Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Dreanor schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:27:
[...]

Klopt, ik zou graag een soort "journal"-achtig iets willen zien dat je recepten unlocked als je alle materialen verzameld hebt.

Bijvoorbeeld. Als je houten boomstam hebt dan unlock je houten planken. Maak je vervolgens houten planken dan unlock je kisten, deuren, stokken, etc.

En met unlocken bedoel ik dat je de recepten in je journal zichtbaar worden. ;)

Want Minecraft is eigenlijk alleen maar speelbaar met de wiki open op je andere scherm. In ieder geval als je nieuw bent is dat zo maar zelfs ik moet regelmatig opzoeken hoe je de wat exotische dingen ook alweer craft (daylight sensor of comparetor bijv.).

ps. Console editie heb ik nooit gespeeld, geen idee hoe dat daar werkt.
Op de console krijg je gewoon een menu waar je alles kunt vinden en bouwen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/9vuArGvMzNw/maxresdefault.jpg

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 11:44

RoyK

Hobby tekenaar

Bedankt voor de hulp allemaal! :D

Ik zal vanavond eens een screentje posten. Ik heb een huis bovenop een berg gemaakt. Inclusief randje zodat spinnen er niet overheen kunnen. Ik heb het qua veiligheid denk ik zo best wel dafe. alleen moet ik nog een bed bouwen. Hoe moet je handelen als er geen schapen in de buurt zijn? Ik heb nu al een paar flinke tochten gemaakt, maar geen schapen. Het stikt er wel van de koeien. Ik heb een schaar gemaakt trouwens!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-06 07:49

ErikKo

Rippie

RoyK schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:54:
Bedankt voor de hulp allemaal! :D

Ik zal vanavond eens een screentje posten. Ik heb een huis bovenop een berg gemaakt. Inclusief randje zodat spinnen er niet overheen kunnen. Ik heb het qua veiligheid denk ik zo best wel dafe. alleen moet ik nog een bed bouwen. Hoe moet je handelen als er geen schapen in de buurt zijn? Ik heb nu al een paar flinke tochten gemaakt, maar geen schapen. Het stikt er wel van de koeien. Ik heb een schaar gemaakt trouwens!
4 strings (drop van spiders) zijn 1 wool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:00

chromeeh

the Gnome

RoyK schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:41:
Gaat dat niet op ten duur vervelen? Ik kan me voorstellen dat je met de tijd een behoorlijke constructie kan bouwen die je nachts van de zombies kan weren. Je zal vast nooit uitgebouwd raken. Maar raak je wel een keer uitgespeeld in de singel player?
Let wel, hieronder is mijn persoonlijke mening(!) :)

Ik zie een map eigenlijk pas als "uitgespeeld" op het moment dat we*:
  • Full diamond enchanted armor & wapens hebben
  • We allemaal een degelijk onderkomen hebben met een eigen voedselvoorziening
  • Minimaal een of twee paarden met diamond horse armor
  • Max level enchanting (level 30 enchants) table aanwezig
  • Water tempel gecleared hebben
  • Wither gekilled
  • Werkende Beacon gemaakt hebt
  • Ender dragon gekilled
*= We, als in, ik speel eigenlijk alleen maar co-op survival :P

Dit houd je wel even een tijdje zoet.
Daarnaast is het "type" map erg bepalend... We zijn nu bezig op een amplified map.
Diamonds zijn erg schaars hierdoor, dit maakt de zaak al een stuk lastiger, en dan heb ik het nog niet eens over van A naar B gaan :D
RoyK schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:41:
Ik kan me ook voorstellen dat de doelgroep van 8 tot 88 ligt. In het verleden heb ik wel met hele jonge mensen samen gespeeld. Ik vond dat geen succes. Hoe ervaren jullie dit in Minecraft?
Ik speel sinds 1,5 jaar met een Zweed samen, en sinds een jaar geleden is daar een Amerikaan bij gekomen.
En sinds kort speelt er nog een andere Amerikaan mee.
We variëren tamelijk in leeftijden (25, 32, 35, 41), toch merk je dat de sfeer dan vele malen beter is.
Materialen lenen van elkaar, "heb jij nog dit of dat liggen" gaat daarom erg makkelijk.
Geen gekkigheid met scripts voor locked chests nodig etc. :)

Let wel dat we een Realm gebruiken, en dus geen "vreemden" hebben rondlopen 8)

[ Voor 0% gewijzigd door chromeeh op 01-03-2016 08:11 . Reden: Kleine edit ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Dreanor schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:01:
Met een paar uur komt de 1.9 update en ga ik weer los in vanilla survival! :D
zelfs ik heb weer de minecraft launcher afgestoft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

chromeeh schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:10:
[...]

Let wel, hieronder is mijn persoonlijke mening(!) :)

Ik zie een map eigenlijk pas als "uitgespeeld" op het moment dat we*:
  • Full diamond enchanted armor & wapens hebben
  • We allemaal een degelijk onderkomen hebben met een eigen voedselvoorziening
  • Minimaal een of twee paarden met diamond horse armor
  • Max level enchanting (level 30 enchants) table aanwezig
  • Water tempel gecleared hebben
  • Wither gekilled
  • Werkende Beacon gemaakt hebt
  • Ender dragon gekilled
*= We, als in, ik speel eigenlijk alleen maar co-op survival :P

Dit houd je wel even een tijdje zoet.
Daarnaast is het "type" map erg bepalend... We zijn nu bezig op een amplified map.
Diamonds zijn erg schaars hierdoor, dit maakt de zaak al een stuk lastiger, en dan heb ik het nog niet eens over van A naar B gaan :D

[...]

Ik speel sinds 1,5 jaar met een Zweed samen, en sinds een jaar geleden is daar een Amerikaan bij gekomen.
En sinds kort speelt er nog een andere Amerikaan mee.
We variëren tamelijk in leeftijden (25, 32, 35, 41), toch merk je dat de sfeer dan vele malen beter is.
Materialen lenen van elkaar, "heb jij nog dit of dat liggen" gaat daarom erg makkelijk.
Geen gekkigheid met scripts voor locked chests nodig etc. :)

Let wel dat we een Realm gebruiken, en dus geen "vreemden" hebben rondlopen 8)
Dat klinkt wel heel tof! En dan in Teamspeak ofzo? En kan je dan los van elkaar spelen in de map of moet je afspreken met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 11:44

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb gisteren geupdate en gespeeld in mijn oude wereld. helaas was er toen nog geen texturepack uit voor 1.9 wat mij tevreden stelde.Gelukkig wel bijna klaar met 1 van mijn grotere projecten. Maar er lopen er nog genoeg op andere plaatsen in mijn wereld. :P

That said raad ik echt iedereen aan om instructievideo's te beklijken over het bouwen van muren e.d. om je wereld er realistischer uit te laten zien.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Heb je een leuke video die je kan adviseren? Er zijn zo ontzettend veel videos over Minecraft op youtube.. Vaak van jonge gappies haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

RoyK schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:48:
[...]
Dat klinkt wel heel tof! En dan in Teamspeak ofzo? En kan je dan los van elkaar spelen in de map of moet je afspreken met elkaar?
We spreken altijd af op zaterdag avond rond 20.30, is voor de Amerikanen ook een goed tijdstip.
En dan inderdaad met TS er bij, en dan samen op avontuur.

Daar buiten wordt er ook regelmatig wel geknutseld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

chromeeh schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:34:
[...]

We spreken altijd af op zaterdag avond rond 20.30, is voor de Amerikanen ook een goed tijdstip.
En dan inderdaad met TS er bij, en dan samen op avontuur.

Daar buiten wordt er ook regelmatig wel geknutseld :)
Ja precies.. jij kan gewoon savonds ook nog in de map als je zelf even wil spelen. Begrijp ik je goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

RoyK schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:51:
[...]

Ja precies.. jij kan gewoon savonds ook nog in de map als je zelf even wil spelen. Begrijp ik je goed?
Zeker, het is een Realm van Mojang.
Na een tijdje een bekende MC hoster te hebben gehad, snel over gestapt naar Realms, misschien geen luze remote webbased console etc, maar werkt altijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Is het mogelijk om het zelf via een eigen vps te hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

RoyK schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:35:
Is het mogelijk om het zelf via een eigen vps te hosten?
Minecraft-servers kunnen nogal wat rekenkracht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ah.. dan lijkt het me niet zo een goed plan. Dan is een eigen game opzetten met een paar maten om me heen nog even een dingetje voor misschien later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37
Voor een dedicated vanilla minecraft server voor 6-10 spelers moet je eigenlijk minstens een PC met 'n i3 met 4 GB RAM hebben.
Modded servers hebben nog meer geheugen en rekenkracht nodig, denk dan aan een i5 met 8 GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 13:59

Zeror

Ik Henk 'm!

RoyK schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:29:
Heb je een leuke video die je kan adviseren? Er zijn zo ontzettend veel videos over Minecraft op youtube.. Vaak van jonge gappies haha..
Ik vind zelf videos van MumboJumbo wel leuk om te zien:
YouTube: Mumbo Jumbo

En Yogscast natuurlijk.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks. Mumbo Jumbo had ik inderdaad gevonden en een paar leuke tips opgepakt.

Ik weet niet of ik het goed begrepen heb.. maar Neebs gaming heeft een leuke serie over Minecraft gemaakt. Door hun video ben ik overstag gegaan. 1 van de vier gasten had last van lag en riep dat iemand anders de game beter kan hosten. Het gaf mij dus de indruk dat 1 persoon een game kan hosten op zijn eigen computer en dan anderen toelaten. Je moet dan lijkt mij met elkaar afspreken wanneer je gaat gamen. Of ik dit goed heb begrepen ben ik aan het uitpluizen. Ik begin het gevoel te krijgen dat dit alleen over een lokaal thuisnetwerk gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door RoyK op 01-03-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Als je thuis een 2de pc hebt staan waarvanaf je een minecraft server kan hosten, dan is je server 24/7 bereikbaar als je die pc 24/7 aan laat staan.

Op die manier kun je zo een eigen server opzetten mits je minstens vdsl, kabel of glasvezelintenet hebt. De klassieke ADSL lijnen hebben te weinig upload om fatsoenlijk te kunnen hosten.

Hier is een site met meer info over servers:
http://minecraft-nl.gamepedia.com/Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Moet zeggen dat de nieuwe glass panes echt een hele verbetering zijn :)

De nieuwe cooldown op wapens is wel even wennen, zeker nu dat spam clicken niet echt efficiënt meer is.
Aan de andere kant, het is ook meer logisch dat een bijl ook als degelijk wapen gebruikt kan worden.

Ben alleen benieuwd wat er gebeurd als je een "oude" 1.8 wereld gemigreerd hebt naar 1.9, maar nog geen ice chunks gevonden hebt, of deze dan wel of niet de nieuwe iglo's kunnen bevatten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

RoyK schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:31:
Thanks. Mumbo Jumbo had ik inderdaad gevonden en een paar leuke tips opgepakt.

Ik weet niet of ik het goed begrepen heb.. maar Neebs gaming heeft een leuke serie over Minecraft gemaakt. Door hun video ben ik overstag gegaan. 1 van de vier gasten had last van lag en riep dat iemand anders de game beter kan hosten. Het gaf mij dus de indruk dat 1 persoon een game kan hosten op zijn eigen computer en dan anderen toelaten. Je moet dan lijkt mij met elkaar afspreken wanneer je gaat gamen. Of ik dit goed heb begrepen ben ik aan het uitpluizen. Ik begin het gevoel te krijgen dat dit alleen over een lokaal thuisnetwerk gaat.
Moet je maar eens een singleplayer world openen, en dan op ESC drukken,dan zie je de optie 'Open to LAN'. Zo kan je een singleplayer world beschikbaar maken op je netwerk. Jij wordt dan de server voor die world

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/2zBIk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Laatst online: 20-05 09:57
Minecraft in VR gaat zo awesome worden. Heb zelf een tijdje terug al Minecraft met de Rift DK2 gespeeld en dat was al vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Okey dit vind ik toch best wel even 'wauww' :D

[ Voor 32% gewijzigd door RoyK op 02-03-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 13:11
Uncle Mel schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:50:
[...]

zelfs ik heb weer de minecraft launcher afgestoft....
Wow, Uncle Mel die weer Minecraft opstart! Shit just got real! :P
chromeeh schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:52:
Moet zeggen dat de nieuwe glass panes echt een hele verbetering zijn :)

De nieuwe cooldown op wapens is wel even wennen, zeker nu dat spam clicken niet echt efficiënt meer is.
Aan de andere kant, het is ook meer logisch dat een bijl ook als degelijk wapen gebruikt kan worden.

Ben alleen benieuwd wat er gebeurd als je een "oude" 1.8 wereld gemigreerd hebt naar 1.9, maar nog geen ice chunks gevonden hebt, of deze dan wel of niet de nieuwe iglo's kunnen bevatten....
Spam klikken deed ik sowieso al niet in PvE, dus voor mij verandert het combat systeem maar weinig. Persoonlijk had ik nieuwe wapens verwacht e.d. dus dat vind ik heel jammer dat het niet zo is. Sword block is vervangen door shield block.

Als je een oude wereld laad in een nieuwere versie krijg je ALLE features in de chunks die geladen worden in de nieuwe versie. Dus als jij je 1.8 wereld gebruik in 1.9 en je vind nieuwe chunk dan kunnen deze gewoon iglo's e.d. bevatten! Immers, die chunks zijn gewoon 1.9 chunks zeg maar.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Dreanor schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:16:
[...]
Als je een oude wereld laad in een nieuwere versie krijg je ALLE features in de chunks die geladen worden in de nieuwe versie. Dus als jij je 1.8 wereld gebruik in 1.9 en je vind nieuwe chunk dan kunnen deze gewoon iglo's e.d. bevatten! Immers, die chunks zijn gewoon 1.9 chunks zeg maar.
Interessant!
Echter hoe zit dat dan met de nieuwe spawnrate van Fortress's?
Neem toch aan dat reeds ontdekte chuncks (lees: opgebouwde) niet nogmaals opnieuw opgebouwd worden volgens het nieuwe algoritme?
(Sorry ben absoluut niet thuis in chuncks etc :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Nu je het erover hebt, ik dacht ergens gelezen of gezien te hebben dat gebouwen tegenwoordig ook in bestaande chunks geladen kunnen worden. Maar dit weet ik niet zeker dus quote mij er niet op. ;)

Wat ik wel zeker weet is dat nieuwe chunks alle nieuwe features laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
Het is niet mogelijk om in bestaande chunks nieuwe content te generen, behalve door met editor zoals mcedit deze chunks weg te gooien.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb nu best wel een leuk wereldje staan voor mezelf. Nog even proberen om wat koeien en zo te lokken. Dat doe je geloof ik met een bosje 'weed'. Vanavond wil ik eens kijken hoe het op internet werkt. Is de Tweakers server op pagina 1 allemaal nog actief? Is best gedateerde informatie, vandaar dat ik het even vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:25:
Okey dit vind ik toch best wel even 'wauww' :D

[video]
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/av8XLij.jpg

Oftewel, leuk, maar je levert wel stevig in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
RoyK schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:41:
Ik heb nu best wel een leuk wereldje staan voor mezelf. Nog even proberen om wat koeien en zo te lokken. Dat doe je geloof ik met een bosje 'weed'. Vanavond wil ik eens kijken hoe het op internet werkt. Is de Tweakers server op pagina 1 allemaal nog actief? Is best gedateerde informatie, vandaar dat ik het even vraag :)
De meeste info in de server topic is inderdaad gedateerde info. Er is nu hoofdzakelijk een soort experimentele 1.8 modded server lopende voor zover ik weet. En ik las iets over expert mode Infinity server.

Volgens mij zijn er helaas geen vanilla servers of andere modded servers draaiende op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jeetje, dat is zeker een flinke impact op de game zeg haha.. kan ook niet anders! Het ziet er wel een stuk volwassener uit.

Bedankt Dreanor, dan is het gewoon even zoals het is.

Ik moet zeggen, nu na een weekje... vind ik het een leuke game.. maar ik begin me wel af te vragen.. is dit het nou? mijntjes uithakken... goederen verzamelen... spulletjes maken... mijntjes graven..... goederen verzamelen.... spulletjes maken... cirkeltje. Ik moet het nog maar even zien :P

Ik denk dat ik gewoon op zoek moet gaan naar een maat in mn omgeving die zin heeft om af en toe samen een wereldje te bouwen in survival.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

RoyK schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:06:
Jeetje, dat is zeker een flinke impact op de game zeg haha.. kan ook niet anders! Het ziet er wel een stuk volwassener uit.

Bedankt Dreanor, dan is het gewoon even zoals het is.

Ik moet zeggen, nu na een weekje... vind ik het een leuke game.. maar ik begin me wel af te vragen.. is dit het nou? mijntjes uithakken... goederen verzamelen... spulletjes maken... mijntjes graven..... goederen verzamelen.... spulletjes maken... cirkeltje. Ik moet het nog maar even zien :P

Ik denk dat ik gewoon op zoek moet gaan naar een maat in mn omgeving die zin heeft om af en toe samen een wereldje te bouwen in survival.
Ben je al naar de Nether geweest? Of The End? Ender dragon verslagen? Water Temple gevonden?

Nog zat te doen hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Klopt, er is veel te doen in Minecraft, tegelijkertijd ook weinig. Qua gameplay bied Minecraft niet zoveel, qua creativiteit bied Minecraft ontzettend veel en dat is dan ook de kracht van het spel.

Hoe bouw je je huis/basis, hoever ga je met redstone constructies, probeer eens een volledig autimatische farm te maken, etc.

Zelf zie ik graag meer uitdaging qua moeilijkheid, meer diversiteit in de biomes (anders dan een ander uiterlijk), meer variatie in mobs (die locatie gebonden zijn), mee progressie en exploration. En toch ... Minecraft blijft een ongekende aantrekkingskracht houden vind ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dat kan ik me wel voorstellen. Die eindbazen trekken me niet zo. Ik heb er filmpjes van gezien.. het is een beetje een weirde zwaai die in Minecraft zit haha.. met portals en zo :P

Een geautomatiseerde farm, dat ga ik eens onderzoeken. Ik heb nu een muur gebouwd met glas langs een meer.. ik heb zeg maar op diepte uitzicht op onderwater en zie de inktvissen zwemmen. Ook heb ik een hele berg weg gehakt haha.. gewoon omdat het kan :P

Ook ben ik een schacht aan het bouwen die helemaal naar nul gaat. ik moet geloof ik alleen mn gereedschap voorzien van een spreuk voordat ik diamanten gaat hakken, right?

[ Voor 16% gewijzigd door RoyK op 03-03-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:29
Het is ook leuk om met wat Tweakers op een Vanilla server te spelen. Ruim een jaar geleden met de release van 1.8 draaide iemand zo'n server en die is toch wel een redelijke tijd behoorlijk actief geweest. Samen op avontuur gaan is over het algemeen leuker dan alleen op avontuur gaan. Tegelijkertijd is er een hele hoop te leren.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Uffeltje schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:32:
Het is ook leuk om met wat Tweakers op een Vanilla server te spelen. Ruim een jaar geleden met de release van 1.8 draaide iemand zo'n server en die is toch wel een redelijke tijd behoorlijk actief geweest. Samen op avontuur gaan is over het algemeen leuker dan alleen op avontuur gaan. Tegelijkertijd is er een hele hoop te leren.
Zolang het een whitelisted server is en geen 100% open server zoals de laatste keren was ben ik graag van de partij! ;)
RoyK schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:31:
Ook ben ik een schacht aan het bouwen die helemaal naar nul gaat. ik moet geloof ik alleen mn gereedschap voorzien van een spreuk voordat ik diamanten gaat hakken, right?
Nope, je hebt een ijzeren pickaxe nodig om diamanten te mijnen en deze heeft geen spreuk (of enchant) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb een Vanilla 1.9 server opgezet. :)

Voor meer info zie het andere Minecraft topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben sinds een tijdje ook weer aan de Minecraft (speelde het singleplayer af en toe een beetje) met wat gamebuddy's waarvan er 1 een servertje host. Blijft toch leuk om een beetje te kutten (survival), mekaars huisje te bekijken, wat wegen aan te leggen, in ravijnen te flikkeren, je de pleuris te zoeken naar diamanten, je de RSI te farmen etc etc. Stiekem toch wel fijn dat er mods op zitten om lekker naar je eigen huis te warpen als je tegen bedrock aan met je handen vol staat hoor ;) Hopelijk krijgt PureBDcraft een update ivm 1.9, maar het is weer ouderwets/oldskool lekker chillen in de avonduurtjes :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

RoyK schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:31:
Dat kan ik me wel voorstellen. Die eindbazen trekken me niet zo. Ik heb er filmpjes van gezien.. het is een beetje een weirde zwaai die in Minecraft zit haha.. met portals en zo :P

Een geautomatiseerde farm, dat ga ik eens onderzoeken. Ik heb nu een muur gebouwd met glas langs een meer.. ik heb zeg maar op diepte uitzicht op onderwater en zie de inktvissen zwemmen. Ook heb ik een hele berg weg gehakt haha.. gewoon omdat het kan :P
Ook ben ik een schacht aan het bouwen die helemaal naar nul gaat. ik moet geloof ik alleen mn gereedschap voorzien van een spreuk voordat ik diamanten gaat hakken, right??
Zolang je een ijzeren pickaxe hebt kun je diamanten minen.

Het is echter voordelig om dit te doen met een ijzeren pickaxe die 'Looting' enchantment heeft, dan heb je namelijk kans dat er meer dan 1 diamant uit 1 ore komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Maar even een leuk opslaghuisje gemaakt voor de mijnwerkzaamheden:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/eTgThhnJTHInBcO9EnDdH-_9Oncxt8L2Uufi3dTuyc5OrIfsbjdetraUCoyZM5nwwQkfmpd8ZwD-qR4eJTOh8KSBB6Pc1GNQ8BOwANlbmwRD14BZ688l9e6waWBn9vSG92u9NldzFS_Rpm60v-va-eCH4BQ8XGXk1kRAyUkh0SYJjK6e5ot2UywuhdybXEl4PXcDr9AfXEQv6y3_7xc15v8tCP7F5onKsyH2okdvZhU9wLC16qsDWb5yjO-zksFUZKdeqh-y5Om_NBByo6jA8lWza4MUXHQ6CfS-LaHo-zkiG9sF7Fy-XXQQWGhjQNrsZC_KE8HLZqa-eK7NJhsCXPYDT0Zk6XzZFw2E87h2Us2VFzw082cRKG5ahclFWgYBwWP_IiJh-H_hDF5ki1pmgjkuEOLAX7QyJXmKFLUG50imkCqbBL6ZrjLXPzIr6Edbfnf4X9scSvQHnkm50vQGAWj31zqy0LWj44elj0PuhzqOff2b9dMGcPKnTJYmomrgTOZBjWmjWR8t_1zsdSbHKK1hp9IiJodvsflHMvuShlRPKvNXRZqZMXDYPH3fYnQbGZEoAA=w1120-h603-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zou toch denken dat het best eenvoudig zou zijn voor de makers van Minecraft, om een kist te produceren met een slot erop. Bijvoorbeeld een cijferslot. Waar je dan ijzer voor nodig hebt of zo. Zodat je je eigen materialen ten aller tijden kunt bewaren zonder je zorgen hoef te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

KAK! Was weer eens een hardcore world begonnen, ging zijn gangetje maar ik bleef te lang ondergronds. Had echt 26 diamanten of maar ik moest nog even dit ravijn verkennen, ga ik dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Zeg Uncle Mel, heb je toevallig behoefte om op een 1.9 server te spelen, er is er namelijk ééntje nu. Al heb je dat vast al gezien in het andere topic bedenk ik mij tijdens het typen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Dreanor schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:06:
Zeg Uncle Mel, heb je toevallig behoefte om op een 1.9 server te spelen, er is er namelijk ééntje nu. Al heb je dat vast al gezien in het andere topic bedenk ik mij tijdens het typen. :P
Ik wil best een keer een kijkje komen nemen en een huisje bouwen :) wil je me de details DM-en?

Ik post later deze week wel een leuk screenshotje van hoe mijn dorpje er nu bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
DM gestuurd, incl. link naar het server topic. ;)

Ben benieuwd hoe je dorpje erbij staat! Ik wil zelf de komende tijd een nieuwe 1.9 inspiratie map maken waar ik gewoon lekker nieuwe bouwstijlen probeer e.d. want ik ben wat vastgeroest in dezelfde dingen de laatste tijd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ja ik ook, Minecraft al 2 jaar niet opgestart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Uncle Mel schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:32:
Ja ik ook, Minecraft al 2 jaar niet opgestart :+
Tijd voor een nieuwe FTB server Mel? ;)

Over shaders, ik vind de meeste te licht en te donker. Of je wordt blind van de zon of je ziet helemaal niks meer in het donker. Wie kent er een shader pack die het wat normaler houd?

[ Voor 31% gewijzigd door Loev op 10-03-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Dreanor schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:29:
Ik wil zelf de komende tijd een nieuwe 1.9 inspiratie map maken waar ik gewoon lekker nieuwe bouwstijlen probeer e.d. want ik ben wat vastgeroest in dezelfde dingen de laatste tijd. :(
Dat is de reden dat we lekker absurd zijn gegaan, en nu een amplified map hebben.

De volgende map gaan we waarschijnlijk een island survival map maken, met een border die langzaam groeit, om het zo nog even een tikkeltje moeilijker te maken in het begin >:)
(Met andere woorden, het wordt geen bootje maken en wegwezen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
chromeeh schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:11:
[...]

Dat is de reden dat we lekker absurd zijn gegaan, en nu een amplified map hebben.

De volgende map gaan we waarschijnlijk een island survival map maken, met een border die langzaam groeit, om het zo nog even een tikkeltje moeilijker te maken in het begin >:)
(Met andere woorden, het wordt geen bootje maken en wegwezen :P)
Pffff ... Amplified map ... zo leuk voor even totdat je gek wordt van het omhoog en omlaag klimmen, haha!

Of hebben jullie al leuke verticale liften of manieren om snel omhoog/omlaag te gaan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

RoyK schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:23:
Ik zou toch denken dat het best eenvoudig zou zijn voor de makers van Minecraft, om een kist te produceren met een slot erop. Bijvoorbeeld een cijferslot. Waar je dan ijzer voor nodig hebt of zo. Zodat je je eigen materialen ten aller tijden kunt bewaren zonder je zorgen hoef te maken.
Je bent bekend met de Enderchest? Is iets duurder natuurlijk, maar goed, kun je er wel overal bij :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Een vraagje over heel diep mijnen. Ik dacht.. ik ga creatief doen. Ik ga een hele grote ruimte uithakken en dat een beetje tof aankleden. Ik heb echt een mega oppervlak weg gehaald.. a 6 blokken hoog... want ik hoopte natuurlijk diamant te vinden.

Ik moest even naar boven.. kom ik beneden.. zitten er allemaal zoombies, skaletjes enz.. out of the blue.. er zijn geen aansluitingen op grotten. en het is er stevig verlicht.

Hoe moet ik handelen? hou je dit altijd? Is mn plafond te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 02:14:
Een vraagje over heel diep mijnen. Ik dacht.. ik ga creatief doen. Ik ga een hele grote ruimte uithakken en dat een beetje tof aankleden. Ik heb echt een mega oppervlak weg gehaald.. a 6 blokken hoog... want ik hoopte natuurlijk diamant te vinden.

Ik moest even naar boven.. kom ik beneden.. zitten er allemaal zoombies, skaletjes enz.. out of the blue.. er zijn geen aansluitingen op grotten. en het is er stevig verlicht.

Hoe moet ik handelen? hou je dit altijd? Is mn plafond te hoog?
Ik zag dit topic bovenaan staan en dacht gelijk Ah, het grote Roy vraagt dingen over Minecraft-topic :+

Als alles goed is verlicht zou dat niet moeten gebeuren. De kans is groot dat je ergens tegen het plafond net wat te lage light levels hebt en daardoor toch monsters spawnen.

Slimes kunnen altijd spawnen, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

haha is het zo erg??? :D

Bedankt voor je reactie.. okey.. het is denk ik wel wijs om misschien niet 3 blokken hoog te gaan.. ik had ook zo een ender ding rond lopen.. kreeg het er Spaans benauwd van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Het gaat bij spawnen om het licht op de vloer, niet op het plafond. Mobs spawnen namelijk niet in de lucht (behalve uit spawners trouwens)! Kans is groot dat je het toch niet licht genoeg hebt gemaakt.

Er zijn wel meer regels over mob spawning e.d. zoals mobs spawnen tot een bepaalt bereik van de speler, max aantal mobs actief per wereld, etc. Als voorbeeldje kan het zijn dat de wereld overal te licht is voor mobs om te spawnen, maar in jou huis is het donker dan spawnen alle mobs in jou huis opdat het nergens anders mogelijk is.

Is de rest van de wereld net zo donker als jou huis is de kans dat iemand in jou huis spawnt zeer klein omdat er zoveel andere spawnplekken zijn.

Daarom is het wel vreemd dat er veel mobs in jou ruimte spawnden terwijl je het verlicht hebt! Gezien er zoveel andere spawn mogelijkheden zijn in de wereld. Wellicht is er iets anders aan de hand of heb je toch de ruimte niet licht genoeg gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ja, ik zal het lichtplan zeker even moeten overzien. De hoogte van het plafond heeft dus niet echt een factor in dit geval? (ongeveer 5 blokken)

Is er een manier om de lichtwaarde te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Hoogte van het plafond heeft alleen invloed als je verlichting aan het plafond hangt/erin zit. Lichtintensiteit neemt met 1 per block af en begint bij 15. In het debugmenu (F3) staat het light level aangegeven. Boven de 8 spawnen er geen overworld mobs. Voor Nether mobs gelden net wat andere waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

helder!! thanks!

Ik heb nog een hoop te leren qua bouwen / vooruit denken hoe en wat je wil gaan maken. Ik zie zulke toffe designs op internet. Ik ben echt een beetje maar wat aan het aanklooien hahaha. Ik begin wel door te krijgen dat het simpele handwerk echt voor in het begin is.. het is (zo lijkt) de kunst in Minecraft om zaken te automatiseren met machines.

In mn huidige mijn wordt ik helemaal gek van de gravel wat maar in elkaar blijft zakken. Op het diepste stukje sta ik hele stukken gravel weg te halen wat natuurlijk maar naar beneden blijft vallen.

Misschien heb ik te gehaast gewerkt.. en is Minecraft een game die je vooral heel slow moet bespelen. Hoe lang blijven servers meestal online eigenlijk? (wat is gebruikelijk?) Ik heb al bijna weer zin om opnieuw te beginnen hahaha. Maar in dat cirkeltje kan je denk ik al snel komen met deze game!

Waar vinden jullie toffe Minecraft design ideetjes? (survival) En dan heb ik het niet over het vrij bouwen want dat is toch anders bouwen met oneindige stenen :P

Ik denk dat ik mijn volgende mijn schuin gaat hakken ipv een trap naar beneden.. en het lijkt me cool om een toffe basis te maken in het diepste deel. En daar dan een raket bouwen die staat te wachten om gelanceerd te worden (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

RoyK schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:56:
helder!! thanks!

Ik heb nog een hoop te leren qua bouwen / vooruit denken hoe en wat je wil gaan maken. Ik zie zulke toffe designs op internet. Ik ben echt een beetje maar wat aan het aanklooien hahaha. Ik begin wel door te krijgen dat het simpele handwerk echt voor in het begin is.. het is (zo lijkt) de kunst in Minecraft om zaken te automatiseren met machines.
Ligt eraan wat je wil. Het is natuurlijk een sandbox, dus als je het leuk vindt om dingen te automatiseren: Vooral doen. Als je daar niks van snapt en het handmatig wel best vindt terwijl je bouwt: Ook best.
In mn huidige mijn wordt ik helemaal gek van de gravel wat maar in elkaar blijft zakken. Op het diepste stukje sta ik hele stukken gravel weg te halen wat natuurlijk maar naar beneden blijft vallen.
Inderdaad vervelend, maar onvermijdelijk. Tip: Als je een torch of rail plaatst op de plaats van het onderste gravelblock dan valt de hele kolom daarop stuk. Zelf haal ik gravel op die manier altijd volledig weg. Ik gebruik het vervolgens als een van de materialen in paden :)
Misschien heb ik te gehaast gewerkt.. en is Minecraft een game die je vooral heel slow moet bespelen.
Nee joh, lekker in je eigen tempo.
Hoe lang blijven servers meestal online eigenlijk? (wat is gebruikelijk?) Ik heb al bijna weer zin om opnieuw te beginnen hahaha. Maar in dat cirkeltje kan je denk ik al snel komen met deze game!
Survival servers houden het in mijn ervaring zo'n jaar vol, ongeveer één major versie dus in het huidige schema. In een cirkeltje kom je met elk spel. Zelf heb ik erg lang 1.8 survival gespeeld maar heb ik dat nog niet aangeraakt met 1.9, maar ben ik met een vriend van me een 'moderne' (1950's) stad aan het bouwen, met tools als VoxelSniper en WorldEdit. Wel van plan survival weer op te pakken, maar dan met een andere vriend en zo veel mogelijk samen spelen. Verandering van spijs doet eten luidt het spreekwoord niet voor niets ;)
Waar vinden jullie toffe Minecraft design ideetjes? (survival) En dan heb ik het niet over het vrij bouwen want dat is toch anders bouwen met oneindige stenen :P

Ik denk dat ik mijn volgende mijn schuin gaat hakken ipv een trap naar beneden.. en het lijkt me cool om een toffe basis te maken in het diepste deel. En daar dan een raket bouwen die staat te wachten om gelanceerd te worden (haha)
Zelf heb ik een tijd lang op YouTube wat die-hard survivalspelers gevolgd en op basis daarvan m'n eigen stijl ontwikkeld. Op de server waar ik 1.8 survival speelde had dat tot effect dat ik een gebied van 100x100 blocks (en 20 hoog) ondergronds heb uitgemijnd en dit heb gebouwd (klik voor groot). Ik had tijd te veel, zeg maar :D

Ingang van 'base'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ja dat is supervet!!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
elke keer als ik eventjes tijd heb om te spelen (wat niet vaak zo is) komt er een huisje bij:

edit: ik speel trouwens op een mushroom island waar ik de myceleum omgeruild heb vopor gras. ik vind het leuk om mobs tegen te komen bij het exploren, maar niet tijdens bouwen. op de mushroom islands kunnen geen mobs spawnen én is het gras mooi groen :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/kjLx5earenCphEulNWdFiBYTGOfuhzk_Q5nrTudG7FJLucy41u08Yt9WyY_cS9hUh6b7J-aMfCS9BRqsW6YC8WMF0C7zdorW6UZeFYwbF8js4pzSBBE13Tk_ZXQ7eQqg59VpHHPftKl8Lr4rT32eP_-22GMy1IMvqTEOK-QnAjAGoKDimLlx1OmVKFQ_8_mCl22W60uneIRSxNky3QbPYMxqlsqZSFNXqbtZbsnO8tZPLxfxy3PO8besKX4vRTVAjc87OQfJKrJ-x1L6lUKEJThSHxsqwNPkXMWuLM_jxa_j-ODnMGa8gDgAjeeXY7eIG8l5-h_YwrTaDKoRADVomMs9uO-4WO9YGn4DqeHwQITpmtivDc_CFgigI32E5AIAIHas8JAGXc_6ycGlj6s-wYNzxNbWZdNOWAOEJpK-r_EwfRjbbq-1ICRbYZLDkkF3a22wGF8lvFM94mlOWIQLZKHL2T7POqrN0AIAVG-kVMdJiI_NqpEXc8eE-5-hI3f0RLJDfYk3DEctt6c6XuP8jCm-Z4XkTRsBkkL6pjcpG40KNEuxJov42HI9skh8wlby_riLEQ=w1120-h603-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/XDhOR8U_9kjJ4O3o_fYf8MwPFguivmA7jlO8dqhb539U3FiYaFjAInjgNceYTNaMiBEGgEfEZdPguuJdkBJV8M4pfpAqK8lZq6AhLvyOLv-V5AbZi10VM2P5E-KmJK3zjjAJ952eOm8meYc8rRMJDzGIKExvIvkosxQ8qgw6KZXptK9ZBI1HzUTNXmTkJAfsbR414fJydChTIbHLzPkIY-_eXcKXlg_envJVk6hMq7dVkd2vAWCw45HYPMYXnnNZ1zmsecz1S8XsCqvFCSpScK7tkoLrDDS-b6dcOKgn4I38QBmoI4d6dAte3PlP3cAydsvazxhfprtJj5IBGV10FkmXkqiXr_fGZDSBcu-0WoANGGvJo0ajGr3Ub38gTO_xa9FATG0PKYCTf67nNRmy7VbqQAYs9v4f3bt_efzXzvD3EJzGZQpj_NjXDKcD4_ZuU-EYrCtNcFY4HHS4o3a_HhQl4KNg7kr9EnlzBkS2_vWDkoPhazM2-t-qcK50U-42g3jfhsUyJEvaDNtb2VikPOQPPPbAbiuQcwldbEja-EqyaXKUk6C5Cq4K6kVll32PI2I3Sg=w2443-h1315-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IsmBZ9l4zrteMHPpSba6M_HyHg7FhN5LmaNYpB7DLQPxXBIZQIhsHM2-SzntL1U2QMopBgYWIYgzEJKWfAw2Zn87sPuqk20dgOZx2S6V2Vau8IOTg_xrd-XsjJer01cxQ3Z7Y07qJgMHPZXGMVCApcwnAC5jdQK1cFQg3CuuTaDub0shzp8LULapI91jZc_JcQ_ZlYxlHLTyMCf8JiFrZrxrZeattnE_hhYQ1copCEGClp2wBVXcGeX2MHSgMwUmUBLUvDodN_0843zytRZxNEMkz7jnKOXWBqZk7VPrCk5L59S4QqvDdb07lg_Wr1QKvrMngc0EhHYq040KqOZ2REEk5619xWzlw0pFYfgzpNsmnbxXZ_AT1nB0TMnLCdGqavd25Ip_7jD2iG9pUCw8KWQeiPhaDirDmVWQ0EuMm8FmHppLgPCi7dzbS7bYcs06JrxaBjZeJxVLDLiG0Xgbt_7IUoj7XiEEWLO0D8gv_vI-6709AO_p1-d1MCfYw33CKxcZnOvBmJGBHXpVj-XmWr7wpiMTOsLtvdfNQdb8xJrJqMUpqW76oMAixBwIfi15D9vCaw=w1120-h603-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/lL0MpGSJ30NbbDXORiBNaNQ8WkzNjuf_B2Y8Knr-EKCqf_LHvy7h9o7_-Dhsri4LYzZKMmwP-Nh6aQHUFRuQ2QluiMZk0OqAOVZRHGuhds9EhFWTDF63pl4_0ILkV89nYG6xqyO5SvQqJjn-HamvCF3KYTSf1DxdxRpFvqY0RCsrQokWB6-8FsClIqEoNwjhMurytMyVCWNrKqT5NM9rk2fQJ7pHKXS68g3v7HcLBbp2jhYEHLYeG_JIQbSa7AnMYnUcACI52Ad-GfMmg7gy_UY6SdoJYJQGXS1OJdFmXspsI0ghDqEOAjSH56kYS8gsxpkEIYhLyNKYsJtT1ASYtLHx27NILAAeC-Yf_OoX_tcF8x3e_bYHU6AVo43fwaAz2vSeCHS8UdUvcS0zzAJnLOj_1mwZpaNZiXALm5QHszxHnYt_9YM83xDpD_SB-RkG2tdg3DvazbxpqS1Gz6gO32rdE9RjemNp00mB_x8N2nyUKNcV54WAbyDeJC8d4g_FV4JCPjNM3NOFJccY2mtMobS2fT5J_g1s3wuZCQ-6gAue3pKtdS_I03sfbTuEUf0Mo09IFw=w1120-h603-no

[ Voor 4% gewijzigd door Uncle Mel op 14-03-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nice!! Ik ben een beetje aan het klooien met licht. Ik wil licht maken zonder dat je het ziet. Zeg maar achter pilaren, in de grond en in het plafond. Het licht wordt mooi verstrooid alleen ligt het op het randje rond lichtsterkte 8.

Edit: een poging tot iets cools maken en een poging om zo weinig mogelijk zichtbare fakkels te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nsf4K7c6xogvth1C4lsZ0L0W/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/drcpeO0XgOXhThXKanjDAT7m/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Zmk5iZKb0db0EIiT4hPEjDGL/full.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door RoyK op 14-03-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 15:25
Gaaf hoor!
Ik ga ook maar aan iets ondergronds beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Dreanor schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:36:
[...]

Pffff ... Amplified map ... zo leuk voor even totdat je gek wordt van het omhoog en omlaag klimmen, haha!

Of hebben jullie al leuke verticale liften of manieren om snel omhoog/omlaag te gaan? :D
Nope, we doen het met trappen en ladders :)

Voor de rest gebruiken we veel Nether portals...
Lekker op avontuur gaan, en dan als we terug willen bouwen we een portal, en gaan via de Nether terug naar de "home" portal. :D

Alleen het "body contact" op Realms is sinds 1.9 ineens anders...
Stond met iemand samen op een randje op 230 blocks hoog.... *SCHUIF* *PLOF* :F
Je kunt elkaar nu wegduwen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ja, elke entity/mob kan nu elke mob wegduwen, is inderdaad even wennen maar wel zoals het vroeger ook al was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

RoyK schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:25:
Nice!! Ik ben een beetje aan het klooien met licht. Ik wil licht maken zonder dat je het ziet. Zeg maar achter pilaren, in de grond en in het plafond. Het licht wordt mooi verstrooid alleen ligt het op het randje rond lichtsterkte 8.

Edit: een poging tot iets cools maken en een poging om zo weinig mogelijk zichtbare fakkels te gebruiken.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Glowstones- of Redstone Lamp-blokken zijn mooie manieren om dat te doen, vind ik zelf. Aangezien het dus blokken zijn kun je die mooi wegwerken in de muur, vloer, plafond in een patroon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663584

Jochemd13 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:43:
Gaaf hoor!
Ik ga ook maar aan iets ondergronds beginnen :P
Haha hier hetzelfde, misschien samen iets ondergronds bouwen? dan gooi ik wel een survival mapje in mijn server en dan kunnen we samen iets leuks gaan bouwen onder de grond via skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik ben nu iig bovengronds van alles aan het proberen.. dus bij mij zul je verschillende gebouwen zien die half in de steigers staan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je weet dat mobs niet kunnen spawnen op slabs? Kan je in je voordeel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Loev schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:22:
[...]

Je weet dat mobs niet kunnen spawnen op slabs? Kan je in je voordeel gebruiken.
ahhhh dus dan leg je gewoon je vloer vol lijkt me? En dan heb je je niet zo een zorgen te maken over de licht opbrengst!! Snap ik je goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

RoyK schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:59:
[...]

ahhhh dus dan leg je gewoon je vloer vol lijkt me? En dan heb je je niet zo een zorgen te maken over de licht opbrengst!! Snap ik je goed?
Dit geldt alleen voor de onderste helft van slabs, maar je hoeft je geen zorgen te maken om licht als je de vloer vol legt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
RoyK schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:59:
[...]

Zoals Everest zegt. Wel er voor zorgend at je de helft van het blok gebruikt. Light level staat dan op 0 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Loev schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:11:
[...]

Zoals Everest zegt. Wel er voor zorgend at je de helft van het blok gebruikt. Light level staat dan op 0 denk ik.
Doen mensen dat nou expres? :o
Klopt verder wat je zegt. Het light level dat in het scherm weergegeven wordt is het block light level, dus van het block onder je. Als je op een slab staat dan is het block eronder wat telt, en die is of lucht (geen light level) of een full block met een slab erboven, dus volledig donker = 0. Maar mobs spawnen niet en dat is wat telt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Anoniem: 663584 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:12:
[...]

Haha hier hetzelfde, misschien samen iets ondergronds bouwen? dan gooi ik wel een survival mapje in mijn server en dan kunnen we samen iets leuks gaan bouwen onder de grond via skype.
Of in de server van Richub ;)
Ik ben daar de afgelopen tijd al bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Kan ik in een spectator mode komen op de Richub server? (kan dat met een code?) Dan kan ik eens neuzen bij anderen zonder de weg kwijt te raken :P

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 17-03-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jochemd13 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:57:
[...]

Of in de server van Richub ;)
Ik ben daar de afgelopen tijd al bezig :)
Ip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
richub.no-ip.org
Je moet bij hem wel whitelist vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker aan het bouwen geweest onder genot van heerlijke muziek!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/aERUVp2pUxGwXuvswcmcHFHc/full.png?nohitcount=1
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LIuTqZb056LoX3PnkRbLl09e/full.png?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Optifine voor 1.9 is uit!!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BuWOWCbNHUJWDajWqGaEdkZp/full.png?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Als ik dat installeer, is mn minecraft niet meer vanilla toch? Krijg ik dan geen gevoel met de server van Richub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:14
RoyK schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:09:
Als ik dat installeer, is mn minecraft niet meer vanilla toch? Krijg ik dan geen gevoel met de server van Richub?
Optifine optimaliseert MC behoorlijk, het is puur een client-side mod en je word er niet door kicked of iets nee.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:09:
Het geeft alleen een boost in texture's en in FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

D4NG3R schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:18:
[...]

Optifine optimaliseert MC behoorlijk, het is puur een client-side mod en je word er niet door kicked of iets nee.
Inderdaad, is puur client-side. Strikt genomen niet vanilla meer maar wel fijn om te gebruiken, zeker op wat mindere pc's.
Anoniem: 663584 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:26:
[...]

Het geeft alleen een boost in texture's en in FPS.
Je framerate is er over het algemeen ook stabieler mee. Of het een texture boost is ligt aan je instellingen. Ik vind het zelf mooi door het glas zonder rand en het gras dat doorloopt als het terrein een blok omhoog gaat. Ook kun je sinds een tijdje via Optifine shaders gebruiken zonder dat je hoeft te kloten met andere mods :)

[ Voor 75% gewijzigd door Migrator op 19-03-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Migrator schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:26:
Je framerate is er over het algemeen ook stabieler mee. Of het een texture boost is ligt aan je instellingen. Ik vind het zelf mooi door het glas zonder rand en het gras dat doorloopt als het terrein een blok omhoog gaat. Ook kun je sinds een tijdje via Optifine shaders gebruiken zonder dat je hoeft te kloten met andere mods :)
Daarom haal ik maar rond de 180 fps....

Ik ben echt blij dat shaders in optifine zit, hoef ik niet meer te kloten met een aparte mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Cool! Welke shaders gebruik je? Deze zijn helemaal niet zo donker als het nacht het is. Normaal zie je niks in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Zaterdag getracht de Ender dragon te killen...
Pffff die heeft een flinke boost gehad zeg!
(Local difficulty stond op 2,26)

In full diamond met schild en diamond wapens was het geen pretje icm de Endermen :/
Uiteraard niet aan het nieuwe grond effect gedacht welke damage doet...

Nou ja, we zijn weer terug in het ijzer tijdperk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06 14:43

matroosoft

Lone Christian

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuk! weet je dat je ook carpets kunt gebruiken om licht te verbergen? Carpets zijn lichtdoorlatend. Heb een tijdje geleden onderstaande gemaakt, vind het er zelf wel leuk uitzien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iesNHJn3m5lHCaW06vxvURsg/full.png

Hierbij rust een grijze carpet op glass pane. Schuin boven de carpet bevindt zich de torch:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/26HcsPxSumsNTBaF67qKkZkX/full.png

Hetzelfde kan je natuurlijk ook op de grond doen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FJJgziOzOod0DO8Tg4fvdeQM/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qgrIsncKgqQH3lr7LisZZTZQ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ga er vanuit dat jullie dus allemaal met Optifine draaien?

Thanks voor de tips!!! Leuk om zo ook met licht te spelen. Het is jammer dat ze geen "moderne" lichten in Minecraft aanwezig zijn.. fakkels blijft een beetje kastelen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
RoyK schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:58:
ik niet, nooit nodig gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
RoyK schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:58:

Thanks voor de tips!!! Leuk om zo ook met licht te spelen. Het is jammer dat ze geen "moderne" lichten in Minecraft aanwezig zijn.. fakkels blijft een beetje kastelen enzo.
Zelf heb ik optifine wel draaien, en het werkt goed ook!
Ik heb hem hier vandaan http://optifined.net/adlo...ine_1.9.0_HD_U_A0_pre.jar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

wel bizar wat deze man allemaal aan het bouwen is YouTube: Hermitcraft 3: Episode 57 - Las Vegas Light Show!

ik vraag me af hoe hij zijn belichting doet. Ik zie soms hele ruimtes die prima verlicht zijn maar er is geen fakkel te zien. Komt dat door de blokken die hij gebruikt?

Ik ben nu ook een heleboel schapen aan het fokken. Want ik wordt middels de standaard stenen wel een beetje beu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 11:44

Auredium

Informaticus Chaoticus

RoyK schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:13:
wel bizar wat deze man allemaal aan het bouwen is YouTube: Hermitcraft 3: Episode 57 - Las Vegas Light Show!

ik vraag me af hoe hij zijn belichting doet. Ik zie soms hele ruimtes die prima verlicht zijn maar er is geen fakkel te zien. Komt dat door de blokken die hij gebruikt?

Ik ben nu ook een heleboel schapen aan het fokken. Want ik wordt middels de standaard stenen wel een beetje beu :D
Hij gebruikt glowstone. Om glowstone te krijgen moet je eerst een diamond pickaxe maken, dan vervolgens obsidian (Lava plus water) met de diamond pickaxe minen. Daarna maak je een prtal en kun je naar the Nether (een aparte zone). In the Nether kun je vervolgens glowstone minen waarvan je lichtblokken kunt maken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Auredium schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:21:
[...]

Hij gebruikt glowstone. Om glowstone te krijgen moet je eerst een diamond pickaxe maken, dan vervolgens obsidian (Lava plus water) met de diamond pickaxe minen. Daarna maak je een prtal en kun je naar the Nether (een aparte zone). In the Nether kun je vervolgens glowstone minen waarvan je lichtblokken kunt maken.
En Sea Lantarns welke je kan vinden in Ocean Monuments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

thanks! Nog een hoop te ontdekken haha. Ik denk dat ik binnenkort even bij een buurman op de koffie ga en vraag of ik even door zijn portal mag wandelen. Ik zag overigens dat er iemand echt naast mn gebouw flink de grond in is gegaan. Is de wereld zo oneindig groot is er blijkbaar toch de behoefte om naast iemand zijn project te gaan mijnen. jammer.

Anyway.. ik probeer redstone een beetje onder de knie te krijgen maar ik doe iets fout en kan mn vinger er niet op leggen.

Het is een bad met schapen. Het water loopt af. Door het bad springen de schapen en kan ik ze makkelijk voeren zodat ze paren. De baby's vallen in een tweede kamer. Zodra ze groot zijn druk ik op de knop en komt er lava uit de dispensers. Nu zou het vlees en de wol in de trechters moeten vallen en in de chest moeten komen. Maar dat gebeurd niet. De trechters zitten met hun uitje richting de chest.

Wat zie ik over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5ybBk6rIMJsXQLQkGorwHDwm/full.png?nohitcount=1

[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 23-03-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
RoyK schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:33:
thanks! Nog een hoop te ontdekken haha. Ik denk dat ik binnenkort even bij een buurman op de koffie ga en vraag of ik even door zijn portal mag wandelen. Ik zag overigens dat er iemand echt naast mn gebouw flink de grond in is gegaan. Is de wereld zo oneindig groot is er blijkbaar toch de behoefte om naast iemand zijn project te gaan mijnen. jammer.

Anyway.. ik probeer redstone een beetje onder de knie te krijgen maar ik doe iets fout en kan mn vinger er niet op leggen.

Het is een bad met schapen. Het water loopt af. Door het bad springen de schapen en kan ik ze makkelijk voeren zodat ze paren. De baby's vallen in een tweede kamer. Zodra ze groot zijn druk ik op de knop en komt er lava uit de dispensers. Nu zou het vlees en de wol in de trechters moeten vallen en in de chest moeten komen. Maar dat gebeurd niet. De trechters zitten met hun uitje richting de chest.

Wat zie ik over het hoofd?

[afbeelding]
Dat spullen verbranden in lava ;(

Je kan ze beter killen met pistons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

haha, is dat het? :P Ik heb het idee van Mambo Jumbo en die gebruikt ook lava

YouTube: High Efficiency Sheep Farm [Wool And Mutton!]

Met Pistons worden ze plat gedrukt, nietwaar?

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 23-03-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

op 3:38 plaatst hij een Piston. Is de bedoeling van die Piston om het signaal te doorbreken omdat het blok wordt opgetild en de lava dus maar heel even stroomt en direct weer stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 20:14
Jup, daardoor vliegen ze in de fik en vallen daarna de spullen in de hoppers. Je wilt dus lava dispensen, heel even wachten en dan weer terug de dispenser in. Hoe je het nu moet doen is dus op de knop drukken en direct weer drukken als het kan. Dan pakken de buckets in de dispensers de lava weer op. Of natuurlijk de redstone zo aanpassen dat het automatisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

thanks voor het ophelderen. Wat kan ik nu allemaal zelf installeren om het leuker te maken voor mijzelf? Ik zie dat Mambo Jumbo veel mooiere textures gebruikt. En als hij in een steen hakt zie je een kleurtje van rood naar groen lopen. Dat maakt het allemaal net even leuker. Maar kan ik dit nu gebruiken als ik op een vanilla server speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 20:14
Ja, het is zelfs zo dat je met mods op een vanilla server kan spelen. Je kan ze alleen niet gebruiken, tenzij het client sided mods zijn (minimap, waila, NEI, om er maar wat te noemen)

Maar waar jij het over hebt zijn texturepacks, die kun je idd direct gebruiken via de vanilla client.
Pagina: 1 ... 58 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers