Je kan een kijkje nemen op pret z'n server.Knamix schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:41:
Bestaat er een server waar je online met elkaar kan spelen maar dan in de vorm van singleplayer (survival achtig maar toch een sandbox waar je overal kan bouwen etc)
Ik kan namelijk alleen servers vinden waar je moet gaan PVP'en etc
Heb pret als zoekwoord ingetypt maar wat is de ip als ik vragen mag? (of website)
Zie dit topic. Staan een paar GoT community servers in vermeld, ook handig als verdere vragen/discussie over Minecraft servers daar plaats vindt.Knamix schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:02:
Heb pret als zoekwoord ingetypt maar wat is de ip als ik vragen mag? (of website)
Speelt de demo van Minecraft zich alleen overdag af? Ik had gisteren de demo geïnstalleerd (PS4) en het spel even gespeeld. Maar het werd niet donker. Tevens zag ik geen zon..
Ik zag in enkele Youtube filmpjes dat je kan vliegen? Ik had mezelf een behoorlijk stuk naar beneden gegraven, maar kon er vervolgens niet meer uit komen natuurlijk
One other thing, waar heb je die workbench nou voor nodig? Om dingen te maken. Maar volgens mij kon ik ten alle tijden op het vierkantje (controller) klikken en voorwerpen te maken. Of ik die bench nou ergens had neer gezet of nog in mijn inventory had zitten.
Ik ben nogal noob in het spel. De tutorials heb ik helaas niet allemaal kunnen volgen.
Ik zag in enkele Youtube filmpjes dat je kan vliegen? Ik had mezelf een behoorlijk stuk naar beneden gegraven, maar kon er vervolgens niet meer uit komen natuurlijk
One other thing, waar heb je die workbench nou voor nodig? Om dingen te maken. Maar volgens mij kon ik ten alle tijden op het vierkantje (controller) klikken en voorwerpen te maken. Of ik die bench nou ergens had neer gezet of nog in mijn inventory had zitten.
Ik ben nogal noob in het spel. De tutorials heb ik helaas niet allemaal kunnen volgen.
Over de ps4 demo weet ik niks, maar normaal gesproken is er idd een dag/nacht cyclus van rond de 20 minuten waarbij de nacht iets korter dan de dag is.
Vliegen kun je alleen in creative mode. niet in survival mode.
Standaard heeft je mannetje een 2x2 crafting grid. De workbench geeft een 3x3 crafting grid. Hier kun je dus meer dingen mee maken.
Vliegen kun je alleen in creative mode. niet in survival mode.
Standaard heeft je mannetje een 2x2 crafting grid. De workbench geeft een 3x3 crafting grid. Hier kun je dus meer dingen mee maken.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Hallo!
Ik heb een vraag over Minecraft op de PS4. Ik ben bekend met Minecraft op de PC en waar wij als vriendengroep altijd tegen aanliepen was dat een van ons een server moest hosten om samen een leuke wereld op te kunnen bouwen. Nadeel was altijd dat die gene dus altijd z'n pc aan moest houden. Anders konden we hier niet op spelen als hij niet thuis was.
Buiten dit om zijn er natuurlijk genoeg private of public servers waar je via de PC op kon connecten. Echter zou ik het leuk vinden als mijn gebouwtjes in stand zouden blijven en ik samen met een beperkt groepje aan gebouwen kon werken.
Ik kan echter niet achterhalen hoe de multiplayer van de PS4 nu precies functioneert. Ik heb de demo gespeeld en op internet wat rond gezocht naar uitleg. Op Reddit kwam ik tegen dat je een solo wereld kan spelen maar ook public en private servers kan maken/spelen. Zo zou je ook zelf een server kunnen creëren met een een limited player list.
Als ik met mijn vrienden samen wil spelen op een alleen voor ons beschikbare wereld. Ben ik dan ook nog steeds een server nodig die ik of zelf moet hosten op bijvoorbeeld een PC of moet kopen/huren?
Kan je met de PS4 ook PC servers joinen? Of wordt vanuit PSN+ de service aangeboden dat je zelf gratis servers aan kan maken?
Alvast bedankt!
Ik heb een vraag over Minecraft op de PS4. Ik ben bekend met Minecraft op de PC en waar wij als vriendengroep altijd tegen aanliepen was dat een van ons een server moest hosten om samen een leuke wereld op te kunnen bouwen. Nadeel was altijd dat die gene dus altijd z'n pc aan moest houden. Anders konden we hier niet op spelen als hij niet thuis was.
Buiten dit om zijn er natuurlijk genoeg private of public servers waar je via de PC op kon connecten. Echter zou ik het leuk vinden als mijn gebouwtjes in stand zouden blijven en ik samen met een beperkt groepje aan gebouwen kon werken.
Ik kan echter niet achterhalen hoe de multiplayer van de PS4 nu precies functioneert. Ik heb de demo gespeeld en op internet wat rond gezocht naar uitleg. Op Reddit kwam ik tegen dat je een solo wereld kan spelen maar ook public en private servers kan maken/spelen. Zo zou je ook zelf een server kunnen creëren met een een limited player list.
Als ik met mijn vrienden samen wil spelen op een alleen voor ons beschikbare wereld. Ben ik dan ook nog steeds een server nodig die ik of zelf moet hosten op bijvoorbeeld een PC of moet kopen/huren?
Kan je met de PS4 ook PC servers joinen? Of wordt vanuit PSN+ de service aangeboden dat je zelf gratis servers aan kan maken?
Alvast bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door Proqzor op 15-10-2014 13:20 ]
Ik hoop dat Microsoft wel werk maakt van een goede goede mod API. Ik vindt het waardeloos dat ik met 7fps moet spelen omdat mijn nieuwe R9 kaart niet samen werkt met oudere versies van minecraft, die ik wel nodig heb voor mijn modpacks. Nu overweeg ik noodgedwongen een oudere kaart weer te gaan gebruiken enkel zodat FTB packs weer fatsoenlijk draaien. Mensen die zich dus rot zoeken naar een oplossing voor de belabberde fps met een Amd R9 290(x) verspilde moeite het probleem zit hem in het ontbreken van een mod API waardoor fixes in de source die in latere versies zijn aangepakt niet beschikbaar zijn voor je gebruikte modpacks.
[ Voor 28% gewijzigd door Seth_Chaos op 16-10-2014 15:46 ]
X
[ Voor 123% gewijzigd door Sosua op 18-11-2014 15:28 ]
Is het mogelijk om andere spelers tegen te komen? Of de creaties te zien die anderen hebben gemaakt?
Wat zorgt ervoor dat jullie blijven spelen? Ik heb nu een leuk huisje gemaakt, maar nu ik dat heb gemaakt voelt het alsof ik geen doel meer heb. Ik kan exploren, maar dat betekend dat ik weer een schuilplaats moet maken en mijn huisje achter laat waar ik veel tijd in heb zitten. Er valt nog een hoop te craften, maar heb die items niet echt nodig. Mis ik iets?
Wat zorgt ervoor dat jullie blijven spelen? Ik heb nu een leuk huisje gemaakt, maar nu ik dat heb gemaakt voelt het alsof ik geen doel meer heb. Ik kan exploren, maar dat betekend dat ik weer een schuilplaats moet maken en mijn huisje achter laat waar ik veel tijd in heb zitten. Er valt nog een hoop te craften, maar heb die items niet echt nodig. Mis ik iets?
Enderdragon al verslagen?technoaddict schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:17:
Is het mogelijk om andere spelers tegen te komen? Of de creaties te zien die anderen hebben gemaakt?
Of een wither?
Sinds een paar weken ook druk op bezig met wat vrienden op mijn server (Survival). Erg leuk om weer is Survival te spelen ipv Creative. Ik maak eens in de paar dagen ook een render van de map (met de tool overviewer) en zet het resultaat online: http://tomheijltjes.nl/Render/. Weet er iemand misschien een nog betere tool om dit soort renders mee te maken? Ik vindt de nighttime map eigenlijk wat te donker...
Chunky: http://www.minecraftforum...apping-and-rendering-toolNL-RaVeR schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:29:
Sinds een paar weken ook druk op bezig met wat vrienden op mijn server (Survival). Erg leuk om weer is Survival te spelen ipv Creative. Ik maak eens in de paar dagen ook een render van de map (met de tool overviewer) en zet het resultaat online: http://tomheijltjes.nl/Render/. Weet er iemand misschien een nog betere tool om dit soort renders mee te maken? Ik vindt de nighttime map eigenlijk wat te donker...
Ik ben net een beetje klaar met de survival. Ik had een grote wereld maar door de update loopt deze wat choppy (ik gebruik geen mods) maar wel nog doe-baar om te spelen. Ik ben nu bezig met iets in Creative. Ik zal een screenie vanaaf proberen te posten.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Niemand die hier een antwoord op kan geven? Of moet ik hiervoor een nieuw topic openen?Proqzor schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:18:
Hallo!
Alvast bedankt!
Op de XOne (zal niet anders zijn als PS4) zijn nog geen servers beschikbaar. Je kunt multiplayer spelen maar de host moet dan altijd online zijn. Als je 10 minuten niets doet, wordt je gedisconnect. Ook de host, waardoor iedereen die online is wordt gekickt..Proqzor schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:18:
[...]
Niemand die hier een antwoord op kan geven? Of moet ik hiervoor een nieuw topic openen?
Crossplatform wwerelden kan niet. Er zit nog een behoorlijk verschil tussen de pc en de console versie.
Wow, dat ziet er goed uit. Ga ik proberen, thanks!
Mijn huidige creative projectje:

Edit; Die trap gaat sneuvelen, ik zal een tweetal aparte tortentjes maken voor de trappen omdat het wat beter uit ziet.

Edit; Die trap gaat sneuvelen, ik zal een tweetal aparte tortentjes maken voor de trappen omdat het wat beter uit ziet.
[ Voor 10% gewijzigd door Auredium op 22-10-2014 11:53 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Er is een alpha beschikbaar van Optifine voor Minecraft:
http://www.minecraftforum...tures-aa-af-and?page=2115
Directe download link: http://optifine.net/tmp/OptiFine_1.8.0_HD_U_A2.jar (Alpha 2)
Directe download link: http://optifine.net/tmp/OptiFine_1.8.0_HD_U_A2.jar (Alpha 2)
[ Voor 18% gewijzigd door eRixxje op 22-10-2014 21:32 ]
Voortgang van mijn bouwsel:

- Eerste toren neer gezet voor de trap (2e volgt nog).
- Vleugels van de 'kerk' zijn af.
- Begane grond is 'af'
To-do:
- Muren eerste verdieping
- Tweede toren bouwen
- Trap slopen
- Grote koepel en dak neer zetten.

- Begane grond is 'af'
To-do:
- Tweede toren bouwen
- Trap slopen
Nice, maar zijn er ook al 1.8 shaders dan? Kan ze niet echt vinden..eRixxje schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:55:
Er is een alpha beschikbaar van Optifine voor Minecraft:
Zou iemand mij kunnen toevoeggen aan Pretjuhs server, mincecraft naam: Silvertool
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Nog niet, maar dat weerhoudt je niet van het gebruiken van optifine om de weergave en de fps aanzienlijk te verbeteren :-)Snoz Lombardo schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:44:
[...]
Nice, maar zijn er ook al 1.8 shaders dan? Kan ze niet echt vinden..
Valt nog wat tegeneRixxje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:07:
[...]
Nog niet, maar dat weerhoudt je niet van het gebruiken van optifine om de weergave en de fps aanzienlijk te verbeteren :-)
Heb RTG bericht voor je gestuurd.Kolomos schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:51:
Zou iemand mij kunnen toevoeggen aan Pretjuhs server, mincecraft naam: Silvertool
Alvast bedankt!
Meestal voegt hij wel aardig snel toe.
Hartelijk dank!lekrutes schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:43:
[...]
Heb RTG bericht voor je gestuurd.
Meestal voegt hij wel aardig snel toe.
Ziet er gaaf uit!Auredium schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 07:23:
Voortgang van mijn bouwsel:
[afbeelding]
- Begane grond is 'af'
To-do:
- Tweede toren bouwen
- Trap slopen
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Een handtekening?!
Hey overloperKolomos schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:51:
Alvast bedankt!
Pffff.
Gisteren is er een creeper in mijn huis gewandeld. loop niets vermoedend binnen.
BAM ontploft hij naast me chest.
Helft van de spullen WEG!
Had niet genoeg tijd om snel nieuwe chests te maken zodat al mijn troep er in kon...
Raar dat je spullen gewoon verdwijnen als ze te lang op de grond liggen
Daarnaast is er iets mis gegaan met de savegame en is mijn halve progress weg.
speel op PS4
Gisteren is er een creeper in mijn huis gewandeld. loop niets vermoedend binnen.
Had niet genoeg tijd om snel nieuwe chests te maken zodat al mijn troep er in kon...
speel op PS4
Een handtekening?!
Dat was makkelijk te voorkomen, die fout maak je niet snel nog eens. Is ook deel van de charme van survival.tellavist schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:17:
Pffff.
speel op PS4
Trail&error inderdaadSeth_Chaos schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:12:
[...]
Dat was makkelijk te voorkomen, die fout maak je niet snel nog eens. Is ook deel van de charme van survival.
Wel raar van die savegame.
Ik had een complete mijn gegraven met 5 takken die al 25 blokjes diep was.
Glas bovenop, overal vuurtjes.
Start de volgende dag minecraft weer op. complete mijn weg
Een handtekening?!
Sinds enkele weken ook weer aan het MineCraften geslagen 
Eerder veel creative gespeeld, nu maar voor Survival gegaan...
Alleen vind ik mine exploration nog wel... tricky.
Ik plaats steeds torches, en dan een stuk verder op ook weer etc.
Alleen komt er soms een horde mobs in eens uit het donker aangestormd...
Iemand daar nog tips voor?
Eerder veel creative gespeeld, nu maar voor Survival gegaan...
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Blocks!
Zorg altijd dat je snel een muur kan bouwen van blocks waar ze niet langs kunnen. Breek er dan 1 uit, dan kunnen ze maar beperkt naar je toe komen
Zorg altijd dat je snel een muur kan bouwen van blocks waar ze niet langs kunnen. Breek er dan 1 uit, dan kunnen ze maar beperkt naar je toe komen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Doh! Dat is inderdaad een goedelanerios schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:47:
Blocks!
Ik weet niet of het ook in vanilla minecraft kan (ik speel enkel modded). Maar, als je op F7 drukt, krijg je een het 'light-level' per block te zien. Zo kan je precies zien op welke block mobs kunnen spawnen. Met deze modus ff door je cave rennen om te kijken of ze ergens binnen kunnen spawnen. Zo ja, een torch plaatsen!
Ik persoonlijk plaats ook altijd m'n torches aan één kant van een cave. Bijvoorbeeld alleen links. Zo kan ik ten alle tijden m'n weg terug vinden als ik verdwaald raak. Gewoon zorgen dat je je torches aan je rechter hand hebt, dan kom je altijd weer uit bij het begin!
Ik persoonlijk plaats ook altijd m'n torches aan één kant van een cave. Bijvoorbeeld alleen links. Zo kan ik ten alle tijden m'n weg terug vinden als ik verdwaald raak. Gewoon zorgen dat je je torches aan je rechter hand hebt, dan kom je altijd weer uit bij het begin!
Die muurtjes bouwen + aan 1 kant torches zijn handige tips iddchromeeh schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:42:
Bij skeletons probeer ik ook om de hoekjes heen te meppen, zodat je die knockback van pijlen voorkomt. Bij zombies als je iets hogerop klimt komen ze meestal 1 voor 1 omhoog dus kun je ze ook mooi neersabelen. Ook een aanrader: hier en daar een kistje neer te zetten om onderweg wat spullen in te leggen die je op de weg terug naar je m'n huis weer kunt oppikken. Voorkom je dat je je diamantjes kwijtraakt als je ineens door een domme actie in lava knikkert
speel zelf veel met webradio aan, maar dat is eigenlijk een slecht idee omdat je dan veel mobs slecht hoort (aankomen). Wordt het wel spannender van
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Helaas, is een NotEnoughItems ding. Werkt niet in Vanilla, (of was het ChickenChunks?)pryth schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:56:
Ik weet niet of het ook in vanilla minecraft kan (ik speel enkel modded). Maar, als je op F7 drukt, krijg je een het 'light-level' per block te zien. Zo kan je precies zien op welke block mobs kunnen spawnen. Met deze modus ff door je cave rennen om te kijken of ze ergens binnen kunnen spawnen. Zo ja, een torch plaatsen!
in F3 mode is er wel te zien wat je lightlevel is van waar je staat. Maar die gebruik ik echt nooit
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik speelde al een hele tijd geen Minecraft meer, aangezien mijn oude pc dit spel niet goed meer kon draaien. Maar ik heb m nu voor de Vita gekocht en ben gisteren gelijk weer uren bezig geweest. De controls zijn even wennen, maar werken wel goed.
Ik zie trouwens in de titel [pc/360] staan, maar daar kan ondertussen wel [multi] of iets dergelijks van gemaakt worden lijkt me?
Ik zie trouwens in de titel [pc/360] staan, maar daar kan ondertussen wel [multi] of iets dergelijks van gemaakt worden lijkt me?
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 03-11-2014 12:32 ]
PSN id: NL_SToRM
Jazeker kan dat, bij deze
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gister in MP Survival een prachtig grote cave gevonden en met z'n tweeën op verkenning gegaan.
Moet zeggen dat dat soort avonturen een heel stuk leuker zijn als je met z'n tweeën bent
Heb uiteindelijk 1,5 stack iron en 2 stacks coal mee naar boven gebracht, een paar stukken lapis en degene die mee was heeft gold & redstone mee kunnen nemen.
Leuk om Creepers te foppen zodat ze zichzelf verbranden in lava
Moet zeggen dat dat soort avonturen een heel stuk leuker zijn als je met z'n tweeën bent
Heb uiteindelijk 1,5 stack iron en 2 stacks coal mee naar boven gebracht, een paar stukken lapis en degene die mee was heeft gold & redstone mee kunnen nemen.
Leuk om Creepers te foppen zodat ze zichzelf verbranden in lava
Voor mensen die Game of Thrones fans zijn:
http://westeroscraft.com/map
Voor de meer technische tweakers. We hebben een kleinschalig direwolf20 servertje.
Wie zijn er welkom?
Mensen die google weten te gebruiken.
Wie zijn er niet welkom?
Zeikerds en etters.
Stuur maar een pm voor een ip.
Wie zijn er welkom?
Mensen die google weten te gebruiken.
Wie zijn er niet welkom?
Zeikerds en etters.
Stuur maar een pm voor een ip.
Recentelijk is er iemand begonnen met het uploaden van Minecraft content naar mijn channel.
Ik speel zelf geen Minecraft, dus weet ook niet wat er leeft binnen de community. Deze content-creater is een MineZ serie begonnen, is dit ook wat momenteel leeft binnen de Minecraft community? Zijn er nog andere mods die populair zijn?
Ik speel zelf geen Minecraft, dus weet ook niet wat er leeft binnen de community. Deze content-creater is een MineZ serie begonnen, is dit ook wat momenteel leeft binnen de Minecraft community? Zijn er nog andere mods die populair zijn?
what the fuckAnaloge schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:56:
Voor mensen die Game of Thrones fans zijn:
Dat is serieus goed uitgebouwd, damn. Zo belachelijk groot. Wauw.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
MineZ ken ik zelf (nog) niet maar lijkt inderdaad een mod(pack) te zijn, soort adventure met zombies.. Dit is naar mijn weten niet iets wat heel groot is.
Modpacks verzamelen zich meestal rond custom lauchers, omdat het dan voor de spelers makkelijker is. Als je een server met mods hebt moeten de clients dezelfde mods hebben geinstalleerd, anders werkt het niet. Als je allemaal dezelfde launcher gebruikt heb je minder gezeur daarmee.
Een grote speler is FTB (Feed the Beast) en de ATLauncher, er zijn er echter nog veel meer. Dit zijn beide mod communities waar de gebruiker een keuze kan maken uit verschillende modpacks. Een modpack is een verzameling van mods, veelal getuned zodat de mods elkaar aanvullen.
Modpacks verzamelen zich meestal rond custom lauchers, omdat het dan voor de spelers makkelijker is. Als je een server met mods hebt moeten de clients dezelfde mods hebben geinstalleerd, anders werkt het niet. Als je allemaal dezelfde launcher gebruikt heb je minder gezeur daarmee.
Een grote speler is FTB (Feed the Beast) en de ATLauncher, er zijn er echter nog veel meer. Dit zijn beide mod communities waar de gebruiker een keuze kan maken uit verschillende modpacks. Een modpack is een verzameling van mods, veelal getuned zodat de mods elkaar aanvullen.
Daar zijn er veel van
En dat is ook de reden dat ik een eigen realmpje heb, whitelisting, zodat ik weet en bepaal wie er spelen.
De game is juist zo leuk omdat de een liever op avontuur gaat in een cave, terwijl de ander het liefst complexe machines bouwt met redstone.... Ieder kan lekker z'n ding doen
Helaas snappen spelers uit een bepaalde leeftijd categorie dat niet
(Nee ik wil niet generaliseren, maar iedereen snapt wel wat ik bedoel
Heb ook de minigames van Realms geprobeerd, waarbij Diamond Defender als hoogste scoort
Dat was echt 15 minuten lang lachen gieren en brullen, Creepers... Speedy Creepers.... Ender Creepers

Echt een aanrader met voice chat
Op een "Tweakers" server heb ik gelukkig nog nooit gezeur meegemaakt. Wellicht heb ik mazzel gehad, toch heb ik het idee dat de spelers hier wat volwassener zijn en er daardoor een ontspannen sfeer ontstaat.
Welke tweakers server kan ik het beste joinen als actieve hardcore survival-er.
.
.
Eergister m'n eerste stronghold gevonden \o/
Was samen met een maat een beetje aan het caven, en in eens stronghold
Golden & Diamond horse armor in de loot kistjes!
Tevens de water temple gevonden, alleen vroeg me daar over af...
Wat is de beste tactiek om deze te veroveren?
(Ik ben van het creatief vervoeren, dus wellicht via de onderkant naar binnen?)
Was samen met een maat een beetje aan het caven, en in eens stronghold
Golden & Diamond horse armor in de loot kistjes!
Tevens de water temple gevonden, alleen vroeg me daar over af...
Wat is de beste tactiek om deze te veroveren?
(Ik ben van het creatief vervoeren, dus wellicht via de onderkant naar binnen?)
Dit was spam/werving
Hebben jullie trouwens ook al die Nederlandse Minecraft boekjes gezien? Onlangs allevier gekregen, zeer schoon werk, van een uitgeverij uit Amsterdam!
Hebben jullie trouwens ook al die Nederlandse Minecraft boekjes gezien? Onlangs allevier gekregen, zeer schoon werk, van een uitgeverij uit Amsterdam!
[ Voor 58% gewijzigd door Gropah op 30-11-2014 22:38 ]
Misschien stel ik een hele domme vraag nu, maar ik wilde graag eens even kijken wat er van deze game geworden is sinds ik hem ooit in een ver-ver alpha stadium gekocht had. Zodra ik nu een wereld probeer te maken als single player, dan kost het een hoop tijd om deze te genereren, en vervolgens kom ik in een blanco wereld uit waarin ik in de lucht hang en alleen maar aan het vallen ben. Vervolgens 'save and quit tot title' indrukken doet helemaal niets meer.
Als ik naar dit probleem wil googelen kom ik alleen maar mensen tegen die juist een lege wereld willen maken, maar ik wil gewoon standaard het spelletje even proberen.
Verse installatie gedaan op een nieuwe MacBook Pro, ook al eens alles verwijderd en opnieuw begonnen. OS X is toch gewoon een ondersteund platform?
Als ik naar dit probleem wil googelen kom ik alleen maar mensen tegen die juist een lege wereld willen maken, maar ik wil gewoon standaard het spelletje even proberen.
Verse installatie gedaan op een nieuwe MacBook Pro, ook al eens alles verwijderd en opnieuw begonnen. OS X is toch gewoon een ondersteund platform?
Ik heb dit probleem ook gehad, na een tijdje wachten spawnde de world ineens...Kurkentrekker schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:50:
Misschien stel ik een hele domme vraag nu, maar ik wilde graag eens even kijken wat er van deze game geworden is sinds ik hem ooit in een ver-ver alpha stadium gekocht had. Zodra ik nu een wereld probeer te maken als single player, dan kost het een hoop tijd om deze te genereren, en vervolgens kom ik in een blanco wereld uit waarin ik in de lucht hang en alleen maar aan het vallen ben. Vervolgens 'save and quit tot title' indrukken doet helemaal niets meer.
Naar mijn idee lijkt het net of wereld nog niet helemaal klaar is met opbouwen als je in de wereld gedropped wordt oid.
Ik zit sinds kort weer eens wat DireWolf20 FTB te spelen (en zijn nieuwe seizoen te kijkne), maar waar zijn alle tranport pipes e.d.???
Ik herinner mij leadstone energy pipes en andere early game maar die zijn er niet (meer)? DireWolf gebruikt in zijn lets play ook de Ender IO pipes. Zijn die de vervanger van alle andere transport manieren of mis ik iets?
Ik herinner mij leadstone energy pipes en andere early game maar die zijn er niet (meer)? DireWolf gebruikt in zijn lets play ook de Ender IO pipes. Zijn die de vervanger van alle andere transport manieren of mis ik iets?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
zitten de gewone itemducts er niet in dan?Dreanor schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:38:
Ik zit sinds kort weer eens wat DireWolf20 FTB te spelen (en zijn nieuwe seizoen te kijkne), maar waar zijn alle tranport pipes e.d.???
Die zitten nu in een andere mod die nog niet uit is voor 1.7
Gister m'n eerste Nether transport systeem gemaakt
Kan nu vanuit m'n kasteel portal via een gang binnen 2 minuten bij de volgende portal zijn om zo 2500 blocks verder op weer in de Overworld te komen.
Yes I know, het is niet heel bijzonder, maar dat het allemaal in 1x goed ging en ik niet mezelf heb verdronken in lava oid vind ik een aardige persoonlijke achievement
Nu alleen nog een keer een minecart baan bouwen en de tunnel uitbreiden...
Hebben jullie dat ook altijd, dat je iets bedenkt, bouwt en dan later denkt van hey dit kan 10x beter of verbetert worden?

Kan nu vanuit m'n kasteel portal via een gang binnen 2 minuten bij de volgende portal zijn om zo 2500 blocks verder op weer in de Overworld te komen.
Yes I know, het is niet heel bijzonder, maar dat het allemaal in 1x goed ging en ik niet mezelf heb verdronken in lava oid vind ik een aardige persoonlijke achievement
Nu alleen nog een keer een minecart baan bouwen en de tunnel uitbreiden...
Hebben jullie dat ook altijd, dat je iets bedenkt, bouwt en dan later denkt van hey dit kan 10x beter of verbetert worden?
Dit topic bevat veel te weinig screenshots 
Update van mijn vissersdorpje project.

Update van mijn vissersdorpje project.
Potion brewer

Enchanter

Begraafplaats met kerker onder de kerk

[ Voor 3% gewijzigd door Loev op 12-12-2014 10:57 ]
Mooie bouwsels
Moet wel zeggen dat ik gek zou worden van dat soort huisjes, veels te krap
Het is ook niet mijn woonhuislanerios schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:59:
Mooie bouwselsMoet wel zeggen dat ik gek zou worden van dat soort huisjes, veels te krap
Waar dient die lever voor in je Enchanting room? 
Het ziet er toppie uit, zeker door de gebruikte texture pack
Het ziet er toppie uit, zeker door de gebruikte texture pack
Mooie bouwwerken Loev, hou wel van die stijl, lekker knus! 
Heb je ook een overzicht van bovenaf? Of een screenshot genomen op een hoge 1x1 toren van dirt?
Zijn het trouwens creative of survival bouwwerken???
Heb je ook een overzicht van bovenaf? Of een screenshot genomen op een hoge 1x1 toren van dirt?
Ach, ieder zijn (of haar) ding toch. Ik ben zelf van de gedetailleerde kleinere bouwwerken, dat vind ik mooi. Zelf vind ik overdreven grote bouwwerken met onnodig veel loze ruimte echt afschuwelijk, welke dan ook uit grote vlakken muur e.d. bestaan zonder details!lanerios schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:59:
Mooie bouwselsMoet wel zeggen dat ik gek zou worden van dat soort huisjes, veels te krap
Hoi Joene!Dreanor schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:43:
Mooie bouwwerken Loev, hou wel van die stijl, lekker knus!
Helaas geen overzichtsfoto, maar eentje van een afstandje.

Tweakcraft is een hybrid. Het is survival, dus zelf resources verzamelen maar godmode staat aan en er lopen geen mobs rond. Kom anders eens langs, geef ik een rondleiding.
[ Voor 3% gewijzigd door Loev op 15-12-2014 12:57 ]
Zijn dat ingame screenshots of gebruiken jullie een tooltje voor die gave shots?
Custom texture pack + shader pack. Dus volledig ingame. Vraag mij alleen niet welke texture pack en shader pack.NL-RaVeR schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:51:
Zijn dat ingame screenshots of gebruiken jullie een tooltje voor die gave shots?
Oke, gaaf. Welke texture en shader pack?Dreanor schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:31:
[...]
Custom texture pack + shader pack. Dus volledig ingame. Vraag mij alleen niet welke texture pack en shader pack.

Resource pack: Atherys Ascended
Shaders: Zeus 10.1
Shaders: Zeus 10.1
Hm, is een pack voor 1.7.9, de nieuwere textures missen dan nog.
Jammer, de screenshots zien er erg mooi uit.
Jammer, de screenshots zien er erg mooi uit.
Stel je wil al beginner aan minecraft beginnen. Begin je dan best met de vanilla of zijn er mods waar je best direct mee van start gaat? (Lees beginner = mijzelf
)
Ben nooit echt into minecraft geweest maar per toeval eens op een stream uitgekomen van iemand die het speelde. Viel me eigenlijk heel goed mee
. Lees nu al enige tijd stilletjes mee op het forum. Wat een verhalen over die verschillende machines en pompen en van alles zeg
. Dat zit niet in de basis game vermoed ik maar in mods?
Maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer voor wat betreft mods. Ga me de basis game aanschaffen maar kan ik dan best daarmee eerst van start gaan? Of best ineens al wat mods die het leven gemakkelijker maken ofzo?
Draaien mods trouwens client side of server side? Moet met andere woorden de server waarop je dit speelt dit ondersteunen of is dit iets geheel clientside (of omgekeerd)?
Wat wordt er trouwens verder bedoelt met premium minecraft? Is er nog een soort van abonnementsgeld dat betaald moet worden ofzo? Kan ik als ik google enkel maar rare sites over vinden waar ik liever niet op klik
. Dacht dat je gewoon de game moest kopen of ik mis iets?
Edit: Ter info, zou op pc zijn.
Ben nooit echt into minecraft geweest maar per toeval eens op een stream uitgekomen van iemand die het speelde. Viel me eigenlijk heel goed mee
Maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer voor wat betreft mods. Ga me de basis game aanschaffen maar kan ik dan best daarmee eerst van start gaan? Of best ineens al wat mods die het leven gemakkelijker maken ofzo?
Draaien mods trouwens client side of server side? Moet met andere woorden de server waarop je dit speelt dit ondersteunen of is dit iets geheel clientside (of omgekeerd)?
Wat wordt er trouwens verder bedoelt met premium minecraft? Is er nog een soort van abonnementsgeld dat betaald moet worden ofzo? Kan ik als ik google enkel maar rare sites over vinden waar ik liever niet op klik
Edit: Ter info, zou op pc zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door Powerblast op 23-12-2014 23:52 ]
Als je met mods op een server wilt spelen moeten de mods zowel op jou pc als op de server geinstalleerd zijn, zonder versie verschillen.
Zelf zou ik ook starten met Vanilla, pas als hier de lol vanaf is of je echt niet kunt doen wat je wilt, dan pas mods erbij pakken. (zo heb ik het tenminste gedaan)
Premium zegt mij ook niets voor de PC.. Ik heb enkel de game aangeschaft en de enige maandelijkse kosten die ik maak zijn die van de server.
Zelf zou ik ook starten met Vanilla, pas als hier de lol vanaf is of je echt niet kunt doen wat je wilt, dan pas mods erbij pakken. (zo heb ik het tenminste gedaan)
Premium zegt mij ook niets voor de PC.. Ik heb enkel de game aangeschaft en de enige maandelijkse kosten die ik maak zijn die van de server.
Ik zou gewoon meteen met modpacks beginnen. Kies een leuke uit zoals Direwolf20 of Monster. Zodoende hoef je niet snel weer een nieuwe server te starten als je bent uitgekeken op vanilla. Gebruik de Youtube modpack tutorials om langzaam aan bekend te raken met alle mods in de modpack. Dat duurt jaren, maar levert je iedere keer weer plezier op.
Voor de mensen met AMD R9 lage framerate problemen. Ik ben deze problemen al lang aan het onderzoeken, en heb wat bevindingen die ik hier maar even post. Hoop dat er mensen zijn die er wat aan hebben.
Met Nvidia kaarten loopt het spel vele malen beter omdat java deels door de GPU afgehandeld lijkt te worden. Bij AMD lijkt dit niet het geval.
Tevens lijkt de R9 reeks gezien te worden als een generieke grafische kaart en zal het dan ook geen performance verbeteringen geven ten opzichte van bijvoorbeeld een Intel 4000 onboard GPU.
Daardoor komt het volledig aan op je CPU, die hierdoor maximaal belast wordt. Dit kun je zien door ingame, het menu op te vragen (mits je de server op dezelfde pc host) Alle mobs bevriezen dan, terwijl de wereld nog wel gerenderd wordt en chunkloading door gaat, je FPS zal omhoog schieten tot je het menu weer verlaat. Daarbij maakt het niet uit of je een dure I7 van 1000 euro of een AMD van 150 euro erin hebt hangen, het spel wordt gewoon genekt door het ontbreken van de hardeware rendering door de grafische kaart.
Minecraft gebruikt in het geval van een R9 software rendering in plaats van hardeware rendering en dat nekt de boel. Helaas doet AMD hier niets mee (heb het al meerdere malen aangekaart).
Ik overweeg er nu een Nvidia kaart bij te hangen en van kaart te switchen op het moment dat ik minecraft wil spelen omdat het met mijn peper dure Amd kaart onspeelbaar is. Heeft iemand ervaring met het gebruik van zowel Nvidia als AMD?
Voor de mensen met AMD R9 lage framerate problemen. Ik ben deze problemen al lang aan het onderzoeken, en heb wat bevindingen die ik hier maar even post. Hoop dat er mensen zijn die er wat aan hebben.
Met Nvidia kaarten loopt het spel vele malen beter omdat java deels door de GPU afgehandeld lijkt te worden. Bij AMD lijkt dit niet het geval.
Tevens lijkt de R9 reeks gezien te worden als een generieke grafische kaart en zal het dan ook geen performance verbeteringen geven ten opzichte van bijvoorbeeld een Intel 4000 onboard GPU.
Daardoor komt het volledig aan op je CPU, die hierdoor maximaal belast wordt. Dit kun je zien door ingame, het menu op te vragen (mits je de server op dezelfde pc host) Alle mobs bevriezen dan, terwijl de wereld nog wel gerenderd wordt en chunkloading door gaat, je FPS zal omhoog schieten tot je het menu weer verlaat. Daarbij maakt het niet uit of je een dure I7 van 1000 euro of een AMD van 150 euro erin hebt hangen, het spel wordt gewoon genekt door het ontbreken van de hardeware rendering door de grafische kaart.
Minecraft gebruikt in het geval van een R9 software rendering in plaats van hardeware rendering en dat nekt de boel. Helaas doet AMD hier niets mee (heb het al meerdere malen aangekaart).
Ik overweeg er nu een Nvidia kaart bij te hangen en van kaart te switchen op het moment dat ik minecraft wil spelen omdat het met mijn peper dure Amd kaart onspeelbaar is. Heeft iemand ervaring met het gebruik van zowel Nvidia als AMD?
Ja. Ik ben geswitcht van een AMD 7870 naar een GTX780 en mijn fps ging van ergens in de 30 naar ergens in de honderd. Wel op een modded omgeving maar goed.
Ik bedoel meer heeft iemand ervaring met het gebruiken van zowel nvidia als AMD in één pc tegelijk waarbij je in windows switched tussen de kaarten. Volledig overschakelen naar NVIDIA is voor mij geen optie omdat ik van passief 3D gebruik wil blijven maken. Als dat gewoon werkt zou ik een 750GTX erbij kunnen zetten, wat genoeg zou moeten zijn om tegen de 100FPS te halen, daar waar ik 2FPS haal in modded minecraft als ik veel machines gebruik, of wanneer er veel mobs in de buurt zijn met mijn R9 290X.
In sommige games bestaat er de optie om je video adapter te kiezen in de video settings. Ik weet alleen niet of minecraft die optie ook heeft.Seth_Chaos schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:31:
Ik bedoel meer heeft iemand ervaring met het gebruiken van zowel nvidia als AMD in één pc tegelijk waarbij je in windows switched tussen de kaarten. Volledig overschakelen naar NVIDIA is voor mij geen optie omdat ik van passief 3D gebruik wil blijven maken. Als dat gewoon werkt zou ik een 750GTX erbij kunnen zetten, wat genoeg zou moeten zijn om tegen de 100FPS te halen, daar waar ik 2FPS haal in modded minecraft als ik veel machines gebruik, of wanneer er veel mobs in de buurt zijn met mijn R9 290X.
Ik ben een maandje geleden begonnen. Door veel Youtube filmpjes te kijken steeds wat wijzer geworden. Alleen ik vraag ik me het volgende af... Zit in elke wereld (survavel, vanilla) alle elementen? Ik kan bijvoorbeeld nergens klei vinden, of nergens koeien... Kippen en schapen in overvloed trouwens...
Zijn die er dan gewoon niet? Of zou ik nog verder moeten gaan reizen?
[ Voor 0% gewijzigd door kw_nl op 24-12-2014 16:02 . Reden: typo ]
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
De minecraft wereld bestaat uit chuncks (64 bij 64 blokjes) deze worden willekeurig gegenereerd, wanneer er nieuwe stukken land worden ontdekt. Deze chuncks kunnen bestaan uit willekeurige variabelen, denk hierbij aan biomes(bv mesa voor klei), dieren, caves, bomen, etc... Wil je bijvoorbeeld een bepaalde biome, zou je toch echt verder moeten reizen. Het is niet zo dat een wereld (mits volledig geupdate naar de laatste versie) onderdelen mist. Hoop dat het iets duidelijker is zokw_nl schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:25:
Ik ben een maandje geleden begonnen. Door veel Youtube filmpjes te kijken steeds wat wijzer geworden. Alleen ik vraag ik me het volgende af... Zit in elke wereld (survivel, vanilla) alle elementen? Ik kan bijvoorbeeld nergens klei vinden, of nergens koeien... Kippen en schapen in overvloed trouwens...
Lijkt me met drivers niet echt optimaal..Seth_Chaos schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:31:
Oke, thnx. Verder lopen dusMarco1994 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:36:
[...]
De minecraft wereld bestaat uit chuncks (64 bij 64 blokjes) deze worden willekeurig gegenereerd, wanneer er nieuwe stukken land worden ontdekt. Deze chuncks kunnen bestaan uit willekeurige variabelen, denk hierbij aan biomes(bv mesa voor klei), dieren, caves, bomen, etc... Wil je bijvoorbeeld een bepaalde biome, zou je toch echt verder moeten reizen. Het is niet zo dat een wereld (mits volledig geupdate naar de laatste versie) onderdelen mist. Hoop dat het iets duidelijker is zo
Op één of andere manier ben ik altijd bang dat ik de weg terug niet meer weet. Gebruik nu wel fakkels om te markeren.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Misschien is er iets van een map mod ofzo? Of zit dat standaard al in minecraft?kw_nl schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:03:
[...]
Oke, thnx. Verder lopen dus![]()
Op één of andere manier ben ik altijd bang dat ik de weg terug niet meer weet. Gebruik nu wel fakkels om te markeren.
[ Voor 15% gewijzigd door Powerblast op 24-12-2014 16:05 ]
Maak een map en een kompas, dat scheelt een hoop. Als je eenmaal een keer in een bed hebt gelegen wordt dat je spawnpoint. Als je dan toch de weg terug niet meer kunt vinden, kun je zelfmoord plegen. Als het goed is krijg je dan een deathmarker op de plaats waar je bent overleden die van vrij ver af te zien is.kw_nl schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:03:
[...]
http://www.wikihow.com/Fi...se-when-Lost-in-Minecraft
[ Voor 6% gewijzigd door Seth_Chaos op 24-12-2014 16:15 ]
Bij laptops kun je ook vaak wisselen tussen integrated graphics en je grafische kaart. Ik kan me voorstellen dat je die optie ook hebt wanneer je gewoon twee losse videokaarten hebt.MisterEagle schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:50:
[...]
Lijkt me met drivers niet echt optimaal..
Als je op een pc speelt kun je op f3 drukken en je coördinaten opschrijven, deze staan links in beeld(x,y,z)kw_nl schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:03:
[...]
Een chunck is 16x16.Marco1994 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:36:
[...]
De minecraft wereld bestaat uit chuncks (64 bij 64 blokjes) deze worden willekeurig gegenereerd, wanneer er nieuwe stukken land worden ontdekt. Deze chuncks kunnen bestaan uit willekeurige variabelen, denk hierbij aan biomes(bv mesa voor klei), dieren, caves, bomen, etc... Wil je bijvoorbeeld een bepaalde biome, zou je toch echt verder moeten reizen. Het is niet zo dat een wereld (mits volledig geupdate naar de laatste onderdelen mist. Hoop dat het iets duidelijker is zo
Verder koeien moet je tegen komen zoals alle dieren. Klei vind je vooral in swamps en hardend clay in mesa biomie. Meestal vind je koeien in savanah biomies is mijn ervaring.
Is er ook een manier om de recipies voor crafting ingame te zien of gewoon opzoeken online? Ben nu al moeten gaan zoeken om te weten hoe ik een wooden pickaxe maak
. Is daar een menuutje ingame voor of iets dergelijks?
Nu heb ik 't al een tijd niet meer gespeeld dus ik kan er naast zitten maar voor zover ik weet niet in vanilla Minecraft. Er zijn wel mods voor, Not Enough Items (NEI) is daar een voorbeeld van.Powerblast schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:32:
Is er ook een manier om de recipies voor crafting ingame te zien of gewoon opzoeken online? Ben nu al moeten gaan zoeken om te weten hoe ik een wooden pickaxe maak. Is daar een menuutje ingame voor of iets dergelijks?
Alright, thanks voor de tipGeleihoofd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:56:
[...]
Nu heb ik 't al een tijd niet meer gespeeld dus ik kan er naast zitten maar voor zover ik weet niet in vanilla Minecraft. Er zijn wel mods voor, Not Enough Items (NEI) is daar een voorbeeld van.
Nu eens wat gaan ontdekken
Als je meloenen hebt. Kun je makkelijk veel planten.
Weet valt mee. Heb je hoe, dirt en wat water en seeds voor nodig. Seeds krijg je door gras weg te halen.
Carrots en patatos geld ongeveer het zelfde voor.
Andere is door kippen te broeden met eieren.
Btw: ik gebruik meestal gewoon de wiki pagina als ik even niet weet. De basics leer je vrij snel.
Weet valt mee. Heb je hoe, dirt en wat water en seeds voor nodig. Seeds krijg je door gras weg te halen.
Carrots en patatos geld ongeveer het zelfde voor.
Andere is door kippen te broeden met eieren.
Btw: ik gebruik meestal gewoon de wiki pagina als ik even niet weet. De basics leer je vrij snel.
[ Voor 16% gewijzigd door lekrutes op 27-12-2014 21:42 ]
Als je net begint even wat rond rennen, meestal vind je wel een paar groepen varkens/schapen/koeien. Met die kom je al aardig wat dagen door en als je wat schapen bent tegen gekomen kun je ook meteen een bed maken. Daarna kun je naar wat velden gaan met veel gras en steeds een emmertje water leeg gooien en weer oppakken zodat al het gras kapot gaat en de seeds droppen (dat is mijn manier als ik net begonnen benPowerblast schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 20:33:
[...]
Nu eens wat gaan ontdekken. Food wordt de eerste opgave
. Kan niet achter die konijntjes blijven aanzitten. Hoe komen jullie early game aan food? Ik lees wheat planten en brood bakken, maar dat lijkt me wel al wat resources nodig te hebben niet? Wil gewoon m'n eerste dagen overleven zonder te sterven van de honger
.
Als je een village vindt ben je helemaal klaar met eten voor een goeie periode want daar is genoeg te pakken.
Dus ik zou eerst wat vlees vinden en daarna als je wat hebt kun je wat farms opzetten, zowel groente als dieren.
Ik heb zelf deze altijd gewoon open staan mocht ik ooit is wat vergeten:
http://minecraft.gamepedia.com/Crafting/Items#Recipes
Maar NEI is nog makkelijker.
Food is ondertussen geen probleem meer. Heb wheat in overvloed en dat is goed gekomen. Broodjes bakken jammieHapkoek schreef op zondag 28 december 2014 @ 01:23:
[...]
Als je net begint even wat rond rennen, meestal vind je wel een paar groepen varkens/schapen/koeien. Met die kom je al aardig wat dagen door en als je wat schapen bent tegen gekomen kun je ook meteen een bed maken. Daarna kun je naar wat velden gaan met veel gras en steeds een emmertje water leeg gooien en weer oppakken zodat al het gras kapot gaat en de seeds droppen (dat is mijn manier als ik net begonnen ben)
Als je een village vindt ben je helemaal klaar met eten voor een goeie periode want daar is genoeg te pakken.
Dus ik zou eerst wat vlees vinden en daarna als je wat hebt kun je wat farms opzetten, zowel groente als dieren.
Ik heb zelf deze altijd gewoon open staan mocht ik ooit is wat vergeten:
http://minecraft.gamepedia.com/Crafting/Items#Recipes
Maar NEI is nog makkelijker.
Ik ben nu aan het zien om een semi automatische farm te maken. M'n hele gebeuren staat nu overdekt door een serre en ik zou dus via water en een druk op de knop de boel willen laten harvesten. Maar wat ik me nu afvraag is of water sneller loopt als het van hoger valt? Ik denk namelijk na om een watertoren te bouwen waarin m'n voorraad water dan zit (en dan ziet het er ook wat beter uit
Nee, water heeft een vast verspreidingspatroon (iets van 8x8 uit m'n hoofd) ongeacht van welke hoogte 't komt.Powerblast schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:58:
Maar wat ik me nu afvraag is of water sneller loopt als het van hoger valt?
Anders dan esthetische redenen, nee. Een pompsysteem zit niet in vanilla minecraft (maar ook daar zijn mods voor, zoals BuildCraft of IndustrialCraft). 't Is ook niet nodig om te pompen, één waterblokje blijft water geven, dus als je 't automated wilt maken dan is een piston (de extended arm ervan dan) onder 't waterblokje eigenlijk al voldoende.Ik denk namelijk na om een watertoren te bouwen waarin m'n voorraad water dan zit (en dan ziet het er ook wat beter uit). Maar Heeft het nut om die hoog te bouwen of kan ik water op één of andere manier naar boven pompen??
Mijn idee is nu om in het midden van mijn farm grond, een zuil te maken met daarin water en dan de pistons aan de zijkant. In het midden dan een lijn met redstone zodat ik het kan bedienen met een knop. En aan de buitenzijde een waterloop die afloopt naar een trechter. Zodat alles mooi met het water naar beneden stroomt. Hmm eens even wat gaan uittekenen en uitproberen, zien wat er mogelijk isGeleihoofd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:40:
[...]
Nee, water heeft een vast verspreidingspatroon (iets van 8x8 uit m'n hoofd) ongeacht van welke hoogte 't komt.
[...]
Anders dan esthetische redenen, nee. Een pompsysteem zit niet in vanilla minecraft (maar ook daar zijn mods voor, zoals BuildCraft of IndustrialCraft). 't Is ook niet nodig om te pompen, één waterblokje blijft water geven, dus als je 't automated wilt maken dan is een piston (de extended arm ervan dan) onder 't waterblokje eigenlijk al voldoende.
Een heus projectje, maar ik heb er zin in
Een watertoren is trouwens leuk alleen als echt wateropslag heeft het niet zoveel zin, als je 2x2 uitgraaft en daar water in gooit, heb je een infinite water source, hier kun je emmers uit blijven pakken zonder dat het op gaat zeg maar. Dan vult het zichzelf weer aan.Powerblast schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:47:
[...]
Mijn idee is nu om in het midden van mijn farm grond, een zuil te maken met daarin water en dan de pistons aan de zijkant. In het midden dan een lijn met redstone zodat ik het kan bedienen met een knop. En aan de buitenzijde een waterloop die afloopt naar een trechter. Zodat alles mooi met het water naar beneden stroomt. Hmm eens even wat gaan uittekenen en uitproberen, zien wat er mogelijk is. Thanks!
Een heus projectje, maar ik heb er zin in.
Al is een watertoren natuurlijk altijd leuk als decor bij een farm.
Ok bedankt!. Dan ga ik voorlopig een zuil voorzien met daarin water. Heb even getest en het water stroomt inderdaad tot 7 blokken ver (+1 van het waterblokje). Dat wordt dus mijn afvoer. In het midden dan een zuil met water. Vanaf maar eens naar de tekentafel want dit is iets te lastig vind ik om van scratch te doen
.
Ik ben hier een paar weken geleden begonnen met Minecraft. Ik heb een survival island uitgekozen om mee te beginnen. In het begin was het wel even zwaar om rond te komen (gebrek aan voedsel), maar opgegeven moment gaat het telkens beter. Elke keer als ik op avontuur ga kom ik iets tegen wat ik later weer goed kan gebruiken, bijvoorbeeld mineshaft voor items als rails, saddles, etc, telkens nieuwe houtsoorten, paarden, varkens, koeien, kippen...
Nu heb ik op mijn survival Island een grote toren gebouwd met op elke verdieping een 'functie'.
Vanaf de 3e verdieping heb ik een (semi)automatische farm gebouwd voor wheat, carrots, potatoes, sugar canes, later wil ik daar nog melon en pumpkins verbouwen.
Nu ben ik ook bezig om verdiepingen in de grond te bouwen om daar alle kippen, koeien, paarden en varkens te houden.
Ik zal binnenkort wel een paar foto's plaatsen.
Nu heb ik op mijn survival Island een grote toren gebouwd met op elke verdieping een 'functie'.
Vanaf de 3e verdieping heb ik een (semi)automatische farm gebouwd voor wheat, carrots, potatoes, sugar canes, later wil ik daar nog melon en pumpkins verbouwen.
Nu ben ik ook bezig om verdiepingen in de grond te bouwen om daar alle kippen, koeien, paarden en varkens te houden.
Ik zal binnenkort wel een paar foto's plaatsen.
Sugurcane, melons en pumpkins kunnen automatisch worden verbouwd.
I know, dat gebeurt nu ook, alles komt terecht in 1 grote kist die op de 3e verdieping staat.
Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers