Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 19:04
En dan heb je niks te doen, en ga je een grote landkaart maken... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ls2r2havapx9i2l/2017-04-27_23.17.14%20%28Custom%29.png?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/33xwlbvsh5fcvno/2017-04-27_23.20.06%20%28Custom%29.png?dl=1

Een Realms wereld waar ik en mijn kinderen al 2,5 jaar in spelen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Rens1967 op 27-04-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:07
Wat is nou de meest gespeelde gamemode? Survival? En dan online? Offline? Met een specifieke add-on (... pack) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zo'n landkaart moet ik ook nog eens maken maar ik heb het al te druk in mijn eigen wereld. Ik heb afgelopen week Optifine geinstalleerd. Het werkt bij mij redelijk vloeien met 256x256 textures. Ik zal nog eens screenshots plaatsen. Met 512x512 werkt het niet goed. Ik heb wel meer geheugen toegewezen (tot 3 Gb) en ik doe mijn builden toch nog in de non-optifine wereld voor de extra snelheid. Maar de plaatjes zijn ge-wel-dig.

Is er trouwens nog software die wat je in staat stelt om een kaart te genereren van je wereld die up-to-date is? Vroeger had je echt heel veel programma's die dat deden en je een top-down of bird-eye view van je wereld lieten zien.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Laatst online: 15-09 19:04
Ik gebruik mapcrafter, die heeft heel veel mogelijkheden: top-down, isometric, nether, the end. Maar je moet het wel leren gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/pmctcx8s0bsdrjc/2017-05-01%20%283%29%20%28Custom%29.png?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Rens1967 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:27:
Ik gebruik mapcrafter, die heeft heel veel mogelijkheden: top-down, isometric, nether, the end. Maar je moet het wel leren gebruiken.

[afbeelding]
Mapcrafter moet ik even kijken, is wat werk onder Windows.

Overigens met en zonder Optifine (eerst zonder, dan met):

Minecraft zonder opti

Minecraft met opti

[ Voor 16% gewijzigd door Auredium op 01-05-2017 21:22 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:18
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de 3 vragen om je identiteit vast te stellen?

Ik wilde mijn skin veranderen, maar kom niet door die vragen heen, terwijl ik de antwoorden daarop wel opgeslagen heb. Ik krijg enkel de melding: 'Could not verify identity.'
Verder krijg ik geen foutmelding of zo.

Ook op de website krijg ik precies dezelfde melding.

Wel irritant, ook de code voor de Win10 versie kan ik zo niet ophalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
Hier een vraag van een absolute newbie op het gebied van Minecraft die er na een uurtje Googlen nog niet uit komt:

Dochter van 10 speelt nu Minecraft op een Ipad, maar wil graag de PC-editie kopen. Nu wordt die PC waarop dat moet komen binnenkort geupgrade van Windows 7 naar Windows 10, dus dat levert de volgende vragen op:
  • Wat is nou het verschil tussen de Java-edition die je bij Minecraft.net kunt kopen en degene uit de Windows 10 store? Wat als vriendjes de andere variant hebben? Kun je dan bij "elkaar in de wereld"?
  • Hier bij livekaarten.nl wordt de Win 10 edition voor slechts 10 euro aangeboden. Zit hier een addertje onder het gras?
Bedankt alvast aan een ieder die mij hier een beetje wegwijs in kan maken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Andrehj schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:56:
Hier een vraag van een absolute newbie op het gebied van Minecraft die er na een uurtje Googlen nog niet uit komt:

Dochter van 10 speelt nu Minecraft op een Ipad, maar wil graag de PC-editie kopen. Nu wordt die PC waarop dat moet komen binnenkort geupgrade van Windows 7 naar Windows 10, dus dat levert de volgende vragen op:
  • Wat is nou het verschil tussen de Java-edition die je bij Minecraft.net kunt kopen en degene uit de Windows 10 store? Wat als vriendjes de andere variant hebben? Kun je dan bij "elkaar in de wereld"?
  • Hier bij livekaarten.nl wordt de Win 10 edition voor slechts 10 euro aangeboden. Zit hier een addertje onder het gras?
Bedankt alvast aan een ieder die mij hier een beetje wegwijs in kan maken.
Vraag 1 had ik binnen 10 seconden googlen het antwoord op gevonden... op de Mojang website zelf nota bene...
Minecraft: Windows 10 Edition features cross-platform compatibility with Minecraft: Pocket Edition for local server multiplay. The Windows 10 edition is not compatible with other versions of Minecraft.
Dus nee, je kunt met de Windows 10 Store Edition niet samen spelen met diegenen die de Java-versie draaien.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik kick dit topic even, want ik heb een vraag.
Ik maak video's, meestal van gigantische farms. Nu is het zo dat ik 1 video per jaar wil uploaden, en dit jaar is het idee om iets met een Factions server te doen.

Bestaat er een server waarop je in-game geld kan kopen met echt geld, maar belangrijker: in-game money kan verkopen? Ik heb er wel van gehoord, maar ben er na lang zoeken nog geen tegen gekomen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
kuusj98 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:26:
Ik kick dit topic even, want ik heb een vraag.
Ik maak video's, meestal van gigantische farms. Nu is het zo dat ik 1 video per jaar wil uploaden, en dit jaar is het idee om iets met een Factions server te doen.

Bestaat er een server waarop je in-game geld kan kopen met echt geld, maar belangrijker: in-game money kan verkopen? Ik heb er wel van gehoord, maar ben er na lang zoeken nog geen tegen gekomen.
Vroeger was dat eerste geloof ik wel te doen, maar een tijdje geleden werd dat door Mojang verboden. Ik weet niet zeker of daar ondertussen oplossingen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 10:45

Luukwa

o/

Zijn er mensen die Project Ozone 2 spelen?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen bij mij komt er perhaps port already running bla bla ik weet er echt niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
@Verwijderd
Iets meer informatie zou welkom zijn... Wat is de melding, krijg je die bij opstarten of kan je niet op een server of bij een singleplayer map?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAMarcos
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-09 08:29
Luukwa schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:04:
Zijn er mensen die Project Ozone 2 spelen?
Jazeker, ik speel al een hele tijd Project Ozone 2. Op dit moment speel ik normal mode maar binnenkort ga ik een playtrough op Kappa modus starten. Normal is me toch iets te makkelijk en motiveerd niet om veel te automatiseren. (Imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

GIAMarcos schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:29:
[...]

Jazeker, ik speel al een hele tijd Project Ozone 2. Op dit moment speel ik normal mode maar binnenkort ga ik een playtrough op Kappa modus starten. Normal is me toch iets te makkelijk en motiveerd niet om veel te automatiseren. (Imho)
Yup zelf ook normal, maar naar 1 weekje spelen al een project e chest.. lijkt me toch allemaal iets te vlug.
Vooral hoe easy het is om seeds te krijgen voor al je ores.

Ben nu in-to path of exile, maar heb me erg vermaakt met PO2.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolf1234
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-01-2024
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAMarcos
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-09 08:29
Luukwa schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:17:
[...]

Yup zelf ook normal, maar naar 1 weekje spelen al een project e chest.. lijkt me toch allemaal iets te vlug.
Vooral hoe easy het is om seeds te krijgen voor al je ores.

Ben nu in-to path of exile, maar heb me erg vermaakt met PO2.
Aaaah. de PoE rabbit hole... daar ben ik ook al een aantal keer in gevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

GIAMarcos schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:40:
[...]

Aaaah. de PoE rabbit hole... daar ben ik ook al een aantal keer in gevallen :P
Ik had 4 weken vakantie, ongeveer 185 uur gespeeld 8)7

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hoe vinden jullie de nieuwe minecraft op de Xbox One?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Verwijderd

Hallo Allemaal, ik ben sinds kort (aangezien ik mij Terraria niet aan de praat kreeg) begonnen met spelen van de windows 10 variant van Minecraft.
Ik heb alleen wel een aantal vragen, in Terraria was ik gewend om bepaalde dingen te gaan halen zoals bepaalde wapentuig en armour om vervolgens de welbekende Bosses in Terraria te gaan verslaan.

Nu ben ik in Minecraft begonnen (survival mode) en ben hier druk begonnen een klein starterhuisje met een leuk stukje tuin te bouwen. De basis craft zaken gaan al aardig automatisch, ik vroeg me alleen af... Zit er in Minecraft ook zoiets als bosses? bepaalde doelen die je kan bereiken? Of is het puur een sandbox met *bouw maar wat je wil* idee?
Totaal niet denigrerend bedoeld, maar ik had namelijk verwacht dat terraria een vorm van "rip off" was van Minecraft, en dat ook het stukje met de bosses in Minecraft terug zou komen maar kan dit echter nog niet echt ergens terug vinden.

Bedankt voor de info :) Ben opzoek naar wat *doelen* namelijk haha

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:42:
Hallo Allemaal, ik ben sinds kort (aangezien ik mij Terraria niet aan de praat kreeg) begonnen met spelen van de windows 10 variant van Minecraft.
Ik heb alleen wel een aantal vragen, in Terraria was ik gewend om bepaalde dingen te gaan halen zoals bepaalde wapentuig en armour om vervolgens de welbekende Bosses in Terraria te gaan verslaan.

Nu ben ik in Minecraft begonnen (survival mode) en ben hier druk begonnen een klein starterhuisje met een leuk stukje tuin te bouwen. De basis craft zaken gaan al aardig automatisch, ik vroeg me alleen af... Zit er in Minecraft ook zoiets als bosses? bepaalde doelen die je kan bereiken? Of is het puur een sandbox met *bouw maar wat je wil* idee?
Totaal niet denigrerend bedoeld, maar ik had namelijk verwacht dat terraria een vorm van "rip off" was van Minecraft, en dat ook het stukje met de bosses in Minecraft terug zou komen maar kan dit echter nog niet echt ergens terug vinden.

Bedankt voor de info :) Ben opzoek naar wat *doelen* namelijk haha
Yep, er is een 'end' game, zie hier:
http://www.minecraft101.net/g/end-game.html

Veel leuker is het gebruik van mods. Zie https://www.feed-the-beast.com/ . Daar kun je vele smaken van uitgebreide modpacks proberen. Zelf speel ik nu FTB Infinity Evolved (heb nog ruimte op m'n server :+ voor wie wil meedoen) en af en toe Age of Engineering.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik ben weer FTB aan t oppakken. Mensen nog tips voor leuke server? Actief en vriendelijk?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-v
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-07 09:40

r-v

RZor schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:09:
Ik ben weer FTB aan t oppakken. Mensen nog tips voor leuke server? Actief en vriendelijk?
Mocht je er een gevonden hebben die op de direwolf20 1.12 versie draait let me know.
Het enige wat ik tegen ben gekomen heeft telkens van allerlei items / chunkloading uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

r-v schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:47:
[...]

Mocht je er een gevonden hebben die op de direwolf20 1.12 versie draait let me know.
Het enige wat ik tegen ben gekomen heeft telkens van allerlei items / chunkloading uitgeschakeld
Nope, maar wel 1 met Age of Engineering, prive server.
Leuke modpack met uitdaging om de volgende stap steeds te halen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Zijn er nog mensen die Minecraft spelen? Ik ben eigenlijk op zoek naar een server waar factions gespeeld wordt. Eigenlijk moeten hier natuurlijk wel meer dan 2 personen online zijn.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Weet iemand hoe en of je een build battle.modus hebt bij de PS4? Zo.ja, hoe kom je dan daar? Zag niets bij mini games of.zoiets?

Heb hem nu ook voor de pc gehaald. 4 euro voor de Windows 10 editie. Nu probeerde ik de mod "lucky chest* en dat werkte. Dubbelklikken op het bestand en in Minecraft kan je hem laden. Alleen in het spel zelf zie ik hem niet. Geeft wel aan dat de module geladen is. De Skins en behaviour. Doe ik iets fout?

[ Voor 54% gewijzigd door jaydenjarno op 29-04-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

1.13 update is leuk, maar ook weer niet. Werelden worden niet (goed) overgezet, m'n puredbcraft zorgt voor haperingen. Maar dolfijnen ( :D) kelp, vissen, papegaaien, scheepswrakken? Count me in :)

https://minecraft.gamepedia.com/1.13

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 20-07-2018 17:16 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Nu online
Is mystery murder ook verkrijgbaar voor de ps4? Zag dat het op de pc veel gespeeld werd

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-07 15:08
2Dutch schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:15:
1.13 update is leuk, maar ook weer niet. Werelden worden niet (goed) overgezet, m'n puredbcraft zorgt voor haperingen. Maar dolfijnen ( :D) kelp, vissen, papegaaien, scheepswrakken? Count me in :)

https://minecraft.gamepedia.com/1.13
Ik zou zeggen kom eens langs op de Community Survival Server :) https://www.gotcraft.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 19:02
Yo even vraagje over de Minecraft Edition van ps4.. ik ben van plan hem aan te schaffen. Maar ik maak me een beetje druk over dat ik in de demo versie nergens een Field of View slider zie... Een vriend van mij heeft de XBOX one Edition en daar kan hij de field of view aanpassen. Wat ik zelf erg prettig vindt. Maar nu vraag ik me af of dit ook zo bij de PS4 Edition is. Ik kan het voor de PS4 en XBOX one niet duidelijk vinden op internet. Als iemand mij uit de brand kan helpen zou fijn zijn! Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb 2 kinderen die momenteel Minecraft spelen op hun iPad.
Ik zit eraan te denken om ook Minecraft op de PC voor ze te installeren.
Het zou dan gaan om de Java edition, aangezien mijn PC Linux Mint als besturingssysteem heeft.

Even dat ik het goed snap:
- voor beide kinderen heb ik een aparte licentie nodig? (ze hebben een eigen account op de laptop)
- de werelden die ze op de iPad gemaakt hebben zijn niet uit te wisselen / te importeren in de Java editie?
- is mijn laptop (Dell E5580, i5 7e generatie), 16GB RAM, Intel GPU, 500GB SSD) snel genoeg?
- wat zijn de ervaringen met het programmeren in Minecraft?
- andere punten van aandacht?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Deze moet ik even hier posten :P Mijn zoon (13 jaar oud) is een fervent minecrafter en heeft ook een eigen YT kanaal. Voor school moest hij een 'movie trailer' maken en uiteraard heeft hij Minecraft als onderwerp genomen met dit resultaat:

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Videopac schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:41:
Het zou dan gaan om de Java edition, aangezien mijn PC Linux Mint als besturingssysteem heeft.

- voor beide kinderen heb ik een aparte licentie nodig? (ze hebben een eigen account op de laptop)
- de werelden die ze op de iPad gemaakt hebben zijn niet uit te wisselen / te importeren in de Java editie?
- is mijn laptop (Dell E5580, i5 7e generatie), 16GB RAM, Intel GPU, 500GB SSD) snel genoeg?
- andere punten van aandacht?
Ja, voor de Java edition heb je inderdaad een aparte licentie per kind nodig. Ik neem aan dat het op de laptop de Windows 10 (Bedrock edition) is?
De werelden zijn niet meer zonder meer uit te wisselen. Er zijn wel tools om te kunnen converteren maar die werken niet helemaal goed. Bijvoorbeeld deze: http://mcctoolchest.com/Download

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

[...]
Mijn zoontje speelde tot voor kort Minecraft op een 10 jaar oude pc. World generation duurt dan wel wat lang, maar het werkte. Ik denk dat je Dell laptop snel zat is :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Je kan met een Minecraft/Mojang account maar op 1 sessie actief zijn. Als ze dus beide apart willen spelen dan zullen de kids hun eigen licentie/account moeten krijgen.
Zie reactie @Johandmc
Zeer ruim, ik kan het net zoals @crisp dat aangeeft op 10 jaar oude PC's draaien, en dan is de boel ook nog eens in Modded. Je laptop maakt korte metten met het spel ;)
Programmeren hoe? Met Redstone of via een mod met LUA? (of zelfs hard in Java?)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08
r-v schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:47:
Dat doen ze met een reden: Resources, stabiliteit en dupe bugs.

Chunkloaders bijvoorbeeld, zeker de variant die blijft werken als je offline bent, kost gewoon serverresources. Zelf speel ik sinds een week of zo op de Brierie servers (semi-random gekozen, bevalt tot dusver goed), en die hebben o.a. de DankNull en MeeCreep Creep Cube uitgezet vanwege een dupe bug, de Acceleration Wand en RFTools Tier 4 Shield projector vanwege server stability, en diverse chunk loaders vanwege chunk loading.

Wel kun je (tegen betaling; het is verder een gratis server) een chunk loader kopen in de shop. Deze hebben ze zelf gemaakt, werkt alleen als je online bent, en hiervan hebben ze dus in de hand hoeveel en wanneer.

Ik vermoed dat dit op andere publieke servers niet veel anders is.
Ruim... Als je modded minecraft gaat gebruiken zou ik meer RAM toewijzen dan de standaard hoeveelheid, maar met 16 GB heb je genoeg. Zelf heb ik 8 van de 16 toegewezen; met de standaard hoeveelheid had ik last van lag spike wanneer het geheugen vol zat / de GC bezig ging
Waarmee? Redstone is wat ingewikkeld / kost veel ruimte, maar er zijn mods die je in bijvoorbeeld LUA laten programmeren.

Je eigen mods maken kan ook, maar dat heb ik nog nooit gedaan dus geen idee hoe simpel of lastig zoiets is.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 23:18

Videopac

Rommelt wat aan.

Johandmc schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:30:
[...]

Ja, voor de Java edition heb je inderdaad een aparte licentie per kind nodig. Ik neem aan dat het op de laptop de Windows 10 (Bedrock edition) is?
De werelden zijn niet meer zonder meer uit te wisselen. Er zijn wel tools om te kunnen converteren maar die werken niet helemaal goed. Bijvoorbeeld deze: http://mcctoolchest.com/Download
Mijn laptop draait Linux Mint 18.06.
GravGunner schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:09:

[...]

Programmeren hoe? Met Redstone of via een mod met LUA? (of zelfs hard in Java?)
Eh: in Phyton? De jongste kwam met dit boek aanzetten uit de bieb:
https://www.bol.com/nl/p/...rZA-hIuA.1.2.ProductTitle
Paul schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:30:
[...]

Waarmee? Redstone is wat ingewikkeld / kost veel ruimte, maar er zijn mods die je in bijvoorbeeld LUA laten programmeren.

Je eigen mods maken kan ook, maar dat heb ik nog nooit gedaan dus geen idee hoe simpel of lastig zoiets is.
Zie hierboven. Ik heb eigenlijk geen idee.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Videopac schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:24:
[...]

Eh: in Phyton? De jongste kwam met dit boek aanzetten uit de bieb:
https://www.bol.com/nl/p/...rZA-hIuA.1.2.ProductTitle

[...]

Zie hierboven. Ik heb eigenlijk geen idee.
Ziet er interessant uit, maar kan nu zo snel even niet achterhalen wat ze nu precies in Minecraft doen. Als ik het zo goed lees dan wordt er via een Python commandline code gegenereert om structuren(en meer) in het spel te bouwen. Verder dan dat durf ik je er niets zinnigs over te vertellen daar ik er niet mee bekend ben(maar het ziet er wel erg interessant uit, ik ga er ook eens naar kijken. _/-\o_ )

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Laatste tijd toch weer een beetje kriebels voor een Technic of FTB pack. Zijn er nog mensen hier die het spelen en eventueel met z'n allen een server opzetten / uitzoeken? Lijkt me wel gezellig opzich

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Even dit topic kapen :P

Hebben jullie al gehoord van Hytale? Een nieuwe game van de beheerder/ontwikkelaars achter de populaire Minecraft community server Hypixel. Hytale is hun game en het is basicly Minecraft, maar dan vele male beter. Oftewel tussen haakjes 'Minecraft 2.0'.

Ik heb er een topic over geopend, dus daar meer info:
[PC/Mac] Hytale

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Heeft iemand een werkende plugin/mod waarbij de chat wat bruikbaarder wordt? Ik ben vooral geintereseerd in iets waarbij PMs/DMs naar een eigen tab gaan, per gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Nu online
Weet iemand wat een goede server is voor murder mystery en building battle?

Zie allemaal.lijsten maar veelal of alleen betaald (heel duur) of waar het daadwerkelijk niet in zit.

Edit:

never mind. heb er 1 gevonden. :-)

[ Voor 11% gewijzigd door jaydenjarno op 18-03-2019 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Na een jaartje of twee niet meer gespeeld te hebben, vandaag maar weer eens Minecraft geïnstalleerd. Meteen OptiFine erbij en JohnSmithLegacy texture pack. Ah, heerlijk vertrouwd :)

Ditmaal maar eens gekeken naar shaders. Sonic Ether’s Unbelievable Shaders is hartstikke mooi, maar wow dat weet een PC wel op z'n knieën te krijgen wanneer je een beetje maxxed out wilt draaien (i7-7820X, 32GB RAM, GTX1060). :P

Er is zoveel te vinden op internet, ik hecht meer waarde aan de mening van medetweakers. Wat zouden jullie een goed alternatief voor Sonic Ether’s Unbelievable Shaders vinden qua performance?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55
Weer helemaal terug into Minecraft, altijd wel gespeeld hoor, maar nu nog meer :P

Het blijft dan ook een tijdloze geniale game waarbij je eigen fantasie de limiet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dit weekend samen met me vriendin veel minecraft gespeeld, was vergeten hoe snel de tijd voorbij gaat als je dit spel speelt. Helaas zijn we meer dan 70 uur kwijtgeraakt in de game, omdat Minecraft het zo leuk vond om een hele world border over onze basis te spawnen..

Jammer dat er op Xbox geen backup word gemaakt van je wereld naast dat je zelf een copy kan maken :) .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Windows 10 versie is voor 3 tot 8 euro te koop. Is dat legaal? Heb je daar ook wat aan of zou je beter de Java edition kunnen kopen?
Ik vind 23,95 nogal aan de hoge kant om het eens uitgebreider dan de demo te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:43:
De Windows 10 versie is voor 3 tot 8 euro te koop. Is dat legaal? Heb je daar ook wat aan of zou je beter de Java edition kunnen kopen?
Ik vind 23,95 nogal aan de hoge kant om het eens uitgebreider dan de demo te proberen.
De Windows 10 editie ondersteund geen mods. De Java editie wel.

Als je alleen Minecraft vanilla wilt spelen, dan kan je prima de Windows 10 versie kopen.

Echter zal je denk ik wel Mods willen proberen en spelen, omdat het het spel ZOOOOOOOOOO veel leuker en aantrekkelijker maakt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:14

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mods mods mods mods mods! oOo

Speel al een tijdje SevTech Ages. Dit is een long term investment. :P

Ik kan helemaal geen vanilla MC meer spelen, veel te saai en beperkt.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAelon
Wel grappig, de aanhangers van mods zijn hier (niet verassend) in grote getalen aanwezig. Zelf een pure vanilla speler met sporadisch wat mods op multiplayer servers die dat aspect beter maken (single player sleep e.d.). Bij modpacks heb ik zelf heel erg het gevoel dat ik in een richting gedrukt wordt om die pack zo veel mogelijk uit te spelen (wat nergens op slaat, i know) waar ik bij puur vanilla veel meer wordt gepushed om creatief te zijn met de 'beperkte' middelen. Ik speel overigens alleen nog maar op middelgrote servers (circa 6-10 spelers actief door de hele dag heen, shopping districts e.d.), single player leeft mij niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 13:33
Hallo.

Sinds kort heb ik minecraft ( java pc ) .
En voor mijn dochter, ze is 8 jaar
Zelf heb ik nul ervaring met minecraft.
Ik ben zoekende naar een server waar ik samen met mijn dochter kan gaan minecraften.
Huisje bouwen e.d. ( creative )
De reden is eigenlijk dat ik eerst een tijdje "over haar schouder kan mee kijken " in de online minecraft wereld.
Ik wil haar nog niet direct loslaten op allerlei servers.
Hebben jullie tips voor me?
Een server waar het "safe" is voor kids en waar we gezamelijk ervaring kunnen opdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:49
murky123 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:57:
Hallo.

Sinds kort heb ik minecraft ( java pc ) .
En voor mijn dochter, ze is 8 jaar
Zelf heb ik nul ervaring met minecraft.
Ik ben zoekende naar een server waar ik samen met mijn dochter kan gaan minecraften.
Huisje bouwen e.d. ( creative )
De reden is eigenlijk dat ik eerst een tijdje "over haar schouder kan mee kijken " in de online minecraft wereld.
Ik wil haar nog niet direct loslaten op allerlei servers.
Hebben jullie tips voor me?
Een server waar het "safe" is voor kids en waar we gezamelijk ervaring kunnen opdoen?
Gewoon lokaal wat opzetten een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 13:33
MisterEagle schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:26:
[...]

Gewoon lokaal wat opzetten een optie?
Heb ik aan zitten denken
Buiten het feit dat ik daar geen kaas van gegeten heb, wil ik het toch online proberen.
Ze gaat tzt er toch mee komen dat ze ook met vriendinnetjes wil enzv enzv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
Ik denk niet dat er veel vanilla creative publieke servers zijn, ik vermoed dat je op een private server uit gaat komen. Als je die niet zelf wil hosten (en zo te lezen wil je dat niet :) ) dan moet je die ergens een huren.

De meeste Minecraft-hosters differentiëren op RAM; met 4 spelers en zonder modpacks zou je met 1 GB wel uit moeten kunnen. Met een simpele https://www.google.com/se...ft+server+huren+nederland kom ik er al een aantal tegen die (minder dan) € 5 per maand vragen.

Ter vergelijk, als je zelf host moet je daarvoor een PC / server 24/7 aan laten staan (of om de haverklap gebeld worden dat er iemand wil spelen en of je de server aan wil zitten); en als dat 20 Watt gebruikt (dat is erg laag, waarschijnlijk gebruikt het mee) dan kost dat bij 23ct/kWh al € 40 per jaar aan stroom, en dan heb je nog geen (afschrijving op) hardware, netwerkapparatuur en de tijd (en kennis) die het kost.

Aan de andere kant kan zo'n server een stuk meer, heb je er misschien al een (of de hardware ervoor), etc. dus deze afweging is voor iedereen anders.

Ik kan je geen hosters aanbevelen want ik heb geen ervaring met hosters :P Wel zou ik aanraden info over de bedrijfjes op te zoeken, ik zie er een paar waarbij de oprichters 16 tot 18 jaar zijn of het bedrijf pas een jaartje bestaat; dat hoeft geen probleem te zijn (bij maandelijks betalen en regelmatig backups veiligstellen van de save is het risico niet zo groot) maar het is iets om rekening mee te houden :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb ook al een hele tijd niet meer gespeeld. Probleem bij mij is dus altijd dat ik geen geschikte servers kan vinden. Op welke "drukke"server spelen jullie zoal? Of speelt iedereen hier netjes single player

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
ik wil met een paar vrienden FTB Ultimate Reloaded spelen. is er een hosting partij die iemand kan aanbevelen?

DMCH is niet meer wat het geweest is helaas. Nu zit ik naar cakehosting te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
murky123 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:39:
[...]

Heb ik aan zitten denken
Buiten het feit dat ik daar geen kaas van gegeten heb, wil ik het toch online proberen.
Ze gaat tzt er toch mee komen dat ze ook met vriendinnetjes wil enzv enzv.
Ik ben onlangs begonnen met Minecraft met mijn zoon. Hij wil naast dat hij op mijn PC kan spelen, ook op andere devices kunnen spelen. (moeder's laptop) En ik wil ook inderdaad. in dezelfde wereld mee kunnen spelen. Daarom ben ik overgestapt op de Java versie en heb gewoon een Realm gehuurd. De java versie kan ik ook optifine op installeren die, naar zeggen, de FPS verhoogt van het spel. En het liet me ook toe de resolutie op laptops te verlagen zodat het speelbaarder werd.

Geloof dat de bedrock versie (windows 10 versie) geen realms heeft though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
De Minecraft Bedrock versie heeft wel Realms. Je moet er alleen een gratis X-box account voor hebben.
En voor de realms behalve de 1e maand uiteraard wel voor betalen.

De bedrock versie werkt dus samen met Android, IPhones XBox , Nintendo Switch en nog een paar apparaten. En met de Windows 10 Minecraft versie uit de Windows Store (Dit is dus een andere versie dan die van Java die uiteraard ook op Windows 10 kan draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Is het mogelijk om vanaf het begin Minecraft op Creative te zetten (allow cheats?) en daarna weer uit te zetten (en ook dat cheats niet meer gebruikt kan worden)?

Ik wil namelijk een "starter" build gaan maken wat ik op Youtube heb gezien met een eigen seed, maar dan moet ik in Creative zijn. Omdat ik mezelf vaak pak op het snel gebruiken van commands (even snel 64 coals spawnen etc) wil ik cheats dus uitschakelen zodra ik naar Survival ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Je kan cheats volgens mij weer uitschakelen achteraf.
Als dat op bedrock is kan je nog steeds spelen, maar je krijgt vast ergens een mededeling dat achievements niet meer mogelijk zijn.
Op Java zal het ook mogelijk zijn maar heeft het volgens mij geen consequenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
kbloem schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:22:
ik wil met een paar vrienden FTB Ultimate Reloaded spelen. is er een hosting partij die iemand kan aanbevelen?

DMCH is niet meer wat het geweest is helaas. Nu zit ik naar cakehosting te kijken...
Zelfs gebruik ik altijd Nitrado met vrienden. Server in Frankfurt volgens mij en iedereen kan er geld op storten dus je kan netjes om de beurt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Beakzz schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:42:
[...]

Zelfs gebruik ik altijd Nitrado met vrienden. Server in Frankfurt volgens mij en iedereen kan er geld op storten dus je kan netjes om de beurt betalen.
Yes daar zit ik nu ook. Ze hadden alleen FTB Ultimate Reloaded 1.7.1 beschikbaar. Heb een ticket lopen om versie 1.8 beschikbaar te stellen.

Een waarschuwing voor mensen,

:( GA NIET NAAR DUTCHMINECRAFTHOSTING!! :(

De provider reageert nergens meer op maar ze cashen nog wel. Er staan ook allemaal niet werkende links op de website. Zelfs het moederbedrijf reageert nergens op. Een week na het versturen van mails heb ik nog steeds geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyurk
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 08:43
Ben sinds kort weer begonnen met Minecraft, sinds ik nu eindelijk mijn droom PC gebouwd heb. Heb ik gelijk maar shaders geinstalleerd, en ik moet zeggen dat shaders toch echt wel erg mooi zijn.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/238324232956805130/622779174423363594/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eazyurk schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:46:
Ben sinds kort weer begonnen met Minecraft, sinds ik nu eindelijk mijn droom PC gebouwd heb. Heb ik gelijk maar shaders geinstalleerd, en ik moet zeggen dat shaders toch echt wel erg mooi zijn.
[Afbeelding]
Shaders voegen inderdaad een hoop eye-candy toe. Een texture pack maakt ook een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyurk
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:29:
[...]

Shaders voegen inderdaad een hoop eye-candy toe. Een texture pack maakt ook een wereld van verschil.
Ben nog steeds op zoek naar een goed texture pack, heb je misschien suggesties voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eazyurk schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:32:
[...]

Ben nog steeds op zoek naar een goed texture pack, heb je misschien suggesties voor me?
Nee helaas niet, ik ben pas sinds gisteren op zoek.
Ik koop de Java Edition aan 't einde van de maand en dan hoop ik wat leuke mods bij elkaar te hebben gesprokkeld.
Ik vind het vooral belangrijk dat de huidige graphics een update krijgen, i.p.v. een vervangende medieval pack bijvoorbeeld.

LB Photo Realism Reload is volgens mij wel een mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Beakzz schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:42:
[...]

Ik vind ze best duur, hun standaard server heeft maar 1GB ram en voor 2GB ram betaal je €5 per maand extra. Zo zit je voor 20 slots en 2GB ram al heel snel rond de €20 per maand. Bij andere aanbieders heb je dan al 4GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyurk
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:46:
[...]

Ik koop de Java Edition aan 't einde van de maand en dan hoop ik wat leuke mods bij elkaar te hebben gesprokkeld.
Ik vind het vooral belangrijk dat de huidige graphics een update krijgen, i.p.v. een vervangende medieval pack bijvoorbeeld.

Bedankt voor de suggestie, ik ga deze vanavond even proberen. Speel je nu op de bedrock editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eazyurk schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:15:
[...]

Bedankt voor de suggestie, ik ga deze vanavond even proberen. Speel je nu op de bedrock editie?
"Minecraft 1.14.3 Portable" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:46:
[...]

Terwijl je aan het zoeken bent, als je al een shader pack hebt, kan je net zo goed voorlopig default 32x32 installeren. (of Default 3D is ook wel een leuke).

Ben zelf ook op zoek naar een leukere texture pack; maar ja ik wil het niet *te veel* verschillen met de default. De borderlands texture pack was ook wel erg tof; maar nog niet final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
mvds schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:52:
[...]

Ik vind ze best duur, hun standaard server heeft maar 1GB ram en voor 2GB ram betaal je €5 per maand extra. Zo zit je voor 20 slots en 2GB ram al heel snel rond de €20 per maand. Bij andere aanbieders heb je dan al 4GB ram.
Echt geen idee. Ik heb maar 3 vrienden :+

Het werkte altijd, snel en makkelijk om financieel met meerdere mensen te regelen en dat was wat ik zocht. Ben niet zo van het vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Weet iemand wat dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:18
Random mods?

Ik kan aan de tekst in een andere video zien dat het iig thaumcraft, buildcraft, forestry, industrialcraft en Project Red zijn.

Waarom vraag je het hem niet direct? Hij lijkt actief te zijn de afgelopen dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Philip Ross op 17-09-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Philip Ross schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:09:
[...]

Random mods?

Ik kan aan de tekst in een andere video zien dat het iig thaumcraft, buildcraft, forestry, industrialcraft en Project Red zijn.

Waarom vraag je het hem niet direct? Hij lijkt actief te zijn de afgelopen dagen.
Ja het zal een van die mods zijn want het zijn geen vanilla enemies. Maar ik krijg het online niet te vinden...

Edit: gevonden, het zijn crimson knights van thaumcraft.

[ Voor 5% gewijzigd door Kenny_026 op 17-09-2019 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcade schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:51:
[...]

Terwijl je aan het zoeken bent, als je al een shader pack hebt, kan je net zo goed voorlopig default 32x32 installeren. (of Default 3D is ook wel een leuke).

Ben zelf ook op zoek naar een leukere texture pack; maar ja ik wil het niet *te veel* verschillen met de default. De borderlands texture pack was ook wel erg tof; maar nog niet final.
De Borderlands texture pack is inderdaad erg leuk om te zien. http://www.9minecraft.net/bordercraft-resource-pack/

Ik twijfel nog of ik de JE editie haal of de Bedrock editie.
Beide ondersteunen toch mods of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairy23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
kbloem schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:23:
[...]

Ja het zal een van die mods zijn want het zijn geen vanilla enemies. Maar ik krijg het online niet te vinden...

Edit: gevonden, het zijn crimson knights van thaumcraft.
Ja zijn thaumcraft mobs, maar je ben toch niet weer zo verslaafd als toen je met mij speelde he :P

• Marcade
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:22:
[...]

De Borderlands texture pack is inderdaad erg leuk om te zien. http://www.9minecraft.net/bordercraft-resource-pack/

Ik twijfel nog of ik de JE editie haal of de Bedrock editie.
Beide ondersteunen toch mods of zie ik dat verkeerd?
Bedrock editie is eigenlijk de console (en mobile) versie, voor zover ik het begrijp; sinds consoles en mobiles minder krachtig zijn, is de bedrock editie daarop aangepast. Oftewel minder CPU intensief.

Een van de redenen dat ik naar de Java editie ben gegaan is vanwege Optifine, die me veel meer grafische opties geven in Minecraft, die ik bij de bedrock editie mis.

Voor zover ik kan zien heeft de 'Bedrock' editie add-ons; niet zozeer 'mods'. Mijn gevoel is dat als je puur op de PC wilt spelen, je beter met de Java versie aan de slag kan. Maar als je cross-platform met vrienden wilt spelen, beter de Bedrock versie kan aanschaffen.

maar ik kan geen echt duidelijke website vinden waar de verschillen goed uitgelegd worden.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hairy23 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:32:
[...]

Ja zijn thaumcraft mobs, maar je ben toch niet weer zo verslaafd als toen je met mij speelde he :P
Haast erger 😊

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 17:50
Hoi allen :)

Ik zit al meerdere jaren op Tweakers (vooral in het desktop aankoop gedeelte) en in het videokaarten gedeelte. Ik heb in het verleden een uurtje of 100 á 150 in het spel gestopt via verschillende servers.

Ik vroeg mij nu af of er een Tweakers forum was waar ik eens kan kijken, hopelijk een Survival server.... Ik heb gekeken in de top 100 lijst maar dat is allemaal met of rare mods of vervelende muziek of zonder dat je word aangevallen.

Ik wil het spel waarbij ik lekker aan 't bouwen ben en ondertussen moet uitkijken voor de monsters, liefst op een server waar een vaste groep komt zodat er ook nog wat kan worden gechat :)

TLDR: is er een Tweakers server waar ik survival met jullie kan spelen?

[ Voor 5% gewijzigd door MetalSonic op 22-09-2019 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAelon
MetalSonic schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:38:

Ik zit al meerdere jaren op Tweakers (vooral in het desktop aankoop gedeelte) en in het videokaarten gedeelte. Ik heb in het verleden een uurtje of 100 á 150 in het spel gestopt via verschillende servers.

Ik vroeg mij nu af of er een Tweakers forum was waar ik eens kan kijken, hopelijk een Survival server.... Ik heb gekeken in de top 100 lijst maar dat is allemaal met of rare mods of vervelende muziek of zonder dat je word aangevallen.

Ik wil het spel waarbij ik lekker aan 't bouwen ben en ondertussen moet uitkijken voor de monsters, liefst op een server waar een vaste groep komt zodat er ook nog wat kan worden gechat :)

Ik gebruik deze reddit pagina wel eens om servers te vinden. Veel aanbod. Niet specifiek alleen Tweakers o.i.d. maar veel leuke servers. Zit zelf op deze server welke ik aan kan raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
MetalSonic schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:38:

Er is een Minecraft multiplayer topic op tweakers, maar ik weet niet hoe actief deze is gezien ik zelf al een gehele tijd geen (multiplayer) Minecraft heb gespeeld! Terwijl ik wel redelijk actieve minecraft speler was een tijd geleden haha. Iets met tijd tekort e.d.

Algemeen GoT community Minecraft servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 17:50
MrAelon schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:18:
[...]

Ik gebruik deze reddit pagina wel eens om servers te vinden. Veel aanbod. Niet specifiek alleen Tweakers o.i.d. maar veel leuke servers. Zit zelf op deze server welke ik aan kan raden.
Die server waar jij op zit is dus "gewoon" survival? Beetje bouwen en vooral overleven en ondertussen wat chatten enzulks? Geen discomuziek door het spel, of geen monsters etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAelon
MetalSonic schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:30:
[...]

Die server waar jij op zit is dus "gewoon" survival? Beetje bouwen en vooral overleven en ondertussen wat chatten enzulks? Geen discomuziek door het spel, of geen monsters etc.
Correct. Zo goed als reguliere survival. Zitten een paar verbeteringen in om beter multiplayer te kunnen spelen maar geen gekke dingen welke je niet in regulier survival tegen komt. Er is een grote nether hub en een shopping district waar je met diamanten van alles kan kopen als je dat wil. Ook dat is allemaal door spelers in survival gebouwd overigens.

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:14
MrAelon schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:58:
[...]

Correct. Zo goed als reguliere survival. Zitten een paar verbeteringen in om beter multiplayer te kunnen spelen maar geen gekke dingen welke je niet in regulier survival tegen komt. Er is een grote nether hub en een shopping district waar je met diamanten van alles kan kopen als je dat wil. Ook dat is allemaal door spelers in survival gebouwd overigens.
Helaas werkt de link in de reddit naar de discord niet...

• MrAelon
Heyman schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:51:
[...]

Helaas werkt de link in de reddit naar de discord niet...
Reddit link:
https://www.reddit.com/r/...la_smp_18_1144_whitelist/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcade schreef op woensdag 18 september 2019 @ 01:50:
[...]

Bedrock editie is eigenlijk de console (en mobile) versie, voor zover ik het begrijp; sinds consoles en mobiles minder krachtig zijn, is de bedrock editie daarop aangepast. Oftewel minder CPU intensief.

Een van de redenen dat ik naar de Java editie ben gegaan is vanwege Optifine, die me veel meer grafische opties geven in Minecraft, die ik bij de bedrock editie mis.

Voor zover ik kan zien heeft de 'Bedrock' editie add-ons; niet zozeer 'mods'. Mijn gevoel is dat als je puur op de PC wilt spelen, je beter met de Java versie aan de slag kan. Maar als je cross-platform met vrienden wilt spelen, beter de Bedrock versie kan aanschaffen.

maar ik kan geen echt duidelijke website vinden waar de verschillen goed uitgelegd worden.
Ik heb de Bedrock editie gekocht voor 3,95. Die draait inderdaad veel soepeler dan de Java versie.
De distance staat ook nog eens op 80 chunks.
Vrienden heb ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:14

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Vanilla Java versie valt wel mee, het is soepel genoeg. Het is wanneer je mods gaat installeren dat alles best traag kan worden... vooral als je een hele grote modpack neemt, waar het meeste lol aan is te beleven. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAelon
Tijdens Minecon is de java 1.16 versie gepresenteerd. De zogehete 'Nether update'. Onder andere nieuwe mobs en biomes in the nether. 1.15 komt er eerst nog aan met onder andere de toevoeging van bijen (en er worden een enorme lading bugs geplet). 1.15 kan gezien worden als een tussen update met een focus op stabiliteit/ performance waar 1.16 weer een echte content update is. Al met al toffe ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Wat ik bij deze Minecon wel een beetje gemist heb is updates uit het verleden met beloftes voor de toekomst (om het zo uit te drukken).

Zo was er dit keer weer de mogelijkheid om te stemmen op een biome die dan als eerste een kleine update krijgt. Dit jaar waren de keuzes Mountains (geiten, nieuwe mountain generatie en sneeuw waar je in wegzakt), Swamp (kikkers, nieuwe boom/hout soort en boten met kist erin) en Badlands (nieuwe cactus, tumbleweed en gier die loot oppakt). Het is Mountain geworden (al vond ik Swamps features veel beter en ruimer toepasbaar) maar wanneer worden de andere twee geupdate?

Daarover gesproken, vorig jaar was er ook een biome vote (Tiaga, Savanna en Desert) en was er gezegd dat de andere twee biomes later de updates krijgen. Hierover is nu nog niks gezegd. Sterker nog, op minecraft.net staat zelfs het volgende:

Just to be crystal clear, you're not voting for which biome we update - you're voting for which biome we update NEXT - so all three biomes will get these updates in time!

Maar als dit "in time" meer dan 2 jaar duurt dan gaat bovenstaande niet meer op vind ik.

Daarnaast heeft 1.14 veel nieuwe crafting tables gekregen waarvan enkele nog geen functie hebben. Zou heel raar zijn als deze nog geen functies krijgen in 1.15 of 1.16 naar mijn mening ...

De Nether Update ziet er leuk uit maar zelf had ik echt de hoop dat ze ondergronds in de overworld de boel gingen updates maar helaas ... :(

Dit voelt helaas weer allemaal als de "rommelige" Mojang update beleid helaas. Zou echt zo graag zien als ze meer afgeronde updates doen en dergelijk en met 1.13 kreeg ik echt het gevoel dat ze het door begonnen te krijgen maar met 1.14 was dat gevoel weer snel weg en heb ik bij deze Minecon echt niet terug gekregen.

Klinkt als gezeur (en dat is het ook een beetje hehe) maar Minecraft heeft zoveel meer potentieel dan Mojang inziet (of laat zien) en dat vind ik echt zo jammer (praat uit passie voor Minecraft)... Daarom ben ik wel heel benieuwd naar Hytale, als die game in de buurt of voorbij Minecraft komt qua features en dergelijke dan kan Minecraft echte concurrentie krijgen die het spel hard nodig heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem.
Graag wil ik 2 villagers ontvoe... lenen van een ander dorp.

De eerste heb ik zonder problemen geleend en meegenomen. Deze blijft ook bij het afsluiten en opnieuw starten van het spel in mijn basis. Ik noem hem Piet, hij is een man met licht bruine haren en verkoopt magische boeken. Het idee was om uiteindelijk Piet en Frederique een ultiem leven te geven door het verkopen van 2e hands magische boeken.

Zodra ik de 2e haal (Frederique), het spel afsluit en weer begin, is Frederique spontaan verdwenen.

Dit is nu al 2x gebeurt.

Het stuk waar ik ze in heb opgesl.. waar ze wonen is geheel dicht en met iron doors en buttons afgesloten.

Hoe kan dat nou? Het is ruim 2000 blocks verder met een boot om geen uitgestorven dorp te vinden dus het niet zo dat ik even nieuwe haal :(

-Edit

Hhhmz ik sta net buiten mijn basis voor een paar minuten en ineens komt de villager door de deur gelopen.
Ze kunnen toch niet door een iron door lopen of heb ik dat verkeerd begrepen?

-Edit 2

Ik heb voor de deuren een blok gezet zodat ze er niet meer door kunnen en nu blijven ze allebei na het afsluiten en starten van een game wel in de basis.

Zou het met de acacia button hebben te maken? Moet ik een iron button plaatsen? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAelon
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:01:
Ik heb een probleem.

De eerste heb ik zonder problemen geleend en meegenomen. Deze blijft ook bij het afsluiten en opnieuw starten van het spel in mijn basis. Ik noem hem Piet, hij is een man met licht bruine haren en verkoopt magische boeken. Het idee was om uiteindelijk Piet en Frederique een ultiem leven te geven door het verkopen van 2e hands magische boeken.

Zodra ik de 2e haal (Frederique), het spel afsluit en weer begin, is Frederique spontaan verdwenen.

Dit is nu al 2x gebeurt.

Het stuk waar ik ze in heb opgesl.. waar ze wonen is geheel dicht en met iron doors en buttons afgesloten.

Hoe kan dat nou? Het is ruim 2000 blocks verder met een boot om geen uitgestorven dorp te vinden dus het niet zo dat ik even nieuwe haal :(

-Edit

Hhhmz ik sta net buiten mijn basis voor een paar minuten en ineens komt de villager door de deur gelopen.
Ze kunnen toch niet door een iron door lopen of heb ik dat verkeerd begrepen?

-Edit 2

Ik heb voor de deuren een blok gezet zodat ze er niet meer door kunnen en nu blijven ze allebei na het afsluiten en starten van een game wel in de basis.

Zou het met de acacia button hebben te maken? Moet ik een iron button plaatsen? :P
Bijzonder inderdaad. Zo lang er geen pressure plate voor die iron door ligt zouden ze niet uit een afgesloten ruimte kunnen. Villagers kunnen geen knoppen gebruiken.Zou het je dus niet durven zeggen.

Wat ik overigens zou aanraden voor lange afstand verplaatsen van mobs is een tunnel in de nether. Is in de nether in jouw voorbeeld maar een afstand van 250 blocks (2000/8). Netherrack bik je heel snel weg, tunnel en netherportals zijn eenvoudig gemaak en afsluitend heb je een directe lijn naar de village.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:14
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:01:
Ik heb een probleem.

.......
Tip: Plaats boven de ingang een trapdoor/valluik op het plafond. Villagers zijn namelijk 2.0 blokjes hoog, als je een trapdoor op het plafond plaatst, is je ingang nog maar 1.9 blokje hoog en dus kunnen de villagers niet naar buiten (erg handig om bijvoorbeeld ze netjes in een bepaalde hoek te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrAelon

Gisteren toevallig neer gezet, ik zal eens proberen om niet zo snel in het lava te vallen :-)

@Heyman
Gedaan, werkt perfect thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de Android-versie (ik zie daar geen groot topic over).

Mijn zoontje heeft op zijn huidige telefoon van alles gebouwd in Minecraft. Binnenkort krijgt hij een nieuwe telefoon, en wil ik zijn bouwwerken overzetten. Maar hoe doe ik dat? Ik heb wat export-handleidingen gevonden, maar die verwijzen naar zaken die ik niet op zijn telefoon zie. Hij heeft overigens geen betaald account of iets dergelijks.

Kortom: help? :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Ik heb geen ervaring met Android, maar is er geen bestandsbeheer app waarmee je de bestanden kan kopiëren?

Als je ze daarmee naar een computer, clouddienst, of desnoods een SD kaart kan schrijven, kun je ze vanaf daar weer kopiëren naar de nieuwe telefoon.

Onder iOS werkt dit zonder problemen en kan ik via iCloud Drive (en ook via iTunes bestandsdeling) werelden uitwisselen tussen mijn iPhone en iPad.

Als dit onder iOS al kan, kan ik me niet voorstellen dat het onder Android niet zou kunnen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johandmc
pven schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:10:
Ik heb een vraagje over de Android-versie (ik zie daar geen groot topic over).

Mijn zoontje heeft op zijn huidige telefoon van alles gebouwd in Minecraft. Binnenkort krijgt hij een nieuwe telefoon, en wil ik zijn bouwwerken overzetten. Maar hoe doe ik dat? Ik heb wat export-handleidingen gevonden, maar die verwijzen naar zaken die ik niet op zijn telefoon zie. Hij heeft overigens geen betaald account of iets dergelijks.

Kortom: help? :)
Het kan wel, het is alleen wat lastig. Als je even kijkt op :
https://help.mojang.com/c...e-minecraft-files-stored-

dan zie je dat Android de world opslaat in:

/sdcard/games/com.mojang/

Hier moet je dus bijvoorbeeld op een windows PC al die mappen met die rare namen opslaan. Dit zijn je werelden. (Dan heb je in ieder geval een backup van de werelden)
En daarna moet je ze weer op de andere telefoon overzetten.

Ik weet alleen niet meer of je daar nog eerst werelden moest aanmaken, maar dat heeft te maken dat ik ze soms ook overzet van de Windows 10 Bedrock versie naar Android en vice versa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Johandmc schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:41:
[...]

Het kan wel, het is alleen wat lastig. Als je even kijkt op :
https://help.mojang.com/c...e-minecraft-files-stored-

dan zie je dat Android de world opslaat in:

/sdcard/games/com.mojang/

Hier moet je dus bijvoorbeeld op een windows PC al die mappen met die rare namen opslaan. Dit zijn je werelden. (Dan heb je in ieder geval een backup van de werelden)
En daarna moet je ze weer op de andere telefoon overzetten.

Ik weet alleen niet meer of je daar nog eerst werelden moest aanmaken, maar dat heeft te maken dat ik ze soms ook overzet van de Windows 10 Bedrock versie naar Android en vice versa.
Dit werkt! _O_

Wel via een omweg, want die oude telefoon wilde niet met mijn laptop verbinden:
- ik heb die werelden-map naar de SD-kaart gekopieerd
- daarna SD-kaart in nieuwe telefoon gedaan
- werelden-map naar juiste folder kopieren
- tada: het werkt :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag
ik speel sinds kort terug minecraft en had een hele mooie wereld gemaakt die ik niet kwijt wil. nu stond ik per ongeluk afk bij mijn mob xp farm waardoor mijn hele wereld vasthangt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al geprobeerd op peaceful te zetten maar dit had geen effect. ook heb ik geprobeerd mijn werld te kopieren maar de gekopieerde wereld hapert ook.

Welkom op Tweakers! Fijn dat je ons gevonden hebt: we helpen elkaar graag op het forum. Wel hebben we wat huisregels om het forum overzichtelijk te houden. Zo verwachten we voor je een nieuw topic opent, dat je zelf al het nodige huiswerk hebt gedaan zodat je een uitgebreide omschrijving kan geven van het specifieke probleem en wat je zelf allemaal hebt gevonden en wat daarvan de uitkomst was.

Ik heb je vraag in het algemene Minecraft topic ingevoegd.

[ Voor 37% gewijzigd door Geronimous op 01-12-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:23
Wat kun je wel en niet? Kun je proberen te teleporteren naar een plaats waar je mob farm unload? Alle chunks opnieuw laden met F3+A ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zag dat er rond januari al over een "programmeren met Minecraft" gesproken is (boek, Python) maar ik loop ergens vast...
Ik heb Minecraft Java gedownload voor de Macbook (Pro 2015)

Als ik een server opstart met 1.11.2, dan kan ik via Python Idle communiceren in Minecraft. (wat leuk is)

Maar als ik een nieuw map aanmaak en daar alles hetzelfde doe maar met een nieuwere versie van Spigot, dan lukt mij dat niet. Ik heb dit nu geprobeerd met de 4 nieuwste versies.

Ik krijg een foutcode na:
>>> mc = Minecraft.create()

Ik zie dan het volgende:

Traceback (most recent call last):
File "<pyshell#1>", line 1, in <module>
mc = Minecraft.create()
File "/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/3.8/lib/python3.8/site-packages/mcpi/minecraft.py", line 171, in create
return Minecraft(Connection(address, port))
File "/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/3.8/lib/python3.8/site-packages/mcpi/connection.py", line 17, in __init__
self.socket.connect((address, port))
ConnectionRefusedError: [Errno 61] Connection refused

Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg met de nieuwste versie?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:07:
ik heb al geprobeerd op peaceful te zetten maar dit had geen effect. ook heb ik geprobeerd mijn werld te kopieren maar de gekopieerde wereld hapert ook.
Hapert, of hangt? En wat voor mob farm is het? Worden de mobs automatisch gedood en heb je teveel drops, of gebruik je een mod (oid) om mobs te spawnen en wordt hierbij de mob cap genegeert?

Als je nog wel iets kunt: /kill @e[type=item,r=16] verwijdert alle drops binnen 16 blocks.

Eventueel kun je de mod COFH Core toevoegen en "/cofh killall" uitvoeren om alle mobs te verwijderen (en "/cofh killall item" om alle drops te verwijderen).

Tot slot kun je met MCEdit je save openen en alle entities verwijderen. Tile entities (chests etc) blijven hierbij behouden.
streamnl schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:10:
Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg met de nieuwste versie?
Minecraft.create() lijkt meteen een verbinding op te zetten. Heb je ergens een servernaam / poort op kunnen geven, of kun je deze als parameters meegeven aan create() ? Draait de server? Wordt de connectie niet tegengehouden door de firewall?

[ Voor 20% gewijzigd door Paul op 24-12-2019 13:11 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1 ... 60 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers