Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:53

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Om als mage succesvol te zijn in Vanilla Skyrim moet je zo min mogelijk schade nemen. Dat betekent een companion meenemen die voor je tank en eventueel nog een summon erbij conjuren. Zelf was ik als mage wel erg succesvol, maar dat was omdat ik NIETS met destruction deed. Illusion + Conjuration = Easy mode.
Laat die bandits elkaar maar afmaken, en m'n summon en companion doen de rest.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie vanilla mage (mijn eerste char) maken is makkelijk zat toch? Zorgen voor een goeie balans in de trees die je neemt, je volledige armor- en kleding set me tFortify Destruction enchanten en potions craften voor +mana +life en +enchanting (jawel, voor de betere enchantments...) en voor je level 10 bent sproei je min of meer alles voor je weg. Een tank companion is leuk maar niet essentieel (een summon kan ook natuurlijk) maar je kunt ook wat oefenen op Alteration en je armor spells gebruiken.
Mana regeneration wordt snel nutteloos als je fortify destruction sterk genoeg is. Als je destruction skill boven de 50 is en je fortify ook, kun je de lagere level spells volcontinu spammen zo ongeveer. Dual casten en gaan met de banaan.

Ik heb het spel met een mage niet lang lastig gevonden (maar ik heb heel Skyrim nooit moeilijk gevonden...)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:41:
Goeie vanilla mage (mijn eerste char) maken is makkelijk zat toch? Zorgen voor een goeie balans in de trees die je neemt, je volledige armor- en kleding set me tFortify Destruction enchanten en potions craften voor +mana +life en +enchanting (jawel, voor de betere enchantments...) en voor je level 10 bent sproei je min of meer alles voor je weg. Een tank companion is leuk maar niet essentieel (een summon kan ook natuurlijk) maar je kunt ook wat oefenen op Alteration en je armor spells gebruiken.
Mana regeneration wordt snel nutteloos als je fortify destruction sterk genoeg is. Als je destruction skill boven de 50 is en je fortify ook, kun je de lagere level spells volcontinu spammen zo ongeveer. Dual casten en gaan met de banaan.

Ik heb het spel met een mage niet lang lastig gevonden (maar ik heb heel Skyrim nooit moeilijk gevonden...)
Bedankt voor de tips, allen! Het zal ook een persoonlijke kwestie zijn: Een companion meesleuren of conjuren doe ik nagenoeg nooit, buiten af en toe de sanguine rose staff. Ik ben op dat vlak echt een loner, omdat companions naar mijn mening me meer voor de voeten lopen, vooral als je die ene fireball spell cast met wat AoE. Overigens vind ik het spel niet meer zo meeslepend als ik midfight de hele door de menu's lig te hollen, om een andere spell/potion/... te nemen. Verder deed ik wel wat de meeste beschreven hier:
Destruction en magicka regenerate enchants en verder oakflesh spammen.

Ging me toch niet goed af, dus ik suck blijkbaar als mage :)

Ga na deze playthough toch nog eens een poging wagen:
* High Elf
* Light Armor
* Skills: (in den beginne) destruction, alteration, enchanting, alchemy

En verder veel enchanten en alchemy'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:32

Lapras

Ice beam

Overigens zou ik je main skills niet als tagged skills nemen. Je bent zo op level 25 als je de skills vaak gebruikt en de punten zijn vaak handiger in zaken die je niet zo snel levelt.

Details natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 12:45
Je zou ook heavy armor ipv light armor kunnen kiezen. Het enige wat je verliest is wat snelheid, maar je krijgt er erg veel bescherming voor terug. Hoef je ook niet steeds oakflesh te spammen, zodat je je ergens anders op kan richten. Late-game is destruction trouwens heel erg zwak als je zonder mods speelt. Illusion (Frenzy!) en Conjuration (Een simpele Flame Atronach doet al behoorlijk veel schade) zijn dan een stuk sterker, maar als je dat niet leuk vind om mee te spelen moet je dat uiteraard niet doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:44
Hmm na een half jaar geen tijd meer te hebben, wil ik er terug aan beginnen.

M'n vorige playthrough was ik bijna volledig uit met de MQ en met de grotere faction quests ook wel. Nu is het dus tijd om een nieuwe playthrough te doen. Kwestie van eerder opgelopen kennis nuttig te gebruiken.

Ik had wel een paar mods (nico's craftable arrows voornamelijk) die mijn ingame leven wat gemakkelijker maakten. Zijn er nog zo van die mods? Grafics interesseren me wat minder, ik vind het mooi genoeg nu (en ik heb ook geen zin in gezeik met CTD's enz...). Verder die DLC's ga ik eens proberen als ze in de steamsale gepasseerd zijn, 20 euro voor Dawnguard is me wat te veel ATM.

Het type wat ik normaal speel is Archer/thief (met als beest een Argonian). Dat is altijd mijn voornaamste uitgangspunt, maar soms begin ik er dan ook wat Mage troep ertussen te smijten. Het probleem is dat het mij meestal niet lukt om als Mage te spelen, zeker in het begin is het verdomde moeilijk! Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vermoedelijk komt maandag de trailer uit voor de nieuwe DLC. Mogelijk gaat het 'Dragonborn' heten.
Geruchten:
* Je kan op draken rijden
* Het speelt in Solstheim

Uiteraard komt het eerst 30 dagen op de Xbox, dus ik hoop, fingers crossed, dat het nog voor de kerstvakantie uitkomt voor PC.
Of en wanneer het voor de PS3 uitkomt is onbekend.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:33:
Uiteraard komt het eerst 30 dagen op de Xbox[...]
Is dat zo? Van wat ik begrepen heb, heeft Microsoft twee 30-day exclusives gekocht. Dat zouden Dawnguard en Hearthfire zijn. Dus mogelijk komt deze DLC tegelijk uit voor 360 en PC (terwijl de arme PS3 gebruikers even goed wel weer zullen moeten wachten).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:07:
[...]

Is dat zo? Van wat ik begrepen heb, heeft Microsoft twee 30-day exclusives gekocht. Dat zouden Dawnguard en Hearthfire zijn. Dus mogelijk komt deze DLC tegelijk uit voor 360 en PC (terwijl de arme PS3 gebruikers even goed wel weer zullen moeten wachten).
Hmm.. Goed punt, ja. Niet eens bij stil gestaan!
The timed exclusivity will apply to the first two downloadable add-ons for Skyrim. This window of exclusivity will last at least 30 days. After that time, Bethesda will be free to release the content on other platforms.
Dat scheelt dat weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:53

Soullie

Planeshift

Ik ben benieuwd, er wordt verwacht dat deze DLC behoorlijk groot wordt.

Ik blijf skyrim na bijna een jaar nogsteeds een geweldige game vinden, dus meer content is meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 15:43
anandus schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:33:
Vermoedelijk komt maandag de trailer uit voor de nieuwe DLC. Mogelijk gaat het 'Dragonborn' heten.
Geruchten:
* Je kan op draken rijden
* Het speelt in Solstheim

Uiteraard komt het eerst 30 dagen op de Xbox, dus ik hoop, fingers crossed, dat het nog voor de kerstvakantie uitkomt voor PC.
Of en wanneer het voor de PS3 uitkomt is onbekend.
Nog geen nieuws toch? Wanneer staan die gasten op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.bethblog.com/2...h-the-dragonborn-trailer/ :)

Staat er net twee minuten op :P

Edit:
Gaaf :)

[ Voor 49% gewijzigd door anandus op 05-11-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ziet er inderdaad erg tof uit. Ik heb hem tijdje terug op pc gekocht na aanschaf van nieuwe pc en vermaak me er prima mee, vind wel gedoe om al die mods te installleren enzo maar heb nu wel paar mooie. Heb ook zo'n ENB geinstalleerd en dat maakt spel wel echt super mooi al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
@trailer:

[morrowindfanmodus]

Zie ik daar in de trailer wanneer het schip aankomt nu geen House Redoran vlaggen hangen?

REMEMBER REDORAN. NEVER FORGET!

Ow, een rokende Red Mountain in de verte in de trailer!

[/morrowindfanmodus]

Sorry, dat moest er even allemaal uit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Docho op 05-11-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

Ik was zojuist bezig met de quest Dampened Spirits (deel van the thieves guild), en na het afronden moest ik uit een kastje de volgende brief halen:

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Promissory_Note

in de eerste regel staat: "Within the enclosed crate, you'll find the final payment. "

Maar WELKE krat in godsnaam, het is niet relevant voor de quest, maar ik werd er gek van dat ik het niet kon vinden, het staat niet in dezelfde kamer. Weet iemand waarop hier wordt gedoeld?

Zie ook het volgende filmpje:

YouTube: 4★ Thieves Guild - Dampened spirits Walkthrough

Ik bedoel het briefje op 15:58

[ Voor 18% gewijzigd door Fl0yd op 07-11-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mysterieuze tweet van Beth:
To update: we’re also close on new Skyrim content for PS3 and PC.
Al vermoed ik dat dit gewoon een manier is om te zeggen dat Dragonborn ook naar de PC en PS3 komt, maar mogen ze dat niet expliciet zeggen omdat het officieel eerst nog Xbox exclusive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Fl0yd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:54:
Ik was zojuist bezig met de quest Dampened Spirits (deel van the thieves guild), en na het afronden moest ik uit een kastje de volgende brief halen:

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Promissory_Note

in de eerste regel staat: "Within the enclosed crate, you'll find the final payment. "

Maar WELKE krat in godsnaam, het is niet relevant voor de quest, maar ik werd er gek van dat ik het niet kon vinden, het staat niet in dezelfde kamer. Weet iemand waarop hier wordt gedoeld?

Zie ook het volgende filmpje:

YouTube: 4★ Thieves Guild - Dampened spirits Walkthrough

Ik bedoel het briefje op 15:58
Ik gok dat het dit is:
If you are of an acquisitive nature, you may also steal the gold contained in the chest.

Wat ook nog zou kunnen, maar lijkt me sterk is dat het briefje voor de eigenaar was en dus ergens op slaat wat al weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o _/-\o_ :9~

Gelukkig is het eerst een maand Xbox exclusive, zodat ik tegen de tijd dat de DLC er komt alweer vergeten ben dat het er is en me dus prima kan inhouden tot de Steam Summer Sale om alle DLC in één keer op te pikken.

Well done Bethesda, alienating PC players on DLC at a time.
En zich maar afvragen waarom de sales teruglopen op de PC :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de zak met geld van Microsoft die misgelopen sales wel goedmaken ;)

Overigens zijn er weer een aantal dingen uit de Jam die in de DLC komen, in ieder geval de dragon mounts, de goblins (reiklings) en spears.

[ Voor 59% gewijzigd door anandus op 09-11-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

Arunia schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:51:
[...]

Ik gok dat het dit is:
If you are of an acquisitive nature, you may also steal the gold contained in the chest.

Wat ook nog zou kunnen, maar lijkt me sterk is dat het briefje voor de eigenaar was en dus ergens op slaat wat al weg is.
Dat had ik ook al gelezen, maar er is nergens een chest te bekennen. Ik denk dat het dan het laatste is idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:53

Soullie

Planeshift

anandus schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:07:
Ik denk dat de zak met geld van Microsoft die misgelopen sales wel goedmaken ;)

Overigens zijn er weer een aantal dingen uit de Jam die in de DLC komen, in ieder geval de dragon mounts, de goblins (reiklings) en spears.
Hmm ik dacht dat de Xbox Exclusive na 2 DLC's ophielden, hearthfire + dawnguard zijn er 2 ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soullie schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:15:
[...]

Hmm ik dacht dat de Xbox Exclusive na 2 DLC's ophielden, hearthfire + dawnguard zijn er 2 ? :)
2 major DLC's.
Ik dacht eerst ook dat het DG en HF zou zijn, maar HF telt dus niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:50:
[...]
2 major DLC's.
Ik dacht eerst ook dat het DG en HF zou zijn, maar HF telt dus niet mee.
HF was ook eerst een maand XBox-exclusive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gefeliciteerd, Skyrim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Inderdaad, het is alweer een jaar geleden. :)F

Was/bleef het nu nog maar eens stabiel, dat was makkelijker voor de mod-community, nu lijken er met iedere patch nieuwe issues op te treden in de community generated content (vrnl. questmods).

Het blijft een mooie game, maar de community heeft het er niet gemakkelijk mee op het moment. Er zijn zelfs modders die de handoek al in de ring gegooit hebben....

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ook maar weer een nieuw game begonnen, heb een Nord aangemaakt lvl 13 inmiddels. Met als focus destruction, one handed, shield, light armor.

Is het handig om geen punten te stoppen in dual casting en zsm ergens proberen een fireball spel te halen? Volgens mij is zon spel sterker dan dual casting en hoef je ook geen punten in dual casting te steken, of klopt dit niet?

Heb me eerste play thought op met muis en toetsenbord op ne monitor gespeeld, nu speel ik hem op mijn TV met een xbox controller. Moet zeggen dat dit toch wel een stuk relaxter speelt, alleen regelmatig pauzeren om spells te switchen is wel wat irritant. Maar het verkennen is gewoon zoveel relexter als je lekker op de bank zit.

[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 15-11-2012 12:00 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Verwijderd

Xbox controller werkt inderdaad ideaal maar het is wel een tijdje (paar uren) wennen. Je kunt de Xbox controller mod gebruiken dan heb je de linksbovenknop als modifier zodat het aantal knoppen vrijwel verdubbelt, 8 hotkeys voor spells en shouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Dual casting is handing als je de stun perk hebt (of wilt gaan krijgen) en ook om met bv. conjuration de duur van je minion(s) te verlengen (de master spells in die tree zijn allemaal dualcast trouwens). Voor restoration en andere trees is dualcast niet echt een voordeel, nee (het cost meer mana, maar het netto resultaat is dan vrijwel nihil).

Voor precieze details kijk even op de uespwiki, afdeling: skyrim/magica.

[ Voor 9% gewijzigd door Kosh66 op 16-11-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Weken geleden opnieuw begonnen met Skyrim op de ps3 , en na een run van 68 uur heb ik mijn platinum binnen.
Jammer dat ik niet echt verder kan spelen , want mijn save-game was nu rond de 9800 kb en het begon af en toe al te stotteren.
Al hoewel ik wel maar 1 vastloper in die 68 uur heb gehad.

Ik vond de Companions quests toch het leukst , de rest vond ik niet zo geweldig.

Ik werd wel op een gegeven moment schijtziek van die draken , ik had de Dark Brotherhood questline als laatste bewaard . en ik kon geen 100 meter lopen voordat ik weer zo'n kutdraak op mijn donder had.

Al met al vond ik het een leuk spel , maar Bethesda RPG'S irriteren mij tegenwoordig alleen nog maar.
Hopen dat op de Next-Gen wel alles goed geregeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Gisteren weer veel fun gehad met Skyrim :9 Op een gegeven moment 2 draken achter elkaar die de confrontatie met mij aangingen. Blijft toch wel ontzettend cool om die beesten rond te zien vliegen.

Wel ben ik in die epische veldslag mijn volger kwijtgeraakt (Berland). Ik weet alleen niet zeker of ik hem vermoord heb of dat hij gewoon verdwenen is. Ik kan zijn lichaam namelijk nergens meer vinden... Dat is de 2de volger die ik om zeep heb geholpen. En dat is niet tof als je ze als muilezel gebruikt en ze niet meer terug kan vinden :'(
Heb al een aantal keer de fast-travel gebruikt en ook een paar keer de wait-functie gebruikt, maar hij komt echt niet terug :'( Hij is ook niet te vinden op de plek waar je hem op kunt pikken (soms gaan ze daar naar terug). En ik vond Berland net zo'n handige follower met zijn familiar.

Tijdens die battle werden een aantal poppetjes (er waren toevallig ook wat Forsworns in de buurt) door de draak opgetild. Dat zag er echt vet uit (overigens ben ik ook een keer zo dood gegaan, de draak pakte mij in zijn bek :D )

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan is het wel tof dat je een draak van jezelf tevoorschijn shout :D

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaan je followers niet dood maar alleen buiten bewustzijn. Hij zal nog wel ergens in rondzwerven, succes met zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze gaan wel dood als je ze zelf slaat als ze buiten bewustzijn zijn, volgens mij, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 11:30
Het principe is zo, dat wanneer ze laag leven hebben, ze niet meer direct aangevallen worden door vijanden. Aanvallen die niet alleen jou raken en je staat te dicht bij ze, dan kunnen ze alsnog dood.
Of jij slaat ze per ongeluk neer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Arunia schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:36:
Het principe is zo, dat wanneer ze laag leven hebben, ze niet meer direct aangevallen worden door vijanden. Aanvallen die niet alleen jou raken en je staat te dicht bij ze, dan kunnen ze alsnog dood.
Of jij slaat ze per ongeluk neer. :P
Inderdaad. Ben eigenlijk alle 2 mijn followers verloren (ow ja, ook nog ergens een hond) doordat ze te dicht op de vijand stonden toen ik er een vuurbal of shout naartoe stuurde. Ik denk dat ik hem gisteren heb vermoord door hem te raken met de chained lightning... Waarschijnlijk knalde die na de draak op hem. Maar het lijkt erop dat hij misschien het poppetje was welke bij de draak in de bek zat en ook werd weggeslingerd :/ Die zie ik denk ik niet meer terug :'(

Overigens heeft hij al een keer een flinke vliegtocht gemaakt :+ tijdens een gevecht met een aantal giants liep hij recht tegen de zwaaiende knuppel van de giant aan en werd weggeslingerd :o Pas aan het einde van het gevecht kwam weer terug gerend :+

Moet zeggen dat ik met enige regelmaat helemaal in een deuk lig :9

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap al die moeilijkheden met followers die jullie hebben niet zo. Je vindt een stevige vijand, die veel schade doet en kan hebben, die schop je vierkant het level door tot ie blijft liggen, vervolgens loot je hem leeg en prop je hem vol met goed armor en een passend wapen, en cast je je Master level resurrection/thrall spell op hem. En hop, een high-level follower die, als hij z'n kont geschopt krijgt, met één simpele spell weer te reviven is. Veel minder getob dan levende followers die dingen van je willen, tegen je ouwehoeren en als ze dood gaan een pijnlijk gemis zijn (alhoewel je die ook kunt resurrecten natuurlijk.)

Het leven van een necromancer kan zó makkelijk zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:59:
Ik snap al die moeilijkheden met followers die jullie hebben niet zo. Je vindt een stevige vijand, die veel schade doet en kan hebben, die schop je vierkant het level door tot ie blijft liggen, vervolgens loot je hem leeg en prop je hem vol met goed armor en een passend wapen, en cast je je Master level resurrection/thrall spell op hem. En hop, een high-level follower die, als hij z'n kont geschopt krijgt, met één simpele spell weer te reviven is. Veel minder getob dan levende followers die dingen van je willen, tegen je ouwehoeren en als ze dood gaan een pijnlijk gemis zijn (alhoewel je die ook kunt resurrecten natuurlijk.)

Het leven van een necromancer kan zó makkelijk zijn O-)
Duurt natuurlijk wel eventjes voordat je master level spells hebt ;) Tot dat moment moet je even aanklooien :+ Komt ook nog bij dat het mooie muilezeltjes zijn die followers, prop ze altijd vol met dingen die later nuttig kunnen zijn. Die van mij had best wel wat gear bij uit quests en items die ik nog een keer langs de enchanter wilde trekken om te kijken of ik die enchantment kende. Maar ja nu hij dood en kwijt is heb ik er alsnog niets aan :+
Merk zowel in Skyrim als in Fallout 3 dat ik moeite heb om afscheid te nemen van objecten. Mijn follower liep nog te zeulen met wapens uit de eerste quests, maar die gebruikte hij nooit omdat hij ook betere gear had :+

Ik gebruik maar heel af en toe een resurrection spel omdat je na die spel toch vaak naar een andere spell schakelt (tenminste ik wel). Puur op resurrection leunen is wel cool, laat je een ander het werk doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:06:
[...]
Ik gebruik maar heel af en toe een resurrection spel omdat je na die spel toch vaak naar een andere spell schakelt (tenminste ik wel). Puur op resurrection leunen is wel cool, laat je een ander het werk doen :+
Nouja, puur... summoning bevat ook wapens natuurlijk. Daarmee train je eerst volgas je conjuration naar 100, en daarna je smithing en enchanting. Nu wordt het belangerijk dat je een stevig lijk vindt want je bent met je huidige level en skillset echt NIET in staat iets tofs te slopen. Maar je conjuration zit op 100 dus je kunt wel een bosje atronachs summonen - gewoon blijven bijcasten als ze om gaan (je enchanting is ook al hoog tegen deze tijd dus je kunt goedkoop summonen) tot je vijanden plat zijn. De sterkste resurrect je en rust je uit met zelfgebouwd knettervet armor en wapens, met dikke enchants. Nu zijn je muppets 100x sterker dan jijzelf. En meppen ze Giants de kaart over in plaats van andersom.
Veel werk, wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo speelde ik in m'n vorige playthrough ook, maar dan hoofdzakelijk Illusionist, met wat parttime Conjuration. Gewoon je vijanden tegen elkaar opzetten met Fury, of soms Calm en dan gewoon door hun hele kamp paraderen. :D

[ Voor 11% gewijzigd door Blisterin_Bull op 20-11-2012 22:48 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

Ik blader net een beetje in Steam en ik zie dat de DLC voor de PC nu 50% korting heeft :) Dus DawnGuard voor €9,99 en Hearthfire voor €2,49

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:05:
Ik blader net een beetje in Steam en ik zie dat de DLC voor de PC nu 50% korting heeft :) Dus DawnGuard voor €9,99 en Hearthfire voor €2,49
psst...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Review van Dragonborn (welke vandaag uit is voor X360): http://www.xbox360achieve...0%99s-Dragonborn-DLC.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte review, ze gebruiken screenshots uit de trailer en het grootste deel van het verhaal kun je ook over Dawnguard schrijven. Lijkt wel een wedstrijdje wie krijgt het snelst een review de deur uit zonder het spel daadwerkelijk te spelen. Ik wacht wel op een review van Gamespot of IGN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:58:
Slechte review, ze gebruiken screenshots uit de trailer en het grootste deel van het verhaal kun je ook over Dawnguard schrijven.
Volgens mij zeggen ze dat het juist niet zoals Dawnguard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker bezig met Dawnguard.
Op een gegeven moment moet je nadat je in een andere wereld bent geweest weer terug naar het Fort.
Eenmaal daar valt iedereen me aan. Heb geen bounty.
Weet iemand hoe je dat (eventueel m.b.v. console) er vanaf kunt komen?
Want nu kan ik niet verder met d Dawnguard.

Eerdere save ook geprobeerd, helaas geen oplossing. Blijkbaar zit het daar ook al in.
Nog oudere saves heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaker saven, in TES games moet je altijd een aantal uur terug kunnen gaan vanwege de bugs

edit: ik heb zelf een keer iets soortgelijks gehad met de stormcloaks. Opgelost door de map door naar de andere kant van de kaart te fast travellen en daar 5x24 uur gewacht

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
Ben pas begonnen (lvl 2, nog geen draak gezien) en wil eigenlijk zoveel mogelijk randactiviteiten doen maar niet meteen de main quest. Hoe kun je dit het beste doen? Gewoon random gaan verkennen, stadjes etc. binnenlopen en met mensen praten en side-quests aannemen?

En hoe zit het met het kopen van een paard, dat kost 1000g maar stel je moet een grot in kun je het paard dan toch krijgen of moet je telkens 1000g betalen voor een nieuw paard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon lekker overal heen gaan, alles verkennen, en vooral van de paden af want dan zie je het meest. Als je een paard koopt is deze bij je zolang die niet dood gaat. Een paard zal wachten tot je er weer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 15:43
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:53:
Gewoon lekker overal heen gaan, alles verkennen, en vooral van de paden af want dan zie je het meest. Als je een paard koopt is deze bij je zolang die niet dood gaat. Een paard zal wachten tot je er weer bent.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de eerste draak van de mainquest een soort trigger is. Pas als je die hebt gehad komen er random draken in de game voor. Het is niet mijn ervaring (omdat ik vooral in het begin de main quest lang heb gevolgd) maar ik dacht dus ergens die ervaringen te hebben gelezen...

If so dan zou ik in ieder geval spelen totdat je de eerste draak in de main quest afslacht (is vrij rap) en daarna kun je doen en laten wat je wilt in de wetenschap dat er ook een draak om de volgende hoek kan zitten...

Hoe dan ook veel plezier!
Het was mijn eerste ES ervaring, ben eraan begonnen vanwege dit topic, en ik vind het een van de beste games die ik heb gespeeld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RHE218 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:36:
[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de eerste draak van de mainquest een soort trigger is. Pas als je die hebt gehad komen er random draken in de game voor.
Dit is correct. Ik zou alleen eerst even level tien zijn voor ik die draak tevoorschijn liet komen want je krijgt je kont ongenadig aan vellen geschopt als je op level 3 een draak op je dop krijgt. Dat gaat écht niet goed komen, en je hebt niet altijd de mogelijkheid er levend uit te komen door te vluchten als je in het open veld aangevallen wordt.
Bovendien is je paard dan telkens stuk en moet je een nieuwe kopen. Dat gaat heel snel heel prijzig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:41:
Vaker saven, in TES games moet je altijd een aantal uur terug kunnen gaan vanwege de bugs

edit: ik heb zelf een keer iets soortgelijks gehad met de stormcloaks. Opgelost door de map door naar de andere kant van de kaart te fast travellen en daar 5x24 uur gewacht
Dat laatste ga ik eens proberen.
Die eerste opmerking heb ik vrij weinig aan voor nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:39:
[...]

Dit is correct. Ik zou alleen eerst even level tien zijn voor ik die draak tevoorschijn liet komen want je krijgt je kont ongenadig aan vellen geschopt als je op level 3 een draak op je dop krijgt. Dat gaat écht niet goed komen, en je hebt niet altijd de mogelijkheid er levend uit te komen door te vluchten als je in het open veld aangevallen wordt.
Bovendien is je paard dan telkens stuk en moet je een nieuwe kopen. Dat gaat heel snel heel prijzig worden.
Ik heb net zolang gespeeld en side quests gedaan, totdat nieuwe opdrachten te ver waren om zonder fast travel te starten. Was toen level 20 of zo. Daarna die draak doodgemaakt. Maar die draken die daarna komen zijn nog steeds moeilijk te verslaan (ben two handed Breton met longsword).

Weet iemand hoe je je paard niet kan laten aanvallen? Stomme beest gaat elke keer dood, omdat ie zo nodig ook moet vechten als ik afstap om te knokken :(

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:16:
[...]
Volgens mij zeggen ze dat het juist niet zoals Dawnguard is?
Wat lfs bedoelt is dat die 'review' een heel algemeen verhaaltje is dat je over elke DLC wel op kunt hangen. Er wordt bijna nergens in gegaan op de gameplay en er zitten geen screenshots bij anders dan de officiele die we al lang kennen. Lijkt inderdaad op een rush-job om maar de eerste te zijn.

Ik hoor zo hier en daar op fora wel goede verhalen over deze DLC van de Xbox-mazzelaars die hem al kunnen spelen. Ik begrijp trouwens dat ik voor de lore toch ook echt de buiten-game boeken "The Infernal City" en "The Lord of Souls" moet gaan lezen, omdat hierin veel van de achtergrond van wat er allemaal in Morrowind gebeurd is (en waar in Skyrim aan wordt gerefereerd), staat beschreven.
Xyphoid schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:07:
[...]

Ik heb net zolang gespeeld en side quests gedaan, totdat nieuwe opdrachten te ver waren om zonder fast travel te starten. Was toen level 20 of zo. Daarna die draak doodgemaakt. Maar die draken die daarna komen zijn nog steeds moeilijk te verslaan (ben two handed Breton met longsword).
Ja, het zijn wel draken natuurlijk, geen mud crabs ;)
Weet iemand hoe je je paard niet kan laten aanvallen? Stomme beest gaat elke keer dood, omdat ie zo nodig ook moet vechten als ik afstap om te knokken :(
There's a mod for thatTM: bijvoorbeeld http://skyrim.nexusmods.com/mods/1522

[ Voor 28% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 07-12-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft mijn probleem dat ik aangevallen werd in het kasteel zonder enige reden.
Heb ze me eens finaal in de pan laten hakken en vervolgens kon ik daarna doodleuk naar binnen wandelen. Raarrrrrrrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:29

Arrogant

S.F.W.

In de link staat ook het volgende: "Please note, there is a console command which does the same as this mod, which you can use to make individual horses cowardly, and which works on your current horse, unlike the mod which requires you to buy a new horse. Just open the console, click your horse and type: setav confidence 0."
Scheelt weer een mod. :)

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:31:
[...]

Wat lfs bedoelt is dat die 'review' een heel algemeen verhaaltje is dat je over elke DLC wel op kunt hangen. Er wordt bijna nergens in gegaan op de gameplay en er zitten geen screenshots bij anders dan de officiele die we al lang kennen. Lijkt inderdaad op een rush-job om maar de eerste te zijn.
Tja, het is gewoon meer van hetzelfde, hè?
Hak, hak, puzzeltje, explore, hak, levelup, sell, buy, hak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:44
Xyphoid schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:07:
[...]

Mijn enige probleem is dat de draken steeds weer in dorpjes spawnen en dan de merchants allemaal doden. Jammer dat er geen nieuwe merchants voor in de plaats komen.

Krijg zowat alles dood nu op level 28. Kan al mijn gear en dat van mijn companion tot legendary status upgraden.

spoiler:
Ik heb de Azura quest gedaan rond level 16 en heb nu een black star waardoor ik ongelimiteerd goede gear kan enchanten. Fire en frost reduction helpen super tegen die draken. Evenals een leeching zwaard.

Heb ringen, kettingen en ander laaggewicht "kledingswaren" om allerlei skills on-the-fly te buffen - maakt het spel wel erg makkelijk. Aangezien geld ook geen probleem meer is nu.
Heb hetzelfde probleem... denk dat ik dat stom beest gewoon dood laat gaan en nooit meer een paard koop. Vind mounted combat erg tegenvallen. En echt sneller kom je er niet mee vooruit.

[ Voor 30% gewijzigd door Flozem op 08-12-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua paarden: je kunt een onsterfelijk-achtig paard gratisj hebben, moet je even een questlijntje voor volbrengen. Paarden zijn vooral handig als je nog aan het exploren bent, een paard is wel echt sneller dan zelf lopen en minder gevoelig voor klem zitten omdat hij tegen veel steilere dingen aan kan dan jij. Paarden zijn sowieso ongeschikt voor combat. Prutsbeesten.

Qua draakjes beuken: een zwaard is natuurlijk érg onhandig, maar als je je kleding met +two handed neemt dan kun je in totaal +160% extra damage doen... dan wordt het goed doenlijk om die draak eens flink op z'n tokus te meppen áls hij een keer op de grond komt. Als je last hebt van zijn gevlieg zijn Flame en Storm atronachs een handige manier om het beest bezig te houden terwijl jij z'n landingsplaats opzoekt en hem opwacht met je superschilmesje.
Ik laat nooit merchants mollen door draken, ik snap niet helemaal hoe je dat voor elkaar krijgt eerlijk gezegd.

Als je een uneenchanted 2H wapen gebruikt en de whirlwind heel-snel-meppen Shout kun je trouwens richting end-game veel meer schade doen dan met een enchanted wapen. gewoon volharden, tegen de tijd dat ik m'n 2H Nord naar de 90 2H had en enchanting op 100 kon ik draken in één powerattack omleggen. Met Whirlwind vervolgens snel een aantal powerattacks en in vijf seconden drie draken plat. Gewoon doorbeuken, je komt er vanzelf.

Enchanting is de sleutel om van "lastig" naar "damn, dit is een eitje" te gaan. Zonder enchanting krijg ik een boogje van 40 damage in elkaar geklust. mét enchanting doe ik uiteindelijk, na smithing en met m'n gear aan, zowat 400 dmg met diezelfde boog. En dan heb ik me nog ingehouden en geen alchemy gebruikt.
En ja, vanuit sneak kan ik lagere level draken one-shotten. Dan schiet je, hij stijgt op, hij vliegt een rondje, en hij landt kop-voor in de grond en je kunt z'n karkas leegroven. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Draken in de vanilla game zijn dan ook te simpel. But, there's a mod for it; Deadly Dragons ;)
Alleen al omdat DD draken meer shouts geeft, is die mod aan te raden. Veel van de vanilla dragons shouten namelijk maar 1 of 2 elementen (Fire, Frost).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Flozem schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:02:
Heb hetzelfde probleem... denk dat ik dat stom beest gewoon dood laat gaan en nooit meer een paard koop. Vind mounted combat erg tegenvallen. En echt sneller kom je er niet mee vooruit.
Ik heb ook flink gebaald toen mijn pas gekochte paard verdween. Had hem net een paar minuten en toen kwam een draak de boel verzieken.... :'( Vervolgens is het paard verdwenen en heb ik hem niet meer gezien (hij kwam ook niet terug naar de stal). Tot een van de updates, toen kwam ik na een fasttravel naar de plek waar dat gevecht plaats vond ineens mijn paard tegen :? Maar goed, het plezier was van korte duur, binnen een paar uur was ik hem weer kwijt, maar toen lag hij echt dood tegen de vlakte :+
Followers, paarden en honden lijken bij mij niet lang mee te gaan in skyrim :+

Ik moet overigens eerlijk bekennen dat ik de moeilijkheidsgraad nogal vind wisselen. Sommige missies sla ik mij zo doorheen, maar soms wordt hij mij redelijk lastig gemaakt. Ik speel op adapt, maar er zijn toch wel vijanden die mij redelijk snel neerleggen, vooral die master mages met frost krijgen mij redelijk snel omver. Ook fire (hoewel enkele fireresisting items heb) krijgt mij soms snel omver, die missie in azura's star was bijvoorbeeld best taai...

Ah well, een uitdaging kan geen kwaad, maar soms is het wel frustrerend...

Het kan ook zijn dat ik niet echt gespecialiseerd genoeg ben. Ik wissel vaak tussen conjuration, destruction en twohanded (wuuthrad *; ) Gisteren eens met de staff of firebolts gespeeld, dat is ook wel een leuk stafje :P

Trouwens, hebben meer mensen op de ps3 last van missies die niet te beëindigen zijn? Ik heb denk ik 3 missies die niet af te ronden zijn. Ik kan in het college een boek niet overhandigen aan die bibliotheek kerel (dialoog kan niet gestart worden), voor de companions moet ik een beest doden maar die was al dood voor de missie begon (de pijl wees naar een dood beest, zombie spel geprobeerd en beest geslacht, werkte ook niet) en de missie met de hunting party blijft open.... :/ Sowieso zijn nu die companions bugged, ze blijven tegen mij praten en achtervolgen mij. Ik moet de stad uitrennen en dan 5 minuten doorrennen anders krijg ik de melding dat ik niet mag fasttravelen omdat wachters mij achtervolgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:02:
Ik laat nooit merchants mollen door draken, ik snap niet helemaal hoe je dat voor elkaar krijgt eerlijk gezegd.
Hoefde ik niet veel moeite voor te doen. Die smid in Riverwood rent als een gek op iedere draak af en legde daardoor snel het loodje. Heb zeker 6 keer het spel herladen om te proberen hem in leven te houden, maar ik kreeg dat beest niet snel genoeg dood, omdat ie steeds op daken landt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:35:
[...]
Hoefde ik niet veel moeite voor te doen. Die smid in Riverwood rent als een gek op iedere draak af en legde daardoor snel het loodje. Heb zeker 6 keer het spel herladen om te proberen hem in leven te houden, maar ik kreeg dat beest niet snel genoeg dood, omdat ie steeds op daken landt.
Oh in die dorpjes, ja dat zou kunnen. Maar boeiend, in elke stad, waar geen draken komen, heb je minimaal één smid en een aantal normale vendors, dus die enkele smid zul je niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:05:
[...]

Oh in die dorpjes, ja dat zou kunnen. Maar boeiend, in elke stad, waar geen draken komen, heb je minimaal één smid en een aantal normale vendors, dus die enkele smid zul je niet missen.
Ik heb toch echt een draak gezien in Whiterun en soltitude ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Gelukkig zijn er meer mensen die het niet altijd zo makkelijk vinden.
Ik ben ook een beetje teveel geswitched , dus heb mijn punten niet altijd even handig verdeeld.
En opnieuw beginnen heb ik al helemaal geen zin in.
Dus ik speel destruction Mage met een beetje conjuration, die teveel punten in haar boog heeft gestopt :)

Na dat ik het een tijd niet meer gespeeld had, gister toch maar Dawnguard gekocht.
Het is gewoon een heerlijk spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mariekeb schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:56:
Gelukkig zijn er meer mensen die het niet altijd zo makkelijk vinden.
Ik ben ook een beetje teveel geswitched , dus heb mijn punten niet altijd even handig verdeeld.
En opnieuw beginnen heb ik al helemaal geen zin in.
Dus ik speel destruction Mage met een beetje conjuration, die teveel punten in haar boog heeft gestopt :)

Na dat ik het een tijd niet meer gespeeld had, gister toch maar Dawnguard gekocht.
Het is gewoon een heerlijk spelletje.
Opnieuw beginnen is in no-time op en goed niveau zitten, dus kun je wel eens proberen. Er is ook een mod om van dragon souls perks te kopen. Als je niet opnieuw wilt beginnen en nu baalt van je keuzes kun je met een paar dooie megatwieties op je geweten zo je character een beetje opleuken.

"spend dragon souls for perks" het die mod in de workshop.
Ik gebruik hem momenteel om, voor het eerst, een char in alle skills naar level 100 te gaan werken. Flink punten in lockpick, pickpocket, speech, enchanting, smithing, 1handed, bow, sneak, conjuration, alteration en een regelmatige tour langs de gebruikelijke gebieden om souls te scoren en het komt helemala goed met deze char.
Met alteration op 100 om je bedroevende armor skills te boosten is het trouwens geen probleem op level 60 nog eens om te stappen op heavy armor, na smithing, enchanting, en een gepickpocket flesje met +smithing is dat ruim voldoende om staande te blijven in een groep Falmer tewijl je één voor één je bound arrows in hun neuzen schiet om je archery op te krikken :+

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van je perks goed verdelen is dat het spel te makkelijk wordt. Ik ben zelf een voorstander van alchemy, vanaf level 70 is het gewoon erg krachtig en je kunt eigenlijk alle andere skills (tijdelijk) boosten met potions. Verder maakt het dan niet zoveel meer uit waar je je punten in verdeeld.

Moet zeggen dat ik eerst voor Conjuration wilde gaan maar sinds level 25 heb ik Sanguine's Rose en die geeft me al een van de sterkste helpers, zonder dat ik punten in conjuration nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Jaar geleden voor het eerst uitgespeeld, dan nog maanden met verschillende builds en mods gespeeld..

Nu met de nieuwe uitbreidingen toch weer zin om te gaan spelen. Heb na Dawnguard eigenlijk niets meer gespeeld.
Nog bepaalde mods die aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
V.w.b. NPC's die omkomen door onderlinge twists, draken, Gargoyles of ander gespuis:

code:
1
2
3
4
prid ref-id
moveto player
resurrect 1
enable

Ref-id's kunnen gevonden worden op de UESP-wiki.

Hetzelfde geldt ook voor paarden en andere creaturen.

V.w.b. dodelijke bounty's die plotseling aanwezig zijn:
Ik ben in het wild al eens tijdens een gevecht een "Imperial Courrier" tegen gekomen, ik zag dit te laat en was om me heen aan het slaan in de menigte en mepte hem dus ook om. Gevolg: iedereen in het kasteel in Whiterun begon op me in te meppen zodra ik binnenkwam. In de stad zelf gaf niemand er iets om.

Toen maar een save teruggedraaid en het was weer ok.
Andere oplossing:
Kijk onder het kopje: "Console Commands" in de wiki naar het commando: "set crimegold", of iets wat er sterk op lijkt, hiermee kun je je bounty resetten.

[ Voor 53% gewijzigd door Kosh66 op 12-12-2012 14:14 ]

Verwijderd

nebur86 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:04:
Jaar geleden voor het eerst uitgespeeld, dan nog maanden met verschillende builds en mods gespeeld..

Nu met de nieuwe uitbreidingen toch weer zin om te gaan spelen. Heb na Dawnguard eigenlijk niets meer gespeeld.
Nog bepaalde mods die aan te raden zijn?
Ik zou zeker even een blikje gaan werpen op mooimaakmods - Skyrim zag er niet slecht uit als het om open vistas ging maar alles wat dichterbij is dan de volgende vallei is zwaar ondergedefinieerd op vanilla. ]High res texture pack van Skyrim zelf is een goeie start als je geen woeste PC hebt.

Ik gebruik verder onder andere:
Dragon bone weapon pack - wapens uit dooie draakjes knutselen! Zien er leuk uit en zijn nét wat beter dan Daedric.
Vampire Overhaul (non-dawnguard versie) omdat de default vampier in Skyrim echt volkomen zinloos was.
Buffed Daedric Artifacts om de zuur verdiende artifacts wat waardevoller te maken, zodat ze in elk geval goed genoeg zijn om ze te gebruiken tot je je enchanting op 100 hebt.
Invested Magic - in plaats van telkens mage armor moeten hercasten blijft hij nu gewoon gecast en dropt je totale magicka pool met een X aantal punten, zodat je minder over houdt voor je destruction spells. Deze mod heb ik vervolgens verder gemod omdat de necromancy spells ineens ook oneindig lang duurden (té sterk) en de lijken niet meer tot stof vergingen nadat ze gesloopt werden (véél te sterk) en om nog wat te tweaken aan de cast price voor diverse spells die nu wel érg goedkoop geworden waren.
Better Bounties: als je level 60 bent en een Elder Dragon voor z'n noten schopt is 100 gold als beloning écht een lachertje. Nou doe ik het voor de Souls als het draken zijn en voor de schranspartij als het bandits zijn (vampiertje FTW) maar met better bounties krijg je ook meer goud van de Jarl voor wie je de diverse "gaat heen en schop iets dood" quests doet. Gewoon die simpele kill quests die je bij innkeepers en stewards kunt krijgen dus. Met een betere beloning worden die het doen nog eens waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleempje:

Wanneer ik onder bijv. een koepel, een boom of iets anders dat boven mijn hoofd zit, dan krijg ik ineens een grote schaduw in de omgeving en wanneer ik niet ergens onder loop, dan is alles gewoon normaal.

Kan iemand mij aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

Nu ook een review van Tweakers over Dragonborn: reviews: Dragonborn - het derde dlc-pakket voor Skyrim

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:34:
ik heb een probleempje:

Wanneer ik onder bijv. een koepel, een boom of iets anders dat boven mijn hoofd zit, dan krijg ik ineens een grote schaduw in de omgeving en wanneer ik niet ergens onder loop, dan is alles gewoon normaal.

Screenshot, type grafische kaart, drivers, geïnstalleerde mods?

• Kosh66
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:34:
ik heb een probleempje:

Was dat niet een bug (shimmering) die inmiddels verholpen zou zijn sinds de v1.7 patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik heb Skyrim twee dagen geleden gekocht. Nu ben ik echt net een half uurtje begonnen en toen realiseerde ik me dat er vast heel veel mods voor zouden zijn. Ik ben al een beetje gaan kijken en ik ben echt ongelofelijk veel tegen gekomen. Nu wil ik graag een aantal mods installeren die het spel echt beter maken, maar het niet te veel veranderen. Oa via deze topic en google kwam ik op die nexus site terecht. Daar kun je een selectie maken van meest gedownloade mods. Bovenaan staat die interface mod en niet veel daaronder een mod voor textures. Het probleem is dat er wel heel veel mods staat en ik het overzicht een beetje kwijtraak.

Dus mijn vraag aan de ervaren spelers is, stel jij zou het spel opnieuw spelen, welke mods zou je dan absoluut hebben geïnstalleerd?

(ps. mijn pc gaat al weer wat jaar mee: e8400 en 4870hd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 10:09

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zou /eerst/ op de Workshop op Steam kijken, want de volgende keer dat je Skyrim weer installeert, zal het automatisch de mods waarop je hebt gesubscribed installeren. Is wel zo handig. Dan voor de rest bijsnuffelen op Nexus. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trinsec schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:42:
Ik zou /eerst/ op de Workshop op Steam kijken, want de volgende keer dat je Skyrim weer installeert, zal het automatisch de mods waarop je hebt gesubscribed installeren. Is wel zo handig. Dan voor de rest bijsnuffelen op Nexus. :)
Dit ten eerste, ten tweede zou ik niet proberen klakkeloos mods te kopiëren van anderen - met jouw hardware gaat je PC het héél zwaar krijgen als je mooimaakmods gaat laden bijvoorbeeld, terwijl ik daar uitvoerig mee experimenteer. Ik zou het spel eerst eens spelen zoals het is (even de officiële high-res texture pack van Steam sleuren alleen) en dan eens naar mods gaan kijken als je weet wat er gemod wordt en waarom, anders heeft het echt geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:37:
[...]

Dit ten eerste, ten tweede zou ik niet proberen klakkeloos mods te kopiëren van anderen - met jouw hardware gaat je PC het héél zwaar krijgen als je mooimaakmods gaat laden bijvoorbeeld, terwijl ik daar uitvoerig mee experimenteer. Ik zou het spel eerst eens spelen zoals het is (even de officiële high-res texture pack van Steam sleuren alleen) en dan eens naar mods gaan kijken als je weet wat er gemod wordt en waarom, anders heeft het echt geen zin.
Ben ik het bijna volledig mee eens. Een paar mods die je wel wilt installeren, of je het spel voor het eerst of voor de duizendste maal opstart, zijn:Deze veranderen aan de gameplay helemaal niets (behalve dan het verwijderen van sommige bugs), en het spel spelen zonder deze mods gaat je helemaal niets opleveren.

Eventueel kun je, als je in het bezit bent van de reeds uitgebrachte DLC ook de Unofficial Hearthfire patch en de Unofficial Dawnguard patch downloaden.

Daarna, als je een beetje bekend bent met het spel is het tijd om te gaan kijken wat je verder wilt. Een website als de Nexus is daar natuurlijk (zoals je zelf al hebt ervaren) niet de meest overzichtelijke bron voor. In plaats daarvan wil ik je GEMS aanraden. Dat is een verzameling van de 'beste' (dat is uiteindelijk subjectief natuurlijk) mods die op een overzichtelijke manier ingedeeld zijn in categorieën. Daar moet je wel uit kunnen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ik zou wel oppassen met die Static Mesh Improvement Mod op een zwakker systeem... Daar worden nogal wat polygons en hi-res textures toegevoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:54:
Ik zou wel oppassen met die Static Mesh Improvement Mod op een zwakker systeem... Daar worden nogal wat polygons en hi-res textures toegevoegd...
SMIM kan in een winkeltje, huisje of anderszins ietwat bovenmodaal gevulde ruimte de polycount mákkelijk verdrievoudigen. Die textures dat geloof ik wel (zolang je voldoende videoRAM hebt ga je daar weinig van merken - en je hebt al snel genoeg want je hebt maar weinig nodig voor Skyrim's console-graphics) maar die polycount die kunnen mijn framerate nog aardig laten instorten, met een gtx680 en een veel snellere quadcore dan zijn dualcore. Die zou ik dus weg laten.
Patriot schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 21:41:
[...]
[list]
SKSE (deze installeer je los, uitpakken en de readme lezen!)
Als je een mod hebt die deze nodig heeft is dat vroeg genoeg om hem te installeren. Ik heb hem nu een keer gebruikt omdat ik SkyUI eens wilde proberen (ivm verhuizing met 198172936182818673 items....) maar verder? nooit gebruikt.
Nexus ModManager (door deze te installeren kun je op de skyrim nexus gewoon op "Download with manager" klikken)
Ik gebruik de Workshop. Dit ding heb ik nog nooit nodig gehad.
Deze zeker wel.
SkyUI
Twijfelaar - ik vind SkyUI uitsluitend handig als ik m'n halve huisraad door meot spitten op zoek naar dat ééne itempje. Anders vind ik de gewone UI voldoende - en door de grote letters veel makkelijker om snel wat in te vinden. Met SkyUI zit je telkens in een spreadsheet te turen op zoek naar je spreuk, wapen, armor, flesje of scroll, en dat is fijn als er veel in staat, maar voor drie items is het echt zware overkill. Ik zou deze dus NIET zomaar iedereen aanraden.
Kan handig zijn, ook weer als je honderdmiljardentwintigduizendveertig favorites hebt. Als je er tien hebt... not so much.
Afblijven. Deze mod gaat deruxian's PC gewoon niet trekken.
Deze veranderen aan de gameplay helemaal niets (behalve dan het verwijderen van sommige bugs), en het spel spelen zonder deze mods gaat je helemaal niets opleveren.

Eventueel kun je, als je in het bezit bent van de reeds uitgebrachte DLC ook de Unofficial Hearthfire patch en de Unofficial Dawnguard patch downloaden.

Daarna, als je een beetje bekend bent met het spel is het tijd om te gaan kijken wat je verder wilt. Een website als de Nexus is daar natuurlijk (zoals je zelf al hebt ervaren) niet de meest overzichtelijke bron voor. In plaats daarvan wil ik je GEMS aanraden. Dat is een verzameling van de 'beste' (dat is uiteindelijk subjectief natuurlijk) mods die op een overzichtelijke manier ingedeeld zijn in categorieën. Daar moet je wel uit kunnen komen :)
Workshop. ook niet heel erg doorzoekbaar trouwens, maar wel makkelijker installeren en je hoeft niet als bij Nexus vijf keer te registreren voor je account ook daadwerkelijk toestaat dat je files > 2MB downloadt.

GEMS is wel tof trouwens, maar voor later pas... en als je een weekje hebt om alles te lezen wat je kunt kiezen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:41:
[...]
Als je een mod hebt die deze nodig heeft is dat vroeg genoeg om hem te installeren. Ik heb hem nu een keer gebruikt omdat ik SkyUI eens wilde proberen (ivm verhuizing met 198172936182818673 items....) maar verder? nooit gebruikt.
Grappig. Ik heb volgens mij haast geen mods die SKSE niet gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

anandus schreef op woensdag 26 december 2012 @ 17:06:
[...]
Grappig. Ik heb volgens mij haast geen mods die SKSE niet gebruiken :P
KnetterGek haalt bijn alles van de Workshop, dan zit je inderdaad al snel in de categorie SKSE-loos.

Vind verder de reactie op SMIM een beetje overdreven, dat draait op een vergelijkbaar systeem prima. Het is inderdaad zo dat de polycount behoorlijk omhoog kan gaan soms, maar dat is juist op plekken waar die verder sowieso niet bijzonder hoog was (bijvoorbeeld een klein winkeltje). Maargoed, het makkelijkste lijkt me gewoon om dit even te testen.

En SkyUI, tsja, daar kan ik het gewoon niet met je eens zijn. Dat is gewoon in bijna elk opzicht duidelijker. Het is inderdaad zo dat als je maar in totaal 10 items bij je hebt, je er niet bijzonder veel aan hebt, maar dat is nagenoeg equivalent aan zeggen dat je het niet zo hard nodig hebt als je de menu's die het onder handen neemt zelden nodig hebt :+ En als de lettergrootte van SkyUI te klein is, dan vraag ik me serieus en zonder je te willen beledigen af of je geen bril nodig hebt.

Verder krijg ik een beetje een anti-Nexus-vibe, maar erg concreet is die volgens mij niet. Er zijn in ieder geval veel mensen die er veel aan hebben, en als je er geen gebruik van maakt dan mis je imo echt dingen (dingen die niet op de workshop staan, mind you). Sowieso moet je er bijna wel gebruik van maken als je bepaalde mods wilt gebruiken die wat meer losse bestanden kennen, anders is het toevoegen en verwijderen van die mods gewoon veel te veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op woensdag 26 december 2012 @ 17:22:
[...]

KnetterGek haalt bijn alles van de Workshop, dan zit je inderdaad al snel in de categorie SKSE-loos.

Vind verder de reactie op SMIM een beetje overdreven, dat draait op een vergelijkbaar systeem prima. Het is inderdaad zo dat de polycount behoorlijk omhoog kan gaan soms, maar dat is juist op plekken waar die verder sowieso niet bijzonder hoog was (bijvoorbeeld een klein winkeltje). Maargoed, het makkelijkste lijkt me gewoon om dit even te testen.
Dat gaat niet werken op een equivalent systeem, want dat systeem van hem is qua specs zowat pari-gelijk aan mijn oude bak die ik een vriend gedoneerd heb, welke me op SMIM wees en erbij meldde "dat draait trouwens voor geen fucking meter, moet jij niet eerdaags een nieuwe videokaart?"
Aldus mijn oordeel over SMIM: toffe mod, erg mooi, maar op die bak? Dat gaat geen succes worden.
En SkyUI, tsja, daar kan ik het gewoon niet met je eens zijn. Dat is gewoon in bijna elk opzicht duidelijker. Het is inderdaad zo dat als je maar in totaal 10 items bij je hebt, je er niet bijzonder veel aan hebt, maar dat is nagenoeg equivalent aan zeggen dat je het niet zo hard nodig hebt als je de menu's die het onder handen neemt zelden nodig hebt :+ En als de lettergrootte van SkyUI te klein is, dan vraag ik me serieus en zonder je te willen beledigen af of je geen bril nodig hebt.
Ik vraag me af of jij niet gewoon zit te low-ressen. Schaalt SkyUI mee met je resolutie? het standaard UI wel namelijk, dus als je op een hoge res speelt is alles even groot als op lage res. Dat is volgens mij met SkyUI niet het geval. En dan wordt het op 2560x1600 wel behoorlijk klein vergeleken met het gewone UI. En dat levert pas voordeel op als je echt veel bij je hebt, maar niet voor een paar dingen. Anders gezegd: ik heb dik 900+ uur in Skyrim kunnen spelen zonder SkyUI en ben er nu na nog eens zowat 100 mét SkyUI nog niet uit of ik het nou zo veel beter vind voor normaal spelen. Het wordt pas fijn bij véél rotzooi in je inventory of in je container.
Verder krijg ik een beetje een anti-Nexus-vibe, maar erg concreet is die volgens mij niet. Er zijn in ieder geval veel mensen die er veel aan hebben, en als je er geen gebruik van maakt dan mis je imo echt dingen (dingen die niet op de workshop staan, mind you).
Ik heb weinig goeie ervaring met Nexus zelf ja.
De mods erop wel hoor, maar die zou ik iemand die net begint te spelen niet aanraden; een nexus mod manager en SKSE zijn dus totaal onnodig op dit punt voor iemand die nog niet teveel mods moet laden.
Sowieso moet je er bijna wel gebruik van maken als je bepaalde mods wilt gebruiken die wat meer losse bestanden kennen, anders is het toevoegen en verwijderen van die mods gewoon veel te veel werk.
ALLEEN voor losse files - load order kun je gewoon in de file loader van Skyrim afvangen, en omdat veel mods wel op de workshop staan hoef je niet te updaten. Als je fanatiek gaat modden wordt het wat anders, maar op dit moment is hij nog helemaal niet aan hordes mods toe, dus ik zou zeker mezelf de moeite besparen om nexus af te gaan struinen als je gewoon uit de workshop met wat simpele klikjes alles kunt halen wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 17:34:
[...]

Dat gaat niet werken op een equivalent systeem, want dat systeem van hem is qua specs zowat pari-gelijk aan mijn oude bak die ik een vriend gedoneerd heb, welke me op SMIM wees en erbij meldde "dat draait trouwens voor geen fucking meter, moet jij niet eerdaags een nieuwe videokaart?"
Aldus mijn oordeel over SMIM: toffe mod, erg mooi, maar op die bak? Dat gaat geen succes worden.
Mja goed, dat vind ik vreemd. In ieder geval blijft staan wat ik net dan al zei: Test het gewoon, je merkt snel genoeg of het werkt of niet.
[...]

Ik vraag me af of jij niet gewoon zit te low-ressen. Schaalt SkyUI mee met je resolutie? het standaard UI wel namelijk, dus als je op een hoge res speelt is alles even groot als op lage res. Dat is volgens mij met SkyUI niet het geval. En dan wordt het op 2560x1600 wel behoorlijk klein vergeleken met het gewone UI. En dat levert pas voordeel op als je echt veel bij je hebt, maar niet voor een paar dingen. Anders gezegd: ik heb dik 900+ uur in Skyrim kunnen spelen zonder SkyUI en ben er nu na nog eens zowat 100 mét SkyUI nog niet uit of ik het nou zo veel beter vind voor normaal spelen. Het wordt pas fijn bij véél rotzooi in je inventory of in je container.
Mja, ik draai 1920 × 1200, en daar is het even groot als de letters in de (nog) niet door SkyUI onder handen genomen menu's. Ik geloof verder gerust dat jij er ondertussen prima mee kunt werken hoor, maar vooralsnog schat ik dat zelf in als gewenning. Kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat jij veel van je keyboard gebruik maakt in die menu's, dat is gewoon makkelijker met de standaard UI.
[...]
Ik heb weinig goeie ervaring met Nexus zelf ja.
De mods erop wel hoor, maar die zou ik iemand die net begint te spelen niet aanraden; een nexus mod manager en SKSE zijn dus totaal onnodig op dit punt voor iemand die nog niet teveel mods moet laden.
Wat is de slechte ervaring dan? Het doet toch gewoon wat het doet? Je vind een mod, klikt op "Download with manager" en hij staat er bij mij vanzelf tussen. Dat is niet moeilijker dan "subscribe" drukken in de workshop.
[...]

ALLEEN voor losse files
Ja, daar had ik het over :P
- load order kun je gewoon in de file loader van Skyrim afvangen, en omdat veel mods wel op de workshop staan hoef je niet te updaten. Als je fanatiek gaat modden wordt het wat anders, maar op dit moment is hij nog helemaal niet aan hordes mods toe, dus ik zou zeker mezelf de moeite besparen om nexus af te gaan struinen als je gewoon uit de workshop met wat simpele klikjes alles kunt halen wat je nodig hebt.
Mja, nu overdrijf je gewoon :+ Werken met de nexus is niet ingewikkelder dan werken met steam.

Verwijderd

Patriot schreef op woensdag 26 december 2012 @ 18:00:
[...]
Mja, ik draai 1920 × 1200, en daar is het even groot als de letters in de (nog) niet door SkyUI onder handen genomen menu's. Ik geloof verder gerust dat jij er ondertussen prima mee kunt werken hoor, maar vooralsnog schat ik dat zelf in als gewenning. Kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat jij veel van je keyboard gebruik maakt in die menu's, dat is gewoon makkelijker met de standaard UI.
keyboard? doet ie daar dingen mee? :o
SkyUI's letter zijn letterlijk half zo groot als die in de normale UI, dat maaktnogal uit voor hoe precies je moet muizen om het juiste ding aan te klikken.
[...]
Wat is de slechte ervaring dan? Het doet toch gewoon wat het doet? Je vind een mod, klikt op "Download with manager" en hij staat er bij mij vanzelf tussen. Dat is niet moeilijker dan "subscribe" drukken in de workshop.
Hoe relevant is dit? En download w/ manager werkte bij mij aanvankelijk ook niet, dus doe ik gewoon nooit.
[...]
Mja, nu overdrijf je gewoon :+ Werken met de nexus is niet ingewikkelder dan werken met steam.
Steam wérkt. Nexus niet noodzakelijkerwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 01:58:
[...]

keyboard? doet ie daar dingen mee? :o
SkyUI's letter zijn letterlijk half zo groot als die in de normale UI, dat maaktnogal uit voor hoe precies je moet muizen om het juiste ding aan te klikken.
Misschien een gekke vraag, maar welke muis gebruik je?
[...]

Hoe relevant is dit? En download w/ manager werkte bij mij aanvankelijk ook niet, dus doe ik gewoon nooit.
Het is relevant omdat je de Nexus neerzet als iets wat het nooit doet en eigenlijk maar lastig werkt in vergelijking met de Steam Workshop.
[...]

Steam wérkt. Nexus niet noodzakelijkerwijs.
De nexus is bijna nooit down? In ieder geval niet vaker dan Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:07:
[...]
Misschien een gekke vraag, maar welke muis gebruik je?
Dat is zeker een gekke vraag.
[...]
Het is relevant omdat je de Nexus neerzet als iets wat het nooit doet en eigenlijk maar lastig werkt in vergelijking met de Steam Workshop.
Dat maak jij ervan. Nexus is meer werk om werkend te krijgen dan workshop wat out of the box zó werkt zonder verdere moeite (bijv. registreren, mod manager installeren) en hij hoeft echt nog niet woest te willen modden - dus waarom zou hij die moeite moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 07:58
Waarom worden deze mods niet via het steam netwerk aangeboden? Dan is het toegankelijker voor een groter publiek? Gaat me niet zo zeer om de discussie nexus vs steam bijv. maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R0y. schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:45:
Waarom worden deze mods niet via het steam netwerk aangeboden? Dan is het toegankelijker voor een groter publiek? Gaat me niet zo zeer om de discussie nexus vs steam bijv. maar waarom?
Dat kan verschillende redenen hebben.
Sommige mods die kunnen niet goed met de Workshop omgaan, omdat dat een hele simpele mod manager is (vergeleken met de Nexus Mod Manager) en bepaalde functies niet worden ondersteund.
Of dat door het gebrek aan functies van de Workshop een mogelijk niet goed geïnstalleerd wordt, waardoor het niet slecht werkt en de modmaker dat gezeik en slecht PR niet wil hebben.
Een andere reden kan zijn dat de modmaker het niet op de Workshop willen zetten (misschien vanwege de license of vanwege een aandere reden).
En zo zijn er wat meer redenen te bedenken.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 30-12-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

En omdat de workshop een datalimiet heeft van 100 MB, unless I'm quite mistaken.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
Bansheeben schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:45:
En omdat de workshop een datalimiet heeft van 100 MB, unless I'm quite mistaken.
is de size limit niet 1 gb? :p

ik denk dat het eerder heeft te maken met het bereiken van een user base. Maar een steam user zou wel gek zijn om een aparte mod manager te pakken. werkt gewoon direct en netjes. (tenzij je diep in je mods wil gaan graven denk ik, dan is nexus misschien beter)

Een goede mod maker doet het dus voor beide (steam en nexus) en bereikt zo een bredere user base. Maar blijkbaar heeft niet iedereen daar zin in :p. (tijd!!! ik denk dat de meeste mod makers al genoeg tijd in hun mods steken, zonder daar dat via verschillende platforms beschikbaar te stellen)

[ Voor 55% gewijzigd door Yoshi op 31-12-2012 10:56 ]

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Steam Workshop ondersteunt ook geen "loose files" versie van mods, waarbij sommige bestanden zoals scripts uitgepakt zijn. Bij SW moet een mod .esp of combinatie van .esp en .bsa (soort zip waar alle losse bestanden in zitten). Voor bepaalde complexe mods is een loose files versie stabieler.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
white modder schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:52:
[...]
Een goede mod maker doet het dus voor beide (steam en nexus) en bereikt zo een bredere user base. Maar blijkbaar heeft niet iedereen daar zin in :p. (tijd!!! ik denk dat de meeste mod makers al genoeg tijd in hun mods steken, zonder daar dat via verschillende platforms beschikbaar te stellen)
Nee, tijd is het probleem niet, het is echt heel makkelijk om het beschikbaar te stellen voor de Workshop, maar je bent als modmaker gewoon heel erg beperkt met de Workshop, het mist gewoon een hoop functies die goede mod managers, zoals NMM, BAIN, etc. wel hebben (bijv scripted install, loose files, etc)..
Al heeft bijv NMM ook z'n beperkingen, zo heeft het bijv nog geen BOSS-integratie (ik weet niet of de Steam Mod Manager dat misschien wel al heeft?).

Ik ben weer bezig om Skyrim te installeren, maar ik ben nu aan het twijfelen welke follower-mod ik zal nemen.
Voorheen had ik UFO, maar AFT en EFF lijken mij ook interessant.
Ik draai overigens ook Interesting NPCs (zeer goed geschreven en geacteerd!), maar die werkt met alle bovenstaande mods samen.

Heeft iemand hier ervaring met de mods? Welke raad je aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:28

justifire

Shut up and squat !!

Vandaag Skyrim GoD en Dawnguard dlc aangeschaft op xbox-live voor 2620+ 800 mspoints dus omgerekend €34,- mooie deal en nu al weer zwaar verslaafd :)
Wat mij bevreemde is dat ik na het aanschaffen van mijn eerste paard meteen werd aangevallen door 3 hired bandits ?!
Toeval of word het gewoon niet geaccepteerd door bepaalde stammen dat ik ergens een paard koop ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Sinds ik een nieuwe PC heb ben ik Skyrim eens volledig grafisch gaan modden.
Het was nogal een klus om een verdraagbare ENB preset te vinden, bijna alle ENB preset's zijn extreem oversaturated waardoor het geheel er erg nep uitziet.
Toen vond ik deze 'guide': http://www.asot.es/2001/09/skyrim-mods.html waarin gelinkt wordt naar Opethfeldt6 ENB. Deze bevalt me zeer goed.
Het geheel is prima speelbaar met ~60fps, indoor capped hij gelijk op 120 maar daardoor gaan de physics flippen. Heel raar scenario in Skyrim, maar zodra je hoge (afaik boven de 60) fps hebt vliegen de objecten je soms om de oren indoors.

Ik heb op een Minus een gallery van screenshots die ik tijdens het spelen maak (vind ik leuk om te doen).
http://rynji.minus.com/mSdOHMBfuBxH3

Alle geïnstalleerde mods:
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/jNjXjH451wIIQ.png

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Deruxian schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:20:
Ik heb Skyrim twee dagen geleden gekocht. Nu ben ik echt net een half uurtje begonnen en toen realiseerde ik me dat er vast heel veel mods voor zouden zijn. Ik ben al een beetje gaan kijken en ik ben echt ongelofelijk veel tegen gekomen. Nu wil ik graag een aantal mods installeren die het spel echt beter maken, maar het niet te veel veranderen. Oa via deze topic en google kwam ik op die nexus site terecht. Daar kun je een selectie maken van meest gedownloade mods. Bovenaan staat die interface mod en niet veel daaronder een mod voor textures. Het probleem is dat er wel heel veel mods staat en ik het overzicht een beetje kwijtraak.

Dus mijn vraag aan de ervaren spelers is, stel jij zou het spel opnieuw spelen, welke mods zou je dan absoluut hebben geïnstalleerd?

(ps. mijn pc gaat al weer wat jaar mee: e8400 en 4870hd)
Sowieso RCRN. Zowel op de Steam workshop als op hun eigen site http://www.rcrncommunity.com/.
Het zorgt ervoor dat het spel er imho veel beter en donkerder uit komt te zien, vooral als je de classic preset gebruikt. Sfeer in dungeons +999.
Je kunt het tijdens het spelen ook nog eens simpel togglen door op pauze te rammen, waardoor je makkelijk kunt vergelijken wat voor impact RCRN heeft op het beeld.

Also: Bijna geen effect op framerate. (In tegenstelling tot ENB mods, die je fps doen kelderen)

Verder natuurlijk:
Remove Lydia's trade dialog (no more "sworn to carry your burdens BS")
Whistle (summon je paard, waar je ook bent)
Spells give off light (yay, no more torches, maar gewoon licht van je vuurspells)
En Arrowsmith.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk gebruik ik liever Project Reality dan RCRN. Het doet licht, maar ook het weer. Je kan zelf kiezen hoe je het wil hebben (hoe donker, hoe 'warm'/'koud', etc.
Dat en Enhanced Lights and FX samen creert een heel mooi beeld.
Maar lighting-mods zijn een kwestie van smaak, sommigen vinden het een mooier, anderen weer iets anders.

Maar mods die absoluut geïnstalleerd moeten zijn:
* Unofficial Skyrim Patch
* Unofficial Dawnguard Patch (indien Dawnguard geïnstalleerd is)
* Unofficial Hearthfire Patch (indien Dawnguard geïnstalleerd is)
* SkyUI* SkyUI3 Beta3 is hier te krijgen
* Categorized Favorites Menu
* Better dialogue controls (omdat de focus tussen muis en toetsenbord soms stom doet in dialogen) en Better messagebox controls (beter toetsenbordgebruik in messageboxjes). Indien gebruik gemaakt wordt van een gamepad zijn deze niet nodig.

Verder is een hele hoop een kwestie van smaak. Aanraders (vind ik zelf) zijn:
* Wet and Cold, zorgt ervoor dat iedereen reageert zoals het zou moeten in nat en koud weer. Regent het, dan doet iedereen z'n kap op, in de koude kleed men zich warm (werkt goed met Winter is Coming), je ziet iedereen z'n adem als ze praten (gaaf! Zie onder) en als je uit water komt dan druip je nog na, etc.
* Interesting NPCs (voegt een hele hoop goed gevoicde NPCs (ook followers) toe, heel leuk.
* Een follower mod (Ultimate Follower Overhaul, Amazing Follower Tweaks of Extensible Follower Framework)
* A Quality World Map
* Immersive HUD, verbergt HUD-elementen als ze niet nodig zijn. Goed configureerbaar
* Better sorting
* Footprints
* 'Natuurmods', zoals Skyrim Flora Overhaul, Birds of Skyrim, SkyTEST, 83Willows101BugsHD, shooting stars, rainbows), etc.
* Een watermod, ikzelf gebruik Pure Water, maar W.A.T.E.R. is ook heel populair
* Economics of Skyrim, zorgt ervoor dat wat men verkoopt een afspiegeling is van de omgeving. Niet alles is overal te krijgen, prijzen variëren, etc.

En zo is er nog veel, veel meer. Texturemods, extra wapens en armor, huisjes, noem maar op :)
(Ik zie dat Rynji een hoop goeie mods geïnstalleerd heeft staat)

Afbeeldingslocatie: http://static.skyrim.nexusmods.com/mods/images/27563-2-1355300845.gif

* Overigens ben ik heel blij dat SkyUI 3 MCM ingebouwd heeft. de meesten zullen MCM wel kennen van Fallout New Vegas, het staat voor Mod Configuration Menu en is een centrale plaats waar je instellingen van andere mods kan regelen. Héél erg fijn. Want eerst was het nog zo dat mods een bepaalde spell of item gaven waarmee je de instellingen kon regelelen, maar om het gewoon in een menu te hebben is vele malen fijner :) Nog niet alle mods hebben een MCM-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:40:
[...]
Nee, tijd is het probleem niet, het is echt heel makkelijk om het beschikbaar te stellen voor de Workshop, maar je bent als modmaker gewoon heel erg beperkt met de Workshop, het mist gewoon een hoop functies die goede mod managers, zoals NMM, BAIN, etc. wel hebben (bijv scripted install, loose files, etc)..
Al heeft bijv NMM ook z'n beperkingen, zo heeft het bijv nog geen BOSS-integratie (ik weet niet of de Steam Mod Manager dat misschien wel al heeft?).

Ik ben weer bezig om Skyrim te installeren, maar ik ben nu aan het twijfelen welke follower-mod ik zal nemen.
Voorheen had ik UFO, maar AFT en EFF lijken mij ook interessant.
Ik draai overigens ook Interesting NPCs (zeer goed geschreven en geacteerd!), maar die werkt met alle bovenstaande mods samen.

Heeft iemand hier ervaring met de mods? Welke raad je aan? :)
Wat bedoel je met BOSS-integratie. Ik installeer mijn mods gewoon via de NMM, draai BOSS en daarna staan de plug-ins in een goede en werkende load-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:07:
[...]

Wat bedoel je met BOSS-integratie. Ik installeer mijn mods gewoon via de NMM, draai BOSS en daarna staan de plug-ins in een goede en werkende load-order.
Maar BOSS moet je buiten NMM om draaien, toch? Althans, bij mij is het niet geïntegreerd in NMM (met een knopje ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 07:58
Ik vermaak me toch nog erg met Skyrim (op steam sale gekocht met 50% korting). Toch nog een aantal dingen waar ik tegen aanloop.

Ik zie iemand in ze huis staan, ga daar me praten. Druk op E, en op het moment dat ik E druk jat ik iets uit de kast omdat de persoon net omdraait. Vervolgens heb ik guards achter me aan 8)7
En het paard, is zo vrezenlijk langzaam en de stamina er van is ook nogal kort. Misschien maar is gaan zoeken naar een mod die hier verandering in brengt.

Ik heb zelf ook al het e.e.a. geïnstalleerd(workshop+nexus):
  • HD textures fix
  • Static Mesh improvement
  • Immersive Armors
  • Immersive Weapons
  • Pure waters
  • Water en terain enhancement
  • Lush Gras/Tree's
  • Whistle (zodat je je paard met behulp van een shout terug kan roepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet wel de "hidden" status hebben wil je geen bounty krijgen. Of je pakt een ketel en plaatst die op hun hoofd :D

Systeem specs

Pagina: 1 ... 100 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.