Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
R0y. schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:30:
Ik vermaak me toch nog erg met Skyrim (op steam sale gekocht met 50% korting). Toch nog een aantal dingen waar ik tegen aanloop.

Ik zie iemand in ze huis staan, ga daar me praten. Druk op E, en op het moment dat ik E druk jat ik iets uit de kast omdat de persoon net omdraait. Vervolgens heb ik guards achter me aan 8)7
En het paard, is zo vrezenlijk langzaam en de stamina er van is ook nogal kort. Misschien maar is gaan zoeken naar een mod die hier verandering in brengt.
Ja dat is inderdaad heel irritant, ik had gister per ongeluk een fles wijn van de bar gepakt toen ik met de barman wilde praten. Kwam ik een paar uur later Whiterun uit lopen werd ik opgewacht door 3 thugs, die ook nog vervelend sterk waren. Uiteindelijk na een paar pogingen verslagen en het contract van de barman geloot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
Deze winter sale dus skyrim gekocht, ik vind het geweldig.

Nu zie ik ineens de uitbreiding langskomen met 50% korting (€9,99), ik ben nog LANG niet zo ver dat ik skyrim uit heb gespeeld... Maar slim om hem alvast te kopen? Zou hij met de nieuwe uitbreiding die er aan komt goedkoper worden? Moeilijk, moeilijk. :X

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Kan je zo'n paard wat sneller laten rennen met een mod? Toen ik het speelde kon je beter lopen :)

edit: ah, ja, zag in die enorme modlist staan 'faster vanilla horses', ja dus

[ Voor 29% gewijzigd door Paniohitus op 06-01-2013 10:33 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

R0y. schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:09:
Deze winter sale dus skyrim gekocht, ik vind het geweldig.

Nu zie ik ineens de uitbreiding langskomen met 50% korting (€9,99), ik ben nog LANG niet zo ver dat ik skyrim uit heb gespeeld... Maar slim om hem alvast te kopen? Zou hij met de nieuwe uitbreiding die er aan komt goedkoper worden? Moeilijk, moeilijk. :X

Wat denken jullie?
Gewoon nu kopen, niemand die je verplicht om meteen de extra verhaallijnen te gaan spelen ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb SkyRe geïnstalleerd, maar dat maakt het spel een stuk leuker zeg :) Denk dat deze gaat blijven.
Wel opletten met compatibiliteitsgezeik, maar daar heeft-ie een tooltje voor gemaakt, Reproccer.

Weet iemand hier of reproccer voor de bashed patch komt of erna? Of maakt dat niet uit?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Haan schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:50:
[...]

Gewoon nu kopen, niemand die je verplicht om meteen de extra verhaallijnen te gaan spelen ;)
Toch maar gedaan ja, danku :)
Preddie schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:30:
Kan je zo'n paard wat sneller laten rennen met een mod? Toen ik het speelde kon je beter lopen :)

edit: ah, ja, zag in die enorme modlist staan 'faster vanilla horses', ja dus
Volgens mij is een standaard paard toch wat sneller als lopen hoor, maar ik ga is kijken naar die mod! Thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor66
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 11:22
De SkyRe Reproccer moet volgens t3ndo (de ontwikkelaar van skyre) na de bashed patch geladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Gister een hele serie mods van GEMS lijst af gehaal. Ik ga maar even kijken of ik tijd heb om ze vanavond uit te proberen. Er staan echt veel mods op die handig zijn of allerlei andere zaken verbeterd met betrekking tot geluid en animaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag is er nieuws gekomen over Dragonborn. Nouja, eigenlijk non-nieuws.
Een Bethesda-medewerker heeft gezegd dat we het in ieder geval niet deze week kunnen verwachten (de speculaties waren dat het vandaag uit zou komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:27:
Gister een hele serie mods van GEMS lijst af gehaal. Ik ga maar even kijken of ik tijd heb om ze vanavond uit te proberen. Er staan echt veel mods op die handig zijn of allerlei andere zaken verbeterd met betrekking tot geluid en animaties.
Wel even opletten dat mods die met z'n allen op GEMS staan niet noodzakelijkerwijs goed samen werken ;) Vooral meerdere mods die hetzelfde wijzigen is potentieel spannend; het kan dus goed zijn dat je voor bepaalde dinge moet kiezen tussen óf de ééne of de andere mod.
Voor je 165,334E732 mods installeert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:56:
[...]

Wel even opletten dat mods die met z'n allen op GEMS staan niet noodzakelijkerwijs goed samen werken ;) Vooral meerdere mods die hetzelfde wijzigen is potentieel spannend; het kan dus goed zijn dat je voor bepaalde dinge moet kiezen tussen óf de ééne of de andere mod.
Even BOSS draaien en dan een bashed patch maken voorkomt een hoop, natuurlijk.
Maar uiteraard altijd even de readme doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:56:
[...]

ik gebruik NMM dus ik zie dat vanzelf wel als dingen het zelfde gebruiken.

btw eentje die ook wel leuk is is warzones, dan kom je random gevechten tegen tussen de stormcloaks en imperials. Maakt de strijd tussen de 2 facties iets meer aanwezig en niet alleen als je een quest start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks de vele pogingen om mijn spel zo gebalanced mogelijk te maken (met uitzondering van die ene dual ring mod :P) met allerlei mods zoals Deadly Dragons, Dragons Diversified, Real Wildlife en Skyrim Redone is die destruction perk tree eigenlijk veel te overpowered. Speel Skyrim nu op Master, vanaf level 1 (op toen nog adept difficulty tot en met +- level 25) tot nu level 47 ging ik altijd al met 1 tot 3 hits dood, maar bij alles waar ik als eerste de aanval in ga win ik elke battle. Nog steeds niet echt de optimale ervaring die ik zocht, maar heb wat spannende momenten gehad zeg. Het zal wel aan mijn speel stijl liggen. :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dzNJI.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel op Adept met SkyRe, en kom niet eens door die eerste dungeon (met golden claw) heen :+
Maar ik gebruik ook Realistic needs en Frostfall, dus ik heb de hele tijd honger, dorst, ben moe en heb het koud enzo, wat niet bevordelijk is voor je stats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Ik heb het spel (na hem uitgespeeld te hebben) al lange tijd met geen vinger meer aangeraakt (en verwijderd). Zijn er inmiddels al goede overhauls zoals OOO en MMM bij Oblivion? Die mods waren geweldig, maakten de wereld zoveel beter en avontuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
anandus schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:32:
Ik speel op Adept met SkyRe, en kom niet eens door die eerste dungeon (met golden claw) heen :+
Maar ik gebruik ook Realistic needs en Frostfall, dus ik heb de hele tijd honger, dorst, ben moe en heb het koud enzo, wat niet bevordelijk is voor je stats :P
Ik had die Bard meegenomen uit Riverwood en dat ging echt super. Ben dit weekend voor het eerst serieus begonnen, na een paar uur vanilla miste ik wat dus heb er nu ongeveer 40 mods op draaien waarbij de belangrijkste mods Project Reality, SkyRe en Frostfall zijn, maakt het spel echt stukken leuker :) .

Weet iemand nog goeie ENB settings voor Project Reality? Als ik de aanbevolen gebruik heb kloppen de kleuren echt voor geen meter, heet staal in een forge is bijvoorbeeld oversaturated blauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:14:
Ik heb het spel (na hem uitgespeeld te hebben) al lange tijd met geen vinger meer aangeraakt (en verwijderd). Zijn er inmiddels al goede overhauls zoals OOO en MMM bij Oblivion? Die mods waren geweldig, maakten de wereld zoveel beter en avontuurlijker.
Er zijn diverse opties mogelijk.
Persoonlijk zou ik zeggen, een combo van SkyRe, SkyTEST en Deadly Dragons. Zoiets.
Ik geloof ook dat er een Skyrim Monster Mod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 18:28

Mikayu

.srt

Nog maar 3 achievements te gaan, dan ga ik beginnen aan de nieuwe dlc. Voor de daedric collector moet ik opnieuw beginnen omdat ik iemand in een orc camp om zeep heb geholpen. Die kan ik mooi combineren met de master vampire.
Nu eerst een legendary dragon zien te vinden. Ben level 65 en het gaat echt langzaam nu. Alle dungeons al een beetje gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
anandus schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:34:
[...]
Er zijn diverse opties mogelijk.
Persoonlijk zou ik zeggen, een combo van SkyRe, SkyTEST en Deadly Dragons. Zoiets.
Ik geloof ook dat er een Skyrim Monster Mod is.
Lijkt niet echt in de buurt te komen van de door mij genoemde mods. Ik zien alleen maar wat dieren die aangepast zijn en wat aangepaste wapens. OOO+MMM ging veel verder dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Leg dan even uit welke features je zoekt, ik heb morrowind en oblivion niet genoeg gespeeld om dit te kunnen bepalen. Voor skyrim heb ik ondertussen redelijk wat mods draaien die je misschien wel zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:58:
[...]

Lijkt niet echt in de buurt te komen van de door mij genoemde mods. Ik zien alleen maar wat dieren die aangepast zijn en wat aangepaste wapens. OOO+MMM ging veel verder dan dat.
Dan zou ik het nog even dubbelchecken. Als je die drie mods neemt dan is ongeveer *alles* wel overhoop gegooid. Van levellen, tot perks, de monsters (zowel AI als leveling), draken, etc.
Maar misschien zoek je iets specifieks? Ik heb Oblivion veel met OOO+MMM gespeeld, maar weet niet wat je precies bedoelt dat wél daarin zit en niet in SkyRe+DD+SkyTEST zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zo mijn bedenkingen bij SkyRE, in de mod beschrijving staat over
One handed: "All specialization perks were bad, ..."
Archery: "All perks were either boring "KILL MOAR"-perks or useless."

Dat klopt gewoon niet, de stagger perk bij archery is erg handig, paralyze is super op hogere levels, sneller lopen met gespannen boog, inzoomen en tijd vertragen. Vanilla perks zijn gewoon vrij goed en de auteur van deze mod komt nogal arrogant over.

En bandits chiefs zijn zwaar overpowered in SkyRE. Zes tikken, waarvan twee criticals met een tweehandig daedric zwaard en de bandiet staat nog fier overeind. Een shield bash op mijn poppetje gevolgd door een normale slag met zijn mace en ik ben dood. Niet erg realistisch.

Wat ik zelf erg goede mods vind zijn Immersive armors, Immersive weapons, Cloaks of Skyrim

Wat is jullie ervaring met SkyTEST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:54:
Wat ik zelf erg goede mods vind zijn Immersive armors, Immersive weapons, Cloaks of Skyrim
Er gaat een nieuwe wereld voor me open... :|

Misschien wel een hele stomme vraag, maar wist niet echt waar ik op moest goegulun:
- Ik ben op zoek naar een mod, terwijl je een 2hander of 1h + shield in je handen hebt toch nog je bow op je rug ziet... Zou wel tof zijn imo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind SkyRe wel chill eigenlijk, in vanilla ben je zelfs overpowered, het is fijn dat het wat pittiger is.
Zeker met SkyTEST, waar wolven echt in packs jagen, is het soms flink panieken :P

Immersive Armors en Cloaks gebruik is zelf ook, Immersive Weapons nog niet, ivm compatibiliteit. En natuurlijk Winter Is Coming, toch wel een must als je Wet & Cold gebruikt (wat iedereen moet doen, dat voegt een hoop immersie toe :) )

SkyTest vind ik fijn, de wereld wordt toch wat levendiger. Ook vind ik de dieren-AI leuker zo.

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 16-01-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyTest dan toch maar eens proberen, videos zien er erg gaaf uit.

Immersive weapons gebruik ik momenteel ook niet, wel gedaan een tijdje terug en ben het ook weer van plan in mn nieuwe playthrough, kijk er al naar uit :) Als het goed is dan is immersive weapons compatibel met alles, volgens de auteur tenminste.

Winter is coming durf ik niet aan nu het niet meer onderhouden wordt. Ook frostfall gebruik ik niet meer, werd een beetje vermoeiend om in elke sneeuwbui na 5 minuten vuurtje te stoken.

@R0y: ik heb ooit een mod gezien die precies doet wat je zegt, weet alleen niet meer hoe die heet... heb het zelf ook niet geprobeerd.

Nog drie topmods: SkyUI (duh), Scenic carriages en better roadmap with roads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

R0y. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:58:
[...]

Er gaat een nieuwe wereld voor me open... :|

Misschien wel een hele stomme vraag, maar wist niet echt waar ik op moest goegulun:
- Ik ben op zoek naar een mod, terwijl je een 2hander of 1h + shield in je handen hebt toch nog je bow op je rug ziet... Zou wel tof zijn imo :9
here you go: http://skyrim.nexusmods.com/mods/9614 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Kan nu niet kijken (@ work), maar alvast bedankt voor de moeite! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 11:07
Wat zijn volgens jullie de beste water/terrain texture mods en lighting mods zonder al te veel performance in te leveren? (Ik speel op X4 955 & 6870)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W.A.T.E.R. is denk ik de meest populaire mod, ook Pure Waters is populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
anandus schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:51:
W.A.T.E.R. is denk ik de meest populaire mod, ook Pure Waters is populair.
Dank. Ik zal er eens naar kijken. Heb nu iig Project Reality geïnstalleerd voor de lighting e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5 februari komt DB uit! :)
Beter laat dan nooit denk ik dan maar ;)

edit:
Voor de PC dus :P Spelen mensen dit spel ook op iets anders dan? :+
Voor de PS3 komt het ook in februari uit, zie hier: http://www.bethblog.com/2...hearthfire-dawnguard-too/

[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 18-01-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Zit zelf meer te wachten op deze 'mod' (of kan ik beter game zeggen?) http://www.enderal.de/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Daar zit ik ook op te wachten! Zit op't moment verslaafd Nehrim te spelen. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk, Nehrim vond ik ook leuk gedaan. Maar zal nog wel een jaartje duren tot dat uit is gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Die werkte niet. Maar heb iets anders gevonden.

Als je dit aan skyrim.ini toevoegd:
bDisableGearedUp=0

Dan krijg je hetzelfde, alleen het is nogal buggy dus heb het maar weer verwijderd. Ik blijf zoeken iig. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb 1 groot probleem met Skyrim. Ik weet niet of ik imperial of Stormcloaks moet joinen. Beide hebben voor en tegens.
De een haat de thalmor openlijk en de ander geniepig of blijken eigenlijk spionnen te zijn van.
Ik ben meestal wel een good person dus ik ben ondertussen lvl 50 maar heb nog niet durven te kiezen... Wie o wie kan mij een uber argument geven, wat te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Savegame maken en dan eerst de ene questlijn doen, reloaden en dan de andere questline doen? :P

En anders een beetje afhankelijk van je character? Ben je een xeofobe Nord of een imperialistische ..euhm.. Imperial? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ben een Redguard en erg pro Empire ( al heb ik de keizer wel omgelegd... ) maar heb gewoon een grote hekel aan Thalmor en wil dus eigenlijk meest goede kant kiezen als er al zoiets mag zijn.

Ik ben zeker niet xenofobe maar goed lastig dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streafer schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:56:
Ben een Redguard en erg pro Empire ( al heb ik de keizer wel omgelegd... ) maar heb gewoon een grote hekel aan Thalmor en wil dus eigenlijk meest goede kant kiezen als er al zoiets mag zijn.
Dus je hebt hulp nodig om te kiezen tussen:
- bestaande legerleiding, die bezig is kracht te herbouwen om de rascistische en religeus-repressieve Thalmor het land uit te raggen
- religieus-repressie, rascistische rebellen onder leiding van een machtswellusteling die zijn door Akatosh gegunde kracht misbruikt om een gekozen leider te vermoorden en het hele land in onrust en bloedige oorlog stort, daarbij niet schromend het welzijn van alle beroepsgroepen behalve zijn eigen volkomen te negeren.

Echt? Moet je daar argumenten voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
streafer schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:19:
Ik heb 1 groot probleem met Skyrim. Ik weet niet of ik imperial of Stormcloaks moet joinen. Beide hebben voor en tegens.
De een haat de thalmor openlijk en de ander geniepig of blijken eigenlijk spionnen te zijn van.
Ik ben meestal wel een good person dus ik ben ondertussen lvl 50 maar heb nog niet durven te kiezen... Wie o wie kan mij een uber argument geven, wat te kiezen.
Ik speel vooral met zwaard+schild en heavy armor dus vond de imperial goed bij mij passen. Voor de rest heb ik niet echt gekeken wat nou de verschillen zijn.

Hetzelfde als met de DLC, ik ga nu de dawnguard helpen. Misschien dat ik hierna een nieuwe game start om de andere kant is te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:09:
[...]

Dus je hebt hulp nodig om te kiezen tussen:
- bestaande legerleiding, die bezig is kracht te herbouwen om de rascistische en religeus-repressieve Thalmor het land uit te raggen
- religieus-repressie, rascistische rebellen onder leiding van een machtswellusteling die zijn door Akatosh gegunde kracht misbruikt om een gekozen leider te vermoorden en het hele land in onrust en bloedige oorlog stort, daarbij niet schromend het welzijn van alle beroepsgroepen behalve zijn eigen volkomen te negeren.

Echt? Moet je daar argumenten voor hebben?
stormcloaks dus })

Ik ben blij dat ik alvast ben begonnen met de dawnguard DLC, wat duurt die quest lijn lang.
Dit verraste mij echt, ik vind wel dat je als vampire lord er zeer lelijk uit ziet. Maar "you got a mod for that" :+ en de powers die je hebt zijn ook wel grappig heb nu 7 perks van de vampire lord en die mode wordt al best sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij maakt het niet zoveel uit wie je helpt. Het liefst zou ik ze het zelf laten uitvechten maar ja dat kan niet. Vorige playthrough was ik voor de Stormcloaks, deze keer voor de Imperials. Eens kijken of ik er spijt van ga krijgen...

Heb me er trouwens nog nooit toe kunnen aanzetten om
spoiler:
Paarthurnax om zeep te helpen. Vind het een van de weinige karakters in het spel die een indruk achter laat en enigszins kan relativeren. Heb een grondige hekel aan de Blades gekregen terwijl ze in Oblivion nog badass waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:31:
Volgens mij maakt het niet zoveel uit wie je helpt. Het liefst zou ik ze het zelf laten uitvechten maar ja dat kan niet. Vorige playthrough was ik voor de Stormcloaks, deze keer voor de Imperials. Eens kijken of ik er spijt van ga krijgen...
spoiler:
Op een paar Jarls die boos worden als je de 'verkeerde' helpt maakt het niets uit volgens mij. Daarom ga ik altijd voor de imperials, want Jarl Balgruuf hoort 'bij' hen.
Heb me er trouwens nog nooit toe kunnen aanzetten om
spoiler:
Paarthurnax om zeep te helpen. Vind het een van de weinige karakters in het spel die een indruk achter laat en enigszins kan relativeren. Heb een grondige hekel aan de Blades gekregen terwijl ze in Oblivion nog badass waren.
Oef, ik heb precies hetzelfde. Het is gewoon onredelijk om dat te eisen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
spoiler:
Voor de mensen die niet kunnen kiezen tussen de Blades en Paarthurnax: http://steamcommunity.com.../filedetails/?id=75915978

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik was gisteren voor eerst sinds tijden bij Esbern omdat ik een draad had geslayed ergens en bij hem moest inleveren. Paarthurnax leeft nog en ik kon hem vertellen dat ie dood is. Bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Wolfos schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:15:
Zit zelf meer te wachten op deze 'mod' (of kan ik beter game zeggen?) http://www.enderal.de/.
Ik las dit en dacht zou dat van de makers van Nehrim zijn??? :o

En jawel! _O_

Is er al een releasedate bekend? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga over een tijdje weer een playthrough doen van Skyrim denk ik, maar dit keer met mods! Ik wil een beetje meer realisme in het spel en als ik het goed begrijp zijn daarvoor de beste mods: Skyrim redone, Frostfall en Realistic needs. Nu vraag ik me af of realistic needs niet wat teveel van het goeie is of dat alleen skyrim redone en frostfall wel genoeg veranderingen met zich meebrengen. Heeft iemand ervaring met deze mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ervaringen genoeg hier met mods. Zo veel dat ik niets heb gehoord over de nieuwste dlc...
Ben nu level 69 (220 uur lui op de bank) en helaas nog geen legendary dragon gezien. Eerst die achievement, dan Dragonborn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:20:
Ik ga over een tijdje weer een playthrough doen van Skyrim denk ik, maar dit keer met mods! Ik wil een beetje meer realisme in het spel en als ik het goed begrijp zijn daarvoor de beste mods: Skyrim redone, Frostfall en Realistic needs. Nu vraag ik me af of realistic needs niet wat teveel van het goeie is of dat alleen skyrim redone en frostfall wel genoeg veranderingen met zich meebrengen. Heeft iemand ervaring met deze mods?
Ik heb ervaring ermee.
Ent eveel van het goede, tja, ik weet het niet, ik vind het wel leuk eigenlijk, het geeft heel erg veel extra immersie. Ik zou ze allebei doen. Het lijkt mij vreemd dat je het wel koud zou krijgen, bijvoorbeeld, maar niet moe kan worden.
Overigens, vergeet dan Wet & Cold en Winter Is Coming niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is nooit teveel!
Skyrim Redone, Frostfall, Realistic Needs and Diseases, Wet&Cold, Get Snowy, Footprints, Better Dynamic Snow, Real Snow, Winter is Coming, Ultimate Follower Overhaul (of vergelijkbare mod), Convenient Horses, SkyTEST, Enhanced Lights & FX, Harvesting Overhaul, SkyUI, Categorized Favorites Menu + de Unofficial Patches = Een goede basis voor een modded playthrough :)

[ Voor 7% gewijzigd door Blisterin_Bull op 22-01-2013 22:33 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17
Semi offtopic:

D4NG3R in "Elder Scrolls MMO"

Let the games begin.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

:9~
Jammer dat ik toch geen tijd meer heb om online te spelen, maar dat filmpje alleen al is gruwelijk.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

ik had een vraagje,

ik zou voor het eerst mods willen installen voor skyrim nadat ik toen het uitkwam het even gespeeld heb zonder maar heb nu een iets betere pc!

deze bestaat uit een I5 2500, een amd radeon 6900 series met 2gig en 8gig ram. Speel op een 23inch 1920 1080.

Ik zoek een mod die het spel er mooier doet uitzien, de wereld op zich, characters enz., bestaat er zo een algemene mod? Want er zijn er zoveel dat ik het bos door de bomen niet meer zie?

De ui'mod voor pc heb ik al gevonden.

Zijn er eventueel nog noodzakelijke mods die ik moet installen?

alvast bedankt voor het antwoord.

CX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17
Niet zo formeel joh ;) .

Ik durf zelf zo geen goede mods te noemen, eigelijk nog helemaal niet aan toe gekomen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zeggen: Check STEP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 17:17

guReMcO

Praat mar frysk

Wat ik zelf doe als ik mods wil gaan installeren is GophersVids te checken. Dat is een modder en hij maakt geweldige video's over mods en tools voor de recente Bethesda games.

Misschien is Skyrim HD 2K Textures (wel alleen voor de wereld) iets voor jou.

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:02:
Beste tweakers,

ik had een vraagje,

ik zou voor het eerst mods willen installen voor skyrim nadat ik toen het uitkwam het even gespeeld heb zonder maar heb nu een iets betere pc!

deze bestaat uit een I5 2500, een amd radeon 6900 series met 2gig en 8gig ram. Speel op een 23inch 1920 1080.

Ik zoek een mod die het spel er mooier doet uitzien, de wereld op zich, characters enz., bestaat er zo een algemene mod? Want er zijn er zoveel dat ik het bos door de bomen niet meer zie?

De ui'mod voor pc heb ik al gevonden.

Zijn er eventueel nog noodzakelijke mods die ik moet installen?

alvast bedankt voor het antwoord.

CX
Ikzelf had 3/4 jaar terug enkel voor de graphics:
-2k textures
-Realistic water textures
-Realistic smoke & embers
-Enhanced Night
- Enhanced blood

Dit zorgde voor mij voor een flinke improvement in de graphics met een speelbare framerate (2500k+6850)
Daarnaast zou ik je nog een flora-mod aanraden alleen dat was bij mij teveel van het goede.

Enderal ziet er wel leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictorSullivan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 09:59
Leuke mod is Moonpath to Elsywer (quests) + nieuwe wereld (Elsywer) . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Een groote aanrader voor iedereen met een 3d scherm -> tridef software

Hiermee kun je skyrim in volledige 3d spelen, het sneeuw waait zo je tv uit! Geweldig!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een grappig maar luguber avontuurtje meegemaakt. Ik gebruik o.a. de mod killable children zodat ik iedereen in het spel om zeep kan helpen. Altijd handig als je bepaalde quests niet wilt doen en de questgever onsterfelijk is, of in dit geval de battle-born clan wil uitroeien ;)

Gisteren schiet ik een pijl in dat irritante kind Lars Battle-Born en die valt gelijk als een zoutzak dood neer. Een tijdje later komt er in Whiterun een koerier op me af en levert dit briefje af:

Afbeeldingslocatie: https://s2.file1.info/AswIsgih

Ik open het briefje en zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://s2.file1.info/1LnTUYkh

Geweldig als mod auteurs dit soort dingen erin verwerken, gelet op de geschiedenis tussen Braith en Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Eigenlijk klopt dat niet, omdat Braith Lars stiekem leuk vindt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dragonborn is nu te pre-orderen op Steam.

Daarnaast zijn (ter gelegenheid daarvan?) Skyrim en de vorige twee DLCs nu 50% afgeprijsd.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik wil weer opnieuw beginnen met Skyrim, na release uitgespeeld maar Steam heeft geen enkele achievement na het eerste uur opgepakt, dus wil wat gaan halen :P

Welke mods kunnen jullie aanraden? Vooral handige/nuttige mods zoals betere inventory management e.d. zouden ideaal zijn.
Ik hoef geen grafische overhauls of nieuwe quests, gewoon de Vanilla game met nuttige tweaks of kleine gameplaywijzigingen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 27-01-2013 10:30 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Ik heb gisteren maar even de oude DLC's aangeschaft voor 50% van de prijs, leuke actie. De main questline heb ik net uitgespeeld, en m'n Imperial questline schiet ook al aardig op. Ik moet trouwens zeggen dat de "Call Dragon" shout wel heel relax is voor de lange gevechten (rondom de forten) van de Civil war quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Angeloonie schreef op zondag 27 januari 2013 @ 10:29:
Ik wil weer opnieuw beginnen met Skyrim, na release uitgespeeld maar Steam heeft geen enkele achievement na het eerste uur opgepakt, dus wil wat gaan halen :P

Welke mods kunnen jullie aanraden? Vooral handige/nuttige mods zoals betere inventory management e.d. zouden ideaal zijn.
Ik hoef geen grafische overhauls of nieuwe quests, gewoon de Vanilla game met nuttige tweaks of kleine gameplaywijzigingen. :)
Ga naar Skyrim Nexus, klik TOP files (all time) en kies maar uit :P
"SkyUI, Categorized Favorites Menu en A quality world map" zijn dan de enige mods die je wilt, naast de unofficial patches.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht toch nog even op een 75% kortingsactie. Vind een tientje nog steeds te veel voor een DLC, ook al kan ik het geld makkelijk missen. Vind niet dat je bedrijven moet sponsoren voor dit soort ongein. En ik heb nog genoeg quests om te doen in Skyrim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn ervaring bij de gedachte "Ik vind het te duur, ik koop het later wel" is juist zo dat het er NOOIT van gaat komen omdat de interesse weg is. Daarom koop ik dlc bijna altijd zsm.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik heb alles met de steam sale gekocht, nog niet goedkoper tegengekomen en dat was ook 50%.

Ik zat toen ook te denken: Zal ik nog even wachten voor een betere aanbieding?

Maar dan kan je volgens mij ook wachten totdat je een ons weegt :9

[ Voor 45% gewijzigd door R0y. op 27-01-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was het met kerst zelfs met 66% of 75% korting. Dat zijn de betere aanbiedingen.

Gisteren maar eens begonnen met de DB quests. Begint leuk, ben benieuwd welke kant ze opgaan. Omdat ik niet fast travel duurt het allemaal vrij lang omdat de targets verspreid over de map liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Discussie hier gaat met name om de DLC prijs, maar ik vroeg mij af of mensen weten of skyrim zelf inmiddels (voor de pc) voor een leuke prijs te krijgen is? Ik heb hem al op de ps3, maar wil graag de pc versie. Ik wil daar echter (omdat ik de game toch al heb) niet een 'fortuin' voor betalen. Goedkoopste wat ik tot nu toe heb gezien is 16 euro bij de dixons (online), maar die hebben hem niet op voorraad. Iemand die toevallig een andere aanbieding heeft gezien?

Erg jammer, vroeger werden pc games snel goedkoper (binnen 3 maanden voor 15-20 euro), maar nu is na ruim een jaar de prijs nog bij de meeste winkels 20+ euro (of niet leverbaar). Volgens mij een trend die is ingezet door CoD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Bij Bol.com is hij 20 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Orian schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:35:
Erg jammer, vroeger werden pc games snel goedkoper (binnen 3 maanden voor 15-20 euro), maar nu is na ruim een jaar de prijs nog bij de meeste winkels 20+ euro (of niet leverbaar).
offtopic:
Weet je dat zeker?
Mij staat juist bij dat het minimaal een jaar duurde tot een spel goedkoper dan de volle prijs werd, terwijl het tegenwoordig al na een half jaar in de aanbieding wordt gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:59:
[...]
offtopic:
Weet je dat zeker?
Mij staat juist bij dat het minimaal een jaar duurde tot een spel goedkoper dan de volle prijs werd, terwijl het tegenwoordig al na een half jaar in de aanbieding wordt gegooid.
with ^^ - spellen voor de PC bleven echt makkelijk een jaar of anderhalf, twee de volle 80 of 100 of 120 gulden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hmm, misschien is het mijn gevoel dan. Maar games als Morrowind, Call of Duty 1 en age of empires meen ik waren toch al vrij snel afgeprijsd. Maargoed, het was niet mijn plan om dit topic hiervoor te kapen ;).

Bedankt in ieder geval voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:08

superwashandje

grofheid alom

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:06:

Ik open het briefje en zie dit:

[afbeelding]

Geweldig als mod auteurs dit soort dingen erin verwerken, gelet op de geschiedenis tussen Braith en Lars
dat briefje is (afgezien van de namen) een letterlijke kopie van eentje die je zo in de vanilla game ook al tegen kan komen. Ik heb bij een of andere houtmolen iemand afgemaakt die een gemene opmerking naar mij maakte (is ook niet slim natuurlijk) en ik kreeg meteen daarna hetzelfde briefje van een koerier geschreven door een ander personage die er vlakbij stond :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orian schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:53:
Hmm, misschien is het mijn gevoel dan. Maar games als Morrowind, Call of Duty 1 en age of empires meen ik waren toch al vrij snel afgeprijsd. Maargoed, het was niet mijn plan om dit topic hiervoor te kapen ;).
offtopic:
kaping underway! Dungeon Keeper, Half-Life, Quake 2, Quake 3, en een hele riedel Microprose combat air sims bleven allemaal minimaal een jaar full-price, of althans, dan werden ze "afgeprijsd" naar 85% ofzo. niet zoals nu dat Skyrim op 11 11 11 uitkomt en bij de Steam Summer Sale 2012 al voor 33% te hebben is.

Toen, toen je nog helemaal niet nadacht over CoD, TES of AoE, en je nog in guldens betaalde, ging het allemaal zo hard niet want: geen internet shops van belang (geen internet, voor een fors deel van die tijd...) en gamen was toen nog veel meer een niche dan nu, dus de vooruitgang was ook allemaal zo woest niet.

end kaping. Geen slachtoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik kan de mensen met een AMD-videokaart de nieuwe beta-drivers aanraden! Voorheen had ik altijd 100+ FPS, maar het voelde toch niet soepel aan.. met deze driver loopt het perfect!

meuk: AMD Catalyst 13.2 bèta 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Heb jij de Cap (van 60) er dan vanaf weten te halen? Hoe?
Ik dacht nl. dat dit hardcoded in de engine vast lag en niet te wijzigen viel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kosh66 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:56:
Niet gehoord van de Uncapper? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Hij heeft het over de FPS. ;)

Ja, dit valt te wijzigen door iPresentInterval=1 naar iPresentInterval=0 te wijzigen in SkyrimPrefs.ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, lol, het is nog vroeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
rgras schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:01:
[...] Ja, dit valt te wijzigen door iPresentInterval=1 naar iPresentInterval=0 te wijzigen in SkyrimPrefs.ini.
Ah, vsync uitzetten ja :) Je zou maar een 50hz monitor hebben :P Ik snap echt niet waarom ze die dingen niet als optie in het spel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
rgras schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:01:
Hij heeft het over de FPS. ;)

Ja, dit valt te wijzigen door iPresentInterval=1 naar iPresentInterval=0 te wijzigen in SkyrimPrefs.ini.
Die kende ik al ja, maar dat zou toch meer ingame issues (tijd gerelateerd) opleveren, dan het waard was?
Caelorum schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:08:
[...]

Ah, vsync uitzetten ja :) Je zou maar een 50hz monitor hebben :P Ik snap echt niet waarom ze die dingen niet als optie in het spel zetten.
De game is toch opgezet als consolegame en die zijn gelimiteerd door de monitor refresh-rate, wat meestal 60 Hz is bij TFT's/LED's. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Kosh66 op 01-02-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Kosh66 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:18:
[...]

Die kende ik al ja, maar dat zou toch meer ingame issues (tijd gerelateerd) opleveren, dan het waard was?
Bij mij heeft het nog geen problemen opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Gisteren opnieuw begonnen, ben nu lvl 7 en ik heb al Elven Light Armor, een ebony bow en een Wraith Scythe (47 damage) :D.
Ik ga trainen op two handed combat, light armor en archery.
Wraith Scycte en Ebony bow heb ik van een Death Draugr uit een cave, Elven Armour van een groepje van 3 Thalmor dat rondliep en ik aanviel, geen bounty omdat er geen getuigen meer waren :+.
Heb er ook al aardig wat mods in staan, maar wil d'r nog meer.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2l8cbvn.jpg

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Heb je het nou expres laten lijken alsof je een pijl in je knie hebt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Was me niet eens opgevallen :+ .

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes die gear op level 7! Archery is best sterk gecombineerd met Alchemy, vooral als je skills boven de 70 komen. Maar twohanded is nog veel extremer met de sweep perk. Een slag met een zwaard en 5 tegenstanders voor je zijn op slag dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:30
Indien je een AMD kaart hebt gewoon naar Catalyst Control Center gaan --> Gaming -> 3D Application settings -> Application settings -> +Add.. -> TESV.exe --> 'Wait for Vertical refresh' op 'Always off' --> Apply

Disclaimer: ik heb het zelf nog niet meegemaakt, echter heb ik al veel verhalen gehoord over vreemde glitches die zich voor kunnen doen als je Vsync uitzet in Skyrim, met name bij het openen van deuren/lopende NPC's. Misschien is er ook om deze reden voor gekozen om geen Vsync optie bij settings te zetten? ;) (alhoewel ik vermoed dat de developers meer /lazy mode waren i.v.m. de console versie)

Ik heb ook geprobeerd om mijn SkyrimPref.ini te editten, echter werkte bij mij (en veel anderen) iPresentInterval=1 naar iPresentInterval=0 te wijzigen in SkyrimPrefs.ini niet.

Bij Nvidia zal het vast op eenzelfde soort manier gaan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Junia op 01-02-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:29:
Netjes die gear op level 7! Archery is best sterk gecombineerd met Alchemy, vooral als je skills boven de 70 komen. Maar twohanded is nog veel extremer met de sweep perk. Een slag met een zwaard en 5 tegenstanders voor je zijn op slag dood.
Oh ja Alchemy, helemaal vergeten, daar ga ik ook op trainen :D.
Heb niks met Magic, misschien dat ik daar later met een ander menneke mee begin.
Dit is al m'n derde character (de main quest alleen nog nooit uitgespeeld) en nog steeds kom ik zoveel dingen tegen die ik nog nooit eerder heb gezien, echt tof.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Zolang je monitor 60Hz refreshrate heeft maakt 60+ niets uit, dat ga je toch niet zien.
Vsync uitzetten kan wel voor fijnere input zorgen, minder laggy (vsync wil nog weleens je muis etc. stroperig aan laten voelen).

Weet wel: De Skyrim engine is brak, als je indoors boven de 60 fps gaat (ik dacht dat het ergens bij de 84 lag, maar ik weet de exacte limiet niet) gaan je physics flippen.
Ik heb zelf een aardig systeem met een 120Hz monitor (vsync ook uit, ik haal 120fps indoors), maar het gebeurt te vaak dat de potten en pannen in huizen me om de oren vliegen en dat je regelmatig een ragdoll collision geluid hoort klapperen.
Skyrim's physics zitten op één of andere manier aan de frames per second verbonden waardoor het op hoge frames gekke dingen gaat doen.

Mijn gallery houd ik nog steeds bij: http://rynji.minus.com/mSdOHMBfuBxH3

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is bekend hoeveel (en wanneer) DLC er nog uitkomt? Ik wil namelijk een GotY edition.

[ Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 02-02-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eL_Jay schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:39:
Is bekend hoeveel (en wanneer) DLC er nog uitkomt? Ik wil namelijk een GotY edition.
5 februari komt DB uit.
En als ze het patroon van de Fallout-serie volgen zullen er daarna nog twee DLC uitkomen, inclusief HF zitten ze dan op 5, dus een GOTY zal nog wel even op zich laten wachten, vermoed ik.
Maar met een beetje mazzel zal het misschien met kerst zijn.

Zoiets zou niet vreemd zijn:
Een DLC in april/mei, de tweede augustus/september, daarna een GOTY vlak voor de kerst.
als ze slim zijn ;)

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 03-02-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Rynji schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:34:
[...]

Zolang je monitor 60Hz refreshrate heeft maakt 60+ niets uit, dat ga je toch niet zien.
Vsync uitzetten kan wel voor fijnere input zorgen, minder laggy (vsync wil nog weleens je muis etc. stroperig aan laten voelen).

Weet wel: De Skyrim engine is brak, als je indoors boven de 60 fps gaat (ik dacht dat het ergens bij de 84 lag, maar ik weet de exacte limiet niet) gaan je physics flippen.
Ik heb zelf een aardig systeem met een 120Hz monitor (vsync ook uit, ik haal 120fps indoors), maar het gebeurt te vaak dat de potten en pannen in huizen me om de oren vliegen en dat je regelmatig een ragdoll collision geluid hoort klapperen.
Skyrim's physics zitten op één of andere manier aan de frames per second verbonden waardoor het op hoge frames gekke dingen gaat doen.

Mijn gallery houd ik nog steeds bij: http://rynji.minus.com/mSdOHMBfuBxH3
Dan heb ik voor jou de oplossing:

Ik heb zelf eenzelfde setup, dus met 120Hz monitor en een beest van een gaming pc, die ook makkelijk boven de 60 fps komt. In mijn geval een AMD setup.
Ik gebruik MSI Afterburner om de fps maximaal tot 60 Hz toe te staan. Daardoor loopt het spel in mijn geval soepeler en ben je van de physics problemen af. Zoals je zelf zegt heeft boven de 60 Hz weinig nut en daarnaast loopt het dus ook nog soepeler. Ook heb ik gehoord dat ingame timers verkeerd gaan lopen naar verloop van tijd als je boven de 60 Hz gaat.

Bij het programma MSI Afterburner zit ook een losse applicatie, Rivatuner (MSI On-screen Display Server). Rivatuner is het enige wat je nodig hebt en hoeft op te starten. Als het goed is zit er een losse snelkoppeling bij voor dat onderdeel.
In Rivatuner klik je op de steeksleutel (settings/setup). Daar stel je in het scherm de fps limiet op 60 in. Laat het programma verder gewoon rechtsonder in de tray draaien. Het doet verder niks, behalve dat elke 3D applicatie beperkt is tot 60 Hz. Je zal het verschil meteen merken! Geen 'gerommel' meer en het loopt iets vloeiender. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:06
Ik heb ook een beetje een raar ding. Ik ben ooit is onthoofd tijdens een potje matten, maar nu loop ik al tijden rond zonder hoofd... Als ik een helm draag zoals die van de deadric dan zie je het niet maar bv een Nightingale hood kan ik niet opzetten want dan heb ik vanaf de nek niks meer. :D

Heb al in de Ragged Flagon die dame m'n gezicht laten verbouwen maar dat hielp niet. Weet iemand een oplossing?

En ik heb ook na een tijd spelen dat bv mijn shouts wel gebeuren maar niet meer uitgesproken worden..

Is daar ook een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Misschien kan je hier iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooie plaatjes! Welke ENB en texture pack gebruik je?

Die site is trouwens retetraag, duurt meer dan 10 seconde per plaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Deze mods: http://i3.minus.com/ibv06Fwqll72QM.png
Deze ENB: http://skyrim.nexusmods.com/mods/18941 (Heb wat dingen aangepast, zoals geen vignette).

Plaatjes kunnen traag laden, omdat het uncompressed images zijn (daarom upload ik ze ook op minus en niet op bijv. imgur, welke je plaatjes compressed en dus verkracht).

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Speel dit spelletje inmiddels in 3D, na 100 uur in 2D had ik het wel gehad maar het kwijl effect in 3D is echt zo hoog dat ik afgelopen week een nieuw mannetje heb aangemaakt.

Aangezien ik niet genoeg VRAM heb om en in 3D te draaien en grafische mods te installeren (mis je ook niet in 3D) ben ik op zoek naar mods die de gameplay een leuke buff geven. Bij Nexus is helaas vrijwel de hele top lijst grafische mods, dus mijn vraag wat zijn echt must have gameplay verbeterende mods?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Pagina: 1 ... 101 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.