Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Dreanor schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:49:
[...]

Sorry, dat is niet waar! Voor Morrowind was er ook een Middle Earth mod welke op de boeken gebasseerd was en die is keihard aangeklaagd en ze moesten stoppen op vrij laat stadium!
Tja, heb het even gegoogled... Ziet er inderdaad naar uit dat het niet op gaat, als ik mag geloven wat daar staat. Aan de andere kant zie ik geen enkele reden waarom de copyright houders van Tolkien's werk dit soort dingen niet toestaan. Het staat hun namelijk op geen enkele manier in de weg en helpt alleen maar bij het enthousiast maken van nog meer mensen voor de LOTR triologie en alles eromheen, wat dus weer geld betekent voor hen... De devs van de mod zeggen echter zelf dat het best mag, als het maar non-profit blijft. Dus wie weet zijn er wat regels verandert oid. Er zijn namelijk ook al vele bèta's van deze mod voor Oblivion gepubliceerd en daar hebben ze ook geen gezeik mee gehad.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bansheeben schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:39:
Er zijn namelijk ook al vele bèta's van deze mod voor Oblivion gepubliceerd en daar hebben ze ook geen gezeik mee gehad.
De grap is helaas dat je maar één keer een probleem hoeft te hebben voordat het niet meer mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Maar goed, in dat geval zou een mod als deze ook niet toegestaan zijn. Er moet natuurlijk ergens een grens getrokken worden, maar als MERP eroverheen gaat, dan gaan een heleboel andere lotr mods er ook zeker overheen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bansheeben schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:39:
[...]
Aan de andere kant zie ik geen enkele reden waarom de copyright houders van Tolkien's werk dit soort dingen niet toestaan. Het staat hun namelijk op geen enkele manier in de weg en helpt alleen maar bij het enthousiast maken van nog meer mensen voor de LOTR triologie en alles eromheen, wat dus weer geld betekent voor hen...
De erven van JRR Tolkien staan erom bekend dat ze erg krampachtig zijn als het aankomt op het verlenen van rechten en toestemming voor Tolkien-gerelateerde zaken. Ze hebben geen reden nodig om het tegen te houden en het zou niet de eerste keer zijn ook. Naar het schijnt willen ze iig het gedachtegoed van Tolkien erg goed bewaken, dat er door anderen niet een beeld van Middle Earth wordt neergezet dat niet past bij het beeld dat Tolkien zelf ervan had. Rond het verschijnen van de eerste LotR-film van Peter Jackson heb ik zelfs wel gelezen dat de Tolkien-erven het recht hadden afgedwongen om na de voorvertoning van de uiteindelijke film de hele film nog af te keuren en dan zou hij niet zijn verschenen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Hmmm, als er iets is wat zich vasthoudt aan het beeld wat Tolkien zelf schetst van Midden-Aarde, dan is het MERP wel. Ik bedoel, ik ben een redelijke Tolkien fan en heb LOTR minimaal een keer of 4-5 gelezen en ook alle boeken eromheen (behalve The history of Middle-Earth, want die ben ik nog aan het verzamelen :) ), maar toch weten ze me met enige regelmaat dingen te vertellen die ik nog niet wist. Dus ik verwacht niet dat de erven van Tolkien wat dat betreft ook maar enige reden tot klagen zullen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Welke standing stones gebruiken jullie? Ik voornamelijk de Warrior stone, hoewel ik af en toe afwissel met de Ritual Stone, als ik op bezoek ga bij Dragon Priests. Ideaal cannon fodder.

Volgens mij is mijn game ook een beetje bugged. Het enige wat ik alleen nog maar tegen kom op de weg zijn Orcs die ruzie zoeken, vond het altijd wel leuk om een reus of een assassin tegen te komen. Een beetje variatie.

Heb nu ondertussen de Main Quest en Companions, afgerond. Thiefs guild is ook bijna klaar, maar echt een thief spelen als Double Handed Heavy Armor Warrior wil nog niet erg lukken :P

Werkt touwens die Wabbajack glitch nog, waarmee je je followers kan laten levelen? Ik gebruik ze nu nooit omdat ze zo zwak zijn.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56
Ik gebruik de Lady Stone voor 25% snellere health en stamina regeneration. Niet de meest bijzondere effecten maar het komt altijd wel van pas. Omdat ik geen gebruik maak van fast travel, houd ik me er ook niet zo mee bezig. Geen zin om half Skyrim af te struinen om zo'n steen te activeren.

Die glitch van de Wabbajack ken ik niet maar ik het dat ding wel altijd bij me. Eens in de zoveel tijd is dat ding dodelijk en knal je er zo een draak mee uit de lucht.

Sinds gisterenavond zit ik trouwens voor de eerste keer echt dusdanig 'vast' dat er niets anders opzit dan een eerdere save laden. Ik ben nu in Snow Veil Sanctum voor een quest. Op een moment kom ik in een piepklein gangetje waar twee Draugr Deathlords en een Draughr Source bij elkaar staan. Voor de meeste spelers hier waarschijnlijk een lachertje maar met mijn huidige gear gewoon niet te doen.

[ Voor 30% gewijzigd door TomAtTweakers op 27-04-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En daar is dan de Skyrim uitvoering van Freddie Wong:

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk een mooie mod gezien die de grafics het mooiste maken voor skyrim alleen durf ik hem niet te zo maar te installeren en ik weet verder ook niet hoe ik deze moet installeren. Zou iemand mij uit kunnen leggen welke bestanden in welke mapjes moeten en of ik eerst alle andere mods moet verwijderen?

Het gaat om deze mod.
http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=15994

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Seraphin

Meep?

Zo dan, sinds eergisteren Skyrim binnen.
Wát een wereld zeg, het nodigt echt uit om gewoon random op verkenning te gaan! (huh, draken? nah die zijn er morgen ook nog wel :P )

Heb een high elf mage aangemaakt, maar ik merk al dat ik minstens net zo veel tijd bezig ben met archery. Nog maar even kijken dus wat het eindresultaat wordt. Het level systeem heb ik nooit eerder op deze manier gezien; erg leuk!

Moet wel zeggen; ik zat enorm te twijfelen tussen PC en PS3; uiteindelijk voor PS3 gekozen omdat ik dacht dat de controller prettiger zou spelen. Nu ik de mooie screenshots hier zo zie, vraag ik me weer af of ik niet beter voor PC had kunnen gaan :P (ik heb 24", 8GB RAM + 6950, dus ik zou neem ik aan wel max settings kunnen draaien).

Hmpfg.... zou me niet eens verbazen als ik hem over een tijdje niet alsnog in budget versie voor PC koop xD

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
@Blonde Tux:
Via de console de follower selecteren en dan middels setclass classid laten synchroniseren met jouw level. De exacte syntax en de betreffende class-id vind je op de UESP-wiki.

ook @ TomatTweakers: Ik gebruik de Lovers Stone, 15% sneller levelen met alle skills.

[ Voor 14% gewijzigd door Kosh66 op 29-04-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Thnx Kosh, die kende ik al, maar helaas het console virus heeft mij te grazen genomen (Fifa) dus momenteel kan ik daar niet zo veel mee.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
Seraphin schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:50:
Zo dan, sinds eergisteren Skyrim binnen.
Wát een wereld zeg, het nodigt echt uit om gewoon random op verkenning te gaan! (huh, draken? nah die zijn er morgen ook nog wel :P )

Heb een high elf mage aangemaakt, maar ik merk al dat ik minstens net zo veel tijd bezig ben met archery. Nog maar even kijken dus wat het eindresultaat wordt. Het level systeem heb ik nooit eerder op deze manier gezien; erg leuk!

Moet wel zeggen; ik zat enorm te twijfelen tussen PC en PS3; uiteindelijk voor PS3 gekozen omdat ik dacht dat de controller prettiger zou spelen. Nu ik de mooie screenshots hier zo zie, vraag ik me weer af of ik niet beter voor PC had kunnen gaan :P (ik heb 24", 8GB RAM + 6950, dus ik zou neem ik aan wel max settings kunnen draaien).

Hmpfg.... zou me niet eens verbazen als ik hem over een tijdje niet alsnog in budget versie voor PC koop xD
En dan de mod community niet te vergeten. Als je ziet wat voor mods er al niet beschikbaar zijn... ben zelf totaal geen console gamer maar in het geval van dit spel kan ik zeggen dat je minimaal 25% van de ervaring mist als je via console speelt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb sinds de laatste patch eigenlijk wel een heel raar probleem, als je die deuren hebt met die drie draaiende schijven, dan kan ik er dwars doorheen lopen, ook als ik met een paard aan het rondrijden ben kan ik soms door te galopperen gelanceerd worden en kom ik elders verderop weer neer. Resultaat is dat ik vaak opgesloten zit in een dungeon omdat ik niet meer door een gelsoten deur heen kan en een dood paard. Enig idee iemand?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
fynrd1 schreef op maandag 30 april 2012 @ 01:59:
Ik heb sinds de laatste patch eigenlijk wel een heel raar probleem, als je die deuren hebt met die drie draaiende schijven, dan kan ik er dwars doorheen lopen, ook als ik met een paard aan het rondrijden ben kan ik soms door te galopperen gelanceerd worden en kom ik elders verderop weer neer. Resultaat is dat ik vaak opgesloten zit in een dungeon omdat ik niet meer door een gelsoten deur heen kan en een dood paard. Enig idee iemand?
En wat is je platform? Evt mods geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

AtlAntA schreef op maandag 30 april 2012 @ 02:09:
[...]

En wat is je platform? Evt mods geïnstalleerd?
Ja pc sorry, heb de officiele hd mod en de skyrim 2k textures 1.5. Dat is ook alles, maargoed toen ik vast zat had ik de teleport cheat nodig. Maargoed ik zie ook andere wezens willekeurig in de lucht vliegen, het blijft speelbaar maar toch is het jammer

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 15:50
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 09:59:
Ik heb nu eindelijk een mooie mod gezien die de grafics het mooiste maken voor skyrim alleen durf ik hem niet te zo maar te installeren en ik weet verder ook niet hoe ik deze moet installeren. Zou iemand mij uit kunnen leggen welke bestanden in welke mapjes moeten en of ik eerst alle andere mods moet verwijderen?

Het gaat om deze mod.
http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=15994
Nee, ENB's zijn geen mods maar injectors. Kan je gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
fynrd1 schreef op maandag 30 april 2012 @ 04:28:
[...]

Ja pc sorry, heb de officiele hd mod en de skyrim 2k textures 1.5. Dat is ook alles, maargoed toen ik vast zat had ik de teleport cheat nodig. Maargoed ik zie ook andere wezens willekeurig in de lucht vliegen, het blijft speelbaar maar toch is het jammer
Heb wel gehoord dat deze problemen bestonden voor de eerste patch. Misschien een idee om even een verse install te doen en dan meteen alle patches eroverheen en dan pas de mods te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik speel tegenwoordig met mods die je compas uitschskeld (geen icoontjes e.d. meer)
Ik moet dus nu echt op zoek naar grotten e.d.

Ook staan vijanden niet meer op de kaart, wat extra verassings-effect geeft.

Met live another life mod ben ik begonnen zonder die drakentroep; niks irritanters dan telkens weer zo'n draak tegenkomen

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand hoe laat de info over de DLC bekendgemaakt wordt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

godnondeju

Fantastisch spel met een zéér hoge immersion, ook lekker weer oldschool (als in; niet alles wordt voorgekauwd & je bent níét onverslaanbaar), maar omg wat een frustratie af en toe!

Had voor het eerst een paard gekocht. Moest een simpele haal-en-breng quest doen voor de "a night to remember"

spoiler:
Grappige questline trouwens, ben er net mee begonnen en moest dus de geit terughalen van een of andere kerel.

Anyhoe, simpel genoeg, dus ondankds dat het donker begint te worden gallopeer ik op weg. Vlak voor mijn bestemming springt er opeens een sabre cat op mijn dak. Dus ik stijg af, maak cat af, paard nergens meer te zien in het donker (handig een zwart paard btw). Nog met candlelight aan een rondje gelopen, maar beest was echt nergens meer te zien. Dus ik fast travel terug naar de stallen (ik had begrepen dat je paard dan vaak weer bij je staat), maar niets. Die sabre cat die mij aanviel was vrij snel dood, waarschijnlijk is mijn paard op de weg terug naar de stallen opgevreten oid. Kortom 1000g (voor mij nog best veel geld) aan precies één ritje besteed. :(

Voortaan maar gewoon bij daglicht reizen :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 08:54:
Weet iemand hoe laat de info over de DLC bekendgemaakt wordt?
Komt die info vandaag? Ben benieuwd!
Seraphin schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:45:
godnondeju

Fantastisch spel met een zéér hoge immersion, ook lekker weer oldschool (als in; niet alles wordt voorgekauwd & je bent níét onverslaanbaar), maar omg wat een frustratie af en toe!

Had voor het eerst een paard gekocht. Moest een simpele haal-en-breng quest doen voor de "a night to remember"

spoiler:
Grappige questline trouwens, ben er net mee begonnen en moest dus de geit terughalen van een of andere kerel.

Anyhoe, simpel genoeg, dus ondankds dat het donker begint te worden gallopeer ik op weg. Vlak voor mijn bestemming springt er opeens een sabre cat op mijn dak. Dus ik stijg af, maak cat af, paard nergens meer te zien in het donker (handig een zwart paard btw). Nog met candlelight aan een rondje gelopen, maar beest was echt nergens meer te zien. Dus ik fast travel terug naar de stallen (ik had begrepen dat je paard dan vaak weer bij je staat), maar niets. Die sabre cat die mij aanviel was vrij snel dood, waarschijnlijk is mijn paard op de weg terug naar de stallen opgevreten oid. Kortom 1000g (voor mij nog best veel geld) aan precies één ritje besteed. :(

Voortaan maar gewoon bij daglicht reizen :P
Of een fatsoenlijk paard ritselen. Daarvan is er maar 1 :'(

spoiler:
Shadowmere, via het assassins guild.

Die questline van "A night to remember" is trouwens inderdaad geniaal. Ik heb hem wel een beetje anders gedaan...
spoiler:
Heb die gasten waarvan ik blijkbaar spullen had gejat gewoon geïntimideerd en daarna hoefde ik ook niks terug te halen

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-05-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

haha nou ja, ik heb dat gedoe met mn paard maar opgelost door voorlopig weer te gaan lopen.

Op zich ook niet heel vervelend; omdat ik nog redelijk nieuw in het spel ben, neem ik nog uitgebreid de tijd om in elk hoekje te kijken, mats te verzamelen, en op passerend wild te jagen. En dat gaat wel zo prettig zonder paard (stomme afstappen elke keer).

[edit]

hoe realistisch is het trouwens om op "later" level (ben nu lvl 21) nog een andere weg in te slaan met je build? Ik was tot nu toe vooral destruction gefocussed, aangevuld met archery voor de opening. Maar nu krijg ik vaak meerdere bandits op mn dak, dus denk ik er aan om in heavy armor rond te gaan lopen (al dan niet nog steeds als caster, of mn build helemaal om te gooien naar melee).

Maar ik vraag me af of ik niet al te veel perks in destruction etc. heb gestopt om nu van de grond af met melee te beginnen.

[ Voor 43% gewijzigd door Seraphin op 01-05-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geruchtenmachine aan het werk over DLC:
There's plenty of clues about what the Skyrim DLC may be about buried in some Skyrim patch filenames.

Dragon mounts, Morrowind, and Daedrics, oh my!

These are just a few of the wild rumors floating about on the Internet about what Skyrim's DLC could be about. However, a BethSoft forum user found some concrete evidence as to what the DLC's contents could actually be after scanning the Skyrim 1.5.26 patch files, revealing the following filenames (among others):

AnimationsDLC01Chair_SnowElfPrinceDialogueA.HKX
AnimationsDLC01Chair_SnowElfPrinceDialogueB.HKX
AnimationsDLC01Chair_SnowElfPrinceDialogueC.HKX
AnimationsDLC01Chair_SnowElfPrinceDialogueD.HKX
AnimationsDLC01Chair_SnowElfPrinceDialogueE.HKX
AnimationsDLC01Chair_SnowElfPrinceFireBall.HKX
AnimationsDLC01Chair_SnowElfPrinceSitIdle.HKX
AnimationsDLC01SnowElfPrinceAscensionBurning.HKX
crossbow_direction_behavior.hkx
AnimationsCrossBow_1stP_Run.hkx
AnimationsCrossBow_1stP_Walk.hkx
AnimationsCrossBow_Aim.hkx
AnimationsCrossBow_Equip.hkx
AnimationsCrossBow_IdleDrawn.hkx
AnimationsCrossBow_IdleHeld.hkx
AnimationsCrossBow_Release.hkx

The patch file scan turned up other features as well, including what seems to be new vampire feeding animations and something mysteriously prefixed as "RF." However, what you should be caring about is the clear indicator that the DLC will include snow elves, the Snow Prince, and crossbows.

If you're not too familiar with the snow elves, perhaps the Falmers will help you jog your memory. Yes, I'm speaking of those terrifying, underground creatures you've probably encountered multiple times on your journey through Skyrim. Reading up on the lore of the Falmers, you'll discover that they were once snow elves led by the Snow Prince against the first humans on Tamriel, Nords from Atmora who had immigrated over.

The Snow Prince was eventually slain in battle. The rest of the snow elves, a weakened force, sought refuge with the Dwemers in Blackreach. The Dwemers agreed to shelter the snow elves, but didn't trust them, force feeding the snow elves toxic fungi that caused them to become blind. The snow elves became the Dwemers servants and over time, twisted into the Falmers that you see in Skyrim.

Will we be able to revisit this part of Elder Scrolls lore in the upcoming DLC? Or will we see something different entirely? There were plenty of hints dropped through Skyrim through the in-game text "The Falmer: A Study" that suggested that the Falmer were to return to the surface. It would definitely make for an interesting story arc to have the DLC be about fighting back the Falmer as they attempt to regain their past glory.

As for the crossbows, I just hope that Bethesda doesn't ground them too much into reality, or else reload times will be absolutely dismal.
Bron: http://www.tomshardware.c...DLC-Snow-Elves,15497.html

Ik ben benieuwd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die geruchten zijn al oud nieuws, maar wel interessant! :)

Maar vandaag zouden we nieuws te horen krijgen over de DLC :)
Alleen weet ik niet hoe laat.

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 01-05-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is daar nu 8 uur 's ochtends. Het is te verwachten dat ze die aankondiging doen voordat het daar 5 uur 's middags wordt. Dat maakt het dus tussen 1 uur van nu tot 9 uur vanaf nu. Ik ben ook wel benieuwd wat ze gaan aankondigen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ben ik heel relaxed de natuur aan het verkennen. Zie ik een boom dwars over een waterval liggen. Ik denk: Cool daar gaan we overheen!

Op het moment dat ik erop sta lagt mijn PC opeens heel erg. Ik denk: Wtf???

4 seconden later lig ik dood in het water :'(

En natuurlijk een eeuw (~10 minuten) geleden dat ik voor het laatst gesaved had

edit:
Loop ik precies dezelfde route, WEER niet opgeslagen tussendoor, word ik afgemaakt door een troll. Ik wist niet eens dat er trolls waren in het wild in skyrim (los van de frosttrolls in de bergen), en ik speel het al meer dan 120 uur.

Wel slechts level 11, dus vandaar dat zo'n troll me makkelijk kon doden

[ Voor 44% gewijzigd door Gamebuster op 01-05-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou..wat een anti-climax is dit weer zeg. Een aankondiging van een aankondiging.

http://www.bethblog.com/2012/05/01/dawnguard/

Coming this summer to Xbox 360. More details at E3.

Boe..zal wel later naar PC komen maar toch. BOOOOO-geroep!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had er wel wat meer van verwacht. Een beetje weinig dit.

Dat de DLC eerst voor XBOX 360 zou komen, dat was al bekend. Voor de andere platformen komt het op z'n minst 1 maand later.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow, dat is weinig info :X

Nouja, even wachten tot augustus/september dus. Het is in ieder geval eerder dan ik had verwacht :)

[ Voor 66% gewijzigd door anandus op 01-05-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15

jmk

Dat is dus dat domein dat laatst was geregistreerd door Bethesda.

Gloeiende ogen...?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:09:
Nou..wat een anti-climax is dit weer zeg. Een aankondiging van een aankondiging.

Coming this summer to Xbox 360. More details at E3.

Boe..zal wel later naar PC komen maar toch. BOOOOO-geroep!
Inderdaad... Coming to Xbox 360... BOOOOEE!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:09
Ik heb het spel bij de launch gekocht, direct 40ish uren gespeeld en toen is het blijven liggen. Andere spellen, te weinig tijd.

Nu ben ik het opnieuw aan het spelen, kheb gewoon voortgedaan op m'n vorige character. Man man man, wat een pracht is het nog steeds. Ik blijf constant nieuwe dingen ontdekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:29:
[...]

Inderdaad... Coming to Xbox 360... BOOOOEE!!!
En een maand later naar PC en Playstation. :> Microsoft heeft 1 maand XBox-exclusive afgedwongen voor DLC. Was al bekend bij de launch van Skyrim dus idd een stuk non-info om het zo te brengen.

We weten dus alleen een titel en we zien gloeiende ogen, oh joy :O :O :O
Meer info @ E3, ik ben benieuwd of Skyrim tegen de tijd dat de eerste DLC uitkomt bij de meeste mensen niet allang op de plank is ligt te verstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:50
Ze hadden allang aangegeven dat er amper info zou komen. Dus als je nu baalt dat t een aankondiging is van een aankondiging dan komt dat iig niet door bethesda :P
Ook dat de Xbox een maand exclusief de DLC krijgt was al lang en breed bekend.

Ik ben iig heel benieuwd waar ze mee zullen komen! Hopen datk skyrim in de tussentijd is uit kan spelen, ik speel het nog wel elke week maar slechts een paar uur elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 12:36
edit
-spuit 11 :(

[ Voor 131% gewijzigd door Romeo op 02-05-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Romeo schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:34:
Skyrim DLC!!!
Op bethblog.com staat nu dit als nieuwste post:
Of je kijkt eens naar de talloze posts boven je :P 8)7

Maar inderdaad, nog even paar maandjes wachten :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 02-05-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

*shakes fist @ console peasants*

Nou.. voor een maandje dan ;)

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 21-09 16:18

Lapras

Ice beam

Gisteravond een beetje gerotzooid met Skyrim Voice Commands.

Een vraag: als ik RB inhoud, kan ik shouts doen. Maar hoe activeer ik nu mijn andere powers? Beast form bijvoorbeeld. Dat lukte me namelijk niet.

Verder viel op dat de shouts vrij lastig uit te spreken zijn en niet zo snel komen als je zou willen, omdat hij nog de woorden zelf zegt. Voor Time maakt dat weinig uit, maar voor Unrelenting Force is richten toch wel enigszins specifiek. Daarnaast werkt het alleen als het heel rustig is en tijdens een gevecht faalde de voice commands voor mij regelmatig. Equip Dagger verstond hij alleen als ik het heel rustig uitsprak.

Quicksave en quickload zijn wel weer handig. Ook de kaart is handig en quick maps/skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een andere aankondiging, eigenlijk een beetje off-topic: The Elder Scrolls Online. “Players will discover an entirely new chapter of Elder Scrolls history in this ambitious world, set a millennium before the events of Skyrim as the daedric prince Molag Bal tries to pull all of Tamriel into his demonic realm.” Het komt uit in 2013 voor PC en Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd naar The Elder Scrolls Online. Misschien is het handig als iemand een nieuw topic opent? We kunnen wel los gaan met discussies over wat we er allemaal van vinden maar dat is een beetje loos in een Skyrim topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoolGamer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:07:
Een andere aankondiging, eigenlijk een beetje off-topic: The Elder Scrolls Online.
Oei. Ik hoop niet dat dit het einde betekent van singleplayer TES-games :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:22:
[...]
Oei. Ik hoop niet dat dit het einde betekent van singleplayer TES-games :-(
Dat spel wordt niet gemaakt door Bethesda Softworks, maar door Zenimax Online Studios. We kunnen er dus wel vanuit gaan dat er weer een Elder Scrolls zal komen die Single Player zal zijn, aangezien ze multiplayer niet zagen zitten bij Bethesda Softworks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Ik ben in ieder geval vooralsnog geen fan. Ik kan niet precies de vinger op de zere plek leggen, maar TES en online gaan gewoon niet samen. Niet voor mij in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
PC + Mac

Geeft macbook knuffel
Speelt 1 keer om het maar op mac te kunnen spelen, omdat "het is op mac"
Gooi 'm daarna aan de kant omdat videokaart prut is en gaat weer achter game pc zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

TomAtTweakers schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:06:
Ik ben in ieder geval vooralsnog geen fan. Ik kan niet precies de vinger op de zere plek leggen, maar TES en online gaan gewoon niet samen. Niet voor mij in ieder geval. :)
Ik wel, of iig voor mezelf. Ik heb namelijk een hekel aan de constante competitie die MMORPG's met zich mee brengen... Ik wil, zeker TES, volledig op mijn eigen manier spelen en dat gaat niet bij MMO's en dus haak ik vaak al snel af. Geen TES online voor mij dus.

O ja, en euh, Mac :') Je ziet hoe populair Skyrim's menu ui is geworden met Bethesda's Apple-like lay out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bansheeben schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:32:
[...]

Ik wel, of iig voor mezelf. Ik heb namelijk een hekel aan de constante competitie die MMORPG's met zich mee brengen... Ik wil, zeker TES, volledig op mijn eigen manier spelen en dat gaat niet bij MMO's en dus haak ik vaak al snel af. Geen TES online voor mij dus.
Inderdaad, de enige manier waarop ik een online TES zou willen zien is met een simpele co-op mode. Je companion wordt gespeeld door een van je vrienden zeg maar. Dat zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Net de mainquest uitgespeeld. Man man man, wat was Skuldafn mooi!

Het enige wat ik eigenlijk een beetje mis is dat je alles kan craften, behalve pijlen. Nu daar hebben we mods voor! Ik heb al eens zitten kijken, en de nico's craftable arrows lijkt me wat. Nu was de vraag, zijn er betere mods dan deze?

[ Voor 64% gewijzigd door Tarkin op 04-05-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Propane schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:46:
[...]
Inderdaad, de enige manier waarop ik een online TES zou willen zien is met een simpele co-op mode. Je companion wordt gespeeld door een van je vrienden zeg maar. Dat zou wel leuk zijn.
Ook dat kun je trouwens in een MMO-omgeving doen.
Bij resident evil (5) op de PS3 hebben ze dat wel leuk gedaan; in het startmenu kun je kiezen of je je companion door de AI laat besturen, of dat je deze openstelt voor PSN. Zo ja, dan kunnen anderen de controle van je hulpje overnemen.

Andersom kan dus ook; ipv je eigen verhaal te volgen op je hoofdpersoon, kun je dus iemand anders gaan assisteren.

Zoiets zou me voor Skyrim wel aanspreken; via een menu optie ergens instellen dat, zodra je een hulpje meeneemt, deze wel/niet "bezeten" kan worden door een andere speler (en dan evt. nog instellen voor "friends only", of "everyone online")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Tarkin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:13:
Net de mainquest uitgespeeld. Man man man, wat was Skuldafn mooi!

Het enige wat ik eigenlijk een beetje mis is dat je alles kan craften, behalve pijlen. Nu daar hebben we mods voor! Ik heb al eens zitten kijken, en de nico's craftable arrows lijkt me wat. Nu was de vraag, zijn er betere mods dan deze?
Ik heb gewoon die mod die jij omschrijft. Niets mis mee. Hoe kan het "beter" zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Seraphin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:40:
[...]

Ook dat kun je trouwens in een MMO-omgeving doen.
Bij resident evil (5) op de PS3 hebben ze dat wel leuk gedaan; in het startmenu kun je kiezen of je je companion door de AI laat besturen, of dat je deze openstelt voor PSN. Zo ja, dan kunnen anderen de controle van je hulpje overnemen.

Andersom kan dus ook; ipv je eigen verhaal te volgen op je hoofdpersoon, kun je dus iemand anders gaan assisteren.

Zoiets zou me voor Skyrim wel aanspreken; via een menu optie ergens instellen dat, zodra je een hulpje meeneemt, deze wel/niet "bezeten" kan worden door een andere speler (en dan evt. nog instellen voor "friends only", of "everyone online")
ik denk dat die manier perfect werkt bij single player games die coop ondersteunen,

maar bij een echte MMO is de Coop ervaring voor mij totaal anders, waarschijnlijk omdat er gewoon minder aandacht voor het verhaal is, en omdat er ook andere mensen rondlopen, er ook minder mogelijk is

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik ben ook sceptisch over een online TES game, maar ga sowieso spelen omdat ik heel benieuwd ben wat ze er van bakken. Ik hoop dat er in ieder geval een veiling in zit zodat looten nog meer nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Misschien had ik er eentje over het hoofd gezien ofzo. De tesnexus site is nogal onoverzichtelijk (meer niet-engelstalige vertalingen van mods dan wat anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik zoek een mod die saaie vijanden negeert als ik wil fast traffell wil gebruiken.

Dus vissen in het water als ik aan de kant sta,
Crabben die je niet ziet, maar er wel zijn en eerst moet zoeken.

Irritant als je daardoor niet kan fast traffellen. Zelfde met wait. Ik speel veel met Lydia, en als niet mij kwijt is wacht ik vaak een uurtje, dan staat ze weer naast me. :)

Spinnen en beren en andere geduchte tegenstanders, zeker in het begin, moet de blokkade blijven.

Een andere optie is even detect life gebruiken, en even wat verder van het water aflopen. Maar de mod zou een verbetering zijn zonder het gevoel te hebben te cheaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Voor de geïnteresseerden zijn hier de eerste screenshots van TES Online.

Ik speel geen MMO's dus ik kan niet echt bepalen hoe goed de graphics zijn voor een MMO. Ik mis wel de epische vergezichten van Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is het een idee om een apart topic voor TES Online aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
is het geen idee om de TS eens aan te vullen met must have mods? Of op z'n minst een lijstje met heel interessant spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik vindt trouwens dat als je naar de top25 kijkt op skyrimnexus dat er weinig beweging in zit. Heel vaak hetzelfde.

Ik gebruik:
CategorizedFavoritesMenu
A Quality World Map
Better Sorting
Asteria Player's house

Ik zou ook wat graphic mods gebruiken maar mijn HD5770 is niet bepaalt high end en ik heb nu net voldoende fps op 1080P. En ik vind het al heel mooi.

Ik kijk wel heel erg uit naar Mods met quests, verhaal etc, maar die duren nog even denk ik:
-Een arena in Skyrim(Beta)
-MERP
-Home of the Bretons playworld met quests (iets met rock) ook wip

Zijn er in die laatste categorie nog mods die een beetje af zijn en de moeite waard zijn?
-Moonpath to Elsweyr ga ik zeker eens proberen. Ze zijn druk met bezig met voiceacting, subtitles zijn nog nodig.
-Ook is het handig dit lijstje in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarkin schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 08:31:
is het geen idee om de TS eens aan te vullen met must have mods? Of op z'n minst een lijstje met heel interessant spul?
Ik gebruik zelf amper mods, dus zo'n lijst zal iemand aan moeten leveren. Als iemand zo'n lijstje heeft dan voeg ik hem toe aan de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
TomAtTweakers schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:44:
Voor de geïnteresseerden zijn hier de eerste screenshots van TES Online.

Ik speel geen MMO's dus ik kan niet echt bepalen hoe goed de graphics zijn voor een MMO. Ik mis wel de epische vergezichten van Skyrim.
Heeft erg veel weg van WoW. Nu is dat natuurlijk wel te verwachten voor fantasy MMORPG, maar toch. Vooral als veel eruit wordt gesloopt wat echt TES was, wordt het denk ik moeilijk echt onderscheid te maken.

Edit: zie nu pas dat er een Elder Scrolls MMO topic is. Daar lekker doorspeculeren, bekritiseren etc.

[ Voor 9% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 07-05-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Meeko is de meest epische follower die ik ooit gehad heb

Voor zekerheid essential gemaakt; Ik wil 'm niet meer missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoolGamer schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:38:
[...]

Ik gebruik zelf amper mods, dus zo'n lijst zal iemand aan moeten leveren. Als iemand zo'n lijstje heeft dan voeg ik hem toe aan de TS.
Kijk naar de top mods op de Workshop en de Nexus?
Gelijk een argument tegen zo'n lijst, overigens. Plaatsen zat waar je 'musthave mods' kan vinden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

ff een vraagje over followers die ik niet zo snel terug kon vinden in de wiki's;

Als je tegen een follower zegt "it's time we part ways", kun je ze dan later nog wel weer vragen met je mee te gaan?

Concreet; ik heb Uthgred the Unbroken uit Whiterun nu met me meelopen, en haar aan een mooie uitrusting geholpen (ebony armor, glass mace). Eigenlijk zit ik nu op een punt waarop ik "bedankt & tot ziens" tegen haar wil zeggen, maar ik wil wel potdorie die armor terug! Uiteraard kan ik ook eerst alles terugnemen en dan "doei" zeggen, maar als ik haar later weer kan meevragen is het makkelijker om de gear te laten houden.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Haan

dotnetter

Ja een follower kan je gewoon weer vragen om met je mee te gaan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

eggzellent.
Dat wordt dan binnenkort een "opdozen, muts!" ;)

Misschien moet ik trouwens sowieso afscheid van haar nemen (en mn mooi crafted gear dus terugpakken) en op zoek naar een follower die wat hoger gelevelled is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
console commands
paar leveltjes erbij geven >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 08-05-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Gamebuster schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:10:
console commands
paar leveltjes erbij geven >:)
PS3 :(

en dat terwijl mijn PC alles prima kan draaien.... Phenom II 960T en een HD9650 2GB |:(

Overigens wel een andere "leuke" boost gebruikt.
Op een gegeven moment is er ergens een quest die je een 2 uur durende buff geeft waardoor je feitelijk ongelimiteerde magicka hebt. I.p.v. die quest meteen af te maken, ben ik toen ff ergens een giant op gaan zoeken, geef hem een paar meppen, spring op een rots waar hij me niet kon raken, vervolgens frostbite + healing hands casten.

Met plakband de cast buttons op mijn controller vastgeplakt en lekker laten doorcasten. Thee-zetten + nieuws lezen --> half uurtje later restoration van 35 (oid) naar 60 geboost, destruction van 40ish naar eind 60 (of al lvl 70) en +/- 3 char levels erbij :p

@ hierbeneden;
idd die ja, had 'm expres niet bij naam genoemd omdat mensen dat misschien niet leuk vonden, linkje is wel een slimme oplossing :p

Was wel erg prettig trouwens; omdat ik via blacksmithing, alchemy & enchanting al aardig wat char xp had verzameld, was ik bang dat mijn abilities een beetje achter begonnen te lopen. Nu dus een goeie dot spell power.

En in het algemeen:
Sowieso ben ik naar mijn mening wel met een leuke "battle mage" bezig. Full legendary glass armor, maar dan met allemaal +magicka en/of +magicka regen enchants. In combat begin ik altijd met piojl en boog (leuke crits), dan over naar spells. (waarbij ik dan nog wel wat melee hits kan verdragen vanwege de armor).

[ Voor 104% gewijzigd door Seraphin op 08-05-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Welke quest is dat :o

edit:
Deze: klik

[ Voor 69% gewijzigd door Gamebuster op 08-05-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik loop rond in glimmend enchanted elven armor met allemaal mooie enchanted wapens.
Komt er een `thief` op me af:
"Hand over your money!"

Ik reageer:
"Does it look like I got any money?"

Thief:
"Nah. Just get out of my sight."

:')

Ik liet 'm alleen leven omdat-ie ook een Khajiit was. Anders had ik 'm gedood :P
M'n soortgenoten zijn zeldzaam :'(

[ Voor 31% gewijzigd door Gamebuster op 10-05-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Je had al je septims natuurlijk net gespendeerd aan dat mooie elfensetje :) En ik heb zo'n gevoel dat elven armor nou niet echt past bij een Kahjiit thief, dus daar zal de desinteresse wellicht aan gerelateerd zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Gamebuster schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:31:

Ik liet 'm alleen leven omdat-ie ook een Khajiit was. Anders had ik 'm gedood :P
M'n soortgenoten zijn zeldzaam :'(
Khajiit zijn onderkruipsels! ;)
(ik speel een high-elf, kom er gaandeweg achter dat "mijn" ras eigenlijk best wel evil-mofo's zijn. Thalmor, inquisitie anyone?) :p

Anyhoe, wát een time-sink is dit spel zeg. Af en toe wel tegen het frustrerende aan; de eigenschappen van alle ingredients leren, enchanting levellen, mooi setje glass armor craften met +magicka regen enchants. Vervolgens toch maar de mage college quests doen omdat die nog mooiere mage gear geeft, dan tot de conclusie komen dat je je oude setje leuker vond. En dán ontdekken dat +magicka regen gewoon waardeloos is.... hele nieuwe armorset craften zodat je er fortify destruction spells op kan gooien.

En natuurlijk bij elke stap in dit proces je complete gear aanpassen aan de taak die je dan doet.... armor setje met +smithing bonus, setje met +alchemy bonus, +enchanting potions.... +vendor price gear... en dat alles natuurlijk elke keer weer opbergen in je huisje omdat je carry weight anders moeilijk doet.... :P

Anyhoe; na de afgelopen week dus aangeprutst te hebben, ben ik nu wel blij met het eindresultaat. Uber-uber-legendary glass armor full set, met waar het maar kan -16% destruction spell cost (mijn fireball spell kost nu iets van 16 magicka geloof ik, nog ff en ik kan het naar de +/- 1 terugbrengen)... en tegelijkertijd +/- 390 armor --> deze mage kan nog wel een paar melee klappen hebben.

Voordeel van al dat gepruts: door alle verkopen / trades heb ik nu 37k gold, oooooodles alchemy mats en een mooi voorraadje blacksmithing mats. (ik koop mijn ores tegenwoordig... scheelt zóveel tijd).

Tijd om maar eens aan de eerste drakenquest in Whiterun te beginnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Omdat het kan" en verder ongeveer alles heb gedaan wat ik wilde op dit character heb ik vorige week mijn main toon maar eens gepowerleveld met de Oghma Infinium exploit. In een kwartiertje van lvl50 naar lvl76 met alle bijbehorende skill-ups en perk points. Destruction en Conjuration had ik beiden al op 100 zonder exploits maar nu dus ook smithing, enchanting, alchemy op 100 en de rest flink hoog. Alle nuttige perks gekozen uit smithing (linker tak en die skill om enchanted armor te kunnen verbeteren), enchanting en alchemy en daarna een mooi geboost setje legendary dragonscale armor gemaakt met dubbele enchants. Nu loop ik rond met 2 permanente Flame Thralls en ik kan lvl100 destro spells blijven casten zonder dat het me ooit magicka kost.

Uiteraard nul uitdaging om zo verder te spelen maar de verleiding om iedere TES-game even in God-mode te testen (Oblivion: 100% chameleon en dan mensen in het gezicht hoeken met een daedric claymore zonder dat ze je ooit zien) is groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Haan

dotnetter

voor bepaalde tijdrovende klussen cheat ik tegenwoordig een klein beetje met de console. Dus bijv. wel veel oefenen met smithen, maar de materialen via console toevoegen ;)
Ook heb ik mijn mage via de console wat enchantment en alchemy perks gegeven, zodat ik wel lekker potions kan brouwen en gear enchanten. Als je char lvl 50 is na tig uur spelen word je op een gegeven moment wat minder kritisch zullen we maar zeggen ;)
Ontdekken van ingredients heb ik trouwens wel 'legaal' gedaan door potions te mixen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haan schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:11:
voor bepaalde tijdrovende klussen cheat ik tegenwoordig een klein beetje met de console. Dus bijv. wel veel oefenen met smithen, maar de materialen via console toevoegen ;)
Ook heb ik mijn mage via de console wat enchantment en alchemy perks gegeven, zodat ik wel lekker potions kan brouwen en gear enchanten. Als je char lvl 50 is na tig uur spelen word je op een gegeven moment wat minder kritisch zullen we maar zeggen ;)
Ontdekken van ingredients heb ik trouwens wel 'legaal' gedaan door potions te mixen.
Ik heb het ontdekken van eigenschappen van ingrediënten ook legaal gedaan maar niet volledig door trial&error: van de meeste ingrediënten kende ik 2 eigenschappen, met perks in alchemy heb ik de rest geleerd door alles nog een keer te proeven. Ik had toch perk points zat na dat power levelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Bansheeben schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:39:
Je had al je septims natuurlijk net gespendeerd aan dat mooie elfensetje :) En ik heb zo'n gevoel dat elven armor nou niet echt past bij een Kahjiit thief, dus daar zal de desinteresse wellicht aan gerelateerd zijn :P
Ik heb het niet gekocht; ik heb zeer hard ervoor moeten werken. Ik heb eigenhandig de moonstone ore's en quicksilver ore's opgegraven, gesmolten en omgevormd in glimmende stukjes armor.
SnoeiKoei schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:15:
[...]
Ik heb het ontdekken van eigenschappen van ingrediënten ook legaal gedaan maar niet volledig door trial&error: van de meeste ingrediënten kende ik 2 eigenschappen, met perks in alchemy heb ik de rest geleerd door alles nog een keer te proeven. Ik had toch perk points zat na dat power levelen :P
Ik heb vrijwel alles door trail & error gedaan

[ Voor 30% gewijzigd door Gamebuster op 14-05-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
Eindelijk de laatste chievo gehaald voor Skyrim, ik zat vast bij het laatste stukje van the thieves guild. Ik kon mijn oude armor niet meer omruilen omdat ik die vroeg in de game meteen verkocht had, niet wetende dat je die later nodig had om het om te ruilen voor het master armor. (speel op 360 dus geen console command)

Blijkt dat er in de kamer waar je kunt oefenen op allerlei kisten een plank staat met daarop een paar thieves guild laarzen. Zelden zo blij geweest tijdens een spel want ik had dus echt geen zin om heel de game opnieuw te spelen, zeker de missies van de thieves guild waren nou niet echt boeiend.

[ Voor 3% gewijzigd door ChrisLNFF op 14-05-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Bericht is inmiddels verplaatst naar het forum voor technische problemen met TESV Skyrim.

[ Voor 103% gewijzigd door Meister Sachs op 14-05-2012 13:34 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik ben nu met mijn derde potje bezig. Dit keer speel ik op expert. Voorheen op Adept. Merk wel dat er veel verschil in zit. Ik level veel minder snel, en een cave of fort is gewoon iedere keer heel moeilijk, vooral in het begin nu iets minder. Vooral met meerdere tegenstanders(4-5) is het heel lastig.
Master heb ik even geprobeerd, maar dat is gewoon te.

Je leert nu wel meer uit je mogelijkheden te halen dan toen ik op Adept speelde, toen kon ik eigenlijk alles met een sterke boog doen, nu moet ik vaak wapens verwisselen en gif smeren, en heel slim mijn perks kiezen. Of shouten natuurlijk. Met Adept heb je daar hele willekeur in omdat het toch niet echt uitmaakt.

Ook het besluipen van een fort door een achteringang te vinden, of een andere aanvalspositie nemen maakt nu veel verschil.

Ik doe nu vooral quests die ik nog niet heb gedaan in de eerste 2 potjes. De replay waarde van de scripted quests is minimaal, in ieder geval na zo'n korte tijd. Gelukkig mag ik nog de thiefs, de brotherhood en de mainquest(groot deel) doen.

Met mijn 2e potje had ik de bag of holding, mega cheat, eigenlijk een portable home. Nu cheat ik helemaal niet, behalve dan het ressurecten van Lydia, die heeft gezworen mijn lasten te dragen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Lydia is een slijmbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Ik ben nog steeds met mijn eerste 'potje' bezig (wat klinkt dat lekker retro) maar ben nu wel begonnen aan het wegwerken van openstaande quests. Ik zag door de bomen het bos niet meer en had geen flauw idee meer welke quest van wie afkomstig was en waar ik hem gekregen had. Nu ga ik mijn journal zo ver mogelijk opruimen en daarna weer vrolijk fris verder.

Kwam trouwens gisteren voor het eerst een Stray Dog tegen. Leuk, dacht ik, maar omdat ik hem niet meteen dood wilde heb ik hem bij een lastig stuk maar even een eindje verderop laten wachten. Kom ik een kwartiertje later terug, weg hond. Nu maar hopen dat ik niet die bug krijg dat ik geen andere honden meer kan meenemen.

Toch jammer, die kleine foutjes maar het maakt de game er nauwelijks minder leuk om. Ik bedacht me laatst dat de release van Skyrim alweer een half jaar geleden is en nog steeds ontdek ik af en toe nieuwe dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Gebruik Meeko anders, deze gaat terug naar een hutje naar een bepaalde tijd. Dit hutje is op je kaart te vinden ("Meeko's hut")

Je kan er ook 1tje kopen bij die knollenhouder aan 1 van de steden. Ik weet echter niet meer welke. (Markath?)

Ik heb mijn hond "essential" gemaakt zodat-ie niet dood gaat :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 14-05-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Zal inderdaad eens Meeko opzoeken of er eentje kopen in Markath. Toch wel leuk, zo'n beest om je heen.

Minder leuk: ik ben nu bezig met de Reunification of Skyrim (Liberation of Skyrim voor wie bij de Stormcloaks zit) en ik heb nu al twee keer een waardeloze reward gekregen van General Tullius. Ben level 35 en dan krijg ik een Steel Armor... Schijnt een van de vele bugs te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
TomAtTweakers schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:10:
Zal inderdaad eens Meeko opzoeken of er eentje kopen in Markath. Toch wel leuk, zo'n beest om je heen.

Minder leuk: ik ben nu bezig met de Reunification of Skyrim (Liberation of Skyrim voor wie bij de Stormcloaks zit) en ik heb nu al twee keer een waardeloze reward gekregen van General Tullius. Ben level 35 en dan krijg ik een Steel Armor... Schijnt een van de vele bugs te zijn.
Dit kan ik geen bug noemen. Sowieso zijn de rewards wisselvallig en daar moet je het ook niet om spelen.
Als voor een spel de volgende uitspraak geld is het wel Skyrim: De reis is belangrijker dan de bestemming ;)
Episch spel tot en met. Helaas een hoop echte bugs maar zelfs dan nog steeds het beste spel ooit :D
(helaas is mijn game-rig dood:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Oh yeah, RCRN 3.0 is uit :9~ :D Zo maar eens even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 17:50
Ik ben nog in me 1e run, maar wel rond de 85 uur gameplaytijd. Ik doe alles rustig aan, doe immens veel sidequests en ben vaak gewoon aan het exploren. maar de Laatste tijd merk ik veel dingen die ik toch wel minpunten van skyrim vindt.

Zo ben ik allang klaar met de companion questline, maar alsnog zeggen guards soms "you're that new member of the compianions" en dan iets over dat ik hun bier moet halen.

terwijl dan 10 meter verder de volgende zegt:
spoiler:
Kodlak Whitemane is in a better place now

Dan denk ik: Hoe moeilijk is het nou om het 1 het ander uit te laten sluiten? Zelfde geldt voor de mages college en ongetwijfeld ook voor thieves guild en brotherhood maar ben nog niet door die questlines heen.

Of dat guards soms iets roepen over je skill. Op zich leuk bedacht, maar ik ben een one-handed warrior met heavy armor en destruction spells, smithing en entchanting. Het meeste hoor ik "hail summoner, conjure me up a warm bed will you?"
terwijl mn conjuration qua hoogte ongeveer mn 7e skill is.
Zo moeilijk is t toch niet om te programmeren dat alleen de bovenste zoveel skills tellen? nu is het zo nietszeggend.

Dat zijn van die kleine dingetjes, die je na 80+ uur gaat merken. Maar goed verder nog steeds 1 van de beste SP games ooit hoor daar niet van ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 15-05-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Bansheeben schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:41:
Oh yeah, RCRN 3.0 is uit :9~ :D Zo maar eens even uitproberen.
Heb gelezen dat deze mod de text ingame een beetje verknoeit. Ervaring mee?

Damn deze mod heeft maximaal een 10% frame drop. Zo heb ik er al meerdere mods lopen. Een GTX560 1GB is blijkbaar lang niet voldoende meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet nog steeds pijn aan m'n ogen die vrolijke kleurtjes die van je scherm afspringen. Maar goed, ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
KingKoning schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:43:
Zo ben ik allang klaar met de companion questline, maar alsnog zeggen guards soms "you're that new member of the compianions" en dan iets over dat ik hun bier moet halen.
Had ik gisteren ook in Soltitude. Kom ik een guard tegen, prijst hij me de hemel in en noemt hij me Dovahkiin. Vijf seconden later komt ik nog een keer langs hem en dan noemt hij me simpelweg citizen. Het zijn die kleine dingen die de eerste keer grappig zijn maar na een tijdje toch wel een beetje beginnen te irriteren.

Over RCRN 3.0: ik heb 2.1 wel eens geprobeerd. Vind het er erg mooi uitzien maar het is net te veel voor mijn systeem. Heb al wat mods draaien en deze ging er helaas net niet meer bij. In plaats daarvan draai ik Dragon Warrior Effects. Lang niet zo geavanceerd maar het enige waar het mij om gaat is iets meer kleur in de spelwereld te brengen dus de saturation wat opschroeven is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tja, ik heb een 7950 :D Ik neem veel grafische mods gewoon mee, want mijn cpu is over het algemeen de bottleneck. De tekst wordt wel wat aangetast door de HDR (of de FXAA injector, weet het niet meer zeker) geloof ik, maar ik vind het niet echt storend. Ik ga binnekort echter over op Ivybridge en dan ga ik ook m'n modlist weer helemaal van de grond af opbouwen, want ik heb nu toch meer ctd's dan me lief is...
@Ifs
Vrolijke kleurtjes? Dat valt heel erg mee, zeker niet kleurrijker dan de realiteit, in mijn ogen (letterlijk :) ). Ik vind het echt met recht de beste lighting mod die er is (de pure preset dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
"Hands to yourself, sneakthief!"
3 seconden later
blablabla jij hebt die draak vermoord, je bent geweldig
3 seconden later
"Don't let me catch you fiddling with any locks!"

- En nog niet eens één keer pickpocketing gebruikt. Ach ja :P
Ik ben 't gewent. Vuile racisten met hun khajiit-haat :P

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 15-05-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Ze nemen mij als Nord net zo hard in de zeik. "What can I do for a brother Nord?", meteen gevolgd door "Let me guess, someone stole your sweatroll".

Het valt me op dat vooral de guards zo irritant zijn. Vervelender dan andere NPC's in ieder geval. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de beroemde pijl in de knie. Op een welverdiende tweede plaats staan de bandits die zojuist een pijl door de kop hebben gekregen en dan aankomen met "Must be my imagination". En op de derde plaats staat Lydia met haar eeuwige "I am sworn to carry your burdens". En "Some people call this junk. Me, I call it treasure" is ook het vermelden waard. :r

Damn, het feit dat ik al die quotes zo uit mijn hoofd weet zegt eigenlijk al genoeg. :P

[ Voor 6% gewijzigd door TomAtTweakers op 15-05-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
TomAtTweakers schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:33:
Ze nemen mij als Nord net zo hard in de zeik. "What can I do for a brother Nord?", meteen gevolgd door "Let me guess, someone stole your sweatroll".

Het valt me op dat vooral de guards zo irritant zijn. Vervelender dan andere NPC's in ieder geval. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de beroemde pijl in de knie. Op een welverdiende tweede plaats staan de bandits die zojuist een pijl door de kop hebben gekregen en dan aankomen met "Must be my imagination". En op de derde plaats staat Lydia met haar eeuwige "I am sworn to carry your burdens". En "Some people call this junk. Me, I call it treasure" is ook het vermelden waard. :r

Damn, het feit dat ik al die quotes zo uit mijn hoofd weet zegt eigenlijk al genoeg. :P
Meer dan 180 uur speeltijd hier en ik heb de arrow to the knee nog maar 1x gehoord aan het begin bij 1 van de boerderijen bij whiterun in de buurt. Verder nog nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik vind "I've been thinking, maybe I'm the Dragonborn, and I don't know it yet!" Het leukst.

Er zijn trouwens mods om the quotes van guards aan te passen als je ze irritant vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 21-09 16:18

Lapras

Ice beam

TomAtTweakers schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:33:

"I might not be the best blacksmith in Whiterun..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik kom niet zo vaak in Whiterun :P
Solitude is mijn fav stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ik kom eigenlijk überhaupt niet zoveel in steden, als ik speel loop ik altijd maar een beetje rond te dolen (ik heb m'n kompas uitstaan) en van de 'natuur' (je moet toch iets als je in Nederland woont :P) te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Ik ben gisteren, na meer dan een half jaar spelen, voor het eerst in Markath geweest. Simpelweg omdat het zo ver afgelegen ligt en ik er voor een quest nog nooit naartoe gestuurd was. Vind het er tof uitzien! Verder kom ik ook niet zo veel in de steden. Vooral om spullen te verkopen en heel soms om wat gear op te halen uit mijn huisje in Whiterun maar daar blijft het wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

De quest die je standaard krijgt in Markath, vindt ik 1 van de leukste quests die ik heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
-verkeerde topic-

[ Voor 78% gewijzigd door Gamebuster op 19-05-2012 20:57 ]

Pagina: 1 ... 94 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.