Veel mensen gebruiken tegenwoordig hun telefoon als speler en velen hebben geen eens uitbreidbaar geheugen. Dus dan heb je 32gb ofzo min opslag voor apps e.d. min opslag voor navigatie - opslag voor foto's en filmpjes en dan heb je nog maar 16gb over. Dan is het ineens toch wel een andere overweging...Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:54:
Voor mij is het juist MP3 dat nu old school is, de huidige techniek en mogelijkheden en krachtige chips maken de keuze voor lossless bestanden heel makkelijk.
En opslag er is nu zeer ruim vooradig, mijn keuze is al een poosje gemaakt.
Als je die conclusie nou echt wil trekken zorg er dan voor dat je onderzoek écht klopt. Want het merendeel zal het eerder door jouw gedane onderzoekje op goedkope pc speakertjes hebben gedaan. Los van eventuele kwaliteit van de opname. Dus dan onderzoek je niet alleen de variabele "geluidskwaliteit bij compressie" maar ook de variabele "geluidskwaliteit van gebruikte apparatuur". Dus als je dat onderzoekje doet:Kain_niaK schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:33:
Meeste mp3'tje op internet zijn (of waren) 128 kbit of minder.
Door de jaren heen is niet alleen de bitrate omhoog gegaan, ook de kwaliteit van de encoders is flink omhoog gegaan. Vanaf 192 kbps met een constante bit rate en de laatste LAME encoder hoor je echt geen verschil meer tussen wav en mp3.
1. Zorg eerst dat je een goede opname hebt (Google kan daarvoor een uitkomst zijn)
2. Laat iedereen zijn antwoord in een reply posten mét daarbij de vermelding van de gebruikte apparatuur
3. Doe het in een apart topic voor meer replies
Dan moet je zelf even wat rekenwerk doen als je alle antwoorden hebt maar dan klopt je onderzoek tenminste. En dan ben ik zeer oprecht naar de uitkomst
[ Voor 48% gewijzigd door JT op 13-11-2013 11:47 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning