• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:29

Phntm

Tlingelingeling

KnetterGek schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:08:
[...]

Tering, en dat is stabiel? Netjes hoor.
Als mensen zo'n lange lijst posten kijk ik altijd even of ze dingen hebben die ik mis en die me leuk lijken, en dan kijk ik bij de onbekende dingen even wat het is.
Ietwat onverwacht wél de "mannen in strakke broekskes"-mod gezien, maar de gebruikelijke high-poly female models staan er niet op. Meestal is het andersom :+
Ik ben al blij met 74 mods.

• Orian
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Sinds kort de legendary edition van skyrim op de pc. Ik heb ook de ps3 versie, maar ga me nu eens een beetje in de pc versie verdiepen. Ik vroeg mij af wat mensen hier de beste mods vinden om de graphics wat minder 'vaal' te maken. Ik zat zelf te denken aan 'immersive saturation boost' of 'immersive contrast boost', maar zijn er misschien andere? Climates of tamriel lijkt me ook erg interessant, maar volgens mij kan die niet via de steam workshop geïnstalleerd worden?

Daarnaast kan mijn pc de game redelijk op high aan. Ik zoek dus eigenlijk mods die niet (te) zwaar zijn. Iemand enig idee hoe dat zit met climates of tamriel?

• Bjorn89
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-07 01:19
KnetterGek schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:08:
[...]

Tering, en dat is stabiel? Netjes hoor.
Als mensen zo'n lange lijst posten kijk ik altijd even of ze dingen hebben die ik mis en die me leuk lijken, en dan kijk ik bij de onbekende dingen even wat het is.
Ietwat onverwacht wél de "mannen in strakke broekskes"-mod gezien, maar de gebruikelijke high-poly female models staan er niet op. Meestal is het andersom :+
Ik heb inmiddels CBBE v3 ook geinstalleerd. Zoals je ziet zitten er enkele Joke Mods tussen(Schlongs of Skyrim , Dovahbear én :+ zorgt voor hilarische taferelen.)

De meeste mods zijn immersive en vullen elkaar goed aan. Ze zijn al lang in ontwikkeling en erg stabiel. Maar een crash hier en daar is bijna niet te voorkomen aangezien mijn videokaart een limitatie(4750) heeft en het spel zelf een max geheugen kan gebruiken van 3.1(terwijl ik 8 heb.) Dat ligt aan de engine en er is weinig aan te doen .

Om de stabiliteit / performance toch te optimaliseren(tot mijn nieuwe videokaart) gebruik ik nog enkele mods die hier niet in staan.

1. http://shop.attkpowerloader.com/product.sc?productId=4 (ATTK Power Loader; helaas van Nexus gegooid omdat hij er nu geld voor vraagt, maar het schijnt een gaming environment te creëren waardoor resources beter gebruikt kunnen worden.
2. http://www.hialgo.com/main.html (een programma voor Skyrim waarmee de resolutie tijdens het draaien naar onder wordt gescaled zoals ik begrijp. Je ziet dit amper, maar zorgt voor een veel stabielere FPS vooral als er een hoop rond je heen gebeurd.
3. http://skyrim.nexusmods.com/mods/38649//? CTD and Performance patch ENBoost (De maker van ENB heeft een performance ENB/Patch/Hack uitgebracht. En geoptimaliseerd voor X64 systemen als resultaat draait de game veel stabieler, en gebruikt hij minder geheugen(waardoor je minder snel de 3.1 GB crash hebt). Ik geloof dat ik zelf een 10-30% reductie heb in geheugen gebruik).

Heb je trouwens nog wat gevonden in mijn lijst? Nu ben ik wel benieuwd
Orian schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:57:
Sinds kort de legendary edition van skyrim op de pc. Ik heb ook de ps3 versie, maar ga me nu eens een beetje in de pc versie verdiepen. Ik vroeg mij af wat mensen hier de beste mods vinden om de graphics wat minder 'vaal' te maken. Ik zat zelf te denken aan 'immersive saturation boost' of 'immersive contrast boost', maar zijn er misschien andere? Climates of tamriel lijkt me ook erg interessant, maar volgens mij kan die niet via de steam workshop geïnstalleerd worden?

Daarnaast kan mijn pc de game redelijk op high aan. Ik zoek dus eigenlijk mods die niet (te) zwaar zijn. Iemand enig idee hoe dat zit met climates of tamriel?
Climates of Tamriel zorgt voor geen performance loss.
Als je wat meer resources wilt opoferen kan ik je zeker RCRN aanraden. Als het je alleen om kleurgradiënten gaat dan kan ik je

Imaginator aanraden http://skyrim.nexusmods.com/mods/13049//?

Hiermee kun je allerlei 'filters' over je game heen gooien zonder performance loss.

Ten slotte, als je wat extremer wilt gaan dan kun je altijd een van de vele ENBs proberen, echter zorgt dit wel voor enorm veel performance loss vooral op oudere systemen.

Ten slotte zijn er nog must haves.

1. SKSE(Skyrim Script Extender) voegt extra functionaliteit toe
2. SkyUI

De standaard interface is ruk voor PC gamers(in mijn ogen); deze twee bovenstaande mods fixen het, sowieso voor de meeste mods heb je tegenwoordig SKSE en/of SkyUI(MOD menus, betere organisatie etc) nodig.

De rest zou ik Gopher eens volgen op YouTube hij heeft sowieso een brilliante Let's Play, maar daarnaast reviewed hij enorm veel mods(staat geloof ik ook in de openingspost).

Kijkt iemand trouwens, ik lach mij rot om zijn videos :P :+ :o

YouTube: TYRANNICON

[Voor 90% gewijzigd door Bjorn89 op 27-07-2013 16:29]

• Nfear
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 10:41
Ik heb de volgende mods geinstalleerd:

Daarnaast heb ik van de workshop Lightweight Potions and Poisons welke niet op de Nexus verkrijgbaar is.

Hebben jullie nog aanraders die hier goed bij passen? Ik twijfel over W.A.T.E.R., want ik heb ook de populairste water-mod op de workshop geprobeerd. Ik weet alleen niet welke hiervan beter is.

[Voor 12% gewijzigd door Nfear op 30-07-2013 10:48]

• Flex0r
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-11 12:48
Bjorn89 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:01:
[...]

Vooral:
Throthgar son of Bothvar, descendant of Edgar, brother in law of Einar second cousin of Folkmar, and the slayer of Guldar.
_O-

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 23:00

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Zo, Skyrim Legendary Edition (PS3) besteld bij Bol, en de girlfriend is lekker opgerot komend weekend, prima combo :)

Heb er zin in *O*

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Anoniem: 235591
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Laat ze het maat niet lezen.

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:53

Bansheeben

There never was any cake...

Of juist wel. Kan hij zich nog veel beter en langer volledig focussen op Skyrim :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Maiskneuzer
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 02-12 17:19
Ben ook maar eens begonnen aan Falskaar, nadat ik Helgen Reborn uitgespeeld heb.
Eerste indruk: wauw! Falskaar kun je gerust DLC noemen, zo uitgewerkt is het. Heel nieuwe wereld, personen, stemmen, muziek etc. etc.
Erg leuk om te spelen, en het blijft m'n interesse wekken waardoor je de hele tijd door wilt spelen :D

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20:59
Het enige (kleine) minpuntje in mijn ogen van Falskaar is dat het landschap erg leeg is. Ja, het eiland is groot, maar er zijn relatief weinig plekken die ERG ver uit elkaar liggen met hier en daar in de wildernis een paar losse beren en wolven. Gelukkig ben ik een level 130 Vampiris Praeceptor (community uncapper + better vampires mod), dus ren zowat 2x sneller als een (vanilla paard)

[Voor 8% gewijzigd door Blisterin_Bull op 31-07-2013 11:38]

Systeem specs

• Maiskneuzer
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 02-12 17:19
Ben nog niet zo lang bezig, maar dat heb ik wel al een beetje gemerkt ja. Gelukkig heb ik gewoon een paard
spoiler:
shadowmere van de Dark Brotherhood
via het console gespawnt ;).

Maar ach, ik vond Solstheim ook niet geweldig vol staan of zo.

• Blisterin_Bull
Zonder Convenient Horses ga ik geen paard gebruiken. ^_^
Maar had het deze playthrough niet nodig vanwege die vampier mod. 125% movement speed + 500 stamina is ook goed te doen.

Systeem specs

• cvs79
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:37
NoFearz schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:46:
Ik heb de volgende mods geinstalleerd:

[afbeelding]

Daarnaast heb ik van de workshop Lightweight Potions and Poisons welke niet op de Nexus verkrijgbaar is.

Hebben jullie nog aanraders die hier goed bij passen? Ik twijfel over W.A.T.E.R., want ik heb ook de populairste water-mod op de workshop geprobeerd. Ik weet alleen niet welke hiervan beter is.
Komt die overzichtje uit een mod beheer tool? Zo ja, welke?
Da's gewoon NMM :) (Nexus Mod Manager).

[Voor 36% gewijzigd door anandus op 05-08-2013 13:17]

• Bjorn89
cvs79 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:10:
[...]

Komt die overzichtje uit een mod beheer tool? Zo ja, welke?
Nexus Mod Manager.

Volg Gopher's video's op Youtube, alles wordt tot het detail uitgelegd.

Heeft iemand ervaring met TES5EDIT cleaning?

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10:03

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

http://www.rockpapershotg...C+Shotgun%3A+Steam+RSS%29

Falskaar krijgt behoorlijk goede review hier, ben benieuwd hoe ik het zelf ga vinden. Eerst maar even de Main Quest eens uitspelen + DLC's haha..

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Bjorn89, ik vind hiAlgo was lastig op te zetten i.c.m met een ENB die gebruik maakt van een FXAA Injector. Het idee en techniek hierachter is wel echt wreed. Waarom kwamen die grote bedrijven er nooit mee, hiermee worden games zelfs speelbaar op wat system met mindere hardware.

• Bjorn89
Phntm schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:10:
Bjorn89, ik vind hiAlgo was lastig op te zetten i.c.m met een ENB die gebruik maakt van een FXAA Injector. Het idee en techniek hierachter is wel echt wreed. Waarom kwamen die grote bedrijven er nooit mee, hiermee worden games zelfs speelbaar op wat system met mindere hardware.
Is het niet zo dat je gewoon die files als proxy moet inladen dan? Of geld dat niet voor de FXAA injector veries.

Ik weet dat RCRN een automatische tool heeft die alles voor je aanpast zodat het klopt(alhoewel ik het inmiddels ook handmatig wel weet).

:+

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:33
Ik heb ergens gelezen dat de skyrim legendary edition (of iets vergelijkbaars) volgend jaar mei voor de PS4 zal uitkomen maar ik kan het niet meer terug vinden. Iemand van jullie een idee?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

AtlAntA schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 02:33:
Ik heb ergens gelezen dat de skyrim legendary edition (of iets vergelijkbaars) volgend jaar mei voor de PS4 zal uitkomen maar ik kan het niet meer terug vinden. Iemand van jullie een idee?
Dat zou wel nice zijn, maar ik vind TES games toch altijd geweldig op PCs. Mods maken alles veel leuker na 1 keer spelen.

• Darth Malak
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-11 16:39

Darth Malak

Sith Lord

Vroeg me af of iemand hier bekend is met de problemen met het "Q" menu en het binden van linker en rechter muisknop.

Het lijkt alsof links en rechts omgedraaid zijn... Wil ik een spell koppelen aan linker muisknop komt er soms een "R" te staan, vaak gebeurt er helemaal niks.

Ik heb inmiddels een hele rits mods draaien, skyui ofc, enb, etc.. etc.. Maar heb eigenlijk nog geen goede mod gevonden om de crappy Q menu te vervangen (dit was DE reden dat ik al heel snel totaal afgeknapt was op skyrim) maar dit is de vogende poging in de hoop dat er wat betere mods zijn inmiddels.

Maar bovenstaande problemen zijn wat wazig.

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Het klopt ja dat standaard je linkermuisknop je rechterarm is en omgekeerd, volgens mij kun je dit in opties gewoon aanpassen.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Meh.. helaas is er niks te vinden daarover.. Sowieso vreemd dat in het Q menu links en rechts omgedraaid zijn.. In de gewone wereld is link klikken gewoon link sen rechts, rechts.. Alleen bij het assignen van dat q menu werkt het voor geen meter... Mja.. ik denk misschien herkent iemand het en is er een fix voor.

• SpitfireNL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-12 09:36
Het is heel logisch voor mij en ik denk eigenlijk voor de meeste rechtshandige wel beter beter zo..
ik ben rechts handig en je wijsvinger(linker muisknop) hebben je hersenen een betere coördinatie mee dan je middelvinger(rechter muisknop).
Op het beeld wil ik ook de rechter arm het vaakste gebruiken want ik ben rechtshandig en die gebruik je juist het vaakste en je "alternative fire button" met je linkse hand(rechter muisknop) het minste.
Moeilijk uit te leggen.
Maar het is voor mij gewoon perfect en helemaal logisch dat de linkse muisknop op het scherm de rechter arm aanstuurd.

- Mijn PC -

Darth Malak schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:36:
Meh.. helaas is er niks te vinden daarover.. Sowieso vreemd dat in het Q menu links en rechts omgedraaid zijn.. In de gewone wereld is link klikken gewoon link sen rechts, rechts.. Alleen bij het assignen van dat q menu werkt het voor geen meter... Mja.. ik denk misschien herkent iemand het en is er een fix voor.
Ik snap het probleem niet, je kan toch de controls zelf aanpassen?

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Gewoon bij besturing (controls) en dan definieer je de linkermuisknop als secundaire aanval en vica versa..

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

anandus schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:36:
[...]

Ik snap het probleem niet, je kan toch de controls zelf aanpassen?
Met controls op zich lijkt niks mis.. Als ik linksclick doe ik een attack met links.. als ik rechtsclick met rechts..

Het wordt vreemd als ik via Q spells e.d. wil toewijzen aan lnks, rechts... Dit werkt voor geen meter.. Links wordt rechts of er gebeurt helemaal niks,, Rechts wordt links etc.... De indicator L, R, LR klopt helemaal niet.

[Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 11-08-2013 21:11]

• Orian
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Bjorn89 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:01:
[...]

Ik heb inmiddels CBBE v3 ook geinstalleerd. Zoals je ziet zitten er enkele Joke Mods tussen(Schlongs of Skyrim , Dovahbear én :+ zorgt voor hilarische taferelen.)

De meeste mods zijn immersive en vullen elkaar goed aan. Ze zijn al lang in ontwikkeling en erg stabiel. Maar een crash hier en daar is bijna niet te voorkomen aangezien mijn videokaart een limitatie(4750) heeft en het spel zelf een max geheugen kan gebruiken van 3.1(terwijl ik 8 heb.) Dat ligt aan de engine en er is weinig aan te doen .

Om de stabiliteit / performance toch te optimaliseren(tot mijn nieuwe videokaart) gebruik ik nog enkele mods die hier niet in staan.

1. http://shop.attkpowerloader.com/product.sc?productId=4 (ATTK Power Loader; helaas van Nexus gegooid omdat hij er nu geld voor vraagt, maar het schijnt een gaming environment te creëren waardoor resources beter gebruikt kunnen worden.
2. http://www.hialgo.com/main.html (een programma voor Skyrim waarmee de resolutie tijdens het draaien naar onder wordt gescaled zoals ik begrijp. Je ziet dit amper, maar zorgt voor een veel stabielere FPS vooral als er een hoop rond je heen gebeurd.
3. http://skyrim.nexusmods.com/mods/38649//? CTD and Performance patch ENBoost (De maker van ENB heeft een performance ENB/Patch/Hack uitgebracht. En geoptimaliseerd voor X64 systemen als resultaat draait de game veel stabieler, en gebruikt hij minder geheugen(waardoor je minder snel de 3.1 GB crash hebt). Ik geloof dat ik zelf een 10-30% reductie heb in geheugen gebruik).

Heb je trouwens nog wat gevonden in mijn lijst? Nu ben ik wel benieuwd

[...]

Climates of Tamriel zorgt voor geen performance loss.
Als je wat meer resources wilt opoferen kan ik je zeker RCRN aanraden. Als het je alleen om kleurgradiënten gaat dan kan ik je

Imaginator aanraden http://skyrim.nexusmods.com/mods/13049//?

Hiermee kun je allerlei 'filters' over je game heen gooien zonder performance loss.

Ten slotte, als je wat extremer wilt gaan dan kun je altijd een van de vele ENBs proberen, echter zorgt dit wel voor enorm veel performance loss vooral op oudere systemen.

Ten slotte zijn er nog must haves.

1. SKSE(Skyrim Script Extender) voegt extra functionaliteit toe
2. SkyUI

De standaard interface is ruk voor PC gamers(in mijn ogen); deze twee bovenstaande mods fixen het, sowieso voor de meeste mods heb je tegenwoordig SKSE en/of SkyUI(MOD menus, betere organisatie etc) nodig.

De rest zou ik Gopher eens volgen op YouTube hij heeft sowieso een brilliante Let's Play, maar daarnaast reviewed hij enorm veel mods(staat geloof ik ook in de openingspost).

Nogal een late reactie, maar bedankt! Ik was op vakantie, dus had nog niet eerder de tijd om te reageren, maar ga me hier zeker eens in verdiepen :).

Edit: hoewel ik het al eerder had begin ik me er inmiddels mateloos aan te ergeren: de muis! Overal reageert hij met vertraging, zowel ingame als in het menu. Heb al vreselijk veel gegoogled, verschillende oplossingen geprobeerd, maar niets lost het écht op. Ik heb al een tijd met controller gespeeld (zonder problemen), maar ik heb hem nou juist voor de pc gekocht om met muis te kunnen spelen. Iemand die dé oplossing weet?

[Voor 6% gewijzigd door Orian op 22-08-2013 10:25]

• lfs
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2017
Orian schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:59:
[...]
Edit: hoewel ik het al eerder had begin ik me er inmiddels mateloos aan te ergeren: de muis! Overal reageert hij met vertraging, zowel ingame als in het menu. Heb al vreselijk veel gegoogled, verschillende oplossingen geprobeerd, maar niets lost het écht op. Ik heb al een tijd met controller gespeeld (zonder problemen), maar ik heb hem nou juist voor de pc gekocht om met muis te kunnen spelen. Iemand die dé oplossing weet?
Meeste problemen komen door dat Skyrim niet helemaal 100% reageert op de controls (zowel met joypad als muis) en vanwege muis acceleratie, google maar waarom je dit niet wilt in games.

Persoonlijk ben ik een fan van de Xbox 360 controller op de PC en dan met onderstaande mod. Dat werkt na 300+ uur het beste, lekker op de bank hangen, draadloze controller, geen RSI en Skyrim is toch gemaakt om met een controller te spelen. Voordat het goed lukte om met een controller en deze mod te spelen duurde wel 5-10 uur (maar ik had daar voor nooit wat met een controller gespeeld)
http://skyrim.nexusmods.com/mods/1098

• KnetterGek
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

Orian schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:59:
[...]
Rechtsklik op je desktop, open nvidia of ATI control panel, ga naar de advanced settings voor direct3d, pas de globale instelling "render X frames ahead" (number of pre-rendered frames of woorden van gelijkwaardige strekking kan het ook heten) aan in 0 of 1 (afhankelijk van wat het laagste is dat je in kunt stellen) en stel bij Vsync "force on" in in de videodriver en zet het vervolgens UIT in al je spellen. Reboot je PC.
Graag gedaan.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

En om daar verder in op te gaan, google even op: "turn off mouse acceleration windows" en dat helpt ook een hoop.

Ook graag gedaan :)
Er kwam er verzoek van de modjes om voor dit topic een nieuw deel te openen, omdat dit topic ondertussen heel erg groot is geworden. Ik ben zelf niet erg actief meer in topic, dus ik hoop dat iemand ander bereidt is om dit te doen. Ook gelijk een kans om de topicstart weer bij te werken (voel je vrij om delen uit de topicstart van dit deel te hergebruiken).

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• KnetterGek

KnetterGek

Werkt de search al over meerdere topicdelen heen dan?

• Navuri
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Ik ben zo'n 5 maanden geleden gestopt met Skyrim maar wil vandaag de draad weer oppakken. Toen ik stopte had ik net de uitbreidingen Hearthfire, Dawnguard en Dragonborn gekocht.

Met Hearthfire heb ik even lopen klooien en vond de opties redelijk tegenvallen, en ben toen naar Dawnguard gegaan. Nu zat ik ongeveer 3 of 4 quests into the questline, maar wil eigenlijk wel switchen naar de zijde waar je tegen de vampieren moet vechten. Kan dit? Kan ik ervoor zorgen dat ik geen vampier meer ben en 'overnieuw' begin maar dan aan de andere kant? Of is dit niet mogelijk?

• Mystic_Jack
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Navuri schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:21:
Ik ben zo'n 5 maanden geleden gestopt met Skyrim maar wil vandaag de draad weer oppakken. Toen ik stopte had ik net de uitbreidingen Hearthfire, Dawnguard en Dragonborn gekocht.

Met Hearthfire heb ik even lopen klooien en vond de opties redelijk tegenvallen, en ben toen naar Dawnguard gegaan. Nu zat ik ongeveer 3 of 4 quests into the questline, maar wil eigenlijk wel switchen naar de zijde waar je tegen de vampieren moet vechten. Kan dit? Kan ik ervoor zorgen dat ik geen vampier meer ben en 'overnieuw' begin maar dan aan de andere kant? Of is dit niet mogelijk?
Je mag switchen totdat ze je echt vragen of je bij hun wilt horen. Daarna kan het niet meer.
Dit is met de quest Bloodline.

• Mystic_Jack
  • Niet online
Ik had ook een aparte ervaring met vampieren in Solitude.

Ik was bezig met een quest voor de Thieves Guild in Solitude en moest Erikur spreken. Daar aangekomen in de nacht bij zijn huis, heb ik zitten wachten tot 8 am. En nadat ik klaar was met het gesprek liep ik weer terug naar de poort. In de verte zag ik een guard wegrennen en dacht: "Wat is er aan de hand.".
Hem/haar achtervolgt en toen zag de complete peloton met pijl en boog op een master vampire schieten.

Toen de master vampire omgekomen was, zag ik wat er echt gebeurd was toen ik er niet was.
De schade:
Vivienne Onis dood
Jala mistte haar hoofd en dus ook dood
Greta dood
Evette San dood
Addvar dood
Een aantal guards dood

en een vampire thrall met een master vampire.

En toen de overlevende wakker waren geworden en dit zag, kwam er ook een guard aan die vroeg:
"You there. What do you know about this?"

Ik had twee opties:
"I'm not sure what happened."
"I'm not answering any questions."

Ik heb de eerste gekozen.
Zijn antwoord daarop weet ik niet meer precies, maar hij zei dat hij mij in de gaten zou houden.
Deze situatie kende ik nog niet, en was verrast dat een guard mij dit vroeg.

Ik heb de mod waarmee iedereen die geen vechter is wegvlucht voor vampieren, en schijnbaar heeft het nu niet gewerkt. En de console gebruiken om ze weer tot leven te brengen doe ik niet meer, omdat ik nu die mod gebruik. Nu hebben ze het zelf gedaan.

Maar leuk is anders, want met mijn eerste karakter was door draken praktisch heel Falkreath uitgestorven en toen kende ik niet de juiste mods.

• Kosh66
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 04-12 17:40
Speel je op de PC? Heb je de laatste update? Heb je de unofficial patches geinstalleerd? Zoja, dan ook hiervan de laatste versies draaien, dit verhelpt een groot aantal problemen.

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik wil opzich wel ergens deze week een doorstart maken met dit topic, zal uiterlijk dit weekeinde af hebben.

• lfs
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2017
@Larrs: die mod werkt aardig maar niet helemaal goed. Wanneer een omstander schade krijgt van een vampier, ook al is het per ongeluk dan wordt het vluchten gelijk gecancelled. Maar in jou geval lijkt het erop dat de mod helemaal niet werkt. Kun je de boss output posten?

@Ircghost: ik weet niet hoe GOT hier tegen aan kijkt maar misschien is het een idee om een algemeen elder scrolls topic te maken? De Oblivion en Morrowind topics worden bijna niet meer gebruikt en misschien kunnen we alles samenvoegen?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:14
Ik denk dat een algemeen topic niet handig is. Want als er wel over Oblvion en Morrowind gepraat wordt, dan wordt het best wel onoverzichtelijk, maar dat is mijn mening.

• Mystic_Jack
  • Niet online
lfs schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:57:
@Larrs: die mod werkt aardig maar niet helemaal goed. Wanneer een omstander schade krijgt van een vampier, ook al is het per ongeluk dan wordt het vluchten gelijk gecancelled. Maar in jou geval lijkt het erop dat de mod helemaal niet werkt. Kun je de boss output posten?
Toevallig gebruik ik BOSS altijd nadat ik mod updates of nieuwe mods doorgevoerd heb. Net even een BOSSlog eruit gehaald, kijk maar je er wat mee kunt. :)
https://docs.google.com/f...JSGRoMmc/edit?usp=sharing

Echt een grote probleem vind ik het niet, het was wel balen dat ik ze niet kon redden ondanks dat mijn karakter geen echte heldin is maar meer een dief/moordenaar met lichte helden trekjes. :P

De "when vampires attack" mod heb ik via Steam erop gezet, al gebruik ik ook veel de Nexus Mod Manager voor de meeste mods. Misschien moet ik het opnieuw erop zetten.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

BOSS is niet altijd even handig, aangezien die af en toe load order kan verpest van "sommige" mods. Het is altijd beter om handmatig te werk te gaan.

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

lfs schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:57:
@Ircghost: ik weet niet hoe GOT hier tegen aan kijkt maar misschien is het een idee om een algemeen elder scrolls topic te maken? De Oblivion en Morrowind topics worden bijna niet meer gebruikt en misschien kunnen we alles samenvoegen?
Lijkt mij niet echt praktisch, als mensen daar in iets willen melden dan kunnen ze het beste daar het melden. Ook vanwege mod incompabiliteit et cetera, kan alleen maar verwarrend werken.
Mocht er een nieuwe offline Elder Scrolls aangekondigd worden dan dat eerst in het skyrim topic totdat er iets meer duidelijkheid is (en dan kunnen die gebruikers er hier ook over posten) en dan kan daar weer een nieuwe van gemaakt worden.
But that is just my 2 cents :)

• Kimberly
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 26-11 18:58
Geweldige game, maar wel met een flink aantal mod's. :) Gelukkig heel goed speelbaar op mijn laptop.

Vorig jaar al eens helemaal uitgespeeld, maandje terug opnieuw begonnen en me niet aan het richten op de main quest, maar vooral guilds en andere missies :)

hondenrassen website | Core i5 9600K @5.2GHZ | PRIME Z370-A II | 16GB Pro | MSI RX 6700XT | NZXT Kraken X62 RG | Phanteks P400S | CORSAIR RM750 | NZXT RGB 120mm | 2TB m.2 | Iiyama XUB2792QSU-B1

• sHELL
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 05-12 21:37

sHELL

Canon sletje

Een geval van "This mod saved the day"

Ben overnieuw begonnen met skyrim en kreeg enorme performance problemen en CTD toen ik level 9 behaalde.

Had al snel door dat alle DLC's rond dat level op hetzelfde moment actief worden. Zodra ik bij een dorp in de buurt kwam kreeg je direct 5 vampires, 2 dragonborn priests, een koerier en als je pech hebt ook nog een dawnguard character op je dak, die allemaal ff gezellig direct met mij een quest willen beginnen.

Heb maar een savegame opgezocht toen ik nog lvl 8 was en deze mod snel geinstalleerd.

http://skyrim.nexusmods.com/mods/38151

Nu alleen nog ff kijken of ik dit allemaal stabiel kan krijgen. Draai nu precies 100 mods :+

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Blisterin_Bull
Ja, dat is een must-have mod! Zelf zet ik daar de Daedric missies veel eerder beschikbaar, met name de Meridia, Mehrune en Boethiah missies. Dat zodat hun artifacts dan nog beter zijn als normale gear in tegenstelling tot wanneer je smithing en enchanting hoog genoeg is. Ook zet ik die vampier aanval in dorpen pas aan op level 25 en gebruik ik Skyrim NPC Overhaul (verbannen van Nexus), zodat NPCs niet afgeslacht worden.

Systeem specs

• KnetterGek

KnetterGek

|:( Verbannen ze daar gewoon iedereen wiens mods teveel aandacht krijgen ofzo? Die gasten zijn echt goed bezig zich van de mod community te vervreemden door dit soort high-profile modders te bannen.

KnetterGek schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:50:
[...]

|:( Verbannen ze daar gewoon iedereen wiens mods teveel aandacht krijgen ofzo? Die gasten zijn echt goed bezig zich van de mod community te vervreemden door dit soort high-profile modders te bannen.
Ik volg deze mod niet, maar meestal gebeurt het als er in een mod andere mods of delen van andere mods gebruikt worden zonder daar toestemming voor te vragen (terecht, trouwens).
Althans, dat is in de meeste gabende mods op Nexus waar ik van weet het geval.

Edit:
De reden gevonden
erkeil banned.

Reason for the ban

Multiple accounts for the purpose of mod endorsement fraud.

[Voor 15% gewijzigd door anandus op 14-09-2013 23:06]

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Kimberly schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:07:
Geweldige game, maar wel met een flink aantal mod's. :) Gelukkig heel goed speelbaar op mijn laptop.

Vorig jaar al eens helemaal uitgespeeld, maandje terug opnieuw begonnen en me niet aan het richten op de main quest, maar vooral guilds en andere missies :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gebruik jij ENB of iets dergelijks?

• Kimberly
Ircghost schreef op zondag 15 september 2013 @ 01:38:
[...]

Gebruik jij ENB of iets dergelijks?
ENB was niet zo geschikt, enorme fps drop. Download Dynavison + realistic light.Maar 2/3 fps minder maar ziet er wel stukken beter uit :)

hondenrassen website | Core i5 9600K @5.2GHZ | PRIME Z370-A II | 16GB Pro | MSI RX 6700XT | NZXT Kraken X62 RG | Phanteks P400S | CORSAIR RM750 | NZXT RGB 120mm | 2TB m.2 | Iiyama XUB2792QSU-B1

• sHELL

sHELL

Canon sletje

Een test video gemaakt, was nogal onder de indruk van Volumetric Fog.

http://youtu.be/oi3unvJWy9Q?t=45s

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Kimberly schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:50:
[...]

ENB was niet zo geschikt, enorme fps drop. Download Dynavison + realistic light.Maar 2/3 fps minder maar ziet er wel stukken beter uit :)
Als je het runt op een laptop zal ENB een enorme FPS hit zijn.

Ter vergelijking een paar foto's van mij van een tijdje terug. Phntm in "[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 6"

Geen tijd meer gehad om nieuwe ENBs te proberen of mods nu de opleidingen allemaal weer zijn gestart.

• Kimberly
Phntm schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:36:
[...]

Als je het runt op een laptop zal ENB een enorme FPS hit zijn.

Ter vergelijking een paar foto's van mij van een tijdje terug. Phntm in "[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 6"

Geen tijd meer gehad om nieuwe ENBs te proberen of mods nu de opleidingen allemaal weer zijn gestart.
Klopt, dan is het niet echt 'speelbaar'. Met Dynavision + realistic lightning is het effect redelijk gelijk maar zonder enorme performance loss. :)

• Bjorn89
KnetterGek schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:50:
[...]

Ze zijn sowieso behoorlijk streng daar tot irritatie toe, maar momenteel hebben hun daar een Monopoly wat dat betreft.

Er staan wel wat mods op modbb(Skyrim Monstermod) werd b.v verbannen, zo ook die ATTK loader(omdat hij er toen geld voor vroeg), als je het woord downloaden, skyrim in een zin noemt kan je ook doei zeggen tegen je account.

En soms ook bij enige vorm van kritiek, |:(

Ik bezoek de forums daarom amper, en reageer amper op mods het is heel erg jammer dat die dark0ne z'n klootzak is :/

• sHELL

sHELL

Canon sletje

Bjorn89 schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:51:
[...]

Ze zijn sowieso behoorlijk streng daar tot irritatie toe, maar momenteel hebben hun daar een Monopoly wat dat betreft.

Er staan wel wat mods op modbb(Skyrim Monstermod) werd b.v verbannen, zo ook die ATTK loader(omdat hij er toen geld voor vroeg), als je het woord downloaden, skyrim in een zin noemt kan je ook doei zeggen tegen je account.

En soms ook bij enige vorm van kritiek, |:(

Ik bezoek de forums daarom amper, en reageer amper op mods het is heel erg jammer dat die dark0ne z'n klootzak is :/
Wil niet veel zeggen, maar al die dingen die je noemt vind ik zwaar irritant.

Ik kan me goed voorstellen dat ze niks te maken willen hebben met, mensen die een comerciele intentie hebben, luitjes die het nodig vinden om meedere acounts aan te maken en zo hun eigen mod te upvoten of mensen die maar niet kunnen ophouden over waar ze hun illigale versies van skyrim vandaan hebben gehaald.
Nexus zal waarschijnlijk met enige regelmaat onder de vergrootglas gelegd worden door Betseda en die willen natuurlijk niet dat gebruikers op een populaire site met hun games aan de haal gaan.

• Bjorn89
sHELL schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:00:
[...]

Wil niet veel zeggen, maar al die dingen die je noemt vind ik zwaar irritant.

Ik kan me goed voorstellen dat ze niks te maken willen hebben met, mensen die een comerciele intentie hebben, luitjes die het nodig vinden om meedere acounts aan te maken en zo hun eigen mod te upvoten of mensen die maar niet kunnen ophouden over waar ze hun illigale versies van skyrim vandaan hebben gehaald.
Nexus zal waarschijnlijk met enige regelmaat onder de vergrootglas gelegd worden door Betseda en die willen natuurlijk niet dat gebruikers op een populaire site met hun games aan de haal gaan.
Ik zeg niet dat ik het toejuich, maar afentoe is het eerst schieten dan vragen. Zo heb ik zelf een legale en illegale versie(puur omdat ik de game buiten steam wil). Maar zoiets wordt ook niet geaccepteerd(is niet controleerbaar ofcourse).

Het upvoten van je eigen mod vind ik zelf ook onzin, zeker gezien de mod al populair was. Maar om nu meteen al zijn mods eraf te gooien dat snap ik dan weer niet, het zijn toch vrij populaire mods op de Nexus.

[Voor 3% gewijzigd door Bjorn89 op 15-09-2013 23:17]

• sHELL

sHELL

Canon sletje

Bjorn89 schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:17:
[...]

Het upvoten van je eigen mod vind ik zelf ook onzin, zeker gezien de mod al populair was. Maar om nu meteen al zijn mods eraf te gooien dat snap ik dan weer niet, het zijn toch vrij populaire mods op de Nexus.
Hij zelf was gebanned voor het upvoten met +/- 20 accounts. Zijn mods bleven gewoon op Nexus staan.

Hij heeft daarna zelf aangegeven niks meer met Nexus te maken willen hebben en heeft een verzoek ingediend om al zijn mods van Nexus te verwijderen.

Zoals een Nexus admin al aangaf : "You stupid, stupid man. There was no reason for you to do this, your files were popular in their own right."

8)7

Een moderator heeft nu voor de tweede keer gevraagd een nieuw deel te openen, i.v.m. de serverload. Ik had het topic graag aan iemand anders overgedragen, aangezien de TS ondertussen ook wel weer bijgewerkt mag worden. Wil je het topic overnemen, DM mij.

Nieuw deel: [Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 7

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

offtopic:
Serverload? Er zijn topics die tienmaal zo groot zijn en gewoon doorlopen?

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

anandus schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:51:
offtopic:
Serverload? Er zijn topics die tienmaal zo groot zijn en gewoon doorlopen?
Modbreak:Hier wordt op het moment wat aan gedaan en zo ook voor dit topic. Daarom inderdaad deeltje 7 en daarom gaat dit topic nu ook op slot
Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee