziek industrie mafia, etc, verdienen uberhaupt niets meer dan een -1.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
@nicolai80:
Met het huidige mod systeem kun je niet verwachten dat alle moderatie's correct zijn. Het is tegenwoordig standaard dat je tegelijk -1's en +3's ziet. Zolang de gemiddelde score klopt, zou ik me er niet druk om maken.
Met het huidige mod systeem kun je niet verwachten dat alle moderatie's correct zijn. Het is tegenwoordig standaard dat je tegelijk -1's en +3's ziet. Zolang de gemiddelde score klopt, zou ik me er niet druk om maken.
Nou nee, hij is max een 0, zomaar organisaties voor een criminele organisatie uitmaken is op zijn minst goed voor een punt aftrek.Stoney3K schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:29:
[...]
Waarschijnlijk een onterechte meningmod. Niet veel van aantrekken: Dit is gewoon een +1 post zoals ie hoort.
Virussen? Scan ze hier!
Eh ja, ik zie hetVerwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:35:
Volgens mij haal je je nu iets door elkaar Wildhagen...
Gaat hier ook zo snel.... beschouw het vorige bericht maar als 'niet verzonden'
Verwijderd in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'
Mag naar -2 lijkt me, verspreiden van prive-info als adressen is not done en zeer ongewenst.
[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 11-01-2012 17:50 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik zie dat de reactie is aangepast. Nu staan er in ieder geval geen ongewenste zaken meer inwildhagen schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:37:
[...]
Verwijderd in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'
Mag naar -2 lijkt me, verspreiden van prive-info als adressen is not done en zeer ongewenst.
edit:
Zo relevant is deze reactie niet:Verwijderd in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'
[ Voor 17% gewijzigd door Herman op 11-01-2012 18:33 ]
Idd, maximaal een 0. Inhoudelijk gewoon niet juist (mild uitgedrukt
), en het voegt niets toe.
tupaly in 'nieuws: Xs4all gaat in hoger beroep tegen Pirate Bay-blokkade'
Smijten met ziektes lijkt me niet nodig...
[ Voor 51% gewijzigd door wildhagen op 11-01-2012 19:12 ]
Virussen? Scan ze hier!
Is aangepast!wildhagen schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:11:
Idd, maximaal een 0. Inhoudelijk gewoon niet juist (mild uitgedrukt), en het voegt niets toe.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Er staan er stapels en stapels, maar dit soort berichten word je echt heel moe van: JaRuBe in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'
Ja, dit soort onzinvergelijkingen staan er idd heel veel. Die posters hebben het duidelijk nog niet helemaal (of liever, helemaal niet) begrepen allemaal...
Zet de meesten gewoon op 0, omdat ze werkelijk nergens op slaan.
kiang in 'nieuws: Xs4all gaat in hoger beroep tegen Pirate Bay-blokkade'
Kan er, met al het gescheld richting de rechter, echt geen +2 in zien. Max +1.
Verwijderd in 'nieuws: Xs4all gaat in hoger beroep tegen Pirate Bay-blokkade'
Oproepen tot het plegen van misdrijven (DDOS) is strafbaar bij wet.... -2?
Zet de meesten gewoon op 0, omdat ze werkelijk nergens op slaan.
kiang in 'nieuws: Xs4all gaat in hoger beroep tegen Pirate Bay-blokkade'
Kan er, met al het gescheld richting de rechter, echt geen +2 in zien. Max +1.
Verwijderd in 'nieuws: Xs4all gaat in hoger beroep tegen Pirate Bay-blokkade'
Oproepen tot het plegen van misdrijven (DDOS) is strafbaar bij wet.... -2?
[ Voor 53% gewijzigd door wildhagen op 11-01-2012 19:47 ]
Virussen? Scan ze hier!
Probleem is ook de karrenvrachten +3's die deze posts opleveren, op die manier blijven ze lang staan.wildhagen schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:27:
Ja, dit soort onzinvergelijkingen staan er idd heel veel. Die posters hebben het duidelijk nog niet helemaal (of liever, helemaal niet) begrepen allemaal...
Ja, het regent idd +2's en +3's, op reacties die op zijn best een 0 of +1 zijn, of zelfs -1...
speed112 in 'nieuws: Xs4all gaat in hoger beroep tegen Pirate Bay-blokkade'
Verkapte doodverwensing?
Verkapte doodverwensing?
Virussen? Scan ze hier!
Een -1 lijkt me in dit geval zeker geen mismodwildhagen schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:12:
Ja, het regent idd +2's en +3's, op reacties die op zijn best een 0 of +1 zijn, of zelfs -1...
Verkapte doodverwensing?
Reacties aangepast/verwijderd!
[ Voor 22% gewijzigd door TheCapK op 11-01-2012 20:35 ]
tikkietrugjaap in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
Troll, flame, you name it, it has it all. Nog wel wat zetjes richting -1 nodig...
Troll, flame, you name it, it has it all. Nog wel wat zetjes richting -1 nodig...
Virussen? Scan ze hier!
Tweaker2010 geeft ook een tikkie. Deze staat inmiddels stevig op -1.wildhagen schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 05:25:
tikkietrugjaap in 'nieuws: Stichting Brein: ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren'
Mooi...
Kunnen replies met "censuur", "Noord-Korea/China/Iran" etc etc niet automatisch naar -2 gaan ofzo..... als ze met dat soort termen aan komen zetten zit er een afstand van tenminste 100 kilometer tussen de klok en de bijbehorende klepel.... ik word inmiddels zelf ook een beetje simpel van dat soort simpele en totaal niet toepasselijke kreten... als mensen niet weten waar ze het over hebben is het wellicht verstandiger om maar *niet* te posten
/end rant... (lucht weer ff op
)
Kunnen replies met "censuur", "Noord-Korea/China/Iran" etc etc niet automatisch naar -2 gaan ofzo..... als ze met dat soort termen aan komen zetten zit er een afstand van tenminste 100 kilometer tussen de klok en de bijbehorende klepel.... ik word inmiddels zelf ook een beetje simpel van dat soort simpele en totaal niet toepasselijke kreten... als mensen niet weten waar ze het over hebben is het wellicht verstandiger om maar *niet* te posten

/end rant... (lucht weer ff op
Virussen? Scan ze hier!
Dat lijkt wel censuurwildhagen schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:28:
Kunnen replies met "censuur", "Noord-Korea/China/Iran" etc etc niet automatisch naar -2 gaan ofzo.....
[...]
Mooi dat het opluchtwildhagen schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:28:
Mooi...
/end rant... (lucht weer ff op)
Zie:
Underkoffer in 'nieuws: Xs4all gaat in hoger beroep tegen Pirate Bay-blokkade'
Het probleem is, dat als dit lijstje klopt, samen met de procedure, dat Brein url's en IP adressen, kennelijk, mag aanleveren, die niet direct naar The Pirate Bay lijken te wijzen.
Zie http://webwereld.nl/nieuw...onnis-the-pirate-bay.html hier lijkt Brein een onjuiste voorstelling van zaken te hebben gegeven in de rechtszaak. Daar zijn ze eerder van beschuldigd.
In België is een stevig rel, compleet met tv-reportage, geplaatst op internet, geweest met een "niet objectieve" rechter die vonnissen in het voordeel van "de Belgische BSA" als warme broodjes uitdeelde om bij bedrijven binnen te vallen, die een paar licenties te weinig zouden hebben aangeschaft.
En dan is het toch op enig moment zo dat je een organisatie als Brein, terecht, van corruptie mag beschuldigen.
En als je websites links of IP nummers mag opgeven voor blokkade, die niet direct naar The Pirate Bay, maar duidelijk naar wat anders wijzen, dan begint het toch echt op censuur te lijken.
Dus dat soort reacties zijn niet zo vreemd meer, op dit moment. Een dief mag je van diefstal beschuldigen. Brein speelt het, aantoonbaar inmiddels, af en toe gewoon oneerlijk. En dat zie je terug in de reacties.
Maar ieder mag hier zijn eigen mening over hebben.
Coocoocachoo in 'nieuws: WhatsApp-status van anderen is nog steeds te wijzigen'
Of mijn reactie daar geheel ontopic is (het is meer antwoord op een reactie dan op het artikel), is twijfelachtig. En alhoewel ik het zelf toch wel een +1 waard vindt kan ik me in een 0 wel vinden.
Maar ik snap niet waarom mijn reactie naar -1 wordt gemod, zeker niet met de vergelijkbare reacties eromheen die wel allemaal 0 of +1 krijgen.
Is dit een mismoderatie, of heb ik (buiten mijn weten om) echt iets verkeerds gezegd?
/edit: Misschien komt het door dit bericht, of misschien was ik iets te voorbarig, maar mijn reactie wordt nu weer omhoog gemod. Dan denk ik dat ik mag concluderen dat ik niets ongewenst heb gezegd?
Of mijn reactie daar geheel ontopic is (het is meer antwoord op een reactie dan op het artikel), is twijfelachtig. En alhoewel ik het zelf toch wel een +1 waard vindt kan ik me in een 0 wel vinden.
Maar ik snap niet waarom mijn reactie naar -1 wordt gemod, zeker niet met de vergelijkbare reacties eromheen die wel allemaal 0 of +1 krijgen.
Is dit een mismoderatie, of heb ik (buiten mijn weten om) echt iets verkeerds gezegd?
/edit: Misschien komt het door dit bericht, of misschien was ik iets te voorbarig, maar mijn reactie wordt nu weer omhoog gemod. Dan denk ik dat ik mag concluderen dat ik niets ongewenst heb gezegd?
[ Voor 14% gewijzigd door Coocoocachoo op 12-01-2012 11:09 . Reden: Poststatus is inmiddels van -1 af ]
@Coocoocachoo: dat is inderdaad geen -1. Een 0 of +1 is allebei prima. Ik heb je een 0 gegeven.
patatjemet.com in 'nieuws: Ook Ziggo in hoger beroep tegen Pirate Bay-blokkade'
Goede kandidaat voor de +3, kennelijk? Ik houd het liever op een -1, maargoed
Virussen? Scan ze hier!
Oneliner, maar goedbedoelde aanmoediging, geen rant of waardeloos taalgebruik. Vind ik zelf meer een 0.wildhagen schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:14:
patatjemet.com in 'nieuws: Ook Ziggo in hoger beroep tegen Pirate Bay-blokkade'
stefanz in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren'
Plaatsen van NAW-gegevens lijkt me -2?
Ethelind in 'nieuws: Ook Ziggo in hoger beroep tegen Pirate Bay-blokkade'
Idem voor deze doodsverwensing (laatste regel)....
Plaatsen van NAW-gegevens lijkt me -2?
Ethelind in 'nieuws: Ook Ziggo in hoger beroep tegen Pirate Bay-blokkade'
Idem voor deze doodsverwensing (laatste regel)....
[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 12-01-2012 18:15 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd in 'nieuws: Wetenschappers vinden breinafwijkingen bij internetverslaafden'
Omdat het hier over een mening gaat lijkt een +1 me meer op zijn plaats. Als je het er mee eens bent kan ik me vanwege de uitgebreide formuling een +2 ook nog wel voorstellen, maar +3 (onmisbaar) is het echt niet.
edit:
Sterker nog, ik vind +2 eigenlijk ook te veel.
manzonderdas in 'nieuws: Wetenschappers vinden breinafwijkingen bij internetverslaafden'
Deze reactie heeft bijvoorbeeld een onderbouwing die veel meer gebaseerd is op feiten, uit het originele artikel komen, en van iemand die blijkbaar kennis heeft van het vakgebied. Daar vind ik een +2 zeker op zijn plaats (en +1 te laag).
Omdat het hier over een mening gaat lijkt een +1 me meer op zijn plaats. Als je het er mee eens bent kan ik me vanwege de uitgebreide formuling een +2 ook nog wel voorstellen, maar +3 (onmisbaar) is het echt niet.
edit:
Sterker nog, ik vind +2 eigenlijk ook te veel.
Statements als deze vind ik nogal generaliserend (dat geeft hij zelf ook toe), maar ook neerbuigend, misschien zelfs bekrompen. Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld mensen met een AD(H)D-diagnose zich hierdoor aangevallen voelen, en daarom -1 geven.Mensen willen tegenwoordig graag zo'n etiket. Ik ben ADHD. Dat geeft ze namelijk een vrijbrief om zo te zijn en zich beperkt aan te passen.
manzonderdas in 'nieuws: Wetenschappers vinden breinafwijkingen bij internetverslaafden'
Deze reactie heeft bijvoorbeeld een onderbouwing die veel meer gebaseerd is op feiten, uit het originele artikel komen, en van iemand die blijkbaar kennis heeft van het vakgebied. Daar vind ik een +2 zeker op zijn plaats (en +1 te laag).
[ Voor 57% gewijzigd door Ghost Dog op 13-01-2012 00:18 ]
Ik heb beide reacties +2 gegeven. Die eerste scoort waarschijnlijk veel +3's omdat het zo'n lap tekst is.Ghost Dog schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:13:
Verwijderd in 'nieuws: Wetenschappers vinden breinafwijkingen bij internetverslaafden'
Verwijderd
Een boze Playbook fanboy heeft me op -1 gezet
.
Verwijderd in 'nieuws: Creditcards blijken geblokkeerd na bestellen BlackBerry-tablet'
Verwijderd in 'nieuws: Creditcards blijken geblokkeerd na bestellen BlackBerry-tablet'
Zou ik je reactie modereren, dan zou ik een -1 ook zeker overwegen. Je reactie komt op mij een beetje over als een troll, mede door je smiley. Dus een mismod zou ik het niet noemen 
Of lees ik je reactie verkeerd?
Of lees ik je reactie verkeerd?
Wat denken jullie van deze reactie: Student1563424 in 'nieuws: Opvolger van gpu in iPhone 4S is twintig keer zo krachtig als voorganger'? Ik volg het nu al een tijdje en het krijgt wel heel veel +3 mods. Het staat nu op +2 maar persoonlijk lijkt me dit maximaal een 0 score door de insinuatie op Tweakers en de neerbuigende snaai naar Apple gebruikers.
Na die edit met bijbehorende linkjes is ie wel +2 waard. Ik heb een punt aftrek gegeven vanwege zijn kritiek.jona schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:02:
Wat denken jullie van deze reactie: Student1563424 in 'nieuws: Opvolger van gpu in iPhone 4S is twintig keer zo krachtig als voorganger'? Ik volg het nu al een tijdje en het krijgt wel heel veel +3 mods. Het staat nu op +2 maar persoonlijk lijkt me dit maximaal een 0 score door de insinuatie op Tweakers en de neerbuigende snaai naar Apple gebruikers.
Ik ga met Herman mee. Die smiley heeft in de loop der tijd een zeer grote negatieve lading gekregen dat het door veel mensen niet anders dan negatief wordt opgevat. Tel daar bovendien bij op dat de tekst zelf ook trollerig overkomt.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:49:
Een boze Playbook fanboy heeft me op -1 gezet.
Zoals het er nu staat zeg je het volgende:
Mensen met gestolen geld kopen iets beters dan een Playbook (dat is dan ook echt hoe ik het lees).
En daarom wordt er een -1 gegeven.
Beste Moddereters,
Waarom staat mijn bericht op -1:
chielsen in 'nieuws: Opvolger van gpu in iPhone 4S is twintig keer zo krachtig als voorganger'
Dit is een reactie op de persoon voor me, die onterecht over taal klaagt (en daarvoor op dat moment +2 voor kreeg). Nu staat ie gelukkig op 0, maar waarom ik op -1?
Waarom staat mijn bericht op -1:
chielsen in 'nieuws: Opvolger van gpu in iPhone 4S is twintig keer zo krachtig als voorganger'
Dit is een reactie op de persoon voor me, die onterecht over taal klaagt (en daarvoor op dat moment +2 voor kreeg). Nu staat ie gelukkig op 0, maar waarom ik op -1?
Omdat er voor tik en taalfouten een apart topic is, denk ik.
Scientia potentia est
Klopt, Ik heb beide reacties -1 gegeven. De bovenste krijgt zelfs +3:martijn--g schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:30:
Omdat er voor tik en taalfouten een apart topic is, denk ik.
slb in 'nieuws: Opvolger van gpu in iPhone 4S is twintig keer zo krachtig als voorganger'
Verwijderd
Iemand denkt dat modereren werkt als de 'vind ik leuk'-knop op facebook.
Dit is toch geen +3?
BrutalDave in 'nieuws: Toshiba demonstreert Android-tablet in aquarium'
Dit is toch geen +3?
BrutalDave in 'nieuws: Toshiba demonstreert Android-tablet in aquarium'
Als dat een +3 is, ben ik Sinterklaas. Zie er niet meer dan een 0 in.
Virussen? Scan ze hier!
goedenamiddag ,
ik kan nu spijtig genoeg niks modden onder mij eigen reactie die nogal een beetje lang is uitgedraaid
maar ik vind dat deze wel weg gemod mag worden :
Verwijderd in 'nieuws: Pirate Bay gaat torrents inruilen voor magnet links'
ik kan nu spijtig genoeg niks modden onder mij eigen reactie die nogal een beetje lang is uitgedraaid
Beep Boop son ... Beep Boop
Dat is dan bij dezen geregeld. Ik raad je aan om in het vervolg even te wachten met het plaatsen van een dergelijk verzoek, bij dit soort reacties is het duidelijk welke richting er gevolgd moet worden betreffende de moderaties.Drunk3nD3m0n schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:49:
goedenamiddag ,
ok toch alvast bedankt ik was inderdaad een beetje snelmcdronkz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:12:
[...]
Dat is dan bij dezen geregeld. Ik raad je aan om in het vervolg even te wachten met het plaatsen van een dergelijk verzoek, bij dit soort reacties is het duidelijk welke richting er gevolgd moet worden betreffende de moderaties.
Beep Boop son ... Beep Boop
Zo gaan we niet met elkaar om; welke powermod wil deze user eens een DM of mailtje sturen?
Netrunner in 'nieuws: Privégegevens 315.000 Nederlanders openbaar gemaakt'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Krijg nu meerdere '0 Off-topic / Irrelevant' moderaties, terwijl de reactie mij informatief lijkt. Sla ik de plank mis? 
mcdronkz in 'nieuws: 'Nieuwe Lumix X m4/3-zoomlenzen hebben f/2,8-diafragma''
edit: En bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door mcdronkz op 13-01-2012 16:05 ]
Dit is idd een +2. Die 4x 0 lijken mij mismods. Tweaker2010 zoekt naar zijn boost knopmcdronkz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:55:
Krijg nu meerdere '0 Off-topic / Irrelevant' moderaties, terwijl de reactie mij informatief lijkt. Sla ik de plank mis?
Reactie is verwijderd!Bor de Wollef schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:30:
Zo gaan we niet met elkaar om; welke powermod wil deze user eens een DM of mailtje sturen?
Verwijderd
Ik snap wel waarom je een 0 krijgt.mcdronkz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:55:
Je geeft een hele berg algemene informatie, die totaal niet specifiek is voor het ontwerp waarover het gaat. Je zou jouw post bij iedere nieuws bericht over een willekeurig lens kunnen plaatsen. Het is derhalve niet on-topic, en voor de meesten niet relevant.
Het ziet er heel erg uit als spammen of sluik reclame !!
Mensen die alleen naar de post kijken, zullen het informatief vinden. Maar wanneer je kijkt naar de relatie met het nieuws bericht, en de samenhang met andere reacties, dan vindt je het off-topic.
Nogal een twijfelgeval dus. De informatie opzichzelf is wel goed, maar het is dubieus of die informatie in deze vorm nuttig is voor de lezer. Het is een antwoord op een niet-gestelde vraag...
Ik zou al met al, er zeker geen +2 voor uitdelen, maar tussen de 0 en +2 in gaan zitten. Een +1 dus.
Dank je , een goede beslissing. Heeft de user ook een mailtje oid gekregen?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
In het bericht wordt de nadruk gelegd op het diafragma van de lenzen, zonder uitleg te geven over de functie en de werking van het diafragma. Het zou zomaar kunnen dat een hoop mensen die het artikel onder ogen krijgen, niet precies weten wat een diafragma is. Dat is precies de reden dat ik die post geplaatst heb. Het doel was dus om het artikel inzichtelijk te maken voor een grotere groep lezers. Termen als 'spammen' en 'sluikreclame' zijn dus wat mij betreft volledig uit de lucht gegrepen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:23:
[...]
Ik snap wel waarom je een 0 krijgt.
Je geeft een hele berg algemene informatie, die totaal niet specifiek is voor het ontwerp waarover het gaat. Je zou jouw post bij iedere nieuws bericht over een willekeurig lens kunnen plaatsen. Het is derhalve niet on-topic, en voor de meesten niet relevant.
Het ziet er heel erg uit als spammen of sluik reclame !!
Mensen die alleen naar de post kijken, zullen het informatief vinden. Maar wanneer je kijkt naar de relatie met het nieuws bericht, en de samenhang met andere reacties, dan vindt je het off-topic.
Nogal een twijfelgeval dus. De informatie opzichzelf is wel goed, maar het is dubieus of die informatie in deze vorm nuttig is voor de lezer. Het is een antwoord op een niet-gestelde vraag...
Ik zou al met al, er zeker geen +2 voor uitdelen, maar tussen de 0 en +2 in gaan zitten. Een +1 dus.
klonic in 'reviews: Brein vs. Pirate Bay: internet naar de haaien?'
Dat soort doodsverwensingen mogen imho wel naar -2.
Dat soort doodsverwensingen mogen imho wel naar -2.
Virussen? Scan ze hier!
koekjeh in 'nieuws: CM-developer wil store met uit Android Market verwijderde apps'
Verwijzing naar warez... Mod-edit?
http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon
Ff op onderzoek uitgeweest omdat ik niet bekend ben met deze materie en inderdaad, warezgevoelig.kramerty88 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:01:
koekjeh in 'nieuws: CM-developer wil store met uit Android Market verwijderde apps'
Bovendien lees je steeds vaker berichten over hoge telefoonrekeningen doordat mensen een virus op het toestel hebben gekregen wat is meegekomen met een illegale app.
Dankzij deze reactie weet ik nu wel wat ik niet met mijn ZTE blade ga doen.
In principe vind ik deze niet ongewenst, eerder off-topic:
slijkie in 'nieuws: Android 4.0-update voor Motorola Xoom duikt op'
Maar goed, first posts krijgen altijd een punt aftrek hier.
[ Voor 7% gewijzigd door Wolfos op 13-01-2012 19:11 ]
Ik vind het wel een ongewenste fipo. Het uitroepteken en de smiley spreken voor zich denk ik.Wolfos schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:11:
In principe vind ik deze niet ongewenst, eerder off-topic:
Edit: deze fipo krijgt zelfs +3, maar is ook ongewenst:
Verwijderd in 'reviews: Hands-on: HP's Spectre- en Folio 13-notebooks'
Edit 2: Hier nog eentje die onterecht +3 krijgt:
Alpha89 in 'reviews: Hands-on: HP's Spectre- en Folio 13-notebooks'
[ Voor 32% gewijzigd door tweaker2010 op 14-01-2012 12:13 ]
Een reactie als deze: acreed166 in 'nieuws: 'Monster stopt met maken Beats-headsets''
Naar mijn idee een -1 dankzij zijn eerste zin, of ben ik dan te streng?
edit:
productreview: Cooler Master GeminII SF524 review door Sw333t
Hier heeft iemand vrijwel alle posts een +3 gegeven.. lijkt me niet helemaal op zijn plaats.
edit:
productreview: Cooler Master GeminII SF524 review door Sw333t
Hier heeft iemand vrijwel alle posts een +3 gegeven.. lijkt me niet helemaal op zijn plaats.
[ Voor 35% gewijzigd door Kapiteiniglo op 14-01-2012 13:45 ]
Scientia potentia est
Is inderdaad nogal aanvallend en dus ongewenst. Ik geef ook -1.martijn--g schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:22:
Een reactie als deze: acreed166 in 'nieuws: 'Monster stopt met maken Beats-headsets''
Klopt, het halve topic stond vanweg die +3's gemiddeld op +2. Gefixt en nu staan ze op +1.productreview: Cooler Master GeminII SF524 review door Sw333t
Blijkbaar was de reviewer wel blij met alle commentaar op zijn review!tweaker2010 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:51:
[...]
Is inderdaad nogal aanvallend en dus ongewenst. Ik geef ook -1.
[...]
Klopt, het halve topic stond vanweg die +3's gemiddeld op +2. Gefixt en nu staan ze op +1.
Heb hem gemaild hierover aangezien hij alleen maar +3 of -1 modt!
Let even op dat bij het Beats artikel deze post: coptician in 'nieuws: 'Monster stopt met maken Beats-headsets'' iets lager ook al staat door dezelfde poster. een beetje dubelop dus deze is niet veel waard. Heb hem zelf -1 gegeven.
[ Voor 26% gewijzigd door TheCapK op 14-01-2012 14:06 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.