• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Ik wil een 7950 gaan aanschaffen -> pricewatch: XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition

Deze beschikt over 2x6pins aansluiting.

Ik beschik over deze voeding: pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
Heeft maar 1x 6-pins aansluiting.
Het vermogen van 430W is voldoende,

zou dit door middel van deze kabel een oplossing zijn: http://www.highflow.nl/aa...express-6-pins.html?sl=NL ?
Of is dit te oninstabiel?

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Dat kabeltje is prima, wordt vaak met een videokaart meegeleverd. Je voeding is kwalitatief geen topper maar zou wat betreft vermogen het wel moeten redden. Maar dat ligt natuurlijk wel een beetje aan de rest van het systeem en daar vertel je niets over :)

Maar dat kabeltje zal geen instabiliteit veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpa
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-05-2023
Hallo even een vraag over de xfx 550w voeding. Ik wilde deze bestellen en kwam via pricewatch bij een webshop die niet de TS maar de PRO in het assortiment had. Is er behalve de naam nog een verschil wat betreft kwalitieit/componenten/prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

noguru schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:37:
Dat kabeltje is prima, wordt vaak met een videokaart meegeleverd. Je voeding is kwalitatief geen topper maar zou wat betreft vermogen het wel moeten redden. Maar dat ligt natuurlijk wel een beetje aan de rest van het systeem en daar vertel je niets over :)

Maar dat kabeltje zal geen instabiliteit veroorzaken.
Jaah, kwalitatief is hij niet onder gemiddeld iig :p Voor die prijs was het wel een leuke voeding.

PC is van iemand voor wie ik hem gebouwd heb, hij wil een videokaart upgrade doen, ik had in eerste instantie al voorgesteld om een 550W voeding te nemen van Seasonic of XFX maar er was geen budget meer daarvoor over...

Dit is zijn PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 199,-€ 199,-
1ASRock Z77 Extreme4-M€ 96,95€ 96,95
1Antec One€ 42,95€ 42,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 21,95€ 21,95
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 72,95€ 72,95
1Corsair Builder CX430 V2€ 44,95€ 44,95
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 478,75

CPU loopt op 4,2GHz.
mirno schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:53:
Hallo,

Ik wil een 7950 gaan aanschaffen -> pricewatch: XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition

Deze beschikt over 2x6pins aansluiting.

Ik beschik over deze voeding: pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
Heeft maar 1x 6-pins aansluiting.
Het vermogen van 430W is voldoende,

zou dit door middel van deze kabel een oplossing zijn: http://www.highflow.nl/aa...express-6-pins.html?sl=NL ?
Of is dit te oninstabiel?

Mvg. Mirno

[ Voor 10% gewijzigd door mirno op 22-09-2014 17:47 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-05 10:23
Beste allemaal, mijn fractal design newton r3 800w heeft kort gesloten. Dit heeft hij gedaan in combinatie met mijn systeem:

Cpu: Fx-8350
Mobo: asrock 990fx extreme 3
Ram: crucial ballistix elite 2x8gb
Ssd: samsung evo 120 gb
Hdd: 1tb + 2tb
Gpu: msi gtx460hawk (sli)
Case: CM 690 II Advanced
Case fans: 5 stuks

Ik heb mijn twijfels of mijn mobo het nog lang vol houdt, dus die moet ik misschien binnenkort vervangen. Mijn 2 oude graka's wil ik wellicht binnenkort vervangen voor een nieuwe. Ati of nvidea weet ik nog niet.

Mijn nieuwe voeding moet minstens 4x6peg aansluitingen hebben. Maar het liefste ook '6+2' aansluitingen met oog op een nieuwe high end graka. Mijn cpu, ram en graka heb ik nog niet oc'd, maar wil dit wel iets doen wanneer mijn systeem eindelijk weer stabiel draait.

Ik heb zelf goede dingen gehoord over seasonic. Maar in de BBG staat vaak een corsair.

Wat raden jullie aan?

Excuses voor een post zonder links, gemaakt op mijn mobiel.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civer
  • Laatst online: 21-05 10:23
Heeft kortsluiting gemaakt*
De elektriciteits groep vliegt er uit, iedere keer als ik mijn pc in het stopcontact doe.

Ik heb vaak ruzie met mijn mobo, pc boot niet de eerste keer, maar pas de tweede of derde keer. Dit kon natuurlijk ook liggen aan mijn voeding voordat die ècht kapot ging.

Andere eisen:
Het liefst onder de 100 euro
Het liefst zo zuinig mogelijk voor het geld
(Semi)modulair. Cpu en mobo kabel hoeft niet afkoppelbaar te zijn.

Ik zit te kijken naar de G-series van seasonic. pricewatch: Seasonic G-Serie 650 Watt

Moet ik dan voor 550, 650 of 750 Watt gaan? 550 heeft maar 2x(6/8) peg aansluitingen.

[ Voor 46% gewijzigd door Civer op 23-09-2014 12:25 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 14:07

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Civer schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:37:
Heeft kortsluiting gemaakt*
De elektriciteits groep vliegt er uit, iedere keer als ik mijn pc in het stopcontact doe.

Ik heb vaak ruzie met mijn mobo, pc boot niet de eerste keer, maar pas de tweede of derde keer. Dit kon natuurlijk ook liggen aan mijn voeding voordat die ècht kapot ging.

Andere eisen:
Het liefst onder de 100 euro
Het liefst zo zuinig mogelijk voor het geld
(Semi)modulair. Cpu en mobo kabel hoeft niet afkoppelbaar te zijn.

Ik zit te kijken naar de G-series van seasonic. pricewatch: Seasonic G-Serie 650 Watt

Moet ik dan voor 550, 650 of 750 Watt gaan? 550 heeft maar 2x(6/8) peg aansluitingen.
Wat voor systeem heb je? :P

Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord hier naar. Als ik de reviews moet geloven is de G-serie van Seasonic erg goed dus ik heb er dan ook 1 in mijn systeem gehangen (550w versie), maar ik vraag mij af of er nog bedenkingen over zijn oid.

Ik heb een Systeem met een Z97, i7 4790 en een GTX 970, 1SSD en 1 HDD.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding voor de pc van mijn schoonouders. PC ging niet meer aan, snelle test wijst uit dat de voeding overleden is. Het enige wat ik op dit moment weet is dat het een socket 775 bordje is, maar wat voor processor, geen idee. Al met al niet zo heel spannend (1 HD, 9400GT videokaartje, CD/DVD combi.

In mijn eigen HTPC heb ik de pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W maar die is niet meer leverbaar. Ik kwam, mede dankzij de reacties hierboven, uit bij de pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W, maar 430W lijkt me wat overkill of niet? Deze is wel goedkoper dan de 350W, maar vraag me af of er niet teveel efficiëntie verloren raakt op die manier ondanks de 80+ rating.

[ Voor 8% gewijzigd door The Executer op 25-09-2014 15:19 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
Ik wilde mijn oude videokaart vervangen voor een nieuwe, echter heeft mijn voeding ook een upgrade nodig voor die videokaart. Mijn huidige voeding is de Corsair HX450W.
Dus ik ben zo praktisch geweest om een nieuwe voeding aan te schaffen, alleen had ik met één ding geen rekening gehouden: de hoeveelheid SATA connectors en de afstand tussen die connectors. De nieuwe heeft er maar 5, terwijl m'n oude er 6 had (heb 5 HD's en 1 Cd speler). Daarnaast zitten deze bij mijn miskoop een stuk dichter op elkaar gemonteerd, waardoor ik effectief (ivm de ruimte tussen mijn blu-ray speler en de eerste harddisk in de behuizing) er maar 4 over houdt.
Mijn vraag concreet is dus: kan iemand een kwalitatieve voeding aanraden die rond de 500 - 550 watt zit en zowel 2x pci-e connectors (videokaart: GTX 970) kan leveren als 6x sata op een beetje normale afstand van elkaar (ongeveer 15 - 20 cm ipv de 10 cm die mijn aankoop heeft)?
Liefst ergens beneden de 100 - 120 Euro.

[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 25-09-2014 19:53 ]

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 09:53
Heb door middel van nieuwe componenten een pc in elkaar gezet, alleen gaat de computer niet aan. Ik heb het idee dat de aansluiting van de voeding niet goed past bij de aansluiting van mijn moederbord.
Op mijn moederbord (een Asus Z97-Pro (Wi-Fi ac) zit een 24p connector en een 8p connector. Nu wil ik mijn voeding (een Be Quiet! Pure Power L8 630W) daarop aansluiten. Deze voeding heeft een 20p connector en een kleine 4p connector daarnaast. Hier lijkt het niet fout te gaan, want deze 2 connectoren kan ik prima aansluiten in de 24p op het moederbord.
Nu zit er bij de voeding alleen een 2x4p connector en dus op mijn moederbord een 8p connector. Ik dacht dat dit wel zou passen, maar als ik kijk naar de gaatjes op de connector dan zie ik dat er op het moederbord steeds om en om vierkantjes en soort tunnelvorm gaatjes zitten en op de ene 4p connector van de voeding ook deze vorm. Deze past dus ook, maar op de andere 4p connector allemaal tunnelvormpjes. Waar het gaat het fout of heb ik gewoon een verloopstekker nodig?
EDIT schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:48:
Ik wilde mijn oude videokaart vervangen voor een nieuwe, echter heeft mijn voeding ook een upgrade nodig voor die videokaart. Mijn huidige voeding is de Corsair HX450W.
Dus ik ben zo praktisch geweest om een nieuwe voeding aan te schaffen, alleen had ik met één ding geen rekening gehouden: de hoeveelheid SATA connectors en de afstand tussen die connectors. De nieuwe heeft er maar 5, terwijl m'n oude er 6 had (heb 5 HD's en 1 Cd speler). Daarnaast zitten deze bij mijn miskoop een stuk dichter op elkaar gemonteerd, waardoor ik effectief (ivm de ruimte tussen mijn blu-ray speler en de eerste harddisk in de behuizing) er maar 4 over houdt.
Mijn vraag concreet is dus: kan iemand een kwalitatieve voeding aanraden die rond de 500 - 550 watt zit en zowel 2x pci-e connectors (videokaart: GTX 970) kan leveren als 6x sata op een beetje normale afstand van elkaar (ongeveer 15 - 20 cm ipv de 10 cm die mijn aankoop heeft)?
Liefst ergens beneden de 100 - 120 Euro.
De Corsair HX450 klinkt als de perfecte voeding, kan meer dan genoeg leveren (ten zei je twee dik overgeklokte 8 core CPU's in je systeem hebt), heeft de juiste kabels met de juiste afstand er tussen. Of mis ik iets?
mastamasta schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:02:
Heb door middel van nieuwe componenten een pc in elkaar gezet, alleen gaat de computer niet aan. Ik heb het idee dat de aansluiting van de voeding niet goed past bij de aansluiting van mijn moederbord.
Op mijn moederbord (een Asus Z97-Pro (Wi-Fi ac) zit een 24p connector en een 8p connector. Nu wil ik mijn voeding (een Be Quiet! Pure Power L8 630W) daarop aansluiten. Deze voeding heeft een 20p connector en een kleine 4p connector daarnaast. Hier lijkt het niet fout te gaan, want deze 2 connectoren kan ik prima aansluiten in de 24p op het moederbord.
Nu zit er bij de voeding alleen een 2x4p connector en dus op mijn moederbord een 8p connector. Ik dacht dat dit wel zou passen, maar als ik kijk naar de gaatjes op de connector dan zie ik dat er op het moederbord steeds om en om vierkantjes en soort tunnelvorm gaatjes zitten en op de ene 4p connector van de voeding ook deze vorm. Deze past dus ook, maar op de andere 4p connector allemaal tunnelvormpjes. Waar het gaat het fout of heb ik gewoon een verloopstekker nodig?
Het moet gewoon passen de 4+4 pins van de voeding is te gebruiken als 4 pins of als 8 pins als stroomvoorziening van de CPU. Als je ze samenvoegt moeten ze prima in het moederbord passen, zelfs als je alleen de 4 pins aansluit zou het prima moeten werken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
-The_Mask- schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:50:
[...]

De Corsair HX450 klinkt als de perfecte voeding, kan meer dan genoeg leveren (ten zei je twee dik overgeklokte 8 core CPU's in je systeem hebt), heeft de juiste kabels met de juiste afstand er tussen. Of mis ik iets?

[...]
De voeding heeft maar 1 pci-e 6 pins connector. Voor de nieuwe videokaart heb ik er twee nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb laatst een defecte Popcorn Hour C-200 gekocht. Hiervan is de voeding stuk, deze ga ik proberen te repareren, heb de onderdelen besteld. Mocht dit niet lukken wil ik er een PicoPSU inzetten, nu heb ik rond gekeken en is 80W de laagste versie zover ik weet, heeft er iemand ervaring met PicoPSU en een Popcorn C-200?

Zou ik hier voldoende aan hebben? De originele voeding is 70W geloof ik.

http://www.logicsupply.nl.../power-kits/pk-12v60w-eu/

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• Cpimp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 18:53
Beste,

Ik heb begrepen dat mijn psu keuze niet verstandig blijkt te zijn. Welke zouden jullie nemen ipv wat in mijn lijstje staat?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 294,90€ 294,90
1ASRock Z97 Extreme6€ 152,95€ 152,95
1MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G€ 599,91€ 599,91
1Fractal Design Define R4 Arctic White - Window€ 92,90€ 92,90
1Noctua NH-U14S€ 57,95€ 57,95
1Noctua NF-A15 PWM, 140mm€ 17,95€ 17,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,95€ 67,95
1Corsair RM750€ 108,-€ 108,-
1Crucial MX100 512GB€ 174,90€ 174,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.567,41

P.s. komend jaar komt er een 2e en misschien 3e GTX 980 bij.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een 3-way SLI met 3 GTX 980 zou slechts 450w verbruiken volgens HWI: http://nl.hardware.info/r...resultaten-stroomverbruik

Je zal echter wel 6 x PCI-E connectors nodig hebben en Nvidia raadt eigenlijk een 950w voeding aan. Ik denk dat je zo'n 78A nodig hebt op de +12v rail in totaal.

Maar ik moet zeggen dat ik het erg moeilijk vind. Wellicht dat -The_Mask-, de voeding guru, je van beter advies kan voorzien. Wellicht is deze al voldoende voor 3-way SLI : pricewatch: Corsair RM850

Als je denk 'slechts' voor 2way-SLI te gaan dan kan je nog wel wat lager gaan zitten qua wattage.

• Inodder
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 21:13
Hallo voeding experts!

Ik heb de OP en eerste pagina's doorgenomen, maar daar niet alle antwoorden op mijn vragen gevonden, vandaar deze post.

Ik ontvang graag advies over de aanschaf van een nieuwe voeding.

Met name de pricewatch: HEC 300FB
Deze voeding zit namelijk standaard in de door mij gewenste kast. De pricewatch: Compucase Micro ATX Desktop

Details van de voeding
  • 80PLUS Bronze
  • activ PFC
  • S-ATA
  • Over current protection (OCP)
  • Over voltage protection (OVP)
  • Overload protection (OLP/OPP)
  • Short circuit protection (SCP)
Description:
  • Very high performance for maximum compatibility
  • Extremely high efficiency
  • Extremely Quiet in operation
  • Active PFC, 110/230 Vac
  • complies EU Energy Star 5.0 requirements
  • SLI™ und CrossFire X™ qualified
  • TÜV
  • With full protection functions such as OPP, SCP, OVP
  • MTBF: 100.000 Hours
  • specifically for the 7K-Enclosures
bron

Denken jullie dat dit een geschikte voeding is voor in de volgende pc?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 169,85€ 169,85
1Asus H97M-E€ 77,-€ 77,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,-€ 69,-
1Compucase Micro ATX Desktop€ 81,61€ 81,61
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,95€ 67,95
1LG GH24NSB0 Zwart€ 12,80€ 12,80
1Crucial MX100 256GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 568,71

De kast isook zonder voeding verkrijgbaar.
pricewatch unsorted: Compucase 7K09B-U3 computerbehuizing
Ik zou dus ook een andere voeding kunnen kiezen.

De voeding die met de behuizing komt is een TFX12V 3.2.
Is 1 van deze vijf (andere) TFX voedingen een betere keus,
of moet het echt 1 van deze drie 12V 3.2's zijn?

De pricewatch: Seasonic SS-350TGM 350W 80+ Gold Full Modular (OEM) is overigens als enigste modulair. Kan imand mij uitleggen wat dit inhoud, en wat hier de voor- en/of nadelen van zijn?

Als laatste zou ik graag weten of een dergelijke voeding over een jaar, of 2 ook nog een (low-profile) videokaart er bij zou kunnen trekken. (een kaart vergelijkbaar qua prestaties met het ondersegment van de huidige high-en kaarten)

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren, het een en ander uitlegen, en zo helpen een gegronde keuze te maken!
Bij voorbaat dank!
Cpimp schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 01:01:
Beste,

Ik heb begrepen dat mijn psu keuze niet verstandig blijkt te zijn. Welke zouden jullie nemen ipv wat in mijn lijstje staat?
Er zijn idd wel betere keuzes, wat zijn je eisen aan de voeding?
P.s. komend jaar komt er een 2e en misschien 3e GTX 980 bij.
Voor drie heb je een ander moederbord, het liefst socket 2011 omdat die meer PCI-e lanes beschikbaar heeft, maar socket 1150 met extra chip voor het splitten van de PCI-e lanes zou ook nog kunnen, maar dit vind je alleen in de allerduurste moederborden.

Maar bedenk dat één GTX 980 al erg snel is, laat staan 2 of 3 dan moet je sowieso meerdere beeldschermen gebruiken of minimaal één 4K of 2560x1440 144Hz scherm willen hebben wil je wat nuttigs met de videokaarten kunnen doen.
stin00 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 01:29:
Een 3-way SLI met 3 GTX 980 zou slechts 450w verbruiken volgens HWI: http://nl.hardware.info/r...resultaten-stroomverbruik
Er staat daar dat de Metro gebruiken om het maximale stroomverbruik te meten, maar iets eerder in de review zie je dat SLi (vooral tri en quad) voor geen meter werkt in Metro, dat is dus duidelijk niet het maximale verbruik. Als SLI fatsoenlijk zou werken, is het verbruik vele malen hoger.

AMD Nieuwsdiscussie

Inodder schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:37:
Denken jullie dat dit een geschikte voeding is voor in de volgende pc?
Ja, de voeding moet het prima aan kunnen.
De kast isook zonder voeding verkrijgbaar.
pricewatch unsorted: Compucase 7K09B-U3 computerbehuizing
Ik zou dus ook een andere voeding kunnen kiezen.

De voeding die met de behuizing komt is een SFX12V 3.2.
Is 1 van deze vijf (andere) SFX voedingen een betere keus,
of moet het echt 1 van deze drie 12V 3.2's zijn?
Het type is TFX, elke TFX voeding zou wel moeten kunnen daarvan. De meesten van die voeding zijn idd een stuk beter, de "slechste" is als nog minimaal even goed maar waarschijnlijk nog wel iets beter als de HEC.
De pricewatch: Seasonic SS-350TGM 350W 80+ Gold Full Modular (OEM) is overigens als enigste modulair. Kan imand mij uitleggen wat dit inhoud, en wat hier de voor- en/of nadelen van zijn?
Kun je de kabels ook aan de voedingszijde los halen. http://www.silentpcreview.com/Seasonic_SS-350TGM_Gold_TFX Maar bij deze voeding is dat niet echt heel nuttig.
Als laatste zou ik graag weten of een dergelijke voeding over een jaar, of 2 ook nog een (low-profile) videokaart er bij zou kunnen trekken. (een kaart vergelijkbaar qua prestaties met het ondersegment van de huidige high-en kaarten)
Een simpele moderne budget videokaart moet elke fatsoenlijke 300W wel aan kunnen.
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren, het een en ander uitlegen, en zo helpen een gegronde keuze te maken!
Bij voorbaat dank!
pricewatch: Seasonic SS-300TFX Active PFC en pricewatch: Seasonic SS-300TGW 300W 80+ Gold (OEM) zijn beide betere voeding als de HEC, waarbij de laatste de beste is van de twee. Mocht je één van deze twee nemen kijk dan wel even goed als ze goed in de behuizing passen en de kabels lang genoeg zijn. Bij de eerste steekt de fan bijvoorbeeld een beetje uit de behuizing, dit moet wel passen in je case.

AMD Nieuwsdiscussie

• Inodder
-The_Mask- schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:10:
[...]
Ja, de voeding moet het prima aan kunnen.
[...]
Het type is TFX, elke TFX voeding zou wel moeten kunnen daarvan. De meesten van die voeding zijn idd een stuk beter, de "slechste" is als nog minimaal even goed maar waarschijnlijk nog wel iets beter als de HEC.

[...]

Kun je de kabels ook aan de voedingszijde los halen. http://www.silentpcreview.com/Seasonic_SS-350TGM_Gold_TFX Maar bij deze voeding is dat niet echt heel nuttig.

[...]
Een simpele moderne budget videokaart moet elke fatsoenlijke 300W wel aan kunnen.

[...]

pricewatch: Seasonic SS-300TFX Active PFC en pricewatch: Seasonic SS-300TGW 300W 80+ Gold (OEM) zijn beide betere voeding als de HEC, waarbij de laatste de beste is van de twee. Mocht je één van deze twee nemen kijk dan wel even goed als ze goed in de behuizing passen en de kabels lang genoeg zijn. Bij de eerste steekt de fan bijvoorbeeld een beetje uit de behuizing, dit moet wel passen in je case.
Allereerst heel fijn dat je de moeite neemt om op mijn vragen te reageren! Thnx!

Ik was er idd net zelf achter gekomen dat ik over het verkeerde type spreek en heb dit inmiddels geedit. Ik had gelukkig wel de juiste filters aangeklikt bij mijn zoektocht...

Je antwoorden hebben mij een hoop duidelijk gemaakt.
Deze roepen echter ook nieuwe vragen op. Hoe check ik namelijk of deze in de behuizing passen en/of de kabels lang genoeg zijn? Ik heb enkel de specs van de originele voeding om mee te vergelijken.... en deze zijn vrij summier.

Hopelijk wil je me hierbij ook nog even helpen?

ps. In een ander topic lees ik trouwens dit:
MK1998NL schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:33:
Ligt niet alleen aan jou, ik had het ook moeten zien :*)

Die be quiet! is er ook in TFX formaat:
pricewatch: be quiet! TFX Power 2 300W Bronze
Of gold (=efficiënter):
pricewatch: be quiet! TFX Power 2 300W Gold

De Seasonic SS's hebben slechte secundaire caps, dus dan blijft eigenlijk alleen de be quiet! over :)
Heeft hij gelijk betreffende de caps en zijn de be-quiet!'s wellicht toch in betere keus?
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story5&reid=190

[ Voor 18% gewijzigd door Inodder op 28-09-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inodder schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 19:27:
Deze roepen echter ook nieuwe vragen op. Hoe check ik namelijk of deze in de behuizing passen en/of de kabels lang genoeg zijn? Ik heb enkel de specs van de originele voeding om mee te vergelijken.... en deze zijn vrij summier.
Plaatjes bekijken. ;)

Bij de Seasonic SS-300TFX zie je dat de fan wat uit de behuizing steekt van de voeding en daar de voeding zelf ook wat dikker is. Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/p/5474/1065474/1065474-4.jpg
Als je dan hier kijkt zie je dat dit waarschijnlijk niet goed gaat passen zonder de behuizing aan te passen, er steekt een stukje uit die er voor moet zorgen dat de voeding op zijn plaats blijft. Kabellengtes kun je ongeveer wel gokken als je de maten van de behuizing weet, de lengte van de kabels en de plaats waar de connectors moeten komen op het moederbord, HDD, DVD, etc.
Heeft hij gelijk betreffende de caps en zijn de be-quiet!'s wellicht toch in betere keus?
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story5&reid=190
Nee OST is redelijk vergelijkbaar met de Teapo's in de be quiet! voeding en Su'scon is misschien een klein beetje minder, maar zo groot is het verschil niet. Daarnaast heb je ook te maken met meer factoren om de levensduur van de condensators te kunnen weten. Zo bepaald de hoeveelheid ripple die weg moet worden gefiltert en de temperatuur ook heel erg de levensduur van de condensator. Dus het is onzin om de Seasonic SS-300TFX slecht te noemen en dan zelf met iets aankomen dat niet echt (bewezen) beter is. Daarnaast zegt die ook nog eens dat elke Seasonic slechte condensators heeft, elk typenr. van Seasonic begint namelijk met SS, wat al helemaal onzin is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inodder
-The_Mask- schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:53:
[...]
Plaatjes bekijken. ;)

Bij de Seasonic SS-300TFX zie je dat de fan wat uit de behuizing steekt van de voeding en daar de voeding zelf ook wat dikker is.
Dit had ik idd ook gezien. Ik dacht echter dat dit geen probleem zou zijn gezien die zijde richting de binnenkant van de kast gemonteerd is. De fan zou dus niet tegen de kast komen o.i.d.
Die andere heeft dat probleem niet als ik het goed heb, en is ook juist nog iets dunner zie ik hier. De 63.5mm komt erg dicht in de buurt van de 65mm van de originele voeding...
Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/p/5474/1065474/1065474-4.jpg
Als je dan hier kijkt zie je dat dit waarschijnlijk niet goed gaat passen zonder de behuizing aan te passen, er steekt een stukje uit die er voor moet zorgen dat de voeding op zijn plaats blijft.
Hier volg ik je dan niet... Wat steekt er uit? Die fan is geen probleem toch?
Kabellengtes kun je ongeveer wel gokken als je de maten van de behuizing weet, de lengte van de kabels en de plaats waar de connectors moeten komen op het moederbord, HDD, DVD, etc.
[quote] De maten van de behuizing zijn Hoogte 99mm Breedte 367mm Diepte 350mm dus dat lijkt mij verder gelukkig niet echt een probleem.

Ik zie erchter nog wel een ander groot verschil de pricewatch: Seasonic SS-300TFX Active PFC heeft Op de EU site niet het Afbeeldingslocatie: http://www.seasonic.com/pro_pic/Intel%20Haswell%20Processor%20READY_s.gif logo. Welke de pricewatch: Seasonic SS-300TGW 300W 80+ Gold (OEM) wel heeft. (Op de US site staat wel bij beide dit logo) Tevens zit er een groot verschil in verdeling op 3.3V 5V 12V(1) 12V2 Bij de 300TFX is dit 20A 20A 18A 18A bij de 300TGW 12A 16A 29A.
Is dit nog van groot belang?
Ik kan nergens vinden of ze een PCI-e aansluiting hebben... Mochten ze die niet hebben dan weet ik dat er adapters zijn van 2x4 naar 6..... Hierbij vermeld dat de 2x4 van verschillende 12v rails dienen te komen. Moet ik uit het ontbrekeken van een 2e vermelding van amperage (namelijk 1x29A) concluderen dat de TGW slechts 1 rail heeft, en hier niet eventueel later een adapter op kan voor pci-e videokaarten?
[...]

Nee OST is redelijk vergelijkbaar met de Teapo's in de be quiet! voeding en Su'scon is misschien een klein beetje minder, maar zo groot is het verschil niet. Daarnaast heb je ook te maken met meer factoren om de levensduur van de condensators te kunnen weten. Zo bepaald de hoeveelheid ripple die weg moet worden gefiltert en de temperatuur ook heel erg de levensduur van de condensator. Dus het is onzin om de Seasonic SS-300TFX slecht te noemen en dan zelf met iets aankomen dat niet echt (bewezen) beter is. Daarnaast zegt die ook nog eens dat elke Seasonic slechte condensators heeft, elk typenr. van Seasonic begint namelijk met SS, wat al helemaal onzin is.
Dat is me net even iets te technisch... Het klinkt iig alsof jij wel weet waar je over praat. Hier vertrouw ik dan maar gewoon volledig op je en concludeer dat de seasonics gewoon goed zijn! d:)b

Heel erg bedankt weer voor zover!
Hoop dat je me ook nog weer verder wilt helpen met de nieuwe vragen!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 14:07

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

-The_Mask- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:30:
De Seasonic G-series is een prima voeding, maar voor jouw is de 450W versie ook meer dan voldoende, jouw systeem trekt namelijk niet meer dan 275W maximaal uit de voeding.
Dat gezegd hebbende, kan ik zonder problemen een GTX970 erbij zetten in SLI met deze voeding?

Edit: Lijkt me wel, gewoon even verifieren.

[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 30-09-2014 14:08 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolf schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:06:
[...]

Dat gezegd hebbende, kan ik zonder problemen een GTX970 erbij zetten in SLI met deze voeding?
Ja, maar dat is de Asus Strix GTX 970 je beste optie aangezien die maar één PEG connector nodig heeft, met de andere kaarten heb je twee nodig en komt je dus met een tweede videokaart aansluitingen te kort. Zou je eventueel kunnen oplossen met verloopjes, maar dit is niet echt een fatsoenlijke oplossing, gaat daarmee wel eens mis, smeltende kabels bijv. en het nut van een modulaire voeding is volledig weg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inodder schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:22:
Hier volg ik je dan niet... Wat steekt er uit? Die fan is geen probleem toch?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WLjCV00QT70fuxzKuHtfYFcC/full.png
Zie het rode cirkeltje.
Ik zie erchter nog wel een ander groot verschil de pricewatch: Seasonic SS-300TFX Active PFC heeft Op de EU site niet het [afbeelding] logo. Welke de pricewatch: Seasonic SS-300TGW 300W 80+ Gold (OEM) wel heeft. (Op de US site staat wel bij beide dit logo)
De SS-300TFX zal denk ik ook niet Haswell certified zijn, maar dat maakt niks uit voor de werking, theoretische eisen daarvoor zijn veel strikter dan in de praktijk noodzakelijk zal zijn.
Tevens zit er een groot verschil in verdeling op 3.3V 5V 12V(1) 12V2 Bij de 300TFX is dit 20A 20A 18A 18A bij de 300TGW 12A 16A 29A.
Het grote verschil is dat dat de goedkoopste een mainstream voeding van Seasonic is en de duurste een high-end voeding. Dit zie je terug in kwaliteit en het rendement, kwaliteit van de high-end is hoger en het rendement ook.
Ik kan nergens vinden of ze een PCI-e aansluiting hebben...
Nee dat hebben ze beide niet, maar met een videokaart zoals de GTX 750 Ti heb je al een erg snelle videokaart die geen externe stroomvoorziening nodig heeft. Daarnaast is volgens mij de behuizing zo plat dat er alleen low-profile kaarten in passen en 99% van de low-profile kaarten heeft ook geen externe voeding nodig. Omdat ze helemaal niet groot en veel stroom kunnen nemen, daar is gewoon geen ruimte voor.
Mochten ze die niet hebben dan weet ik dat er adapters zijn van 2x4 naar 6..... Hierbij vermeld dat de 2x4 van verschillende 12v rails dienen te komen.
Dat klopt niet, andere kabelboom is wel handig zodat je de stroom verdeeld over meerdere draden.
Moet ik uit het ontbrekeken van een 2e vermelding van amperage (namelijk 1x29A) concluderen dat de TGW slechts 1 rail heeft, en hier niet eventueel later een adapter op kan voor pci-e videokaarten?
Eén rail klopt, de voeding heeft niet meerdere Over Current Protections (soort kortsluitbeveiliging) maar dat is voor een 300W ook niet nodig, is wel handig bij voeding van grote vermogens, maar 300W is dit niet van belang.
Dat is me net even iets te technisch... Het klinkt iig alsof jij wel weet waar je over praat. Hier vertrouw ik dan maar gewoon volledig op je en concludeer dat de seasonics gewoon goed zijn! d:)b
De pricewatch: Seasonic SS-300TGW 300W 80+ Gold (OEM) is gewoon de beste TFX voeding die je hier kunt kopen zo ver mij bekend is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inodder
Verdraaid je hebt helemaal gelijk. hier veel beter te zien. Afbeeldingslocatie: http://www.compucase.de/uploads/tx_bsproductview/0ded480ef0_01.jpg Maar mocht dat ding vervelend gaan doen dan heb ik nog wel een vriend genaamd Haakse Harrie in de schuur. Dan is dat snel over. O-)
Seasonic SS-300TGW 300W 80+ Gold (OEM)[/URL] is gewoon de beste TFX voeding die je hier kunt kopen zo ver mij bekend is.
Okay top! thnx voor alle info, je hebt me enorm geholpen!

Nu nog even resumerend...

Kwaliteit en prijs tegen elkaar afwegend:

Jij zou niet kiezen voor:
Case + meegeleverde voeding pricewatch: HEC 300FB 81 Euro
Losse case + pricewatch: Seasonic SS-300TFX Active PFC kiezen voor totaal 97 Euro
Losse case + 350W pricewatch: Seasonic SS-350TGM 350W 80+ Gold Full Modular (OEM) 110 Euro

Jouw keus zou zijn:
Losse case + pricewatch: Seasonic SS-300TGW 300W 80+ Gold (OEM) 104 Euro

Niet die 6 Euro bijleggen en voor de 350W gaan? :X (ook met het ook op een eventuele videokaart in de toekomst?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Omdat ik binnenkort wil gaan overklokken (CPU en GPU) wil ik om te beginnen de voeding vervangen, zodat ik geen risico's loop.

Heeft iemand goede suggesties voor een nieuwe voeding? Systeemspec's zijn die in mijn sig staan.

(eigenlijk hoop ik op een advies van The_Mask! :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Barry|IA op 30-09-2014 20:18 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inodder schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:10:
[...]
Jij zou niet kiezen voor:
Case + meegeleverde voeding pricewatch: HEC 300FB 81 Euro
Losse case + pricewatch: Seasonic SS-300TFX Active PFC kiezen voor totaal 97 Euro
Losse case + 350W pricewatch: Seasonic SS-350TGM 350W 80+ Gold Full Modular (OEM) 110 Euro
Die 30 euro is het idd wel waard naar mijn mening. Uitstekende kwaliteit, hoog rendement en dus laag verbruik, en is ook nog een erg stille voeding voor een TFX voeding.
Jouw keus zou zijn:
Losse case + pricewatch: Seasonic SS-300TGW 300W 80+ Gold (OEM) 104 Euro

Niet die 6 Euro bijleggen en voor de 350W gaan? :X (ook met het ook op een eventuele videokaart in de toekomst?)
Van de 300W versie ken ik geen review, maar ik ga er vanuit dat het enige verschil de 50W is, maar mocht je het zeker willen weten neem je gewoon de 350W versie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barry|IA schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:17:
Omdat ik binnenkort wil gaan overklokken (CPU en GPU) wil ik om te beginnen de voeding vervangen, zodat ik geen risico's loop.
Lijkt mij verstandig de Thermaltake Litepower LT-450P is namelijk een 400W voeding welke maar 324W op de 12V kan leveren. Jouw PC heeft geen enkel probleem om meer dan 325W van de 12V te trekken, dus in principe overbelast je de voeding nu ook al. En het is al een een niet al te beste voeding gemaakt door Solytech.
Heeft iemand goede suggesties voor een nieuwe voeding? Systeemspec's zijn die in mijn sig staan.
Wat zijn je eisen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:29:
[...]
Lijkt mij verstandig de Thermaltake Litepower LT-450P is namelijk een 400W voeding welke maar 324W op de 12V kan leveren. Jouw PC heeft geen enkel probleem om meer dan 325W van de 12V te trekken, dus in principe overbelast je de voeding nu ook al. En het is al een een niet al te beste voeding gemaakt door Solytech.

[...]

Wat zijn je eisen?
Dank voor je reactie :)

Eisen aan de voeding heb ik niet echt. Behalve dat er (en daar denk ik nu pas aan!) in de nabije toekomst een stapeltje WD Blue schijven bij zullen komen (4 a 5).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inodder
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:15:
[...]
Die 30 euro is het idd wel waard naar mijn mening. Uitstekende kwaliteit, hoog rendement en dus laag verbruik, en is ook nog een erg stille voeding voor een TFX voeding.

[...]

Van de 300W versie ken ik geen review, maar ik ga er vanuit dat het enige verschil de 50W is, maar mocht je het zeker willen weten neem je gewoon de 350W versie.
d:)b _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 15:55
Beste tweakers!

Graag wat aandacht voor het volgende: een week of 1,5 terug is 'savonds de stroom uitgevallen in m'n appartement, sinds dit moment heb ik het idee dat mijn voeding "tikt". Het lijkt ongeveer op een constant ritme te gaan maar het is de ene keer iets "harder" dan de andere keer, over het algemeen gewoon zachte tikken. Heb de PC zoveel mogelijk uit elkaar gehaald en het lijkt echt uit de voeding te komen. PC is het gewoon blijven doen maar het kan nooit goed zijn. Is het beter om de voeding nu gelijk te vervangen? Huidige voeding is de volgende:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

overweeg om hem nu te vervangen door de volgende:
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Wat denken jullie? Kan een voeding "kapot" gaan door stroom uitval? Ik heb niet echt een manier om zeker te weten dat het de voeding is, ik heb wel al gekeken of het niet een kabeltje is dat tegen een fan aan zit want zo klinkt het een beetje, ook dit kan ik niet vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
De case fans heb ik inderdaad voorzichtig tegen gehouden, die van de voeding gaat niet (en ga er liever geen dingen in steken). Die van de videokaart doe ik liever niet maar volgens mij al wel geprobeerd, het lijkt ook echt uit de voeding te komen op het moment je er bij gaat luisteren, zou eventueel de videokaart los kunnen koppelen om uit te sluiten dat het die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SybeSipel
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een vraagje naar aanleiding van de BBG mitx build van mei 2014.Ik heb de Cooler Master Elite 130 besteld en ik wil graag een 280x kaart samen met de build er in zetten ipv de genoemde 760.

Wat is de beste optie voor een voeding voor mij?

Is dat de Cooler Master V450S of kan ik beter een V550S of Seasonic M12II 520W kopen o.i.d.?

Bedankt voor jullie hulp!

Sybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SybeSipel
  • Laatst online: 27-11-2024
Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:05
Hallo,

Gaat de ASUS GTX 970 Strix over het limiet heen van een Corsair RM450 of moet ik een 500+ voeding nemen? Ik heb het liefste volledig modulair en 80PLUS Gold.

Ik heb gelezen dat de RM450 CWT en ook gebruikt maakt van CapXon condensatoren, maar ik heb nu ongeveer 18 maanden een CX600M in bezit en deze heeft geen problemen (ook CapXon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apart schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:52:
Gaat de ASUS GTX 970 Strix over het limiet heen van een Corsair RM450 of moet ik een 500+ voeding nemen? Ik heb het liefste volledig modulair en 80PLUS Gold.
Je moet wel een heel veel verbruikende CPU hebben wil je over de 300W gaan. Dus zelfs met overklok zou het normaal gesproken prima moeten kunnen.
Ik heb gelezen dat de RM450 CWT en ook gebruikt maakt van CapXon condensatoren, maar ik heb nu ongeveer 18 maanden een CX600M in bezit en deze heeft geen problemen (ook CapXon).
Een goede voeding gaat heel lang mee. De RM450 is opzich een prima voeding op de condensators mee. Je kunt er vanuit gaan dat de voeding daar aan stuk gaat, ook omdat de voeding semi-passief is en vrij warm wordt, condensators houden niet van warmte. Dat betekend echter niet dat ze binnen een week stuk zijn, maar de 5 jaar garantie op de RM450 is iig niet verkeerd, het zal mij niet verbazen als niet elke RM450 dat kan volhouden en een deel al lekkende elco's heeft binnen de garantie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:59

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Voeding in mijn NAS heeft ook lekke elco's, mijn NAS begint af en toe spontaan uit te vallen :/

Is het nou zo lastig om een voeding te maken die een tijd mee kan? In mijn desktop zit een stokoude Tagan 380W voeding (hij is nog 20 pins) en dat ding doet het al tien jaar. Alle elco's nog goed.

De rest van mijn systemen zijn allang uitgevallen of onstabiel geworden...

Ik zoek dus wel een nieuwe voeding (liefst zuinig), die een simpele celeron moet voeden en 4 HDD's. 200W lijkt me al overkill, maar die bestaan zo te zien niet, dus ik zal 't met een 300W moeten doen. Is be quiet een betrouwbaar merk? Dat wordt hier nogal aangeraden lees ik?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn er genoeg, alleen er zijn er ook genoeg minderen. ;) De be quiet System Power 7 300W bedoel je? Dat is een simpele double forward design met group regulation van FSP, EPN design. Qua kwaliteit een goede budget voeding met condensators van Teapo en Taicon, met een Sleeve Bearing fan van Yate Loon. Zoiets zou wel 6 jaar in een server moeten kunnen werken, als die maar stofvrij blijft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:59

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zit nu naar de be quiet! Pure Power L8-300W te kijken. De 8 euro meerprijs boeit me nou ook niet zo, als er betere componenten inzitten.

Zit er verschil in de designs van de System Power en de Pure Power? Of is het marketing? :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de 300W versie is het verschil de betere fan en kabelsleeving, afwachten of de fan de levensduur bepaald bij de System Power 7, moeilijk te voorspellen denk dat de condensators en fan wel redelijk aan elkaar zijn gewaagd.

Maar als je echt een goede voeding wil haal je de pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt allemaal kwaliteitscondensators en een dual ball bearing fan, qua kwaliteit stukken beter als de Tagan nu, zou 'eeuwig' mee moeten gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 16:58
Ik zit er over te denken om een tweede hd7950 aan te schaffen, kan mijn huidige psu dat aan (ben zelf bang van niet)?

Mijn huidige opstelling zover relevant is:

3x 200mm fan
6x 120mm fan (inclusief cpu)
3x 2tb hdd
2x 750gb hdd
1x 128gb ssd
1x 3570k @4.7ghz
1x 7950 @1.2ghz (core voltage 1.3v, powerdraw +50)

De tweede 7950 zal waarschijnlijk een vergelijkbare oc krijgen.

Mijn PSU is een twee jaar oude OCZ 600W ModExtreme Pro (OCZ600MXSP)

[ Voor 4% gewijzigd door qlum op 05-10-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 16:58
Dacht ik al, dan maar even wachten en upgraden wanneer ik het echt nodig acht want een upgrade van minder dan 100 euro (tweedehands gpu) gaat het dan echt niet worden. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

Ik zou graag een adviesje van jullie voeding-kenners willen krijgen. Sinds kort heb ik een GTX770 in mn systeem gedaan en de random crashes -O- doen mij sterk vermoeden dat het een PSU issue is. Maar ik ben daar niet 100% zeker van. Er zit nu een Recom 600 plus voeding in (klikkerdieklik datasheet: http://www.recom.nl/downl...00Plus%20Productsheet.pdf en plaatje: https://dl.dropboxusercon...2014-10-06%2017.56.18.jpg)

Verder bestaat mijn systeem uit:
  • I7-4770 (2.4Ghz)
  • Asus Z87-A
  • Kingston HyperX KHX16C9K2/16 (16GB)
  • ASUS GeForce GTX 770 DirectCU II
  • Samsung SSD 840 Pro
  • 4 hard disks (doorgaans 2, soms 4)
  • toetsenbord, muis, oculus rift
Voordat de GTX770 er in ging zat er een GTX560 in en daar had ik zelden problemen. De GTX770 heeft overigens in een ander systeem prima dagen achtereen gedraaid. Dit doet mijn vermoeden sterken dat het een PSU issue is.

Indien het inderdaad een PSU issue is, wat voor een wordt er aangeraden? Prijs technisch zit ik er in als "Niet te excessief, maar het moet wel goed zijn". Dus bovenkant middensegment of onderkant hoogsegment is prima.

Overdimensionering is denk ik niet nodig (ik kan me niet veel voorstellen dat ik wil gaan toevoegen dat stroom vreet. Een SLI opstelling zal het niet worden)

Wat betreft wensen qua PSU zijn dit de enige:
  • Enigszins stil
  • Bij voorkeur ook enigszins zuinig bij weinig belasting (een beetje tegenstrijdig, I know)
En uiteraard ontzettend veel dank voor degenen die mijn berichtje lezen en willen antwoorden. _/-\o_ *O*

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Je PSU is vrij cheap maar levert wel meer dan genoeg wattage. Volgens de sticker op je voeding heb je 40 Ampere op de +12 volt rail (480w). Dat is meer dan zat voor de 770 gtx, deze zal onder maximum load (100%) hooguit 30 ampère trekken.

Nou weet ik natuurlijk niet zeker of je voeding ook daadwerkelijk de aangegeven waarden kan halen. Een 600w modulaire voeding voor een dergelijk lage prijs is wel discutabel. Maar stel dat je voeding 75% van z'n vermogen kan leveren dan zou je geen problemen moeten krijgen.

Wat voor problemen ervaar je precies? Blue screens of echte shutdowns? En hoe oud is de voeding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

De voeding is nu net een jaartje oud denk ik. Ik heb evt uit een oude PC nog een 600 watt voeding (https://dl.dropboxusercon...2014-10-06%2018.46.04.jpg) maar die heeft ook 40A op 12v zitten. Die voeding is overigens wel flink wat jaartjes oud (ten tijde van de Q6600) en zou ik moeten kijken of ik nog extra molex naar PCI-E kabel kan vinden omdat de GPU 2x PCIE voeding heeft.

De problemen die ik ervaar treden altijd na verloop van tijd op en altijd als de GPU belast wordt (bijv een game). De tijd tussen game starten en crashen is niet exact hetzelfde, maar wel altijd na "een tijdje".

De crash manifesteert zich als volgt:

Beeld wordt altijd zwart (monitor schiet ook direct in slaapstand/no-signal)

PC freezed compleet (geen keyboard knoppen reageren (numlock oid). Geluid eindigt meestal in een ERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
OF:
Beeld wordt zwart, maar geluid loopt semi door (audio-loop), game reageert niet meer, keyboard ook niet

Indien ik dan reboot start hij vrij snel op, maar heeft, als ik te snel ben, tot gevolg dat hij vlak daarna weer crashed (soortgelijk).

Een work around (geen oplossing) was om mn videokaart extreem te underclocken en de fan forced op 100% te zetten (niet zeker of die forced 100% effect heeft).
Temperatuur is overigens geen issue. Voor een crash spint de fan niet eens naar 100% en is de temperatuur niet excessief hoog (of uberhaupt hoog).

Een rondje googlen leert dat factory OC-ed GPU's nog wel eens issues kunnen hebben die bij terugklokken naar normal het probleem oplossen (hielp niet).
Anderzijds las ik over issue's met GPU upgrades en Windows die er niet goed mee omwist te gaan. Een herinstall heeft helaas ook geen soelaas geboden.

Misschien ten overvloede; voordat hij in deze PC is gegaan heeft de GPU enkele dagen lang in een PC gezeten waar hij prima bleef draaien. Voeding daarvan is niet 100% zeker meer, maar wordt gescaht op een 800w voeding.

Overigens las ik dat volgens HardOCP de Asus 770 DirectCU II in full load tot maximaal 377 watt kon trekken; wat ik een boel vind (terwijl de 560 maar 150Watt full load trok).

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ondertussen heb ik de Corsair er in gezet en vooralsnog (knocks on wood) lijkt het goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Mooi om te horen, hopelijk blijft hij het ook goed doen! Als je inderdaad een nieuwe voeding wil aanschaffen in het, quote, 'hoog middensegment' of 'onderkant hoogsegment' dan zou je deze voeding kunnen overwegen: pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Stil, efficiënt (Gold), modulair en van hoge kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik denk dat ik het voorlopig hierbij laat. Hij heeft de hele avond lekker zn rondjes staan draaien en had met de andere voeding het al ruim moeten begeven. Zal hem een dezer dagen eens stresstesten en kijken of hij het blijft doen. Gezien de grafiekjes heeft hij bij lange na nog niet z'n max capaciteit bereikt.

De oude voeding kan ook prima in de PC waar die Corsair origineel in zat, die PC heeft nu toch weinig belasting meer te verduren (als ie al aan staat).

Die coolermaster voeding ziet er overigens best interessant uit. Ook zeer schappelijk geprijsd. Zou er nog een alternatief zijn die wat hoger geprijsd is (en interessant kan zijn in mijn setup; dus evt efficienter, ook bij lagere belasting)?

[ Voor 0% gewijzigd door MaxxMark op 06-10-2014 23:10 . Reden: ? toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Cooler Master is de aller efficientste voeding in de klasse rond 500W bij lage belastingen die er te koop is. Die Cooler Master is een echt goede en goed geprijsde voeding ook.

De Recom heeft nog garantie neem ik aan, omdat die nog zo nieuw is. Zou hem dus RMA sturen en geld terug vragen als dat mogelijk is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Is RMA-en het nog wel waard? Maar komt het niet gewoon neer op 'middelmatige kwaliteit'? Ofwel, dat als er een gloednieuwe in zou zitten ie het nog net zo hard niet (of niet lekker) doet?

[ Voor 9% gewijzigd door MaxxMark op 08-10-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zou ik een nieuwe voeding nodig hebben als ik de GTX760 in m'n sig vervang voor bijv. een 290X of een GTX970/80? Heb momenteel een Seasonic 520w voeding :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

-The_Mask- schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:52:
Nee dat is niet nodig, GTX 970 en 980 nemen maar iets meer, een R9 290X neemt wel een stuk meer, maar dat kan de voeding wel aan je maar niet overklokt en aan de CPU te zien doe je dat niet.
Overclocken doe ik inderdaad niet aan :) Ik dank u hartelijk.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxxMark schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:38:
Is RMA-en het nog wel waard? Geld terug acht ik een vrij kleine kans. Maar komt het niet gewoon neer op 'middelmatige kwaliteit'? Ofwel, dat als er een gloednieuwe in zou zitten ie het nog net zo hard niet (of niet lekker) doet?
Er zijn eigenlijk geen afbeeldingen van de binnenkant van de voeding te vinden dus daar is niet heel veel over te zeggen. Daarvoor zou je hem eigenlijk moeten openen, maar dan verlies je de garantie weer. :p
Las Vegas schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:55:
[...]

Overclocken doe ik inderdaad niet aan :) Ik dank u hartelijk.
De R9 290X trekt trouwens wel zoveel meer dat onder load de voeding wel hoorbaar kan worden, dus als die nu lekker stil is en je wilt hem lekker stil houden dan kun je misschien beter gaan voor een GTX 970, GTX 980 is eigenlijk gewoon veel te duur.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

-The_Mask- schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:59:
[...]

Er zijn eigenlijk geen afbeeldingen van de binnenkant van de voeding te vinden dus daar is niet heel veel over te zeggen. Daarvoor zou je hem eigenlijk moeten openen, maar dan verlies je de garantie weer. :p

[...]

De R9 290X trekt trouwens wel zoveel meer dat onder load de voeding wel hoorbaar kan worden, dus als die nu lekker stil is en je wilt hem lekker stil houden dan kun je misschien beter gaan voor een GTX 970, GTX 980 is eigenlijk gewoon veel te duur.
Ben inderdaad met een GTX 970 bezig. Wou eigenlijk geen Nvidia meer aangezien mijn huidige kaart nogal wat kuren vertoont (nieuwste drivers zorgen voor back-to-back crashes, en drivers van 6 maanden oud doen dat niet) Dus wou eigenlijk overstappen naar ATI in de hoop dat dat de boel zou fixen. Maar goed, lastig, weet het ook niet zo goed :+ Is overigens ook niet het topic om dieper op de kaarten in te gaan.

Ik weet genoeg m.b.t. m'n voeding, dank :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

MaxxMark schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:40:
Ondertussen heb ik de Corsair er in gezet en vooralsnog (knocks on wood) lijkt het goed te gaan.
Gister is het de hele avond goed gegaan, maar is het vanavond weer raak... Vlak achter elkaar weer crashen bij games.

Ook nu weer geen rare belastingen. In windows alles prima, maar bij 3D applicaties is het meteen raak.

Heeft het zin om er een wattmeter tussen te zetten om te kijken wat het totale opgenomen vermogen is? Of zegt dat niets mbt wat er intern gevraagd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had al niet echt het idee dat het de voeding zou zijn, voeding veroorzaakt meestal niet dit soort problemen en met twee verschillende voedingen is het sowieso uitgesloten dat het de voeding is.

Overigens trek je maar maximaal zo'n 300W uit de voeding en zit je dus veel onder de max van beide voedingen en als je er wel overheen zou gaan heeft de voeding altijd nog OCP (Over Current Protection) en/of OPP (Over Power Protection) welke de voeding uitschakelen bij overbelasting.

Meest logische is een kapotte videokaart, dat die soms een dag of enkele dagen zijn werk goed doet hoeft niet direct te betekenen dat die helemaal perfect is. Kan ook zijn dat die te ver boost (overklokt). Zo ver dat die voor die kloksnelheid te weinig spanning krijgt of gewoon die bepaalde snelheid niet aan kan.

Andere oorzaken kunnen ook nog het geheugen of het moederbord zijn, maar omdat je zegt dat het weg is bij grote onderklok lijkt mij dat niet logisch.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeetjeBeetje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 12:22
Tweakers, momenteel is dit mijn setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 189,90€ 189,90
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 366,94€ 366,94
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,95€ 87,95
1Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart€ 0,-€ 0,-
1Creative Gigaworks T40 Series II€ 89,99€ 89,99
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,65€ 24,65
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 0,-€ 0,-
1Roccat Kova+€ 43,-€ 43,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 76,95€ 76,95
1Corsair HX750W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 945,38

De Corsair voeding is inmiddels, schat ik, een jaar of 5 oud. Geen klachten of iets dergelijks, maar ik wil graag gesleevde kabels.

Waar zijn deze te krijgen voor Corsair? Ik heb wel complete kits gezien van 90 Euro of zo, maar ik ben eigenlijk maar naar een paar losse kabels op zoek (in ieder geval 2x PCI-e, wellicht CPU en Mobo power), en geen complete set.

(Of is het met een voeding van 5 jaar oud verstandiger om gewoon een nieuwe voeding te kopen?)

*edit* Ik realiseer me net dat hoewel het een modulaire voeding is, de 'hoofd' kabel is niet modulair, dus CPU/Mobo power kabel gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Je kunt extensies kopen (bijv pricewatch: BitFenix 24-Pin ATX Verlengkabel - 30 cm), wil je het netter hebben dan zul je zelf moeten sleeven. Da's echter veel werk. Als je wilt weten hoe dat in zn werk gaat kun je denk ik het beste wat filmpjes van sleeve-god Lutro0 kijken. De tools verkoopt hij namelijk in zn eigen webshop.

Ik zou zelf eerder investeren in een betere monitor, ik maar denken dat een 660 Ti al randje overkill was voor 1680x1050... ;)

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeetjeBeetje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 12:22
Haha, ja.. monitor is de volgende upgrade.. hard nodig.

Bedankt voor de links, hoewel een verlengkabeltje in principe werkt ben ik bang dat het tot een overkill aan overtollige kabellengte gaat leiden die ik weer weg moet werken.. Maar goed, voor zo'n prijsje is het altijd het proberen waard, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Een vriend van me heeft zojuist een Asus 780 GTX aanschaft maar heeft een zeer discutabele voeding.

- i7 eerste generatie
- MSI bordje
- Asus 780 GTX
- SSD + HDD
- voeding: Sempre silent green 500w

De voeding is echt compleet prut en voor minder dan 3 tientjes te koop. Hij levert 20a op de +12v1 rail en eveneens op de +12v2 rail. De voeding is overigens 5 jaar oud.

De voeding heeft slechts één 6-pin PCIE aansluiting, terwijl de 780GTX ook nog een 8-pin nodig heeft. Dit kan met een Molex verlengstuk maar ik vrees dat de voeding de graka zal meenemen het graf in.

Het lijkt mij daarom zeer aan te raden om bijv. de 520w Seasonic te nemen of eventueel de CoolerMaster v550w.

Ik weet het antwoord eigenlijk al maar wat denken jullie? Chinese D merk voeding maar uit het raam smijten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507817

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een gigabyte gtx970 gekocht. Alleen mijn 500 watt voeding heeft geen 8-pins aansluiting, alleen 2 6-pins. Ook hoorde ik dat ik dat ding beter kon weggooien voordat er overbelasting ontstaat (Huntkey).
Toen ik de videokaart kocht op alternate was er een actie waar ik 15 euro korting kreeg op een nieuwe voeding (http://www.alternate.nl/S...ing/html/product/1053694?).

Ik vroeg mij nu dus af, past deze voeding wel in mijn pc en is deze voeding wel goed?
Dit zijn mijn pc specs:

http://puu.sh/c4tlX/57df78a1b3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@stin00, ding kan alleen maar ruk zijn eigenlijk, lijkt mij extreem sterk dat het een 500W voeding is.

@bartjelol, welke Huntkey heb je nu, Huntkey kan namelijk wel goede voedingen maken, maar ze verkopen ook heel veel slechte voedingen. De Sharkoon die je noemt is trouwens ook niet leverbaar bij Alternate.

[ Voor 52% gewijzigd door -The_Mask- op 08-10-2014 20:20 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
@Bartjelol: De GTX 970 is een erg zuinige kaart. Ondanks dat hij beter presteert dan bijv. de 770/780 GTX verbruikt hij vele malen minder wattage. De voeding die je linked is 700w wat een extreme overkill is voor jouw PC. Krijg je alleen korting op die Sharkoon voeding of ook op een andere voeding?

Beter alternatief: http://www.alternate.nl/S...oduct/143539?tk=7&lk=9304

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507817

@stin00: Ik krijg alleen korting op de Sharkoon voeding. Maar is het moeilijk om een voeding te installeren? En voor welke voeding zou ik dan gaan? En werken ze ook op mijn pc?

@-The_Mask-: Geen idee eigenlijk, weet alleen dat de lokale computerboer hem er ooit heeft ingestopt.
Weet ook dat het ding niet de beste is. Heb het gevoel dat het een goedkoop ding is.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 507817 op 08-10-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Schroef de behuizing eens open en post het type nummer hier eens, dan kunnen we nagaan of het inderdaad een selchte voeiding is of juist niet. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:36

Thomg

Aww yiss

Anoniem: 507817 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:26:
@stin00: Ik krijg alleen korting op de Sharkoon voeding. Maar is het moeilijk om een voeding te installeren? En voor welke voeding zou ik dan gaan? En werken ze ook op mijn pc?
In plaats van een echokamer te zijn...
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Kijk maar rond de 400W ( let wel op 1 PCI-E, ik denk dat de 460 er 1 nodig heeft! ).

Voeding installeren is niet moeilijk, gewoon kabels in de juiste gaatjes stoppen en tadaa.

Sharkoon is nee.
Als je er een kan krijgen voor €5 is het misschien leuk om er me rond te kloten voor andere doeleinden dan een pc, maar ik zou het NOOIT in een pc gebruiken...

[ Voor 20% gewijzigd door Thomg op 08-10-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Xevoo schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:46:
Beste tweakers!

Graag wat aandacht voor het volgende: een week of 1,5 terug is 'savonds de stroom uitgevallen in m'n appartement, sinds dit moment heb ik het idee dat mijn voeding "tikt". Het lijkt ongeveer op een constant ritme te gaan maar het is de ene keer iets "harder" dan de andere keer, over het algemeen gewoon zachte tikken. Heb de PC zoveel mogelijk uit elkaar gehaald en het lijkt echt uit de voeding te komen. PC is het gewoon blijven doen maar het kan nooit goed zijn. Is het beter om de voeding nu gelijk te vervangen? Huidige voeding is de volgende:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

overweeg om hem nu te vervangen door de volgende:
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Wat denken jullie? Kan een voeding "kapot" gaan door stroom uitval? Ik heb niet echt een manier om zeker te weten dat het de voeding is, ik heb wel al gekeken of het niet een kabeltje is dat tegen een fan aan zit want zo klinkt het een beetje, ook dit kan ik niet vinden.

Alvast bedankt!
Het is dus inderdaad de voeding zelf, niet de ventilator, vanavond even getest, zo gauw de stroom uit gaat zie ik alle fans nog na draaien maar het tikken is gelijk weg. Ik bovenstaande voeding maar gelijk ter vervanging besteld, ga er vanuit dat dit het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Mijn voeding begint af en toe te tikken, dat vertrouw ik niet zo.
ik zou graag advies hebben voor een vervangende voeding.

Mijn voeding is nu een Recom Pe M600.

Over mijn systeem zelf.
-Processor is een Intel Core 2 Quad Q6600 (overgeklokt van 2,4GHz naar 2,966GHz)
-Videokaart: ASUS HD 6970 DirectCU II
- 2 Hdd's (1 van 500BG en 1 van 2TB)
-SSD van 128GB (Crusial M4)
-Geluidskaart (Soundblaster Audigy)

Moet ik een voeding gaan zoeken in de 600Watt of is dat overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coil whine kan soms een tikkend geluid geven en ook het lager van een fan kan gaan tikken, beiden hoeven niet perse iets ernstigs te zijn.

Wat betreft de huidige voeding, dit is denk ik een Andyson B-series voeding, niet heel goed maar gewoon een simpele budget voeding. Echter zou je hem tegenwoordig beter kunnen vergelijken met een moderne 450W/500W voeding aangezien jouw Recom maar 432W op de 12V kan leveren. Dit kan een beetje 450/500W voeding ook wel en aangezien verreweg de meeste stroom van de 12V wordt getrokken kun je voeding beter beschouwen als een 450/500W voeding.

Een goede 450/500W is dan ook meer als genoeg voor jouw PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
-The_Mask- schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:24:
Coil whine kan soms een tikkend geluid geven en ook het lager van een fan kan gaan tikken, beiden hoeven niet perse iets ernstigs te zijn.

Wat betreft de huidige voeding, dit is denk ik een Andyson B-series voeding, niet heel goed maar gewoon een simpele budget voeding. Echter zou je hem tegenwoordig beter kunnen vergelijken met een moderne 450W/500W voeding aangezien jouw Recom maar 432W op de 12V kan leveren. Dit kan een beetje 450/500W voeding ook wel en aangezien verreweg de meeste stroom van de 12V wordt getrokken kun je voeding beter beschouwen als een 450/500W voeding.

Een goede 450/500W is dan ook meer als genoeg voor jouw PC.
Het lijkt idd meer dat de lager tikt. Echter niet altijd tikt de voeding, dat is het rare.
Bedankt voor je antwoord, hier kan ik in iedergeval mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Xevoo schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:45:
[...]

Het is dus inderdaad de voeding zelf, niet de ventilator, vanavond even getest, zo gauw de stroom uit gaat zie ik alle fans nog na draaien maar het tikken is gelijk weg. Ik bovenstaande voeding maar gelijk ter vervanging besteld, ga er vanuit dat dit het oplost.
Vanmiddag was de voeding binnen, gelijk even vervangen en getest, tik is nu weg. Het was niet de lager in de ventilator want hij tikte nog steeds als ik de ventilator stil hield even. Even beslissen of het de moeite is om deze RMA te sturen? Lijkt me niet helemaal de bedoeling maar weet niet of het mijn eigen schuld is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robjuh_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05 11:51
Dit is de pc op het moment van m'n broer

Intel Core i7 3930K
Gigabyte GA-X79-UD3
Sapphire R9 290 Tri-X 4 GB
Corsair Vengeance - Geheugen - 16 GB : 4 x 4 GB 1600 MHZ
Samsung 840 Pro Series 256 GB
Corsair Hydro Series H100i

En als voeding de Sea Sonic M12II-750Bronze
verder 3 ventilatoren

Hij wil graag een tweede R9 290 Tri-X in crossfire

Kan de voeding dit aan denken jullie ? Is er dan evt. ook nog overclockruimte voor de proc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Hallo mede-tweakers,

Binnenkort ga ik een nieuwe videokaart halen (Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition).
Nu twijfel ik heel erg of mijn huidige voeding (Cooler Master Powersupply Real Power M520 520W Modular) de hele zaak nog kan trekken. Ik lees namelijk bij het V&A dat een minimale voeding van 550W vereist is. Ik zou het zonde vinden om een duurdere zwaardere voeding te kopen als dat niet nodig zou zijn.

De belangrijkste dingen zijn hieronder genoemd, voor de rest zitten er 2 harde schijven in (1 SSD + 1 HDD) + 2 plankjes geheugen, maar dat zal het verschil niet maken.

De nieuw aan te schaffen voeding staat onderaan de lijst.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 175,89€ 175,89
1MSI H97 GUARD-PRO€ 82,95€ 82,95
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition€ 0,-€ 0,-
1Seasonic M12II Evo 750W€ 94,80€ 94,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,64

Bedankt alvast voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dat zal niet nodig zijn hoor! Ik heb ook de R9 Tri-x gehad in mijn systeem (zie handtekening).
Ik had zelfs m'n CPU nog een dikke 1Ghz overgeklokt, en dat met een 520w 6 jaar oud Corsair voeding :)

Je zal wel iets boven de 400w zitten gok ik maar je voeding gaat het prima overleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
stin00 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:13:
Dat zal niet nodig zijn hoor! Ik heb ook de R9 Tri-x gehad in mijn systeem (zie handtekening).
Ik had zelfs m'n CPU nog een dikke 1Ghz overgeklokt, en dat met een 520w 6 jaar oud Corsair voeding :)

Je zal wel iets boven de 400w zitten gok ik maar je voeding gaat het prima overleven!
Hey Stin!

Super bedankt voor je snelle reactie! Volgens de PSU calculator van Extreme (http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp) kwam ik omgerekend op 511 watt reccomended uit.
Nu ben ik wel aan het twijfelen hoe ik de recommended Watts moet lezen.
Geeft dit het verbruik van je PC weer of geeft dit aan wat het vermogen is wat je PSU zou moeten leveren?
Als dit weergeeft wat je PSU zou moeten leveren zit ik met mijn 520 watt erg goed ja!
Ik verwacht dat het bovenstaande klopt, maar wil het even zeker weten!

*Andy is blij dat hij weer 100 euro heeft kunnen besparen! _/-\o_ en bedankt Stin voor de snelle reactie O+ *

De link kan niet aan de tekst gekoppeld worden, vandaar dat ik even de link post. (Antieke browser...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nee dat is een PSU calculator die ook aan de hoge kant zit qua berekeningen. Bekijk deze link eens: http://www.anandtech.com/...first-custom-cooled-290/5

Middenin zie je twee tabellen met power consumption van jouw videokaart. In een benchmark, een niet reële situatie, draait je volledige PC op 100% vermogen. Je ziet dat er dan 413w uit de voeding getrokken wordt. In de table erboven, Crysis 3 power consumption, wordt er 'slechts' 384 máximaal verbruikt. (Zij gebruiken tevens een Intel Core i7-4960X @ 4.2GHz, die verbruikt nog ietsje meer stroom dan jouw i5 4590. )

Kortom: Jouw processor is niet overklokbaar en je zal de 500 watt never nooit halen! Zelfs als je de Sapphire R9 290 TRI-X nog iets overklokt zal je rond de 400-450w zitten tijdens een benchmark. Ingame zal je goed je best moeten doen om de 400w aan te tikken :)

Je moet je overigens weinig van videokaart fabrikanten of PSU calculators aantrekken. Deze gaan er meestal vanuit dat de consument een C-merk mediamarkt voeding heeft van 600w die eigenlijk maar 450w kan leveren. Een A-merk voeding heeft goede componenten en behaalt ook daadwerkelijk het beweerde of komt hier in ieder geval zeer dichtbij. Dus maak je geen zorgen met je huidige voeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Blij dat te horen Stin! Mijn portomonnee is je ook erg dankbaar!

Vanavond direct de nieuwe onderdelen bestellen en zo snel mogelijk in de kast zetten!

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jouw voeding kan maar 408W leveren op de 12V, dit houd niet echt over. Een moderne 450W voeding kan bijvoorbeeld vaak al meer leveren. Maar zo lang het zwaarste wat je met de videokaart gaat doen gaming is moet het wel kunnen. Maar met een programma als Furmark kun je de videokaart een stuk zwaarder belasten en kun je hierdoor wel meer verbruiken, dus dat zou ik niet doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Bedankt Mask, ik was niet van plan om veel meer te doen dan gamen. Ik zal een meter op het stopcontact zetten en het verbruik meten. Ik hoop dat de voeding het gaat trekken en dan zal ik tzt een andere voeding halen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 11:52

Neophyte808

Gadget inspector

-The_Mask- schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:40:
[...]

Betere spanningstabiliteit door DC-DC aan de secundaire kant, Seasonic heeft group regulation wat betekent dat de 5V en 12V tegelijkertijd worden gereguleerd, hierdoor zal bij veel belasting op de 5V de 5V omlaag gaan en daardoor de 12V omhoog schieten. En dus het hogere rendement door de LCC resonant converter en ook weer DC-DC. (Dat je het even weet!)

[...]
Verschil qua vermogen op de 12V is wat groter en dit is in principe wat van belang is.
[...]
Bij Seasonic kun je eigenlijk geen slechte voeding kopen, bij Cooler Master is dit wel degelijk mogelijk, Cooler Master verkoopt alles.
Ik begrijp dat die Coolermaster hardwarematig beter moet zijn dan die Seagate, want dat verklaart het prijsverschil, maar eigenlijk is mijn vraag: Als ik een game pc bouw met een enkele high-end grafische kaart, waaraan ga ik het verschil tussen die twee voedingen dan merken in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-12-2023
Mijn zoon heeft nu hetvolgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,90€ 154,90
1ASRock H81M-HDS€ 40,99€ 40,99
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,40€ 47,40
1Fractal Design Core 1000€ 28,99€ 28,99
2G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-4GBXL€ 41,83€ 83,66
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,95€ 29,95
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 86,50€ 86,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 472,39

Hij gebruikt dit om spellen te spelen (o.a. League of Legends, Minecraft).
Ook wil hij Fifa15 gaan aanschaffen maar hij twijfelt nog tussen PC of XBox360.

Ik heb nog eenhttp://tweakers.net/pricewatch/303905/sapphire-radeon-hd-7770-ghz-edition-oc-1gb-gddr5.html
liggen, maar kom er achter dat de voeding geen PCIe aansluiting heeft. Kan ik een molex-PCIe stekker gebruiken om deze kaart aan te sluiten of moet er een andere voeding in?

Zo ja.. is de volgende voeding dan een aan te raden keuze?
http://tweakers.net/price...en-green-hx-450-watt.html

Of is er een beter (bij voorkeur niet duurder) alternatief? Ik ga ervan uit dat 450W voldoende is, zelfs wanneer hij besluit een iets recentere midrange kaart aan te schaffen op termijn, toch.. of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 21:35
Misschien niet direct een aankoopadvies, maar ik vroeg mij af: hoe lang gaat een voeding mee?

Ik heb een BeQuiet E7 CM 580 Watt van begin 2010. Die voedt het volgende systeem (die 'gemiddeld' wordt gebruikt voor kantoorwerk en af en toe gamen):

Core i5 3570 @ stock
Asrock Z68 Pro3
2 x 4 GB DDR3
Palit GTX 680 Jetstream 2 GB @ stock
1 x HDD
1 x SSD
1 x DVD/RW

Kan de voeding op een gegeven moment minder worden en niet genoeg Watt meer leveren? Of heeft deze voeding genoeg veiligheidssystemen dat wanneer ie het begeeft, hij de rest van het systeem niet beschadigt?

Anders wordt het alsnog een aankoopadvies...

[ Voor 3% gewijzigd door Edu78 op 16-10-2014 20:58 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.