"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Er zijn een bosje magic rebalance mods, maar wat mij betreft de betere zijn de Enchantment Overhaul, Vampires Overhaul en een Conjuration mod waarvan ik de naam net vergeten ben terwijl ik dit ging typenevilpin0 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:36:
Aangezien ik niet genoeg VRAM heb om en in 3D te draaien en grafische mods te installeren (mis je ook niet in 3D) ben ik op zoek naar mods die de gameplay een leuke buff geven. Bij Nexus is helaas vrijwel de hele top lijst grafische mods, dus mijn vraag wat zijn echt must have gameplay verbeterende mods?
Daarmee heb ik met Live Another Life een Vampire start genomen en me op necromancy gefocussed, en dat is omdat je niet in de zon mag lopen en al vrij snel op het punt komt dat iedereen je dood wil hebben (verse lijken maken schijnt problematisch te zijn qua legaliteit) al behoorlijk snel een survival-trip an sich omdat je met vrijwel niemand kunt handelen en het dus moet doen van wat je kunt scavengen. Inclusief toegang tot crafting stations natuurlijk. Fast-travel uit en je speelt een totaal ander spel.
Als je de categories doorneemt vind je snel quests, daar zitten soms ook leuke dingen bij. (Wel mega goeie manier om je savegame te b0rken, trouwens... veel script-prutsers).
Verder zag ik nog een zombieapocalypse mod maar die heb ik nog niet geprobeerd omdat Skyrim bij mij permanent tegen de 1,5 GB Vram en 2,5 GB RAM aanhikt en ik dus niet bepaald zit te wachten op honderden extra NPC zombies de hele tijd - dan wordt het zo'n swap-fest.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 11:06 ]
Gisteren weer lekker een dagje kunnen spelen... (dagje vrij na superbowl)
Erg leuke "Glitch" gisteren, elke keer als ik een power attack blockte bleef ik zo'n minuut lang in de slow time hangen... behalve ik zelf dan...
Dus was 5 enemies, 1x power attack blocken, en boog pakken... kon ik een minuut lang blijven schieten, en me eigen pijlen inhalen.
Leek soms wel een machinegun... pijlen bleven voor me in de lucht hangen, en als de tijd dan ineens weer verder ging schoten al m'n pijlen op hun doel af.
Kan je leuke spelletjes van maken:
Allemaal pijlen schieten - snel achter m'n doel gaan staan - wachten tot de tijd verder gaat - PATS dood.
Inmiddels level 37, 1H(sword) / Block / Heavy armor en smithing (Archery/enchanting/alchemy als minor, nu nog zonder perks)
Erg leuke "Glitch" gisteren, elke keer als ik een power attack blockte bleef ik zo'n minuut lang in de slow time hangen... behalve ik zelf dan...
Dus was 5 enemies, 1x power attack blocken, en boog pakken... kon ik een minuut lang blijven schieten, en me eigen pijlen inhalen.
Leek soms wel een machinegun... pijlen bleven voor me in de lucht hangen, en als de tijd dan ineens weer verder ging schoten al m'n pijlen op hun doel af.
Allemaal pijlen schieten - snel achter m'n doel gaan staan - wachten tot de tijd verder gaat - PATS dood.
Inmiddels level 37, 1H(sword) / Block / Heavy armor en smithing (Archery/enchanting/alchemy als minor, nu nog zonder perks)
Verwijderd
Erg gaaf idee. Heb er zelf het geduld niet voor maar het klinkt zeker wel stoer.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:03:
[...]
Er zijn een bosje magic rebalance mods, maar wat mij betreft de betere zijn de Enchantment Overhaul, Vampires Overhaul en een Conjuration mod waarvan ik de naam net vergeten ben terwijl ik dit ging typen![]()
Daarmee heb ik met Live Another Life een Vampire start genomen en me op necromancy gefocussed, en dat is omdat je niet in de zon mag lopen en al vrij snel op het punt komt dat iedereen je dood wil hebben (verse lijken maken schijnt problematisch te zijn qua legaliteit) al behoorlijk snel een survival-trip an sich omdat je met vrijwel niemand kunt handelen en het dus moet doen van wat je kunt scavengen. Inclusief toegang tot crafting stations natuurlijk. Fast-travel uit en je speelt een totaal ander spel.
Dit vond ik ook een erg goede playthrough: Olaf Rags to Riches. Poppetje is arm, kan niet goed vechten en begint het spel met 1 gold. Na wat werken op boerderijen gaat het steeds iets verder totdat hij uiteindelijk het grootste huis kan kopen.
YouTube: Skyrim: Rags to Riches Introduction - Join Olaf on a quest for fame, fortune, and shoes
Ik heb ook een hoop goede verhalen gehoord over de Moonpath to Elsweyr mod. Maar nog geen tijd gehad om zelf te spelen.
Nog 4 uurtjes

je hebt ook mods dat je de tijd kan vertragen, dan kun je met spells de tijd vertragen en weer op normale snelheid laten gaan.3xNix schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:29:
Gisteren weer lekker een dagje kunnen spelen... (dagje vrij na superbowl)
Gisteren op pre-order gekocht. Als ik straks thuis ben zal ie het wel doen. Kon hem vannacht als downloaden. Ben benieuwd..
Is de add-on zo goed dat niemand tijd heeft hier ze ervaringen te posten?
Hopelijk vandaag op tijd thuis om ook te spelen
Hopelijk vandaag op tijd thuis om ook te spelen
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Solstheim is reden genoeg op zichzelf. Ik vond de vorige dlc (dawnguard) een beetje karig voor die 20 euro (heb dan ook gewacht tot de steam sale, maar deze zou ik alleen al op basis van de trailer kopen.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Mensen hier die problemen hebben met het starten van Dragonborn? Ik heb de DLC afgelopen week als pre-order gekocht. (Dit wordt automagisch gedownload/geinstalleerd dan toch?) En vervolgens Skyrim gestart.
Je kan de DLC quest schijnbaar op 2 manieren starten, dmv het tegenkomen van cultists (ik heb wat getravelled tussen steden en wat rondgelopen in skyrim zelf --> geen resultaat) of mbv gjalund bla bla in de windhelm docks (dit figuur (plus zijn boot) is niet aanwezig bij mij daar).
Geprobeerd:
- Google, maar geen mensen delen deze ervaring.
- Spel/PC opnieuw opstarten, geen resultaat.
- Skyrim opnieuw geinstalleerd, ook geen resultaat.
Later heb ik nog eens in de Data files gekeken die Skyrim inlaad wanneer tie start, waar oa je mods ook staan, hier staat dawnguard.esm wel bij, maar Dragonborn ontbrak hier.
Is er een mogelijkheid dat ik nu Dragonborn gewoon totaal niet geinstalleerd heb? Hij staat in mn DLC lijst binnen Steam en wanneer ik opnieuw wil kopen krijgen ik ook een 'You already own...-melding'.
Of, is dit gewoon een fuckup van mn mods?
Je kan de DLC quest schijnbaar op 2 manieren starten, dmv het tegenkomen van cultists (ik heb wat getravelled tussen steden en wat rondgelopen in skyrim zelf --> geen resultaat) of mbv gjalund bla bla in de windhelm docks (dit figuur (plus zijn boot) is niet aanwezig bij mij daar).
Geprobeerd:
- Google, maar geen mensen delen deze ervaring.
- Spel/PC opnieuw opstarten, geen resultaat.
- Skyrim opnieuw geinstalleerd, ook geen resultaat.
Later heb ik nog eens in de Data files gekeken die Skyrim inlaad wanneer tie start, waar oa je mods ook staan, hier staat dawnguard.esm wel bij, maar Dragonborn ontbrak hier.
Is er een mogelijkheid dat ik nu Dragonborn gewoon totaal niet geinstalleerd heb? Hij staat in mn DLC lijst binnen Steam en wanneer ik opnieuw wil kopen krijgen ik ook een 'You already own...-melding'.
Of, is dit gewoon een fuckup van mn mods?
n.a.
Volgens mij heb je idd 2 bestanden nodig, een .BSA en een .ESM
Staat er niks op het steam forum?
Staat er niks op het steam forum?
ik had inderdaad ook dat ik dacht dat ie gedownload had enzow en plotseling: niks
ik heb steam afgesloten en opnieuw opgestart, toen ging Steam plotseling nog een hele berg downloaden en toen startte ie wel op
enige andere probleem is: ik kan de main quest maar niet vinden/starten! ik ben wel al naar Solstheim gevaren en je hoort als ik het goed heb aangevallen te worden door cultists die de hele main quest start.. maar na meerdere in-game dagen nog geen cultists gezien
ik heb steam afgesloten en opnieuw opgestart, toen ging Steam plotseling nog een hele berg downloaden en toen startte ie wel op
enige andere probleem is: ik kan de main quest maar niet vinden/starten! ik ben wel al naar Solstheim gevaren en je hoort als ik het goed heb aangevallen te worden door cultists die de hele main quest start.. maar na meerdere in-game dagen nog geen cultists gezien
Verwijderd
Je kan de cultist pas tegenkomen als je de quest van de greybeards hebt gekregen (Retrieve Horn of Jurgen Windcaller)Evil Cowman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:13:
ik had inderdaad ook dat ik dacht dat ie gedownload had enzow en plotseling: niks
ja heb met deze save de main quest van Skyrim zelf al uit dus dat is het niet neem ik aan
Maar je zit dus al op solstheim zelf? Ik werd nadat steam de files gedownload had eigenlijk meteen aangesproken door de cultists, toen ik mijn breezehome uit kwam in whiterun. Was met een oude save bezig gegaan, had nog een level 60 character, maar deze liep steeds vast na fast-travel. Toen alles uit mijn inventory gehaald en toen werkte het weer. Toen maar weer het nodige uit de kast gehaald en op naar solstheim gegaan. Ziet er goed uit! Vanavond verder!
Maar die cultists zijn dus met de boot naar Skyrim gestuurd, misschien dat je ze daarom niet vind op solstheim zelf...
Maar die cultists zijn dus met de boot naar Skyrim gestuurd, misschien dat je ze daarom niet vind op solstheim zelf...
[ Voor 11% gewijzigd door Infinchible op 06-02-2013 15:33 ]
ik ga anders wel weer terug naar Skyrim vanavond (als ik tijd heb) en kijk daar wel of ze me al eens willen vinden 
(anders kan ik altijd nog de quest geforceerd laten starten met een command line..)
(anders kan ik altijd nog de quest geforceerd laten starten met een command line..)
En de modders zijn er alweer snel bij:
http://skyrim.nexusmods.com/mods/31083/
Als je de comments leest, komen er nog heel wat bugfixes bij.
http://skyrim.nexusmods.com/mods/31083/
Als je de comments leest, komen er nog heel wat bugfixes bij.
Ik heb skyrim zowel met skse als met de standaard .exe gestart. Biedden beide geen oplossing, maar goed ik ga morgenavond nog een en ander proberen 
Komt goed!
Komt goed!
n.a.
Kan toch nooit zo snel? Binnen 1 dag hele lijst aan bugs gevonden en gefixed?
Dit is alleen maar het begin, hè?evilpin0 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:08:
Kan toch nooit zo snel? Binnen 1 dag hele lijst aan bugs gevonden en gefixed?
En vergeet niet dat sommigen hem als op de Xbox hebben gespeeld, dus al een inventarisatie van een aantal problemen hebben kunnen maken.
Daarnaast zal het ook helpen om het een keer door TesVEdit te gooien, daar komen ook slordigheden mee naar boven.
Edit:
De changelog is trouwens nog helemaal niet zo groot.
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 06-02-2013 16:17 ]
Ik stond zonet even wat te prutselen op de Alchemie tafel en zat op geluk ingrediënten te mixen. Het resultaat was onder andere wat "damage stamina" gif flesjes. Hebben jullie ervaring met dat type gif, want het klinkt mij niet/veel minder nuttig als de gebruikelijke "damage health" gif type.
Als je vijand geen stamina meer heeft kan ie geen power attacks meer doen, wat ik wel zo handig vind!Blisterin_Bull schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:38:
Ik stond zonet even wat te prutselen op de Alchemie tafel en zat op geluk ingrediënten te mixen. Het resultaat was onder andere wat "damage stamina" gif flesjes. Hebben jullie ervaring met dat type gif, want het klinkt mij niet/veel minder nuttig als de gebruikelijke "damage health" gif type.
Wat beter is is paar enchantment potions maken achemy enchantment op gloves en headgear. Ook wat smithing gear maken, en smiting potion en dan deadric wapens enchanten + verbeteren.Blisterin_Bull schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:38:
dan heb je nooit meer poisons nodig. maar je wordt er wel zwaar OP van
Ik was eerst maar eens bezig dawngaurd te completen, las hier dat ik eerst een aantal quest van de Greybeards moet doen om Dragonborn te beginnen. Aangezien ik een nieuw mannetje had gemaakt en de main quest heb genereerd zal het nog wel even duren voordat ik aan Dragonborn kan beginnen.
Heb me rot gezocht naar de fireball en close wounds spell. Tot ik de verkopen in de Soul Cairne tegenkwam, beide spell van hem aftroggelt met dank aan quik load!
Heb me rot gezocht naar de fireball en close wounds spell. Tot ik de verkopen in de Soul Cairne tegenkwam, beide spell van hem aftroggelt met dank aan quik load!
Dat weet ik. Ik speel Skyrim al vanaf het eerste uur, alleen stamina poisons heb ik nooit gemaakt, en zie er ook het nut niet van in. Dat je vijanden kunt beletten hun power attacks te doen maakt niet uit, want die kun je makkelijk ontwijken. Dat hele smithing/alchemy/enchanting boost gebeuren ben ik al vorig jaar mee gestopt. Mijn eerste savegame is al een allrounder (alles op 100), sindsdien focus ik op een paar skills. Ik vermaak me nu best op level 12 met alteration, one handed, archery zonder sneak (speel dus ook als Redguard)... dan weer wel met conjuration erbij voor bound sword en flame atronach (heb geen fysieke melee wapen bij me behalve een ancient nord bow met steel arrows). Dat gaat redelijk goed op Expert, maar wat ik lollig vind is de Disarm Shout (heb twee words of power);
Eerst cast ik stoneflesh en flame atronach, dan disarm ik een vijand en ren rond. Vijandjes mogen Lydia en de atronach killen. ^_^
Eerst cast ik stoneflesh en flame atronach, dan disarm ik een vijand en ren rond. Vijandjes mogen Lydia en de atronach killen. ^_^
Nice, er is een high-res texture pack uitgekomen voor de DLC 
In a continued effort to support our PC fanbase, we’ve released a Steam update to Skyrim’s (free) HD Texture Pack. In addition to high resolution textures in the main game, the update adds improved textures for Dawnguard, Hearthfire, and the newly-released Dragonborn.
Is die gisteren uitgebracht? Want steam moest ineens weer 1,5GB downloaden. Wist al niet waarom? Maar netjes is dat!
Verwijderd
Mooi, net als ik me af zit te vragen hoe het komt dat rondlopen in Solstheim veel minder swap-schokjes oplevert dan in Skyrim lossen ze het voor me op.anandus schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:18:
Nice, er is een high-res texture pack uitgekomen voor de DLC
[...]
Nou ja, soort van...
Sinds gisteren alle 11 de weerwolf perks binnen! Heb een altijd quests (van de Companions) volledige in weerwolf vorm gedaan, wordt het een volledig ander spel van
Verwijderd
Ik heb echt nog geen 3 minuten als weerwolf rondegelopen (en mezelf ervan verlost na de storyline)...vond er niks aan. Wordt het nog wat interessanter mét de perks?Intru schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:53:
Sinds gisteren alle 11 de weerwolf perks binnen! Heb een altijd quests (van de Companions) volledige in weerwolf vorm gedaan, wordt het een volledig ander spel van
Ik heb nog niet als dawnguard weerwolf gespeeld, dus ben niet bekend met de skilltree ervan, maar ik vond het in mijn eerste playthrough verdomd handig om er een te zijn. Alleen al omdat je immuun bent voor elke vorm van ziekte. Daarnaast is het ook wel een handige manier van reizen, aangezien je belachelijk snel bent en de stamina bar zeer traag leegloopt.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ben nog niet aan Dragonborn begonnen. Wel stiekem even de eerste quests gedaan om te kijken, maar daarna weer terug naar Skyrim voor oude quests.
Ik ga wel snel naar Solstheim toe, hopende dat ik een betere follower vind dan Serana. Hoe goed ze ook is, ik word gek van haar gezeik!
Ik ga wel snel naar Solstheim toe, hopende dat ik een betere follower vind dan Serana. Hoe goed ze ook is, ik word gek van haar gezeik!
Qua follower (mods) is Cerwiden één van de beste, omdat ze een daadwerkelijke custom AI heeft. Daardoor kan ze jou maar ook andere followers healen en buffen. Sommigen vinden haar Overpowered, maar zie het van deze kant; Veel mensen zeiken over dat custom followers "DOM"zijn (simpel follower gemaakt in creation kit met wat perks en mee levelen... maar healen JOU niet, terwijl je/of de modder ze wel de "heal other" spell geeft), maar als Ceri je bufft (elemental buffs+combat heal), dan is ze ineens OP...
Ik vind haar juist een van de meest "nuttige" followers.
Ik vind haar juist een van de meest "nuttige" followers.
Serana is absoluut goed genoeg om alle content mee rond te rennen, maar ze klaagt alleen zoveel.
Ik gebruik geen mods. En followers hoeven ook niet te slim te zijn. Healen doe ik zelf, tijd zat om een potion naar binnen te slikken. En als het lastig wordt, dan mag Serana tanken (ze kan toch niet dood) en dan heal ik haar wel.
Dat is ook geen punt, alleen dat geklaag van haar had een stuk minder gemogen. Volgens mij heeft ze maar 1 positieve opmerking.
Ik gebruik geen mods. En followers hoeven ook niet te slim te zijn. Healen doe ik zelf, tijd zat om een potion naar binnen te slikken. En als het lastig wordt, dan mag Serana tanken (ze kan toch niet dood) en dan heal ik haar wel.
Dat is ook geen punt, alleen dat geklaag van haar had een stuk minder gemogen. Volgens mij heeft ze maar 1 positieve opmerking.
Ik heb Skyrim na het uitspelen van Dawnguard (vampire-kant tenminste) niet meer aangeraakt en ben helemaal verslingerd geraakt aan Guildwars 2. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening over de nieuwe content; moeite waard of zo weer op uitgekeken? Wat komt er allemaal nieuw bij?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Ik vond hem wel leuk - lekker trippen naar Morrowind en ze hebben de look en feel van morrowind netjes in de nieuwe engine gevangen. Het geheel is niet heel lang, je krijgt heel veel tamelijk sterke powers en abilities van de main quest (dwz je bent na Dragonborn echt bijna onverslaanbaar op level 15) en ik vond de main quest wel wat tegenvallen qua einde. Er is zát te doen op Solstheim en er zitten beestjes in die zelfs als je level 56 bent en aan enorm megakeihardultraturbokontschoppage doet nog verrassend link kunnen zijn. Tot je dubbele summons, je eerder gescoorde abilities en powers, je nieuwe magic wapen en je nieuwe potions gebruikt worden. Maar tot die tijd was het wel schrikken - ik moest zowaar ven een stapje terug doen om een flesje te slammen toen ik het beest aanviel. Weliswaar met blote handen, maar zo mep ik ook draakjes uit de weg.SnoeiKoei schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:11:
Ik heb Skyrim na het uitspelen van Dawnguard (vampire-kant tenminste) niet meer aangeraakt en ben helemaal verslingerd geraakt aan Guildwars 2. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening over de nieuwe content; moeite waard of zo weer op uitgekeken? Wat komt er allemaal nieuw bij?
Drakenrijden is stom, niet bijster goed uitgewerkt qua controleerbaarheid, en zinloos. Maar wel grappig om te doen een keer.
Ik bedenk me net dat ik Alduin nog moet meppen... eens kijken of hij ook te temmen is
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 17:37 ]
Verwijderd
Drakenrijden viel me ook erg tegen maar het is wel grappig...het is veel grappiger om de draak te temmen. Met de nieuwe content voor een deel gedaan vond ik het wel tijd om wat oude content uit de weg te werken (nieuwe playthrough), dus richting de dragon priest Krosis gegaan. Draak getemd die daar zat (maar niet bereden), wachten op shout cool down, andere draak gesummoned (die van Soul Cairn), paard gesummoned, Krosis gepopt....vraag me af hoe erg hij zich nog een Dragon Priest voelde terwijl twee draken zijn kont schopten. En dat is toch wel epic om te zien =)
Gisteren Serana aan de kant gezet en Aela meegenomen als follower om wat oude quests uit mijn Journal eens eindelijk af te maken.
Serana dus huiswaarts gestuurd en langzaam aan begonnen met het opschonen van de open questslijst. Een van die quests was in de Soul Cairne. Dus, op naar Castle Volkihar en de quest afmaken. Tijdens de weg erheen kwam ik erachter dat ik die quest al had gedaan. De quest in kwestie was "Return Arvak's Skull". Ik kan hem al eeuwen summonen, maar zijn skull zat nog steeds in mijn tas. Maar goed, toch maar die quest nog een keer doen om die skull maar kwijt te raken. Onderweg in Castle Volkihar kom ik weer mobs tegen. Het was al een tijdje geleden dat ik hier geweest was, dus die kunnen ondertussen respawned zijn. Niks mis mee. Geen vampires, maar wel wolfjes die plots terug waren.
Terwijl ik die wolfjes aan het killen ben, hoor ik ineens de kreet "Where did you come from?" achter me.
En ja hoor, Serana is er ineens weer bij, samen met Aela als followers.
Ik weet 100% zeker dat ik die meid naar huis had gestuurd. Elke keer als ik dat doe, gaat ze braaf naar Fort Dawnguard en wacht daar tot ik haar weer kom halen.
Deze keer dus niet. Aela stopt op een gegeven moment en gaat niet verder in Volkihar. Op het moment dat je bij die maanklok komt, dan is Aela ineens weg.
Als je de hele rit afgemaakt hebt en Volkihar weer verlaat, dan zijn beide dames weer bij je. Je kan ze beiden commando's geven, spullen in hun inventory gooien en ze vechten ook voor je. Met deze 2 dames én Shadowmere bij je hoef je nauwelijks nog een poot uit te steken in een gevechtje. De niet Serana follower kan je gewoon wisselen voor een ander. Serana blijft gewoon volgen, samen met de ander. Eigenlijk best handig
Serana dus huiswaarts gestuurd en langzaam aan begonnen met het opschonen van de open questslijst. Een van die quests was in de Soul Cairne. Dus, op naar Castle Volkihar en de quest afmaken. Tijdens de weg erheen kwam ik erachter dat ik die quest al had gedaan. De quest in kwestie was "Return Arvak's Skull". Ik kan hem al eeuwen summonen, maar zijn skull zat nog steeds in mijn tas. Maar goed, toch maar die quest nog een keer doen om die skull maar kwijt te raken. Onderweg in Castle Volkihar kom ik weer mobs tegen. Het was al een tijdje geleden dat ik hier geweest was, dus die kunnen ondertussen respawned zijn. Niks mis mee. Geen vampires, maar wel wolfjes die plots terug waren.
Terwijl ik die wolfjes aan het killen ben, hoor ik ineens de kreet "Where did you come from?" achter me.
En ja hoor, Serana is er ineens weer bij, samen met Aela als followers.
Ik weet 100% zeker dat ik die meid naar huis had gestuurd. Elke keer als ik dat doe, gaat ze braaf naar Fort Dawnguard en wacht daar tot ik haar weer kom halen.
Deze keer dus niet. Aela stopt op een gegeven moment en gaat niet verder in Volkihar. Op het moment dat je bij die maanklok komt, dan is Aela ineens weg.
Als je de hele rit afgemaakt hebt en Volkihar weer verlaat, dan zijn beide dames weer bij je. Je kan ze beiden commando's geven, spullen in hun inventory gooien en ze vechten ook voor je. Met deze 2 dames én Shadowmere bij je hoef je nauwelijks nog een poot uit te steken in een gevechtje. De niet Serana follower kan je gewoon wisselen voor een ander. Serana blijft gewoon volgen, samen met de ander. Eigenlijk best handig
Ik ben op zoek naar een wat rauwere skyrim ervaring. Dan bedoel ik vooral dat donker ook echt donker moet zijn en geen fleurige fantasy kleuren, maar zo realistisch mogelijk. De afgelopen week ben ik al bezig geweest om te experimenteren met verschillende mod configuraties, maar kom niet echt in de buurt van wat ik zoek. Hebben jullie nog tips voor goede lighting mods en ENB's?
Ik heb nu getest met realvision ENB, sharpshooters ENB, realistic lighting overhaul en enhanced light and fx.
Ik heb nu getest met realvision ENB, sharpshooters ENB, realistic lighting overhaul en enhanced light and fx.
Ik ben eerlijk gezegd maar weinig fantasy kleuren tegengekomen in deze game. Zeker in vergelijking met games als WoW of GW2.voxxel schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:10:
Ik ben op zoek naar een wat rauwere skyrim ervaring. Dan bedoel ik vooral dat donker ook echt donker moet zijn en geen fleurige fantasy kleuren, maar zo realistisch mogelijk. De afgelopen week ben ik al bezig geweest om te experimenteren met verschillende mod configuraties, maar kom niet echt in de buurt van wat ik zoek. Hebben jullie nog tips voor goede lighting mods en ENB's?
Wat dat betreft voelt deze game al realistisch genoeg aan. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je nog minder kleur of darker zou willen. Naar mijn mening wordt het daarmee juist minder realistisch. Maar goed, ieder zijn ding.
Nou, technisch gezien heeft hij wel gelijk. In het standaard spel heb je langs wegen geen lichtpalen oid. Toch kan je goed (in de verte) kijken in het donker. Aan de andere kant, je kan het met overlay instellingen/mods wel pikdonker maken, maar dat betekent niet dat vijanden jou ook niet zien. Die zien jou nog steeds wel, terwijl jij hun zowat niet ziet. Zelf vind ik RLO al donker zat. Ik was gisteravond in Raldbthar Deep Market voor een Aetherium shard. Ik zag geen hol, zelfs niet met Candlelight en een Torch. Gelukkig ken ik wel de weg omdat dit m'n 100ste playthrough is, maar toch 
(ik speel zolang mogelijk op level 1)
(ik speel zolang mogelijk op level 1)
[ Voor 3% gewijzigd door Blisterin_Bull op 21-02-2013 11:30 ]
Buiten volledig donker zul je nauwelijks meemaken. Zeker als je de hoeveelheid sterren in de lucht ziet en de maan. Onder bomen en binnen zou het wel zo kunnen zijn.
Verwijderd
En de manen. En die zijn héél veel groter dan die op Aarde, dus het is niet meer dan logisch dat je veel meer licht hebt 's nachts. Kijk eens met volle maan hoeveel je ziet, ver weg van kunstmatige lichtbronnen. Daar zul je versteld van staan. En dat keer tien ofzo vanwege twee enorme manen is veel lichter dan Skyrim is.Arunia schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:36:
Buiten volledig donker zul je nauwelijks meemaken. Zeker als je de hoeveelheid sterren in de lucht ziet en de maan. Onder bomen en binnen zou het wel zo kunnen zijn.
Skyrim's nachten zijn, voor de hoeveelheid maanoppervlakte, te donker
Vanaf welk level kan ik eigenlijk met Dawngaurd beginnen?
Ben nu level 12 met 2 followers (Erandur en Lydia).
hoidoei
Dat ben ik met je eens, ik heb het niet goed geformuleerd. Ik vind de kleuren van vanilla skyrim ook niet onrealistisch. Maar de standaard lighting effecten wel. Een ENB samen met een lighting mod maakt dat al veel beter, door bijvoorbeeld meer dynamic lights te plaatsen en "neppe" lichtbronnen te verwijderen. Het nadeel van ENB's is alleen dat ze bijna allemaal zorgen voor fellere kleuren. Het contrast tussen steen en groen of water wordt dan veel te groot.Poops_McGhee schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:26:
[...]
Ik ben eerlijk gezegd maar weinig fantasy kleuren tegengekomen in deze game. Zeker in vergelijking met games als WoW of GW2.
Wat dat betreft voelt deze game al realistisch genoeg aan. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je nog minder kleur of darker zou willen. Naar mijn mening wordt het daarmee juist minder realistisch. Maar goed, ieder zijn ding.
Het gekke is dat ik wat ik wil bereiken een jaar geleden op mijn vorige pc wel is gelukt met een ENB en wat mods. Alleen toen trok mijn pc (naja gamelaptop) het niet goed genoeg om lekker te spelen. Donkere stukken in dungeons waren echt donker en een torch was dan echt een must. Aangezien ik toen een sneaky character speelde, trok dit me toen veel meer in het spel. Nu performance geen issue meer is, wil ik het nog een poging geven. Zeker nu er door de modding community zoveel meer mogelijk is.
Verwijderd
Is het verstandig om blacksmithing/alchemy/enchanting te levelen terwijl je je character levelt of is het verstandiger om dit op een later tijdstip te doen?
In principe maakt het niet uit. Als je het niet doet ben je als player zijnde sterk, omdat je meest gebruikte skills groeien.
Als je het wel doet moet je het ook echt van de buffs hebben die je van je armor/enchants krijgt. Zonder de buffs output je namelijk minder damage en incasseer je meer damage.
Het probleem zit em in dat je/veel mensen ALLE skills gaan levelen. Zo creër je een manus van alles/allrounder. Op zich geen probleem, maar dat haalt de gameplay diversiteit uit het spel. Maarja, je moet spelen zoals je het wilt.
Zelf heb ik meerdere characters; een mage die ook ALLEEN magie gebruikt, dus geen lockpicking, sneak en one handed. Een thief die ook alleen maar de desbetreffende tree gebruikt + one handed en archery. Daarnaast heb ik ook wel een manus van alles waarmee ik rampetamp, maar daar heb ik eigenlijk al een jaar niet meer mee gespeeld.
Als je het wel doet moet je het ook echt van de buffs hebben die je van je armor/enchants krijgt. Zonder de buffs output je namelijk minder damage en incasseer je meer damage.
Het probleem zit em in dat je/veel mensen ALLE skills gaan levelen. Zo creër je een manus van alles/allrounder. Op zich geen probleem, maar dat haalt de gameplay diversiteit uit het spel. Maarja, je moet spelen zoals je het wilt.
Zelf heb ik meerdere characters; een mage die ook ALLEEN magie gebruikt, dus geen lockpicking, sneak en one handed. Een thief die ook alleen maar de desbetreffende tree gebruikt + one handed en archery. Daarnaast heb ik ook wel een manus van alles waarmee ik rampetamp, maar daar heb ik eigenlijk al een jaar niet meer mee gespeeld.
Inderdaad, als je ze alledire powerlevel dan zal je character redelijk underpowered zijn, totdat je level in die skills dusdanig is dat je flink overpowerde gear kunt maken en gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:09:
Is het verstandig om blacksmithing/alchemy/enchanting te levelen terwijl je je character levelt of is het verstandiger om dit op een later tijdstip te doen?
Als je het niet powerlevelt is er weinig aan de hand. Maar qua spelplezier zou ik voor 1 van de 3 gaan. Vooral smithing vond ik leuk, m'n eigen spullen maken. Smithing + enchanten +alchemy is op den duur gewoon niet leuk meer, drops zijn oninteressant want veel zwakker dan je eigen gebooste spul.
(dat en het spel word gewoon te makkelijk, zelfs op de hogere moeilijkheidsgraden)
Wat betreft manusje van alles; Dat vind ik juist het leuke, van alles wat. Ik zwoer bij mezelf dat mijn 3e char echt gespecialiseerd zou worden, sneak, archery en daggers, maar loop uiteindelijk gewoon in heavy en light armour rond (voor de looks) zwaai met 2-handers en dual 1 handers of loop met 1 hander plus plankje rond, en voor ranged is er de pijl en boog met af en toe een ice spike als ik de tegenstander niet besluip om hem een dolk tussen de ribben kado te doen (na eerst zijn zakken gerold te hebben). Pijl en boog en een 1 hander heb ik niet bij me, die tover ik 1st te voorschijn met conjuration en tussendoor heal ik mezelf ook nog even. Da's pas variatie.
Overigens heb ik nog maar 4 van de Dragon masks terwijl ik er zeker van ben 99% van alle locaties gevonden te hebben. Shouten in cities levert ook niets meer op, nou moe?
Verwijderd
Niet alle masks vind je bij word walls, een aantal zitten achter quests in dungeons verstopt waar je volgens mij geen hints van krijgt, die moet je gewoon gaan vinden door dungeons te verkennen.ZenTex schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:22:
[...]
Overigens heb ik nog maar 4 van de Dragon masks terwijl ik er zeker van ben 99% van alle locaties gevonden te hebben. Shouten in cities levert ook niets meer op, nou moe?
Gewoon naar de Greybeards. Arngeir geeft steeds locaties van shouts weg daar kun je ook de masks (vaak) vinden. ten minste zo heb ik het gedaan.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:20:
[...]
Niet alle masks vind je bij word walls, een aantal zitten achter quests in dungeons verstopt waar je volgens mij geen hints van krijgt, die moet je gewoon gaan vinden door dungeons te verkennen.
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
Je kan ook kijken of dat er bij sommige al ontdekte en verkende locaties nog niet cleared staat, dan zou je er nog een bezoekje aan kunnen brengen om een gemiste kamer te bezoeken.Overigens heb ik nog maar 4 van de Dragon masks terwijl ik er zeker van ben 99% van alle locaties gevonden te hebben. Shouten in cities levert ook niets meer op, nou moe?
Ik gebruik net zoals jij ook bijna alle skils op mijn oude save ging dat te heel mooi dus wat mods geïnstalleerd die het spel dat uitdagender maakten. Alleen bij mijn nieuwe karakter werkte dat te goed

Zijn er wat manieren om dit dat beter te krijgen ik heb het nu wel wat beter alleen het is nog steeds niet zoals het moet zijn...?
Waarom speel je met 2 followers? Dat is zeker een mod.Remcom00 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:29:
Vanaf welk level kan ik eigenlijk met Dawngaurd beginnen?
Zelfs op de hoogste difficulty setting is dat erg OP.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Wat is nou niet OP in Skyrim? Alles is OP in Skyrim... behalve lockpicking 
Mensen mogen toch zelf uitmaken hoe ze het spel spelen? Zelf speel ik het sinds dag 1 en met m'n laatste save heb ik niet geleveled. Heb dus wel level 50 (ongeveer) conjuration, destruction en alteration (rest gebruik ik eigenlijk niet), maar dus zonder de extra health/magicka en perks die je bij level-up krijgt. Is dat ook cheaten?
Dan kan je stellen dat een 2e (en latere) playthroughs allemaal OP zijn, omdat je met voorkennis speelt. Hoeveel armor/health een vijand heeft maakt dan weinig uit. Alleen je benadering veranderd. Damn al die tryhards die verwachten dat iedereen op master+deadly dragons (insane) enz. speelt. Dan MOET je haast wel gaan smithen en enchanten, tenzij je graag 20 minuten aan elk gevecht bezig bent. ^_^
Mensen mogen toch zelf uitmaken hoe ze het spel spelen? Zelf speel ik het sinds dag 1 en met m'n laatste save heb ik niet geleveled. Heb dus wel level 50 (ongeveer) conjuration, destruction en alteration (rest gebruik ik eigenlijk niet), maar dus zonder de extra health/magicka en perks die je bij level-up krijgt. Is dat ook cheaten?
Dan kan je stellen dat een 2e (en latere) playthroughs allemaal OP zijn, omdat je met voorkennis speelt. Hoeveel armor/health een vijand heeft maakt dan weinig uit. Alleen je benadering veranderd. Damn al die tryhards die verwachten dat iedereen op master+deadly dragons (insane) enz. speelt. Dan MOET je haast wel gaan smithen en enchanten, tenzij je graag 20 minuten aan elk gevecht bezig bent. ^_^
Ik speel zelfs met 4 followersBad Brains schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:04:
[...]
Waarom speel je met 2 followers? Dat is zeker een mod.
Het was een observatie, al speel je met een heel leger npc's.Blisterin_Bull schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:15:
Wat is nou niet OP in Skyrim? Alles is OP in Skyrim... behalve lockpicking
Mensen mogen toch zelf uitmaken hoe ze het spel spelen?
imo kan je dan net zo goed niet spelen.
Alsof 2 dremora lords (sp?) al niet genoeg is.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Dremora Lords kan hij nog niet gebruiken aangezien hij pas level 12 is, maar die zijn inderdaad beter als de vanilla followers omdat die niet met je mee levelen (tenzij je een mod gebruikt die dat aanpast).
Wat een onzin, zegBad Brains schreef op zondag 24 februari 2013 @ 08:47:
[...]
imo kan je dan net zo goed niet spelen.
Iedereen kan toch het spel spelen zoals ze dat willen?
Daarbij weet je niet wat voor andere mods (en settings) er mogelijk draaien, dus kan je niet echt oordelen of iets OP is.
Ik speel met 4 followers en dat is in mijn situatie echt niet OP kan ik je vertellen
En zelfs al zóu het OP zijn, wat boeit dat, ieder speelt het spel zoals ze dat zelf willen spelen.
Zo kan ik me voorstellen dat, als je niet wil vechten, dat je dan maar een extra follower meeneemt om het vechten voor je te doen, bijvoorbeeld. Of misschien past het gewoon beter in je role-play.
Zo'n beetje alle dungeons gehad...Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:20:
[...]
Niet alle masks vind je bij word walls, een aantal zitten achter quests in dungeons verstopt waar je volgens mij geen hints van krijgt, die moet je gewoon gaan vinden door dungeons te verkennen.
Arngeir heeft geen locaties meer. Ondanks dat ik nog niet alle schouts compleet heb, maar dat kan komen omdat een aantal walls niets doen.wortel1 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:20:
[...]
Gewoon naar de Greybeards. Arngeir geeft steeds locaties van shouts weg daar kun je ook de masks (vaak) vinden. ten minste zo heb ik het gedaan.
Ik kan natuurlijk op de wiki kijken, maar had het het liefst ingame gehouden.
Eh? In Skyrim is het moelijk om de boel niet OP te maken.Bad Brains schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:04:
[...]
Waarom speel je met 2 followers? Dat is zeker een mod.
Al met levetje 30 (ish) kon ik Draugr deathlors al bijna 1 hitten met dual 1 handers. Dat was weliswaar met smithing op 100, maar zonder potions enzo voor smithing te gebruiken. Heb zelfs niet alle perks voor +dmg op 1 handers, ik heb skillpoints in alles en nogwat. Qua enchantments heb ik ook geen +dmg erbij zitten, op alles waar dat mogelijk is heb ik +carry geenchant omdat ik zo lui ben. En toch heb ik ook Ancient Dragons met 2 klappen neer.
Dus als iemand met 10 followers wil spelen, of geen, dat maakt weinig uit. Als je non-OP wilt, speel dan op master met lederen armour en stalen wapens en zonder smithing en enchantments... Da's een keuze, maar dat doet niemand.
Ik begin sinds kort pas aan Skyrim op de PC. Ik zag addons die prachtige grafische tweaks toepassen. Wat zijn nou absolute must have addons voor Skyrim? Addons die bijna iedereen heeft dus niet persoonlijke favorieten voor niche crowd
[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 27-02-2013 00:29 ]
SkyUI is een mod die iedereen heeft. Voor grafische mods is er niet echt een 'mod die iedereen heeft', omdat grafische mods heel erg afhangen van persoonlijke smaak. De ene vind mod X mooi, de ander mod Y.
Verder kan je voor goede grafische mods naar het STEP Project kijken.
Voor een lijst met andere goede mods kan je naar Skyrim GEMS kijken
Verder kan je voor goede grafische mods naar het STEP Project kijken.
Voor een lijst met andere goede mods kan je naar Skyrim GEMS kijken
[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 27-02-2013 08:32 ]
Persoonlijk, wat ik doe, is het spel eerst zonder mods spelen. Dus echt vanilla. Na een tijdje merk je gewoon wat je mist, wat goed/slecht vind en dan kan je daar je mods op aanpassen/zoeken. Mods zijn puur persoonlijke smaak!apNia schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:16:
Ik begin sinds kort pas aan Skyrim op de PC. Ik zag addons die prachtige grafische tweaks toepassen. Wat zijn nou absolute must have addons voor Skyrim? Addons die bijna iedereen heeft dus niet persoonlijke favorieten voor niche crowd
Een tijdje kan zijn enkele uurtjes of totaal uitspelen (hoofdverhaallijn). Een simpel voorbeeld van mij is bijvoorbeeld in Morrowind (vroegah) waar ik een quiver misde op mijn rug als archer zijnde. Modje erbij en voilá.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Doe ik ook meestal. Behalve dan voor grafische mods. Algemene texture overhaul enzo kun je altijd wel doen mits je pc sterk genoeg is.Dreanor schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:36:
[...]
Persoonlijk, wat ik doe, is het spel eerst zonder mods spelen. Dus echt vanilla. Na een tijdje merk je gewoon wat je mist, wat goed/slecht vind en dan kan je daar je mods op aanpassen/zoeken. Mods zijn puur persoonlijke smaak!
Een tijdje kan zijn enkele uurtjes of totaal uitspelen (hoofdverhaallijn). Een simpel voorbeeld van mij is bijvoorbeeld in Morrowind (vroegah) waar ik een quiver misde op mijn rug als archer zijnde. Modje erbij en voilá.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Als je hardcore aan de slag wilt gaan met grafische mods, is de Texture Pack Combiner een aanrader. Ik heb inmiddels bijna hele lijst
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
goeie vondst, van de week effe mee spelen. thanks.Haan schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:54:
Als je hardcore aan de slag wilt gaan met grafische mods, is de Texture Pack Combiner een aanrader. Ik heb inmiddels bijna hele lijst
Thks!Haan schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:54:
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
You're welcome.
Gebruik wel de installer app en Nexus Mod Manager dat maakt het 100x eenvoudiger om alles te doen.
Als je alle gewenste mods in de app hebt staan*, zal deze alles combinen, optimizen, opnieuw zippen en in de mods folder van NMM zetten. Hierna hoef je alleen nog de mod te activeren in NMM. Het resultaat bij mij is een 7zip archive van bijna 7GB, dus je hebt wel even geduld nodig
*Je kan gewoon verwijzen naar archives, dus je hoeft niks zelf uit te pakken, wat een ontzettende verbetering is. Als je via NMM alles download hoef je eigenlijk alleen voor iedere mod naar de mods folder van NMM te verwijzen.
Ik had alleen een conflict met Flora Overhaul, er staat op Nexus inmiddels een nieuwere versie dan waarmee de installer rekening houdt. Dit heb ik opgelost door in het bijhorende .ini bestand de naam te wijzigen naar de nieuwste versie.
Gebruik wel de installer app en Nexus Mod Manager dat maakt het 100x eenvoudiger om alles te doen.
Als je alle gewenste mods in de app hebt staan*, zal deze alles combinen, optimizen, opnieuw zippen en in de mods folder van NMM zetten. Hierna hoef je alleen nog de mod te activeren in NMM. Het resultaat bij mij is een 7zip archive van bijna 7GB, dus je hebt wel even geduld nodig
*Je kan gewoon verwijzen naar archives, dus je hoeft niks zelf uit te pakken, wat een ontzettende verbetering is. Als je via NMM alles download hoef je eigenlijk alleen voor iedere mod naar de mods folder van NMM te verwijzen.
Ik had alleen een conflict met Flora Overhaul, er staat op Nexus inmiddels een nieuwere versie dan waarmee de installer rekening houdt. Dit heb ik opgelost door in het bijhorende .ini bestand de naam te wijzigen naar de nieuwste versie.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Als een mod dit niet accepteert, kan ik begrijpen als ik een blauwe edit heb gekregen of mijn post verwijdert wordt
Hallo mensen, even tussendoor:
http://www.reddit.com/r/g...cussion_system_mod_thief/
Een idioot van een meid op Steam workshop staat mods te jatten van Nexus en zet die vervolgens op eigen naam weer in de Workshop, het moment dat je er iets over wilt zeggen, verwijdert ze je post en bant ze je. Ik heb hieronder ook geleden: http://i.imgur.com/tf7Kssu.jpg
Lees de thread en neem het bewijs door en steun de originele auteurs alsjeblieft, een paar confirmed gestolen mods
DreamBurrow's Sage Outfit Retexture mod.
volvaga0's Blade of Olympus mod
newermind43's Queen of the Damned - Akasha Dress mod (Renamed to Queen Vampire Dress)
newermind43's Xena - Warrior Princess mod.
Waarvan de links gevonden zijn:
http://skyrim.nexusmods.com/mods/22745
http://skyrim.nexusmods.com/mods/31797
http://skyrim.nexusmods.com/mods/13520
http://skyrim.nexusmods.com/mods/19087
Uit top comment gehaald van post in reddit thread:
http://forums.bethsoft.co...tealing-copying-thread-2/
Hallo mensen, even tussendoor:
http://www.reddit.com/r/g...cussion_system_mod_thief/
Een idioot van een meid op Steam workshop staat mods te jatten van Nexus en zet die vervolgens op eigen naam weer in de Workshop, het moment dat je er iets over wilt zeggen, verwijdert ze je post en bant ze je. Ik heb hieronder ook geleden: http://i.imgur.com/tf7Kssu.jpg
Lees de thread en neem het bewijs door en steun de originele auteurs alsjeblieft, een paar confirmed gestolen mods
DreamBurrow's Sage Outfit Retexture mod.
volvaga0's Blade of Olympus mod
newermind43's Queen of the Damned - Akasha Dress mod (Renamed to Queen Vampire Dress)
newermind43's Xena - Warrior Princess mod.
Waarvan de links gevonden zijn:
http://skyrim.nexusmods.com/mods/22745
http://skyrim.nexusmods.com/mods/31797
http://skyrim.nexusmods.com/mods/13520
http://skyrim.nexusmods.com/mods/19087
Uit top comment gehaald van post in reddit thread:
http://forums.bethsoft.co...tealing-copying-thread-2/
[ Voor 6% gewijzigd door Phntm op 10-03-2013 16:26 ]
Verwijderd
Bizarre situatie dat mod authors mensen kunnen bannen, comments kunnen wijzigen van anderen en zichzelf kunnen laten unbannen zonder echt bewijs.
Ben nu bezig met het bouwen van mijn eerste huis (via Hearthfire). Ik wil het allemaal zelf doen (hallo Smithing skill increases!), maar dat valt nog niet mee. Met de hoeveelheid ijzer en corundrum in de wereld kan je eigenlijk maar 1 huis per maand bouwen -- hoe heeft men het voor elkaar gekregen om al die paleizen te bouwen? Daar moet men wel een enorm pakhuis vol met iron ingots van te voren voor hebben aangelegd! Dat kan de economie van de provincie toch helemaal niet trekken?

Ik ga meestal naar Whiterun en koop een stapel Iron Ignotsfub schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:55:
Ben nu bezig met het bouwen van mijn eerste huis (via Hearthfire). Ik wil het allemaal zelf doen (hallo Smithing skill increases!), maar dat valt nog niet mee. Met de hoeveelheid ijzer en corundrum in de wereld kan je eigenlijk maar 1 huis per maand bouwen -- hoe heeft men het voor elkaar gekregen om al die paleizen te bouwen? Daar moet men wel een enorm pakhuis vol met iron ingots van te voren voor hebben aangelegd! Dat kan de economie van de provincie toch helemaal niet trekken?
Huis is aan de buitenkant helemaal af. Netjes bij Lakeview Manor een balkonnetje aan de zijkant
en een torentje erbij

Verwijderd
Wat jij nodig hebt is de Circle of Infinite Mercantilism.fub schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:55:
Fast travel naar Riften, koop iron ingots (en evt ore) bij de smid. Whiterun, herhalen (hier heb je niet één maar twee smiths...) dan naar Riverwood, Falkreath, Markarth (2x!), Solitude en als laatste Dawnstar. Breng je iron naar huis, en begin weer vooraan in Riften. De tijd die je nodig hebt om dit cirkeltje af te leggen is lang genoeg om de inventroy van vendors te refreshen dus je kunt hier mee doorgaan tot je 1000 iron hebt.
Of gewoon player.additem [code voor iron ingots] 1000 in de console klappen, wat ik na m'n tweede huis deed omdat ik het echt helemaal fucking zat was om voor DHL-medewerker te moeten spelen.
Oh, en de display cases werken niet.

Dank voor de tips, maar ik heb even in een wiki opgezocht waar de mijnen met het meeste erts zitten, en die geplunderd. (Wee de bandiet die tussen mij en mijn ijzererts probeert te komen!) En als je dan toch naar Whiterun loopt om er ingots van te maken, dan kan je alsnog wel bij de twee smeden even extra inslaan. Uiteindelijk dus allemaal gelukt en mijn familie naar mijn volgebouwde huis kunnen verhuizen!
Alleen moet ik nog wat geiten afslachten voor hun hoorns, maar dat komt vanzelf wel goed.
Alleen moet ik nog wat geiten afslachten voor hun hoorns, maar dat komt vanzelf wel goed.
Iemand al deze geprobeerd? http://www.gamer.nl/nieuw...-van-game-tropisch-eiland
Far Cry met draken.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
eens kijken hoe ik dat in mijn Steam skyrim krijg.evilpin0 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:15:
Iemand al deze geprobeerd? http://www.gamer.nl/nieuw...-van-game-tropisch-eiland
Verwijderd
net als alle andere mods, want er is geen Steam-loze Skyrim.maartend schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:28:
[...]
eens kijken hoe ik dat in mijn Steam skyrim krijg.
Dat heb ik na het tweede bouwsel ook gedaan. Eerst overal alle iron meejatten/minen/kopen die je maar tegenkomt, ook van je vrouw als je getrouwd bent in de game. Die heeft elke dag 2 of 3 iron ingots.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:28:
[...]
Of gewoon player.additem [code voor iron ingots] 1000 in de console klappen, wat ik na m'n tweede huis deed omdat ik het echt helemaal fucking zat was om voor DHL-medewerker te moeten spelen.
Oh, en de display cases werken niet.
Op een gegeven moment ben je dat zo vreselijk zat. Elke keer naar de houthakker rennen om nóg meer hout te halen, glass vendors vinden (Riverwood) en stro.... Daar zijn er niet zo heel veel van, dus!!! De console was weer de oplossing.
Doe ik ook voor Dragonbone Arrows. Het firewood doe ik met de console. Dragonbones heb ik al in overvloed. Firewood kan je makkelijk zelf maken, weet ik, maar ik heb geen zin om daarvoor de hele tijd heen en weer te rennen.
Nexus Mod Managermaartend schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:28:
[...]
eens kijken hoe ik dat in mijn Steam skyrim krijg.
Dat er mensen zijn die mods installeren zonder is mij een raadsel
Verwijderd
Firewood heb ik makkelijker gedaan. Ik had geen bijl bij me dus ik heb m'n companion hout laten hakken terwijl ik m'n illusion oefende op wat regionale kippen (don't ask) en dat werkte goed. Dat is wel héél lang geleden trouwens, ik weet nie tof het eruit gepatched is dat je compies lekker hout blijven hakken tot je zegt dat ze moeten nokken.Poops_McGhee schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:16:
[...]
Dat heb ik na het tweede bouwsel ook gedaan. Eerst overal alle iron meejatten/minen/kopen die je maar tegenkomt, ook van je vrouw als je getrouwd bent in de game. Die heeft elke dag 2 of 3 iron ingots.
Op een gegeven moment ben je dat zo vreselijk zat. Elke keer naar de houthakker rennen om nóg meer hout te halen, glass vendors vinden (Riverwood) en stro.... Daar zijn er niet zo heel veel van, dus!!! De console was weer de oplossing.
Doe ik ook voor Dragonbone Arrows. Het firewood doe ik met de console. Dragonbones heb ik al in overvloed. Firewood kan je makkelijk zelf maken, weet ik, maar ik heb geen zin om daarvoor de hele tijd heen en weer te rennen.
Hey lui,
Weet iemand of er een mod bestaat die de quests iets beter sorteert dan de vanilla lolhuge list of quests?
Een sortering op basis van DLC zou al geweldig zijn
Weet iemand of er een mod bestaat die de quests iets beter sorteert dan de vanilla lolhuge list of quests?
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Volgens mij zit er zoiets in SkyUI. Maar pin me daar niet op vast. En SkyUI is een complete overhaul van de UI, en dat moet je wel liggen.ThaRabbit schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:34:
Hey lui,
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik heb er even in zitten zoeken, volgens mij blijft SkyUI volledig van de quest interface af.ye-roon schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:11:
[...]
Volgens mij zit er zoiets in SkyUI. Maar pin me daar niet op vast. En SkyUI is een complete overhaul van de UI, en dat moet je wel liggen.
Het enige wat ik tot dusver heb kunnen vinden is dat een aantal quests een aanduiding hebben die ingame zichtbaar is in de vorm van een knoop-graphic.
Zo bijvoorbeeld deze voor daedric quests:

oh well, dan toch maar de quests 1 voor 1 aflopen
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
heb je toevallig ook de files van de skyrim realistic overhaul? de files staan niet meer op de nexussite omdat die gast gebanned is.Haan schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:54:
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Jonge, nooit van google gehoord?
Zo moeilijk is het nou ook niet te vinden.
http://www.redown.se/9257...including-1.6-update.html
http://www.redown.se/9257...including-1.6-update.html
jawel maar ging er neit van uit dat ze dan nog ergens anders zouden staan
daarbij zijn er misschien ook nog mensen die het niet erg vinden om een beetje moeite te doen om anderen te helpen...
maar thx iig
maar thx iig
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Voor de Xbox spelers: Dragonborn is nu voor 800 points (9,95) te verkrijgen via de lente sale.
Zo, ik heb dit lange weekend eindelijk skyrim maar eens gekocht voor de PS3 en begonnen....Dit gaat mij duidelijk veel tijd kosten.
Super spel.
Ben nu level 8 of 9 geloof ik. Maar ik merk dat ik echt nog NIKS weet, Heb al jaren ervaring met WOW, maar dit spel is wel een stuk kritischer. Je kan zeg maar echt fouten maken waar je later last van hebt, al maakt dat het wel veel leuker.
Is er een manier om te re-speccen trouwens? Last dat het wel mogelijk was in de DLC, maar niet in het gewone spel?
Super spel.
spoiler:
Heb nu net met de grote draak op de berg gesproken en de vuurbal shout gekregen
Ben nu level 8 of 9 geloof ik. Maar ik merk dat ik echt nog NIKS weet, Heb al jaren ervaring met WOW, maar dit spel is wel een stuk kritischer. Je kan zeg maar echt fouten maken waar je later last van hebt, al maakt dat het wel veel leuker.
Is er een manier om te re-speccen trouwens? Last dat het wel mogelijk was in de DLC, maar niet in het gewone spel?
PSN & XBL: Denkoyugo
Bedankt voor het attenderen!ChrisLNFF schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:22:
Voor de Xbox spelers: Dragonborn is nu voor 800 points (9,95) te verkrijgen via de lente sale.
Eer aan je korf (haha)
New GameDenko schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:49:
Ik weet niet of de consoles al de v 1.9 update gekregen hebben, maar daarin kan je skills resetten (Legendary maken). Dan krijg je alleen het aantal perks terug wat je in die tree gestopt hebt. Dus als je een skill op 100 hebt, maar je hebt er maar 2 perks in, krijg je ook maar 2 perks terug, terwijl de skill wel weer op 15 staat. Daarnaast kan je met de Dawnguard DLC wel je gezicht opnieuw instellen (face sculptor in Riften).
Echt al je perks resetten en opnieuw instellen kan wel... maar alleen op de PC ^_^
[ Voor 5% gewijzigd door Blisterin_Bull op 02-04-2013 15:45 ]
Kan ook met de Dragonborn DLC.Blisterin_Bull schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:43:
Echt al je perks resetten en opnieuw instellen kan wel... maar alleen op de PC ^_^
spoiler:
Echter pas nadat je de Dragonborn questline hebt volbracht.
Alle achievements gehaald, op 1 na. Defeat a legendary dragon. Volgens google kan het nog wel even duren, ik ben nu lvl 56 en het meest genoemde getal is 78(!).
Gisteren en vandaag de weerwolf en vampier perks behaald, ik vond het eigenlijk helemaal niks. Ben maar als een gek kills gaan maken zodat het nog enigszins snel gegaan is.
Gisteren en vandaag de weerwolf en vampier perks behaald, ik vond het eigenlijk helemaal niks. Ben maar als een gek kills gaan maken zodat het nog enigszins snel gegaan is.
Tijdens mijn vampier playthrough maakte ik gebruik van de Belua Sanguinare mod welke een complete vampier overhaul mod is. Die maakt vampier zijn wel heel wat interessanter. Een andere mod genaamd Better Vampires by Brehanin doet ook hetzelfde. Skyrim zonder overhaul mod (zoals Skyrim Redone of ACE enz...) is eigenlijk best eentonig.
Ik hengel nu de update binnen op de Xbox 360 versie.
Als een malle aan het levelen om die bloody dragon uit te schakelen. Handig, al die trucjes om snel je skills op 100 te krijgen....
Het eerste wat ik meestal bij een nieuwe character build doe is:
1) Ga naar standing stones bij Riverwood --> + 20% leveling van warrior, thief of mage
2) Ga slapen -> + 10% leveling alle skills
3) Doe de quest "Lost to the Ages" en forge de Aetherial Crown (2 actieve standing stones)... Draag die nog niet en ga naar de Lover Stone vlakbij Markarth --> 15% leveling all skills (vervangt eerst je andere standing stone). Draag dan de Aetherial Crown en ga terug naar de standing stones bij Riverwood en kies er weer een.
Nu heb je 20% + 15% leveling; Als je voor het slapen even de Crown afzet en na het slapen weer opzet heb je gedurende 8 uur ingame tijd 20+15+10% leveling. *KACHINNG*
Dit is zeker fijn voor de skills die normaliter niet zo snel leveling zoals Speechcraft. Met de Skyrim Redone mod is de Speech tree zo ongelooflijk goed, omdat je daarmee perks hebt voor Shout Cooldown Reduction en je shouts worden zowel krachtiger en levelen met je character mee. Ben nu level 58 met een gemaxte speechcraft tree (level 120 speech ^_^) en shouts zoals Fire Breath zijn zo krachtig; je blaast er zo 3 Draugr Deathlords mee weg. Dan ben je pas een echte Dragonborn! Niet eentje die met enchanting, alchemy en smithing zich een weg door de menigte ragt
1) Ga naar standing stones bij Riverwood --> + 20% leveling van warrior, thief of mage
3) Doe de quest "Lost to the Ages" en forge de Aetherial Crown (2 actieve standing stones)... Draag die nog niet en ga naar de Lover Stone vlakbij Markarth --> 15% leveling all skills (vervangt eerst je andere standing stone). Draag dan de Aetherial Crown en ga terug naar de standing stones bij Riverwood en kies er weer een.
Nu heb je 20% + 15% leveling; Als je voor het slapen even de Crown afzet en na het slapen weer opzet heb je gedurende 8 uur ingame tijd 20+15+10% leveling. *KACHINNG*
Dit is zeker fijn voor de skills die normaliter niet zo snel leveling zoals Speechcraft. Met de Skyrim Redone mod is de Speech tree zo ongelooflijk goed, omdat je daarmee perks hebt voor Shout Cooldown Reduction en je shouts worden zowel krachtiger en levelen met je character mee. Ben nu level 58 met een gemaxte speechcraft tree (level 120 speech ^_^) en shouts zoals Fire Breath zijn zo krachtig; je blaast er zo 3 Draugr Deathlords mee weg. Dan ben je pas een echte Dragonborn! Niet eentje die met enchanting, alchemy en smithing zich een weg door de menigte ragt
Grappig, ik heb juist een mod geinstalleerd zodat het levelen langzamer gaat. Vind het leuk als bandieten in fur etc rondlopen ipv glass. Maakt de wereld wat geloofwaardiger.Blisterin_Bull schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:11:
Het eerste wat ik meestal bij een nieuwe character build doe is:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.