Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al sinds lange tijd last van een vreselijk irritant probleem: bij verschillende spellen hapert het spel enorm, dit is echter niet omdat het spel grafisch te zwaar is. dit probleem kwam aanzetten een paar weken nadat ik een nieuwe Asus EAH6950/2DI2S/2GD5 had gekocht. spellen zoals Grand Theft Auto IV en Prototype haperen als ik ze opstart en speel. Maar, wanneer ik de nieuwste drivers installeer dan doen ze het prima en heel snel. als ik bijvoorbeeld de volgende dag weer de pc opstart en ook het spel opstart doen ze het weer traag, dus ik moet elke keer als ik mijn pc opstart dezelfde drivers opnieuw installeren. ik ben er al mee naar de winkel geweest en die hebben hem opgestuurd naar Asus voor reperatie. toen ik hem terug kreeg was het probleem niet weg.
ik heb de drivers ook al eens opnieuw geinstalleerd
mijn vraag: heeft iemand een fix (onwaarschijnlijk), weet iemand of het een software probleem is of dat het aan de videokaart ligt? tips?

systeem informatie:
Intel core i5 750
Asus 6950
6gb ddr3
600W voeding

de rest geen idee (zat standaard in mijn dell inspiron pc)

EDIT: als ik een oudere versie installeer van de driver werkt hij ook niet goed

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:04
Als je opstart, staat dan je video nog wel in het apparaatbeheer?

Het lijkt erop dat de kaart zich gewoon te laat aanmeldt bij Windows.
Kijk of de kaart wel werkt in een andere PC, en in je eigen pc met een andere voeding.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:36:
Als je opstart, staat dan je video nog wel in het apparaatbeheer?

Het lijkt erop dat de kaart zich gewoon te laat aanmeldt bij Windows.
Kijk of de kaart wel werkt in een andere PC, en in je eigen pc met een andere voeding.
ik heb net even gekeken en het apperaat staat gewoon bij apparaatbeheer, ik ben niet zo'n knutselaar met computers dus eigenlijk kan en durf ik hem niet in een andere pc stoppen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-07 22:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Installeer MSI afterburner, kijk of de clocks wel omhoog gaan als je een spel speelt. Daarmee kan je ook gelijk je temperatuur bekijken van de videokaart.
Heb je een browser open met daarin een flash filmpje tijdens het spelen van een spel? Als dat zo is schakel de hardware acceleratie van flash uit.

Kijk even naar het merk van de voeding en het aantal ampere wat deze kan leveren op de 12 volt lijn (staat er op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:47:
Installeer MSI afterburner, kijk of de clocks wel omhoog gaan als je een spel speelt. Daarmee kan je ook gelijk je temperatuur bekijken van de videokaart.
Heb je een browser open met daarin een flash filmpje tijdens het spelen van een spel? Als dat zo is schakel de hardware acceleratie van flash uit.

Kijk even naar het merk van de voeding en het aantal ampere wat deze kan leveren op de 12 volt lijn (staat er op).
de temperatuur ging maximaal naar 70, GPU usage naar 94%, fan speed 31%, Fan tachometer 1830. maar dit doet de kaart normaal ook als hij het goed doet volgens mij :/
de voeding is van techsolo tp-600 atx power supply (volgens mij niet te vinden op tweakers)
bij 12v stond er 19 A
EDIT: er staat ook geen filmpje aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:43

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Waardeloze budgetvoeding met veel en veel te weinig vermogen.

Schaf een betere aan. Ook al is dit misschien niet de oplossing voor je probleem.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imprezzion schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 06:16:
Waardeloze budgetvoeding met veel en veel te weinig vermogen.

Schaf een betere aan. Ook al is dit misschien niet de oplossing voor je probleem.
Dank je voor je advies, als ik een nieuwe voeding zal kopen waar moet ik dan op letten en wat kan een betere voeding voor het systeem betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29
Daar hebben we een topic voor....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel voor mijn videokaart probleem niet voor de voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit niet uit dat de voeding de oorzaak is van de problemen. Niet stabiel genoeg op de 12v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar is het dan niet vreemd dat hij weer goed functioneert als ik de drivers weer installeer?
Pagina: 1