Erwin1967 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:11:
[...]
Het probleem van iemand die net begint is dat hij relatief slechte wapens heeft. Ik moet ongeveer 3 keer schieten met een scar-h om iemand te killen. Die ander heeft een veel beter wapen waarbij 1 schot voldoende is.
Relatief slechte wapens? Waar baseer je dit op?
Het enige wat je niet hebt zijn unlocks, maar die heb je niet nodig om kills te maken.
Als je een beginner bent weet je gewoon nog niet hoe je je het beste kunt gedragen om zo effectief mogelijk te zijn.
Ik ben zelf begonnen als Assault, die klasse heb ik ook gespeeld in de Beta en leek mij dan ook het meest geschikt om mee te beginnen. Die klasse heb ik op gegeven moment volledig unlocked gehad, Assault Medal gekregen en daarna nog even gespeeld.
Toen heb ik besloten dat ik de andere klassen ook ga spelen en zoveel mogelijk bij die klasse blijf totdat ik hem ook heb uitgespeeld. Als eerste Support gaan spelen. Dan begin je dus weer van voren af aan en moet je het doen met "kale" wapens. Daar moet je je op aanpassen en voor lief nemen dat je nog niet op je max efficiency zult zitten. Support heb ik heel veel lol mee gehad en nu speel ik Recon.
Weer hetzelfde verhaal, bij het begin beginnen. Verdomd wat vind ik de MK11 Mod0 en SVD als sniper rifles niks. Wat doe je dan? Juist, je aanpassen aan de situatie. Scope er af en het veld in en dat ding als battle rifle gebruiken met de iron sights. En wat denk je? Dat in combinatie met pistol whippen kwam ik ook een heel eind. Ik voelde me direct een stuk minder kwetsbaar dan toen ik met de scope er op rondliep.
Natuurlijk kun je ook een PDW of een shotgun pakken en hetzelfde gaan doen. Maar ik speel de klasse het liefst zo "puur" mogelijk, dat vind ik nou eenmaal de uitdaging.
Het nadeel dat je als "beginner" zou hebben is echt veel meer gebaseerd op ervaring en aanpassingsvermogen dan dat je een slechte uitrusting zou hebben.
Daarnaast zie je heel veel mensen een granaatwerper op hun machinegeweer gebruiken. Dit mag dan wel?
Op die server van die kennissen van mij? Ja dat mag wel voor zover ik weet. Even voorop: het is niet mijn server, dus ik bedenk de regels niet. Ik moet me er ook aan houden en heb daar geen problemen mee. Ik speel op allerlei servers, met en zonder restricties en kan overal lol hebben. Want dat heb ik voorop staan: lol hebben. Het moment dat ik geen plezier beleef kap ik met het spel, maar dat moment is nog lang niet in zicht.
Het argument is natuurlijk dat je deze wapens eerst moet unlocken. Dit is echter nu veel moeilijker omdat in de eerste dagen van BF3 de verschillen veel kleiner is tussen de deelnemers dan nu.
Het verschil is nu zo groot dat het eigenlijk niet meer leuk is voor iemand die af en toe casual wil spelen. In het begin was het wel leuk, nu ben je eigenlijk alleen maar aanwezig zodat anderen hun kill kunnen maken. Ik vind er in iedergeval weinig meer aan en ik kan me niet voorstellen dat het voor de "besten" ook zo leuk is.
Hier ben ik het niet mee eens. Er zit weinig verschil tussen de wapens, ergo: je kunt met elk wapen effectief zijn. Wat wel geldt: oefening baart kunst. Een casual gamer zal minder ervaring hebben dan iemand die er meer tijd in steekt en zal het zodoende ook iets vaker afleggen tegen iemand die 3 uur per dag speelt. Dat heeft veel meer te maken met die oefening: het leren kennen van maps en je eigen wapen onder de knie krijgen en kunnen inschatten wat mensen zullen doen. Zeker als Recon heb ik er profijt van dat ik al speelervaring heb opgedaan als Assault en Support en zodoende in een aantal situaties kan inschatten wat iemand zou kunnen gaan doen.
Qua damage is er weinig verschil. Scopes voegen op afstand flink wat toe, en in close combat is de red dot erg fijn om te hebben. Gelukkig unlock je beiden vrij snel. Was een ACOG 4x niet beschikbaar na 10 kills ofzo?
Met een IR telescoop zie je de vijand gewoon in de bosjes zitten of om de hoek kijken en kun je ze een voor een afknallen.
De IRNV kan inderdaad verdomde handig zijn als je met de beperkingen die deze met zich meebrengt kunt omgaan. Je gaat er echt anders door spelen: je loopt veel meer door je scope te turen. Risico is dat je vaker dingen mist omdat je een soort tunnelvisie krijgt.
Ik heb er als Assault veel mee gespeeld en vind het een fijn ding. Je kunt een hoop leren van de IRNV, namelijk waar mensen zich graag schuil houden. Dingen die je eerst misschien niet zag. Als je die ervaring op doet spot je ze later ook met een conventionele scope ook makkelijker. Of zul je verwachten dat daar wel eens iemand zou kunnen zitten. Ik vind een IRNV dan ook niet overpowered, maar een handige tool die voor iedereen beschikbaar is

Sinds ik een laser heb unlocked op mijn sniper rifle is het ook eenvoudiger geworden.
Een laser op mijn sniper rifle heb ik nog niet geprobeerd. Zal ik ook eens doen. Maar ik pak met regelmaat mijn pistool als de afstand kort wordt.
Nee, daar is die regel er niet. Maar het is wel "frowned upon" over het algemeen. Ondanks dat het een valide speelstijl is.
Ik vind het prima, ik snipe je wel door je bakkes als je er een nieuwe raket in aan het drukken bent

Ik vindt dit zowieso een domme regel, in het leven geschoten door een stel jankerds die niet tegen het spel kunnen zoals het ontworpen is.
Ieder zijn ding, ik kan mij er niet druk over maken. Zij betalen voor hun server, dus mogen zijn de regels naar hun wens tot op zekere hoogte aanpassen. Er zijn btw ook genoeg mensen die hetzelfde denken over de IRNV en dat ding willen verbieden.
Ik bedoel als er iemand bij de uitgang in metro zit in een van die gebouwen goed achter cover, werkt er maar een ding het beste en dat is de gevel eraf knallen met een RPG. Zo zijn er genoeg van voorbeelden, de RPG is gewoon een long range wapen voor engineers, zie je als engineer iemand op 200m + ben je totaal kansloos met een G36C/A-91 op een lucky shot daar gelaten. Ik snap niet waarom hier zo moeilijk over wordt gedaan, maar ik vind eigenlijk dat hier toch teveel word geklaagt en te weinig wordt genoten van het feit dat dit gewoon een heel dik spel is.
ik bedoel ja het is lame als je RPG's maar blind elke kand op schiet maar je hebt nou eenmaal noobs.
Daar pak je ook het verschil wat: een RPG schieten om een gevel te slopen. Of RPG na RPG in een tunnel op een of twee mannetjes schieten. Als je er 20+ kills mee kunt maken zou ik het misschien ook doen. Dan verdienen ze het bijna omdat ze zo dom zijn om daar te blijven hangen zonder de engineer een kogel door zijn kop te jagen. Als Recon met een sniper rifle vind ik RPGende engineers echt snoepjes.
Just enjoy the fakin game.
long post is long
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.