Ik ben wel van de partij, maar misschien wachten tot full release? Jouw call uiteraard.Richub schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:10:
Ik kan zo een 1.15 pre release server hosten, op nette hardware en dito glasvezelverbinding, mocht er voldoende interesse zijn.
Ik zal wel met een whitelist gaan werken om griefers buiten te houden...
Klinkt als een plan, dan omzeilen we meteen de pre release bugs.
Alleen ben jij totnogtoe de enige die interesse toonde, ik had gehoopt op wat meer respons.
Ik denk dat er momenteel een Minecraft moeheid is, zeker nu met de brakke server performance van 1.14...
Alleen ben jij totnogtoe de enige die interesse toonde, ik had gehoopt op wat meer respons.
Ik denk dat er momenteel een Minecraft moeheid is, zeker nu met de brakke server performance van 1.14...
Ik ben er ansich ook wel bij hoor! speel niet super veel, maar vind het altijd wel leuk om er het e.e.a. aan te doen, 's avonds op het laptopje.
Valt mij ook op. Minecraft is de laatste maanden weer echt 'hot' en wordt weer veel gestreamd, het lijkt alleen niet echt op te pakken binnen de Tweakers community. Ik heb tussentijd ook op 2 andere servers gespeeld en daar ook hetzelfde verhaal. Heb het idee dat spelers wachten op een nieuwe release en dan weer aanhaken.Richub schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:10:
Klinkt als een plan, dan omzeilen we meteen de pre release bugs.
Lijkt mij weer mooi om een community op te zetten met ook een centrale nether hub en shopping district o.i.d.
Ik vond de 1.12 server een leuke opzet. Met grote "natuurlijke" plots waarvan je er eentje kon reserveren. Volgens mij toen ook door jou opgezet Aelon? Dat beviel wel.MrAelon schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:12:
[...]
Valt mij ook op. Minecraft is de laatste maanden weer echt 'hot' en wordt weer veel gestreamd, het lijkt alleen niet echt op te pakken binnen de Tweakers community. Ik heb tussentijd ook op 2 andere servers gespeeld en daar ook hetzelfde verhaal. Heb het idee dat spelers wachten op een nieuwe release en dan weer aanhaken.
Lijkt mij weer mooi om een community op te zetten met ook een centrale nether hub en shopping district o.i.d.
Edit: Zelf ben ik recent met 1.7 FTB Infinity Evolved begonnen (singleplayer), wat ik tot nu toe de leukste modpack vind. Voornamelijk vanwege Carpenter's Blocks mod!
[ Voor 10% gewijzigd door Dreanor op 25-11-2019 12:59 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Klopt, was leuk om te 'ontwerpen'. Werkten toen met drie verschillende woon districten, een shopping district en een mini game district. Werd redelijk ontvangen. Veel spelers die in ieder geval een basis hadden gemaakt in een van de woon districten en een stuk of tien winkels. Werd alleen redelijk weinig 'geshopt' wat jammer was.Dreanor schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:58:
[...]
Ik vond de 1.12 server een leuke opzet. Met grote "natuurlijke" plots waarvan je er eentje kon reserveren. Volgens mij toen ook door jou opgezet Aelon? Dat beviel wel.
Edit: Zelf ben ik recent met 1.7 FTB Infinity Evolved begonnen (singleplayer), wat ik tot nu toe de leukste modpack vind. Voornamelijk vanwege Carpenter's Blocks mod!
Ik hoop dat de server performance nu echt beter is dan wat 1.13 en vooral 1.14 presteerden.
Zeker 1.14 was IMHO de 'killswitch' voor vanilla multiplayer het laatste jaar.
Zelfs Spigot en PaperMC hebben last van deze lag...
Bijna iedereen die ik ken zat de laatste tijd of singleplayer, of op <1.12 modded servers te spelen.
De enige manier om daar achter te komen is: Uitproberen.
Mijn server is vanaf nu bereikbaar via IP: 86.92.10.44.
Versie 1.15 prerelease.
Survival, setting: Hard.
Wel met 'n whitelist om ongewenst bezoek buiten te houden, vraag dus hier of via PM dat je toegevoegd wilt worden.
Zeker 1.14 was IMHO de 'killswitch' voor vanilla multiplayer het laatste jaar.
Zelfs Spigot en PaperMC hebben last van deze lag...
Bijna iedereen die ik ken zat de laatste tijd of singleplayer, of op <1.12 modded servers te spelen.
De enige manier om daar achter te komen is: Uitproberen.

Mijn server is vanaf nu bereikbaar via IP: 86.92.10.44.
Versie 1.15 prerelease.
Survival, setting: Hard.
Wel met 'n whitelist om ongewenst bezoek buiten te houden, vraag dus hier of via PM dat je toegevoegd wilt worden.
Ik heb net AFK display en multiplayer sleep toegevoegd en getest, werkt!
pm send
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Net even zitten testen met prerelease 2: Chunks laden weer net zo brak als bij 1.14.... 
En bij prerelease 1 liep dat juist zoveel soepeler.
WTF doen jullie, Mojang?
Leuk bugje: Enderchests zijn nu 'onzichtbaar'. Je ziet alleen de particles, en je kunt de chest gewoon gebruiken.
Edit:
Hm, dat trage chunks laden in 1.15 prerelease 2 lag voor een gedeelte aan mijn netwerk...
Dindag zei een collega ineens: "Heb jij een switch in je netwerk hangen, en zo ja: Welke?"
Ik zei: "Jup, een TP-Link TL-SG108."
Hij antwoordde: "Die heb ik ook gehad, werkt an sich wel goed, maar voor intensief verkeer is dat geen goede switch. Koop maar eens een Netgear GS108, dat verschil ga je echt merken."
Die collega host zelf ook gameservers, en is een fanatieke first person shooters speler, dus hij weet waar hij over praat.
Kortom: Gisteravond zo'n Netgear GS108 in mijn netwerk gehangen, en inderdaad: Dat verschil is goed te merken als ik in spectator op full speed rondvlieg.
Net nog even als test even die TP-Link teruggezet, en meteen was de performance bij snel rondvliegen een stuk minder...
Die TP-Link is dus bij deze gepensioneerd.
En bij prerelease 1 liep dat juist zoveel soepeler.
WTF doen jullie, Mojang?
Leuk bugje: Enderchests zijn nu 'onzichtbaar'. Je ziet alleen de particles, en je kunt de chest gewoon gebruiken.
Edit:
Hm, dat trage chunks laden in 1.15 prerelease 2 lag voor een gedeelte aan mijn netwerk...
Dindag zei een collega ineens: "Heb jij een switch in je netwerk hangen, en zo ja: Welke?"
Ik zei: "Jup, een TP-Link TL-SG108."
Hij antwoordde: "Die heb ik ook gehad, werkt an sich wel goed, maar voor intensief verkeer is dat geen goede switch. Koop maar eens een Netgear GS108, dat verschil ga je echt merken."
Die collega host zelf ook gameservers, en is een fanatieke first person shooters speler, dus hij weet waar hij over praat.
Kortom: Gisteravond zo'n Netgear GS108 in mijn netwerk gehangen, en inderdaad: Dat verschil is goed te merken als ik in spectator op full speed rondvlieg.
Net nog even als test even die TP-Link teruggezet, en meteen was de performance bij snel rondvliegen een stuk minder...
Die TP-Link is dus bij deze gepensioneerd.
[ Voor 88% gewijzigd door Richub op 28-11-2019 02:20 ]
Pre Release 3 is uit.
Een van de vele fixes in deze versie: MC-166508 - Glitchy chunk rendering is back.
Gelukkig.
Changelog: https://www.minecraft.net...ecraft-1-15-pre-release-1
Edit:
Iets wat me net opviel: Er zijn nog steeds geen 1.15 beta releases uit bij Spigot of PaperMC.
Normaliter zie je die verschijnen rond de tijd dat een MC versie de prerelease fase bereikt.
Spigot, en zeker PaperMC zijn ideaal voor multiplayer servers...
Een van de vele fixes in deze versie: MC-166508 - Glitchy chunk rendering is back.
Gelukkig.
Changelog: https://www.minecraft.net...ecraft-1-15-pre-release-1
Edit:
Iets wat me net opviel: Er zijn nog steeds geen 1.15 beta releases uit bij Spigot of PaperMC.
Normaliter zie je die verschijnen rond de tijd dat een MC versie de prerelease fase bereikt.
Spigot, en zeker PaperMC zijn ideaal voor multiplayer servers...
[ Voor 41% gewijzigd door Richub op 29-11-2019 10:49 ]
Inmiddels is prerelease 5 uit, maar ik twijfel er echt aan of 1.15 veel verbetering gaat geven in server performance...
Er zijn legio bugfixes en optimalisaties, maar die zijn vooral op gameplay, redstone en tnt performance gericht, wat server performance betreft zie ik nog niet veel verbetering.
Op mijn server is het (te) rustig... Alleen Diknmuis zie ik regelmatig. Een paar anderen hebben een start gemaakt, maar zijn niet veel online.
Dit kan ik ze niet kwalijk nemen, in je eentje op 'n multiplayer server spelen is.... Saai.
Nog 4 dagen tot de officiële 1.15 release, misschien willen er dan meer mensen meedoen op mijn server.
Edit:
En prerelease 6 is uit: "We've now released the sixth and most likely final pre-release."

Er zijn legio bugfixes en optimalisaties, maar die zijn vooral op gameplay, redstone en tnt performance gericht, wat server performance betreft zie ik nog niet veel verbetering.
Op mijn server is het (te) rustig... Alleen Diknmuis zie ik regelmatig. Een paar anderen hebben een start gemaakt, maar zijn niet veel online.
Dit kan ik ze niet kwalijk nemen, in je eentje op 'n multiplayer server spelen is.... Saai.
Nog 4 dagen tot de officiële 1.15 release, misschien willen er dan meer mensen meedoen op mijn server.
Edit:
En prerelease 6 is uit: "We've now released the sixth and most likely final pre-release."
[ Voor 11% gewijzigd door Richub op 07-12-2019 05:13 ]
Wellicht is het rustig omdat het nog snapshots zijn? Of men wacht meer op 1.16 gezien er dan echt veel nieuwe content gaat komen met die update?
Balen dat er nog niet veel server performance verbeteringen zijn... Had de hoop dat ze dit aan zouden pakken. Wie weet wat er met de release nog verandert maar lijkt mij erg lastig als het met pre-release 5 of 6 nog niet beter is.
Balen dat er nog niet veel server performance verbeteringen zijn... Had de hoop dat ze dit aan zouden pakken. Wie weet wat er met de release nog verandert maar lijkt mij erg lastig als het met pre-release 5 of 6 nog niet beter is.
Of er echt verbeteringen zijn wat betreft meerdere mensen in een wereld weet ik nog niet, daarvoor was het de laatste twee weken te rustig op mijn server...
Ik merk wel dat er nu duidelijk meerdere cores van een cpu gebruikt worden als ik snel rondvlieg, of een heel leger mobs spawn. Maar of zich dat ook vertaalt in betere multiplayer prestaties: Ik hoop het maar.
Ik merk wel dat er nu duidelijk meerdere cores van een cpu gebruikt worden als ik snel rondvlieg, of een heel leger mobs spawn. Maar of zich dat ook vertaalt in betere multiplayer prestaties: Ik hoop het maar.
Al zeer lang geen Minecraft meer aangehad. Heb het wel tijden leuk gehad in deze game. Beetje wat aanklooien. Het zoeken naar een leuke server is bij mij altijd een groot probleem. Het probleem wat daarna altijd komt is. Wat ga je maken en hoe hou ik dat boeiend haha.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Wat bij een Minecraft server altijd speelt is: In het begin is het gezellig en leuk met een groep spelers.
Maar na een tijdje (meestal zo'n 3 tot 5 weken) heeft iedereen zijn base af, en er draaien legio farms waardoor iedereen omkomt in de resources, en dan komt de verveling: Wat kan ik nog doen hier..?
Dit zal iedereen die ooit een MC server hostte of erop speelde kunnen beamen.
Een Minecraft server is dan ook voor hooguit 'n paar maanden, daarna is iedereen weg naar een andere server, of (tijdelijk) gestopt met MC.
Dus de vraag "Hoe houd je het boeiend?" is altijd al een dingetje in Minecraft geweest...
Met dat in het achterhoofd speelt MC een stuk lekkerder: Gewoon geen langetermijnverwachtingen hebben, maar lekker meedoen op een server, en als die server stilvalt gewoon zoeken naar iets nieuws in Minecraft.
Maar na een tijdje (meestal zo'n 3 tot 5 weken) heeft iedereen zijn base af, en er draaien legio farms waardoor iedereen omkomt in de resources, en dan komt de verveling: Wat kan ik nog doen hier..?
Dit zal iedereen die ooit een MC server hostte of erop speelde kunnen beamen.
Een Minecraft server is dan ook voor hooguit 'n paar maanden, daarna is iedereen weg naar een andere server, of (tijdelijk) gestopt met MC.
Dus de vraag "Hoe houd je het boeiend?" is altijd al een dingetje in Minecraft geweest...
Met dat in het achterhoofd speelt MC een stuk lekkerder: Gewoon geen langetermijnverwachtingen hebben, maar lekker meedoen op een server, en als die server stilvalt gewoon zoeken naar iets nieuws in Minecraft.
Zeker, dat komt ook doordat op tweakers een zeer groot verschil zit tussen spelers qua niveau en speeltijd en doordat Minecraft niet ontworpen is voor lange termijn gameplay. Afgezien van creatief bouwen (incl. redstone en farms) heeft Minecraft geen echte diepere gameplay elementen of gameplay-loops om door te blijven spelen.
Om een voorbeeld te noemen van verschil in spelers niveau/tijd, waar ik persoonlijk tegen aan loop. Ik ben iemand de eerst mooi bouwt voordat ik functioneel ga, dus ik bouw/speel trager. Tegen de tijd dat ik mijn basis/huis klaar heb zijn er mensen die al de enderfarm, goldfarm, ironfarm, witchfarms, e.d. gemaakt hebben en beheren. Dus valt er voor mij niks meer te claimen of beheren en is er naast bouw niet veel meer te behalen op de server wat andere al niet hebben.
Maar als je dit omdraait en ik beheer een ironfarm, dan betekend dat de hele server veeel later een ironfarm gaat krijgen wat ook weer niet wenselijk is.
Dus hoe houd je een server boeiend? Niet ben ik bang voor...
Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat we (weer) een server maken met vaste regels en rollen. Waarbij we verschillende districts opbouwen waarin die regels gelden en er regelmatig "meetings" zijn om te bespreken welke kant we opgaan met de server. Maar dan ga je weer tegen het verschil in spelers niveau/tijd aan lopen en ik denk niet dat veel mensen hierop zitten te wachten.
Ik ben bang dat de gameplay-loop van Minecraft helaas is dat je elke x maanden een nieuwe wereld start ...
Om een voorbeeld te noemen van verschil in spelers niveau/tijd, waar ik persoonlijk tegen aan loop. Ik ben iemand de eerst mooi bouwt voordat ik functioneel ga, dus ik bouw/speel trager. Tegen de tijd dat ik mijn basis/huis klaar heb zijn er mensen die al de enderfarm, goldfarm, ironfarm, witchfarms, e.d. gemaakt hebben en beheren. Dus valt er voor mij niks meer te claimen of beheren en is er naast bouw niet veel meer te behalen op de server wat andere al niet hebben.
Maar als je dit omdraait en ik beheer een ironfarm, dan betekend dat de hele server veeel later een ironfarm gaat krijgen wat ook weer niet wenselijk is.
Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat we (weer) een server maken met vaste regels en rollen. Waarbij we verschillende districts opbouwen waarin die regels gelden en er regelmatig "meetings" zijn om te bespreken welke kant we opgaan met de server. Maar dan ga je weer tegen het verschil in spelers niveau/tijd aan lopen en ik denk niet dat veel mensen hierop zitten te wachten.
Ik ben bang dat de gameplay-loop van Minecraft helaas is dat je elke x maanden een nieuwe wereld start ...
Heb op de pc redelijk vaak minecraft gespeeld. Nu zag ik dat de ps4 crossplay gekregen heeft met de ps4.
Maar welke servers kan ik nu precies joinen? Elke willekeurige server? Of alleen vanilla servers?
Ben aan het denken om de ps4 game aan te schaffen
Maar welke servers kan ik nu precies joinen? Elke willekeurige server? Of alleen vanilla servers?
De PS4 versie krijgt een crossplay functionaliteit met de Bedrock editie van het spel. Veel PC spelers zitten op de Java editie. Voor de bedrock editie zijn (volgens mij) alleen vanilla servers beschikbaar. Je kan met je PS4 versie bijvoorbeeld crossplayen met Nintendo Switch en XB1 spelers.Oxigeon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:59:
Heb op de pc redelijk vaak minecraft gespeeld. Nu zag ik dat de ps4 crossplay gekregen heeft met de ps4.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Ondanks dat ik zelf ook wel eens een motivatie probleem ervaar vind ik Minecraft typisch een spel met een bijna oneindige diepgang. Naast dat je dit uit je zelf kan putten (alle farms die je noemt zelf of anders bouwen, nieuwe bases bouwen e.d.) denk ik dat een community op een server wel enorm bepalend kan zijn. Zelf ben ik een enorm groot voorstander van een actieve shopping district waarbij er bewust voor gekozen wordt om andere spelers niet (altijd) maar alles te geven vanuit je farm maar je overbodige goederen simpelweg te verkopen. Kijk maar eens naar de invloed van de shopping district op de Hermitcraft server. Daarbij gezegd is het op zo'n server eenvoudiger om een en ander in gareel te houden. In servers zoals GotCraft waar het verloop van spelers erg hoog is zal je in een shopping district waarschijnlijk zien dat er soms winkels gebouwd worden welke nooit meer aangevuld worden. Deze zouden mijn inzien na een x periode geruimd moeten worden door 1 van de admins.Dreanor schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:53:
Zeker, dat komt ook doordat op tweakers een zeer groot verschil zit tussen spelers qua niveau en speeltijd en doordat Minecraft niet ontworpen is voor lange termijn gameplay. Afgezien van creatief bouwen (incl. redstone en farms) heeft Minecraft geen echte diepere gameplay elementen of gameplay-loops om door te blijven spelen.
Mijn server is van de prerelease af en draait nu versie 1.15.
Mocht er iemand op willen spelen, vraag me dan hier of in een PM om op de whitelist gezet te worden.
Edit:
De eerste Spigot release is ook uit, maar loopt nog niet echt lekker... [/understatement]
Die ga ik nog niet gebruiken.
Mocht er iemand op willen spelen, vraag me dan hier of in een PM om op de whitelist gezet te worden.
Edit:
De eerste Spigot release is ook uit, maar loopt nog niet echt lekker... [/understatement]

[ Voor 29% gewijzigd door Richub op 11-12-2019 03:52 ]
Inmiddels heb ik Minecraft ook op de PS4 aangeschaft. Nog enkele vraagjes...
- Is er een mogelijkheid om werelden van PS4 over te zetten naar PC? Ik gok eigenlijk van niet omdat de werelden lokaal worden opgeslagen.
- Om bovenstaand probleem op te lossen zou ik dus een server of realm moeten huren. Een realm kost 7.50 en een server een euro of 4 voor 4 personen. Maar wat is nu het exacte veschil?
- Verder staat op de ps4 dat servers nog niet beschikbaar zijn. Heeft iemand enig idee wanneer die beschikbaar komen? Of gaat Mojang juist ervoor zorgen dat mensen eigen servers (lees realms) kopen om zo zelf nog wat centjes binnen te harken.
EDIT:
Op de Mojang forums wordt eigenlijk elke vraag omtrent servers op de PS4 vermeden. Wel zeggen ze steeds "soon". Dan zit er dus eigenlijk op het moment niet veel anders op dan een Realm starten indien je met vrienden wilt spelen... Of uitnodigen in je eigen game als je aan het spelen bent.
- Is er een mogelijkheid om werelden van PS4 over te zetten naar PC? Ik gok eigenlijk van niet omdat de werelden lokaal worden opgeslagen.
- Om bovenstaand probleem op te lossen zou ik dus een server of realm moeten huren. Een realm kost 7.50 en een server een euro of 4 voor 4 personen. Maar wat is nu het exacte veschil?
- Verder staat op de ps4 dat servers nog niet beschikbaar zijn. Heeft iemand enig idee wanneer die beschikbaar komen? Of gaat Mojang juist ervoor zorgen dat mensen eigen servers (lees realms) kopen om zo zelf nog wat centjes binnen te harken.
EDIT:
Op de Mojang forums wordt eigenlijk elke vraag omtrent servers op de PS4 vermeden. Wel zeggen ze steeds "soon". Dan zit er dus eigenlijk op het moment niet veel anders op dan een Realm starten indien je met vrienden wilt spelen... Of uitnodigen in je eigen game als je aan het spelen bent.
[ Voor 18% gewijzigd door Oxigeon op 11-12-2019 10:11 ]
Ik weet niets van een PS4 af, maar als je werelden al lokaal kon overzetten naar een PC , moet je voor die pc wel de Windows 10 Minecraft (Bedrock) versie uit de Microsoft store hebben als je daar ook zou willen spelen.
Een realm op bedrock kost trouwens 8,51 Euro/maand . Ik speel namelijk een realm samen met mijn neefje.
Als jij een realm zou moeten kunnen starten, zou de 1e maand gratis moeten zijn. Of hebben ze dat nu veranderd nu het Realm Plus heet.....
Voor de Realm moet je (in ons geval) trouwens een Xbox account (gratis) aanmaken. Ik weet natuurlijk niet hoe ze dat met Sony (PS4) hebben opgelost.
Een realm op bedrock kost trouwens 8,51 Euro/maand . Ik speel namelijk een realm samen met mijn neefje.
Als jij een realm zou moeten kunnen starten, zou de 1e maand gratis moeten zijn. Of hebben ze dat nu veranderd nu het Realm Plus heet.....
Voor de Realm moet je (in ons geval) trouwens een Xbox account (gratis) aanmaken. Ik weet natuurlijk niet hoe ze dat met Sony (PS4) hebben opgelost.
[ Voor 13% gewijzigd door Johandmc op 11-12-2019 10:35 ]
De Bedrock versie op de Pc heb ik ook aangezien ik Minecraft vanaf 2015 in bezit heb. De eerste maand is inderdaad gratis. Dat zag ik ook al staan op de ps4 en krijg ik ook te zien als ik inlog op de site van Minecraft. Indien je op de ps4 wil spelen moet je je PSN koppelen aan je XBOX gamertag. Ook dit is me gelukt. Zijn er add-ons/plugins beschikbaar op de realms?Johandmc schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:34:
Ik weet niets van een PS4 af, maar als je werelden al lokaal kon overzetten naar een PC , moet je voor die pc wel de Windows 10 Minecraft (Bedrock) versie uit de Microsoft store hebben als je daar ook zou willen spelen.
Graag! (De whitelist)Richub schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:23:
Mijn server is van de prerelease af en draait nu versie 1.15.
Edit:
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
En je naam in MC is hetzelfde als hier?
Edit:
Heb jij een grotendeels grijze skin? Dan ben je toegevoegd.
Edit 2:
Mijn server ligt er nu even uit. Ik moest de SSD vervangen, de SMART waardes waren niet zo goed meer...
Rond 8 uur verwacht ik de server weer online te hebben.
19:50: De server draait weer.
Edit:
Heb jij een grotendeels grijze skin? Dan ben je toegevoegd.
Edit 2:
Mijn server ligt er nu even uit. Ik moest de SSD vervangen, de SMART waardes waren niet zo goed meer...
Rond 8 uur verwacht ik de server weer online te hebben.
19:50: De server draait weer.
[ Voor 97% gewijzigd door Richub op 11-12-2019 19:49 ]
In hoeverre is er eigenlijk interesse in mijn server?
Ik heb een aantal mensen toegevoegd, maar na 4 december is er niemand meer ingelogd.
Het klinkt misschien een beetje cru net 'n paar weken nadat ik de server online zette, maar om nou een MC server 24/7 aan te laten staan zonder dat er gebruik van wordt gemaakt is gewoon nutteloos...
Ik heb een aantal mensen toegevoegd, maar na 4 december is er niemand meer ingelogd.
Het klinkt misschien een beetje cru net 'n paar weken nadat ik de server online zette, maar om nou een MC server 24/7 aan te laten staan zonder dat er gebruik van wordt gemaakt is gewoon nutteloos...
Van het weekend heb ik nog wel even ingelogd en rond gelopen maar meer tijd had ik helaas niet. Zag ook maar 2 starter huizen en verder nog niks er staan.Richub schreef op zondag 15 december 2019 @ 23:28:
In hoeverre is er eigenlijk interesse in mijn server?
Als er geen animo is dan is er wat mij betreft geen reden om een server in de lucht te houden.
Ik ben ook naar een andere meer actieve server gegaan. Hoeft voor mij derhalve ook niet.
Duidelijk.
Server is bij deze offline.
Jammer voor Diknmuis, hij had al een aardige start gemaakt.
Ik bewaaar de wereld wel, mocht er nog interesse voor een 1.15 server opkomen.

Bedankt voor je hosting. Begrijpelijk dat je geen server laat draaien als er niet genoeg animo is. Ik vreesde het al een beetje, daarmee dat ik ook nog niet volledig los was gegaanRichub schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:52:
Duidelijk.
Voor jou vind ik het echt jammer, jij had al de nodige uren gespendeerd aan je villa. 
Nouja, misschien komt er ooit meer interesse...
Nouja, misschien komt er ooit meer interesse...
Zou graag ooit weer een server inrichten zoals ongeveer gedaan met de 1.13 (?!) versie maar dat kost een enorme puist tijd welke ik nu niet heb. Ook het moderen van zo'n server kost redelijk wat tijd. Daarnaast zelf niet de middelen om te hosten dus daarin weer afhankelijk van een mede-Tweakert.
Heb nog wel altijd het gevoel dat het mogelijk moet zijn om een succesvolle Nederlandse server op te zetten met voldoende spelers/activiteit.
Heb nog wel altijd het gevoel dat het mogelijk moet zijn om een succesvolle Nederlandse server op te zetten met voldoende spelers/activiteit.
Denk dat het zeker mogelijk is alleen niet met alleen tweakers. Zelfs in de hoogtij dagen zaten we pas rond de 10 spelers online oid ...MrAelon schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:55:
Ik ben niet zo heel actief qua spelen meer, maar ik hou dit topic en de discord altijd goed in de gaten. Ik zal ook niet stoppen met hosten EN mocht er iemand zijn met een goed idee of iemand die een eigen server wil draaien, dan kun je contact met me opnemen.
Puntje van orde: Ik heb zojuist de gotcraft servers de update gegeven naar 1.15.1. Ik draai er momenteel twee achter een bungee, te weten survival en sandbox. De sandbox map is omgezet, de survival map (nog) niet.
Verder: Ik heb de 'discussie' gevolgd en het blijft een beetje aanmodderen hier op tweakers :-) Op de één of andere manier hebben we hier gewoon geen club spelers die actief willen blijven op één enkele server, ook als de aantallen bezoekers wat minder zijn. Sinds ik in (ik geloof) 2014 ben begonnen met het hosten van minecraft servers in dit topic, hebben we perioden meegemaakt dat er op een avond wel eens 10-15 man tegelijk online waren en dat was altijd erg leuk. Toch weerhield dat mensen er niet van (mijzelf incluis) om op een gegeven moment af te haken. Ik wijt dat grotendeels aan minecraft zelf. Het is al eerder gezegd, maar op het moment dat je zo'n beetje in je eindspel zit is de lol er wel vanaf en daarnaast hebben we nu eenmaal niet een community van spelers die dan toch actief blijven.
@MrAelon heeft een tijdje geleden een hele aardige opzet uitgewerkt en ingericht. Dat was een leuk begin, maar ook dat zorgde er niet voor dat spelers actief bleven. Let's face it: We hebben simpelweg niet een minecraft community van spelers die daadwerkelijk zin hebben om de community te ontwikkelen. Voor de duidelijkheid: Daar val ik ook onder! :-)
Hoe dan ook: Ik blijf servers hosten en eenmaal in de zoveel tijd reset ik de map of probeer ik wat nieuws met het doel om voor iedereen weer een interessante wereld bieden waar ze enige tijd op kunnen spelen.
Ik denk er over om ook nu weer, met de komst van 1.15.1, de survival wereld schoon te maken. Mochten er bezwaren zijn dan hoor ik dat wel :-)
Puntje van orde: Ik heb zojuist de gotcraft servers de update gegeven naar 1.15.1. Ik draai er momenteel twee achter een bungee, te weten survival en sandbox. De sandbox map is omgezet, de survival map (nog) niet.
Verder: Ik heb de 'discussie' gevolgd en het blijft een beetje aanmodderen hier op tweakers :-) Op de één of andere manier hebben we hier gewoon geen club spelers die actief willen blijven op één enkele server, ook als de aantallen bezoekers wat minder zijn. Sinds ik in (ik geloof) 2014 ben begonnen met het hosten van minecraft servers in dit topic, hebben we perioden meegemaakt dat er op een avond wel eens 10-15 man tegelijk online waren en dat was altijd erg leuk. Toch weerhield dat mensen er niet van (mijzelf incluis) om op een gegeven moment af te haken. Ik wijt dat grotendeels aan minecraft zelf. Het is al eerder gezegd, maar op het moment dat je zo'n beetje in je eindspel zit is de lol er wel vanaf en daarnaast hebben we nu eenmaal niet een community van spelers die dan toch actief blijven.
@MrAelon heeft een tijdje geleden een hele aardige opzet uitgewerkt en ingericht. Dat was een leuk begin, maar ook dat zorgde er niet voor dat spelers actief bleven. Let's face it: We hebben simpelweg niet een minecraft community van spelers die daadwerkelijk zin hebben om de community te ontwikkelen. Voor de duidelijkheid: Daar val ik ook onder! :-)
Hoe dan ook: Ik blijf servers hosten en eenmaal in de zoveel tijd reset ik de map of probeer ik wat nieuws met het doel om voor iedereen weer een interessante wereld bieden waar ze enige tijd op kunnen spelen.
Ik denk er over om ook nu weer, met de komst van 1.15.1, de survival wereld schoon te maken. Mochten er bezwaren zijn dan hoor ik dat wel :-)
Absoluut eens dat je buiten de grenzen van Tweakers zou moeten kijken. Ik denk overigens wel dat het een mooi beginpunt is om een server opzet neer te zetten en te laten testen alvorens er reclame voor gemaakt wordt op diverse fora.Dreanor schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:52:
[...]
Denk dat het zeker mogelijk is alleen niet met alleen tweakers. Zelfs in de hoogtij dagen zaten we pas rond de 10 spelers online oid ...
imho ligt het niet aan het spel, ik zie Minecraft als een bouwdoos. Mooie dingen bouwen, en dat kan je eigenlijk altijd blijven doen. Echter heb ik weinig zin in creepers die bouwsels opblazen of steeds moeten opletten in het donker. Tweakcraft.net was voor mij perfect. Niet creative, dus alles zelf farmen en geen zorgen hoeven te maken over mobs en onsterfelijk. Een mooie hybrid mix. Tel daarbij het teleport systeem (naar andere spelers teleporten) en het kunnen aanmaken van homes en je kan relatief snel en makkelijk bouwen zonder zorgen. Dat was voor mij ideaal. Vast niet voor iedereen weg gelegd, voor mensen die willen bouwen met wat meer uitdaging dan creative is het perfect.eRixxje schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:56:
Ik wijt dat grotendeels aan minecraft zelf. Het is al eerder gezegd, maar op het moment dat je zo'n beetje in je eindspel zit is de lol er wel vanaf en daarnaast hebben we nu eenmaal niet een community van spelers die dan toch actief blijven.
@Loev Is tweakcraft ter ziele? En: Ik ben best bereid om die setup te recreeren hoor! Als jij me wilt uitleggen hoe het in elkaar zit/zat, dan kan ik dat vast nabouwen met wat mods! Wellicht zijn daar meer mensen in geinteresseerd!
Tweakcraft is dood, sinds 1.11 geen update meer doorgevoerd.eRixxje schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:33:
@Loev Is tweakcraft ter ziele? En: Ik ben best bereid om die setup te recreeren hoor! Als jij me wilt uitleggen hoe het in elkaar zit/zat, dan kan ik dat vast nabouwen met wat mods! Wellicht zijn daar meer mensen in geinteresseerd!
Ik weet niet hoe het systeem werkte en welke mods er gebruikt werden. Volgens mij best wel wat eigen gemaakte mods. Kan je het beste bij de server admins navragen.
Dat zou leuk zijn, ik zit niet in de Discord dus geen idee of er animo is voor deze opzet.
Ok. Gotcraft is in zn geheel over naar 1.15.1. Ik heb twee servers draaien: sandbox (creative) en survival. Je komt automatisch binnen op de survival server. Er is een link met onze discord-bot en er worden wat server-side plugins geinstalleerd as we speak. De eerste plugin is er één die je beperkte tijd laat vliegen door het drinken van honing ;-) Als ik er meer toevoeg zijn ze te vinden op de website.
De survival map is een schone map. Ik vond het tijd voor een reset.
Komt allen en mocht je ideeën hebben voor plugins of andere zaken, dan hoor ik t graag!
Komt allen en mocht je ideeën hebben voor plugins of andere zaken, dan hoor ik t graag!
[ Voor 5% gewijzigd door eRixxje op 19-12-2019 12:34 ]
Ik zal vannavond eens komen kijken, eerst een kerstmaaltijd op het werk...
Whitelist server of andere vorm van grief protection?eRixxje schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:29:
Ok. Gotcraft is in zn geheel over naar 1.15.1. Ik heb twee servers draaien: sandbox (creative) en survival. Je komt automatisch binnen op de survival server. Er is een link met onze discord-bot en er worden wat server-side plugins geinstalleerd as we speak. De eerste plugin is er één die je beperkte tijd laat vliegen door het drinken van honing ;-) Als ik er meer toevoeg zijn ze te vinden op de website.
Zodra griefprotection beschikbaar is voor 1.15.1 zal ik die instaleren.Dreanor schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:22:
[...]
Whitelist server of andere vorm van grief protection?
Dit zou MC voor mij ook een stuk aantrekkelijker maken. Gister heb ik op Gotcraft een beginnetje gemaakt, maar een stel creepers voor de deur van mijn hutje hielden me van verder spelen af...Loev schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:27:
[...]
imho ligt het niet aan het spel, ik zie Minecraft als een bouwdoos. Mooie dingen bouwen, en dat kan je eigenlijk altijd blijven doen. Echter heb ik weinig zin in creepers die bouwsels opblazen of steeds moeten opletten in het donker. Tweakcraft.net was voor mij perfect. Niet creative, dus alles zelf farmen en geen zorgen hoeven te maken over mobs en onsterfelijk. Een mooie hybrid mix. Tel daarbij het teleport systeem (naar andere spelers teleporten) en het kunnen aanmaken van homes en je kan relatief snel en makkelijk bouwen zonder zorgen. Dat was voor mij ideaal. Vast niet voor iedereen weg gelegd, voor mensen die willen bouwen met wat meer uitdaging dan creative is het perfect.

Na jaren afwezigheid weer eens komen kijken op GoT-Craft, meteen een eigen eilandje geclaimed en een beetje lopen farmen/minen
Morgen eens beginnen aan een huiske
Morgen eens beginnen aan een huiske
Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?
Ziet er al leuk uit maar ik heb geen idee wat ik nog meer moet maken, ben niet echt creatief.. lol

Edit: Een skeleton spawner in de buurt gevonden, iets gevonden om te doen dus lmao

Edit: Een skeleton spawner in de buurt gevonden, iets gevonden om te doen dus lmao
[ Voor 14% gewijzigd door Daantje19 op 06-01-2020 22:35 ]
Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?
Mocht iemand het leuk vinden, ik ben gisteren gestart binnen een semi-actieve (Engelstalige) survival server welke tot op heden goed bevalt. Zijn afgelopen weekend over gegaan naar 1.15 en hebben een 'verse' map. Mocht je interesse hebben kan ik je de link naar het topic geven. Je moet even wat informatie invullen om gewhitelist te worden, dit is om griefers van de server te weren.
Ik heb enige tijd geleden met een vriendin gespeeld op een server die genoemd werd in dit topic. Mogelijk dat die door één van jullie gerund werd, maar dat weet ik niet precies meer. Daar is toen opnieuw mee begonnen, en toen was de oude wereld verdwenen. Is dat nog op de één of andere manier terug te halen, want ik mis dat eilandje dat we toen hadden eigenlijk wel een beetje.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
Hopelijk stel ik mijn vraag op de juiste plek...
Ik probeer Minecraft te leren EN de basis van Python. Dit doe ik op een Macbook pro.
Ik doorloop "programmeren met Minecraft" van Craig Richard
Ik heb een locale server opgezet via spigotmc en ik draai 1.15.2
De volgende code werkt:
Ik krijg dan geen foutmeldingen.
Als ik x,y en z definieer kan ik ook mijzelf verplaatsen met de code:
So far, so good...
Maar wat ik maar niet aan de gang krijg is iets bouwen via code.
Ik zie niets gebeuren met de code:
103 zou een meloenblok moeten zijn.
Ik sta op de juiste plek, en in server.properties heb ik "enable-command-block=true" staan.
Wat vergeet ik??
Ik probeer Minecraft te leren EN de basis van Python. Dit doe ik op een Macbook pro.
Ik doorloop "programmeren met Minecraft" van Craig Richard
Ik heb een locale server opgezet via spigotmc en ik draai 1.15.2
De volgende code werkt:
code:
1
2
| from mcpi.minecraft import Minecraft mc = Minecraft.create() |
Ik krijg dan geen foutmeldingen.
Als ik x,y en z definieer kan ik ook mijzelf verplaatsen met de code:
code:
1
| mc.player.setTilePos(x,y,z) |
So far, so good...
code:
1
| mc.setBlock(x, y, z, 103) |
Ik sta op de juiste plek, en in server.properties heb ik "enable-command-block=true" staan.
Wat vergeet ik??
Ik denk dat dit topic meer over servers gaat...streamnl schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:31:
code:
1 mc.setBlock(x, y, z, 103)
Wat vergeet ik??
Zelf heb ik geen ervaring met het programeren tegen minecraft. Echter staat mij bij, van de releas notes en reviews, dat Minecraft sinds 1.13(ongeveer
Bedankt voor je antwoord. Ik denk zelf dat het aan de versie ligt. ALs ik naar 1.15.1 ga, dan lukt het wel.Subpy schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:13:
[...]
Ik denk dat dit topic meer over servers gaat...
Zelf heb ik geen ervaring met het programeren tegen minecraft. Echter staat mij bij, van de releas notes en reviews, dat Minecraft sinds 1.13(ongeveer) uitsluitend gebruik maakt van de blok namen en niet meer van de ID's. 103 zou dan minecraft:melon_block zijn. https://minecraft-ids.grahamedgecombe.com/
Ik blijf in dit geval nog even bij 1.15.1
Goedemorgen allen,
Ik speel minecraft op de xbox one en ben het zat om de hele tijd in mijn eentje op pad te zijn. Ik zou dan ook graag op een server met anderen willen spelen, maar dan wel het liefst zonder pvp. Daar wordt ik over het algemeen bloednerveus van en dat doet mijn speelplezier geen goed. Ik zie wel een aantal server genoemd worden hier in het topic, maar ook vaak met de melding dat ze 1.15 draaien. Als ik minecraft opstart thuis dan zie ik versie 1.14. Ik gok erop dat dat niet samen gaat werken, maar wellicht heb ik het mis.
Kan iemand mij een tip geven hoe verder te zoeken?
Ik speel minecraft op de xbox one en ben het zat om de hele tijd in mijn eentje op pad te zijn. Ik zou dan ook graag op een server met anderen willen spelen, maar dan wel het liefst zonder pvp. Daar wordt ik over het algemeen bloednerveus van en dat doet mijn speelplezier geen goed. Ik zie wel een aantal server genoemd worden hier in het topic, maar ook vaak met de melding dat ze 1.15 draaien. Als ik minecraft opstart thuis dan zie ik versie 1.14. Ik gok erop dat dat niet samen gaat werken, maar wellicht heb ik het mis.
Time spend gaming is time spend well
Bij de meeste servers die hier besproken worden gaat het om de java (pc) versie van de game. De xbox versie is bedrock, zelfde voor mobile en nu ook ps4. Java en bedrock kunnen niet samen spelen. Je kunt bvb zelf een server huren op xbox (via in-game/microsoft )waar enkel mensen die jij uitnodigd toegang tot hebben. Op die kunt je dan pvp uitzetten. Via command blokken kun je dan ook heel veel instellen maar dit is redelijk ingewikkeld.Dampie schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:38:
Goedemorgen allen,
Gotcraft heeft weer een snapshot server draaien voor ieder die wil spelen met de aankomende versie:
snapshot.gotcraft.nl
snapshot.gotcraft.nl
Totaal nieuw in Minecraft. Nu de trial aan het proberen op de PC en vind het wel lekker relaxend werken. Beetje minen, beetje bouwen, beetje rond kijken naar hoe "mooi" de wereld is. Keer wat anders dan al dat schieten en zo.
Zijn er nog Tweakers die een "beginners" servertje hebben? Misschien ook een Discord ofzo erbij?
Zijn er nog Tweakers die een "beginners" servertje hebben? Misschien ook een Discord ofzo erbij?
Ik krijg sterk de indruk dat je de Bedrock versie uit de Windows 10 store heb gedownload. Dan is een beginner-servertje vinden denk ik ook wat lastiger.
Ikzelf heb/had met mijn neefje een Bedrock-Realm-server maar die heb ik gestopt. (en we zijn zeker geen experts, maar beginner vind ik mezelf ook niet meer)
Of heb je de Java-versie gedownload? Dat kan ook onder Windows 10.
Ikzelf heb/had met mijn neefje een Bedrock-Realm-server maar die heb ik gestopt. (en we zijn zeker geen experts, maar beginner vind ik mezelf ook niet meer)
Of heb je de Java-versie gedownload? Dat kan ook onder Windows 10.
Mochten er nog skyblock liefhebbers zijn: op gotcraft kun je met het commando '/server skyblock' en daarna '/island' een eilandje claimen ;-)
Gotcraft heeft weer een modded server: Enigmatica 5. Connect met: modded.gotcraft.nl
Guys, ik weet niet of het hier hoort maar ik ben aan het kijken om een server voor mijn zoon hier thuis te installeren.
Ik wil het in docker draaien. Hieronder is een docker-compose die ik gevonden heb op https://github.com/itzg/docker-minecraft-server.
Kan iemand nakijken of alles ok lijkt ? De opties om toe te voegen zijn enorm.
version: '3'
services:
skyblock:
image: itzg/minecraft-server
container_name: minecraft
restart: unless-stopped
ports:
- "25565:25565"
- "8124:8123" # dynmap
volumes:
- "/opt/minecraft/data:/data"
command: --noconsole
environment:
EULA: "TRUE"
ENABLE_RCON: "true"
RCON_PASSWORD: "testing"
RCON_PORT: 28016
INIT_MEMORY: 1G
MAX_MEMORY: 4G
JVM_OPTS: -server
OVERRIDE_SERVER_PROPERTIES: 'false'
VERSION: 1.15.2
SERVER_NAME: SamsServer
DIFFICULTY: hard
WHITELIST: xxxx
OPS: xxxx
MAX_PLAYERS: 20
ANNOUNCE_PLAYER_ACHIEVEMENTS: 'true'
SNOOPER_ENABLED: 'false'
MODE: survival
MOTD: My Server Thing
SPAWN_PROTECTION: 16
TYPE: PAPER
ONLINE_MODE: 'true'
Ik wil het in docker draaien. Hieronder is een docker-compose die ik gevonden heb op https://github.com/itzg/docker-minecraft-server.
Kan iemand nakijken of alles ok lijkt ? De opties om toe te voegen zijn enorm.
version: '3'
services:
skyblock:
image: itzg/minecraft-server
container_name: minecraft
restart: unless-stopped
ports:
- "25565:25565"
- "8124:8123" # dynmap
volumes:
- "/opt/minecraft/data:/data"
command: --noconsole
environment:
EULA: "TRUE"
ENABLE_RCON: "true"
RCON_PASSWORD: "testing"
RCON_PORT: 28016
INIT_MEMORY: 1G
MAX_MEMORY: 4G
JVM_OPTS: -server
OVERRIDE_SERVER_PROPERTIES: 'false'
VERSION: 1.15.2
SERVER_NAME: SamsServer
DIFFICULTY: hard
WHITELIST: xxxx
OPS: xxxx
MAX_PLAYERS: 20
ANNOUNCE_PLAYER_ACHIEVEMENTS: 'true'
SNOOPER_ENABLED: 'false'
MODE: survival
MOTD: My Server Thing
SPAWN_PROTECTION: 16
TYPE: PAPER
ONLINE_MODE: 'true'
Minecraft 1.16, de nether update komt 23 juni uit. 
Misschien is het een idee om dinsdag de GotCraft server naar deze versie over te zetten?
Daar wordt nu nauwelijks nog gespeeld...

Misschien is het een idee om dinsdag de GotCraft server naar deze versie over te zetten?
Goed idee!!!Richub schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:06:
Ow ik dacht dat de server offline wasRichub schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:06:

Ja graag, ik kom graag weer spelen op de server. Had nog genoeg projectjes lopen. Wordt het dan de oude map waarop we verdergaan met nieuwe nether? Of hoe had je dat in gedachten?
Volgens mij wordt het dan een nieuwe map.
Op de discord van Gotcraft is het op dit moment net zo stil als op de server zelf....
Ik kan zo een server hosten: Ik heb goede hardware, en een prima verbinding, maar bij de release van 1.15 was mijn server ook in no-time verlaten.
In hoeverre is er hier nog interesse in een 1.16 server?
Edit na 24 uur:
Blijkbaar niet.
Ik kan zo een server hosten: Ik heb goede hardware, en een prima verbinding, maar bij de release van 1.15 was mijn server ook in no-time verlaten.
Edit na 24 uur:
Blijkbaar niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Richub op 27-06-2020 11:34 ]
Ik sowieso!Richub schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:38:
Op de discord van Gotcraft is het op dit moment net zo stil als op de server zelf....
Edit na 24 uur:
Blijkbaar niet.
Ik wacht nog even af wat de actieve spelers willen en dan gaat gotcraft ook over naar 1.16.1. Ik zal aankondingen als het gebeurd is. Als je wilt meestemmen, dan kun je terecht op onze discord.
Edit: We gaan alleen de Nether resetten. Overworld blijft.
Edit: We gaan alleen de Nether resetten. Overworld blijft.
[ Voor 21% gewijzigd door eRixxje op 28-06-2020 09:53 ]
Dan ga je in de al gegenereerde overworld ruined portals missen, maar alle werk blijft behouden.
Voor die ruined portals moet je dan een 'stukkie' reizen.
Daarom kies ik zelf vaak voor een nieuwe wereld, maar huidige spelers willen dat liever niet :-)Richub schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:01:
Dan ga je in de al gegenereerde overworld ruined portals missen, maar alle werk blijft behouden.![]()
In dit geval is het ook niet zo'n ramp omdat de worldgen gelijk is gebleven, op die ruined portals na.
Ok. De survival server is gemigreerd naar 1.16.1. De overworld en End zijn gebleven. De nether helemaal vers!
We hebben ook griefprevention draaien.
We hebben ook griefprevention draaien.
Hm, 12 dagen na de release van 1.16.2 is er nog steeds geen PaperMC release...
Spigot had na 1 dag al een 1.16.2 release, ik vraag me af waarom PaperMC zo lang doet over een release..?
(PaperMC is een fork van Spigot, vandaar.)
En de GotCraft server draait op PaperMC, dit is meteen de reden waarom de server achterloopt.
Spigot had na 1 dag al een 1.16.2 release, ik vraag me af waarom PaperMC zo lang doet over een release..?
(PaperMC is een fork van Spigot, vandaar.)
En de GotCraft server draait op PaperMC, dit is meteen de reden waarom de server achterloopt.
We hebben weer een schone map op onze survival server draaien. Join! survival.gotcraft.nl
Hi everyone,
Onze server is weer terug van lang weggeweest, maar we zoeken nieuwe spelers.
ben je opzoek naar een Faction server?
en een leuke community, kom eens een kijkje nemen.
Website: www.unitedfactions.net
Twitter: https://twitter.com/unitedfactions
Twitch: https://www.twitch.tv/united_factions
Facebook: www.facebook.com/unitedfactions
Instagram: www.instagram.com/unitedfactions/
ben je opzoek naar een Faction server?
[ Voor 73% gewijzigd door supayoshi op 31-12-2020 14:27 ]
Hier gisteren ook weer voor het eerst MC gespeeld op de ps4. Je hebt direct alweer zin om verder te gaan. Helaas is het op de ps4 nog niet mogelijk om bijvoorbeeld bovenstaande server te joinen. Je kan nergens regels ingeven.supayoshi schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:20:
Hi everyone,
ben je opzoek naar een Faction server?en een leuke community, kom eens een kijkje nemen.
[YouTube: Minecraft United Factions released! (play.unitedfactions.net)]
Weet nooit wat ik al eerste moet doen. Heb nu een dit huisjes staan en een boom perceel gemaakt. Vanavond maar eens beginnen aan een wheatfarm.
Uuuuhm is iemand hier een admin van de survival server, ik zit namelijk vast op een plek waar ik niet uit kan komen, namelijk bij de basis van Liesje zit ik in een infinite water source maar ik kan er niet uit komen, zou iemand mij daarmee kunnen helpen?
Mag mijn zoon van 10 op jullie server komen spelen ? Ziet er wel cool uit :-)supayoshi schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:20:
Hi everyone,
ben je opzoek naar een Faction server?en een leuke community, kom eens een kijkje nemen.
[YouTube: Minecraft United Factions released! (play.unitedfactions.net)]
Jazeker ! Adviseer wel even goed in te lezen op factions en hem dat uit te leggen (vrij uitgebreid) alle teksten zijn vooral in het engels. Ik ga een tutorial maken in het Nederlands op YouTube deze week.
Je kunt me op de discord vinden.Viggelien2 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:31:
Uuuuhm is iemand hier een admin van de survival server, ik zit namelijk vast op een plek waar ik niet uit kan komen, namelijk bij de basis van Liesje zit ik in een infinite water source maar ik kan er niet uit komen, zou iemand mij daarmee kunnen helpen?
FYI: We draaien ook een snapshot server: snapshot.gotcraft.nl met altijd de laatste snapshot versie. Soms resetten we de map, want het is per slot van rekening om te zien wat er komt :-)
Deze update is trouwens erg leuk. De caves zijn geweldig.
Deze update is trouwens erg leuk. De caves zijn geweldig.
Er is ook weer een nieuwe modded server: modded.gotcraft.nl
We draaien Final Frontier 2:
https://www.curseforge.co...acks/the-final-frontier-2
We draaien Final Frontier 2:
https://www.curseforge.co...acks/the-final-frontier-2
De caves wordt en is met de afgelopen snapshot(s) terug gedraaid!
Ze gaan de update in twee delen opsplitsen, waarvan één deel in de zomer uitkomt en het andere deel tegen het eind van dit jaar.
Dit betekent dat alle blokken, mobs en dergelijk in de zomer komt. En dat alle world-gen pas eind van dit jaar uitgebracht wordt. Waarbij het deel Archeologie niet meer in de caves and cliffs update komt helaas.
Ze gaan de update in twee delen opsplitsen, waarvan één deel in de zomer uitkomt en het andere deel tegen het eind van dit jaar.
Dit betekent dat alle blokken, mobs en dergelijk in de zomer komt. En dat alle world-gen pas eind van dit jaar uitgebracht wordt. Waarbij het deel Archeologie niet meer in de caves and cliffs update komt helaas.
de default caves waren toch altijd al meh. Yung's Caves is wat dat betreft een mooie mod.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Iedereen:
Gotcraft gaat stoppen. Er zijn al tijden bijna geen spelers meer online op onze servers en eerlijk gezegd vind ik het zelf ook wel mooi geweest :-)
Ik zal de survival map nog ter download neerzetten. Deze is te downloaden tot het eind van de maand:
https://gotcraft.nl/survival.tar.gz
Dank en tot ziens! :-)
Gotcraft gaat stoppen. Er zijn al tijden bijna geen spelers meer online op onze servers en eerlijk gezegd vind ik het zelf ook wel mooi geweest :-)
Ik zal de survival map nog ter download neerzetten. Deze is te downloaden tot het eind van de maand:
[ Voor 7% gewijzigd door eRixxje op 18-04-2021 12:13 ]
Ik zag dit al 'n tijdje aankomen... Maar verder is het volkomen logisch. 
eRixxje: Bedankt voor jarenlang spelplezier en een goede server.
eRixxje: Bedankt voor jarenlang spelplezier en een goede server.
Bedankt voor het hosten! Wellicht tot ziens!eRixxje schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:09:
Iedereen:
Bedankt eRixxje! Zelf een tijd geleden overgestapt naar een andere server (die ik inmiddels ook enorm kan aanraden) maar met veel plezier op je servers gespeeld destijds.
[ Voor 0% gewijzigd door MrAelon op 21-05-2021 13:29 . Reden: Typo ]
Bedankt eRixxje, gotcraft is tijden on-off mijn online MC thuis geweest.
Zijn er andere MC servers aan te raden? Liefst niet al te grote, maar wel actieve community?
Zijn er andere MC servers aan te raden? Liefst niet al te grote, maar wel actieve community?
De server waar ik op zit is echt tof. Weet niet of ik die hier kan delen dus stuur mij maar een bericht mocht je interesse hebben. Volgens mij ook whitelist maar kan je er wel op laten zetten. Niet te grote community maar wel redelijk actief. Komt met nieuwe release ook een server reset, gaat dus niet lang meer duren.NomoDigger schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:26:
Bedankt eRixxje, gotcraft is tijden on-off mijn online MC thuis geweest.
//edit
[ Voor 99% gewijzigd door Loev op 10-03-2023 10:04 ]
Hey Rix, begrijpelijk en erg jammereRixxje schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:09:
Iedereen:
Ik kreeg net weer een van mijn (steeds minder vaak voorkomende en korter durende) MC itches.
Ik heb heel veel plezier gehad op je servers. We hadden altijd een goede community van Tweakers.
Bedankt man!
Mega-kick!
Wat Minecraft 1.18 betreft: Deze wordt op 30 november uitgerold.
Naast alle kick-ass nieuwe worldgeneration en caves heeft deze versie een grote verbetering voor servers:
De worldgeneration van nieuwe chunks is nu multi-threaded. Dus spelers die op verkenning uitgaan laggen niet meer alle andere spelers de server uit.
De worldthread zelf is nog steeds single-threaded, helaas...
Blijkbaar is dat echt bijna niet om te zetten naar multithreaded...
Ik heb al wat zitten testen, en de laatste pre-releases zijn al goed stabiel, en de nieuwe, 128 blokken hogere wereld is echt gaaf.
De grotten zijn echt compleet van een andere orde nu: Sommige zijn zo groot dat je best wel elytra's & vuurpijlen kunt gebruiken bij de verkenning.
/f/image/uj4ZBFc19FIipledkxjUY3A6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QcfpB2lAdYexALNNlhag5oM1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jmtbjUS3ZY2tmuuG5Bkex66n.png?f=fotoalbum_large)
Wat Minecraft 1.18 betreft: Deze wordt op 30 november uitgerold.
Naast alle kick-ass nieuwe worldgeneration en caves heeft deze versie een grote verbetering voor servers:
De worldgeneration van nieuwe chunks is nu multi-threaded. Dus spelers die op verkenning uitgaan laggen niet meer alle andere spelers de server uit.
De worldthread zelf is nog steeds single-threaded, helaas...

Blijkbaar is dat echt bijna niet om te zetten naar multithreaded...
Ik heb al wat zitten testen, en de laatste pre-releases zijn al goed stabiel, en de nieuwe, 128 blokken hogere wereld is echt gaaf.
De grotten zijn echt compleet van een andere orde nu: Sommige zijn zo groot dat je best wel elytra's & vuurpijlen kunt gebruiken bij de verkenning.
/f/image/uj4ZBFc19FIipledkxjUY3A6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QcfpB2lAdYexALNNlhag5oM1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jmtbjUS3ZY2tmuuG5Bkex66n.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/78y3Xq0n2ytwHpMHJkCJ8LUG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Richub op 21-11-2021 12:01 ]
Ik ben ook al een beetje aan het klooien in de pre-releases van 1.18 en van plan als deze uit is een nieuwe wereld te starten. Dit is zo'n grote verandering dat de gehele ervaring anders zal voelen. Zeker ondergronds en als je 1.17 erbij neemt (welke ik weinig gespeeld heb).
Ik kijk erna uit!
Ik kijk erna uit!
[ Voor 98% gewijzigd door Dreanor op 22-11-2021 12:56 ]
Dag allemaal,
Ik heb een vraag over het converten van maps.
Voor mijn dochter heb ik middels Proxmox en MineOS een minecraft server draaiend gekregen
op een servertje thuis, maar het lukt mij nog niet op haar minecraft wereld van de PS4 te importeren
naar de PC en dus ook naar de server.
Op youtube staat een tutorial om de conversie via realms te doen, maar hier loop ik vast omdat
er een creditcard nodig is om gebruik te maken van de realms trail.
Kennen jullie 3rd party tools om dit toch werkend te krijgen?
Dank!
Ik heb een vraag over het converten van maps.
Voor mijn dochter heb ik middels Proxmox en MineOS een minecraft server draaiend gekregen
op een servertje thuis, maar het lukt mij nog niet op haar minecraft wereld van de PS4 te importeren
naar de PC en dus ook naar de server.
Op youtube staat een tutorial om de conversie via realms te doen, maar hier loop ik vast omdat
er een creditcard nodig is om gebruik te maken van de realms trail.
Kennen jullie 3rd party tools om dit toch werkend te krijgen?
Dank!
PSN: StormFox81
Volgens mij is de enige manier om het van een PS4 naar een PC te krijgen via Realms.
Hoe je de trial moet doen zonder creditcard of via je Microsoft/Xbox account (nee je hebt geen xbox nodig) betalen weet ik niet. Ik heb pas wel via een VVV-cadeaukaart saldo op het microsoft account kunnen zetten.
En het lijkt me onwaarschijnlijk - maar ik weet dat niet omdat ik Realms altijd via de Google Play store betaalde - dat ook niet zou kunnen.
Hoe je de trial moet doen zonder creditcard of via je Microsoft/Xbox account (nee je hebt geen xbox nodig) betalen weet ik niet. Ik heb pas wel via een VVV-cadeaukaart saldo op het microsoft account kunnen zetten.
En het lijkt me onwaarschijnlijk - maar ik weet dat niet omdat ik Realms altijd via de Google Play store betaalde - dat ook niet zou kunnen.
Hoi Allen,
Ik heb een vanilla Minecraft 1.18 server opgezet. Het enige wat de server draait zijn enkele datapacks a la hermitcraft + de simple voice chat mod. Ik zelf ga deze server gebruiken om af en toe een tof gebouw neer te zetten of een gave farm te bouwen. Ben je geen griefer/lagger en lijkt het je wat om op een vanille server te spelen, stuur mij dan een DM. Met daarin korte introductie wie je bent, wat je doet en de belofte dat je mijn server niet sloopt + je username zodat ik je op de whitelist kan zetten. Ik zelf ben 33, momenteel nog een maandje met sabbatical en een hele casual Minecraft speler.
Ik heb een vanilla Minecraft 1.18 server opgezet. Het enige wat de server draait zijn enkele datapacks a la hermitcraft + de simple voice chat mod. Ik zelf ga deze server gebruiken om af en toe een tof gebouw neer te zetten of een gave farm te bouwen. Ben je geen griefer/lagger en lijkt het je wat om op een vanille server te spelen, stuur mij dan een DM. Met daarin korte introductie wie je bent, wat je doet en de belofte dat je mijn server niet sloopt + je username zodat ik je op de whitelist kan zetten. Ik zelf ben 33, momenteel nog een maandje met sabbatical en een hele casual Minecraft speler.
[ Voor 2% gewijzigd door Roverhoofdman op 01-12-2021 20:04 . Reden: Toevoeging ]
Ik heb een kleine vanilla 1.18 draaien voor mij en mn zoontje. Ik heb een hele gave worldgen er op gezet. Iedereen die wil buurten is welkom.
IP: 94.130.168.2
IP: 94.130.168.2