Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mCXgv08hCRQy6pjp8MfZGaPf/full.png

Welkom in het Hytale topic

Het viel mij op dat er nog geen topic geopend was voor deze nieuwe, nog uit te brengen, game. Tweakers plaatste in december al een nieuwsbericht en het verbaasde mij een klein beetje dat nog niemand de stap genomen had.

Nu is er dus een topic voor deze, sterk op Minecraft geinspireerde, game. Ik vind het er allemaal veelbelovend uitzien en ben best wel nieuwsgierig geworden. En natuurlijk ook wel benieuwd wanneer deze game gaat uitkomen voor PC/Mac. Hopelijk jullie ook en kunnen we in dit topic het over deze game hebben.

What is Hytale?

Embark on a journey of adventure and creativity! Hytale combines the scope of a sandbox with the depth of a roleplaying game, immersing players in a procedurally generated world where teetering towers and deep dungeons promise rich rewards. Designed with creative players in mind, Hytale’s engine supports everything from block-by-block castle construction to scripting and customization delivered using easy to use and powerful tools.

WEBSITE: https://www.hytale.com/

FAQ: https://www.hytale.com/news/2018/12/hytale-faq

-- Meer info volgt later..... --

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Nieuwe blog post met meer info.

https://hytale.com/news/2...ncement-and-an-faq-update

Meer duidelijkheid over de bèta release. Tenminste, ze hebben laten weten komende paar maanden sowieso de beta nog niet te starten. Mijn idee is dat het dan ergens rond mei/juni ofzo pas zal gaan zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er gaaf uit, heb me in ieder geval geregistreerd voor de beta.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2019 14:41 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
Hey @Zeror je bent mij net voor, ik zat er ook aan te denken om een Hytale topic te starten. Top!

Beta zal de komende maanden nog niet starten waarbij bevestigd is dat Youtubers eerst toegang gaan krijgen (voor de hype).

Exacte datum, maand of jaar wordt nog niet verteld maar ik verwacht ook dat ergens halverwege 2019 de beta beschikbaar komt.

Let wel op dat bij het aanmelden voor de beta je (nog) geen bevestigingsmail krijgt. Het enthousiasme is zoveel groter dan Hypixel Studios verwacht had dat hun systemen het niet aan kunnen haha. Dus in de loop van deze maand gaan de bevestigingsmails verstuurd gaan worden. ;)

Ter info, ze gingen van een best-case scenario uit dat de trailer 1.000.000 views zou krijgen en ze haalden meer dan 30.000.000 in de eerste maand!!! Geeft wel aan hoeveel mensen zitten te wachten op een betere en uitgebreidere versie van Minecraft (om het zo even te noemen).

Ik ben in ieder geval zeer enthousiast voor deze game en heb er veel vertrouwen in gezien Hypixel veel ervaring heeft met Minecraft, programmeren en alles eromheen waarbij gezegd moet worden dat ze de volledige financiering al rond hebben dankzij Riot Games (van League of Legends).

Verwacht dus geen early-acces of kickstarter voor deze game! De game komt wanneer Hypixel vind dat de kwaliteit goed genoeg is, op zijn Blizzards: Soon™. ;)

Ow en zal door deze game Minecraft voorbij zijn? Nee, absoluut niet! Het is zeer sterke concurrentie wat alleen maar goed is want Minecraft kan dat wel gebruiken zodat Mojang eens wat meer vaart en gedachte achter de updates doet. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-09 23:30
Heb me ingeschreven voor de beta, ben zeer benieuwd hoe deze game gaat uitpakken. Ben van Hypixel wel goede kwaliteit en minigames voorheen op minecraft gewent dus denk dat het een prachtige game gaat worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Dreanor schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:02:
Hey @Zeror je bent mij net voor, ik zat er ook aan te denken om een Hytale topic te starten. Top!
Hehe. Ik stuitte eigenlijk per toeval op de trailer en was gelijk verkocht. Toen zag ik dat Tweakers er een nieuwsartikel over geplaatst had, welke ik totaal gemist had.
32 miljoen views op de trailer heeft mij wel overtuigd dat er grote kans is dat deze game Minecraft van z'n positie af gaat stoten. Dus besloten gelijk maar een topic te starten.

Ik verwacht na lezen van wat reacties dat de bèta ergens rond mei/juni zal starten. Maar blijft natuurlijk speculeren zolang er niks concreets wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Hytale gebruikt interessante servertech.

https://hytale.com/news/2...hytales-server-technology

Zo hoef je als server-admin geen content voor je server los aan te bieden, maar wordt deze automatisch gedownload wanneer een speler met je server connect als deze content nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Interessant project, ik ga het volgen :). Lijkt mij een ambitieus project, maar ze stralen wel het vertrouwen uit dat ze dit aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Blijf vooral ook het blog in de gaten houden. Er staat regelmatig wat nieuws op:

https://hytale.com/news

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 16-09-2019 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Maar ga er maar niet vanuit dat er dit jaar nog een beta of andere release uit komt (helaas). De lat ligt heel erg hoog door de initiële trailer hype dat ze de tijd nemen voor alle aspecten van het spel (wat een goed ding is trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Nieuwe blog post van het team.

https://www.hytale.com/ne...r-2019-development-update

Hytale is pas speelbaar in 2021. Het gaat dus nog veel langer duren. Heeft allemaal met grote succes en aandacht die de game krijgt, welke veel meer is dan het team had kunnen bedenken.

• Dreanor
Ter info, er zijn 4 blog posts uit gebracht gisteren:

Development update blog waarin het volgende wordt gezegd over de release date:
"We’ve previously said that Hytale will be ‘ready when it’s ready’ because we’re serious about providing the community with a game that meets their expectations. We can now be a little more specific. Factoring in the scale of the project and the high bar we want to hit, we’re planning for Hytale to be playable by everyone in 2021."

In het kort komt het erop neer dat het gigantische succes van de trailer veel nieuwe mogelijkheden heeft gebracht waardoor het team groter is gaan denken en de lat en druk hoger is komen te liggen.

Grafische update blog waarin een kort (multiplayer) gameplay filmpje staat waarin combat centraal staat welke nog "Work in Progress" is.

Nieuwe muziek blog met nieuwe muziek en paar korte impressie animaties van de wereld.

Progress update blog waarin nieuwe biomes besproken worden, farming en nieuwe monsters!

Na maanden stilte is dit toch wel een heleboel interessante informatie vind ik. Ben echt heel benieuwd naar deze game en hij staat op dit moment hoog op nummer 1 op mijn verlanglijst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Groot artikel gepost op Edge/gamesradar over Hytale. Gaat over de start van het project en hoe de ervaringen van het team tot nu toe zijn.

https://www.gamesradar.com/hytale-first-look-preview/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
Tijd voor een update wat betreft Hytale.

Op 13 dec. 2018 kwam de trailer uit voor Hytale met als plan om in 2019 de game (in beta) te releasen. Echter ontplofte de trailer waardoor ze veel meer bekendheid dan verwacht kregen, wat geleid heeft tot investering van Riot Games (van League of Legends) en een uitstel van de game tot 2021. Hetgeen ze uitgelegd hebben in de blogpost van 27 november 2019
We’ve previously said that Hytale will be ‘ready when it’s ready’ because we’re serious about providing the community with a game that meets their expectations. We can now be a little more specific. Factoring in the scale of the project and the high bar we want to hit, we’re planning for Hytale to be playable by everyone in 2021.
Na een tijd met gemixte communicatie van blogposts, postcards op twitter en enkele nieuws berichten werd het in januari ineens stil. Geen communicatie, geen blogposts enkel de postcards bleven verschijnen.

Tot gisteren, op 1 juni 2021 de nieuwste blogpost kwam. Eentje met veel informatie en het trieste bericht dat Hytale opnieuw uitgesteld wordt met enkele jaren. Waarbij er geen release date of jaar aangegeven is behalve dat we geen Hytale mogen verwachten voor 2023 ...
What has become increasingly apparent is that we have several more years of work ahead of us before Hytale is ready to launch. We don’t want to provide another estimated launch window that turns out to be incorrect. However, we no longer expect to be ready to launch Hytale before 2023 at the earliest, and it could very well take longer.
De twee grote redenen voor het uitstel zijn dat ze beter geworden zijn in game development en daar volop gebruik van willen maken en dat ze de game zo snel mogelijk op PC, console en mobiel uit willen brengen. Wat betekent dat de Engine gigantische veranderingen nodig heeft om dit mogelijk te kunnen maken.

Dus fans zoals ik zullen nog even geduld moeten hebben voor deze game helaas :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Dreanor schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:07:
Tijd voor een update wat betreft Hytale.

[...]

Dus fans zoals ik zullen nog even geduld moeten hebben voor deze game helaas :'(
Helaas ja. Ik hoop uiteraard dat dit is wat ze nodig hebben om van Hytale de game te maken, die ze willen en wat de spelers willen. Ik heb er nog steeds veel zin in sowieso.

Ergens ben ik wel bang dat ze wellicht achter de feiten aan gaan lopen. Want welke plannen heeft Microsoft/Mojang met Minecraft? Als zij updates gaan uitbrengen wat Minecraft verder in de buurt gaat brengen bij Hytale, kan Hytale nog weleens mosterd na de maaltijd gaan worden. Microsoft zal de ontwikkeling van Hytale ook wel nauwlettend in gaten houden (en andersom natuurlijk ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
Er is een evenement(je) van Riot Games geweest en daarbij is Hytale ook langs gekomen.

Leuk kort interview met veel nieuwe (gameplay) beelden. Ik ben vooral onder de indruk van de combat, je zit duidelijk verschillende vechtstijlen bij de verschillende wapens.

Ow en heel Hytale community wordt gek van het feit dat je in dit spel 2 blokken hoog kan springen (ipv 1 zoals in Minecraft) en dat je je aan een rand kan optrekken/klimmen!

Verder niks over een release date, dus deze staat dus nog steeds op: "niet voor 2023 te verwachten".

Pagina: 1