Wat ik bij deze Minecon wel een beetje gemist heb is updates uit het verleden met beloftes voor de toekomst (om het zo uit te drukken).
Zo was er dit keer weer de mogelijkheid om te stemmen op een biome die dan als eerste een kleine update krijgt. Dit jaar waren de keuzes Mountains (geiten, nieuwe mountain generatie en sneeuw waar je in wegzakt), Swamp (kikkers, nieuwe boom/hout soort en boten met kist erin) en Badlands (nieuwe cactus, tumbleweed en gier die loot oppakt). Het is Mountain geworden (al vond ik Swamps features veel beter en ruimer toepasbaar) maar wanneer worden de andere twee geupdate?
Daarover gesproken, vorig jaar was er ook een biome vote (Tiaga, Savanna en Desert) en was er gezegd dat de andere twee biomes later de updates krijgen. Hierover is nu nog niks gezegd. Sterker nog, op minecraft.net staat zelfs het volgende:
Just to be crystal clear, you're not voting for which biome we update - you're voting for which biome we update NEXT - so all three biomes will get these updates in time!
Maar als dit "in time" meer dan 2 jaar duurt dan gaat bovenstaande niet meer op vind ik.
Daarnaast heeft 1.14 veel nieuwe crafting tables gekregen waarvan enkele nog geen functie hebben. Zou heel raar zijn als deze nog geen functies krijgen in 1.15 of 1.16 naar mijn mening ...
De Nether Update ziet er leuk uit maar zelf had ik echt de hoop dat ze ondergronds in de overworld de boel gingen updates maar helaas ...
Dit voelt helaas weer allemaal als de "rommelige" Mojang update beleid helaas. Zou echt zo graag zien als ze meer afgeronde updates doen en dergelijk en met 1.13 kreeg ik echt het gevoel dat ze het door begonnen te krijgen maar met 1.14 was dat gevoel weer snel weg en heb ik bij deze Minecon echt niet terug gekregen.
Klinkt als gezeur (en dat is het ook een beetje hehe) maar Minecraft heeft zoveel meer potentieel dan Mojang inziet (of laat zien) en dat vind ik echt zo jammer (praat uit passie voor Minecraft)... Daarom ben ik wel heel benieuwd naar Hytale, als die game in de buurt of voorbij Minecraft komt qua features en dergelijke dan kan Minecraft echte concurrentie krijgen die het spel hard nodig heeft!