Acties:
  • 0Henk 'm!

• peterlimburg
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06-02-2017
Bedankt voor de reacties. Ik gebruik geen mods maar speel het spel gewoon zoals ik het standaard van steam heb gedownload. Ik zal dan maar verder spelen en hopen dat het niet weer gebeurd. Kan iemand mij trouwens ook vertellen hoe ik die potions moet gebruiken? Moet ik dan tijdens het gevecht op i drukken om naar mijn inventory te gaan? Dat lijkt mij namelijk nogal omslachtig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-11 12:48
Of op tab en anders kun je hem misschien "Favorite" maken en aanroepen met Q. Weet zo niet of dat met potions ook werkt.

Ik gebruik iig vaak Tab of Q aangezien ik daar toch al in de buurt ben.

[Voor 23% gewijzigd door Flex0r op 10-05-2013 14:15]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• peterlimburg
Ok ondertussen weet ik hoe ik die potions moet gebruiken, gewoon favorite maken en dan een nummer erbij doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 04-12 15:35
Hebben jullie ook de bug dat je bij het pickpocketen van iets je bijv een 20% successrate hebt. Vervolgens doe ik een amulet van minor deft hands aan en gaat het naar 30%. Draag ik de ring van minor deft hands erbij, dan zàkt de success rate juist! Dit kan niet helemaal kloppen lijkt mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nee, dat is een bug, heb er wel vaker over gehoord. Weet niet of er een fix voor is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 05-11 17:55

deraco96

Altijd.

Ja, dat is volgens mij wel te fixen met een overhaul, volgens mij heb ik er één geinstalleerd (misschien ook wel gehad) die pickpocketing, sneak en dergelijke aanpakt, die zou het moeten verhelpen.
@peterlimburg, wil je al gaan modden? Ook al wil je nog niet teveel aanpassen, de Unofficial Skyrim Patch installeren is sowieso wel slim, voorkomt een hoop kleine bugs waar Bethesda te lui voor is om te fixen.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peterlimburg
Eigenlijk was ik niet van plan om te gaan modden maar nu ik weet dat het helpt tegen sommige bugs ga ik dat toch maar doen, want vandaag waren mijn boots en gloves opeens weg nadat ik fast travel had gedaan. Bah ik wordt daar helemaal naar en verdrietig door. ;( :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:31

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Volgens mij fixen die overhauls die bug niet hoor. Hij is wel minder merkbaar, maar dat is meer 'omzeilen'. Het is, voor zover ik weet, in ieder geval niet iets wat via een mod gefixed kan worden.

de Tweakers-cookiewall is illegaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:48
Darf schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:40:
Mijn modded skyrim, met custom ENB, custom enhanced lightning, HD textures en teveel mods om op te noemen.

[afbeelding]
......

Meer hier:

http://imgur.com/a/zp3d4#0
Reden waarom ik Skyrim op PC koop :9
Heerlijk toch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Botsproefpop
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15-08-2013
peterlimburg schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:55:
Eigenlijk was ik niet van plan om te gaan modden maar nu ik weet dat het helpt tegen sommige bugs ga ik dat toch maar doen, want vandaag waren mijn boots en gloves opeens weg nadat ik fast travel had gedaan. Bah ik wordt daar helemaal naar en verdrietig door. ;( :'(
Dit is wel echt aso, man. Nog nooit gehoord dat dat iemand overkwam! Lijkt me 't vrij onspeelbaar maken. En wat als je nu regelmatig savet en als je wat kwijtraakt een stukje teruggaat en dan kijken of 't weer gebeurt? :7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:31
Los van het niet willen modden is het aan te raden om op z'n minst de unofficial patches te gebruiken.

Systeem specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnetterGek
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

peterlimburg schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:34:
Hoi,

Sinds een paar dagen speel ik dit spel en al twee keer is het gebeurd dat ik spullen vanzelf kwijtraakte. Een keer liep ik gewoon door een dorpje en was de helm die ik droeg opeens weg en één keer gebeurde hetzelfde met het wapen dat ik droeg. is dat een bekende bug of zo?
Het enige wat ik hierover kan vinden zijn mensen die met gestolen zooi rondlopen en de city guard het inneemt (maar dan krijg je sowieso gemuts met zo'n kerel, dus dat zou opvallen lijkt me) en ik las wat over iemand die dacht dat het copy protection was, maar dat geloof ik niet zomaar, kan het niet meer vinden en sowieso... je hebt de legale steam versie, schreef je.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• peterlimburg
Ok bedankt voor de reacties, Als ik terug ga naar een save dan is mijn verdwenen spul weer terug. Ik ga trouwens toch maar even die mods uitzoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 04-12 16:15
Laatste had ik een leuke bug. Ik kwam in de buurt van een draak, en die veranderde direct in een skelet (volledig met soul-absorb animatie). Tijdens de verandering kon ik hem nog wel damage doen, maar toen de draak eenmaal een skelet was kon ik niks meer beginnen. Na een minuutje vechten ben ik maar hard weggerend, gelukkig had de draak besloten dat hij ook niet meer kon vliegen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 02-12 11:14

Bansheeben

There never was any cake...

Blijft mooi hoe zulke bugs uit de lucht komen vallen, maar dat ze toch niet aan alle regels kunnen ontsnappen (vliegen zonder huid op de vleugels). De Skyrim engine maakt zoveel hilariteit mogelijk, zoals hier bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=z5_O4u1F9As&t=5m53s
Dit is niet eens een bug, gewoon de manier waarop de game werkt xD Echt een prachtig voorbeeld van hoe pure logica onlogisch wordt.

[Voor 7% gewijzigd door Bansheeben op 19-05-2013 13:34]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 05-12 09:51

Proto

¬.¬

Heerlijk, Skyrim en z'n bugs. De civil war is hier een beetje scheef gaan lopen, waardoor Whiterun en Windhelm niet uit de belegerings-staat komen, en Irileth om onbekende reden altijd agressief is. Dit was met open cities ingeschakeld, denkend dat het misschien daardoor komt geprobeerd deze uit te zetten om te kijken of dit het fikst. Resultaat: ik kom Windhelm niet meer in en Dragonsreach heeft geen werkende deuren meer. Bye-bye main quest... Gelukkig heb ik de MQ al eens uitgespeeld.

Nu pak ik maar lekker de boot naar Solstheim, daarna heb ik het wel weer gezien met dit character :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:36
Mijn modded skyrim, met custom ENB, custom enhanced lightning, HD textures en teveel mods om op te noemen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Meer hier:

ziet er mooi uit kan jij eesn een lijstje posten welke mod je heb :)

binnen kort maar even een Radeon HD 7850 halen

Maar wat zijn de must haves mods voor Skyrim en dan alleen voor de grafix

[Voor 6% gewijzigd door ravw op 21-05-2013 21:42]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• XunFar
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Helgen Reborn gisteravond uitgespeeld en moet zeggen, ik heb er echt van genoten. Alsof ik een DLC heb gespeeld. Echt een aanrader voor als je niet veel meer te doen hebt in het spel. Of als je de "Rebound" quest al gedaan hebt en 4 dagen daarna (game) verder bent. Sowieso moet je een keer in Whiterun geweest zijn.
Supergoede stemmen. Veel te doen. Veel quests. Het levert zo 4 a 6 uur (8 uur als je niet veel snelreist) aan extra speeltijd op.
Voor mij is de "mod" ook bugloos verlopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 25-11 21:02

el-jorge

turn around and feel the vibe

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Meer hier:

Wat is die armor van het laatste plaatje.

Vorig jaar zo'n 90 uur in het spel gestoken. Was volgens mij op nog geen derde van de verhaallijn, maar ben gestopt omdat ik er wel een beetje klaar mee was. Vond mijzelf te overpowered, en weinig uitdaging in de gameplay. Kon daarnaast alle vette armors maken, dus voelde mij een beetje in de godmode rondlopen.
Nu ik die plaatjes weer zie, denk ik toch elke keer, wat een schitterend spel. Misschien binnenkort maar weer eens een nieuw potje beginnen. Maar heb eigenlijk geen zin het hele verhaal opnieuw te moeten doorlopen :(

[Voor 25% gewijzigd door el-jorge op 24-05-2013 11:43]

Spielerei...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChippieBW
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 27-03-2019
Vraagje: ik zie dat binnenkort de legendary edition van Skyrim verkrijgbaar is (voor €32,- bij sommige winkels)
Weet iemand toevallig of je het spel dan via Steam krijgt of als standalone?

Acties:
  • 0Henk 'm!
ChippieBW schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:44:
Vraagje: ik zie dat binnenkort de legendary edition van Skyrim verkrijgbaar is (voor €32,- bij sommige winkels)
Standalone bestaat niet ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnetterGek

KnetterGek

ChippieBW schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:44:
Het werkt altijd met Steam. Maar na éénmalige activatie kun je Steam offline gooien en hoef je nooit meer online te gaan om het spel te kunnen spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:44
Van het weekend Dragonborn bij de Bart Smit tegen gekomen voor 11 euro. Uiteraard meteen meegenomen. Kans dat die veel goedkoper wordt bij de Steam sales is niet zo heel groot. :)
Heb ik ondertussen alle uitbreidingen eindelijk binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 04-12 19:41

Jentae

Houdt van aglets.

Dragonborn is leuk! Goede sfeer, goede content. 11 euro is een koopje.
Let ook op de muziek die je hoort bij het aankomen op Solstheim (uit Morrowind). :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChippieBW
KnetterGek schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:56:
[...]

Het werkt altijd met Steam. Maar na éénmalige activatie kun je Steam offline gooien en hoef je nooit meer online te gaan om het spel te kunnen spelen.
Thanks!
Betekent dat dan wel dat je alle achievements etc. krijgt?

Acties:
  • 0Henk 'm!
ChippieBW schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 07:39:
[...]

Thanks!
Betekent dat dan wel dat je alle achievements etc. krijgt?
Nee, achievements werken, voor zover ik weet, alleen als je online bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:52
Ik heb een aardig probleempje voor.

Ik heb een mod geinstalleerd om vlindrel hall te upgraden. Toen ben ik maar verhuisd van breezehome naar daar.

Om de verhuis een beetje efficient te laten verlopen heb ik mijn housecarl (die van vlindrel hall) alles uit de kasten laten nemen. Toen ik het allemaal terug nam van hem, kwam alles op stolen te staan. Is er een gemakkelijke manier om dit terug te draaien (iets met setownership, maar het lukt me niet om het goed te krijgen. Enkel 1 item tegelijk en aangezien het meer als 3000 pond is, is het nogal veel gerief!)

Dus mijn vraag. Is er een manier om alles in bulk unstolen te maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23-11 10:55
ravw schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:55:
[...]

ziet er mooi uit kan jij eesn een lijstje posten welke mod je heb :)

binnen kort maar even een Radeon HD 7850 halen

Maar wat zijn de must haves mods voor Skyrim en dan alleen voor de grafix
HD Texture pack
Vibrant ENB, maar eigen settings. (Je kan ook K ENB pakken, praktisch hetzelfde)
Realistic lightning (niet RLO), maar eigen settings.
Climates of Tamriel
More lanterns
Lush Trees and Grass
More grass
Green grass for ENB
SMIM
Apachiisky hair
Apachiisky hair for npc's
CBBE

Het armor is Silver Knight Armor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peterlimburg
Lydia ligt dood in een fort, weet iemand ze later weer tot leven komt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:52
het resurrect commando (maar eerst even alle gear van haar halen.)

of gewoon een nieuwe follower zoeken natuurlijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
iemand mischien die weet waneer de GOTY versie uit komt?

want ik zit nu standaard met Skyrim en ik wacht op de Goty versie eigelijk om alles in 1 te kopen ..
ipv nu de dlc te kopen voor 50 en dan later de Goty versie weer voor 20 euro te krijgen is

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• Coreantes
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 05-12 17:45

Coreantes

But you can call me 'Core'...

ravw schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:07:
iemand mischien die weet waneer de GOTY versie uit komt?

want ik zit nu standaard met Skyrim en ik wacht op de Goty versie eigelijk om alles in 1 te kopen ..
ipv nu de dlc te kopen voor 50 en dan later de Goty versie weer voor 20 euro te krijgen is
Even zoeken op Tweakers zelf, stond recentelijk op de FP: http://tweakers.net/nieuw...dition-op-7-juni-uit.html

Legendary is wat je zoekt, lijkt me! :)

• ravw
Coreantes schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:53:
[...]

Even zoeken op Tweakers zelf, stond recentelijk op de FP: http://tweakers.net/nieuw...dition-op-7-juni-uit.html

Legendary is wat je zoekt, lijkt me! :)
ja heb hem gevonden maar als ik hem in de winkel zou kopen moet ik deze versie ook reggen op steam ?
hoop het wle maar kan er niets over vinden
want de steam versie is helaas nog niet te koop
ten minste ik kan nergens op kopen drukken

• ChippieBW
ravw schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:40:
[...]
ja heb hem gevonden maar als ik hem in de winkel zou kopen moet ik deze versie ook reggen op steam ?
hoop het wle maar kan er niets over vinden
want de steam versie is helaas nog niet te koop
ten minste ik kan nergens op kopen drukken
Volgens de berichten hierboven wel, het spel registreert schijnbaar altijd via Steam.
Overigens zou ik hem niet via Steam kopen. De adviesprijs daar lag in de USA op $60, dus dat zal minimaal wel €50,- zijn in onze regionen. Kijk eens even op budgetgaming.nl, daar vind je vast wel een plek waar je het spel voor drie tientjes kan aanschaffen. Dat scheelt je twintig euro en heb je er ook nog eens een mooi doosje bij :)
Inderdaad, het is een Steamworks game, dus je kan gewoon de goedkoopste versie zoeken en dan kan je hem in Steam registreren :) Je bent dus niet afhankelijk van de duurdere versie in de Steam store om hem in Steam te krijgen :)

Overigens zal je hem pas morgen kunnen spelen, gezien de release date ;)

[Voor 14% gewijzigd door anandus op 06-06-2013 09:07]

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-10 13:46

ye-roon

knaak

hmmm, die legendary edition komt morgen uit.

zal er dan ook een DLC pack komen waar alle DLC in zit voor een reduced price? Alle dlc bij elkaar is 45 euro op steam en de game+alle dlc in de legendary is 40 euro. (of 30 als je het niet op steam koopt). Ik wil de DLC graag spelen, maar ik ga natuurlijk niet meer betalen voor de dlc, maar ik heb ook geen zin om de game nog een keer te kopen omdat dit goedkoper is..

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Waarschijnlijk niet, volgens mij heeft Bethesda dit eerder nooit gedaan.
Je kan beter tijdens een sale de DLC aanschaffen, als ze met 33%/50%/66%/75% korting te krijgen zijn (ik weet niet de exacte hoogte van de korting).
Over paar weekjes is het weer sale, dus houd je ogen open :)

• ChippieBW
Ik heb nog een vraag: ik speel momenteel tijdelijk een illegale versie van Skyrim (de basisgame, zonder DLC)
Nu heb ik de Legendary Edition besteld, weet iemand of het mogelijk is om je savegame over te zetten zodat je niet opnieuw hoeft te beginnen? En unlock je dan ook meteen alle achievements die je in die save tot dan toe behaald hebt?

• Dubrillion
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 04-12 15:06
ChippieBW schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:20:
Ik heb nog een vraag: ik speel momenteel tijdelijk een illegale versie van Skyrim (de basisgame, zonder DLC)
Nu heb ik de Legendary Edition besteld, weet iemand of het mogelijk is om je savegame over te zetten zodat je niet opnieuw hoeft te beginnen? En unlock je dan ook meteen alle achievements die je in die save tot dan toe behaald hebt?
Mmmm... goede vraag. Ik weet niet hoe de illegale versie van Skyrim geinstalleerd word.
Officieel zet Steam een Save Game weg. Deze heb ik zelf gekopieerd van me Laptop naar me nieuwe PC.

Zelf koop ik graag me spellen. Gewoon legaal, gelijk de patches als ze uitkomen O-)

• Jorian89
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01-12 16:49
Ik denk dat je de savegames kunt vinden onder /Documents/My Games/Skyrim?

• Dreanor
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 29-11 23:06

Dreanor

Joene

Als je "tijdelijk" een minder legale versie speelt dan heb je er vast nog niet zoveel uren in zitten zodat je gemakkelijk overnieuw kan beginnen toch ... ? Of is "tijdelijk" eigenlijk sinds 2012? :P

Maar volgens mij kan je gewoon je save files overzetten al zal je dan denk ik daar geen achievements voor krijgen. Voor zover ik weet krijg ja alleen achievements op het moment dat je ze behaald en wordt er niet een scan gedaan om te bekijken wel achievements je al behaald hebt (zou makkelijk zijn om achievements te halen dan, ff een save downloaden met alle achievements en klaar).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Intru
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 04-12 16:15
Ik ben ook begonnen met een 'minder-legale versie', om te kijken of het spel wat voor mij was. De savegames kon ik gewoon zo overzetten, ze staan (zoals hierboven al is gezegd) gewoon in My Games.
Achievements worden niet overgezet, dus die zul je opnieuw moeten halen :)

• ChippieBW
Bedankt voor de antwoorden!
Dreanor schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:14:
[...]
Als je "tijdelijk" een minder legale versie speelt dan heb je er vast nog niet zoveel uren in zitten zodat je gemakkelijk overnieuw kan beginnen toch ... ? Of is "tijdelijk" eigenlijk sinds 2012? :P
Haha nee, ik heb er nu een uurtje of dertig inzitten, maar ik heb het even gepauzeerd aangezien ik wilde wachten op de legendary editie :)
Overigens heb ik het spel al sinds 11.11.11 voor de X360, dus zo illegaal ben ik nu ook weer niet bezig ;) Ik wilde het alleen nu nogmaals op de PC spelen vanwege alle toffe mods enz.
Helaas moeten we nog steeds wachten op de dag dat je met één aankoop gelijk voorzien bent voor alle systemen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-12 12:24
Volgens mij kan dat prima. Je saves staan lokaal en schrijven een kopie naar steam dacht ik.

Even goed opletten, want als je na de install van je legale versie je saves terug zet op de juiste plek lokaal en dan start dan ziet steam dat er verschil is. Volgens mij vraagt ie dan welke de juiste zijn.

Weet ik niet 100% zeker maar volgens mij wel dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:31

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Achievements zullen overigens niet geunlocked worden op de Steam-versie.

de Tweakers-cookiewall is illegaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
Iemand al de Skyrim: Legendary Edition van het spel op steam ....
Heb hem gekocht en ook al gespeeld maar ik zie nog geen verschil met de org versie tegen over de Legendary Edition

Want je zou ook een char zelf kunnen maken maar dat ben ik nog niet tegen gekomen en ook de andere dingen zo als sound en de DLC staan er wel in .

Maar als ik dna naar Skyrim: Legendary Edition op steam gaat (winkel) dna kan ik heb gewoon kopen en staat niet bij dat ik deze versie al heb

Acties:
  • 0Henk 'm!
Er is toch ook geen verschil? Legendary is gewoon vanilla plus de DLC.

En een char kan je toch sowieso zelf maken? :P
Je moet even wachten als je het spel hebt opgestart tot de wagen waar je in zit in het dorp is aangekomen dan kan je je character maken :)

[Voor 6% gewijzigd door anandus op 07-06-2013 09:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
anandus schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:07:
Er is toch ook geen verschil? Legendary is gewoon vanilla plus de DLC.

En een char kan je toch sowieso zelf maken? :P
Je moet even wachten als je het spel hebt opgestart tot de wagen waar je in zit in het dorp is aangekomen dan kan je je character maken :)
dat weet ik wel wenneer het komt :) heb het spel al bijna uit .. Zonder DLC :)
dus vandaar dat ik deze gekocht had ...
Maar ik heb het over dit:

- Live Another Life, In Another World

Play any type of character you can imagine, and do whatever you want; the freedom of choice, storytelling, and adventure of The Elder Scrolls comes to life in one legendary experience complete with added weapons, armor, spells, and shouts from all three official add-ons.

Hoe krijg je die opgestart

Acties:
  • 0Henk 'm!
Door te dubbelklikken op het Skyrim-icoon? :P

Dat gaat over Skyrim zelf :)
Daar speel je iemand anders. In een andere wereld.

[Voor 3% gewijzigd door anandus op 07-06-2013 09:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
anandus schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:19:
Door te dubbelklikken op het Skyrim-icoon? :P

Dat gaat over Skyrim zelf :)
Daar speel je iemand anders. In een andere wereld.
maar volgens wat ik lees is het mogelijk om geen voorgekouwde char te krijgen maar een die je helemala van af de grond op moet bouwen en niet een Nord of Orc of zo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22:43
ravw schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:31:
[...]

maar volgens wat ik lees is het mogelijk om geen voorgekouwde char te krijgen maar een die je helemala van af de grond op moet bouwen en niet een Nord of Orc of zo
Je kiest in het begin gewoon een ras, elk met z'n pros en cons, daarna kan je jezelf ontwikkelen op de manier die jezelf wil. Door te spelen en bepaalde skills te gebruiken

B.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
arjen9551 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:35:
[...]

Je kiest in het begin gewoon een ras, elk met z'n pros en cons, daarna kan je jezelf ontwikkelen op de manier die jezelf wil. Door te spelen en bepaalde skills te gebruiken
ja dat is bij de basic versie zo
maar ik had begrepen dat je dat nou juist achter wegen kon laten en gewoon je zelf als neutraal char laten opbouwen

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dat heb je dan verkeerd begrepen, denk ik :)

Maar ik vermoed dat deze mod je wel bevalt, hiermee kan je uit allerlei andere starts kiezen, de moeite waard!
Alternate Start - Live Another Life

Hier kan je uit kiezen:
Choose from one of the many options to start your character. As more ideas are fleshed out, this list will grow.

Caught Crossing the Border Illegally
------------------------------------

For those who wish to use this to play through the original game start at Helgen, this option will streamline the process to skip the race selection dialogue during the lead up to your execution. Most of the tutorial prompts will be removed as well.

Immigrated to Skyrim
--------------------

You will arrive by ship in the port of Solitude, Dawnstar, or Windhelm with little more than some basic supplies, middle class clothing, and a decent sum of gold to start over upon your arrival.

Property Owner
--------------

You will start off with the fully furnished house of your choice in one of 4 major cities. Windhelm is not included due to the quest that interacts directly with the house there.

Each house will start you off with appropriate class clothing and some leftover cash to spend. There will also be a selection of weapons fitting to the city available on the storage chest in the bedroom.

If owning property in a city is boring, or you'd prefer to have access to all of the available hold questing, you can choose instead to own a farmhouse. The farmhouse is situated on the main road southeast of Dragon Bridge and comes complete with a pair of NPCs to act as your farm hands. Your farm will generate a regular income that you can collect from the farm hands. You do need to come home from time to time to collect it though.

Member of a Guild
-----------------

You will be a new recruit in one of the joinable factions in the game. The Companions, College of Winterhold, Dark Brotherhood, or Thieves Guild. Your starting equipment will be geared toward the faction you have chosen.

For the Thieves Guild, you will begin just inside the Ragged Flagon, having just emerged from the Ratway. Talk to Brynjolf to seal the deal.
For the Dark Brotherhood, you will begin immediately inside the Falkreath Sanctuary and need only speak to Astrid to complete the process.
For the College, you'll be placed just outside the Hall of Elements and will have completed the initial joining phase.
For the Companions, you'll begin in Jorvaskr and begin with the mission to train with Varkas.

The Bards College will be added later if Bethesda does more to flesh out the faction. Right now, they're just a token guild that's not worth much.

Patron at an Inn
----------------

You will be able to choose from one of several inns throughout Skyrim. Some are relatively safe, others not so much. Nightgate Inn in particular is isolated in the mountains and is more dangerous than most others. Do be careful.

Outlaw in the Wilds
-------------------

You will begin as a member of a group of bandits. For the sake of variety, the group of bandits will be chosen at random. You will begin with standard bandit level equipment. The bandit faction at the start location will remain friendly to you as long as you don't piss them off first. Tread carefully though, you WILL have a bounty of 500 gold in the hold the game chooses. The guards will not take kindly to seeing you trotting into a civilized area unless you're prepared to pay up.

Soldier in the Army
-------------------

You begin as a recruited soldier in either the Stormcloaks or the Imperial Legion. Which one you choose will determine the gear you start with. You will begin at the point immediately after what would be each one's first mission, which is little more than a cannon fodder quest on either side.

Camping in the Woods
--------------------

You are a lone hunter, camping in the woods. This will start you off with decent low level equipment, a campfire, cooking pot, bedroll and tent. The camp will be in the forest/hills near Helgen and will serve as an alternative method for witnessing the dragon attack that will not require you to actually be in the village when it is destroyed. The camp will remain in place permanently should you wish to return and use it as a base.

Shipwrecked off the Coast
-------------------------

Shipwrecked! You were a passenger aboard a merchant ship on the way to Solitude when the ship struck an iceberg off the coast and then capsized. Make your escape from the doomed vessel, retreiving any useful items on your way out, then make your way to the nearby ice floes. From there, you'll quickly realize it's a LONG way off to shore.

Take care if using survival mods, especially those with hypothermia modules. You can freeze to death quickly!

Attacked and Left for Dead
--------------------------

You find yourself in a remote area, robbed and left for dead by bandits. They were kind enough to leave what they thought was your corpse dressed in ragged clothes, but nothing more. Can you survive the harsh wilderness and reach safety alive?

Vampire in a Secluded Lair

Mara's Eye Pond has always been home to you, for as long as you can remember. It isn't even clear to you anymore how long you've been a vampire, but you know you still hunger for prey and still have an urge to adventure.

Be aware - this starts you off as a stage 4 vampire. Everyone and his uncle will try to kill you the moment you've left the safety of the dungeon you're in. If you intend to mingle with the city folk, you'll need to feed first.

The end table immediately in front of the bedroll where you start is a safe storage container.

Necromancer in a Hidden Lab
---------------------------

The laboratory you discovered in Blackreach is running low on supplies. It looks like you'll need to set forth soon to replenish, and perhaps see what's going on in the world these days.

Fair warning - there is a Dwemer Sphere outside the door to the lab. You'll need to plan ahead before leaving.

Vigilant of Stendarr
--------------------

You have been accepted into the Vigilants of Stendarr and have been granted living access to their headquarters outside of Dawnstar.

The chest next to you when you begin is yours and is a safe storage container.

Caution: If you are playing Dawnguard, you'll lose access to the safe storage chest once the quest line kicks in and the hall is destroyed. If you are keeping valuable stuff there, be sure it's cleared out before you hit level 10.

Live in an Orc Stronghold

You'll begin in the orc stronghold of Dushnikh Yal. Though you have lived there for some time, they still call you outlander, and now you once more hunger for adventure.

For some people, this may be considered an unbalanced option since you get decked out in a full set of orcish armor and a nice big orcish battleaxe, but you're still level 1. Death can still find you easily enough.

Khajiit Caravan Guard
---------------------

You've been with the caravan for a long time now, and finally your group leader has hired a new guard. Time for some adventure, but you'll always be welcome at the camps in Whiterun or Markarth as always. This option only activates for a Khajiit.

Member of a Forsworn Tribe

Once the true rulers of The Reach, your tribesmen and kin have since been forced to carve out a life in the rugged mountains, away from more comfortable living. The time has come for you to leave and find adventure on your own. Only available for Bretons.

Note - You get a usable chest in the start location that's safe to keep things in.

Argonian Dock Worker
--------------------

You've been on these docks for months now, perhaps longer. The locals aren't treating you any better and it's high time you did something about it. A life of adventure and glory is just the change of pace you need.

Note - The first end table inside the door, with the soul gem holder on it, belongs to you and can be used as storage. The container does not respawn.

Redguard Alik'r Warrior
-----------------------

Disillusioned with life back home in Hammerfell, you joined the Alik'r and set out to Skyrim on a mission. Only things are not what they seem and it looks like time to set out on your own. Nobody back home will know the difference anyway.

Dunmer Refugee (Windhelm)

Morrowind is still a very hostile place, and you've decided to take your chances in Skyrim instead. Upon arrival though, Windhelm isn't at all what you expected or were hoping for. It looks like it's time to cast aside your expectations of an easy life and become an adventurer.

Note - The bedroll and sack you start standing next to for this are yours. The sack is safe storage.

Dunmer Refugee (Raven Rock)

The mainland of Morrowind is still a hostile place, and you've had enough. You're taking your chances on Solstheim in Raven Rock. Upon your arrival though, it's not at all what you were hoping. They almost treat you as an outsider. It looks like that easy life isn't there to be had after all. Might be time to take up adventuring instead.

This start will replace the refugee option if Dragonborn is installed. You'll begin in the abandon building on the edge of town and from there, you're on your own.

Note that for Raven Rock, there is NO SAFE STORAGE so don't count on stuff getting left behind in the containers still being there later!

Altmer Agent of the Thalmor

You're assigned to the Thalmor Embassy near Solitude. As part of your regular duties, you are tasked with routine investigations of various matters in Skyrim. Though Elenwen has yet to trust you with a field assignment - until now. How fortunate that it should mean finally getting to do some adventuring on the side while you're out.

You begin the game inside the Thalmor Embassy on the upper floor, standing next to a bed. Since the Embassy does not respawn in the vanilla game, all storage should be safe. You will be a member of the Thalmor faction, so you can take what you wish from the building at any time, and can sleep in any of the beds you can find.

Once you have arrived at Helgen, you will be removed from the faction and the Embassy will then be closed to you until the party during the main quest. Thalmor may become hostile toward you at this point due to their assumption that you've abandoned your post. Be aware that membership in the Thalmor faction may also make Stormcloaks hostile toward you, including cities run by them! Unlike the bandit start, you will retain this membership for as long as you avoid going to Helgen.

Surprise Me
-----------

Random roll that will pick one of the above. The standard Helgen start will not be included in this. Race specific starts will only apply if the player's race matches.
Dit forum heeft echt een uitklap-iets nodig. Stomme wall of text :(

[Voor 173% gewijzigd door anandus op 07-06-2013 09:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
anandus schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:43:

Maar ik vermoed dat deze mod je wel bevalt, hiermee kan je uit allerlei andere starts kiezen, de moeite waard!

Hier kan je uit kiezen:

[...]
dat is de zelfde die al verwerkt zit in .. de Legendery versie alleen die zoek ik nou juist :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
8)7 Dat zit er dus niet in :P (en ik snap ook niet waarom je denkt van wel)

De legendary versie is:
A. Skyrim
B. Alle DLC
C. Alle patches
Coming to Xbox 360, PlayStation 3, and PC on June 4th for $59.99 (European territories will see its release on June 7th), this package includes the most up-to-date version of the original game (employing the 1.9 title update),as well as the game’s three add-ons: Dawnguard, Hearthfire, and Dragonborn.
dit:
- Live Another Life, In Another World

Play any type of character you can imagine, and do whatever you want; the freedom of choice, storytelling, and adventure of The Elder Scrolls comes to life in one legendary experience complete with added weapons, armor, spells, and shouts from all three official add-ons.
Gaat gewoon over het spel Skyrim zelf :)

[Voor 30% gewijzigd door anandus op 07-06-2013 10:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
anandus schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:42:
8)7 Dat zit er dus niet in :P (en ik snap ook niet waarom je denkt van wel)

De legendary versie is:
A. Skyrim
B. Alle DLC
C. Alle patches

[...]

dit:

[...]
Gaat gewoon over het spel Skyrim zelf :)
The Elder Scrolls V: Skyrim - Legendary Edition

Info over het spel

Winner of more than 200 Game of the Year awards, experience the complete Skyrim collection with The Elder Scrolls V: Skyrim® Legendary Edition. The Legendary Edition includes the original critically-acclaimed game, official add-ons – Dawnguard™, Hearthfire™, and Dragonborn™ – and added features like combat cameras, mounted combat, Legendary difficulty mode for hardcore players, and Legendary skills – enabling you to master every perk and level up your skills infinitely.
Key Features

Live Another Life, In Another World

Dawnguard

The Vampire Lord Harkon has returned to power. By using the Elder Scrolls, he seeks to do the unthinkable - to end the sun itself. Will you join the ancient order of the Dawnguard and stop him? Or will you become a Vampire Lord? In Dawnguard, the ultimate choice will be yours.

Hearthfire

Purchase land and build your own home from the ground up - from a simple one-room cottage to a sprawling compound complete with an armory, alchemy laboratory, and more. Use all-new tools like the drafting table and carpenter’s workbench to turn stone, clay, and sawn logs into structures and furnishings. Even transform your house into a home by adopting children.

Dragonborn

Journey off the coast of Morrowind, to the vast island of Solstheim.Traverse the ash wastes and glacial valleys of this new land as you become more powerful with shouts that bend the will of your enemies and even tame dragons. Your fate, and the fate of Solstheim, hangs in the balance as you face off against your deadliest adversary – the first Dragonborn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnetterGek

KnetterGek

ravw schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:49:
[...]
The Elder Scrolls V: Skyrim - Legendary Edition
[...]
Wat wil je nou zeggen? Anandus heeft toch wel héél duidelijk aangegeven dat Legendary gewoon de base game + DLCs is. Dat is gewoon correct.
Dat er een mod is die Live Another Life heet én dat die drie woorden in de blurb gebruikt worden, is dat waar je zo verward van raakt?

[Voor 18% gewijzigd door KnetterGek op 07-06-2013 10:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:44
anandus schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:43:

Hier kan je uit kiezen:

[...]
Als ik het spel heb uitgespeeld ga ik zeker deze proberen. Ziet er best nice uit zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:31:
[...]

Als ik het spel heb uitgespeeld ga ik zeker deze proberen. Ziet er best nice uit zo.
Zeer de moeite waard! Leuk om op andere manieren te kunnen beginnen en het is ook veel leuker roleplayen op deze manier dan weer élke keer die gevangene te zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 02-12 16:08
Inmiddels een paar weken aan het spelen maar wat is dit spel ontzettend groot zeg. Soms denk ik wel eens komt er wel een einde aan al die quests. Het aantal quests lijkt soms alleen maar groter te worden. Dacht pas laat ik Skyrim nog even uitspelen maar dat "even" kan ik beter weglaten.

Dit moet ik eigenlijk niet in het Skyrim topic zeggen natuurlijk met zoveel fans ;) maar ik denk wel eens dat Skyrim eigenlijk te groot is. Ik heb met games vaak zoiets van ik wil zoveel mogelijk uitspelen maar in dit spel is dat niet te doen man haha. Of je moet er serieus 1000 uur insteken ofzo.

(Ik weet dat je ook alleen de mainquest kan doen maar dat zit helaas niet in het aard van het beestje :))

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0Henk 'm!
13tha1pi schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:25:
Of je moet er serieus 1000 uur insteken ofzo.
Je hebt het meeste wel gezien na 100 uur ofzo, hoor :)

Je bent overigens de eerste die ik hoor klagen dat het te groot is. Een veel gehoorde klacht is juist dat het (veel) te klein is :P

[Voor 24% gewijzigd door anandus op 07-06-2013 14:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
anandus schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:27:
[...]
Je hebt het meeste wel gezien na 100 uur ofzo, hoor :)

Je bent overigens de eerste die ik hoor klagen dat het te groot is. Een veel gehoorde klacht is juist dat het (veel) te klein is :P
jeps :)
het wordt tijd voor die MMO of gewoon een grote upgrade van Arena , Daggerfall, Morrowind , Oblivion , Skyrim en dat dan samen voegen in een game wat betreft grote en quests :)

vooral The Elder Scrolls II: Daggerfall zou ik wel eens willen zien in de skyrim engine

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wolverine3141
Maar spelen jullie dan ook andere games? Er lijkt mij geen tijd meer over voor iets anders. Dit slokt al je tijd weg haha.

Verder echt een goed spel hoor even voorop gesteld, super mooie omgevingen en een top verhaal!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-11 12:48
Ik speel redelijk rustig aan en loot eigenlijk alles wat er te looten valt.
Doordat ik maar anderhalf tot twee uurtjes over heb s'avonds en dan lukt het nog niet alle dagen, ben ik nu dus al ongeveer vier maand bezig, moet wel zeggen dat ik de laatste tijd wel weer wat skyrim tijd inlever voor andere games.
Vroeger had ik tijd zat om te gamen alleen niet genoeg geld ervoor, nu heb ik genoeg geld voor de games maar weer niet genoeg tijd. :(

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0Henk 'm!
13tha1pi schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:42:
Maar spelen jullie dan ook andere games? Er lijkt mij geen tijd meer over voor iets anders. Dit slokt al je tijd weg haha.
Hahaha, ja, hoor, ik speel plenty andere spellen.

Vergeet niet dat het spel al anderhalf jaar oud is, en dat het waarschijnlijk nog jaren duurt tot de volgende Elder Scrolls uitkomt (waarschijnlijk komt eerst nog Fallout 4 tussendoor).

Als je het over 5 jaar kijkt, dan is 100 uur (de tijd om alles gezien te hebben, imho) maar 20 uur per jaar ;)
Dus dan valt het wel mee met 100 uur. Gelukkig is er een actieve mod-community, dat scheelt.

[Voor 11% gewijzigd door anandus op 07-06-2013 14:59]

• MadWeasel
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 05-03-2020
Na lange tijd terug naar de wereld van Skyrim gegaan, ditkeer mét mods via de nexus mod downloader.

Ik vroeg me nu echter af welke mods sinds de laatste nieuwe Skyrim patch noodzakelijk zijn om Skyrim in een 'nieuw jasje' te steken. Vooralsnog heb ik SkyUI, impressive armor/weapons en Cloaks v1.2 geïnstalleerd. Bovenstaande mods werken ook effectief aangezien ik al verschillende nieuwe items tegengekomen ben.

Hebben jullie nog 'must have' mods? Ik heb de toplist van Skyrim nexus mods doorzocht en heb bovenstaande mods daarvandaan gehaald. Suggesties zijn dus zeker welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 21:36

Haan

dotnetter

13tha1pi schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:42:

Verder echt een goed spel hoor even voorop gesteld, super mooie omgevingen en een top verhaal!
Ik spel inderdaad alleen Skyrim, en zelfs daar heb ik bijna geen tijd voor :( toevallig laatst weer een nieuw character gestart, en daarmee kom ik dan toch ook steeds weer nieuwe quests tegen.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02:29

SuBBaSS

-has Ryzen

Zojuist de grootste blunder van mijn skyrim-leven begaan, eigenlijk is het te triest voor woorden, maar omdat het eigenlijk ook erg grappig was wil ik hem toch even delen.
Ik speel met een level 43 combi-Nord en heb de main questlijn uitgespeeld. Ook heb ik de imperials al gejoined en Ulfric geslashed, dus the Palace of Kings in Windhelm zit tegenwoordig gezellig vol met luitjes van allerlei gading. Ook Ulfric en z'n maatje liggen er overigens nog weg te rotten, vlak voor de troon waar nu z'n opvolger zit. :D
Anyway, ik had een side-quest gedaan en kwam de jarl daar (voor de bounty) van op de hoogte stellen. Doe het deurtje open en druk per ongeluk op de schouderknop van m'n controller waardoor ik vervolgens dmv. mijn firebreath shout daar de ene helft van de luitjes aan de lange tafel kapot-rooster en de andere helft me meteen allemaal aan begint te vallen. Dikke oeps, doe maar even savegame laden! :D

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

Christiano007

Ich bin der champion

Ben sinds een paar dagen ook begonnen met Skyrim, heb zelf een niet-zo-legale-versie met alles in 1 oid. Zelf kan ik niet kiezen uit een DLC versie , kwestie van game starten en je begint als gevangene en er komt een draak :)

Heb mijn eerste follower gehad, die is inmiddels overleden op weg naar het leren van de dragon shouts.

Kun je ook steeds wisselen van "groep" als je iets doet voor andere groepen? Zo heb ik eigenlijk weinig idee van wat ik aan het doen ben, de quests gaan van hot naar her.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

De DLC's starten automatisch op diverse momenten, volgens mij na het beëindigen van de Main Quest (zie www.uesp.net voor meer info). Kort door de bocht:

- Skyrim Main Quest: De questline met de draken
- Dawnguard DLC: De questline met de vampieren
- Hearthfire DLC: 'Questline' met huizen bouwen en kinderen adopteren
- Dragonborn DLC: De questline met het eiland Solstheim en een andere Dragonborn die de kop op steekt

Met 'groepen' bedoel je denk ik de Factions, zoals de Companions (soort van Fighters Guild) in Whiterun.
Je hebt meerdere Factions inderdaad, ook een Mages Guild, Thieves Guild, Assassin's Guild enzo. Deze zijn in je Quest log ook te herkennen aan verschillende soorten omlijstingen van de tekst die je quest beschrijft. Wederom, kijk maar op www.uesp.net.
Meestal speel je de main quest met ondertussen wat quests voor de aparte guilds. Vergis je niet, de meeste guilds hebben een complete verhaallijn, het zijn niet alleen maar wat 'haal zoveel van dit' of 'vermoord die' jobs!

En als je het spel leuk vindt, koop het dan ook! Zo steun je de makers en zorg je ervoor dat er ook een Elder Scrolls VI komt. :)

Eer aan je korf (haha)

• Christiano007
  • Laatst online: 22:14

Christiano007

Ich bin der champion

Jentae schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:30:
De DLC's starten automatisch op diverse momenten, volgens mij na het beëindigen van de Main Quest (zie www.uesp.net voor meer info). Kort door de bocht:

- Skyrim Main Quest: De questline met de draken
- Dawnguard DLC: De questline met de vampieren
- Hearthfire DLC: 'Questline' met huizen bouwen en kinderen adopteren
- Dragonborn DLC: De questline met het eiland Solstheim en een andere Dragonborn die de kop op steekt

Met 'groepen' bedoel je denk ik de Factions, zoals de Companions (soort van Fighters Guild) in Whiterun.
Je hebt meerdere Factions inderdaad, ook een Mages Guild, Thieves Guild, Assassin's Guild enzo. Deze zijn in je Quest log ook te herkennen aan verschillende soorten omlijstingen van de tekst die je quest beschrijft. Wederom, kijk maar op www.uesp.net.
Meestal speel je de main quest met ondertussen wat quests voor de aparte guilds. Vergis je niet, de meeste guilds hebben een complete verhaallijn, het zijn niet alleen maar wat 'haal zoveel van dit' of 'vermoord die' jobs!

En als je het spel leuk vindt, koop het dan ook! Zo steun je de makers en zorg je ervoor dat er ook een Elder Scrolls VI komt. :)
Aah ok, want het vampieren gebeuren leek me wel interessant. Maar dit gaat dus pas in na het draken gebeuren.

Heb het spel gedownload omdat ik niet wist of dit iets is voor mij, en wist niet zeker of het vloeiend zou draaien op mijn laptop, dus even de "demo " geprobeerd, hij is ook niet meer zo duur dus dat komt wel goed :)

Ik zal de site eens een beetje doorlezen , merci.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• ChippieBW
Christiano007 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:14:
[...]
Aah ok, want het vampieren gebeuren leek me wel interessant. Maar dit gaat dus pas in na het draken gebeuren.
Nee hoor, Dawnguard start zodra je character level 10 is, ongeacht wat je verder hebt gedaan. Gewoon een stadje binnenlopen en je wordt er vanzelf op aangesproken.
Dat geldt overigens ook voor de andere DLC's, al moet je voor Dragonborn wel bij de Greybeards geweest zijn dacht ik. Daarna kun je via Windhelm per boot naar Solstheim.

• Ryceck
  • Laatst online: 19:32

Ryceck

Constants and Variables

Hrm zie net dat de Legendary edition eindelijk gelanceerd is (loop beetje achter...) maar nu heb ik de orginele versie al eens uitgespeeld zonder de DLC. Ik wil binnenkort een re-run doen *met* DLC maar voelt het wat vaag om 45 euro voor de DLC te betalen terwijl de legendary mij 40 euro kost....
Kan ik nu toch het beste dan maar de Legendary kopen of is er ergens een plek waar ik de DLC voor een 10tje per stuk kan scoren (wachten op steam-sale...?)?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

DEnk dat wachten op een steam sale de beste oplossing is. Waarschijnlijk beginnen ze over twee weken ofzo :)

• Random IT Man
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:08
Ryceck schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:56:
Hrm zie net dat de Legendary edition eindelijk gelanceerd is (loop beetje achter...) maar nu heb ik de orginele versie al eens uitgespeeld zonder de DLC. Ik wil binnenkort een re-run doen *met* DLC maar voelt het wat vaag om 45 euro voor de DLC te betalen terwijl de legendary mij 40 euro kost....
Kan ik nu toch het beste dan maar de Legendary kopen of is er ergens een plek waar ik de DLC voor een 10tje per stuk kan scoren (wachten op steam-sale...?)?
Denk dat het inderdaad beter is om even te wachten op de Steam Summer Sales. Als de korting vergelijkbaar is met vorig jaar (50%) zal het alles bij elkaar iets van 15-20 euro kosten. Tsja, ik zou nog een paar weekjes wachten. ;)

Nou..daar zijn we dan ongeveer 1.5 jaar na release, inmiddels 286 uur op de klok en 120 uur met mijn main character. Jammer dat ik de laatste paar maanden Skyrim niet meer aangeraakt heb. Er bekruipt mij toch het gevoel dat er meer had ingezeten. Niet qua base game, die is wat mij betreft prima, probleem is dat de DLC nogal lackluster is in vergelijking met Morrowind en Oblivion. Ik had echt wel zin gehad in een volwaardige expansion zoals een trip naar Orsinium of iets dergelijks, dat zou ook mooi in de Skyrim lore/texture sets passen. Dragonborn was wel leuk voor die 'trip down memory lane' maar het was zo kort, zeker in vergelijking met de Bloodmoon expansion van Morrowind. Had zelfs het gevoel dat Solstheim in Morrowind een stuk groter was, er was in ieder geval meer te doen.

Dan maar wachten op de grotere mods en unofficial expansions.

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Random IT Man schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:55:
[...]

Denk dat het inderdaad beter is om even te wachten op de Steam Summer Sales. Als de korting vergelijkbaar is met vorig jaar (50%) zal het alles bij elkaar iets van 15-20 euro kosten. Tsja, ik zou nog een paar weekjes wachten. ;)

Nou..daar zijn we dan ongeveer 1.5 jaar na release, inmiddels 286 uur op de klok en 120 uur met mijn main character. Jammer dat ik de laatste paar maanden Skyrim niet meer aangeraakt heb. Er bekruipt mij toch het gevoel dat er meer had ingezeten. Niet qua base game, die is wat mij betreft prima, probleem is dat de DLC nogal lackluster is in vergelijking met Morrowind en Oblivion. Ik had echt wel zin gehad in een volwaardige expansion zoals een trip naar Orsinium of iets dergelijks, dat zou ook mooi in de Skyrim lore/texture sets passen. Dragonborn was wel leuk voor die 'trip down memory lane' maar het was zo kort, zeker in vergelijking met de Bloodmoon expansion van Morrowind. Had zelfs het gevoel dat Solstheim in Morrowind een stuk groter was, er was in ieder geval meer te doen.

Dan maar wachten op de grotere mods en unofficial expansions.
Ik zat met Skyrim + Dawnguard + Dragonborn met mijn main character op 290 uur, maar dan ook 100% gedaan in het spel, inclusief alle XBox 360 achievements en had er na 1,5 jaar spelen wel echt goede voldoening in. Heb je ook alle quests voor alle factions gedaan? (Ik neem aan van wel).

Ik denk dat er ook een verschil is tussen de consoles en de pc. Morrowind en Oblivion heb ik nog gespeeld op de pc, maar omdat er zo ontzettend veel mods en total makeovers te vinden waren voor elk van beiden, wist je nooit precies waar je nou qua game completion zat. Op de consoles heb je geen mods, dus is het what you see is what you get. Ik vond het een zeer mooie tocht door de provincie Skyrim en Solstheim en ben blij dat ik de game nu aan vrienden uit kan lenen om ze ook deel van dit geheel te laten worden. :)

PS: We zitten beiden aan 290 uur gameplay. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar dit is twee keer zoveel als het maximale dat ik ooit bij een andere game heb bereikt en dat vond ik al idioot, echt insane eigenlijk! :)

Eer aan je korf (haha)

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:31
Pff, weaksauce man ^_^
https://dl.dropboxusercontent.com/u/87381558/skyrim.png

Systeem specs

• eddy_merckx
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-08-2017
Ik stond ietwat huiverachtig om weer veel tijd in een game te pompen. De vorige Elder Scrolls gingen indertijd met al m'n avonden en weekends aan de loop, en ik had Skyrim voorlopig aan me voorbij laten gaan. Ook omdat te verwachten was dat er achteraf een goedkopere editie zou verschijnen die het spel meteen met alle DLC zou bundelen. En nu was het dus zover - kocht de Legendary uitgave via Amazon.co.uk voor iets meer dan twintig euro.

Vrijdag zat hij in de bus, en toevallig had ik net een vrije dag. Maandag ook verlof genomen. Ondertussen al vijftig uur in Skyrim rondgedoold en al het goede weer van de voorbije dagen gemist :)

Eerste indruk was gewoon een opgeleukte versie van Oblivion, maar fu-cking hell - wat is Skyrim goed, zeg. Je voelt weinig van de mechanisaties achter de queestes, en de dungeons missen het copy-paste karakter - wat vooral bij Morrowind een 'probleem' was. Beste game ooit? Denk het wel.

Ben een beetje laat op het feestje, maar wat een feestje !

Moest ik even kwijt ;)

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 02-12 11:14

Bansheeben

There never was any cake...

Wacht maar tot je ontdekt wat er allemaal mogelijk is met modding. Ik heb Skyrim sinds dag 1 en als ik het nu speel, dan zwerf ik gewoon door Skyrim (en Solstheim) en laat een waslijst aan mods het werk doen om de hele free roam ervaring compleet te maken. De quests interesseren me eigenlijk voor geen meter meer, gewoon exploration in z'n puurste vorm :)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01:07
Bansheeben schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:25:
Wacht maar tot je ontdekt wat er allemaal mogelijk is met modding. Ik heb Skyrim sinds dag 1 en als ik het nu speel, dan zwerf ik gewoon door Skyrim (en Solstheim) en laat een waslijst aan mods het werk doen om de hele free roam ervaring compleet te maken. De quests interesseren me eigenlijk voor geen meter meer, gewoon exploration in z'n puurste vorm :)
Haha inderdaad! Heerlijk bergbeklimmen om mooie uitzichtpunten te vinden of door de landerijen wandelen om te genieten van de bloemetjes en de bijtjes. Beetje jammer dat er soms een draak komt die mijn rust verstoord.
:P

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• KnetterGek

KnetterGek

Ongeschreven regel is dat je pas mach pochen met playtime in een spel als je vier cijfertjes nodig hebt om aan te geven hoeveel uur je erin gezeten hebt.

Het kon wel eens zijn dat ik geen leven heb, trouwens :X

• fub
  • Laatst online: 03-12 15:38
Ik heb Skyrim inclusief DLC op de PS3 gespeeld, en dat vond ik erg leuk. Maar toen de huiskamer-PC een upgrade nodig had, heb ik meteen maar geinvesteerd in een A10 en wat snel geheugen, en nu kan ik ook op die PC spelen. (Met de settings op "high", alleen bij watervallen stokt het wat -- moet nog wat mee tweaken om te zien of ik dat wat beter krijg.) Controller d'r bij en gaan! Gisteravond weer Bleak Falls Barrow schoongeveegd.

De grote bonus van spelen op de PC zijn natuurlijk de mods! Ik ben vooral geinteresseerd in quest mods, die meer content geven.
Ik kan natuurlijk in de Steam Workshop kijken welke mods het meest populair zijn, maar wellicht dat jullie nog ondergesneeuwde pareltjes weten die ik niet mag missen? Aan welke mods beleven jullie echt veel plezier, qua nieuwe content of anderszins? (Daarbij ben ik niet op zoek naar super-uitgebreide grafische mods: 't is toch maar een APU die ik tot mijn beschikking heb...)

• Sipio
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Wil ook eindelijk dit spel eens gaan kopen, via steam 30 euro maar bij Bol. 20 euro, nou heb ik de game liever via steam omdat daar een no-spider mod (jaja fobie, al eerder over gehad ;) ) te vinden is waarvoor je je enkel hoeft aan te melden en hij word geinstalleerd (zegt men)

Lijkt mij persoonlijk makkelijker omdat mods installen in het verleden nog wel eens mislukt is bij mij.

Maar nou las ik dat ook de retail versie via steam gespeeld moet worden, is dit zo en kan ik dan op dezelfde manier die mod installeren?
Ik lees hier verschillende dingen over namelijk.

Heb dat 10tje extra wel over voor het gemak van ff die mod aanklikken en gaan namelijk.

• KnetterGek

KnetterGek

Sipio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:19:
Wil ook eindelijk dit spel eens gaan kopen, via steam 30 euro maar bij Bol. 20 euro, nou heb ik de game liever via steam omdat daar een no-spider mod (jaja fobie, al eerder over gehad ;) ) te vinden is waarvoor je je enkel hoeft aan te melden en hij word geinstalleerd (zegt men)

Lijkt mij persoonlijk makkelijker omdat mods installen in het verleden nog wel eens mislukt zijn bij mij.

Maar nou las ik dat ook de retail versie via steam gespeeld moet worden, is dit zo en kan ik dan op dezelfde manier die mod installeren?
Ik lees hier verschillende dingen over namelijk.

Heb dat 10tje extra wel over voor het gemak van ff die mod aankillen en gaan namelijk.
Het enige verschil tussen kopen bij bol en kopen op steam:
- de prijs
- de levertijd
- bij bol krijg je fysieke dingen om beet te houden terwijl je wacht tot hij klaar is met downloaden/installeren.

Want je krijgt gewoon de DVD met een steam key.

En mods... Steam Workshop is dus gewoon standaardfunctie ongeacht waar je het spel koopt. Als je serieus wilt modden is de nexus mod manager vervolgens ook nuttig.

• Sipio
  • Niet online
Nee ik wil (nog) niet serieus modden eigenlijk, het ging mij juist om het gemak van steamworks dat ik me enkel hoef te registreren voor die mod en dat hij dan automatisch installeerd zeg maar.

Het gaat mij in eerste instantie echt alleen om die no-spider mod, wellicht dat ik later via die nexus mod manager dan wel verder wil modden

Maar als ik het goed begrijp dan kan ik hem dan via Bol kopen, en alle patches en mods via Steam doen gewoon.

tnx iig ;)

• KnetterGek

KnetterGek

Sipio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:56:
Maar als ik het goed begrijp dan kan ik hem dan via Bol kopen, en alle patches en mods via Steam doen gewoon.
Correct. Overigens: ELKE Steam-titel krijgt zijn patches via Steam en moet je dus aan je Steam account knopen (gaat vanzelf bij installatie, ongeacht waar je het gekocht hebt), maar voor mods is het variabel omdat de Steam Workshop nog relatief nieuw is en bovendien is het met modden sowieso altijd een beetje kijken hoe en wat omdat het per definitie geen ondersteunde dingen zijn die je doet natuurlijk.

Ik zou wel sterk aanbevelen om afhankelijk van je smaak wat mooimaakmods of ten minste de hi res texture packs te nemen. De hi-res texture packs komen direct uit Steam onder DLC, niet uit de workshop.
Even opletten dat je mods in de workshop installeert door te subscriben, en dan als je het spel start laadt hij de files pas. Als je daar niet op wacht ga je dus het spel in met de mods nog niet geladen. En dan krijg je op een moment dat je het niet verwacht ineens een groot dik harig acht-potig gruwelbeest in je gezicht. Wel goed voor de schrikreactie, minder voor je hart.

Overigens, als mede-arachnofoob heb ik van de spinnen in Skyrim echt niet zo'n last; maar dat is persoonlijk natuurlijk.

• Sipio
  • Niet online
Haha cheers voor de heads-up, ik moet er echt niet aan denken dat dat gebeurd ;)

Het was mij dus ook nog eigenlijk niet duidelijk dat het echt een steam titel was, nu dus wel tnx.

Maar zal eens kijken dan, heel in het begin had iemand hier al een no-spinnetjes mod gemaakt met beren of zo, daar was ik toen al dankbaar voor maar het spel kopen is er toen niet van gekomen en eigenlijk ook met het oog op (dalijk lukt het niet).

Nu je alleen maar hoeft te subscriben heb ik zoiets van ja dat moet toch wel lukken dan, maar 1 spin en ik ben uit haha <---- geen gemeende lach want het is gewoon balen en kan me voorstellen erg lachwekkend voor sommigen.

Vind het wel knap van jou het wel lukt, ik heb wat screenshots gezien (een youtube filmpje kijken ga ik echt niet doen) en mij gaat dat echt niet lukken, zeker niet als ik lees dat ze ineens voor je hangen, uit de grond komen, plafond weet ik het allemaal.

Het is overigens zelfs met die mod nog ff afwachten, het schijnt dat die mod de spinnen gewoon compleet verwijderd en las al in diverse reacties dat er gamers waren die ze nog steeds konden horen.
Vraag me dus eigenlijk wel af of het uberhaupt wel goed werkt.

[Voor 36% gewijzigd door Sipio op 19-06-2013 18:20]

• KnetterGek

KnetterGek

Ik vind in de workshop geen ééne zak (die search is echt belachelijk slecht)...
oh wacht, dit.
http://steamcommunity.com.../filedetails/?id=88889188

Maar eh, die werkt niet met DLCs, en volgens mij zit er wel degelijk spinnenspul in de vampiertjes DLC.
Ik zou wel even op Nexus kijken of die geen spinnenverwijdermod hebben - je bent niet de enige die die krengen eruit wil hebben.

Tadaaaaa
http://skyrim.nexusmods.com/mods/26468//?

Deze doet het beter: vervangt gewoon glashard de files voor spinnen (en chaura, trouwens) zodat als de mod niet werkt je vosjes en appels ziet ipv spinnen. Bevat kluswerk voor alle DLC packages en is goed gedocumenteerd.

[Voor 26% gewijzigd door KnetterGek op 19-06-2013 23:47]

• lfs
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2017

• Sipio
  • Niet online
@KnetterGek, Link van de mod werkt bij mij niet meer, straks nog wel en ff gekeken maar dat gaat naar mijn idee via die NMM en als ik het goed begrijp moet je daan een membership voor nemen, moet volgens mij toch gratis kunnen maar dat kon ik zo gauw niet vinden, en nu ligt de site plat haha.

Game komt morgen binnen dan kijk ik weer ff verder, tnx iig! ;)

*edit* gelukt, NMM alvast gedownload en morgen dan maar eens proberen

* Tis gelukt met de mod, gelijk in het begin van de game in die grot al genoeg 'beren' gezien wat me lief was geweest haha, echt helemaal super ! _/-\o_

btw, settings staan op high en zit zo rond de 60 fps, is het dan nog verstandig om dat highres texture pack van steam te downloaden? Als het maar iets van 10 fps scheelt lijkt het me wel de moeite maar meer moet het ook niet zijn.

I7-860 hd5850 en 8GB. (1080p)

[Voor 162% gewijzigd door Sipio op 21-06-2013 17:01]

• el-jorge
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 25-11 21:02

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ga Skyrim ook maar weer eens installeren. Huiver er wel een beetje voor helemaal opnieuw te moeten beginnen. Wil eigenlijk wel verder met mijn huidige game, maar gezien het grootte aantal mods wat ik in mijn oude potje gebruikte ben ik bang dat die gaat crashen. Kan ik niet ergens halverwege beginnen? Vind het begin langdradig, en wil gelijk een beetje niveau hebben in skills.

Spielerei...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01:07
el-jorge schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:34:
Ga Skyrim ook maar weer eens installeren. Huiver er wel een beetje voor helemaal opnieuw te moeten beginnen. Wil eigenlijk wel verder met mijn huidige game, maar gezien het grootte aantal mods wat ik in mijn oude potje gebruikte ben ik bang dat die gaat crashen. Kan ik niet ergens halverwege beginnen? Vind het begin langdradig, en wil gelijk een beetje niveau hebben in skills.
Met genoeg Mods kan dat best.. :P

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• KnetterGek

KnetterGek

Sipio schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:12:
btw, settings staan op high en zit zo rond de 60 fps, is het dan nog verstandig om dat highres texture pack van steam te downloaden? Als het maar iets van 10 fps scheelt lijkt het me wel de moeite maar meer moet het ook niet zijn.

I7-860 hd5850 en 8GB. (1080p)
high res textures kosten alleen RAM, eigenlijk. zolang je VRAM niet vol is heeft dat echt geen merkbaar effect op je performance (wel op laadtijden overigens). gewoon erop gooien, bevalt he tniet kun je het altijd verwijderen.

• Sipio
  • Niet online
KnetterGek schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:31:
[...]

high res textures kosten alleen RAM, eigenlijk. zolang je VRAM niet vol is heeft dat echt geen merkbaar effect op je performance (wel op laadtijden overigens). gewoon erop gooien, bevalt he tniet kun je het altijd verwijderen.
Had hem inmiddels geinstalleerd, prima te doen, helaas nog niet veel kunnen gamen, en paar keer bsod gehad.

Maar het gevoel dat ik de game er nu bij heb in mijn collectie en voor mij ook speelbaar is al een fijn gevoel haha.

Moet Bioshock Infinite ook nog uitspelen trouwens..

• wolverine3141
Sipio schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:06:
[...]

Moet Bioshock Infinite ook nog uitspelen trouwens..
Dat probleem heb ik dus met te veel games. Er is gewoon te weinig tijd en zeker als er een game als Skyrim op je pad komt. :)

• ZenTex
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 04-12 12:38

ZenTex

Doet maar wat.

[b][message=40436877,noline]... nou heb ik de game liever via steam omdat daar een no-spider mod (jaja fobie, al eerder over gehad ;) ) te vinden is waarvoor je je enkel hoeft aan te melden en hij word geinstalleerd (zegt men)
Heb die post van jou ooit gelezen, maandje of 3 geleden?

Nu ben ik ook arachnofoob, en niet de minste ook. Ik ben nergens bang voor, maar als ik een spinnetje zie dan ga ik bijna gillen als een wijf (nou ja, niet altijd), maar nepspinnen in een spelletje? Nee, dat doet me nu niets... Ik haat ze wel, iets meer dan ik zou moeten, maar dan nog.

Ohja, en dan hebben we hier in Hong Kong van die enorme webspinnen, met van die gele vlekken op hun lijf. Normaal niet zo'n probleem want je kunt ze zien, maar ga vaak wandelen in de wildernis hier, en als de bushbush een beetje erg dcihtbegroeid begint te worden of het donker is, dan laat ik glashard m'n vriendin vooruitlopen, held!
Liep hier in de woonkamer toch een enorme renspin voorbij! Zo'n snelle, en dan enorm, al was het meer poot dan lijf, wat ik persoonlijk zelfs erger vind. Kostte me écht een jaar van m'n leven. :p

[Voor 31% gewijzigd door ZenTex op 26-06-2013 22:41]

• Sipio
  • Niet online
@ Lethal Pi, haha idd, heb nog wel meer games die ik uit moet spelen, zitten soms enkele tussen die ik snel uitspeel (sleeping dogs bijv), maar je moet er ook gewoon de tijd voor hebben.

@Zentex, alleen je verhaal lezen lopen de rillingen over mijn rug, ik zou daar nooit kunnen wonen en zou er zelfs niet op vakantie gaan,ik heb geen hekel aan spinnen, ze zijn enorm nuttig maar ik kan er gewoon niet naar kijken, waar dan ook.
Mijn vriendin heeft een abbo op de Quest die ik zelf ook graag mag doorbladeren, maar niet nadat mijn vriendin dat heeft gedaan en mij verzekerd dat er op geen 1 pagina een afbeelding van een spin staat waardoor ik me kapot schrik.

Kan het ook niet precies verklaren waarom precies..

On topic, wat een prachtige game Skyrim, heb toen alles meegelezen tijdens 11-11-11 en baalde er zo van dat ik toen niet kon spelen.
Was klein stukje overnieuw begonnen in de game en net die 1000 steps gedaan, echt prachtig gewoon wat een sfeer!

• benchMarc
Als je zelfs niet tegen spinnen kunt in plaatjes/games, dan zou je daar echt hulp voor moeten zoeken, mits je dat al niet hebt gedaan. Lijkt me erg vervelend om te hebben en je komt ze vaak genoeg tegen.
Of er gewoon een cold turkey vastpakken. Ze bijten toch niet :P
Is zonde als je de game zo niet kunt spelen zonder die gare bear mod.

• Sipio
  • Niet online
benchMarc schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:45:
Als je zelfs niet tegen spinnen kunt in plaatjes/games, dan zou je daar echt hulp voor moeten zoeken, mits je dat al niet hebt gedaan. Lijkt me erg vervelend om te hebben en je komt ze vaak genoeg tegen.
Of er gewoon een cold turkey vastpakken. Ze bijten toch niet :P
Is zonde als je de game zo niet kunt spelen zonder die gare bear mod.
Hmm ja hulp zoeken, ergens zul je wel gelijk hebben natuurlijk want echt normaal is het natuurlijk niet maar in het dagelijks leven valt het wel mee eigenlijk.
Heb in het verleden op het werk wel eens een motorkettingzaag laten vallen op het werk in het bos omdat er ineens een spin aan komt lopen, maar dat is dan gewoon ff schrikken en verder..kleine spinnen heb ik het dan over. Je moet sowieso begrijpende collega's hebben dan die je dan niet zon beest in je nek zetten trouwens.
Het beste is ook gewoon dat zo min mogelijk mensen het weten anders krijg je uiteraard mensen die het leuk vinden om je toch proberen uit te testen.

Verder woon ik 2 hoog op een flat dus in mijn huis kom ik ze bijna nooit tegen..ik snap je wel met hulp zoeken, het is een afweging maar ik ben nu 41 en heb er altijd goed mee kunen leven dus tja.

Ja dan komt er eens zon mooie game voorbij die ik dan niet gelijk kan spelen o.k das balen, maar als ik dan zie dat zon mod al meer dan 7000x is gedownload voel ik me niet meer zo alleen in dit soort dingen haha.

Deze 'insectsbegone' mod is trouwens geen 'gare beren' mod, de grote zijn veranderd in gewoon goed uitziende beren en de kleinere zijn veranderd in ratten.
Heel goed gedaan mag ik wel zeggen :)

Gaat nu wel erg offtopic trouwens dus over de game, je kunt armor/ wapens versterken bij een smid? is dit ook mogelijk voor een boog eigenlijk?

[Voor 4% gewijzigd door Sipio op 28-06-2013 11:00]

• benchMarc
Sipio schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:31:
Gaat nu wel erg offtopic trouwens dus over de game, je kunt armor/ wapens versterken bij een smid? is dit ook mogelijk voor een boog eigenlijk?
Ja, ook bogen kun je upgraden. Een ebony bow die ik nu heb heb ik met mijn huidige skill kunnen upgraden naar exquisite status.

Waar verkopen jullie eigenlijk al je gevonden en gemaakte sieraden? Ik heb echt kisten vol met sieraden, maar al die merchants hebben zo weinig geld op zak dat ik elke keer meer spullen bijmaak dan ik kan verkopen. Met een beetje goud maar je zo wat gouden ringen, en die merchants hebben hooguit zo'n 700 gold op zak. Dat schiet niet echt op.
Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee