Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:17
benchMarc schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:08:
[...]
Ja, ook bogen kun je upgraden. Een ebony bow die ik nu heb heb ik met mijn huidige skill kunnen upgraden naar exquisite status.

Waar verkopen jullie eigenlijk al je gevonden en gemaakte sieraden? Ik heb echt kisten vol met sieraden, maar al die merchants hebben zo weinig geld op zak dat ik elke keer meer spullen bijmaak dan ik kan verkopen. Met een beetje goud maar je zo wat gouden ringen, en die merchants hebben hooguit zo'n 700 gold op zak. Dat schiet niet echt op.
Als je speak hoog genoeg is, kan je met perks hun goud verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:30

fub

Als je met mods kunt spelen, dan zit er in de Steam Workshop ook een mod waarmee je je eigen marktkraampje kunt beginnen. Spullen in de voorraadkist, iemand inhuren om je stand te bemensen en zo af en toe de kas afromen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:08:
[...]
Waar verkopen jullie eigenlijk al je gevonden en gemaakte sieraden? Ik heb echt kisten vol met sieraden, maar al die merchants hebben zo weinig geld op zak dat ik elke keer meer spullen bijmaak dan ik kan verkopen. Met een beetje goud maar je zo wat gouden ringen, en die merchants hebben hooguit zo'n 700 gold op zak. Dat schiet niet echt op.
Inventory volproppen en naar Riften, op de markt verkopen, dan naar Whiterun, op de markt en bij 2 smiths verkopen, dan naar Markarth, op de markt en in het kasteel verkopen, door naar Solitude, en verkopen, naar Windhelm, en daar verkopen, en dan door naar Riften en zo begint je cirkeltje weer opnieuw. Door dat de reistijd lang genoeg is om de vendors te resetten kun je zo door blijven gaan tot je inventory leeg is.

En dan naar huis en je inventory afvullen en weer rondjes gaan reizen. Na een maandje of twee, drie (in-game natuurlijk) ben je miljardair. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb net heel even project reality ENB geprobeerd maar dat trok mijn beesie niet haha, zo mooi vond ik het trouwens ook niet wat ik zo zag maar heb het ook niet echt geprobeerd verder.

Hou het qua gfx maar gewoon bij die normale textures packs.

[ Voor 14% gewijzigd door Sipio op 29-06-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Is het mogelijk om die vampire dlc uit te zetten. Sinds dat ik die heb vind ik er geen ruk meer aan. Zou graag een nieuwe char willen beginnen :Y

Edit:
Gevonden volgens mij, je kan het .ESM bestand van Dawnguard uitzetten in nexus mod manager

Edit2:
Zodra ik dat doe, wilt skyrim niet meer opstarten. Als ik Dawnguard weer aanzet dan werkt het weer..

Edit3:
Ik dacht dat het iets te maken had met mijn save game, dus die heb ik weg gegooid (wat ik al van plan was). Nog steeds het zelfde :N

Edit4:
Stom stom stom, had nog een crossbow mod die het niet leuk vond dat Dawnguard uit stond :F

[ Voor 68% gewijzigd door R0y. op 30-06-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Vandaag ben ik aan het proberen geweest om mezelf met de Ring of Hircine equipped te genezen van lycantrophy door middel van glenmore witch head in het vuur te gooien in ysgromars tomb. Met deze ring equipped zou een bug/glitch het mogelijk moeten maken (volgens geruchten) om toch werewolf te blijven en te zijn genezen er van tegelijkertijd. Dit geeft als voordeel dat je ook vampier kunt worden daarna terwijl je ook nog steeds werewolf bloed en abilities hebt.

Dit is wat ik gelezen heb op verschillende websites.
Nu heb ik dat geprobeerd... maar met die ring equipped wordt ik toch compleet genezen van lycantrophy.
Ik zou namelijk graag als ik straks dawnguard aanschaf werewolf en vampire lord willen worden/zijn tegelijkertijd.

Weet iemand een oplossing voor mij? Ik installeer liever geen mods.. ben dan bang dat ik mijn savesgames in de toekomst dan niet meer kan gebruiken na een reinstall van het spel.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dat is niet mogelijk in de huidige versie.
R0y. schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:49:
Is het mogelijk om die vampire dlc uit te zetten. Sinds dat ik die heb vind ik er geen ruk meer aan. Zou graag een nieuwe char willen beginnen :Y

Edit:
Gevonden volgens mij, je kan het .ESM bestand van Dawnguard uitzetten in nexus mod manager

Edit2:
Zodra ik dat doe, wilt skyrim niet meer opstarten. Als ik Dawnguard weer aanzet dan werkt het weer..

Edit3:
Ik dacht dat het iets te maken had met mijn save game, dus die heb ik weg gegooid (wat ik al van plan was). Nog steeds het zelfde :N

Edit4:
Stom stom stom, had nog een crossbow mod die het niet leuk vond dat Dawnguard uit stond :F
Dit soort problemen kun je in de toekomst sneller ondervangen door in de plugin-view te kijken naar de masters van een plugin. Als je de Dawnguard esm uitzet, moet je alle andere mods die deze esm als master gebruiker dus ook uitzetten.

[ Voor 91% gewijzigd door Patriot op 30-06-2013 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Nieuwe char gemaakt, wil volledig archer deze keer!

Gebruik nu de volgende mods:
  • High res texture packs
  • Craftable Lock picks
  • Dual sheath plus shields on back (heb ik nog niet werkend, vanavond even naar kijken)
  • Lush tree's
  • Whistle (must have, ben mijn paard altijd kwijt :Y)
  • SkyUI
  • Cloaks
  • Immersive armors v6
  • Faster vanilla horses
  • Immersive weapons
  • Purewaters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 20:14

Christiano007

Ich bin der champion

Paarden lopen bij mij altijd weg, is daar nog een manier voor dat ze gewoon blijven staan of met je meelopen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Christiano007 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:08:
Paarden lopen bij mij altijd weg, is daar nog een manier voor dat ze gewoon blijven staan of met je meelopen?
Whistle ( een shout ) tovert het paard weer voor je neus! Behalve als hij dood is.

Het wilt nog wel eens fout gaan, dan doe je je shout en komt je paard uit de lucht vallen! En natuurlijk land het lieve beest op zijn nek en klapt hij dubbel :')

Had daarvoor net een save gedaan, dus ik opnieuw geprobeerd i.c.m. fraps maar dat lukte dan weer niet :P

[ Voor 30% gewijzigd door R0y. op 30-06-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Christiano007 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:08:
Paarden die niet daadwerkelijk van jou zijn, maar bijvoorbeeld paarden die je steelt of die je ergens tegenkomt zonder (levende) eigenaar, die jij ook niet hebt vermoord, zullen weglopen. Kortgezegd blijven alleen paarden die je hebt gekocht of hebt gekregen van een quest danwel mod blijven staan als je afstapt. Die paarden zullen ook met je mee fasttravelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Ik ben voor de derde keer opnieuw begonnen, en deze keer doe ik wat additionele quest mods erbij. Aanraders wat mij betreft (tot nu toe, heb natuurlijk nog niet alles gezien/gedaan):
- Ogmund's Tomb: mooie dungeon bij Riverwood, leuk verhaal er in verwerkt;
- Helgen Reborn: Questline om Helgen opnieuw op te bouwen tot een volledige stad. Als je geen vriend van de Thalmor bent, dan is deze beslist aan te raden;
- No Mercy: Kleine questline rondom een kapel gewijd aan Stendar. Zorg er wel voor dat je een lichtbron de catacomben in neemt.

Verder beleef ik veel plezier aan Plant Trees (beetje bomen rondom je huizen aanplanten) en de Improved Lakeview Exterior -- wie wil er nou z'n gezin huisvesten met een necromancer als buurvrouw? En de bandoliers maken mijn leven een stuk... dragelijker (pun intended).

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Iemand toevallig een mod waardoor je paard niet dood gaat, dat stomme beest (als hij niet uit de lucht komt gevallen) gaat altijd ruzie zoeken met vanalles en nog wat :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De makkelijkste manier is om je paard essential te maken in de console, denk ik?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik ben bezig met een nieuwe instal obv een step 2.2.6. Daarin wordt geen gebruik gemaakt van ENB. Kan iemand mij kort de achtergrond uitleggen? Als ik het goed heb begrepen kan ik ENB icm de mods uit step gebruiken en is het vooral bedoeld om Skyrim er realistischer eruit te laten zien?

En als ik op de nexus zoek naar ENB vind ik er nogal veel, welke kan ik het beste gebruiken en waarom?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:35
R0y. schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:43:
Iemand toevallig een mod waardoor je paard niet dood gaat, dat stomme beest (als hij niet uit de lucht komt gevallen) gaat altijd ruzie zoeken met vanalles en nog wat :F
Dan kan je het best de Convenient Horses mod gebruiken.
Daarmee kan je diverse dingen aanpassen met betrekking tot je paard:
- Of ze armor krijgen, en zo ja welke
- Hoe snel ze sprinten
- Of ze onsterfelijk zijn
- En nog veel meer handige opties.

Als je SKYUI en SKSE hebt, dan krijg je een mooi menu waar je dit allemaal kan aanpassen.

Ik ben sindskort ook weer begonnen met Skyrim. En heb de STEP guide doorgelopen, en bijna alle mods die daarin staan geinstalleerd + diverse mods die ik zelf leuk vind. Ik denk dat ik iedere week wel 2á3 mods erbij installeer.
En op dit moment zit ik op +/- 250 mods.
Het ziet er allemaal erg mooi uit, en loopt redelijk stabiel. (Heb gemiddeld 1freeze/CTD per 2uur).

In alle vorige sessies was ik maar wat wezen rond dwalen (wat natuurlijk erg leuk is in Skyrim). Maar deze keer ben ik wat drukker bezig met de MainQuest, en dat bevalt me ook best wel goed.

De enige bug waar ik last van heb, Dragons disintegraten niet, dus ontvang ook geen Dragonsouls. Gelukkig kan ik middels de console mijzelf dragonsouls geven (player.modav dragonsouls 1).
En door dit probleem werken sommige quests niet helemaal goed, zo kon ik de eerste quest waarbij je een draak moet slachten niet voltooien. Gelukkig heeft Skyrim - UESP van alle(?) quests de codes om het een stap verder te zetten.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Remy!!!! schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:23:
[...]

Dan kan je het best de Convenient Horses mod gebruiken.
Daarmee kan je diverse dingen aanpassen met betrekking tot je paard:
- Of ze armor krijgen, en zo ja welke
- Hoe snel ze sprinten
- Of ze onsterfelijk zijn
- En nog veel meer handige opties.

Als je SKYUI en SKSE hebt, dan krijg je een mooi menu waar je dit allemaal kan aanpassen.
Danku, ziet er erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ben in afwachting van de sale (heb alleen de basis) maar ff opnieuw begonnen. Saves weggeknikkerd (okay, backup gemaakt) en opnieuw begonnen. Was ff vergeten dat je op level 12 met de verkeerde dungeons best in de problemen kunt raken! :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Misschien bekend voor jullie, maar ik vind het toch waard om te posten.

Die gozer die altijd loopt te schreeuwen in whiterun, naja. Hij is dood bij mij :Y

Vervolgens gingen alle guards me aanvallen, geen probleem! Ik betaal de boete en het is weer goed, maar het dialoog kwam niet. Na 30 minuten ergens anders rondwandelen was het over. Totdat ik bij de Yarl (als ik het goed typ) binnen kwam om mijn quest in te leveren, heel dat kot achter me aan.

Vervolgens heb ik dit commando geprobeert:
Town:

Riften - 00028186
Ivarstead - 00028185
Winterhold - 00028181
Morthal - 0002817D
Solitude - 0002817C
Dragon Bridge - 0002817B
Markarth - 00028178
Falkreath - 00028177
Helgen - 00028176
Rorikstead - 00028174
Windhelm - 00028173
Whiterun - 00028172

Crime (if u wanna delete your bounty, wantedlvl use other faction like region or province):

It is example, how use setcrime command - player.setcrimegold 0 00029DB0 - where 0 is value of bounty and 00029DB0 is ID of faction, guilds like Dark Brotherhood etc. and some characters like housecarls have owns faction id's.
Nu schijnt dit bij sommige mensen te helpen, bij mij dus niet. Dit werkte wel voor mij:
Another useful command is player.paycrimegold X Y Z
X is for going to jail (1- yes 0- no)
Y is for the removal of stolen items (1- yes 0- no)
Z is the appropriate faction ID.
Ik was al bang dat ik weer overnieuw moest beginnen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

R0y. schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:00:
Misschien bekend voor jullie, maar ik vind het toch waard om te posten.

Die gozer die altijd loopt te schreeuwen in whiterun, naja. Hij is dood bij mij :Y
Ha, "Your very LIIIIIIIVEESSS". Heimskr O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hoe zit het nou écht met de voice acting in die mods? Er zijn meerdere mods die claimen dat ze goede voice acting hebben, maar dan is het nog steeds alsof iemand met een logitech microfoontje in zijn steeg heeft gestaan om het op te nemen...

EDIT:
Ahum. Kuch. Dat moest natuurlijk geen dubbelpost zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Patriot op 02-07-2013 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb ze zelf niet gespeeld ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Patriot schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:58:
Hoe zit het nou écht met de voice acting in die mods? Er zijn meerdere mods die claimen dat ze goede voice acting hebben, maar dan is het nog steeds alsof iemand met een logitech microfoontje in zijn steeg heeft gestaan om het op te nemen...
Tja, een vrijwilliger heeft natuurlijk geen professionele geluidsstudio ter beschikking. Je hoort dus echt wel het verschil tussen een mod en de 'gewone' content. Mij maakt het niet zo veel uit, ook als een mod geen voice acting heeft, ik speel toch met ondertitels aan. Ik ga niet klagen over de voice acting in een mod die iemand gratis voor mij heeft gemaakt -- prijs/prestatie verhouding is niet te slaan. 8)

Er schijnt ook een hele shitstorm gaande te zijn over de voice acting in een mod die een follower toevoegd. De actrice die de tekst heeft ingesproken is Zweeds, dus haar Engels heeft een accent. En een Zweeds accent in Skyrim, daar hebben de meesten toch heel erg veel moeite mee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fub schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:12:
[...]
Er schijnt ook een hele shitstorm gaande te zijn over de voice acting in een mod die een follower toevoegd. De actrice die de tekst heeft ingesproken is Zweeds, dus haar Engels heeft een accent. En een Zweeds accent in Skyrim, daar hebben de meesten toch heel erg veel moeite mee. 8)7
Dat vind ik echt bizar, want een hoop van de originele stemmen hebben ook accenten. Standaard Nord Female heeft toch een accent, Imperials kun je ook direct aan hun accent herkennen, waarom is het dan ineens een probleem als een (GEMODDE) follower een accent heeft? Omdat dát accent niet door Bethesda is ingeknnutseld? Of omdat ze het herkennen? In Fallout: New Vegas zaten nota bene accenten vanuit Australië en Engeland! En dan is Zweeds in een mod voor Skyrim ineens een probleem?

Die gasten hadden mijn nickname moeten gebruiken, had ze gesierd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Die zijn inderdaad niet goed in hun hoofd.

Ten eerste heb je in real life ook veel accenten. Noord Amerika, waarschijnlijk het land van herkomst van de klagers, hun hele land bestaat uit immigranten (afgezien van de Inuit [Alaska] en de native tribes[indianen]). Ten tweede in de base game hoor je behalve US ook veel Brits (veelal de vertolkers van de elven) Engels met accenten. Dus het is meer zo'n situatie van: "De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet."

V.w.b. de Mods & V.A.'s: stoor je vooral niet aan dit soort kanker-figuren en blijf a.u.b. doorgaan met deze geweldige community inzet voor Syrim. Dit verlengt de levensduur ervan enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Kosh66 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:48:

V.w.b. de Mods & V.A.'s: stoor je vooral niet aan dit soort ******-figuren en blijf a.u.b. doorgaan met deze geweldige community inzet voor Syrim. Dit verlengt de levensduur ervan enorm!
Anders let jij ff op je taalgebruik... Dat je zo praat moet je zelf weten maar hou ff rekening met anderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ik had die 2k lite versie gedownload om eens te proberen, alles staat goed in NMM maar de files komen niet bij de plugins te staan, ingame werkt het dus niet.
Heb alles nog eens manueel gedownload en in de data map van skyrim gezet, launcher en dan kan ik ook de files niet zien en selecteren.

Mis ik iets?

In NMM staat wel dat alles goed geinstalleerd is, heb er zelf als een video uitleg bij gepakt en het precies zo gedaan maar gezien de reacties onder die video lijkt het bij meerdere niet te werken.

Heb eerder de Project Reality ENB geinstalleerd zonder problemen, wel er weer afgegooid trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het alleen texture replacements zijn dan hoor je ook niets bij plugins te zien :)

Archiveinvalidation staat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:35:
Als het alleen texture replacements zijn dan hoor je ook niets bij plugins te zien :)

Archiveinvalidation staat goed?
Hmm ok, had idd al meer gelezen dat ze niet per se erbij hoefde te staan, Archiveinvalidation weet ik zo ff niet wat je bedoeld?
*edit* Heb nu die official packs en deze naast elkaar draaien, denk dat het wel werkt dan, ziet er allemaal mooi uit iig.

[ Voor 14% gewijzigd door Sipio op 03-07-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ben nu aangekomen bij het deel met esbern (je moet hem dan bevrijden en naar de inn van delphine in riverwood brengen).

Maar wat is dat bugged zeg!

Hij wou eerst zijn deur niet openen, opgelost met TCL in de console en vervolgens E te spammen.
Daarna wou hij me niet volgen, ik teleport naar de inn. Delphine boos op mij omdat ik hem heb laten lopen (hij was ineens verdwenen in zijn cel). Ik terug naar zijn cel, niks te vinden.. Maar gelukkig stond hij naast delphine.

Jammer genoeg geen geluid of subtitles dus ik zou niet weten wat hij zegt, hij loopt nu al 10 minuten hetzelfde boek uit zijn zak te pakken en op tavel te leggen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik neem aan dat je op de PC speelt? Waarom speel je dan niet met de unofficial patches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Patriot schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:11:
Ik neem aan dat je op de PC speelt? Waarom speel je dan niet met de unofficial patches?
Doe ik. Ik speel met skyrim unofficial patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Hydra schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:40:
Ben in afwachting van de sale (heb alleen de basis) maar ff opnieuw begonnen. Saves weggeknikkerd (okay, backup gemaakt) en opnieuw begonnen. Was ff vergeten dat je op level 12 met de verkeerde dungeons best in de problemen kunt raken! :D
De sale in steam bedoel je zeker?
Hier zat ik tot vorige week ook op te wachten en had alleen de main game. Totdat ik mezelf echt te hard zat te vervelen thuis. Dus ben ik even op internet gaan zoeken en daar een goedkopere gevonden voor maar € 28,99 bij dreamgame.nl (prijs is daar inmiddels 1 euro hoger geworden)
Maar dat is nog steeds beter dan de € 40 voor de legendary waar de steam winkel om vraagt.
Bij dreamgame heb ik hem digitaal gekocht, dus alleen de CD key krijg je in je email. Dan de CD key toevoegen in je steam library en dan gaat steam automatisch je huidige game updaten naar legendary.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

weet iemand of mod is dat je snel van een armor set naar ander armor set kan wisselen ? heb nu een heavy armor set voor melee en een set voor stealth+bow alleen gaat van een set naar ander set niet snel je moet ze een voor een aan kliken in plaats van een klik

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan volgens mij met Customized Categorized Favorites Menu, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Of met SkyUI, die mod biedt overigens nog veel meer voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wist niet zeker of SkyUi dat had (anders zou hij het niet vragen ;) ), vandaar dat ik CCFM aanbood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

oke bedankt zal die 2 eens probeeren :D

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

Phntm

Tlingelingeling

SkyUI en dan CCFM erover heen. Maar sinds SKyUI 4.1 zijn de meeste CFMs niet werkzaam, ze moeten even gaan updaten. Gebruik wel de juiste versie van SKSE!

Ik heb veel plezier aan mijn nieuwe save file. Gebruik nu meer mods en onder andere ENB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Motaro schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:27:
oke bedankt zal die 2 eens probeeren :D
Ik zou dan eerst SkyUI gewoon proberen :)
(ik ging er gewoon vanuit dat je die al had, wist niet dat er Skyrim-spelers zouden zijn die het niet gebruiken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

anandus schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 23:35:
[...]

Ik zou dan eerst SkyUI gewoon proberen :)
(ik ging er gewoon vanuit dat je die al had, wist niet dat er Skyrim-spelers zouden zijn die het niet gebruiken :P)
heb game heel lang gedaan op mijn xbox over 200 uur alleen die heb pas verkocht met over 100 game all mijn xbox360 spul weg gedaan en dezen week speel ik hem weer op mijn pc sins ik planetside 2 ging doen raak ik mijn xbox amper tot niet meer aan dus die verkoop in en skyrim voor pc gekocht

heb mod nu er op staan en werkt super :)

[ Voor 32% gewijzigd door Motaro op 07-07-2013 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Motaro schreef op zondag 07 juli 2013 @ 01:26:
[...]

heb game heel lang gedaan op mijn xbox over 200 uur alleen die heb pas verkocht met over 100 game all mijn xbox360 spul weg gedaan en dezen week speel ik hem weer op mijn pc sins ik planetside 2 ging doen raak ik mijn xbox amper tot niet meer aan dus die verkoop in en skyrim voor pc gekocht

heb mod nu er op staan en werkt super :)
Op de PC is een stuk fijner vanwege de mods etc. :Y Schroeft de replay-waarde wat omhoog!

Maak in het vervolg gebruik van leestekens, leest een stuk prettiger :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Phntm schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 23:23:
SkyUI en dan CCFM erover heen. Maar sinds SKyUI 4.1 zijn de meeste CFMs niet werkzaam, ze moeten even gaan updaten. Gebruik wel de juiste versie van SKSE!

Ik heb veel plezier aan mijn nieuwe save file. Gebruik nu meer mods en onder andere ENB.
Sinds SkyUI v4 kan je ook Sets aan hotkeys toewijzen. Zelfs hotkeys per categorie ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Ben de afgelopen week flink wat avondjes bezig geweest om de Skyrim Revisted STEP guide te installeren.
http://wiki.step-project.com/User:Neovalen/Skyrim_Revisited

Het was een behoorlijke klus. Maar mijn eerste indrukken zijn erg goed. Aangezien ik geen DLC bezit heb ik hier en daar wat dingen eruit gelaten, of veranderd. En ben nu aan het kijken of ik er nog wat aan toe wil voegen. Vind de bovengenoemde wyrmstooth bijvoorbeeld erg leuk klinken, net zoals Helgen Reborn en interesting NPC's.

Ik heb eerder gespeeld met een oude install van een normale STEP guide, maar wou deze keer wat verder gaan. Ga van de week een nieuw potje beginnen, en hoop nu wel een keer de hoofdverhaallijn af te ronden.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zojuist een nieuwe char met skyrim begonnen nadat ik erachter kwam dat ik de vorige keer mijn perks e.d. in wel heel gekke hoeken heb gegooid (archery terwijl ik mage spele etc).
Voornamelijk in het begin toen ik nog wat wispelturig was over wat ik nou zou gaan doen haha !!

Ik zit echter eens het internet af te sneupen wat nu eens een leuke '' build is '' waarmee ik aan de slag kan..
Opnieuw een mage lijkt me niets,

maar op het moment dat je ''warrior'' achtig gaat (1 handed met shield / of magic erbij) wordt je weer zo afhankelijk van dat close combat. En ik weet me nog te herrineren dat je liever niet knus knuffelt met die dragonpriests haha :)

Heb ook al eens een archer getest, maar vergeten me one-handed bij te houden, dan kome je in Zure situaties soms haha !!!

Maar affijn :) straks maar weer eens los, heb geen uitbreidingen alleen gewoon skyrim, maar wat blijft het toch een heerlijk spel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt wel de twee meest luie stewarts van Skyrim.

Voor de huizen die ik in Falkreach en Morthal bouwde, stak ik ze beiden geld toe om de boel een beetje in te richten. In Falkreach zijn twee maanden gametijd later nog maar twee ruimtes een beetje halfslachtig ingericht, terwijl in Morthal enkel de woonkamer ergens op lijkt.

Volgens mij hebben ze het geld gewoon op zak gestoken en samen twee weekjes op strand gaan liggen in Solstheim :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:55
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:44:

Voor de huizen die ik in Falkreach en Morthal bouwde, stak ik ze beiden geld toe om de boel een beetje in te richten. In Falkreach zijn twee maanden gametijd later nog maar twee ruimtes een beetje halfslachtig ingericht, terwijl in Morthal enkel de woonkamer ergens op lijkt.

Volgens mij hebben ze het geld gewoon op zak gestoken en samen twee weekjes op strand gaan liggen in Solstheim :)
Of je hebt ze niet genoeg geld toegestoken??

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Alle DLC is -30% op Steam zag ik net.

Net Dragonborn maar ff gekocht, die had ik nog niet :)

(Hearthfire en Dawnguard had ik toen der tijd voor -50%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:44:

_O- Ik zie dat raar genoeg al voor me gebeuren...

Dit is trouwens het resultaat van 2 dagen modden

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VNkPsbMl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TAQqS1Pl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mwjtBW5l.jpg

Wat hou ik toch van de tm console command. Kan je mooie screenshots maken. Moet nog experimenteren met TFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Je kan ook Immersive HUD installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Sipio schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:50:
Ik had die 2k lite versie gedownload om eens te proberen, alles staat goed in NMM maar de files komen niet bij de plugins te staan, ingame werkt het dus niet.
Heb alles nog eens manueel gedownload en in de data map van skyrim gezet, launcher en dan kan ik ook de files niet zien en selecteren.

Mis ik iets?

In NMM staat wel dat alles goed geinstalleerd is, heb er zelf als een video uitleg bij gepakt en het precies zo gedaan maar gezien de reacties onder die video lijkt het bij meerdere niet te werken.

Heb eerder de Project Reality ENB geinstalleerd zonder problemen, wel er weer afgegooid trouwens.
Skyrim HD werkt ook niet met Plugins, zijn loose files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:31
Phntm schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:41[/message]:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat hou ik toch van de tm console command. Kan je mooie screenshots maken. Moet nog experimenteren met TFC.
Welke grafische mods heb je daar voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

jastas schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:50:
[...]

Welke grafische mods heb je daar voor gebruikt?
Project ENB (Fantasy preset, met 1 of 2 aanpassinkjes voor mezel), 2K HD Rexture landscape mod(ook de andere), Lush grass, Grass on sterois, Flora Overhaul, AOF Mountains, AOF Trees, SMIM, WATER, Ultimate HD Fire Effect, Climates of Tamriel, Enhanced Distant Terrain, Moss Rocks, Dramatic CLouds,. Dat zijn puur de mods die er gebruikt zijn. Ik heb ze ook niet op volgorde genoteerd.

Houd wel in de gaten, Project ENB met fantasy Preset vreet zoveel VRAM. SLI, Triple SLI of wat dan ook maakt niks uit tenzij je kaarten hoger dan 2GDDR5 hebben. Ik run dit op (zie specs in signature) en ik maak af en toe, maar echt ook dan af en toe een nare FPS drop. Dit gebeurt na de boot en wanneer ik een nieuwe map moet laden. Mijn Skyrim map is nu 16GB en mijn SSD zit ook bijna vol. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:04
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1072430_10200386946500945_1204341662_o.jpg
Meer mensen laatst van? Ik heb 2x5770 zelfs met crossfire uitgeschakeld nog steeds zo :')

Andere spelen geen laats van. Al met instellingen lopen spelen blijft irritante geflikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Amdwarrior schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:44:
[afbeelding]
Meer mensen laatst van? Ik heb 2x5770 zelfs met crossfire uitgeschakeld nog steeds zo :')

Andere spelen geen laats van. Al met instellingen lopen spelen blijft irritante geflikker
Heb je staan kloten met lichtbronnen? Zo ziet het eruit, het lijken ook op artifacts. Heb je trouwens je game opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ik probeer even fresh install van Windows 7(is behoorlijk naar de kloten :') . Jullie horen nog van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ziet er inderdaad niet echt gezond uit. Toevallig je kaarten overclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

Phydomir

Dennis

Van de week tijdens de steam summer sale gekocht. Ben nu level 13 en tot nu toe best een goed spel. Enige waar ik me een beetje aan stoor zijn de haast random verschillen in moeilijkheid. Ene moment one-shot ik alles met mijn boog en bij een follow-up quest wordt ik genadeloos afgeslacht.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
R0y. schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:31:
Ziet er inderdaad niet echt gezond uit. Toevallig je kaarten overclocked?
Nee wel 2 verschillende 5770. Eentje met andere clock snelheid en 1 ggdr5 en andere met 512 ggdr5 zou dat iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Amdwarrior schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:47:
[...]

Nee wel 2 verschillende 5770. Eentje met andere clock snelheid en 1 ggdr5 en andere met 512 ggdr5 zou dat iets mee te maken hebben?
Geen ervaring mee. Toen de OC op mijn grafische kaart te hoog was kreeg ik ook last van artifacts.. Vandaar mijn vraag.

Wat ik weet van crossfire/SLI:
De snelste 5770 loopt nu op de zelfde snelheid als de trage versie, hoe het met het geheugen zit weet ik niet. Maar lijkt me toch wel weinig 512... Maar dat moet er volgens mij niets mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
R0y. schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:06:
[...]
Wat ik weet van crossfire/SLI:
De snelste 5770 loopt nu op de zelfde snelheid als de trage versie, hoe het met het geheugen zit weet ik niet. Maar lijkt me toch wel weinig 512... Maar dat moet er volgens mij niets mee te maken hebben.
Hoofdzakelijk is het videoram alleen belangrijk als je met een hoge resolutie werkt... ik weet niet zeker of Crossfire en SLI het geheugen bij elkaar op telt :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Arnlith schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:13:
[...]

Hoofdzakelijk is het videoram alleen belangrijk als je met een hoge resolutie werkt... ik weet niet zeker of Crossfire en SLI het geheugen bij elkaar op telt :x
Ik kan een paar dingen bevestigen; SLI telt het geheugen NIET bij elkaar op. Overigens vereist nVidia hetzelffde aantal geheugen bij beide kaarten. Dus 2GB en 2GB. Niet meer, niet minder.

Crossfire werkt net wat anders. Daar kun je wel verschillende geheugen types gebruiken; 1gb met 512mb dus. MAAR ook hier tellen ze niet bij elkaar op. Ook heb je de kans om elke kaart binnen bijvoorbeeld de 57xx lijn te crossfiren (5750 met 5770).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ah! Bedankt voor de verheldering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Amdwarrior schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:44:
[afbeelding]

De laatste keer dat ik zulke artifacts had in een spel (world of warcraft 5 jaar geleden), was mijn videokaart naar de kloten! Echter, ik had dan ook artifacts in windows, bios en al direct bij het eerste scherm na koude boot. ;)

Als je het alleen in het spel hebt dan weet ik het niet ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:41:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier wil ik even op terugkomen.

Ik wil jou even aanspreken op wat je met mijn vrije tijd gedaan hebt, want ik heb na jouw post te lezen Skyrim vers geïnstalleerd en in plaats van contentmods nu alleen maar de focus op mooimaakmods gegooid, inclusief de zwaardere dingen, daarmee 40~60 FPS voor lief nemend (dat gaat echt stúkken beter als je max frames to render ahead op 1 gooit in plaats van de standaard 3)
Maar door jou heb ik dus alweer een zaterdagnacht een zondag zien worden, die zondag verknald, en vannacht was het half twee voor mijn oog op m'n klok viel die mij mededeelde dat ik al drie uur in m'n nest had moeten liggen om om zes uur op te gaan staan. :X

Ik hoop dat je hier een beetje een bijpassend schuldgevoel bij hebt. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:48:
[...]

Hier wil ik even op terugkomen.

Ik wil jou even aanspreken op wat je met mijn vrije tijd gedaan hebt, want ik heb na jouw post te lezen Skyrim vers geïnstalleerd en in plaats van contentmods nu alleen maar de focus op mooimaakmods gegooid, inclusief de zwaardere dingen, daarmee 40~60 FPS voor lief nemend (dat gaat echt stúkken beter als je max frames to render ahead op 1 gooit in plaats van de standaard 3)
Maar door jou heb ik dus alweer een zaterdagnacht een zondag zien worden, die zondag verknald, en vannacht was het half twee voor mijn oog op m'n klok viel die mij mededeelde dat ik al drie uur in m'n nest had moeten liggen om om zes uur op te gaan staan. :X

Ik hoop dat je hier een beetje een bijpassend schuldgevoel bij hebt. :O
Nou, de mooimaak mods zijn een klein gedeelte van het totaal aantal mods dat ik werkelijk gebruik. Ook run ik hoger dan 60 FPS als je dat wilt weten.:P

En sorry dat ik je weekend vergald heb door je op een één of andere manier te motiveren tot het modden van je game. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:54:
[...]
Nou, de mooimaak mods zijn een klein gedeelte van het totaal aantal mods dat ik werkelijk gebruik.
Ja, ik moet ook eens kijken welke content ik toe ga voegen, maar ik ben nu eens begonnen het mooi te maken en kijk dán wel welke content nieuw is.
Ook run ik hoger dan 60 FPS als je dat wilt weten.:P
Maar niet in 2560x1600, weet ik dan weer zeker :>
En sorry dat ik je weekend vergald heb door je op een één of andere manier te motiveren tot het modden van je game. >:)
De geveinsde eerlijke verontschuldiging. Volgens mij spijt het je voor geen meter. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:58:
[...]
Ja, ik moet ook eens kijken welke content ik toe ga voegen, maar ik ben nu eens begonnen het mooi te maken en kijk dán wel welke content nieuw is.
Het is moeilijk om alles bij te houden. Erger nog zijn de ENBs waar de meesten nog een oude ENB gebruiken die meestal onnodig veel resources gebruiken.
Maar niet in 2560x1600, weet ik dan weer zeker :>
Ik speel ook maar op een 24" monitor met 1920x1080. Vind ik meer dan genoeg voor mij. :P
De geveinsde eerlijke verontschuldiging. Volgens mij spijt het je voor geen meter. B)
Nee, dat klopt. Ik heb immers niemand gedwongen tot het modden van zijn/haar game, dus dit is jouw volledige verantwoordelijkheid. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Weet iemand of er een manier is om SkyUI samen te laten werken met Steam? Ik wil namelijk wel graag mijn achievements halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kom op.. binnen 10 seconden had ik het antwoord gevonden m.b.v. Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Goed het zal wel aan mij liggen, maar wat ik kan vinden is dat SKSE er *magischerwijs* voor zorgt dat je achievements en dergelijke gewoon gesynced worden maar dat gebeurt bij mij absoluut niet. Zelfs de tijd wordt niet bijgehouden.

De andere twee dingen die ik kon vinden was het renamen van de SKSE launcher en deze toevoegen aan de non-steam games lijst. Is dat wat je moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ircghost schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:55:
Goed het zal wel aan mij liggen, maar wat ik kan vinden is dat SKSE er *magischerwijs* voor zorgt dat je achievements en dergelijke gewoon gesynced worden maar dat gebeurt bij mij absoluut niet. Zelfs de tijd wordt niet bijgehouden.

De andere twee dingen die ik kon vinden was het renamen van de SKSE launcher en deze toevoegen aan de non-steam games lijst. Is dat wat je moet doen?
gebruik nexus mod manager dan... Ik haal gewoon al mijn achievements netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06
Phntm schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:00:
[...]

gebruik nexus mod manager dan... Ik haal gewoon al mijn achievements netjes.
Nexus en SKSE werken prima met je achievements idd.
Beetje zelfonderzoek..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nou kom op mannen, ik ben nou niet iemand die volgens mij bekend staat dat ik geen eigen onderzoek doe.. maar goed, de SKSE als shortcut plaatsen op de desktop en deze vervolgens hernoemen naar skyrimlauncher.exe en deze als non-steam app launchen lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06
Ircghost schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:08:
Nou kom op mannen, ik ben nou niet iemand die volgens mij bekend staat dat ik geen eigen onderzoek doe.. maar goed, de SKSE als shortcut plaatsen op de desktop en deze vervolgens hernoemen naar skyrimlauncher.exe en deze als non-steam app launchen lijkt te werken.
D:\Games\Steam\SteamApps\common\Skyrim\skse_loader.exe

Je moet wel je settings in SKSE goed zetten, het is voor mij al 1 jaar geleden maar de faq die bijgesloten zit in een txt file moet je op weg helpen.
Ik weet het gewoon ff uit mijn hoofd niet.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:31:
[...]
Het is moeilijk om alles bij te houden. Erger nog zijn de ENBs waar de meesten nog een oude ENB gebruiken die meestal onnodig veel resources gebruiken.
Al die ENBs zijn echt vette resource hogs. Ik heb dus na enig rondstoeien dat eraf getrapt en ULO erop gezet. Dat ziet er prima uit en kost nagenoeg geen GPU cycles. En is in veel gevallen béter dan ENB, zeker als je de voorgestelde andere mods meeneemt voor DOF en relighting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Hier sinds zondag ook weer begonnen met Skyrim. Ik had eerst een poging oblivion gedaan, maar dat spel crasht nog steeds wat te regelmatig naar mijn zin.

Meteen enkele grafische mods geinstalleerd, 2k textures, hd trees, Climates Of Tamriel. Voor de rest Sounds of Skyrim en nog enkele music mods, de unofficial patches, en nog enkele mods.

Ik ben ook meteen weer helemaal vertrokken met skyrim :(. Het werk begint zo vroeg.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:32:
[...]

Al die ENBs zijn echt vette resource hogs. Ik heb dus na enig rondstoeien dat eraf getrapt en ULO erop gezet. Dat ziet er prima uit en kost nagenoeg geen GPU cycles. En is in veel gevallen béter dan ENB, zeker als je de voorgestelde andere mods meeneemt voor DOF en relighting.
Maar dan mis je met name de DoF, wat ik juist zo mooi vind aan de ENB mod van Skyrim. Kan niet wachten totdat ik een nieuwe videokaart heb met 8GB ram die dit spel met al deze graphic mods op 60fps draaiend kan houden, haha. :9~

Okee, die 8GB is misschien wat overdreven maar mijn videokaart houdt dit spel net met 18 FPS wanneer ik ENB inschakel.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees jij wat je quote? ULO linkt naar onder andere een mod die DOF toevoegt.
Het netto resultaat van ULO+drie gelinkte mods) is béter dan ENB, én minder woest voor je graka.

Als je het dus nú alin 60 fps wilt hebben ULO pakken, de bijhorende mods pakken, ENB eraf knallen, en gamen maar. Met beter beeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:35
Let er trouwens wel op, zodra TESV.exe meer dan 3.1GB verbruikt crasht het spel. Op skyrimnexus staat een nieuwsbericht hierover (zit nu op m'n werk, dus kan even niet een link geven).

Dit verklaarde na een tijdje bij mij ook waarom mijn game de laatste tijd zoveel crashte.
Ik heb vervolgens een aantal mods verwijderd, en het loopt nu een stuk beter.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook niet bij iedereen even waar trouwens. Althans, het hangt er ene beetje aan of het bij 3.1 GB of pas bij 3.3 ofzo gebeurt. Ik tik regelmatig de 3.2nogwat aan, dat gaat gewoon goed, en de vorige installatie liep, met een bérg contentmods en redelijk wat mooimaakmods (met name texture replacers) met gemak richting de 3,nogwat. als het goed is waart er hier nog ergens een screenshot en post van mj rond met wat van die info.

Maar boven de 3GB ga je zeker wel het gevarengebied in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ik dacht dat die limiet en de daarmee behorende problemen al lang was opgelost.. ik heb eigenlijk nog nooit gekeken hoeveel RAM ik gebruik, zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat doe je als je net van de middelbare school af komt en in de gaming industrie en liever nog bij Bethesda zelf wil gaan werken? Juist, dan neem je een jaar vrij om aan een mod te werken :P

De 19-jarige AlexanderJVelicky heeft Falskaar gemaakt, een mod met 20 á 30 uur gameplay, een kaart ter grootte van eenderde van het originele spel, 29 voice actors spelen 54 characters en het heeft z'n eigen soundtrack.
Hij heeft er 2000 uur over gedaan.

Ga het binnenkort wel een keer uitproberen, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Ziet er prachtig uit. Mooi stukje modding voor een schoolverlater.

Zo is er ook Enderal in ontwikkeling. Een total conversion mod voor Skyrim. Dezelfde groep die voor Oblivion de total conversion mod Nehrim hebben gemaakt.

Dit zijn toch de redenen waarom mod-vriendelijke spellen zo fantastisch zijn.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ziet er erg gaaf uit, behoorlijk donkere wereld ook.. past wel bij mijn character ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

4bit schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:38:
Ziet er prachtig uit. Mooi stukje modding voor een schoolverlater.

Zo is er ook Enderal in ontwikkeling. Een total conversion mod voor Skyrim. Dezelfde groep die voor Oblivion de total conversion mod Nehrim hebben gemaakt.

Dit zijn toch de redenen waarom mod-vriendelijke spellen zo fantastisch zijn.
Mod-vriendelijk, zolang er geen bugs in de CK zitten. Na de bug met de navmesh is er weer een nieuwe bug gevonden die ervoor zorgt dat activators, magic, ranged combat en nog een aantal behoorlijk essentiële functies, niet meer werken op grotere heightmaps (groter dan -64/64 cells op de X- en Y-as). Dus veel grotere maps dan Skyrim zijn op dit moment niet mogelijk in de CK... Dit doet toch een aantal mods de das om (tot het gefixed wordt) waaronder MERP (alhoewel MERP natuurlijk ook zwaar geplaagd werd door Warner Bros) en waarschijnlijk ook The Westeros Project. Ik vraag me ook af hoe een project als Beyond Skyrim dit probleem gaat oplossen.
Al met al toch niet zo modvriendelijk -O-

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:32:
[...]

Ik ga ULO ook maar eens bekijken vanavond.
Ik gebruik nu Real Vision ENB icm Realistic Lighting http://skyrim.nexusmods.com/mods/30450/?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
V.w.b. Falskaar:
Let op als je G(uard)D(ialog)O(verhaul) gebruikt, dit zou problemen kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hoe belachelijk is het overigens als gewone modmakers display cases kunnen maken die je kunt activeren om een wapens te plaatsen waar in Heartfire je het raar handmatig er in moet pleuren en je ook nog eens van te voren uit het huis moet gaan omdat het anders overal heen vliegt..

Ja ik snap dat je nu elk item er in kunt plaatsen maar dat is mij in ieder geval niet die extra moeite waard..

in positief nieuws, mijn karakter bevalt uitstekend en ik ga nu de vampire kant op in dawnguard ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Bansheeben schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:11:
[...]

Mod-vriendelijk, zolang er geen bugs in de CK zitten. Na de bug met de navmesh is er weer een nieuwe bug gevonden die ervoor zorgt dat activators, magic, ranged combat en nog een aantal behoorlijk essentiële functies, niet meer werken op grotere heightmaps (groter dan -64/64 cells op de X- en Y-as). Dus veel grotere maps dan Skyrim zijn op dit moment niet mogelijk in de CK... Dit doet toch een aantal mods de das om (tot het gefixed wordt) waaronder MERP (alhoewel MERP natuurlijk ook zwaar geplaagd werd door Warner Bros) en waarschijnlijk ook The Westeros Project. Ik vraag me ook af hoe een project als Beyond Skyrim dit probleem gaat oplossen.
Al met al toch niet zo modvriendelijk -O-
Jij bent echt niet goed snik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Patriot schreef op zondag 21 juli 2013 @ 04:58:
[...]

Jij bent echt niet goed snik :')
Ik had misschien wat meer de nadruk op "zo" moeten leggen. Natuurlijk heeft Skyrim geweldige modtools, een geweldige community en een studio/publisher die begrijpt dat modding een erg belangrijk deel uit kan maken van een game. Dat zijn de drie voorwaarden die ervoor gezorgd hebben dat de modscene een groot deel uitmaakt van wat TES games TES maken. Juist daarom is het jammer dat er dan toch nog bepaalde bugs in the CK zitten die de snelle ontwikkeling van modding toch wel een beetje in de weg zitten. En natuurlijk begrijpt ik dat die grote projecten die ik in mijn vorige post heb genoemd, echt niet allemaal tot wasdom zullen komen. Maar zo worden ze toch wel erg snel de weg afgesneden...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Laatst online: 23-03 12:21
Bansheeben schreef op zondag 21 juli 2013 @ 15:16:
[...]

Ik had misschien wat meer de nadruk op "zo" moeten leggen. Natuurlijk heeft Skyrim geweldige modtools, een geweldige community en een studio/publisher die begrijpt dat modding een erg belangrijk deel uit kan maken van een game. Dat zijn de drie voorwaarden die ervoor gezorgd hebben dat de modscene een groot deel uitmaakt van wat TES games TES maken. Juist daarom is het jammer dat er dan toch nog bepaalde bugs in the CK zitten die de snelle ontwikkeling van modding toch wel een beetje in de weg zitten. En natuurlijk begrijpt ik dat die grote projecten die ik in mijn vorige post heb genoemd, echt niet allemaal tot wasdom zullen komen. Maar zo worden ze toch wel erg snel de weg afgesneden...
De helft van de bugs die in Skyrim / CK zitten zijn opgelost door de community zelf. Tevens staat Bethesda er wel een klein beetje om bekend. Verder zijn er nog vage dingen in de engine(3.1 Geheugen limiet bv)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjorn89 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 01:43:
[...]
De helft van de bugs die in Skyrim / CK zitten zijn opgelost door de community zelf. Tevens staat Bethesda er wel een klein beetje om bekend. Verder zijn er nog vage dingen in de engine(3.1 Geheugen limiet bv)
:+
Aan de andere kant doet Bethesda wel moeite om hun modcommunity in leven te houden, wat tot gevolg heeft dat een spel van eind 2011 nu in de Steam sale alsnog hard verkocht is aan mensen die het op de PC met mods willen spelen.

Ja, het is kut dat er zoveel door de community gefixt moet worden, maar het kán allemaal en het wordt ondersteund en op weg geholpen. Door zo weinig tijd aan quality control uit te geven hebben ze meer tijd om bakken content toe te voegen, moet je maar denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Afgelopen week weer met Skyrim begonnen, en aardig wat mods zitten proberen. Na wat geprobeer uiteindelijk besloten om Tundra ENB te gebruiken. Gecombineerd met een aantal andere mods ziet dat er echt prachtig uit _O_ En dit keer ga ik Skyrim wel uitspelen :+

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Skyrim volgens mij nog nooit uitgespeeld :P (de main quest dan)
Ook al heb ik er honderden uren inzitten :P

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 25-07-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan mis je toch de laatste shout die je aan het einde van de main quest krijgt :D
Niet dat ik die vaak gebruikt heb.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb het ook nog nooit uitgespeeld, maar ik speel het nu op mijn laptop dus ik doe het echt voor het verhaal en de actie want het ziet er echt niet uit haha.. dus kan het nu mooi uitspelen (thieves guild, rebellion en main volledig is mijn doel). Daarna ga ik thuis eens alle mooie mods installeren en voor de andere kant gaan (compagnon, empire en main) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Laatst online: 23-03 12:21
Mijn modlijst, ze staan niet op loadvolgorde trouwens.

Ben ook weer begonnen Sands of time, Deadly Dragons en SkyRe maken de game een stuk uitdagender :) :9
  • Update.esm
  • Dawnguard.esm
  • HearthFires.esm
  • Dragonborn.esm
  • Falskaar.esm
  • ApachiiHair.esm
  • AzarHair.esm
  • OblivionHairPackAIO.esm
  • JSwords.esm
  • Lanterns Of Skyrim - All In One - Main.esm
  • LianVera-v2.1.esm
  • MagicDuelReborn.esm
  • moonpath.esm
  • Schlongs of Skyrim - Core.esm
  • SkyMoMod.esm
  • SPIKE.esm
  • OBlHairFinal.esm
  • Unofficial Skyrim Patch.esp
  • Unofficial Dawnguard Patch.esp
  • Unofficial Hearthfire Patch.esp
  • Unofficial Dragonborn Patch.esp
  • Chesko_Frostfall.esp
  • Better Dynamic Snow.esp
  • CLARALUX.esp
  • CLARALUX-DG-Patch.esp
  • CLARALUX-HF-Patch.esp
  • StaticMeshImprovementMod.esp
  • StaticMeshImprovementMod-DragonbornTernFix.esp
  • 83Willows_101BUGS_V4_HighRes.esp
  • Better Skill and Quest Books Names.esp
  • Cannabis.esp
  • Chesko_WearableLantern.esp
  • Immersive Battles.esp
  • Immersive Brigands.esp
  • Immersive Dawnguard.esp
  • Immersive Dragonborn.esp
  • Immersive Factions.esp
  • Immersive Mercenaries.esp
  • Immersive Patrols.esp
  • Immersive Travelers.esp
  • Immersive Werewolves.esp
  • Lanterns Of Skyrim - All In One - 1_5x Brighter.esp
  • Book Covers Skyrim.esp
  • Book Covers Dawnguard.esp
  • Book Covers Hearthfire.esp
  • Point The Way.esp
  • Skyrim Flora Overhaul.esp
  • Convenient Horses.esp
  • Auto Unequip Ammo.esp
  • Chesko_LoreBasedLoadingScreens.esp
  • DYNAVISION Dynamic Depth of Field.esp
  • Footprints.esp
  • JSwords_Load_Screens.esp
  • RaceMenu.esp
  • RaceMenuPlugin.esp
  • WetandCold.esp
  • WetandCold - Ashes.esp
  • SkyUI.esp
  • iHUD.esp
  • Customizable Camera.esp
  • AMB Glass Variants Lore.esp
  • bobsarmory.esp
  • Cloaks.esp
  • Cloaks - Dawnguard.esp
  • 1nivWICCloaks.esp
  • 1nivWICSkyCloaksPatch.esp
  • DragonbornArmorFix.esp
  • EternalShineArmorAndWeapons.esp
  • Glass Variants.esp
  • hothtrooper44_ArmorCompilation.esp
  • JSwordsDistributionBalancePlugin.esp
  • MageBackpack_byTumbajamba.esp
  • Dr_Bandolier.esp
  • HarvestOverhaulDawnguardDragonborn.esp
  • HarvestOverhaulSalmonRoe.esp
  • HarvestOverhaulCreaturesDawnguardHearthfireDragonborn.esp
  • DeadlyDragons.esp
  • DeadlyMonsters.esp
  • MIDFollowMeCloser.esp
  • Reanimate FX.esp
  • SkyRe_Main.esp
  • SkyRe_Combat.esp
  • SkyRe_CraftingFix.esp
  • SkyRe_EncounterZones.esp
  • SkyRe_EnemyAI.esp
  • SkyRe_EnemyScaling.esp
  • SkyRe_HarvestOverhaulDawnguardDragonbornPatch.esp
  • SkyRe_StandingStones.esp
  • SkyRe_Survivalism.esp
  • Aurora.esp
  • Breezehome_Fully_Upgradable.esp
  • Convenient Horse Herding.esp
  • Immersive Events.esp
  • Inconsequential NPCs.esp
  • Inconsequential NPCs - Enhancement.esp
  • moonpath_questdata.esp
  • PumpingIron.esp
  • Run For Your Lives.esp
  • When Vampires Attack.esp
  • SleepingDangers-SandsofTime.esp
  • SkyHavenTempleEnhanced.esp
  • Tame Beast.esp
  • Wyrmstooth.esp
  • AchieveThat.esp
  • BetterQuestObjectives.esp
  • BetterQuestObjectives-Dawnguard.esp
  • BetterQuestObjectives-BSaQBPatch.esp
  • Grass_On_Steroids_SFO.esp
  • Guard Dialogue Overhaul.esp
  • Headtracking.esp
  • Immersive Weapons.esp
  • PalistovSpinningArrows.esp
  • PalistovSpinningArrows_Dawnguard.esp
  • PalistovSpinningArrows_ImmersiveWeapons.esp
  • Schlongs of Skyrim.esp
  • SOS - VectorPlexus Muscular Addon.esp
  • SOS - VectorPlexus Regular Addon.esp
  • SOS - Smurf Average Addon.esp
  • SFO - Expanded Diversity.esp
  • SkyTEST-RealisticAnimals&Predators.esp
  • dD - Enhanced Blood Main.esp
  • dD-Dragonborn-Dawnguard-EBT Patch.esp
  • UnreadBooksGlow.esp
  • aMidianborn_Skyforge_Weapons.esp
  • skyforgedWeapons.esp
  • HarvestOverhaulCreatures_IMCN_Compatibility_Patch.esp
  • Predator Vision.esp
  • Apocalypse - The Spell Package.esp
  • BFSEffects.esp
  • MagicDuelReborn - Shouts.esp
  • ForgottenMagic.esp
  • DragonCombatOverhaulDragonborn.esp
  • The Dance of Death - Ultimate Edition.esp
  • Brows.esp
  • MacKom_LoreStylesHairSet.esp
  • TheEyesOfBeauty.esp
  • BHWarPaints.esp
  • WyldMenuPlugFemale.esp
  • WyldMenuPlugMale.esp
  • 3DNPC.esp
  • RealisticNeedsandDiseases.esp
  • RND_Dawnguard-Patch.esp
  • RND_HearthFires-Patch.esp
  • RND_USKP-Patch.esp
  • RND_Dragonborn-Patch.esp
  • UFO - Ultimate Follower Overhaul.esp
  • UFO - Dawnguard AddOn.esp
  • UFO - Heartfire AddOn.esp
  • UFO - Dragonborn AddOn - Unofficial.esp
  • BetterQuestObjectives-UFOPatch.esp
  • Dovabear.esp
  • Kamille.esp
  • LianVera-v2.5.esp
  • Follower Trap Safety.esp
  • Alternate Start - Live Another Life.esp
  • BetterQuestObjectives-AlternateStartPatch.esp
  • SkyRe_Races.esp
  • ethereal_elven_overhaul.esp
  • TTYM - Think to Yourself Messages.esp
  • TTYM - Frostfall Module.esp
  • Purewaters.esp
  • PurewatersDG.esp
  • PurewatersDB.esp
  • RND_PureWaters-Patch.esp
  • Blacksmithforge water fix Vanilla.esp
  • Blacksmithforge water fix DG.esp
  • Blacksmithforge water fix DB.esp
  • Unique Region Names.esp
  • Automatic Variants.esp
  • ReProccer.esp
  • ReProccerNONPLAYERfix.esp
  • ReProccerDragonborn.esp
  • Tame Beast Addon - Wild Horses.esp
  • UFO - Unofficial Serana Patch.esp
  • SKpaints.esp
  • Druidessentials.esp
  • Civil War Overhaul.esp
  • Training Dummies & Targets - Falskaar Edition.esp
  • Falskaar Amber Cottage.esp
  • IslandFastTravel.esp
  • FalskaarRNDHotfix.esp
  • Falskaar Recipe Patch.esp
  • CannabisUpdate.esp
  • Witch Of The Wild.esp
  • Dovahbit.esp
  • Immersive Ivarstead.esp
  • Immersive Karthwasten.esp
  • Immersive Kynesgrove.esp
  • Immersive Falkreath.esp
  • Immersive Darkwater crossing.esp
  • Immersive Dawnstar.esp
  • Immersive Dragon Bridge.esp
  • Immersive Morthal.esp
  • Immersive Stonehills.esp
  • Immersive Whiterun.esp
  • Immersive Shors stone.esp
  • Immersive Orc Strongholds.esp
  • Immersive Riverwood.esp
  • Immersive Rorikstead.esp
  • DiethardtWarpaint.esp
  • Wrath Of Nature.esp
  • ERSO 32 - Lord of the Dead for SKYRE&UNDEAD FX.esp
  • Kaplan.esp
  • OpulentOutfitsV2Universal.esp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjorn89 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 03:55:
Mijn modlijst, ze staan niet op loadvolgorde trouwens.

Ben ook weer begonnen Sands of time, Deadly Dragons en SkyRe maken de game een stuk uitdagender :) :9
modderfokkinglangelijst
Tering, en dat is stabiel? Netjes hoor.
Als mensen zo'n lange lijst posten kijk ik altijd even of ze dingen hebben die ik mis en die me leuk lijken, en dan kijk ik bij de onbekende dingen even wat het is.
Ietwat onverwacht wél de "mannen in strakke broekskes"-mod gezien, maar de gebruikelijke high-poly female models staan er niet op. Meestal is het andersom :+
Pagina: 1 ... 105 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.