Dag!
Ik wist niet zo goed waar deze topic moest staan, ik ben vaker gast op tweakers maar nog nooit eerder gepost.
Het zou heel fijn zijn als ik wat advies kan krijgen over de PSU die ik 1) minimaal nodig heb en 2) aanbevolen is voor mijn systeem. Ik heb de eXtreme Power Supply Calculator gebruikt maar die neemt mijn monitor en versterker niet mee. Op advies van tweakers heb ik mijn pc bij Gamepc.nl besteld. Een aantal onderdelen weet ik dus niet zeker maar ik denk dat deze site bekend genoeg is zodat men de rest kan invullen. Het gaat om:
- Intel i5-2500k die ik wil overclocken tot 4.2GHz, maar laten we zeggen 4.5GHz
- Het P67 Sabertooth mobo
- Fluisterstille koeling upgrade die ze aanbieden (ze gaven aan dat ze dan de Coolermaster 412S voor de processor gebruiken, de andere fans weet ik niet, hoeveel, de diameter (ik denk 12cm?) en welk merk)
- Cooler Master CM 690 II case
- Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 Dual-Kit
- 1000 GB SataIII Hardeschijf (geen idee welk merk)
- AMD Radeon 6950 2GB
- 51 in 1 cardreader (standaard)
- 1Gbit netwerkkaart (standaard)
- 7.1 Geluidskaart (standaard)
- 24" AOC E2450SWDA LED Full HD monitor
- Mijn PC is aangesloten op een Kenwood KA-7020 100W (per kanaal) versterker voor de audio.
Ik kreeg via eTreme PSC een wattage van meer dan 500W, dan heb ik zeker nog veel meer nodig als daar nog een 24 inch monitor en 100W (is al een hint, maar ik weet niet of dit zo 1-op-1 werkt) versterker achter zitten? Ik heb er namelijk de standaard PSU bijgedaan (550W) en Gamepc zelf heeft er niks over gezegd (ik heb aangegeven te gaan overclocken).
Dus samengevat zou ik willen weten:
- Is mijn standaard PSU van 550W genoeg? Zo ja, hoeveel speling heb ik en hoe zit dit met de levensduur? Ik heb hem vrij vaak aan staan (niet 24/7) maar zeker 5 dagen in de week 8-10 uur.
- Stel dat ik er nog 8GB geheugen bij doe, wat verandert er dan? En als ik dit nog eens overclock?
- Stel dat ik mijn videokaart wil overclocken?
Alvast bedankt
Groet Wiebe
EDIT: Ik geloof dat de voedingen van Gamepc wel erg goed zijn (weet niet welk merk?).