Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:48
lekrutes schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:47:
Sugurcane, melons en pumpkins kunnen automatisch worden verbouwd.
Ook het planten van? Of enkel het harvesten?
Netjes! Dan heb je volgens mij toch echt teveel tijd :D.

[ Voor 47% gewijzigd door Powerblast op 04-01-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
de 3 moeten slechts 1x gepland worden om nadien een auto-harvest ervan te doen
van sugercane duw je mbv pistons de bovenste 2 delen eraf en laat je de onderste staan om te groeien, iets soortgelijk met melons en pumpkins: je duwt die pumpins/melons weg voor harvest maar laat hun stick staan zodat die weer automatisch begint te groeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:48
Ow ok. Dat ik daar nog niet aan gedacht had :). Heb al wat sugarcane liggen maar moet nog even mijn serre wat uitbreiden dan als ik het wil planten.

Het worden sowieso grote bouwwerken de komende dagen om er een verdieping op te krijgen. Ga vanaf de middenzuil al voorbereiden zodat ik daar m'n water in kan steken. Als ik daar nu een dispenser opzet, moet ik dan nog een blokje extra rekenen voor een redstone "kabel" of past dat op de blok zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:53

Plainside

I browse when I'm at work

Zijn er hier bouwers die mij misschien kunnen helpen?
Ik wil namelijk een soort Kasteel midden in een veld bouwen maar zelf niet zo begaafd in het bouwen.
Nu is het wel zo dat ik de server nog live moet zetten of eerder helemaal opzetten.
En het probleem nu is dat het een gemodde server is ik host de server zelf dus er zal wel wat lag aanwezig zijn en jij of de bouwer zal over dezelfde mods moeten beschikken.
Het voordeel hiervan is dat het om het Direwolf20 pack gaat in de Feed the Beast launcher.
btw, er is al een groot stuk ruimte vrij gemaakt en je zal Creative mode toegewezen krijgen.
Ook zal je beschikken over Creative+ die in combinatie werkt met NEI
Hier kan je makkelijk in zoeken naar de blocks die je wilt gebruiken.
Ook is de mod Chisel aanwezig die astetische blocks toevoegt aan Minecraft en Carpenter's block aanwezig.
Het liefst wil ik dat deze twee mods + de standaard minecraft blocks worden gebruikt(kijk uit voor de "Stone Egg" blocks deze wil ik dus liever niet hé ;)

Mochten er mensen zijn die hier geintereseerd in zijn stuur mij een DM als het kan.
Natuurlijk mag je er ook met meerdere mensen aan werken als je dit wilt stem dan wel met elkaar af hoe en wat zodat er geen ruzie's ontstaan.
Ook zal ik even kijken hoe groot de ruimte is Y level gaat tot aan 0 tot 256(world height) voor de rest weet ik niet hoe groot de X/Z is dat zal ik later nog even posten.

P.S. nog een andere leuke mod = Extra Utilities die dit toevoegt

P.S.S je zal een redelijk systeem moeten hebben om te kunnen joinen en normaal te kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Dreanor schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:38:
Ik zit sinds kort weer eens wat DireWolf20 FTB te spelen (en zijn nieuwe seizoen te kijkne), maar waar zijn alle tranport pipes e.d.???

Ik herinner mij leadstone energy pipes en andere early game maar die zijn er niet (meer)? DireWolf gebruikt in zijn lets play ook de Ender IO pipes. Zijn die de vervanger van alle andere transport manieren of mis ik iets?
De conduits zijn nog niet helemaal klaar er word meer functionaliteit aan toegevoegd en wanneer ze klaar zijn zullen ze vanzelf te voorschijn komen....
En jah Ender IO is de slimme manier om even te gebruiken, Bron:
https://twitter.com/plainsideosu/status/547876124122820608

Edit: ben dom bezig... sigh..

[ Voor 3% gewijzigd door Plainside op 05-01-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neuron Collider
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-12-2024
Seth_Chaos schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:42:
Ik hoop dat Microsoft wel werk maakt van een goede goede mod API. Ik vindt het waardeloos dat ik met 7fps moet spelen omdat mijn nieuwe R9 kaart niet samen werkt met oudere versies van minecraft, die ik wel nodig heb voor mijn modpacks. Nu overweeg ik noodgedwongen een oudere kaart weer te gaan gebruiken enkel zodat FTB packs weer fatsoenlijk draaien. Mensen die zich dus rot zoeken naar een oplossing voor de belabberde fps met een Amd R9 290(x) verspilde moeite het probleem zit hem in het ontbreken van een mod API waardoor fixes in de source die in latere versies zijn aangepakt niet beschikbaar zijn voor je gebruikte modpacks.
Is dat nog zo? Welke kaarten hebben een probleem? Ik wou een 290 kopen maar als die niet goed werkt in minecraft dan moet ik iets anders overwegen... helpt optifine ook niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:03
supadupa2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:28:
[...]

Is dat nog zo? Welke kaarten hebben een probleem? Ik wou een 290 kopen maar als die niet goed werkt in minecraft dan moet ik iets anders overwegen... helpt optifine ook niet ?
laat ik het zo zeggen, ik heb mijn 280 eruit getrokken en ben terug gegaan naar een GTS250 8)7 daarmee heb ik zo al 3x zoveel fps als met de r9 280x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
supadupa2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:28:
[...]

Optifine helpt ook niet. Die kaarten worden gewoon niet herkend, en leveren dan ook geen enkele performance boost op. Alle R9 kaarten lijken niet te worden herkend. Vanilla minecraft is nog speelbaar, maar modded minecraft is compleet onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neuron Collider
Even gegoogeld en gevonden: turn Off v sync met optifine . Hogelijk wekt het want ik zou liever een amd kopen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
supadupa2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:56:
Even gegoogeld en gevonden: turn Off v sync met optifine . Hogelijk wekt het want ik zou liever een amd kopen lol
Helpt niet. Niets helpt, de kaarten worden gewoon niet herkend, daar veranderd een instelling niets aan. Het is al bij AMD en bij Mojang aangekaart maar die doen er niets mee, omdat vanilla minecraft prima speelbaar is zonder die videokaart ondersteuning (120 FPS). Maar in modded minecraft lijdt dat tot 1 tot 10 FPS in een dorpje of basis. Compleet onspeelbaar.

Bij mij en onze community (vrienden en familie) staat het spel in de ijskast tot er een mod api is, en er ondersteuning is voor de AMD R9 reeks. Voorlopig genieten we van space engineers. Zat andere games om te spelen wanneer een developer doof lijkt voor zijn eigen community.

Als je over een Intel i processor beschikt kun je overschakelen op de integrated graphics, dat levert je meer FPS op dan de R9 kaart.

[ Voor 53% gewijzigd door Seth_Chaos op 06-01-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
Seth_Chaos schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:57:
[...]
Voorlopig genieten we van space engineers.
Wat een leuke game! Die ga ik eens uitproberen zodra ik m'n Steam streaming setup klaar heb, want helaas is het een windows only game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
VorCha schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:17:
[...]

Wat een leuke game! Die ga ik eens uitproberen zodra ik m'n Steam streaming setup klaar heb, want helaas is het een windows only game
Dat is ook mijn timesink geworden sinds Minecraft. Je krijgt er hetzelfde gevoel bij (nog één blokje en dan stop ik...), maar dan met super awesome real life mechanics spaceships coolness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neuron Collider
Leuke afwisseling voor kerbal space program. Zal ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:43

chromeeh

the Gnome

Gister weer een bult plezier gehad tijdens een LetsPlay :D
Ad-hoc avonturen zijn altijd het beste!
"Kom we bouwen een Nether portal vanaf het kasteel naar de End portal, handig voor als we tzt de Enderdrake gaan killen..."

Halverwege....
- "Euh... Heb je eigenlijk wel Flint and steel mee"
+ "Nee, jij?"
- "Nee"
+ Doh! :+
Uiteindelijk maar een cave gezocht om wat gravel te minen en wat ijzer :D

Ondertussen hebben we een mooi netwerk liggen aan Nether portals om zo makkelijk en veilig (tunnels in de Nether) snel in andere biomes te komen :)
We hebben 1 portal die we als "hoofd" portal beschouwen, vervolgens hebben we naar alle andere portals tunnels gegraven om zo veilig en snel naar de andere portals te kunnen komen 8)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

chromeeh schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:35:
Gister weer een bult plezier gehad tijdens een LetsPlay :D
Ad-hoc avonturen zijn altijd het beste!
"Kom we bouwen een Nether portal vanaf het kasteel naar de End portal, handig voor als we tzt de Enderdrake gaan killen..."

Halverwege....
- "Euh... Heb je eigenlijk wel Flint and steel mee"
+ "Nee, jij?"
- "Nee"
+ Doh! :+
Uiteindelijk maar een cave gezocht om wat gravel te minen en wat ijzer :D

Ondertussen hebben we een mooi netwerk liggen aan Nether portals om zo makkelijk en veilig (tunnels in de Nether) snel in andere biomes te komen :)
We hebben 1 portal die we als "hoofd" portal beschouwen, vervolgens hebben we naar alle andere portals tunnels gegraven om zo veilig en snel naar de andere portals te kunnen komen 8)
Vind ik altijd vet om te zien Nether portal hubs.
Maar zelf ben ik meer fan van het gemodde minecraft dus 1 boek kan mij al naar The End brengen of naar een hele wereld waar 1 biome is toch wat makkelijker als je het mij vraagt :+
Enige nadeel is dat je nog steeds zelf de stronghold moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Plainside schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:43:
[...]
Vind ik altijd vet om te zien Nether portal hubs.
Maar zelf ben ik meer fan van het gemodde minecraft dus 1 boek kan mij al naar The End brengen of naar een hele wereld waar 1 biome is toch wat makkelijker als je het mij vraagt :+
Enige nadeel is dat je nog steeds zelf de stronghold moet vinden.
Ik speel op m'n eigen realm, dus unmodded :)

Wat we doen is lekker exploren, we nemen dan obsidian mee, planten een portal, als deze veilig is aan de Nether kant (lees: geen spawn in / op lava), dan graven we via de Nether terug naar de eerste portal.

Wat soms een flinke uitdaging is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

chromeeh schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:23:
[...]

Ik speel op m'n eigen realm, dus unmodded :)

Wat we doen is lekker exploren, we nemen dan obsidian mee, planten een portal, als deze veilig is aan de Nether kant (lees: geen spawn in / op lava), dan graven we via de Nether terug naar de eerste portal.

Wat soms een flinke uitdaging is >:)
Haha zou ik binnen een halfuurtje ook kunnen doen met m'n mods.
Moet ik alleen wel ff kijken wat ik zal doen wanneer door een lava lake graaf... owya lava resistant armor nvm xD.
Met mods is alles simpeler xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben sinds een paar dagen aan de Agrarian Skies..best grappig, maar weer een fikse leercurve :P Nu ben ik wel op een bestaand eiland van een bekende van me begonnen dus niet vanaf 0, maar dat ga ik nog wel doen als ik even de basics door heb, samen wat aanrommelen is namelijk ook leuk :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

2Dutch schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:08:
Ben sinds een paar dagen aan de Agrarian Skies..best grappig, maar weer een fikse leercurve :P Nu ben ik wel op een bestaand eiland van een bekende van me begonnen dus niet vanaf 0, maar dat ga ik nog wel doen als ik even de basics door heb, samen wat aanrommelen is namelijk ook leuk :)
Pfff AG das een tijdje geleden voor mij vraag me af of ze de Sieve's hebben generft zodat de Autonomous Activators niet zo goed meer werken haha.
Hadden ze volgens mij aan het begin ook al gedaan maar toen werkte het nog steeds veels te goed xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
Plainside schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:12:
[...]

Pfff AG das een tijdje geleden voor mij vraag me af of ze de Sieve's hebben generft zodat de Autonomous Activators niet zo goed meer werken haha.
Hadden ze volgens mij aan het begin ook al gedaan maar toen werkte het nog steeds veels te goed xD
Gelukkig hebben ze die AA's snel generfed met de watering can, dát was pas exploity :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

2Dutch schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:08:
... wat aanrommelen is namelijk ook leuk :)
Klopt!
Maar dat is ook een groot deel van de charme van MineCraft (vind ik)...

Gewoon lekker prutsen met red stone, of een nieuwe cave verkennen, eten verbouwen, etc.
Of soms gewoon lekker een nieuw huisje bij bouwen of verbouwen :)

Ik speel samen met een Zweed en we recorden ook altijd het speel vertier. (een Lets play idee)
Altijd leuk om een flauwe grap uit te halen, lekker slap grappen en grollen etc. :P

Edit:
Het leukste is onder de streep dat we altijd zonder een echt doel wat gaan doen, en dan de leukste avonturen beleven :+

[ Voor 10% gewijzigd door chromeeh op 07-01-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Uncle Mel schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:15:
[...]

Gelukkig hebben ze die AA's snel generfed met de watering can, dát was pas exploity :)
Jah die kende ik niet probeerde het laatst in SP en dacht verdomme waarom werkt dit niet.... oh... Watering Can (Broken) met zo'n irritant tekstje er bij SIGH....
Toen maar mijn Sprinkler gemaakt moet er nog wel bone meal aan toevoegen maar zelfs zonder doet dat ding het goed haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Ik kom weer eens langs in het Minecraft topic, zie ik dat het over Agrarian Skies gaat! Ik ben met vrienden bezig met de Hardcore Skyblock challenge, zoals de Yogscast hem ook doen. We zijn met z'n vieren, en we zijn netjes begonnen op een block dirt van 3x3x3 en één boom. Ook hebben we geen "cheat" spul meegenomen als de Yogscast, zoals een heel ME systeem...

Is er interesse in wat screenshots van onze server? We zijn al best ver :)

Edit: Excuses, ik zie nu dat hier een apart topic voor is... of mag éénmalig wel hier?

[ Voor 9% gewijzigd door _Buran_ op 07-01-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Screenshots mogen volgens mij gewoon hoor! Alleen mensen werven voor je server mag hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg gaaf, al vraag ik me af of de animo blijft nadat alle bekende en wellicht wat minder bekende gebouwen gedaan zijn. Simpele panden reproduceren kan nooit heel spannend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

MisterEagle schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:32:
Screenshots mogen volgens mij gewoon hoor! Alleen mensen werven voor je server mag hier niet meer
Ik zal eens wat screens posten vanmiddag :)

Helaas weinig van gekomen gister... Nieuwe rondes nieuwe kansen vandaag :)

Zijn er hier mensen met ervaring hoe je het beste een water tempel kunnen veroveren?
Ik heb water breathing & night vision potions, enchanted diamond gear & zwaard...

Alleen hoe het beste de tempel binnen te gaan?

[ Voor 37% gewijzigd door chromeeh op 08-01-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Underwater monuments zijn heel simpel:
- water breathing potions, night vision potions en invisibility potions gebruiken (neem een voorraadje mee)
- boots met depth strider (3) aan doen om onder water vlot te kunnen bewegen, verder alle armor uit
- (sterke) bow equippen (anders krijg je damage van thorns)
- versla de elder guardians met je boog zodat je geen last meer hebt van mining fatigue, zolang je alleen boots aan hebt en invisibility effect hebt doen guardians je niets
- ??
- profit!

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

chromeeh schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:00:
[...]

Ik zal eens wat screens posten vanmiddag :)

Helaas weinig van gekomen gister... Nieuwe rondes nieuwe kansen vandaag :)

Zijn er hier mensen met ervaring hoe je het beste een water tempel kunnen veroveren?
Ik heb water breathing & night vision potions, enchanted diamond gear & zwaard...

Alleen hoe het beste de tempel binnen te gaan?
Via de ingang.

Hoef je geen blokken te breken en heb je geen last van mining fatigue die de Elder Guardians je geven. Er zijn er drie van per tempel, probeer die zo snel mogelijk te vinden. Speed en strength potions zijn ook erg handig.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

glrfndl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:26:
Underwater monuments zijn heel simpel:
- water breathing potions, night vision potions en invisibility potions gebruiken (neem een voorraadje mee)
- boots met depth strider (3) aan doen om onder water vlot te kunnen bewegen, verder alle armor uit
- (sterke) bow equippen (anders krijg je damage van thorns)
- versla de elder guardians met je boog zodat je geen last meer hebt van mining fatigue, zolang je alleen boots aan hebt en invisibility effect hebt doen guardians je niets
- ??
- profit!
Helemaal duidelijk :D
Alleen nog "ff" boots enchanten en invis pots maken :)
Ik had het heldere idee om via de onderkant naar binnen te graven :P
De Elders dachten daar anders over :+

Maar goed zoals beloofd wat pics :)
(Let wel, ik ben een praktische bouwer, geen "fancy" bouwer :P)

Storage:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2yvpjc8.png

Er zijn 2 van zulke rijen, elk met eigen chests voor spullen.
Inmiddels weet ik elke chest blindelings te vinden, waardoor het echt super snel sorteren en iets terug vinden is.

Farm: (Met waak kip Rambo :P)
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ix73vp.png

Kasteel "tuin":
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/28qzq6w.png

Het zijn niet de nieuwste screenshots, inmiddels is de kerstboom weg :P
Het vierkant links van de kerstboom is de Hole of Doom (ladder rechtstreeks naar bedrock, ideaal als je lava etc nodig hebt :D)
Daarvoor de pumpkin & melon farm en rechts een semi automatisch weat farm.

Brewing room: (Heb er nu 3 brewing stands staan en de Netherward er uit gehaald :P)
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/16bj802.png

Iemand thuis?
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2m2t208.png

Tevens gister een idioot complexe portal verbinding gebouwd naar een jungle biome.
De portal in de jungle netjes in een cave gezet, deurtje er voor zodat er... verrassingen (zoals een creeper) ineens bij de portal staan...
Alleen de portal in de Nether stond op een zwevend eiland in de lucht :/

Gister de knoop letterlijk doorgehakt... Heb een afgeschermde ladder gebouwd die 50 ~ 60 bloks omhoog gaat en deze aangesloten op een eerder gehakte tunnel.

Niet grappig als je op ca. 80 boven lava op 1 blokje staat en een Ghast begint op je te schieten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:57
leuke plaatjes.
Jammer dat je de muur gebouwt hebt van cobblestone.

Zal eens kijken of ik wat plaatsjes kan maken van mijn creaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

lekrutes schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:29:
leuke plaatjes.
Jammer dat je de muur gebouwt hebt van cobblestone.

Zal eens kijken of ik wat plaatsjes kan maken van mijn creaties.
Mja klopt, dat staat nog op de planning om te vervangen... een keer :P
Het was de bedoeling om een klein huis te maken in het begin, maar het is een beetje uitgegroeid tot een soort mission control :P

Ik heb een redelijk simpele texturepack en geen fancy shaders.
Lekker old school :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
I speel vanilla dat is old skool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ok, naar aanleiding van bovenstaande tips daarnet bij de water tempel geweest...
Ik heb denk ik een tempel die stuk is (gegaan) :/

Het volgende is gebeurd:

Ik heb op jullie advies Invisibility , Night Vision en Water Breathing pots gemaakt.
Dus gewapend met een boog, pots etc richting de water tempel.

Vlak bij de tempel heb ik een huisje, daar flink wat cobblestone gepakt en een brug beginnen te bouwen naar de tempel, zo'n 10 blocks boven het water oppervlak, dan heb ook niet zo snel last van de kleine guardians.
Naarmate ik dichter bij de tempel kwam ben ik meer voorzichtig aan gaan doen (die Elders maken me altijd aan het schrikken :P)
Alleen... Geen schrik reactie, want ik kreeg de debuff niet?!

Goed prima, misschien hebben ze pauze... (Ik speel op m'n eigen Realm, dus geen mods etc!)
Toen ik echt pal boven de tempel was, had ik nog steeds geen debuff...
Uit de game gegaan, weer terug in gelogged... niets....

Dus pots opgedronken, in het water gesprongen, en ben de tempel in gegaan...
Heb geen Elders kunnen vinden :/
We hebben hebben met z'n tweeën de tempel systematisch uit gekamd, per verdieping, per kamer, maar geen Elders?! ;( ;(

Voor de duidelijkheid, game mode = Survival
Iemand enig idee?
(Het kan geen command zijn geweest, deze staan uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Iemand is je voor geweest? Die elder guardians respawnen niet als je ze verslagen hebt. Waren er wel gewone guardians?

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

glrfndl schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:53:
Iemand is je voor geweest? Die elder guardians respawnen niet als je ze verslagen hebt. Waren er wel gewone guardians?
Nee aangezien het een Realm server is, en dus alleen authorized mensen die kunnen joinen, en degene met wie ik speel heeft zeker niet die tempel leeg getrokken :)

De gewone guardians (die kleine groene) zaten er wel.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

chromeeh schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:16:
[...]

Nee aangezien het een Realm server is, en dus alleen authorized mensen die kunnen joinen, en degene met wie ik speel heeft zeker niet die tempel leeg getrokken :)

De gewone guardians (die kleine groene) zaten er wel.. :(
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de difficulty dan Peaceful is geweest waardoor daarbij de elder guardians zijn verdwenen. (Want dat ze nog in de buurt zouden zijn lijkt me sterk aangezien je ook geen Mining Fatigue hebt gekregen.) en dat vervolgens de difficulty naar easy/normal/hard is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Migrator schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:42:
[...]

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de difficulty dan Peaceful is geweest waardoor daarbij de elder guardians zijn verdwenen. (Want dat ze nog in de buurt zouden zijn lijkt me sterk aangezien je ook geen Mining Fatigue hebt gekregen.) en dat vervolgens de difficulty naar easy/normal/hard is gezet.
De server is nooit van Survival - Easy af geweest (ben de enigste met OP) :/

Maar goed... Denk dat ik maar een nieuwe tempel ga bezoeken. Heb er nog een gevonden wat verder van huis :)
Hopen dat die niet stuk is... Anders maar eens Mojang vragen :)

update:

Schijnbaar toch een "fout" geweest in de world...
Ik ben gister avond even naar de andere water tempel gevaren... Schrok me weer bijna dood toen de mining fatigue debuff toe sloeg :+
Gelukkig oOo *O*

[ Voor 14% gewijzigd door chromeeh op 20-01-2015 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Allen,

Ik heb de afgelopen weken een nieuw en behoorlijk goed systeem samengesteld maar nu krijg ik mn minecraft niet goed ingesteld.

Het is een Core i5 4690 met 8GB RAM en een GTX 970. Het draait allemaal op SSD en dus dacht ik dat ik de settings wel omhoog kon gooien. Ik heb de Direwolf20 1.7.10 pack geinstalleerd met de laatste Optifine Ultra.

In onderstaande screenshots breekt hij het gewoon af na een aantal chunks. Fog lijkt ook niet te werken...
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepedia.nl/screens/1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepedia.nl/screens/2.png
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepedia.nl/screens/3.png
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepedia.nl/screens/4.png

Hieronder voor de volledigheid even de settings...

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepedia.nl/screens/5.png
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepedia.nl/screens/6.png
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepedia.nl/screens/7.png
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepedia.nl/screens/8.png
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepedia.nl/screens/9.png

Wie o wie? Ik heb al een keer alle default settings teruggezet, optifine inclusief config files verwijderd etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Direwolf20 pack issue helaas.. Heb ik zelf ook last van. Wordt hopelijk snel opgelost

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
lanerios schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:08:
Direwolf20 pack issue helaas.. Heb ik zelf ook last van. Wordt hopelijk snel opgelost
Afwachten dan maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Had het van de week ook dat 4 chunks simpelweg niet wouden laden... (Unmodded 1.8.1)
Een eiland werd half "afgesneden" in de zee :/

Dus het zou stiekem ook wel eens een combi kunnen zijn van een bug icm textures / mods.

In ieder geval naast m'n game profile een profile gemaakt met toeters & bellen (voor screenshots)...
Het ziet er dan echt smooth uit, maar ik mis dan echt de "old school" look van minecraft :P

Tevens een kijkje genomen in de End.
Dat was echt lachen, aangezien we onder het eiland spawnden, we hadden alle gear inc picks in een kist bij de End portal gelaten, dus dat was een geduld kwestie om daadwerkelijk naar boven (lees: buiten) te komen :D
Uiteraard was de Enderdragon niet blij met ons, maar het was weer een leuke ervaring :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:21
Iemand hier die nog een leuke direwolf20 1.7.10 server zoekt? Ik zit op eentje te spelen maar zoek af en toe toch iemand om te helpen met bouwen. Lijkt me wat leuken :D Speel zelf niet zoveel maar af en toe toch zin om te minen.

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zou wel gaaf zijn kreekje! Mocht je hulp willen :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Meer MC buddies zijn altijd goed toch? :D

Ben niet de meeste geskillde bouwer, maar een beetje plezier maken is altijd goed 8) :+

[ Voor 53% gewijzigd door chromeeh op 05-02-2015 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13

E-Rick

I love it :7

Zijn er hier trouwens mensen die hun in-game naam hebben gewijzigd? Ik wilde mijn voornaam, maar die was helaas niet beschikbaar. Uiteindelijk maar gesettled voor mijn initialen, ook een stuk beter dan het was.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:36

Auredium

Informaticus Chaoticus

Fijn dat de launcher van minecraft nu geen java meer nodig heeft. Minder java is beter. :)
Zelf goed bezig in een wereldje, mss dat ik nog wat pics post zo nu en dan.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Auredium schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:13:
Fijn dat de launcher van minecraft nu geen java meer nodig heeft. Minder java is beter. :)
Zelf goed bezig in een wereldje, mss dat ik nog wat pics post zo nu en dan.
Sowieso is de stap van Java 1.7 naar 1.8 enorm qua performance.
Als je met F3 de memory usage bekijkt en de FPS dan zit er een wereld van verschil tussen 1.7 & 1.8, uiteraard is minder Java altijd goed, een native applicatie is velen malen sneller dan een applet based.

Onder streep was ik al zeeeeeer happy met de 1.8 update...
Het kan altijd nog beter natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Het maakt voor mensen met een AMD R9 kaart ook een wereld van verschil of je Minecraft(modded of niet) draait zonder dat extra java proces dat feedback levert aan Mojang. Dit geeft je zo'n 40% extra fps. Als je vervolgens ook nog de prioriteit van het minecraft proces verhoogt naar hoog wordt het bijna speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 06-10 22:29

mvds

Totally awesome!

Heeft iemand al eens een live map viewer gevonden voor de XBox One versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zijn er volgens mij niet, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hmm jammer, ik zie wel een offline map die op basis van de seed de map na kan maken, maar dat is toch net even anders dan wat ik voor ogen heb... Misschien toch eens kijken of er via SmartGlass wat te bouwen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Het is hier weer aardig stil geworden zeg...

Ik denk echter dat wel nog iedereen lekker zit te craften in hun eigen wereldje. :+
Zelf ben ik inmiddels een hele tijd bezig in een wereld waar ik inmiddels een erorm slot heb gemaakt. De toevoeging van diorite e.d. zijn echt wel fijn. Alhoewel ik momenteel wel wat ijzertekort heb in mijn wereld.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-07 15:08
Toevallig iemand die op de PS4 speelt? Wil graag met een aantal Nederlanders een survival server starten maar helaas bijna geen spelers van mijn leeftijd (21+). Het idee is om deze server ook te gaan streamen via Twitch. Mocht ik in het verkeerde topic zitten dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:07
Ik ben momenteel FTB Infinity aan het spelen, maar ik mis een beetje een doel/uitdaging. Ik ben dan ook van plan om een nieuwe map te beginnen waarbij ik geen gebruik maak van de tech mods. Heeft iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbank
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:06
Arnlith schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:07:
Ik ben momenteel FTB Infinity aan het spelen, maar ik mis een beetje een doel/uitdaging. Ik ben dan ook van plan om een nieuwe map te beginnen waarbij ik geen gebruik maak van de tech mods. Heeft iemand nog een suggestie?
Je zou Hardcore Questing maps proberen zoals Agrarian Skies of Material Energy ^4 Hypercube kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnlith schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:07:
Zoals Snowbank heeft aangegeven kun je agrarian skies doen. Hierbij start je op een eiland in het niets en prober maar te overleven en de quests te doen. Ook is er Agrarian skies 2 aanwezig welke nog in beta is, hierbij is er o.a. agricraft met onkruid aanweizig dus je moet echt oppassen dat je genoeg kan oogsten.

Daarnaast zijn er een aantal andere modes ik zal er nog wat geven:

Blastoff, hierbij start je in een wereld welke bijna geheel vernietigd is. Je kan aan het einde naar verschillende planeten gaan. Maar pas op, je moet gevariëerd eten om te overleven, ook moet je genoeg drinken. Als je graakt wordt door een mob raak je ook wat sanity kwijt, dit komt terug over tijd maar als deze te laag wordt ga je van alles zien.

Hubris, Probeer maar te overleven in de wereld welke nu bijna volledig bestaat uit taint en zonder echte tech mods maar eerder magie mods

Regrowth, Er groeit niets meer op de aarde en er is alleen onkruid over wat verdord is en verbrande bomen, probeer te overleven en maak kennis met verschillende mods. Hier is weinig tech aanwezig maar heft wel agricraft, botania en witchery

Dus samengevat, kijk even in de modlist van de FTB launcher en je vindt er genoeg, bovenstaande zijn de meest populaire packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:07
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:17:
[...]

Zoals Snowbank heeft aangegeven kun je agrarian skies doen. Hierbij start je op een eiland in het niets en prober maar te overleven en de quests te doen. Ook is er Agrarian skies 2 aanwezig welke nog in beta is, hierbij is er o.a. agricraft met onkruid aanweizig dus je moet echt oppassen dat je genoeg kan oogsten.

Daarnaast zijn er een aantal andere modes ik zal er nog wat geven:

Blastoff, hierbij start je in een wereld welke bijna geheel vernietigd is. Je kan aan het einde naar verschillende planeten gaan. Maar pas op, je moet gevariëerd eten om te overleven, ook moet je genoeg drinken. Als je graakt wordt door een mob raak je ook wat sanity kwijt, dit komt terug over tijd maar als deze te laag wordt ga je van alles zien.

Hubris, Probeer maar te overleven in de wereld welke nu bijna volledig bestaat uit taint en zonder echte tech mods maar eerder magie mods

Regrowth, Er groeit niets meer op de aarde en er is alleen onkruid over wat verdord is en verbrande bomen, probeer te overleven en maak kennis met verschillende mods. Hier is weinig tech aanwezig maar heft wel agricraft, botania en witchery

Dus samengevat, kijk even in de modlist van de FTB launcher en je vindt er genoeg, bovenstaande zijn de meest populaire packs.
Hubris heeft mijn aandacht wel te pakken gekregen, alleen moet ik even kijken hoe en wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Er is ook nog een ander topic: Algemeen GoT community Minecraft servers

Gaat wel meer over servers, maar misschien hebben jullie er ook iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
kunnen jullie nog op servers komen? ik krijg de melding dat de authentication servers down zijn.. maar als ik op: https://help.mojang.com/ kijk staat alles gewoon groen..

het werkt weer

[ Voor 6% gewijzigd door MisterEagle op 12-05-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 13:44
Mijn zoontje speelt Minecraft op mijn laptop. Nu is het spel visueel veranderd. Oorzaak onbekend. Hij ziet nu minder kleuren, kleuren zijn veel waziger, om veel items zit een rode rand bv een kist heeft een rode rand. Wanneer hij met zijn muis omhoog gaat dan gaat het figuurtje naar beneden en andersom. Eerder ging het figuurtje omhoog wanneer hij met zijn muis omhoog ging.
Ik heb al gezocht in de instelling. Maar kennelijk is het niet zo voor de hand liggend. Ook Minecraft verwijderen met een un-installer programma heeft niet geholpen.
Zoeken op internet en hier in het forum heeft nog niets opgeleverd. Wellicht gebruik ik niet de juiste zoekwoorden.
Het spelplezier van mijn zoontje is er nu niet meer. Ik zou dit graag voor hem herstellen maar kom er zelf niet uit.
Wie weet raad en wil me helpen?

[ Voor 1% gewijzigd door Fopstra op 15-05-2015 11:34 . Reden: Taalfout en hulpvraag aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
Om eerlijk te zijn klinkt het als twee hele makkelijke dingen en dat je zoontje in de opties heeft zitten klikken. :P Muis die andersom werk klinkt als Inverted Mouse en tweede klinkt als color blind mode (als Minecraft dat heeft).

Nu heb ik even Minecraft opgestart en vond het volgende:

Eerst [Invert Mouse: On]. Zet deze op OFF. Je vind het in Options > Controls... en dan bovenin het menu.

Tweede klinkt als colorblind mode maar dat heeft Minecraft blijkbaar niet. Dus dan is het vast [3D Anaglyph: On]. Je vind het in Options > Video Settings en dan linker kolom ongeveer middenin.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 13:44
Dreanor schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:57:

Tweede klinkt als colorblind mode maar dat heeft Minecraft blijkbaar niet. Dus dan is het vast \[3D Anaglyph: On]. Je vind het in Options > Video Settings en dan linker kolom ongeveer middenin.
Net nadat ik dit had gepost vond ik ergens iets over inverse mouse en toen was dat opgelost.
Maar dat gedoe met het beeld kon ik niet vinden.
Dankzij jou aanwijzingen kon ik 3D Anaglyph vinden en op OFF zetten. Daarmee is het probleem opgelost, waarvoor hartelijk bedankt! _/-\o_
Zoonlief staat naast me te dringen omdat hij nu weer graag Minecraft wil gaan spelen. :)
Het is lastig om bekend te raken met zaken waarvoor je eigenlijk geen belangstelling hebt. Dus ik ben erg blij met jou input! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

*schop* :P

Eindelijk na vele uren en avonturen op een nieuwe survival map begonnen :D
Op de "oude" map eigenlijk alle "goals"** wel een beetje gehaald;
* Paarden
* Honden
* Wither verslagen
* Ender dragon verslagen
* Water temple gecleared
* Kippen, konijnen, varkens etc.
* Nether portal systeem om makkelijk 5 tot 8k blokken snel te verplaatsen 8)

Helaas geen katten kunnen vinden.

Echter zat in die map heel heel erg veel desert :/

Op de nieuwe map gelukkig een hele andere start, aan de rand van jungle, dat maakt een vliegende start al 1000x makkelijker :9

** = wat ik een beetje als "doelen" zie (let op: mijn mening!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Minecraftgasm @ E3 met de Hololens van Microsoft.

[YouTube: https://youtu.be/6yg6ljnASxw]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Heb dat filmpje ook gezien ja en holy shit!!! Kan bijna niet geloven dat dit echt is ...

Maar dit verklaard het gebrek aan updates voor de PC versie van Minecraft sinds ze zijn overgenomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Ziet er zeker cool uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 11:21

Luukwa

o/

Word minecraft nog wel geupdate? Echt al een jaar niet meer gespeeld x)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Jazeker, vooral beveiligingsupdates de laatste tijd. Er wordt ook zeker gewerkt aan versie 1.9, die de 'combat update' gaat worden. Het zal nog wel een tijdje duren voordat die gereleased wordt denk ik aangezien er nog geeneens snapshots zijn verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Ziet er echt geweldig uit.
Toen ik minecraft veel speelde zaten we op versie 1.7 als ik me niet vergis. Nu, 2 jaar verder is versie 1.9 er. Dus zo snel als vroeger wordt er niet meer geupdate idd.
Oh man wat gaat de tijd snel, ik zat nog in alpha te spelen met een klasgenoot die het me voor het eerst liet zien.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Met Hololens geeft het de game wel een hele nieuwe dimensie :)
Zeeeer benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik heb het gevoel, dat de nieuwe patch en veel features met MineCon gepresenteerd gaan worden. Gezien MineCon 4 en 5 juli is en dat is het al bijna.

Dit heb ik niet helemaal zelf uitgedokterd maar dankzij dit plaatje van Jens:

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/caca6d21012dc3c1c8f1de9d22650f23.png

Bron: https://instagram.com/p/4ObC5EpMOO/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Had het plaatje ook al gezien, misschien moet ik hier wat vaker posten :P.

Mijn verwachting is dat ze tijdens/na Minecon 1.9 direct releasen, zonder de gebruikelijke snapshots. Zeker gezien de nieuwe gameplay in de End is dat imo geen rare zet aangezien er nu wat meer in één keer te ontdekken valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Dat zou ook kunnen maar ik denk niet dat ze in één keer een update releasen. Tenzij dat nieuw beleid is sinds de overname door Microsoft? En als dat zo is, zal het na MineCon zijn, immers de nieuws en hype en exclusiviteit zal voor MineCon zijn natuurlijk. ;)

ps. Misschien offtopic, maar wtf is Nanue Pro? Dit is een badge die ik heb als karma keizer 8) en een tag van het Minecraft topic (en van Terraria ook trouwens) maar ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat het is of betekent. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dreanor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:32:
Dat zou ook kunnen maar ik denk niet dat ze in één keer een update releasen. Tenzij dat nieuw beleid is sinds de overname door Microsoft? En als dat zo is, zal het na MineCon zijn, immers de nieuws en hype en exclusiviteit zal voor MineCon zijn natuurlijk. ;)
Ik speculeer ook maar wat O-), meende ergens gelezen te hebben dat ze geen snapshots zouden doen. Of dat was 'voorlopig niet'. Ik ga het even nazoeken. Mij is het om het even. Vond de snapshots altijd wel leuk, kijken wat de nieuwe dingen dan weer waren, maar in één keer alle nieuwe features heeft ook weer wat. Overigens is het op 2 juli alweer 10 maanden sinds 1.8, die dan weer 10 maanden en een week na 1.7 werd uitgebracht. Dus het wordt weer eens tijd :9
ps. Misschien offtopic, maar wtf is Nanue Pro? Dit is een badge die ik heb als karma keizer 8) en een tag van het Minecraft topic (en van Terraria ook trouwens) maar ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat het is of betekent. :o
offtopic:
Mij vielen de tags net ook op, ze slaan echt helemaal nergens op hier. Heb een TR geplaatst met de vraag of alleen 'Minecraft' en 'Mojang games' over kunnen blijven, ook in overeenkomst met Update karmasysteem en nieuw beleid onderwerpkoppelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik speculeer ook maar wat hoor. ;) Maar ik meende gelezen te hebben dat juist de seecret updates terug kwamen maar gezien het totale gebrek van snapshots/updates zal ik het wel mis hebben. :P

Maar is het alweer 10 maanden geleden sinds 1.8? :o Ik dat geval mag 1.9 bijna Minecraft 2 zijn, compleet met nieuwe grafische engine haha. Ik vind de snapshots ook leuk en spannend eigenlijk, elke week, of paar weken nieuwe dingen om te ontdekken. Aan de andere kant, ALS 1.9 in één keer compleet wordt released kan je wel een echte nieuwe 1.9 wereld/server starten en alles gaan ontdekken. ;) En dat heeft ook wel wat want dan is een update echte en nieuwe update en niet zoals in het verleden een cijfertje want je kende alle features al en was er al volop me bezig.

offtopic:
Ik heb ook een report gedaan. Dag dag 50% van mijn keizer badges ;w Maar niet meer dan terecht want ik heb geen idee wat het is. En ik zag dat Naneu Pro bij zeer veel topics gelinkt is zoals Terraria, Watchdogs, etc. Efijn, zullen wel de bugs van het nieuwe systeem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Nog 1 week en dan is het zover, MineCon. Op 4 en 5 Juni is MineCon in London en dan zullen we veel info van 1.9 krijgen. Omdat ik zelf niet kan wachten op 1.9 heb ik wat dingen op een rijtje zetten.

Speculatie: Minecraft 1.9 wordt op, of vlak na, MineCon vrijgegeven (of op zijn minst eerste snapshot). De reden is, MineCon is een goed moment, 1.9 is nu 10 maanden in ontwikkeling EN Searge tweet op 15 Juni dat hij de komende 2,5 weken Dinnerbone helpt met de combat update (bron)!

Minecraft 1.9: The Combat Update (bron)

Dual Wield

We krijgen als spelers twee bruikbare armen (en de optie om als linkshandige te spelen). Niet alleen voor vechten, maar ook voor mijnen en hopelijk bouwen. Bijvoorbeeld: Pickaxe in mainhand en torch in je andere hand. Dus kan je mijnen en torches plaatsen tegelijk (bron).

Niet alleen spelers, ook mobs en armor stands krijgen "Dual Wield" (bron: Armor Stands) (bron: Mobs)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CIRIDpSWEAAIbOJ.png
Dual wield armor stands/

Items/Wapens

Bij een Combat Update horen natuurlijk nieuwe wapens. Tot dusver zijn vier nieuwe type pijlen en pijlenkoker bekend (bron). Waaronder de "Spectral Arrow" welke mobs en spelers omlijnt als je ze raakt en je ze door terrein/muren kan blijven zien (bron).

Ook krijgen we schilden, waarmee we kunnen blokken. Dat kan dus niet meer met zwaarden (bron). Dus niet meer elkaar begroeten met zwaarden ... :'( Maar we kunnen wel blokken en aanvallen tegelijk!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CIbtakKWoAAbDBm.png
Spectral Arrow effect.

Nieuwe Dungeon & Ender Dragon Fight

Uiteraard hebben we een nieuwe uitdaging nodig om al deze nieuwe features op los te laten.

Allereerst, de Ender Dragon Fight is vernieuwd. Meer zoals de console versie (bron). Ook kan je de Ender Dragon resetten en dus vaker in dezelfde wereld verslaan zonder reset van The End (bron).

En nu we het toch over The End hebben, die is veranderd. Met meerdere eilanden, begroeiing (of wat het ook is) en de nieuwe dungeon (bron) (bron). Uiteraard heeft deze nieuwe dungeon ook nieuwe blokken, mobs en mogelijk nieuwe functie voor endermites.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/caca6d21012dc3c1c8f1de9d22650f23.png
The End Dungeon?

Nieuwe blokken

Als eerste is er een nieuw TYPE blok (bron). Wat dat is blijft onbekend. Een blok type is bijvoorbeeld slabs, stairs, fences, etc.

Speculatie: Ik denk dat we verticale slabs krijgen. In bovenstaande bron zie je een gang met bestaande blokken en dus op eerste gezicht niks nieuws. Als je dan bedenkt dat de muren slabs kunnen zijn die verticaal geplaatst zijn ... dan is dat goed mogelijk.

Speculatie: Ook gaat het gerucht dat blok typen voor meerder of alle blokken gaan krijgen. Dus dat we stairs krijgen voor stained clay enzo.

Grass Path blok (bron). Leuk nieuw blok welke je maakt door met een schep in je hand met rechtermuisknop te klikken op gras.

Nieuwe blokken in The End, zoals te zien op de screenshot van de dungeon in The End. Mogelijk 3 nieuwe blokken?

Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/minecraft.gamepedia.com/thumb/5/52/Pressed_Dirt.png/800px-Pressed_Dirt.png?version=4d456921df249b76e299ef55ed0f44de
Grass Path

Bonus Speculatie

Corn/Mais? (bron)

Turtles/Schildpadden?
Zeer kleine kans, was gehint naar een datum en boss maar alles ook weer ontkracht (helaas geen bronnen op dit moment).

Kampvuur?
Totale speculatie van mijn kant. Maar er zijn vele tweets over een "mystery block". Deze is bevestigd dat ze hem gebruiken om "structures" te bouwen tijdens ontwikkeling (bron). Gezien dit blok op volgend screenshot gebruikt wordt voor een mogelijk structure zou het zo maar eens kunnen! (bron)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CAY_aKjU8AEH3YL.png:large
Kampvuur?

Nieuw uiterlijk Savana Village?
Oke, nu we het toch over die mystery block hebben. Een van de tweets in de serie mystery blocks laat een huisje in de savana zien. Gezien die mystery block gebruikt wordt om structures te bouwen, zou het maar zo kunnen zijn dat Savana Villages een nieuw uiterlijk krijgen (bron) (bron).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CCoC7nWUMAEFMi4.png
Nieuw uiterlijk savana village?

Nieuwe boten?
Boten in kleur van het type hout en twee-persoons boten? (bron) (bron)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B-Tw35fIEAAcwvt.png
Nieuwe Boten

ps. Ik weet dat sommige info van de Pocket Edition is (zoals de boten) maar geruchten gaan dat alle versies van Minecraft gelijk worden zoals de Ender Dragon Boss fight. Dus kans is, dat de pocket edition boten ook in de PC versie komen met 1.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dreanor schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:23:
Speculatie: Minecraft 1.9 wordt op, of vlak na, MineCon vrijgegeven (of op zijn minst eerste snapshot). De reden is, MineCon is een goed moment, 1.9 is nu 10 maanden in ontwikkeling EN Searge tweet op 15 Juni dat hij de komende 2,5 weken Dinnerbone helpt met de combat update (bron)!
Zojuist heeft Dinnerbone wat duidelijkheid gegeven over de manier van releasen van 1.9. Wordt niet direct vrijgegeven op Minecon en ook worden snapshots niet overgeslagen, die beginnen 'soon'.
To quell some rumours: No, we aren't launching Minecraft 1.9 at Minecon. We tried a live release once, remember? It didn't go well.
We are also not skipping Minecraft 1.9 snapshots. They will start soon!
En voor degenen die geinteresseerd zijn in het hele gebeuren rond Minecon: hier is het officiële schema te vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 01-07-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Ze zijn ook de 20 miljoen pc verkopen gepasseerd.
https://minecraft.net/stats

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Migrator schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:38:
Zojuist heeft Dinnerbone wat duidelijkheid gegeven over de manier van releasen van 1.9. Wordt niet direct

En voor degenen die geinteresseerd zijn in het hele gebeuren rond Minecon: hier is het officiële schema te vinden :)
Ja klopt, eerder die dag poste Dinnerbone dat hij Quivers (pijlenkoker) weer verwijderd om aan te tonen hoe nog niet klaar 1.9 features zijn. Bron.

Gezien ik laatste poster was wou ik niet weer een bericht posten. :P Jammer, maar dan ga ik uit dat de eerste snapshot op, of in de week na, MineCon komt. En dat men op MineCon sneak peaks krijgen ofzo.

Ik ben wel heel erg benieuwd, gevoelsmatig is de hoeveelheid content per patch erg weinig ten opzichte van de lange ontwikkel tijden. Dus hoewel ik hoge verwachtingen heb, ik mezelf moet temperen hierin. :P

Nice die link naar het officiele schema trouwens! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Dreanor schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:48:
[...]

Ja klopt, eerder die dag poste Dinnerbone dat hij Quivers (pijlenkoker) weer verwijderd om aan te tonen hoe nog niet klaar 1.9 features zijn. Bron.

Gezien ik laatste poster was wou ik niet weer een bericht posten. :P Jammer, maar dan ga ik uit dat de eerste snapshot op, of in de week na, MineCon komt. En dat men op MineCon sneak peaks krijgen ofzo.

Ik ben wel heel erg benieuwd, gevoelsmatig is de hoeveelheid content per patch erg weinig ten opzichte van de lange ontwikkel tijden. Dus hoewel ik hoge verwachtingen heb, ik mezelf moet temperen hierin. :P

Nice die link naar het officiele schema trouwens! Thanks!
Die mening deel ik. zeker als ik het vergelijk met de wat meer bekwame developers. Zoals de ontwikkeling van ARK: survival evolved die iedere week meer content uitbreidingen in hun game aanbieden dan er voor Minecraft in een heel jaar worden uitgebracht. Ik wacht ook nog steeds op een rewrite van de engine zodat systeem resources goed en volledig aangesproken kunnen worden. Zeker bij AMD videokaarten wordt de GPU nagenoeg niet gebruikt. Ik mis ook nogsteeds een goede mod API waardoor je niet noodgedwongen gebruik moet maken van oude Minecraft versies omdat de mods gerecode moeten worden voor een nieuwe versie van Minecraft. Er is miljarden euro's voor betaald maar krijg de indruk dat het nog altijd door hetzelfde hobbybob team op de zelfde wijze doorontwikkeld wordt. En dat is jammer. het heeft/had zoveel meer potentie. Ik vrees dan ook dat dit spel op kort termijn door een beter ontwikkelde kloon voorbij wordt gestreefd.

[ Voor 4% gewijzigd door Seth_Chaos op 03-07-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Onderstaande info (inclusief screenshots) is van MineCon 2015, day 2, Mojang Panel, zowel de Future Update Panel als de Behind the Scenes Panel (Future update Panel, vanaf 1 uur in de stream en vanaf 4 uur in de stream).

Minecraft 1.9 snapshots soon, sooooonTM (1 á 2 weken na MineCon maar kan ook langer duren ...).

Ender Dragon Rework
- Precies zoals console versie.
- Ender dragon heeft eigen eiland, met de obsidean pillars (aka Middle Island).
- Ender Dragon kan nu respawnt worden d.m.v. het craften en plaatsen van de Ender Crystals op de torens.

Infinite End / nr. of islands
- Ender Dragon Island is middelste eiland.
- Pas na het verslaan van de Ender Dragon kan je naar de andere eilanden, d.m.v. nieuwe portal: The End Gateway (zie screenshot hieronder)!
- Nieuwe planten: Chorus Plant, incl. bloemen en fruit.
- - Fruit wordt gebruikt om nieuwe blokken te maken. Is eetbaar en bruikbaar in potion.
- - Bloem om nieuwe planten te ... euh ... planten. Niet zoals cactus, plant block en het groeit.
- Nieuwe dungeon met nieuwe mob(s).

New Portal: End Gateway
- Portal om op nieuwe End Eilanden te komen.
- Hoe dit werkt moeten we zelf maar uitzoeken ...

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/fa875785339ecdf0716801ea22874080.png
New Dungeon: End City
- 4 New Blocks
- - Ender Stone Brick + 3 varianten paarse stenen waarschijnlijk zoals we ook varianten sandstone hebben.
- Witte palen/spikes?

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/1b56d1cf52ac84ce77b722562eff4801.pngScreenshot recorded on a potato = massive spoiler!?

New mob: Shulker (Shell Lurker)
- Spawnt als block, opent om speler aan te vallen met projectielen.
- - Idee is/was dat het block de texture aanneemt van het block waar het op zit (er wordt gehint naar nieuwe toekomstige mob).
- Projectielen doen damage + levitation effect.
- - Levitation effect: Je zweeft langzaam omhoog en valt als het effect uitwerkt.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/cb5705bcc3e82227bc3ad1b9e43dc02b.png Midden op screenshot is mob open die schiet projectielen op dezelfde mob links op het screenshot.

Arrows
- Arrow in Off-hand slot = de pijl die je schiet.
- Arrow effecten moet gebalanceerd worden gezien 1 hit met poison = health down tot 0.5 hearth.
- Arrowheads dompel je in potions om nieuwe effecten te geven. Werkt met alle potions!
- Mogelijk Levitation potion / Arrow. Is erg overpowered, wordt nog aan gewerkt.
- Spectral Arrow
- - On hit: Glow Effect. Altijd zichtbaar, zelfs door blocken.
- - Highlights team kleuren.
- Invisibility Arrow
- - On hit: Onzichtbaarheid.
- Poison Arrow

Overige features:
- Mobs kunnen deel worden van een (player)team in custom maps/gamemodes. En vallen dus mobs/spelers van andere teams aan! Shulkers als defending turrets!
- Main hand kan links of rechts zijn (in options aan te passen).
- Shields!
- - Kan je dual wielden.
- - Shield + Custom Banner = Shield met dat patroon!
- - Shields kan je dual wielden.
- Buff-bar
- - Potion/Arrow effect nu zichtbaar rechtsboven in je scherm (je hoeft niet meer je inventory te openen).
- Map in offhand = minimap!
- Nieuwe tier boten, duurder om te craften maar breken niet/minder snel (post 1.9?), 2 personen in 1 boot!
- Biome changes ... (past 1.9?), biomes meer interessant maken.
- Texture variaties voor alle mobs/dieren (zoals met paarden en konijnen).

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/f2b66a543c8e51e55f97ef281d1cd2c0.png Custom shield.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/6950e6cd9d541c5ddd3f2cc0faebcc1d.png Nieuwe interface met buffs/effects op de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:52
Dat mobs bij teams kunnen gaat denk ik wel leuk worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
En het snapshot uitstellen gaat weer door! :P Op MineCon zeiden ze 1 a 2 weken na MineCon komt de eerste 1.9 snapshot. Vandaag meldt Dinnerbone dat volgende week er een kans op een snapshot is. :P

Geduld is een zeer schone zaak in dit geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik hoop dat het niet zo wordt dat je perse eerst de enderdragon moet verslaan om infinite te gaan. Maar zo ver zal het wel niet komen.

Ik moest pas geleden denken aan Settlers II waar je standaard gebouwen hebt voor standaard dingen. Zo heb je barakken, watchtowers, castles voor uit te breiden. Dat bracht mij op het idee om voor bepaalde dingen ook gewoon standaard gebouwen te gaan ontwerpen. Ik had al een standaard 'baken' ontwerp welke ik gebruikte voor navigatie. Maar ook al maakt Minecraft niet gebruik van terrein expansie lijkt het hebben van een barak, toren of kasteel om de zoveel tijd mij wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Auredium schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:54:
Ik hoop dat het niet zo wordt dat je perse eerst de enderdragon moet verslaan om infinite te gaan. Maar zo ver zal het wel niet komen.
Nee, je kan theoretisch op de andere eilanden komen van de nieuwe End. Echter, zit er wel heel veel afstand tussen het eiland van de enderdragon en de eerste nieuwe eilanden. Oftewel, de portal is bijna wel nodig.

Dinnerbone zei dit in een interview met Docm77 tijdens MineCon. Hij zei dat hij wou dat de bouwwerken die men in de huidige wereld/end gemaakt hebben bewaard blijven en daarom de nieuwe eilanden zeer ver verwijderd laat genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-07 19:16
Ah cool, mooie post. Dit hele nieuws is even langs me heen gegaan..
Ik hoop dat de modders snel zullen zijn, sommige hebben aangegeven 1.9 te zullen gebruiken voor nieuwe versies. Vooral die end lijkt me cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Dongersmooi schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:28:
[...]

Ah cool, mooie post. Dit hele nieuws is even langs me heen gegaan..
Ik hoop dat de modders snel zullen zijn, sommige hebben aangegeven 1.9 te zullen gebruiken voor nieuwe versies. Vooral die end lijkt me cool!
Thanks, ik voelde me ook net een journalist! :P De MineCon stream op het ene scherm, tekst verwerker op het andere en typen maar wat er gezegd wordt, haha.

Wat ik vooral hoop, is dat dit net alles is wat ze toe gaan voegen en dat ze nog vele features verborgen hebben gehouden. Als die namelijk alles is, vind ik het bijzonder weinig voor bijna 1 jaar werk! :o

We zullen zien, wellicht volgende week ... of in ieder geen SoonTM. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Vandaag even totaal wat anders gemaakt in mijn creative wereld. Een paar woestijn huisjes in mijn handgemaakte woestijn... midden in het water. :P

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-v3QhKBjbrcA/VafKh7ZlS4I/AAAAAAAAB0w/J1-sLClwtEw/s288-Ic42/2015-07-16_17.11.56.png

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-1yUb0fV0uDw/VafKh3pDoMI/AAAAAAAAB0s/b239JlPzcHc/s288-Ic42/2015-07-16_17.13.02.png

Vind oranje zand wat mooier voor het contrast met de gebouwen. Anders wordt alles zo eentoning vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo,

Misschien dat iemand in dit topic mijn probleem kan oplossen. Het zit namelijk zo, ik wil met een paar vrienden op een (eigen) server gaan spelen. Ik heb al gelezen dat je dan aan portforwarding moet doen, maar dit durf ik niet echt aan. Gelukkig blijkt er een alternatief te zijn genaamd hamachi. Allemaal mooi en wel, maar ik kom niet echt verder. Ik heb de server.exe van minecraft gedownload en alles geconfigureerd zoals het moet. Alleen krijgt 1 van mijn vrienden (de andere hebben nog niet geprobeerd)een "error is failed to log in error"

Dit is nadat we beide onze firewalls tijdelijk hebben uitgezet. Als we dit niet doen dan ziet de ander mijn server niet. Ik heb al zonder poort geprobeerd, maar dat helpt niet. Ik heb ook een filmpje op youtube gezien waarin ze het over DNS veranderen hadden (is dit nodig, of helpt dit niet voor mij?). Ook zie ik in tuts dat het server programma tekst moet laten zien, dat gebeurt niet bij mij. Heb ook al gelezen over bukkit server, maar daar moet je blijkbaar weer portforwarding voor doen....

Kort samengevat:
-vriend krijgt een error: "error is failed to log in"
-geen poort werkt niet
-firewall uit, server wordt gevonden, maar geeft vervolgens bovenstaande error. (Ik kom er overigens goed op, niet raar, want 't is mijn netwerk)
-hamachi is zo ver ik weet helemaal juist ingesteld en het IP is van hamachi.

Edit: ik weet niet wat ik gedaan heb, maar 't lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Waarom durf je portforwarding niet aan? Stelt echt niks voor hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Dreanor schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:13:
En het snapshot uitstellen gaat weer door! :P Op MineCon zeiden ze 1 a 2 weken na MineCon komt de eerste 1.9 snapshot. Vandaag meldt Dinnerbone dat volgende week er een kans op een snapshot is. :P

Geduld is een zeer schone zaak in dit geval. ;)
Ter info:
In pure Mojang stijl is de snapshot alweer een week opgeschroven naar de 29ste ... :'( Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Ik wil graag mijn One-save game kopiëren naar de 360 versie, zodat Xbox live vrienden die nog een oude 369 hebben staan voortaan kunnen joinen in mijn minecraft map. Nu lees ik van alles over het kopiëren van maps van de 360 naar de One, maar niet andersom. Weet iemand hier misschien of dat mogelijk is? Ik zie geen optie in-game, maar wie weet is hier iemand die hetzelfde probleem had en het op een handige manier heeft opgelost (bijv USB kopie?)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-07 19:16
:P
Royeboi schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:18:
Ik wil graag mijn One-save game kopiëren naar de 360 versie, zodat Xbox live vrienden die nog een oude 369 hebben staan voortaan kunnen joinen in mijn minecraft map. Nu lees ik van alles over het kopiëren van maps van de 360 naar de One, maar niet andersom. Weet iemand hier misschien of dat mogelijk is? Ik zie geen optie in-game, maar wie weet is hier iemand die hetzelfde probleem had en het op een handige manier heeft opgelost (bijv USB kopie?)
Dat kan volgens mij niet doordat de werelden van de One versie groter zijn als de 360.
Tenminste, dat was zo toen het spel net uit was en ik hetzelfde probeerde te doen voor mn neefje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Jammer!!

Ik heb een aantal vrienden met een 360, die zouden allemaal wel een Xbox One willen echter is de "hoge" prijs nu een barrière. Daarnaast speelt één ervan echt casual, waardoor een One kopen speciaal voor Minecraft nogal decadent zou zijn. Aangezien ik ook een 360 heb, zou dat wel een gemakkelijke oplossing geweest zijn. Helaas!

Of we zouden opnieuw moeten beginnen... Maar we zitten er al zo erg in nu haha.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Royeboi schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:39:
Moet zeggen dat dat soms een zeer welkome change is :)
Let wel, mijn mening :+

Eerste survival map ruim 48 ~ 60 uur in totaal op gespeeld, zaten in een heeeeeeeel groot desert gebied aan de zee. Simpele dingen zoals hout vinden was echt lastig... Eerst honderden blocks reizen voor een goed plekje.

Nu hebben een nieuwe map geladen, van scratch begonnen en zitten nu aan de rand van een jungle :D
Dat maakt het echt 1000x makkelijker :P

Maar ook daar weer, de een vind een miners dream super, de ander super flat, de ander weer amplified etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairy23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:19
Royeboi schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:39:
Jammer!!

Ik heb een aantal vrienden met een 360, die zouden allemaal wel een Xbox One willen echter is de "hoge" prijs nu een barrière. Daarnaast speelt één ervan echt casual, waardoor een One kopen speciaal voor Minecraft nogal decadent zou zijn. Aangezien ik ook een 360 heb, zou dat wel een gemakkelijke oplossing geweest zijn. Helaas!

Wat ik hoop is dat je met de windows 10 versie van minecraft ook kan spelen met mensen op de xbox one.
Dan ben je niet gelijk verplicht een xbox one te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
totaal andere patches/game, dus gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairy23
corset schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:57:
totaal andere patches/game, dus gaat hem niet worden.
Ik denk dat microsoft daar anders over denkt :

Craft, create, and explore online with up to seven friends playing Windows 10 Edition Beta, through local multiplayer or with your Xbox Live friends online.

Dit is natuurlijk wel de speciale windows 10 versie.

http://www.windowscentral...sion-minecraft-windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hairy23 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:06:
[...]

Ik denk dat microsoft daar anders over denkt :

Craft, create, and explore online with up to seven friends playing Windows 10 Edition Beta, through local multiplayer or with your Xbox Live friends online.

Dit is natuurlijk wel de speciale windows 10 versie.

http://www.windowscentral...sion-minecraft-windows-10
Ah true! ik dacht de "echte" MC. Sorry!

Minecraft (Mojang) en Console versies liggen op dit moment te ver uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairy23
corset schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:08:
[...]

Ah true! ik dacht de "echte" MC. Sorry!

Minecraft (Mojang) en Console versies liggen op dit moment te ver uit elkaar.
Vermoeden had ik al :) want daar ben ik het helemaal met je eens.
Pagina: 1 ... 56 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers