Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
gallery: MrAelon
Veel activiteit en vandaag de derde winkel in de shopping area geopend!
[ Voor 14% gewijzigd door MrAelon op 13-07-2018 16:28 ]
Gisteren na de restart was het binnen 10 minuten al bijna niet meer speelbaar en we kunnen niet vinden wat het is.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ik lees dat jullie ATM3 draaien toch? Daar zit Chisels & Bits in, en als dat heel veel gebeurd in een chunk kan dat enorm laggen. Dus ik weet niet of daar al eens naar gekeken is?beuker19 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:46:
Nou ik weet niet wat er aan de hand is maar de modded server heeft heel veel last van Lagg.
Gisteren na de restart was het binnen 10 minuten al bijna niet meer speelbaar en we kunnen niet vinden wat het is.
Server draait nu 1.13 final!MrAelon schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:38:
1.13 is gereleased. Server wordt zsm ge-update. Nóg meer reden om de survival server te joinen! www.gotcraft.nl geeft je meer informatie.
Wou gisteren joinen om weer eens te kijken maar dat mocht niet
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Dus als je na je sollicitatie gekozen wordt moet je eerste onze obstakelcourse door, de server champion verslaan in single hand combat (onze champion heeft natuurlijk volledige enchanted diamond gear) om toe gelaten te worden tot de 100 man battle royal. Als je die overleeft, moet je genoeg stemmen krijgen van de rest van de server en alleen bij 100% van de stemmen voor, krijgt je toegang tot het spectator/spawn deel van de server.
Na 2 weken in minimaal 8 uur per dag online te zijn geweest in het spawn gedeelte mag je 2 maanden lang als loop slaafje onder begeleiding de rest van de server op. Elke speler zal je voor moeten werken en allen bij 100% tevredenheid krijg je een eigen plot.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ziet er gezellig uit, wil je mij toevoegen? Kom ik even buurten. "Loevie"
Ik zal je dan als mijn sollicitatie wel even helpen met je buildDreanor schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:42:
Klopt, er is een strenge sollicitatie procedure, inclusief right of passage challenge en populariteitswedstrijd!
Dus als je na je sollicitatie gekozen wordt moet je eerste onze obstakelcourse door, de server champion verslaan in single hand combat (onze champion heeft natuurlijk volledige enchanted diamond gear) om toe gelaten te worden tot de 100 man battle royal. Als je die overleeft, moet je genoeg stemmen krijgen van de rest van de server en alleen bij 100% van de stemmen voor, krijgt je toegang tot het spectator/spawn deel van de server.
Na 2 weken in minimaal 8 uur per dag online te zijn geweest in het spawn gedeelte mag je 2 maanden lang als loop slaafje onder begeleiding de rest van de server op. Elke speler zal je voor moeten werken en allen bij 100% tevredenheid krijg je een eigen plot.
Als je me even je MC naam doorgeeft kan ik je aan de whitelist toevoegen.the squaler1 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:08:
Het is tegenwoordig wel whitelisted zie ik
Wou gisteren joinen om weer eens te kijken maar dat mocht niet
Je bent toegevoegd.heggico schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:34:
@eRixxje Het begint bij mij ook weer te kriebelen. Kan ik op de whitelist worden toegevoegd? "heggico"
Je bent toegevoegd.Loev schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:54:
[...]
Ziet er gezellig uit, wil je mij toevoegen? Kom ik even buurten. "Loevie"
Mijn nick op MC is thesqualerR.di.Giovanni schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:06:
[...]
Als je me even je MC naam doorgeeft kan ik je aan de whitelist toevoegen.
duidelijkMrAelon schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 19:21:
Korte toelichting m.b.t. de whitelist, dit is gedaan aangezien er nog geen anti griefing mogelijkheden zijn. Verder geen selectie o.i.d.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
De meeste hebben inderdaad hun base gebouwd en zijn toen gestopt(ik ook eigenlijk). Dat is wel het nadeel van zulke packs met 60 uur kan je hem “uitgespeeld” hebben. En vanaf dat moment speel je eigenlijk creative. Toen de server net online was speelde er dagelijks wel zo’n 6/7 man.heggico schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:47:
Wie spelen er op de modded server? Al een paar keer ingelogd en wat spullen gepakt van de community starter chest (waarvoor dank) Maar ik heb nog niemand online gezien. Weinig spelers, neem ik aan?
Ik kom morgen wel even online, ben wel benieuwd of mijn tree oil farm + generators nog werken. Ik heb (vind ik zelf) echt een vette farm gemaakt. Helemaal met infused rich phyto. Had dat nog nooit gebruikt. En heb vervolgens ook rich phyto gebruikt om glowstone te dublicaten en die glowstone gebruik ik om ae2 seeds te laten groeien. Echt een leuke manier om te automatiseren. Hoef je helemaal niet meer met crystel growth accelerators te werken.
Yess!!! dan heb ik hem toch niet voor niets gemaaktheggico schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:47:
Wie spelen er op de modded server? Al een paar keer ingelogd en wat spullen gepakt van de community starter chest (waarvoor dank) Maar ik heb nog niemand online gezien. Weinig spelers, neem ik aan?
Had zoveel voorraad, ik dacht waarom geen chest aanmaken en free power (mits je flux wil gebruiken)
De power komt van solar panels af dus blijft goed
Ik ben er ook nog, was alleen deze week even niet in de gelegenheid online te komenheggico schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:47:
Met de Flux plug / Flux point kun je zelf een wireless power network opzetten, als het goed is bestaat er een public network "maddog_rvo free power" waar je gebruik van kunt maken. Je hoeft alleen een Flux point te maken (kost 13 redstone waarvan je er 4 in lava of vuur moet gooien om flux dust te krijgen, 4 obsidian en een eye of ender)heggico schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:21:
@maddog_rvo De free power heb ik nog niet naar gekeken, maar kan misschien best wel handig zijn als quickstart van mijn basis. Is het gewoon in game te zien hoe ik daar gebruik van maak of kun je het kort beschrijven?
Daarom draait op bungee.gotcraft.nl:25567 onze nieuwe 1.13 bungee server. Je kunt gewoon verbinden met je standaard minecraft 1.13 game. Als alles goed werkt kom je eerst binnen in de lobby. Daar kun je door '/server creative' in te voeren naar onze creative wereld gaan of door '/server survival' naar onze survival wereld.
De survival wereld draait griefprevention (uitleg: YouTube: Minecraft Plugin Tutorial - Grief Prevention) om je claim te beschermen tegen grief en jatwerk. Deze survival wereld zal nog wel even draaien, maar zal uiteindelijk vervangen worden door de wereld van de huidige vanilla survival server (play.gotcraft.nl).
De creative wereld kan beschouwd worden als final, want die is nieuw ;-)
Mocht je creative willen spelen OF willen testen op survival: u bent welkom!
PS: Mocht er binnenkort een skyblock plugin beschikbaar komen voor 1.13 dan zal je via de bungee ook naar een skyblock wereld kunnen gaan. Ik zal dat hier nog aankondigen als het zover is.
[ Voor 8% gewijzigd door eRixxje op 16-08-2018 16:55 ]
Ik ben al een tijdje aan het neuzen, maar het probleem met plugins is dat ze voor lag zorgen en de standalone renderers werken nog nietnop 1.13 😀Loev schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:44:
Klinkt goed! Kan er ook een dync map komen? Handig om te zien wat iedereen heeft gebouwd.
Er zijn op dit moment twee werelden: De oude vanilla survival wereld welke te vinden is op survival.gotcraft.nl en de nieuwe creative wereld welke te vinden is op creative.gotcraft.nl. Er komt ook nog een skyblock wereld bij, maar daarvoor moeten we nog even wachten op de release versie van de plugins die daarvoor nodig zijn.
Als je verbindt met play.gotcraft.nl kom je direct in de lobby wereld. Daar zullen we wellicht nog wat bouwsels neerzetten met wat informatie over het gebruik van de bungee server. Je kunt op elk gewenst moment van wereld wisselen door het /server commando te gebruiken. De chat is globaal. Dat betekent dat het niet uitmaakt op welke server je speelt, je kunt met iedereen praten.
Op de survival wereld draait al een plugin voor het managen van je eigendom: Griefprevention. Handleidingen daarvoor zijn eenvoudig te vinden bij google. Ik ben nog aan het testen met een economy plugin, zodat de winkels ook daadwerkelijk betaling kunnen afdwingen :-)
Mijn zoontje, 7 ondertussen, is zot van minecraft en hij wil graag met wat vriendjes spelen.
Ik heb geen zin om zelf een server te hosten thuis dus ben is wat gaan rondkijken.
Lijkt dit jullie degelijk ?
https://ggservers.com/minecrafthosting
Kan stoneblock aanraden, ben zelf net begonnen een paar dagen geleden in singleplayer, maar wat een fijne pack. Ben zelf nogal een ondergrondse bouwer en dan gecombineerd methet feit dat je niet continue moet opletten om net van je platformpje te vallenbeuker19 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:46:
Draait de modded server nog steeds en word er nog op gespeeld?
Zo niet is er misschien belangstelling om er evt. Stoneblock op te draaien @eRixxje
Zitten ook heel wat fijne mods in, ben nu met bonsai boompjes bezig om food te produceren.
Erg leuke pack, ben er zelf al uren mee bezig en ben al aardig gevorderd maar op een gegeven moment loop je echt tegen dingen aan dat je eigenlijk gewoon aan het wachten bent op je resources. kan je aanraden om z.s.m. met je kippen te gaan breeden, en ook neutronium te gaan harvesten. (tip: de Neutronium collectors hebben EMC waarde)Powerblast schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:04:
[...]Kan stoneblock aanraden, ben zelf net begonnen een paar dagen geleden in singleplayer, maar wat een fijne pack. Ben zelf nogal een ondergrondse bouwer en dan gecombineerd methet feit dat je niet continue moet opletten om net van je platformpje te vallen. Ideaal!
Zitten ook heel wat fijne mods in, ben nu met bonsai boompjes bezig om food te produceren.
Ben een beetje klaar met het pack nu omdat ik het lokaal speel en niet m`n pc dagenlang aan wil laten staan voor de resources die ik nodig heb om het uit te spelen. op een Server zou je daar geen last van hebben zolang je het maar chunkload.
*Edit* Lijkt erop dat de modded server er niet meer is, als ik het adres in FTB Revelation gooi dan vind hij hem niet. Weet niet of ik dan nog iets mis maar dan hoor ik het graag.
[ Voor 7% gewijzigd door 2bad4u op 12-11-2018 21:12 ]
Wat ik soms doe ik in plaats van lokaal een singleplayer te starten, de server versie downloaden en die opstarten. En daar dan lokaal op spelen. Dan hoeft je minecraft niet open te blijven, maar start je gewoon je server op als je pc aanstaat. Is gewoon een cmd window dat draait. Volgens mij werkt het chunckloaden en dergelijke ook gewoon.2bad4u schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:01:
[...]
Erg leuke pack, ben er zelf al uren mee bezig en ben al aardig gevorderd maar op een gegeven moment loop je echt tegen dingen aan dat je eigenlijk gewoon aan het wachten bent op je resources. kan je aanraden om z.s.m. met je kippen te gaan breeden, en ook neutronium te gaan harvesten. (tip: de Neutronium collectors hebben EMC waarde)
Ben een beetje klaar met het pack nu omdat ik het lokaal speel en niet m`n pc dagenlang aan wil laten staan voor de resources die ik nodig heb om het uit te spelen. op een Server zou je daar geen last van hebben zolang je het maar chunkload.
*Edit* Lijkt erop dat de modded server er niet meer is, als ik het adres in FTB Revelation gooi dan vind hij hem niet. Weet niet of ik dan nog iets mis maar dan hoor ik het graag.
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Daarnaast is er een nieuwe map live van onze huidige survival 1.13.2 wereld: https://gotcraft.nl/maps/survival/
[ Voor 48% gewijzigd door eRixxje op 10-01-2019 12:57 ]
Is de server al iets meer levendig?eRixxje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:54:
Gotcraft draait een snapshot van 1.14 op snapshot.gotcraft.nl
Daarnaast is er een nieuwe map live van onze huidige survival 1.13.2 wereld: https://gotcraft.nl/maps/survival/
Soms wel. soms niet :-) Er is al wel veel gebouwd.
BTW betreft panda's in de notes:
Baby pandas will sometimes sneeze, making nearby pandas jump: when they sneeze, they have a chance to drop a slime ball.
@R.di.Giovanni kan je mij toevoegen aan de white list mijn username is m3zz1n tnx
Je bent toegevoegd @MeZZiN@R.di.Giovanni kan je mij toevoegen aan de white list mijn username is m3zz1n tnx
[ Voor 3% gewijzigd door R.di.Giovanni op 14-01-2019 19:31 ]
Anoniem: 466444
met vanilla ben ik een casual speler en meer een praktische bouwer dan dat ik het mooi maak.
Mijn minecraft account is: DareDev_IV.
Bedoel je dat er een nieuwe wereld genereert is?eRixxje schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:11:
Snapshot is updated naar laatste versie. Moesten helaas de wereld resetten.
yes! Snapshot builds hebben wat problemen met world generation, las ik.Loev schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:41:
[...]
Bedoel je dat er een nieuwe wereld genereert is?
Je bent toegevoegd!Anoniem: 466444 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:28:
Ik ben wel benieuwd hoe het is om op een server te spelen. als jullie opnieuw gaan beginnen wil ik het wel eens proberen. ik hou het forum al een tijdje in de gaten maar speel vooral modded minecraft in hardcore.
met vanilla ben ik een casual speler en meer een praktische bouwer dan dat ik het mooi maak.
Mijn minecraft account is: DareDev_IV.
Wil je mij ook whitelisten?
Naam is: vuurtjih
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Done!vuurtjih schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:57:
[...]
Wil je mij ook whitelisten?
Naam is: vuurtjih
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Dus we moeten opnieuw beginnen of is dit een extra wereld? Niet dat ik zoveel tijd in mijn huisje heb gestokeneRixxje schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:53:
[...]
yes! Snapshot builds hebben wat problemen met world generation, las ik.
Ik vermoed dat het een test wereld is om de snapshots uit te proberen, de survival wereld zal nog wel bestaan.Loev schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:02:
[...]
Dus we moeten opnieuw beginnen of is dit een extra wereld? Niet dat ik zoveel tijd in mijn huisje heb gestoken
Anders zal @R.di.Giovanni niet helemaal happy zijn na al zijn gehak xD
Snapshot is niet dezelfde als survival. Die laatste bestaat nog steeds 😁Loev schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:02:
[...]
Dus we moeten opnieuw beginnen of is dit een extra wereld? Niet dat ik zoveel tijd in mijn huisje heb gestoken
Top, ben ik dan nu op de server toegevoegd of op de snapshot of allebij?
Ben nieuw met servers, wat moet ik precies doen om in te loggen
Ik gebruik voor de modpacks namelijk aldoor de twich launcher.
In de OP van dit topic vind je alle informatieAnoniem: 466444 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:30:
[...]
Top, ben ik dan nu op de server toegevoegd of op de snapshot of allebij?
Ben nieuw met servers, wat moet ik precies doen om in te loggen
Ik gebruik voor de modpacks namelijk aldoor de twich launcher.
graag DareDev_IV veranderen naar DareDev_VI
Done!Anoniem: 466444 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:34:
ik heb een foutje in mijn naam gemaakt, dus ik ben niet gewhitelist.
graag DareDev_IV veranderen naar DareDev_VI
Bedankt, gisteravond nog even gespeeld. vooral rond gekeken en wat farms bezocht voor start gear en wat voedsel. Nadat ik me 1e diamanten gevonden heb ik weer gelijk uitgelogd -> Spel gewonnen!
later maar eens verder rondkijken als ik mezelf een startpositie heb gegeven. plots, shops, farms, etc, mag ik me nog in verdiepen.
Zat zelf te denken aan:
- villager trading center. (maar heb wat hulp nodig met het leveren van villagers)
- cow farm
- sheep farm
- slime farm
- een tweede hands winkel waar iedereen hun items die ze niet nodig hebben kunnen dumpen om door andere gratis op te halen
Villagers geregeld nu alleen de trading center. Heb wel genoeg rail
Villagers -> altijd handig om een goede trading center te hebben.MeZZiN schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:49:
Zijn er nog wensen voor farms / community builds. Zelf weinig intresse om dingen te verkopen.
Zat zelf te denken aan:
- villager trading center. (maar heb wat hulp nodig met het leveren van villagers)
- cow farm
- sheep farm
- slime farm
- een tweede hands winkel waar iedereen hun items die ze niet nodig hebben kunnen dumpen om door andere gratis op te halen
Cow farm -> staat al een shop met 4 cows
Sheep farm -> nog geen wol farms gezien met kleuren etc.
Slime farm -> bijna iedereen heeft die al zelf, en er is er al 1tje in de shopping district (leeg weliswaar)
Waar ik zelf nog aan zat te denken een "goede" grote pompoen / meloen farm. de communitie farms zijn niet opgewassen tegen villager trading voor emeralds. dus daar zat ik zelf nog aan te denken.
Mijn villager trading systeem zal zijn eigen pompoen meloen farm krijgen alleen voor trades en ik wil de resten van de andere farm naar de trading brengen. (met toestemming)
ilmango design naast de villagers zodat je makkelijk traden + farmen van meloenen.
De slime farm precies daarom altijd handig om te hebben ik heb er al een gemaakt omdat ik toevallig een chunk had met slimes.
Voor mij zelf wil ik nog een mobspawner maken.
Zelf verder gegaan met het bouwen van mijn huis begint ergens op te lijken. Nog te veel purpur maar goed vind het wel een leuk contrast. Misschien wat concrete gaan gebruiken. Ben nog niet van plan om verder op iets te gaan maken de plots zijn redelijk groot hier dus ik red me wel. Alleen andere gebruikers nemen soms wat meer ruimte onder de grond in...
Trouwens kan iemand kijken naar de kelp farm die lijkt stuk te zijn. Ik wil het best ook proberen maar iets te kort kennis van kelm farms.
Had ik ook gezien, ik denk opnieuw plaatsen van minecart voldoende kan zijn.MeZZiN schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:47:
Trouwens kan iemand kijken naar de kelp farm die lijkt stuk te zijn. Ik wil het best ook proberen maar iets te kort kennis van kelm farms.
Maar inderdaad zoals hierboven benoemd niet genoeg verstand van
Maar wil best debuggen
Ik wil binnenkort wat end cities gaan bezoeken, maar ik snap dat er al heel veel cities leeg zullen zijn. ik wil namelijk voorkomen dat ik 4 uur bezig ben en alleen lege steden tegenkom.
Ik weet niet hoeveel end busting er gedaan is maar er zijn zo veel end city's en goede gok is degene te nemen die nog geen pillar naar de portal heeft. Maar goed je kan altijd gewoon rond vliegen met een ender chest en alles mee nemen en daarna alles in de ender chest en klaar.
Zelf moet ik ook de end cities gaan opzoeken heb shulker boxes nodig
Ik denk dat die offline is gehaald, was zover ik weet al maanden niemand meer op ingelogd.levik7 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:12:
Is de modded server niet meer online?
Dat kan wel kloppen ja. Volgens mij was had iedereen het ook wel uitgespeeld. Maar ik was wel benieuwd naar de wereld.Hairy23 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:31:
[...]
Ik denk dat die offline is gehaald, was zover ik weet al maanden niemand meer op ingelogd.
Huis ziet er beter uit jah
En eindelijk mijn chests opgeruimd wat een hoop zooi verzamel je in een paar dagen tijd.
En ik heb de storage van de community farms iets vergroot. Ga het nog wel iets mooier maken dan dirt blocks
Was even vergeten hoe vervelend de nether kan zijn als je even niet oplet met je super pick

[ Voor 15% gewijzigd door MeZZiN op 01-02-2019 10:05 ]
Ik heb wat spullen (armor en books) in de 2e hands winkel gedaan. ik heb me spullen nu bijna compleet als geheel set.MeZZiN schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:03:
Was even vergeten hoe vervelend de nether kan zijn als je even niet oplet met je super pickdamm wat is lava snel
weg spullen zucht.
Heb je het over de sevtech wereld?levik7 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:16:
[...]
Dat kan wel kloppen ja. Volgens mij was had iedereen het ook wel uitgespeeld. Maar ik was wel benieuwd naar de wereld.
Dat klopt. Die wereld heb ik ook nog geloof ik :-)
We hebben overigens ook een discord chat. Misschien leuk voor als je op onze server speelt.
[ Voor 48% gewijzigd door eRixxje op 10-02-2019 15:42 ]
One bird poo on you base
Diorite had je wat over maar het zit er wel netjes uit heel farmy achtig nice
Ben zelf mijn basis aan het uitgraven kwam een andere basis tegen van mijn buurman.
Grappig genoeg wel genoeg diamands gevonden alleen op andere lagen dan 10.
[ Voor 4% gewijzigd door eRixxje op 15-04-2019 12:43 ]
Ik zal vanavond aansluiten.eRixxje schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:04:
1.14 Is uit en dus is de snapshot server offline gehaald. De Release 1.14 draait op vanilla.gotcraft.nl. Schone map natuurlijk (geen resets meer vanaf nu). Have fun. Meer info: Zie OP.
Dat kan nog flink vervelend worden als mensen met elytra's rond gaan vliegen...
Deze hele versie is überhaupt gruwelijk laggy, en dat voor een release...

Hier heb ik ook al meerdere youtubers over horen klagen ... Gok dat er binnenkort wel een hotfix uit (moet) gaan komen.Richub schreef op maandag 29 april 2019 @ 05:37:
Wat mij opvalt is het enorm trage laden van de chunks in 1.14.
Ik heb mijn activiteit op de server ook even gestaakt tot na een goede fix. Verder lijkt het mij wel een erg toffe update.Richub schreef op maandag 29 april 2019 @ 05:37:
Wat mij opvalt is het enorm trage laden van de chunks in 1.14.
Dit topic zit al eeuwen in mijn bookmarks, toch eens rondloereneRixxje schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:04:
1.14 Is uit en dus is de snapshot server offline gehaald. De Release 1.14 draait op vanilla.gotcraft.nl. Schone map natuurlijk (geen resets meer vanaf nu). Have fun. Meer info: Zie OP.
De knop omgezet voor snapshots in de settings, zag dat prerelease 2 draait op vanilla 1.14. Pre release 3 is er al dus hij borkte al vrij snel
@eRixxje Zou je me willen whitelisten, ga ik vanilla 1.13.2 bekijken
[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 22-05-2019 21:43 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Toegevoegd!2Dutch schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:40:
[...]
Dit topic zit al eeuwen in mijn bookmarks, toch eens rondloeren
De knop omgezet voor snapshots in de settings, zag dat prerelease 2 draait op vanilla 1.14. Pre release 3 is er al dus hij borkte al vrij snel
@eRixxje Zou je me willen whitelisten, ga ik vanilla 1.13.2 bekijkenAccountnaam: TweeDee
"Could not connect to a default or fallback server, please try again later: io.netty.channel.ConnectTimeoutException"
Doe ik iets fout?
(Ik wil eigenlijk alleen weer even rondkijken. - Kijken of mijn huisje er nog staat of niet. - Dus doe voor mij geen moeite als het een probleem op der server is.
En dat is dus ongeacht welke hardware je in 'n server/pc kast stopt.

Ik heb zelf een serverpc staan met een Ryzen 5 3600 en 16 GB RAM aan boord en een losse SSD voor de MC server bestanden, en ook dan lag je al met 5 man in een wereld.
Iets wat de mensen die op eRixxje's GoTcraft server spelen wel zullen herkennen.
Dat in tegenstelling tot 1.12.2, die versie liep werkelijk als een trein.

Zou er interesse zijn in een 1.12.2 survival server?
Gewoon om weer eens lekker rond te kunnen toeren op je paard of 'n stuk vliegen met je elytra's zonder iedereen met bloklag op te zadelen?
En ouderwets dikke redstone farms op te kunnen zetten zonder meteen de server op de knieën te dwingen?
Komt namelijk 10 december al uit!
Ik bedoel maar: Zelfs met een Ryzen 5 3600 heb je lag als er meer dan 4 man tegelijk op een server spelen. En die cpu heeft (bij mijn systeem) een single thread Passmark rating van 2992. Wat dus behoorlijk hoog is.
In die video zien we een uitstekende optimalisatie rond explosies, maar niets over de grote issue: Met meer dan 5 man in een server spelen...
Anyway, we gaan het meemaken op 10 december.

In het verleden heeft de GoTcraft server 'n tijdje op snapshots gedraaid, maar dat was geen echt succes: Soms had je echt spelbrekende bugs...
Zoals die keer dat item frames gewoon de client lieten crashen als je er een wilde plaatsen.

Edit:
Net even zitten testen met die pre-release, en de wereld laadt idd veel soepeler dan met 1.14.4.
Laten we hopen dat deze release multiplayer weer speelbaar maakt...
[ Voor 13% gewijzigd door Richub op 22-11-2019 05:51 ]
Ik zal wel met een whitelist gaan werken om griefers buiten te houden...
[ Voor 37% gewijzigd door Richub op 22-11-2019 16:24 ]
Mn kids spelen nog steeds Gotcraft 1.6 🤣eRixxje schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:04: