Grimmie187 schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:07:
[...]
Vind het wel heel extreem om een pareltje als BF3 op zn laagst te spelen om wat fps te winnen..

En trouwens, ik weet niet wat je voor overige hardware hebt maar ik kan met mijn 6870 alles op ultra zetten (zonder AA) en haal gewoon 40-50 fps.. Jij kan me niet vertellen dat je beter bent (of winst boekt in reactietijd) met 100+ fps t.o.v. 60 fps.. Dat marginale verschil als er al verschil is zit voor 95% in je hoofd.
Zoals ik al schreef, laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen. Ik heb ook al aangegeven dat het voor de een marginaal is en voor de ander significant.
BF3 speel ik voor de gameplay en niet doorgaans niet voor de eye-candy. Ik wil af en toe ook heus wel genieten van de mogelijkheden en dan ga ik er echt voor zitten om te genieten van de techniek. Echter, 99% van de tijd wil ik gewoon superspannende, high-paced en adrenaline-opwekkende gevechten in BF3. Voor mij geldt gewoon dat alle kleine beetjes helpen om de optimale ervaring te hebben. De graphics zijn in een shooter gewoon niet zo belangrijk voor mij als maximale framerate, als je lang genoeg naar de zelfde 'hoge' kwaliteit kijkt wordt het voor mij uiteindelijk toch ook normaal/niet meer zo bijzonder.
Rennen, springen, bukken, liggen op hoog tempo is gewoon een belangrijk onderdeel van m'n speelstijl, de tegenpartij overrompelen en op snelheid druk zetten. Meer fps helpt daar gewoon bij, nogmaals niet om wat je ziet, maar hoe het spel aanvoelt/physics zoals Koeitje ook aan geeft etc. Wellicht dat jij het niet hebt, maar ik blijf gewoon minder vaak hangen als ik rennend over een muurtje spring op lage instellingen, dan op hoge instellingen. Ik merk vaak dat ik in zware vuurgevechten/explosies/veel mensen gewoon vaak in het voordeel ben dan jongens die dan zware fps drops hebben. Nogmaals, dat is gewoon wat ik zoek in een shooter, BF3 ziet er voor mij nog steeds supervet uit op de lage instellingen, alles went. Nog los van het feit dat extra undergrowth detail/smoke etc. etc. ook niet helpt bij de zichtbaarheid van de tegenpartij
Mijn hele post was gewoon om aan te geven dat je er gewoon voordeel van hebt op zoveel mogelijk fps te spelen. Dat jij of anderen dat niet merken, prima, dan mag je mijn post rustig negeren.
Het was een poging om uit te leggen dat het gewoon een voordeel kan geven en mensen kan helpen om nét wat meer uit de shooterervaring te halen. Net zoals een goede gamemuis voordeel geeft t.o.v. van een gewone, ps2 toetsenbord t.o.v. USB, custom keyboard instellingen t.o.v. default instellingen, juiste muismat etc. etc. etc. Alle beetjes helpen en hoe hoger het niveau, hoe belangrijker die beetjes worden. (voor mij)