Ik zal vannavond eens komen kijken, eerst een kerstmaaltijd op het werk...
Whitelist server of andere vorm van grief protection?eRixxje schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:29:
Ok. Gotcraft is in zn geheel over naar 1.15.1. Ik heb twee servers draaien: sandbox (creative) en survival. Je komt automatisch binnen op de survival server. Er is een link met onze discord-bot en er worden wat server-side plugins geinstalleerd as we speak. De eerste plugin is er één die je beperkte tijd laat vliegen door het drinken van honing ;-) Als ik er meer toevoeg zijn ze te vinden op de website.
De survival map is een schone map. Ik vond het tijd voor een reset.
Komt allen en mocht je ideeën hebben voor plugins of andere zaken, dan hoor ik t graag!
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Zodra griefprotection beschikbaar is voor 1.15.1 zal ik die instaleren.Dreanor schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:22:
[...]
Whitelist server of andere vorm van grief protection?
Dit zou MC voor mij ook een stuk aantrekkelijker maken. Gister heb ik op Gotcraft een beginnetje gemaakt, maar een stel creepers voor de deur van mijn hutje hielden me van verder spelen af...Loev schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:27:
[...]
imho ligt het niet aan het spel, ik zie Minecraft als een bouwdoos. Mooie dingen bouwen, en dat kan je eigenlijk altijd blijven doen. Echter heb ik weinig zin in creepers die bouwsels opblazen of steeds moeten opletten in het donker. Tweakcraft.net was voor mij perfect. Niet creative, dus alles zelf farmen en geen zorgen hoeven te maken over mobs en onsterfelijk. Een mooie hybrid mix. Tel daarbij het teleport systeem (naar andere spelers teleporten) en het kunnen aanmaken van homes en je kan relatief snel en makkelijk bouwen zonder zorgen. Dat was voor mij ideaal. Vast niet voor iedereen weg gelegd, voor mensen die willen bouwen met wat meer uitdaging dan creative is het perfect.

Na jaren afwezigheid weer eens komen kijken op GoT-Craft, meteen een eigen eilandje geclaimed en een beetje lopen farmen/minen
Morgen eens beginnen aan een huiske
Morgen eens beginnen aan een huiske
Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?
Ziet er al leuk uit maar ik heb geen idee wat ik nog meer moet maken, ben niet echt creatief.. lol

Edit: Een skeleton spawner in de buurt gevonden, iets gevonden om te doen dus lmao

Edit: Een skeleton spawner in de buurt gevonden, iets gevonden om te doen dus lmao
[ Voor 14% gewijzigd door Daantje19 op 06-01-2020 22:35 ]
Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?
Mocht iemand het leuk vinden, ik ben gisteren gestart binnen een semi-actieve (Engelstalige) survival server welke tot op heden goed bevalt. Zijn afgelopen weekend over gegaan naar 1.15 en hebben een 'verse' map. Mocht je interesse hebben kan ik je de link naar het topic geven. Je moet even wat informatie invullen om gewhitelist te worden, dit is om griefers van de server te weren.
Ik heb enige tijd geleden met een vriendin gespeeld op een server die genoemd werd in dit topic. Mogelijk dat die door één van jullie gerund werd, maar dat weet ik niet precies meer. Daar is toen opnieuw mee begonnen, en toen was de oude wereld verdwenen. Is dat nog op de één of andere manier terug te halen, want ik mis dat eilandje dat we toen hadden eigenlijk wel een beetje.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
Hopelijk stel ik mijn vraag op de juiste plek...
Ik probeer Minecraft te leren EN de basis van Python. Dit doe ik op een Macbook pro.
Ik doorloop "programmeren met Minecraft" van Craig Richard
Ik heb een locale server opgezet via spigotmc en ik draai 1.15.2
De volgende code werkt:
Ik krijg dan geen foutmeldingen.
Als ik x,y en z definieer kan ik ook mijzelf verplaatsen met de code:
So far, so good...
Maar wat ik maar niet aan de gang krijg is iets bouwen via code.
Ik zie niets gebeuren met de code:
103 zou een meloenblok moeten zijn.
Ik sta op de juiste plek, en in server.properties heb ik "enable-command-block=true" staan.
Wat vergeet ik??
Ik probeer Minecraft te leren EN de basis van Python. Dit doe ik op een Macbook pro.
Ik doorloop "programmeren met Minecraft" van Craig Richard
Ik heb een locale server opgezet via spigotmc en ik draai 1.15.2
De volgende code werkt:
code:
1
2
| from mcpi.minecraft import Minecraft mc = Minecraft.create() |
Ik krijg dan geen foutmeldingen.
Als ik x,y en z definieer kan ik ook mijzelf verplaatsen met de code:
code:
1
| mc.player.setTilePos(x,y,z) |
So far, so good...
code:
1
| mc.setBlock(x, y, z, 103) |
Ik sta op de juiste plek, en in server.properties heb ik "enable-command-block=true" staan.
Wat vergeet ik??
Ik denk dat dit topic meer over servers gaat...streamnl schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:31:
code:
1 mc.setBlock(x, y, z, 103)
Wat vergeet ik??
Zelf heb ik geen ervaring met het programeren tegen minecraft. Echter staat mij bij, van de releas notes en reviews, dat Minecraft sinds 1.13(ongeveer
Bedankt voor je antwoord. Ik denk zelf dat het aan de versie ligt. ALs ik naar 1.15.1 ga, dan lukt het wel.Subpy schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:13:
[...]
Ik denk dat dit topic meer over servers gaat...
Zelf heb ik geen ervaring met het programeren tegen minecraft. Echter staat mij bij, van de releas notes en reviews, dat Minecraft sinds 1.13(ongeveer) uitsluitend gebruik maakt van de blok namen en niet meer van de ID's. 103 zou dan minecraft:melon_block zijn. https://minecraft-ids.grahamedgecombe.com/
Ik blijf in dit geval nog even bij 1.15.1
Goedemorgen allen,
Ik speel minecraft op de xbox one en ben het zat om de hele tijd in mijn eentje op pad te zijn. Ik zou dan ook graag op een server met anderen willen spelen, maar dan wel het liefst zonder pvp. Daar wordt ik over het algemeen bloednerveus van en dat doet mijn speelplezier geen goed. Ik zie wel een aantal server genoemd worden hier in het topic, maar ook vaak met de melding dat ze 1.15 draaien. Als ik minecraft opstart thuis dan zie ik versie 1.14. Ik gok erop dat dat niet samen gaat werken, maar wellicht heb ik het mis.
Kan iemand mij een tip geven hoe verder te zoeken?
Ik speel minecraft op de xbox one en ben het zat om de hele tijd in mijn eentje op pad te zijn. Ik zou dan ook graag op een server met anderen willen spelen, maar dan wel het liefst zonder pvp. Daar wordt ik over het algemeen bloednerveus van en dat doet mijn speelplezier geen goed. Ik zie wel een aantal server genoemd worden hier in het topic, maar ook vaak met de melding dat ze 1.15 draaien. Als ik minecraft opstart thuis dan zie ik versie 1.14. Ik gok erop dat dat niet samen gaat werken, maar wellicht heb ik het mis.
Time spend gaming is time spend well
Bij de meeste servers die hier besproken worden gaat het om de java (pc) versie van de game. De xbox versie is bedrock, zelfde voor mobile en nu ook ps4. Java en bedrock kunnen niet samen spelen. Je kunt bvb zelf een server huren op xbox (via in-game/microsoft )waar enkel mensen die jij uitnodigd toegang tot hebben. Op die kunt je dan pvp uitzetten. Via command blokken kun je dan ook heel veel instellen maar dit is redelijk ingewikkeld.Dampie schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:38:
Goedemorgen allen,
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Gotcraft heeft weer een snapshot server draaien voor ieder die wil spelen met de aankomende versie:
snapshot.gotcraft.nl
snapshot.gotcraft.nl
Totaal nieuw in Minecraft. Nu de trial aan het proberen op de PC en vind het wel lekker relaxend werken. Beetje minen, beetje bouwen, beetje rond kijken naar hoe "mooi" de wereld is. Keer wat anders dan al dat schieten en zo.
Zijn er nog Tweakers die een "beginners" servertje hebben? Misschien ook een Discord ofzo erbij?
Zijn er nog Tweakers die een "beginners" servertje hebben? Misschien ook een Discord ofzo erbij?
Ik krijg sterk de indruk dat je de Bedrock versie uit de Windows 10 store heb gedownload. Dan is een beginner-servertje vinden denk ik ook wat lastiger.
Ikzelf heb/had met mijn neefje een Bedrock-Realm-server maar die heb ik gestopt. (en we zijn zeker geen experts, maar beginner vind ik mezelf ook niet meer)
Of heb je de Java-versie gedownload? Dat kan ook onder Windows 10.
Ikzelf heb/had met mijn neefje een Bedrock-Realm-server maar die heb ik gestopt. (en we zijn zeker geen experts, maar beginner vind ik mezelf ook niet meer)
Of heb je de Java-versie gedownload? Dat kan ook onder Windows 10.
Mochten er nog skyblock liefhebbers zijn: op gotcraft kun je met het commando '/server skyblock' en daarna '/island' een eilandje claimen ;-)
Gotcraft heeft weer een modded server: Enigmatica 5. Connect met: modded.gotcraft.nl
Guys, ik weet niet of het hier hoort maar ik ben aan het kijken om een server voor mijn zoon hier thuis te installeren.
Ik wil het in docker draaien. Hieronder is een docker-compose die ik gevonden heb op https://github.com/itzg/docker-minecraft-server.
Kan iemand nakijken of alles ok lijkt ? De opties om toe te voegen zijn enorm.
version: '3'
services:
skyblock:
image: itzg/minecraft-server
container_name: minecraft
restart: unless-stopped
ports:
- "25565:25565"
- "8124:8123" # dynmap
volumes:
- "/opt/minecraft/data:/data"
command: --noconsole
environment:
EULA: "TRUE"
ENABLE_RCON: "true"
RCON_PASSWORD: "testing"
RCON_PORT: 28016
INIT_MEMORY: 1G
MAX_MEMORY: 4G
JVM_OPTS: -server
OVERRIDE_SERVER_PROPERTIES: 'false'
VERSION: 1.15.2
SERVER_NAME: SamsServer
DIFFICULTY: hard
WHITELIST: xxxx
OPS: xxxx
MAX_PLAYERS: 20
ANNOUNCE_PLAYER_ACHIEVEMENTS: 'true'
SNOOPER_ENABLED: 'false'
MODE: survival
MOTD: My Server Thing
SPAWN_PROTECTION: 16
TYPE: PAPER
ONLINE_MODE: 'true'
Ik wil het in docker draaien. Hieronder is een docker-compose die ik gevonden heb op https://github.com/itzg/docker-minecraft-server.
Kan iemand nakijken of alles ok lijkt ? De opties om toe te voegen zijn enorm.
version: '3'
services:
skyblock:
image: itzg/minecraft-server
container_name: minecraft
restart: unless-stopped
ports:
- "25565:25565"
- "8124:8123" # dynmap
volumes:
- "/opt/minecraft/data:/data"
command: --noconsole
environment:
EULA: "TRUE"
ENABLE_RCON: "true"
RCON_PASSWORD: "testing"
RCON_PORT: 28016
INIT_MEMORY: 1G
MAX_MEMORY: 4G
JVM_OPTS: -server
OVERRIDE_SERVER_PROPERTIES: 'false'
VERSION: 1.15.2
SERVER_NAME: SamsServer
DIFFICULTY: hard
WHITELIST: xxxx
OPS: xxxx
MAX_PLAYERS: 20
ANNOUNCE_PLAYER_ACHIEVEMENTS: 'true'
SNOOPER_ENABLED: 'false'
MODE: survival
MOTD: My Server Thing
SPAWN_PROTECTION: 16
TYPE: PAPER
ONLINE_MODE: 'true'
Minecraft 1.16, de nether update komt 23 juni uit. 
Misschien is het een idee om dinsdag de GotCraft server naar deze versie over te zetten?
Daar wordt nu nauwelijks nog gespeeld...

Misschien is het een idee om dinsdag de GotCraft server naar deze versie over te zetten?
Goed idee!!!Richub schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:06:
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Ow ik dacht dat de server offline wasRichub schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:06:

Ja graag, ik kom graag weer spelen op de server. Had nog genoeg projectjes lopen. Wordt het dan de oude map waarop we verdergaan met nieuwe nether? Of hoe had je dat in gedachten?
Volgens mij wordt het dan een nieuwe map.
Op de discord van Gotcraft is het op dit moment net zo stil als op de server zelf....
Ik kan zo een server hosten: Ik heb goede hardware, en een prima verbinding, maar bij de release van 1.15 was mijn server ook in no-time verlaten.
In hoeverre is er hier nog interesse in een 1.16 server?
Edit na 24 uur:
Blijkbaar niet.
Ik kan zo een server hosten: Ik heb goede hardware, en een prima verbinding, maar bij de release van 1.15 was mijn server ook in no-time verlaten.
Edit na 24 uur:
Blijkbaar niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Richub op 27-06-2020 11:34 ]
Ik sowieso!Richub schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:38:
Op de discord van Gotcraft is het op dit moment net zo stil als op de server zelf....
Edit na 24 uur:
Blijkbaar niet.
Ik wacht nog even af wat de actieve spelers willen en dan gaat gotcraft ook over naar 1.16.1. Ik zal aankondingen als het gebeurd is. Als je wilt meestemmen, dan kun je terecht op onze discord.
Edit: We gaan alleen de Nether resetten. Overworld blijft.
Edit: We gaan alleen de Nether resetten. Overworld blijft.
[ Voor 21% gewijzigd door eRixxje op 28-06-2020 09:53 ]
Dan ga je in de al gegenereerde overworld ruined portals missen, maar alle werk blijft behouden.
Voor die ruined portals moet je dan een 'stukkie' reizen.
Daarom kies ik zelf vaak voor een nieuwe wereld, maar huidige spelers willen dat liever niet :-)Richub schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:01:
Dan ga je in de al gegenereerde overworld ruined portals missen, maar alle werk blijft behouden.![]()
In dit geval is het ook niet zo'n ramp omdat de worldgen gelijk is gebleven, op die ruined portals na.
Ok. De survival server is gemigreerd naar 1.16.1. De overworld en End zijn gebleven. De nether helemaal vers!
We hebben ook griefprevention draaien.
We hebben ook griefprevention draaien.
Hm, 12 dagen na de release van 1.16.2 is er nog steeds geen PaperMC release...
Spigot had na 1 dag al een 1.16.2 release, ik vraag me af waarom PaperMC zo lang doet over een release..?
(PaperMC is een fork van Spigot, vandaar.)
En de GotCraft server draait op PaperMC, dit is meteen de reden waarom de server achterloopt.
Spigot had na 1 dag al een 1.16.2 release, ik vraag me af waarom PaperMC zo lang doet over een release..?
(PaperMC is een fork van Spigot, vandaar.)
En de GotCraft server draait op PaperMC, dit is meteen de reden waarom de server achterloopt.
We hebben weer een schone map op onze survival server draaien. Join! survival.gotcraft.nl
Hi everyone,
Onze server is weer terug van lang weggeweest, maar we zoeken nieuwe spelers.
ben je opzoek naar een Faction server?
en een leuke community, kom eens een kijkje nemen.
Website: www.unitedfactions.net
Twitter: https://twitter.com/unitedfactions
Twitch: https://www.twitch.tv/united_factions
Facebook: www.facebook.com/unitedfactions
Instagram: www.instagram.com/unitedfactions/
ben je opzoek naar een Faction server?
[ Voor 73% gewijzigd door supayoshi op 31-12-2020 14:27 ]
Hier gisteren ook weer voor het eerst MC gespeeld op de ps4. Je hebt direct alweer zin om verder te gaan. Helaas is het op de ps4 nog niet mogelijk om bijvoorbeeld bovenstaande server te joinen. Je kan nergens regels ingeven.supayoshi schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:20:
Hi everyone,
ben je opzoek naar een Faction server?en een leuke community, kom eens een kijkje nemen.
[YouTube: Minecraft United Factions released! (play.unitedfactions.net)]
Weet nooit wat ik al eerste moet doen. Heb nu een dit huisjes staan en een boom perceel gemaakt. Vanavond maar eens beginnen aan een wheatfarm.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Uuuuhm is iemand hier een admin van de survival server, ik zit namelijk vast op een plek waar ik niet uit kan komen, namelijk bij de basis van Liesje zit ik in een infinite water source maar ik kan er niet uit komen, zou iemand mij daarmee kunnen helpen?
Mag mijn zoon van 10 op jullie server komen spelen ? Ziet er wel cool uit :-)supayoshi schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:20:
Hi everyone,
ben je opzoek naar een Faction server?en een leuke community, kom eens een kijkje nemen.
[YouTube: Minecraft United Factions released! (play.unitedfactions.net)]
Jazeker ! Adviseer wel even goed in te lezen op factions en hem dat uit te leggen (vrij uitgebreid) alle teksten zijn vooral in het engels. Ik ga een tutorial maken in het Nederlands op YouTube deze week.
Je kunt me op de discord vinden.Viggelien2 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:31:
Uuuuhm is iemand hier een admin van de survival server, ik zit namelijk vast op een plek waar ik niet uit kan komen, namelijk bij de basis van Liesje zit ik in een infinite water source maar ik kan er niet uit komen, zou iemand mij daarmee kunnen helpen?
FYI: We draaien ook een snapshot server: snapshot.gotcraft.nl met altijd de laatste snapshot versie. Soms resetten we de map, want het is per slot van rekening om te zien wat er komt :-)
Deze update is trouwens erg leuk. De caves zijn geweldig.
Deze update is trouwens erg leuk. De caves zijn geweldig.
Er is ook weer een nieuwe modded server: modded.gotcraft.nl
We draaien Final Frontier 2:
https://www.curseforge.co...acks/the-final-frontier-2
We draaien Final Frontier 2:
https://www.curseforge.co...acks/the-final-frontier-2
De caves wordt en is met de afgelopen snapshot(s) terug gedraaid!
Ze gaan de update in twee delen opsplitsen, waarvan één deel in de zomer uitkomt en het andere deel tegen het eind van dit jaar.
Dit betekent dat alle blokken, mobs en dergelijk in de zomer komt. En dat alle world-gen pas eind van dit jaar uitgebracht wordt. Waarbij het deel Archeologie niet meer in de caves and cliffs update komt helaas.
Ze gaan de update in twee delen opsplitsen, waarvan één deel in de zomer uitkomt en het andere deel tegen het eind van dit jaar.
Dit betekent dat alle blokken, mobs en dergelijk in de zomer komt. En dat alle world-gen pas eind van dit jaar uitgebracht wordt. Waarbij het deel Archeologie niet meer in de caves and cliffs update komt helaas.
de default caves waren toch altijd al meh. Yung's Caves is wat dat betreft een mooie mod.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Iedereen:
Gotcraft gaat stoppen. Er zijn al tijden bijna geen spelers meer online op onze servers en eerlijk gezegd vind ik het zelf ook wel mooi geweest :-)
Ik zal de survival map nog ter download neerzetten. Deze is te downloaden tot het eind van de maand:
https://gotcraft.nl/survival.tar.gz
Dank en tot ziens! :-)
Gotcraft gaat stoppen. Er zijn al tijden bijna geen spelers meer online op onze servers en eerlijk gezegd vind ik het zelf ook wel mooi geweest :-)
Ik zal de survival map nog ter download neerzetten. Deze is te downloaden tot het eind van de maand:
[ Voor 7% gewijzigd door eRixxje op 18-04-2021 12:13 ]
Ik zag dit al 'n tijdje aankomen... Maar verder is het volkomen logisch. 
eRixxje: Bedankt voor jarenlang spelplezier en een goede server.
eRixxje: Bedankt voor jarenlang spelplezier en een goede server.
Bedankt voor het hosten! Wellicht tot ziens!eRixxje schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:09:
Iedereen:
Bedankt eRixxje! Zelf een tijd geleden overgestapt naar een andere server (die ik inmiddels ook enorm kan aanraden) maar met veel plezier op je servers gespeeld destijds.
[ Voor 0% gewijzigd door MrAelon op 21-05-2021 13:29 . Reden: Typo ]
Bedankt eRixxje, gotcraft is tijden on-off mijn online MC thuis geweest.
Zijn er andere MC servers aan te raden? Liefst niet al te grote, maar wel actieve community?
Zijn er andere MC servers aan te raden? Liefst niet al te grote, maar wel actieve community?
De server waar ik op zit is echt tof. Weet niet of ik die hier kan delen dus stuur mij maar een bericht mocht je interesse hebben. Volgens mij ook whitelist maar kan je er wel op laten zetten. Niet te grote community maar wel redelijk actief. Komt met nieuwe release ook een server reset, gaat dus niet lang meer duren.NomoDigger schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:26:
Bedankt eRixxje, gotcraft is tijden on-off mijn online MC thuis geweest.
//edit
[ Voor 99% gewijzigd door Loev op 10-03-2023 10:04 ]
Hey Rix, begrijpelijk en erg jammereRixxje schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:09:
Iedereen:
Ik kreeg net weer een van mijn (steeds minder vaak voorkomende en korter durende) MC itches.
Ik heb heel veel plezier gehad op je servers. We hadden altijd een goede community van Tweakers.
Bedankt man!
Mega-kick!
Wat Minecraft 1.18 betreft: Deze wordt op 30 november uitgerold.
Naast alle kick-ass nieuwe worldgeneration en caves heeft deze versie een grote verbetering voor servers:
De worldgeneration van nieuwe chunks is nu multi-threaded. Dus spelers die op verkenning uitgaan laggen niet meer alle andere spelers de server uit.
De worldthread zelf is nog steeds single-threaded, helaas...
Blijkbaar is dat echt bijna niet om te zetten naar multithreaded...
Ik heb al wat zitten testen, en de laatste pre-releases zijn al goed stabiel, en de nieuwe, 128 blokken hogere wereld is echt gaaf.
De grotten zijn echt compleet van een andere orde nu: Sommige zijn zo groot dat je best wel elytra's & vuurpijlen kunt gebruiken bij de verkenning.
/f/image/uj4ZBFc19FIipledkxjUY3A6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QcfpB2lAdYexALNNlhag5oM1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jmtbjUS3ZY2tmuuG5Bkex66n.png?f=fotoalbum_large)
Wat Minecraft 1.18 betreft: Deze wordt op 30 november uitgerold.
Naast alle kick-ass nieuwe worldgeneration en caves heeft deze versie een grote verbetering voor servers:
De worldgeneration van nieuwe chunks is nu multi-threaded. Dus spelers die op verkenning uitgaan laggen niet meer alle andere spelers de server uit.
De worldthread zelf is nog steeds single-threaded, helaas...

Blijkbaar is dat echt bijna niet om te zetten naar multithreaded...
Ik heb al wat zitten testen, en de laatste pre-releases zijn al goed stabiel, en de nieuwe, 128 blokken hogere wereld is echt gaaf.
De grotten zijn echt compleet van een andere orde nu: Sommige zijn zo groot dat je best wel elytra's & vuurpijlen kunt gebruiken bij de verkenning.
/f/image/uj4ZBFc19FIipledkxjUY3A6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QcfpB2lAdYexALNNlhag5oM1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jmtbjUS3ZY2tmuuG5Bkex66n.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/78y3Xq0n2ytwHpMHJkCJ8LUG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Richub op 21-11-2021 12:01 ]
Ik ben ook al een beetje aan het klooien in de pre-releases van 1.18 en van plan als deze uit is een nieuwe wereld te starten. Dit is zo'n grote verandering dat de gehele ervaring anders zal voelen. Zeker ondergronds en als je 1.17 erbij neemt (welke ik weinig gespeeld heb).
Ik kijk erna uit!
Ik kijk erna uit!
[ Voor 98% gewijzigd door Dreanor op 22-11-2021 12:56 ]
Dag allemaal,
Ik heb een vraag over het converten van maps.
Voor mijn dochter heb ik middels Proxmox en MineOS een minecraft server draaiend gekregen
op een servertje thuis, maar het lukt mij nog niet op haar minecraft wereld van de PS4 te importeren
naar de PC en dus ook naar de server.
Op youtube staat een tutorial om de conversie via realms te doen, maar hier loop ik vast omdat
er een creditcard nodig is om gebruik te maken van de realms trail.
Kennen jullie 3rd party tools om dit toch werkend te krijgen?
Dank!
Ik heb een vraag over het converten van maps.
Voor mijn dochter heb ik middels Proxmox en MineOS een minecraft server draaiend gekregen
op een servertje thuis, maar het lukt mij nog niet op haar minecraft wereld van de PS4 te importeren
naar de PC en dus ook naar de server.
Op youtube staat een tutorial om de conversie via realms te doen, maar hier loop ik vast omdat
er een creditcard nodig is om gebruik te maken van de realms trail.
Kennen jullie 3rd party tools om dit toch werkend te krijgen?
Dank!
PSN: StormFox81
Volgens mij is de enige manier om het van een PS4 naar een PC te krijgen via Realms.
Hoe je de trial moet doen zonder creditcard of via je Microsoft/Xbox account (nee je hebt geen xbox nodig) betalen weet ik niet. Ik heb pas wel via een VVV-cadeaukaart saldo op het microsoft account kunnen zetten.
En het lijkt me onwaarschijnlijk - maar ik weet dat niet omdat ik Realms altijd via de Google Play store betaalde - dat ook niet zou kunnen.
Hoe je de trial moet doen zonder creditcard of via je Microsoft/Xbox account (nee je hebt geen xbox nodig) betalen weet ik niet. Ik heb pas wel via een VVV-cadeaukaart saldo op het microsoft account kunnen zetten.
En het lijkt me onwaarschijnlijk - maar ik weet dat niet omdat ik Realms altijd via de Google Play store betaalde - dat ook niet zou kunnen.
Hoi Allen,
Ik heb een vanilla Minecraft 1.18 server opgezet. Het enige wat de server draait zijn enkele datapacks a la hermitcraft + de simple voice chat mod. Ik zelf ga deze server gebruiken om af en toe een tof gebouw neer te zetten of een gave farm te bouwen. Ben je geen griefer/lagger en lijkt het je wat om op een vanille server te spelen, stuur mij dan een DM. Met daarin korte introductie wie je bent, wat je doet en de belofte dat je mijn server niet sloopt + je username zodat ik je op de whitelist kan zetten. Ik zelf ben 33, momenteel nog een maandje met sabbatical en een hele casual Minecraft speler.
Ik heb een vanilla Minecraft 1.18 server opgezet. Het enige wat de server draait zijn enkele datapacks a la hermitcraft + de simple voice chat mod. Ik zelf ga deze server gebruiken om af en toe een tof gebouw neer te zetten of een gave farm te bouwen. Ben je geen griefer/lagger en lijkt het je wat om op een vanille server te spelen, stuur mij dan een DM. Met daarin korte introductie wie je bent, wat je doet en de belofte dat je mijn server niet sloopt + je username zodat ik je op de whitelist kan zetten. Ik zelf ben 33, momenteel nog een maandje met sabbatical en een hele casual Minecraft speler.
[ Voor 2% gewijzigd door Roverhoofdman op 01-12-2021 20:04 . Reden: Toevoeging ]
Ik heb een kleine vanilla 1.18 draaien voor mij en mn zoontje. Ik heb een hele gave worldgen er op gezet. Iedereen die wil buurten is welkom.
IP: 94.130.168.2
Even een heads-up om een zeroday exploit in Java te benoemen:
Minecraft and other apps face a serious threat from Log4j code execution bugs
Let even op of je launcher en servers gepatcht zijn voor je weer op servers inlogt.
De laatste versies van Paperspigot, Spigot en de laatste 1.18.1 release candidate 3 zijn al gepatcht.
De launcher wordt gepatcht zodra je 'm afsluit en weer opnieuw opstart.
Minecraft and other apps face a serious threat from Log4j code execution bugs
Let even op of je launcher en servers gepatcht zijn voor je weer op servers inlogt.

De laatste versies van Paperspigot, Spigot en de laatste 1.18.1 release candidate 3 zijn al gepatcht.
De launcher wordt gepatcht zodra je 'm afsluit en weer opnieuw opstart.
[ Voor 7% gewijzigd door Richub op 10-12-2021 08:41 ]
Kan het kloppen dat de server niet altijd online is? Of mist er nog een poort nr. oid achter de IP? Ik krijg een 'Can't connect to server' melding. Dacht, ik kom eens buurteneRixxje schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:01:
Ik heb een kleine vanilla 1.18 draaien voor mij en mn zoontje. Ik heb een hele gave worldgen er op gezet. Iedereen die wil buurten is welkom.
Ik slinger em vanmiddag weer aan. Ik heb em direct down gegooid ivm..... log4j :-)Dreanor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:16:
[...]
Kan het kloppen dat de server niet altijd online is? Of mist er nog een poort nr. oid achter de IP? Ik krijg een 'Can't connect to server' melding. Dacht, ik kom eens buurten
It's up.
Ik wilde eens rondkijken (al jaren geen MC meer gespeeldeRixxje schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:01:
Waarom zou dit nodig zijn voor een vanilla 1.18? Google vertelt mij dat dit een andere launcher is...?
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Mocht je zin hebben om Vanilla Minecraft te spelen, ik heb net een nieuwe wereld gestart op versie 1.19.2. De server maakt gebruik van enkele vanilla tweaks en simple voice chat, via fabric. IP: 217.182.41.75:25565
[ Voor 1% gewijzigd door Roverhoofdman op 17-08-2022 14:50 . Reden: Versie Minecraft aanpassen. ]
//edit
[ Voor 99% gewijzigd door Loev op 10-03-2023 10:04 ]
Minecraft 1.19.4 is uit. Geen spannende toevoegingen, maar mocht je zin hebben om Vanilla Minecraft te spelen. Ik ben een nieuwe wereld gestart op deze nieuwe versie. De server maakt gebruik van Fabric om de Simpel Voice Mod te draaien. De server is te bereiken via: 217.182.41.72:25627
Hier kun je niet op met de bedrock versie toch?Roverhoofdman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:43:
Minecraft 1.19.4 is uit. Geen spannende toevoegingen, maar mocht je zin hebben om Vanilla Minecraft te spelen. Ik ben een nieuwe wereld gestart op deze nieuwe versie. De server maakt gebruik van Fabric om de Simpel Voice Mod te draaien. De server is te bereiken via: 217.182.41.72:25627
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Klopt, alleen Java versie en whitelisted.
McKaamos schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:09:
Voor de mensen die een eigen server draaien:
Er is een remote code execution exploit gevonden in diverse mods/modpacks genaamd "Bleeding Pipe".
Heeft te maken met een onveilige serialisation/deserialisation functie.
Via internet bereikbare servers kunnen geinfecteerd worden zonder dat je er iets van merkt, en users kunnen dan vanaf die server ook weer geinfecteerd worden zonder dat ze het merken.
Server patchen beschermt je server en je spelers.
Oplossing is zo simpel als een extra JAR file toevoegen aan de mods map (indien je modpack gebruik maakt van Forge) en dan je spel herstarten.
Bij andere modpacks is het een kwestie van de JAR plaatsen en een argument opnemen in je startup script. En dan uiteraard je spel even restarten.
Artikel: https://www.tomshardware....hole-executes-remote-code
Patch: https://github.com/dogboy21/serializationisbad
Om je server te scannen op geinfecteerde mods:
Overwolf Tools: https://support.curseforg...cted-mods-detection-tool/
jNeedle: https://github.com/KosmX/jneedle
Neko Detector: https://github.com/MCRcortex/nekodetector
Ennnn de modded server is nu ook up. Je kunt de modpack downloaden van de site en importeren in Curseforge launcher. Telkens als er een update is, zal daar het nieuwe modpack te vinden zijn.
De server draait 1.20.1 met daarop de laatste versies van de mods. Ik heb een zelfgebakken Mekanism voor 1.20.1 meegeleverd :-)
Details in de TS.
De server draait 1.20.1 met daarop de laatste versies van de mods. Ik heb een zelfgebakken Mekanism voor 1.20.1 meegeleverd :-)
Details in de TS.
[ Voor 23% gewijzigd door eRixxje op 12-09-2023 15:00 ]
Ik heb weer tijd, hardware en zin. Dus ja :-) En omdat ik weet dat jij dat interessant vindt: Deze keer draaien we op een AMD Ryzen 9 3900 met 64Gb :-)Richub schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:01:
@eRixxje: Toch weer hosten?
Minecraft is echt zo'n spel waar je maar naar terug blijft komen...
Not bad at all.
Ik was net even online: Dikke spruce taiga bij spawn, genoeg spruce wood dus.
Vanavond log ik nog 'ns in.
Cool! Des te meer zielen.... :-)Richub schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:12:
Not bad at all.![]()
@eRixxje: Is het mogelijk om fast leaf decay op de server te zetten?
Nu duurt het te lang om te wachten tot alle leafblocks gedespawned zijn, zeker bij treefarms.
Nu duurt het te lang om te wachten tot alle leafblocks gedespawned zijn, zeker bij treefarms.

Ik zal later nog even kijken voor een plugin.Richub schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:44:
@eRixxje: Is het mogelijk om fast leaf decay op de server te zetten?
Edit: Done!
Kleine update voor de servers. De live maps zijn nu 3D en interactief :-)
Vanilla:
https://play.gametek.nl/
(draait nu 1.20.2)
Modded:
https://modded.gametek.nl/
(laatste modpack altijd op curseforge)
Mijn base:
Vanilla:
https://play.gametek.nl/
(draait nu 1.20.2)
Modded:
https://modded.gametek.nl/
(laatste modpack altijd op curseforge)
Mijn base:
/f/image/rWfSBrcmnqkcRafjLV243iho.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 95% gewijzigd door eRixxje op 01-10-2023 15:35 ]
Update: Het modpack voor de Gametek Modded server staat op Curseforge. Je hoeft dus niet meer handmatig te updaten.
Hier.
Hier.
Ik laat de modded map maar voor wat het is. Zonder chat (is bugged bij mij en krijg ik niet gefixt) kan ik niet eens iemand terug groeten.

[ Voor 9% gewijzigd door Richub op 02-10-2023 16:48 ]
Heb hem net via curseforge binnen gehaald en lijkt niks mis te zijn. Is alleen niemand online atmRichub schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:48:
Ik laat de modded map maar voor wat het is. Zonder chat (is bugged bij mij en krijg ik niet gefixt) kan ik niet eens iemand terug groeten.
Boullie
Ik kan ook prima inloggen, alleen krijg ik bij chatten een foutmelding over een 'missing profile public key'. Ik kan dus niet chatten, erg irritant op een multiplayer server...Boullie schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:22:
[...]
Heb hem net via curseforge binnen gehaald en lijkt niks mis te zijn. Is alleen niemand online atm
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kxNbs7P8bMDL1pBvf65Fedx6.jpg?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Richub op 03-10-2023 01:44 ]
Het schijnt een bekend probleem te zijn waar sommigen last van hebben. Zie: https://bugs.mojang.com/browse/MC-252942Richub schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 01:29:
[...]
Ik kan ook prima inloggen, alleen krijg ik bij chatten een foutmelding over een 'missing profile public key'. Ik kan dus niet chatten, erg irritant op een multiplayer server...
[Afbeelding]
Er is één mogelijkheid om daar serverside iets aan te doen, heb ik gelezen. Ik heb de config aangepast. Probeer nog eens!
Ja, hij bestaat nog niet zo lang :-) Laten we hopen dat het weer ouderwets gezellig/druk wordt :-)Boullie schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:22:
[...]
Heb hem net via curseforge binnen gehaald en lijkt niks mis te zijn. Is alleen niemand online atm
Even snel gechecked: En chat werkt nu.eRixxje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:57:
[...]
Het schijnt een bekend probleem te zijn waar sommigen last van hebben. Zie: https://bugs.mojang.com/browse/MC-252942
Er is één mogelijkheid om daar serverside iets aan te doen, heb ik gelezen. Ik heb de config aangepast. Probeer nog eens!
@eRixxje heb je hem geupdate? Zie nog geen update op curseforge maar krijg nu wel deze melding als ik probeer in te loggen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/1oQU7tXj3IiGZL77nTDYv42d.png?f=user_large)
Boullie
Connect je met play.gametek.nl? Want dat is de 1.20.2 vanilla server. De modded server zit op modded.gametek.nl.Boullie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:33:
@eRixxje heb je hem geupdate? Zie nog geen update op curseforge maar krijg nu wel deze melding als ik probeer in te loggen:
[Afbeelding]
Nee verbind met modded.gametek.nl. Die stond ook al in de client toen ik hem gisteren installeerde en heb er gisteravond ook gewoon op kunnen spelen.eRixxje schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:56:
[...]
Connect je met play.gametek.nl? Want dat is de 1.20.2 vanilla server. De modded server zit op modded.gametek.nl.
[ Voor 17% gewijzigd door Boullie op 04-10-2023 11:58 ]
Boullie
Apart. Ik zie dat je gisteren ingelogd bent geweest? Probeer anders eens:
modded.gametek.nl:25566
Ja die pakt ie wel, apart dat het gisteravond wel lukte zonder de poort erbij. In ieder geval thnx voor het meekijken.eRixxje schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:59:
[...]
Apart. Ik zie dat je gisteren ingelogd bent geweest? Probeer anders eens:
modded.gametek.nl:25566
Boullie
Dat is zeker apart. Het modded adres is een SRV record waarbij automatisch de poort zou moeten worden gepakt. Ik kijk het nog even na voor de zekerheid!Boullie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:01:
[...]
Ja die pakt ie wel, apart dat het gisteravond wel lukte zonder de poort erbij. In ieder geval thnx voor het meekijken.
Ja, zit er wel aan te denken om te verhuizen.
Zit nu op dik 120 hoog en dat is toch wel een beetje irritant
Boullie
Voor ieder die zojuist op de modded server zat: Ik moest updaten vanwege een mod die voor crashes zorgde. De nieuwe modpack verschijnt zo op curseforge (1.0.3).
Edit: Update live.
Edit: Update live.
[ Voor 6% gewijzigd door eRixxje op 23-10-2023 15:08 ]
Misschien had ik mijn vraag beter in dit topic kunnen plaatsen: Markos in "[Multi] Minecraft - Deel #3"
Markos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:20:
Ik speel Minecraft op mijn Xbox (Series S) via Game Pass, alleen wil ik de wereld die we daarop hebben nu verplaatsen naar een online server. Hoe kan ik dit doen?
Volgens een paar filmpjes op YouTube zou dit staan in deze map: Q\Users\UserMgr0\AppData\Local\Packages\Microsoft.MinecraftUWPC....
Echter kan ik in deze locatie geen folder vinden met Microsoft.MinecraftUWPC....
Zie ook dit filmpje als voorbeeld: YouTube: How To Transfer Minecraft files to XBOX from your PC
Ik heb dit zowel gekeken voor UserMgr0 als UserMgr1.
Ik heb op de Xbox Game Pass via een vriend, dus die deelt hij via de Xbox met mij. Zijn account is UserMgr0. Mijn account, waar ook de savegame op staat, is UserMgr1.
Hebben GamePass spellen een andere locatie op de schijf?
Ik kan het spel ook niet op mijn PC installeren en dan kijken of ik via die route de map kan downloaden, omdat ik zelf geen Game Pass heb.
Dus in het kort, ik ben benieuwd naar deze opties:
1. Waar kan ik de Minecraft savegame vinden op mijn Xbox?
2. Kan de persoon met wie ik mijn wereld speel ook de map opslaan op zijn PC?
3. Kan ik in het spel zelf (op de Xbox) de wereld exporteren naar ergens?
4. Is er een andere methode om mijn wereld te kunnen downloaden?
eRixxje, server is al even offline, kan dat?
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Ik moest de laatste keer na een update de wereld helaas resetten voor modded. Die is nu ook weer live, net zoals vanilla!Kreekje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:11:
eRixxje, server is al even offline, kan dat?
Dus nee hoor: we gaan nog niet weg
Nou ben ik al een geruime tijd gestopt met servertjes maken.
Heb ik nog wel aardig wat plugins ter beschikking, misschien voor iemand die net start met een server??
Even voor de duidelijkheid, het gaat dus niet om geld.
Maar een opzetje voor degene die bepaalde plug-ins zoekt,voor een startende server
Heb ik nog wel aardig wat plugins ter beschikking, misschien voor iemand die net start met een server??
Even voor de duidelijkheid, het gaat dus niet om geld.
Maar een opzetje voor degene die bepaalde plug-ins zoekt,voor een startende server
[ Voor 29% gewijzigd door alias-pb op 01-04-2024 08:34 ]