Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Die lopen bij ook nog wel in Fur rond, alhoewel ze nu vaker in Steel Plate en Nordic Heavy Armor lopen. Daarnaast geeft de SkyRe mod de vijanden ook een betere AI en perks, dus ontwijken je pijlen vaker en shield bashen ze ook. Het sneller levelen wat ik doe maakt het spel op zich niet makkelijker ^_^
Shouts zijn nu bij mij krachtiger dan wapens en dat vind ik leuker. Eigenlijk is het best raar dat je het standaard spel na een shout een minuut (of langer) moet wachten alvoren weer te kunnen shouten. Dat maakt standaard magicka veel beter. Nu is de cooldown bij een level 3 Fire Breath maar 15 of 20 seconden.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:41

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, na het spel een paar keer te hebben gespeeld is de verslaving toch wel officieel een verslaving te noemen, het is dat ik geen tijd heb om het echt veel te spelen, maar anders....

Mijn mannetje is nu lvl 28 geloof ik, Dual wield bijlen (ebony), heavy plate armour. Zeer gave en explosieve gameplay. Merk wel dat ik een beetje voor loop op het spel kwa dmg, draken gaan echt in onder de 5 seconde plat (frost/blood/gewone dragon, maakt niet echt veel uit) Maar ik heb begrepen dat zodra de elder en ancient dragons tevoorschijn komen dit veranderd.

Maar er is nog ZO VEEL ruimte voor verbetering. Enchanting lvlen, alchemy lvlen, BS naar 100, echt een leuk spel!

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 10:27

harlekein

Creator Owner

Ik ben een tijdje weggeweest en zal mijn PS3 weer opstarten. Nu zag ik dat Dragonborn DLC wel interessant kon zijn, maar zitten hier nog Thieves Guild of Dark Brotherhood gerelateerde quests in? Mijn character is hoofdzakelijk een stealth nekkensnijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nope

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:18

Jentae

Houdt van aglets.

harlekein schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:07:
Ik ben een tijdje weggeweest en zal mijn PS3 weer opstarten. Nu zag ik dat Dragonborn DLC wel interessant kon zijn, maar zitten hier nog Thieves Guild of Dark Brotherhood gerelateerde quests in? Mijn character is hoofdzakelijk een stealth nekkensnijder.
Nee, die niet. Je krijgt oa:

- Een compleet nieuw eiland om te ontdekken, Solstheim, vol mijnen, ijskastelen, grotten, opgraafplaatsen, etc. Met extragratis muziek uit Morrowind. :)
- Nieuwe wapens, oa een zwaard dat zowel als melee en als ranged gebruikt kan worden (pew pew laz0rs-zwaard), een set dual wield wapens die elkaars damage versterken, een boog die 50% kans op health/magicka/endurance leecht, etc.
- Nieuwe armors, jewelry en rings, oa een set die je verspreid over het eiland op moet zoeken en een nieuwe grondstof, Stalhrim
- Nieuwe Daedric quests, verbonden met de hoofdlijn van het verhaal
- Nieuwe Dragon Priests, draken, Shouts
- Nieuwe vijanden

en ga zo maar door. Bij alles kun je een 'stealth nekkensnijder' natuurlijk goed gebruiken, er is op het eiland meer dan zat om te doden (oa de moeilijkste baas van heel Skyrim, niet eens de main quest boss!)

Het enige dat tegenviel was het berijden van draken, dat is meer een gimmick (vliegen volgens vaste paden) dan dat je er echt controle over hebt. Voor de rest is Dragonborn echt een aanrader, kopen dus! :D

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 14:48
Denko schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:29:
Zo, na het spel een paar keer te hebben gespeeld is de verslaving toch wel officieel een verslaving te noemen, het is dat ik geen tijd heb om het echt veel te spelen, maar anders....

Mijn mannetje is nu lvl 28 geloof ik, Dual wield bijlen (ebony), heavy plate armour. Zeer gave en explosieve gameplay. Merk wel dat ik een beetje voor loop op het spel kwa dmg, draken gaan echt in onder de 5 seconde plat (frost/blood/gewone dragon, maakt niet echt veel uit) Maar ik heb begrepen dat zodra de elder en ancient dragons tevoorschijn komen dit veranderd.

Maar er is nog ZO VEEL ruimte voor verbetering. Enchanting lvlen, alchemy lvlen, BS naar 100, echt een leuk spel!
Ik ben er ook sinds kort mee begonnen. Heb nu net de eerste draak verslagen en een shout gekregen. Ben pas level 18 en zo'n 200 armorpunten. Ik loop nog rond met schild om te verdedigen.
Wat een geweldig grote wereld waarin zoveel gebeurt. Tijdens mijn hoofdquest krijg ik ook zoveel van die kleine quests tussendoor dat ik wel af en toe verward raak van het aantal quests en wat ze ook alweer precies inhielden. Soms ben ik voor een hoofdquest bezig en word ik in een dorpje door 3 man aangesproken die ook elk weer voor een aparte quest zorgen.
Vaak weet ik dan niet echt goed wat wijsheid is. Hun quests zo snel mogelijk completen, of doorgaan met het hoofddoel en later de kleine quests doen?
Maar na een hoofdquest komt er ook altijd weer een nieuw vervolg, dus het probleem blijft.

Ik zou inmiddels ook graag mijn gestolen items eens willen verkopen. Ik heb nogal wat zakken gerold inmiddels. Ik kan het niet kwijt aan de merchants in de doropjes.
Het irritante is dat ik bijv voor een quest een dwarven armor krijg. Maarja, wat moet ik daarmee als mijn steel armor een stuk hoger is? Verkopen jullie dit dan gewoon?

Trouwens wel erg leuk om eerst een skill van iemand te leren, daarvoor te betalen en hem daarna weer zakkenrollen. De pickpocketrate bij 400 coins is telkens 90% bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:18

Jentae

Houdt van aglets.

benchMarc schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:07:
[...]

Ik ben er ook sinds kort mee begonnen. Heb nu net de eerste draak verslagen en een shout gekregen. Ben pas level 18 en zo'n 200 armorpunten. Ik loop nog rond met schild om te verdedigen.
Wat een geweldig grote wereld waarin zoveel gebeurt. Tijdens mijn hoofdquest krijg ik ook zoveel van die kleine quests tussendoor dat ik wel af en toe verward raak van het aantal quests en wat ze ook alweer precies inhielden. Soms ben ik voor een hoofdquest bezig en word ik in een dorpje door 3 man aangesproken die ook elk weer voor een aparte quest zorgen.
Vaak weet ik dan niet echt goed wat wijsheid is. Hun quests zo snel mogelijk completen, of doorgaan met het hoofddoel en later de kleine quests doen?
Maar na een hoofdquest komt er ook altijd weer een nieuw vervolg, dus het probleem blijft.

Ik zou inmiddels ook graag mijn gestolen items eens willen verkopen. Ik heb nogal wat zakken gerold inmiddels. Ik kan het niet kwijt aan de merchants in de doropjes.
Het irritante is dat ik bijv voor een quest een dwarven armor krijg. Maarja, wat moet ik daarmee als mijn steel armor een stuk hoger is? Verkopen jullie dit dan gewoon?

Trouwens wel erg leuk om eerst een skill van iemand te leren, daarvoor te betalen en hem daarna weer zakkenrollen. De pickpocketrate bij 400 coins is telkens 90% bij mij.
Tsja, niet eens meer een echte spoiler, maar ga bij het Thieves Guild in Riften. Daar doe je enkele missies voor, zodat er een zogenaamde 'Fence' voor je beschikbaar komt, aan wie je gestolen waar kunt verkopen. Hoe meer quests, hoe meer Fences er in heel Skyrim rondlopen.

Steel armor hoger dan Dwarven kan natuurlijk voorkomen, maar probeer je Dwarven dan eens te upgraden bij een werkbank. Waarschijnlijk heb je hier Corundum ingots voor nodig, maar dan wordt je Dwarven armor waarschijnlijk een stuk sterker (tot welke rating je kunt upgraden hangt af van hoe hoog je Smithing skill is).

Er is inderdaad zo idioot veel te doen en te bezoeken in Skyrim, je kunt de main quest in een paar uur afronden, of eerst alle side quests allemaal doen of alle Faction quests...

Kijk ook even op www.uesp.net, Unofficial Elder Scrolls portal, soort van Wiki met heel handige tips. :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan toch sinds een bepaalde patch niet meer geld terug zakkenrollen van trainers? Of is dat een fix van de USKP? Anyway, ik maak geen gebruik van trainers om skills te boosten. Zonde van het geld, alhoewel ik zoveel heb dat ik het never nooit niet op krijg >:)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 10:27

harlekein

Creator Owner

Jentae schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:28:
[...]
Nee, die niet. Je krijgt oa:...
Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord. Als ik bedenk hoezeer ik van Skyrim genoten heb en de mooie loot kan ik deze uitbreiding waarschijnlijk wel waarderen. Eens mijn character afstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-12-2021
benchMarc schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:07:
[...]

Als ik jou was ging ik lekker met de side quests aan de gang. De main line is geweldig, en zeker het spelen waard, maar die kun je met wat doorbikkelen "zo" uitspelen. De side quests brengen je ook naar leuke locaties waar je interessant spul vindt. En je raakt wat bekender met de hele wereld! De eerste keer dat ik in Windhelm kwam vond ik er echt geen hol aan; stad naar de kloten, alles leek op elkaar.. Maar na d'r gedwongen wat rond gehobbeld te hebben moet ik zeggen dat 't me er stukken beter bevalt en ik de weg er inmiddels wel ken.
Plus, je kunt natuurlijk je skills fijn ophogen en dat komt ook in de hoofdverhaallijn van pas.
Oh, en misschien is 't een gevoelskwestie.. maar toen ik Oblivion had uitgespeeld vond ik het rondlopen en nog wat sidequests doen wat bloedeloos. M'n hoofddoel was weggevallen en zeker toen ik zo ongeveer alles aan extraatjes had gehad was ik 'r wel wat klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Ik doe nu meestal een 3 a 4 side quests voordat ik weer verder door hobbel met de main, ben nu level 36 en heb er denk ik tegen de 200 uur in deze playthrough heb zitten.
De eerste save file verkloot met het rommelen met mods |:( )

Heb nog genoeg quests open staan en nog steeds kom ik hier en daar niet caves enz. tegen, al speel ik niet zo snel want ik ben altijd op zoek naar loot. :*)
Eind vorig jaar de game eigenlijk pas ontdekt en sindsdien nauwelijks andere games gespeeld.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
Flex0r schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:55:
Ik doe nu meestal een 3 a 4 side quests voordat ik weer verder door hobbel met de main, ben nu level 36 en heb er denk ik tegen de 200 uur in deze playthrough heb zitten.
De eerste save file verkloot met het rommelen met mods |:( )

Heb nog genoeg quests open staan en nog steeds kom ik hier en daar niet caves enz. tegen, al speel ik niet zo snel want ik ben altijd op zoek naar loot. :*)
Eind vorig jaar de game eigenlijk pas ontdekt en sindsdien nauwelijks andere games gespeeld.
Hehe, zo heb ik ook een kapitaaltje opgebouwd: grotten in en rauzen. Bijkomend voordeel was dat m'n healing skill goed ontwikkeld raakte in no time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:31
Ik kwam op YouTube en video tegen van Connor zijn robes uit AC:III.
Van de Workshop afgehaald en overnieuw begonnen met een game.
Is die van de Steamshop afgehaald..... Balen...

Game blijft leuk. Na dik een jaar spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 20:43
Door de level cap is het nu wel heel makkelijk geworden om snel door te levelen (iets met reuzen en block). Aan de ene kant een beetje makkelijk en laf, aan de andere kant heb ik alles al gedaan en gehaald behalve de legendary dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Eergisteren trouwens erg gelachen om Lydia die het aan de stok kreeg met een Giant die waarschijnlijk op haar tenen stond. Na de dreun duurde het dik 20 seconden voor ze weer geland was zoveel meter verderop en er vervolgens bij staan alsof er niets gebeurd is. _O-

Door fasttravel maar voorkomen dat ze nog een keer vliegles ging nemen.
Geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

ChrisLNFF schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:09:
Door de level cap is het nu wel heel makkelijk geworden om snel door te levelen (iets met reuzen en block). Aan de ene kant een beetje makkelijk en laf, aan de andere kant heb ik alles al gedaan en gehaald behalve de legendary dragon.
Ik was ook erg verrast hoe snel je block kan levelen (in anderhalf jaar tijd eigenlijk nooit gebruikt). Met die warrior stone en well rested bonus liep ik een Forsworn kamp binnen. Toen kwamen er 2 dual-wield ventjes op me af en hield ik m'n vinger 3 minuten lang op de block toets. Toen was m'n block skill 30 levels omhoog geschoten :*)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje laat, dus ik weet niet of het al gemeld was, maar er komen geen grote updates meer uit voor Skyrim, ze zijn er klaar mee
Jammer, had nog wel wat DLC willen zien, eigenlijk :-(

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Wat vinden jullie nu de leukste manier van spelen?

Gewoon het oude ''Hack & slash'' ? Beetje blocken erbij met een Shield of met Two-Handed...
Of sneaken en afmaken met een dagger.
Of van afstand snipen, Destruction magic..

Ben ik wel benieuwd naar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ikzelf speel op het moment als een 'generaal'.
Ik maak mijn handen niet, of nauwelijks, vuil en vecht zo min mogelijk en laat het vechten voor me doen door mijn ventjes :)

Uiteraard ben ik dan ook een Imperial :P

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 18-04-2013 14:41 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn meest memorabele play-throughs waren tot nu toe:
- Zappen met destruction: alleen magic gelevelled en met echantment op 100 en wat gekochte potions komt je een heel stuk opweg naar gruweldadig irritant.
- Hammie de Beuker: Nord Male met alleen combat skills gelevelled, zonder enchantements op het wapen: 2H Steel sword max gesmithed en dan met elemental fury van die grote groen roofkippen die vuur spugen op hun waffel meppen. Dat was leuk tot ik +100 smithing gear geenchant had want toen kon ik alles zo'n beetje one-shotten.
- Sneakypoes: een zwarte kat met sneak en boog en aanvankelijk alchemy. Dat had al heel snel geen zin meer want met een enkele pijl met wat poison nak je op een gegeven moment zo'n beetje alles omver en wat tegenwerkt pak je met paralysis en mep je vervolgens kapot. Met je klauwen. Want je bent een kat.
- Fluffy de Necromancer: met een modje waardoor je voor elk punt in Conjuration Mastery één beestje meer mag summonen en waar zombies als ze omgemept worden niet tot stof vergaan een beetje de necromancer uit lopen hangen. Hoe bokking asociaal dát wordt als je vijf vers gepimpte Imperial Soldiers een Forsworn kamp in loodst laat zich alleen beschrijven als "Wat doe ik hier eigenlijk". Wel leuk in de main quest aangezien je een permanent leger zombies met je meesleurt die even sterk zijn als degene waar ze tegen vechten. Fluffy was leuker dan anderen doordat ik besloten had dat álles dood moest, en dus inkopen in een stad inhield dat je een stad inloopt, en álles en iedereen kapotschopt om ze te looten. Quests doen wordt lastig maar de hele wereld is je slachtoffer, wat wel weer grappig was.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Mooie namen en mooie tactieken. _O-

Ik heb een manusje-van-alles character en speel doorgaans nog gewoon "the good guy".
Ga de volgende playthrough wel wat meer aanklooien.
Gister heb ik Sneak en Archery weer wat geleveld en ik merkte een aardig omslag punt nu veelal one-shot kills, dus tijd voor een andere tacktiek om er een beetje uitdaging in te houden.

[ Voor 87% gewijzigd door Flex0r op 18-04-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
Ben ik trouwens de enige die verliefd was op de staff om die Daedric prince te summonen? Ik heb vaak moeten lachen als ik ernstig in de minderheid was, hem opriep en hij met frisse moed brullend een grote groep psycho's instormde om ze aan gort te hakken. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb in de Workshop de ''Evil Mastermind'' armor gedownload.
Lijkt een beetje op de Amon uit Legend of Korra voor degene die jullie dit iets zegt :D

Ik heb nog nooit magic gebruikt op een andere manier dan Destruction.
Dit ga ik toch eens proberen. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
1e keer speelde ik met een Redguard, heavy armor en hakken met zwaard en mace. 2e keer totaal anders, een wood elf met pijl en boog, light armor.

Pijl en boog is echt leuker dan hakken met een zwaard, als je archery op 100 hebt en sterke poisons dan voel je je een sniper met een .50 Barret. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 12:45
Dubrillion schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:19:
Ik heb in de Workshop de ''Evil Mastermind'' armor gedownload.
Lijkt een beetje op de Amon uit Legend of Korra voor degene die jullie dit iets zegt :D

Ik heb nog nooit magic gebruikt op een andere manier dan Destruction.
Dit ga ik toch eens proberen. Iemand nog tips?
Full Mage gaan is wel heel erg tof. Frenzy gebruiken om 2 mensen tegen elkaar te laten vechten, en als 1 van de 2 dood is hem weer tot leven wekken met Conjuration is gewoon awesome. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Ik ben ook maar eens begonnen aan het installeren van mods voor Skyrim. Met als doel de boel zo realistisch mogelijk te krijgen. Ik ben nu de GeForce 680gtx flink op z'n flikker aan het geven met de distance mod + tweaks in de ini om objecten veraf mooi te laten verschijnen:
uGridsToLoad=9
uExterior Cell Buffer=100

Ik word nu wel redelijk horendol van alle mogelijkheden en aantal tweaks en mods. Het kost echt flink wat tijd om de boel goed te tweaken en uit te vinden welke mods en prefs nu zorgen voor het beste resultaat.

Ik draai ook op hogere resolutie dan 1080p: 2304*1440 resolutie. Lang leve mijn 24" widescreen CRT :)

Ik heb wel last van plotseline crashes terug naar de desktop, zonder foutmelding oid. Een raadsel waar dit nu weer precies vandaan komt... Waarschijnlijk is er geen betere manier dan alle mods uit te zetten, kijken of het is opgelost en vervolgens ze 1 voor 1 weer aan te zetten en te testen?

[ Voor 18% gewijzigd door benchMarc op 20-04-2013 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 15:19
Die crashes heb ik ook zonder ooit een mod te hebben geïnstalleerd. Alleen niet zo vaak, nog maar 2 keer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

CTD's komen (als je geen gebruik maakt van mods) vaak van high resolution textures en nog vaker van .ini tweaks. Het VRAM van je gpu is simpelweg vol en nekt het spel. ugrids=9 is alleen maar leuk voor het maken van screenshots icm een ENB en niet bedoeld om met HD textures (plus eventueel ENB) te gamen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:38:
CTD's komen (als je geen gebruik maakt van mods) vaak van high resolution textures en nog vaker van .ini tweaks. Het VRAM van je gpu is simpelweg vol en nekt het spel. ugrids=9 is alleen maar leuk voor het maken van screenshots icm een ENB en niet bedoeld om met HD textures (plus eventueel ENB) te gamen.
Ik heb net even 10min rondgelopen in de wereld en idd, het geheugen dat wordt gebruikt is 1938MB. Met een 2GB videokaart is dat dus niet te redden. Had ik toch maar een 4GB variant moeten kopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:40:
[...]

Ik heb net even 10min rondgelopen in de wereld en idd, het geheugen dat wordt gebruikt is 1938MB. Met een 2GB videokaart is dat dus niet te redden. Had ik toch maar een 4GB variant moeten kopen :o
Dat helpt niet, want het is niet je VRAM dat overloopt en een crash veroorzaakt. Als je onvoldoende VRAM hebt heb je dingen die paarsig zijn zonder texture. Dat is lelijk, maar overleefbaar. Het probleem ontstaat doordat de totale poel geheugen voor Skyrim 4 GB is (32bit) en dat zo'n beetje 1-op-1 het VRAM in RAM gespiegeld wordt. Dus high res textures én high poly models én scripts én extra steden én meer magic én meer effecten én én éen en vroeg of laat is je spel niet mee rin staat alles in die 4GB te persen. Door intelligent te swappen komt dat nog een heel stuk op orde (het wordt slechts onspeelbaar door de continueë rotzooierij op je disks) maar alss je de toch al niet bijster stabiele engine zo op z'n lazer geeft is het bijna onvermijdelijk dat je ergens een keer een crash krijgt omdat het ding óf over de 4GB heen probeert te gaan óf er gewoon iets over iets anders ingeladen wordt wat wéér iets anders nog nodig had.
in beide gevallen lig je met een CTD op straat. En natuurlijk kunnen mods die onderling conflicten veroorzaken ook CTDs veroorzaken zonder je gehgeuen overbelast te maken.

Oftewel, veel modden = voor lief nemen dat je moet tweaken om je stabiliteit te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 17:46:
[...]

Dat helpt niet, want het is niet je VRAM dat overloopt en een crash veroorzaakt. Als je onvoldoende VRAM hebt heb je dingen die paarsig zijn zonder texture. Dat is lelijk, maar overleefbaar. Het probleem ontstaat doordat de totale poel geheugen voor Skyrim 4 GB is (32bit) en dat zo'n beetje 1-op-1 het VRAM in RAM gespiegeld wordt. Dus high res textures én high poly models én scripts én extra steden én meer magic én meer effecten én én éen en vroeg of laat is je spel niet mee rin staat alles in die 4GB te persen. Door intelligent te swappen komt dat nog een heel stuk op orde (het wordt slechts onspeelbaar door de continueë rotzooierij op je disks) maar alss je de toch al niet bijster stabiele engine zo op z'n lazer geeft is het bijna onvermijdelijk dat je ergens een keer een crash krijgt omdat het ding óf over de 4GB heen probeert te gaan óf er gewoon iets over iets anders ingeladen wordt wat wéér iets anders nog nodig had.
in beide gevallen lig je met een CTD op straat. En natuurlijk kunnen mods die onderling conflicten veroorzaken ook CTDs veroorzaken zonder je gehgeuen overbelast te maken.

Oftewel, veel modden = voor lief nemen dat je moet tweaken om je stabiliteit te garanderen.
Helder, goede uitleg. Conclusie is dus dat het een kwestie is van combineren van de juiste mods en het goed afstellen van de ini's om ervoor te zorgen dat de game zo stabiel mogelijk blijft.
Dan ga ik er nu ook geen mods meer bijknallen. Het ziet er allemaal al behoorlijk goed uit nu. Als ik een klein beetje moet inleveren op sommige mods (zoals dat lush grass en trees), dan kan ik er wel mee leven.
Sommige mods zijn echt heel goed, zoals de hi-res textures die de boel toch echt wel een heel stuk beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Zojuist een Legendary Dragon verslagen, je komt ze pas tegen wanneer je level 78 bent. Nu alles behaald wat ik wilde behalen met dit spel, ik ben er letterlijk klaar mee. Het was fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Oh, ik kwam er hier eentje tegen toen ik nog level 55 was. Ik gebruik dan wel deadly dragons en Skyrim Redone. Misschien dat SkyRe de kans op een sterkere draak encounter verhoogt. De level van normale vijanden waren namelijk ook 60+

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Ik heb m op de xbox gespeeld trouwens. Geen mods dus;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Met het verlagen van de uGridsToLoad van 9 naar 7 heb ik mijn crashes al opgelost geloof ik. Net 5 uur gespeeld zonder enkele crash. En van 9 naar 7 maakt het er niet echt zichtbaar lelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
benchMarc schreef op zondag 21 april 2013 @ 02:42:
Met het verlagen van de uGridsToLoad van 9 naar 7 heb ik mijn crashes al opgelost geloof ik. Net 5 uur gespeeld zonder enkele crash. En van 9 naar 7 maakt het er niet echt zichtbaar lelijker op.
Het word ook overal wel afgereden om hem niet hoger als 7 te zetten, engine kan er echt niet tegen namelijk en word erg onstabiel. Ik heb zelf veel last van skyrim is not responding errors als hij moet laden, heb alles na gekeken load orders en noem maar op. Maar goed dan maar extra vaak op f5 drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Ik heb hem nu redelijk stabiel met mods, geen crashes meer.
Ik heb meestal in bepaalde gebieden/ruimtes dat de game niet meer vooruit te branden is.
Menu's e.d. nog normale snelheid alleen de game niet, saven en de game stoppen en weer opnieuw starten is de workaround die ik nu gebruik.
Al meerdere dingen geprobeerd maar ik heb nog niets kunnen vinden wat het permanent verhelpt.
Het is een voor mij acceptabele work around aangezien de game verder stabiel draait en het doorgaans pas na anderhalf uur of langer voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb veel last van de skyrim not responding problemen, heb wel veel mods draaien maar qua fps draait het allemaal prima. Heb loadorder al nagekeken en zou goed moeten zijn maar soms duurt het 3 uur maar soms ook gewoon na 10 minuten al en dan hangt ie gewoon. Of als je van binnen naar buiten gaat dat ie in loading scherm blijft hangen. Maar goed je merkt geowon dat engine er niet echt helemaal voor gemaakt is :) ik save gewoon lekker veel en gaan met die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
WeAreLegion schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:12:
Ik heb veel last van de skyrim not responding problemen, heb wel veel mods draaien maar qua fps draait het allemaal prima. Heb loadorder al nagekeken en zou goed moeten zijn maar soms duurt het 3 uur maar soms ook gewoon na 10 minuten al en dan hangt ie gewoon. Of als je van binnen naar buiten gaat dat ie in loading scherm blijft hangen. Maar goed je merkt geowon dat engine er niet echt helemaal voor gemaakt is :) ik save gewoon lekker veel en gaan met die handel.
Heb je toevallig die quality world map with roads mod? Ik had ook vaak lockups tijdens loading momenten, waarbij de tekst wel steeds vernieuwde. Na disabelen van de mod was het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
benchMarc schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:18:
[...]
Heb je toevallig die quality world map with roads mod? Ik had ook vaak lockups tijdens loading momenten, waarbij de tekst wel steeds vernieuwde. Na disabelen van de mod was het probleem weg.
Nee die heb ik niet draaien. Ik heb wel echt hele lijst met mods, heb net wel ff load order wat aangepast blijkbaar stonden die unofficial patches niet op de juiste volgorde dat zorgde al voor wat problemen (dingen in Homebreeze konden niet gekocht worden noem maar op).

Maar goed het draait nu redelijk dus vind wel best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Wat vinden jullie trouwens de meest "storende" of "vervelende" quest om te doen? Voor mij is dat toch echt Fetch me that book! Om voor ieder boek weer heen en terug te moeten is best wel :/ Hadden ze daar een lijst van gemaakt, dan was het een stuk fijner om gewoon gelijk boek na boek op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
De vampier en weerwolf quests vind ik eigenlijk altijd vervelend, bij Oblivion vond ik het ook al irritant dat je gebeten werd in je slaap. Een hoop geregel en als je niet snel genoeg bent heb je een complete stad achter je aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
ChrisLNFF schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:14:
De vampier en weerwolf quests vind ik eigenlijk altijd vervelend, bij Oblivion vond ik het ook al irritant dat je gebeten werd in je slaap. Een hoop geregel en als je niet snel genoeg bent heb je een complete stad achter je aan...
In Oblivion een reden voor mij om zeer lang niet te slapen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Ik vind geen specifieke quest irritant, maar vooral de heleboel kleine questjes die zich als een driekoppige draak uitbreiden. Loop je een dorp in, dan heb je al vrij snel 3 nieuwe kleine quests te pakken. Ga je één zo'n quest uitvoeren, dan moet je weer een ander dorp in waarbij je weer 3 nieuwe quests op je lijst krijgt. En zo gaat het maar door. Inmiddels heb ik een lijst van hier tot Tokio en heb ik nu maar besloten eerst zoveel mogelijk mini quests op te lossen voordat ik weer verder ga met de rode draad. Het vervelende is echter dat er weer een hoop quests bij zijn waarvoor ik naar gebieden moet waar ik nooit ben geweest. Ik voel de stront al hangen... dat worden wéér een heleboel extra quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:31

el-jorge

turn around and feel the vibe

benchMarc

http://skyrim.nexusmods.com/mods/11

Deze al eens gezien. Heeft mij geholpen Skyrim er erg goed uit te laten zien.

[ Voor 17% gewijzigd door el-jorge op 25-04-2013 13:39 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Aan iedereen trouwens, wie gebruikt er (visuele) mods en welke zijn dat? Ik heb inmiddels wel een leuk lijstje:

Better Dynamic Snow

Enhance Lights & FX

Climates of Tamriel & Expanded Snow Systems for CoT

Lanterns of Skyrim AIO & Lanterns CoT Preset

Lush Trees & Grass

Skyrim HD - 2K Textures

WATER

Van Skyrim HD gebruik ik voor de "Towns" het Lite pakketje en de rest op full omdat mijn videokaartje het anders echt niet kan trekken. Met al die mods loopt het best goed op een HD 5870 met 1GB (die 1GB is het snelste de bottleneck, voor Skyrim HD wordt eigenlijk al minimaal 1.2GB aangeraden @ 1080p maar ik zit nog maar op 1680 x 1050).

* een paar screenshots volgen nog wel *

[ Voor 98% gewijzigd door Fid3lity op 26-04-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
benchMarc schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:02:
Ik vind geen specifieke quest irritant, maar vooral de heleboel kleine questjes die zich als een driekoppige draak uitbreiden. Loop je een dorp in, dan heb je al vrij snel 3 nieuwe kleine quests te pakken. Ga je één zo'n quest uitvoeren, dan moet je weer een ander dorp in waarbij je weer 3 nieuwe quests op je lijst krijgt. En zo gaat het maar door. Inmiddels heb ik een lijst van hier tot Tokio en heb ik nu maar besloten eerst zoveel mogelijk mini quests op te lossen voordat ik weer verder ga met de rode draad. Het vervelende is echter dat er weer een hoop quests bij zijn waarvoor ik naar gebieden moet waar ik nooit ben geweest. Ik voel de stront al hangen... dat worden wéér een heleboel extra quests.
Dat is... The Elder Scrolls. Zonder die kleine quests ben je er binnen een paar uur klaar mee. Vind je 't niet leuk om allerlei ondergrondse gewelven in gestuurd te worden?

[ Voor 0% gewijzigd door Botsproefpop op 26-04-2013 19:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

benchMarc schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:02:
Afbeeldingslocatie: http://memegenerator.nl/system/includes/meme.php?image=futurama-fry.jpg&text1=Can%27t%20tell%20if%20trolling&text2=or%20playing%20his%20first%20rpg%20ever

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
3XPER7 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:42:
Aan iedereen trouwens, wie gebruikt er (visuele) mods en welke zijn dat? Ik heb inmiddels wel een leuk lijstje:

Better Dynamic Snow

Enhance Lights & FX

Climates of Tamriel & Expanded Snow Systems for CoT

Lanterns of Skyrim AIO & Lanterns CoT Preset

Lush Trees & Grass

Skyrim HD - 2K Textures

WATER

Van Skyrim HD gebruik ik voor de "Towns" het Lite pakketje en de rest op full omdat mijn videokaartje het anders echt niet kan trekken. Met al die mods loopt het best goed op een HD 5870 met 1GB (die 1GB is het snelste de bottleneck, voor Skyrim HD wordt eigenlijk al minimaal 1.2GB aangeraden @ 1080p maar ik zit nog maar op 1680 x 1050).

* een paar screenshots volgen nog wel *
Wordt 't geheel niet trager van mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor66
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 11:22
Ik gebruik op het moment de volgende (grafische) mods en heb inmiddels al 20+ uur zonder ctd's/freezes of andere problemen Skyrim kunnen verkennen.
http://pastebin.com/G9mqU45Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Botsproefpop schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:04:
[...]

Wordt 't geheel niet trager van mods?
Het wordt wel wat trager, maar het speelt nog vloeiend genoeg. Er zijn wel enkele situaties waar de boel even hapert, maar niet genoeg om de boel naar beneden bij te stellen. Daarbij zijn niet alle settings helemaal maxed out.

[ Voor 8% gewijzigd door Fid3lity op 26-04-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Botsproefpop schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:12:
[...]

Dat is... The Elder Scrolls. Zonder die kleine quests ben je er binnen een paar uur klaar mee. Vind je 't niet leuk om allerlei ondergrondse gewelven in gestuurd te worden?
Ik vind die quests zeker wel leuk, allemaal. Maar soms vind ik het nogal vervelend dat er een heleboel quests opdoemen die ik allemaal nog ver in de toekomst moet oplossen, dat ik tegen die tijd eigenlijk niet zo heel goed meer weet waar die quest nu ook alweer om ging. Nu wordt je wel met het pijltje etc geholpen, maar ik ben toch liever met hooguit een paar quests bezig die zich in de omgeving bevinden. Zo kom je soms in een dorp voor een kleine quest en wordt je daar door 3 man aangesproken, waardoor je ineens 3 quests hebt die zich over de hele kaart verspreiden, waar je dus nog nooit bent geweest en ook niet zo even naartoe loopt. Ik probeer eerst de quests in de omgeving op te lossen en pas daarna ga ik verder op de kaart.

Zo vond ik de quests bij Gothic 1 een stuk beter te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Ik ben nog nooit door meerdere NPC's tegelijk aangesproken voor quests, hooguit die koerier die je altijd weet te vinden om je te vertellen dat je een nieuwe Shout wall op moet gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
3XPER7 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:57:
Ik ben nog nooit door meerdere NPC's tegelijk aangesproken voor quests, hooguit die koerier die je altijd weet te vinden om je te vertellen dat je een nieuwe Shout wall op moet gaan zoeken.
Niet tegelijk, maar als je voor een bepaalde quest naar een nieuw onbekend gebied moet (een nieuw dorp bijv), dan zoek je naar een persoon die je nodig had voor je initiële quest. In dat proces kom je zo weer in gesprek met wat andere mensen die alweer een nieuwe taak voor je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Daar moet je meestal wel specifiek naar vragen, die quests zijn voor zover ik heb meegemaakt altijd optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Hoe krijg je dit voor elkaar? Ik zit in bijna hetzelfde schuitje, ik heb een 5850, ook op 1680x1050, maar met de HD textures van Bethesda loopt mijn game zo slecht dat ik die maar meteen weer uitgezet heb. Denk aan ineens 2x zo lange laadtijden, erg lange hangers in steden enz. Mijn view distances staan wel vrij hoog moet ik zeggen. Maar mijn vraag is, is deze mod beter dan het officiële HD-pack?

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
3XPER7 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:17:
Daar moet je meestal wel specifiek naar vragen, die quests zijn voor zover ik heb meegemaakt altijd optioneel.
Nou, in heel veel gevallen beginnen ze te praten en voor je het weet heb je een quest aan je broek hangen. Maar hoe doen jullie dit dan? Ik heb nu bijv zo'n 20 miscellaneous quests en een stuk of 6 in dat normale rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

deraco96 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:31:
[...]

Hoe krijg je dit voor elkaar? Ik zit in bijna hetzelfde schuitje, ik heb een 5850, ook op 1680x1050, maar met de HD textures van Bethesda loopt mijn game zo slecht dat ik die maar meteen weer uitgezet heb. Denk aan ineens 2x zo lange laadtijden, erg lange hangers in steden enz. Mijn view distances staan wel vrij hoog moet ik zeggen. Maar mijn vraag is, is deze mod beter dan het officiële HD-pack?
Die textures zijn 2 tot 4x zo groot als het officiele HD pack, dat verklaart laadtijden en freezes. Zoals gezegd gebruik ik zelf van de bundels de LITE package voor de steden, als ik daar het FULL pack gebruik is het niet te spelen.
benchMarc schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:50:
[...]
Nou, in heel veel gevallen beginnen ze te praten en voor je het weet heb je een quest aan je broek hangen. Maar hoe doen jullie dit dan? Ik heb nu bijv zo'n 20 miscellaneous quests en een stuk of 6 in dat normale rijtje.
Ik ben nog niet zo lang aan het spelen (zit nu op ongeveer 40 uur), dus heb nog geen enorme lijst aan quests staan. Gewoon zorgen dat je afentoe consequent die misc quests speelt, zijn vaak toch best snel gedaan. Zo hou ik m'n misc lijstje vrij leeg.

[ Voor 28% gewijzigd door Fid3lity op 27-04-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

benchMarc schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:50:
[...]
Fair enough, je hebt wel een punt. Mijn miscellaneous quest lijstje zit ook binnen no-time zo vol dat het onoverzichtelijk wordt. Maar de meeste van die quests doe ik überhaupt nooit. Heb inmiddels zo'n 215 uur in mijn eerste char zitten en de misc quest lijst is nog even groot als ie was toen ik net 10 uur bezig was. Op een gegeven moment kom je ook op een punt dat je jezelf quests gaat geven door gewoon heel Skyrim over te zwerven. Met wat mods hier en daar is de immersion geweldig en dus heb je dat hele questsysteem zo eigenlijk niet meer nodig (dat was voor mij zo iig). Ook heb je mods die de quest info, die je krijgt bij het doorlopen van je quest lijst, een stuk uitgebreider maken waardoor je bij het oppakken van die quest meteen weer weet waar het over gaat (in plaats van dat je erachter moet komen door dat idiote witte pijltje te volgen).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
benchMarc schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:54:
[...]

[...]

Ik vind die quests zeker wel leuk, allemaal. Maar soms vind ik het nogal vervelend dat er een heleboel quests opdoemen die ik allemaal nog ver in de toekomst moet oplossen, dat ik tegen die tijd eigenlijk niet zo heel goed meer weet waar die quest nu ook alweer om ging. Nu wordt je wel met het pijltje etc geholpen, maar ik ben toch liever met hooguit een paar quests bezig die zich in de omgeving bevinden. Zo kom je soms in een dorp voor een kleine quest en wordt je daar door 3 man aangesproken, waardoor je ineens 3 quests hebt die zich over de hele kaart verspreiden, waar je dus nog nooit bent geweest en ook niet zo even naartoe loopt. Ik probeer eerst de quests in de omgeving op te lossen en pas daarna ga ik verder op de kaart.

Zo vond ik de quests bij Gothic 1 een stuk beter te volgen.
Ah. Ik zie de humor van trollen niet.
Het klopt wel dat je soms erg veel quests krijgt hoor, als je bijv. die instrumenten terug moet halen dan is het wel van uithoek naar uithoek en dat vond ik bij die quest niet zo geslaagd. Verder laat ik 't maar opstapelen, als ik er eens eentje oplos dan is dat leuk meegenomen, maar ik ga ze niet altijd actief achterna. Behalve dan als 't wat grotere quests zijn, die hebben vaak ook wat boeiendere items als beloning en daar is harder aan gewerkt.
Aan de andere kant, beter wat teveel te doen dan dat 't commentaar van 'Ja nou, bijna geen side-quests en in 'n maand was ik al lang en breed klaar met Skyrim'! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
3XPER7 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:53:
[...]

Het wordt wel wat trager, maar het speelt nog vloeiend genoeg. Er zijn wel enkele situaties waar de boel even hapert, maar niet genoeg om de boel naar beneden bij te stellen. Daarbij zijn niet alle settings helemaal maxed out.
't Ziet er allemaal wel strak uit moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Bansheeben schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:03:
[...]

Fair enough, je hebt wel een punt. Mijn miscellaneous quest lijstje zit ook binnen no-time zo vol dat het onoverzichtelijk wordt. Maar de meeste van die quests doe ik überhaupt nooit. Heb inmiddels zo'n 215 uur in mijn eerste char zitten en de misc quest lijst is nog even groot als ie was toen ik net 10 uur bezig was. Op een gegeven moment kom je ook op een punt dat je jezelf quests gaat geven door gewoon heel Skyrim over te zwerven. Met wat mods hier en daar is de immersion geweldig en dus heb je dat hele questsysteem zo eigenlijk niet meer nodig (dat was voor mij zo iig). Ook heb je mods die de quest info, die je krijgt bij het doorlopen van je quest lijst, een stuk uitgebreider maken waardoor je bij het oppakken van die quest meteen weer weet waar het over gaat (in plaats van dat je erachter moet komen door dat idiote witte pijltje te volgen).
Goeie tip. Ik ga eens naar die mod kijken. Wat extra info bij de quests kan geen kwaad, want mijn geheugen is niet van dusdanig niveau dat ik nog precies weet waar die 20 quests ook alweer voor stonden. Al die verschillende karakternamen worden ook verwarrend op den duur.
Botsproefpop schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:55:
[...]

Ah. Ik zie de humor van trollen niet.
Het klopt wel dat je soms erg veel quests krijgt hoor, als je bijv. die instrumenten terug moet halen dan is het wel van uithoek naar uithoek en dat vond ik bij die quest niet zo geslaagd. Verder laat ik 't maar opstapelen, als ik er eens eentje oplos dan is dat leuk meegenomen, maar ik ga ze niet altijd actief achterna. Behalve dan als 't wat grotere quests zijn, die hebben vaak ook wat boeiendere items als beloning en daar is harder aan gewerkt.
Aan de andere kant, beter wat teveel te doen dan dat 't commentaar van 'Ja nou, bijna geen side-quests en in 'n maand was ik al lang en breed klaar met Skyrim'! :+
Absoluut waar. Ik vind het ook wel fijn dat er zoveel side quests in zitten, maar wat mij betreft had dat iets beter in de buurt verspreid kunnen blijven als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
benchMarc schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:44:
[...]

Goeie tip. Ik ga eens naar die mod kijken. Wat extra info bij de quests kan geen kwaad, want mijn geheugen is niet van dusdanig niveau dat ik nog precies weet waar die 20 quests ook alweer voor stonden. Al die verschillende karakternamen worden ook verwarrend op den duur.

[...]

Absoluut waar. Ik vind het ook wel fijn dat er zoveel side quests in zitten, maar wat mij betreft had dat iets beter in de buurt verspreid kunnen blijven als je het mij vraagt.
Nou, daar zeg je wat. Zou dat misschien ook mee te maken hebben met 't feit dat je minder grote steden hebt? In Oblivion was dat beter gespreid omdat je daar meer steden had, hoewel je nog steeds veel kleine quests kreeg in nederzettinkjes. In Skyrim heb je d'r 5 en (hoewel die best ruim zijn) verlies je zo toch ruimte voor spreiding.

[ Voor 0% gewijzigd door Botsproefpop op 28-04-2013 16:26 . Reden: Interpunctie, sodeju zeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deraco96 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:31:
[...]

Ik had zelf stotterende beelden als ik rond keek met de officiele HD texture pack. Met de 2K HD lite pack heb ik hier geen last van. Het is vrijwel dezelfde kwaliteit als de officele HD pack en goede FPS. Mijn systeem is erg snel maar omdat ik maar 1GB vram heb werkt de officiele pack niet goed, die schijnt toch minimaal 1,25GB nodig te hebben. Officele HD texture pack op 32 bits OS verhoogt trouwens ook de kans op CTD's (crashes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Ik heb het officiele HD pack van Bethesda zelf nooit gebruikt / geprobeerd en dat lijkt, als ik dit zo lees, maar goed ook. Anyway, even 2 screenshotjes met alle mods uit m'n vorige post actief:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wa9pARSGVHIAqwPGWCZJ3JpR/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5ZwahtkYgnRMo5nungf1cJIY/medium.jpg

Understone Keep & Morthal @ night. Hier valt vooral de andere verlichting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb ook echt een hele lijst met mods, enige wat jammer is dat Skyrim een bug heeft dat als spel meer als 3,1GB gebruikt hij gelijk crashed naar desktop, geen hangups of wat dan ook gewoon bam gelijk naar desktop. Maar goed heb er nog geen oplossing voor gevonden. Bij mij zorgde een playerhome mod er voor dat dat limiet gehaald werd, zonder die mod heb ik er nog nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
3XPER7 schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:14:
Ik heb het officiele HD pack van Bethesda zelf nooit gebruikt / geprobeerd en dat lijkt, als ik dit zo lees, maar goed ook. Anyway, even 2 screenshotjes met alle mods uit m'n vorige post actief:

Understone Keep & Morthal @ night. Hier valt vooral de andere verlichting op.
Waaauww !!!
Ziet er goed uit.

Ik draai nu op de officiele HD texture pack van Skyrim.
Wil zelf ook die mods gaan draaien, maar weet nooit welke ik moet hebben |:(
Misschien toch maar eens aan gaan beginnen. Mijn GTX670 moet het wel aardig kunnen hebben denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Dubrillion schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:31:
[...]

Waaauww !!!
Ziet er goed uit.

Misschien toch maar eens aan gaan beginnen. Mijn GTX670 moet het wel aardig kunnen hebben denk ik :)
Ik zal vanavond mijn lijstje met mods en wat screenshots posten. Ik draai zelf met een GTX680, dus dat maakt bijna niks uit. De resolutie die ik gebruik is 2304x1440 en het draait helemaal soepel. Kan ook mijn ini's er wel bijzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Dubrillion schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:31:
[...]

Waaauww !!!
Ziet er goed uit.

Jouw GTX 670 moet dat zeker kunnen hebben :Y Die kan ook met gemak het FULL pack van de Skyrim HD - Towns draaien, dat lukt met mijn kaart gewoon niet. Ik zou zeggen, kijk eens naar mijn lijstje (de links naar Skyrim Nexus zijn gegeven). Installeer wel als eerste de Nexus Mod Manager (NMM). Dat maakt het verder werken met mods wel zo gemakkelijk.

Let wel even op de volgorde van installeren en doe het Skyrim HD pack als eerste. Zorg dat je de verschillende onderdelen even hernoemt in het lijstje, anders komen ze onder dezelfde naam onder elkaar te staan. Je kunt ook update prompts krijgen. Zeg dan "NO" en installeer de verschillende pakketjes als losse mods. Ieder pakket vervangt namelijk andere bestanden en als je ze als updates installeert verlies je de eerdere mod.

[ Voor 21% gewijzigd door Fid3lity op 29-04-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Ik heb wat screenies gemaakt van mijn Skyrim met de volgende mods:

- Skyrim HD 2K Textures
- Static Mesh Improvement mod
- Distant Detail
- Skyrim Flora overhaul
- Lush tree and grass
- Realistic Lighting overhaul
- Climates of Tamriel
- Climates of Tamriel Sound
- Benjamin318s realistic rocks and mountains
- Glowing ore veins 300
- Pure waters
- Better dynamic snow
- Enhanced blood textures

Als het goed is moeten ze hier zichtbaar zijn op volledige resolutie: https://plus.google.com/u...lbums/5872663030179385601

Ik heb er ook een aantal filmpjes voor gemaakt met fraps. Wel de resolutie teruggezet naar 1080p zodat hij niet gaat scalen. Niet vergeten om op 1080p te kijken dus ;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-35JrJ7tYqM]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YRqt5s71MIY]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sDj83wWcns8]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sckK7mIxVW8]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XXCd4UKT7CQ]

[ Voor 29% gewijzigd door benchMarc op 30-04-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96

deraco96

Altijd.

Ik heb de 2K textures van 3XPER7 geprobeerd (gewoon alles LITE) en die werken inderdaad prima. Verder had ik ook Hectrols Caves Retex (oid) geinstalleerd, ik heb alleen wel de 4K (!) versie vervangen door de 1K versie, dat leek me wel iets verstandiger toen ik er even over nadacht! Dat zal flink geholpen hebben. Die mod is wel echt een aanrader trouwens, je grotten krijgen iets mystieks, er groeit ineens allerlei lichtgevende beplanting over het plafond, erg mooi gedaan.
Ik heb Skyrim Flora Overhaul juist weer gedeïnstalleerd, ik vermoed dat die mod ook niet zo lief is voor je videogeheugen. Begrijp ik nou goed dat Lush Grass en Trees (die ik juist wel geinstalleerd heb nu) vooral het uiterlijk van gras en bomen aanpast - en daarbij weinig extra belasting oplevert - en Skyrim Flora Overhaul juist heel veel extra gras en overige beplanting neerzet en dus wel belastend is? Althans dat idee kreeg ik.
Het lijkt erop dat mijn Skyrim nu wel beter draait.Het spel blijft nog steeds af en toe een seconde hangen, maar lang zo vaak niet, het loopt nu wel weer wat soepeler.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Die bomen zien er goed uit benchMarc, is dat Lush Tree's?

Zelf heb ik laatst improved cities ofzo geinstalleerd, weet even niet hoe de mod heet, maar het gooit een bos in/om elke stad (of de grootste steden). Ik dacht dat ik het wel mooi vond, maar het is bijna alsof je door een tropisch dorp loopt ... :S

Bovendien zijn de bomen/planten enkel in/om de steden geplaatst waardoor het niet past in het totaal plaatje. Ineens op een toendra een bos, precies in/om de stad ... Nee dat wordt hem niet.

Ook zijn die mods bugged ofzo want je ziet de bomen niet op grote afstand, pas als je dichterbij komt spingen ineens de bomen in beeld.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

deraco96 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 00:54:
Ik heb de 2K textures van 3XPER7 geprobeerd (gewoon alles LITE) en die werken inderdaad prima. Verder had ik ook Hectrols Caves Retex (oid) geinstalleerd, ik heb alleen wel de 4K (!) versie vervangen door de 1K versie, dat leek me wel iets verstandiger toen ik er even over nadacht! Dat zal flink geholpen hebben. Die mod is wel echt een aanrader trouwens, je grotten krijgen iets mystieks, er groeit ineens allerlei lichtgevende beplanting over het plafond, erg mooi gedaan.
Ik heb Skyrim Flora Overhaul juist weer gedeïnstalleerd, ik vermoed dat die mod ook niet zo lief is voor je videogeheugen. Begrijp ik nou goed dat Lush Grass en Trees (die ik juist wel geinstalleerd heb nu) vooral het uiterlijk van gras en bomen aanpast - en daarbij weinig extra belasting oplevert - en Skyrim Flora Overhaul juist heel veel extra gras en overige beplanting neerzet en dus wel belastend is? Althans dat idee kreeg ik.
Het lijkt erop dat mijn Skyrim nu wel beter draait.Het spel blijft nog steeds af en toe een seconde hangen, maar lang zo vaak niet, het loopt nu wel weer wat soepeler.
Als je de LITE Skyrim HD packages prima kunt draaien zou je van Hectrol's CAVE DELUXE prima de 2K textures moeten kunnen draaien. Grotten zijn wat kleiner dan de buitenwereld he. Ik ga die nu zelf even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96

deraco96

Altijd.

Het gaat me vooral om het feit dat de al te erge textures worden vervangen. Ik loop toch al continu tegen de 1GB VRAM aan, dus ik wil het het liefst wel zoveel mogelijk beperkt houden. Hier trouwens een linkje naar die grot retexture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb van het weekend ook maar even de Lite versie geinstalleerd van de Skyrim 2K pack. Ik kreeg crashes omdat skyrim te veel memory ging gebruiken bij sommige player homes ging hij over over de 3GB heen en dan crashed skyrim (dat is bij iedereen zo helaas). Maar goed merk het verschil eigenlijk niet zo als je gewoon speelt en ziet er nog steeds erg nice uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:53

Infinchible

Woef!

Helaas moet je voor Youtube het bestand omzetten van 3840x1080 naar 1920x1080, dus je mist wat scherpte en door Fraps zakt mijn framerate nogal in, normaal heb ik een steady 60fps, met af en toe drops naar 50, maar nu vooral bij de burcht had ik nogal last van drops, daardoor ook nogal slecht geschoten. ;)
Maar dit vind ik nog altijd de beste en mooiste manier om het te spelen, in 3D. Het is echt zó ontzettend mooi dan! Ook gebruik ik de HD-textures van Bethesda zelf en nog wat mods als Lush trees and grass, Pure waters, Climates of Tamriel die hier ook nog voorbij kwam. Ziet er wel erg goed uit zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Dreanor schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:22:

Zelf heb ik laatst improved cities ofzo geinstalleerd, weet even niet hoe de mod heet, maar het gooit een bos in/om elke stad (of de grootste steden). Ik dacht dat ik het wel mooi vond, maar het is bijna alsof je door een tropisch dorp loopt ... :S

Bovendien zijn de bomen/planten enkel in/om de steden geplaatst waardoor het niet past in het totaal plaatje. Ineens op een toendra een bos, precies in/om de stad ... Nee dat wordt hem niet.

Ook zijn die mods bugged ofzo want je ziet de bomen niet op grote afstand, pas als je dichterbij komt spingen ineens de bomen in beeld.
Ja klopt. Maar ook flora overhaul denk ik al weet ik niet goed meer wat die ook alweer precies verandert.

Gisteren ook eens dense grass en bigger trees geprobeerd, maar dan begint mijn fps onder de 40 te komen. Dus die twee heb ik maar weer deinstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

benchMarc schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:39:
[...]

Ja klopt. Maar ook flora overhaul denk ik al weet ik niet goed meer wat die ook alweer precies verandert.

Gisteren ook eens dense grass en bigger trees geprobeerd, maar dan begint mijn fps onder de 40 te komen. Dus die twee heb ik maar weer deinstalled.
Het advies wat bij die mod gegeven werd was om het te gebruiken voor screenshots, niet daadwerkelijke gameplay omdat het zo'n GPU-killer mod zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik gebruik zelf lush grass, flora overhaul en grass on steroids (maken het gras langer) dan de SFO editie (de iets minder lange versie). En dat werkt eigenlijk allemaal wel prima. Het gras word wat hoger dus lijkt het alsof je wat meer kan sluipen. (samen met hunting in skyrim mod werkt dit prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

benchMarc schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:39:
[...]

Binnenkort nog maar eens wat tweaken/modden. Ik hou zelf van subtiele veranderingen en niet van mods die de sfeer en/of wereld dusdanig veranderen dat er weinig van het origineel over blijft.

Zo vind ik de mods die dus een bos in/om de steden zet niet heel mooi, zeker niet voor dragonsreach welke op een toendra staat en dan precies om die stad ineens een bos staat ... :S

Subtiele veranderingen, zoals de mod die lantaarns bij bruggen zet vind ik dan wel weer mooi. Het voegd net iets meer sfeer toe zonder het totaal plaatje te verpesten.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55
Dreanor schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:12:
[...]

Binnenkort nog maar eens wat tweaken/modden. Ik hou zelf van subtiele veranderingen en niet van mods die de sfeer en/of wereld dusdanig veranderen dat er weinig van het origineel over blijft.

Zo vind ik de mods die dus een bos in/om de steden zet niet heel mooi, zeker niet voor dragonsreach welke op een toendra staat en dan precies om die stad ineens een bos staat ... :S

Subtiele veranderingen, zoals de mod die lantaarns bij bruggen zet vind ik dan wel weer mooi. Het voegd net iets meer sfeer toe zonder het totaal plaatje te verpesten.
Aan de andere kant is dat wel een reden om daar een stad te bouwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:42:
Ik heb van het weekend ook maar even de Lite versie geinstalleerd van de Skyrim 2K pack. Ik kreeg crashes omdat skyrim te veel memory ging gebruiken bij sommige player homes ging hij over over de 3GB heen en dan crashed skyrim (dat is bij iedereen zo helaas). Maar goed merk het verschil eigenlijk niet zo als je gewoon speelt en ziet er nog steeds erg nice uit :)
Hier wat meer info over de crash bij 3.1GB:
http://forum.step-project.com/showthread.php?tid=1929

Het is te hopen dat dit wordt opgelost. Bethesda doet niks meer aan Skyrim en het is de vraag of dit op te lossen is door modders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Laatst online: 06-09 11:19
Mijn modded skyrim, met custom ENB, custom enhanced lightning, HD textures en teveel mods om op te noemen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ueDGfV5h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L5BHSCuh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sHagigFh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Wa1HOtJh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QchYiXih.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A9pCCXDh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JqEbXFeh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I7Tag3Dh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qW5Fh1bh.jpg

Meer hier:

http://imgur.com/a/zp3d4#0

[ Voor 79% gewijzigd door Darf op 02-05-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:34:
[...]

Hier wat meer info over de crash bij 3.1GB:
http://forum.step-project.com/showthread.php?tid=1929

Het is te hopen dat dit wordt opgelost. Bethesda doet niks meer aan Skyrim en het is de vraag of dit op te lossen is door modders.
Kwam dat forum ook tegen inderdaad. Maar er is geen oplossing voor ja niet te veel grote textures gebruiken en het kan zijn dat mods verkeerde meshes gebruiken en textures en noem maar op en dan stijgt je geheugen gebruik nogal :) heb nu wat dingen veranderd en nog geen last gehad verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botsproefpop
Dreanor schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:22:

Is dat sowieso niet lullig als je op Whiterun af gaat? Deel van de charme is wel de ligging, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Botsproefpop schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:26:
[...]

Is dat sowieso niet lullig als je op Whiterun af gaat? Deel van de charme is wel de ligging, vind ik.
Och ik kan me bij whiterun nog wel indenken dat er in de stad bomen staan hoor :) bedoel bos is aan beide kanten de rest is vlakte :) ik had het geinstalleerd maar na een herinstall heb ik het weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Heb moeite om RealVision ENB aan de praat te krijgen :( Files groter dan 2mb moet je geregistreerd zijn op skyrim nexus. De game crashed wanneer ik zelf de bestanden kopieer naar mijn skyrim folder.

[ Voor 187% gewijzigd door Xedev op 05-05-2013 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Waarom registreer je dan niet even? Download gelijk de Nexus Mod Manager, gaat 10x zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
Fid3lity schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:42:
Waarom registreer je dan niet even? Download gelijk de Nexus Mod Manager, gaat 10x zo makkelijk.
Ik moet de eerste ENB nog tegenkomen die je met NMM kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Het is me gelukt om de mods werkend te krijgen, depth of field voegt toch wel wat toe vind ik. FPS is wel merkbaar lager, met mijn HD7970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Darf schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:15:
[...]

Ik moet de eerste ENB nog tegenkomen die je met NMM kan installeren.
Dat zei ik toch ook niet? NMM is gewoon handig om te gebruiken voor vrijwel alle mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
Nouja, je zei, het gaat 10x zo makkelijk met NMM, wat dus niet zo is, want ENB moet je zowieso handmatig installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Los van het feit dat het installeren van mods met NMM je werk uit handen neemt, is het grote voordeel dat je in een overzichtelijke lijst ziet welke mods je allemaal geïnstalleerd hebt. Maar ENB presets vallen daar idd niet onder, tenzij je ze zelf repacked.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik zou persoonlijk Mod Organizer gebruiken en geen NMM maar goed dat is persoonlijk, je kan met MO veel meer :) en het werkt fijn samen met BOSS wat toch wel erg handig is als basis als je veel mods gebruikt. Maar goed even registeren wat gratis is is natuurlijk ook een kleine moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Sinds een paar dagen speel ik dit spel en al twee keer is het gebeurd dat ik spullen vanzelf kwijtraakte. Een keer liep ik gewoon door een dorpje en was de helm die ik droeg opeens weg en één keer gebeurde hetzelfde met het wapen dat ik droeg. is dat een bekende bug of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Huh, dat je in-game dingen opeens kwijt raakt is heel raar. Ik heb in ieder geval nog nooit van een dergelijke bug gehoord... Er waren in het begin geloof ik wel wat bugs met chests die een bodemloze put bleken, maar dat heeft hier niets mee te maken lijkt me en dat is ook al lang gepatched als het goed is.
Gebruik je mods? Zo ja, welke?
En anders even opnieuw installeren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:34:
Hoi,

Sinds een paar dagen speel ik dit spel en al twee keer is het gebeurd dat ik spullen vanzelf kwijtraakte. Een keer liep ik gewoon door een dorpje en was de helm die ik droeg opeens weg en één keer gebeurde hetzelfde met het wapen dat ik droeg. is dat een bekende bug of zo?
Je wapen kan door een vijand uit je hand worden geslagen, armor afaik niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1 ... 103 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.