Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-06 20:12

RoyK

Hobby tekenaar

Zo, mn broertje ook zover gekregen dat hij Minecraft heeft aagenkocht haha. Nu lijkt het me leuk als ik met hem samen een potje kan minecraften. Begrijp ik nu dat ik dan de server route moet nemen of kan ik ook ingame gewoon mn broertje laten connecten op een 1 of andere manier en dat mijn minecraft op dat moment de host is?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zelfde netwerk? LAN, of op je PC de server runnen (via de jar die je van de Mojang site kunt downloaden) Ander netwerk? Server huren (of een Realm via Mojang) en daarop spelen. Of zelf je server hosten natuurlijk, maar dan moet je wel je netwerk goed ingesteld hebben zodat je er van buiten op kan...

[ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 24-03-2016 12:15 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:19
Of je logt samen op mijn server in, waar jij al zit. :)
Kun je hem daar mooi de kneepjes van het spel leren.

PM even zijn minecraft naam door naar mij, dan voeg ik hem toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Vandaag lekker aan het bouwen geslagen!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2gMo3ff.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb mn eerste portal gemaakt... en doorheen gelopen. Ik kom alleen uit in iemand andermans portal. Als ik terug stap sta ik dus ook bij iemand anders in zijn tuin :P

Ik had al eerder begrepen dat portals een beetje vreemd kunnen werken.. hoe moet ik nu handelen? Moet ik mijn eigen cords opzoeken van mn portal en dat daarna in de Nether op die locatie ook een portal bouwen? Is dat mijn huidige probleem van nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ja. Als je van de overworld naar de Nether gaat wordt je geteleporteerd naar X/8, Y, Z/8, waarbij X,Y en Z je overworld-coördinaten zijn. Als er op die locatie binnen 128 blocks al een portal aanwezig is kom je daar uit. Andersom werkt het precies andersom, al geldt de radius van 128 blocks nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

thanks Evest. Dus ik moet in de Nether op zoek naar mijn eigen coords in de :8 en met een -xxx getal (zie minnetje)

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wat zijn je coordinaten van je overworldportal? Als dat bijv. X = 800 en Z = -1600 is dan moet je op x = 100, z = -200 in de Nether je portal bouwen. Er gebeurt dus in principe niks geks met een minnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

ProTIP: Gebruik maken van de Nether Portal Calculator.
Zie hierrr

[ Voor 12% gewijzigd door Brantje op 28-03-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Hoewel Minecraft versie 1.9 nog maar net uit is zegt Mojang dat het nog zo'n 2/3 weken duurt voordat de eerste testversie voor 1.10 uitkomt:
http://mojang.com/2016/04/minecraft-snapshot-16w14a/
While we have started working on it, there won’t be any snapshots for Minecraft 1.10 for at least another 2-3 weeks.
Jeb heeft in de tussentijd al wat screenshots getweet van 1.10:
This may be an odd little detail, but it makes a big difference and is the first screenshot from Minecraft (PC) 1.10
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QRqF6vp.png

Have another 1.10 screenshot, but don't step on it
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/87BF7o5.jpg

Het lijkt er dus op dat de Nether een make-over gaat krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

En ook de overworld wordt verrijkt met extra leven in 1.10:
https://twitter.com/jeb_/status/718368993015414784
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i5ScIfi.png

D-d-dubbelpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Hi all,

Tijdje niet hier geweest (speelde al de alpha). ik ben destijds (1.6 beta) gestopt met spelen ivm performance problemen met modpacks zoals FTB en DW20. Enig idee hoe de performance op dit moment is? Met een beetje build was de performace dramatisch....hoop dat dat inmidels wat verbeterd is?

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-04 14:25
Maddog McHare schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:11:
Hi all,

Tijdje niet hier geweest (speelde al de alpha). ik ben destijds (1.6 beta) gestopt met spelen ivm performance problemen met modpacks zoals FTB en DW20. Enig idee hoe de performance op dit moment is? Met een beetje build was de performace dramatisch....hoop dat dat inmidels wat verbeterd is?
Yes performance is nu goed, ik zou zeggen probeer het uit.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:52
Goed begin voor de 1.10 patch als ik eerlijk ben! Is nu al beter als de 1.9 patch haha.

Hoe vind men patch 1.9 eigenlijk? Persoonlijk valt mij de patch erg tegen omdat de combat rework weinig nieuws bied (tenzij je spam klik gewend was) en de meeste andere features beetje lackluster voelen. Elytra is erg cool en maakt veel goed, maar over het algemeen had ik meer verwacht, of gehoopt!

Op naar 1.10 imo! :D

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:47
Dreanor schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:46:
Goed begin voor de 1.10 patch als ik eerlijk ben! Is nu al beter DAN de 1.9 patch haha.

Hoe vind men patch 1.9 eigenlijk? Persoonlijk valt mij de patch erg tegen omdat de combat rework weinig nieuws bied (tenzij je spam klik gewend was) en de meeste andere features beetje lackluster voelen. Elytra is erg cool en maakt veel goed, maar over het algemeen had ik meer verwacht, of gehoopt!

Op naar 1.10 imo! :D
Zelf merk ik nooit iets met al die verschillende patches. Maar ik ben ook wel erg benieuwd naar 1.10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het ligt natuurlijk ook aan je speelstijl wat je verbeteringen vindt. Zelf vind ik 1.9 niet de meest toevoegende versie, maar omdat ik zowel creative bouw (end stone bricks zijn een plus) als survival speel (nieuwe end is leuk, verbeterde loot chests top, algehele moeilijkheid in combat vind ik niet erg) als met command blocks dingen bouw. De command blocks zijn wat mij betreft de beste verbetering omdat ze zo veel beter te managen zijn in 1.9 t.o.v. 1.8. Toch vind ik een release-cyclus van meer dan een jaar te veel dus ik hoop dat 1.10 sneller komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Klopt, 1.9 moet het van de kleine subtiele dingen hebben denk ik. En voornamelijk omdat ik veel meer verwacht had na ruim een jaar in ontwikkeling zijnde ...

Bijv. combat update dan verwacht ik nieuwe (boss)mobs, nieuwe wapens en misschien zelfs nieuwe armor sets. Zodat je echt nieuwe combat avonturen kan beleven met nieuwe loot.

Maar hou er maar rekening mee dat 1.10 niet in 2016 uit komt. MineCon 2016 is eind september en ik weet bijna zeker dat 1.10 daar geshowt gaat worden! Daarbij verwacht ik dat ze nog een maand of 4 nodig hebben om te doen wat ze ook doen bij Mojang voordat ze 1.10 release waardig vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Ik vind dat ze minecarft best wel hebben verpest met al die extra dingen.. Op het moment dat er paarden kwamen vond ik het al minder worden. En nu met steeds meer nieuwe blokken en dieren.. Het oude minecraft aspect is redelijk weg, je moest eerst proberen te overleven. Een huis te bouwen en na een lange tijd the end bezoeken. En dan had je het uitgespeeld, je bouwde dan wat leuks en je breide het uit. Van je kleine huisje met een oven, craftingtable, bed en paar kisten naar een dorp.

Maar nu kan je MC gaan vergelijken met zoo tycoon door de dieren die er bij zijn gekomen.

Vroeger de kip, koe, hond, schaap en varken. En nu vleermuizen, paarden, konijnen en weet ik veel wat er allemaal nog bij gaat komen.

(Mijn mening!)

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben niet van de oude garde en pas in de game gekomen sinds 1.9 Ik heb dus geen geschiedenis en ben niet bekend met hoe het vroeger was. Ik vind het 1 van de meest verslavende games die ik ooit heb gespeeld. Ik verbaas me juist over de diepgang, de variatie, en ondanks dat er geen doel is in het spel, ben ik er maar erg druk mee ben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Minecraft is voor mij ook nog 1 van mijn favoriete spelen hoor! Misschien juist omdat ik het geweldig vind wil ik meer, verwacht ik meer! ;)

Ik vind niet dat ze Minecraft verpest hebben en zou echt niet terug willen naar versie 1.0 of eerder. Dan zou het spel heel kaal aanvoelen denk ik en dan ben je er zo klaar mee!

Om Minecraft te vergelijken met Zoo Tycoon vind ik veel en veel te ver gaan, daarvoor mist Minecraft echt teveel functies. Wat mij betreft mogen er juist meer "Zoo Tycoon-achtige" features in Minecraft komen. Niet dat je een dierentuin moet bouwen maar wel dat dieren optimaal voorplanten als ze hun eigen voedsel/leefomgeving hebben bijvoorbeeld.

Dat lijkt mij geweldig! Dat soort dingen geeft minecraft meer diepgaande gameplay en meer dingen om te doen naast het bouwen.

Als ze daarnaast ook nog eens farming, combat, de spelwereld etc. uitdiepen dan hoor je mij niet klagen hoor!

ps. Derekboy2000
Voor mensen zoals jou is er in de launcher een optie om vorige versies van Minecraft te selecteren om te spelen. Dus als je versie 1.0 of zelfs alpha versies wilt is dat mogelijk via de vanilla launcher. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

En ook in de huidige versies van MC word je nergens toe verplicht - het is prima als "het oude" te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Sommige dingen vond ik wel goed dat het kwam hoor, zoals de hout soorten. De paarden, de trappetjes die je op zen kop en als hoek kan gebruiken. En verder wat design blokken. Maar ik vind konijnen, katten Enzo wel iets te ver gaan.

Ik speel ook nog steeds op 1.8.?(custom) met sommige dingen weggehaald en sommige dingen toegevoegd.

1 ding wat ik terug wil zien is aether(soort hemel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Zelf ben ik begonnen bij 1.2.5 en sinds toen vind ik het nog steeds leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
Ik ben begonnen in Vanilla omgeving, voornamelijk veel lol gehad met automatiseren van farms, nadeel dat in veel servers afk farms niet mogen omdat ze de economie om zeep helpen. (en vaak ook veel lag op server introduceren).

Aan de hand van vrij goede youtube (tutorial-based) serie over Agrarian Skies ben ik met modded begonnen, sindsdien ben ik hooked aan modded en hoop dat Mojang snel een API gaat toevoegen aan de minecraft,
Elke keer dat nu vanilla op start mis ik zoveel uit modded dat gewoon binnen paar minuten al mee klaar ben.
Het grootste nadeel van modded: dat bijna alles te automatiseren is, en dus op gegeven moment hoef je niks meer te doen. maar dat is iets wat ik persoonlijk graag op de koop toe neem.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Teunis schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:20:
Ik ben begonnen in Vanilla omgeving, voornamelijk veel lol gehad met automatiseren van farms, nadeel dat in veel servers afk farms niet mogen omdat ze de economie om zeep helpen. (en vaak ook veel lag op server introduceren).

Aan de hand van vrij goede youtube (tutorial-based) serie over Agrarian Skies ben ik met modded begonnen, sindsdien ben ik hooked aan modded en hoop dat Mojang snel een API gaat toevoegen aan de minecraft,
Elke keer dat nu vanilla op start mis ik zoveel uit modded dat gewoon binnen paar minuten al mee klaar ben.
Het grootste nadeel van modded: dat bijna alles te automatiseren is, en dus op gegeven moment hoef je niks meer te doen. maar dat is iets wat ik persoonlijk graag op de koop toe neem.
Kan je uitleggen wat er met modded zo veel beter is? Wat is er dan anders aan minecraft wat je nu in de vanilla mis? Ik ben er niet bekend mee, mijn vraag is oprecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
RoyK schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:15:
[...]

Kan je uitleggen wat er met modded zo veel beter is? Wat is er dan anders aan minecraft wat je nu in de vanilla mis? Ik ben er niet bekend mee, mijn vraag is oprecht.
Vergelijk het met een indiaan uit het oerwoud van Brazilie die voor het eerst contact heeft met de westerse wereld en op bezoek komt in Nederland.

Denk aan tientallen energie bronnen van zonnepanelen tot kernfusie en kern splitsing reactoren. Gigantische volledig geautomatiseerde fabrieken. Drones en robots die voor je werken. High tech gebouwen. Ruimte stations, raketvluchten naar andere planeten. Geautomatiseerd mijnen. Transdimensional reizen via stargates, portals of via magie. Het creëren van andere dimensies via magie. Je DNA aanpassen via genetica. Jetpacks, en nog heel veel meer. vele duizenden machines die je kunt bouwen en op elkaar kunt aansluiten en kunt laten samen werken. Je bent letterlijk jaren bezig om alles te bouwen wat in een uitgebreide modpack zit.

Iedereen staat te juichen wanneer Mojang een blokje toevoegt. Een enkele mod voegt gemiddeld zo'n 500 nieuwe blokjes toe. Een modpack gemiddeld meer dan 5000 nieuwe soorten blokjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Seth_Chaos op 11-04-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:19
Klopt, als je vanilla mc met een stad vergelijkt, dan is een groot modded pack de hele wereld.

In die verhouding moet je het ongeveer zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:07
RoyK schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:15:
[...]

Wat denk ik voor veel mensen modded zo veel leuker maakt is niet alleen dat je veeeeeeel meer mogelijkheden hebt, maar dat daar ook een vrij actieve community mee bezig is en er steeds weer nieuwe mods komen of verbeterde versies van oude mods. Als je ziet dat Mojang een jaar bezig is met 1.9 en dat daar eigenlijk maar een handvol veranderingen uitgekomen zijn en je zet dat naast wat mods brengen.

Wel vind ik dat je met mods een goed geballanceerde modpack moet zoeken. Als je zomaar wat mods samen gooit ben je al snel dermate overpowered dat de uitdaging er wel wat van af is. Maar pak bijvoorbeeld eens een modpack als agrarian skies (2). Afgezien dat je daar een questbook hebt die je aan de hand neemt, is het gewoon goed gebalanceerd en heb je echt een doel.

Een doel hebben is denk ik voor veel mensen ook wel de aantrekkingskracht van modded. Zelfs als je geen quest mod hebt, maar gewoon een open wereld, is het opzetten van een geautomatiseerde basis (grondstoffen winnen, energieproductue, ertsverwerking, autocrafting, storage en dan heb ik het nog vooral over de technische kant van mods, de machische mods zijn weer een wereld opzich) al een doel opzich wat in vanilla voor veel mensen ontbreekt.

Ook qua bouwopties is modded veel uitgebreider. Kan eigenlijks niet wachten opdat de mods naar 1.8 overgegaan zijn om dan eens met chissel and bits bezig te gaan. Dan ben je niet meer bezig met grote blokken van 1 bij 1 meter, maar met blokjes van 1/16 dat formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Invisible_man schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:52:
[...]

Wat denk ik voor veel mensen modded zo veel leuker maakt is niet alleen dat je veeeeeeel meer mogelijkheden hebt, maar dat daar ook een vrij actieve community mee bezig is en er steeds weer nieuwe mods komen of verbeterde versies van oude mods. Als je ziet dat Mojang een jaar bezig is met 1.9 en dat daar eigenlijk maar een handvol veranderingen uitgekomen zijn en je zet dat naast wat mods brengen.

Wel vind ik dat je met mods een goed geballanceerde modpack moet zoeken. Als je zomaar wat mods samen gooit ben je al snel dermate overpowered dat de uitdaging er wel wat van af is. Maar pak bijvoorbeeld eens een modpack als agrarian skies (2). Afgezien dat je daar een questbook hebt die je aan de hand neemt, is het gewoon goed gebalanceerd en heb je echt een doel.

Een doel hebben is denk ik voor veel mensen ook wel de aantrekkingskracht van modded. Zelfs als je geen quest mod hebt, maar gewoon een open wereld, is het opzetten van een geautomatiseerde basis (grondstoffen winnen, energieproductue, ertsverwerking, autocrafting, storage en dan heb ik het nog vooral over de technische kant van mods, de machische mods zijn weer een wereld opzich) al een doel opzich wat in vanilla voor veel mensen ontbreekt.

Ook qua bouwopties is modded veel uitgebreider. Kan eigenlijks niet wachten opdat de mods naar 1.8 overgegaan zijn om dan eens met chissel and bits bezig te gaan. Dan ben je niet meer bezig met grote blokken van 1 bij 1 meter, maar met blokjes van 1/16 dat formaat.
Waarom zou je uberhaupt de voorkeur geven aan Minecraft 1.8? Alles wat die update toevoegt zit al jaar en dag in de modpacks die nog op 1.7.10 draaien. De updates van Mojang voegen niets toe wat ook maar van enige waarde is voor modded Minecraft. De dag dat ze een Mod API uitbrengen is de dag dat het van enige meerwaarde is. Hell er zijn inmiddels een zee aan mods die de belabberde sourcecode van Mojang optimaliseren zodat de engine vele malen beter loopt dan Vanilla Minecraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 08:07
Seth_Chaos schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:58:
[...]

Waarom zou je uberhaupt de voorkeur geven aan Minecraft 1.8? Alles wat die update toevoegt zit al jaar en dag in de modpacks die nog op 1.7.10 draaien. De updates van Mojang voegen niets toe wat ook maar van enige waarde is voor modded Minecraft. De dag dat ze een Mod API uitbrengen is de dag dat het van enige meerwaarde is. Hell er zijn inmiddels een zee aan mods die de belabberde sourcecode van Mojang optimaliseren zodat de engine vele malen beter loopt dan Vanilla Minecraft.
Op dit moment zijn alle mods nog gebouwd en getest voor 1.7.10, maar zijn veel modbouwers nu bezig om dit over te zetten naar 1.8.en wat daar tot nu toe voor uit is ziet er veel belovend uit. Gaat dus niet zozeer om de versie van vanilla, maar meer om de mods die straks voor 1.8 uitkomen. Volg Direwolf 20 maar eens op youtube met zijn Forgecraft serie, zo zien mods als Intangable en Psi (en bijvoorbeeld dus ook Chisel en bits die ik al noemde) er erg interessant uit om weer eens een nieuwe modded wereld te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Invisible_man schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:04:
[...]

Op dit moment zijn alle mods nog gebouwd en getest voor 1.7.10, maar zijn veel modbouwers nu bezig om dit over te zetten naar 1.8.en wat daar tot nu toe voor uit is ziet er veel belovend uit. Gaat dus niet zozeer om de versie van vanilla, maar meer om de mods die straks voor 1.8 uitkomen. Volg Direwolf 20 maar eens op youtube met zijn Forgecraft serie, zo zien mods als Intangable en Psi (en bijvoorbeeld dus ook Chisel en bits die ik al noemde) er erg interessant uit om weer eens een nieuwe modded wereld te starten.
Veel modpacks hebben al de mogelijkheid om met kleinere en andere vorm blokjes te werken via de mod Chisel en Carpenter blocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Als ik iets zou willen zien in de 'normale' minecraft dan is het gewoon machineonderdelen. Wat dat betreft is Micraft (zonder mods) erg beperkt, je hebt pistons en timeblokken e.d. mkaar je hebt vervolgens niet standaard de mogelijkheid om complexe machines te bouwen zoals in FTB enzo.
Gelijktijdig vind ik dat heel veel mods te veel eigen blokken toevoegen waardoor je bijna meer speciale resources aan het uithakken bent dan cobblestone.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jeetje, jullie maken me wel warm voor een mod haha.. Ik blijf nog even vanilla en ploeter door bij Richup op de server. Ik merk dat ik nog een heleboel moet leren, zelfs na een paar weken best intensief spelen zit ik met veel vragen.

Kan een mod dan niet overkill zijn? Nu heb ik een handje vol blokken waar ik me druk om moet / kan maken. En daar ben ik al best veel tijd aan kwijt. Ik had iets meer kleur variatie willen zien. Een huis bouwen van wol is niet wenselijk. Maar daar zijn wel de gezellige kleuren. Maar als ik daar nog honderden blok types bij moet gaan denken, man...

Het reizen naar andere planeten klinkt wel vet. Is het hetzelfde als een portal maar dan in een ander jasje? Er is toch geen "ruimte" boven / buiten de wereld van Minceraft?

Spelen jullie dan op een modded server of ben je dan wel aangewezen op jezelf in SP? Ik kan me voorstellen als je met 10 man complexe machines aan het bouwen ben, dat de server ook gaat laggen met timings en de vele acties die gaande zijn.

En is een modded game dan ook survival? Ik merk dat ik nog niet warm loop voor de creative mode. Alleen om snel iets te testen voordat ik het in survival bouw. Creative voelt te makkelijk. Vliegen, oneindig blokjes, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 11-04-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

RoyK schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:20:
Jeetje, jullie maken me wel warm voor een mod haha.. Ik blijf nog even vanilla en ploeter door bij Richup op de server. Ik merk dat ik nog een heleboel moet leren, zelfs na een paar weken best intensief spelen zit ik met veel vragen.

Kan een mod dan niet overkill zijn? Nu heb ik een handje vol blokken waar ik me druk om moet / kan maken. En daar ben ik al best veel tijd aan kwijt. Ik had iets meer kleur variatie willen zien. Een huis bouwen van wol is niet wenselijk. Maar daar zijn wel de gezellige kleuren. Maar als ik daar nog honderden blok types bij moet gaan denken, man...

Het reizen naar andere planeten klinkt wel vet. Is het hetzelfde als een portal maar dan in een ander jasje? Er is toch geen "ruimte" boven / buiten de wereld van Minceraft?

Spelen jullie dan op een modded server of ben je dan wel aangewezen op jezelf in SP? Ik kan me voorstellen als je met 10 man complexe machines aan het bouwen ben, dat de server ook gaat laggen met timings en de vele acties die gaande zijn.

En is een modded game dan ook survival? Ik merk dat ik nog niet warm loop voor de creative mode. Alleen om snel iets te testen voordat ik het in survival bouw. Creative voelt te makkelijk. Vliegen, oneindig blokjes, etc.
Zelf heb ik vroeger meermaals FeedTheBeast geprobeerd en gebruikt en ik speel eigenlijk nog steeds Vanilla. Er zijn een paar redenen waarom ik Vanilla blijf spelen:

1) Er zijn een aantal mods die veel van je systeem kunnen vergen. Met mijn huidige i5 GTX660 kan ik die goed draaien maar mijn mijn voorgaande quadcore machine was het gewoon tegen de grens van wat de machine kon verdragen.
2) De leercurve is zelfs met de Youtube tutorials erg hoog. Je bent heel vaak extra materiaal aan het minen zoals koper en vele andere exotische materialen zonder dat je weet wat je er echt mee kan., Daarnaast moet je nieuwe ontwerpen van dingen leren kennen wat wel valt op te zoeken maar een beetje de immersion doet breken. Vooral in het begin is de leercurve zeer hoog. Ik raad de grotere modpacks eigenlijk pas aan als je zaken zoals Redstone en pistons volledig hebt geleerd.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Auredium schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:29:
[...]

Zelf heb ik vroeger meermaals FeedTheBeast geprobeerd en gebruikt en ik speel eigenlijk nog steeds Vanilla. Er zijn een paar redenen waarom ik Vanilla blijf spelen:

1) Er zijn een aantal mods die veel van je systeem kunnen vergen. Met mijn huidige i5 GTX660 kan ik die goed draaien maar mijn mijn voorgaande quadcore machine was het gewoon tegen de grens van wat de machine kon verdragen.
2) De leercurve is zelfs met de Youtube tutorials erg hoog. Je bent heel vaak extra materiaal aan het minen zoals koper en vele andere exotische materialen zonder dat je weet wat je er echt mee kan., Daarnaast moet je nieuwe ontwerpen van dingen leren kennen wat wel valt op te zoeken maar een beetje de immersion doet breken. Vooral in het begin is de leercurve zeer hoog. Ik raad de grotere modpacks eigenlijk pas aan als je zaken zoals Redstone en pistons volledig hebt geleerd.
Helder, thanks. Ik ben nog verre van dat. Ik begin redstone een beetje te begrijpen. Maar zodra ik dan wat na bouw via een youtube tutorial en het niet werkt, snap ik het ook direct even niet meer. Redstone zou 'logisch' moeten werken, maar de logica zie ik simpelweg soms niet. Kan zijn omdat ik gewoon minder technisch aangelegen ben en het meer zoek naar het creatieve. Neemt niet weg dat redstone heel interessant is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
RoyK schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:20:

Ik speel op een eigen multiplayer server met modpack. Kijk anders eens op the "Feed The Beast" website. Dat is een community met modpack bouwers, met een eigen installatie client, zodat je er niet zelf mee hoeft te klooien.

En nee de overdaad aan opties is verder geen probleem. Het is een sandbox game dus je kunt het blijven spelen zoals je wilt. Je hoeft zelfs geen van de toegevoegde blokken te gebruiken. Je begint gewoon zoals je gewend bent en tikt vervolgens de naam van een mod in het zoek venster. Dan zie je de blokken van die mod en google je die mod. Dan heb je een legio aan filmpjes waarin die mod geshowcased wordt en je bij de hand genomen wordt hoe de mod werkt. Waarna je dat stukje kennis toepast op jouw server. En zo breidt je je kennis steeds verder uit, en daarmee dus je mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Och, ik speel Hardcore mode in vanilla en hou het simpel. Het enige dat ik jammer vind, is dat de huisjes die ik bouw niet semi-vanzelf worden bewoond door villagers. Daar zal vast een mod voor zijn, maar de laatste keer dat ik met mods aan de gang ging vond ik het maar een gedoe met modloaders, classes vervangen enzo, maar dat zal nu onderhand wel een stuk makkelijker gaan (hoop ik).
Met m'n zoontje (5) speel ik wel creative en ik merk dat hij toch wel dingen mist in MC die hij op joeptjoep ziet. Toch maar weer eens kijken naar mods binnenkort.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
Vroeger was het opzetten van modded inderdaad lastig, tegenwoordig zijn er inderdaad loaders voor
de meest gebruikte is van www.curse.com.

Mocht je inderdaad overdenken om modded te beginnen, zou ik Agrarian Skies 2 aanraden, voornamelijk omdat deze door middel van quest boek je leert wat je moet doen en het geeft een doel.
Ook een voordeel is dat langzaam alles introduceert (voornamelijk om dat dit een skyblock is),in de meeste andere wordt je aan je lot overgelaten en dat kan soms overweldigend zijn met alle mogelijkheden.
Ook link hierbij de playlist welke ik toen de tijd gebruikt hebt om te beginnen met modded. Sommige dingen zullen al veranderd zijn, maar misschien helpt het.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Apie! schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:54:
Och, ik speel Hardcore mode in vanilla en hou het simpel. Het enige dat ik jammer vind, is dat de huisjes die ik bouw niet semi-vanzelf worden bewoond door villagers. Daar zal vast een mod voor zijn, maar de laatste keer dat ik met mods aan de gang ging vond ik het maar een gedoe met modloaders, classes vervangen enzo, maar dat zal nu onderhand wel een stuk makkelijker gaan (hoop ik).
Met m'n zoontje (5) speel ik wel creative en ik merk dat hij toch wel dingen mist in MC die hij op joeptjoep ziet. Toch maar weer eens kijken naar mods binnenkort.
Ik laad m'n basis vaak op een applied energetics schijf (ME drive) en neem die vervolgens mee naar andere dimensies en planeten. Je dematerialiseerd je basis, slaat de gegevens op op een holografische schijf en materialiseerd die dan op de bestemming weer. Of je maakt op verschillende plaatsen kopieën. Ik teleporteer mijn basis dus als het ware overal naar waar ik mn basis heen wil. Dat klinkt vrij simpel, maar is wel een gigantische klus. Maar als het eenmaal werkt is het een fluitje van een cent.

Maar je kunt ook via een automatische builder, huisjes laten bouwen op basis van een template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Teunis schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:11:
Vroeger was het opzetten van modded inderdaad lastig, tegenwoordig zijn er inderdaad loaders voor
de meest gebruikte is van www.curse.com.

Mocht je inderdaad overdenken om modded te beginnen, zou ik Agrarian Skies 2 aanraden, voornamelijk omdat deze door middel van quest boek je leert wat je moet doen en het geeft een doel.
Ook een voordeel is dat langzaam alles introduceert (voornamelijk om dat dit een skyblock is),in de meeste andere wordt je aan je lot overgelaten en dat kan soms overweldigend zijn met alle mogelijkheden.
Ook link hierbij de playlist welke ik toen de tijd gebruikt hebt om te beginnen met modded. Sommige dingen zullen al veranderd zijn, maar misschien helpt het.
Sweet, thanks!

Edit: niet voor OSX :')

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Seth_Chaos schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:07:
[...]

Ik laad m'n basis vaak op een applied energetics schijf (ME drive) en neem die vervolgens mee naar andere dimensies en planeten. Je dematerialiseerd je basis, slaat de gegevens op op een holografische schijf en materialiseerd die dan op de bestemming weer. Of je maakt op verschillende plaatsen kopieën. Ik teleporteer mijn basis dus als het ware overal naar waar ik mn basis heen wil. Dat klinkt vrij simpel, maar is wel een gigantische klus. Maar als het eenmaal werkt is het een fluitje van een cent.

Maar je kunt ook via een automatische builder, huisjes laten bouwen op basis van een template.
Je kan ook gewoon bouwen bouwen en nog is bouwen, zodat je altijd bezig bent en niet aan 1 basis werkt.

Als ik op een server begin bouw ik altijd overal en nergens mijn steden/forten. Sommige gigantisch sommige wat kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Derekboy2000 schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:44:
[...]

Je kan ook gewoon bouwen bouwen en nog is bouwen, zodat je altijd bezig bent en niet aan 1 basis werkt.

Als ik op een server begin bouw ik altijd overal en nergens mijn steden/forten. Sommige gigantisch sommige wat kleiner
Dat kan uiteraard, ieder zijn ding. Ik vindt het leuker om 1 basis te bouwen en die van echt alle gemakken te voorzien. Een soort Tardis waarmee ik overal kan gaan en staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Tja, het zou best handig zijn. Maar ik bouw hoe ik me voel. Dus de stijlen zijn heel anders en dan past het echt niet bij elkaar.

Stel dat ze bij minecraft doen dat de wereld beperkt is en dat er meerdere werelden zouden zijn. En dat via een portal/dier naar een andere planeet kan gaan die je in de hemel ziet.

Zoiets zou ik leuk vinden, kheb geprobeerd het op een MC mod te krijgen waar iris redelijk groot idee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dreanor
Laat ik mij ook eens even in de discussie over modded mengen! :D

Modded Minecraft is iets waar ik mij lang van af gehouden heb. Als je vanuit vanilla in een modpack ala DireWolf20 of Infinity stort wordt je overweldigd door alle nieuwe blokken, machines, items en wereld onderdelen. Althans, dat was bij mij zo.

Door de bomen zag ik het bos niet meer en kwam ik vaak niet verder dan een basis machine waar ik omheen een bijna vanilla huis bouwde. Meer kon ik niet omdat ik letterlijk verdronk in de hoeveelheid "troep" waarvan ik niet wist wat ik ermee moest!

Maar wat voegt modded Minecraft toe ten opzichte van vanilla?

Bijna alles wat je maar wilt, van nieuwe bouw mogelijkheden tot geavanceerde machines, van kleine tweaks tot hele nieuwe dimensies/werelden en van magic tot simpele dingen als een modder blok. Maar ook mods welke je van gemakken voorzien zoals Minimap, ingame bibliotheek met crafting recepten, identificatie waar je naar kijkt en waypoints.

Hieronder probeer ik in een "kort" overzichtje een aantal mods met mogelijkheden te beschrijven (waarmee ik ervaring heb dan).

Om te beginnen heb je "bouw mods" zoals Carpenter Blocks, Chisel, Bibliocraft en DecoCraft. Mods die niks anders toevoegen dan nieuwe bouw mogelijkheden, decoratie en blokken. Denk aan schuine blokken, houten display kasten, banners, etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.bibliocraftmod.com/wp-content/uploads/2015/07/bibliocraft110spotlight.png

Dan heb je mods die je efficiënter handwerk laten doen. Mods zoals Tinker Construct en Simple Jetpacks. Welke nieuwe tools toevoegen waardoor je sneller kan mijnen (bijv. 3x3 mijnen ipv 1x1), meer grondstoffen per ore geven en natuurlijk de mogelijkheid om te vliegen (jetpacks).

Vervolgens heb je mods die "basis" machines toevoegen. Mods zoals Immersive Engineering, MineFactory Reloaded, Thermal Expansion, Industrial Craft 2 en EnderIO. Deze mods voegen machines toe die je leven een stuk gemakkelijker maken. Denk aan ore verdubbeling (2 ingots uit 1 ore), efficiëntere materiaal omzet (6 planken uit 1 hout) en snellere ovens.

Ook voegen deze mods transport/automatisering mogelijkheden toe (lopende banden, pijpen, filters, etc), geautomatiseerde mijn machines zodat je zelf niet meer ondergronds hoeft en een vorm van stroom, incl. generator of andere krachtbron (wind/water/zonne-energie, stoom boilers, lava generatoren, etc).

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/kC-sihUPWOY/maxresdefault.jpg

Uiteraard heb je ook mods die je boerenleven interessanter maken zoals Pam's HarvestCraft, Forestry en AgriCraft. Deze mods voegen nieuwe te verbouwen groentes, fruit en ander voedsel toe. Ook kan je bijen houden, nieuwe boomsoorten kweken en nog veel meer.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/1bhJ4qhSxlg/maxresdefault.jpg

Al deze nieuwe mods voegen zeer veel nieuwe items toe dus zijn er ook mods die nieuwe opslag methodes bieden zoals Applied Energistics (geavanceerde mod), EnderStorage, JABBA (Just Another Better Barrel Attempt) en Storage Drawers.

Afbeeldingslocatie: http://www.minecraftmods.com/wp-content/uploads/2015/05/drawers.png

Om te eindigen heb je magic mods zoals Thaumcraft, BloodMagic, Botania en Witchery. Welke vaak ook manieren toevoegen om dingen te automatiseren, ores te verdubbelen, vliegen, etc. Maar dan op een magische manier ipv industriële.

Afbeeldingslocatie: http://img.file-minecraft.com/img/Botania-Mod-3.jpg

En er is nog veel, veel meer! Denk aan nieuwe spoor/trein mogelijkheden (Steve's Carts), draadloze redstone (Wireless Redstone), nieuwe terrein generatie (Natura/Biomes'o Plenty), nieuwe dimensies/werelden (Twilight Forest, Runic Dungeons en Mystcraft), het heelal in vliegen, eigen mobs maken, portal gun, quest book, middeleeuwse beschaving opbouwen en ga zo maar door ...

Uiteraard doet elke mod veel meer dan hierboven beschreven, maar dit is zo beknopt mogelijk om een indruk te geven! 8)7

Als je eraan wilt beginnen kies dan één basis mod voor machines en ga daarmee aan de slag. Laat (bijna) al het andere links liggen en van daaruit bouw je verder. Want elke mod kan samenwerken op soms verrassende manieren en zo leer je langzaam aan meer en meer over modded Minecraft.

Veel lees plezier! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Dreanor schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:17:
Laat ik mij ook eens even in de discussie over modded mengen! :D

Modded Minecraft is iets waar ik mij lang van af gehouden heb. Als je vanuit vanilla in een modpack ala DireWolf20 of Infinity stort wordt je overweldigd door alle nieuwe blokken, machines, items en wereld onderdelen. Althans, dat was bij mij zo.

Door de bomen zag ik het bos niet meer en kwam ik vaak niet verder dan een basis machine waar ik omheen een bijna vanilla huis bouwde. Meer kon ik niet omdat ik letterlijk verdronk in de hoeveelheid "troep" waarvan ik niet wist wat ik ermee moest!

Maar wat voegt modded Minecraft toe ten opzichte van vanilla?

Bijna alles wat je maar wilt, van nieuwe bouw mogelijkheden tot geavanceerde machines, van kleine tweaks tot hele nieuwe dimensies/werelden en van magic tot simpele dingen als een modder blok. Maar ook mods welke je van gemakken voorzien zoals Minimap, ingame bibliotheek met crafting recepten, identificatie waar je naar kijkt en waypoints.

Hieronder probeer ik in een "kort" overzichtje een aantal mods met mogelijkheden te beschrijven (waarmee ik ervaring heb dan).

Om te beginnen heb je "bouw mods" zoals Carpenter Blocks, Chisel, Bibliocraft en DecoCraft. Mods die niks anders toevoegen dan nieuwe bouw mogelijkheden, decoratie en blokken. Denk aan schuine blokken, houten display kasten, banners, etc.

[afbeelding]

Dan heb je mods die je efficiënter handwerk laten doen. Mods zoals Tinker Construct en Simple Jetpacks. Welke nieuwe tools toevoegen waardoor je sneller kan mijnen (bijv. 3x3 mijnen ipv 1x1), meer grondstoffen per ore geven en natuurlijk de mogelijkheid om te vliegen (jetpacks).

Vervolgens heb je mods die "basis" machines toevoegen. Mods zoals Immersive Engineering, MineFactory Reloaded, Thermal Expansion, Industrial Craft 2 en EnderIO. Deze mods voegen machines toe die je leven een stuk gemakkelijker maken. Denk aan ore verdubbeling (2 ingots uit 1 ore), efficiëntere materiaal omzet (6 planken uit 1 hout) en snellere ovens.

Ook voegen deze mods transport/automatisering mogelijkheden toe (lopende banden, pijpen, filters, etc), geautomatiseerde mijn machines zodat je zelf niet meer ondergronds hoeft en een vorm van stroom, incl. generator of andere krachtbron (wind/water/zonne-energie, stoom boilers, lava generatoren, etc).

[afbeelding]

Uiteraard heb je ook mods die je boerenleven interessanter maken zoals Pam's HarvestCraft, Forestry en AgriCraft. Deze mods voegen nieuwe te verbouwen groentes, fruit en ander voedsel toe. Ook kan je bijen houden, nieuwe boomsoorten kweken en nog veel meer.

[afbeelding]

Al deze nieuwe mods voegen zeer veel nieuwe items toe dus zijn er ook mods die nieuwe opslag methodes bieden zoals Applied Energistics (geavanceerde mod), EnderStorage, JABBA (Just Another Better Barrel Attempt) en Storage Drawers.

[afbeelding]

Om te eindigen heb je magic mods zoals Thaumcraft, BloodMagic, Botania en Witchery. Welke vaak ook manieren toevoegen om dingen te automatiseren, ores te verdubbelen, vliegen, etc. Maar dan op een magische manier ipv industriële.

[afbeelding]

En er is nog veel, veel meer! Denk aan nieuwe spoor/trein mogelijkheden (Steve's Carts), draadloze redstone (Wireless Redstone), nieuwe terrein generatie (Natura/Biomes'o Plenty), nieuwe dimensies/werelden (Twilight Forest, Runic Dungeons en Mystcraft), het heelal in vliegen, eigen mobs maken, portal gun, quest book, middeleeuwse beschaving opbouwen en ga zo maar door ...

Uiteraard doet elke mod veel meer dan hierboven beschreven, maar dit is zo beknopt mogelijk om een indruk te geven! 8)7

Als je eraan wilt beginnen kies dan één basis mod voor machines en ga daarmee aan de slag. Laat (bijna) al het andere links liggen en van daaruit bouw je verder. Want elke mod kan samenwerken op soms verrassende manieren en zo leer je langzaam aan meer en meer over modded Minecraft.

Veel lees plezier! :P
Ik heb altijd met veel genot naar mod video's gekeken maar nooit echt wat mee gedaan, alleen met worldedit wat gespeeld.
Er zijn ook zoveel mods er is voor iedereen ied

En Het enige wat ze nog toevoegen in MC zijn mods, zometeen komen er waarschijnlijk zelfs natuurrampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromer2k
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-01 10:21
Geweldig spel damm, speel zelf ook normaal minecraft en ze nemen een paar goeie aspecten van de game mee in de story mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 09:45
Ik speel sinds een paar dagen MC op de PS4. Ik vraag me af of het mogelijk is om bouwwerken van anderen tegen te komen? Ik speel een soort van online, maar wat houdt dat in? Statistieken die bijgehouden worden? Ik lees in dit topic dat er MP servers zijn, maar dat zal vast voor de PC versie zijn. Is de enige mogelijkheid voor mij om iemand anders bouwwerk te zien het moeten joinen van een Friends game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Dit menen ze niet....

Wii U only maar toch erg grappig ;)
On May 17, the Super Mario Mash-Up Pack comes to Minecraft: Wii U Edition as a free game update. Download the update to get new skins, a Super Mario-themed pre-made world and a set of Super Mario-themed music and item textures!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Eerste 1.10 snapshot is uit!

Afbeeldingslocatie: https://media.mojang.com/blog-image/0fdbd5454c5ef706561c7960dba5a5cdd072af97/2016-05-18_13.55.08.png
MINECRAFT SNAPSHOT 16W20A
Posted on May 18, 2016 by Searge

Afbeeldingslocatie: https://media.mojang.com/blog-image/10beab73c9126ed8053124a15096cd0794a2f0b7/polarbearhead.png The polar bears are here.

And many more new and exciting features are also included in the first snapshot of Minecraft 1.10.

Most of the changes and new features are not 100% finalized and we are going to improve and balance them in the upcoming snapshots. We are looking forward to read about your experiences on Reddit or watch you playing the snapshot on Twitch or Youtube.

Reporting bugs on our bugtracker is the best way to tell us about things that are horribly broken or even crash your game. Please make sure the issue is not already reported before posting a new ticket.

The bug tracker has a “search” function that will help you to figure out if there’s already a ticket about the problem you want to report.

Notable changes:
  • Polar bears in cold biomes, grown ups and cubs
  • Structure blocks for map makers and another new technical block to work with them
  • Technically they are not fossils, but that’s what we call one of the new features
  • New auto-jump feature, can be turned on and off in the game settings
  • Some new blocks in the nether, one of them extremely hot
  • A new hostile enemy in hot and dry areas
  • Some relatively broken uses of relative coordinates are fixes and should work relatively well now
  • Use of absolute coordinates is absolutely identical to how it worked in older versions of Minecraft
  • Endermen started invading another dimension, no idea what they are up to
  • Changed abandoned mineshafts in mesa biomes, there seems to be something shiny inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi, ik heb Minecraft voor de XBOX 360. En speelde in het verleden ook offline Minecraft op de Xbox 360 bij anderen. Nu heeft een persoon zijn Xbox 360 vervangen door een Xbox One. En keert ook niet meer terug naar Xbox 360. Ik heb bij hem een offline wereld gemaakt. En die wil ik van zijn Xbox 360 naar mijn Xbox 360 importeren.

Dus Xbox 360 naar Xbox 360. Kan dat?

[ Voor 7% gewijzigd door MedionAkoya op 20-05-2016 23:27 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Maken mensen hier ook Minecraft Advanture maps? Zo ja, PM mij een linkje en ik zal 'm proberen en een video ervan maken :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik neem aan dat iedereen nog druk aan het minecraften is hier? :)
Zelf ook druk bezig in mijn eigen minecraft wereld.

Wat ik mij afvroeg: Bij lego heb je altijd van die handleidingen hoe je bepaalde gebouwen moet maken. Inmiddels zijn die ook allemaal op internet te vinden. Ik vraag mij echter af of er een database is met 'blauwdrukken' van gebouwen in minecraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Gamebuster schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:11:
Maken mensen hier ook Minecraft Advanture maps? Zo ja, PM mij een linkje en ik zal 'm proberen en een video ervan maken :)
nee, helaas geen Adventure map, maar ik ben wel bezig om games naar minecraft te poorten. Momenteel ben ik bezig met Fast Racing Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
En Minecraft 1.10 is vandaag uitgekomen! :o

Afbeeldingslocatie: https://media.mojang.com/blog-image/4b0241e5e14524ffdcbb2960654b44cbd266fd70/blog16%20%281%29.png

MINECRAFT 1.10: THE FROSTBURN UPDATE
Posted on Jun 8, 2016 by jeb_

What comes after 9? Well surprise, surprise: we’ve updated Minecraft to version 1.10! Get it hot off the stove in the Minecraft launcher.

The update contains changes for both the coldest and hottest areas of the Minecraft world. Polar bears roam the frozen plains, and a stronger kind of zombie may approach you in the deserts. There are also other additions you may find pleasant.

For instance, the update includes the second “technical block” after Command Blocks: the Structure Block. This block allows map makers to store templates of structures and place them dynamically with the help of Redstone trickery. Since it’s a technical block, you will not find it in the game menus, and is restricted to players who are admins in creative mode.

Here is a list of all the changes:
  • Many bug fixes
  • Added Polar Bear
  • Added Husk and Stray
  • An auto-jump option
  • Improvements to some commands
  • Structure blocks for custom maps
  • Underground fossils made from bone blocks
  • Added Magma Block
  • Added Nether Wart Block and Red Nether Bricks
  • Some huge mushrooms can be even larger
  • A rare chance to find lonely trees in plains
  • Find abandoned mineshafts filled with gold in mesa biomes
  • Villages generate better paths between the buildings
  • More variations of villages, based on the biomes they are built in
  • Endermen have been spotted in the Nether
  • Removed Herobrine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Was ik een uur of 7 bezig met het bouwen van een trap tot boven de wolken. Trap volledig dicht gebouwd, dus een mega bouwwerk was het uiteindelijk. Pad gemaakt boven de wolken naar ander deel van de map. Besloten om in dat andere deel van de map een trap naar boven te maken om connectie te maken met het pad dat boven de wolken liep. Ging ik in dat nieuwe deel dood, begin ik opeens in een nieuwe wereld? Of in de zelfde wereld, maar op een hele andere plek. Ik zie nergens in de verte mijn bouwwerk. Wat heb ik fout gedaan dat ik niet meer (in de buurt) van mijn bouwwerk ben gespawnd? Of gewoonweg de plek waar ik dood ben gegaan.. Zonde! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:44
Als je dood gaat spawn je op de plek waar je het laatst geslapen hebt. Als je nog nergens hebt geslapen of je bed is gesloopt zal je op de oorspronkelijke spawnplaats spawnen.

Je trap is waarschijnlijk nog wel ergens, maar dan moet je goed zoeken. :P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Uffeltje schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:31:
Als je dood gaat spawn je op de plek waar je het laatst geslapen hebt. Als je nog nergens hebt geslapen of je bed is gesloopt zal je op de oorspronkelijke spawnplaats spawnen.

Je trap is waarschijnlijk nog wel ergens, maar dan moet je goed zoeken. :P
Mijn bed is idd gesloopt door een ontplofmannetje :) Dus ik ben begonnen op de plek waar ik oorspronkelijk begon bij het laden van een nieuwe wereld? Sjees. Ik ben wel een stukje gaan lopen in het begin, maar dat kan alle kanten op zijn geweest. Zal maar eens in een grote cirkel om de spawnplaats heen lopen om mn bouwwerk hopelijk terug te vinden hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:44
Dat is het probleem inderdaad. Succes! :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:23

chromeeh

the Gnome

Auto jump is wel even wennen, maar wel lekker makkelijk als je in heuvels loopt :D

Nog geen ijsberen gevonden helaas...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
chromeeh schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:42:
Auto jump is wel even wennen, maar wel lekker makkelijk als je in heuvels loopt :D

Nog geen ijsberen gevonden helaas...
Buiten als je genoeg ruimte hebt is het inderdaad wel handig. Tijdens het minen vind ik 't maar vervelend en soms ronduit gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Snoz Lombardo schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:33:
[...]

Buiten als je genoeg ruimte hebt is het inderdaad wel handig. Tijdens het minen vind ik 't maar vervelend en soms ronduit gevaarlijk.
Klopt, je kunt bijv. ook niet na een auto-jump direct weer springen, wat soms.... Lastig is.
Zeker als je om een hoekje wilt springen.

Maar goed, het is een nieuwe feature, en je kunt het uitzetten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06 15:01
technoaddict schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:31:
[...]

Mijn bed is idd gesloopt door een ontplofmannetje :) Dus ik ben begonnen op de plek waar ik oorspronkelijk begon bij het laden van een nieuwe wereld? Sjees. Ik ben wel een stukje gaan lopen in het begin, maar dat kan alle kanten op zijn geweest. Zal maar eens in een grote cirkel om de spawnplaats heen lopen om mn bouwwerk hopelijk terug te vinden hehe.
Wat je kunt doen is overviewer gebruiken om een map te maken van je wereld op een webpagina.
Worden ook coordinaten op aangegeven dus kun je gemakkelijk op navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
technoaddict schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:31:
[...]

Hehe ontplofmannetje, jij bent nieuw met dit spel of niet? :P Dat zijn de beruchte en gevreesde CREEPERSSSSSSSS. :P

Wat ik zelf tegenwoordig doe is een map zoeken met een redelijk leuke spawn. Eerder ging ik ook een wereld in en dan maar een kant op dwalen/verdwalen.

Bouwen rondom spawn heeft enkele voordelen zoals het altijd terug kunnen vinden van je basis, terug teleporteren door jezelf van kant te maken :P en de wereld rondom de spawn is altijd geladen waardoor je leuke dingen kan doen met enderchests, End portal, etc. Maar ik zal er niet te diep op in gaan.

Een leuke oplossing is om een mooie weg te maken naar je basis vanaf spawn, dan vind je het altijd terug. Vroeger, toen bedden nog niet in het spel zaten deed ik dit altijd!

Of natuurlijk gewoon even op F3 drukken, en dan de x, y, z coördinaten opschrijven (of screenshot maken/opslaan).

En wat jij in dit geval kan doen is een online/offline mapviewer gebruiken. Hierbij moet je de wereld linken, deze wordt dan "gescanned" en een 2d map van gemaakt. Dan kan je precies zien waar je geweest bent en als je bovengronds gebouwd hebt kan je zelfs je bouwwerken erop terug zien!

Heb even geen linkje voor je maar google helpt je graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Realms vraag waar ik niet uitkom:

- Ik heb al maanden een betaalde realm van de officiele site, werkt prima op de pc. Nu heb ik minecraft ook op de ipads en daar is nu een update voor zodat je ook realms daarin kan gebruiken. Echter, hoe kom ik nu bij mijn eigen realm? Als ik met mijn microsoft account inlog kom ik op mijn windows 10 minecraft account (die ik niet gebruik, maar geactiveerd heb omdat ik minecraft 10 windows dan gratis kreeg).

Ik wil graag mijn minecraft realm gebruiken, die heb ik op hetzelfde adres als mijn xbox account geregistreerd.

Is het mogelijk wat ik wil? Of willen ze nu dat ik ook apart ga betalen voor de realms van de ipad?

Ik heb nu maar een betaalde account voor mijn xbox login genomen op de ipad, maar nu betaal ik dus 2 x 7,99 euro in plaats van 1 keer. Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling (niet dat het heel veel geld is, maar ik heb liever mijn pc realm ook op de ipad zodat ik 1 wereld heb en niet 2...).

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 14-06-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtG
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-03-2022
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:02:
Realms vraag waar ik niet uitkom:

- Ik heb al maanden een betaalde realm van de officiele site, werkt prima op de pc. Nu heb ik minecraft ook op de ipads en daar is nu een update voor zodat je ook realms daarin kan gebruiken. Echter, hoe kom ik nu bij mijn eigen realm? Als ik met mijn microsoft account inlog kom ik op mijn windows 10 minecraft account (die ik niet gebruik, maar geactiveerd heb omdat ik minecraft 10 windows dan gratis kreeg).

Ik wil graag mijn minecraft realm gebruiken, die heb ik op hetzelfde adres als mijn xbox account geregistreerd.

Is het mogelijk wat ik wil? Of willen ze nu dat ik ook apart ga betalen voor de realms van de ipad?

Ik heb nu maar een betaalde account voor mijn xbox login genomen op de ipad, maar nu betaal ik dus 2 x 7,99 euro in plaats van 1 keer. Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling (niet dat het heel veel geld is, maar ik heb liever mijn pc realm ook op de ipad zodat ik 1 wereld heb en niet 2...).
Volgens mij is het niet mogelijk om dezelfde wereld te openen op je Ipad omdat je daar minecraft PE hebt en dat is een andere versie dan de PC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Zaterdag voor het eerst een ijsbeer in het "wild" gezien :)
Had alleen zijn / haar jong over het hoofd gezien...

Als een ijsbeer agressief is, ze blijven je erg lang lang achter volgen en agressief naar je O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

ArtG schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:37:
Volgens mij is het niet mogelijk om dezelfde wereld te openen op je Ipad omdat je daar minecraft PE hebt en dat is een andere versie dan de PC versie.
dat is wel jammer, dan maar 2 betaalde accounts, 16 euro per maand is ook niet gigantisch voor een spel dat hier dagelijks vele uren gespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Op zoek naar een desert village build style! Nog niet eentje gevonden waar ik echt tevreden mee ben ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7rT6Qi1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreanor
Dit weekend is het zover, Minecon! :P

Voor diegene die het interessant vinden, zondag de 25ste wordt update 1.11 gedemonstreerd waarbij ze alle nieuwe features gaan showen.

Update 1.11 wordt een update voornamelijk voor survival mode. Ik ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Inmiddels is het zo ver: de features van de 1.11 update, The Exploration Update, zijn bekend. Deels dan. Komende woensdag is de eerste snapshot.

Middels een panel op Minecon zijn de features voor het eerst getoond, voorzien van commentaar van Jeb en andere devs:
YouTube gaming link naar stream. Na ongeveer een half uurtje :)

Nieuwe features zijn, onder anderen:
• Nieuwe villager, de cartograaf, die (spullen voor) kaarten verkoopt
Er is een nieuw type kaart, die je een oceaan laat ontdekken, of een bos:
Afbeeldingslocatie: https://media.mojang.com/blog-image/f68dfca1a837708dc115b3993e4836455f114aaa/mc111-treasuremaps.jpg

• In bossen kun je nieuwe dungeons vinden: De Woodland Mansion.
Gigantisch, en bewoond door kwaadaardige villagers - de Illagers.
Afbeeldingslocatie: https://media.mojang.com/blog-image/846394a1a2a112aa83633094515af911371652e4/mc111-vex.jpg

• Shulkers laten nu hun schelp vallen en daarmee kunnen Shulker Boxes gemaakt worden.
Een Shulker Box behoudt zijn inhoud als het block kapot gaat en kan dus je inventory flink uitbreiden.
Afbeeldingslocatie: https://media.mojang.com/blog-image/21e9ca4818302157c5f0703d2e5e37af8150f906/mc111-shulkerbox.jpg

• Lama's (ja, zo'n spuugbeest) maken hun intrede. Je kunt ze berijden (en je zit op een carpet), ze vormen een karavaan als je er ééntje vooruit trekt, en ze spugen naar wolven.
Afbeeldingslocatie: https://media.mojang.com/blog-image/00ac4d74d5a4ab0ce0123045241b710881dea49c/mc111-llamas.jpg

Bron: Mojang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Weet iemand of de bomen in MC in stappen groeien of hebben ze direct hun definitieve hoogte?

Ik heb bomen geplant die ik graag op gelijke hoogte wil hebben, vraag me nu af of het nut heeft om de wachten of dat ik de lage bomen gelijk wel kan kappen en opnieuw planten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Chaoss schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:45:
Weet iemand of de bomen in MC in stappen groeien of hebben ze direct hun definitieve hoogte?
Ze gaan direct van sapling(s) naar uiteindelijke hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Neem aan dat die hoogte random is?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

In principe wel ja, hoewel birch daar best een uitzondering op zou kunnen zijn, dat durf ik zo niet te zeggen.
Jep, hoogte is random. Hoe hoog minimaal en maximaal verschilt per boom :)

[ Voor 27% gewijzigd door Migrator op 26-09-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:21
Is er al wat meer bekend over de releasedatum van 1.11? Wat is de indicatie? Deze maand? Volgend jaar? #vragenvragenvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Nope, voor zover ik weet is er nog geen release date voor deze patch (men denkt, of hoopt november). Uiteraard kan je al een tijdje met "redelijk stabiele" snapshots spelen natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-06 00:34

matroosoft

Lone Christian

Chaoss schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:57:
Neem aan dat die hoogte random is?
Om hier nog even op te reageren, wil je een boom met een bepaalde hoogte/breedte dan kun je blokken plaatsen in de lucht. Dat forceert de boom binnen die blokken te groeien. Hetzelfde geldt voor grote bomen met zijtakken. Je kan dan de vorm van de boom beïnvloeden met blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Wat is nou het verschil tussen de cursed en ftb launcher?
Ik wil direwolf20 draaien, t liefst de laatste versie van direwolf dus 1.10 en ook 1.10 van minecraft.

Dit is gelukt bij een vriend met ftb launcher (op windows7), is er nog een reden om voor cursed te gaan?
(klopt dit wel?)

We spelen waarschijnlijk met 5-15 mensen, ik gebruik daar voor een oude i7 (volgens mij sandy bridge) met 8gb ram, ben alleen nog van plan om daar linux op te zetten zodat ik meer ram over houd. Tevens internet 200/30 van ziggo ongeveer
Moet wel lukken denk ik toch...

Edit:/ ik heb gisteren 8uur gedraaid met 3-5 mensen met 5Gb alocated geheugen voor de server en zelf gespeeld met 6Gb gehugen. Ging prima op een i5 3570K. Denken jullie wellicht dat er nog meer performance is met een (oudere) i7 in verband met de logische kernen van een i7?

Ot:
Jammer dat in de Direwolf20 1.10 (nog) geen thermalexpansion en thaumcraft in zit.

[ Voor 28% gewijzigd door alaintje op 07-12-2016 16:33 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is de Curse launcher de opvolger van de FTB launcher? Of de toekomstige vervanger zelfs?

Agrarian Sky 2 bijvoorbeeld niet op de FTB launcher te vinden maar wel in de curse launcher.

Maar dit weet ik niet zeker.

Verder weet ik niet veel over de server kant van Minecraft maar mijn gevoel zegt dat je te weinig ram hebt en te weinig up-speed (30) van je ziggo lijntje...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-06 11:48

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zo, het is alweer ruim een jaar geleden dat ik een video heb gemaakt. Ik wil hem toch even delen, misschien vind iemand het wel leuk om te kijken :)

Even voor de duidelijkheid: dit is niet alleen knip en plakwerk in MCedit, in dit soort bouwwerken gaan echt wel een hele hoop uurtjes zitten :P Het editen en de thumbnail maken heb ik ook wat extra aandacht geschonken.

[ Voor 34% gewijzigd door Kuusj op 09-12-2016 02:08 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-06 15:14
Ik heb net een usb versie van minecraft gemaakt.
Op mijn pc werkt dat nu prima, echter op de laptop crasht hij na de launcher.

ik krijg het volgende report:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
---- Minecraft Crash Report ----
// I blame Dinnerbone.

Time: 12/22/16 7:02 AM
Description: Initializing game

org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated
    at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)
    at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)
    at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:247)
    at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:306)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:848)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:757)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:739)
    at bes.ap(SourceFile:600)
    at bes.an(SourceFile:436)
    at bes.a(SourceFile:383)
    at net.minecraft.client.main.Main.main(SourceFile:124)

A detailed walkthrough of the error, its code path and all known details is as follows:
---------------------------------------------------------------------------------------

-- Head --
Thread: Client thread
Stacktrace:
    at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)
    at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)
    at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:247)
    at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:306)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:848)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:757)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:739)
    at bes.ap(SourceFile:600)
    at bes.an(SourceFile:436)

-- Initialization --
Details:
Stacktrace:
    at bes.a(SourceFile:383)
    at net.minecraft.client.main.Main.main(SourceFile:124)

-- System Details --
Details:
    Minecraft Version: 1.11.2
    Operating System: Windows 10 (amd64) version 10.0
    Java Version: 1.8.0_25, Oracle Corporation
    Java VM Version: Java

Iemand die dit weet te interpreteren en me kan vertellen waar het fout gaat ?

[ Voor 85% gewijzigd door justmike op 22-12-2016 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eRixxje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05 11:55
justmike schreef op donderdag 22 december 2016 @ 07:08:

ik krijg het volgende report:

code:
1
2
3
4
5
6
7
---- Minecraft Crash Report ----
// I blame Dinnerbone.

Time: 12/22/16 7:02 AM
Description: Initializing game

org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated

Iemand die dit weet te interpreteren en me kan vertellen waar het fout gaat ?
https://help.mojang.com/c...el-format-not-accelerated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:48

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

justmike schreef op donderdag 22 december 2016 @ 07:08:
De vraag is, crasht een vanilla install ook of werkt dat wel?
Blijkbaar wil hij een pixelformaat gebruiken die je driver/hardware niet ondersteunt. Wat voor GPU zit er in je laptop? En gebruik je een 10-bits per component kleurdiepte toevallig?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-06 15:14
Dat was het. Had enkele dagen ervoor een clean install gedaan op de laptop en blijkbaar waren de gpu drivers nog niet up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617015

Hallo Allemaal,

Ik ben over het algemeen puur een meekijker op Tweakers, maar af en toe een vraag!
Ik heb zelf langere tijd Terraria gespeeld, ben voornamelijk een *af en toe* speler dus heb me daar vrij lang mee vermaakt.
Ben vervolgens op zoek gegaan naar een nieuwe ""Sandbox" game en kwam natuurlijk als nr.1 bij minecraft uit!

Vraag is echter even het volgende, is de Solo-Experience dusdanig dat je ook het spel kan opslaan en later hervatten !?
En is de Multi-Player variant (gratis modus) nog actief?

Bedankt alvast, daarnaast zou ik willen weten of het spel voor low spec pc's & laptops van een paar jaartjes oud goed te draaien is? Ik kon World of Warcraft Legion bijvoorbeeld op lage kwaliteit redelijk goed spelen, dusd misschien een goede vergelijking aangezien ik de specs niet precies weet (Acer Aspire van 2014?)

Bedankt,

Groetjes!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Anoniem: 617015 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:36:
Hallo Allemaal,

Ik ben over het algemeen puur een meekijker op Tweakers, maar af en toe een vraag!
Ik heb zelf langere tijd Terraria gespeeld, ben voornamelijk een *af en toe* speler dus heb me daar vrij lang mee vermaakt.
Ben vervolgens op zoek gegaan naar een nieuwe ""Sandbox" game en kwam natuurlijk als nr.1 bij minecraft uit!

Vraag is echter even het volgende, is de Solo-Experience dusdanig dat je ook het spel kan opslaan en later hervatten !?
En is de Multi-Player variant (gratis modus) nog actief?

Bedankt alvast, daarnaast zou ik willen weten of het spel voor low spec pc's & laptops van een paar jaartjes oud goed te draaien is? Ik kon World of Warcraft Legion bijvoorbeeld op lage kwaliteit redelijk goed spelen, dusd misschien een goede vergelijking aangezien ik de specs niet precies weet (Acer Aspire van 2014?)

Bedankt,

Groetjes!!!! ;)
Wat betreft je eerste vraag, ja vanzelfsprekend kun je je wereld opslaan, afsluiten en er de volgende keer mee verder gaan.

Wat betreft multiplayer, ja er is genoeg keuze. Er zijn gratis en betaalde servers die je kan joinen, met of zonder mods. Ook kan je een van de servers van een aantal tweakers hier joinen of zelf een server opzetten. De community is enorm, dus keuze genoeg.

Wat betreft je laatste vraag, ja je kan het spel al gauw spelen, op oudere hardware. Als je op servers speelt of erg ingewikkelde creaties maakt kan een wat snellere computer of laptop overigens wel handig zijn.

Als je het spel koopt, wat ik overigens alleen maar kan aanraden, zorg dan dat je veel YouTube video's kijkt en de uitgebreide wiki leest om overzicht te krijgen van de mogelijkheden. De mogelijkheden zijn namelijk enorm en er is verder geen uitleg in het spel. Ikzelf kijk veel video's van de Hermitcraft server (engelstalig). Dit is een gesloten server waarop een aantal mensen een hele wereld bouwen met geautomatiseerde farms, machines e.d. Ook houden ze er een vorm van economie op na door items aan elkaar te koop aan te bieden voor andere items in ruil. Dat is ook wel een aanrader om te kijken om zo te zien wat er allemaal mogelijk is met het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@matroosoft, bedankt voor je reactie ! ik heb inderdaad al wat filmpjes voorbij zien komen van Minecraft, en daardoor ook mijn vraag zoals hierboven.
Het hele server systeem heb ik wel wat over gelezen, anderen joinen e.d. maar heel eerlijk: Snap ik daar nog geen fluit van! haha :)

Komt vast met de tijd wel, eerst zelf maar eens ontdekken hoever we kunenn komen zonder vast te komen te zitten :)

Ik ga eens kijken of het een beetje rap te installeren e.d. is, eerst maar ff kopen ! haha

misschien zie ik jullie daar !!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor dubbel post!

Heb inmiddels minecraft aangeschaft :) vind het nu al leuk, alleen pittig aangezien ik (geen enkele) de bouw vereisten allemaal niet zo goed ken!

Daarnaast kan ik de multiplayer niet vinden? wel puur singleplayer, hoe join ik eventueel mensen van tweakers???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Anoniem: 617015 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:57:
Sorry voor dubbel post!

Heb inmiddels minecraft aangeschaft :) vind het nu al leuk, alleen pittig aangezien ik (geen enkele) de bouw vereisten allemaal niet zo goed ken!

Daarnaast kan ik de multiplayer niet vinden? wel puur singleplayer, hoe join ik eventueel mensen van tweakers???
Leuk dat je het gekocht hebt. Als je vragen hebt, stel ze gerust! Ik weet er inmiddels vrij veel van, al speel ik zelf Minecraft Pocket Edition (MCPE). Dat is de versie voor iOs/Android/WP. Eventuele vragen mogen ook per dm.

Wat betreft dat multiplayer, als je Minecraft start, zie je toch twee knoppen? Singleplayer en multiplayer? Die multiplayer knop kan je gebruiken om een server te joinen. Server van tweakers kun je vinden in het andere topic, zie de topicwarning onderaan dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helaas matroosoft krijg ik alleen een Play button te zien, ik kan wel wanneer ik een wereld start kiezen voor Xboxlive (op de pc dan) multiplayer server maken, en eventueel een Realm (ken het verschil nog niet echt) maar kan geen multiplayer vinden.

Beetje raar (?), mocht je het antwoord niet 1,2,3 weten dan kunnen we desnoods even via PM inderdaad kijken haha! ben toch wel erg benieuwd naar de multiplayer ervaring!

Maar goed, wie weet weet iemand hier de oplossing!

Start het op en krijg alleen de play optie, geen andere opties behalve settings e.d. dan

(zie wel een optie waarin je Joinable realms kan toevoegen nadat ik via play een paar stappen verder ben gegaan, volgens mij een IP invullen daar?)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 617015 op 20-01-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Anoniem: 617015 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:57:
helaas matroosoft krijg ik alleen een Play button te zien, ik kan wel wanneer ik een wereld start kiezen voor Xboxlive (op de pc dan) multiplayer server maken, en eventueel een Realm (ken het verschil nog niet echt) maar kan geen multiplayer vinden.

Beetje raar (?), mocht je het antwoord niet 1,2,3 weten dan kunnen we desnoods even via PM inderdaad kijken haha! ben toch wel erg benieuwd naar de multiplayer ervaring!

Maar goed, wie weet weet iemand hier de oplossing!

Start het op en krijg alleen de play optie, geen andere opties behalve settings e.d. dan

(zie wel een optie waarin je Joinable realms kan toevoegen nadat ik via play een paar stappen verder ben gegaan, volgens mij een IP invullen daar?)
Even een belangrijke vraag, heb je het spel via de Windows Store gekocht of via de website van Mojang? Dat zijn namelijk twee verschillende versies.

Afgaande op jouw verhaal heb je het via de Windows Store gekocht. (de Windows 10 editie) Wat dat betekent is dat je geen servers kan joinen die voor de andere versie van Minecraft bedoeld zijn. Het is lastig om in het kort uit te leggen wat het verschil is, maar kort gezegd is wat je gekocht hebt vergelijkbaar met de app op iOs/Android. Het is meer een Pocket Edition. Je hebt iets minder mogelijkheden maar het is ook goedkoper dan de originele PC versie. Beide versies zijn echter wel gewoon van de originele maker en werken grotendeels hetzelfde.

Hoe je op deze versie een server kan joinen is als volgt: Play>(tabje) Friends>2e knop achter "Add Friend">gegevens invullen>Save.

Edit: Hier een website waar je servers kan vinden die je met jouw versie kan joinen:

https://minecraftpocket-servers.com/servers/list/10/

[ Voor 4% gewijzigd door matroosoft op 20-01-2017 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo nogmaals!!!

Ik heb op meerdere kanalen gezocht, kan helaas geen NL server vinden of zelfs EU waar ik kan joinen...

Lastig want wou graag de multiplayer eens proberen. En eventueel mijn "world" delen met anderen!

Ga weer verder googlen haha, of hebje nog specifieke IP adressen van servers die leuk zijn te joinen?? Pm me dan maar dan hou ik hier op met posten om anderen niet lastig te vallen haha

(probleem is aangezien ik versie 1.0.2. nu draai, dat ik ook nergens op sites servers kan vinden die ik kan joinen aangezien ik een naam + IP + Port number nodig ben, echter vind ik deze info nergens terug, alleen namen / ip adressen maar geen verdere aanvullende info)

Cheerz

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 617015 op 22-01-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Versie 1.0.2? Dat is de Pocket Editie?

Want voor de java PC versie hebben we een apart topic voor servers/multiplayer, zie Algemeen GoT community Minecraft servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 15-06 19:37
Hallo allemaal,

Mijn zoontje speelt regelmatig Minecraft en zit met een vraag over Eggwars.
Je kan coins verdienen en daarmee items kopen bij "Kit selection" zoals golden apples.
De vraag is hoe je aan coins komt om deze te kopen tijdens het spel, hij speelt Eggwars maar heeft nog nooit iets met die kit selection kunnen doen, als je iets aanklikt begint meteen het spel zonder dat je de items krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

R3m3d7 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:59:
Hallo allemaal,

Mijn zoontje speelt regelmatig Minecraft en zit met een vraag over Eggwars.
Je kan coins verdienen en daarmee items kopen bij "Kit selection" zoals golden apples.
De vraag is hoe je aan coins komt om deze te kopen tijdens het spel, hij speelt Eggwars maar heeft nog nooit iets met die kit selection kunnen doen, als je iets aanklikt begint meteen het spel zonder dat je de items krijgt.
Meestal heeft de server waarop je het spel speelt een eigen website. Op die website kan je dan een account aanmaken en coins kopen. (uiteraard met fysiek geld)

Edit: waarschijnlijk speelt hij op de servers van Cubecraft en dan kun je hier waarschijnlijk de coins aanschaffen.

[ Voor 10% gewijzigd door matroosoft op 02-02-2017 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 15-06 19:37
matroosoft schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:26:
[...]

Meestal heeft de server waarop je het spel speelt een eigen website. Op die website kan je dan een account aanmaken en coins kopen. (uiteraard met fysiek geld)

Edit: waarschijnlijk speelt hij op de servers van Cubecraft en dan kun je hier waarschijnlijk de coins aanschaffen.
Ah, okay, dus die moet je kopen. We dachten dat je die op de een of andere manier kon verdienen.
Thanks! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Zo, een tijd lang weg geweest, en toch weer terug aan het komen. Even op zoek naar een DW20 1.10 server maar :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik wil toch even dit topic weer nieuw leven in blazen. Ik vermoed dat er nog heel veel mensen gewoon gezellig doen Minecraften net zoals mij.

Zelf ben ik al enkele maanden bezig in een wereld in Survival mode op peacefull. Ik ben begonnen op een middelgroot eilandje met 1 boom en heb dit eiland gecultiveerd. Vervolgens met een bootje gezocht naar een kustlijn...en gevonden waar nu inmiddels een redelijk dorpje in sandstone staat gemaakt door mijzelf.

Ik heb een 512x512 texturepack zonder enige plugins alhoewel ik aan het denken ben over light en water plugins maar ik heb te weinig ervaring wat goede plugins zijn die alleen dit soort aspecten doen afhandelen.

Ik zal vanavond wat screenshots maken van mijn wereld voor de mensen hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje19
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02:38
Auredium schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:53:
Ik wil toch even dit topic weer nieuw leven in blazen. Ik vermoed dat er nog heel veel mensen gewoon gezellig doen Minecraften net zoals mij.

Zelf ben ik al enkele maanden bezig in een wereld in Survival mode op peacefull. Ik ben begonnen op een middelgroot eilandje met 1 boom en heb dit eiland gecultiveerd. Vervolgens met een bootje gezocht naar een kustlijn...en gevonden waar nu inmiddels een redelijk dorpje in sandstone staat gemaakt door mijzelf.

Ik heb een 512x512 texturepack zonder enige plugins alhoewel ik aan het denken ben over light en water plugins maar ik heb te weinig ervaring wat goede plugins zijn die alleen dit soort aspecten doen afhandelen.

Ik zal vanavond wat screenshots maken van mijn wereld voor de mensen hier. :)
Mooi om te zien dat er nog mensen zijn die dit topic bekijken!

Zelf was ik ook bezig met een survival wereld in singleplayer maar die verwijderde ik vanwege chunk errors die niet te fixen vielen.

Voor iedereen: Is hier iemand met verstand van BungeeCoord en andere plugins? PM me!

Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

In het kader van Minecraft even wat nieuwe shots voor wat nieuw bloed.

Onderstaande is een gebied wat ik aan het bewerken ben voor nieuwbouw:
Minecraft2017-1

Dit is een dorpje wat ik gebouwd heb:
Minecraft2017-2

Het dorp bekeken vanuit een kleine haven net buiten het dorp:
Minecraft2017-3

Niet te zien bovenaan; Een vuurtoren die op zee staat. Mijn start eiland wat compleet is aangepast door mij. Dat was me namelijk wat ver roeien. :P

Ik gebruik de texturpack Fancy 2.2.4 wat een 512x512 texture pack is. De Minecraft modus is Survival op peaceful.

Pagina: 1 ... 59 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers