Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-05 11:25
Wat ik dan wel denk (hoop) is dat ms de versie voor de consoles, of iig xbox, gelijk gaat trekken met de pc versie. Alleen zal dat nog wel even duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
chromeeh schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:39:
[...]

Moet zeggen dat dat soms een zeer welkome change is :)
Let wel, mijn mening :+

Eerste survival map ruim 48 ~ 60 uur in totaal op gespeeld, zaten in een heeeeeeeel groot desert gebied aan de zee. Simpele dingen zoals hout vinden was echt lastig... Eerst honderden blocks reizen voor een goed plekje.

Nu hebben een nieuwe map geladen, van scratch begonnen en zitten nu aan de rand van een jungle :D
Dat maakt het echt 1000x makkelijker :P

Maar ook daar weer, de een vind een miners dream super, de ander super flat, de ander weer amplified etc. :)
Wij hebben een jungle op een minuut loopafstand, genoeg water in de omgeving voor vruchtbare grond en verschillende mijnen die heel ver doorlopen. Dorp is in de woestijn en ongeveer drie minuten lopen, wel te doen. Enige minpuntje is dat de mijn erg weinig diamant en goud heeft. Wel veel ijzer en steenkool. We zijn nu een enorme berg aan het plat maken, maar dat is meer werk dan gedacht. We zijn er al twee dagen mee bezig. :P

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17

chromeeh

the Gnome

Royeboi schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:05:
[...]

Wij hebben een jungle op een minuut loopafstand, genoeg water in de omgeving voor vruchtbare grond en verschillende mijnen die heel ver doorlopen. Dorp is in de woestijn en ongeveer drie minuten lopen, wel te doen. Enige minpuntje is dat de mijn erg weinig diamant en goud heeft. Wel veel ijzer en steenkool. We zijn nu een enorme berg aan het plat maken, maar dat is meer werk dan gedacht. We zijn er al twee dagen mee bezig. :P
TNT >:)

En dan om de X blocks een block TNT plaatsen, dan gaat het vlot...
Als je het dan ook nog eens in de hoogte doet...
Ik ben niet verantwoordelijk voor crashende servers >:) :P

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:08
Dongersmooi schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:31:
Wat ik dan wel denk (hoop) is dat ms de versie voor de consoles, of iig xbox, gelijk gaat trekken met de pc versie. Alleen zal dat nog wel even duren denk ik.
Mojang's doel is om uiteindelijk ALLE versies gelijk te trekken, van mobiel tot PC! Maarja, ooit ... de komende jaren zie ik dat in dit tempo van ontwikkelen niet gebeuren.

Tenzij de Windows 10 versie de nieuwe standaard gaat worden en de rest komt te vervallen. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
chromeeh schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:11:
[...]

TNT >:)

En dan om de X blocks een block TNT plaatsen, dan gaat het vlot...
Als je het dan ook nog eens in de hoogte doet...
Ik ben niet verantwoordelijk voor crashende servers >:) :P
Ah, dat is wel een super plan! De One versie loopt overigens wel wat soepeler dan de 360. Die stottert nogal en af en toe lig ik uit de game die een vriend host.

Ben overigens nog geen expert. Heb net geleerd hoe je een spoor kunt aanleggen die we nu gebruiken voor fast travel in ons eigen dorp, lekker lui. >:)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Het is zover! De eerste 1.9 snapshot is uit! *O* Snapshot 15w31a die zo vol nieuwe content zit dat je niet weet waar je moet beginnen! Hoewel vele youtubers deze reactie geven over deze snapshot is mijn reactie:

IS DIT ALLES??? -O-

Bijna een jaar werk voor nieuwe features die komen uit Pocked en Xbox versies? Zoals Grass Path, Beetroot (seeds/soup) en nieuwe Ender Dragon gevecht/eiland?

Overige features werken maar half zoals dual wield. Die enkel werkt voor items en niet voor combat. Geen nieuwe schilden, wapens of combat dingen voor de update die "Combat Update" heet! :P

Één degelijke nieuwe feature zijn de End Eilanden, met 1 nieuwe mob, 5 nieuwe blokken en een nieuw plant soort.

Owja, en World File corrupt makende features zoals Signs, books en /tellraw commando die bij gebruik je wereld instant corrupt maken. :P

Efijn, gelukkig is er hoop voor de toekomst. Want achter de schermen zijn zeer veel dingen herschreven waardoor er sneller features toegevoegd kunnen worden zoals:
- Nieuwe manier van bouwen en generen van gebouwen
- Nieuwe block data waardoor minder 3D models en textures nodig zijn voor (nieuwe) blokken
- Mobs herschreven waardoor meer en makkelijker mobs toegevoegd kunnen worden en variaties van dezelfde mobs.
- Nieuw combat systeem (welke nog niet in de snapshot zit).

En het feit dat er bij update 1.7 en 1.8 meer nieuwe features werden toegevoegd NA de eerste snapshot geeft ook nog een beetje hoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Dreanor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:32:
Het is zover! De eerste 1.9 snapshot is uit! *O* Snapshot 15w31a die zo vol nieuwe content zit dat je niet weet waar je moet beginnen! Hoewel vele youtubers deze reactie geven over deze snapshot is mijn reactie:

IS DIT ALLES??? -O-

Bijna een jaar werk voor nieuwe features die komen uit Pocked en Xbox versies? Zoals Grass Path, Beetroot (seeds/soup) en nieuwe Ender Dragon gevecht/eiland?

Overige features werken maar half zoals dual wield. Die enkel werkt voor items en niet voor combat. Geen nieuwe schilden, wapens of combat dingen voor de update die "Combat Update" heet! :P

Één degelijke nieuwe feature zijn de End Eilanden, met 1 nieuwe mob, 5 nieuwe blokken en een nieuw plant soort.

Owja, en World File corrupt makende features zoals Signs, books en /tellraw commando die bij gebruik je wereld instant corrupt maken. :P

Efijn, gelukkig is er hoop voor de toekomst. Want achter de schermen zijn zeer veel dingen herschreven waardoor er sneller features toegevoegd kunnen worden zoals:
- Nieuwe manier van bouwen en generen van gebouwen
- Nieuwe block data waardoor minder 3D models en textures nodig zijn voor (nieuwe) blokken
- Mobs herschreven waardoor meer en makkelijker mobs toegevoegd kunnen worden en variaties van dezelfde mobs.
- Nieuw combat systeem (welke nog niet in de snapshot zit).

En het feit dat er bij update 1.7 en 1.8 meer nieuwe features werden toegevoegd NA de eerste snapshot geeft ook nog een beetje hoop. ;)
Er zit dan ook een hoop nog niet in:
I’m not going to tell you what’s new, but I will tell you what isn’t new… yet. These are the things you should not expect to find in this super-alpha-development-preview-test-build-thing:
  • Any balancing of any kind. Seriously, expect things to be hilariously overpowered or underpowered.
  • Melee combat changes. Melee combat will change, just not in this snapshot.
  • Shields. They tie into the melee combat changes.
  • The meaning of life. That’s also for another snapshot.
  • Hugs. You can find those over here instead.
  • Perfect respawn mechanics of the end. You can respawn the dragon right now by drawing a creeper face with clay, but it won’t respawn everything yet. That’s temporary.
  • Lots of new items/blocks which don’t exist yet. That’s why you’re respawning the dragon like above.
  • New potions or enchantments. There will be new ones, just not right now!
  • Subtitles support. It’s still planned for 1.9!
  • Proper offhand interaction support. Right now it doesn’t entirely work as expected, we have to go through every interaction and decide what should happen each time.
  • Lots of stuff, really. We have a lot of things planned for 1.9, and this is just the first snapshot. Gotta keep some surprises!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
d:)b Klopt, dat was ik nog vergeten te zetten bij er is nog hoop! :P Had ik idd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Aha, 1.9 krijgt een regenboog generator die je zelf kan bouwen! :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yUoPaTo.png

Of is het een lazer test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:05
Dreanor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:25:

[afbeelding]

Heh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Dreanor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:25:

[afbeelding]

Dat wordt voor de vanilla players een hoop farms herzien :P
Maar vind t wel mooier als de vorm die t nu heeft...
Zijn glass panes, nu als je eentje plaatst wordt t een ster.
In 1.9 een 'staaf'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Dongersmooi schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:39:
[...]

Dat wordt voor de vanilla players een hoop farms herzien :P
Maar vind t wel mooier als de vorm die t nu heeft...

[...]

In 1.9 een 'staaf'..
Dat is wel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Dongersmooi schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:39:
[...]
In 1.9 een 'staaf'..
Moet zeggen dat dat wel een heeeeele wenselijk fix is...
Nu kun je er mooie pilaren mee maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 15:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mag ik uwen aandacht voor mijn nieuwste schepsel?
Ik maak al enige jaren mega-builds in Minecraft en ik had nog nooit een Melonfarm gedaan, dus ik heb het afgelopen half jaar daad bij woord gevoegd en nu is hij na enkele lange nachten en in totaal ongeveer 80 uur af.

Ik hoop dat mijn slechte editing skills jullie niet afschrikt, ik hem mijn uiterste beste gedaan om het wat te laten lijken.

Video:

Download:
https://mega.co.nz/#!kNp1...GOsmc1e2lwSZiLjRG9TfTDJK4

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
kuusj98 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:04:
Ik maak al enige jaren mega-builds in Minecraft en ik had nog nooit een Melonfarm gedaan, dus ik heb het afgelopen half jaar daad bij woord gevoegd en nu is hij na enkele lange nachten en in totaal ongeveer 80 uur af.

Ik hoop dat mijn slechte editing skills jullie niet afschrikt, ik hem mijn uiterste beste gedaan om het wat te laten lijken.

Video:
[video]

Download:
Zo. Das een behoorlijke!

Is dat gedaan met world edit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 15:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dongersmooi schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 07:07:
[...]

Zo. Das een behoorlijke!

Is dat gedaan met world edit?
Dat is uiteraard de onvermijdelijke vraag, maar laat ik het stellen zoals het is:

Kopieren en plakken (in McEdit, want WorldEdit loopt veel sneller vast) kan iedereen, het is het werkend maken van het geheel dat telt.

Er gaan talloze uren zitten in het bedenken van een ontwerp waarbij alles werkt en blijft werken terwijl het voor jezelf nog makkelijk en leuk blijft om het op te schalen.

Ik kan 100 "pods" boven elkaar plaatsen, hoe zorg ik ervoor dat ik zo weinig mogelijk plek per pod gebruik voor maximale dichtheid? Hoe krijg ik alle pistons geactiveerd met 1 redstone signaal? Hoe krijg ik de items naar mijn verzamelpunt binnen 5 minuten?

Het zijn deze dingen die het hem doen, probeer bijvoorbeeld maar eens iets te bedenken met hoppers om je items in chests te krijgen en dan zo veel mogelijk binnen die 5 minuten, het heeft me zeker 10 uur gekost om iets te bedenken wat zowel aan mijn eisen voldeed en waterdicht was c.q. niet kapot ging.

Ik weet dat ik geen 500.000+ weergaven meer ga krijgen met deze video's (zoals mijn eerste farm) maar daar gaat het me ook niet om, ik vind het gewoon leuk om te doen haha...

Edit: alhoewel... YouTube realtime geeft 830 weergaven aan voor de laatste 48 uur waarbij hij nu net 24 uur online is. Toch wel netjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Kuusj op 12-08-2015 16:05 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
kuusj98 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:02:
[...]

Dat is uiteraard de onvermijdelijke vraag, maar laat ik het stellen zoals het is:

Kopieren en plakken (in McEdit, want WorldEdit loopt veel sneller vast) kan iedereen, het is het werkend maken van het geheel dat telt.

Er gaan talloze uren zitten in het bedenken van een ontwerp waarbij alles werkt en blijft werken terwijl het voor jezelf nog makkelijk en leuk blijft om het op te schalen.

Ik kan 100 "pods" boven elkaar plaatsen, hoe zorg ik ervoor dat ik zo weinig mogelijk plek per pod gebruik voor maximale dichtheid? Hoe krijg ik alle pistons geactiveerd met 1 redstone signaal? Hoe krijg ik de items naar mijn verzamelpunt binnen 5 minuten?

Het zijn deze dingen die het hem doen, probeer bijvoorbeeld maar eens iets te bedenken met hoppers om je items in chests te krijgen en dan zo veel mogelijk binnen die 5 minuten, het heeft me zeker 10 uur gekost om iets te bedenken wat zowel aan mijn eisen voldeed en waterdicht was c.q. niet kapot ging.

Ik weet dat ik geen 500.000+ weergaven meer ga krijgen met deze video's (zoals mijn eerste farm) maar daar gaat het me ook niet om, ik vind het gewoon leuk om te doen haha...

Edit: alhoewel... YouTube realtime geeft 830 weergaven aan voor de laatste 48 uur waarbij hij nu net 24 uur online is. Toch wel netjes.
Zeker netjes...

Dit is het leuke van minecraft vind ik. De meest vreemde dingen verzinnen..
Al moet ik zeggen dat het met modded nu minder verzinnen is en meer inlezen en nabouwen :P Maar dat komt wel weer als ik dat onder de knie heb.

Ben nu wel nieuwsgierig geworden naar de rest :)
Zal eens kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
Terwijl bijna iedereen druk is met Modded Minecraft heeft Mojang shields toegevoegd met de laatste snapshot (afgelopen vrijdag). :P Schilden kunnen gecombineerd worden met banners (moet schild en banner wel dezelfde base color hebben).

Afbeeldingslocatie: http://media-minecraftforum.cursecdn.com/attachments/140/561/sheeld.png

In voorgaande snapshots diezelfde week zijn Lingering potions toegevoegd, een soort spash potion maar dan met een AoE die lang blijft hangen. Dragon Breath heeft een doel gekregen (ingrediënt voor Lingering Potion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Dreanor schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:54:
Terwijl bijna iedereen druk is met Modded Minecraft [...]
Ik vind vanilla leuker dan modded, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur :)

Zaterdag echt een jump scare gehad van een wither skeleton....
Was bezig met 2 portals middels een veilige tunnel te verbinden, echter een van de portals staan op een "brug" van een Nether Fortress...
Ik liep naar buiten, springt hij me in de nek }:|
WHAAAAAAA moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:59

mvds

Totally awesome!

Ik speel ook unmodded :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

kuusj98 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:04:

Video:
[video]

Download:
:o :o :o
WOW! Dat is een... hele nette mega build :D
Maar pfffff wat een werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
nieuws: Oculus kondigt onder andere vr-ondersteuning voor Minecraft op Window...

Moeten ze wel de Windows 10 versie qua features eens gelijktrekken met de gewone versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Dat gaat uiteindelijk ook gebeuren! Mojang en Microsoft willen dat Windows 10 versie de enige Minecraft versie gaat worden en dat deze gelijk is aan de mobile en console versie.

De Windows 10 versie is nu al gelijk aan de mobiele versie, sterker nog, de Windows 10 versie IS de mobiele versie van Minecraft maar dan op PC!
OK, since the confusion is already waaay too much:
This version IS pocket edition. It's based on PE, it's C++, and we mean to keep it on par forever.
It is NOT another version of Minecraft!
Also, we're aiming for feature parity! We won't have mods for now, but the important thing is that you know it :)
Also, both PE and Win10 support all controllers :)

Xbox Live is not required. It's compatible, but the 7 people limit is only there because it's PE! It's just that there isn't a dedicated server right now.
Bron: reddit

Dit is goed en slecht nieuws!

Het goede nieuws is, als er 1 versie is die op ALLE platformen werkt dan zou theoretisch men effectiever en sneller aan Minecraft kunnen werken en meer/betere features toe kunnen voegen.

Het slechte nieuws is dat de versie en mogelijkheden bepaald wordt door de slechtste hardware, AKA mobiele platform. Dat is in bovenstaande quote ook de reden dat er (nog) geen mods zijn en er een speler limiet van 7 spelers op een server is!

Gezien hoe Minecraft ontwikkeld wordt en hoe langzaam het gaat zal dit vast nog jaren duren. Maar ik ben wel skeptisch, Microsoft kan maar zo bepalen dat ze de Java versie laten vallen en verder met de Win10 versie moeten, ook al is er nog geen mod support of servers voor meer dan 7 mensen!

Wat een slechte zet zal zijn, maarja we zien bedrijven als Microsoft, Ubisoft e.d. wel vaker slechte beslissingen nemen wat dat betreft. :( Probleem is, de PC/Java versie is 20 miljoen keer verkocht, de mobiele versie al 30 miljoen keer. Dus waar zou jij je geld op zetten ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Dreanor schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:56:
[...]

Dat gaat uiteindelijk ook gebeuren! Mojang en Microsoft willen dat Windows 10 versie de enige Minecraft versie gaat worden en dat deze gelijk is aan de mobile en console versie.

De Windows 10 versie is nu al gelijk aan de mobiele versie, sterker nog, de Windows 10 versie IS de mobiele versie van Minecraft maar dan op PC!

[...]

Bron: reddit

Dit is goed en slecht nieuws!

Het goede nieuws is, als er 1 versie is die op ALLE platformen werkt dan zou theoretisch men effectiever en sneller aan Minecraft kunnen werken en meer/betere features toe kunnen voegen.

Het slechte nieuws is dat de versie en mogelijkheden bepaald wordt door de slechtste hardware, AKA mobiele platform. Dat is in bovenstaande quote ook de reden dat er (nog) geen mods zijn en er een speler limiet van 7 spelers op een server is!

Gezien hoe Minecraft ontwikkeld wordt en hoe langzaam het gaat zal dit vast nog jaren duren. Maar ik ben wel skeptisch, Microsoft kan maar zo bepalen dat ze de Java versie laten vallen en verder met de Win10 versie moeten, ook al is er nog geen mod support of servers voor meer dan 7 mensen!

Wat een slechte zet zal zijn, maarja we zien bedrijven als Microsoft, Ubisoft e.d. wel vaker slechte beslissingen nemen wat dat betreft. :( Probleem is, de PC/Java versie is 20 miljoen keer verkocht, de mobiele versie al 30 miljoen keer. Dus waar zou jij je geld op zetten ... ?
Da's dus compleet waardeloos. Je gaat zo ontzettend inleveren op features als je alles gelijk gaat trekken met de huidige mobile versie. Ik ben voor de Windows 10 versie hoor, hij draait ontzettend soepel en de Rift support is awesome (heb ik al eens getest in de standaard Minecraft), maar dan wel met de featureset van de huidige Java-versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
Als je de reddit doorleest vind je het volgende wat Mojang Tommo antwoord op vragen, vooral de laatste vind ik interessant:
Q: Are you planning on phasing out the Java version of Minecraft in the future?

A: Right now there's no way to do that that wouldn't piss off literally everyone, but of course it would be great to have only one version that runs everywhere.
Q: So you're not denying that it'll happen in the future, just not “right now”.

A: If we find a way that is good and makes people happy, why not?
We're not even trying right now, I'm just saying that having a version that can run everywhere (PC,mac, Linux, Android, iOS, consoles etc) would be very cool if possible :)
Q: I understand you have to use careful language when talking about announcements and future plans, but talk like that has terrified me (as a Linux user) ever since the sale to Microsoft. A nice side effect of Java is that OS X and Linux were never treated as second class citizens by Mojang. And since the company was sold, I figured that hearing an announcement like "Windows 10 Edition" was only a matter of time. I'm worried that Microsoft is falling back into the old Embrace, Extend, Extinguish philosophy.
Nothing at all against you personally, I'm just worried and voicing my concern.

A: The "if possible" was referred to the the fact that it is way hard to make something moddable... Porting it to all platforms is the easiest thing, as I said it already runs on Linux. Peace :P
Q: Is there ever going to be a mod API in a Microsoft version of minecraft?

A: We're adding resource packs for now. It's too soon for saying other things :)
Q: I mean it isn't like Mojang has been promising a mod API since the game was in early alpha...

A: This is why I won't promise anything now until we have at least a decent plan :)
Q: I know this is a broad question for something in progress but could you speak on potentials cons to this version? Chasing feature parity is kind of vague. Are there hard limits you're looking at that could be seen as a downside for the future of this version over the Java one? Is Mojang realistically hoping for it to be at least on par in nearly all things, mod support included?

A: Mod support is hard because C++ is not as reverse engineerable as Java, plus many stores don't allow those kind of mods. But we're definitely looking at it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als ze gewoon een steen goede content creation tool maken, valt de behoefte naar een mod api ook grotendeels weg. Als ze de beste Minecraft modders aannemen of een adviserende rol geven bij de verdere ontwikkeling zijn we ook al een heel eind. Vanilla Minecraft bevat op het moment 2% van de content die ik in de modpacks die ik speel tot mijn beschikking heb. Ik zou niet meer terug willen naar vanilla Minecraft. Maar een Minecraft met een betere engine die 95% van de content die ik speel bevat, daar zou ik zeker oren naar hebben. Als Minecraft een deel van de cpu load laat afhandelen door de GPU zou dat al een wereld van verschil zijn. Bij Nvidia gebruikers is dat al deels het geval. AMD daarin tegen levert geen enkel verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
True, maar die mod API daar werken ze al jaren aan, haha. ;) :P Wat dat betreft vind ik de ontwikkeling maar een trieste bedoeling bij Mojang. Als je dat vergelijkt met de kwaliteit van bepaalde mods ... Zeker als je bedenkt dat bij Mojang meerdere "professionals" FULL-TIME aan Minecraft zouden (kunnen) werken.

Neem Bibliocraft, een relatief kleine maar zeer goed afgeronde mod! Meubels, die ook nog eens functioneel zijn zoals bookcases, armor stands en display cases. En dan kijk je naar Mojang ... enkel armor stands en bookcases die minder functioneel zijn.

Zelfde geldt voor world gen, kijk eens naar de vanilla world gen met maar 6 soorten bomen/hout en dan biomes o plenty mod. Die mod geeft veel meer unieke biomes, veel meer soorten bomen en zeer veel variatie met decoratie zoals grass soorten, bloemen, e.d.

Probleem is denk ik, dat meer mensen vanilla spelen als je kijkt naar het totaal plaatje (dus incl. console en pocket editie). Dus als Mojang/Microsoft echt zouden willen, dan laten ze de Java versie vallen en moeten we het maar doen met de Win 10 editie. Hoeveel van hun spelers zouden ze echt verliezen?

Als je kijkt naar de geschatte statistics van de verkoop (wiki) dan zie je dat wij, PC gamers zwaar in de minderheid zijn. En dat modded minecraft spelers zelfs nog minder zijn! Ik denk dat van de PC editie veel minder dan 50% met mods spelen!

Wiki verkoop cijfers (bron: Wikipedia: Minecraft):
20 mil PC editie
30 mil pocket editie
20 mil consoles

Dus maar 28,5% van het totaal speelt de PC versie. Stel dat 50% met mods speelt dan hou je nog maar 14% over. Hoe belangrijk is de mod API dan echt voor Mojang/Microsoft als je naar de geschatte cijfers kijkt? Zeker als je dan bedenkt dat ze 1 versie willen, die crossplatform mogelijk maakt en dus 86% van de spelers tevreden kan houden!

Dus hoeveel weegt de mod api op tegen de voordelen van 1 Minecraft crossplatform versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Dreanor schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:00:
True, maar die mod API daar werken ze al jaren aan, haha. ;) :P Wat dat betreft vind ik de ontwikkeling maar een trieste bedoeling bij Mojang. Als je dat vergelijkt met de kwaliteit van bepaalde mods ... Zeker als je bedenkt dat bij Mojang meerdere "professionals" FULL-TIME aan Minecraft zouden (kunnen) werken.

Neem Bibliocraft, een relatief kleine maar zeer goed afgeronde mod! Meubels, die ook nog eens functioneel zijn zoals bookcases, armor stands en display cases. En dan kijk je naar Mojang ... enkel armor stands en bookcases die minder functioneel zijn.

Zelfde geldt voor world gen, kijk eens naar de vanilla world gen met maar 6 soorten bomen/hout en dan biomes o plenty mod. Die mod geeft veel meer unieke biomes, veel meer soorten bomen en zeer veel variatie met decoratie zoals grass soorten, bloemen, e.d.

Probleem is denk ik, dat meer mensen vanilla spelen als je kijkt naar het totaal plaatje (dus incl. console en pocket editie). Dus als Mojang/Microsoft echt zouden willen, dan laten ze de Java versie vallen en moeten we het maar doen met de Win 10 editie. Hoeveel van hun spelers zouden ze echt verliezen?

Als je kijkt naar de geschatte statistics van de verkoop (wiki) dan zie je dat wij, PC gamers zwaar in de minderheid zijn. En dat modded minecraft spelers zelfs nog minder zijn! Ik denk dat van de PC editie veel minder dan 50% met mods spelen!

Wiki verkoop cijfers (bron: Wikipedia: Minecraft):
20 mil PC editie
30 mil pocket editie
20 mil consoles

Dus maar 28,5% van het totaal speelt de PC versie. Stel dat 50% met mods speelt dan hou je nog maar 14% over. Hoe belangrijk is de mod API dan echt voor Mojang/Microsoft als je naar de geschatte cijfers kijkt? Zeker als je dan bedenkt dat ze 1 versie willen, die crossplatform mogelijk maakt en dus 86% van de spelers tevreden kan houden!

Dus hoeveel weegt de mod api op tegen de voordelen van 1 Minecraft crossplatform versie?
Daarin neem je niet mee dat de modpacks, op het moment goed zijn voor 80 tot 90% van alle gratis reclame die ze krijgen van alle youtube kanalen. En op de andere platformen speelt men vanilla omdat ze geen andere keuze hebben. Daarbij heb ik als Minecraft speler, het spel op 5 verschillende platformen, maar is er maar één waar ik echt serieus op speel, de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Seth_Chaos schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:41:
[...]

Daarin neem je niet mee dat de modpacks, op het moment goed zijn voor 80 tot 90% van alle gratis reclame die ze krijgen van alle youtube kanalen. En op de andere platformen speelt men vanilla omdat ze geen andere keuze hebben. Daarbij heb ik als Minecraft speler, het spel op 5 verschillende platformen, maar is er maar één waar ik echt serieus op speel, de pc.
Heb je een bron van deze uitspraak?

Het is niet dat ik het graag zo zie maar de verkoop cijfers liegen er niet om. :( Maar ik weet ook niet wat Mojang en/of Microsoft gaan doen, heb helaas geen glazen bol. Als ik wel een glazen bol had, ging ik aandelen handelen en staatsloten kopen. :P

Persoonlijk hoop ik dat Mojang naar 1 versie gaat! Waarbij ik moet vermelden dat ik er dan vanuit ga dat de ontwikkeling dan veel beter gaat (Mojang hoeft zich maar op 1 versie te focussen) en dat mods mogelijk blijven voor PC uiteraard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Dreanor schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:10:
[...]

Het is niet dat ik het graag zo zie maar de verkoop cijfers liegen er niet om. :( Maar ik weet ook niet wat Mojang en/of Microsoft gaan doen, heb helaas geen glazen bol. Als ik wel een glazen bol had, ging ik aandelen handelen en staatsloten kopen. :P

Persoonlijk hoop ik dat Mojang naar 1 versie gaat! Waarbij ik moet vermelden dat ik er dan vanuit ga dat de ontwikkeling dan veel beter gaat (Mojang hoeft zich maar op 1 versie te focussen) en dat mods mogelijk blijven voor PC uiteraard. ;)
De bron ben ik zelf. Ik heb gekeken hoeveel views de gemiddelde modded minecraft clip had, en hoeveel vanilla minecraft clips. Hoeveel views alle minecraft clips totaal per maand krijgen en hoeveel omzet alleen al uit youtube clips van minecraft gegenereerd wordt. De omzet alleen al uit youtube filmpjes van minecraft is per jaar rond de 2,6 miljard dollar. Hoeveel daarvan naar Microsoft vloeit heb ik helaas geen zicht op. Maar wel dat ongeveer 85% van alle views van modded Minecraft komt.

Reken er maar op dat die cashcow niet zomaar de nek om gedraait wordt. Daar verdienen ze veel te leuk aan. Dan geven ze het nog liever hun eigen ontwikkelteam.

Of dacht je dat Microsoft 2,5 miljard dollar neer telt voor een franchise die niets in het laadje brengt. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Seth_Chaos op 29-09-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Seth_Chaos schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:33:
[...]

De bron ben ik zelf. Ik heb gekeken hoeveel views de gemiddelde modded minecraft clip had, en hoeveel vanilla minecraft clips. Hoeveel views alle minecraft clips totaal per maand krijgen en hoeveel omzet alleen al uit youtube clips van minecraft gegenereerd wordt. De omzet alleen al uit youtube filmpjes van minecraft is per jaar rond de 2,6 miljard dollar. Hoeveel daarvan naar Microsoft vloeit heb ik helaas geen zicht op. Maar wel dat ongeveer 85% van alle views van modded Minecraft komt.

Reken er maar op dat die cashcow niet zomaar de nek om gedraait wordt. Daar verdienen ze veel te leuk aan. Dan geven ze het nog liever hun eigen ontwikkelteam.

Of dacht je dat Microsoft 2,5 miljard dollar neer telt voor een franchise die niets in het laadje brengt. :+
Ik heb ook niet gezegd dat ze Minecraft de nek om gaan draaien, enkel dat mod support niet hoog op hun lijstje zal staan als het erop aan komt dat ze echt met maar 1 versie verder gaan.

Hoe kom je trouwens aan die views e.d. dat vind ik wel interessant om eens te bekijken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Dreanor schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:10:
[...]

Ik kan je ook geen exacte cijfers geven, maar volg op youtube wel de nodige minecrafters en wat je het laatste jaar vooral ziet is dat men uitgekeken is op vanilla (en teleurgesteld is door de geringe nieuwe content in de 1.9 snapshots ten opzichte van wat modpacks bieden) en óf modpacks gaan spelen (veel Agrarian skies 2 op het moment bijvoorbeeld) óf compleet andere spellen gaan spelen.

Overigens beginnen de modpacks ook wel hun glans te verliezen langzamerhand. Zelfs youtubers als Direwolf20 die jaar in jaar uit elke dag een (modded) minecraftvideo upgeload heeft is onlangs begonnen aan een andere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Invisible_man schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:29:
[...]

Ik kan je ook geen exacte cijfers geven, maar volg op youtube wel de nodige minecrafters en wat je het laatste jaar vooral ziet is dat men uitgekeken is op vanilla (en teleurgesteld is door de geringe nieuwe content in de 1.9 snapshots ten opzichte van wat modpacks bieden) en óf modpacks gaan spelen (veel Agrarian skies 2 op het moment bijvoorbeeld) óf compleet andere spellen gaan spelen.

Overigens beginnen de modpacks ook wel hun glans te verliezen langzamerhand. Zelfs youtubers als Direwolf20 die jaar in jaar uit elke dag een (modded) minecraftvideo upgeload heeft is onlangs begonnen aan een andere game.
Die komen vanzelf wel weer terug. Ik speel minecraft ook af en aan. En iedere keer weer een andere modpack, met nieuwe uitdagingen. Dat is ook het mooie van de modpacks ze bieden hele diverse en bijzondere ervaringen, dat je het gevoel hebt iedere keer weer een ander spel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ow, nee daar geef ik je helemaal gelijk in hoor! Zeker op youtube moet men op zoek naar iets nieuws om het interessant te houden. En met vanilla Minecraft is dat bijna niet mogelijk. Een enkeling zoals Ethoslab kan vanilla interessant houden en zelfs hij is veel en veel meer met andere games bezig!

ps. Weet iemand nog een leuk kanaal zoals Ethoslab?

Ik hoop echt, dat er nog veeel in 1.9 komt zoals nieuwe wapens, nieuwe boten, nieuwe skins voor alle mobs, etc. En vooral nog wat echt NIEUWE features in the nether. Ja, de gebouwen zijn leuk maar bieden niks nieuws behalve een paar blokken en een mob waar je één keertje naar omkijkt en dan niet meer. Er zit nu in de boot een boek met new feature coming soon ofzo ... ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Omg ... OMG!!!

Snapshot morgen gaat mooie features krijgen (hoogstwaarschijnlijk).

Als eerste de nieuwe boten (waarschijnlijk de pocket editie 2 persoons boten) en daarbij behorende nieuwe "riding hierarchy". Met in 1.9 hopelijk de position desync fix!
https://twitter.com/Dinnerbone/status/651331258438549505

I finished the new boats, and new the riding hierarchy, but now I need to fix the *actual* problem (position desyncs). Difficult work!
Dat alleen al is reden voor een klein feestje! Maar OMG OMG OMG WINGS!

Wings baby!

Een vanilla manier om te vliegen! Niet te craften, alleen te vinden. En dit zal waarschijnlijk de nieuwe feature zijn die we in The End boats/cities gaan vinden!

Afbeeldingslocatie: http://giant.gfycat.com/SerpentineHighlevelAmurminnow.gif
https://twitter.com/jeb_/status/651416814791081984

Ok, here's a gfy. And as always, work in progress! https://gfycat.com/SerpentineHighlevelAmurminnow … (for 1.9, Java edition)
https://twitter.com/jeb_/status/651419480187346944

They fold when you land and replace the cape (if any) when equipped. They are styled as the cape + new Mojang cape:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LBgZCyW.png
https://twitter.com/jeb_/status/651423700777074688

More info! Not craftable, only found. Here's a gfy of 3rd person mode with Mojang cape texture: https://gfycat.com/LeadingIndolentGangesdolphin
Ik ben hier wel blij me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 22:22
Meh, dit nieuwe minecraft is niet echt mijn ding.... De nieuwe features komen imo te snel in te grote aantallen. Doe mij maar 1.7.10 modded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Cranzai schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:04:
Meh, dit nieuwe minecraft is niet echt mijn ding.... De nieuwe features komen imo te snel in te grote aantallen. Doe mij maar 1.7.10 modded.
modded minecraft voegt net ongelooflijk veel meer toe?
Ik vind net dat ze super traag zijn met updates.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
SmokingCrop schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:27:
[...]

Ik dacht precies hetzelfde haha. Vanilla opdates te snel en te veel vinden maar wel modded Minecraft spelen! :P

Ik ben dan ook zeer blij met deze twee echt nieuwe features want voor ruim een jaar ontwikkeling vind ik het zo zwaar tegenvallen hoe weinig er tot nu toe in de snapshots zit. Zeker als je bedenkt dat vele features uit pocket editie komen (nieuwe ender dragon fight, beet roots, nieuwe boten, path block, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 22:22
SmokingCrop schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:27:
[...]

Dat is waar maar ik moet ook zeggen dat ik niet alle gameplay veranderingen zo top vind. Dan kan ik wel gewoon blijven hangen op 1.7.10 maar performance-wise veranderen er wel veel goede dingen. En modded zal op een gegeven moment ook verder gaan. Dus moet je uiteindelijk wel wil je niet achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Cranzai schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:20:
[...]

Dat is waar maar ik moet ook zeggen dat ik niet alle gameplay veranderingen zo top vind. Dan kan ik wel gewoon blijven hangen op 1.7.10 maar performance-wise veranderen er wel veel goede dingen. En modded zal op een gegeven moment ook verder gaan. Dus moet je uiteindelijk wel wil je niet achterlopen.
De modmakers hebben meer bereikt met mods die performance verbeteringen opleveren dan Mojang ooit heeft gedaan. Fastcraft, Optifine enz, leveren veel meer performance en verbeterde rendering en graphics op dan die nieuwe versies van vannilla Minecraft. één mod update, van één mod, heeft al meer content opgelevert dan alle content die Mojang in 2 jaar heeft uitgebracht. En dat is diep triest als je bedenkt dat de meeste mods door een enkele programmeur in zijn vrije tijd, naast zijn full time baan, zijn gemaakt zonder mod API. Het maakt ook pijnlijk duidelijk voor iedereen om te zien wat een stel slackers het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 20:39

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik hoop dat Minecraft PE ook naar Windows 8.1 komt.
Ik ga niet voor Windows 10.
https://bigbrotherawards.nl/nl_NL/stemmen/

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
MedionAkoya schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 01:26:
Ik hoop dat Minecraft PE ook naar Windows 8.1 komt.
Ik ga niet voor Windows 10.
https://bigbrotherawards.nl/nl_NL/stemmen/
Alsof je bij W8.1 ook niet minstens evenveel info weggeeft als bij Windows 10 op de "basis" stand.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

SmokingCrop schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 01:29:
[...]

Alsof je bij W8.1 ook niet minstens evenveel info weggeeft als bij Windows 10 op de "basis" stand.. }:O
Er staat geen Microsoft-account op mijn installatie W8.1
En verder heb ik ingesteld dat de advertentie's niet meer op mijn zoekopdrachten zijn gebaseerd.

Als Windows Minecraft PE niet lukt...
Ga ik op de Xbox 360 Survival verder spelen. :(
PE op een touch-device is toch prutbesturing.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
MedionAkoya schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 02:27:
[...]

Er staat geen Microsoft-account op mijn installatie W8.1
En verder heb ik ingesteld dat de advertentie's niet meer op mijn zoekopdrachten zijn gebaseerd.

Als Windows Minecraft PE niet lukt...
Ga ik op de Xbox 360 Survival verder spelen. :(
PE op een touch-device is toch prutbesturing.
Ze hebben toch geen MS account nodig om je te volgen waarvoor ze het gebruiken?
Hardware ID etc..
Als je die FB likes op sites niet blokkeert, wordt je daar ook mee gevolgd. Zelf als je geen facebook account hebt. It's all about the big data.

anyways, niet echt de plaats om dit te discussiëren :9

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 23-10-2015 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Seth_Chaos schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:56:
[...]

De modmakers hebben meer bereikt met mods die performance verbeteringen opleveren dan Mojang ooit heeft gedaan. Fastcraft, Optifine enz, leveren veel meer performance en verbeterde rendering en graphics op dan die nieuwe versies van vannilla Minecraft. één mod update, van één mod, heeft al meer content opgelevert dan alle content die Mojang in 2 jaar heeft uitgebracht. En dat is diep triest als je bedenkt dat de meeste mods door een enkele programmeur in zijn vrije tijd, naast zijn full time baan, zijn gemaakt zonder mod API. Het maakt ook pijnlijk duidelijk voor iedereen om te zien wat een stel slackers het zijn.
Modsauce 2 een fijne mod met veel mogelijkheden.
Speel er al een tijd nadat het eerst FTB was, maar dit is gewoon geweldig.
Check andere forum maar :Y

Algemeen GoT community Minecraft servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:51
MarElo schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 03:10:
[...]

Modsauce 2 een fijne mod met veel mogelijkheden.
Speel er al een tijd nadat het eerst FTBDirewolf20 was, maar dit is gewoon geweldig.
Check andere forum maar :Y

Algemeen GoT community Minecraft servers
FTB is de launcher, zo is de launcher van modsauce 2 ATlauncher.

Maar het is een erg leuke modpack inderdaad. heb al een uurtje of 180 in deze pack zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Ik speel op het moment Horizons Daybreaker omdat ik uitgekeken ben op de standaard mods zoals AE, Tinkers construct, Buildcraft enzovoort. Dat HD ook een van de weinige packs is waarbij nagedacht is over hoe je de performance van het spel goed houdt, is daarbij een leuke bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-05 23:22
edit: nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Phantomic op 26-10-2015 16:59 ]

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663584

Ik ben echt slecht in bouwen, iemand ideeen???

https://gyazo.com/7a9a258ce9ae0b62b8aff57c701ac80f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Mijn huizen zijn altijd te groot :P Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Znrl03qy3MkagfjJ3F6j1lma/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Met dezelfde materialen (+ andesite ;)) heb ik zoiets gebouwd. Meer diepte erin dankzij het gebruik van de acacia pilaren die uitsteken, en de stone brick + cobblestone stairs. Oh en een kleuraccentje erbij, dat helpt veel. Doe zelf altijd twee/meer soortgelijke kleuren plus één accentkleur. Dit kan je ook prima in survival bouwen :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t3QekAPPr1WCVQPWp0sDMxxH/full.png

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Migrator schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:22:
[...]

Met dezelfde materialen (+ andesite ;)) heb ik zoiets gebouwd. Meer diepte erin dankzij het gebruik van de acacia pilaren die uitsteken, en de stone brick + cobblestone stairs. Oh en een kleuraccentje erbij, dat helpt veel. Doe zelf altijd twee/meer soortgelijke kleuren plus één accentkleur. Dit kan je ook prima in survival bouwen :)

[afbeelding]
https://gyazo.com/6e82b3ec1cc9b40b3447f3c53617948a

Ik vind dit toch wel erg mooi geworden zo, bedankt voor de tip!

En uhm, heb je skype? kunnen we misschien samen minecraft spelen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik heb mij eigen op tweakcraft aangemeld maar ik blijf vast zitten in de spawn wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ik mis toch iets, een dak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Er zijn verschillende dakvormen voor.
Hier een site met reclame en pop-ups, dus ff blokkeren.
http://minecraft.gamepedia.com/Tutorials/Roof_types

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

MedionAkoya schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:49:
Er zijn verschillende dakvormen voor.
Hier een site met reclame en pop-ups, dus ff blokkeren.
http://minecraft.gamepedia.com/Tutorials/Roof_types
Hmm, vind de meeste zelf niet zo mooi. Voor daken doe ik altijd vrij vormen met stairs, slabs en gewone blokken, meestal vrij stijl omhoog (2:1 omhoog:opzij). Maar ik vind het lastig ze echt mooi te maken vanwege het gebrek aan meer slabs en stairs :P

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rustig hoor jongens er komt een 2e verdieping op en daarboven komt een dak ;p
Ik gebruik nu tijdelijk stone slabs als dak xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Er zijn een aantal "ongeschreven" basis regels wat betreft bouwen in Minecraft.

1. Oneven bouwen
2. Diepte
3. Detail

1. Oneven bouwen komt vooral doordat de meeste daken veel beter tot hun recht komen met 1 middenblok. Daarnaast is de basis vaak een veelvoud van 3, of 5, of 7, waarmee ik bedoel het aantal blokken tussen "pilaren". Dus pilaar blok - 3 blokken - pilaar blok.

2. Met diepte wordt bedoeld dat je 1 blok (vaak het pilaar blok) naar voren zet en niet op de gelijke hoogte van je muur. Hierdoor krijg je heel veel diepte en detail want in Minecraft zeer goed werkt. Wat dus samenvalt met bovenste "regel".

3. Details maken een gebouw af. Een grote kale muur kan met wat details zoals hekjes, trap blokken e.d. er ineens veel beter uit komen te zien.

Dit heeft evest al heel mooi laten zien allemaal in zijn voorbeeld dus dat zegt eigenlijk meer dan duizend woorden. ;)
Hij heeft de "pilaren" 1 blok voor de muur gezet waardoor je platte muur ineens veel mooier wordt. Daarnaast heeft hij elke keer 3 blokken tussen de pilaren (in plaats van jou 2, 3, 2). En hij maakt het af met details zoals de trap blokken boven ramen en deur en hekwerk.

Dit vind ik wel een leuk algemeen filmpje waarin dit soort dingen uitgelegd worden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 15:27

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mijn computer crashte en het gevolg is dat mijn Minecraft wereld weg is. Gelukkig was ie nog niet zo uitgebreid... Mijn nieuwe wereld is iig qua landschap beter. :D

That said; Ik denk dat het qua updates wel meevalt met mineccraft. ja; als je de snapshots golf doet surfen krijg je een hoop te verwerken maar doe je dat niet (zoals mij) dan is de nieuwe update wel welkom.

Zijn er nog goede youtube kanalen aan te raden voor Minecraft?
Ik bedoel; er zijn echt massa's kanalen maar de meeste zijn meer 'let's play' kanalen en geven weinig goede technische uitleg. Ook zijn sommige kanalen erg gedateerd geworden en weinig geupdate.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Auredium schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:13:
Mijn computer crashte en het gevolg is dat mijn Minecraft wereld weg is. Gelukkig was ie nog niet zo uitgebreid... Mijn nieuwe wereld is iig qua landschap beter. :D

That said; Ik denk dat het qua updates wel meevalt met mineccraft. ja; als je de snapshots golf doet surfen krijg je een hoop te verwerken maar doe je dat niet (zoals mij) dan is de nieuwe update wel welkom.

Zijn er nog goede youtube kanalen aan te raden voor Minecraft?
Ik bedoel; er zijn echt massa's kanalen maar de meeste zijn meer 'let's play' kanalen en geven weinig goede technische uitleg. Ook zijn sommige kanalen erg gedateerd geworden en weinig geupdate.
YouTube: Every Day Minecraft: House Improvements #4 [Minecraft 1.9 Let's Play]

1.9 survival dus weinig outdated qua updates

Ps: je kan me op skype toevoegen (gamertjenl), zodat we samen kunnen survivalen als je dat wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Afgelopen zaterdag echt me bescheurd toen we een Wither spawnden en deze op volle snelheid wegvloog :+ (Vanilla 1.8.8)
Echt zo'n geval van... En nu? _O-

Uiteindelijk 'm een grot in gelokt en 'm neer geknuppeld :P
Maar dat eerste moment was echt zo iets van euh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Hele domme vraag hier...

Mijn twee zoontjes (9 en 6, bijna 7) zijn he-le-maal wild van Minecraft. Uiteraard hebben ze 't spel, de pocket editie, de PS3 editie, boeken, Lego en weet-ik-veel wat er nog meer is. En tot op zekere hoogte kan ik met ze meekomen (jaar of 2, 3 terug kon ik samen met hun op de schoot huisjes bouwen), maar de laatste maanden gaat 't me allemaal waaaay boven de pet met enchantments, command-blocks en weet-ik-veels.
Ik heb een minecraft server voor ze draaien zodat ze samen (en met wat whitelisted klas/schoolgenootjes en vriendjes/vriendinnetjes) kunnen spelen in hun eigen wereldje en zo nu en dan zitten ze op dutchkingcraft en nog een andere publieke server...

Maar vooral Luca (de oudste) komt steeds met vragen over Minecraft die ik met de beste wil van de wereld niet kan beantwoorden. Ja ik kan e.e.a. googlen maar de hij kan soms de vraag al net zo goed in 't Chinees stellen en de antwoorden die ik dan via Google opduikel zijn al helemaal buitenaards voor me meestal. Komt gewoon omdat ik niet "in de game" zit zoals zij. Prima. Maar ik kan ze dus vaak niet helpen en, vooral Luca, kan z'n ei niet echt kwijt. Alles wat 'ie leert brengt 'ie in "hun eigen taaltje" moeiteloos over naar z'n jongere broer die vervolgens net zo handig is met MC als z'n oudere broer :D

Nu vroeg ik me af of iemand me kan adviseren over een (kind-vriendelijke) LAN-party of club of andere bijeenkomst waar we eens een dagje naar toe zouden kunnen gaan en waar ik ze kan "los laten" tussen alle andere minecrafters zodat ze hun 1001 vragen beantwoord kunnen krijgen en "op ooghoogte" met andere kenners kunnen praten i.p.v. met een n00b zoals ik :X

Ik moet heel eerlijk bekennen dat het spel me zelf niet zo trekt (en na een minuut of 10, 20 ben ik geheid misselijk; dat heb ik altijd met dergelijke games) en ondanks dat het me dan wel weer lukt een servertje draaiend te krijgen enzo (maar da's gewoon meer linux kennis dan MC-specifieke kennis) heb ik eigenlijk niet de puf om mezelf helemaal op te werken naar MC-expert. Ik vind het een hele leuke (en verslavende, maar da's een ander verhaal) hobby voor ze en gun het ze van harte maar het is niet zo mijn ding. Dus wil ik ze graag in contact brengen met mensen die dat met hun delen.

Ideeën zijn van harte welkom! _O_

Oh, het gaat om omg. Eindhoven/Den Bosch zeg maar. Ik wil best eens een keertje naar Utrecht of whatnot sjezen met ze maar dat moet geen wekelijkse bezigheid worden :+

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 14-11-2015 14:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobIII schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:47:
Hele domme vraag hier...

Mijn twee zoontjes (9 en 6, bijna 7) zijn he-le-maal wild van Minecraft. Uiteraard hebben ze 't spel, de pocket editie, de PS3 editie, boeken, Lego en weet-ik-veel wat er nog meer is. En tot op zekere hoogte kan ik met ze meekomen (jaar of 2, 3 terug kon ik samen met hun op de schoot huisjes bouwen), maar de laatste maanden gaat 't me allemaal waaaay boven de pet met enchantments, command-blocks en weet-ik-veels.
Ik heb een minecraft server voor ze draaien zodat ze samen (en met wat whitelisted klas/schoolgenootjes en vriendjes/vriendinnetjes) kunnen spelen in hun eigen wereldje en zo nu en dan zitten ze op dutchkingcraft en nog een andere publieke server...

Maar vooral Luca (de oudste) komt steeds met vragen over Minecraft die ik met de beste wil van de wereld niet kan beantwoorden. Ja ik kan e.e.a. googlen maar de hij kan soms de vraag al net zo goed in 't Chinees stellen en de antwoorden die ik dan via Google opduikel zijn al helemaal buitenaards voor me meestal. Komt gewoon omdat ik niet "in de game" zit zoals zij. Prima. Maar ik kan ze dus vaak niet helpen en, vooral Luca, kan z'n ei niet echt kwijt. Alles wat 'ie leert brengt 'ie in "hun eigen taaltje" moeiteloos over naar z'n jongere broer die vervolgens net zo handig is met MC als z'n oudere broer :D

Nu vroeg ik me af of iemand me kan adviseren over een (kind-vriendelijke) LAN-party of club of andere bijeenkomst waar we eens een dagje naar toe zouden kunnen gaan en waar ik ze kan "los laten" tussen alle andere minecrafters zodat ze hun 1001 vragen beantwoord kunnen krijgen en "op ooghoogte" met andere kenners kunnen praten i.p.v. met een n00b zoals ik :X

Ik moet heel eerlijk bekennen dat het spel me zelf niet zo trekt (en na een minuut of 10, 20 ben ik geheid misselijk; dat heb ik altijd met dergelijke games) en ondanks dat het me dan wel weer lukt een servertje draaiend te krijgen enzo (maar da's gewoon meer linux kennis dan MC-specifieke kennis) heb ik eigenlijk niet de puf om mezelf helemaal op te werken naar MC-expert. Ik vind het een hele leuke (en verslavende, maar da's een ander verhaal) hobby voor ze en gun het ze van harte maar het is niet zo mijn ding. Dus wil ik ze graag in contact brengen met mensen die dat met hun delen.

Oh, het gaat om omg. Eindhoven/Den Bosch zeg maar. Ik wil best eens een keertje naar Utrecht of whatnot sjezen met ze maar dat moet geen wekelijkse bezigheid worden :+
Lijkt mij een erg leuk idee om minecraft te spelen op een kleine lan-party!

Ik zelf ben 18 en ik heb niet zo veel tijd, misschien zijn er mensen hier die jonger zijn en wat meer tijd hebben om leuke dingen te doen, succes met de zoektocht i.i.g!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
RobIII schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:47:
Hele domme vraag hier...

Zelf zit ik op een server met leeftijden die ongeveer tussen de 10-18 jaar zitten en dat is erg gezellig, ik ben zelf 15 dus ik kan goed opschieten met de mensen in de server.

Het is gewoon voor ze een beetje zoeken naar een leuke groep met een Skypechat en dan wordt het al snel gezellig en kan je elkaar helpen :)

Zelf vind ik het in Minecraft altijd leuk om dingen te bouwen :P
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Yd2JJ8exN4s0pSB7pKaO8rAz/medium.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LEbvK52NgO8Unm7EkWnx7D8u/medium.png
(beiden in een survivalserver)

[ Voor 6% gewijzigd door Jochemd13 op 14-11-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jochemd13 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:09:
[...]

Zelf zit ik op een server met leeftijden die ongeveer tussen de 10-18 jaar zitten en dat is erg gezellig, ik ben zelf 15 dus ik kan goed opschieten met de mensen in de server.

Het is gewoon voor ze een beetje zoeken naar een leuke groep met een Skypechat en dan wordt het al snel gezellig en kan je elkaar helpen :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie screens, daar ga ik zeker wat mee doen!
Mag ik mee doen in de skype call misschien? ik ben zo eenzaam :/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 663584 op 14-11-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Jochemd13 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:09:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Hele steden, dorpen, kelders met tunnels, flats, treinbanen, wolkenkrabbers, fabrieken en dingen met geheime doorgangen en ga zo maar door bouwen ze bij ons :D
Maar wel wat meer rechttoe-rechtaan. Luca was impressed van je tweede plaatje ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 14-11-2015 21:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Anoniem: 663584 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:00:
[...]

Ik zal vragen of de mensen van de server het goed vinden ;)
Omdat wij goed tegen griefen beschermt willen zijn is de server whitelisted, maar daar kan je snel op toegevoegd worden.
RobIII schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:04:
[...]

Hele steden, dorpen, kelders met tunnels, flats, treinbanen, wolkenkrabbers, fabrieken en dingen met geheime doorgangen en ga zo maar door bouwen ze bij ons :D
Maar wel wat meer rechttoe-rechtaan. Luca was impressed van je tweede plaatje ;)
Zelf vind ik het ook leuk om altijd van alles te bouwen, maar ik doe het altijd wel in survival. Ik vind survival zelf wat spannender want dan moet je ook zorgen voor alle spullen en oppassen voor mobs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Anoniem: 663584 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:00:
[...]

Ik heb trouwens op Skype een verzoek gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Weer een middagje/avondje creatief bezig geweest. Nog lang niet klaar en heel veel ideeën om nog aan te passen en bij te bouwen. :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aWVYwcr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fDC4Gm7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/89Y37xy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p9DsRMM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nxwTrUq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q4kCOjT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pDPlib0.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HiTs0oD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n8wCEPF.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2jm1s02.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dwLE2Za.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C4IYUUb.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/njU7jDY.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Dreanor schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:26:
Weer een middagje/avondje creatief bezig geweest. Nog lang niet klaar en heel veel ideeën om nog aan te passen en bij te bouwen. :P
Lekker bezig :-)

Je kan ook op Modsauce2 van eRixxje je gang weer gaan he, kippen lag is weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Hebben hier meer mensen ervaring met BC robots? Zoja welke gate configuraties gebruiken jullie, voor jullie robots? Ik ben er op dit moment nog veel mee aan het aanklooien. Inmiddels is ons halve gebouwde dorp afgebroken door een lumberjack robot omdat ik hem maar niet in het juiste werkgebied weet te laten werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Mochten anderen ook met BC robots worstelen. Je moet niet alleen een actie definiëren, maar ook een rust toestand die je ten alle tijden actief laat. Doe je dat niet dan gaat de robot uit zichzelf zijn standaard acties uitvoeren, zonder de beperkingen die je de robot hebt opgelegd in de acties. In mijn geval hield dat in dat mn lumberjack robot wanneer ik hem niet geactiveerd had, mijn halve dorp begon kapot te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05 19:49

RoyK

Hobby tekenaar

Tweakers,

Ik heb nog wat vragen aan jullie.. ik ben sinds kort geïnteresseerd geraakt in Minecraft. Ik ben me aan het oriënteren hoe ik de game gaat aankopen. Misschien voor de WiiU zodat mn kids ermee aan de slag kunnen. Maar ook voor mijzelf heb ik wel interesse. Dan is het voor de PC.

Ik vroeg mij af hoe dat nu in de multiplayer werkt als je iets bouw. Kan een ander dat dan weer stuk maken? En soja, gebeurd dit dan ook? Lijkt me behoorlijk zuur als je ergens je best op heb gedaan.

En hoe komt iemand dan in jouw stukje wat je gebouwd heb als werelden oneindig groot zijn? Vinden ze je dan random? En wat is de fun om in iemand zijn wereld te komen die er iets heeft gemaakt? Ga je dan gewoon een beetje rond wandellen of is er dan soms ook iets te doen?

Ik heb begrepen dat het nu gaat om Minecraft 1.9. Upgrade je dan steeds een versie omhoog of moet je die dan aankopen? Wat gaat er na 1.9 komen? Ik kan me voorstellen dat een 2.0 bijvoorbeeld een hele nieuwe Minecraft game zou kunnen zijn.

Ik zag laatst een video van neebs gaming en die maakte me eigenlijk nog nieuwsgieriger. Hij kwam in een wereld met niets.. en moest een gat in de grond hakken om een simpele grot te bouwen. Want in de nacht kwamen er zombies. Ik vond het stiekem best nog wel spannend haha. Gewoon het gevoel dat er op je helen gezeten wordt heh :D

Tips van harte welkom waar ik op moet letten. Want zo heb je minecraft in de pricewatch, en minecraft story mode in de pricewatch. Is het slimmer om de game ergens online te kopen?

Het lijkt me leuk om eens te kijken of ik mijn creativiteit ook in een game als dit kan proppen. :9

Ik vrees alleen dat ik mezelf het nog moeilijker gaat maken met beschikbare tijd om te gamen als je aan een game start als dit.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 11:06

MonkeySleeve

It's just Monkey business

RoyK schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:04:
Tweakers,

Ik heb nog wat vragen aan jullie.. ik ben sinds kort geïnteresseerd geraakt in Minecraft. Ik ben me aan het oriënteren hoe ik de game gaat aankopen. Misschien voor de WiiU zodat mn kids ermee aan de slag kunnen. Maar ook voor mijzelf heb ik wel interesse. Dan is het voor de PC.

Ik vroeg mij af hoe dat nu in de multiplayer werkt als je iets bouw. Kan een ander dat dan weer stuk maken? En soja, gebeurd dit dan ook? Lijkt me behoorlijk zuur als je ergens je best op heb gedaan.

En hoe komt iemand dan in jouw stukje wat je gebouwd heb als werelden oneindig groot zijn? Vinden ze je dan random? En wat is de fun om in iemand zijn wereld te komen die er iets heeft gemaakt? Ga je dan gewoon een beetje rond wandellen of is er dan soms ook iets te doen?

Ik heb begrepen dat het nu gaat om Minecraft 1.9. Upgrade je dan steeds een versie omhoog of moet je die dan aankopen? Wat gaat er na 1.9 komen? Ik kan me voorstellen dat een 2.0 bijvoorbeeld een hele nieuwe Minecraft game zou kunnen zijn.

Ik zag laatst een video van neebs gaming en die maakte me eigenlijk nog nieuwsgieriger. Hij kwam in een wereld met niets.. en moest een gat in de grond hakken om een simpele grot te bouwen. Want in de nacht kwamen er zombies. Ik vond het stiekem best nog wel spannend haha. Gewoon het gevoel dat er op je helen gezeten wordt heh :D

Tips van harte welkom waar ik op moet letten. Want zo heb je minecraft in de pricewatch, en minecraft story mode in de pricewatch. Is het slimmer om de game ergens online te kopen?

Het lijkt me leuk om eens te kijken of ik mijn creativiteit ook in een game als dit kan proppen. :9

Ik vrees alleen dat ik mezelf het nog moeilijker gaat maken met beschikbare tijd om te gamen als je aan een game start als dit.
Oef waar te beginnen... :P

Minecraft wordt om de zoveel tijd geupdate, dit kost niks en voegt meestal alleen maar dingen toe. Heb destijds de Alpha gekocht en het spel is ontzettend veel verandert sinds 2010.

Servers voor multiplayer kun je configureren en zo instellen dat men niet jou creaties kapot kunt maken. Zul je je even op moeten inlezen hoe dat precies werkt. :) Leuke is als je met meerdere mensen aan een creatie werkt, gaat tenslotte een stuk sneller.

Ik zelf was meer van de singleplayer, gewoon beetje de wereld verkennen en overleven. Dat is al een avontuur op zich.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Gaat dat niet op ten duur vervelen? Ik kan me voorstellen dat je met de tijd een behoorlijke constructie kan bouwen die je nachts van de zombies kan weren. Je zal vast nooit uitgebouwd raken. Maar raak je wel een keer uitgespeeld in de singel player?

Ik kan me ook voorstellen dat de doelgroep van 8 tot 88 ligt. In het verleden heb ik wel met hele jonge mensen samen gespeeld. Ik vond dat geen succes. Hoe ervaren jullie dit in Minecraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

RoyK schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:41:
Gaat dat niet op ten duur vervelen? Ik kan me voorstellen dat je met de tijd een behoorlijke constructie kan bouwen die je nachts van de zombies kan weren. Je zal vast nooit uitgebouwd raken. Maar raak je wel een keer uitgespeeld in de singel player?

Ik kan me ook voorstellen dat de doelgroep van 8 tot 88 ligt. In het verleden heb ik wel met hele jonge mensen samen gespeeld. Ik vond dat geen succes. Hoe ervaren jullie dit in Minecraft?
Het is een game waarbij je jezelf doelen moet zetten, dat zeker. En ja je kunt minecraft uitspelen als in een eindbaas verslaan en de credits gaan rollen. Dat kan een doel zijn en is ook zeker leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:26

Zeror

Ik Henk 'm!

RoyK schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:04:
Dat ligt er puur aan hoe dat de server waarop de multiplayer gespeeld wordt is opgezet. Er zijn namelijk verschillende server tools enzo te verkrijgen waarmee je dingen kunt instellen. Bijvoorbeeld de bescherming van het bouwwerk van een speler (vaak op basis van chunks).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik begrijp dat je een account moet aanmaken. Kan ik de game zowel op mn Macbook installeren en op mijn iMac? of kan ik alleen op 1 systeem de game spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

RoyK schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:20:
Ik begrijp dat je een account moet aanmaken. Kan ik de game zowel op mn Macbook installeren en op mijn iMac? of kan ik alleen op 1 systeem de game spelen?
Dat was altijd zoveel als je zelf wilt, maar ik moet toegeven het al een tijdje niet meer gespeeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

RoyK schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:20:
Je koopt in feite een Minecraft account, en Minecraft kun je dan gewoon downloaden op welk systeem dan ook, onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Helder!! osx / windows.. geen probleem? Als ik jullie zo lees begrijp ik dat dit dus geen probleem is. Ik zie dat er een Demo is... dus ik ga er maar eens van proeven op mn macbook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:26:
Helder!! osx / windows.. geen probleem? Als ik jullie zo lees begrijp ik dat dit dus geen probleem is. Ik zie dat er een Demo is... dus ik ga er maar eens van proeven op mn macbook :P
Gewoon gaan met die banaan. Als je tegen wat creatieve vrijheid kunt, en dat lijkt me bij jou niet het grootste probleem, ga je je zeker vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:30:
[...]

Gewoon gaan met die banaan. Als je tegen wat creatieve vrijheid kunt, en dat lijkt me bij jou niet het grootste probleem, ga je je zeker vermaken.
Net de demo geïnstalleerd... straks lekker in bed eens neuzen :) en het lijkt me leuk om creatief aan de slag te gaan hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Okey, ik ben overtuigt. Vannacht op mn gemak de demo gespeeld. Ik ging meteen dood na 1 kwartier. Ik werd door 4 zombies en 3 spinnen aangevallen haha.

Tweede rondje ging al iets beter. Dit keer met een paar tutorials erbij en hout gemaakt. Vervolgens op een eiland aan het graven en graven tot ik plots een paar 100 meter naar beneden viel. Blijkbaar liggen er ondergrondse grotten op sommige plekken haha. Weer dood dus.

Ik had metershoog kippenvel toen ik door zombies achterna werd gezeten. Hoe simpel het spel er dan ook wel uit mag zien.. het kreeg het er helemaal van op mn heupen. Toch een klein mini fort weten te bouwen. De spanning vind ik hem tot nu toe wel zitten in de dag / nacht cyclus. Overdag snel materialen verzamelen, snachts jezelf verstoppen / verdedigen vs het tuig. Ik ben compleet verrast en ga nu de game dan ook meteen kopen.

Hebben jullie de game in het Nederlands aangekocht? Ik heb het idee dat het wijs is om het in het Engels te houden. Ik moet nu kiezen of ik Nederlands wil etc.. ik weet niet of ik dit later kan aanpassen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

RoyK schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:55:
Okey, ik ben overtuigt. Vannacht op mn gemak de demo gespeeld. Ik ging meteen dood na 1 kwartier. Ik werd door 4 zombies en 3 spinnen aangevallen haha.

Tweede rondje ging al iets beter. Dit keer met een paar tutorials erbij en hout gemaakt. Vervolgens op een eiland aan het graven en graven tot ik plots een paar 100 meter naar beneden viel. Blijkbaar liggen er ondergrondse grotten op sommige plekken haha. Weer dood dus.

Ik had metershoog kippenvel toen ik door zombies achterna werd gezeten. Hoe simpel het spel er dan ook wel uit mag zien.. het kreeg het er helemaal van op mn heupen. Toch een klein mini fort weten te bouwen. De spanning vind ik hem tot nu toe wel zitten in de dag / nacht cyclus. Overdag snel materialen verzamelen, snachts jezelf verstoppen / verdedigen vs het tuig. Ik ben compleet verrast en ga nu de game dan ook meteen kopen.

Hebben jullie de game in het Nederlands aangekocht? Ik heb het idee dat het wijs is om het in het Engels te houden. Ik moet nu kiezen of ik Nederlands wil etc.. ik weet niet of ik dit later kan aanpassen bijvoorbeeld.
Kunt de taal ten alle tijden aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

MonkeySleeve schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:31:
[...]

Kunt de taal ten alle tijden aanpassen.
Ik heb het gemerkt. Ik heb de game middels geinstalleerd en nu een stuk of 10x een nieuwe wereld gemaakt zodat hij een beetje is zoals ik graag wil starten haha.. net langs een strand of zo. Daar moet je wel een beetje mazzel mee hebben merk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:46
RoyK schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:37:
[...]

Ik heb het gemerkt. Ik heb de game middels geinstalleerd en nu een stuk of 10x een nieuwe wereld gemaakt zodat hij een beetje is zoals ik graag wil starten haha.. net langs een strand of zo. Daar moet je wel een beetje mazzel mee hebben merk ik :P
Dat klopt, het spel genereert bij elke nieuwe start een willekeurige wereld. Dit gebeurt met een seed, een schijnbaar willekeurige reeks nummers.

Deze seeds kun je ook zelf invullen als je een nieuwe wereld aanmaakt, op internet zijn sites te vinden waarop mensen deze seeds posten als ze erg mooi of bijzonder zijn.
Deze site is een mooi voorbeeld:
http://www.pcgamesn.com/minecraft/30-best-minecraft-seeds

Ik heb zelf een paar mooie seeds opgeslagen:

-8913466909937400889
In deze seed kom je binnen 2000 blokken van spawn 20 biomes tegen.

998538147
Bij deze seed spawn je naast een desert temple aan de rand van een mesa, verder zijn een plains, extreme hills en roofed forest erg dichtbij.

-13911821371432886552185390893422254899
In deze seed spawn je midden in een enorme mesa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ik had vroeger altijd met de seed
12345678987654321
Dat er een leuk survival island was met een boom en een mine, meer niet :P

Alleen deze seed werkt helaas niet meer...

[ Voor 15% gewijzigd door Jochemd13 op 28-02-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
RoyK schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:55:
Je kan in het spel de taal aanpassen, inclusief de Pirate taal. ;)

En als het goed is komt morgen een update uit, Minecraft 1.9. Welke een aantal end-game dingen toevoegd en het combat systeem veranderd. Dus je stapt op een leuk moment in. ;)

Ik ben zelf wel heel benieuwd hoe jou creativiteit zich uit in dit spel. Hopelijk binnenkort screenshots van je creaties want ik vind dat dit topic wel meer screenshots verdient, haha.

Zelf ga ik een nieuwe survival singleplayer beginnen als 1.9 echt uit is.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreanor op 28-02-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ohjee, dit schept wel verwachtingen haha... ik heb net even eindelijk een uurtje kunnen spelen. Begon een grot te verkennen.. kwam vast te zitten (kon niet meer omhoog) en toen kwamen er uit alle hoeken monsters en was het game over. Is er nog een truuk om je tools die je bouw een beetje veilig te stellen? is dat een kwestie van je materialen niet allemaal mee te nemen maar in je inventory ofzo te bewaren?

Hoe gaan jullie de survival in? Zoeken jullie een toffe locatie en gaan daar een enorme constructie bouwen? Ik kan me voorstellen dat het na nachtje 20 met zombies het wel weer gezien is.. of niet?

Ik zit er overigens over na te denken om een enorme verlaten giga SETI schotel te bouwen midden in de rimboe :D Sowieso wil ik iets abandoned proberen.. maar ik weet niet hoe dat uit kan pakken met al die lompe grote blokken!!

[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 28-02-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Mobs spawnen alleen op donkere plekken. Dus zoveel mogelijk de boel verlichten met torches scheelt een hoop mobs ;)

Uiteindelijk is het vooral de ervaring die het spel makkelijker maakt. Zo vind ik het spel te gemakkelijk maar ik speel al sinds de eerste Alpha uit kwam jaren geleden.

Maar ook slim omgaan met je inventory. Bouw een basis, of huis, of graaf een gat en zet er een paar kisten in waar je al je items in dumbt. Zorg uiteraard dat alles verlicht is zodat mobs niet in je huis spawnen.

En dan op pad met enkel de essentiële tools en materialen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Laatst online: 17-05 23:51
Dreanor schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:23:
Mobs spawnen alleen op donkere plekken. Dus zoveel mogelijk de boel verlichten met torches scheelt een hoop mobs ;)

Uiteindelijk is het vooral de ervaring die het spel makkelijker maakt. Zo vind ik het spel te gemakkelijk maar ik speel al sinds de eerste Alpha uit kwam jaren geleden.

En dan op pad met enkel de essentiële tools en materialen
Of je speelt met dreanor zodat je zelf niet al te veel hoeft te doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik hou het nog even voorlopig helemaal vanilla hihi..

Dus mobs spawnen ook bijvoorbeeld binnen je eigen fort, als het daar dus te donker is?

[edit]

nou, ben een aardig potje eindelijk op gang. heel voorzichtig een grot aan het verkennen.. ik moet nog even ontdekken wat nu de tools zijn die je nu echt moet gaan maken en zo. Ik heb en boel iron middels in voorraad en diverse kisten gemaakt om het op te slaan. Zijn er nog een paar veiligheid maatregelen die wijs zijn om in te bouwen? Een voorraad met eten of zo? Ik merk dat ik dit stukje niet goed in de gaten houd.

[ Voor 60% gewijzigd door RoyK op 29-02-2016 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ja, mobs spawnen in feite overal als het maar donker genoeg is, ongeacht of het in je eigen fort is. Er zijn enkele uitzonderingen zoals mobs spawnen niet op halve blokken (als ze in de onderste helft geplaatst zijn). Maar als algemene regel is het licht niveau bepalend.

Je kan qua veiligheidsmaatregelen zo ver gaan, en zo creatief zijn, als je wilt. Over het algemeen is een afgesloten ruimte, bereikbaar met een deur, die voldoende verlicht is van binnen veilig genoeg (mits je de deur achter je kont dicht doet ;) ).

Qua eten is het de eerste dagen het lastigste, maar je kan dieren fokken voor vlees en gewassen zoals graan/meloen/wortelen verbouwen. Dieren respawnen niet in dit spel, dus als je alle koeien voor vlees in je omgeving geslacht hebt komen ze niet meer terug.

Als je wat velden met gewassen hebt, of weilanden met dieren dan is voedsel geen probleem meer. Je kan je hele Minecraft level hetzelfde blijven eten, je hoeft niet te variëren ofzo. Een NPC dorp vinden maakt je voedsel situatie in één klap gemakkelijk gezien deze dorpen vaak al velden met verschillende gewassen hebben.

Verder is het vooral lekker ontdekken wat er mogelijk is en eventueel de wiki of een let's play op youtube raadplegen.

Edit: Of gewoon lekker hier op tweakers je vragen stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

thanks voor je reactie. Ik heb een heleboel vragen en veel kan je terug vinden op het internet. Ik moet even een zwaard fixen want dat vecht wel iets makkelijker. Ik heb begrepen dat als je een bed bouwt, je daar steeds op respawn mocht je dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:39:
thanks voor je reactie. Ik heb een heleboel vragen en veel kan je terug vinden op het internet. Ik moet even een zwaard fixen want dat vecht wel iets makkelijker. Ik heb begrepen dat als je een bed bouwt, je daar steeds op respawn mocht je dood gaan.
Je stelt veel te veel vragen :P De helft van de charme van het spel is juist het aanklooien en zelf uitzoeken. Geen voorgekauwde materie, maar het door schade en schande leren. En af en toe op de Wiki kijken hoe je item X of Y maakt, natuurlijk.

Mocht je echt vragen hebben, mag dat uiteraard altijd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

haha, ah.. weet je.. ik heb niet zoveel kwalitatieve game tijd helaas.. dus ik probeer me een beetje in te leren in de theorie.. zodat ik in de productieve game uurtjes een leuke tijd heb met wat minder frustratie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Idd, als je een bed maakt kan je dat punt als respawn punt gebruiken. Maar dan moet je er wel in geslapen hebben eerst. ;) Ook moet je ruimte hebben om op te staan en reset je spawn als je je bed sloopt (of een creeper dat voor je doet).

Zelf vind ik Minecraft te weinig info geeft om zelf alles maar uit te zoeken. Veel plezier met uitzoeken wat en hoe je kan craften zonder enig idee van de game. ;) Zelf vind ik de charme juist als je de basis weet je creatieve vrijheid in wat je doet en bouwt. Maar ik ben een van de weinigen die gaat voor vorm-over-functie. :P

En ik vind het wel gezellig als er weer wat gechat wordt in het vanilla Minecraft topic eigenlijk. Met een paar uur komt de 1.9 update en ga ik weer los in vanilla survival! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Dreanor schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:01:
Idd, als je een bed maakt kan je dat punt als respawn punt gebruiken. Maar dan moet je er wel in geslapen hebben eerst. ;) Ook moet je ruimte hebben om op te staan en reset je spawn als je je bed sloopt (of een creeper dat voor je doet).

Zelf vind ik Minecraft te weinig info geeft om zelf alles maar uit te zoeken. Veel plezier met uitzoeken wat en hoe je kan craften zonder enig idee van de game. ;) Zelf vind ik de charme juist als je de basis weet je creatieve vrijheid in wat je doet en bouwt. Maar ik ben een van de weinigen die gaat voor vorm-over-functie. :P

En ik vind het wel gezellig als er weer wat gechat wordt in het vanilla Minecraft topic eigenlijk. Met een paar uur komt de 1.9 update en ga ik weer los in vanilla survival! :D
Wat dat betreft geeft de console versie eigelijk weer teveel vrij aangezien je daar alles ziet wat je kunt maken :P Zou toffer zijn als je achter recepten kan komen binnen de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
MonkeySleeve schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:20:
[...]

Wat dat betreft geeft de console versie eigelijk weer teveel vrij aangezien je daar alles ziet wat je kunt maken :P Zou toffer zijn als je achter recepten kan komen binnen de game.
Klopt, ik zou graag een soort "journal"-achtig iets willen zien dat je recepten unlocked als je alle materialen verzameld hebt.

Bijvoorbeeld. Als je houten boomstam hebt dan unlock je houten planken. Maak je vervolgens houten planken dan unlock je kisten, deuren, stokken, etc.

En met unlocken bedoel ik dat je de recepten in je journal zichtbaar worden. ;)

Want Minecraft is eigenlijk alleen maar speelbaar met de wiki open op je andere scherm. In ieder geval als je nieuw bent is dat zo maar zelfs ik moet regelmatig opzoeken hoe je de wat exotische dingen ook alweer craft (daylight sensor of comparetor bijv.).

ps. Console editie heb ik nooit gespeeld, geen idee hoe dat daar werkt.

Pagina: 1 ... 57 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers