De voeding is nu net een jaartje oud denk ik. Ik heb evt uit een oude PC nog een 600 watt voeding (
https://dl.dropboxusercon...2014-10-06%2018.46.04.jpg) maar die heeft ook 40A op 12v zitten. Die voeding is overigens wel flink wat jaartjes oud (ten tijde van de Q6600) en zou ik moeten kijken of ik nog extra molex naar PCI-E kabel kan vinden omdat de GPU 2x PCIE voeding heeft.
De problemen die ik ervaar treden altijd na verloop van tijd op en altijd als de GPU belast wordt (bijv een game). De tijd tussen game starten en crashen is niet exact hetzelfde, maar wel altijd na "een tijdje".
De crash manifesteert zich als volgt:
Beeld wordt altijd zwart (monitor schiet ook direct in slaapstand/no-signal)
PC freezed compleet (geen keyboard knoppen reageren (numlock oid). Geluid eindigt meestal in een ERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
OF:
Beeld wordt zwart, maar geluid loopt semi door (audio-loop), game reageert niet meer, keyboard ook niet
Indien ik dan reboot start hij vrij snel op, maar heeft, als ik te snel ben, tot gevolg dat hij vlak daarna weer crashed (soortgelijk).
Een work around (geen oplossing) was om mn videokaart extreem te underclocken en de fan forced op 100% te zetten (niet zeker of die forced 100% effect heeft).
Temperatuur is overigens geen issue. Voor een crash spint de fan niet eens naar 100% en is de temperatuur niet excessief hoog (of uberhaupt hoog).
Een rondje googlen leert dat factory OC-ed GPU's nog wel eens issues kunnen hebben die bij terugklokken naar normal het probleem oplossen (hielp niet).
Anderzijds las ik over issue's met GPU upgrades en Windows die er niet goed mee omwist te gaan. Een herinstall heeft helaas ook geen soelaas geboden.
Misschien ten overvloede; voordat hij in deze PC is gegaan heeft de GPU enkele dagen lang in een PC gezeten waar hij prima bleef draaien. Voeding daarvan is niet 100% zeker meer, maar wordt gescaht op een 800w voeding.
Overigens las ik dat volgens HardOCP de Asus 770 DirectCU II in full load tot maximaal 377 watt kon trekken; wat ik een boel vind (terwijl de 560 maar 150Watt full load trok).